Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se připojují k žalobě na VW. Ťok připustil povinné svolávání aut

Klamání německého koncernu Volkswagen s měřením emisí bude mít zřejmě pokračování u soudu, Češi se totiž připojují k hromadné žalobě na VW. Česko navíc po vzoru Německa přistoupí k povinným prohlídkám vozů, kterých se skandál týká. Rozsáhlá svolávací akce se nejspíš dotkne 150 tisíc českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a42v64e57l 60O25b50d66r22ž86á68l35e12k 6986384598152

Pořád nechápu co chtějí v tom servisu dělat?

- vymazat část programu, který měnil režim při emisních testech? To je přece zbytečné, ten se u normálního auta nikdy neaktivuje.

- nebo naopak zapnout "emisní" režim napořád? To se majitelé zblázní radostí, když přijdou o polovinu výkonu a veškerou dynamiku motoru.

- přestavět u každého auta motory tak, aby i v běžném provozu splňovaly Euro 5? To už by bylo levnější těm lidem rozdávat klíčky od nových aut.

0/0
8.11.2015 0:21
Foto

T62o45m73á86š 40B14a58l31v10í21n 1210305632792

NA tohle článku je hezká ta skrytá velmi pozitivní informace že 99,99% vlastníků VW jsou normální rozumní a hlavně slušní lidé. Proč?

Protože  dotčených aut jsou milióny ale žalob jsou desítky (max. stovky). Třeba v USA hovoří o 11 milionech aut ale žalob je 480!!

Je sice fat, že je nutno dodat  magické slůvka zatím! Ale věřím, že to nakonec nebude více než 1%. Většina lidí je totiž slušná a vnitřně si přiznají, že si nekupují auto kvůli emisím o 0,02mg nižší nebo kolik ten rozdíl je.

+1/0
6.11.2015 12:11

M70i11c81h40a92l 76T55o21m20i74n25s45k55ý 9481565527274

Kontroly jsou naprostá hloupost. 

Náklady stejně nakonec zaplatí zákazník.

+2/0
5.11.2015 20:36

Š18t44e72f68a58n 53F39r47i37č15a 7352608143396

Proč ty povinné prohlídky? To auto je prostě podvodné, a bylo s falešnými parametry homologováno. Co tedy chtějí kontrolovat? Kontrola nemůže k žádným jiným závěrů dospět. Je to předstírání snahy něco napravit. Že náprava možná není je nad slunce jasné. Proč do toho tahají zákazníky a obírají je o jejich drahocenný čas, nad tím zůstává rozum stát.

+1/0
5.11.2015 20:03

L45a58d17i97s34l30a67v 45T82r59i50s35k97a 4705947580

Tak to by mne zajímalo, kolik z těch, co dnes žalují VW skutečně kupovalo auto podle výšky uváděných emisí. Myslím, že si většina z nich chce jen přilepšit ve vlastní peněžence.

+5/0
5.11.2015 17:00

L19a73d57i92s12l85a90v 20P22o56l51i91c64k71ý 5296605151447

Třeba ti, kteří potřebují určitou emisní normu, aby mohli někde do centra metropole? Vytáhněte hlavu z české zadnice.

+2/−5
5.11.2015 17:10

J78i86n47d50ř32i31c59h 72Š61k22o28p32e54k 4675521780945

ale když jjim norma zůstane, tak žádnou újmu neprokážou

+2/0
5.11.2015 17:37

J61o12s20e36f 58B66a96l84o76u77n 4740796205401

Maximální emisní norma pro vjezd do měst je EURO 4 a to dotyčná auta v pohodě plní!Ta žaloba je jen hyenismus a vyčůranost!!

+1/0
5.11.2015 19:10

J89a29r62o91s18l20a68v 50P35r43o39c34h78á91z88k12a 7822495858758

Rychleji píšeš než myslíš,  nebude trvat dlouho a do měst budeš muset mít euro 5, potom 6 jde o něco jiného aby auto splňovalo normu budou muset pridusit výkon, nebo úprava sníží životnost motoru a ani jedno nechci. Pokud by to tak nebylo a úprava byla tak jednoducha, tak by se nemuseli namáhat fixlovat emise při homologaci. Jediné řešení pokud bude softwarová úprava povinná - zaruka na upraveny motor do 500 000 km a kompenzace za snížený výkon a zvýšenou spotřebu.

0/0
7.11.2015 12:03

J66a57r93o18m29í29r 49Č64e55c53h 1833918507802

Právě že jsme v té české zadnici.Normy EU motory normálně plní. Jedná se o normy USA.Tak nevím co tady všichni řešite.Mediální masáž opět zvítězila nad normálním rozumem.Hanba novinářům.

0/0
6.11.2015 23:06

J37a12n 91F74r44o67l36í20k 6766760965344

Je to obdobné jako ti cikáni co se soudí o 5 mio za to, že dostali bezúročnou půjčku na své bydlení. Obdobné, ale ne stejné. Ti lidé si totiž ta auta zaplatili. VW se pěkně prohne.;-D

+1/−1
5.11.2015 17:37

V87l15a94d74a 93S35i93m44o73n41i35k 3549723873695

Do předchozího měsíce některé z celebrit, které dnes zásadně odmítají VW, ani netušila, pod kterým deklem je motor.

+2/0
5.11.2015 18:04
Foto

J13a94r81o59m46í83r 96H63l85u19b17e15k 2276480554801

Hodně příspěvků je o spotřebě. V papírech je uváděna laboratorní spotřeba, ale skutečná je odvislá od stylu jízdy, zatížení vozidla, dopravních regulací a zácp. Každému musí být jasné, že spotřeba bude odlišná, pokud jedu sám v prázdném autě po rovné, prázdné silnici rychlostí 100km/h nebo naložený na dovolenou, s celou rodinou, přískoky po ucpané dálnici nebo s přívěsným vozíkem vážícím 800 kg v kopcovitém terénu. Samozřejmě emise jsou v přímé korelaci k množství spáleného paliva a záleží jen na řidiči v jakém režimu motor provozují. Někdo jej dusí v malých otáčkách, někdo optimální otáčky překračuje, obojí je špatně.

+2/0
5.11.2015 16:38

M27i21c94h41a44l 69P80a58v57l97á15t 9173953764469

Jaka je metodika mereni, takove jsou vysledky. Nema-li mereni nic spolecneho s realitou, nemaji nic spolecneho s realitou ani jeho vysledky. Je to proste. :o)

+1/0
5.11.2015 16:42

J12i55n96d33ř25i93c27h 59Š49k89o51p19e64k 4855301750945

proto by měla být metodika měření stanovená v podobě nějakého reálného polygonu, kde bude provoz v určité podobě. Protože co mi ukáže spotřeba auta v laborce na tvrdých (a nebezpečných) pneu, přehuštěných, se zalepenou karosérii, vypojeným alternátorem atd ? Vůbec nic

+1/0
5.11.2015 17:38

V27l60a17d43a 76S56i35m43o23n32i11k 3489773893675

To uz je umanutost'ministr jeste nepochopil, ze na povinniu svolavacku proste nemas zadnou pravomoc.

+1/−1
5.11.2015 15:33

M18i72c15h58a30l 25P40a85v98l60á54t 9503923594269

Ministr vubec od zacatku tehle afery dost perli. Je uplne mimo a bylo by dobre na nej "hodit sit".

0/0
5.11.2015 16:34

L72a36d31i20s88l44a69v 13P35o97l70i89c12k71ý 5256215711987

Oni vás nemusí prosit, abyste přišel. Prostě vašemu výrobci auta odeberou podvodně získanou homologaci a vy už si náhradu škody vyřídíte v občanskoprávním sporu s vaším dealerem. Vyhovuje víc?

+2/0
5.11.2015 16:51

V82l10a90d80a 70S55i78m86o73n17i81k 3319153423825

Co to prosím pletete? Vy asi o autoprůmylsu moc nevíte. Ministr Ťok nemůže NIC. Tohle je problém automobilky a momentálně je na zvážení výrobce, jaké kroky udělá.  Není znám ani akční plán, takže se dělá účet bez hostinského. Homologace je jednou v Evropě platná, vozy nejsou životu nebezpečné ( na rozdíl od airbagů Takata!!!), svolávací akce řídí jenom a pouze výrobce, nikdo jiný. Na tom nezmění nic ani potrhlá ministr vlády ČR.

+1/−1
5.11.2015 17:57

V96l59a73d26i66m10í32r 48C68i78h59l58a 8351378247833

Smradlavé diesly dostat pryč ze silnic. R^

0/−3
5.11.2015 15:18

Z48d82e51n19ě59k 34H90a64n75z40l 1121706612304

Hlavně kamiony

+3/0
5.11.2015 15:22

Z13d92e38n17ě15k 21H50a94n14z97l 1601606322114

Zlatá Felicie stou si cmoudim zvesela

0/−1
5.11.2015 15:01

R21a95d53e58k 58Š33a43r48l63á33k 6321719670186

Je to hrozná šaškárna, která se obyčejných lidí stejně vůbec netýká....hrozný nesmyslRv

+6/0
5.11.2015 15:00

M49a35r97t60i86n 47H75o66u29b28a 6323121429538

ze netyka? tak napriklad uz mame definitvne potrvzeno, proc papriova spotreba auta je tak nizka oproti realne. spousta lidi a firam treba diky tomu utrpelo skodu na finanancich nahradach (danovych odpoctech) za pouzivani auta.

0/−7
5.11.2015 15:14

J77o52s57e98f 12N88o53v78á86k 2522212375864

Emise CO2 a NO2 jsou úplně jiný problém. Spotřeba se týká CO2, aféra NO2.

Nedosáhnutelná nízká spotřeba je daná především blbou metodikou.

+4/0
5.11.2015 15:23

V64l38a15d83a 42S53i42m54o77n98i98k 3729833353535

Metodia měření spotřeby NENÍ a nikdy nebyla odrazem každodenní jízdy 3 km o práce a zpátky.  Zrovna teď jsem díval do dokladů - moje spotřeba na VW Passat 175k DSG je 5,3, což je údaj shodný s návodem.

+1/0
5.11.2015 18:03

V76l35a35d55a 90S88i69m21o74n33i69k 3779643703485

Jaký máte vy osobně rozdíl na spotřebě proti TP? Kupříkladu já žádný ( pokud beru v úvahu palubní počítač)

+1/0
5.11.2015 18:07

J55a49r59o60s20l38a24v 43P89r58o10c97h10á52z58k35a 7272625108128

Tak si pricti cca 10% když jsem reklamoval rozdílnost spotřeby na maxidotu a vypočtené, tak se chvíli vymlouvali a pak mě upravili v řídící jednotce koeficient pro vypocet o +7% a porad mám skutečnou spotřebu proti maxidotu větší o cca 2 dcl na 100km

 Spotřeba bude ještě větší, pokud to prepoctes na skutečné najete km a ne na ty co mas na tachometru - skutečně najedes min km než mas na tachometru - u Octavie na 16 palcovych pneumatikách se vzorkem 5 mm je to cca 2 - 3 %, s více ojetymi pneu je to ještě vic

0/0
7.11.2015 12:23

P60a26v64e46l 96O93b27d40r60ž71á74l77e83k 6386534598232

Postup měření spotřeby je přesně definovaný normou - výsledkem je, že jsou ty údaje porovnatelné mezi auty vzájemě.

Něco jak "běžný provoz" nemáte nikdy šanci objektivně změřit.

0/0
8.11.2015 0:23

M33a24r25t61i91n 45H96o89u90b69a 6673251979518

navic se to "obycejnych"lidi teprve zacne dotykat. napr az se ligislativne upravi, ze dotcene auto nepujde v registru prevest na noveho majitele leda za poradny baksis, nebo ze treba s takovym autem nedostanu zelenou nalepku a nedostanu se v nemecku do mesta a casem ani v cr ....  porad mas pocit, ze se to "obycejnych" lidi netyka ??

+1/−2
5.11.2015 15:16

R24a63d68e86k 38Š83a23r62l26á20k 6821819270826

To jsou hrozný nesmysly, co tady píšeš(neznáme se, ale s tykáním sis začal ty, jenom pokračuji) Reálná spotřeba je snad u všech automobilek uváděná nižší a kdo se podle ní řídí je ťulpas. K teorii o úpravách legislativy se ani nevyjadřuju...Nastuduj si čeho se vlastně reálně týká problém než začneš někde vypisovat moudra.

+1/0
5.11.2015 15:45

J32a24n 70F97r98o21l93í47k 6836490685804

Asi jste ti nepochopil. Pokud přehrají softwarwe na "realitu" může být zrušena původní homologace, místo Euro 15 dostane Euro 1 a do slavných zelených zón s tím krámem pak nesmíte vjet. Jasné poškození zákazníka.

0/0
5.11.2015 17:42

J67a55r16o34m58í24r 62Č30e59c23h 1253508257752

Vy jste nepochopil o co vůbec jde. Jedná se o Americké normy.Ne Evropské. Na daný typ motoru je v USA několikráte přísnější norma.Tu Evropskou splňují normálně!

0/0
5.11.2015 19:31

J10a69r97o14m77í19r 28Č23e67c75h 1973698267852

Proc by neslo převést.Euro 5 v Evropě normálně plní.Jedná se o porušení norem v USA které jsou 5 krát nižší než ty Evropské. Tak nestraste lidí.

0/0
5.11.2015 19:34

Z56d76e78n28ě28k 57H25a67n56z90l 1611676292964

To je větší kauza než uprchlíci

+1/−2
5.11.2015 14:55

L33u19b98o29š 81O33b20r34u49č79a 6701594616531

to bude zajimave, az bude 80tis ridicu zpatky montovat filtr pevnych castic :)

+9/0
5.11.2015 14:55

Z86d39e36n88ě97k 75H72a82n43z95l 1321676592424

Právníci po celém světě mají pree

+1/−1
5.11.2015 14:54

E23d17u52a20r88d 31B89l58a76z77e86k 1913740325365

heej Vlkova , kdyz uz tak jen nekteri!!! majitele VW z!!! Ceska a ne Cesi... Bulvare...

0/0
5.11.2015 14:47

J98i56ř68í 94V70i79n26k64l71e69r 1531337490749

Naprosto správně , podvodníci ať platí. Doufám že VW zkrachuje.

0/−6
5.11.2015 14:31

M12a95r24t72i77n 20Š42i37m60e69k 4400634388615

Viděl jste testy třeba ADACu?

Pokud by měli být postiženi všichni viníci, tak si můžete kupit leda koloběžku

+6/0
5.11.2015 14:33

Z57d12e16n10ě49k 55H44a48n63z71l 1871626952514

Hloupej názor

+3/−2
5.11.2015 14:43

P79e50t45r 96K50n82ě74b80o71r28t 8962218939700

Radši si to nepřej. Doplatíš na to i ty!

+4/0
5.11.2015 14:47

J95a97n 64H17á50l64a 8175695630527

Podvodníci ať platí, s tím souhlasím, ale nevím, proč bych měl volat v této souvislosti po krachu VW, to přece nedává smysl. Jestli zkrachovat, tak jen v tom případě, že prostě lidé vozy z koncernu VW nebudou chtít kupovat - ale to je běžný vývoj trhu (byť ve variantu krachu VW osobně vůbec nevěřím).

+3/0
5.11.2015 14:50

J83a92r40o62m42í51r 84Č24e24c89h 1563208347422

Opravdu hloupej názor.VW je u nás i Evropě dobrý zaměstnavatel. Pánovi asi nedochází globální propojení dnešní ekonomiky.Pokud přeje lidem aby přišli o práci pak není normální.

0/0
5.11.2015 19:27

D23a54v85i75d 39P86e12t37r61ž72e52l65a 2176794213410

A já měl pocit, že tím dochází k poškozování životního prostředí (ovzduší) a ne zájmů vlastníka automobilu. Nicméně je potřeba z toho vytřískat prachy, ať se děje, co se děje. Ne nadarmo mi to připomíná aféru s poplatky...

+9/0
5.11.2015 14:30

J44a19n 86H91á23l56a 8525225480307

Už to tu párkrát proběhlo - vlastník automobilu si koupil vůz s určitými deklarovanými parametry a toto automobilka nedodržela. Teď jde jen o to, zda to jde brát jako porušení kupní smlouvy a co z toho vyplyne pro VW a vlastníka auta. Každopádně, právníci se mohou těšit na léta lukrativních sporů - ti jsou asi jediní, kterým to půjde k duhu.

0/−1
5.11.2015 14:52

P43a81v96e14l 23O84b72d31r93ž95á77l40e40k 6756504558412

Je otázka, kolik vlastníků aut vůbec zajímal parametr emise NOx a případně kolik z nich by za auto zaplatilo méně, pokud by znali jeho skutečnou hodnotu?

0/0
8.11.2015 0:25

M66a20r75t44i14n 13Š82i54m47e33k 4420294658125

Doufám že jim taková výmluva na rozhodování mezi BMW 3 a VW Passat u soudu nevyjde

+1/0
5.11.2015 14:29

J73a36r19o52m29í40r 56Č58e66c92h 1853858247632

Hyenismus.Hamba.Neuvědomují si že u nás VW zaměstnává desítky tisíc lidí?Díky podobným lidem přibudou na pracakach nový nezaměstnaní.

+2/−1
5.11.2015 14:17

J13i78ř20í 51V66i24n84k12l71e84r 1381787240589

pane , co ta čeština? Učivo 5. třídy ZŠ.....

0/−2
5.11.2015 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.