Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do čtyř hodin kamkoliv. V Británii opět křísí plány na nadzvukové lety

Výrobce letadel BAE Systems začíná znovu přemýšlet o možnosti létat v osobní dopravě s nadzvukovými letadly. Firma, která se podílela i na projektu dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde, kvůli tomu koupila část společnosti Reaction Engines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a44r18o49m27í15r 94P31e60t75l56a55c37h 2244562435833

Jo, to bude tak "aktuální", jako lety na Měsíc či na Mars s lidskou posádkou...Nebo abychom nechodili moc daleko, jako výstavba R43, či přesun brněnského nádraží, plánovaný již na počátku 20. století za C a K  ;-D

+2/0
6.11.2015 1:15

M66a51r83e45k 47D78e31m51č60á30k 9965914796435

Já myslel, že Concorde skončil kvůli drahé ropě. Tehdy stála nějakých 35 dolarů za barel, pak to vylezlo ještě mnohem výš, a teď, v době "rekordně nízkých cen, které musí Rusko položit na kolena", to je okolo 50 dolarů za barel. 

Něco mi říká, že pokud se to nevyplatilo za 35, tak při 50 to je opravdu utopie.

0/−1
5.11.2015 20:07

R14o37b64e31r10t 60P76a77c72i68n31a 7614649235271

Zase dnes jsou technologie o dost dál. Takže by motory nemusely nutně mít tak šílenou spotřebu jako tehdy. Mluví se o vodíku a tak dále.

0/0
5.11.2015 20:53

D47a19n93i49e64l 37P71l56e71s90c65h85n96e65r 6830970397800

Ta spotreba tu bude stale.... muzes zlepsovat technologie ale aerodynamiku neokecas...protoze pro prekonani zvukove bariery dejme tomu dostani se na dva machy zvysi odpor oproti podzvukovemu stavu asi 11x dalsi problémy jsoi s oteplovanim nabeznych hran... a vubec jakekoliv obraty na rychlosti pet machu povedou na obrovske nasobky... a kdyz vezmu co na sobe museli mit piloti v blackbirdu a to leteli ''jen'' 3, 6 M tak si nedovedu predstavit ze tam bude jen tak sedet pasazer na sedacce a popijet vino pri rychlosti 5M

+1/0
6.11.2015 9:52

M42i52c27h71a92l 55R82e17j88z78e24k 5246857245181

Ono taky bude zalezet, jak vysoko to bude letat, ze?

0/0
6.11.2015 10:03

M33i23c21h12a51l 25P15a41v80l92á40t 9443733784229

Taky slo o to, ze leccos by se muselo po te parizske nehode predelat atd. Naklady by byly velke a u tak starych stroju se do toho mj. i v souvislosti s tou cenou paliva proste provozovatelum nechtelo.

0/0
5.11.2015 22:44

J87a70n 90L80a32k70o10m74ý 7261475665564

Dá se čekat, že když se 20 let zpátky lítalo z Londýna do New Yorku rychleji než je tomu dnes, že musí přijít zase doba, kdy se ten čas ještě zlepší. Snad jen v tom automobilovém průmyslu půjdeme zase zpátky, nikde jinde už ne...

+2/0
5.11.2015 19:42

M48a92r41t57i15n 51D77a72v51í72d94e87k 6656364207460

Concorde? 300k za letenku? No a co, stejne bych letel. :-P

+3/0
5.11.2015 19:10
Foto

P78a62v20e18l 38M76a89k53o32v15e90c 8478335481

Když jsem letěl v roce 1994 Concordem z Paříže do New Yorku, tak to stálo necelých 90k i s letenkou Praha Paříž...:-)

+3/0
5.11.2015 20:12

P94a64v83e68l 66R47e48z44n34i92c95e16k 3695254754132

zcela otevrene a bez studu priznam ze vam zavidim... ;)

+6/0
6.11.2015 10:50
Foto

P24a94v59e63l 95M62a37k57o28v71e12c 8878355101

Jako jeden z mála cestujících jsem si nechal vystavit potvrzení, podepsané kapitánem letadla, že jsem překonal rychlost zvuku...:-). Pro ostatní spolucestující to byl asi běžný let...

0/0
6.11.2015 11:41

P59a39v49e13l 77R39e13z96n69i71c96e44k 3375274224312

palec nahoru, mate moje sympatie R^

+1/0
6.11.2015 11:50
Foto

P16a74v76e28l 89M95a87k68o51v41e37c 8358505941

Děkuji..., tenkrát jsem to bral jako běžný let, a až později s odstupem času, když nadzvukové lety skončily, jsem si uvědomil výjimečnost  tehdejšího zážitku... Dnes bych si to užil daleko více, ale vůni spáleného kerosinu, která byla cítit v kabině při startu si dodnes vybavuji, stejně jako pocit absolutního klidu v 18 kilometrech výšky a rychlosti přes 2M...značku šampaňského a koňaku jsem sice zapomněl, ale možná bych doma našel i jídelní lístek... :-)

0/0
6.11.2015 13:22

A44n60d18r34e43j 65O66l65e47k45s10a 3275351867661

TU 144 byl první, větší, sovětský. Bohužel se moc nepovedl. Unesl sotva sám sebe, motory, tuším Lotarev, měly takovou spotřebu, že letoun létal jen do Alma-Aty s poštou.

+3/−8
5.11.2015 18:47

R61o35b19e45r95t 64P37a20c17i20n62a 7514799605451

Další "znalec". To je fakt taková práce se podívat alespoň na vikipedii a neplácat tady kraviny?

+5/−3
5.11.2015 19:12

A12n76d56r73e36j 46O35l13e83k56s64a 3495371407281

Já nemusím, já si to pamatuji :-)

0/0
5.11.2015 19:46

R71o69b10e12r89t 16P27a89c53i39n17a 7494119235791

Jo. Ztráta paměti je blbá věc. Ale na tý Wiki je to fakt popsané docela dobře a v odborných článcích ještě lépe.

0/−1
5.11.2015 20:03

A24n85d15r11e43j 32O70l60e60k29s35a 3315351877401

Donutil jste mne přesvědčit se, jak špatnou mám paměť. Měl jste pravdu, ty motory byly od Kuzněcova R^ Ostatní sedí.

+1/0
6.11.2015 22:00

J25o10s79e88f 47V91a51l76a 9690393843863

neni potreba jezdit tak daleko Sinsheim http://sinsheim.technik-museum.de/ letadlo je dobre videt i rovnou z dalnice A6

+5/0
5.11.2015 18:30

P12e44t29r 96P33e88t13r 6423772448353

Je tam Tupolev i Concorde...a když si oba prohlédnete tak vidíte ten rozdíl mezi západem a východem. Concord vevnitř vypadá jak řadové dopravní letadlo z roku 2010, Tupolev vypadá jak kdyby ho vyřazovali pro zastaralost už za druhé světové. Jde sice jen o vzhled ale ten pocit z prohlídky je úžasný, v Tupolevu jsem měl strach, asi bych se s ním neproletěl

0/0
5.11.2015 21:15
Foto

P96e94t11r 19J48. 82D64r84a90h11o23v24z16a68l 4220754865721

Projekt Concorde nebyl jen francouzský, tedy to nemohlo být francouzské letadlo, jak je uvedeno pod jedním z těch obrázků... Byl to společný projekt GB a F...

Kdyby Concorde vyvíjeli a dělali Francouzi sami, tak to letadlo ještě neopustilo prototypovou dílnu...

+25/0
5.11.2015 18:20

M19a44r70t57i45n 67K25a40r32á11s41e31k 9558613798738

No oni ti francouzi zas nejsou takova banda neumetelu jak si mnozi mysli....

+2/−2
5.11.2015 19:45

R81o92m45a82n 12Š93e15s54t92á84k 5884309223373

Stejně jako pan Řapek si myslím, že je to tunel na dotace. Do vývoje motorů zahučí 60 milionů liber, pak se přihodí ještě jednou tolik, protože to přece teď nezastavíme. Pak konečně budou mít motor, který umožní dosáhnout rychlosti 25 Machů (8,5 km/s), aby zjistili, že při této rychlosti mají problém uchladit plášť letadla a potřebují další dotaci.

+2/−1
5.11.2015 18:19

I21v23a26n69a 68V10e64s48e59l42á 2921183609625

a ze jim s panem neporadite, urcite by byli vdecni ...

+1/0
5.11.2015 18:50

M52a68r54t60i43n 41P86a28v39e13l 3691256384264

Jo, zpatky na stromy, ze? Jezismarija, do ceho jineho investovat penize, nez do takovych perspektivnich a prelomovych technologii. Tady musi pomoci stat, to neni jen zalezitost soukromych firem. Stejne jako treba ITER. Az to bude fungovat, tisicinasobne se to vrati.

+2/−1
5.11.2015 19:08

R64o59m78a94n 27Š93e88s28t15á85k 5924799193423

Soukromá firma ať si investuje, do čeho chce, mně vadí ta dotace od státu.

+2/0
5.11.2015 19:38
Foto

P43a13v89e93l 43M52a11r33e39š 8375860807505

Takže raketoplán byl vlastně také, protože by musel shořet v atmosféře :D...

0/0
5.11.2015 19:11

R92o82m22a98n 53Š71e47s83t98á62k 5974899653723

Což se jim v případě Columbie také stalo. Do projektu raketoplánu tekly miliardy dolarů, přesto se jim nepodařilo dostat raketoplány na uspokojivou úroveň a USA celý projekt stoplo.

0/−4
5.11.2015 19:41

V34l63a68d66i63m32í53r 83M36a23c75a80n 4858243401304

Kdyby měl rychlost 8,5 km/sec., tak by se stal umělou družicí Země. 1. kosmická rychlost je totiž 7,9 km/sec. Ve stratosféře je rychlost zvuku cca 1060 km/hod., tj 25 Machů je asi 7,35 km/sec., tedy asi 26500 km/hod.

+1/0
5.11.2015 19:49

R51o17m46a52n 95Š44e91s86t49á17k 5704589443493

Záleží nejen na rychlosti, ale také na trajektorii dráhy.

0/0
5.11.2015 19:55

R90o13m76a78n 75Š69e70s69t33á57k 5964189553983

A s rychlostí zvuku ve stratosféře máte samozřejmě pravdu. :-)

0/0
5.11.2015 20:09

J32i71n85d32ř52i78c21h 89C52h23a75r89v70á80t 2272554601930

to se zase ECB prohne ;-ORv

0/−1
5.11.2015 18:05

A49n86d31r72e14j 16O47l70e58k80s83a 3875551877871

Od čeho tady je, aby prachy nevydávala?

+3/0
5.11.2015 18:41

D92a64v76i31d 47P15ě65c37h 1112607634

Fandím tomu. Vždycky jsem si chtěl zkusit letět něčím jako je Concorde. Jenom ta cena...

+11/0
5.11.2015 18:00

K12a85r97e88l 51S76e96v13e67r68a 7760592676789

pěkně vedle sebe, hned na úvodní fotce :-)

http://sinsheim.technik-museum.de/cs/

+8/0
5.11.2015 17:27

L84u81b29o40š 15K63r66t86i11č77k26a 4494338223873

doporučuji navštívit, stojí to za to R^

+6/0
5.11.2015 17:35

J83o59s30e21f 49N13ě61m72e68č38e17k 8903525306290

Concorde a TU 144 jsou nádherná letadla a je dobře,že zrovna tady stojí vedle sebe jako hold technikům a vědcům.Ovšem jen král nebes,jakým byl Concorde,se dočkal důstojného rozloučení. 24. října 2003 se na londýnské letiště Heathrow přišlo s Concorde rozloučit několik set tisíc lidí, kteří se s dojetím dívali na historicky poslední přistání zmíněných letounů v Londýně. Všechny tři Concorde dosedly na dráhu 27R v přibližně dvouminutových rozestupech a definitivně tak uzavřely jednu z nejkrásnějších kapitol historie letectví.....a za obrovského potlesku přihlížejících.Jen to je hodné odchodu pravého krále...R^

+9/0
5.11.2015 17:58

V25á14c19l52a62v 33M46e96r94g95l 5951240841300

Jojo, a jeste jim k tomu zdatne sekunduje mezi jinymi i L-39 Albatros. Myslim, ze fotka ze Sinsheimu kde vedle sebe sedi Concorde a TU-144 urcite zdobi plochu nekterych PC, ja ji tam mel jeden cas taky :-)

Navstevu muzea v Sinsheimu doporucuji.

0/0
5.11.2015 20:29

P72a11v52e84l 24Ř83a19p56e47k 7272746339185

Další megatunel na dotace. ;-€Rv

+3/−13
5.11.2015 17:20

V59l11a97d72i24m66i81r 61P21ř40i80b58y63l 8472616351259

V Německu v Sinsheimu stojí vedle sebe.

+5/0
5.11.2015 17:05

R53o88m75a51n 95P36o63l16á37č45e19k 5686669905

On problém Concordu nebyl až tak v té havárii.. .B747 padají daleko víc..., ale v ceně letenek... A pochybuji, že sitauce dnes bude jiná... Když je tlak na cenu...

+14/0
5.11.2015 16:56

M76i39l24a85n 94K95l33o80u57č13e68k 9604707719356

Take si to myslim, drive bylo letani jeste neco extra, nemohl si to dovolit kazdy, naproti tomu dnes si clovek za polovinu prumerne mzdy zaleti do asie a zpet.

+2/0
5.11.2015 17:17

L59u46k56a31s 32N73o85v56a66k 4629739443658

Ale no tak oba ste vedle jak ta jedle, ten kdo tim concordem chtel a lital ten neresil cenu letenky...

Problem byl v tom, ze provoz byl neskutecne drahy a byl castecne dotovan ze zisku z jinych linek. No a ted nastava to pravdive tvrzeni, cim vic se zlevneuje, tim zustava v kasicce mene penizku a concord kvuli tomu musel pápá....

A taky si priznejme, ze uz to byly dost stary letadla, takze by skoncily tak jako tak..

0/−4
5.11.2015 17:42

M86i30l71a91n 54K48l13o28u48č60e66k 9384907719406

Pak by dle vasi teorie stacilo zdrazit a projekt by byl ziskovy, kdyz lidem bylo jedno, kolik letenka stoji.

+6/0
5.11.2015 19:05

J72a82n 45V65o90n79d76r98á62č47e44k 2276908822579

Jesně, že je to pro ty bohatší ale za pár hodin být na druhé straně zeměkoule je dost dobrýR^

0/0
5.11.2015 17:59

S32e30i61d66l 93P36e40t75r 1161311675164

;-D " B747 padají daleko víc" ...

A co to takhle přepočísti na třeba osobokilometry na jednu fatální havarii (a samozřejmě z toho vyřadit např. Lockerbee, Tenerife apod.) nebo alespoň zcela jednoduše na počet vyrobených kusů nebo celkový počet startů? ;-D

0/0
6.11.2015 12:01

S21e85i89d91l 40P12e54t82r 1831271185524

Ostatně dlužno podotknout , že i jediná havarie Concordu neměla původ v technice či pilotáži toho stroje ..

Jen se jak AF tak BA velmi "hodila" aby už konečně mohly ztrátový provoz v podstatě již značně zastaralé,  na provoz i udržbu neskutečně drahé původně spíš politické "hračky" zastavit .. :-/

0/0
6.11.2015 12:09

Z84b19y31n18ě54k 20N31o22v45á90k 7370457767332

bohužel i spadl jako první :( naštěstí oproti Concordu bez lidí.

+4/0
5.11.2015 16:32

Z76b14y41n16ě38k 43N33o72v65á23k 7720547137242

... přesně tohle mě donutilo si otevřít diskuzi :D ... v muzeu v Sinsheimu hezky vystaveni vedle sebe R^

+7/0
5.11.2015 16:30

V45l98a73d14i22m18í81r 84M14a31c31a95n 4108553701294

Zase nepravdy! ;-€

....Firma, která se podílela i na projektu dosud jediného dopravního letadla s nadzvukovou rychlostí Concorde....

A co sovětský TU-144, ten neexistoval?!8-o

+16/−2
5.11.2015 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.