Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejen oxidy dusíku, až 800 tisíc vozů má problém i s CO2, hlásí VW

Německý automobilový koncern Volkswagen zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého CO2. Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut a způsobit podniku hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur, v přepočtu 54 miliard Kč. V úterý to oznámila sama firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40o85j72t28ě94c31h 39O55k47t25á89b78e70c 8686705340288

Divné  !!

Množství CO2 je  dané spotřebou paliva motoru. Když se uhlík dostane jako součást uhlovodíků v naftě, benzínu dovnitř, musí také v nějaké formě ven. CO2 je ta nejméně škodlivá forma... CO je jedovatý, saze rakovinotvorné, atd, atp.

0/0
5.11.2015 21:43

M27a15r62e68k 16H26r77u48b97y 6107272981768

Hmm, takze VW nakonec ten rozdil mezi BC a realitou priznaj? To bude na Skoda foru smutno ;-)

0/0
4.11.2015 10:37
Foto

T81o71m15á11š 84D70v96o28ř26á81k 3415343446616

Tak. A v příštím roce se všichni žurnalisti zaměří na čínské továrny a budou pozorně monitorovat jejich vliv na životní prostředí.

0/0
4.11.2015 10:25
Foto

P97a88v39e20l 33M92a47r89t22i82n77e26k 9665115261813

Koukám, že se VW rozhodl zlikvidovat neperspektivní výrobu aut a dá se do výdělečné zelené lobby. Brzo bude oznámena fúze VW + Greenpeace.

+1/0
4.11.2015 8:43

M41i55r29o25s23l69a88v 95J65a32r43o55š 6170442519337

Nějak těm masochistickým prohlášením VW nerozumím. Ne, že bych byl nějakým fandou koncernu, ale z této pseudootevřenosti musí mít radost všechny konkurenční automobilky. Všichni tady víme, až na úředníky z Bruselu, že limity se za současných technických možností a znalostí nedají dodržet a dodržují se jen ve zkušebnách. Pokud budou stejné požadavky na auta (vysoký výkon, síla a současně minimální spotřeba) nelze je uspokojit spalovacím motorem klasické konstrukce. Jen mě zaráží to ticho z Bruselu EU, proč nerozpoutá obrovské prošetřování dodržování emisních limitů u všech automobilek? Odpověď byla už tisíckrát zodpovězena, máslo na hlavě mají všichni a Evropa je závislá na prodejích do USA, Číny atd.

Napadá mě ještě jedna otázka, až budeme jezdit za 0,5l/100km co budou dělat ropné společnosti a arabští šejkové? Přidají se k uprchlíkům?

+2/0
4.11.2015 7:50

J53i14n45d12ř38i69c66h 84Š88k33o25p87e11k 4925801600245

ostatní automobilky mlčí, protože sami mají máslo na hlavě. Jen se na to dosud nepřišlo

+1/0
4.11.2015 7:55

J65a59n 91V87o41p81i74č69k30a 8363362242564

Mozna se snazi vzit vitr z plachet pripadnym zalobam v USA, kde jsou hooodne citlivi na tabulkove "3.9l/100 km" kdyz to v realu jezdi za 7-8 ... Priznaji problem, nabidnou reseni, nebude zaloba?

0/0
4.11.2015 13:11

Z66d74e43n74ě42k 27H72a76n94z53l 1901556562844

Tak co na sebe ještě VW práskne

+1/0
4.11.2015 7:33

M10a72r49t44i41n 61N36e82r36m67u34t 9607257138299

Nejen vyšší CO2, ale možnáááá i spotřeba;-D

(Rezaví? To taky, ale hlavně KORODUJE)

+3/−1
4.11.2015 0:50

T62o98m45á57š 61K19u68c30h35a58ř 3157281968921

Njn, tak s tímhle přístupem holt už nebudou dělat auta. Tak co třeba, že by přešli na výrobu kontejnerů pro migranty, prý jich stále není dost. :-P

+4/0
4.11.2015 0:07

D81a95n44i50e36l 28T83s30c63h86e79r24n14a48y 2605472749912

Zadnej ekolog mi stale nevysvetlil proc se resi CO2, kdyz je tezsi nez vzduch tudiz se drzi pri zemi, kde jej spotrebuji rostliny (seberou C a O2 vypusti zpet do vzduchu) spis je dle mmeho nazoru problem v CO, ktery je lehci a stoupa vzhuru,, kde muze reagovat s O3 v ozonove vrstve. Navic zdroju CO2 je daleko vice (treba clovek co dycha) Aby nakonec EU nenaridila mereni emisi i u cloveka napr.

+1/−1
3.11.2015 23:40

M21a60r90t33i38n 56J20i37r47o62u80s23e15k 7126305635388

No jde o to, že to ty rostliny nejsou schopné zpracovat a tak CO2 přibývá. Před 150 lety 280 ppm a nyní asi 403 ppm. A ta hodnota 280 particles per milion nebyla podle vzorků vzduchu z antarktického ledu překročena za posledních 400.000 let.

+1/0
3.11.2015 23:49

P73a51v63e80l 62Š92ť43a24s25t92n74ý 6394538264868

A co dřív? To že byly hodnoty i 5600 ppm nám už zapřete?

0/0
4.11.2015 8:20

M97a66r53t14i80n 31K15a20r22á79s18e56k 9818103158658

No u aut se resi CO2 primarne proto, ze jeho emise jsou primo umerne spotrebe, a evropa je zavisla na dovozu ropy, ktery se timto snazi snizovat...

0/0
4.11.2015 0:11

T19o11m27á95š 19S10k50á57l79a 6388407

nejsem sice "ekolog", ale tohle je jednoduchá rovnice. 

Rostliny sbírají sluneční energii a vodu a rozbíjí CO2. Lidé a zvířata žerou uhlík a kyslík a hořením produkují CO2 (a vodu). Dlohodobě je to rovnovážný stav. Zeleň (uhlohydráty) jsou v podstatě sluneční baterie pro vyšší organismy. 

Řeší se to, že my tuhle rovnováhu narušujeme. Pálením neuvěřitelného množství fosilních paliv produkujeme mnohem víc CO2 než tu bylo s příchodem člověka. A z druhé strany, efektivně likvidujeme továrny kyslíku (naprostá většina kyslíku se produkuje v rovníkové oblasti a v oceánech, ve kterých se nám daří likvidovat řasy zodpovědné za eliminaci CO2). 

A "problém" nemá Země, je to samoregulační mechanismus, jinak by tu život ani nevznikl. Ale mohou ho mít složitější organismy. 

(Ekologové řeší CO2 jako skleníkový plyn, ale to asi nemá moc význam, protože je to relativně bezvýznamná složka. Na druhou stranu, vyšší globální teploty znamenají vyšší vlhkost vzduchu, což už problém trochu je. Opět, pro vyšší organismy, rostlinám to prospěje - resp. v přírodě by jim to prospělo, lidé svou vůli prosazují mnohem silněji. Nás ale víc trápí tání ledovců a hustota vody v oceánech :) ).

0/0
5.11.2015 13:14

M93a41r94t43i72n 33J36i96r28o14u62s19e33k 7926305585698

Opravdu Překvapení: vyšší emise CO2 jdou ruku v ruce s vyšší spotřebou. Tady zase někdo objevil Ameriku. Vůbec u emisí CO2 se mi líbí, že se udávají v gramech na 1 kilometr, zatímco spotřeba v litrech na 100km. Ono by to nevypadalo tak hezky, napsat místo 110g na kilometr 11kg/100km. :-)

0/0
3.11.2015 23:35

D50a23n35i66e42l 91K68r72o44n24e68r 7114574536637

Benzin patri do traktoru...jo a taky do kamen...

0/0
3.11.2015 23:30

M32a50r75t79i27n 47N23e23r18m76u78t 9687907968649

a ještě do lokomotiv a kamionů a dodávek.....takže těch pár osobáků se  v tom ztratí.

0/0
4.11.2015 0:48

J85i84ř16í 30L98i20n87h27a68r73t 3615504141606

Čert nám to byl dlužen : Qóty a VW..

+1/0
3.11.2015 23:21

J91i81ř58í 12S15c65h69w69a78c81h 8898324748226

být VW česká firma, tak začínám mít pocit, že jde o klasickej tunel.....

+2/0
3.11.2015 23:10

D53a34n25i89e13l 53D26r14n25e72c 6461429336392

Je to naopak, není přímo limit na spotřebu, ale limit na CO2. Spotřeba sama se pak počítá ne měřením úbytku paliva, ale právě z CO2.

0/0
3.11.2015 22:16

J87i61ř58í 72K60o72c14u26r85e86k 6415944585308

Určitě na nátlak vrahů z volstrítu. Jim je CO2 u sedací části těla (Kjóto přece nepodepsali) a proto na VW tlačí. :-P

+1/0
3.11.2015 22:14

P24e45t50r 26K30n64ě51b56o30r36t 8342248569480

Asi  by se v tom měli přestat šťourat. Jestli to vw položí, tak půjde ekonomika evropy do kopru.

+3/0
3.11.2015 21:15

P64e54t86r 41P28o36s46p49í93š37i72l 4118604796306

Nějakej das Auto je mi u zadele, ale jestli to bude znamenat, že lidi v kolbenkách u nás nebudou muset chodit do práce i o sobotách a nedělích, tak jedině dobře.

+1/−4
3.11.2015 21:42

J98a13n 26N21o31v54á93k 7585114918177

Ty jsi blbej až to bolí. Vše je propojené, jedna ekonomika ovliňuje druhou. Pád takovéhle společnosti by dovedl vážně ohrozit i německo a první místo kde budou ve VW  škrtat a šetřit je na podnicích mimo Německo.

+4/0
3.11.2015 23:05

P19e32t20r 12P52o33s47p88í68š47i31l 4858174276116

Zato ty jsi chytrej a nejchytřejší. Snad si nemyslíš, že toto automobilku položí, najednou se úplně přestanou vyrábět ty plechový krabice a lidi začnou chodit pěšky? Mírný pokles bych jen uvítal, protože ve fabrice trvale nestíháme a to jedeme nepřetržitě. Jestli tohle přinese mírnou změnu a mírný odklon od klasických automobilů, tak jedině dobře. Už i tak jsou všechna města jimi ucpaná a to i malá města, kde bylo dříve možné přejít silnici se zavázanýma očima.

0/0
4.11.2015 6:29

J86a98r11o32m92í90r 49Č94e49c16h 1353208407362

Jestli jste si nevšiml už stihame.Dokonce zrušili soboty a Fabie má minusove flexi.Raději budu chodit do práce i v sobotu než sedět doma za podporu.

0/0
4.11.2015 10:33

J42a10r91o82m27í44r 38Č39e70c26h 1703588367422

Bohužel je to tak jak pisete.Nechapu lidí kteří si neuvědomují souvislosti mezi dnešní provazanou ekonomikou EU.Pad koncernu by znamenal obrovský pokles ekonomiky a životní úrovně.Koncern zaměstnává 500000 lidí.

0/0
4.11.2015 10:29

J40i39ř64í 93T34e24p36r 4927700115905

Porad mam takovej pocit, ze se to ve skutecnosti netyka je VW, ale ze v tom jedou i jiny automobilky. Uvidime co ukaze cas.

0/0
4.11.2015 3:48

P83e25t40r 69R16i12h27a21k 7771388218876

Jo, jen ale nebudou chodit vubec.

0/0
4.11.2015 5:51

P85e25t44r 82P52o69s70p60í75š30i90l 4678164746956

Jo jistě, a lidi budou chodit pěšky, že ano? Snad tomu nevěříte.

0/0
4.11.2015 6:21

J54a45r11o28s72l98a21v 26P53o54r23t 7409567649555

Ta pude i bez WW stačej migranti .

+2/0
3.11.2015 23:15

J19a31r61o10m53í15r 48Č98e91c19h 1283408297332

To máte svatou pravdu.Pokud chce koncern spáchat sebevraždu tak bude 500000 lidí bez práce. Ekonomika EU a České republiky půjde do kopru.Hiunday a TPCA to nezachrani.

0/0
4.11.2015 10:25

L49u20d77v47i94k 51S24p32i92n19k69a 1232257330665

to je nějak divný že to ted vadí, když před pár roky nebyly potřeba ani katalyzátory a doma se topilo  uhlím. přesto všude panovala naprostá spokojenost.

+2/0
3.11.2015 21:13

J98a25n 56N30o28v64á45k 9585848234955

Sice spokojenost, ale Krušné hory se z toho vzpamatovávají doteď.

+1/0
3.11.2015 21:21

J10i39ř62í 29K80o88c92u84r33e30k 6735294785268

Vážně se vzpamatovávají z domácích kotlů? Nebo z neodsířených eletkráren? A proč se z toho topení uhlím doma nevzpamatovává třeba Vysočina?

+4/0
3.11.2015 22:16

D59a67n16i39e17l 44T45s34c82h68e52r28n24a72y 2125312549422

Ty se ale vzpamatovaji predevsim z polskych hnedouhelnych elektraren

+1/0
3.11.2015 23:25

J88a20r38o27m31í62r 56Č50e42c36h 1393808747932

Za to nemůžou automobily.Ale průmyslové aglomerace a tepelné elektrárny u nás v Jizerských horách je to podobné že strany Polských uhelných elektráren. Také se to zlepšuje a aut přibylo oproti éře socializmu nepřeberne.

0/0
4.11.2015 10:38

M82i11l49a48n 84L89i77n83h88a65r93t 8374456227466

Certifikáty, isa 9002, diny...Kdyby takhle fixlovali rumuni,  tak prosím  - ale němečtí polobozi ? ;-D

+4/0
3.11.2015 21:11

J73a70n 60N28o52v74á45k 9375498394885

Rumuni nemůžou, těm nikdo slepě nevěří, takže se to po nich kontroluje. :-)

+3/0
3.11.2015 21:22

P17e54t87r 94P91o56s38p70í52š29i89l 4118804166566

Tak předpokládám, že ten nový zázračný software, který vyvinuli během 14 dnů a kterým hodlají všechny problémy vyřešit, vyřeší i toto trable. Jen mi nejde narozum, proč ho tam nedali už dávno a raději několik let fixlovali. Nebo to s tou úpravou software není tak jednoduché, jak se nám snaží nabulíkovat??

+3/0
3.11.2015 21:01

R97o41m53a38n 65Z67v28ě14ř29i89n65a 9201245757395

v USA uz vloni svolali auta a prehranim sw tu "zavadu"  jako odstranili, ale nejak to stejne nezabralo :-)

0/0
3.11.2015 22:20

J35a13k20u45b 59K88o76s 3446772980454

Zdá se, že Němci našli poslední dobou zálibu v páchání harakiri.

+21/0
3.11.2015 20:52
Foto

T88o82m74á30š 50D69v27o70ř68á88k 3385173846596

Teď se tomu říká seppuku, harakiri je prej vulgární :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seppuku

0/0
4.11.2015 10:28

F50i85l69i89p 71V66a72l60d38e53r 1598748774944

Alternativy existují, zde eko vůz v plné palbě: https://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU

:-) Přímé spalování, na plyn...

0/0
3.11.2015 20:51

M21a48r52t76i93n 87N68e82r24m46u24t 9447687548589

neviděl jsem to, ale určitě je motor řízený počitadlem...

+1/0
4.11.2015 0:51

J68a66r24o81m37í74r 38Č35e57c18h 1183728327202

A kolik to auto stojí?Jaké jsou jeho výrobní náklady. Pokud spaluje zemní plyn je to pořad fosilní palivo jen o něco ekologičtější takže žádná sláva. Eko palivo je jen vodík a elektřina pokud je ovšem že světla a větru.

0/0
4.11.2015 10:42

T23o91m96á20š 51S92k73á76l89a 6648177

to moc smysl nedává. Resp. je to o tom co si představíte pod pojmem "eko". Lidé chtějí více energie než vyprodukují. Jediné "Eko" které mě napadá, je všechny je vymýtit. 

Chytat světlo panelem je vždycky méně "Eko" než chytat to samé světlo rostlinama. I ten vítr zpomalíte, stejně jako vodu vodní elektrárnou. Geotermální elektrárna zase ochlazuje Zemské jádro. Prostě tuhle rovnici už z principu nevyřešíte. Pokud chcete energii, musíte ji někde brát. "Eko" podle mě není nic. Jen si můžete zkusit vybrat, kde to bude nejméně vadit, což my nedohlédneme.

To o čem zřejmě mluvíte jsou obnovitelné a neobnovitelné zdroje. To je rozdíl. Obnovitelné zdroje neříkají, že nějak pomáhají planetě nebo přírodě. Ale, že nevytváří závislost na něčem, čeho je omezené množství.  

Mimochodem.. třeba zrovna autobusy na "vodík" jsou energeticky (Eko) dost kontroverzní stroje vzhledem ke vzniklým ztrátám spojeným s výrobou, uskladněním a dopravou vodíku jako akumulátoru energie (a navíc s neefektivitou samotného spalování při opětovném využívání oné energie).

+1/0
5.11.2015 13:34

J65a62r27o85m75í35r 51Č37e91c82h 1933908187622

Žijeme bohužel v konzumní společnosti.Honba za neustálým ekonomickým růstem nejde dost dobře spojit s ekologii.Tahle planeta nám to jednou vrátí i z úroky. Jinak s vámi plně souhlasím.

0/0
5.11.2015 13:44

L51a45d79i59s20l91a36v 11P52o70l43i16c75k92ý 5476905711667

Volkswagen. Das Problem.

+14/−1
3.11.2015 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.