Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nesmysl, cupují odborníci chystané šrotovné na nákup elektromobilů

Chystané šrotovné na staré vozy obnově vozového parku a zvýšenému nákupu elektroaut nepomůže. V anketě iDNES.cz se na tom shodli oslovení odborníci a politici. Podle návrhu ministerstev by přitom desítky tisíc korun mohli lidé získat od poloviny příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a88r84e64k 61Š21i46m21o94n 2504517898218

Až se bude elektromobil nabíjet 15 minut a ujede na jedno nabití 500km, tak žádné dotace nebudou potřeba. Do té doby je to prostě nesmysl.

0/0
1.11.2015 2:42

P95e64t92r 60K31o49r76b84é88l11y77i 3197968584619

Snad jen první z oslovených něco o automobilech ví. Finančníci asi umí spočítat, kolik by to stále. Ale odborářský boss jako odborník na elektromobily?!? To si dělá iDnes srandu.

Jen bych chtěl vědět rozdíl v ekologičnosti výroby energie pro spalovací motory a elektromobily, jak je řešena ekologická likvidace akumulátorů, čím je celková výroba elektromobilu ekologičtější proti standardnímu vozu.

Jen podle toho, že nevozí výfuk s sebou se přece ekologičnost vozu hodnotit nedá.

A jen na okraj, hybrid nechci ani zadarmo, to už si raději koupím nového koně - má větší zrychlení a rozhodně je hezčí.

0/0
31.10.2015 20:29

P12e34t82r 81S49t63e82h17l75í76k 1360701349224

Zcela nesmyslný projekt a zbytečně vyhozené peníze...

0/0
30.10.2015 17:14
Foto

J29a90r98e87k 91J69a18k54u25b24č11e15k 7179340878178

Prekvapive rozumne nazory odborniku - nakonec z toho bylo slusne pocteni. Akorat nechapu proc na toto tema by osloven predseda CMKOS.

+4/0
30.10.2015 9:48

J55a63r62o84s18l69a66v 69D49u57n22d56a 1273822936770

Protože se rád nekompetentně vyjadřuje k čemukoliv?

+2/0
30.10.2015 18:43

O51n72d68ř20e77j 30L15o87š52o57t19h 9680792444552

Ještě, že tu máme stát, který umí utrácet naše peníze lépe, než my. Mám takový nápad, evidentně má stát peněz dost, tak navrhuji, aby mi těch 50 000 nechal v peněžence a já je utratím podle sebe ;-D

+3/0
30.10.2015 0:12

J57i28ř67í 31K72o18c49u13r58e33k 6385484445568

Za prvé: nestačil jsem si všimnout, že se veřejné finance dostaly z chronických deficitů k přebytkům a je tedy potřeba vymýšlet způsoby, jak je utratit.

---

Není co dodat.

+7/0
29.10.2015 21:37

P60e37t41r 30K33o62r44b65é77l38y34i 3587738414599

Nikdy nepracující Sobotka a jeho vláda neutrácejí peníze, ale uvolňují prostředky. A vláda přece hospodaří s prostředky. Dluhy jsou v penězích o kterých nepadlo ani slovo. Proč zbytek národa tohle nechápe, že z jejich pohledu jde o dvě zcela různé kategorie?

Přece prostředky je to, co má vláda plně k libovolné dispozici, kdežto peníze mají troubové, pardon daňoví poplatníci.

+1/0
31.10.2015 20:42

A60n97t89o15n11í63n 37S58á61d31l68í12k 7688199853493

Opět špatné rozhodování,je to jako přechod z feudalizmu do demokracie vyspělého typu!

Proč se přeskakuje mezičlánek - tedy hybridní automobily,které by byly v cenové relaci přístupné spotřebitelům! Kdo si asi tak může koupit auto za 3 miliony???

I přesto,že později snad ušetří na palivu. Evoluce je nezadržitelná,ale stále se mnozí snaží o blokování. Naftoví magnáti jsou silný kalibr!

0/0
29.10.2015 21:09

M81i69r40e90k 30G76a47j56e80r 5211916509390

V USA se auta s hybridními pohony prodávají již více než 15 let a jejich prodej pořád pomalu roste. Přeskakovat pořád něco chce EU a česká vláda ještě víc a proto utrácí za dotace miliardy.

0/0
29.10.2015 21:17

M95a24r44t18i53n 96K35a48r42á43s92e32k 9778783978638

Protoze hybrid si v evrope, ktera ujizdi na dieselech, nema nikdo moc motivaci kupovat. Proc taky kupovat vyrazne drazsi auto se stejnou spotrebou?

+2/0
29.10.2015 22:35

V60i74k55t90o88r 52N87o42v49a38k 5833593421349

Benal je benal;-D;-D

+1/−1
29.10.2015 19:58

J88a71r86o29s64l17a34v 93D24u22n60d10a 1483352476680

Jel jsi někdy ve slušně udělaném elektromobilu? Jediná jeho nevýhoda je problém s nabíjením baterií a dojezdem. Jízdní vlastnosti super.

0/0
30.10.2015 7:21

P51e96t49r 92K29o46r46b58é49l53y35i 3117678244239

No ano, 50 kilometrů to jede. V zimě se zahříváte čím, grogem?

0/−1
31.10.2015 20:32

J75a16r18o54s31l45a58v 24D90u38n66d59a 1433402886130

Asi jízdními vlastnostmi každý rozumíme něco jiného.

Reagoval jsem na poznámku o benzínu. Každý slušně udělaný elektromobil má jízdní vlastnosti mnohem lepší než auto s benzínovým motorem.

A jestli ti vadí, že nemáš, díky nesrovnatelně lepší účinnosti elektrického pohonu, v zimě, dostatek odpadního tepla na vytápění, pořiď si bufíka a raduj se z toho, že v létě to odpadní teplo nepouštíš jen tak zbůhdarma pryč...

+1/0
31.10.2015 21:14

P62e94t80r 86M85a19r49e14č52e34k 1373781219808

Je to fakt. :-P Proč ti političtí devianti mají stále neodolatelné nutkání něco dotovat ?!

+5/0
29.10.2015 18:27

M32a35r10t97i84n 93P40e80c26i32n92a 4821573

Aby vypadali u volYčů dobře. Napřed je okradou a pak jim trochu přisypou na dotacích na něco co vůbec nepotřebují. A ono to zjevně funguje.

+3/0
29.10.2015 20:24

A63n62d85r13e28j 59O49l72e16k85s37a 3375651657141

Není nad to, když si ožebračovaný vazal ty skety opakovaně volí, viďte....;-D

+1/0
29.10.2015 20:36

A11n95t17o78n12í20n 16S40á59d44l55í94k 7728809773583

Jenže oni ty "skety" před volbami slibují,pak nedodrží sliby a nikdo je nepotrestá! Vymysleli imunitu a dobře věděli proč!

+1/0
29.10.2015 21:13

P93e12t61r 85Š51t66ě31p 2193293710186

Me by zajimalo jak soudruzi vymysli dobijeni pro ty, kdo bydli na sidlistich. Budou na kazde lampe a kolem parkovist zasuvky? :-P

0/−2
29.10.2015 17:49

L25u49d71v69í28k 37G36a78j30d24o23š79í47k 2565313354672

To asi vymyslet jde. Spíš půjde o to, jak to bude zpoplatněno.

+1/0
29.10.2015 17:58
Foto

V71o64j75t90ě38c37h 43P34a13v79l61í44k 5744971594408

Zpoplatnit to taky není problém.

+2/0
29.10.2015 18:05

P11a89v90e87l 73N36o66v46o12t57n43ý 9796314238385

R^jj, to bude ten nejmenší problém;-D

+1/0
29.10.2015 18:19

L29u40d62v46í64k 94G26a86j21d38o45š25í57k 2735433544252

No už to vidím, jak na sídlišti jsou na parkovištích zásuvky jedna vedle druhé a každá je vybavena samoobslužným platebním terminálem nebo nějakým čipem. ;-)

0/0
30.10.2015 12:37

A63n49t45o65n40í46n 92S45á96d38l88í79k 7938629123893

Proto jsem výše psal o hybridech,tam takové problémy nebudou. Je také trestuhodné,že se dosud nic nedělá s přenosovou soustavou,která jak všichni víme,na elektromobily není připravena! I kdyby se dostavělo několik bloků jaderných elektráren,bez přenosu je nám to k h...,na nic!

+1/0
29.10.2015 21:17

V50a42c13l21a61v 94S44v84o13b78o59d38a 7217189721677

Ono by stacilo zakazat/omezit hromadny dovoz aut starsich...ja nevim, 8let? Pak nemame mit tak stary vozovy park, kdyz jsem se tahaji 10-15 let "nova" auta po statisicich a lidi je kupuji... :(

0/−3
29.10.2015 17:40

P12a27v26e81l 76O71b88d93r68ž10á66l65e37k 6166274748422

Takže lidé budou svá (už teď stará) auta dojíždět dalších 15 let, protože přechod na řádově novější ojetinu jim zakážete.

Kuba náš vzor?

Stále mne fascinuje představa některých diskutujících, že lidé asi schválně kupují ojetá stará auta, když by přitom mohli zajít do libovolného autosalonu a za stejné peníze si koupit nové, či zánovní vozy.

+4/0
29.10.2015 18:11

A34n17t41o39n42í62n 67S15á60d62l60í86k 7648349873653

Pane Svoboda,asi nevíte,že je vyrobeno statisíce automobilů,které nikdy nebudou prodány - a to jsou zcela nové automobily. Ale to by bylo na delší popis!

+1/0
29.10.2015 21:20

L30u77d75v45í30k 22G77a52j19d51o61š37í77k 2565963604832

Asi nejjasněji to řekl pan Marek.

Chceme-li omezit špinavá auta, uvalmě na ně daň. A to nejen při prodeji, ale hlavně z provozu. Za stržený peníz pak můžeme dotovat rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic, když už tedy vsadíme na elektřinu (což podle mě správná volba není).

+1/−6
29.10.2015 17:25

L94u85k11á41š 37Š68l63e57h75o26f19e37r 1163149755779

Ale to pak budete trestat vetsinu a to neni cilem. Jde o to podporit ty, kteri dobrovolne investuji do novych a zatim stale problematickych technologii...

+1/0
29.10.2015 17:36

L10u17d38v51í38k 22G22a39j87d30o90š11í40k 2365143644102

Pokud je cílem ekologie, tak trestat většinu za neekologické chování je naopak daleko efektivnější, než podporovat pár nadšenců, kteří vsadili notabene na ekologicky dosti pofiderní projekt.

Nehledě na to, že individuální atomobilová doprava je sama o sobě ekologický problém i s elektromobily, takže její podpora z pohledu ekologie nedává smysl.

+1/−3
29.10.2015 17:50

J12i68ř47í 86K34o91c18u21r87e53k 6955674255138

Trestat většinu na zákaldě přesvědčení o tom, že se chovají špatně, to už tady bylo mockrát. Třeba ti s tím prvotním hříchem. Takovýchto obvinění se pak chytají akorát diktatury, které vedou horoucích pekel.

+1/0
29.10.2015 20:37

L46u85d58v77í49k 67G19a55j82d72o71š52í17k 2775623274482

Už teď jste "trestán" za to, že používáte auto obří spotřební daní. Takže celkem nechápu, proč máte problém s tím, aby daň byla diferencovaná podle toho, kolik sajrajtu vaše auto vypouští do ovzduší.

Z ekologického pohledu je individuální autodoprava něco, co je třeba maximálním způsobem omezit, protože nejekologičtější auto je žádné auto. Takže jakákoliv dotace do tohoto odvětví je s tím v přímém rozporu, byť by byla do ekologičtějšího pohonu aut. Naopak daň která "trestá" s tím zcela ladí.

0/0
30.10.2015 12:50

P22e53t37r 13Š45t37ě90p 2743243290396

To je akorat dalsi soudruh zdanovac. Ma nekdo dojem, ze auta jsou jeste zdanena malo? Kolik kc z litru benzinu/nafty je dan?

+2/0
29.10.2015 17:48

L50u67d26v70í72k 26G53a25j80d58o63š95í89k 2565853744242

Auta jsou zdaněna ovšem všechna stejně. Ekologický aspekt nehraje u zdanění momentálně žádnou roli. Jediná daň která to trochu zohledňuje je daň z prodeje aut starších 10 let. To je ovšem zoufale nedostatečné, protože ta daň by měla být z provozu takových aut, aby to mělo smysl.

+1/−3
29.10.2015 17:53
Foto

V81o83j39t58ě69c14h 83P23a86v98l11í57k 5674121344488

Spotřební daň z benzínu a nafty je daň, která náklady na provoz automobilů poměrně výrazně rozlišuje dle typu pohonu.

Ale chápu, že byste ji třeba chtěl ještě zvýšit.

+2/0
29.10.2015 18:07

J79i14ř24í 56K11o79c90u34r46e46k 6895574565468

Ekologický aspekt nehraje u zdanění momentálně žádnou roli, píšete.

Takže ekologický apekt rozežraného SUV se spotřebou 12 litrů oproti úspornému vozidlu se spotřebou 5 litrů je na spotřební dani nulový. Stejně jako aspekt ujetých km, kdy auto s nájezdem 5.000 km (a že jich je) je daněno jinak než jiné auto, klidně téhož typu, s nájezdem 40.000 km (a že jich je.

Studoval jste co, mohu-li se zeptat?

0/0
29.10.2015 20:41

L56u59d62v76í92k 40G88a79j79d62o42š56í84k 2275513664232

Spotřební daň na pohoné hmoty zohledňuje pouze spotřebu vozu. Nikoliv jak vůz palivo spaluje a co následně vypouští z výfuku.

Škoda 120 bez katalyzátoru má spotřebu kolem 7 l benzínu a do ovzduší vypouští stejné množství škodlivin jako 40 aut s EURO 5, které jedo každé má spotřebu 6,5 l toho samého benzínu.

0/0
30.10.2015 13:02

J55a38r57o20s52l70a27v 23D11u92n15d21a 1333242356650

Daň z prodeje aut starších 10 let funguje kontraproduktivně. Blokováním trhu se staršími auty motivuje lidi k tomu, aby si nechávali stará auta příliš dlouho.

To musel vymyslet nějaký chorý zelený fanatik.

0/0
30.10.2015 7:27
Foto

J49a52r51e94k 90J19a93k58u98b33č61e24k 7539930728818

Dan z prodeje starych aut opravdu nikdo zeleny vymyslet nemohl, u toho je ta kontraproduktivnost zrejma

0/0
30.10.2015 9:55

P79a33v43e28l 98O36b14d88r44ž62á90l46e83k 6676564478162

To stát nikdy neudělá. Stát potřebuje aby se lidé dopravovali .. do práce, škol atd. A mimo velká města nemá šanci hromadná doprava přepravní potřebu saturovat.

A pokud nemá v plánu rozdávat lidem zánovní auta, tak bude muset více či méně oficiálně tolerovat provoz čehokoliv, co jsou lidé schopní si udržet v provozu.

+1/0
29.10.2015 18:14

P89e44t74r 10M70a31r46e44č98e21k 1283181129698

Navrhujete trestat ty , kteří díky naší ekonomické situaci na nové auto nemají a ještě dlouho mít nebudou ?! Jaký to má smysl , mohl byste tu myšlenku trochu rozvést ? Plno lidí se potřebuje dopravit do práce. Veřejná doprava funguje obstojně jen v okolí větších měst. A při současných výdělcích, většina lidí prostě nemá na to aby každý pátý rok pořizovali nové auto .

+1/0
29.10.2015 18:33
Foto

J17a30r32e41k 10J79a17k66u23b47č62e59k 7379270568748

Souhlas. P. Marek "soudruh zdanovac" urcite neni a ten nazor ma svoji jasnou logiku. Vybirat poplatky od tech co znecistuji vice je rozhodne rozumnejsi nez rozdavat.

0/0
30.10.2015 9:52
Foto

A40d76a23m 18K62a58r96a81b18a 9111967825988

Každá dotace, regulace, kvóta jen víc a víc pokřivuje trh...dokud tu bude panovat presvedceni, že podobnými zásahy jde něčeho dosáhnout, nebude to fungovat. Ve skutečnosti jde stejně jen o to, aby se nějaká konkretni skupina napakovala, nic víc.

+3/−1
29.10.2015 17:20
Foto

V25o84j79t42ě92c83h 26P60a36v56l67í98k 5324311364478

Zcela volný trh nakonec vede (matematicky dokazatelně) ke kolapsu. Takže nějaké regulace, kvóty a dotace jsou nutné k zajištění stability a konkurenceschopnosti mezi jednotlivými státy (či jejich konglomeracemi jako EU).

+1/−2
29.10.2015 18:09

M21a93r28t87i34n 79P51e94c93i16n57a 4321503

Regulace vedou akorát k ještě větším regulacím. Což vede k socialismu a posléze k tomu kolapsu. A narozdíl od matematického modelu to už bylo mnohokrát vyzkoušeno přímo ma lidech;-)

+2/−1
29.10.2015 20:27

A32n97d82r33e66j 97O61l81e27k44s43a 3395231137291

Čím je systém vyvinutější, integrovanější a rozsáhlejší tím náročněji musí být regulován. Tady žádná pravicová dogmata nefungují.

0/0
29.10.2015 20:42
Foto

V55o18j39t37ě69c44h 96P17a78v94l74í44k 5434841474858

... jsou nevyhnutelné. (vypadl mi konec věty)

+1/0
29.10.2015 21:00

K35a93r20e13l 57E83h75l 5646331736647

Vše co se poslední dobou vyrábí je kvalitativně a životností hodně daleko za tím starým.Proč bych měl kupovat nový šrot ?

+1/−1
29.10.2015 17:06

A92u58g83u57s20t 76F31o48r84m76á30n61e15k 6355909140376

To si jako mám vyměnit svůj Jaguar XJ6 za nějakou vylepšenou pračku na kolech s dojezdem kolem 120 km ? Nikdy. Kálím zvysoka na ekology.

+2/0
29.10.2015 16:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.