Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chystá šrotovné na nákup elektroaut i vozů na plyn

Na ministerstvech vzniká plán na šrotovné, které by zlevnilo lidem a firmám nákup ekologických aut. Dotaci v řádu desítek tisíc korun má být možné získat od poloviny příštího roku. Vyšší částkou chce stát motivovat nákup podstatně dražších elektroaut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o87z56e26f 73S27t59e37b59i84l22a 3815417325827

Ekologickou dopravou by měli definovat taky jízdu na obyčejném kole.

A klidně by mohli na ně poskytnout šrotovné ;-)

0/0
31.10.2015 21:09

V77í40t 60O77ž34a16n80a 1698758955794

Přestaňme rafinovat ropu a budeme mít spoustu elektřiny pro elektromobily

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

0/0
30.10.2015 7:57

P29e68t60r 18Č69e29r55v28e90n56ý 3826299367799

Je pravda, že dotace pokřivují trh. Jenomže jsme otevřená ekonomika, tak s nimi prostě musíme počítat. Také bych chtěl oponovat ultrapravicovým ekonomům v tom, že dotace umožňují prodávat výrobky o které by jinak na trhu nebyl zájem, protože jsou kvůli vysoké ceně neprodejné.

Pakliže jediným problémem těchto výrobků je cena, větší prodeje resp. dotace daného odvětví pomůžou rozvoji technologií a urychlí tak vývoj o řadu let. S rostoucí produkcí a lepšími technologiemi pak logicky půjde dolů i cena.

Navíc v tomto případě je tu i mocná loby výrobců klasický paliv i výrobců automobilů se spalovacím motorem, kterým jde o obrovské peníze. Jak jinak ji chcete porazit než subvencemi?

Navíc jsou tu i požadavky ze strany EU na stále nižší emise výfukových plynů. Dosažení takto nízkých hodnot s klasickým spalovacím motorem je nejen neekonomické (drahý vývoj kvůli mizivému efektu), ale v konečném důsledku i neekologické. Elektřina je obnovitelný zdroj, který lze získávat velmi ekologicky a pokud nám jde především o exhalace škodlivých plynů, které se dostávají do ovzduší, tak elektřina v dopravních prostředcích je tím pravým řešením.;-)[>-]

0/0
29.10.2015 21:53

J45a57n 38F24r37o43l23í17k 6476260805834

Lze získávat. V tom je jádro pudla. Současné uhelné elektrárny (i ty co staví Němci) nejsou ekologické ani trochu a elektřina z nich získaná je energie z uhlí s mizernou účinností oproti spalovacímu motoru.

0/0
30.10.2015 1:51

K89a82r16e23l 27J80a29n92í96k 9908752515244

Dotace pro bohaté, s ekologií to nemá nic společného.

+1/−1
29.10.2015 18:08

P92e36t23r 41V36a93c20e33n96o88v57s52k54ý 5484620667215

Dotace na elektromobily = bohatá menšina dostane slevu na drahé auto kterou zaplatí méně movitá většina.

+3/−1
29.10.2015 17:13

K30a44r36e84l 39N72o21v76á38k 8128104427812

a vyroba jednoho takoveho automobilu udela vetsi svinstvo nez 10 let provozu auta na benzin tadaaaa

+3/−1
29.10.2015 13:50

L53u81k86á98š 43V17a98ň75u21r31a 1705594913933

Ona to není jen výroba, ale i likvidace. Respektive je potřeba to rozdělit na výrobu a likvidaci auta a výrobu a likvidaci elektrických baterií. Výroba a likvidace auta je stejná jako u auta se spalovacím motorem. Problém jsou jen ty elektrické baterie.

0/−2
29.10.2015 15:32

V57l70a71d41i66m36í84r 70C40i24h39l62a 8631118637973

Elektromobily nejsou ekologické. Jejich jedinná výhoda spočívá v tom, že v místě provozu neuvolňují škodlivé plyny. Rv

+4/−1
29.10.2015 13:08

M91i20c89h25a44l 74K64u55r14z 3541667455198

Dotace špatné, šrotovné horší.

+4/0
29.10.2015 12:51
Foto

J22a65r35o47m77í62r 15H65l69u42b16e95k 2826500724691

Chceš dotaci z peněz ostatních? Ano, my vláda ti ji dáme, ale zavážeš se, že nebudeš 10 let jezdit jiným autem než elektromobilem, v zimě v létě a deset let jej neprodáš ani nezešrotuješ.

+2/−1
29.10.2015 12:23

V80l53a96d21i22s39l59a68v 75B58u82r16y26š36e22k 3683496602284

předpokládám, že s něčím podobným se počítá

0/0
29.10.2015 12:29

M57a13r25t84i48n 57B41e31r76a82n 1284618343911

Citite z toho ty nesmysly? Co kdyz ho sesrotuje na silnici napr. jiny ridic? Dotace je na auto ne na ridice a kdyz auto proda. Bude jezdit porad ta dotace mela smysl. A kupujici bude jiste vedet jak velka dotace byla. Staci to vyznacit do TP.

+1/0
29.10.2015 12:56

V84l33a11d69i33s95l81a15v 65B70u29r79y98š49e43k 1309472557314

dotovaná věc nejde po určitou dobu prodat, na tom nemůže změnit nic havárie ani vyznačení v TP

0/0
29.10.2015 13:12

P32a24v65e64l 67Ř58a62p80e18k 7812846579965

Kdyby místo pitomých dotací raději snížili daně. Všem.

+3/−1
29.10.2015 12:07

V57l23a41d12i20s97l26a64v 45B52u47r54y64š67e58k 3913866562454

s tím ale volby nevyhráli, takže by to byl podvod vůči voličům, kteří je volili a chtějí daně zvýšit, zavést progresivní zdanění, sektorovou daň a jiné daně a pak tyhle peníze přerozdělovat směrem k chudším, provádět ekonomické stimuly, nešetřit a půjčovat si na rozjezd ekonomiky, tak to slibovali

+2/−1
29.10.2015 12:22

J71a39n 11F77r28o67l42í20k 6696240735324

Chudší si budou kupovat elektromobily za 700 tis.?

+1/0
30.10.2015 1:53

J79a22n 32C31e84p17e40k 1194486390

Ono je hlavně s podivem to, že nám politici a vládnoucí světová garnitura cpe nějaké rádoby EKO a přitom to EKO vůbec není. Viz řepka, soláry, větrníky, elektroauta. Náklady tedy nějaká hodnota co to všechno stojí a spotřebuje, je vyšší než to něco EKO vůbec vyrobí nebo ušetří. Ale jelikož je to obrovský byznys, politici to podporují penězi ne svými, ale daňových poplatníků, tak že jim je to jedno a hodně lidí se na tom finančně pakuje, tak to prostě do lidí tlačí.

+3/−1
29.10.2015 11:46

V66l85a71d28i20s12l89a14v 88B30u35r49y84š67e56k 3453226442764

necpe to nikdo nikomu násilím, lidi volí strany, které mají v programech vysokou míru přerozdělování veřejných financí, u nás je prototypem takové strany ČSSD a ta vyhrála volby, nikdy se netajila tím, že chce lidem brát peníze a pak je přerozdělovat různými dotacemi, úlevami, dávkami či pobídkami, netajila se že chce zvyšovat porodný, zaměstnanost, omlazovat autopark a podporovat alternativní paliva

0/0
29.10.2015 12:16

R87o55b49e70r29t 66H41o42m46o72l83k56a 4463958410712

No jo, když voliči těchto stran mnohdy nerozumí psanému textu. Potom kobliha, gulášek a točené jsou silné argumenty. A když ti samí voliči pak čtou výplatní pásek a přijdou na částky u odvodů, tak se jim zdá o čertech.

+1/−1
29.10.2015 12:19

V24l15a98d57i39s29l64a35v 53B96u39r37y63š74e49k 3933956422604

tak to je, však už se pracuje na tom, aby tam ty odvody zaměstnanci  neviděli, nekonec ale stejně před volbama většina podlehne lákavý slibům ČSSD o lepším světě, kde třinácté důchody 600 korun ročně jsou

0/0
29.10.2015 12:26

P82e27t25r 51S61t78e69j53s41k14a72l 3879538524946

jo a k tem dotacim. V soucasne dobe je nafta dotovana nizsi dani z paliv, tak jako i plyn. Plyn je ekologicke palivo, ale jeho problem asi bude nekde jinde, kdyz se tak malo prodava. Radeji davat pobidky firmam na otevirani CNG stanic. LPG je uz asi mimo zajmu.

A HLAVNE DOVOLIT VJEZD S PLYNEM DO PODZEMNICH GARAZI!!

Alespon pro CNG, pripadne dat povinnost montovat detektory plynu do garazi.

+1/−1
29.10.2015 11:41

M41a39r23t85i46n 67B90e23r26a31n 1364148773701

K cemu stanice na plyn? To je neobnovitelne palivo kdo by do toho investoval? Jeho problem je ze lpg se vyrabi z ropy a nebo tezi a cng je na tom podobne. Takze se tim jen prodlouzi agonie z nedostatku ropy ale reseni to neni.

+1/0
29.10.2015 13:03

P33e88t59r 14S44e58d54i98v63y 6477788695747

To je technicky nemozne. Unilkly LPG se totiz drzi dole, u zeme. Je problem jej odvetrat. Proto se nesmi s autem tam, kde by odvetrani byl problem.

0/0
29.10.2015 13:50

P33e30t79r 19S84t83e68j43s19k80a19l 3949918914136

Jako LPG ano, ale CNG je lehci nez vzduch, takze unikne. Jinde v Evrope maji CNG povolen vjezd. 

Pro LPG jenom ty cidla na hlaseni opustit prostor.

0/0
29.10.2015 14:20

P97e29t34r 73S90t82e18j25s23k82a19l 3939508414756

Kdo u nas prejde ze stareho vraku euro0 do Tesly nebo Leafu?

+8/0
29.10.2015 11:36
Foto

V74o17j75t92ě66c91h 46P22a51v30l19í37k 5234171504198

Přesně. A proto je ten program pro stát finančně zvládnutelný. ;-)

+2/0
29.10.2015 11:37

R51o65b50e11r43t 23H14o78m91o25l15k66a 4353758880282

Můj kamarád soustružník, jeho žena uklízečka, soused tramvaják a jeho žena prodavačka z řetězce. A každý bude mít svou.

0/0
29.10.2015 12:20

J11i42ř15í 11Č28e98j35k21a 1613160820533

Opět pouze pro bohaté placeno chudými.

Děkuji, nechci.

+13/0
29.10.2015 11:17

V80l54a93d17i71s73l66a38v 98B40u42r61y13š96e10k 3513866782864

tak aniž bych se přel o sociální rozměr této hloupé dotace, tak smradlavej vzduch z 30 let starýho auta dýchají chudí i bohatí, bohatí mají často auta vybavena uhlíkovým filtrem, tak jsou na tom přece jenom o chloupek líp

+1/0
29.10.2015 12:33

K74a40r89e36l 79N12o48v90á52k 8408394497362

uhlikovej filtr si muzes koupit i do feldy

0/0
29.10.2015 13:47

V40l60a96d46i30s96l94a61v 19B59u28r69y10š52e97k 1309982827334

to asi může, ale předpokládám, že chudý člověk si ho nekoupí, že, proto je chudej, nemá peníze, buď bude jezdit s ucpaným nebo ho vyndá a taky může koupit levnej

0/0
29.10.2015 15:35

P29e17t22r 90N28e23h15a33s82i24l 4972695904154

Tady je jednoduchý výpočet proč není potřeba 20 Temelínu:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Tak tu prosím vás nešiřte poplašné zprávy  a radši se nad tím zamyslete. 

Nikdy se nestane to, že se hned najednou přemění všechny auta v ČR na elektromobily. 

Zatím jich je u nas řádově 100-ky. Nechápu kdi tyhle výmysly může vymýšlet.

+3/0
29.10.2015 10:55

P31e51t98r 62S31e89d83i35v65y 6807718655787

Nojo. Nebude treba Temelin. To srotovne dava smysl. Padly tezebni limity, uhlobaroni mohou drancovat nerostne bohatstvi ale potrebuji tedy odbyt v podobe uhelnych elektraren.... Zase se bude palit uhli aby se meli jednotlivci dobre.

0/0
29.10.2015 10:58

P58e49t69r 53N56e16h65a17s32i47l 4162285164904

Ty limity nechápu. Proč to povolovali. Z odkazu je vidět, že ČR má obrovský přebytek elektřiny cca jedna roční výroba Temelínu. Nějakých 17 TWh elektřiny vyvážíme. 

tolik elektromobilů jich ani za 20 let u nás nebude. Tak proč potřebujeme uhí, nebo stavět další JE?

+1/−1
29.10.2015 11:05

T70o77m94á61š 58M78a94t31ě55j 9315458613422

Protože rychlé zdroje. Spousta států má přebytek elektřiny. Ale jen málo států má přebytek elektřiny ve správnou dobu.

+3/0
29.10.2015 11:27

J98a92n 51V41e29s62e43l56ý 5834233692501

Třeba Německo má přebytek skoro pořád. Francie má přebytek kromě vln veder a silných mrazů.

0/0
29.10.2015 13:12
Foto

P63e34t97r 97P14r92o44c24h97á22z56k70a 3282226852834

Paradoxně děláme vše pro to aby klesala spotřeba domácích spotřebičů.Chladničkami počínaje, přes televize až po vysavače a nevím co ještě.I když v některých případech mi to přijde úsměvné dá se to chápat.Podporujeme výstavbu FVE čímž jsme si pro změnu zadělali na potíže s rozvody elektrické energie, se špičkami v době kdy slunce jede na plno a s problémy když tyto zdroje vypadnou.Pak se najednou zblázníme do elektromobilů.Ty se řadí ke spotřebičům s obrovskou spotřebou elektrické energie zvláště při rychlonabíjení.Opět tedy porostou nároky hlavně na rozvodnou soustavu.Ano, dá se nabíjet v době, kdy máme přebytek.Jenže jak chcete donutit běžného uživatele aby nabíjel v daný čas, když chce cestovat právě teď a baterie jsou prázdné?Existuje možnost různých cen v různou dobu, ale to vše nevyřeší. Krom toho, výroba elektromobilů spotřebovává značné množství mědi na vynutí motorů. Kovy pro výrobu baterií, kterých také není nazbyt a to už vůbec nemluvím o ekologii při jejich výrobě a následné recyklaci.I kdyby došlo k nahrazení většiny vozidel v osobním užívání elektromobili na emise to nebude mít až tak zásadní vliv.Zůstanou tu stavební stroje, velká užitková auta,lokomotivy.Navíc i elektromobil stejně jako každé vozidlo používající pneumatiky produkuje spoustu prachu vznikajícího jejich opotřebenímNedávno jsem někde četl na toto téma studii a dost mě překvapilo jak velké to je množství.Hlavně však je nesmysl dotovat nákup těchto vozidel  soukromníkům.Spíše jak už jsem se zmínil níže dotovat nákup pro organizece, které zajistí sdílení těchto aut v centrech velkých měst, kde spousta problémů s nabíjením a podobně odpadne a kde k vůli zřízení nízkoemisních zón časem ani jiná možnost nebude.

+3/0
29.10.2015 11:44

P37e92t47r 18S94e72d66i23v80y 6167868655717

Ale to delame proto, abychom za stejne penize mohli dostat mene elektriny. To je jak s vodou. Cim vic lide s vodou setri, tim vice se musi zdrazit

0/0
29.10.2015 13:49

M44a86r64t34i21n 93B54e96r32a51n 1374108463441

Prezentuji jen svuj nazor zalozeny na svem volnem usudku... Realita je moc nezajima dokud jim nekdo neomlati falta o zobak.

0/0
29.10.2015 12:54
Foto

P85e46t80r 22P16r75o59c29h89á74z61k54a 3902666832274

Pokud pominu nesmyslnost dotací pak je třeba se zamyslet nad tím jak řešit dobíjení elektrických aut.Jak to tak vypadá tak výměna baterie nepřipadá s různých duvodů v úvahu. Nabíjet se dá několika způsoby. Doma, za předpokladu že vlastníte rozvod 3x400V s minimálně 16A zásuvkou. Pak podle velikosti baterie bude doba nabíjení řádově několik hodin. Další možností je zásuvka 32A kdy se čas zkrátí.Případně vlastní fotovoltaická stanice.To znamená mít k dispozici plochu kam články umístíte.Jinou možností je nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích vybavený funkcí rychlonabíjení. Na těch bude možné elektromobil dobít v řádu půl hodiny na zhruba 80% kapacity.Těchto stanic je zatím jen pár a jsou umístěny hlavně tam kde je k tomu uzpůsobený přívod. V případě připojení několika elektromobilů najednou bude zátěž natolik extrémní, že bude vyžadovat samostatný transformátor a tomu odpovídající přívod.Je tedy nepravděpodobné, že benzínové pumpy uvnitř měst budou takovou stanicí disponovat,A i kdyby, nikdy nedokáží uspokojit tolik aut v průběhu dne, nebo hodiny jako je  u tankování klasických paliv případně CNG.Na stejný problém narazí majitelé aut bydlících v panelácích nebo ve starší zástavbě. Tam nebude ve většině případů možné využít jiný způsob nabíjení než hodně pomalý a ještě ne všude.Elektromobil nebude rozhodně ještě dlouhou dobu autem pro cestovánmí na větší vzdálenost.I když výrobci baterií se hodně snaží přeci jen dojezd jako u benzíňáku, nebo nafťáku je nedosažitelný. Elektromobil má asi největší budoucnost ve velkých aglomeracích jako sdílené auto používané na krátkou vzdálenost.Vzhledem k zavádění emisních zón, absence parkovacích míst je to pro tyto vozy ideální.Dotace na jejich nákup by spíše jak k soukromníkům měla směřovat do společností, které tuto službu budou zajišťovat.

+9/0
29.10.2015 10:50

P96e16t78r 52N63e35h90a45s17i28l 4412865144504

Konečně rozumě napsaný příspěvek, který poukazuje na velký problém ČR. Není tu síť rychlodobíječek, jako například na Slovensku. Tam se dá jet i s "městským" elektromobilem křížem krážem na delší vzdálenosti prakticky zdrama!

Jediné s čím nesouhlasím je to že nastane kolaps protože jich bude málo. To prostě nebude protože společně s pomalým zvyšujícím se počtem elektromobilů se bude zvyšovat i počet nabíjecích míst.

Postavit nabíječky například na parkovištích supe/hyper/mega/ obchodních centrech totiž není až tak velký problém. Kydby chtěli. Oni totiž už většinou mají samostatný přívod elektřiny vybudovaný. O to je to jednodušší. 

Ale ani vybudovat samostatnou nabíječku není až tak těžke. Potřebujete příkon cca 100 az 200 kW. Což není nijak závratná hodnota a to už bude na poměry ČR meganabíječka pro 4-6 eleltromobilů. CHADEMO ma myslím macimální výkon cca 50kW.

0/0
29.10.2015 11:02
Foto

P20e17t58r 37P80r76o10c92h80á89z22k25a 3952896712654

100-200kW jistě není problém. Problém je v husté zástavbě najít způsob jak na místo kde má stát dotáhnout kabel a odkud.Když si spočítáte že potřebujete řekněme místo pro zaparkování těch 6 aut,metr čtverečný pro sloupek a hlavně rozkopat polovinu města abyste se dostal k nejbližší rozvodně nebo bodu od kterého půjde tuto přípojku instalovat stává se to problémem.Samozřejmě že řešení je víc. Šlo by využít různých budov a na střechu nainstalovat FTV panely a dobíjet za pomocí slunce.Přesto, že nesvítí stále šlo by i tohle obejít. Potíž je v tom, že cena takové nabíjecí stanice vyjde docela draze a návratnost nebude žádná.I ty co se staví v současné době jsou dotované převážně výrobci elektromobilů a společností ČEZ.Pokud by je měl zbudovat podnikatel za účelem zisku tak jak je to u klasických pump musel by to být hodně velký vyzionář.K návratnosti pokud vůbec bvy došlo až za několik desítek let. Tedy při současné ceně elektrické energie.Nebo by nabití ve zkráceném čase muselo odpovídat ceně adekvátního množství paliva pro stejný dojezd a do toho by se asi nehrnuli uživatelé.On elektromobil je ve své podstatě slepá vývojová cesta.Tedy v podobě elektromotor+baterie.Pomúže překlenout dobu, než přijdou vědci s něčáím lepším.Možná palivový článek, možná malý fůzní reaktor, možná něco naprosto jiného o čem se nám zatím ani nesní.

+2/0
29.10.2015 11:29

P13a86v22e14l 54Ř31a31p92e80k 7602546449155

Celý automobilismus v dnešní podobě, lhostejno s jakým pohonem, je slepá cesta.

0/−1
29.10.2015 12:14

L86u43k71á24š 48V63a54ň94u62r85a 1165264133353

Nástup elektromobilu je provázaný i na rozvoj solárních elektráren a vývoj ceny elektřiny. Při zvýšení počtu elektromobilů se rozšíří i síť dobíjecích stanic a to i rychlonabíjecích, které zvládnou dobít auto za 1hod. Elektromobil vypadá jako vhodný dopravní prostředek do měst. Problém proto bude, pokud se elektromobily po městech rozšíří, protože budou chybět nabíjecí stanice.. Takže budoucnost ve městech bude možnost výměny baterií za nabité a pronájem baterií. Pokud jde o provoz mimo města, tam budou více použitelné elektromobily s vlastním dobíjením, tedy s malým benzínovým nebo dieselovým agregátem, který se bude používat pro dobití a pro provoz mimo město, kde bude pomáhat elektromotoru. Tyto hybridy ale budou mít menší baterie a tak i menší dojezd. Budoucnost by mohl mít dobíjecí agregát s plynovou turbínou, která má větší účinnost jak spalovací motor.

0/0
29.10.2015 15:07
Foto

P88e40t47r 38P11r73o50c25h54á73z10k95a 3872856652554

Aby byla vůbec možná výměna baterií je třeba překonat hned několik problémů. V prvé řadě se musí výrobci dohodnout na unifikovaném tvaru. Vezměte třeba mobilní telefony tam ta dohoda není ještě dnes, to samé u aku nářadí. Silně pochybuji, že v případě elektromobilu to bude lepší. U sdílených aut patřících nějaké společnosti vás nebude při výměně baterie zajímat zda je nová nebo naopak na konci své životnosti. V případě vlastnioctví to však bude jiné. Tam bude fungovat psychologická bariéra. Dobíjecí stanice mohou růst, jenže zvláště ve městech je problém s přívodním napájením hlavně pro ty rychlonabíječe. Není snadné dneska položit další kabel napříč centrem města často nově zrekonstruovaném.Ano, dobíjení za pomoci menšího motoru běžícího v optimálních obrátkách nebo plynové turbíny je možné. Jenže vám zase ubude prostor.O motor, o nádrž s palivem a podobně. Navíc přibude další zátěž.A přijdete o tu čistotu a ekologii.I přes dotace, které slibuje stát a které jsou podle mě zbytečné bude ještě dlouho převládat auto na klasický pohon případně vozy na CNG. Pokud se udrží současné ceny pohoných hmot málo kdo dá přednost něčemu tak drahému a přitom s omezeným dojezdem jako je elektromobil.

+2/0
29.10.2015 16:05

V30í32t 65O87ž92a55n49a 1108568355264

Doma přes noc stačí i 230V/16A, za 10-12 hodin nabijete na 150 - 180km.

+1/0
30.10.2015 8:17
Foto

P69e49t11r 15P86r50o95c41h62á42z32k52a 3692636712874

Tak pro někoho kdo jezdí málo a krátké trasy to snad stačí, pro mě by to bylo hodně málo.

0/0
30.10.2015 17:08

J97a24n 52H75á67l39a 8175655830607

My se prostě nepoučíme a pořád budeme ku*vit trh dotacemi...

+2/0
29.10.2015 10:50

P25e41t42r 90S47e80d74i56v79y 6747538675227

No tv. To bude zase akce.  Ten kdo da auto do srotu za minimum penez bude ten, kdo takovy vrak vlastni. Nikdo, kdo ma na to si koupit elektromobil zadny stary auto mit nebude. Vykaslete se na nesmysly jako srotovne a zvyhodnujte elektromobily nebo skutry  ve mestech.  Dokazu si predstavit, ze pruhy nyni vyhrazene MHD a TAXi by smeli vyuzivat legalne elektromobily a jednostopa vozidla. Zabijeme tim dve mouchy jednou ranou. Ti, kteri na to maji, radi presečdnou z nesmyslnych auto do elektrommobilu a alespon neco spolecnosti tak daji.

+3/0
29.10.2015 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.