Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do čtyř hodin kamkoliv. V Británii opět křísí plány na nadzvukové lety

Výrobce letadel BAE Systems začíná znovu přemýšlet o možnosti létat v osobní dopravě s nadzvukovými letadly. Firma, která se podílela i na projektu dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde, kvůli tomu koupila část společnosti Reaction Engines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a90r28o95m38í54r 38P19e87t48l92a75c81h 2414202265243

Jo, to bude tak "aktuální", jako lety na Měsíc či na Mars s lidskou posádkou...Nebo abychom nechodili moc daleko, jako výstavba R43, či přesun brněnského nádraží, plánovaný již na počátku 20. století za C a K  ;-D

+2/0
6.11.2015 1:15

M74a45r65e96k 13D87e24m73č78á98k 9305334776485

Já myslel, že Concorde skončil kvůli drahé ropě. Tehdy stála nějakých 35 dolarů za barel, pak to vylezlo ještě mnohem výš, a teď, v době "rekordně nízkých cen, které musí Rusko položit na kolena", to je okolo 50 dolarů za barel. 

Něco mi říká, že pokud se to nevyplatilo za 35, tak při 50 to je opravdu utopie.

0/−1
5.11.2015 20:07

R80o38b29e85r83t 62P56a34c17i82n91a 7434599235271

Zase dnes jsou technologie o dost dál. Takže by motory nemusely nutně mít tak šílenou spotřebu jako tehdy. Mluví se o vodíku a tak dále.

0/0
5.11.2015 20:53

D24a96n85i87e48l 12P88l21e39s60c53h80n73e61r 6470620287910

Ta spotreba tu bude stale.... muzes zlepsovat technologie ale aerodynamiku neokecas...protoze pro prekonani zvukove bariery dejme tomu dostani se na dva machy zvysi odpor oproti podzvukovemu stavu asi 11x dalsi problémy jsoi s oteplovanim nabeznych hran... a vubec jakekoliv obraty na rychlosti pet machu povedou na obrovske nasobky... a kdyz vezmu co na sobe museli mit piloti v blackbirdu a to leteli ''jen'' 3, 6 M tak si nedovedu predstavit ze tam bude jen tak sedet pasazer na sedacce a popijet vino pri rychlosti 5M

+1/0
6.11.2015 9:52

M62i60c42h96a98l 66R26e12j27z20e58k 5236217545641

Ono taky bude zalezet, jak vysoko to bude letat, ze?

0/0
6.11.2015 10:03

M59i61c83h32a47l 88P98a77v48l17á56t 9333183754609

Taky slo o to, ze leccos by se muselo po te parizske nehode predelat atd. Naklady by byly velke a u tak starych stroju se do toho mj. i v souvislosti s tou cenou paliva proste provozovatelum nechtelo.

0/0
5.11.2015 22:44

J54a44n 38L24a67k59o65m81ý 7101855315324

Dá se čekat, že když se 20 let zpátky lítalo z Londýna do New Yorku rychleji než je tomu dnes, že musí přijít zase doba, kdy se ten čas ještě zlepší. Snad jen v tom automobilovém průmyslu půjdeme zase zpátky, nikde jinde už ne...

+2/0
5.11.2015 19:42

M98a71r10t80i46n 42D36a19v11í85d77e94k 6536734617630

Concorde? 300k za letenku? No a co, stejne bych letel. :-P

+3/0
5.11.2015 19:10
Foto

P58a90v19e91l 93M50a59k13o77v81e39c 8958105941

Když jsem letěl v roce 1994 Concordem z Paříže do New Yorku, tak to stálo necelých 90k i s letenkou Praha Paříž...:-)

+3/0
5.11.2015 20:12

P12a32v60e67l 75R78e75z17n74i86c74e49k 3505534584602

zcela otevrene a bez studu priznam ze vam zavidim... ;)

+6/0
6.11.2015 10:50
Foto

P29a23v85e14l 27M50a94k21o40v14e30c 8498775671

Jako jeden z mála cestujících jsem si nechal vystavit potvrzení, podepsané kapitánem letadla, že jsem překonal rychlost zvuku...:-). Pro ostatní spolucestující to byl asi běžný let...

0/0
6.11.2015 11:41

P60a95v23e10l 89R75e71z92n15i84c84e82k 3835444154282

palec nahoru, mate moje sympatie R^

+1/0
6.11.2015 11:50
Foto

P11a19v59e28l 31M20a81k24o90v83e81c 8658555451

Děkuji..., tenkrát jsem to bral jako běžný let, a až později s odstupem času, když nadzvukové lety skončily, jsem si uvědomil výjimečnost  tehdejšího zážitku... Dnes bych si to užil daleko více, ale vůni spáleného kerosinu, která byla cítit v kabině při startu si dodnes vybavuji, stejně jako pocit absolutního klidu v 18 kilometrech výšky a rychlosti přes 2M...značku šampaňského a koňaku jsem sice zapomněl, ale možná bych doma našel i jídelní lístek... :-)

0/0
6.11.2015 13:22

A73n54d66r96e28j 24O52l36e52k68s83a 3565301797281

TU 144 byl první, větší, sovětský. Bohužel se moc nepovedl. Unesl sotva sám sebe, motory, tuším Lotarev, měly takovou spotřebu, že letoun létal jen do Alma-Aty s poštou.

+3/−8
5.11.2015 18:47

R41o67b20e76r34t 85P28a40c27i48n38a 7854419855971

Další "znalec". To je fakt taková práce se podívat alespoň na vikipedii a neplácat tady kraviny?

+5/−3
5.11.2015 19:12

A90n89d37r59e49j 21O37l27e46k86s13a 3585811167591

Já nemusím, já si to pamatuji :-)

0/0
5.11.2015 19:46

R46o63b61e44r72t 51P24a54c78i20n86a 7354359785781

Jo. Ztráta paměti je blbá věc. Ale na tý Wiki je to fakt popsané docela dobře a v odborných článcích ještě lépe.

0/−1
5.11.2015 20:03

A84n66d94r65e69j 91O65l91e30k77s30a 3395921397471

Donutil jste mne přesvědčit se, jak špatnou mám paměť. Měl jste pravdu, ty motory byly od Kuzněcova R^ Ostatní sedí.

+1/0
6.11.2015 22:00

J81o69s58e20f 88V91a31l78a 9510353483753

neni potreba jezdit tak daleko Sinsheim http://sinsheim.technik-museum.de/ letadlo je dobre videt i rovnou z dalnice A6

+5/0
5.11.2015 18:30

P82e79t39r 33P12e90t66r 6173272908853

Je tam Tupolev i Concorde...a když si oba prohlédnete tak vidíte ten rozdíl mezi západem a východem. Concord vevnitř vypadá jak řadové dopravní letadlo z roku 2010, Tupolev vypadá jak kdyby ho vyřazovali pro zastaralost už za druhé světové. Jde sice jen o vzhled ale ten pocit z prohlídky je úžasný, v Tupolevu jsem měl strach, asi bych se s ním neproletěl

0/0
5.11.2015 21:15
Foto

P50e89t54r 96J68. 24D94r31a84h61o48v71z15a64l 4750674895921

Projekt Concorde nebyl jen francouzský, tedy to nemohlo být francouzské letadlo, jak je uvedeno pod jedním z těch obrázků... Byl to společný projekt GB a F...

Kdyby Concorde vyvíjeli a dělali Francouzi sami, tak to letadlo ještě neopustilo prototypovou dílnu...

+25/0
5.11.2015 18:20

M44a26r24t44i52n 89K19a49r48á95s37e11k 9728403638778

No oni ti francouzi zas nejsou takova banda neumetelu jak si mnozi mysli....

+2/−2
5.11.2015 19:45

R72o69m97a47n 33Š20e37s40t27á89k 5304419663283

Stejně jako pan Řapek si myslím, že je to tunel na dotace. Do vývoje motorů zahučí 60 milionů liber, pak se přihodí ještě jednou tolik, protože to přece teď nezastavíme. Pak konečně budou mít motor, který umožní dosáhnout rychlosti 25 Machů (8,5 km/s), aby zjistili, že při této rychlosti mají problém uchladit plášť letadla a potřebují další dotaci.

+2/−1
5.11.2015 18:19

I46v24a97n27a 34V56e69s36e54l11á 2171593749555

a ze jim s panem neporadite, urcite by byli vdecni ...

+1/0
5.11.2015 18:50

M34a56r59t74i41n 50P85a13v97e90l 3551206154854

Jo, zpatky na stromy, ze? Jezismarija, do ceho jineho investovat penize, nez do takovych perspektivnich a prelomovych technologii. Tady musi pomoci stat, to neni jen zalezitost soukromych firem. Stejne jako treba ITER. Az to bude fungovat, tisicinasobne se to vrati.

+2/−1
5.11.2015 19:08

R14o35m98a87n 17Š81e77s90t85á73k 5224399313133

Soukromá firma ať si investuje, do čeho chce, mně vadí ta dotace od státu.

+2/0
5.11.2015 19:38

P43a53v45e26l 59M62a83r91e43š 8705650347775

Takže raketoplán byl vlastně také, protože by musel shořet v atmosféře :D...

0/0
5.11.2015 19:11

R59o21m10a35n 77Š45e63s49t50á74k 5174709663733

Což se jim v případě Columbie také stalo. Do projektu raketoplánu tekly miliardy dolarů, přesto se jim nepodařilo dostat raketoplány na uspokojivou úroveň a USA celý projekt stoplo.

0/−4
5.11.2015 19:41

V56l65a73d11i28m20í63r 10M63a47c19a93n 4558333291424

Kdyby měl rychlost 8,5 km/sec., tak by se stal umělou družicí Země. 1. kosmická rychlost je totiž 7,9 km/sec. Ve stratosféře je rychlost zvuku cca 1060 km/hod., tj 25 Machů je asi 7,35 km/sec., tedy asi 26500 km/hod.

+1/0
5.11.2015 19:49

R27o50m56a98n 40Š74e73s86t61á85k 5484939123703

Záleží nejen na rychlosti, ale také na trajektorii dráhy.

0/0
5.11.2015 19:55

R18o88m94a19n 45Š76e96s64t16á67k 5944209453873

A s rychlostí zvuku ve stratosféře máte samozřejmě pravdu. :-)

0/0
5.11.2015 20:09

J68i51n18d25ř30i42c51h 53C25h27a56r34v97á36t 2412584771600

to se zase ECB prohne ;-ORv

0/−1
5.11.2015 18:05

A69n44d48r84e65j 38O19l96e87k30s85a 3505411457631

Od čeho tady je, aby prachy nevydávala?

+3/0
5.11.2015 18:41

D37a98v91i44d 40P78ě81c37h 1662457784

Fandím tomu. Vždycky jsem si chtěl zkusit letět něčím jako je Concorde. Jenom ta cena...

+11/0
5.11.2015 18:00

K91a87r52e97l 37S73e19v27e59r75a 7520302656519

pěkně vedle sebe, hned na úvodní fotce :-)

http://sinsheim.technik-museum.de/cs/

+8/0
5.11.2015 17:27

L20u44b62o32š 39K75r25t87i44č97k42a 4654428293903

doporučuji navštívit, stojí to za to R^

+6/0
5.11.2015 17:35

J62o20s27e30f 58N26ě19m45e32č57e75k 8323285136610

Concorde a TU 144 jsou nádherná letadla a je dobře,že zrovna tady stojí vedle sebe jako hold technikům a vědcům.Ovšem jen král nebes,jakým byl Concorde,se dočkal důstojného rozloučení. 24. října 2003 se na londýnské letiště Heathrow přišlo s Concorde rozloučit několik set tisíc lidí, kteří se s dojetím dívali na historicky poslední přistání zmíněných letounů v Londýně. Všechny tři Concorde dosedly na dráhu 27R v přibližně dvouminutových rozestupech a definitivně tak uzavřely jednu z nejkrásnějších kapitol historie letectví.....a za obrovského potlesku přihlížejících.Jen to je hodné odchodu pravého krále...R^

+9/0
5.11.2015 17:58

V55á71c77l88a90v 70M92e13r22g49l 5261710631620

Jojo, a jeste jim k tomu zdatne sekunduje mezi jinymi i L-39 Albatros. Myslim, ze fotka ze Sinsheimu kde vedle sebe sedi Concorde a TU-144 urcite zdobi plochu nekterych PC, ja ji tam mel jeden cas taky :-)

Navstevu muzea v Sinsheimu doporucuji.

0/0
5.11.2015 20:29

P38a41v52e83l 39Ř84a88p19e48k 7302386929355

Další megatunel na dotace. ;-€Rv

+3/−13
5.11.2015 17:20

V27l10a80d98i92m69i40r 46P85ř93i63b40y98l 8912276231189

V Německu v Sinsheimu stojí vedle sebe.

+5/0
5.11.2015 17:05

R18o10m47a80n 68P29o44l78á44č73e76k 5666629395

On problém Concordu nebyl až tak v té havárii.. .B747 padají daleko víc..., ale v ceně letenek... A pochybuji, že sitauce dnes bude jiná... Když je tlak na cenu...

+14/0
5.11.2015 16:56

M67i62l76a66n 85K21l68o26u77č93e31k 9914547589296

Take si to myslim, drive bylo letani jeste neco extra, nemohl si to dovolit kazdy, naproti tomu dnes si clovek za polovinu prumerne mzdy zaleti do asie a zpet.

+2/0
5.11.2015 17:17

L97u84k95a91s 34N22o29v92a87k 4459419613648

Ale no tak oba ste vedle jak ta jedle, ten kdo tim concordem chtel a lital ten neresil cenu letenky...

Problem byl v tom, ze provoz byl neskutecne drahy a byl castecne dotovan ze zisku z jinych linek. No a ted nastava to pravdive tvrzeni, cim vic se zlevneuje, tim zustava v kasicce mene penizku a concord kvuli tomu musel pápá....

A taky si priznejme, ze uz to byly dost stary letadla, takze by skoncily tak jako tak..

0/−4
5.11.2015 17:42

M24i34l66a68n 29K40l34o72u45č24e59k 9374957499836

Pak by dle vasi teorie stacilo zdrazit a projekt by byl ziskovy, kdyz lidem bylo jedno, kolik letenka stoji.

+6/0
5.11.2015 19:05

J68a86n 46V37o88n29d24r74á90č69e69k 2146548432839

Jesně, že je to pro ty bohatší ale za pár hodin být na druhé straně zeměkoule je dost dobrýR^

0/0
5.11.2015 17:59

S78e49i79d16l 61P63e68t64r 1321351275934

;-D " B747 padají daleko víc" ...

A co to takhle přepočísti na třeba osobokilometry na jednu fatální havarii (a samozřejmě z toho vyřadit např. Lockerbee, Tenerife apod.) nebo alespoň zcela jednoduše na počet vyrobených kusů nebo celkový počet startů? ;-D

0/0
6.11.2015 12:01

S34e49i80d41l 95P25e78t19r 1281581935344

Ostatně dlužno podotknout , že i jediná havarie Concordu neměla původ v technice či pilotáži toho stroje ..

Jen se jak AF tak BA velmi "hodila" aby už konečně mohly ztrátový provoz v podstatě již značně zastaralé,  na provoz i udržbu neskutečně drahé původně spíš politické "hračky" zastavit .. :-/

0/0
6.11.2015 12:09

Z74b93y19n90ě77k 59N70o29v28á12k 7400797877262

bohužel i spadl jako první :( naštěstí oproti Concordu bez lidí.

+4/0
5.11.2015 16:32

Z42b31y14n28ě81k 14N63o12v30á49k 7510877387182

... přesně tohle mě donutilo si otevřít diskuzi :D ... v muzeu v Sinsheimu hezky vystaveni vedle sebe R^

+7/0
5.11.2015 16:30

V38l63a74d59i89m84í81r 85M69a58c72a53n 4758563731164

Zase nepravdy! ;-€

....Firma, která se podílela i na projektu dosud jediného dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde....

A co sovětský TU-144, ten neexistoval?!8-o

+16/−2
5.11.2015 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.