Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poctivost e-shopů se nezlepšuje, řekla čtenářům iDNES.cz advokátka

Manipulační poplatky za reklamaci nebo požadavek na vrácení obalu. Lidé, kteří nakupují na internetu někdy věří výmyslům prodejců. "Bohužel si myslím, že poctivost e-shopů se nezlepšuje," uvedla advokátka Kateřina Tomčíková z právní kanceláře Vilímková, Dudák & Partners, která odpovídala čtenářům iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a38r44o18s42l35a16v 26J42o86n58á87š 4808524922485

No, ony to nezkoušejí jenom e-shopy. Já mám podobnou zkušenost s MOUNTFIELDEM, kde mi v záruce odmítli bezplatně opravit ulomený spínač elektrických nůžek, protože jsem prý rukojeť nůžek stiskl "příliš silně". Ačkoliv šlo doslova o pár stovek, trvalo mi pět měsíců, než jsem se svého práva domohl.

Ono mávnout nad tím rukou je snadnější, ale není přece možné nechat obchodníky a výrobce, aby nám plátek po plátku okrajovali spotřebitelská práva. O svá práva je třeba neustále bojovat.

0/0
4.11.2015 9:38

J40a39n 40W34o96l33f 8564340421533

Tož, na Alze jsem nakupoval do první reklamace.Rv

0/0
3.11.2015 19:36

Z91b38y90n97ě75k 89H18o49l48í26k 1127787275140

co jinýho má říkat právník, žejo....

+1/0
3.11.2015 17:24

J25i57ř17í 56B74o92l84f 8485567848655

Tak ono nemusí jít jenom o e-shopy. Já před nedávnem začal pořádně kontrolovat účtenky a to se člověk občas diví ..... 8-o

0/0
3.11.2015 15:26

P25a44v28e85l 83F81a20r75a 9877437774341

Tak u supermarketů typu Albert se to vyplatí vždycky. A je zajímavé, že se s cenou spletou vždy v neprospěch zákazníka! ;-)

0/0
19.11.2015 12:23

M43a21r67t78i40n 14P76l45a60t22i35l 9191483251988

Kdybych byl svobodný, tak se paní advokátky zeptám, jestli má večer čas :-).

+3/0
3.11.2015 13:46

P58e48t68r 52D80v16o42ř60á54k 3896623636440

napadlo mě to samé :-) člověk by jí uvěřil všechno, že ?:-)

0/0
3.11.2015 14:25

J39i70ř47í 32B72o45l17f 8245537448795

Jsme tři :-)

0/0
3.11.2015 15:24

D48a14v13i18d 18S47v67o81b61o36d29a 2905958284111

a co když na ni má "Soudní pečeť ".?? :-P

0/0
19.11.2015 12:19

M59a22r88t77i49n 41P53e56t82ř64í70k 4252519631511

Tak škaredá není, ale krasavice taky ne. Je taková... zvláštní. Kdybych já byl svobodný, poohlédnu se jinde ;-)

0/0
19.11.2015 14:03

P34e24t17r 11S67t37e57h46l80í25k 1950621399754

Nakupiji přes vyzkoušené e-shopy a zatím jsem nidy neměl s reklamací či vrácením zboží problém. Taktéž jsem nikdy neměl problém s nákupy přes Aukro a lokální e-bazary.

+3/0
3.11.2015 13:18

M25i27r19e12k 14G82a93j60e73r 5121756179610

A vracel jste vůbec nějaké zboží?

0/−1
3.11.2015 18:58

K82a72r67e71l 44D92r16d67a 6883735677819

Baví mě Aukro. Tam se podvádí lidi sami mezi sebou. Je hezky vidět lidská povaha. Někdo je poctivý na 126%. Někdo to žulí a kouká druhé obrat. Co tady zmůže právník? ;-)

+1/−2
3.11.2015 12:41

P46e28t65r 58D12v77o87ř94á36k 1787885704166

Na Aukru jsem provedl již 194 nákupů a zatím 100% spokojenost ;-)

0/0
3.11.2015 13:07

J44i79ř41í 64B75o20l38f 8185467858555

Já tam občas něco koupil a prodal. nákupy OK, prodeje hrůza. Lidi koupí a nezaplatí ....  :-(

+1/0
3.11.2015 15:25

R18a31d43o80s91l96a84v 17K51l55a16u14d81a 5644198814262

Mně by zajímalo, kde paní advokátka sebrala termíny jako "šedá elektronika". Nic takového snad v právu EU není. Je-li zboží určeno technickými normami pro provoz v ČR, pak pochopitelně výrobce musí reklamaci uznat. Oficiální a neoficiální distribuce je blbost.

+3/−1
3.11.2015 11:21

P28e96t86r 69D33v57o76ř22á17k 9294887272660

Právní záruka je závazná pro prodejce. 

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/faq/index_cs.htm

0/0
3.11.2015 11:36
Foto

P75a87v42e49l 80P69o98k59o56r21n82ý 2576644370742

Když to do Česka nedoveze, tak za to nemusí brát záruku. Co když bude zákazník reklamovat volant vpravo?

+2/0
3.11.2015 11:52

R10a66d38o21s89l49a97v 85K83l73a65u68d84a 5764958894832

To by mě zajímalo na co reagujete8-o

0/−2
3.11.2015 13:09

R26o49b24e37r22t 27H67o49m74o85l75k91a 4483478570292

Ještě proto, že to není v právu EU neznamená, že to neexistuje. A jak píšete dále .... výrobce musí uznat...  Právě proto dává rady co dělat, když výrobce nechce... Je to logické, že?

0/0
3.11.2015 12:21

R87i55c61h36a88r55d 64T17r13e40f74i79l 4251925729610

Reklamuje se u prodejce ne u výrobce.

+3/−1
3.11.2015 13:00
Foto

P96a58v19e84l 38S26v93i31t98i33l 5104183806262

toto už není nějakou dobu pravda, že ;-D

0/0
3.11.2015 13:22

P46a32t51r91i44k 21H93o32l25í35k 8174172176

I vy jako kupující můžete reklamovat sám za sebe u výrobce. Problém to není už dnes u žádného velkého výrobce elektroniky (Acer, Dell, Asus). Samozřejmě existuje pár výjimek, ale u těch stačí jít do servisu značky a oni Vám ho vezmou. U šedé distribuce narazíte. Sic stejný výrobek, stejného výrobce a ze stejné továrny, ale oni se k nim nehlásí.

Problém šedivek je jediný, většinou je prodávají ziskuchtiví lumpové.

0/0
3.11.2015 13:24

P32a18v85e63l 53V12a95n91ě48č51e84k 4224753581191

Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Reklamace se neuplatňují u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje – § 625 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb.

0/0
3.11.2015 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.