Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poctivost e-shopů se nezlepšuje, řekla čtenářům iDNES.cz advokátka

Manipulační poplatky za reklamaci nebo požadavek na vrácení obalu. Lidé, kteří nakupují na internetu někdy věří výmyslům prodejců. "Bohužel si myslím, že poctivost e-shopů se nezlepšuje," uvedla advokátka Kateřina Tomčíková z právní kanceláře Vilímková, Dudák & Partners, která odpovídala čtenářům iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a22r76o32s74l40a83v 79J85o63n67á16š 4258814402335

No, ony to nezkoušejí jenom e-shopy. Já mám podobnou zkušenost s MOUNTFIELDEM, kde mi v záruce odmítli bezplatně opravit ulomený spínač elektrických nůžek, protože jsem prý rukojeť nůžek stiskl "příliš silně". Ačkoliv šlo doslova o pár stovek, trvalo mi pět měsíců, než jsem se svého práva domohl.

Ono mávnout nad tím rukou je snadnější, ale není přece možné nechat obchodníky a výrobce, aby nám plátek po plátku okrajovali spotřebitelská práva. O svá práva je třeba neustále bojovat.

0/0
4.11.2015 9:38

J25a92n 54W51o44l68f 8984810971593

Tož, na Alze jsem nakupoval do první reklamace.Rv

0/0
3.11.2015 19:36

Z50b47y20n62ě29k 97H55o84l60í63k 1747317815650

co jinýho má říkat právník, žejo....

+1/0
3.11.2015 17:24

J51i47ř83í 21B42o93l44f 8535267108465

Tak ono nemusí jít jenom o e-shopy. Já před nedávnem začal pořádně kontrolovat účtenky a to se člověk občas diví ..... 8-o

0/0
3.11.2015 15:26

P35a54v50e55l 45F16a60r49a 9437177684851

Tak u supermarketů typu Albert se to vyplatí vždycky. A je zajímavé, že se s cenou spletou vždy v neprospěch zákazníka! ;-)

0/0
19.11.2015 12:23

M41a21r32t46i26n 98P41l72a73t55i44l 9871253701528

Kdybych byl svobodný, tak se paní advokátky zeptám, jestli má večer čas :-).

+3/0
3.11.2015 13:46

P96e47t95r 75D25v37o95ř76á60k 3706733286690

napadlo mě to samé :-) člověk by jí uvěřil všechno, že ?:-)

0/0
3.11.2015 14:25

J77i65ř65í 14B22o38l69f 8865577388915

Jsme tři :-)

0/0
3.11.2015 15:24

D75a66v39i65d 68S19v43o23b68o44d50a 2115448934401

a co když na ni má "Soudní pečeť ".?? :-P

0/0
19.11.2015 12:19

M96a33r16t75i72n 12P93e75t96ř39í16k 4912489201801

Tak škaredá není, ale krasavice taky ne. Je taková... zvláštní. Kdybych já byl svobodný, poohlédnu se jinde ;-)

0/0
19.11.2015 14:03

P33e28t36r 45S47t70e40h71l47í41k 1140411219114

Nakupiji přes vyzkoušené e-shopy a zatím jsem nidy neměl s reklamací či vrácením zboží problém. Taktéž jsem nikdy neměl problém s nákupy přes Aukro a lokální e-bazary.

+3/0
3.11.2015 13:18

M84i88r97e74k 55G69a59j52e44r 5681566359640

A vracel jste vůbec nějaké zboží?

0/−1
3.11.2015 18:58

K93a71r37e22l 20D16r92d71a 6473165677959

Baví mě Aukro. Tam se podvádí lidi sami mezi sebou. Je hezky vidět lidská povaha. Někdo je poctivý na 126%. Někdo to žulí a kouká druhé obrat. Co tady zmůže právník? ;-)

+1/−2
3.11.2015 12:41

P89e40t67r 65D90v77o75ř49á61k 1907445604756

Na Aukru jsem provedl již 194 nákupů a zatím 100% spokojenost ;-)

0/0
3.11.2015 13:07

J71i48ř29í 86B24o43l62f 8815417958905

Já tam občas něco koupil a prodal. nákupy OK, prodeje hrůza. Lidi koupí a nezaplatí ....  :-(

+1/0
3.11.2015 15:25

R71a53d87o75s42l37a63v 43K80l83a41u46d42a 5374748844862

Mně by zajímalo, kde paní advokátka sebrala termíny jako "šedá elektronika". Nic takového snad v právu EU není. Je-li zboží určeno technickými normami pro provoz v ČR, pak pochopitelně výrobce musí reklamaci uznat. Oficiální a neoficiální distribuce je blbost.

+3/−1
3.11.2015 11:21

P57e35t74r 36D32v78o48ř37á79k 9684407282440

Právní záruka je závazná pro prodejce. 

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/faq/index_cs.htm

0/0
3.11.2015 11:36
Foto

P20a54v79e90l 92P52o58k87o34r27n38ý 2626294790802

Když to do Česka nedoveze, tak za to nemusí brát záruku. Co když bude zákazník reklamovat volant vpravo?

+2/0
3.11.2015 11:52

R76a74d97o48s11l34a27v 96K25l16a39u16d54a 5474668514752

To by mě zajímalo na co reagujete8-o

0/−2
3.11.2015 13:09

R85o54b19e15r24t 63H88o47m15o27l26k17a 4403268770982

Ještě proto, že to není v právu EU neznamená, že to neexistuje. A jak píšete dále .... výrobce musí uznat...  Právě proto dává rady co dělat, když výrobce nechce... Je to logické, že?

0/0
3.11.2015 12:21

R56i44c36h20a51r92d 26T81r90e59f21i21l 4751825889850

Reklamuje se u prodejce ne u výrobce.

+3/−1
3.11.2015 13:00
Foto

P26a13v44e31l 63S73v46i68t53i10l 5444823516212

toto už není nějakou dobu pravda, že ;-D

0/0
3.11.2015 13:22

P69a96t34r90i90k 58H28o46l57í68k 8474782886

I vy jako kupující můžete reklamovat sám za sebe u výrobce. Problém to není už dnes u žádného velkého výrobce elektroniky (Acer, Dell, Asus). Samozřejmě existuje pár výjimek, ale u těch stačí jít do servisu značky a oni Vám ho vezmou. U šedé distribuce narazíte. Sic stejný výrobek, stejného výrobce a ze stejné továrny, ale oni se k nim nehlásí.

Problém šedivek je jediný, většinou je prodávají ziskuchtiví lumpové.

0/0
3.11.2015 13:24

P46a63v41e13l 77V17a74n23ě23č44e85k 4484453321601

Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Reklamace se neuplatňují u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje – § 625 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb.

0/0
3.11.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.