Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se připojují k žalobě na VW. Ťok připustil povinné svolávání aut

Klamání německého koncernu Volkswagen s měřením emisí bude mít zřejmě pokračování u soudu, Češi se totiž připojují k hromadné žalobě na VW. Česko navíc po vzoru Německa přistoupí k povinným prohlídkám vozů, kterých se skandál týká. Rozsáhlá svolávací akce se nejspíš dotkne 150 tisíc českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a61v57e51l 50O22b37d15r23ž40á32l96e34k 6106134578242

Pořád nechápu co chtějí v tom servisu dělat?

- vymazat část programu, který měnil režim při emisních testech? To je přece zbytečné, ten se u normálního auta nikdy neaktivuje.

- nebo naopak zapnout "emisní" režim napořád? To se majitelé zblázní radostí, když přijdou o polovinu výkonu a veškerou dynamiku motoru.

- přestavět u každého auta motory tak, aby i v běžném provozu splňovaly Euro 5? To už by bylo levnější těm lidem rozdávat klíčky od nových aut.

0/0
8.11.2015 0:21

T96o81m90á57š 18B29a27l64v39í10n 1160445232862

NA tohle článku je hezká ta skrytá velmi pozitivní informace že 99,99% vlastníků VW jsou normální rozumní a hlavně slušní lidé. Proč?

Protože  dotčených aut jsou milióny ale žalob jsou desítky (max. stovky). Třeba v USA hovoří o 11 milionech aut ale žalob je 480!!

Je sice fat, že je nutno dodat  magické slůvka zatím! Ale věřím, že to nakonec nebude více než 1%. Většina lidí je totiž slušná a vnitřně si přiznají, že si nekupují auto kvůli emisím o 0,02mg nižší nebo kolik ten rozdíl je.

+1/0
6.11.2015 12:11

M42i55c78h53a60l 43T98o40m94i41n52s92k60ý 9681205467524

Kontroly jsou naprostá hloupost. 

Náklady stejně nakonec zaplatí zákazník.

+2/0
5.11.2015 20:36

Š94t54e30f66a19n 62F50r27i55č23a 7372628793816

Proč ty povinné prohlídky? To auto je prostě podvodné, a bylo s falešnými parametry homologováno. Co tedy chtějí kontrolovat? Kontrola nemůže k žádným jiným závěrů dospět. Je to předstírání snahy něco napravit. Že náprava možná není je nad slunce jasné. Proč do toho tahají zákazníky a obírají je o jejich drahocenný čas, nad tím zůstává rozum stát.

+1/0
5.11.2015 20:03

L35a69d79i88s97l93a15v 71T14r31i45s22k79a 4205647340

Tak to by mne zajímalo, kolik z těch, co dnes žalují VW skutečně kupovalo auto podle výšky uváděných emisí. Myslím, že si většina z nich chce jen přilepšit ve vlastní peněžence.

+5/0
5.11.2015 17:00

L71a43d72i89s52l93a95v 41P29o27l26i72c78k17ý 5396595161427

Třeba ti, kteří potřebují určitou emisní normu, aby mohli někde do centra metropole? Vytáhněte hlavu z české zadnice.

+2/−5
5.11.2015 17:10

J58i87n88d63ř88i11c39h 24Š43k64o41p46e28k 4765361120285

ale když jjim norma zůstane, tak žádnou újmu neprokážou

+2/0
5.11.2015 17:37

J41o30s60e63f 19B95a10l80o68u43n 4970386545431

Maximální emisní norma pro vjezd do měst je EURO 4 a to dotyčná auta v pohodě plní!Ta žaloba je jen hyenismus a vyčůranost!!

+1/0
5.11.2015 19:10

J55a57r90o19s35l19a38v 77P40r53o33c26h68á38z10k85a 7952225248978

Rychleji píšeš než myslíš,  nebude trvat dlouho a do měst budeš muset mít euro 5, potom 6 jde o něco jiného aby auto splňovalo normu budou muset pridusit výkon, nebo úprava sníží životnost motoru a ani jedno nechci. Pokud by to tak nebylo a úprava byla tak jednoducha, tak by se nemuseli namáhat fixlovat emise při homologaci. Jediné řešení pokud bude softwarová úprava povinná - zaruka na upraveny motor do 500 000 km a kompenzace za snížený výkon a zvýšenou spotřebu.

0/0
7.11.2015 12:03

J42a58r34o72m24í88r 59Č19e55c54h 1803338337392

Právě že jsme v té české zadnici.Normy EU motory normálně plní. Jedná se o normy USA.Tak nevím co tady všichni řešite.Mediální masáž opět zvítězila nad normálním rozumem.Hanba novinářům.

0/0
6.11.2015 23:06

J32a18n 50F46r82o78l12í71k 6916590765234

Je to obdobné jako ti cikáni co se soudí o 5 mio za to, že dostali bezúročnou půjčku na své bydlení. Obdobné, ale ne stejné. Ti lidé si totiž ta auta zaplatili. VW se pěkně prohne.;-D

+1/−1
5.11.2015 17:37

V82l84a82d35a 83S73i65m40o53n95i48k 3449643533845

Do předchozího měsíce některé z celebrit, které dnes zásadně odmítají VW, ani netušila, pod kterým deklem je motor.

+2/0
5.11.2015 18:04
Foto

J14a47r17o45m82í78r 85H59l97u23b13e62k 2476840594721

Hodně příspěvků je o spotřebě. V papírech je uváděna laboratorní spotřeba, ale skutečná je odvislá od stylu jízdy, zatížení vozidla, dopravních regulací a zácp. Každému musí být jasné, že spotřeba bude odlišná, pokud jedu sám v prázdném autě po rovné, prázdné silnici rychlostí 100km/h nebo naložený na dovolenou, s celou rodinou, přískoky po ucpané dálnici nebo s přívěsným vozíkem vážícím 800 kg v kopcovitém terénu. Samozřejmě emise jsou v přímé korelaci k množství spáleného paliva a záleží jen na řidiči v jakém režimu motor provozují. Někdo jej dusí v malých otáčkách, někdo optimální otáčky překračuje, obojí je špatně.

+2/0
5.11.2015 16:38

M51i46c39h24a93l 77P11a57v41l87á67t 9853473134129

Jaka je metodika mereni, takove jsou vysledky. Nema-li mereni nic spolecneho s realitou, nemaji nic spolecneho s realitou ani jeho vysledky. Je to proste. :o)

+1/0
5.11.2015 16:42

J39i47n94d32ř85i42c61h 63Š19k30o47p96e75k 4215321280105

proto by měla být metodika měření stanovená v podobě nějakého reálného polygonu, kde bude provoz v určité podobě. Protože co mi ukáže spotřeba auta v laborce na tvrdých (a nebezpečných) pneu, přehuštěných, se zalepenou karosérii, vypojeným alternátorem atd ? Vůbec nic

+1/0
5.11.2015 17:38

V39l11a69d43a 16S21i95m45o61n69i41k 3809493483635

To uz je umanutost'ministr jeste nepochopil, ze na povinniu svolavacku proste nemas zadnou pravomoc.

+1/−1
5.11.2015 15:33

M74i36c70h10a82l 74P39a34v53l70á28t 9913753774719

Ministr vubec od zacatku tehle afery dost perli. Je uplne mimo a bylo by dobre na nej "hodit sit".

0/0
5.11.2015 16:34

L56a70d54i61s74l50a66v 49P68o15l23i81c47k77ý 5856365481297

Oni vás nemusí prosit, abyste přišel. Prostě vašemu výrobci auta odeberou podvodně získanou homologaci a vy už si náhradu škody vyřídíte v občanskoprávním sporu s vaším dealerem. Vyhovuje víc?

+2/0
5.11.2015 16:51

V64l31a46d85a 77S57i80m46o35n91i70k 3599493503835

Co to prosím pletete? Vy asi o autoprůmylsu moc nevíte. Ministr Ťok nemůže NIC. Tohle je problém automobilky a momentálně je na zvážení výrobce, jaké kroky udělá.  Není znám ani akční plán, takže se dělá účet bez hostinského. Homologace je jednou v Evropě platná, vozy nejsou životu nebezpečné ( na rozdíl od airbagů Takata!!!), svolávací akce řídí jenom a pouze výrobce, nikdo jiný. Na tom nezmění nic ani potrhlá ministr vlády ČR.

+1/−1
5.11.2015 17:57

V86l29a74d40i80m42í49r 92C88i91h24l56a 8361198697313

Smradlavé diesly dostat pryč ze silnic. R^

0/−3
5.11.2015 15:18

Z33d42e24n27ě96k 34H30a78n82z11l 1341986812624

Hlavně kamiony

+3/0
5.11.2015 15:22

Z49d40e81n11ě15k 37H92a47n55z15l 1171936362254

Zlatá Felicie stou si cmoudim zvesela

0/−1
5.11.2015 15:01

R55a34d47e32k 18Š94a45r38l69á66k 6811619290916

Je to hrozná šaškárna, která se obyčejných lidí stejně vůbec netýká....hrozný nesmyslRv

+6/0
5.11.2015 15:00

M77a40r11t66i90n 83H63o30u19b80a 6143611369958

ze netyka? tak napriklad uz mame definitvne potrvzeno, proc papriova spotreba auta je tak nizka oproti realne. spousta lidi a firam treba diky tomu utrpelo skodu na finanancich nahradach (danovych odpoctech) za pouzivani auta.

0/−7
5.11.2015 15:14

J26o67s92e58f 12N22o83v47á72k 2632412105104

Emise CO2 a NO2 jsou úplně jiný problém. Spotřeba se týká CO2, aféra NO2.

Nedosáhnutelná nízká spotřeba je daná především blbou metodikou.

+4/0
5.11.2015 15:23

V30l48a14d70a 13S70i12m62o91n83i97k 3239323623285

Metodia měření spotřeby NENÍ a nikdy nebyla odrazem každodenní jízdy 3 km o práce a zpátky.  Zrovna teď jsem díval do dokladů - moje spotřeba na VW Passat 175k DSG je 5,3, což je údaj shodný s návodem.

+1/0
5.11.2015 18:03

V37l31a63d24a 46S42i25m85o29n19i96k 3869913763205

Jaký máte vy osobně rozdíl na spotřebě proti TP? Kupříkladu já žádný ( pokud beru v úvahu palubní počítač)

+1/0
5.11.2015 18:07

J62a62r30o79s92l28a55v 87P29r62o22c73h62á49z65k36a 7482975468148

Tak si pricti cca 10% když jsem reklamoval rozdílnost spotřeby na maxidotu a vypočtené, tak se chvíli vymlouvali a pak mě upravili v řídící jednotce koeficient pro vypocet o +7% a porad mám skutečnou spotřebu proti maxidotu větší o cca 2 dcl na 100km

 Spotřeba bude ještě větší, pokud to prepoctes na skutečné najete km a ne na ty co mas na tachometru - skutečně najedes min km než mas na tachometru - u Octavie na 16 palcovych pneumatikách se vzorkem 5 mm je to cca 2 - 3 %, s více ojetymi pneu je to ještě vic

0/0
7.11.2015 12:23

P56a76v21e89l 13O42b56d36r59ž49á17l80e82k 6976654528352

Postup měření spotřeby je přesně definovaný normou - výsledkem je, že jsou ty údaje porovnatelné mezi auty vzájemě.

Něco jak "běžný provoz" nemáte nikdy šanci objektivně změřit.

0/0
8.11.2015 0:23

M12a10r15t63i67n 23H58o19u93b27a 6483251619298

navic se to "obycejnych"lidi teprve zacne dotykat. napr az se ligislativne upravi, ze dotcene auto nepujde v registru prevest na noveho majitele leda za poradny baksis, nebo ze treba s takovym autem nedostanu zelenou nalepku a nedostanu se v nemecku do mesta a casem ani v cr ....  porad mas pocit, ze se to "obycejnych" lidi netyka ??

+1/−2
5.11.2015 15:16

R75a11d73e77k 16Š35a69r40l84á46k 6721889630206

To jsou hrozný nesmysly, co tady píšeš(neznáme se, ale s tykáním sis začal ty, jenom pokračuji) Reálná spotřeba je snad u všech automobilek uváděná nižší a kdo se podle ní řídí je ťulpas. K teorii o úpravách legislativy se ani nevyjadřuju...Nastuduj si čeho se vlastně reálně týká problém než začneš někde vypisovat moudra.

+1/0
5.11.2015 15:45

J86a70n 62F43r11o68l35í48k 6376190395384

Asi jste ti nepochopil. Pokud přehrají softwarwe na "realitu" může být zrušena původní homologace, místo Euro 15 dostane Euro 1 a do slavných zelených zón s tím krámem pak nesmíte vjet. Jasné poškození zákazníka.

0/0
5.11.2015 17:42

J94a38r82o65m54í62r 81Č42e80c21h 1513228287792

Vy jste nepochopil o co vůbec jde. Jedná se o Americké normy.Ne Evropské. Na daný typ motoru je v USA několikráte přísnější norma.Tu Evropskou splňují normálně!

0/0
5.11.2015 19:31

J45a48r89o27m92í14r 78Č56e49c67h 1773218167312

Proc by neslo převést.Euro 5 v Evropě normálně plní.Jedná se o porušení norem v USA které jsou 5 krát nižší než ty Evropské. Tak nestraste lidí.

0/0
5.11.2015 19:34

Z90d79e72n90ě21k 61H72a87n96z14l 1351306762444

To je větší kauza než uprchlíci

+1/−2
5.11.2015 14:55

L39u51b31o72š 26O18b64r55u91č87a 6511614266881

to bude zajimave, az bude 80tis ridicu zpatky montovat filtr pevnych castic :)

+9/0
5.11.2015 14:55

Z16d90e85n81ě71k 70H80a17n33z54l 1181926592684

Právníci po celém světě mají pree

+1/−1
5.11.2015 14:54

E14d59u75a70r40d 62B47l83a22z84e33k 1633690745895

heej Vlkova , kdyz uz tak jen nekteri!!! majitele VW z!!! Ceska a ne Cesi... Bulvare...

0/0
5.11.2015 14:47

J65i98ř34í 78V11i27n25k95l11e74r 1671507780829

Naprosto správně , podvodníci ať platí. Doufám že VW zkrachuje.

0/−6
5.11.2015 14:31

M27a23r49t47i34n 91Š53i13m38e75k 4920344468265

Viděl jste testy třeba ADACu?

Pokud by měli být postiženi všichni viníci, tak si můžete kupit leda koloběžku

+6/0
5.11.2015 14:33

Z95d26e71n45ě12k 15H16a39n21z91l 1831106622794

Hloupej názor

+3/−2
5.11.2015 14:43

P91e53t27r 22K10n59ě29b41o29r35t 8932808649290

Radši si to nepřej. Doplatíš na to i ty!

+4/0
5.11.2015 14:47

J82a38n 62H39á80l23a 8905945450567

Podvodníci ať platí, s tím souhlasím, ale nevím, proč bych měl volat v této souvislosti po krachu VW, to přece nedává smysl. Jestli zkrachovat, tak jen v tom případě, že prostě lidé vozy z koncernu VW nebudou chtít kupovat - ale to je běžný vývoj trhu (byť ve variantu krachu VW osobně vůbec nevěřím).

+3/0
5.11.2015 14:50

J58a94r82o63m42í56r 93Č16e78c53h 1533198437722

Opravdu hloupej názor.VW je u nás i Evropě dobrý zaměstnavatel. Pánovi asi nedochází globální propojení dnešní ekonomiky.Pokud přeje lidem aby přišli o práci pak není normální.

0/0
5.11.2015 19:27

D98a51v44i40d 95P88e16t48r75ž34e25l30a 2956484523140

A já měl pocit, že tím dochází k poškozování životního prostředí (ovzduší) a ne zájmů vlastníka automobilu. Nicméně je potřeba z toho vytřískat prachy, ať se děje, co se děje. Ne nadarmo mi to připomíná aféru s poplatky...

+9/0
5.11.2015 14:30

J84a19n 88H84á65l16a 8525495870757

Už to tu párkrát proběhlo - vlastník automobilu si koupil vůz s určitými deklarovanými parametry a toto automobilka nedodržela. Teď jde jen o to, zda to jde brát jako porušení kupní smlouvy a co z toho vyplyne pro VW a vlastníka auta. Každopádně, právníci se mohou těšit na léta lukrativních sporů - ti jsou asi jediní, kterým to půjde k duhu.

0/−1
5.11.2015 14:52

P25a59v17e64l 76O47b97d65r49ž73á73l24e69k 6296364618562

Je otázka, kolik vlastníků aut vůbec zajímal parametr emise NOx a případně kolik z nich by za auto zaplatilo méně, pokud by znali jeho skutečnou hodnotu?

0/0
8.11.2015 0:25

M39a59r56t47i14n 31Š23i46m10e69k 4550964838915

Doufám že jim taková výmluva na rozhodování mezi BMW 3 a VW Passat u soudu nevyjde

+1/0
5.11.2015 14:29

J36a74r29o51m18í81r 35Č59e51c15h 1363288267512

Hyenismus.Hamba.Neuvědomují si že u nás VW zaměstnává desítky tisíc lidí?Díky podobným lidem přibudou na pracakach nový nezaměstnaní.

+2/−1
5.11.2015 14:17

J38i78ř38í 37V27i11n31k35l50e75r 1551137200809

pane , co ta čeština? Učivo 5. třídy ZŠ.....

0/−2
5.11.2015 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.