Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chystá šrotovné na nákup elektroaut i vozů na plyn

Na ministerstvech vzniká plán na šrotovné, které by zlevnilo lidem a firmám nákup ekologických aut. Dotaci v řádu desítek tisíc korun má být možné získat od poloviny příštího roku. Vyšší částkou chce stát motivovat nákup podstatně dražších elektroaut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24o42z86e11f 44S62t17e81b20i98l11a 3395597355427

Ekologickou dopravou by měli definovat taky jízdu na obyčejném kole.

A klidně by mohli na ně poskytnout šrotovné ;-)

0/0
31.10.2015 21:09

V88í64t 10O28ž86a64n35a 1558718365564

Přestaňme rafinovat ropu a budeme mít spoustu elektřiny pro elektromobily

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

0/0
30.10.2015 7:57

P61e93t93r 15Č31e94r39v43e72n86ý 3406119707959

Je pravda, že dotace pokřivují trh. Jenomže jsme otevřená ekonomika, tak s nimi prostě musíme počítat. Také bych chtěl oponovat ultrapravicovým ekonomům v tom, že dotace umožňují prodávat výrobky o které by jinak na trhu nebyl zájem, protože jsou kvůli vysoké ceně neprodejné.

Pakliže jediným problémem těchto výrobků je cena, větší prodeje resp. dotace daného odvětví pomůžou rozvoji technologií a urychlí tak vývoj o řadu let. S rostoucí produkcí a lepšími technologiemi pak logicky půjde dolů i cena.

Navíc v tomto případě je tu i mocná loby výrobců klasický paliv i výrobců automobilů se spalovacím motorem, kterým jde o obrovské peníze. Jak jinak ji chcete porazit než subvencemi?

Navíc jsou tu i požadavky ze strany EU na stále nižší emise výfukových plynů. Dosažení takto nízkých hodnot s klasickým spalovacím motorem je nejen neekonomické (drahý vývoj kvůli mizivému efektu), ale v konečném důsledku i neekologické. Elektřina je obnovitelný zdroj, který lze získávat velmi ekologicky a pokud nám jde především o exhalace škodlivých plynů, které se dostávají do ovzduší, tak elektřina v dopravních prostředcích je tím pravým řešením.;-)[>-]

0/0
29.10.2015 21:53

J62a37n 35F45r13o21l11í92k 6836790875694

Lze získávat. V tom je jádro pudla. Současné uhelné elektrárny (i ty co staví Němci) nejsou ekologické ani trochu a elektřina z nich získaná je energie z uhlí s mizernou účinností oproti spalovacímu motoru.

0/0
30.10.2015 1:51

K96a66r31e12l 97J45a55n50í62k 9648152265944

Dotace pro bohaté, s ekologií to nemá nic společného.

+1/−1
29.10.2015 18:08

P34e41t66r 94V24a58c62e39n31o33v37s10k20ý 5674240547675

Dotace na elektromobily = bohatá menšina dostane slevu na drahé auto kterou zaplatí méně movitá většina.

+3/−1
29.10.2015 17:13

K20a23r27e60l 96N71o21v69á87k 8948544297432

a vyroba jednoho takoveho automobilu udela vetsi svinstvo nez 10 let provozu auta na benzin tadaaaa

+3/−1
29.10.2015 13:50

L97u31k18á49š 77V78a44ň97u68r31a 1345404743423

Ona to není jen výroba, ale i likvidace. Respektive je potřeba to rozdělit na výrobu a likvidaci auta a výrobu a likvidaci elektrických baterií. Výroba a likvidace auta je stejná jako u auta se spalovacím motorem. Problém jsou jen ty elektrické baterie.

0/−2
29.10.2015 15:32

V93l12a87d76i41m95í93r 53C90i98h43l36a 8691548347353

Elektromobily nejsou ekologické. Jejich jedinná výhoda spočívá v tom, že v místě provozu neuvolňují škodlivé plyny. Rv

+4/−1
29.10.2015 13:08

M62i18c19h87a35l 15K90u69r89z 3441197685518

Dotace špatné, šrotovné horší.

+4/0
29.10.2015 12:51
Foto

J91a91r30o32m39í27r 67H10l28u23b33e48k 2536400194151

Chceš dotaci z peněz ostatních? Ano, my vláda ti ji dáme, ale zavážeš se, že nebudeš 10 let jezdit jiným autem než elektromobilem, v zimě v létě a deset let jej neprodáš ani nezešrotuješ.

+2/−1
29.10.2015 12:23

V51l19a89d73i42s67l25a30v 86B17u87r20y27š85e95k 3853346122974

předpokládám, že s něčím podobným se počítá

0/0
29.10.2015 12:29

M16a23r14t40i37n 65B34e44r94a84n 1484818743801

Citite z toho ty nesmysly? Co kdyz ho sesrotuje na silnici napr. jiny ridic? Dotace je na auto ne na ridice a kdyz auto proda. Bude jezdit porad ta dotace mela smysl. A kupujici bude jiste vedet jak velka dotace byla. Staci to vyznacit do TP.

+1/0
29.10.2015 12:56

V63l48a34d29i94s18l34a75v 98B44u31r39y56š82e41k 1269472247504

dotovaná věc nejde po určitou dobu prodat, na tom nemůže změnit nic havárie ani vyznačení v TP

0/0
29.10.2015 13:12

P41a13v91e46l 78Ř61a17p18e33k 7302446489355

Kdyby místo pitomých dotací raději snížili daně. Všem.

+3/−1
29.10.2015 12:07

V22l38a63d47i70s65l39a93v 73B39u23r69y18š96e19k 3513126772474

s tím ale volby nevyhráli, takže by to byl podvod vůči voličům, kteří je volili a chtějí daně zvýšit, zavést progresivní zdanění, sektorovou daň a jiné daně a pak tyhle peníze přerozdělovat směrem k chudším, provádět ekonomické stimuly, nešetřit a půjčovat si na rozjezd ekonomiky, tak to slibovali

+2/−1
29.10.2015 12:22

J34a40n 43F77r70o11l55í66k 6866100115554

Chudší si budou kupovat elektromobily za 700 tis.?

+1/0
30.10.2015 1:53

J63a95n 95C26e27p28e92k 1544816830

Ono je hlavně s podivem to, že nám politici a vládnoucí světová garnitura cpe nějaké rádoby EKO a přitom to EKO vůbec není. Viz řepka, soláry, větrníky, elektroauta. Náklady tedy nějaká hodnota co to všechno stojí a spotřebuje, je vyšší než to něco EKO vůbec vyrobí nebo ušetří. Ale jelikož je to obrovský byznys, politici to podporují penězi ne svými, ale daňových poplatníků, tak že jim je to jedno a hodně lidí se na tom finančně pakuje, tak to prostě do lidí tlačí.

+3/−1
29.10.2015 11:46

V55l66a73d77i75s70l64a97v 65B30u52r96y24š93e77k 3603916452254

necpe to nikdo nikomu násilím, lidi volí strany, které mají v programech vysokou míru přerozdělování veřejných financí, u nás je prototypem takové strany ČSSD a ta vyhrála volby, nikdy se netajila tím, že chce lidem brát peníze a pak je přerozdělovat různými dotacemi, úlevami, dávkami či pobídkami, netajila se že chce zvyšovat porodný, zaměstnanost, omlazovat autopark a podporovat alternativní paliva

0/0
29.10.2015 12:16

R97o52b93e72r83t 58H73o21m79o90l32k19a 4323658490842

No jo, když voliči těchto stran mnohdy nerozumí psanému textu. Potom kobliha, gulášek a točené jsou silné argumenty. A když ti samí voliči pak čtou výplatní pásek a přijdou na částky u odvodů, tak se jim zdá o čertech.

+1/−1
29.10.2015 12:19

V75l13a92d34i83s12l88a43v 79B12u66r80y12š48e66k 3363566382824

tak to je, však už se pracuje na tom, aby tam ty odvody zaměstnanci  neviděli, nekonec ale stejně před volbama většina podlehne lákavý slibům ČSSD o lepším světě, kde třinácté důchody 600 korun ročně jsou

0/0
29.10.2015 12:26

P41e61t93r 89S28t12e58j83s16k42a21l 3299408734196

jo a k tem dotacim. V soucasne dobe je nafta dotovana nizsi dani z paliv, tak jako i plyn. Plyn je ekologicke palivo, ale jeho problem asi bude nekde jinde, kdyz se tak malo prodava. Radeji davat pobidky firmam na otevirani CNG stanic. LPG je uz asi mimo zajmu.

A HLAVNE DOVOLIT VJEZD S PLYNEM DO PODZEMNICH GARAZI!!

Alespon pro CNG, pripadne dat povinnost montovat detektory plynu do garazi.

+1/−1
29.10.2015 11:41

M12a57r98t21i40n 94B63e59r91a80n 1914918193411

K cemu stanice na plyn? To je neobnovitelne palivo kdo by do toho investoval? Jeho problem je ze lpg se vyrabi z ropy a nebo tezi a cng je na tom podobne. Takze se tim jen prodlouzi agonie z nedostatku ropy ale reseni to neni.

+1/0
29.10.2015 13:03

P34e95t61r 92S81e18d32i80v23y 6737328355287

To je technicky nemozne. Unilkly LPG se totiz drzi dole, u zeme. Je problem jej odvetrat. Proto se nesmi s autem tam, kde by odvetrani byl problem.

0/0
29.10.2015 13:50

P81e10t68r 82S36t17e92j45s18k37a45l 3979878774116

Jako LPG ano, ale CNG je lehci nez vzduch, takze unikne. Jinde v Evrope maji CNG povolen vjezd. 

Pro LPG jenom ty cidla na hlaseni opustit prostor.

0/0
29.10.2015 14:20

P12e19t36r 20S49t51e81j46s58k35a57l 3659858304436

Kdo u nas prejde ze stareho vraku euro0 do Tesly nebo Leafu?

+8/0
29.10.2015 11:36
Foto

V34o88j15t76ě80c58h 32P96a64v84l26í95k 5254671254948

Přesně. A proto je ten program pro stát finančně zvládnutelný. ;-)

+2/0
29.10.2015 11:37

R93o40b31e77r14t 46H21o85m75o98l63k19a 4573778510162

Můj kamarád soustružník, jeho žena uklízečka, soused tramvaják a jeho žena prodavačka z řetězce. A každý bude mít svou.

0/0
29.10.2015 12:20

J25i74ř12í 56Č91e21j95k51a 1793210710353

Opět pouze pro bohaté placeno chudými.

Děkuji, nechci.

+13/0
29.10.2015 11:17

V32l55a66d77i43s39l63a34v 64B51u39r87y76š29e10k 3813946222494

tak aniž bych se přel o sociální rozměr této hloupé dotace, tak smradlavej vzduch z 30 let starýho auta dýchají chudí i bohatí, bohatí mají často auta vybavena uhlíkovým filtrem, tak jsou na tom přece jenom o chloupek líp

+1/0
29.10.2015 12:33

K86a43r19e79l 50N64o68v13á82k 8438794977912

uhlikovej filtr si muzes koupit i do feldy

0/0
29.10.2015 13:47

V74l85a62d30i42s84l75a27v 23B26u51r72y44š24e79k 1729202247554

to asi může, ale předpokládám, že chudý člověk si ho nekoupí, že, proto je chudej, nemá peníze, buď bude jezdit s ucpaným nebo ho vyndá a taky může koupit levnej

0/0
29.10.2015 15:35

P66e71t83r 90N23e74h25a23s74i36l 4802905834534

Tady je jednoduchý výpočet proč není potřeba 20 Temelínu:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Tak tu prosím vás nešiřte poplašné zprávy  a radši se nad tím zamyslete. 

Nikdy se nestane to, že se hned najednou přemění všechny auta v ČR na elektromobily. 

Zatím jich je u nas řádově 100-ky. Nechápu kdi tyhle výmysly může vymýšlet.

+3/0
29.10.2015 10:55

P46e23t89r 65S78e48d20i46v31y 6737268665177

Nojo. Nebude treba Temelin. To srotovne dava smysl. Padly tezebni limity, uhlobaroni mohou drancovat nerostne bohatstvi ale potrebuji tedy odbyt v podobe uhelnych elektraren.... Zase se bude palit uhli aby se meli jednotlivci dobre.

0/0
29.10.2015 10:58

P15e50t87r 40N71e29h33a41s30i89l 4932495544264

Ty limity nechápu. Proč to povolovali. Z odkazu je vidět, že ČR má obrovský přebytek elektřiny cca jedna roční výroba Temelínu. Nějakých 17 TWh elektřiny vyvážíme. 

tolik elektromobilů jich ani za 20 let u nás nebude. Tak proč potřebujeme uhí, nebo stavět další JE?

+1/−1
29.10.2015 11:05

T71o11m90á42š 35M66a29t96ě11j 9895168413742

Protože rychlé zdroje. Spousta států má přebytek elektřiny. Ale jen málo států má přebytek elektřiny ve správnou dobu.

+3/0
29.10.2015 11:27

J45a30n 49V20e74s55e67l19ý 5714853942191

Třeba Německo má přebytek skoro pořád. Francie má přebytek kromě vln veder a silných mrazů.

0/0
29.10.2015 13:12
Foto

P70e60t21r 25P32r94o26c33h31á47z45k40a 3402906102874

Paradoxně děláme vše pro to aby klesala spotřeba domácích spotřebičů.Chladničkami počínaje, přes televize až po vysavače a nevím co ještě.I když v některých případech mi to přijde úsměvné dá se to chápat.Podporujeme výstavbu FVE čímž jsme si pro změnu zadělali na potíže s rozvody elektrické energie, se špičkami v době kdy slunce jede na plno a s problémy když tyto zdroje vypadnou.Pak se najednou zblázníme do elektromobilů.Ty se řadí ke spotřebičům s obrovskou spotřebou elektrické energie zvláště při rychlonabíjení.Opět tedy porostou nároky hlavně na rozvodnou soustavu.Ano, dá se nabíjet v době, kdy máme přebytek.Jenže jak chcete donutit běžného uživatele aby nabíjel v daný čas, když chce cestovat právě teď a baterie jsou prázdné?Existuje možnost různých cen v různou dobu, ale to vše nevyřeší. Krom toho, výroba elektromobilů spotřebovává značné množství mědi na vynutí motorů. Kovy pro výrobu baterií, kterých také není nazbyt a to už vůbec nemluvím o ekologii při jejich výrobě a následné recyklaci.I kdyby došlo k nahrazení většiny vozidel v osobním užívání elektromobili na emise to nebude mít až tak zásadní vliv.Zůstanou tu stavební stroje, velká užitková auta,lokomotivy.Navíc i elektromobil stejně jako každé vozidlo používající pneumatiky produkuje spoustu prachu vznikajícího jejich opotřebenímNedávno jsem někde četl na toto téma studii a dost mě překvapilo jak velké to je množství.Hlavně však je nesmysl dotovat nákup těchto vozidel  soukromníkům.Spíše jak už jsem se zmínil níže dotovat nákup pro organizece, které zajistí sdílení těchto aut v centrech velkých měst, kde spousta problémů s nabíjením a podobně odpadne a kde k vůli zřízení nízkoemisních zón časem ani jiná možnost nebude.

+3/0
29.10.2015 11:44

P17e49t97r 34S40e53d86i20v80y 6797298925867

Ale to delame proto, abychom za stejne penize mohli dostat mene elektriny. To je jak s vodou. Cim vic lide s vodou setri, tim vice se musi zdrazit

0/0
29.10.2015 13:49

M17a98r24t94i33n 63B16e17r80a78n 1934888173531

Prezentuji jen svuj nazor zalozeny na svem volnem usudku... Realita je moc nezajima dokud jim nekdo neomlati falta o zobak.

0/0
29.10.2015 12:54
Foto

P97e84t19r 78P82r55o78c11h32á87z70k78a 3262726112444

Pokud pominu nesmyslnost dotací pak je třeba se zamyslet nad tím jak řešit dobíjení elektrických aut.Jak to tak vypadá tak výměna baterie nepřipadá s různých duvodů v úvahu. Nabíjet se dá několika způsoby. Doma, za předpokladu že vlastníte rozvod 3x400V s minimálně 16A zásuvkou. Pak podle velikosti baterie bude doba nabíjení řádově několik hodin. Další možností je zásuvka 32A kdy se čas zkrátí.Případně vlastní fotovoltaická stanice.To znamená mít k dispozici plochu kam články umístíte.Jinou možností je nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích vybavený funkcí rychlonabíjení. Na těch bude možné elektromobil dobít v řádu půl hodiny na zhruba 80% kapacity.Těchto stanic je zatím jen pár a jsou umístěny hlavně tam kde je k tomu uzpůsobený přívod. V případě připojení několika elektromobilů najednou bude zátěž natolik extrémní, že bude vyžadovat samostatný transformátor a tomu odpovídající přívod.Je tedy nepravděpodobné, že benzínové pumpy uvnitř měst budou takovou stanicí disponovat,A i kdyby, nikdy nedokáží uspokojit tolik aut v průběhu dne, nebo hodiny jako je  u tankování klasických paliv případně CNG.Na stejný problém narazí majitelé aut bydlících v panelácích nebo ve starší zástavbě. Tam nebude ve většině případů možné využít jiný způsob nabíjení než hodně pomalý a ještě ne všude.Elektromobil nebude rozhodně ještě dlouhou dobu autem pro cestovánmí na větší vzdálenost.I když výrobci baterií se hodně snaží přeci jen dojezd jako u benzíňáku, nebo nafťáku je nedosažitelný. Elektromobil má asi největší budoucnost ve velkých aglomeracích jako sdílené auto používané na krátkou vzdálenost.Vzhledem k zavádění emisních zón, absence parkovacích míst je to pro tyto vozy ideální.Dotace na jejich nákup by spíše jak k soukromníkům měla směřovat do společností, které tuto službu budou zajišťovat.

+9/0
29.10.2015 10:50

P51e74t32r 46N24e47h30a44s17i36l 4932795354704

Konečně rozumě napsaný příspěvek, který poukazuje na velký problém ČR. Není tu síť rychlodobíječek, jako například na Slovensku. Tam se dá jet i s "městským" elektromobilem křížem krážem na delší vzdálenosti prakticky zdrama!

Jediné s čím nesouhlasím je to že nastane kolaps protože jich bude málo. To prostě nebude protože společně s pomalým zvyšujícím se počtem elektromobilů se bude zvyšovat i počet nabíjecích míst.

Postavit nabíječky například na parkovištích supe/hyper/mega/ obchodních centrech totiž není až tak velký problém. Kydby chtěli. Oni totiž už většinou mají samostatný přívod elektřiny vybudovaný. O to je to jednodušší. 

Ale ani vybudovat samostatnou nabíječku není až tak těžke. Potřebujete příkon cca 100 az 200 kW. Což není nijak závratná hodnota a to už bude na poměry ČR meganabíječka pro 4-6 eleltromobilů. CHADEMO ma myslím macimální výkon cca 50kW.

0/0
29.10.2015 11:02
Foto

P13e44t32r 10P88r35o70c11h45á47z17k15a 3762366332544

100-200kW jistě není problém. Problém je v husté zástavbě najít způsob jak na místo kde má stát dotáhnout kabel a odkud.Když si spočítáte že potřebujete řekněme místo pro zaparkování těch 6 aut,metr čtverečný pro sloupek a hlavně rozkopat polovinu města abyste se dostal k nejbližší rozvodně nebo bodu od kterého půjde tuto přípojku instalovat stává se to problémem.Samozřejmě že řešení je víc. Šlo by využít různých budov a na střechu nainstalovat FTV panely a dobíjet za pomocí slunce.Přesto, že nesvítí stále šlo by i tohle obejít. Potíž je v tom, že cena takové nabíjecí stanice vyjde docela draze a návratnost nebude žádná.I ty co se staví v současné době jsou dotované převážně výrobci elektromobilů a společností ČEZ.Pokud by je měl zbudovat podnikatel za účelem zisku tak jak je to u klasických pump musel by to být hodně velký vyzionář.K návratnosti pokud vůbec bvy došlo až za několik desítek let. Tedy při současné ceně elektrické energie.Nebo by nabití ve zkráceném čase muselo odpovídat ceně adekvátního množství paliva pro stejný dojezd a do toho by se asi nehrnuli uživatelé.On elektromobil je ve své podstatě slepá vývojová cesta.Tedy v podobě elektromotor+baterie.Pomúže překlenout dobu, než přijdou vědci s něčáím lepším.Možná palivový článek, možná malý fůzní reaktor, možná něco naprosto jiného o čem se nám zatím ani nesní.

+2/0
29.10.2015 11:29

P46a42v16e46l 36Ř29a65p70e38k 7592636739705

Celý automobilismus v dnešní podobě, lhostejno s jakým pohonem, je slepá cesta.

0/−1
29.10.2015 12:14

L55u60k98á75š 61V83a36ň55u26r83a 1745724503383

Nástup elektromobilu je provázaný i na rozvoj solárních elektráren a vývoj ceny elektřiny. Při zvýšení počtu elektromobilů se rozšíří i síť dobíjecích stanic a to i rychlonabíjecích, které zvládnou dobít auto za 1hod. Elektromobil vypadá jako vhodný dopravní prostředek do měst. Problém proto bude, pokud se elektromobily po městech rozšíří, protože budou chybět nabíjecí stanice.. Takže budoucnost ve městech bude možnost výměny baterií za nabité a pronájem baterií. Pokud jde o provoz mimo města, tam budou více použitelné elektromobily s vlastním dobíjením, tedy s malým benzínovým nebo dieselovým agregátem, který se bude používat pro dobití a pro provoz mimo město, kde bude pomáhat elektromotoru. Tyto hybridy ale budou mít menší baterie a tak i menší dojezd. Budoucnost by mohl mít dobíjecí agregát s plynovou turbínou, která má větší účinnost jak spalovací motor.

0/0
29.10.2015 15:07
Foto

P84e38t19r 70P92r20o62c88h60á73z88k43a 3832786612714

Aby byla vůbec možná výměna baterií je třeba překonat hned několik problémů. V prvé řadě se musí výrobci dohodnout na unifikovaném tvaru. Vezměte třeba mobilní telefony tam ta dohoda není ještě dnes, to samé u aku nářadí. Silně pochybuji, že v případě elektromobilu to bude lepší. U sdílených aut patřících nějaké společnosti vás nebude při výměně baterie zajímat zda je nová nebo naopak na konci své životnosti. V případě vlastnioctví to však bude jiné. Tam bude fungovat psychologická bariéra. Dobíjecí stanice mohou růst, jenže zvláště ve městech je problém s přívodním napájením hlavně pro ty rychlonabíječe. Není snadné dneska položit další kabel napříč centrem města často nově zrekonstruovaném.Ano, dobíjení za pomoci menšího motoru běžícího v optimálních obrátkách nebo plynové turbíny je možné. Jenže vám zase ubude prostor.O motor, o nádrž s palivem a podobně. Navíc přibude další zátěž.A přijdete o tu čistotu a ekologii.I přes dotace, které slibuje stát a které jsou podle mě zbytečné bude ještě dlouho převládat auto na klasický pohon případně vozy na CNG. Pokud se udrží současné ceny pohoných hmot málo kdo dá přednost něčemu tak drahému a přitom s omezeným dojezdem jako je elektromobil.

+2/0
29.10.2015 16:05

V39í71t 96O39ž88a85n18a 1398258525964

Doma přes noc stačí i 230V/16A, za 10-12 hodin nabijete na 150 - 180km.

+1/0
30.10.2015 8:17
Foto

P97e30t57r 41P72r85o89c80h41á29z88k69a 3632186652104

Tak pro někoho kdo jezdí málo a krátké trasy to snad stačí, pro mě by to bylo hodně málo.

0/0
30.10.2015 17:08

J35a85n 27H10á56l92a 8535545130757

My se prostě nepoučíme a pořád budeme ku*vit trh dotacemi...

+2/0
29.10.2015 10:50

P20e48t97r 29S79e54d50i23v63y 6687128425267

No tv. To bude zase akce.  Ten kdo da auto do srotu za minimum penez bude ten, kdo takovy vrak vlastni. Nikdo, kdo ma na to si koupit elektromobil zadny stary auto mit nebude. Vykaslete se na nesmysly jako srotovne a zvyhodnujte elektromobily nebo skutry  ve mestech.  Dokazu si predstavit, ze pruhy nyni vyhrazene MHD a TAXi by smeli vyuzivat legalne elektromobily a jednostopa vozidla. Zabijeme tim dve mouchy jednou ranou. Ti, kteri na to maji, radi presečdnou z nesmyslnych auto do elektrommobilu a alespon neco spolecnosti tak daji.

+3/0
29.10.2015 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.