Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejen oxidy dusíku, až 800 tisíc vozů má problém i s CO2, hlásí VW

Německý automobilový koncern Volkswagen zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého CO2. Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut a způsobit podniku hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur, v přepočtu 54 miliard Kč. V úterý to oznámila sama firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89o18j94t45ě23c10h 17O38k13t94á89b76e66c 8726215540348

Divné  !!

Množství CO2 je  dané spotřebou paliva motoru. Když se uhlík dostane jako součást uhlovodíků v naftě, benzínu dovnitř, musí také v nějaké formě ven. CO2 je ta nejméně škodlivá forma... CO je jedovatý, saze rakovinotvorné, atd, atp.

0/0
5.11.2015 21:43

M83a94r30e49k 11H20r76u67b88y 6207532701228

Hmm, takze VW nakonec ten rozdil mezi BC a realitou priznaj? To bude na Skoda foru smutno ;-)

0/0
4.11.2015 10:37
Foto

T92o57m33á40š 73D79v30o57ř32á76k 3585223986196

Tak. A v příštím roce se všichni žurnalisti zaměří na čínské továrny a budou pozorně monitorovat jejich vliv na životní prostředí.

0/0
4.11.2015 10:25
Foto

P49a95v45e70l 76M92a65r61t18i51n46e88k 9965275771333

Koukám, že se VW rozhodl zlikvidovat neperspektivní výrobu aut a dá se do výdělečné zelené lobby. Brzo bude oznámena fúze VW + Greenpeace.

+1/0
4.11.2015 8:43

M63i66r90o12s42l53a35v 98J41a34r75o60š 6270702369117

Nějak těm masochistickým prohlášením VW nerozumím. Ne, že bych byl nějakým fandou koncernu, ale z této pseudootevřenosti musí mít radost všechny konkurenční automobilky. Všichni tady víme, až na úředníky z Bruselu, že limity se za současných technických možností a znalostí nedají dodržet a dodržují se jen ve zkušebnách. Pokud budou stejné požadavky na auta (vysoký výkon, síla a současně minimální spotřeba) nelze je uspokojit spalovacím motorem klasické konstrukce. Jen mě zaráží to ticho z Bruselu EU, proč nerozpoutá obrovské prošetřování dodržování emisních limitů u všech automobilek? Odpověď byla už tisíckrát zodpovězena, máslo na hlavě mají všichni a Evropa je závislá na prodejích do USA, Číny atd.

Napadá mě ještě jedna otázka, až budeme jezdit za 0,5l/100km co budou dělat ropné společnosti a arabští šejkové? Přidají se k uprchlíkům?

+2/0
4.11.2015 7:50

J11i37n71d52ř49i75c77h 56Š40k49o80p93e84k 4825121790975

ostatní automobilky mlčí, protože sami mají máslo na hlavě. Jen se na to dosud nepřišlo

+1/0
4.11.2015 7:55

J87a94n 54V18o16p17i51č20k71a 8453682892114

Mozna se snazi vzit vitr z plachet pripadnym zalobam v USA, kde jsou hooodne citlivi na tabulkove "3.9l/100 km" kdyz to v realu jezdi za 7-8 ... Priznaji problem, nabidnou reseni, nebude zaloba?

0/0
4.11.2015 13:11

Z89d79e19n86ě94k 89H16a80n48z87l 1881446712914

Tak co na sebe ještě VW práskne

+1/0
4.11.2015 7:33

M72a41r24t57i32n 95N61e39r75m81u92t 9947297298429

Nejen vyšší CO2, ale možnáááá i spotřeba;-D

(Rezaví? To taky, ale hlavně KORODUJE)

+3/−1
4.11.2015 0:50

T77o39m18á66š 38K58u10c83h96a87ř 3217731278481

Njn, tak s tímhle přístupem holt už nebudou dělat auta. Tak co třeba, že by přešli na výrobu kontejnerů pro migranty, prý jich stále není dost. :-P

+4/0
4.11.2015 0:07

D17a64n73i43e24l 77T77s56c87h46e92r48n60a14y 2375922109692

Zadnej ekolog mi stale nevysvetlil proc se resi CO2, kdyz je tezsi nez vzduch tudiz se drzi pri zemi, kde jej spotrebuji rostliny (seberou C a O2 vypusti zpet do vzduchu) spis je dle mmeho nazoru problem v CO, ktery je lehci a stoupa vzhuru,, kde muze reagovat s O3 v ozonove vrstve. Navic zdroju CO2 je daleko vice (treba clovek co dycha) Aby nakonec EU nenaridila mereni emisi i u cloveka napr.

+1/−1
3.11.2015 23:40

M85a47r70t57i80n 77J42i43r71o57u26s69e20k 7316445905688

No jde o to, že to ty rostliny nejsou schopné zpracovat a tak CO2 přibývá. Před 150 lety 280 ppm a nyní asi 403 ppm. A ta hodnota 280 particles per milion nebyla podle vzorků vzduchu z antarktického ledu překročena za posledních 400.000 let.

+1/0
3.11.2015 23:49

P26a29v60e14l 50Š64ť30a51s71t72n89ý 6974958554148

A co dřív? To že byly hodnoty i 5600 ppm nám už zapřete?

0/0
4.11.2015 8:20

M87a50r86t78i77n 58K83a95r10á79s15e29k 9408273358718

No u aut se resi CO2 primarne proto, ze jeho emise jsou primo umerne spotrebe, a evropa je zavisla na dovozu ropy, ktery se timto snazi snizovat...

0/0
4.11.2015 0:11

T14o68m44á21š 72S48k64á44l82a 6498157

nejsem sice "ekolog", ale tohle je jednoduchá rovnice. 

Rostliny sbírají sluneční energii a vodu a rozbíjí CO2. Lidé a zvířata žerou uhlík a kyslík a hořením produkují CO2 (a vodu). Dlohodobě je to rovnovážný stav. Zeleň (uhlohydráty) jsou v podstatě sluneční baterie pro vyšší organismy. 

Řeší se to, že my tuhle rovnováhu narušujeme. Pálením neuvěřitelného množství fosilních paliv produkujeme mnohem víc CO2 než tu bylo s příchodem člověka. A z druhé strany, efektivně likvidujeme továrny kyslíku (naprostá většina kyslíku se produkuje v rovníkové oblasti a v oceánech, ve kterých se nám daří likvidovat řasy zodpovědné za eliminaci CO2). 

A "problém" nemá Země, je to samoregulační mechanismus, jinak by tu život ani nevznikl. Ale mohou ho mít složitější organismy. 

(Ekologové řeší CO2 jako skleníkový plyn, ale to asi nemá moc význam, protože je to relativně bezvýznamná složka. Na druhou stranu, vyšší globální teploty znamenají vyšší vlhkost vzduchu, což už problém trochu je. Opět, pro vyšší organismy, rostlinám to prospěje - resp. v přírodě by jim to prospělo, lidé svou vůli prosazují mnohem silněji. Nás ale víc trápí tání ledovců a hustota vody v oceánech :) ).

0/0
5.11.2015 13:14

M19a14r52t45i75n 12J21i81r68o43u64s23e20k 7416335595348

Opravdu Překvapení: vyšší emise CO2 jdou ruku v ruce s vyšší spotřebou. Tady zase někdo objevil Ameriku. Vůbec u emisí CO2 se mi líbí, že se udávají v gramech na 1 kilometr, zatímco spotřeba v litrech na 100km. Ono by to nevypadalo tak hezky, napsat místo 110g na kilometr 11kg/100km. :-)

0/0
3.11.2015 23:35

D44a44n89i34e45l 10K84r38o61n43e41r 7484844526957

Benzin patri do traktoru...jo a taky do kamen...

0/0
3.11.2015 23:30

M37a53r74t90i57n 44N39e27r28m44u66t 9377487558349

a ještě do lokomotiv a kamionů a dodávek.....takže těch pár osobáků se  v tom ztratí.

0/0
4.11.2015 0:48

J79i48ř87í 40L10i47n58h80a72r14t 3665174241676

Čert nám to byl dlužen : Qóty a VW..

+1/0
3.11.2015 23:21

J78i42ř82í 90S68c84h65w65a42c12h 8888154278716

být VW česká firma, tak začínám mít pocit, že jde o klasickej tunel.....

+2/0
3.11.2015 23:10

D88a77n72i46e81l 36D63r92n60e54c 6511579776712

Je to naopak, není přímo limit na spotřebu, ale limit na CO2. Spotřeba sama se pak počítá ne měřením úbytku paliva, ale právě z CO2.

0/0
3.11.2015 22:16

J12i85ř89í 37K25o58c48u12r82e45k 6795704675238

Určitě na nátlak vrahů z volstrítu. Jim je CO2 u sedací části těla (Kjóto přece nepodepsali) a proto na VW tlačí. :-P

+1/0
3.11.2015 22:14

P15e84t50r 93K29n86ě91b93o40r30t 8342868139850

Asi  by se v tom měli přestat šťourat. Jestli to vw položí, tak půjde ekonomika evropy do kopru.

+3/0
3.11.2015 21:15

P81e38t48r 20P16o93s63p55í22š61i89l 4678324856946

Nějakej das Auto je mi u zadele, ale jestli to bude znamenat, že lidi v kolbenkách u nás nebudou muset chodit do práce i o sobotách a nedělích, tak jedině dobře.

+1/−4
3.11.2015 21:42

J36a65n 21N68o50v87á75k 7135574378897

Ty jsi blbej až to bolí. Vše je propojené, jedna ekonomika ovliňuje druhou. Pád takovéhle společnosti by dovedl vážně ohrozit i německo a první místo kde budou ve VW  škrtat a šetřit je na podnicích mimo Německo.

+4/0
3.11.2015 23:05

P79e17t55r 68P12o37s55p62í30š54i95l 4688634726596

Zato ty jsi chytrej a nejchytřejší. Snad si nemyslíš, že toto automobilku položí, najednou se úplně přestanou vyrábět ty plechový krabice a lidi začnou chodit pěšky? Mírný pokles bych jen uvítal, protože ve fabrice trvale nestíháme a to jedeme nepřetržitě. Jestli tohle přinese mírnou změnu a mírný odklon od klasických automobilů, tak jedině dobře. Už i tak jsou všechna města jimi ucpaná a to i malá města, kde bylo dříve možné přejít silnici se zavázanýma očima.

0/0
4.11.2015 6:29

J58a72r88o14m60í64r 15Č98e13c63h 1233288627972

Jestli jste si nevšiml už stihame.Dokonce zrušili soboty a Fabie má minusove flexi.Raději budu chodit do práce i v sobotu než sedět doma za podporu.

0/0
4.11.2015 10:33

J15a35r90o82m25í23r 56Č10e52c59h 1613228697652

Bohužel je to tak jak pisete.Nechapu lidí kteří si neuvědomují souvislosti mezi dnešní provazanou ekonomikou EU.Pad koncernu by znamenal obrovský pokles ekonomiky a životní úrovně.Koncern zaměstnává 500000 lidí.

0/0
4.11.2015 10:29

J49i39ř96í 56T94e90p38r 4127230525755

Porad mam takovej pocit, ze se to ve skutecnosti netyka je VW, ale ze v tom jedou i jiny automobilky. Uvidime co ukaze cas.

0/0
4.11.2015 3:48

P35e74t17r 51R15i87h19a91k 7631248288156

Jo, jen ale nebudou chodit vubec.

0/0
4.11.2015 5:51

P85e48t59r 12P57o29s38p51í48š94i48l 4588734666666

Jo jistě, a lidi budou chodit pěšky, že ano? Snad tomu nevěříte.

0/0
4.11.2015 6:21

J32a71r68o13s21l48a16v 89P48o49r58t 7479707529295

Ta pude i bez WW stačej migranti .

+2/0
3.11.2015 23:15

J15a51r31o34m21í18r 45Č87e79c81h 1843118377402

To máte svatou pravdu.Pokud chce koncern spáchat sebevraždu tak bude 500000 lidí bez práce. Ekonomika EU a České republiky půjde do kopru.Hiunday a TPCA to nezachrani.

0/0
4.11.2015 10:25

L35u57d77v47i31k 86S30p94i21n17k66a 1782577200625

to je nějak divný že to ted vadí, když před pár roky nebyly potřeba ani katalyzátory a doma se topilo  uhlím. přesto všude panovala naprostá spokojenost.

+2/0
3.11.2015 21:13

J98a81n 67N98o28v88á96k 9375488544585

Sice spokojenost, ale Krušné hory se z toho vzpamatovávají doteď.

+1/0
3.11.2015 21:21

J85i82ř87í 30K36o46c77u59r22e90k 6805984485658

Vážně se vzpamatovávají z domácích kotlů? Nebo z neodsířených eletkráren? A proč se z toho topení uhlím doma nevzpamatovává třeba Vysočina?

+4/0
3.11.2015 22:16

D98a20n39i23e67l 41T59s34c35h80e10r27n11a18y 2505382299382

Ty se ale vzpamatovaji predevsim z polskych hnedouhelnych elektraren

+1/0
3.11.2015 23:25

J91a72r10o46m16í90r 80Č29e11c97h 1973708287822

Za to nemůžou automobily.Ale průmyslové aglomerace a tepelné elektrárny u nás v Jizerských horách je to podobné že strany Polských uhelných elektráren. Také se to zlepšuje a aut přibylo oproti éře socializmu nepřeberne.

0/0
4.11.2015 10:38

M28i42l29a78n 66L23i79n23h98a61r57t 8174296197456

Certifikáty, isa 9002, diny...Kdyby takhle fixlovali rumuni,  tak prosím  - ale němečtí polobozi ? ;-D

+4/0
3.11.2015 21:11

J68a18n 82N70o51v16á75k 9655618134485

Rumuni nemůžou, těm nikdo slepě nevěří, takže se to po nich kontroluje. :-)

+3/0
3.11.2015 21:22

P42e48t40r 60P36o63s62p26í97š68i87l 4708714166586

Tak předpokládám, že ten nový zázračný software, který vyvinuli během 14 dnů a kterým hodlají všechny problémy vyřešit, vyřeší i toto trable. Jen mi nejde narozum, proč ho tam nedali už dávno a raději několik let fixlovali. Nebo to s tou úpravou software není tak jednoduché, jak se nám snaží nabulíkovat??

+3/0
3.11.2015 21:01

R78o73m48a87n 98Z70v70ě83ř41i88n24a 9981755757515

v USA uz vloni svolali auta a prehranim sw tu "zavadu"  jako odstranili, ale nejak to stejne nezabralo :-)

0/0
3.11.2015 22:20

J76a67k75u27b 79K41o82s 3476342930534

Zdá se, že Němci našli poslední dobou zálibu v páchání harakiri.

+21/0
3.11.2015 20:52
Foto

T12o20m75á79š 47D21v64o92ř37á12k 3275723146776

Teď se tomu říká seppuku, harakiri je prej vulgární :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seppuku

0/0
4.11.2015 10:28

F70i64l97i70p 22V63a85l50d56e90r 1308948544354

Alternativy existují, zde eko vůz v plné palbě: https://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU

:-) Přímé spalování, na plyn...

0/0
3.11.2015 20:51

M26a94r35t23i92n 54N67e60r17m60u51t 9127447828489

neviděl jsem to, ale určitě je motor řízený počitadlem...

+1/0
4.11.2015 0:51

J49a59r93o71m49í19r 76Č84e76c22h 1403678617632

A kolik to auto stojí?Jaké jsou jeho výrobní náklady. Pokud spaluje zemní plyn je to pořad fosilní palivo jen o něco ekologičtější takže žádná sláva. Eko palivo je jen vodík a elektřina pokud je ovšem že světla a větru.

0/0
4.11.2015 10:42

T84o59m51á66š 39S75k41á75l13a 6788587

to moc smysl nedává. Resp. je to o tom co si představíte pod pojmem "eko". Lidé chtějí více energie než vyprodukují. Jediné "Eko" které mě napadá, je všechny je vymýtit. 

Chytat světlo panelem je vždycky méně "Eko" než chytat to samé světlo rostlinama. I ten vítr zpomalíte, stejně jako vodu vodní elektrárnou. Geotermální elektrárna zase ochlazuje Zemské jádro. Prostě tuhle rovnici už z principu nevyřešíte. Pokud chcete energii, musíte ji někde brát. "Eko" podle mě není nic. Jen si můžete zkusit vybrat, kde to bude nejméně vadit, což my nedohlédneme.

To o čem zřejmě mluvíte jsou obnovitelné a neobnovitelné zdroje. To je rozdíl. Obnovitelné zdroje neříkají, že nějak pomáhají planetě nebo přírodě. Ale, že nevytváří závislost na něčem, čeho je omezené množství.  

Mimochodem.. třeba zrovna autobusy na "vodík" jsou energeticky (Eko) dost kontroverzní stroje vzhledem ke vzniklým ztrátám spojeným s výrobou, uskladněním a dopravou vodíku jako akumulátoru energie (a navíc s neefektivitou samotného spalování při opětovném využívání oné energie).

+1/0
5.11.2015 13:34

J19a20r57o46m28í19r 29Č12e12c16h 1413368337142

Žijeme bohužel v konzumní společnosti.Honba za neustálým ekonomickým růstem nejde dost dobře spojit s ekologii.Tahle planeta nám to jednou vrátí i z úroky. Jinak s vámi plně souhlasím.

0/0
5.11.2015 13:44

L26a49d20i58s11l62a85v 15P96o31l11i98c45k14ý 5176165731557

Volkswagen. Das Problem.

+14/−1
3.11.2015 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.