Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poctivost e-shopů se nezlepšuje, řekla čtenářům iDNES.cz advokátka

Manipulační poplatky za reklamaci nebo požadavek na vrácení obalu. Lidé, kteří nakupují na internetu někdy věří výmyslům prodejců. "Bohužel si myslím, že poctivost e-shopů se nezlepšuje," uvedla advokátka Kateřina Tomčíková z právní kanceláře Vilímková, Dudák & Partners, která odpovídala čtenářům iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a84r75o30s45l34a68v 22J80o31n45á45š 4678914982735

No, ony to nezkoušejí jenom e-shopy. Já mám podobnou zkušenost s MOUNTFIELDEM, kde mi v záruce odmítli bezplatně opravit ulomený spínač elektrických nůžek, protože jsem prý rukojeť nůžek stiskl "příliš silně". Ačkoliv šlo doslova o pár stovek, trvalo mi pět měsíců, než jsem se svého práva domohl.

Ono mávnout nad tím rukou je snadnější, ale není přece možné nechat obchodníky a výrobce, aby nám plátek po plátku okrajovali spotřebitelská práva. O svá práva je třeba neustále bojovat.

0/0
4.11.2015 9:38

J85a76n 88W30o91l58f 8664490741963

Tož, na Alze jsem nakupoval do první reklamace.Rv

0/0
3.11.2015 19:36

Z76b60y55n62ě85k 86H89o66l65í81k 1307667745500

co jinýho má říkat právník, žejo....

+1/0
3.11.2015 17:24

J81i89ř58í 65B62o96l65f 8855967718585

Tak ono nemusí jít jenom o e-shopy. Já před nedávnem začal pořádně kontrolovat účtenky a to se člověk občas diví ..... 8-o

0/0
3.11.2015 15:26

P24a14v61e28l 67F19a77r53a 9837787154351

Tak u supermarketů typu Albert se to vyplatí vždycky. A je zajímavé, že se s cenou spletou vždy v neprospěch zákazníka! ;-)

0/0
19.11.2015 12:23

M93a41r78t79i85n 71P41l98a45t93i97l 9711363951698

Kdybych byl svobodný, tak se paní advokátky zeptám, jestli má večer čas :-).

+3/0
3.11.2015 13:46

P83e88t10r 15D11v40o58ř34á67k 3326563876380

napadlo mě to samé :-) člověk by jí uvěřil všechno, že ?:-)

0/0
3.11.2015 14:25

J45i86ř69í 25B87o58l79f 8845757358335

Jsme tři :-)

0/0
3.11.2015 15:24

D86a61v76i60d 51S76v64o58b83o29d76a 2475818474551

a co když na ni má "Soudní pečeť ".?? :-P

0/0
19.11.2015 12:19

M11a36r18t31i90n 57P35e54t38ř30í16k 4482919501301

Tak škaredá není, ale krasavice taky ne. Je taková... zvláštní. Kdybych já byl svobodný, poohlédnu se jinde ;-)

0/0
19.11.2015 14:03

P43e59t12r 48S37t50e88h81l68í18k 1470371209894

Nakupiji přes vyzkoušené e-shopy a zatím jsem nidy neměl s reklamací či vrácením zboží problém. Taktéž jsem nikdy neměl problém s nákupy přes Aukro a lokální e-bazary.

+3/0
3.11.2015 13:18

M62i48r23e23k 60G49a57j93e28r 5981786579410

A vracel jste vůbec nějaké zboží?

0/−1
3.11.2015 18:58

K70a21r59e35l 44D24r34d27a 6383195417589

Baví mě Aukro. Tam se podvádí lidi sami mezi sebou. Je hezky vidět lidská povaha. Někdo je poctivý na 126%. Někdo to žulí a kouká druhé obrat. Co tady zmůže právník? ;-)

+1/−2
3.11.2015 12:41

P73e41t28r 70D93v80o66ř72á15k 1257165544976

Na Aukru jsem provedl již 194 nákupů a zatím 100% spokojenost ;-)

0/0
3.11.2015 13:07

J43i56ř11í 44B79o54l17f 8665397398565

Já tam občas něco koupil a prodal. nákupy OK, prodeje hrůza. Lidi koupí a nezaplatí ....  :-(

+1/0
3.11.2015 15:25

R33a92d23o19s80l80a31v 89K49l81a42u78d63a 5224608364732

Mně by zajímalo, kde paní advokátka sebrala termíny jako "šedá elektronika". Nic takového snad v právu EU není. Je-li zboží určeno technickými normami pro provoz v ČR, pak pochopitelně výrobce musí reklamaci uznat. Oficiální a neoficiální distribuce je blbost.

+3/−1
3.11.2015 11:21

P41e35t25r 22D25v77o42ř79á53k 9714307512120

Právní záruka je závazná pro prodejce. 

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/faq/index_cs.htm

0/0
3.11.2015 11:36
Foto

P29a26v17e34l 56P83o98k84o50r25n74ý 2336224290782

Když to do Česka nedoveze, tak za to nemusí brát záruku. Co když bude zákazník reklamovat volant vpravo?

+2/0
3.11.2015 11:52

R44a50d18o15s22l81a51v 26K23l77a89u22d68a 5474598384292

To by mě zajímalo na co reagujete8-o

0/−2
3.11.2015 13:09

R70o32b73e17r31t 79H22o74m84o58l66k11a 4123928460432

Ještě proto, že to není v právu EU neznamená, že to neexistuje. A jak píšete dále .... výrobce musí uznat...  Právě proto dává rady co dělat, když výrobce nechce... Je to logické, že?

0/0
3.11.2015 12:21

R91i71c47h59a48r10d 84T15r48e26f22i87l 4461495569310

Reklamuje se u prodejce ne u výrobce.

+3/−1
3.11.2015 13:00
Foto

P53a51v58e15l 96S98v31i74t32i56l 5554803486322

toto už není nějakou dobu pravda, že ;-D

0/0
3.11.2015 13:22

P76a44t97r50i30k 86H21o38l43í64k 8834562946

I vy jako kupující můžete reklamovat sám za sebe u výrobce. Problém to není už dnes u žádného velkého výrobce elektroniky (Acer, Dell, Asus). Samozřejmě existuje pár výjimek, ale u těch stačí jít do servisu značky a oni Vám ho vezmou. U šedé distribuce narazíte. Sic stejný výrobek, stejného výrobce a ze stejné továrny, ale oni se k nim nehlásí.

Problém šedivek je jediný, většinou je prodávají ziskuchtiví lumpové.

0/0
3.11.2015 13:24

P43a43v72e28l 62V14a24n51ě96č94e46k 4214273481901

Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Reklamace se neuplatňují u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje – § 625 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb.

0/0
3.11.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.