Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do čtyř hodin kamkoliv. V Británii opět křísí plány na nadzvukové lety

Výrobce letadel BAE Systems začíná znovu přemýšlet o možnosti létat v osobní dopravě s nadzvukovými letadly. Firma, která se podílela i na projektu dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde, kvůli tomu koupila část společnosti Reaction Engines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a69r75o69m20í59r 29P42e44t58l90a85c73h 2304422825813

Jo, to bude tak "aktuální", jako lety na Měsíc či na Mars s lidskou posádkou...Nebo abychom nechodili moc daleko, jako výstavba R43, či přesun brněnského nádraží, plánovaný již na počátku 20. století za C a K  ;-D

+2/0
6.11.2015 1:15

M85a59r79e36k 75D36e20m91č51á12k 9165784906525

Já myslel, že Concorde skončil kvůli drahé ropě. Tehdy stála nějakých 35 dolarů za barel, pak to vylezlo ještě mnohem výš, a teď, v době "rekordně nízkých cen, které musí Rusko položit na kolena", to je okolo 50 dolarů za barel. 

Něco mi říká, že pokud se to nevyplatilo za 35, tak při 50 to je opravdu utopie.

0/−1
5.11.2015 20:07

R86o86b47e61r28t 87P96a74c11i30n49a 7544729335211

Zase dnes jsou technologie o dost dál. Takže by motory nemusely nutně mít tak šílenou spotřebu jako tehdy. Mluví se o vodíku a tak dále.

0/0
5.11.2015 20:53

D62a35n53i34e80l 73P41l55e11s21c43h65n76e67r 6570230627530

Ta spotreba tu bude stale.... muzes zlepsovat technologie ale aerodynamiku neokecas...protoze pro prekonani zvukove bariery dejme tomu dostani se na dva machy zvysi odpor oproti podzvukovemu stavu asi 11x dalsi problémy jsoi s oteplovanim nabeznych hran... a vubec jakekoliv obraty na rychlosti pet machu povedou na obrovske nasobky... a kdyz vezmu co na sobe museli mit piloti v blackbirdu a to leteli ''jen'' 3, 6 M tak si nedovedu predstavit ze tam bude jen tak sedet pasazer na sedacce a popijet vino pri rychlosti 5M

+1/0
6.11.2015 9:52

M16i13c97h36a68l 23R94e84j20z58e58k 5866317625851

Ono taky bude zalezet, jak vysoko to bude letat, ze?

0/0
6.11.2015 10:03

M79i87c75h61a53l 19P77a55v40l45á49t 9833323294169

Taky slo o to, ze leccos by se muselo po te parizske nehode predelat atd. Naklady by byly velke a u tak starych stroju se do toho mj. i v souvislosti s tou cenou paliva proste provozovatelum nechtelo.

0/0
5.11.2015 22:44

J53a17n 86L10a65k29o23m36ý 7661395395954

Dá se čekat, že když se 20 let zpátky lítalo z Londýna do New Yorku rychleji než je tomu dnes, že musí přijít zase doba, kdy se ten čas ještě zlepší. Snad jen v tom automobilovém průmyslu půjdeme zase zpátky, nikde jinde už ne...

+2/0
5.11.2015 19:42

M62a82r96t24i89n 79D78a95v79í80d60e18k 6446384577660

Concorde? 300k za letenku? No a co, stejne bych letel. :-P

+3/0
5.11.2015 19:10
Foto

P89a28v38e72l 64M14a14k51o98v30e95c 8668665601

Když jsem letěl v roce 1994 Concordem z Paříže do New Yorku, tak to stálo necelých 90k i s letenkou Praha Paříž...:-)

+3/0
5.11.2015 20:12

P18a32v24e23l 24R71e43z31n58i14c52e33k 3365714554782

zcela otevrene a bez studu priznam ze vam zavidim... ;)

+6/0
6.11.2015 10:50
Foto

P40a58v77e54l 25M68a83k22o38v28e71c 8378925301

Jako jeden z mála cestujících jsem si nechal vystavit potvrzení, podepsané kapitánem letadla, že jsem překonal rychlost zvuku...:-). Pro ostatní spolucestující to byl asi běžný let...

0/0
6.11.2015 11:41

P23a85v33e68l 68R34e29z41n77i41c94e30k 3645684944212

palec nahoru, mate moje sympatie R^

+1/0
6.11.2015 11:50
Foto

P24a69v31e57l 81M65a92k88o16v88e30c 8408945171

Děkuji..., tenkrát jsem to bral jako běžný let, a až později s odstupem času, když nadzvukové lety skončily, jsem si uvědomil výjimečnost  tehdejšího zážitku... Dnes bych si to užil daleko více, ale vůni spáleného kerosinu, která byla cítit v kabině při startu si dodnes vybavuji, stejně jako pocit absolutního klidu v 18 kilometrech výšky a rychlosti přes 2M...značku šampaňského a koňaku jsem sice zapomněl, ale možná bych doma našel i jídelní lístek... :-)

0/0
6.11.2015 13:22

A10n28d84r44e23j 84O32l76e78k75s47a 3985791457581

TU 144 byl první, větší, sovětský. Bohužel se moc nepovedl. Unesl sotva sám sebe, motory, tuším Lotarev, měly takovou spotřebu, že letoun létal jen do Alma-Aty s poštou.

+3/−8
5.11.2015 18:47

R93o14b24e26r26t 14P12a16c45i47n57a 7914439625781

Další "znalec". To je fakt taková práce se podívat alespoň na vikipedii a neplácat tady kraviny?

+5/−3
5.11.2015 19:12

A14n87d46r70e41j 76O44l29e54k19s88a 3465901557201

Já nemusím, já si to pamatuji :-)

0/0
5.11.2015 19:46

R82o84b57e39r21t 84P15a23c77i13n96a 7214489955651

Jo. Ztráta paměti je blbá věc. Ale na tý Wiki je to fakt popsané docela dobře a v odborných článcích ještě lépe.

0/−1
5.11.2015 20:03

A92n87d24r98e70j 58O62l19e14k80s59a 3845681177371

Donutil jste mne přesvědčit se, jak špatnou mám paměť. Měl jste pravdu, ty motory byly od Kuzněcova R^ Ostatní sedí.

+1/0
6.11.2015 22:00

J66o21s60e35f 64V71a44l14a 9510933983733

neni potreba jezdit tak daleko Sinsheim http://sinsheim.technik-museum.de/ letadlo je dobre videt i rovnou z dalnice A6

+5/0
5.11.2015 18:30

P67e66t43r 65P94e32t88r 6263102328903

Je tam Tupolev i Concorde...a když si oba prohlédnete tak vidíte ten rozdíl mezi západem a východem. Concord vevnitř vypadá jak řadové dopravní letadlo z roku 2010, Tupolev vypadá jak kdyby ho vyřazovali pro zastaralost už za druhé světové. Jde sice jen o vzhled ale ten pocit z prohlídky je úžasný, v Tupolevu jsem měl strach, asi bych se s ním neproletěl

0/0
5.11.2015 21:15

P83e60t30r 74J53. 57D60r98a45h16o50v45z85a60l 4230414935581

Projekt Concorde nebyl jen francouzský, tedy to nemohlo být francouzské letadlo, jak je uvedeno pod jedním z těch obrázků... Byl to společný projekt GB a F...

Kdyby Concorde vyvíjeli a dělali Francouzi sami, tak to letadlo ještě neopustilo prototypovou dílnu...

+25/0
5.11.2015 18:20

M72a15r71t83i93n 52K69a25r63á62s79e89k 9368443298758

No oni ti francouzi zas nejsou takova banda neumetelu jak si mnozi mysli....

+2/−2
5.11.2015 19:45

R73o43m95a89n 55Š89e94s62t67á27k 5314579153813

Stejně jako pan Řapek si myslím, že je to tunel na dotace. Do vývoje motorů zahučí 60 milionů liber, pak se přihodí ještě jednou tolik, protože to přece teď nezastavíme. Pak konečně budou mít motor, který umožní dosáhnout rychlosti 25 Machů (8,5 km/s), aby zjistili, že při této rychlosti mají problém uchladit plášť letadla a potřebují další dotaci.

+2/−1
5.11.2015 18:19

I58v85a21n76a 35V32e82s41e96l46á 2641253249115

a ze jim s panem neporadite, urcite by byli vdecni ...

+1/0
5.11.2015 18:50

M96a96r67t37i82n 19P19a26v76e31l 3221206814714

Jo, zpatky na stromy, ze? Jezismarija, do ceho jineho investovat penize, nez do takovych perspektivnich a prelomovych technologii. Tady musi pomoci stat, to neni jen zalezitost soukromych firem. Stejne jako treba ITER. Az to bude fungovat, tisicinasobne se to vrati.

+2/−1
5.11.2015 19:08

R84o32m19a84n 43Š64e96s18t73á17k 5234919573963

Soukromá firma ať si investuje, do čeho chce, mně vadí ta dotace od státu.

+2/0
5.11.2015 19:38
Foto

P51a13v29e89l 30M42a92r96e98š 8875750757125

Takže raketoplán byl vlastně také, protože by musel shořet v atmosféře :D...

0/0
5.11.2015 19:11

R59o58m11a70n 31Š24e73s79t92á14k 5264329293513

Což se jim v případě Columbie také stalo. Do projektu raketoplánu tekly miliardy dolarů, přesto se jim nepodařilo dostat raketoplány na uspokojivou úroveň a USA celý projekt stoplo.

0/−4
5.11.2015 19:41

V88l32a60d24i89m60í21r 74M72a11c31a89n 4498783861334

Kdyby měl rychlost 8,5 km/sec., tak by se stal umělou družicí Země. 1. kosmická rychlost je totiž 7,9 km/sec. Ve stratosféře je rychlost zvuku cca 1060 km/hod., tj 25 Machů je asi 7,35 km/sec., tedy asi 26500 km/hod.

+1/0
5.11.2015 19:49

R30o19m66a61n 46Š58e71s45t91á76k 5824279573973

Záleží nejen na rychlosti, ale také na trajektorii dráhy.

0/0
5.11.2015 19:55

R13o66m11a89n 14Š74e48s73t84á24k 5904849843983

A s rychlostí zvuku ve stratosféře máte samozřejmě pravdu. :-)

0/0
5.11.2015 20:09

J49i40n74d94ř91i69c82h 16C65h66a15r39v59á24t 2312224761930

to se zase ECB prohne ;-ORv

0/−1
5.11.2015 18:05

A26n73d97r63e87j 58O73l22e83k56s34a 3515701607731

Od čeho tady je, aby prachy nevydávala?

+3/0
5.11.2015 18:41

D60a12v87i34d 87P25ě95c11h 1442847734

Fandím tomu. Vždycky jsem si chtěl zkusit letět něčím jako je Concorde. Jenom ta cena...

+11/0
5.11.2015 18:00

K24a33r52e71l 46S95e68v20e11r84a 7520252306789

pěkně vedle sebe, hned na úvodní fotce :-)

http://sinsheim.technik-museum.de/cs/

+8/0
5.11.2015 17:27

L84u36b81o23š 95K53r65t86i27č69k20a 4884688373583

doporučuji navštívit, stojí to za to R^

+6/0
5.11.2015 17:35

J11o62s53e73f 10N97ě59m14e61č15e73k 8903625706210

Concorde a TU 144 jsou nádherná letadla a je dobře,že zrovna tady stojí vedle sebe jako hold technikům a vědcům.Ovšem jen král nebes,jakým byl Concorde,se dočkal důstojného rozloučení. 24. října 2003 se na londýnské letiště Heathrow přišlo s Concorde rozloučit několik set tisíc lidí, kteří se s dojetím dívali na historicky poslední přistání zmíněných letounů v Londýně. Všechny tři Concorde dosedly na dráhu 27R v přibližně dvouminutových rozestupech a definitivně tak uzavřely jednu z nejkrásnějších kapitol historie letectví.....a za obrovského potlesku přihlížejících.Jen to je hodné odchodu pravého krále...R^

+9/0
5.11.2015 17:58

V85á66c55l13a88v 24M87e48r40g18l 5361160811610

Jojo, a jeste jim k tomu zdatne sekunduje mezi jinymi i L-39 Albatros. Myslim, ze fotka ze Sinsheimu kde vedle sebe sedi Concorde a TU-144 urcite zdobi plochu nekterych PC, ja ji tam mel jeden cas taky :-)

Navstevu muzea v Sinsheimu doporucuji.

0/0
5.11.2015 20:29

P56a37v41e61l 98Ř32a98p51e30k 7802346319295

Další megatunel na dotace. ;-€Rv

+3/−13
5.11.2015 17:20

V18l31a61d12i26m16i61r 33P32ř23i34b69y86l 8742156421909

V Německu v Sinsheimu stojí vedle sebe.

+5/0
5.11.2015 17:05

R71o53m31a10n 57P45o59l11á70č87e18k 5446459735

On problém Concordu nebyl až tak v té havárii.. .B747 padají daleko víc..., ale v ceně letenek... A pochybuji, že sitauce dnes bude jiná... Když je tlak na cenu...

+14/0
5.11.2015 16:56

M77i66l93a78n 26K78l15o19u98č29e37k 9334247179916

Take si to myslim, drive bylo letani jeste neco extra, nemohl si to dovolit kazdy, naproti tomu dnes si clovek za polovinu prumerne mzdy zaleti do asie a zpet.

+2/0
5.11.2015 17:17

L22u57k93a19s 38N18o79v10a29k 4599849123118

Ale no tak oba ste vedle jak ta jedle, ten kdo tim concordem chtel a lital ten neresil cenu letenky...

Problem byl v tom, ze provoz byl neskutecne drahy a byl castecne dotovan ze zisku z jinych linek. No a ted nastava to pravdive tvrzeni, cim vic se zlevneuje, tim zustava v kasicce mene penizku a concord kvuli tomu musel pápá....

A taky si priznejme, ze uz to byly dost stary letadla, takze by skoncily tak jako tak..

0/−4
5.11.2015 17:42

M54i27l52a88n 86K48l55o12u92č94e87k 9634857629546

Pak by dle vasi teorie stacilo zdrazit a projekt by byl ziskovy, kdyz lidem bylo jedno, kolik letenka stoji.

+6/0
5.11.2015 19:05

J11a72n 33V31o52n19d58r40á24č34e16k 2656968662739

Jesně, že je to pro ty bohatší ale za pár hodin být na druhé straně zeměkoule je dost dobrýR^

0/0
5.11.2015 17:59

S63e80i76d47l 46P74e60t88r 1281621155554

;-D " B747 padají daleko víc" ...

A co to takhle přepočísti na třeba osobokilometry na jednu fatální havarii (a samozřejmě z toho vyřadit např. Lockerbee, Tenerife apod.) nebo alespoň zcela jednoduše na počet vyrobených kusů nebo celkový počet startů? ;-D

0/0
6.11.2015 12:01

S62e72i31d49l 16P67e70t66r 1191301835264

Ostatně dlužno podotknout , že i jediná havarie Concordu neměla původ v technice či pilotáži toho stroje ..

Jen se jak AF tak BA velmi "hodila" aby už konečně mohly ztrátový provoz v podstatě již značně zastaralé,  na provoz i udržbu neskutečně drahé původně spíš politické "hračky" zastavit .. :-/

0/0
6.11.2015 12:09

Z86b77y11n81ě78k 68N68o40v78á86k 7510297627872

bohužel i spadl jako první :( naštěstí oproti Concordu bez lidí.

+4/0
5.11.2015 16:32

Z76b39y89n59ě20k 92N63o18v93á94k 7530697597502

... přesně tohle mě donutilo si otevřít diskuzi :D ... v muzeu v Sinsheimu hezky vystaveni vedle sebe R^

+7/0
5.11.2015 16:30

V10l83a26d97i50m30í25r 74M96a15c78a98n 4118253821854

Zase nepravdy! ;-€

....Firma, která se podílela i na projektu dosud jediného dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde....

A co sovětský TU-144, ten neexistoval?!8-o

+16/−2
5.11.2015 16:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.