Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Bratislavy do Vídně za stovku. Jančura chce ujet dražší konkurenci

Český soukromý dopravce RegioJet začne 18. listopadu provozovat autobusovou linku mezi Bratislavou, vídeňským letištěm Schwechat a rakouskou metropolí. Na letiště chce jezdit téměř dvakrát levněji než současná konkurence. Podle výpočtů firmy to i tak bude ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77l20d64ř54i72c34h 91J31a18n52e91č56e48k 8439806543141

to by mohlo být zajímavé i pro cesty z Vídně na letiště - přímé busy z města totiž stojí myslím 7 eur jednosměrný / 12 zpáteční

0/0
9.11.2015 21:59
Foto

R89a46d52o15m90í62r 54Š63r92á77m11e93k 4598850376524

Jasné. Sedřeme zaměstnance z kůže. Typický "podnikatel"...:))

+5/0
9.11.2015 20:15
Foto

A79l58a39n 93Ř24e81p71k57a 4285586

sedřeme a ještě jim za to dáme prd ;-)

+2/0
9.11.2015 22:55

S60a79r97a 65N58o32v89a 3173962171861

Az konecne zacnou zamestnanci vyzadovat dodrzovani zakoniku prace, tak uz tak levno jezdit nebude...;-):-/:-)

+7/0
9.11.2015 18:59

V93l86a41d12i73m64í37r 28F78i13b51i88g29e64r 5314701821834

Zatím se mu daří úbytek těch co raději končí nahrazovat.

+2/0
9.11.2015 19:31

M33a12r24e66k 91V98e93s25e93l96ý 1727798390274

No 100Kc za jednosmerku na 50km mne neprijde zadna lace. Se divim, ze za tu cenu nejezdi i ti ostatni, kdyz jsou tam dva a konkuruji si.

+1/0
9.11.2015 18:48

R88a42d91e71k 54J53a45n36a51t38a 9215326164762

Na tak krátké lince máte velké procento prostojů, kdo ví, kolik si účtuje vídeňské letiště za zastavení, a v neposlední řadě - nevybírá se tolik, kolik jsou náklady, ale tolik, kolik jsou cestující ochotní dát.

Ti dva současní dopravci se zřejmě nesnažili jít s cenou příliš dolů, protože by tratili oba ...

+3/0
9.11.2015 19:18

O44l48d46ř24i68c75h 65J15a59n37e93č42e17k 8589696403541

1) ono to není 50, ale přes 60 - předpokládám, že budou jezdit po dálnici

2) do (širšího) centra Vídně je to ještě dalších 20

v Rakousku za 60km zaplatíte kolem 12 eur, takže ta 4 eura jsou opravdu dost laciná ;-) bus z města na letiště stojí myslím 7 eur... ale ten už teď bude naprosto nezajímavý, když bude jezdit každé půl hodiny S-Bahn a každé půl hodiny railjet/IC, kterým to stojí 4,40 včetně MHD po městě

0/0
10.11.2015 11:00

T97o72m34a10s 86A71u58g25u38s47t95y59n 6857546681920

už bylo trapný, že reklamu Jančurovi dělá Sůra, tak to teď hodili na dalšího redaktora?

+9/−2
9.11.2015 18:46

J27a79n 55V59a58l21a63l61í82k 6826639760226

;-D;-D

0/0
9.11.2015 21:41

J45a86n 65K21o82b23ě58r81s76k57ý 1750876971393

A potom přijde žaloba za "predátorské" ceny konkurence, když taky slevní aby se nenechala zlikvidovat :-P

+5/−1
9.11.2015 18:39

J96a92n 78V16a57l82o81u79c66h 6582457258140

No predátorské ceny - 50 cestujících (když jeho standardní bus má kapacitu cca 60 míst) x 4euro = 5500kč. Děleno nějakými max. 70km je tržba skoro 80kč/km. Na většinu linek základní obslužnosti (tedy co si objedná stát/kraj/obec, jež potom proplácí ztráty) je kalkulace zhruba poloviční. Takže spíš bych se zamyslel nad jízdným těch stávajících dopravců...

0/0
10.11.2015 18:22

M16i42r71e67k 71Z45á63v28o74d60n54ý 7662407610518

Jančura frajer. On dokáže vydělávat, i kdyby platil cestujícím, aby s ním jezdili :o)

+9/−1
9.11.2015 18:36

P62e80t38r 96B96e48z56s14t34a88r79o15s11t12i 2209356653541

Jezdim u jednoho menšího dopravce,ale co jsem osobně viděl vyplatnici jednoho ze zaměstnanců, kdyby bylo nejhůře, ne k SA, ale klidně i k ICOMu... Proto se nedivim, že proti ostatním i s lepším strojem nabídne ceny jaké nabídne...

+5/0
9.11.2015 18:21

J23a20n 48H26r41u70š88k62a 6103329413343

Mno u těch velkých dopravců je to prašť jak uhoď. Švára jezdil SA i Busline a strašnej nářez. Hlavně plat, když vezeš hromadu lidí. Teď jezdí u modráků (ICOM) a je to lepší, říká, že má alespoň novej BUS a ještě mu prej něco dávaj "zadara". Jinak SA jezdí někdy i ve ztrátě, záleží na obsazenosti BUS (prej musí být 70-80% aby to bylo na 0).

Ale vlastní zkušenost nemám.

0/0
9.11.2015 19:16

P49e27t31r 40B26e85z29s47t27a64r59o37s47t78i 2909396623261

ICOM šel do sebe, plat jak u konkurence, možnost dualsim telefonu s neomezeným tarifem gratis, penzijko, zivotko, výrazně levnější rekreace u jedné větší CK...

0/0
9.11.2015 19:22

V63l35a87d21i27m50í13r 46F49i67b18i44g48e33r 5724981481624

SA moc času nezbývá, taky bude muset přidat. Řidičů je málo a prostě půjdou za lepším. Ono jezdit a mít zodpovědnost za 50-60 lidí není nic moc, tak by to mělo být alespoň slušně zaplacené.

0/0
10.11.2015 8:09

M82a69r84e34k 15D28e36m57e60l 1208784621785

Aha, takže dumpingové ceny. Co to hnát k soudu, jako hnal Jančura České dráhy?!

+6/−2
9.11.2015 18:11

J58i98ř82í 67K15o46c37u10r80e37k 6795454615398

Áno. Zneužil dominantní postavení na trhu. Ještě předtím, než vůbec vyjel. 8-o

0/0
9.11.2015 19:50

R82o25b35e63r47t 39M37r56o91c41z39k29o69w84s68k89i 7918660869874

Kvalita za dobrou cenu R^ co víc chtít...

0/−7
9.11.2015 18:01

J58a44k65u65b 67Š62e20n62k 5120424144877

O kvalitě mi ani nemluvte, už se mi několikrát stalo, že RegioJet, jako jediný v danou dobu, měl 45 minut zpoždění (ostatní, včetně ČD měli podstatně méně) - a to jsem teprve nastupoval... Nebo jiný problém - "přetopeno" v létě, protože nefungovala ve vlaku klimatizace. Autobusy mají možná dobré, ale vlaky většinou velmi pokulhávají.

+7/0
9.11.2015 18:51

D53a87n53i41e34l 56S41c32h50n12i17t51z38e85r 5761524411906

a není náhodou článek o autobusové dopravě?

0/0
11.11.2015 1:57

M45i23c58h72a79l 47P59a69l95e84č28e74k 2531598362514

za zpoždění z 99% nemůže dopravce...Pravda nefunkční klimatizace je achillovou patou žlutáka a nějaký pokrok není vidět už druhé léto po sobě.

0/0
11.11.2015 15:34

C64y45r34i63l 46P56a37v23e37l81k85a 4676312218965

Klasický Jančurův postup při likvidaci konkurence. Už to ukázal několikrát.

+19/−4
9.11.2015 17:47

P89e38t79r17a 15L81o64u59k56o13v75á 3576575250853

Konkurence se likviduje sama tím, že mu nedokáže konkurovat.

+3/−3
9.11.2015 18:00

P19e94t20r14a 35M98a87l94a35k33o20v46a 1428240970594

Ehm, pokud zvládne totéž za polovinu, tak nikdo nemůže říci ani popel...

+5/−1
9.11.2015 18:06

M53a41t62ú45š 22B95e72n35a54k 9108844772603

Tak ako keď tvrdil, že BA - Ke je rentabilné za 9€, teraz v podstate požaduje dotácie inak za trate odíde, pretože tá cena je nízka. Pritom by si mohol dovoliť zdražieť, kedže má aj niekoľko hodín pred odchodom vypredané, teda aspoň v rezervačnom systéme, či je to pravda je otázne.

0/0
9.11.2015 20:08

J70i97ř79í 97V50o71s89e57č26e84k 8960129430531

Ano, nasadit nižší ceny, vystrnadit konkurenci a poté dat ceny lehce pod úroveň původních cen konkurence pri mnohem vyšším standardu služeb. Opravdu hnus :-)

+1/0
9.11.2015 19:15

J83i94ř44í 31K45o57c52u31r25e93k 6785724235318

Tak samozřejmě. Ten sviňák jezdí klimatizovaným busem za to, co si řekne ČSAD za Vrakosu, do které v zimě táhne. Takové firmy by měla strana a vláda vykopat z ČR ... aby tady zbyly ty děravé Vrakosy. ženo. 8-o

0/0
9.11.2015 19:56

J84i59ř35í 24K20o43c64u35r40e48k 6905524185128

*žeano. sorry za překlep

0/0
9.11.2015 19:57

T36o56m64á43š 78G51r88o40s19s77m49a29n17n 6494818842281

a pak poda zalobu ze konkurence statni podnik CD zlevni.. a sam dela to same ..

+1/0
10.11.2015 9:02

L76u57c67i71a66n 59P82a90p98a88z58i64a95n 5394927491495

Díky ČNB ale nejsou 4 erua 100 korun, ale více než sto korun.  Bohužel euro není po 25 korunách. Byli jsme okradeni ve jménu lži a propagandy, vlastizrádců českého národa!

+6/−12
9.11.2015 17:38

E93r68i39k 44D92r71a42g54o49m57i73r89e36c24k52ý 2541293247939

ano, jako exportní země jsme byly úplně okradeni

+2/−1
9.11.2015 17:51

J49o40s69e95f 81H52á79j61e40k 6748230479562

jenomže my nejsme čistě exportní:-P

0/0
9.11.2015 18:31

E79r67i54k 22D55r83a82g85o35m27i27r12e18c10k72ý 2731153197759

samozřejmě že nejsme čistě exportní. To by znamenalo, že jsme naprosto soběstační. Ale vyvážíme toho mnohem víc než dovážíme.

+1/0
9.11.2015 18:50

O25l97d10ř19i34c72h 56M91o23u19r11e78k 1351207274206

byli ... prosimpjekně!

0/0
9.11.2015 19:55

O67l69d40ř98i45c40h 17M23o22u52r93e72k 1511177874356

pardon okradeny.

0/0
9.11.2015 19:55

P64e47t31r57a 79L57o30u49k97o90v69á 3766335480903

Jedna z mnoha výhod kapitalismu nad socialismem. Levnější a kvalitnější služby.R^

+8/−8
9.11.2015 17:37

P91e90t89r 14M14a74l20i40š84k90a 6851965801773

Ale nesmí se to kurv** dotacemi.

+1/0
9.11.2015 18:32

O83n50d15ř30e75j 23Š87t87ě68p39á20n48e89k 5119530698399

Tak nevím jak na SK, ale u nás to nebyly tak přímo dotace ;-D

U nás jsme mu z daní doplatili plnou cenu přepravného, když vezl studenta. Tomu dal klidně jízdenku za korunu, 300 pak nárokoval od státu.

+1/0
9.11.2015 19:21

A88n73t60o12n80í60n 13Z82e60l54e16n46ý 2664923601486

Dotace na studentské jízdné.

0/0
10.11.2015 6:58

M71i23r50e64k 55Z56á34v13o13d32n60ý 7932647830188

Každá mince má dvě strany. Jsem zvědavý, jestli máte na to najít tu druhou, nebo máte jen růžové brýle :)

+1/0
9.11.2015 18:39

M86i24r60e95k 32Z29á74v13o88d11n47ý 7252677810508

Jelikož se tady ukazovat nebudu, tak ještě to vysvětlení, které jsem si chtěl nechat na později. A) Čím to, že může být něco levnější? Tím, že budou nižší náklady. Čím budou nižší náklady? No, autobus bude papat nafty stejně, bude stejně drahý (či v tomto případě i dražší) ... no moc toho nezbývá, že. B) A kvalita? Ta je přímo úměrná ceně, takže to jde proti bodu číslo A. Takže tím to také nemůže být. Takže čím to asi bude. .... Pořád mám takový pocit, že největší ovace na kapitalismus mají ti, kteří tak nějak moc zrovna nemakají :))

+2/0
9.11.2015 19:24

M12i45r58e98k 28Z86á12v15o83d41n48ý 7572977570988

Jo a pokud někdo bude argumentovat o tom, jak díky kapitalismu se sniží zisk podnikatele (který musí být konkurenceschopný), tak bych jen poznamenal, že to není kapitalismem (kde hlavní cílem podnikatele je maximalizace zisku), ale právě konkurenční prostředí (což ale není to stejně, co kapitalismus či socialismus).

0/0
9.11.2015 19:27

R19a28d75e46k 28J32a15n96a37t29a 9955206604622

Bratislava potřebuje spíš dostavět těchto 6 km kolejí: http://mapy.cz/s/mrF5

Pak by mohla být do Bratislavy prodloužena linka S7 vídeňského S-Bahnu, která jede i přes letiště. Vzniklo by tak nové spojení Bratislavy, letiště i Vídně, oproti autobusu rychlejší a spolehlivější ...

+24/−2
9.11.2015 17:28

L18u41c65i31a62n 29P25a44p64a64z30i84a19n 5764647821715

Včera bylo pozdě.

+4/0
9.11.2015 17:39

J76a54n 89J91e28m49e31l62k28a 1955480

No jo no, železná opona stále je.. Zajimavé, že ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy a na Railjety neudělá s zssk ani přípoj.

0/0
9.11.2015 18:26

O31l79d32ř76i50c51h 74J10a82n36e45č37e83k 8739626203251

ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy???

do loňska to bylo nastejno - na střídačku jedno EC do Vídně, jedno do Blavy. nasadit na linku do Vídně railjety údajně ČD donutily ÖBB pohrůžkou, že se bez nich jinak obejdou. ČD pak uvažovaly o nákupu ještě dalších railjetů, které by šly právě na linku do Blavy a Budapešti - jenže pak se změnilo vedení, nový ředitel prohlásil, že ČD jsou už zadlužené příliš a další úvěry si brát nemohou a z obchodu tak sešlo.

dělat z Blavy přípoj do Břeclavi na railjet? proč, když každé 2 hodiny jede přímé EC? zas o tolik lepší ty railjety nejsou.

0/0
9.11.2015 22:13

M43a23t38ú41š 53B57e29n64a70k 9698884912433

Hej tretiu  trať čo by spájala Bratislavu a Viedeň, navyše do totálne nezmyselnej stanice Petžalka, kde jazdia iba vlaky na Viedeň a nikde inde, pretože nimi nik nechcel cestovať.

Keď už sa bavíme o zlepšený spojenia s Viedňou tak treba elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať, Ba DNV - Viedeň, ktorá ústi na Hlavnú stanicu, čo však Bratislava potrebuje najviac je nová hlavná stanica niekde v okolí Vinohrady - Predmestie, Nové Mesto.

+1/0
9.11.2015 18:59

J67a43n 33J75e23m84e42l52k44a 1665110

A co to Vídeňské letiště.. Proč Jančura přes něj asi jezdí.. Navíc už elektrifikovaná trať.

0/0
9.11.2015 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.