Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, Škoda nadále roste

Německý automobilový koncern Volkswagen se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur, v přepočtu asi 95 miliard Kč. Ve stejném období loni měl provozní zisk 3,2 miliardy eur. Tuzemská Škoda Auto, která do koncernu patří, naopak vykázala zisk. Vyplývá to z údajů, které automobilka zveřejnila ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P75a93v82e61l 79M21a29k24o76v86e19c 8598455311

Tak nejdříve "naše" banky zachránily před krachem ERSTE a spol. a teď bude škodovka zachraňovat VW. Z pohledu zahraničních investorů se privatizace opravdu povedla...

+2/0
28.10.2015 22:49

J59o79s48e97f 16M33i32š67k62o66v50s80k41ý 9668751161838

Titulek je spíš spekulativní. Jak to doopravdy dopadne s odbytem VW se ukáže až koncem roku. Statistika za 3.čtvrtletí nemohla být skandálem nijak dotčena, vypuklo to ca 20. září a to už se uzavírají objednávky na konec října a dále.

+2/0
28.10.2015 14:17

P95a63v17e40l 59S58o51b28o40t95k56a 5100614

Že místní čtenáři naprosto nevědí o co jde je nejlépe vidět na mínusech pod mým příspěvkem níže.

Zeptejte se, máte-li tu možnost, svých známých u subdodavatelů do automotive sectoru, jak moc se vypovídají od VW a prvních subdodavatelů smlouvy na externí spolupráce a neuzavírají dlohoudobé subdodávky.

Samozřejmě že se tu bude ještě dlouho lhát, dokud to půjde, ale ty propady byly okamžité a budou dlouhodobé - dokud se neuzavže alespoň většinové mimosoudní vyrovnání v žalobách akcionářů a hlavně zákazníků v USA.

0/0
28.10.2015 18:51

T11o17m19á42š 22V43a57l12d24e49r 7103690709

Mě vadí, že nás šidí všichni a mnohdy ani nemáme možnost jak to zjistit. Zákony nás nechrání. Ba naopak. Nikoho bych neomlouval, ale naopak bych zjišťoval více podvodníků a nasolil bych jim vysoké pokuty. 

   Pokud v podvodech jsou i jiné automobilky dal bych jim určitou dobu na přiznání a nápravu. Po uplynutí doby, ty co nic nepřiznají a objeví se v laboratoři jejich šmejd udělovat následně vysoké pokuty za podvody.

+2/0
28.10.2015 13:35

J60i93r27i 53V78r42a44b29e42c 3533612355949

Co zase za kecy ,akorat slysim ,ze VW zvedl prodej o 8,5 % proti lonsku.

+2/0
28.10.2015 13:28

M71i17c48h56a81l 13R36a65t20h49o29u40s59k65ý 8730712612167

Slovo akcie vám něco říká? 8-o Když od začátku ,,skandálu´´ztratily cca skoro 1/2 hodnoty (a tím i hodnota firmy) tak to asi ziskem,,pár drobných´´ z prodeje aut nevrátí;-D

0/0
28.10.2015 13:34

P15a25t19r58i81k 57S79v12o39b55o82d68a 3719881986685

To je otázka pohledu. Na co je společnosti informace o tom, za kolik se nyní prodávají akcie? Sama společnost je nekupuje, nečekám prodej nebo převzetí, tak takovéto výkyvy jsou běžnou věcí. Tržby jsou důležitější z pohledu chodu firmy, asi tak....

+5/0
28.10.2015 13:38

M81i31c16h51a41l 60R22a87t57h66o60u43s38k23ý 8140692752787

Tady se nebavíme o krámku na rohu,ale podniku za stovky miliard kde s hodnotou akcií se počítá  jako s kapitálem.Navíc započítejte rostoucí žaloby,odškodnění a ,,nápravu´´=to bude stát ohromné množství peněz a už nyní je odepisují ;-)

0/0
28.10.2015 13:44

T89o72m88á66š 91Š38t96r98i54g56n63e80r 9931457710871

Vytvorili len rezervu - na "skandal" mozu minut miliardu a zvysnych 5 presunu do zisku. Aj umrtia sposobene automobilkami stali zlomok toho co si odlozil VW.

Hodnota akcii je dolezita, ale nezabudajte a jednu dolezitu vec. Lacne akcie = vyhodna sanca sa vykupit. Maju z coho, ved  VW generoval 20 rokov zisk, nahromadil relativne dost kapitalu.

Bolo by blahove mysliet si ze ta kauza nebola vyvolana zamerne a VW na tom nakoniec zarobi. Ked kauza vysumi, hodnota akcii sa vrati naspat na povodnu hodnotu.

+1/0
28.10.2015 16:45

M75a74r12t79i83n 97D73y77t97r68y68c32h 7444774228531

Stěžovat si na to, že vám neroste hodnota akcií je asi stejný jako obvinit ruletu, že vám nepadlo číslo, na které jste si vsadil. Sice se můžete tvářit jako že akciový trh je seriozní záležitost, ale všichni víme, že není...

0/0
29.10.2015 8:59

A54l67e29š 32Z88e90l58i27n83k49a 1314242886

Tady se jedná o účetní stav a tam vyčlenili "budoucí náklady"

0/0
29.10.2015 0:19

T12o20m95á62š 44V76r41á80b98e14l 8860924143684

Takže pokud tomu dobře rozumím jsou v zisku 3.2 miliardy, jen si pro jistotu odložili stranou 6.7 miliardy, který ovšem stále ještě maj.

+16/0
28.10.2015 13:05

P28e60t98r 40N84o34v29á12k 1805907262305

Vzhledem k tomu, že aféra propukla před měsícem, tak nelze soudit nakolik se aféra promítne do ekonomických výsledků WV.

0/0
28.10.2015 18:24

J56a51k23u87b 35K80ř88e38č75e54k 9792299336809

Propad do ztráty asi ano, ale jen díky zahrnutí předpokládaných nákladů. Ty ve finále mohou být třeba poloviční. Pro VW to tedy znamená dúspěšný rok se skoro stejnou tržbou jako loni.  Zase tu někdo něco uměle vyvolává.

+7/−1
28.10.2015 12:51

D59a19l77i35b48o32r 83R14o65z22s25y30p69a25l 7580263856769

Poloviční, nebo i dvojnásobné. To dnes nikdo neví.

+2/0
28.10.2015 13:10

P59a62t84r24i60k 52S61v73o14b78o86d38a 3329321846155

zahrnout předpokládané náklady? Jak? účetními rezervami? Buďte tak hodný a poučte mne.

0/0
28.10.2015 13:39

P14e94t30r 30A81s48c93h17e29n38b83r68e67n72n17e15r 6395313122471

Přesně tak

+1/0
28.10.2015 16:39

P14a98v55e91l 20S86o78b31o40t61k43a 5370914

Ale v ohromných ztrátách pochopitelně není jen VW, úplně stejně jsou na tom hlavní subdodavatelé.

0/−4
28.10.2015 12:44

M47i91c72h21a81l 81J38a42r13o75š 7654440422445

Jestli jsou tržby stále stejně vysoké, tak zdroj té ztráty je na straně výdajů. A není třeba ani "dobývat ztracenou důvěru".

+1/0
28.10.2015 12:41

Z29d19e28n65ě25k 26B55e82r11á57n26e31k 2368555836302

Americké trhy jsou jiné, kupují to, co jim někdo vštěpí do hlavy a obráceně.

+1/0
28.10.2015 12:47

P49a16t53r17i34k 44S25v67o46b58o90d65a 3329701236885

snad nákladů, ne?

+1/0
28.10.2015 13:39

M44i31c43h87a94l 41J33a19r35o32š 7744260382795

To je slovíčkaření, výdaje a náklady jsou pro laika identické, stejně jako příjmy a výnosy.

0/0
28.10.2015 19:31

Z34d22e21n76ě29k 81B24e92r37á74n12e92k 2308985586182

Držím VW všechny palce, už kvůli Škoda Auto. Udělali chybu, ale opravdu jsou v tom mezi automobilkami úplně sami?

+8/0
28.10.2015 12:34

J34a20r90o93m59í22r 66Č49e97c15h 1273588747112

Já také. Pokud by se dostal do větších problémů zasáhlo by to hodně poctivě pracujících lidí kterým by klesla životní úroveň, to si snad rozumný člověk přát nemůže.

0/0
28.10.2015 18:15

V35l88a44s71t42i61m84i97l 57S12v22o24b49o28d94a 7673668315254

Nadpis by mohl znít i takto:

"VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, škoda nadále roste"

:-)

+17/0
28.10.2015 11:49

P15a32v25e17l 14R68a42t27h60o63u62s41k25ý 6860199261

Co tam bylo původně?

0/0
28.10.2015 12:37

M36i91c93h20a23l 46J90a57r15o95š 7124200532345

:-) vtipný postřeh

+1/0
28.10.2015 12:38

M58i85r32e89k 18G79a20j82e22r 5561346579260

Ja to tak cetl. Nadpis je dvousmyslny. :-)

+1/0
28.10.2015 15:27

A64l40e51š 57C61h17u13d17ý 1573496936328

Krátkodobá záležitost. VW o tyto ztráty okrade své dodavatele komponentů ve smyslu, že bude po nich požadovat snížení cen dodávaných dílů a příští rok je VW opět v obrovském zisku. A analytici budou pět ódy na radost na vedení koncernu, jak skvěle firmu vedou. Že jsou naprosto mimo mísu je ani ve snu nenapadne ;-D

0/0
28.10.2015 11:46

V21l21a11s70t22i21m36i31l 57S53v18o17b66o11d86a 7353278215824

Tak, jak známo, za současným úspěchem automobilek stojí centrální bankéři.

Mezi státními institucemi je tak jistý nesoulad ve vytyčených cílech. Některé automobilismus podporují, jiné jej omezují.

Obojí ovšem stojí daňového poplatníka nemalý peníz!

+2/0
28.10.2015 11:58

J36a11k89u65b 10K88ř40e71č67e94k 9722519826259

No a není to úspěšné vedení pokud se mu podaří sundat cenu dodávaných dílů a zachovat cenu auta ? Nenapadlo Vás , že jste úplně mimo mísu ?

0/0
28.10.2015 12:53

A42l67e84š 87C71h10u54d63ý 1453156386188

To mě nenapadlo, protože je to samozřejmě úplně jinak ;-)

0/0
28.10.2015 14:29

P92a14v52e10l 45K16u70n24c 9762209378838

Takže "kreativní" (podle V. Klause ml.) řešení nese své ovoce. Podvod je podvod a americký soud se toho bude prostě držet. A i kdyby ten rozdíl proti loňsku opravdu byla rezerva na předpokládanou pokutu, VW se jeho software nevyplatí.

+1/0
28.10.2015 11:35

V10l79a55s20t46i89m85i84l 22S44v25o27b71o91d58a 7363948645104

No, vysoce kreativní je v tomto problému zejména stát při tvorbě nesmyslných norem. A teprve od toho se odvíjí to ostatní.

+6/0
28.10.2015 11:52

P45e12t63r 83M12a62r74e90č29e51k 1463191719538

Jak víte tak jistě čeho se US soud bude držet? Také jste si všiml jak amíci rádi dojí cizí firmy?

+1/−1
28.10.2015 12:20

P18e76t44r 25N53o82v89á93k 1905287162295

Např. takový Microsoft je vyloženě neamerická firma ....

0/0
28.10.2015 18:30

K40a64t30e87ř97i31n27a 83S41l29a10v44í53k56o61v87á 6333195310253

Tak šup do konkurzu a prodat třeba Číně.

0/−11
28.10.2015 11:26

J72a79n 62Č30e14r28m28á30k 2830901283738

Lopaty ve Škodovce mají po ptákách (prémiích a 13. platech)8-o

0/−24
28.10.2015 11:09

F89r20a44n67t70i87š85e26k 30N72o32v89o91t12n95ý 2534479456

Co děláte vy motyko.

+10/0
28.10.2015 11:25

J46o39s40e82f 19P18o49r56t17i45k 8107229654

je na dávkách

+11/0
28.10.2015 11:31

P23a98v25e53l 34T81r71o76j88a51n 1609369861630

Nebo pod dávkami.

+2/0
28.10.2015 12:38

V56á81c37l35a27v 86P47a79v37l52í80k 9132830604784

v 3 miliardové ztrátě jsou protože si dali 6 miliard na budoucí problémy bokem, viz článek.

Standardní provozní výkazy VW jsou nadále ve vysokém zisku, VW aut se neprodává méně, ani nevzrostly náklady na výrobu, ani se neztratila marže. Prostě si jen dali 6 miliard stranou do kasičky na řešení průseru a rozmělnění ztráty sa soudy v USA a jinde do delšího období...

+33/0
28.10.2015 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.