Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva křísí vlaky bez dotací. Spojí Prahu s Benešovem a Trenčínem

Společnost Arriva vlaky po třech letech zkusí znovu obnovit provoz příměstských vlaků do Prahy. Od konce února příštího roku plánuje vyjet se spěšnými vlaky na trasu Benešov u Prahy - Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a81d73k75o 86K31ř47i16v67á73n96e21k 7820673205790

Pane Fričo, demagogicky a odporně hned v několika diskuzích zneužíváte smrt dítěte.

Stejnou logikou by se dalo říci, že když ve stejné době zahynul strojvedoucí při srážce vlaků Unipetrolu a Severočeských dolů, tak za to můžou soukromníci? Žádný vlak ČD tam tou dobou nebyl, tak by se nemělo co srazit. Jenom "nastavuju zrcedlo" Vašemu cynismu, který se neštítí ideologicky zneužívat cizí neštěstí proti nenáviděnému nepříteli. Styďte se.

Kdybyste prostě napsal "Nemám rád České dráhy", nikdo by Vám to nemohl vymlouvat.

+3/0
1.11.2015 16:16

Š17t78e78f72a42n 32F15r62i79č71a 7332958413836

Tak za prvé: jako demagog jste se právě nyní předvedl Vy. To dítě opravdu zemřelo a jeho smrt byla zcela zbytečná. A za druhé: poukazuji na to, že při současném stupni poznání a úrovni vědy a techniky se prostě takové nehody stávat nesmí. Železničáři, kteří obhajují současné nedostatečné zajištění vagonů pro,přepravu cestujících vlastně říkají: nedělejme s tím nic, klidně nechť lidé dál zbytečně umírají. Přitom dveře ovládá řidič nebo posádka v metru, v tramvajích, autobusech a konec konců i v letadlech. Pouze vy železničáři stále dogmaticky trváte na tom, že dveře nelze zajistit a je to tak v pořádku, protože je to tak od nepaměti, už od dob císaře pána.

0/−2
1.11.2015 22:18

P25e19t28r 92N14o62v35o15t31n62y 1771250671

Pokud je to opravdu tak, že si chtel otec mermomoci ušetřit cestu, tak s tim zadne centralni ovladani dveri nic nezmuze. Kazde dvere musi jit otevrit, treba nouzove. Je to jen jina páčka.

+1/0
2.11.2015 7:26

R76a35d31k94o 25K28ř60i90v43á43n42e53k 7880403155750

1. Svojí demagogii jsem řádně vysvětlil jako pokus o obraz Vašeho myšlení. Je správné, že tedy kritizujete sám sebe.

2. Neznám žádného železničáře, který by obhajoval dveře bez dálkového ovládání. To jako že se ti průvodčí rádi proběhnou? Co to tvrdíte? Ty vozy měly být nejpozději v 90. letech rekonstruovány. To tu jako někdo chválí, že na to nebyly peníze? A když se to dnes mění, tak radši ty peníze dáte německému státnímu molochu?

3. Téměř všechny vozy mají alespoň blokování dveří za jízdy.

4. Nechte už to dítě na pokoji, prosím.

+2/0
2.11.2015 8:20

Š69t94e71f71a65n 43F85r49i83č30a 7652538953276

To, že Vy máte práh pro vnímání této a zřejmě i dalších nehod dětí posunut nějakým zvrhlým směrem, za to já nemohu. Myslím, že je povinnost každého rozumně uvažujícího člověka žádat po železničním dopravci přijetí účinných opatření, aby přestaly z vlaků vypadávat děti či vystupovat na stranu nebo ve stanici kde se to nesmí. Zdaleka se nejedná o první případ. Už v roce 2010 popisovala Lenka Krbcová, šéfredaktorka portálu Vitalia.cz případ čtrnáctiletého chlapce, který málem vypadl z vlaku, dále tříletého chalpce - vypadl z vlaku v 70 Km rychlosti - nehodu jako zázrakem přežil, a pětiletého chlapce - nehodu nepřežil.  

Zdroj: http://www.vitalia.cz/clanky/cestujici-vyskakovali-z-rozjeteho-vlaku-strojvudce-nic-nevedel/

0/0
2.11.2015 16:04

R29a72d14k41o 64K19ř32i14v52á37n50e88k 7800763745130

Jako aktivista i profesně jste, tuším, spjat se silniční infrastrukturou. Jako řidič Vás žádám, abyste okamžitě odstranil všechna nebezpečná místa na silnicích. Bez ohledu na peníze i na reálné možnosti.

0/0
2.11.2015 16:37

Š73t57e58f45a35n 90F16r58i33č89a 7842478733586

Slovo aktivista nemá žádný obsah. Je samozřejmě Vaše věc, kam se řadíte. Kdysi toto slovo používali komunisté a komunistický režim pro označení svých ideových odpůrců, viz encyklopedie Wikipedia. Nicméně celý život jsem ztotožněn s tím, že na původce šlendriánu je třeba poukazovat. V těchto konkrétních čtyřech případech na železnici, a mohl bych najít mnoho dalších, se evidentně o šlendrián na straně dopravce jednalo.

0/0
2.11.2015 19:40

R74a64d72k23o 69K37ř22i34v31á81n71e26k 7670303815830

Jako poslední slovo musíte napsat něco tak chytrého nebo něco tak blbého, aby na to nebylo už co říci. Jedna z těchto možností se Vám povedla. Kapituluji.

0/0
2.11.2015 19:52

P66e21t45r 19N72o16v17o69t36n23y 1241800501

Začněte radši u sebe, vy šlendriáne.

+1/0
3.11.2015 14:45

R79o71m57a54n 77P71o77l74á21č49e61k 5786529745

Čemu chtějí konkurovat? Slonům, které jsou na hodně vysoké úrovni cestování? Žabotlam tam už prakticky nejezdí...

Že ČD nepodávají občerstvení? To snad nedělá ani DB na příměstu...

+11/0
31.10.2015 21:39

O86l29d67ř69i33c73h 66J78a49n37e11č52e66k 8939466103551

v Německu, Švýcarsku, Rakousku a nejspíš i leckde jinde 'na západě' na příměstu ve vlacích průvodčí vůbec nejsou, takže by to tam ani neměl kdo prodávat ;-) hold trochu jiná cena pracovní síly. Arriva asi počítá s tím, že v každém vlaku bude v průměru 12 lidí, takže ti průvodčí budou mít spoustu času i na občerstvení a aspoň tím přivydělají pár korun ;-)

nicméně kdysi jsem kdesi v S-Bahn potkal automat na občerstvení - nepamatuju se už kde, dost možná to byl Mnichov.

0/0
2.11.2015 10:04

J55i71ř54í 59H34a27v47á94č52e16k 1723270583

Je to parodie na koridor elektrifikovaný modernizovaný koridor, do kterého natekly miliardy poslat tohleto. Co by asi tak říkali němci, kdybychom chtěli my jít jezdit k nim se smrdutým dieselem?

+7/−1
31.10.2015 19:24

Š66t66e97f29a87n 12F65r89i49č24a 7702398433566

Každý konkurent dobrý. Dnes například zahynulo dítě jen proto, že ČD používají vagony bez centrálního zamykání. Ostuda. Píše se rok 2015. Neuvěřitelné.

+1/−22
31.10.2015 19:19

M12a20r77t41i74n 64Č92a89p34e91k 6490691807714

U toho Brna to nebyla chyba dopravce, ale otce. Vlak tam nezastavil pro nástup a výstup, ale jenom pro křižování. Tudíž tam neměl vůbec co vystupovat z vlaku.

Navíc u lokomotivou tažených souprav je blokování dveří vázáno na rychlost soupravy, takže by to vůbec nepomohlo.

+11/0
31.10.2015 20:42
Foto

A27l26a11n 48Ř29e81p69k13a 4325776

A opravdu to byla chyba dopravce? Museli vědět, že vlak nebyl ve stanici a tudíž tam nesmí vystupovat a taky ne na stranu do kolejiště, pokud vlak ve stanici byl. :-P

+4/0
31.10.2015 22:29

K91a79r19e16l 41Ř10e24h25á77č24e37k 9272210401172

A také těžko se spletli, protože prý údajně bydlí pár ulic od nádraží, tak jistě věděli, že to není hlavák.

+2/0
1.11.2015 6:27

R33o68m41a74n 57J58e17s39c48h72k48e 9748515567735

Milý Štefane, nepoužívej postel. Tam umírá nejvíce lidí.

+6/0
1.11.2015 12:09

M52i78r41e85k 61Z65á58v61o89d20n76ý 7712547530548

Hodně štěstí no. Trochu mi to přijde jako parodie, když má něco takového jet na mezistátním spoji, ale třeba to někdo využije.

+3/0
31.10.2015 18:20

M15a84t92ú25š 60B50e94n55a73k 9708614402453

Zrovna ten medzištátny úsek nieje elektrifikovaný, takže tadiaľ musí jazdiť motorový vlak, že by to chcelo niečo lepšie ako prímestskú motorovú jednotku je druhá vec.

0/0
31.10.2015 18:50

Š66t65e57f66a51n 34F45r94i41č59a 7742588713776

No, pořád lepší, než vagony ČD. Viz dnešní smrtelný úraz dítěte v Brně-Chrlicích, při vystupování z vlaku. Ty vagony ČD už měly být dávno ve šrotu.

0/−15
31.10.2015 19:24

K31a96r84e14l 62Ř84e42h87á55č59e89k 9162770961152

Pochopíte, že takto klasické vozy fungují všude ve světě. Dokonce i u našeho nejúžasnějšího dopravce regiojet takto fungují. A to dokonce i u těch pár co si koupil a byly vyrobeny v letošním roce. Tak už neplevelte všechny diskuze stejnou hloupostí.

+8/0
1.11.2015 6:32

O70l34d30ř29i90c94h 41J52a35n47e18č58e23k 8559206433521

jsem dost zvědav. mezi Brnem a Trenčínem asi jo, kdo by tím jezdil z Prahy do Brna netuším. v neděli odpoledne cestou zpátky si dokážu představit, že ti, kdo by v Brně přestoupili z lokálky na EC, radši zůstanou sedět v motoráku, než aby riskovali, že po přestupu budou celou cestu stát.

ale Arrivě jde asi hlavně o reference.

a taky je nutné vidět, že pokud tu soupravu prostě mají a nemají pro ni jiné využití a tudíž koukají jen na variabilní náklady, nikoliv na odpisy, vyplatí se jim jezdit i s poloprázdným vlakem.

0/0
2.11.2015 10:10

J82i28ř96í 70J68o18z75a 3968573210161

Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim... pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem... mimchodem pod Deutsche Bahn spada i autobusova spolecnost RVD, ktera v CR provozuje autobusovou linku Dresden - Altenberg - Dubi - Teplice, hl.nadr. - Teplice, Olympia. Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let... takze asi takhle...

+4/−1
31.10.2015 17:24

R66a59d72e37k 40J34a16n38a55t66a 9755456774712

"Takovy koncern jako je Deutsche Bahn sem posle takovy vlak... at de pochlubi s necim lepsim"

Je prostě stanoven nějaký rozpočet pro působení na našem trhu před vypsáním VŘ a pro získání referencí. Myslíte, že by bylo ruzumné dávat více, když návratnost je nejistá (protože závislá na politice?).

"pak by stalo za to uvazovat i o smlouve s krajem."

Smlouva s krajem musí být na základě výběrového řízení. A soupravy se pořizují až na základě požadavků z toho VŘ.

"Jsou na ni nasazovany 15ti metrove klimatizovane autobusy Mercedes-Benz, stari odhaduji na max. 5 let"

A co tím přesně chcete říct? Tato linka je provozována na základě smlouvy, tj, financování je zajištěno. Kromě toho, životnost autobusu je podstatně kratší než u vlaku.

+3/0
31.10.2015 17:54

J46i94ř14í 71J85o77z21a 3168173870791

Ne neni... Ustecky kraj s touto spolecnosti nema uzavrenu smlouvu.

0/0
31.10.2015 18:21

J36i45ř61í 58J32o70z79a 3888733920611

Tedy neni na ni mozne pouzit preplatne ci prestupni jizdenky IDS "Doprava Usteckeho kraje".

+1/0
31.10.2015 18:23

K20a77r33e16l 26Ř63e76h76á46č49e35k 9332730131132

Ale platí v něm jízdenka Labe-Elbe, což je v podstatě krajská síťová jízdenka.

0/0
1.11.2015 6:34

J20i79ř98í 98J59o71z91a 3108943710571

Jednodenni jizdenka za 200 Kc... k pravidelnemu dojizdeni nepouzitelne...

0/0
1.11.2015 20:08

V16l83a85s86t70i84m19i36l 26S79v65o68b23o44d39a 7703478545134

Super!!

Z celého srdce přeji soukromým dopravcům, aby ten příšerný zkorumpovaný moloch - ČD porazily.

Ať si ČD provozuje za nějaké hyper dotace nějaké okrajové tratě, kde jezdí pár lidí, ale všude, kde jezdím já, cestuje se mnou po většinu cesty (popř. výjimečně tedy jen menší část cesty) opravdu mraky lidí a tudy už opravdu dávno mělo jezdit něco na úrovni a ne ČD!!

+2/−23
31.10.2015 17:15

J70a58n 54P21r89i79c88h24y31s69t19a82l 8611578203

Nejak jste zrejme nepochopil ten clanek. Pise se v nem  o spolecnosti Arriva, ktera patri Deutsche Bahn. To je moloch stokrat vetsi nez CD.

+21/0
31.10.2015 17:17

V79l89a89s74t64i25m95i56l 32S46v50o66b64o69d88a 7333478965334

Mě zajímá, jak je to tady, ne někde v Německu. Nevíc nechcete doufám srovnávat služby ČD v ČR se službami Deutchce Bahn v Německu? Že ne? ;-)

0/−11
31.10.2015 17:21

J22a12n 93P92r16i96c56h63y49s27t43a28l 8181588433

Nene, porad nepochopil.

Arriva to je Deutsche Bahn v Cesku, ne v Nemecku. Srovnam CD v CR s DB/Arriva v CR. Dva statni molochy. Arriva neni zadna soukroma firma.

Rozdil je v tom, ze CD patri ceskemu statu, zatimco Arriva patri nemeckemu statu. V zahranici se Deutche Bahn chova mnohem hure nez doma (mnohem horsi moloch).

+19/0
31.10.2015 17:37

R54e48g94i81n38e 16M23a36r18t69i33n 6252288350968

EU!!!!!!Arriva v České republice, společnosti s ručením omezeným s mateřskou společností v Nizozemsku. !!!!!!

0/−1
31.10.2015 19:39

R21a59d49e54k 26J85a83n91a28t11a 9755776234142

Pokud se bavíme o pražské příměstské dorpavě, jsou služby naprosto srovnatelné. CityElefant je dokonce lepší než to, co často jezdí jako S-Bahn v Německu (často staré soupravy, mnohdy nemají ani klimatizaci, někdy ani WC ne).

A ceny jízdného jsou v PID velmi lidové. Jsou nižší než v Německu i po přepočtu na kupní silu.

+12/0
31.10.2015 17:58

K83a78r62e41l 57Ř70e56h75á80č62e38k 9102310781772

A ceny srovnávat chcete? Jinak rád bych věděl jaké služby nabízí Deutsche Bahn lepší než ČD. Jaký je rozdíl mezi osobákem Benešov-Praha a třeba Bad Schandau -Dresden.

+3/0
1.11.2015 6:38

M15i96r41e55k 23Z30á49v62o60d91n25ý 7922227970448

Uff... jak debatovat s někým, u koho soukromník = všechno super a ČD = zkorumpovaný moloch. Snad jen, že když o tom člověk nic neví, neměl by raději tady diskutovat.

+7/−1
31.10.2015 18:19

L55u68k84á80š 88H20l14o84u43c25a12l 6482410761444

pokud by vyrazili na nějakou neelektrifikovanou trať, kde jezdí ČD málo a s mizernými, starými vlaky - třeba 070 do zmiňovaných Čakovic a pak dál do Neratovic/Všetat/Ml.Boleslavi - tak si mohou udělat jméno před velkými dotačními tendry, vyzkoušet si v reálu jestli je vůbec po kolejích SŽDC jezdit jako v Německu atd.

ale když s dieslem vyrazí na trať, kde lidem až 4x do hodiny jede pohodlný, tichý a nečmoudící Elefant, navíc mimo předplatné Ropidu (Openkartu má většina pravidelně dojíždějícîch do hlavního města), tak jen pálí peníze a ničeho rozumného nemohou docílit. škoda pro ně i pro lidi na špatně obsluhovaných linkách, kteří by pak mohli na ČD aspoň trochu zatlačit, aby neposílali na tratě ty zoufalosti

+14/0
31.10.2015 16:36

V83l25a82s19t73i24m83i31l 14S56v10o44b17o87d86a 7533358215444

Tichý by byl, kdyby navštěvoval servis, jak má, ale ČD na to zjevně pěkně prdí.

0/−7
31.10.2015 17:19

O70t93a98k82a60r 81V58a68l63e43k 6466882485422

Mohl byste mi vysvetlit, proc by CD mely byt zodpovedne za technicky stav vozidel Arrivy?;-)

+2/0
1.11.2015 0:10

R76a14d13e62k 19J73a22n88a14t92a 9535616744392

Problém je v tom, že na zastaralé a jednokolejné trati do Všetat už pravděpodobně není volná trasa (jistě víte, že objednávané vlaky mají při přidělování přednost). Zatímco na Praha-Benešov bude patrně "volno" v trase mezi dvěma rychlíky.

A ještě poznámka. Na trati do Všetat jezdí ČD s celkem moderními a pohodlnými motoráky ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdtn757.php ). Vynikne to zejména ve srovnání se soukromníkem KŽC, který na stejné trati jezdí s 810kou ze Slovenska v "retro stylu" bez rekonstrukce.

+3/0
31.10.2015 18:03

O75l91d16ř59i53c57h 84J59a59n98e74č72e95k 8769136943721

ne pravděpodobně, ale určitě. kdysi (už to bude pár let zpátky) jsem četl o jakýchsi "velkokamionech", kterými se musí zavážet Škodovka v Boleslavi, protože na kolejích prostě není místo pro další vlaky. takže pokud se na koleje nevejde pár nákladních vlaků, které by navíc mohly jet v okrajových částech dne a případné půlhodinové zpoždění by jim asi moc nevadilo, další osobní vlaky se tam nevejdou zcela určitě.

zrovna 070 se letos masivně rekonstruovala a rekonstruuje, ale myslím, že se v součtu moc nezmění - propustnost trati se nezlepší, možná se o pár minut zkrátí jízdní doby, získá se trochu vaty, bude to míň drncat...

0/0
2.11.2015 10:20

P15e92t52r 94N53o11v79o65t51n38y 1121540271

Na 070 jezdí ČD tak málo, že se tam už nic jiného nevejde.

+1/0
31.10.2015 22:06

K14a38r89e22l 89Ř45e81h18á29č76e80k 9202780941632

Zrovna na trať ve směru Mladá Boleslav posílají ČD snad na všechny vlaky modernizované soupravy.

0/0
1.11.2015 6:40

T20o64m66á70š 31K62n59a31i90f24l 6343880717600

Tak to jenteda ulet... Hlavne ten trencin... Ale i ten benesov...

+4/0
31.10.2015 16:06

S56t58a69n27d86a 34C26h51v57o54s27t 1592578

Proc ulet? Z Benesova a okoli dojizdeji do Prahy tisice lidi denne.

0/0
31.10.2015 18:22

S12t13a71n30i95s46l64a54v 19B40u82r93i80a67n 5523964324957

Naftové motoráky na plně elektrifikované trati Praha-Benešov. To je přece cesta zpět.

+14/0
31.10.2015 15:50

A72l46e72š 91V68y88k35y93p37ě69l 2112190222326

A co kdyz chce Arriva jezdit po trati 210, kde dnes jezdi linky S8 a S80?

+1/0
31.10.2015 15:58

Ř56e97h55o73ř 79V11l59a22s14á93k 2164364801586

To těžko. Tam se po vytrhání výhybek v Krhanicích a Lukách pod Medníkem horko těžko stíhají křižovat stávající spoje...

0/0
31.10.2015 19:21

Š17i40m40o24n 28D59a67l67e15c31k28ý 8190254176155

Kdyby si raději dělali reference na tratích, kde jezdí hlučné a rozvrzané regionovy. Tam by s takovouhle mašinkou udělali alespoň nějakou parádu.

+5/0
31.10.2015 15:44

A72n57t89o84n20í42n 44P91o51l26i29c53k68ý 9540712431147

Jezdí bez dotací, jezdí proti vůli krajských odkláněčů a tudíž si jezdí, kde chtějí (a logicky, kde jim to alespoň něco vydělá)

+1/0
31.10.2015 15:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.