Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS

První rychlíková soutěž po třech letech skončila fiaskem. Tendr, který prosazovalo ministerstvo, zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyhověl stížnosti Českých drah. Ty mohou být v klidu, že zatím nepřijdou o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. A navíc si nejspíš zajistily přísun ministerských peněz na další roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i62r90o30s95l30a70v 38Z73i67k36m22u81n42d 6358932287278

Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.

Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.

Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.

Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.

Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.

Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...

Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..

A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.

+2/0
7.11.2015 11:06

A29l70e14x 12T42o12r57o25k 1906601223883

Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?

0/−1
7.11.2015 8:36

M60i20c88h50a56l 98P53a51s77t50o75r15e92k 4474960498678

Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.

+2/−3
5.11.2015 13:19

O53l30d91ř69i59c98h 18J42a77n30e87č72e79k 8399196263831

sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.

jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.

0/−2
5.11.2015 13:25

J16a25n 33J41e85m35e49l75k49a 1775940

To je ale otázka managementu a zákonů. ČD provozně fungují dobře. Problém je, že je tíží odbory a spol více než soukromníky. A to že povedlo odklonit 2 velké nádraží. Což privatizace neřeší.

Odstrašujícím příkladem je Anglie, kdy neví jak by z toho vycouvali. Zákazník, který potřebuje dojíždění za prací těžce zaplatí. Jediné co jejich monopol pak trochu brzdí jsou autobusoví dopravci.

+1/0
5.11.2015 13:34

O98l18d93ř15i17c57h 46J40a29n28e10č20e79k 8179776783641

ČD sice možná provozně fungují dobře, ale je řada důvodů, proč fungují méně efektivně a dráž než soukromníci - mimo odborů a jejich zpátečnického myšlení třeba i obtížný přístup k financování - až do nedávna si na nové vozy vůbec nemohly půjčovat a i nyní to jde hůře, než jak by to šlo soukromníkům, z nichž každý by dostal zakázku na pár tratí - nebo i prostě jejich velikost, v obří firmě vždycky kledá přehlednost, flexibilita, efektivita.

a podle mě není správné říct cestujícím, že protože ČD provozně fungují dobře, tak nehodláme nic měnit a oni musí být rádi za to, co je, i když by to vlastně se stejnými náklady mohlo být výrazně lepší.

"odstrašujícím příkladem je Anglie" - to je sice možné, ale tam asi selhal stát, když to liberalizoval příliš. spousta soukromých dopravců funguje na železnici třeba v Německu a nemyslím si, že by na tom cestující byl bit.

0/0
5.11.2015 13:43

J78a96n 20J65e88m18e40l80k26a 1355670

U malých firem zase platíte 10 managementů.

Drážní dopravu navíc ovlivňují zejména zkostnatělí krajští úředníci a politici. Privatizací převedete tento korupční potenciál čistě na nepřehledné kraje a jejich kámoše.

A dotovaných autobusů to nic nepřineslo - jezdí podle kraje.

Privatizace vodáren, kanalizací tepláren nic dobrého nepřinesla..

Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit.

Ale ne nějakou chaotickou Klasovu privatizaci.

Lepším řešením by byl dobrý management a 100% průhlednost..

0/0
5.11.2015 14:02

O93l51d93ř20i30c23h 43J68a35n82e65č32e91k 8779956643161

"Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit." - jenže on je problém dosáhnout vůbec toho prvního procenta. Všechny soutěže na rychlíky, které zatím proběhly, skončily fiaskem: když před mnoha lety stát soutěžil Pardubice - Liberec a Plzeň - Most (teď ty smlouvy končí), ČD si svou pozici pojistily hrubě podnákladovými cenami. Olomouc - Krnov - Opava zbyl jediný uchazeč a ministerstvo zakázku nezadalo. Plzeň - Most právě vidíme.

Takže určité zkušenosti s tím jsou zatím jen v regionální dopravě - a všiml jste si někde nějakých problémů? Liberec - Varnsdorf s Vogtlandbahn funguje, v Jizerských horách soutěž vyhrály ČD a od té doby se výrazně zvýšila kvalita dopravy (nové jednotky, někde i více spojů). Jiné soutěže (kde by už i byly dostatečné zkušenosti s provozem - tedy ne Šumava) si nevybavuju. V ostatních případech, kde jezdí soukromníci (Šumpersko, Sokolov - Kraslice, JHMD) nešlo o soutěže, ale o převzetí tratí, které ČD opustily. Všechno funguje, problémy u JHMD jsou poněkud jiného rázu.

0/0
5.11.2015 14:18

J15a52n 33J17e56m83e96l51k67a 1385200

Naopak, tady se otevřela dvířka a šmahem celý kraj z rozhodnutí úředníků pro ČD padl. Místo třeba jedné trasy a místo třeba 2 "dodavatelů" na jedné trase.

0/0
5.11.2015 15:21

O10l63d34ř89i31c78h 46J77a34n88e88č66e73k 8199526813221

cože? 8-o mám tomu rozumět tak, že podle Vás, když ÚOHM zrušil soutěž na jednu trať, která právě měla být "na zkoušku", tak se teď místo toho rovnou bude soutěžit celý kraj najednou? (pomiňme, že rychlíky s kraji nemají nic společného)

0/0
5.11.2015 15:55

J73a27n 86J91e53m34e75l72k12a 1595470

Jihočeské lokálky jsou přece vysoutěžené, ne.. V jednom Balíku..

0/0
5.11.2015 19:34

O66l95d68ř62i84c33h 68J71a58n74e11č23e41k 8279396263251

asi se ČD bojí, že když MD dá to 1% rychlíků soukromníkům, tak se zjistí, že to funguje...

0/0
5.11.2015 14:42

M85i58c97h13a12l 83P76a49s50t27o55r39e57k 4264280298988

No tak s tím financováním, tak jestli si myslíte, že kdyby ČD prodali RJ tak, že by někdo hned ochotně RJ půjčil 300 miliard na nákup vozidel, tak jste asi blázen. Myslím, že ČD jako státní podnik má větší možnosti se k takovým penězům dostat.

0/0
5.11.2015 14:05

O20l38d30ř35i81c50h 50J80a33n47e72č14e55k 8749236183591

to jsem neřekl. já tvrdím, že pokud by na kompletní obnovu vozového parku bylo potřeba třeba 100 mld, tak 20 firem každá po 5 miliardách sežene snáz než jedna firma celých těch 100 mld.

0/0
5.11.2015 14:10

V86a52c61l43a64v 22H90a23j43e16k 3226429109

To bych teda rád věděl proč v minulosti všechny soukromé dráhy přešly do vlastnictví a provozování státu.

0/0
6.11.2015 21:54

M57i81c93h42a17l 11P94a88s14t18o56r31e78k 4464140448938

Když bude nějaká akciovka mít špatné výsledky a bude ztrátová tak vymění vedení a zase se dostane do zisku. Podle Vás by bylo ale správné kdyby v takovém případě prodala své ziskové části za symbolickou korunu a jela dále. Ať si zisky tvoří někdo jiný. A nechala by si jenom to ztrátové. ČD jsou akciovka a tudíž si myslím, že by to mělo fungovat stejně jako u každé jiné akciovky. Problém je, že stát tam dosazuje lidi, kteří o tom nemají páru, kamarády apod. kteří se jen jdou napakovat na vysokých platech a nemají žádnou zodpovědnost a je jim to jedno. A jako bonus teď politici kamarádům rozdávají trati. RJ na trase OVA Praha přepravuje jen některé lidi a ještě si vybírá kolik a kam nic víc nemusí. ČD musí přepravit celý zbytek i ty co RJ bere jako nějaký odpad (kola, vozíčkáři...), musí se starat o nádraží atd. ČD jsou ten kdo ve špičkách před a po prodloužených víkendech přepravuje ty masy lidí. Musí na to, ale mít vozy navíc a to něco stojí. ČD přepravují haldy lidí kteří jezdi zadarmo a nejsou ani zaměstnanci ČD a mají z toho prd. ČD přepraví v dálkových vlacích i lidi, kteří chtějí jet jen jednu zastávku. RJ má úmyslně počet těchto míst omezen, aby tam takoví lidé nelezli a nezabírali místo. ČD má větší náklady jen to nějak někteří lidé jako vy pořád nechápou, že i taková údržba, úklid nádraží něco stojí a není to zadarmo, že mít ve vozech spousty místa pro kola místo sedadel taky snižuje ziskovost. Teď mi to připomnělo ten rozhovor s mluvčím RJ, který řekl že RJ to dělá jen pro zisk a nějaké kola a vozíčkáři je nezajímají. Že jim jen zabírají místo. Že chtějí jen co nejvíce sedadel a na co nejdelší vzdálenosti. Tolik k tomu proč to ČD mají za 100 a RJ za 80. RJ si vybírá, ČD vozí všechny.

0/−1
5.11.2015 13:59

O51l42d30ř96i39c75h 66J64a54n26e39č22e47k 8449386483321

však říkám - sám jste si odpověděl. stát není schopen akciovku efektivně řídit. takže by bylo nejlepší, aby vůbec neexistovala a příslušné služby místo ní zajišťovaly soukromé firmy.

a když je řeč o státem / kraji objednané a dotované dopravě, tak sem prosím netahejte ryze komerční záležitost, jako jsou IC Praha - Ostrava. to je jasné, že tam se RJ snaží maximalizovat tržby a má ve vlaku radši sedadla místo míst pro kola. ty vlaky ČD, který musí pobrat špičky, musí vozit cestující jednu zastávku a "musí" vozit kola, jsou státem dotované expresy.

na lince z Bratislavy do Komárna RJ vozíčkáře a kola vozí - jak to? protože jde o státem či krajem objednanou a placenou linku, kde objednavatel nařídil, že dopravce tyto služby musí poskytovat. je jasné, že kdyby RJ býval dostal zakázku na Olomouc - Krnov - Opava, tak by tyto služby taky poskytoval, protože by podle smlouvy prostě musel a taky za to od státu dostal zaplaceno.

0/0
5.11.2015 14:08

J88a90n 20J23e66m22e23l70k81a 1435140

Ten posun názoru u Ostrava Valašké Meziříčí - zaplať pánbůh za něj. Doufejme, že zdvoukolejnění a elektrifikace Ostrava Frýdek je již tedy pevná varianta. Současné řešení v mimo příměstské oblastí Frenštátu je taky docela fajn. Zvýšení z 60 na 100 je pokrok..

0/0
5.11.2015 13:40

J22i85ř74í 86K78o48c63u79r21e12k 6285154365778

Provozování časté příměstské dopravy na jedkonolejce je dost hloupé. Při čekání na křižování (to není obřad v kostele) se prostojí spousta času. A stojící vlak s lidmi moc "práce" neudělá, kdo by za to platil. Také roste riziko, že na předotopním zabezpečení dojde k havárii. Zlášt na Ostravsku by se na to mělo dávat pozor, není to tak dávno, kdy tam na jednokolejné trati byl smrťák. Že byla tramvajová ...

0/0
5.11.2015 14:07

J61i84ř64í 76K66o73c28u82r55e57k 6235344805848

Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení

----

A konkurence toto způsobuje jak? Tento problém vleče už od 80. let, kdy se nekoncepčně navyráběly stovky šínobusů aby jezdily tam, kde nemají co dělat.

0/0
5.11.2015 13:59

M29i17c36h57a41l 62P52a68s50t52o43r97e79k 4574370308708

Nechápu váš příspěvek. Já psal, že stát místo aby se postaral o to, že ČD budou fungovat skvěle, tak raději způsobem pokus omyl rozdávají chaoticky trati.

0/0
5.11.2015 14:08

O84l82d45ř14i37c57h 93J25a69n85e38č39e27k 8739536663771

já mám spíš pocit, že způsobem pokus omyl se řídí ČD a celé ministerstvo dopravy - právě neustálé střídání ministrů a v návaznosti managementu ČD je asi hlavním důvodem, proč ČD mají velmi daleko k efektivnímu a dlouhodobě koncepčnímu fungování.

"rozdávají chaoticky trati" - aha, můžete mi prosím uvést nějaké příklady?

0/0
5.11.2015 14:20

O59l13d75ř70i72c73h 35J92a43n22e42č67e92k 8699556353851

možná by bylo dobré se zamyslet, proč ČD fungují tak mizerně (nekoncepčně) a přitom jinému státnímu molochu se daří docela dobře - mám na mysli ČEZ. ano, ČEZ sice není 100% v rukou státu a je na burze, ale stát v něm má téměř 70% a taky by si s ním mohl dělat, co se mu zlíbí (viz třeba rozhodování o dividendách).

není to tím, že ČEZ má stabilní vedení, které se nemění s každým ministrem, a protože je navíc motivováno opčními programy - tedy silně osobně motivováno na dobrém hospodaření - tak se opravdu snaží firmu řídit co nejlépe?

0/0
5.11.2015 14:48

T37o50m45á79š 91V59e41j41m71e75l23k39a 8328782889

Naprostý nesmysl pane. Bez konkurence se ČD nikam neposunou a jejich jednání tomu i odpovídá.

+1/0
5.11.2015 14:54

T41o12m97á33š 53V10e21j18m20e21l92k44a 8608572759

Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.

0/−6
5.11.2015 11:18

J25i82ř13í 40K45o12c31u96r67e53k 6435384115968

Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.

+1/0
5.11.2015 14:02

J21a63n 20J43e53m36e90l71k31a 1805850

Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?

+1/−1
5.11.2015 10:45

O26l41d35ř68i97c24h 79J83a94n60e39č35e90k 8429856193141

o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?

0/0
5.11.2015 11:10

J40a78n 20J70e20m21e97l56k82a 1115170

modernizace čd cca 40mld. Problém mám s volnou cenou pro cestujícího, neuznáváním jízdenek atd.

0/0
5.11.2015 11:23

J31a84n 53C60e32p54e29k 1694946380

A on vám ČSAD Náchod uznává jízdenku od ČSAD Jihotrans?

0/0
5.11.2015 11:40

P68e39t62r 54N15o46v80o38t28n10y 1661260861

Ne. A chcete mít stejný bordel na železnici?

+3/−1
5.11.2015 11:49

O40l51d70ř24i16c30h 36J21a25n22e71č61e20k 8169786133461

proč bordel? pokud se pročistí současná džungle nabídek ČD, bude to jedině dobře.

v osobních vlacích se jezdí za krajské integrované tarify, takže je úplně jedno, s jakým dopravcem jedu.

a v rychlíku mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku - soukromník mi ji prodá přímo ve vlaku, ten snaživý i na internetu nebo přes mobil, stejně jako ČD.

jak často jezdíte dálkovými vlaky s mnoha přestupy, že by Vám toto vadilo? jak často jezdíte trasy, kde by Vám reálně hrozilo, že nejprv pojedete s ČD, pak se soukromníkem A, pak se soukromníkem B a pak prozměnu ještě s ČD?

0/−1
5.11.2015 13:04

J23a25n 23J75e70m49e56l26k14a 1745260

Krajské integrované tarify jsou výrazně dražší než ČD.

0/0
5.11.2015 14:16

O28l63d11ř50i15c97h 22J18a60n39e22č49e67k 8269536263891

Liberec - Frýdlant ČD obyčejné 44, IN25 33, IDOL papírová 38, na čipovou kartu (přestupní) 35.

je to sice jen jeden příklad, ale myslím dostatečně reprezentativní, pokud půjdeme kdekoliv jinde po republice, čísla nejspíš budou podobná.

0/0
5.11.2015 14:24

J91a94n 39J12e34m81e85l50k12a 1215690

Tak třeba v moravskoslezském je výrazně dražší než in 25 a už vůbec než in 50.

+1/0
5.11.2015 15:19

O12l23d97ř11i55c20h 91J61a21n31e56č22e93k 8699516163101

můžete místo opakování "výrazně dražší" uvést nějaká čísla? já uvedl ta z Libereckého kraje, kde je na dané trase IN25 za 33 vs. na krajskou čipovou kartu za 35 - dražší, ale nikoliv výrazně.

že je krajský tarif dražší než IN50 - jo, to už tak bývá, hold nemůžete chtít všechno. ale úplně stejný problém budete mít, když Vám kraj zruší poslední vlak a pošle místo něj autobus. hold nejsme ve Švýcarsku, kde železniční slevenky platí i na Postbus.

0/0
5.11.2015 16:01

J75a55n 58J26e33m65e34l19k44a 1245920

Ale mě IN 50 zcela vyhovuje. Musel bych to hledat, ale bylo to minimálně 1,3 nebo 1,5 za km a dráhy 1,1 Kč/km s in 25. K tomu nemají jednotlivé jízdné u vlaků.

0/0
5.11.2015 19:33

J80a24n 10J12e86m51e16l47k41a 1215930

Jediný problém, co já mám, že kraj a město naopak podkopává vlaky.

Př: kombinace 44km, Cena busu cca 5 km 18Kč (3,6 Kč/km, porovnání vlak ČD 11Kč), vlak 37 km 44 Kč (1,2 Kč/km), Mhd 2 km 14 Kč (7 kč/km mizerná nenavazující perioda co  20 min) Souhrn krajského řešení 76 Kč/45 km s časem cca 1:30. Tedy 1,7 Kč/km s rychlostním průměrem 30 km/h.  Auto 45 min, průměr 60

0/0
5.11.2015 19:48

O57n33d91ř15e68j 44P81l45í42v82a 9750845731563

taktez v pardubickem a kralovehradeckem je krajsky tarif drazsi, vyplati se jen v porovnani se zakladnim jizdnym cd ale to nesmite nikde prestupovat, protože PA a HK kraje mají ids jak noha, tak v momente kdy nemate karticku a prestupujete musite zaplatit jizdne na kazdy spoj zvlast, pak uz to vychází šul nul nebo draz i oproti zakladnimu tarifu cd, což se rovná situaci jako byste nemeli zakaznickou u cd kdyz nemate jejich karticku, o cenach oproti in25 a in50 ani nemluve.

0/0
5.11.2015 16:29

J61i52r77k57a 72D91v20o94ř97á79k 4955310533348

No to těžko. ČD má v tarifu džungli právě proto, že se přizpůsobuje soukromníkům a jejich manýrům, a dost dobře nemůže nepřizpůsobovat. Takže už nejede jen na kilometrový tarif a příplatek. V ČR to kvůli nekoncepčnosti ministerstva dopadne tak, že až bude soukromníků deset, bude takových džunglí deset.

0/0
5.11.2015 14:46

O51l62d13ř73i88c81h 96J34a34n27e96č88e36k 8989806203151

;-D to byl pokus o vtip?

kdy ČD začaly s eLiškami (z nichž se vyvinuly Včasné jízdenky), celodenními jízdenkami, skupinovými víkendovými jízdenkami atd atd? a proč tato džungle funguje na celé síti a nikoliv na JEDINÉ trati, kde má ČD konkurenci? ;-D

0/−2
5.11.2015 14:51

R38a35d55e34k 97J37a89n67a29t82a 9615346214192

eLiška vznikla jako reakce na RT Express. A dnešní "včasná jízdenka" velmi souvisí nejen s konkurencí vlakovou, ale i s konkurencí autobusů - tam kde autobusy jezdí, je na stejnu vzdálenost nižší, než tam, kde nejezdí.

A víkendové síťové jízdenky jsou svou podstatou (2 dospělí a 3 děti) jasně míněné jako konkurence rodinnému výletu autem.

0/0
5.11.2015 15:47

J47i89ř57í 92K79o78c11u95r91e58k 6365284605598

Asi jsem měl vlčí mlhu, šalvěj nebo já nevím co. Koupil jsem si IDSJMK lístek v autobusu a průvodčí ve vlaku mi ho uznala.

0/0
5.11.2015 13:54

R83o64b21e24r87t 73H66o94m97o98l52k34a 4233158690982

To ani né, ale DPO Ostrava uznává jízdenku Arriva, TQM a 3 ČSAD a tak všichni vzájemně vrámci integrované dopravy. A mimo DPO jsou všechno soukromé společnosti. Jak vidno, když se chce......

0/0
4.12.2015 10:05

O44l10d22ř18i58c97h 78J15a11n40e13č42e42k 8959976793761

i přes ty desítky miliard investic je vozový park ČD stále podinvestovaný. pokud ČD ztratí pár tratí, na nichž náhodou jezdí to lepší z jejich vozového parku, tak to bez problémů využijí jinde. navíc se zatím zkouší soutěžit hlavně tratě, kde ČD jezdí spíš s tím horším, co mají, a kde tedy je reálná naděje, že soutěž přinese změnu. leckde si tratě prodloužení objednávek u ČD podmínily lepšími soupravami.

např. v Jizerských horách jezdily před nějakými 10 lety hlavně škatule 810+010, v lepším případě Regionovy. lepší vozy (řada 843) se přinejmenším na trať Liberec - Harrachov dostaly až pod nátlakem kraje, že soutěž sice nevypíše, ale ČD tam musí poslat lepší vozy. o pár let později soutěž vypsal, vyhrály ji ČD a nasadily nové Stadlery - teď mají smlouvu na 10 nebo 15 let a o využití investic tak je postaráno. pokud by kraj nikdy nic neudělal, nejspíš by tam dodnes drncaly Regionovy.

volná cena pro cestujícího? dobrý blábol - na to jste přišel kde? horní limit ceny bude vždy dán vyhláškou ministerstva (obyčejné jízdné). že byste za ni musel jezdit se bát nemusíte, dopravci se sakra budou snažit, aby maximalizovali tržby.

neuznávání jízdenek - marginální. na osobních vlacích se stejně jezdí za krajské integrované tarify, kde Vás vlastně vůbec nemusí zajímat, s jakým dopravcem jedete, na rychlících mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku, tu mi soukromník stejně prodá přímo ve vlaku, ČD a snaživí soukromníci i na internetu nebo přes mobil.

0/0
5.11.2015 13:00

J39a83n 63J70e47m45e46l51k51a 1915570

V Anglii klidně jezdí 30 let staré vlaky, Pravda asi lepší než koženka. Ale soukromník se nerovná nový vlak.

Volná cena pro cestujícího. Pokud vím vždy se soutěží na nejnižší cenu pro kraj. Ale ne pro cestujícího. V Anglii mají evidetně ruce otevřené. X typů tarifů, nestornovatelnost, vybraný vlak atd atd. A pak z hodiny na hodinu stojí lístek do 1. třídy třeba 30Kč/km. Každý dopravce má svůj web. A své podmínky. Smluvní pokuty..

Dopravce se nemusí sakra snažít - pokud se za státní prachy opraví infrastruktura, kdy pak bude třeba výrazně rychlejší než auto a bus(vrt nebo příměstská se zácpama), vlak dostane z dotací a pak tam bude s posvědcením státu, jeden dopravce na jedné trase 15 let v monopolu, tak co asi udělá.. Zdraží. Proč ne, od toho tam je. Jeho invence klesne k 0.

Neuznávání jízdenek. Každý malý doklad na pár km u autobusového dopravce stojí min 10 Kč, třeba za km nebo 2.

V ČR jezdíme za docela nízké jízdné..

+1/−1
5.11.2015 15:11

O49l54d65ř95i36c92h 24J36a15n51e11č85e85k 8159226573701

ano soukromník nerovná se nový vlak. jaké vlaky (minimální požadavky na ně) na vysoutěžených tratích budou jezdit určuje objednavatel. jak už jsem napsal, zatím se soutěžily hlavně tratě, kde výrazný potenciál pro zlepšení byl a pokud se budou soutěžit ty, kde ČD jezdí s novými vlaky, zadavatel si jistě dá požadavek, že kvalita musí zůstat přinejmenším zachována.

cena pro cestujícího: objednavatel si jízdné resp. maximální jízdné zadá. couráky pro kraj vždy fungují v rámci krajského integrovaného tarifu, na ten dopravce nemá žádný vliv. maximálně může mít právo na vlastní komerční nabídky, které logicky musí být levnější než ten krajský tarif, aby je někdo chtěl využívat. obdobně když si stát u soukromníka objedná rychlíky, ceník mu nařídí - půjde o "obyčejné jízdné" ČD. s tím, že soukromník samozřejmě může jezdit levněji, pokud chce. pokud si v Anglii toto nepohlídali a dali dopravcům zcela volnou ruku, tak se samozřejmě nemohou divit, že jezdí za draho. ale nevím, odkud berete to přesvědčení, že by to stejně bylo i v ČR.

neuznávání jízdenek: co má společného jízdné na minimální vzdálenost s uznáváním jízdenek? bavíme se o rychlících, tedy např. o cestě Brno - Turnov - jaký je rozdíl mezi cenou jízdenky na 274km a dvěma jízdenkami na 151 + 123?! a i když bude řeč třeba o cestě Choceň - Jaroměř, jestli zaplatíte 74km rovnou nebo 35 + 39, bude rozdíl pár korun.

1km stojí i ve vlaku 10Kč, ale jak často jedete vlakem (rychlíkem!) třeba 8km se třemi přestupy?!

0/0
5.11.2015 16:17

J34a62n 11J11e71m56e83l31k15a 1375950

Ten rozdíl mezi 2ma jízdenkama a jednou zejména u soukromníků bývá značně velký.

0/0
5.11.2015 19:51

J63i75n66d17ř16i31c64h 56Š73k17o16p49e81k 4705741350385

zadání a smlouvu lze dohledat,

vyhodnocení částečně taky

nabídky nejsou veřejné

0/0
5.11.2015 13:32

P97e77t64r 35N87o75v27o88t90n55y 1761960801

Opět excelentní práce ministerstva dopravy. ;-D

0/−1
5.11.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.