Diskuze

Honda se celý život hnal za zvukem motoru, svět naučil jezdit na mopedu

Z umouněného technického nadšence se stal jedním ze symbolů japonského průmyslu. Soičiró Honda začal s opravami jízdních kol v dílně svého otce a dnes jeho jméno nese jedna z největších automobilek světa. Jeho legendární moped se stal jedním ze symbolů osobní mobility.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J62a95n 36K60r70u27p86k52a

9. 11. 2015 9:33

1) Proc to neni v rubrice Auto?

2) S tim zvukem to je naprosta pravda. Zvuk motoru Honda me posledne zlomil pri vyberu auta. :-)

0 0
možnosti

V šedesátých letech jsme byli největší výrobc motocyklů na světě. Naše značky Jawa a ČZ získávaly vavříny na závdech a soutěžích po celém světě. Včetně vítězství ve slavné Šestidení, několika titulů v Mistrovství světa v motokrosu a také tituly na ploché dráze. Dnes u nás výroba motocyklů prakticky neexistuje když tedy pominu živořící Jawu pod vedením přebarveného komanče. Co nedokázali zničit nacisté ani komunisté, dokázala Klausova zločinná banda za pár let. Motocyklovou výrobu ČZ která vyráběla i 80% komponentů pro Jawu bezplatně "darovali" italské Cagivě, Ta ji vyrabovala, zlikvidovala výrobní zařízení, zanechala dluhy a odtáhla.

Motorky byly v roce 89 samozřejmě zastaralé stejně jako kolbenky Jawa a ČZ. Vše se ale dalo zachránit. Je to chtělo mít přístup a vůli jako mají lidé typu pana Hondy. V roce 89 se cpali na světové trhy teprve Číňané. Stačilo jít jejich cestou, koupit licence na japonské motory a začít právě s mopedy o kterých se píše. Já je totiž prodávám a něco o nich vím. Nezničitelné, úsporné motory nadčasové konstrukce v podvozcích které by jsme dokázaly vyrábět lepší než tehdy Číňané. Jenže to by si po Pyšáku musel národ uvědomit, v jaké jsme situaci, že musíme dělat od rána do večera a žít ve skromnosti, abychom dohlali bohaté sousedy na Západě po kterých jsme pošilhávali. Místo strojů a technologií jsem jsme ale nakoupili nová auta, elektroniku a obrazně prožrali v barevných jogurtech. Každý chtěl být dealerem nebo managerem, dělat a tvořit nikdo.

Teď jsem před chvíli dokoukal na závody a jdu ještě do dílny a zrovna budu chystat novou činskou motorku, abych ji měl vzorně připravenou na krámě před jarní sezónou. Raději bych tam měl tedy Čezetu. Strakoničtí hlupci ji ale nechali vyrabovat.

1 0
možnosti

Kdo myslite ze v 89 ty fabriky nejcasteji privatizoval? No jasne ze stranicti komousi, kteri to meli z prvni ruky a tem o nejake budovani znacky a vyvoj rozhodne neslo. Vytunelovat a hotovo.

1 0
možnosti
Foto

Hezký příběh, charismatický člověk. Ten jeho citát „Skutečně nejvzácnější chvíle v životě se dají počítat na okamžiky, kdy je dotčena vaše duše.“ znám v jiném překladu („... kdy je vaše duše hluboce rozrušena“) už mnoho let. Velmi inteligentní protiváha Budhově tvrzení „příčinou utrpení je žízeň".

0 0
možnosti
Foto

A ta holka na 2. fotce je moc hezká.

1 0
možnosti
ML

M34a34r88t92i89n 84L13a79c85o

8. 11. 2015 13:09

10/12 Honda NR 750

Motor s oválnymi piestami a 8 ventilmi na valec!

0 0
možnosti
MM

Jj poslední pěkná Honda (teda aspoň pro mě)... Když se podívám na současnou produkci Hondy (ale ono to platí i pro další Japonce), tak co se týče technické stránky, tak jsou určitě na úrovni, ALE ten design je prostě zoufalej :-/

0 0
možnosti
RD

Mená motoriek sú odvodené od ich zvukov ;-)

http://YouTu.be/HnGX5jL-lhg

4 0
možnosti
OB

Mohlo by to být obsáhlejší.... Takovej článek nečlánek.

0 1
možnosti