Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS

První rychlíková soutěž po třech letech skončila fiaskem. Tendr, který prosazovalo ministerstvo, zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyhověl stížnosti Českých drah. Ty mohou být v klidu, že zatím nepřijdou o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. A navíc si nejspíš zajistily přísun ministerských peněz na další roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i33r64o67s64l65a58v 67Z90i88k97m29u90n72d 6138882897468

Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.

Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.

Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.

Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.

Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.

Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...

Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..

A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.

+2/0
7.11.2015 11:06

A33l77e89x 75T61o25r72o17k 1976971893313

Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?

0/−1
7.11.2015 8:36

M61i33c54h11a93l 94P51a91s25t93o54r79e47k 4384720278688

Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.

+2/−3
5.11.2015 13:19

O82l79d43ř93i74c61h 48J74a56n70e49č93e57k 8679606773691

sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.

jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.

0/−2
5.11.2015 13:25

J36a74n 74J89e77m17e47l97k30a 1385320

To je ale otázka managementu a zákonů. ČD provozně fungují dobře. Problém je, že je tíží odbory a spol více než soukromníky. A to že povedlo odklonit 2 velké nádraží. Což privatizace neřeší.

Odstrašujícím příkladem je Anglie, kdy neví jak by z toho vycouvali. Zákazník, který potřebuje dojíždění za prací těžce zaplatí. Jediné co jejich monopol pak trochu brzdí jsou autobusoví dopravci.

+1/0
5.11.2015 13:34

O20l37d33ř52i55c47h 24J27a55n36e86č71e15k 8359466333121

ČD sice možná provozně fungují dobře, ale je řada důvodů, proč fungují méně efektivně a dráž než soukromníci - mimo odborů a jejich zpátečnického myšlení třeba i obtížný přístup k financování - až do nedávna si na nové vozy vůbec nemohly půjčovat a i nyní to jde hůře, než jak by to šlo soukromníkům, z nichž každý by dostal zakázku na pár tratí - nebo i prostě jejich velikost, v obří firmě vždycky kledá přehlednost, flexibilita, efektivita.

a podle mě není správné říct cestujícím, že protože ČD provozně fungují dobře, tak nehodláme nic měnit a oni musí být rádi za to, co je, i když by to vlastně se stejnými náklady mohlo být výrazně lepší.

"odstrašujícím příkladem je Anglie" - to je sice možné, ale tam asi selhal stát, když to liberalizoval příliš. spousta soukromých dopravců funguje na železnici třeba v Německu a nemyslím si, že by na tom cestující byl bit.

0/0
5.11.2015 13:43

J96a67n 36J92e11m76e11l96k51a 1785140

U malých firem zase platíte 10 managementů.

Drážní dopravu navíc ovlivňují zejména zkostnatělí krajští úředníci a politici. Privatizací převedete tento korupční potenciál čistě na nepřehledné kraje a jejich kámoše.

A dotovaných autobusů to nic nepřineslo - jezdí podle kraje.

Privatizace vodáren, kanalizací tepláren nic dobrého nepřinesla..

Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit.

Ale ne nějakou chaotickou Klasovu privatizaci.

Lepším řešením by byl dobrý management a 100% průhlednost..

0/0
5.11.2015 14:02

O72l95d95ř53i32c25h 64J29a46n95e47č19e52k 8439316423491

"Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit." - jenže on je problém dosáhnout vůbec toho prvního procenta. Všechny soutěže na rychlíky, které zatím proběhly, skončily fiaskem: když před mnoha lety stát soutěžil Pardubice - Liberec a Plzeň - Most (teď ty smlouvy končí), ČD si svou pozici pojistily hrubě podnákladovými cenami. Olomouc - Krnov - Opava zbyl jediný uchazeč a ministerstvo zakázku nezadalo. Plzeň - Most právě vidíme.

Takže určité zkušenosti s tím jsou zatím jen v regionální dopravě - a všiml jste si někde nějakých problémů? Liberec - Varnsdorf s Vogtlandbahn funguje, v Jizerských horách soutěž vyhrály ČD a od té doby se výrazně zvýšila kvalita dopravy (nové jednotky, někde i více spojů). Jiné soutěže (kde by už i byly dostatečné zkušenosti s provozem - tedy ne Šumava) si nevybavuju. V ostatních případech, kde jezdí soukromníci (Šumpersko, Sokolov - Kraslice, JHMD) nešlo o soutěže, ale o převzetí tratí, které ČD opustily. Všechno funguje, problémy u JHMD jsou poněkud jiného rázu.

0/0
5.11.2015 14:18

J13a68n 63J41e82m45e10l62k12a 1385180

Naopak, tady se otevřela dvířka a šmahem celý kraj z rozhodnutí úředníků pro ČD padl. Místo třeba jedné trasy a místo třeba 2 "dodavatelů" na jedné trase.

0/0
5.11.2015 15:21

O59l32d54ř13i68c20h 53J59a40n42e48č88e70k 8279866153581

cože? 8-o mám tomu rozumět tak, že podle Vás, když ÚOHM zrušil soutěž na jednu trať, která právě měla být "na zkoušku", tak se teď místo toho rovnou bude soutěžit celý kraj najednou? (pomiňme, že rychlíky s kraji nemají nic společného)

0/0
5.11.2015 15:55

J57a82n 59J78e43m61e93l82k24a 1725880

Jihočeské lokálky jsou přece vysoutěžené, ne.. V jednom Balíku..

0/0
5.11.2015 19:34

O59l94d90ř29i86c55h 68J24a51n44e49č42e88k 8719126163631

asi se ČD bojí, že když MD dá to 1% rychlíků soukromníkům, tak se zjistí, že to funguje...

0/0
5.11.2015 14:42

M39i50c14h29a78l 38P26a69s60t29o54r46e64k 4984440518288

No tak s tím financováním, tak jestli si myslíte, že kdyby ČD prodali RJ tak, že by někdo hned ochotně RJ půjčil 300 miliard na nákup vozidel, tak jste asi blázen. Myslím, že ČD jako státní podnik má větší možnosti se k takovým penězům dostat.

0/0
5.11.2015 14:05

O12l25d58ř71i63c24h 18J50a69n17e41č54e39k 8149316583911

to jsem neřekl. já tvrdím, že pokud by na kompletní obnovu vozového parku bylo potřeba třeba 100 mld, tak 20 firem každá po 5 miliardách sežene snáz než jedna firma celých těch 100 mld.

0/0
5.11.2015 14:10

V30a54c85l10a17v 27H52a53j90e24k 3946949349

To bych teda rád věděl proč v minulosti všechny soukromé dráhy přešly do vlastnictví a provozování státu.

0/0
6.11.2015 21:54

M71i66c64h44a75l 76P64a34s75t35o95r77e19k 4304830258308

Když bude nějaká akciovka mít špatné výsledky a bude ztrátová tak vymění vedení a zase se dostane do zisku. Podle Vás by bylo ale správné kdyby v takovém případě prodala své ziskové části za symbolickou korunu a jela dále. Ať si zisky tvoří někdo jiný. A nechala by si jenom to ztrátové. ČD jsou akciovka a tudíž si myslím, že by to mělo fungovat stejně jako u každé jiné akciovky. Problém je, že stát tam dosazuje lidi, kteří o tom nemají páru, kamarády apod. kteří se jen jdou napakovat na vysokých platech a nemají žádnou zodpovědnost a je jim to jedno. A jako bonus teď politici kamarádům rozdávají trati. RJ na trase OVA Praha přepravuje jen některé lidi a ještě si vybírá kolik a kam nic víc nemusí. ČD musí přepravit celý zbytek i ty co RJ bere jako nějaký odpad (kola, vozíčkáři...), musí se starat o nádraží atd. ČD jsou ten kdo ve špičkách před a po prodloužených víkendech přepravuje ty masy lidí. Musí na to, ale mít vozy navíc a to něco stojí. ČD přepravují haldy lidí kteří jezdi zadarmo a nejsou ani zaměstnanci ČD a mají z toho prd. ČD přepraví v dálkových vlacích i lidi, kteří chtějí jet jen jednu zastávku. RJ má úmyslně počet těchto míst omezen, aby tam takoví lidé nelezli a nezabírali místo. ČD má větší náklady jen to nějak někteří lidé jako vy pořád nechápou, že i taková údržba, úklid nádraží něco stojí a není to zadarmo, že mít ve vozech spousty místa pro kola místo sedadel taky snižuje ziskovost. Teď mi to připomnělo ten rozhovor s mluvčím RJ, který řekl že RJ to dělá jen pro zisk a nějaké kola a vozíčkáři je nezajímají. Že jim jen zabírají místo. Že chtějí jen co nejvíce sedadel a na co nejdelší vzdálenosti. Tolik k tomu proč to ČD mají za 100 a RJ za 80. RJ si vybírá, ČD vozí všechny.

0/−1
5.11.2015 13:59

O25l32d87ř71i78c89h 64J27a94n97e15č27e72k 8109226553451

však říkám - sám jste si odpověděl. stát není schopen akciovku efektivně řídit. takže by bylo nejlepší, aby vůbec neexistovala a příslušné služby místo ní zajišťovaly soukromé firmy.

a když je řeč o státem / kraji objednané a dotované dopravě, tak sem prosím netahejte ryze komerční záležitost, jako jsou IC Praha - Ostrava. to je jasné, že tam se RJ snaží maximalizovat tržby a má ve vlaku radši sedadla místo míst pro kola. ty vlaky ČD, který musí pobrat špičky, musí vozit cestující jednu zastávku a "musí" vozit kola, jsou státem dotované expresy.

na lince z Bratislavy do Komárna RJ vozíčkáře a kola vozí - jak to? protože jde o státem či krajem objednanou a placenou linku, kde objednavatel nařídil, že dopravce tyto služby musí poskytovat. je jasné, že kdyby RJ býval dostal zakázku na Olomouc - Krnov - Opava, tak by tyto služby taky poskytoval, protože by podle smlouvy prostě musel a taky za to od státu dostal zaplaceno.

0/0
5.11.2015 14:08

J45a74n 88J93e37m54e93l67k53a 1285890

Ten posun názoru u Ostrava Valašké Meziříčí - zaplať pánbůh za něj. Doufejme, že zdvoukolejnění a elektrifikace Ostrava Frýdek je již tedy pevná varianta. Současné řešení v mimo příměstské oblastí Frenštátu je taky docela fajn. Zvýšení z 60 na 100 je pokrok..

0/0
5.11.2015 13:40

J32i97ř95í 67K38o69c97u71r16e61k 6915754105278

Provozování časté příměstské dopravy na jedkonolejce je dost hloupé. Při čekání na křižování (to není obřad v kostele) se prostojí spousta času. A stojící vlak s lidmi moc "práce" neudělá, kdo by za to platil. Také roste riziko, že na předotopním zabezpečení dojde k havárii. Zlášt na Ostravsku by se na to mělo dávat pozor, není to tak dávno, kdy tam na jednokolejné trati byl smrťák. Že byla tramvajová ...

0/0
5.11.2015 14:07

J80i78ř58í 16K13o35c82u31r72e84k 6195354355868

Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení

----

A konkurence toto způsobuje jak? Tento problém vleče už od 80. let, kdy se nekoncepčně navyráběly stovky šínobusů aby jezdily tam, kde nemají co dělat.

0/0
5.11.2015 13:59

M77i92c14h35a71l 73P94a95s11t46o88r12e11k 4494480838538

Nechápu váš příspěvek. Já psal, že stát místo aby se postaral o to, že ČD budou fungovat skvěle, tak raději způsobem pokus omyl rozdávají chaoticky trati.

0/0
5.11.2015 14:08

O97l88d76ř56i75c44h 61J50a92n16e10č34e21k 8589136443211

já mám spíš pocit, že způsobem pokus omyl se řídí ČD a celé ministerstvo dopravy - právě neustálé střídání ministrů a v návaznosti managementu ČD je asi hlavním důvodem, proč ČD mají velmi daleko k efektivnímu a dlouhodobě koncepčnímu fungování.

"rozdávají chaoticky trati" - aha, můžete mi prosím uvést nějaké příklady?

0/0
5.11.2015 14:20

O93l23d56ř66i14c35h 31J83a76n21e27č11e33k 8439816883401

možná by bylo dobré se zamyslet, proč ČD fungují tak mizerně (nekoncepčně) a přitom jinému státnímu molochu se daří docela dobře - mám na mysli ČEZ. ano, ČEZ sice není 100% v rukou státu a je na burze, ale stát v něm má téměř 70% a taky by si s ním mohl dělat, co se mu zlíbí (viz třeba rozhodování o dividendách).

není to tím, že ČEZ má stabilní vedení, které se nemění s každým ministrem, a protože je navíc motivováno opčními programy - tedy silně osobně motivováno na dobrém hospodaření - tak se opravdu snaží firmu řídit co nejlépe?

0/0
5.11.2015 14:48

T20o45m57á40š 11V57e52j83m78e67l93k71a 8898872849

Naprostý nesmysl pane. Bez konkurence se ČD nikam neposunou a jejich jednání tomu i odpovídá.

+1/0
5.11.2015 14:54

T66o89m54á35š 36V85e93j63m55e71l98k33a 8448492689

Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.

0/−6
5.11.2015 11:18

J72i27ř45í 79K48o66c86u79r91e64k 6145814355678

Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.

+1/0
5.11.2015 14:02

J37a22n 85J33e41m43e43l87k56a 1615540

Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?

+1/−1
5.11.2015 10:45

O25l81d12ř67i12c34h 17J44a19n93e75č35e20k 8489276783191

o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?

0/0
5.11.2015 11:10

J61a70n 32J14e68m95e28l59k22a 1985130

modernizace čd cca 40mld. Problém mám s volnou cenou pro cestujícího, neuznáváním jízdenek atd.

0/0
5.11.2015 11:23

J15a34n 84C70e82p35e32k 1844846210

A on vám ČSAD Náchod uznává jízdenku od ČSAD Jihotrans?

0/0
5.11.2015 11:40

P89e39t95r 47N25o72v60o85t75n83y 1231640331

Ne. A chcete mít stejný bordel na železnici?

+3/−1
5.11.2015 11:49

O35l85d39ř50i56c85h 83J18a89n34e14č39e83k 8199156523831

proč bordel? pokud se pročistí současná džungle nabídek ČD, bude to jedině dobře.

v osobních vlacích se jezdí za krajské integrované tarify, takže je úplně jedno, s jakým dopravcem jedu.

a v rychlíku mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku - soukromník mi ji prodá přímo ve vlaku, ten snaživý i na internetu nebo přes mobil, stejně jako ČD.

jak často jezdíte dálkovými vlaky s mnoha přestupy, že by Vám toto vadilo? jak často jezdíte trasy, kde by Vám reálně hrozilo, že nejprv pojedete s ČD, pak se soukromníkem A, pak se soukromníkem B a pak prozměnu ještě s ČD?

0/−1
5.11.2015 13:04

J26a42n 93J97e71m40e35l65k52a 1325660

Krajské integrované tarify jsou výrazně dražší než ČD.

0/0
5.11.2015 14:16

O72l45d25ř88i50c11h 58J84a53n84e74č98e11k 8129986153901

Liberec - Frýdlant ČD obyčejné 44, IN25 33, IDOL papírová 38, na čipovou kartu (přestupní) 35.

je to sice jen jeden příklad, ale myslím dostatečně reprezentativní, pokud půjdeme kdekoliv jinde po republice, čísla nejspíš budou podobná.

0/0
5.11.2015 14:24

J17a40n 62J55e43m90e67l80k70a 1355620

Tak třeba v moravskoslezském je výrazně dražší než in 25 a už vůbec než in 50.

+1/0
5.11.2015 15:19

O54l14d83ř14i62c26h 45J53a19n25e88č82e60k 8299986983501

můžete místo opakování "výrazně dražší" uvést nějaká čísla? já uvedl ta z Libereckého kraje, kde je na dané trase IN25 za 33 vs. na krajskou čipovou kartu za 35 - dražší, ale nikoliv výrazně.

že je krajský tarif dražší než IN50 - jo, to už tak bývá, hold nemůžete chtít všechno. ale úplně stejný problém budete mít, když Vám kraj zruší poslední vlak a pošle místo něj autobus. hold nejsme ve Švýcarsku, kde železniční slevenky platí i na Postbus.

0/0
5.11.2015 16:01

J42a91n 94J71e35m43e58l21k69a 1215380

Ale mě IN 50 zcela vyhovuje. Musel bych to hledat, ale bylo to minimálně 1,3 nebo 1,5 za km a dráhy 1,1 Kč/km s in 25. K tomu nemají jednotlivé jízdné u vlaků.

0/0
5.11.2015 19:33

J53a57n 18J78e75m94e40l48k10a 1705450

Jediný problém, co já mám, že kraj a město naopak podkopává vlaky.

Př: kombinace 44km, Cena busu cca 5 km 18Kč (3,6 Kč/km, porovnání vlak ČD 11Kč), vlak 37 km 44 Kč (1,2 Kč/km), Mhd 2 km 14 Kč (7 kč/km mizerná nenavazující perioda co  20 min) Souhrn krajského řešení 76 Kč/45 km s časem cca 1:30. Tedy 1,7 Kč/km s rychlostním průměrem 30 km/h.  Auto 45 min, průměr 60

0/0
5.11.2015 19:48

O84n66d55ř94e75j 28P57l12í35v44a 9910265471773

taktez v pardubickem a kralovehradeckem je krajsky tarif drazsi, vyplati se jen v porovnani se zakladnim jizdnym cd ale to nesmite nikde prestupovat, protože PA a HK kraje mají ids jak noha, tak v momente kdy nemate karticku a prestupujete musite zaplatit jizdne na kazdy spoj zvlast, pak uz to vychází šul nul nebo draz i oproti zakladnimu tarifu cd, což se rovná situaci jako byste nemeli zakaznickou u cd kdyz nemate jejich karticku, o cenach oproti in25 a in50 ani nemluve.

0/0
5.11.2015 16:29

J39i90r28k69a 35D91v92o15ř16á98k 4615160193178

No to těžko. ČD má v tarifu džungli právě proto, že se přizpůsobuje soukromníkům a jejich manýrům, a dost dobře nemůže nepřizpůsobovat. Takže už nejede jen na kilometrový tarif a příplatek. V ČR to kvůli nekoncepčnosti ministerstva dopadne tak, že až bude soukromníků deset, bude takových džunglí deset.

0/0
5.11.2015 14:46

O64l88d59ř97i78c96h 17J38a26n39e66č39e63k 8669846933611

;-D to byl pokus o vtip?

kdy ČD začaly s eLiškami (z nichž se vyvinuly Včasné jízdenky), celodenními jízdenkami, skupinovými víkendovými jízdenkami atd atd? a proč tato džungle funguje na celé síti a nikoliv na JEDINÉ trati, kde má ČD konkurenci? ;-D

0/−2
5.11.2015 14:51

R40a70d11e45k 14J21a77n74a78t52a 9795596554432

eLiška vznikla jako reakce na RT Express. A dnešní "včasná jízdenka" velmi souvisí nejen s konkurencí vlakovou, ale i s konkurencí autobusů - tam kde autobusy jezdí, je na stejnu vzdálenost nižší, než tam, kde nejezdí.

A víkendové síťové jízdenky jsou svou podstatou (2 dospělí a 3 děti) jasně míněné jako konkurence rodinnému výletu autem.

0/0
5.11.2015 15:47

J69i19ř50í 47K45o84c92u46r49e70k 6115734875138

Asi jsem měl vlčí mlhu, šalvěj nebo já nevím co. Koupil jsem si IDSJMK lístek v autobusu a průvodčí ve vlaku mi ho uznala.

0/0
5.11.2015 13:54

R94o37b35e29r22t 47H30o44m17o70l59k77a 4803338100532

To ani né, ale DPO Ostrava uznává jízdenku Arriva, TQM a 3 ČSAD a tak všichni vzájemně vrámci integrované dopravy. A mimo DPO jsou všechno soukromé společnosti. Jak vidno, když se chce......

0/0
4.12.2015 10:05

O37l77d70ř95i96c29h 23J29a48n18e68č92e30k 8409436403321

i přes ty desítky miliard investic je vozový park ČD stále podinvestovaný. pokud ČD ztratí pár tratí, na nichž náhodou jezdí to lepší z jejich vozového parku, tak to bez problémů využijí jinde. navíc se zatím zkouší soutěžit hlavně tratě, kde ČD jezdí spíš s tím horším, co mají, a kde tedy je reálná naděje, že soutěž přinese změnu. leckde si tratě prodloužení objednávek u ČD podmínily lepšími soupravami.

např. v Jizerských horách jezdily před nějakými 10 lety hlavně škatule 810+010, v lepším případě Regionovy. lepší vozy (řada 843) se přinejmenším na trať Liberec - Harrachov dostaly až pod nátlakem kraje, že soutěž sice nevypíše, ale ČD tam musí poslat lepší vozy. o pár let později soutěž vypsal, vyhrály ji ČD a nasadily nové Stadlery - teď mají smlouvu na 10 nebo 15 let a o využití investic tak je postaráno. pokud by kraj nikdy nic neudělal, nejspíš by tam dodnes drncaly Regionovy.

volná cena pro cestujícího? dobrý blábol - na to jste přišel kde? horní limit ceny bude vždy dán vyhláškou ministerstva (obyčejné jízdné). že byste za ni musel jezdit se bát nemusíte, dopravci se sakra budou snažit, aby maximalizovali tržby.

neuznávání jízdenek - marginální. na osobních vlacích se stejně jezdí za krajské integrované tarify, kde Vás vlastně vůbec nemusí zajímat, s jakým dopravcem jedete, na rychlících mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku, tu mi soukromník stejně prodá přímo ve vlaku, ČD a snaživí soukromníci i na internetu nebo přes mobil.

0/0
5.11.2015 13:00

J74a78n 50J26e59m46e17l22k34a 1115780

V Anglii klidně jezdí 30 let staré vlaky, Pravda asi lepší než koženka. Ale soukromník se nerovná nový vlak.

Volná cena pro cestujícího. Pokud vím vždy se soutěží na nejnižší cenu pro kraj. Ale ne pro cestujícího. V Anglii mají evidetně ruce otevřené. X typů tarifů, nestornovatelnost, vybraný vlak atd atd. A pak z hodiny na hodinu stojí lístek do 1. třídy třeba 30Kč/km. Každý dopravce má svůj web. A své podmínky. Smluvní pokuty..

Dopravce se nemusí sakra snažít - pokud se za státní prachy opraví infrastruktura, kdy pak bude třeba výrazně rychlejší než auto a bus(vrt nebo příměstská se zácpama), vlak dostane z dotací a pak tam bude s posvědcením státu, jeden dopravce na jedné trase 15 let v monopolu, tak co asi udělá.. Zdraží. Proč ne, od toho tam je. Jeho invence klesne k 0.

Neuznávání jízdenek. Každý malý doklad na pár km u autobusového dopravce stojí min 10 Kč, třeba za km nebo 2.

V ČR jezdíme za docela nízké jízdné..

+1/−1
5.11.2015 15:11

O86l67d13ř69i46c95h 42J32a12n91e16č74e24k 8169796133771

ano soukromník nerovná se nový vlak. jaké vlaky (minimální požadavky na ně) na vysoutěžených tratích budou jezdit určuje objednavatel. jak už jsem napsal, zatím se soutěžily hlavně tratě, kde výrazný potenciál pro zlepšení byl a pokud se budou soutěžit ty, kde ČD jezdí s novými vlaky, zadavatel si jistě dá požadavek, že kvalita musí zůstat přinejmenším zachována.

cena pro cestujícího: objednavatel si jízdné resp. maximální jízdné zadá. couráky pro kraj vždy fungují v rámci krajského integrovaného tarifu, na ten dopravce nemá žádný vliv. maximálně může mít právo na vlastní komerční nabídky, které logicky musí být levnější než ten krajský tarif, aby je někdo chtěl využívat. obdobně když si stát u soukromníka objedná rychlíky, ceník mu nařídí - půjde o "obyčejné jízdné" ČD. s tím, že soukromník samozřejmě může jezdit levněji, pokud chce. pokud si v Anglii toto nepohlídali a dali dopravcům zcela volnou ruku, tak se samozřejmě nemohou divit, že jezdí za draho. ale nevím, odkud berete to přesvědčení, že by to stejně bylo i v ČR.

neuznávání jízdenek: co má společného jízdné na minimální vzdálenost s uznáváním jízdenek? bavíme se o rychlících, tedy např. o cestě Brno - Turnov - jaký je rozdíl mezi cenou jízdenky na 274km a dvěma jízdenkami na 151 + 123?! a i když bude řeč třeba o cestě Choceň - Jaroměř, jestli zaplatíte 74km rovnou nebo 35 + 39, bude rozdíl pár korun.

1km stojí i ve vlaku 10Kč, ale jak často jedete vlakem (rychlíkem!) třeba 8km se třemi přestupy?!

0/0
5.11.2015 16:17

J37a24n 76J37e29m54e16l53k58a 1375760

Ten rozdíl mezi 2ma jízdenkama a jednou zejména u soukromníků bývá značně velký.

0/0
5.11.2015 19:51

J41i62n83d71ř28i43c42h 80Š15k98o56p34e96k 4205371400685

zadání a smlouvu lze dohledat,

vyhodnocení částečně taky

nabídky nejsou veřejné

0/0
5.11.2015 13:32

P13e35t20r 79N42o39v84o20t34n50y 1661220961

Opět excelentní práce ministerstva dopravy. ;-D

0/−1
5.11.2015 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.