Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva křísí vlaky bez dotací. Spojí Prahu s Benešovem a Trenčínem

Společnost Arriva vlaky po třech letech zkusí znovu obnovit provoz příměstských vlaků do Prahy. Od konce února příštího roku plánuje vyjet se spěšnými vlaky na trasu Benešov u Prahy - Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57a59d83k23o 72K15ř85i78v33á73n84e24k 7940713975320

Pane Fričo, demagogicky a odporně hned v několika diskuzích zneužíváte smrt dítěte.

Stejnou logikou by se dalo říci, že když ve stejné době zahynul strojvedoucí při srážce vlaků Unipetrolu a Severočeských dolů, tak za to můžou soukromníci? Žádný vlak ČD tam tou dobou nebyl, tak by se nemělo co srazit. Jenom "nastavuju zrcedlo" Vašemu cynismu, který se neštítí ideologicky zneužívat cizí neštěstí proti nenáviděnému nepříteli. Styďte se.

Kdybyste prostě napsal "Nemám rád České dráhy", nikdo by Vám to nemohl vymlouvat.

+3/0
1.11.2015 16:16

Š91t42e96f18a44n 94F41r19i97č61a 7662608863856

Tak za prvé: jako demagog jste se právě nyní předvedl Vy. To dítě opravdu zemřelo a jeho smrt byla zcela zbytečná. A za druhé: poukazuji na to, že při současném stupni poznání a úrovni vědy a techniky se prostě takové nehody stávat nesmí. Železničáři, kteří obhajují současné nedostatečné zajištění vagonů pro,přepravu cestujících vlastně říkají: nedělejme s tím nic, klidně nechť lidé dál zbytečně umírají. Přitom dveře ovládá řidič nebo posádka v metru, v tramvajích, autobusech a konec konců i v letadlech. Pouze vy železničáři stále dogmaticky trváte na tom, že dveře nelze zajistit a je to tak v pořádku, protože je to tak od nepaměti, už od dob císaře pána.

0/−2
1.11.2015 22:18

P61e12t91r 36N97o43v61o19t86n24y 1351690621

Pokud je to opravdu tak, že si chtel otec mermomoci ušetřit cestu, tak s tim zadne centralni ovladani dveri nic nezmuze. Kazde dvere musi jit otevrit, treba nouzove. Je to jen jina páčka.

+1/0
2.11.2015 7:26

R63a82d13k46o 82K35ř45i42v39á12n71e62k 7610273735240

1. Svojí demagogii jsem řádně vysvětlil jako pokus o obraz Vašeho myšlení. Je správné, že tedy kritizujete sám sebe.

2. Neznám žádného železničáře, který by obhajoval dveře bez dálkového ovládání. To jako že se ti průvodčí rádi proběhnou? Co to tvrdíte? Ty vozy měly být nejpozději v 90. letech rekonstruovány. To tu jako někdo chválí, že na to nebyly peníze? A když se to dnes mění, tak radši ty peníze dáte německému státnímu molochu?

3. Téměř všechny vozy mají alespoň blokování dveří za jízdy.

4. Nechte už to dítě na pokoji, prosím.

+2/0
2.11.2015 8:20

Š20t48e34f91a47n 22F82r31i68č72a 7632698813546

To, že Vy máte práh pro vnímání této a zřejmě i dalších nehod dětí posunut nějakým zvrhlým směrem, za to já nemohu. Myslím, že je povinnost každého rozumně uvažujícího člověka žádat po železničním dopravci přijetí účinných opatření, aby přestaly z vlaků vypadávat děti či vystupovat na stranu nebo ve stanici kde se to nesmí. Zdaleka se nejedná o první případ. Už v roce 2010 popisovala Lenka Krbcová, šéfredaktorka portálu Vitalia.cz případ čtrnáctiletého chlapce, který málem vypadl z vlaku, dále tříletého chalpce - vypadl z vlaku v 70 Km rychlosti - nehodu jako zázrakem přežil, a pětiletého chlapce - nehodu nepřežil.  

Zdroj: http://www.vitalia.cz/clanky/cestujici-vyskakovali-z-rozjeteho-vlaku-strojvudce-nic-nevedel/

0/0
2.11.2015 16:04

R82a81d74k41o 77K35ř94i25v82á35n51e52k 7320983305720

Jako aktivista i profesně jste, tuším, spjat se silniční infrastrukturou. Jako řidič Vás žádám, abyste okamžitě odstranil všechna nebezpečná místa na silnicích. Bez ohledu na peníze i na reálné možnosti.

0/0
2.11.2015 16:37

Š45t25e86f94a76n 75F11r77i25č51a 7102808763196

Slovo aktivista nemá žádný obsah. Je samozřejmě Vaše věc, kam se řadíte. Kdysi toto slovo používali komunisté a komunistický režim pro označení svých ideových odpůrců, viz encyklopedie Wikipedia. Nicméně celý život jsem ztotožněn s tím, že na původce šlendriánu je třeba poukazovat. V těchto konkrétních čtyřech případech na železnici, a mohl bych najít mnoho dalších, se evidentně o šlendrián na straně dopravce jednalo.

0/0
2.11.2015 19:40

R70a74d59k84o 29K88ř87i29v49á48n29e93k 7640983505930

Jako poslední slovo musíte napsat něco tak chytrého nebo něco tak blbého, aby na to nebylo už co říci. Jedna z těchto možností se Vám povedla. Kapituluji.

0/0
2.11.2015 19:52

P88e83t11r 95N36o48v82o86t76n16y 1801960261

Začněte radši u sebe, vy šlendriáne.

+1/0
3.11.2015 14:45

R35o34m23a48n 72P63o76l91á47č78e40k 5836259745

Čemu chtějí konkurovat? Slonům, které jsou na hodně vysoké úrovni cestování? Žabotlam tam už prakticky nejezdí...

Že ČD nepodávají občerstvení? To snad nedělá ani DB na příměstu...

+11/0
31.10.2015 21:39

O47l75d81ř20i12c36h 30J61a26n79e80č81e32k 8909726173221

v Německu, Švýcarsku, Rakousku a nejspíš i leckde jinde 'na západě' na příměstu ve vlacích průvodčí vůbec nejsou, takže by to tam ani neměl kdo prodávat ;-) hold trochu jiná cena pracovní síly. Arriva asi počítá s tím, že v každém vlaku bude v průměru 12 lidí, takže ti průvodčí budou mít spoustu času i na občerstvení a aspoň tím přivydělají pár korun ;-)

nicméně kdysi jsem kdesi v S-Bahn potkal automat na občerstvení - nepamatuju se už kde, dost možná to byl Mnichov.

0/0
2.11.2015 10:04

J18i90ř13í 23H23a16v55á90č44e73k 1123510143

Je to parodie na koridor elektrifikovaný modernizovaný koridor, do kterého natekly miliardy poslat tohleto. Co by asi tak říkali němci, kdybychom chtěli my jít jezdit k nim se smrdutým dieselem?

+7/−1
31.10.2015 19:24

Š70t21e20f72a44n 21F94r95i78č69a 7942738183436

Každý konkurent dobrý. Dnes například zahynulo dítě jen proto, že ČD používají vagony bez centrálního zamykání. Ostuda. Píše se rok 2015. Neuvěřitelné.

+1/−22
31.10.2015 19:19

M66a89r41t84i29n 39Č66a31p92e22k 6600341687364

U toho Brna to nebyla chyba dopravce, ale otce. Vlak tam nezastavil pro nástup a výstup, ale jenom pro křižování. Tudíž tam neměl vůbec co vystupovat z vlaku.

Navíc u lokomotivou tažených souprav je blokování dveří vázáno na rychlost soupravy, takže by to vůbec nepomohlo.

+11/0
31.10.2015 20:42
Foto

A28l66a62n 28Ř19e22p18k69a 4715586

A opravdu to byla chyba dopravce? Museli vědět, že vlak nebyl ve stanici a tudíž tam nesmí vystupovat a taky ne na stranu do kolejiště, pokud vlak ve stanici byl. :-P

+4/0
31.10.2015 22:29

K56a60r22e26l 38Ř31e18h49á15č72e87k 9102130881822

A také těžko se spletli, protože prý údajně bydlí pár ulic od nádraží, tak jistě věděli, že to není hlavák.

+2/0
1.11.2015 6:27

R21o46m48a28n 97J22e20s51c67h76k22e 9178765637955

Milý Štefane, nepoužívej postel. Tam umírá nejvíce lidí.

+6/0
1.11.2015 12:09

M34i96r28e81k 38Z67á27v49o92d71n14ý 7212287950488

Hodně štěstí no. Trochu mi to přijde jako parodie, když má něco takového jet na mezistátním spoji, ale třeba to někdo využije.

+3/0
31.10.2015 18:20

M28a62t72ú45š 97B74e68n50a72k 9468454182533

Zrovna ten medzištátny úsek nieje elektrifikovaný, takže tadiaľ musí jazdiť motorový vlak, že by to chcelo niečo lepšie ako prímestskú motorovú jednotku je druhá vec.

0/0
31.10.2015 18:50

Š48t26e23f40a85n 19F47r90i80č30a 7592248933956

No, pořád lepší, než vagony ČD. Viz dnešní smrtelný úraz dítěte v Brně-Chrlicích, při vystupování z vlaku. Ty vagony ČD už měly být dávno ve šrotu.

0/−15
31.10.2015 19:24

K55a56r93e10l 90Ř54e29h58á58č43e41k 9642300651552

Pochopíte, že takto klasické vozy fungují všude ve světě. Dokonce i u našeho nejúžasnějšího dopravce regiojet takto fungují. A to dokonce i u těch pár co si koupil a byly vyrobeny v letošním roce. Tak už neplevelte všechny diskuze stejnou hloupostí.

+8/0
1.11.2015 6:32

O55l45d91ř59i72c11h 76J57a72n34e19č58e57k 8469416233301

jsem dost zvědav. mezi Brnem a Trenčínem asi jo, kdo by tím jezdil z Prahy do Brna netuším. v neděli odpoledne cestou zpátky si dokážu představit, že ti, kdo by v Brně přestoupili z lokálky na EC, radši zůstanou sedět v motoráku, než aby riskovali, že po přestupu budou celou cestu stát.

ale Arrivě jde asi hlavně o reference.

a taky je nutné vidět, že pokud tu soupravu prostě mají a nemají pro ni jiné využití a tudíž koukají jen na variabilní náklady, nikoliv na odpisy, vyplatí se jim jezdit i s poloprázdným vlakem.

0/0
2.11.2015 10:10

J13i77ř22í 93J77o45z54a 3628343890661

Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim... pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem... mimchodem pod Deutsche Bahn spada i autobusova spolecnost RVD, ktera v CR provozuje autobusovou linku Dresden - Altenberg - Dubi - Teplice, hl.nadr. - Teplice, Olympia. Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let... takze asi takhle...

+4/−1
31.10.2015 17:24

R79a98d30e87k 80J44a35n84a67t64a 9305946784982

"Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim"

Je prostě stanoven nějaký rozpočet pro působení na našem trhu před vypsáním VŘ a pro získání referencí. Myslíte, že by bylo ruzumné dávat více, když návratnost je nejistá (protože závislá na politice?).

"pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem."

Smlouva s krajem musí být na základě výběrového řízení. A soupravy se pořizují až na základě požadavků z toho VŘ.

"Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let"

A co tím přesně chcete říct? Tato linka je provozována na základě smlouvy, tj, financování je zajištěno. Kromě toho, životnost autobusu je podstatně kratší než u vlaku.

+3/0
31.10.2015 17:54

J30i75ř80í 95J71o21z27a 3308203610521

Ne neni... Ustecky kraj s touto spolecnosti nema uzavrenu smlouvu.

0/0
31.10.2015 18:21

J53i60ř76í 10J47o95z48a 3208193760721

Tedy neni na ni mozne pouzit preplatne ci prestupni jizdenky IDS "Doprava Usteckeho kraje".

+1/0
31.10.2015 18:23

K13a31r77e22l 21Ř56e54h65á82č81e43k 9942560681722

Ale platí v něm jízdenka Labe-Elbe, což je v podstatě krajská síťová jízdenka.

0/0
1.11.2015 6:34

J66i61ř77í 49J59o88z68a 3458373820571

Jednodenni jizdenka za 200 Kc... k pravidelnemu dojizdeni nepouzitelne...

0/0
1.11.2015 20:08

V84l29a67s80t84i68m31i57l 71S59v27o58b10o69d74a 7533778695204

Super!!

Z celého srdce přeji soukromým dopravcům, aby ten příšerný zkorumpovaný moloch - ČD porazily.

Ať si ČD provozuje za nějaké hyper dotace nějaké okrajové tratě, kde jezdí pár lidí, ale všude, kde jezdím já, cestuje se mnou po většinu cesty (popř. výjimečně tedy jen menší část cesty) opravdu mraky lidí a tudy už opravdu dávno mělo jezdit něco na úrovni a ne ČD!!

+2/−23
31.10.2015 17:15

J65a29n 40P74r38i85c41h69y27s83t43a85l 8501388623

Nejak jste zrejme nepochopil ten clanek. Pise se v nem  o spolecnosti Arriva, ktera patri Deutsche Bahn. To je moloch stokrat vetsi nez CD.

+21/0
31.10.2015 17:17

V70l35a96s11t96i73m73i98l 95S22v48o13b77o78d83a 7443908745274

Mě zajímá, jak je to tady, ne někde v Německu. Nevíc nechcete doufám srovnávat služby ČD v ČR se službami Deutchce Bahn v Německu? Že ne? ;-)

0/−11
31.10.2015 17:21

J27a37n 54P54r39i94c52h97y13s72t38a73l 8761308473

Nene, porad nepochopil.

Arriva to je Deutsche Bahn v Cesku, ne v Nemecku. Srovnam CD v CR s DB/Arriva v CR. Dva statni molochy. Arriva neni zadna soukroma firma.

Rozdil je v tom, ze CD patri ceskemu statu, zatimco Arriva patri nemeckemu statu. V zahranici se Deutche Bahn chova mnohem hure nez doma (mnohem horsi moloch).

+19/0
31.10.2015 17:37

R98e49g56i75n71e 45M90a29r43t61i89n 6822638900428

EU!!!!!!Arriva v České republice, společnosti s ručením omezeným s mateřskou společností v Nizozemsku. !!!!!!

0/−1
31.10.2015 19:39

R49a52d20e32k 21J34a26n79a67t16a 9535746694362

Pokud se bavíme o pražské příměstské dorpavě, jsou služby naprosto srovnatelné. CityElefant je dokonce lepší než to, co často jezdí jako S-Bahn v Německu (často staré soupravy, mnohdy nemají ani klimatizaci, někdy ani WC ne).

A ceny jízdného jsou v PID velmi lidové. Jsou nižší než v Německu i po přepočtu na kupní silu.

+12/0
31.10.2015 17:58

K67a48r70e82l 39Ř79e44h87á24č12e80k 9362180201922

A ceny srovnávat chcete? Jinak rád bych věděl jaké služby nabízí Deutsche Bahn lepší než ČD. Jaký je rozdíl mezi osobákem Benešov-Praha a třeba Bad Schandau -Dresden.

+3/0
1.11.2015 6:38

M48i21r88e16k 69Z32á84v63o53d18n22ý 7812687870688

Uff... jak debatovat s někým, u koho soukromník = všechno super a ČD = zkorumpovaný moloch. Snad jen, že když o tom člověk nic neví, neměl by raději tady diskutovat.

+7/−1
31.10.2015 18:19

L28u69k30á92š 74H23l28o10u33c21a97l 6612370171514

pokud by vyrazili na nějakou neelektrifikovanou trať, kde jezdí ČD málo a s mizernými, starými vlaky - třeba 070 do zmiňovaných Čakovic a pak dál do Neratovic/Všetat/Ml.Boleslavi - tak si mohou udělat jméno před velkými dotačními tendry, vyzkoušet si v reálu jestli je vůbec po kolejích SŽDC jezdit jako v Německu atd.

ale když s dieslem vyrazí na trať, kde lidem až 4x do hodiny jede pohodlný, tichý a nečmoudící Elefant, navíc mimo předplatné Ropidu (Openkartu má většina pravidelně dojíždějícîch do hlavního města), tak jen pálí peníze a ničeho rozumného nemohou docílit. škoda pro ně i pro lidi na špatně obsluhovaných linkách, kteří by pak mohli na ČD aspoň trochu zatlačit, aby neposílali na tratě ty zoufalosti

+14/0
31.10.2015 16:36

V84l26a15s86t29i94m64i67l 10S13v82o84b26o73d27a 7963748985554

Tichý by byl, kdyby navštěvoval servis, jak má, ale ČD na to zjevně pěkně prdí.

0/−7
31.10.2015 17:19

O83t20a15k24a45r 78V29a20l64e94k 6716702565552

Mohl byste mi vysvetlit, proc by CD mely byt zodpovedne za technicky stav vozidel Arrivy?;-)

+2/0
1.11.2015 0:10

R12a33d95e75k 81J68a72n62a12t30a 9885916374122

Problém je v tom, že na zastaralé a jednokolejné trati do Všetat už pravděpodobně není volná trasa (jistě víte, že objednávané vlaky mají při přidělování přednost). Zatímco na Praha-Benešov bude patrně "volno" v trase mezi dvěma rychlíky.

A ještě poznámka. Na trati do Všetat jezdí ČD s celkem moderními a pohodlnými motoráky ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdtn757.php ). Vynikne to zejména ve srovnání se soukromníkem KŽC, který na stejné trati jezdí s 810kou ze Slovenska v "retro stylu" bez rekonstrukce.

+3/0
31.10.2015 18:03

O36l16d24ř32i61c81h 32J41a78n11e69č17e98k 8839106723371

ne pravděpodobně, ale určitě. kdysi (už to bude pár let zpátky) jsem četl o jakýchsi "velkokamionech", kterými se musí zavážet Škodovka v Boleslavi, protože na kolejích prostě není místo pro další vlaky. takže pokud se na koleje nevejde pár nákladních vlaků, které by navíc mohly jet v okrajových částech dne a případné půlhodinové zpoždění by jim asi moc nevadilo, další osobní vlaky se tam nevejdou zcela určitě.

zrovna 070 se letos masivně rekonstruovala a rekonstruuje, ale myslím, že se v součtu moc nezmění - propustnost trati se nezlepší, možná se o pár minut zkrátí jízdní doby, získá se trochu vaty, bude to míň drncat...

0/0
2.11.2015 10:20

P41e35t38r 24N49o31v31o92t39n81y 1311180841

Na 070 jezdí ČD tak málo, že se tam už nic jiného nevejde.

+1/0
31.10.2015 22:06

K34a52r51e27l 83Ř57e80h48á18č73e32k 9702540931152

Zrovna na trať ve směru Mladá Boleslav posílají ČD snad na všechny vlaky modernizované soupravy.

0/0
1.11.2015 6:40

T73o69m88á62š 38K91n56a65i98f87l 6863830927390

Tak to jenteda ulet... Hlavne ten trencin... Ale i ten benesov...

+4/0
31.10.2015 16:06

S31t10a11n32d93a 75C27h65v80o10s51t 1912888

Proc ulet? Z Benesova a okoli dojizdeji do Prahy tisice lidi denne.

0/0
31.10.2015 18:22

S32t61a16n52i94s37l25a28v 69B92u68r78i91a76n 5863514394967

Naftové motoráky na plně elektrifikované trati Praha-Benešov. To je přece cesta zpět.

+14/0
31.10.2015 15:50

A72l87e18š 86V73y30k47y60p27ě87l 2182870872206

A co kdyz chce Arriva jezdit po trati 210, kde dnes jezdi linky S8 a S80?

+1/0
31.10.2015 15:58

Ř46e13h34o14ř 91V44l91a56s76á21k 2614174421536

To těžko. Tam se po vytrhání výhybek v Krhanicích a Lukách pod Medníkem horko těžko stíhají křižovat stávající spoje...

0/0
31.10.2015 19:21

Š11i97m39o23n 51D13a77l14e79c45k86ý 8840154436195

Kdyby si raději dělali reference na tratích, kde jezdí hlučné a rozvrzané regionovy. Tam by s takovouhle mašinkou udělali alespoň nějakou parádu.

+5/0
31.10.2015 15:44

A37n20t81o14n57í42n 88P52o82l58i94c15k26ý 9200962341657

Jezdí bez dotací, jezdí proti vůli krajských odkláněčů a tudíž si jezdí, kde chtějí (a logicky, kde jim to alespoň něco vydělá)

+1/0
31.10.2015 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.