- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo, to bude tak "aktuální", jako lety na Měsíc či na Mars s lidskou posádkou...Nebo abychom nechodili moc daleko, jako výstavba R43, či přesun brněnského nádraží, plánovaný již na počátku 20. století za C a K
Zase dnes jsou technologie o dost dál. Takže by motory nemusely nutně mít tak šílenou spotřebu jako tehdy. Mluví se o vodíku a tak dále.
Dá se čekat, že když se 20 let zpátky lítalo z Londýna do New Yorku rychleji než je tomu dnes, že musí přijít zase doba, kdy se ten čas ještě zlepší. Snad jen v tom automobilovém průmyslu půjdeme zase zpátky, nikde jinde už ne...
Concorde? 300k za letenku? No a co, stejne bych letel.
Když jsem letěl v roce 1994 Concordem z Paříže do New Yorku, tak to stálo necelých 90k i s letenkou Praha Paříž...
TU 144 byl první, větší, sovětský. Bohužel se moc nepovedl. Unesl sotva sám sebe, motory, tuším Lotarev, měly takovou spotřebu, že letoun létal jen do Alma-Aty s poštou.
Další "znalec". To je fakt taková práce se podívat alespoň na vikipedii a neplácat tady kraviny?
neni potreba jezdit tak daleko Sinsheim http://sinsheim.technik-museum.de/ letadlo je dobre videt i rovnou z dalnice A6
Je tam Tupolev i Concorde...a když si oba prohlédnete tak vidíte ten rozdíl mezi západem a východem. Concord vevnitř vypadá jak řadové dopravní letadlo z roku 2010, Tupolev vypadá jak kdyby ho vyřazovali pro zastaralost už za druhé světové. Jde sice jen o vzhled ale ten pocit z prohlídky je úžasný, v Tupolevu jsem měl strach, asi bych se s ním neproletěl
Projekt Concorde nebyl jen francouzský, tedy to nemohlo být francouzské letadlo, jak je uvedeno pod jedním z těch obrázků... Byl to společný projekt GB a F...
Kdyby Concorde vyvíjeli a dělali Francouzi sami, tak to letadlo ještě neopustilo prototypovou dílnu...
No oni ti francouzi zas nejsou takova banda neumetelu jak si mnozi mysli....
Stejně jako pan Řapek si myslím, že je to tunel na dotace. Do vývoje motorů zahučí 60 milionů liber, pak se přihodí ještě jednou tolik, protože to přece teď nezastavíme. Pak konečně budou mít motor, který umožní dosáhnout rychlosti 25 Machů (8,5 km/s), aby zjistili, že při této rychlosti mají problém uchladit plášť letadla a potřebují další dotaci.
a ze jim s panem neporadite, urcite by byli vdecni ...
Od čeho tady je, aby prachy nevydávala?
Fandím tomu. Vždycky jsem si chtěl zkusit letět něčím jako je Concorde. Jenom ta cena...