Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva křísí vlaky bez dotací. Spojí Prahu s Benešovem a Trenčínem

Společnost Arriva vlaky po třech letech zkusí znovu obnovit provoz příměstských vlaků do Prahy. Od konce února příštího roku plánuje vyjet se spěšnými vlaky na trasu Benešov u Prahy - Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91a46d67k24o 77K41ř87i62v62á91n98e83k 7780603595690

Pane Fričo, demagogicky a odporně hned v několika diskuzích zneužíváte smrt dítěte.

Stejnou logikou by se dalo říci, že když ve stejné době zahynul strojvedoucí při srážce vlaků Unipetrolu a Severočeských dolů, tak za to můžou soukromníci? Žádný vlak ČD tam tou dobou nebyl, tak by se nemělo co srazit. Jenom "nastavuju zrcedlo" Vašemu cynismu, který se neštítí ideologicky zneužívat cizí neštěstí proti nenáviděnému nepříteli. Styďte se.

Kdybyste prostě napsal "Nemám rád České dráhy", nikdo by Vám to nemohl vymlouvat.

+3/0
1.11.2015 16:16

Š80t96e74f55a84n 57F33r38i27č14a 7542378193636

Tak za prvé: jako demagog jste se právě nyní předvedl Vy. To dítě opravdu zemřelo a jeho smrt byla zcela zbytečná. A za druhé: poukazuji na to, že při současném stupni poznání a úrovni vědy a techniky se prostě takové nehody stávat nesmí. Železničáři, kteří obhajují současné nedostatečné zajištění vagonů pro,přepravu cestujících vlastně říkají: nedělejme s tím nic, klidně nechť lidé dál zbytečně umírají. Přitom dveře ovládá řidič nebo posádka v metru, v tramvajích, autobusech a konec konců i v letadlech. Pouze vy železničáři stále dogmaticky trváte na tom, že dveře nelze zajistit a je to tak v pořádku, protože je to tak od nepaměti, už od dob císaře pána.

0/−2
1.11.2015 22:18

P10e89t44r 97N87o23v85o19t94n20y 1831900841

Pokud je to opravdu tak, že si chtel otec mermomoci ušetřit cestu, tak s tim zadne centralni ovladani dveri nic nezmuze. Kazde dvere musi jit otevrit, treba nouzove. Je to jen jina páčka.

+1/0
2.11.2015 7:26

R45a40d41k69o 69K73ř10i82v20á86n29e95k 7470193585600

1. Svojí demagogii jsem řádně vysvětlil jako pokus o obraz Vašeho myšlení. Je správné, že tedy kritizujete sám sebe.

2. Neznám žádného železničáře, který by obhajoval dveře bez dálkového ovládání. To jako že se ti průvodčí rádi proběhnou? Co to tvrdíte? Ty vozy měly být nejpozději v 90. letech rekonstruovány. To tu jako někdo chválí, že na to nebyly peníze? A když se to dnes mění, tak radši ty peníze dáte německému státnímu molochu?

3. Téměř všechny vozy mají alespoň blokování dveří za jízdy.

4. Nechte už to dítě na pokoji, prosím.

+2/0
2.11.2015 8:20

Š77t50e53f64a74n 77F22r74i82č49a 7742778943606

To, že Vy máte práh pro vnímání této a zřejmě i dalších nehod dětí posunut nějakým zvrhlým směrem, za to já nemohu. Myslím, že je povinnost každého rozumně uvažujícího člověka žádat po železničním dopravci přijetí účinných opatření, aby přestaly z vlaků vypadávat děti či vystupovat na stranu nebo ve stanici kde se to nesmí. Zdaleka se nejedná o první případ. Už v roce 2010 popisovala Lenka Krbcová, šéfredaktorka portálu Vitalia.cz případ čtrnáctiletého chlapce, který málem vypadl z vlaku, dále tříletého chalpce - vypadl z vlaku v 70 Km rychlosti - nehodu jako zázrakem přežil, a pětiletého chlapce - nehodu nepřežil.  

Zdroj: http://www.vitalia.cz/clanky/cestujici-vyskakovali-z-rozjeteho-vlaku-strojvudce-nic-nevedel/

0/0
2.11.2015 16:04

R43a24d25k86o 58K37ř44i92v66á17n22e25k 7890403825300

Jako aktivista i profesně jste, tuším, spjat se silniční infrastrukturou. Jako řidič Vás žádám, abyste okamžitě odstranil všechna nebezpečná místa na silnicích. Bez ohledu na peníze i na reálné možnosti.

0/0
2.11.2015 16:37

Š46t69e31f43a27n 97F19r18i44č69a 7622458183366

Slovo aktivista nemá žádný obsah. Je samozřejmě Vaše věc, kam se řadíte. Kdysi toto slovo používali komunisté a komunistický režim pro označení svých ideových odpůrců, viz encyklopedie Wikipedia. Nicméně celý život jsem ztotožněn s tím, že na původce šlendriánu je třeba poukazovat. V těchto konkrétních čtyřech případech na železnici, a mohl bych najít mnoho dalších, se evidentně o šlendrián na straně dopravce jednalo.

0/0
2.11.2015 19:40

R59a84d94k61o 59K84ř12i80v11á45n44e86k 7200693445380

Jako poslední slovo musíte napsat něco tak chytrého nebo něco tak blbého, aby na to nebylo už co říci. Jedna z těchto možností se Vám povedla. Kapituluji.

0/0
2.11.2015 19:52

P17e90t40r 65N51o65v69o60t90n80y 1781170601

Začněte radši u sebe, vy šlendriáne.

+1/0
3.11.2015 14:45

R98o52m49a41n 17P32o20l44á88č93e48k 5436369105

Čemu chtějí konkurovat? Slonům, které jsou na hodně vysoké úrovni cestování? Žabotlam tam už prakticky nejezdí...

Že ČD nepodávají občerstvení? To snad nedělá ani DB na příměstu...

+11/0
31.10.2015 21:39

O85l15d19ř16i77c51h 92J14a91n83e27č54e80k 8769436623161

v Německu, Švýcarsku, Rakousku a nejspíš i leckde jinde 'na západě' na příměstu ve vlacích průvodčí vůbec nejsou, takže by to tam ani neměl kdo prodávat ;-) hold trochu jiná cena pracovní síly. Arriva asi počítá s tím, že v každém vlaku bude v průměru 12 lidí, takže ti průvodčí budou mít spoustu času i na občerstvení a aspoň tím přivydělají pár korun ;-)

nicméně kdysi jsem kdesi v S-Bahn potkal automat na občerstvení - nepamatuju se už kde, dost možná to byl Mnichov.

0/0
2.11.2015 10:04

J45i70ř73í 78H35a10v96á25č31e11k 1113170143

Je to parodie na koridor elektrifikovaný modernizovaný koridor, do kterého natekly miliardy poslat tohleto. Co by asi tak říkali němci, kdybychom chtěli my jít jezdit k nim se smrdutým dieselem?

+7/−1
31.10.2015 19:24

Š35t55e44f87a27n 67F85r88i93č89a 7162278753156

Každý konkurent dobrý. Dnes například zahynulo dítě jen proto, že ČD používají vagony bez centrálního zamykání. Ostuda. Píše se rok 2015. Neuvěřitelné.

+1/−22
31.10.2015 19:19

M78a10r85t49i70n 19Č68a47p45e20k 6780841137124

U toho Brna to nebyla chyba dopravce, ale otce. Vlak tam nezastavil pro nástup a výstup, ale jenom pro křižování. Tudíž tam neměl vůbec co vystupovat z vlaku.

Navíc u lokomotivou tažených souprav je blokování dveří vázáno na rychlost soupravy, takže by to vůbec nepomohlo.

+11/0
31.10.2015 20:42

A12l52a95n 57Ř25e73p26k40a 4655866

A opravdu to byla chyba dopravce? Museli vědět, že vlak nebyl ve stanici a tudíž tam nesmí vystupovat a taky ne na stranu do kolejiště, pokud vlak ve stanici byl. :-P

+4/0
31.10.2015 22:29

K86a37r44e40l 39Ř90e72h91á85č39e87k 9562820651902

A také těžko se spletli, protože prý údajně bydlí pár ulic od nádraží, tak jistě věděli, že to není hlavák.

+2/0
1.11.2015 6:27

R37o29m31a53n 42J44e31s19c69h24k76e 9598495397885

Milý Štefane, nepoužívej postel. Tam umírá nejvíce lidí.

+6/0
1.11.2015 12:09

M77i43r69e56k 57Z96á26v82o18d57n63ý 7942297220738

Hodně štěstí no. Trochu mi to přijde jako parodie, když má něco takového jet na mezistátním spoji, ale třeba to někdo využije.

+3/0
31.10.2015 18:20

M81a30t51ú24š 79B52e17n69a51k 9208364862153

Zrovna ten medzištátny úsek nieje elektrifikovaný, takže tadiaľ musí jazdiť motorový vlak, že by to chcelo niečo lepšie ako prímestskú motorovú jednotku je druhá vec.

0/0
31.10.2015 18:50

Š50t61e57f12a45n 37F41r70i73č74a 7182368423106

No, pořád lepší, než vagony ČD. Viz dnešní smrtelný úraz dítěte v Brně-Chrlicích, při vystupování z vlaku. Ty vagony ČD už měly být dávno ve šrotu.

0/−15
31.10.2015 19:24

K19a78r59e24l 78Ř94e88h71á68č88e97k 9282610901382

Pochopíte, že takto klasické vozy fungují všude ve světě. Dokonce i u našeho nejúžasnějšího dopravce regiojet takto fungují. A to dokonce i u těch pár co si koupil a byly vyrobeny v letošním roce. Tak už neplevelte všechny diskuze stejnou hloupostí.

+8/0
1.11.2015 6:32

O28l93d10ř93i80c54h 76J85a89n30e20č84e41k 8819216713641

jsem dost zvědav. mezi Brnem a Trenčínem asi jo, kdo by tím jezdil z Prahy do Brna netuším. v neděli odpoledne cestou zpátky si dokážu představit, že ti, kdo by v Brně přestoupili z lokálky na EC, radši zůstanou sedět v motoráku, než aby riskovali, že po přestupu budou celou cestu stát.

ale Arrivě jde asi hlavně o reference.

a taky je nutné vidět, že pokud tu soupravu prostě mají a nemají pro ni jiné využití a tudíž koukají jen na variabilní náklady, nikoliv na odpisy, vyplatí se jim jezdit i s poloprázdným vlakem.

0/0
2.11.2015 10:10

J65i72ř22í 79J78o50z46a 3878853880701

Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim... pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem... mimchodem pod Deutsche Bahn spada i autobusova spolecnost RVD, ktera v CR provozuje autobusovou linku Dresden - Altenberg - Dubi - Teplice, hl.nadr. - Teplice, Olympia. Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let... takze asi takhle...

+4/−1
31.10.2015 17:24

R28a83d51e36k 46J89a28n96a31t46a 9215886334472

"Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim"

Je prostě stanoven nějaký rozpočet pro působení na našem trhu před vypsáním VŘ a pro získání referencí. Myslíte, že by bylo ruzumné dávat více, když návratnost je nejistá (protože závislá na politice?).

"pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem."

Smlouva s krajem musí být na základě výběrového řízení. A soupravy se pořizují až na základě požadavků z toho VŘ.

"Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let"

A co tím přesně chcete říct? Tato linka je provozována na základě smlouvy, tj, financování je zajištěno. Kromě toho, životnost autobusu je podstatně kratší než u vlaku.

+3/0
31.10.2015 17:54

J76i13ř17í 39J33o98z56a 3198283770241

Ne neni... Ustecky kraj s touto spolecnosti nema uzavrenu smlouvu.

0/0
31.10.2015 18:21

J12i51ř39í 33J80o20z39a 3288393950711

Tedy neni na ni mozne pouzit preplatne ci prestupni jizdenky IDS "Doprava Usteckeho kraje".

+1/0
31.10.2015 18:23

K32a88r48e29l 92Ř86e34h86á61č64e81k 9552790921372

Ale platí v něm jízdenka Labe-Elbe, což je v podstatě krajská síťová jízdenka.

0/0
1.11.2015 6:34

J69i18ř74í 67J76o54z27a 3548353600981

Jednodenni jizdenka za 200 Kc... k pravidelnemu dojizdeni nepouzitelne...

0/0
1.11.2015 20:08

V67l34a74s88t98i83m28i82l 26S82v52o70b43o74d62a 7483838855424

Super!!

Z celého srdce přeji soukromým dopravcům, aby ten příšerný zkorumpovaný moloch - ČD porazily.

Ať si ČD provozuje za nějaké hyper dotace nějaké okrajové tratě, kde jezdí pár lidí, ale všude, kde jezdím já, cestuje se mnou po většinu cesty (popř. výjimečně tedy jen menší část cesty) opravdu mraky lidí a tudy už opravdu dávno mělo jezdit něco na úrovni a ne ČD!!

+2/−23
31.10.2015 17:15

J43a64n 64P14r65i21c72h13y45s71t64a63l 8731408933

Nejak jste zrejme nepochopil ten clanek. Pise se v nem  o spolecnosti Arriva, ktera patri Deutsche Bahn. To je moloch stokrat vetsi nez CD.

+21/0
31.10.2015 17:17

V12l15a13s45t81i38m84i46l 27S74v31o34b87o35d43a 7883618505694

Mě zajímá, jak je to tady, ne někde v Německu. Nevíc nechcete doufám srovnávat služby ČD v ČR se službami Deutchce Bahn v Německu? Že ne? ;-)

0/−11
31.10.2015 17:21

J48a35n 63P88r12i33c44h20y86s88t23a76l 8491358603

Nene, porad nepochopil.

Arriva to je Deutsche Bahn v Cesku, ne v Nemecku. Srovnam CD v CR s DB/Arriva v CR. Dva statni molochy. Arriva neni zadna soukroma firma.

Rozdil je v tom, ze CD patri ceskemu statu, zatimco Arriva patri nemeckemu statu. V zahranici se Deutche Bahn chova mnohem hure nez doma (mnohem horsi moloch).

+19/0
31.10.2015 17:37

R46e77g11i65n21e 20M18a75r39t70i75n 6592328430958

EU!!!!!!Arriva v České republice, společnosti s ručením omezeným s mateřskou společností v Nizozemsku. !!!!!!

0/−1
31.10.2015 19:39

R45a11d74e70k 16J58a91n28a23t32a 9155886594842

Pokud se bavíme o pražské příměstské dorpavě, jsou služby naprosto srovnatelné. CityElefant je dokonce lepší než to, co často jezdí jako S-Bahn v Německu (často staré soupravy, mnohdy nemají ani klimatizaci, někdy ani WC ne).

A ceny jízdného jsou v PID velmi lidové. Jsou nižší než v Německu i po přepočtu na kupní silu.

+12/0
31.10.2015 17:58

K80a96r29e67l 75Ř24e34h23á32č79e93k 9882120291912

A ceny srovnávat chcete? Jinak rád bych věděl jaké služby nabízí Deutsche Bahn lepší než ČD. Jaký je rozdíl mezi osobákem Benešov-Praha a třeba Bad Schandau -Dresden.

+3/0
1.11.2015 6:38

M65i32r69e48k 80Z39á30v58o35d12n54ý 7562277250838

Uff... jak debatovat s někým, u koho soukromník = všechno super a ČD = zkorumpovaný moloch. Snad jen, že když o tom člověk nic neví, neměl by raději tady diskutovat.

+7/−1
31.10.2015 18:19

L24u90k50á10š 24H45l62o36u52c49a17l 6432800811154

pokud by vyrazili na nějakou neelektrifikovanou trať, kde jezdí ČD málo a s mizernými, starými vlaky - třeba 070 do zmiňovaných Čakovic a pak dál do Neratovic/Všetat/Ml.Boleslavi - tak si mohou udělat jméno před velkými dotačními tendry, vyzkoušet si v reálu jestli je vůbec po kolejích SŽDC jezdit jako v Německu atd.

ale když s dieslem vyrazí na trať, kde lidem až 4x do hodiny jede pohodlný, tichý a nečmoudící Elefant, navíc mimo předplatné Ropidu (Openkartu má většina pravidelně dojíždějícîch do hlavního města), tak jen pálí peníze a ničeho rozumného nemohou docílit. škoda pro ně i pro lidi na špatně obsluhovaných linkách, kteří by pak mohli na ČD aspoň trochu zatlačit, aby neposílali na tratě ty zoufalosti

+14/0
31.10.2015 16:36

V82l88a53s46t83i11m56i63l 56S40v34o78b13o83d61a 7333838235184

Tichý by byl, kdyby navštěvoval servis, jak má, ale ČD na to zjevně pěkně prdí.

0/−7
31.10.2015 17:19

O43t40a61k58a79r 83V32a50l86e43k 6966502765212

Mohl byste mi vysvetlit, proc by CD mely byt zodpovedne za technicky stav vozidel Arrivy?;-)

+2/0
1.11.2015 0:10

R50a11d97e92k 70J84a59n44a86t66a 9475896614492

Problém je v tom, že na zastaralé a jednokolejné trati do Všetat už pravděpodobně není volná trasa (jistě víte, že objednávané vlaky mají při přidělování přednost). Zatímco na Praha-Benešov bude patrně "volno" v trase mezi dvěma rychlíky.

A ještě poznámka. Na trati do Všetat jezdí ČD s celkem moderními a pohodlnými motoráky ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdtn757.php ). Vynikne to zejména ve srovnání se soukromníkem KŽC, který na stejné trati jezdí s 810kou ze Slovenska v "retro stylu" bez rekonstrukce.

+3/0
31.10.2015 18:03

O28l19d18ř55i83c11h 97J81a42n11e20č48e42k 8339456223551

ne pravděpodobně, ale určitě. kdysi (už to bude pár let zpátky) jsem četl o jakýchsi "velkokamionech", kterými se musí zavážet Škodovka v Boleslavi, protože na kolejích prostě není místo pro další vlaky. takže pokud se na koleje nevejde pár nákladních vlaků, které by navíc mohly jet v okrajových částech dne a případné půlhodinové zpoždění by jim asi moc nevadilo, další osobní vlaky se tam nevejdou zcela určitě.

zrovna 070 se letos masivně rekonstruovala a rekonstruuje, ale myslím, že se v součtu moc nezmění - propustnost trati se nezlepší, možná se o pár minut zkrátí jízdní doby, získá se trochu vaty, bude to míň drncat...

0/0
2.11.2015 10:20

P41e40t17r 28N33o26v45o27t74n27y 1811900421

Na 070 jezdí ČD tak málo, že se tam už nic jiného nevejde.

+1/0
31.10.2015 22:06

K49a70r38e48l 49Ř88e60h64á48č66e71k 9182760611792

Zrovna na trať ve směru Mladá Boleslav posílají ČD snad na všechny vlaky modernizované soupravy.

0/0
1.11.2015 6:40

T25o52m28á37š 68K42n30a53i44f73l 6103360277220

Tak to jenteda ulet... Hlavne ten trencin... Ale i ten benesov...

+4/0
31.10.2015 16:06

S43t40a68n43d91a 22C58h83v92o65s72t 1142778

Proc ulet? Z Benesova a okoli dojizdeji do Prahy tisice lidi denne.

0/0
31.10.2015 18:22

S79t60a91n74i14s88l76a83v 54B72u47r26i41a22n 5533264154197

Naftové motoráky na plně elektrifikované trati Praha-Benešov. To je přece cesta zpět.

+14/0
31.10.2015 15:50

A30l27e71š 36V18y87k24y21p88ě75l 2472720672446

A co kdyz chce Arriva jezdit po trati 210, kde dnes jezdi linky S8 a S80?

+1/0
31.10.2015 15:58

Ř92e37h41o76ř 59V29l37a88s10á79k 2304854521376

To těžko. Tam se po vytrhání výhybek v Krhanicích a Lukách pod Medníkem horko těžko stíhají křižovat stávající spoje...

0/0
31.10.2015 19:21

Š82i91m41o21n 66D57a84l88e65c89k83ý 8530114466535

Kdyby si raději dělali reference na tratích, kde jezdí hlučné a rozvrzané regionovy. Tam by s takovouhle mašinkou udělali alespoň nějakou parádu.

+5/0
31.10.2015 15:44

A82n55t23o95n86í96n 14P32o52l45i83c32k76ý 9880882441757

Jezdí bez dotací, jezdí proti vůli krajských odkláněčů a tudíž si jezdí, kde chtějí (a logicky, kde jim to alespoň něco vydělá)

+1/0
31.10.2015 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.