Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Bratislavy do Vídně za stovku. Jančura chce ujet dražší konkurenci

Český soukromý dopravce RegioJet začne 18. listopadu provozovat autobusovou linku mezi Bratislavou, vídeňským letištěm Schwechat a rakouskou metropolí. Na letiště chce jezdit téměř dvakrát levněji než současná konkurence. Podle výpočtů firmy to i tak bude ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O10l14d96ř45i10c90h 59J74a17n19e71č22e53k 8259176343211

to by mohlo být zajímavé i pro cesty z Vídně na letiště - přímé busy z města totiž stojí myslím 7 eur jednosměrný / 12 zpáteční

0/0
9.11.2015 21:59
Foto

R88a40d70o23m52í11r 60Š45r86á13m67e87k 4728750676154

Jasné. Sedřeme zaměstnance z kůže. Typický "podnikatel"...:))

+5/0
9.11.2015 20:15

A19l87a17n 16Ř15e97p22k27a 4105356

sedřeme a ještě jim za to dáme prd ;-)

+2/0
9.11.2015 22:55

S34a56r41a 20N21o63v62a 3193312681761

Az konecne zacnou zamestnanci vyzadovat dodrzovani zakoniku prace, tak uz tak levno jezdit nebude...;-):-/:-)

+7/0
9.11.2015 18:59

V68l37a38d38i39m89í12r 51F68i11b20i58g93e53r 5894811771794

Zatím se mu daří úbytek těch co raději končí nahrazovat.

+2/0
9.11.2015 19:31

M78a29r16e59k 42V78e91s67e28l75ý 1397588420844

No 100Kc za jednosmerku na 50km mne neprijde zadna lace. Se divim, ze za tu cenu nejezdi i ti ostatni, kdyz jsou tam dva a konkuruji si.

+1/0
9.11.2015 18:48

R64a62d50e85k 96J56a20n54a32t44a 9325546554362

Na tak krátké lince máte velké procento prostojů, kdo ví, kolik si účtuje vídeňské letiště za zastavení, a v neposlední řadě - nevybírá se tolik, kolik jsou náklady, ale tolik, kolik jsou cestující ochotní dát.

Ti dva současní dopravci se zřejmě nesnažili jít s cenou příliš dolů, protože by tratili oba ...

+3/0
9.11.2015 19:18

O59l78d83ř69i50c12h 91J46a20n93e52č73e75k 8499266543211

1) ono to není 50, ale přes 60 - předpokládám, že budou jezdit po dálnici

2) do (širšího) centra Vídně je to ještě dalších 20

v Rakousku za 60km zaplatíte kolem 12 eur, takže ta 4 eura jsou opravdu dost laciná ;-) bus z města na letiště stojí myslím 7 eur... ale ten už teď bude naprosto nezajímavý, když bude jezdit každé půl hodiny S-Bahn a každé půl hodiny railjet/IC, kterým to stojí 4,40 včetně MHD po městě

0/0
10.11.2015 11:00

T90o65m36a59s 30A44u36g50u55s28t50y32n 6897906761100

už bylo trapný, že reklamu Jančurovi dělá Sůra, tak to teď hodili na dalšího redaktora?

+9/−2
9.11.2015 18:46
Foto

J18a81n 86V84a65l45a48l18í38k 6946419300606

;-D;-D

0/0
9.11.2015 21:41

J33a86n 18K80o98b36ě85r12s69k86ý 1170696291933

A potom přijde žaloba za "predátorské" ceny konkurence, když taky slevní aby se nenechala zlikvidovat :-P

+5/−1
9.11.2015 18:39

J20a59n 34V37a17l34o67u20c30h 6232897398410

No predátorské ceny - 50 cestujících (když jeho standardní bus má kapacitu cca 60 míst) x 4euro = 5500kč. Děleno nějakými max. 70km je tržba skoro 80kč/km. Na většinu linek základní obslužnosti (tedy co si objedná stát/kraj/obec, jež potom proplácí ztráty) je kalkulace zhruba poloviční. Takže spíš bych se zamyslel nad jízdným těch stávajících dopravců...

0/0
10.11.2015 18:22

M48i50r48e44k 98Z64á53v58o62d24n29ý 7702817880708

Jančura frajer. On dokáže vydělávat, i kdyby platil cestujícím, aby s ním jezdili :o)

+9/−1
9.11.2015 18:36

P53e78t59r 97B34e27z93s48t64a98r81o19s83t51i 2199266553771

Jezdim u jednoho menšího dopravce,ale co jsem osobně viděl vyplatnici jednoho ze zaměstnanců, kdyby bylo nejhůře, ne k SA, ale klidně i k ICOMu... Proto se nedivim, že proti ostatním i s lepším strojem nabídne ceny jaké nabídne...

+5/0
9.11.2015 18:21

J32a86n 49H26r35u79š58k20a 6653799733393

Mno u těch velkých dopravců je to prašť jak uhoď. Švára jezdil SA i Busline a strašnej nářez. Hlavně plat, když vezeš hromadu lidí. Teď jezdí u modráků (ICOM) a je to lepší, říká, že má alespoň novej BUS a ještě mu prej něco dávaj "zadara". Jinak SA jezdí někdy i ve ztrátě, záleží na obsazenosti BUS (prej musí být 70-80% aby to bylo na 0).

Ale vlastní zkušenost nemám.

0/0
9.11.2015 19:16

P81e16t72r 71B65e23z17s30t57a95r41o32s88t30i 2419656193461

ICOM šel do sebe, plat jak u konkurence, možnost dualsim telefonu s neomezeným tarifem gratis, penzijko, zivotko, výrazně levnější rekreace u jedné větší CK...

0/0
9.11.2015 19:22

V62l61a80d40i44m51í84r 76F61i62b87i84g89e68r 5844971101144

SA moc času nezbývá, taky bude muset přidat. Řidičů je málo a prostě půjdou za lepším. Ono jezdit a mít zodpovědnost za 50-60 lidí není nic moc, tak by to mělo být alespoň slušně zaplacené.

0/0
10.11.2015 8:09

M63a57r68e12k 51D82e30m14e28l 1538914401315

Aha, takže dumpingové ceny. Co to hnát k soudu, jako hnal Jančura České dráhy?!

+6/−2
9.11.2015 18:11

J71i32ř52í 94K43o53c46u97r61e55k 6675184415348

Áno. Zneužil dominantní postavení na trhu. Ještě předtím, než vůbec vyjel. 8-o

0/0
9.11.2015 19:50

R90o51b68e79r16t 87M19r77o98c42z32k40o18w18s90k55i 7518330249634

Kvalita za dobrou cenu R^ co víc chtít...

0/−7
9.11.2015 18:01

J35a38k31u59b 52Š72e18n62k 5940764624237

O kvalitě mi ani nemluvte, už se mi několikrát stalo, že RegioJet, jako jediný v danou dobu, měl 45 minut zpoždění (ostatní, včetně ČD měli podstatně méně) - a to jsem teprve nastupoval... Nebo jiný problém - "přetopeno" v létě, protože nefungovala ve vlaku klimatizace. Autobusy mají možná dobré, ale vlaky většinou velmi pokulhávají.

+7/0
9.11.2015 18:51

D14a30n71i95e23l 82S32c39h25n80i29t79z78e27r 5181764121136

a není náhodou článek o autobusové dopravě?

0/0
11.11.2015 1:57

M94i10c78h39a24l 88P54a47l12e66č47e81k 2851588102104

za zpoždění z 99% nemůže dopravce...Pravda nefunkční klimatizace je achillovou patou žlutáka a nějaký pokrok není vidět už druhé léto po sobě.

0/0
11.11.2015 15:34

C92y36r70i75l 71P15a16v86e33l35k36a 4596732428925

Klasický Jančurův postup při likvidaci konkurence. Už to ukázal několikrát.

+19/−4
9.11.2015 17:47

P72e49t38r60a 56L93o31u44k22o95v22á 3896945680493

Konkurence se likviduje sama tím, že mu nedokáže konkurovat.

+3/−3
9.11.2015 18:00

P18e24t73r91a 93M82a50l52a38k61o16v15a 1888850380974

Ehm, pokud zvládne totéž za polovinu, tak nikdo nemůže říci ani popel...

+5/−1
9.11.2015 18:06

M52a79t32ú35š 85B72e68n14a40k 9528274552113

Tak ako keď tvrdil, že BA - Ke je rentabilné za 9€, teraz v podstate požaduje dotácie inak za trate odíde, pretože tá cena je nízka. Pritom by si mohol dovoliť zdražieť, kedže má aj niekoľko hodín pred odchodom vypredané, teda aspoň v rezervačnom systéme, či je to pravda je otázne.

0/0
9.11.2015 20:08

J78i20ř32í 46V79o95s73e53č67e52k 8170449510841

Ano, nasadit nižší ceny, vystrnadit konkurenci a poté dat ceny lehce pod úroveň původních cen konkurence pri mnohem vyšším standardu služeb. Opravdu hnus :-)

+1/0
9.11.2015 19:15

J33i68ř45í 70K53o90c80u46r76e22k 6475394145508

Tak samozřejmě. Ten sviňák jezdí klimatizovaným busem za to, co si řekne ČSAD za Vrakosu, do které v zimě táhne. Takové firmy by měla strana a vláda vykopat z ČR ... aby tady zbyly ty děravé Vrakosy. ženo. 8-o

0/0
9.11.2015 19:56

J55i23ř85í 75K98o69c18u97r69e47k 6105564735838

*žeano. sorry za překlep

0/0
9.11.2015 19:57

T61o81m93á91š 31G37r28o15s87s51m60a32n95n 6464698802361

a pak poda zalobu ze konkurence statni podnik CD zlevni.. a sam dela to same ..

+1/0
10.11.2015 9:02

L64u54c97i15a17n 86P76a11p46a71z86i51a77n 5314637621415

Díky ČNB ale nejsou 4 erua 100 korun, ale více než sto korun.  Bohužel euro není po 25 korunách. Byli jsme okradeni ve jménu lži a propagandy, vlastizrádců českého národa!

+6/−12
9.11.2015 17:38

E87r70i86k 16D18r14a84g42o59m20i53r71e13c89k81ý 2691973207119

ano, jako exportní země jsme byly úplně okradeni

+2/−1
9.11.2015 17:51

J95o91s82e59f 40H38á88j48e56k 6288800439562

jenomže my nejsme čistě exportní:-P

0/0
9.11.2015 18:31

E46r63i85k 59D37r63a61g63o25m44i18r76e75c14k54ý 2881373207489

samozřejmě že nejsme čistě exportní. To by znamenalo, že jsme naprosto soběstační. Ale vyvážíme toho mnohem víc než dovážíme.

+1/0
9.11.2015 18:50

O42l24d16ř23i17c37h 39M68o53u27r35e14k 1941587884556

byli ... prosimpjekně!

0/0
9.11.2015 19:55

O68l81d15ř93i93c64h 21M68o80u43r27e25k 1321757414296

pardon okradeny.

0/0
9.11.2015 19:55

P87e22t88r38a 21L59o89u10k48o17v91á 3816205500243

Jedna z mnoha výhod kapitalismu nad socialismem. Levnější a kvalitnější služby.R^

+8/−8
9.11.2015 17:37

P21e63t45r 72M55a19l94i26š65k82a 6861345931473

Ale nesmí se to kurv** dotacemi.

+1/0
9.11.2015 18:32

O11n57d93ř36e34j 65Š87t65ě16p45á27n66e92k 5399580908659

Tak nevím jak na SK, ale u nás to nebyly tak přímo dotace ;-D

U nás jsme mu z daní doplatili plnou cenu přepravného, když vezl studenta. Tomu dal klidně jízdenku za korunu, 300 pak nárokoval od státu.

+1/0
9.11.2015 19:21

A58n85t26o60n42í45n 50Z46e80l85e63n93ý 2114853921126

Dotace na studentské jízdné.

0/0
10.11.2015 6:58

M44i41r71e74k 24Z27á20v65o29d97n85ý 7862387570618

Každá mince má dvě strany. Jsem zvědavý, jestli máte na to najít tu druhou, nebo máte jen růžové brýle :)

+1/0
9.11.2015 18:39

M79i24r45e15k 48Z40á52v98o70d10n34ý 7892337250908

Jelikož se tady ukazovat nebudu, tak ještě to vysvětlení, které jsem si chtěl nechat na později. A) Čím to, že může být něco levnější? Tím, že budou nižší náklady. Čím budou nižší náklady? No, autobus bude papat nafty stejně, bude stejně drahý (či v tomto případě i dražší) ... no moc toho nezbývá, že. B) A kvalita? Ta je přímo úměrná ceně, takže to jde proti bodu číslo A. Takže tím to také nemůže být. Takže čím to asi bude. .... Pořád mám takový pocit, že největší ovace na kapitalismus mají ti, kteří tak nějak moc zrovna nemakají :))

+2/0
9.11.2015 19:24

M91i28r16e11k 72Z40á71v14o36d10n34ý 7462467950398

Jo a pokud někdo bude argumentovat o tom, jak díky kapitalismu se sniží zisk podnikatele (který musí být konkurenceschopný), tak bych jen poznamenal, že to není kapitalismem (kde hlavní cílem podnikatele je maximalizace zisku), ale právě konkurenční prostředí (což ale není to stejně, co kapitalismus či socialismus).

0/0
9.11.2015 19:27

R12a16d37e86k 92J93a76n95a69t86a 9525496534672

Bratislava potřebuje spíš dostavět těchto 6 km kolejí: http://mapy.cz/s/mrF5

Pak by mohla být do Bratislavy prodloužena linka S7 vídeňského S-Bahnu, která jede i přes letiště. Vzniklo by tak nové spojení Bratislavy, letiště i Vídně, oproti autobusu rychlejší a spolehlivější ...

+24/−2
9.11.2015 17:28

L23u53c78i92a25n 70P84a62p91a21z64i50a21n 5394777601465

Včera bylo pozdě.

+4/0
9.11.2015 17:39

J58a31n 74J40e46m46e83l71k33a 1775730

No jo no, železná opona stále je.. Zajimavé, že ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy a na Railjety neudělá s zssk ani přípoj.

0/0
9.11.2015 18:26

O36l18d56ř69i86c51h 44J88a68n95e34č66e61k 8509686773641

ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy???

do loňska to bylo nastejno - na střídačku jedno EC do Vídně, jedno do Blavy. nasadit na linku do Vídně railjety údajně ČD donutily ÖBB pohrůžkou, že se bez nich jinak obejdou. ČD pak uvažovaly o nákupu ještě dalších railjetů, které by šly právě na linku do Blavy a Budapešti - jenže pak se změnilo vedení, nový ředitel prohlásil, že ČD jsou už zadlužené příliš a další úvěry si brát nemohou a z obchodu tak sešlo.

dělat z Blavy přípoj do Břeclavi na railjet? proč, když každé 2 hodiny jede přímé EC? zas o tolik lepší ty railjety nejsou.

0/0
9.11.2015 22:13

M28a62t39ú58š 85B25e29n70a79k 9408154962193

Hej tretiu  trať čo by spájala Bratislavu a Viedeň, navyše do totálne nezmyselnej stanice Petžalka, kde jazdia iba vlaky na Viedeň a nikde inde, pretože nimi nik nechcel cestovať.

Keď už sa bavíme o zlepšený spojenia s Viedňou tak treba elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať, Ba DNV - Viedeň, ktorá ústi na Hlavnú stanicu, čo však Bratislava potrebuje najviac je nová hlavná stanica niekde v okolí Vinohrady - Predmestie, Nové Mesto.

+1/0
9.11.2015 18:59

J15a73n 36J95e92m95e86l96k88a 1695690

A co to Vídeňské letiště.. Proč Jančura přes něj asi jezdí.. Navíc už elektrifikovaná trať.

0/0
9.11.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.