Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen oxidy dusíku, až 800 tisíc vozů má problém i s CO2, hlásí VW

Německý automobilový koncern Volkswagen zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého CO2. Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut a způsobit podniku hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur, v přepočtu 54 miliard Kč. V úterý to oznámila sama firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19o64j11t60ě62c87h 11O52k92t55á16b56e18c 8136505830718

Divné  !!

Množství CO2 je  dané spotřebou paliva motoru. Když se uhlík dostane jako součást uhlovodíků v naftě, benzínu dovnitř, musí také v nějaké formě ven. CO2 je ta nejméně škodlivá forma... CO je jedovatý, saze rakovinotvorné, atd, atp.

0/0
5.11.2015 21:43

M33a36r57e83k 17H33r21u28b49y 6547262381828

Hmm, takze VW nakonec ten rozdil mezi BC a realitou priznaj? To bude na Skoda foru smutno ;-)

0/0
4.11.2015 10:37
Foto

T60o65m60á85š 29D83v62o46ř98á35k 3155683426216

Tak. A v příštím roce se všichni žurnalisti zaměří na čínské továrny a budou pozorně monitorovat jejich vliv na životní prostředí.

0/0
4.11.2015 10:25
Foto

P57a34v65e16l 37M63a54r20t29i61n24e96k 9455605161453

Koukám, že se VW rozhodl zlikvidovat neperspektivní výrobu aut a dá se do výdělečné zelené lobby. Brzo bude oznámena fúze VW + Greenpeace.

+1/0
4.11.2015 8:43

M58i28r90o37s94l30a36v 34J50a14r83o46š 6270672259717

Nějak těm masochistickým prohlášením VW nerozumím. Ne, že bych byl nějakým fandou koncernu, ale z této pseudootevřenosti musí mít radost všechny konkurenční automobilky. Všichni tady víme, až na úředníky z Bruselu, že limity se za současných technických možností a znalostí nedají dodržet a dodržují se jen ve zkušebnách. Pokud budou stejné požadavky na auta (vysoký výkon, síla a současně minimální spotřeba) nelze je uspokojit spalovacím motorem klasické konstrukce. Jen mě zaráží to ticho z Bruselu EU, proč nerozpoutá obrovské prošetřování dodržování emisních limitů u všech automobilek? Odpověď byla už tisíckrát zodpovězena, máslo na hlavě mají všichni a Evropa je závislá na prodejích do USA, Číny atd.

Napadá mě ještě jedna otázka, až budeme jezdit za 0,5l/100km co budou dělat ropné společnosti a arabští šejkové? Přidají se k uprchlíkům?

+2/0
4.11.2015 7:50

J59i97n55d22ř21i90c71h 28Š63k97o51p62e49k 4685761270865

ostatní automobilky mlčí, protože sami mají máslo na hlavě. Jen se na to dosud nepřišlo

+1/0
4.11.2015 7:55

J80a43n 77V72o21p84i32č83k61a 8313892452854

Mozna se snazi vzit vitr z plachet pripadnym zalobam v USA, kde jsou hooodne citlivi na tabulkove "3.9l/100 km" kdyz to v realu jezdi za 7-8 ... Priznaji problem, nabidnou reseni, nebude zaloba?

0/0
4.11.2015 13:11

Z94d56e12n25ě51k 33H49a25n72z40l 1641916852424

Tak co na sebe ještě VW práskne

+1/0
4.11.2015 7:33

M67a56r33t26i13n 13N49e94r13m86u36t 9237927908309

Nejen vyšší CO2, ale možnáááá i spotřeba;-D

(Rezaví? To taky, ale hlavně KORODUJE)

+3/−1
4.11.2015 0:50

T54o84m32á16š 95K35u20c26h29a61ř 3537561268501

Njn, tak s tímhle přístupem holt už nebudou dělat auta. Tak co třeba, že by přešli na výrobu kontejnerů pro migranty, prý jich stále není dost. :-P

+4/0
4.11.2015 0:07

D90a40n40i27e75l 60T44s27c86h94e90r91n69a74y 2115572419282

Zadnej ekolog mi stale nevysvetlil proc se resi CO2, kdyz je tezsi nez vzduch tudiz se drzi pri zemi, kde jej spotrebuji rostliny (seberou C a O2 vypusti zpet do vzduchu) spis je dle mmeho nazoru problem v CO, ktery je lehci a stoupa vzhuru,, kde muze reagovat s O3 v ozonove vrstve. Navic zdroju CO2 je daleko vice (treba clovek co dycha) Aby nakonec EU nenaridila mereni emisi i u cloveka napr.

+1/−1
3.11.2015 23:40

M69a86r18t57i95n 59J31i63r48o93u78s68e86k 7626575635718

No jde o to, že to ty rostliny nejsou schopné zpracovat a tak CO2 přibývá. Před 150 lety 280 ppm a nyní asi 403 ppm. A ta hodnota 280 particles per milion nebyla podle vzorků vzduchu z antarktického ledu překročena za posledních 400.000 let.

+1/0
3.11.2015 23:49

P68a60v62e57l 72Š43ť58a93s40t46n31ý 6334628834108

A co dřív? To že byly hodnoty i 5600 ppm nám už zapřete?

0/0
4.11.2015 8:20

M91a65r48t68i53n 41K19a75r78á80s80e74k 9408333468368

No u aut se resi CO2 primarne proto, ze jeho emise jsou primo umerne spotrebe, a evropa je zavisla na dovozu ropy, ktery se timto snazi snizovat...

0/0
4.11.2015 0:11

T29o10m23á48š 98S68k83á20l92a 6768207

nejsem sice "ekolog", ale tohle je jednoduchá rovnice. 

Rostliny sbírají sluneční energii a vodu a rozbíjí CO2. Lidé a zvířata žerou uhlík a kyslík a hořením produkují CO2 (a vodu). Dlohodobě je to rovnovážný stav. Zeleň (uhlohydráty) jsou v podstatě sluneční baterie pro vyšší organismy. 

Řeší se to, že my tuhle rovnováhu narušujeme. Pálením neuvěřitelného množství fosilních paliv produkujeme mnohem víc CO2 než tu bylo s příchodem člověka. A z druhé strany, efektivně likvidujeme továrny kyslíku (naprostá většina kyslíku se produkuje v rovníkové oblasti a v oceánech, ve kterých se nám daří likvidovat řasy zodpovědné za eliminaci CO2). 

A "problém" nemá Země, je to samoregulační mechanismus, jinak by tu život ani nevznikl. Ale mohou ho mít složitější organismy. 

(Ekologové řeší CO2 jako skleníkový plyn, ale to asi nemá moc význam, protože je to relativně bezvýznamná složka. Na druhou stranu, vyšší globální teploty znamenají vyšší vlhkost vzduchu, což už problém trochu je. Opět, pro vyšší organismy, rostlinám to prospěje - resp. v přírodě by jim to prospělo, lidé svou vůli prosazují mnohem silněji. Nás ale víc trápí tání ledovců a hustota vody v oceánech :) ).

0/0
5.11.2015 13:14

M73a36r67t79i47n 12J23i30r27o18u26s54e94k 7896795805818

Opravdu Překvapení: vyšší emise CO2 jdou ruku v ruce s vyšší spotřebou. Tady zase někdo objevil Ameriku. Vůbec u emisí CO2 se mi líbí, že se udávají v gramech na 1 kilometr, zatímco spotřeba v litrech na 100km. Ono by to nevypadalo tak hezky, napsat místo 110g na kilometr 11kg/100km. :-)

0/0
3.11.2015 23:35

D41a19n21i66e20l 46K17r84o62n24e25r 7804714706577

Benzin patri do traktoru...jo a taky do kamen...

0/0
3.11.2015 23:30

M79a14r50t95i40n 77N67e54r22m25u30t 9817347198439

a ještě do lokomotiv a kamionů a dodávek.....takže těch pár osobáků se  v tom ztratí.

0/0
4.11.2015 0:48

J66i26ř36í 74L97i35n65h73a66r51t 3155644311316

Čert nám to byl dlužen : Qóty a VW..

+1/0
3.11.2015 23:21

J50i59ř69í 38S21c13h98w58a11c23h 8378294938906

být VW česká firma, tak začínám mít pocit, že jde o klasickej tunel.....

+2/0
3.11.2015 23:10

D84a85n36i73e27l 45D87r50n81e45c 6141829226622

Je to naopak, není přímo limit na spotřebu, ale limit na CO2. Spotřeba sama se pak počítá ne měřením úbytku paliva, ale právě z CO2.

0/0
3.11.2015 22:16

J45i40ř19í 56K27o94c52u85r18e77k 6345594415538

Určitě na nátlak vrahů z volstrítu. Jim je CO2 u sedací části těla (Kjóto přece nepodepsali) a proto na VW tlačí. :-P

+1/0
3.11.2015 22:14

P87e17t79r 17K50n79ě47b91o33r68t 8762798489140

Asi  by se v tom měli přestat šťourat. Jestli to vw položí, tak půjde ekonomika evropy do kopru.

+3/0
3.11.2015 21:15

P58e67t67r 49P54o94s42p75í17š82i17l 4608764426726

Nějakej das Auto je mi u zadele, ale jestli to bude znamenat, že lidi v kolbenkách u nás nebudou muset chodit do práce i o sobotách a nedělích, tak jedině dobře.

+1/−4
3.11.2015 21:42

J80a70n 74N94o34v45á30k 7385764638387

Ty jsi blbej až to bolí. Vše je propojené, jedna ekonomika ovliňuje druhou. Pád takovéhle společnosti by dovedl vážně ohrozit i německo a první místo kde budou ve VW  škrtat a šetřit je na podnicích mimo Německo.

+4/0
3.11.2015 23:05

P18e22t49r 65P69o58s20p66í19š85i57l 4558404716346

Zato ty jsi chytrej a nejchytřejší. Snad si nemyslíš, že toto automobilku položí, najednou se úplně přestanou vyrábět ty plechový krabice a lidi začnou chodit pěšky? Mírný pokles bych jen uvítal, protože ve fabrice trvale nestíháme a to jedeme nepřetržitě. Jestli tohle přinese mírnou změnu a mírný odklon od klasických automobilů, tak jedině dobře. Už i tak jsou všechna města jimi ucpaná a to i malá města, kde bylo dříve možné přejít silnici se zavázanýma očima.

0/0
4.11.2015 6:29
Foto

J43a29r69o59m60í21r 94Č19e73c18h 1303508947302

Jestli jste si nevšiml už stihame.Dokonce zrušili soboty a Fabie má minusove flexi.Raději budu chodit do práce i v sobotu než sedět doma za podporu.

0/0
4.11.2015 10:33
Foto

J89a13r21o46m81í91r 20Č46e33c96h 1933668557242

Bohužel je to tak jak pisete.Nechapu lidí kteří si neuvědomují souvislosti mezi dnešní provazanou ekonomikou EU.Pad koncernu by znamenal obrovský pokles ekonomiky a životní úrovně.Koncern zaměstnává 500000 lidí.

0/0
4.11.2015 10:29

J11i50ř97í 49T61e15p74r 4697770655675

Porad mam takovej pocit, ze se to ve skutecnosti netyka je VW, ale ze v tom jedou i jiny automobilky. Uvidime co ukaze cas.

0/0
4.11.2015 3:48

P28e43t14r 29R24i74h38a29k 7621978498756

Jo, jen ale nebudou chodit vubec.

0/0
4.11.2015 5:51

P62e29t34r 10P45o34s13p13í45š19i54l 4218334566256

Jo jistě, a lidi budou chodit pěšky, že ano? Snad tomu nevěříte.

0/0
4.11.2015 6:21

J74a34r51o34s45l92a12v 77P72o94r71t 7939767409675

Ta pude i bez WW stačej migranti .

+2/0
3.11.2015 23:15
Foto

J15a48r48o30m72í49r 25Č79e70c66h 1413568237162

To máte svatou pravdu.Pokud chce koncern spáchat sebevraždu tak bude 500000 lidí bez práce. Ekonomika EU a České republiky půjde do kopru.Hiunday a TPCA to nezachrani.

0/0
4.11.2015 10:25

L20u56d14v48i49k 85S94p27i15n47k96a 1882337620155

to je nějak divný že to ted vadí, když před pár roky nebyly potřeba ani katalyzátory a doma se topilo  uhlím. přesto všude panovala naprostá spokojenost.

+2/0
3.11.2015 21:13

J68a93n 44N96o95v70á33k 9475838414455

Sice spokojenost, ale Krušné hory se z toho vzpamatovávají doteď.

+1/0
3.11.2015 21:21

J14i67ř20í 77K31o85c90u31r68e55k 6315174815238

Vážně se vzpamatovávají z domácích kotlů? Nebo z neodsířených eletkráren? A proč se z toho topení uhlím doma nevzpamatovává třeba Vysočina?

+4/0
3.11.2015 22:16

D62a67n51i58e96l 20T43s56c84h35e68r44n84a88y 2685362259682

Ty se ale vzpamatovaji predevsim z polskych hnedouhelnych elektraren

+1/0
3.11.2015 23:25
Foto

J44a81r75o27m94í29r 55Č75e30c76h 1403978857792

Za to nemůžou automobily.Ale průmyslové aglomerace a tepelné elektrárny u nás v Jizerských horách je to podobné že strany Polských uhelných elektráren. Také se to zlepšuje a aut přibylo oproti éře socializmu nepřeberne.

0/0
4.11.2015 10:38

M81i39l54a22n 36L36i49n84h59a77r97t 8744916417266

Certifikáty, isa 9002, diny...Kdyby takhle fixlovali rumuni,  tak prosím  - ale němečtí polobozi ? ;-D

+4/0
3.11.2015 21:11

J64a16n 98N20o48v41á64k 9275438214755

Rumuni nemůžou, těm nikdo slepě nevěří, takže se to po nich kontroluje. :-)

+3/0
3.11.2015 21:22

P37e29t79r 45P69o15s53p38í89š72i61l 4418854396196

Tak předpokládám, že ten nový zázračný software, který vyvinuli během 14 dnů a kterým hodlají všechny problémy vyřešit, vyřeší i toto trable. Jen mi nejde narozum, proč ho tam nedali už dávno a raději několik let fixlovali. Nebo to s tou úpravou software není tak jednoduché, jak se nám snaží nabulíkovat??

+3/0
3.11.2015 21:01

R66o83m10a35n 62Z12v89ě68ř31i65n90a 9651315627485

v USA uz vloni svolali auta a prehranim sw tu "zavadu"  jako odstranili, ale nejak to stejne nezabralo :-)

0/0
3.11.2015 22:20

J27a78k83u17b 56K14o24s 3546332680844

Zdá se, že Němci našli poslední dobou zálibu v páchání harakiri.

+21/0
3.11.2015 20:52
Foto

T28o79m83á78š 75D89v53o64ř40á39k 3635403306166

Teď se tomu říká seppuku, harakiri je prej vulgární :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seppuku

0/0
4.11.2015 10:28

F16i62l87i78p 47V51a14l21d20e87r 1548848814244

Alternativy existují, zde eko vůz v plné palbě: https://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU

:-) Přímé spalování, na plyn...

0/0
3.11.2015 20:51

M64a42r24t25i16n 82N27e21r92m40u22t 9367357918979

neviděl jsem to, ale určitě je motor řízený počitadlem...

+1/0
4.11.2015 0:51
Foto

J18a95r72o77m53í68r 34Č76e12c28h 1573748397342

A kolik to auto stojí?Jaké jsou jeho výrobní náklady. Pokud spaluje zemní plyn je to pořad fosilní palivo jen o něco ekologičtější takže žádná sláva. Eko palivo je jen vodík a elektřina pokud je ovšem že světla a větru.

0/0
4.11.2015 10:42

T98o96m60á35š 20S50k25á32l80a 6228197

to moc smysl nedává. Resp. je to o tom co si představíte pod pojmem "eko". Lidé chtějí více energie než vyprodukují. Jediné "Eko" které mě napadá, je všechny je vymýtit. 

Chytat světlo panelem je vždycky méně "Eko" než chytat to samé světlo rostlinama. I ten vítr zpomalíte, stejně jako vodu vodní elektrárnou. Geotermální elektrárna zase ochlazuje Zemské jádro. Prostě tuhle rovnici už z principu nevyřešíte. Pokud chcete energii, musíte ji někde brát. "Eko" podle mě není nic. Jen si můžete zkusit vybrat, kde to bude nejméně vadit, což my nedohlédneme.

To o čem zřejmě mluvíte jsou obnovitelné a neobnovitelné zdroje. To je rozdíl. Obnovitelné zdroje neříkají, že nějak pomáhají planetě nebo přírodě. Ale, že nevytváří závislost na něčem, čeho je omezené množství.  

Mimochodem.. třeba zrovna autobusy na "vodík" jsou energeticky (Eko) dost kontroverzní stroje vzhledem ke vzniklým ztrátám spojeným s výrobou, uskladněním a dopravou vodíku jako akumulátoru energie (a navíc s neefektivitou samotného spalování při opětovném využívání oné energie).

+1/0
5.11.2015 13:34
Foto

J23a74r50o61m53í55r 53Č95e24c47h 1203118267562

Žijeme bohužel v konzumní společnosti.Honba za neustálým ekonomickým růstem nejde dost dobře spojit s ekologii.Tahle planeta nám to jednou vrátí i z úroky. Jinak s vámi plně souhlasím.

0/0
5.11.2015 13:44

L47a61d24i65s50l76a58v 28P24o41l14i12c84k19ý 5696275941867

Volkswagen. Das Problem.

+14/−1
3.11.2015 20:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.