Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chystá šrotovné na nákup elektroaut i vozů na plyn

Na ministerstvech vzniká plán na šrotovné, které by zlevnilo lidem a firmám nákup ekologických aut. Dotaci v řádu desítek tisíc korun má být možné získat od poloviny příštího roku. Vyšší částkou chce stát motivovat nákup podstatně dražších elektroaut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o92z17e69f 22S22t62e32b43i69l23a 3465877495207

Ekologickou dopravou by měli definovat taky jízdu na obyčejném kole.

A klidně by mohli na ně poskytnout šrotovné ;-)

0/0
31.10.2015 21:09

V19í77t 30O96ž30a27n86a 1538298865764

Přestaňme rafinovat ropu a budeme mít spoustu elektřiny pro elektromobily

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

0/0
30.10.2015 7:57

P53e28t81r 82Č76e55r52v54e72n45ý 3896179767389

Je pravda, že dotace pokřivují trh. Jenomže jsme otevřená ekonomika, tak s nimi prostě musíme počítat. Také bych chtěl oponovat ultrapravicovým ekonomům v tom, že dotace umožňují prodávat výrobky o které by jinak na trhu nebyl zájem, protože jsou kvůli vysoké ceně neprodejné.

Pakliže jediným problémem těchto výrobků je cena, větší prodeje resp. dotace daného odvětví pomůžou rozvoji technologií a urychlí tak vývoj o řadu let. S rostoucí produkcí a lepšími technologiemi pak logicky půjde dolů i cena.

Navíc v tomto případě je tu i mocná loby výrobců klasický paliv i výrobců automobilů se spalovacím motorem, kterým jde o obrovské peníze. Jak jinak ji chcete porazit než subvencemi?

Navíc jsou tu i požadavky ze strany EU na stále nižší emise výfukových plynů. Dosažení takto nízkých hodnot s klasickým spalovacím motorem je nejen neekonomické (drahý vývoj kvůli mizivému efektu), ale v konečném důsledku i neekologické. Elektřina je obnovitelný zdroj, který lze získávat velmi ekologicky a pokud nám jde především o exhalace škodlivých plynů, které se dostávají do ovzduší, tak elektřina v dopravních prostředcích je tím pravým řešením.;-)[>-]

0/0
29.10.2015 21:53

J17a53n 61F39r18o28l88í52k 6386380675254

Lze získávat. V tom je jádro pudla. Současné uhelné elektrárny (i ty co staví Němci) nejsou ekologické ani trochu a elektřina z nich získaná je energie z uhlí s mizernou účinností oproti spalovacímu motoru.

0/0
30.10.2015 1:51

K92a81r57e49l 48J87a82n45í67k 9438492595924

Dotace pro bohaté, s ekologií to nemá nic společného.

+1/−1
29.10.2015 18:08

P67e93t43r 76V74a29c69e53n67o22v72s34k24ý 5204680877115

Dotace na elektromobily = bohatá menšina dostane slevu na drahé auto kterou zaplatí méně movitá většina.

+3/−1
29.10.2015 17:13

K89a53r25e60l 61N69o95v33á96k 8128344407702

a vyroba jednoho takoveho automobilu udela vetsi svinstvo nez 10 let provozu auta na benzin tadaaaa

+3/−1
29.10.2015 13:50

L72u13k11á45š 50V34a55ň75u63r18a 1965704343683

Ona to není jen výroba, ale i likvidace. Respektive je potřeba to rozdělit na výrobu a likvidaci auta a výrobu a likvidaci elektrických baterií. Výroba a likvidace auta je stejná jako u auta se spalovacím motorem. Problém jsou jen ty elektrické baterie.

0/−2
29.10.2015 15:32

V83l24a33d76i24m56í66r 53C95i43h42l15a 8331468537763

Elektromobily nejsou ekologické. Jejich jedinná výhoda spočívá v tom, že v místě provozu neuvolňují škodlivé plyny. Rv

+4/−1
29.10.2015 13:08

M26i45c22h96a48l 69K32u77r68z 3431427345368

Dotace špatné, šrotovné horší.

+4/0
29.10.2015 12:51
Foto

J44a28r88o37m11í22r 18H72l34u20b83e14k 2296160674131

Chceš dotaci z peněz ostatních? Ano, my vláda ti ji dáme, ale zavážeš se, že nebudeš 10 let jezdit jiným autem než elektromobilem, v zimě v létě a deset let jej neprodáš ani nezešrotuješ.

+2/−1
29.10.2015 12:23

V11l18a32d85i90s61l58a37v 29B24u90r55y17š79e24k 3413276612254

předpokládám, že s něčím podobným se počítá

0/0
29.10.2015 12:29

M52a76r32t33i44n 13B91e34r38a91n 1294638643731

Citite z toho ty nesmysly? Co kdyz ho sesrotuje na silnici napr. jiny ridic? Dotace je na auto ne na ridice a kdyz auto proda. Bude jezdit porad ta dotace mela smysl. A kupujici bude jiste vedet jak velka dotace byla. Staci to vyznacit do TP.

+1/0
29.10.2015 12:56

V33l42a33d12i49s52l65a40v 98B80u97r26y26š27e39k 1689712117544

dotovaná věc nejde po určitou dobu prodat, na tom nemůže změnit nic havárie ani vyznačení v TP

0/0
29.10.2015 13:12

P51a60v67e77l 84Ř86a81p98e36k 7292446109605

Kdyby místo pitomých dotací raději snížili daně. Všem.

+3/−1
29.10.2015 12:07

V36l81a83d46i89s39l76a18v 58B21u77r50y35š28e86k 3743936682304

s tím ale volby nevyhráli, takže by to byl podvod vůči voličům, kteří je volili a chtějí daně zvýšit, zavést progresivní zdanění, sektorovou daň a jiné daně a pak tyhle peníze přerozdělovat směrem k chudším, provádět ekonomické stimuly, nešetřit a půjčovat si na rozjezd ekonomiky, tak to slibovali

+2/−1
29.10.2015 12:22

J27a18n 22F22r64o63l48í25k 6666530395214

Chudší si budou kupovat elektromobily za 700 tis.?

+1/0
30.10.2015 1:53

J63a80n 46C89e44p42e92k 1774426340

Ono je hlavně s podivem to, že nám politici a vládnoucí světová garnitura cpe nějaké rádoby EKO a přitom to EKO vůbec není. Viz řepka, soláry, větrníky, elektroauta. Náklady tedy nějaká hodnota co to všechno stojí a spotřebuje, je vyšší než to něco EKO vůbec vyrobí nebo ušetří. Ale jelikož je to obrovský byznys, politici to podporují penězi ne svými, ale daňových poplatníků, tak že jim je to jedno a hodně lidí se na tom finančně pakuje, tak to prostě do lidí tlačí.

+3/−1
29.10.2015 11:46

V45l91a49d89i37s58l67a94v 34B41u59r24y81š51e23k 3683286822514

necpe to nikdo nikomu násilím, lidi volí strany, které mají v programech vysokou míru přerozdělování veřejných financí, u nás je prototypem takové strany ČSSD a ta vyhrála volby, nikdy se netajila tím, že chce lidem brát peníze a pak je přerozdělovat různými dotacemi, úlevami, dávkami či pobídkami, netajila se že chce zvyšovat porodný, zaměstnanost, omlazovat autopark a podporovat alternativní paliva

0/0
29.10.2015 12:16

R23o20b64e29r10t 23H69o87m38o51l41k11a 4893868920722

No jo, když voliči těchto stran mnohdy nerozumí psanému textu. Potom kobliha, gulášek a točené jsou silné argumenty. A když ti samí voliči pak čtou výplatní pásek a přijdou na částky u odvodů, tak se jim zdá o čertech.

+1/−1
29.10.2015 12:19

V29l72a74d36i89s57l71a28v 96B60u49r98y94š75e74k 3243206362294

tak to je, však už se pracuje na tom, aby tam ty odvody zaměstnanci  neviděli, nekonec ale stejně před volbama většina podlehne lákavý slibům ČSSD o lepším světě, kde třinácté důchody 600 korun ročně jsou

0/0
29.10.2015 12:26

P24e79t72r 49S75t67e69j39s52k91a39l 3689368874776

jo a k tem dotacim. V soucasne dobe je nafta dotovana nizsi dani z paliv, tak jako i plyn. Plyn je ekologicke palivo, ale jeho problem asi bude nekde jinde, kdyz se tak malo prodava. Radeji davat pobidky firmam na otevirani CNG stanic. LPG je uz asi mimo zajmu.

A HLAVNE DOVOLIT VJEZD S PLYNEM DO PODZEMNICH GARAZI!!

Alespon pro CNG, pripadne dat povinnost montovat detektory plynu do garazi.

+1/−1
29.10.2015 11:41

M92a95r53t55i61n 65B47e46r31a48n 1724698923611

K cemu stanice na plyn? To je neobnovitelne palivo kdo by do toho investoval? Jeho problem je ze lpg se vyrabi z ropy a nebo tezi a cng je na tom podobne. Takze se tim jen prodlouzi agonie z nedostatku ropy ale reseni to neni.

+1/0
29.10.2015 13:03

P76e27t90r 63S67e78d92i56v33y 6977688295277

To je technicky nemozne. Unilkly LPG se totiz drzi dole, u zeme. Je problem jej odvetrat. Proto se nesmi s autem tam, kde by odvetrani byl problem.

0/0
29.10.2015 13:50

P28e35t66r 90S22t20e27j82s77k70a63l 3739628754436

Jako LPG ano, ale CNG je lehci nez vzduch, takze unikne. Jinde v Evrope maji CNG povolen vjezd. 

Pro LPG jenom ty cidla na hlaseni opustit prostor.

0/0
29.10.2015 14:20

P51e10t13r 96S76t76e75j74s48k15a68l 3189848464726

Kdo u nas prejde ze stareho vraku euro0 do Tesly nebo Leafu?

+8/0
29.10.2015 11:36
Foto

V54o86j42t47ě29c20h 63P57a60v59l75í78k 5974561374888

Přesně. A proto je ten program pro stát finančně zvládnutelný. ;-)

+2/0
29.10.2015 11:37

R14o13b58e15r32t 94H70o52m49o51l60k28a 4843538120412

Můj kamarád soustružník, jeho žena uklízečka, soused tramvaják a jeho žena prodavačka z řetězce. A každý bude mít svou.

0/0
29.10.2015 12:20

J46i15ř25í 75Č41e25j55k33a 1863520510473

Opět pouze pro bohaté placeno chudými.

Děkuji, nechci.

+13/0
29.10.2015 11:17

V11l97a77d28i21s26l63a15v 35B40u49r58y26š89e96k 3773586452714

tak aniž bych se přel o sociální rozměr této hloupé dotace, tak smradlavej vzduch z 30 let starýho auta dýchají chudí i bohatí, bohatí mají často auta vybavena uhlíkovým filtrem, tak jsou na tom přece jenom o chloupek líp

+1/0
29.10.2015 12:33

K16a57r43e41l 91N40o60v56á88k 8568354277792

uhlikovej filtr si muzes koupit i do feldy

0/0
29.10.2015 13:47

V52l33a50d51i72s41l17a68v 89B95u15r15y64š65e59k 1519272777734

to asi může, ale předpokládám, že chudý člověk si ho nekoupí, že, proto je chudej, nemá peníze, buď bude jezdit s ucpaným nebo ho vyndá a taky může koupit levnej

0/0
29.10.2015 15:35

P51e79t45r 89N66e66h85a87s59i68l 4732575984234

Tady je jednoduchý výpočet proč není potřeba 20 Temelínu:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Tak tu prosím vás nešiřte poplašné zprávy  a radši se nad tím zamyslete. 

Nikdy se nestane to, že se hned najednou přemění všechny auta v ČR na elektromobily. 

Zatím jich je u nas řádově 100-ky. Nechápu kdi tyhle výmysly může vymýšlet.

+3/0
29.10.2015 10:55

P69e16t91r 48S55e14d26i37v12y 6267608375367

Nojo. Nebude treba Temelin. To srotovne dava smysl. Padly tezebni limity, uhlobaroni mohou drancovat nerostne bohatstvi ale potrebuji tedy odbyt v podobe uhelnych elektraren.... Zase se bude palit uhli aby se meli jednotlivci dobre.

0/0
29.10.2015 10:58

P37e73t10r 14N70e77h61a75s98i17l 4432825844864

Ty limity nechápu. Proč to povolovali. Z odkazu je vidět, že ČR má obrovský přebytek elektřiny cca jedna roční výroba Temelínu. Nějakých 17 TWh elektřiny vyvážíme. 

tolik elektromobilů jich ani za 20 let u nás nebude. Tak proč potřebujeme uhí, nebo stavět další JE?

+1/−1
29.10.2015 11:05

T53o56m98á25š 47M16a91t93ě59j 9665138713732

Protože rychlé zdroje. Spousta států má přebytek elektřiny. Ale jen málo států má přebytek elektřiny ve správnou dobu.

+3/0
29.10.2015 11:27

J56a23n 77V28e38s39e39l57ý 5234593642131

Třeba Německo má přebytek skoro pořád. Francie má přebytek kromě vln veder a silných mrazů.

0/0
29.10.2015 13:12
Foto

P78e47t46r 70P97r58o64c70h26á72z80k12a 3112226312444

Paradoxně děláme vše pro to aby klesala spotřeba domácích spotřebičů.Chladničkami počínaje, přes televize až po vysavače a nevím co ještě.I když v některých případech mi to přijde úsměvné dá se to chápat.Podporujeme výstavbu FVE čímž jsme si pro změnu zadělali na potíže s rozvody elektrické energie, se špičkami v době kdy slunce jede na plno a s problémy když tyto zdroje vypadnou.Pak se najednou zblázníme do elektromobilů.Ty se řadí ke spotřebičům s obrovskou spotřebou elektrické energie zvláště při rychlonabíjení.Opět tedy porostou nároky hlavně na rozvodnou soustavu.Ano, dá se nabíjet v době, kdy máme přebytek.Jenže jak chcete donutit běžného uživatele aby nabíjel v daný čas, když chce cestovat právě teď a baterie jsou prázdné?Existuje možnost různých cen v různou dobu, ale to vše nevyřeší. Krom toho, výroba elektromobilů spotřebovává značné množství mědi na vynutí motorů. Kovy pro výrobu baterií, kterých také není nazbyt a to už vůbec nemluvím o ekologii při jejich výrobě a následné recyklaci.I kdyby došlo k nahrazení většiny vozidel v osobním užívání elektromobili na emise to nebude mít až tak zásadní vliv.Zůstanou tu stavební stroje, velká užitková auta,lokomotivy.Navíc i elektromobil stejně jako každé vozidlo používající pneumatiky produkuje spoustu prachu vznikajícího jejich opotřebenímNedávno jsem někde četl na toto téma studii a dost mě překvapilo jak velké to je množství.Hlavně však je nesmysl dotovat nákup těchto vozidel  soukromníkům.Spíše jak už jsem se zmínil níže dotovat nákup pro organizece, které zajistí sdílení těchto aut v centrech velkých měst, kde spousta problémů s nabíjením a podobně odpadne a kde k vůli zřízení nízkoemisních zón časem ani jiná možnost nebude.

+3/0
29.10.2015 11:44

P42e24t42r 10S98e14d15i61v30y 6877148535547

Ale to delame proto, abychom za stejne penize mohli dostat mene elektriny. To je jak s vodou. Cim vic lide s vodou setri, tim vice se musi zdrazit

0/0
29.10.2015 13:49

M38a40r96t44i22n 68B67e54r33a60n 1184478103571

Prezentuji jen svuj nazor zalozeny na svem volnem usudku... Realita je moc nezajima dokud jim nekdo neomlati falta o zobak.

0/0
29.10.2015 12:54
Foto

P83e42t74r 27P26r18o94c25h98á26z63k13a 3742426842494

Pokud pominu nesmyslnost dotací pak je třeba se zamyslet nad tím jak řešit dobíjení elektrických aut.Jak to tak vypadá tak výměna baterie nepřipadá s různých duvodů v úvahu. Nabíjet se dá několika způsoby. Doma, za předpokladu že vlastníte rozvod 3x400V s minimálně 16A zásuvkou. Pak podle velikosti baterie bude doba nabíjení řádově několik hodin. Další možností je zásuvka 32A kdy se čas zkrátí.Případně vlastní fotovoltaická stanice.To znamená mít k dispozici plochu kam články umístíte.Jinou možností je nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích vybavený funkcí rychlonabíjení. Na těch bude možné elektromobil dobít v řádu půl hodiny na zhruba 80% kapacity.Těchto stanic je zatím jen pár a jsou umístěny hlavně tam kde je k tomu uzpůsobený přívod. V případě připojení několika elektromobilů najednou bude zátěž natolik extrémní, že bude vyžadovat samostatný transformátor a tomu odpovídající přívod.Je tedy nepravděpodobné, že benzínové pumpy uvnitř měst budou takovou stanicí disponovat,A i kdyby, nikdy nedokáží uspokojit tolik aut v průběhu dne, nebo hodiny jako je  u tankování klasických paliv případně CNG.Na stejný problém narazí majitelé aut bydlících v panelácích nebo ve starší zástavbě. Tam nebude ve většině případů možné využít jiný způsob nabíjení než hodně pomalý a ještě ne všude.Elektromobil nebude rozhodně ještě dlouhou dobu autem pro cestovánmí na větší vzdálenost.I když výrobci baterií se hodně snaží přeci jen dojezd jako u benzíňáku, nebo nafťáku je nedosažitelný. Elektromobil má asi největší budoucnost ve velkých aglomeracích jako sdílené auto používané na krátkou vzdálenost.Vzhledem k zavádění emisních zón, absence parkovacích míst je to pro tyto vozy ideální.Dotace na jejich nákup by spíše jak k soukromníkům měla směřovat do společností, které tuto službu budou zajišťovat.

+9/0
29.10.2015 10:50

P19e54t21r 25N86e42h82a67s88i53l 4622895184624

Konečně rozumě napsaný příspěvek, který poukazuje na velký problém ČR. Není tu síť rychlodobíječek, jako například na Slovensku. Tam se dá jet i s "městským" elektromobilem křížem krážem na delší vzdálenosti prakticky zdrama!

Jediné s čím nesouhlasím je to že nastane kolaps protože jich bude málo. To prostě nebude protože společně s pomalým zvyšujícím se počtem elektromobilů se bude zvyšovat i počet nabíjecích míst.

Postavit nabíječky například na parkovištích supe/hyper/mega/ obchodních centrech totiž není až tak velký problém. Kydby chtěli. Oni totiž už většinou mají samostatný přívod elektřiny vybudovaný. O to je to jednodušší. 

Ale ani vybudovat samostatnou nabíječku není až tak těžke. Potřebujete příkon cca 100 az 200 kW. Což není nijak závratná hodnota a to už bude na poměry ČR meganabíječka pro 4-6 eleltromobilů. CHADEMO ma myslím macimální výkon cca 50kW.

0/0
29.10.2015 11:02
Foto

P34e62t97r 56P31r28o55c70h86á45z59k23a 3402806802184

100-200kW jistě není problém. Problém je v husté zástavbě najít způsob jak na místo kde má stát dotáhnout kabel a odkud.Když si spočítáte že potřebujete řekněme místo pro zaparkování těch 6 aut,metr čtverečný pro sloupek a hlavně rozkopat polovinu města abyste se dostal k nejbližší rozvodně nebo bodu od kterého půjde tuto přípojku instalovat stává se to problémem.Samozřejmě že řešení je víc. Šlo by využít různých budov a na střechu nainstalovat FTV panely a dobíjet za pomocí slunce.Přesto, že nesvítí stále šlo by i tohle obejít. Potíž je v tom, že cena takové nabíjecí stanice vyjde docela draze a návratnost nebude žádná.I ty co se staví v současné době jsou dotované převážně výrobci elektromobilů a společností ČEZ.Pokud by je měl zbudovat podnikatel za účelem zisku tak jak je to u klasických pump musel by to být hodně velký vyzionář.K návratnosti pokud vůbec bvy došlo až za několik desítek let. Tedy při současné ceně elektrické energie.Nebo by nabití ve zkráceném čase muselo odpovídat ceně adekvátního množství paliva pro stejný dojezd a do toho by se asi nehrnuli uživatelé.On elektromobil je ve své podstatě slepá vývojová cesta.Tedy v podobě elektromotor+baterie.Pomúže překlenout dobu, než přijdou vědci s něčáím lepším.Možná palivový článek, možná malý fůzní reaktor, možná něco naprosto jiného o čem se nám zatím ani nesní.

+2/0
29.10.2015 11:29

P92a35v69e83l 50Ř63a36p83e69k 7502596179375

Celý automobilismus v dnešní podobě, lhostejno s jakým pohonem, je slepá cesta.

0/−1
29.10.2015 12:14

L72u54k15á16š 45V91a11ň14u28r21a 1655924483663

Nástup elektromobilu je provázaný i na rozvoj solárních elektráren a vývoj ceny elektřiny. Při zvýšení počtu elektromobilů se rozšíří i síť dobíjecích stanic a to i rychlonabíjecích, které zvládnou dobít auto za 1hod. Elektromobil vypadá jako vhodný dopravní prostředek do měst. Problém proto bude, pokud se elektromobily po městech rozšíří, protože budou chybět nabíjecí stanice.. Takže budoucnost ve městech bude možnost výměny baterií za nabité a pronájem baterií. Pokud jde o provoz mimo města, tam budou více použitelné elektromobily s vlastním dobíjením, tedy s malým benzínovým nebo dieselovým agregátem, který se bude používat pro dobití a pro provoz mimo město, kde bude pomáhat elektromotoru. Tyto hybridy ale budou mít menší baterie a tak i menší dojezd. Budoucnost by mohl mít dobíjecí agregát s plynovou turbínou, která má větší účinnost jak spalovací motor.

0/0
29.10.2015 15:07
Foto

P75e65t72r 11P12r86o79c59h37á30z34k21a 3692356232854

Aby byla vůbec možná výměna baterií je třeba překonat hned několik problémů. V prvé řadě se musí výrobci dohodnout na unifikovaném tvaru. Vezměte třeba mobilní telefony tam ta dohoda není ještě dnes, to samé u aku nářadí. Silně pochybuji, že v případě elektromobilu to bude lepší. U sdílených aut patřících nějaké společnosti vás nebude při výměně baterie zajímat zda je nová nebo naopak na konci své životnosti. V případě vlastnioctví to však bude jiné. Tam bude fungovat psychologická bariéra. Dobíjecí stanice mohou růst, jenže zvláště ve městech je problém s přívodním napájením hlavně pro ty rychlonabíječe. Není snadné dneska položit další kabel napříč centrem města často nově zrekonstruovaném.Ano, dobíjení za pomoci menšího motoru běžícího v optimálních obrátkách nebo plynové turbíny je možné. Jenže vám zase ubude prostor.O motor, o nádrž s palivem a podobně. Navíc přibude další zátěž.A přijdete o tu čistotu a ekologii.I přes dotace, které slibuje stát a které jsou podle mě zbytečné bude ještě dlouho převládat auto na klasický pohon případně vozy na CNG. Pokud se udrží současné ceny pohoných hmot málo kdo dá přednost něčemu tak drahému a přitom s omezeným dojezdem jako je elektromobil.

+2/0
29.10.2015 16:05

V79í68t 47O42ž24a89n54a 1178948885784

Doma přes noc stačí i 230V/16A, za 10-12 hodin nabijete na 150 - 180km.

+1/0
30.10.2015 8:17
Foto

P13e74t24r 13P89r12o96c60h28á95z49k56a 3302576222274

Tak pro někoho kdo jezdí málo a krátké trasy to snad stačí, pro mě by to bylo hodně málo.

0/0
30.10.2015 17:08

J84a80n 34H31á74l89a 8415415950557

My se prostě nepoučíme a pořád budeme ku*vit trh dotacemi...

+2/0
29.10.2015 10:50

P15e51t84r 21S65e16d23i17v75y 6847238265447

No tv. To bude zase akce.  Ten kdo da auto do srotu za minimum penez bude ten, kdo takovy vrak vlastni. Nikdo, kdo ma na to si koupit elektromobil zadny stary auto mit nebude. Vykaslete se na nesmysly jako srotovne a zvyhodnujte elektromobily nebo skutry  ve mestech.  Dokazu si predstavit, ze pruhy nyni vyhrazene MHD a TAXi by smeli vyuzivat legalne elektromobily a jednostopa vozidla. Zabijeme tim dve mouchy jednou ranou. Ti, kteri na to maji, radi presečdnou z nesmyslnych auto do elektrommobilu a alespon neco spolecnosti tak daji.

+3/0
29.10.2015 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.