Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS

První rychlíková soutěž po třech letech skončila fiaskem. Tendr, který prosazovalo ministerstvo, zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyhověl stížnosti Českých drah. Ty mohou být v klidu, že zatím nepřijdou o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. A navíc si nejspíš zajistily přísun ministerských peněz na další roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i98r43o92s36l24a13v 21Z39i56k50m95u87n88d 6158872727488

Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.

Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.

Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.

Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.

Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.

Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...

Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..

A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.

+2/0
7.11.2015 11:06

A93l74e47x 11T49o10r28o80k 1966941573383

Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?

0/−1
7.11.2015 8:36

M63i75c50h51a54l 21P86a74s45t23o65r59e50k 4164510638508

Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.

+2/−3
5.11.2015 13:19

O42l72d44ř27i76c51h 24J98a45n59e42č73e55k 8269176633101

sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.

jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.

0/−2
5.11.2015 13:25

J91a74n 54J46e44m92e11l96k12a 1795180

To je ale otázka managementu a zákonů. ČD provozně fungují dobře. Problém je, že je tíží odbory a spol více než soukromníky. A to že povedlo odklonit 2 velké nádraží. Což privatizace neřeší.

Odstrašujícím příkladem je Anglie, kdy neví jak by z toho vycouvali. Zákazník, který potřebuje dojíždění za prací těžce zaplatí. Jediné co jejich monopol pak trochu brzdí jsou autobusoví dopravci.

+1/0
5.11.2015 13:34

O87l59d42ř58i64c39h 63J31a22n20e85č33e35k 8529186613531

ČD sice možná provozně fungují dobře, ale je řada důvodů, proč fungují méně efektivně a dráž než soukromníci - mimo odborů a jejich zpátečnického myšlení třeba i obtížný přístup k financování - až do nedávna si na nové vozy vůbec nemohly půjčovat a i nyní to jde hůře, než jak by to šlo soukromníkům, z nichž každý by dostal zakázku na pár tratí - nebo i prostě jejich velikost, v obří firmě vždycky kledá přehlednost, flexibilita, efektivita.

a podle mě není správné říct cestujícím, že protože ČD provozně fungují dobře, tak nehodláme nic měnit a oni musí být rádi za to, co je, i když by to vlastně se stejnými náklady mohlo být výrazně lepší.

"odstrašujícím příkladem je Anglie" - to je sice možné, ale tam asi selhal stát, když to liberalizoval příliš. spousta soukromých dopravců funguje na železnici třeba v Německu a nemyslím si, že by na tom cestující byl bit.

0/0
5.11.2015 13:43

J11a89n 96J58e95m50e23l75k19a 1145970

U malých firem zase platíte 10 managementů.

Drážní dopravu navíc ovlivňují zejména zkostnatělí krajští úředníci a politici. Privatizací převedete tento korupční potenciál čistě na nepřehledné kraje a jejich kámoše.

A dotovaných autobusů to nic nepřineslo - jezdí podle kraje.

Privatizace vodáren, kanalizací tepláren nic dobrého nepřinesla..

Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit.

Ale ne nějakou chaotickou Klasovu privatizaci.

Lepším řešením by byl dobrý management a 100% průhlednost..

0/0
5.11.2015 14:02

O78l43d30ř74i71c16h 21J85a26n83e19č25e61k 8859506883151

"Já neříkám soukromníky ne, ale  20% a vyhodnotit." - jenže on je problém dosáhnout vůbec toho prvního procenta. Všechny soutěže na rychlíky, které zatím proběhly, skončily fiaskem: když před mnoha lety stát soutěžil Pardubice - Liberec a Plzeň - Most (teď ty smlouvy končí), ČD si svou pozici pojistily hrubě podnákladovými cenami. Olomouc - Krnov - Opava zbyl jediný uchazeč a ministerstvo zakázku nezadalo. Plzeň - Most právě vidíme.

Takže určité zkušenosti s tím jsou zatím jen v regionální dopravě - a všiml jste si někde nějakých problémů? Liberec - Varnsdorf s Vogtlandbahn funguje, v Jizerských horách soutěž vyhrály ČD a od té doby se výrazně zvýšila kvalita dopravy (nové jednotky, někde i více spojů). Jiné soutěže (kde by už i byly dostatečné zkušenosti s provozem - tedy ne Šumava) si nevybavuju. V ostatních případech, kde jezdí soukromníci (Šumpersko, Sokolov - Kraslice, JHMD) nešlo o soutěže, ale o převzetí tratí, které ČD opustily. Všechno funguje, problémy u JHMD jsou poněkud jiného rázu.

0/0
5.11.2015 14:18

J28a92n 35J41e56m95e22l82k58a 1905190

Naopak, tady se otevřela dvířka a šmahem celý kraj z rozhodnutí úředníků pro ČD padl. Místo třeba jedné trasy a místo třeba 2 "dodavatelů" na jedné trase.

0/0
5.11.2015 15:21

O29l81d55ř35i65c51h 78J89a21n60e29č41e32k 8449696903731

cože? 8-o mám tomu rozumět tak, že podle Vás, když ÚOHM zrušil soutěž na jednu trať, která právě měla být "na zkoušku", tak se teď místo toho rovnou bude soutěžit celý kraj najednou? (pomiňme, že rychlíky s kraji nemají nic společného)

0/0
5.11.2015 15:55

J44a72n 55J60e17m34e89l20k71a 1475860

Jihočeské lokálky jsou přece vysoutěžené, ne.. V jednom Balíku..

0/0
5.11.2015 19:34

O34l62d88ř56i30c75h 96J11a63n88e95č43e71k 8989936893981

asi se ČD bojí, že když MD dá to 1% rychlíků soukromníkům, tak se zjistí, že to funguje...

0/0
5.11.2015 14:42

M61i13c96h86a14l 47P47a85s44t58o21r57e65k 4244920148908

No tak s tím financováním, tak jestli si myslíte, že kdyby ČD prodali RJ tak, že by někdo hned ochotně RJ půjčil 300 miliard na nákup vozidel, tak jste asi blázen. Myslím, že ČD jako státní podnik má větší možnosti se k takovým penězům dostat.

0/0
5.11.2015 14:05

O65l58d71ř71i21c55h 46J67a37n84e48č38e83k 8619236433891

to jsem neřekl. já tvrdím, že pokud by na kompletní obnovu vozového parku bylo potřeba třeba 100 mld, tak 20 firem každá po 5 miliardách sežene snáz než jedna firma celých těch 100 mld.

0/0
5.11.2015 14:10

V58a68c49l10a29v 24H50a69j84e27k 3846539979

To bych teda rád věděl proč v minulosti všechny soukromé dráhy přešly do vlastnictví a provozování státu.

0/0
6.11.2015 21:54

M73i12c38h79a42l 45P27a36s50t56o59r28e76k 4624980568608

Když bude nějaká akciovka mít špatné výsledky a bude ztrátová tak vymění vedení a zase se dostane do zisku. Podle Vás by bylo ale správné kdyby v takovém případě prodala své ziskové části za symbolickou korunu a jela dále. Ať si zisky tvoří někdo jiný. A nechala by si jenom to ztrátové. ČD jsou akciovka a tudíž si myslím, že by to mělo fungovat stejně jako u každé jiné akciovky. Problém je, že stát tam dosazuje lidi, kteří o tom nemají páru, kamarády apod. kteří se jen jdou napakovat na vysokých platech a nemají žádnou zodpovědnost a je jim to jedno. A jako bonus teď politici kamarádům rozdávají trati. RJ na trase OVA Praha přepravuje jen některé lidi a ještě si vybírá kolik a kam nic víc nemusí. ČD musí přepravit celý zbytek i ty co RJ bere jako nějaký odpad (kola, vozíčkáři...), musí se starat o nádraží atd. ČD jsou ten kdo ve špičkách před a po prodloužených víkendech přepravuje ty masy lidí. Musí na to, ale mít vozy navíc a to něco stojí. ČD přepravují haldy lidí kteří jezdi zadarmo a nejsou ani zaměstnanci ČD a mají z toho prd. ČD přepraví v dálkových vlacích i lidi, kteří chtějí jet jen jednu zastávku. RJ má úmyslně počet těchto míst omezen, aby tam takoví lidé nelezli a nezabírali místo. ČD má větší náklady jen to nějak někteří lidé jako vy pořád nechápou, že i taková údržba, úklid nádraží něco stojí a není to zadarmo, že mít ve vozech spousty místa pro kola místo sedadel taky snižuje ziskovost. Teď mi to připomnělo ten rozhovor s mluvčím RJ, který řekl že RJ to dělá jen pro zisk a nějaké kola a vozíčkáři je nezajímají. Že jim jen zabírají místo. Že chtějí jen co nejvíce sedadel a na co nejdelší vzdálenosti. Tolik k tomu proč to ČD mají za 100 a RJ za 80. RJ si vybírá, ČD vozí všechny.

0/−1
5.11.2015 13:59

O95l97d23ř74i65c34h 63J90a45n43e31č12e35k 8379606243391

však říkám - sám jste si odpověděl. stát není schopen akciovku efektivně řídit. takže by bylo nejlepší, aby vůbec neexistovala a příslušné služby místo ní zajišťovaly soukromé firmy.

a když je řeč o státem / kraji objednané a dotované dopravě, tak sem prosím netahejte ryze komerční záležitost, jako jsou IC Praha - Ostrava. to je jasné, že tam se RJ snaží maximalizovat tržby a má ve vlaku radši sedadla místo míst pro kola. ty vlaky ČD, který musí pobrat špičky, musí vozit cestující jednu zastávku a "musí" vozit kola, jsou státem dotované expresy.

na lince z Bratislavy do Komárna RJ vozíčkáře a kola vozí - jak to? protože jde o státem či krajem objednanou a placenou linku, kde objednavatel nařídil, že dopravce tyto služby musí poskytovat. je jasné, že kdyby RJ býval dostal zakázku na Olomouc - Krnov - Opava, tak by tyto služby taky poskytoval, protože by podle smlouvy prostě musel a taky za to od státu dostal zaplaceno.

0/0
5.11.2015 14:08

J20a45n 10J13e28m77e26l63k18a 1215890

Ten posun názoru u Ostrava Valašké Meziříčí - zaplať pánbůh za něj. Doufejme, že zdvoukolejnění a elektrifikace Ostrava Frýdek je již tedy pevná varianta. Současné řešení v mimo příměstské oblastí Frenštátu je taky docela fajn. Zvýšení z 60 na 100 je pokrok..

0/0
5.11.2015 13:40

J81i52ř61í 51K22o33c30u86r40e32k 6185764735888

Provozování časté příměstské dopravy na jedkonolejce je dost hloupé. Při čekání na křižování (to není obřad v kostele) se prostojí spousta času. A stojící vlak s lidmi moc "práce" neudělá, kdo by za to platil. Také roste riziko, že na předotopním zabezpečení dojde k havárii. Zlášt na Ostravsku by se na to mělo dávat pozor, není to tak dávno, kdy tam na jednokolejné trati byl smrťák. Že byla tramvajová ...

0/0
5.11.2015 14:07

J96i11ř95í 34K24o29c97u13r46e51k 6625564565778

Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení

----

A konkurence toto způsobuje jak? Tento problém vleče už od 80. let, kdy se nekoncepčně navyráběly stovky šínobusů aby jezdily tam, kde nemají co dělat.

0/0
5.11.2015 13:59

M30i96c20h56a23l 73P19a92s80t78o88r11e16k 4734830168128

Nechápu váš příspěvek. Já psal, že stát místo aby se postaral o to, že ČD budou fungovat skvěle, tak raději způsobem pokus omyl rozdávají chaoticky trati.

0/0
5.11.2015 14:08

O67l35d24ř31i75c29h 39J93a91n90e77č16e20k 8879656753521

já mám spíš pocit, že způsobem pokus omyl se řídí ČD a celé ministerstvo dopravy - právě neustálé střídání ministrů a v návaznosti managementu ČD je asi hlavním důvodem, proč ČD mají velmi daleko k efektivnímu a dlouhodobě koncepčnímu fungování.

"rozdávají chaoticky trati" - aha, můžete mi prosím uvést nějaké příklady?

0/0
5.11.2015 14:20

O66l42d22ř60i63c10h 78J13a30n26e45č22e22k 8349296393491

možná by bylo dobré se zamyslet, proč ČD fungují tak mizerně (nekoncepčně) a přitom jinému státnímu molochu se daří docela dobře - mám na mysli ČEZ. ano, ČEZ sice není 100% v rukou státu a je na burze, ale stát v něm má téměř 70% a taky by si s ním mohl dělat, co se mu zlíbí (viz třeba rozhodování o dividendách).

není to tím, že ČEZ má stabilní vedení, které se nemění s každým ministrem, a protože je navíc motivováno opčními programy - tedy silně osobně motivováno na dobrém hospodaření - tak se opravdu snaží firmu řídit co nejlépe?

0/0
5.11.2015 14:48

T93o31m42á55š 53V76e80j62m31e81l41k86a 8708902339

Naprostý nesmysl pane. Bez konkurence se ČD nikam neposunou a jejich jednání tomu i odpovídá.

+1/0
5.11.2015 14:54

T35o63m16á50š 93V50e14j34m44e27l55k12a 8938802799

Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.

0/−6
5.11.2015 11:18

J66i57ř75í 69K93o43c43u95r23e65k 6415964425288

Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.

+1/0
5.11.2015 14:02

J47a26n 58J35e21m86e57l27k78a 1455980

Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?

+1/−1
5.11.2015 10:45

O89l95d97ř38i97c73h 86J80a51n24e82č20e10k 8959886913661

o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?

0/0
5.11.2015 11:10

J92a83n 62J52e71m16e95l10k95a 1755810

modernizace čd cca 40mld. Problém mám s volnou cenou pro cestujícího, neuznáváním jízdenek atd.

0/0
5.11.2015 11:23

J93a31n 48C78e39p70e13k 1474446670

A on vám ČSAD Náchod uznává jízdenku od ČSAD Jihotrans?

0/0
5.11.2015 11:40

P25e90t53r 26N90o13v63o15t58n38y 1321940901

Ne. A chcete mít stejný bordel na železnici?

+3/−1
5.11.2015 11:49

O93l82d55ř27i88c11h 37J11a96n15e85č30e75k 8149806393921

proč bordel? pokud se pročistí současná džungle nabídek ČD, bude to jedině dobře.

v osobních vlacích se jezdí za krajské integrované tarify, takže je úplně jedno, s jakým dopravcem jedu.

a v rychlíku mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku - soukromník mi ji prodá přímo ve vlaku, ten snaživý i na internetu nebo přes mobil, stejně jako ČD.

jak často jezdíte dálkovými vlaky s mnoha přestupy, že by Vám toto vadilo? jak často jezdíte trasy, kde by Vám reálně hrozilo, že nejprv pojedete s ČD, pak se soukromníkem A, pak se soukromníkem B a pak prozměnu ještě s ČD?

0/−1
5.11.2015 13:04

J50a56n 98J77e92m18e36l80k13a 1415940

Krajské integrované tarify jsou výrazně dražší než ČD.

0/0
5.11.2015 14:16

O47l47d58ř98i39c24h 83J56a25n84e57č43e39k 8239926483391

Liberec - Frýdlant ČD obyčejné 44, IN25 33, IDOL papírová 38, na čipovou kartu (přestupní) 35.

je to sice jen jeden příklad, ale myslím dostatečně reprezentativní, pokud půjdeme kdekoliv jinde po republice, čísla nejspíš budou podobná.

0/0
5.11.2015 14:24

J69a37n 58J34e28m45e80l47k90a 1555100

Tak třeba v moravskoslezském je výrazně dražší než in 25 a už vůbec než in 50.

+1/0
5.11.2015 15:19

O74l28d46ř85i68c42h 62J59a55n86e89č60e30k 8339236173921

můžete místo opakování "výrazně dražší" uvést nějaká čísla? já uvedl ta z Libereckého kraje, kde je na dané trase IN25 za 33 vs. na krajskou čipovou kartu za 35 - dražší, ale nikoliv výrazně.

že je krajský tarif dražší než IN50 - jo, to už tak bývá, hold nemůžete chtít všechno. ale úplně stejný problém budete mít, když Vám kraj zruší poslední vlak a pošle místo něj autobus. hold nejsme ve Švýcarsku, kde železniční slevenky platí i na Postbus.

0/0
5.11.2015 16:01

J22a68n 63J98e68m96e20l75k82a 1695280

Ale mě IN 50 zcela vyhovuje. Musel bych to hledat, ale bylo to minimálně 1,3 nebo 1,5 za km a dráhy 1,1 Kč/km s in 25. K tomu nemají jednotlivé jízdné u vlaků.

0/0
5.11.2015 19:33

J11a76n 60J48e67m82e81l95k48a 1715730

Jediný problém, co já mám, že kraj a město naopak podkopává vlaky.

Př: kombinace 44km, Cena busu cca 5 km 18Kč (3,6 Kč/km, porovnání vlak ČD 11Kč), vlak 37 km 44 Kč (1,2 Kč/km), Mhd 2 km 14 Kč (7 kč/km mizerná nenavazující perioda co  20 min) Souhrn krajského řešení 76 Kč/45 km s časem cca 1:30. Tedy 1,7 Kč/km s rychlostním průměrem 30 km/h.  Auto 45 min, průměr 60

0/0
5.11.2015 19:48

O96n59d43ř92e51j 79P75l38í11v14a 9380875351313

taktez v pardubickem a kralovehradeckem je krajsky tarif drazsi, vyplati se jen v porovnani se zakladnim jizdnym cd ale to nesmite nikde prestupovat, protože PA a HK kraje mají ids jak noha, tak v momente kdy nemate karticku a prestupujete musite zaplatit jizdne na kazdy spoj zvlast, pak uz to vychází šul nul nebo draz i oproti zakladnimu tarifu cd, což se rovná situaci jako byste nemeli zakaznickou u cd kdyz nemate jejich karticku, o cenach oproti in25 a in50 ani nemluve.

0/0
5.11.2015 16:29

J91i11r15k30a 36D19v85o72ř44á58k 4785350513928

No to těžko. ČD má v tarifu džungli právě proto, že se přizpůsobuje soukromníkům a jejich manýrům, a dost dobře nemůže nepřizpůsobovat. Takže už nejede jen na kilometrový tarif a příplatek. V ČR to kvůli nekoncepčnosti ministerstva dopadne tak, že až bude soukromníků deset, bude takových džunglí deset.

0/0
5.11.2015 14:46

O46l51d27ř67i31c47h 71J13a65n74e54č39e10k 8539686233711

;-D to byl pokus o vtip?

kdy ČD začaly s eLiškami (z nichž se vyvinuly Včasné jízdenky), celodenními jízdenkami, skupinovými víkendovými jízdenkami atd atd? a proč tato džungle funguje na celé síti a nikoliv na JEDINÉ trati, kde má ČD konkurenci? ;-D

0/−2
5.11.2015 14:51

R88a35d26e75k 81J75a74n21a61t87a 9335256834242

eLiška vznikla jako reakce na RT Express. A dnešní "včasná jízdenka" velmi souvisí nejen s konkurencí vlakovou, ale i s konkurencí autobusů - tam kde autobusy jezdí, je na stejnu vzdálenost nižší, než tam, kde nejezdí.

A víkendové síťové jízdenky jsou svou podstatou (2 dospělí a 3 děti) jasně míněné jako konkurence rodinnému výletu autem.

0/0
5.11.2015 15:47

J38i82ř91í 58K86o69c66u86r59e87k 6445404755958

Asi jsem měl vlčí mlhu, šalvěj nebo já nevím co. Koupil jsem si IDSJMK lístek v autobusu a průvodčí ve vlaku mi ho uznala.

0/0
5.11.2015 13:54

R19o42b13e30r85t 89H98o35m26o63l75k51a 4553698590472

To ani né, ale DPO Ostrava uznává jízdenku Arriva, TQM a 3 ČSAD a tak všichni vzájemně vrámci integrované dopravy. A mimo DPO jsou všechno soukromé společnosti. Jak vidno, když se chce......

0/0
4.12.2015 10:05

O86l80d60ř38i11c26h 60J19a35n12e32č48e66k 8869476453981

i přes ty desítky miliard investic je vozový park ČD stále podinvestovaný. pokud ČD ztratí pár tratí, na nichž náhodou jezdí to lepší z jejich vozového parku, tak to bez problémů využijí jinde. navíc se zatím zkouší soutěžit hlavně tratě, kde ČD jezdí spíš s tím horším, co mají, a kde tedy je reálná naděje, že soutěž přinese změnu. leckde si tratě prodloužení objednávek u ČD podmínily lepšími soupravami.

např. v Jizerských horách jezdily před nějakými 10 lety hlavně škatule 810+010, v lepším případě Regionovy. lepší vozy (řada 843) se přinejmenším na trať Liberec - Harrachov dostaly až pod nátlakem kraje, že soutěž sice nevypíše, ale ČD tam musí poslat lepší vozy. o pár let později soutěž vypsal, vyhrály ji ČD a nasadily nové Stadlery - teď mají smlouvu na 10 nebo 15 let a o využití investic tak je postaráno. pokud by kraj nikdy nic neudělal, nejspíš by tam dodnes drncaly Regionovy.

volná cena pro cestujícího? dobrý blábol - na to jste přišel kde? horní limit ceny bude vždy dán vyhláškou ministerstva (obyčejné jízdné). že byste za ni musel jezdit se bát nemusíte, dopravci se sakra budou snažit, aby maximalizovali tržby.

neuznávání jízdenek - marginální. na osobních vlacích se stejně jezdí za krajské integrované tarify, kde Vás vlastně vůbec nemusí zajímat, s jakým dopravcem jedete, na rychlících mi nevadí, když si při každém přestupu koupím novou jízdenku, tu mi soukromník stejně prodá přímo ve vlaku, ČD a snaživí soukromníci i na internetu nebo přes mobil.

0/0
5.11.2015 13:00

J25a51n 55J30e94m97e34l26k13a 1655370

V Anglii klidně jezdí 30 let staré vlaky, Pravda asi lepší než koženka. Ale soukromník se nerovná nový vlak.

Volná cena pro cestujícího. Pokud vím vždy se soutěží na nejnižší cenu pro kraj. Ale ne pro cestujícího. V Anglii mají evidetně ruce otevřené. X typů tarifů, nestornovatelnost, vybraný vlak atd atd. A pak z hodiny na hodinu stojí lístek do 1. třídy třeba 30Kč/km. Každý dopravce má svůj web. A své podmínky. Smluvní pokuty..

Dopravce se nemusí sakra snažít - pokud se za státní prachy opraví infrastruktura, kdy pak bude třeba výrazně rychlejší než auto a bus(vrt nebo příměstská se zácpama), vlak dostane z dotací a pak tam bude s posvědcením státu, jeden dopravce na jedné trase 15 let v monopolu, tak co asi udělá.. Zdraží. Proč ne, od toho tam je. Jeho invence klesne k 0.

Neuznávání jízdenek. Každý malý doklad na pár km u autobusového dopravce stojí min 10 Kč, třeba za km nebo 2.

V ČR jezdíme za docela nízké jízdné..

+1/−1
5.11.2015 15:11

O82l45d23ř95i37c21h 11J62a78n46e94č92e80k 8939936833671

ano soukromník nerovná se nový vlak. jaké vlaky (minimální požadavky na ně) na vysoutěžených tratích budou jezdit určuje objednavatel. jak už jsem napsal, zatím se soutěžily hlavně tratě, kde výrazný potenciál pro zlepšení byl a pokud se budou soutěžit ty, kde ČD jezdí s novými vlaky, zadavatel si jistě dá požadavek, že kvalita musí zůstat přinejmenším zachována.

cena pro cestujícího: objednavatel si jízdné resp. maximální jízdné zadá. couráky pro kraj vždy fungují v rámci krajského integrovaného tarifu, na ten dopravce nemá žádný vliv. maximálně může mít právo na vlastní komerční nabídky, které logicky musí být levnější než ten krajský tarif, aby je někdo chtěl využívat. obdobně když si stát u soukromníka objedná rychlíky, ceník mu nařídí - půjde o "obyčejné jízdné" ČD. s tím, že soukromník samozřejmě může jezdit levněji, pokud chce. pokud si v Anglii toto nepohlídali a dali dopravcům zcela volnou ruku, tak se samozřejmě nemohou divit, že jezdí za draho. ale nevím, odkud berete to přesvědčení, že by to stejně bylo i v ČR.

neuznávání jízdenek: co má společného jízdné na minimální vzdálenost s uznáváním jízdenek? bavíme se o rychlících, tedy např. o cestě Brno - Turnov - jaký je rozdíl mezi cenou jízdenky na 274km a dvěma jízdenkami na 151 + 123?! a i když bude řeč třeba o cestě Choceň - Jaroměř, jestli zaplatíte 74km rovnou nebo 35 + 39, bude rozdíl pár korun.

1km stojí i ve vlaku 10Kč, ale jak často jedete vlakem (rychlíkem!) třeba 8km se třemi přestupy?!

0/0
5.11.2015 16:17

J60a68n 39J26e40m51e40l28k14a 1275910

Ten rozdíl mezi 2ma jízdenkama a jednou zejména u soukromníků bývá značně velký.

0/0
5.11.2015 19:51

J82i36n21d97ř60i33c36h 89Š87k35o21p54e85k 4835651610295

zadání a smlouvu lze dohledat,

vyhodnocení částečně taky

nabídky nejsou veřejné

0/0
5.11.2015 13:32

P57e73t35r 11N24o65v65o44t35n20y 1521930811

Opět excelentní práce ministerstva dopravy. ;-D

0/−1
5.11.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.