Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, Škoda nadále roste

Německý automobilový koncern Volkswagen se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur, v přepočtu asi 95 miliard Kč. Ve stejném období loni měl provozní zisk 3,2 miliardy eur. Tuzemská Škoda Auto, která do koncernu patří, naopak vykázala zisk. Vyplývá to z údajů, které automobilka zveřejnila ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P41a62v14e29l 10M32a21k10o64v80e74c 8438125231

Tak nejdříve "naše" banky zachránily před krachem ERSTE a spol. a teď bude škodovka zachraňovat VW. Z pohledu zahraničních investorů se privatizace opravdu povedla...

+2/0
28.10.2015 22:49

J52o10s60e18f 89M37i13š72k67o95v76s49k70ý 9248481681408

Titulek je spíš spekulativní. Jak to doopravdy dopadne s odbytem VW se ukáže až koncem roku. Statistika za 3.čtvrtletí nemohla být skandálem nijak dotčena, vypuklo to ca 20. září a to už se uzavírají objednávky na konec října a dále.

+2/0
28.10.2015 14:17

P35a71v42e93l 96S88o37b49o35t92k97a 5490984

Že místní čtenáři naprosto nevědí o co jde je nejlépe vidět na mínusech pod mým příspěvkem níže.

Zeptejte se, máte-li tu možnost, svých známých u subdodavatelů do automotive sectoru, jak moc se vypovídají od VW a prvních subdodavatelů smlouvy na externí spolupráce a neuzavírají dlohoudobé subdodávky.

Samozřejmě že se tu bude ještě dlouho lhát, dokud to půjde, ale ty propady byly okamžité a budou dlouhodobé - dokud se neuzavže alespoň většinové mimosoudní vyrovnání v žalobách akcionářů a hlavně zákazníků v USA.

0/0
28.10.2015 18:51

T69o95m68á76š 53V54a27l63d11e44r 7753590819

Mě vadí, že nás šidí všichni a mnohdy ani nemáme možnost jak to zjistit. Zákony nás nechrání. Ba naopak. Nikoho bych neomlouval, ale naopak bych zjišťoval více podvodníků a nasolil bych jim vysoké pokuty. 

   Pokud v podvodech jsou i jiné automobilky dal bych jim určitou dobu na přiznání a nápravu. Po uplynutí doby, ty co nic nepřiznají a objeví se v laboratoři jejich šmejd udělovat následně vysoké pokuty za podvody.

+2/0
28.10.2015 13:35

J81i13r35i 54V21r32a68b64e44c 3143322675699

Co zase za kecy ,akorat slysim ,ze VW zvedl prodej o 8,5 % proti lonsku.

+2/0
28.10.2015 13:28

M63i33c48h50a11l 22R69a38t13h64o49u52s70k73ý 8480892272487

Slovo akcie vám něco říká? 8-o Když od začátku ,,skandálu´´ztratily cca skoro 1/2 hodnoty (a tím i hodnota firmy) tak to asi ziskem,,pár drobných´´ z prodeje aut nevrátí;-D

0/0
28.10.2015 13:34

P26a20t40r22i95k 28S35v33o11b41o33d71a 3319851576105

To je otázka pohledu. Na co je společnosti informace o tom, za kolik se nyní prodávají akcie? Sama společnost je nekupuje, nečekám prodej nebo převzetí, tak takovéto výkyvy jsou běžnou věcí. Tržby jsou důležitější z pohledu chodu firmy, asi tak....

+5/0
28.10.2015 13:38

M48i85c12h50a58l 29R73a27t64h63o51u58s32k21ý 8510312752877

Tady se nebavíme o krámku na rohu,ale podniku za stovky miliard kde s hodnotou akcií se počítá  jako s kapitálem.Navíc započítejte rostoucí žaloby,odškodnění a ,,nápravu´´=to bude stát ohromné množství peněz a už nyní je odepisují ;-)

0/0
28.10.2015 13:44

T91o28m66á22š 73Š70t92r91i90g97n14e33r 9611737200261

Vytvorili len rezervu - na "skandal" mozu minut miliardu a zvysnych 5 presunu do zisku. Aj umrtia sposobene automobilkami stali zlomok toho co si odlozil VW.

Hodnota akcii je dolezita, ale nezabudajte a jednu dolezitu vec. Lacne akcie = vyhodna sanca sa vykupit. Maju z coho, ved  VW generoval 20 rokov zisk, nahromadil relativne dost kapitalu.

Bolo by blahove mysliet si ze ta kauza nebola vyvolana zamerne a VW na tom nakoniec zarobi. Ked kauza vysumi, hodnota akcii sa vrati naspat na povodnu hodnotu.

+1/0
28.10.2015 16:45

M66a16r17t66i44n 97D77y65t53r13y81c80h 7524894988551

Stěžovat si na to, že vám neroste hodnota akcií je asi stejný jako obvinit ruletu, že vám nepadlo číslo, na které jste si vsadil. Sice se můžete tvářit jako že akciový trh je seriozní záležitost, ale všichni víme, že není...

0/0
29.10.2015 8:59

A39l72e84š 61Z31e24l95i14n48k87a 1194272606

Tady se jedná o účetní stav a tam vyčlenili "budoucí náklady"

0/0
29.10.2015 0:19

T27o52m80á56š 88V32r86á79b42e10l 8960724173284

Takže pokud tomu dobře rozumím jsou v zisku 3.2 miliardy, jen si pro jistotu odložili stranou 6.7 miliardy, který ovšem stále ještě maj.

+16/0
28.10.2015 13:05

P97e89t67r 65N59o35v69á14k 1235237882535

Vzhledem k tomu, že aféra propukla před měsícem, tak nelze soudit nakolik se aféra promítne do ekonomických výsledků WV.

0/0
28.10.2015 18:24

J46a63k48u85b 90K16ř29e87č34e43k 9332649526929

Propad do ztráty asi ano, ale jen díky zahrnutí předpokládaných nákladů. Ty ve finále mohou být třeba poloviční. Pro VW to tedy znamená dúspěšný rok se skoro stejnou tržbou jako loni.  Zase tu někdo něco uměle vyvolává.

+7/−1
28.10.2015 12:51

D51a60l34i51b87o85r 36R89o28z58s94y82p37a57l 7480663436109

Poloviční, nebo i dvojnásobné. To dnes nikdo neví.

+2/0
28.10.2015 13:10

P55a42t78r61i21k 80S10v98o34b72o56d43a 3109171426275

zahrnout předpokládané náklady? Jak? účetními rezervami? Buďte tak hodný a poučte mne.

0/0
28.10.2015 13:39

P67e14t56r 44A88s90c17h78e70n49b66r98e32n85n96e59r 6725983232701

Přesně tak

+1/0
28.10.2015 16:39

P50a85v43e71l 29S72o30b37o83t16k56a 5200244

Ale v ohromných ztrátách pochopitelně není jen VW, úplně stejně jsou na tom hlavní subdodavatelé.

0/−4
28.10.2015 12:44

M20i82c54h53a74l 10J22a79r12o39š 7724730962415

Jestli jsou tržby stále stejně vysoké, tak zdroj té ztráty je na straně výdajů. A není třeba ani "dobývat ztracenou důvěru".

+1/0
28.10.2015 12:41

Z41d54e88n36ě33k 73B55e72r39á36n92e96k 2658585276202

Americké trhy jsou jiné, kupují to, co jim někdo vštěpí do hlavy a obráceně.

+1/0
28.10.2015 12:47

P24a13t78r64i21k 84S50v12o71b85o40d48a 3559691966325

snad nákladů, ne?

+1/0
28.10.2015 13:39

M40i45c94h39a27l 30J86a50r64o19š 7254260812125

To je slovíčkaření, výdaje a náklady jsou pro laika identické, stejně jako příjmy a výnosy.

0/0
28.10.2015 19:31

Z55d31e83n29ě58k 69B27e76r73á56n13e85k 2648465436172

Držím VW všechny palce, už kvůli Škoda Auto. Udělali chybu, ale opravdu jsou v tom mezi automobilkami úplně sami?

+8/0
28.10.2015 12:34
Foto

J27a68r38o70m66í30r 62Č86e92c93h 1263388107112

Já také. Pokud by se dostal do větších problémů zasáhlo by to hodně poctivě pracujících lidí kterým by klesla životní úroveň, to si snad rozumný člověk přát nemůže.

0/0
28.10.2015 18:15

V68l40a19s63t35i21m37i14l 62S71v48o36b40o64d50a 7163568915554

Nadpis by mohl znít i takto:

"VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, škoda nadále roste"

:-)

+17/0
28.10.2015 11:49

P63a53v88e76l 71R85a78t64h94o15u34s52k90ý 6570119651

Co tam bylo původně?

0/0
28.10.2015 12:37

M31i52c18h23a46l 19J33a14r50o66š 7974560822245

:-) vtipný postřeh

+1/0
28.10.2015 12:38

M85i68r39e49k 48G17a25j60e63r 5901376969300

Ja to tak cetl. Nadpis je dvousmyslny. :-)

+1/0
28.10.2015 15:27

A26l70e22š 61C49h29u51d20ý 1583136306538

Krátkodobá záležitost. VW o tyto ztráty okrade své dodavatele komponentů ve smyslu, že bude po nich požadovat snížení cen dodávaných dílů a příští rok je VW opět v obrovském zisku. A analytici budou pět ódy na radost na vedení koncernu, jak skvěle firmu vedou. Že jsou naprosto mimo mísu je ani ve snu nenapadne ;-D

0/0
28.10.2015 11:46

V32l93a54s75t64i56m40i85l 40S13v61o80b75o33d22a 7603628885324

Tak, jak známo, za současným úspěchem automobilek stojí centrální bankéři.

Mezi státními institucemi je tak jistý nesoulad ve vytyčených cílech. Některé automobilismus podporují, jiné jej omezují.

Obojí ovšem stojí daňového poplatníka nemalý peníz!

+2/0
28.10.2015 11:58

J57a96k22u18b 41K84ř25e17č90e56k 9692799906109

No a není to úspěšné vedení pokud se mu podaří sundat cenu dodávaných dílů a zachovat cenu auta ? Nenapadlo Vás , že jste úplně mimo mísu ?

0/0
28.10.2015 12:53

A56l36e91š 44C27h31u87d25ý 1253456676238

To mě nenapadlo, protože je to samozřejmě úplně jinak ;-)

0/0
28.10.2015 14:29

P43a53v13e66l 48K56u91n90c 9622149628188

Takže "kreativní" (podle V. Klause ml.) řešení nese své ovoce. Podvod je podvod a americký soud se toho bude prostě držet. A i kdyby ten rozdíl proti loňsku opravdu byla rezerva na předpokládanou pokutu, VW se jeho software nevyplatí.

+1/0
28.10.2015 11:35

V15l60a62s39t38i32m22i46l 64S44v38o40b64o23d82a 7733138805244

No, vysoce kreativní je v tomto problému zejména stát při tvorbě nesmyslných norem. A teprve od toho se odvíjí to ostatní.

+6/0
28.10.2015 11:52

P37e13t53r 87M81a35r30e70č59e73k 1823741659398

Jak víte tak jistě čeho se US soud bude držet? Také jste si všiml jak amíci rádi dojí cizí firmy?

+1/−1
28.10.2015 12:20

P34e96t44r 18N36o20v39á84k 1315547932695

Např. takový Microsoft je vyloženě neamerická firma ....

0/0
28.10.2015 18:30

K16a61t81e75ř49i79n23a 94S36l64a98v16í45k44o85v48á 6843395560123

Tak šup do konkurzu a prodat třeba Číně.

0/−11
28.10.2015 11:26

J90a24n 72Č95e63r43m29á88k 2800451143138

Lopaty ve Škodovce mají po ptákách (prémiích a 13. platech)8-o

0/−24
28.10.2015 11:09

F10r90a37n90t34i76š16e79k 87N96o43v45o91t22n74ý 2554439846

Co děláte vy motyko.

+10/0
28.10.2015 11:25

J86o30s61e33f 62P86o23r52t63i81k 8537169734

je na dávkách

+11/0
28.10.2015 11:31

P33a21v58e86l 80T35r53o93j20a31n 1669279191880

Nebo pod dávkami.

+2/0
28.10.2015 12:38

V11á26c66l86a44v 34P98a88v28l47í84k 9452120574954

v 3 miliardové ztrátě jsou protože si dali 6 miliard na budoucí problémy bokem, viz článek.

Standardní provozní výkazy VW jsou nadále ve vysokém zisku, VW aut se neprodává méně, ani nevzrostly náklady na výrobu, ani se neztratila marže. Prostě si jen dali 6 miliard stranou do kasičky na řešení průseru a rozmělnění ztráty sa soudy v USA a jinde do delšího období...

+33/0
28.10.2015 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.