Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi se připojují k žalobě na VW. Ťok připustil povinné svolávání aut

Klamání německého koncernu Volkswagen s měřením emisí bude mít zřejmě pokračování u soudu, Češi se totiž připojují k hromadné žalobě na VW. Česko navíc po vzoru Německa přistoupí k povinným prohlídkám vozů, kterých se skandál týká. Rozsáhlá svolávací akce se nejspíš dotkne 150 tisíc českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a35v90e86l 70O71b97d87r60ž57á53l39e86k 6656534228412

Pořád nechápu co chtějí v tom servisu dělat?

- vymazat část programu, který měnil režim při emisních testech? To je přece zbytečné, ten se u normálního auta nikdy neaktivuje.

- nebo naopak zapnout "emisní" režim napořád? To se majitelé zblázní radostí, když přijdou o polovinu výkonu a veškerou dynamiku motoru.

- přestavět u každého auta motory tak, aby i v běžném provozu splňovaly Euro 5? To už by bylo levnější těm lidem rozdávat klíčky od nových aut.

0/0
8.11.2015 0:21

T16o48m44á60š 73B89a64l34v88í37n 1700155802102

NA tohle článku je hezká ta skrytá velmi pozitivní informace že 99,99% vlastníků VW jsou normální rozumní a hlavně slušní lidé. Proč?

Protože  dotčených aut jsou milióny ale žalob jsou desítky (max. stovky). Třeba v USA hovoří o 11 milionech aut ale žalob je 480!!

Je sice fat, že je nutno dodat  magické slůvka zatím! Ale věřím, že to nakonec nebude více než 1%. Většina lidí je totiž slušná a vnitřně si přiznají, že si nekupují auto kvůli emisím o 0,02mg nižší nebo kolik ten rozdíl je.

+1/0
6.11.2015 12:11

M73i93c82h30a34l 23T20o61m15i75n97s36k87ý 9101885467424

Kontroly jsou naprostá hloupost. 

Náklady stejně nakonec zaplatí zákazník.

+2/0
5.11.2015 20:36

Š34t20e89f85a63n 67F53r75i44č35a 7612818443376

Proč ty povinné prohlídky? To auto je prostě podvodné, a bylo s falešnými parametry homologováno. Co tedy chtějí kontrolovat? Kontrola nemůže k žádným jiným závěrů dospět. Je to předstírání snahy něco napravit. Že náprava možná není je nad slunce jasné. Proč do toho tahají zákazníky a obírají je o jejich drahocenný čas, nad tím zůstává rozum stát.

+1/0
5.11.2015 20:03

L81a78d57i78s45l13a45v 29T98r31i53s43k68a 4615477110

Tak to by mne zajímalo, kolik z těch, co dnes žalují VW skutečně kupovalo auto podle výšky uváděných emisí. Myslím, že si většina z nich chce jen přilepšit ve vlastní peněžence.

+5/0
5.11.2015 17:00

L63a44d51i94s45l94a89v 24P20o35l39i54c88k86ý 5576795691477

Třeba ti, kteří potřebují určitou emisní normu, aby mohli někde do centra metropole? Vytáhněte hlavu z české zadnice.

+2/−5
5.11.2015 17:10

J26i56n40d30ř53i43c95h 15Š21k68o41p29e98k 4915371430705

ale když jjim norma zůstane, tak žádnou újmu neprokážou

+2/0
5.11.2015 17:37

J26o39s48e91f 86B88a42l67o19u73n 4900406225721

Maximální emisní norma pro vjezd do měst je EURO 4 a to dotyčná auta v pohodě plní!Ta žaloba je jen hyenismus a vyčůranost!!

+1/0
5.11.2015 19:10

J72a72r30o45s89l70a43v 90P18r97o40c82h31á82z90k35a 7462265558258

Rychleji píšeš než myslíš,  nebude trvat dlouho a do měst budeš muset mít euro 5, potom 6 jde o něco jiného aby auto splňovalo normu budou muset pridusit výkon, nebo úprava sníží životnost motoru a ani jedno nechci. Pokud by to tak nebylo a úprava byla tak jednoducha, tak by se nemuseli namáhat fixlovat emise při homologaci. Jediné řešení pokud bude softwarová úprava povinná - zaruka na upraveny motor do 500 000 km a kompenzace za snížený výkon a zvýšenou spotřebu.

0/0
7.11.2015 12:03
Foto

J40a50r30o55m38í67r 97Č61e43c69h 1153738987942

Právě že jsme v té české zadnici.Normy EU motory normálně plní. Jedná se o normy USA.Tak nevím co tady všichni řešite.Mediální masáž opět zvítězila nad normálním rozumem.Hanba novinářům.

0/0
6.11.2015 23:06

J56a47n 72F37r35o31l50í60k 6136660595764

Je to obdobné jako ti cikáni co se soudí o 5 mio za to, že dostali bezúročnou půjčku na své bydlení. Obdobné, ale ne stejné. Ti lidé si totiž ta auta zaplatili. VW se pěkně prohne.;-D

+1/−1
5.11.2015 17:37

V82l36a74d84a 95S41i32m51o74n16i31k 3719803563485

Do předchozího měsíce některé z celebrit, které dnes zásadně odmítají VW, ani netušila, pod kterým deklem je motor.

+2/0
5.11.2015 18:04
Foto

J92a65r83o35m24í44r 56H89l77u81b86e15k 2296790934341

Hodně příspěvků je o spotřebě. V papírech je uváděna laboratorní spotřeba, ale skutečná je odvislá od stylu jízdy, zatížení vozidla, dopravních regulací a zácp. Každému musí být jasné, že spotřeba bude odlišná, pokud jedu sám v prázdném autě po rovné, prázdné silnici rychlostí 100km/h nebo naložený na dovolenou, s celou rodinou, přískoky po ucpané dálnici nebo s přívěsným vozíkem vážícím 800 kg v kopcovitém terénu. Samozřejmě emise jsou v přímé korelaci k množství spáleného paliva a záleží jen na řidiči v jakém režimu motor provozují. Někdo jej dusí v malých otáčkách, někdo optimální otáčky překračuje, obojí je špatně.

+2/0
5.11.2015 16:38

M11i47c84h60a42l 40P88a13v62l44á13t 9133493264109

Jaka je metodika mereni, takove jsou vysledky. Nema-li mereni nic spolecneho s realitou, nemaji nic spolecneho s realitou ani jeho vysledky. Je to proste. :o)

+1/0
5.11.2015 16:42

J56i77n81d56ř94i29c41h 45Š41k36o45p95e12k 4185361130715

proto by měla být metodika měření stanovená v podobě nějakého reálného polygonu, kde bude provoz v určité podobě. Protože co mi ukáže spotřeba auta v laborce na tvrdých (a nebezpečných) pneu, přehuštěných, se zalepenou karosérii, vypojeným alternátorem atd ? Vůbec nic

+1/0
5.11.2015 17:38

V79l80a30d34a 94S95i15m62o76n80i71k 3789413523495

To uz je umanutost'ministr jeste nepochopil, ze na povinniu svolavacku proste nemas zadnou pravomoc.

+1/−1
5.11.2015 15:33

M61i81c40h37a46l 32P98a15v69l12á53t 9333953434869

Ministr vubec od zacatku tehle afery dost perli. Je uplne mimo a bylo by dobre na nej "hodit sit".

0/0
5.11.2015 16:34

L93a36d41i41s33l68a95v 74P60o80l76i93c28k48ý 5686655101827

Oni vás nemusí prosit, abyste přišel. Prostě vašemu výrobci auta odeberou podvodně získanou homologaci a vy už si náhradu škody vyřídíte v občanskoprávním sporu s vaším dealerem. Vyhovuje víc?

+2/0
5.11.2015 16:51

V95l44a29d76a 98S66i48m80o75n60i31k 3519723193285

Co to prosím pletete? Vy asi o autoprůmylsu moc nevíte. Ministr Ťok nemůže NIC. Tohle je problém automobilky a momentálně je na zvážení výrobce, jaké kroky udělá.  Není znám ani akční plán, takže se dělá účet bez hostinského. Homologace je jednou v Evropě platná, vozy nejsou životu nebezpečné ( na rozdíl od airbagů Takata!!!), svolávací akce řídí jenom a pouze výrobce, nikdo jiný. Na tom nezmění nic ani potrhlá ministr vlády ČR.

+1/−1
5.11.2015 17:57

V88l85a44d47i98m29í80r 65C16i79h55l69a 8371808657103

Smradlavé diesly dostat pryč ze silnic. R^

0/−3
5.11.2015 15:18

Z46d52e50n10ě98k 66H26a37n73z91l 1511916442524

Hlavně kamiony

+3/0
5.11.2015 15:22

Z18d18e66n75ě38k 61H33a27n10z63l 1241786222964

Zlatá Felicie stou si cmoudim zvesela

0/−1
5.11.2015 15:01

R52a96d20e98k 19Š59a84r97l31á18k 6291329690176

Je to hrozná šaškárna, která se obyčejných lidí stejně vůbec netýká....hrozný nesmyslRv

+6/0
5.11.2015 15:00

M72a16r76t87i30n 63H70o47u12b61a 6523131769288

ze netyka? tak napriklad uz mame definitvne potrvzeno, proc papriova spotreba auta je tak nizka oproti realne. spousta lidi a firam treba diky tomu utrpelo skodu na finanancich nahradach (danovych odpoctech) za pouzivani auta.

0/−7
5.11.2015 15:14

J52o86s84e30f 53N28o84v76á80k 2522812845674

Emise CO2 a NO2 jsou úplně jiný problém. Spotřeba se týká CO2, aféra NO2.

Nedosáhnutelná nízká spotřeba je daná především blbou metodikou.

+4/0
5.11.2015 15:23

V20l85a58d55a 15S91i26m54o92n85i36k 3579583363145

Metodia měření spotřeby NENÍ a nikdy nebyla odrazem každodenní jízdy 3 km o práce a zpátky.  Zrovna teď jsem díval do dokladů - moje spotřeba na VW Passat 175k DSG je 5,3, což je údaj shodný s návodem.

+1/0
5.11.2015 18:03

V93l58a56d16a 82S66i55m43o33n98i77k 3509313953355

Jaký máte vy osobně rozdíl na spotřebě proti TP? Kupříkladu já žádný ( pokud beru v úvahu palubní počítač)

+1/0
5.11.2015 18:07

J34a15r44o95s59l60a53v 15P46r20o59c73h58á10z58k71a 7942915798818

Tak si pricti cca 10% když jsem reklamoval rozdílnost spotřeby na maxidotu a vypočtené, tak se chvíli vymlouvali a pak mě upravili v řídící jednotce koeficient pro vypocet o +7% a porad mám skutečnou spotřebu proti maxidotu větší o cca 2 dcl na 100km

 Spotřeba bude ještě větší, pokud to prepoctes na skutečné najete km a ne na ty co mas na tachometru - skutečně najedes min km než mas na tachometru - u Octavie na 16 palcovych pneumatikách se vzorkem 5 mm je to cca 2 - 3 %, s více ojetymi pneu je to ještě vic

0/0
7.11.2015 12:23

P32a94v75e12l 10O64b51d34r56ž37á51l93e58k 6676614308232

Postup měření spotřeby je přesně definovaný normou - výsledkem je, že jsou ty údaje porovnatelné mezi auty vzájemě.

Něco jak "běžný provoz" nemáte nikdy šanci objektivně změřit.

0/0
8.11.2015 0:23

M62a75r52t50i53n 19H94o32u92b95a 6423731379818

navic se to "obycejnych"lidi teprve zacne dotykat. napr az se ligislativne upravi, ze dotcene auto nepujde v registru prevest na noveho majitele leda za poradny baksis, nebo ze treba s takovym autem nedostanu zelenou nalepku a nedostanu se v nemecku do mesta a casem ani v cr ....  porad mas pocit, ze se to "obycejnych" lidi netyka ??

+1/−2
5.11.2015 15:16

R58a50d23e12k 38Š38a42r94l94á18k 6281579190676

To jsou hrozný nesmysly, co tady píšeš(neznáme se, ale s tykáním sis začal ty, jenom pokračuji) Reálná spotřeba je snad u všech automobilek uváděná nižší a kdo se podle ní řídí je ťulpas. K teorii o úpravách legislativy se ani nevyjadřuju...Nastuduj si čeho se vlastně reálně týká problém než začneš někde vypisovat moudra.

+1/0
5.11.2015 15:45

J65a25n 90F48r37o57l42í25k 6376400785844

Asi jste ti nepochopil. Pokud přehrají softwarwe na "realitu" může být zrušena původní homologace, místo Euro 15 dostane Euro 1 a do slavných zelených zón s tím krámem pak nesmíte vjet. Jasné poškození zákazníka.

0/0
5.11.2015 17:42
Foto

J79a79r17o67m19í60r 29Č54e92c52h 1443648327902

Vy jste nepochopil o co vůbec jde. Jedná se o Americké normy.Ne Evropské. Na daný typ motoru je v USA několikráte přísnější norma.Tu Evropskou splňují normálně!

0/0
5.11.2015 19:31
Foto

J79a67r80o43m32í94r 10Č36e65c76h 1153938457782

Proc by neslo převést.Euro 5 v Evropě normálně plní.Jedná se o porušení norem v USA které jsou 5 krát nižší než ty Evropské. Tak nestraste lidí.

0/0
5.11.2015 19:34

Z49d43e23n81ě33k 52H57a62n86z36l 1981676382644

To je větší kauza než uprchlíci

+1/−2
5.11.2015 14:55

L74u23b79o35š 26O46b77r73u43č92a 6181834846531

to bude zajimave, az bude 80tis ridicu zpatky montovat filtr pevnych castic :)

+9/0
5.11.2015 14:55

Z23d40e62n24ě24k 50H14a59n38z62l 1411786422274

Právníci po celém světě mají pree

+1/−1
5.11.2015 14:54

E79d53u44a64r65d 45B61l52a96z79e77k 1983110755985

heej Vlkova , kdyz uz tak jen nekteri!!! majitele VW z!!! Ceska a ne Cesi... Bulvare...

0/0
5.11.2015 14:47

J30i72ř49í 67V14i48n56k73l84e52r 1871597240839

Naprosto správně , podvodníci ať platí. Doufám že VW zkrachuje.

0/−6
5.11.2015 14:31

M27a92r46t13i59n 92Š89i58m53e27k 4490904698425

Viděl jste testy třeba ADACu?

Pokud by měli být postiženi všichni viníci, tak si můžete kupit leda koloběžku

+6/0
5.11.2015 14:33

Z81d46e24n48ě38k 59H18a88n91z21l 1371776332784

Hloupej názor

+3/−2
5.11.2015 14:43

P58e21t77r 84K46n68ě78b85o40r95t 8502818199710

Radši si to nepřej. Doplatíš na to i ty!

+4/0
5.11.2015 14:47

J29a31n 27H23á78l23a 8905475380487

Podvodníci ať platí, s tím souhlasím, ale nevím, proč bych měl volat v této souvislosti po krachu VW, to přece nedává smysl. Jestli zkrachovat, tak jen v tom případě, že prostě lidé vozy z koncernu VW nebudou chtít kupovat - ale to je běžný vývoj trhu (byť ve variantu krachu VW osobně vůbec nevěřím).

+3/0
5.11.2015 14:50
Foto

J31a64r74o37m11í35r 74Č80e69c20h 1983418497642

Opravdu hloupej názor.VW je u nás i Evropě dobrý zaměstnavatel. Pánovi asi nedochází globální propojení dnešní ekonomiky.Pokud přeje lidem aby přišli o práci pak není normální.

0/0
5.11.2015 19:27

D54a11v62i95d 15P28e97t56r50ž46e68l69a 2926244983190

A já měl pocit, že tím dochází k poškozování životního prostředí (ovzduší) a ne zájmů vlastníka automobilu. Nicméně je potřeba z toho vytřískat prachy, ať se děje, co se děje. Ne nadarmo mi to připomíná aféru s poplatky...

+9/0
5.11.2015 14:30

J87a21n 81H38á63l81a 8925515840157

Už to tu párkrát proběhlo - vlastník automobilu si koupil vůz s určitými deklarovanými parametry a toto automobilka nedodržela. Teď jde jen o to, zda to jde brát jako porušení kupní smlouvy a co z toho vyplyne pro VW a vlastníka auta. Každopádně, právníci se mohou těšit na léta lukrativních sporů - ti jsou asi jediní, kterým to půjde k duhu.

0/−1
5.11.2015 14:52

P30a69v21e97l 71O86b81d62r67ž76á59l94e42k 6206504738232

Je otázka, kolik vlastníků aut vůbec zajímal parametr emise NOx a případně kolik z nich by za auto zaplatilo méně, pokud by znali jeho skutečnou hodnotu?

0/0
8.11.2015 0:25

M38a67r40t41i60n 80Š59i32m87e58k 4210114718175

Doufám že jim taková výmluva na rozhodování mezi BMW 3 a VW Passat u soudu nevyjde

+1/0
5.11.2015 14:29
Foto

J21a21r98o97m37í44r 51Č73e81c87h 1393558317592

Hyenismus.Hamba.Neuvědomují si že u nás VW zaměstnává desítky tisíc lidí?Díky podobným lidem přibudou na pracakach nový nezaměstnaní.

+2/−1
5.11.2015 14:17

J91i78ř71í 87V88i68n63k82l53e73r 1691877600759

pane , co ta čeština? Učivo 5. třídy ZŠ.....

0/−2
5.11.2015 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.