Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Bratislavy do Vídně za stovku. Jančura chce ujet dražší konkurenci

Český soukromý dopravce RegioJet začne 18. listopadu provozovat autobusovou linku mezi Bratislavou, vídeňským letištěm Schwechat a rakouskou metropolí. Na letiště chce jezdit téměř dvakrát levněji než současná konkurence. Podle výpočtů firmy to i tak bude ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O44l90d32ř55i52c55h 45J21a26n51e63č28e53k 8239366413521

to by mohlo být zajímavé i pro cesty z Vídně na letiště - přímé busy z města totiž stojí myslím 7 eur jednosměrný / 12 zpáteční

0/0
9.11.2015 21:59
Foto

R76a15d55o35m54í19r 72Š87r56á53m98e13k 4688320836704

Jasné. Sedřeme zaměstnance z kůže. Typický "podnikatel"...:))

+5/0
9.11.2015 20:15
Foto

A56l75a19n 96Ř67e93p14k63a 4275356

sedřeme a ještě jim za to dáme prd ;-)

+2/0
9.11.2015 22:55

S83a11r13a 87N38o28v98a 3123182751781

Az konecne zacnou zamestnanci vyzadovat dodrzovani zakoniku prace, tak uz tak levno jezdit nebude...;-):-/:-)

+7/0
9.11.2015 18:59

V68l88a81d58i66m95í12r 46F18i57b28i78g56e95r 5474261431834

Zatím se mu daří úbytek těch co raději končí nahrazovat.

+2/0
9.11.2015 19:31

M81a10r91e18k 28V35e71s84e67l25ý 1797138650244

No 100Kc za jednosmerku na 50km mne neprijde zadna lace. Se divim, ze za tu cenu nejezdi i ti ostatni, kdyz jsou tam dva a konkuruji si.

+1/0
9.11.2015 18:48

R18a91d86e85k 37J48a11n97a12t26a 9195776644322

Na tak krátké lince máte velké procento prostojů, kdo ví, kolik si účtuje vídeňské letiště za zastavení, a v neposlední řadě - nevybírá se tolik, kolik jsou náklady, ale tolik, kolik jsou cestující ochotní dát.

Ti dva současní dopravci se zřejmě nesnažili jít s cenou příliš dolů, protože by tratili oba ...

+3/0
9.11.2015 19:18

O56l90d89ř11i64c28h 35J74a86n60e69č55e86k 8819386853651

1) ono to není 50, ale přes 60 - předpokládám, že budou jezdit po dálnici

2) do (širšího) centra Vídně je to ještě dalších 20

v Rakousku za 60km zaplatíte kolem 12 eur, takže ta 4 eura jsou opravdu dost laciná ;-) bus z města na letiště stojí myslím 7 eur... ale ten už teď bude naprosto nezajímavý, když bude jezdit každé půl hodiny S-Bahn a každé půl hodiny railjet/IC, kterým to stojí 4,40 včetně MHD po městě

0/0
10.11.2015 11:00

T14o91m14a70s 63A19u61g88u94s81t83y97n 6747976501700

už bylo trapný, že reklamu Jančurovi dělá Sůra, tak to teď hodili na dalšího redaktora?

+9/−2
9.11.2015 18:46
Foto

J48a37n 75V35a77l47a47l88í42k 6156369250806

;-D;-D

0/0
9.11.2015 21:41

J60a29n 68K25o59b15ě85r59s60k92ý 1810386221693

A potom přijde žaloba za "predátorské" ceny konkurence, když taky slevní aby se nenechala zlikvidovat :-P

+5/−1
9.11.2015 18:39

J45a50n 76V21a61l29o84u47c53h 6622607878650

No predátorské ceny - 50 cestujících (když jeho standardní bus má kapacitu cca 60 míst) x 4euro = 5500kč. Děleno nějakými max. 70km je tržba skoro 80kč/km. Na většinu linek základní obslužnosti (tedy co si objedná stát/kraj/obec, jež potom proplácí ztráty) je kalkulace zhruba poloviční. Takže spíš bych se zamyslel nad jízdným těch stávajících dopravců...

0/0
10.11.2015 18:22

M53i25r37e57k 81Z45á18v43o62d24n82ý 7242927640208

Jančura frajer. On dokáže vydělávat, i kdyby platil cestujícím, aby s ním jezdili :o)

+9/−1
9.11.2015 18:36

P86e44t92r 96B65e77z12s47t65a92r73o95s94t22i 2749166633711

Jezdim u jednoho menšího dopravce,ale co jsem osobně viděl vyplatnici jednoho ze zaměstnanců, kdyby bylo nejhůře, ne k SA, ale klidně i k ICOMu... Proto se nedivim, že proti ostatním i s lepším strojem nabídne ceny jaké nabídne...

+5/0
9.11.2015 18:21

J48a41n 43H32r44u10š91k13a 6353819353923

Mno u těch velkých dopravců je to prašť jak uhoď. Švára jezdil SA i Busline a strašnej nářez. Hlavně plat, když vezeš hromadu lidí. Teď jezdí u modráků (ICOM) a je to lepší, říká, že má alespoň novej BUS a ještě mu prej něco dávaj "zadara". Jinak SA jezdí někdy i ve ztrátě, záleží na obsazenosti BUS (prej musí být 70-80% aby to bylo na 0).

Ale vlastní zkušenost nemám.

0/0
9.11.2015 19:16

P95e68t63r 73B59e19z68s63t31a86r51o77s71t63i 2189496233311

ICOM šel do sebe, plat jak u konkurence, možnost dualsim telefonu s neomezeným tarifem gratis, penzijko, zivotko, výrazně levnější rekreace u jedné větší CK...

0/0
9.11.2015 19:22

V87l18a28d52i53m33í75r 64F10i92b14i61g52e29r 5214711961144

SA moc času nezbývá, taky bude muset přidat. Řidičů je málo a prostě půjdou za lepším. Ono jezdit a mít zodpovědnost za 50-60 lidí není nic moc, tak by to mělo být alespoň slušně zaplacené.

0/0
10.11.2015 8:09

M42a30r61e65k 47D10e49m61e88l 1658604791905

Aha, takže dumpingové ceny. Co to hnát k soudu, jako hnal Jančura České dráhy?!

+6/−2
9.11.2015 18:11

J52i89ř14í 93K27o74c53u24r40e96k 6945184755588

Áno. Zneužil dominantní postavení na trhu. Ještě předtím, než vůbec vyjel. 8-o

0/0
9.11.2015 19:50

R69o44b31e65r98t 66M13r17o91c68z32k70o27w12s91k43i 7208130309114

Kvalita za dobrou cenu R^ co víc chtít...

0/−7
9.11.2015 18:01

J61a71k48u35b 93Š96e52n89k 5110324654567

O kvalitě mi ani nemluvte, už se mi několikrát stalo, že RegioJet, jako jediný v danou dobu, měl 45 minut zpoždění (ostatní, včetně ČD měli podstatně méně) - a to jsem teprve nastupoval... Nebo jiný problém - "přetopeno" v létě, protože nefungovala ve vlaku klimatizace. Autobusy mají možná dobré, ale vlaky většinou velmi pokulhávají.

+7/0
9.11.2015 18:51

D71a50n79i27e67l 10S60c22h86n45i96t44z71e56r 5561504311956

a není náhodou článek o autobusové dopravě?

0/0
11.11.2015 1:57

M86i90c87h73a96l 96P94a94l70e12č24e23k 2151688122744

za zpoždění z 99% nemůže dopravce...Pravda nefunkční klimatizace je achillovou patou žlutáka a nějaký pokrok není vidět už druhé léto po sobě.

0/0
11.11.2015 15:34

C98y75r32i74l 75P19a52v18e24l26k73a 4136632478495

Klasický Jančurův postup při likvidaci konkurence. Už to ukázal několikrát.

+19/−4
9.11.2015 17:47

P11e67t15r44a 74L67o96u53k81o31v71á 3386575960733

Konkurence se likviduje sama tím, že mu nedokáže konkurovat.

+3/−3
9.11.2015 18:00

P40e38t42r95a 56M79a28l56a29k76o48v79a 1588790330904

Ehm, pokud zvládne totéž za polovinu, tak nikdo nemůže říci ani popel...

+5/−1
9.11.2015 18:06

M41a33t62ú22š 55B98e34n37a17k 9118314502533

Tak ako keď tvrdil, že BA - Ke je rentabilné za 9€, teraz v podstate požaduje dotácie inak za trate odíde, pretože tá cena je nízka. Pritom by si mohol dovoliť zdražieť, kedže má aj niekoľko hodín pred odchodom vypredané, teda aspoň v rezervačnom systéme, či je to pravda je otázne.

0/0
9.11.2015 20:08

J14i80ř93í 20V50o84s45e70č67e89k 8680829210841

Ano, nasadit nižší ceny, vystrnadit konkurenci a poté dat ceny lehce pod úroveň původních cen konkurence pri mnohem vyšším standardu služeb. Opravdu hnus :-)

+1/0
9.11.2015 19:15

J66i35ř86í 48K72o57c39u39r15e94k 6835274405138

Tak samozřejmě. Ten sviňák jezdí klimatizovaným busem za to, co si řekne ČSAD za Vrakosu, do které v zimě táhne. Takové firmy by měla strana a vláda vykopat z ČR ... aby tady zbyly ty děravé Vrakosy. ženo. 8-o

0/0
9.11.2015 19:56

J14i87ř55í 57K77o12c25u95r53e69k 6185944875308

*žeano. sorry za překlep

0/0
9.11.2015 19:57

T73o42m93á39š 44G23r66o11s29s62m58a91n23n 6734758982351

a pak poda zalobu ze konkurence statni podnik CD zlevni.. a sam dela to same ..

+1/0
10.11.2015 9:02

L32u54c41i65a78n 44P20a15p18a69z70i81a27n 5394777691195

Díky ČNB ale nejsou 4 erua 100 korun, ale více než sto korun.  Bohužel euro není po 25 korunách. Byli jsme okradeni ve jménu lži a propagandy, vlastizrádců českého národa!

+6/−12
9.11.2015 17:38

E65r71i11k 54D82r26a46g13o68m92i98r85e87c50k30ý 2531433857499

ano, jako exportní země jsme byly úplně okradeni

+2/−1
9.11.2015 17:51

J55o63s94e97f 82H34á36j53e94k 6298110339792

jenomže my nejsme čistě exportní:-P

0/0
9.11.2015 18:31

E31r14i18k 13D97r80a49g37o93m62i19r51e20c29k29ý 2281503377839

samozřejmě že nejsme čistě exportní. To by znamenalo, že jsme naprosto soběstační. Ale vyvážíme toho mnohem víc než dovážíme.

+1/0
9.11.2015 18:50

O52l38d23ř54i69c73h 27M30o56u71r50e82k 1661697294636

byli ... prosimpjekně!

0/0
9.11.2015 19:55

O83l42d26ř55i62c46h 22M61o10u84r56e72k 1151167354546

pardon okradeny.

0/0
9.11.2015 19:55

P91e27t79r51a 17L58o47u39k79o60v91á 3646525790513

Jedna z mnoha výhod kapitalismu nad socialismem. Levnější a kvalitnější služby.R^

+8/−8
9.11.2015 17:37

P80e89t64r 45M84a33l80i31š16k25a 6611545841263

Ale nesmí se to kurv** dotacemi.

+1/0
9.11.2015 18:32

O54n24d49ř46e95j 89Š49t88ě77p56á34n93e86k 5749110538569

Tak nevím jak na SK, ale u nás to nebyly tak přímo dotace ;-D

U nás jsme mu z daní doplatili plnou cenu přepravného, když vezl studenta. Tomu dal klidně jízdenku za korunu, 300 pak nárokoval od státu.

+1/0
9.11.2015 19:21

A18n30t43o74n81í50n 70Z50e31l20e94n72ý 2354553141626

Dotace na studentské jízdné.

0/0
10.11.2015 6:58

M22i35r45e52k 28Z56á88v11o91d22n17ý 7202897460158

Každá mince má dvě strany. Jsem zvědavý, jestli máte na to najít tu druhou, nebo máte jen růžové brýle :)

+1/0
9.11.2015 18:39

M29i61r68e52k 34Z50á51v72o73d77n94ý 7742787530258

Jelikož se tady ukazovat nebudu, tak ještě to vysvětlení, které jsem si chtěl nechat na později. A) Čím to, že může být něco levnější? Tím, že budou nižší náklady. Čím budou nižší náklady? No, autobus bude papat nafty stejně, bude stejně drahý (či v tomto případě i dražší) ... no moc toho nezbývá, že. B) A kvalita? Ta je přímo úměrná ceně, takže to jde proti bodu číslo A. Takže tím to také nemůže být. Takže čím to asi bude. .... Pořád mám takový pocit, že největší ovace na kapitalismus mají ti, kteří tak nějak moc zrovna nemakají :))

+2/0
9.11.2015 19:24

M52i11r30e41k 73Z49á65v11o37d61n40ý 7412827680428

Jo a pokud někdo bude argumentovat o tom, jak díky kapitalismu se sniží zisk podnikatele (který musí být konkurenceschopný), tak bych jen poznamenal, že to není kapitalismem (kde hlavní cílem podnikatele je maximalizace zisku), ale právě konkurenční prostředí (což ale není to stejně, co kapitalismus či socialismus).

0/0
9.11.2015 19:27

R59a59d83e15k 75J21a65n12a78t21a 9705616704732

Bratislava potřebuje spíš dostavět těchto 6 km kolejí: http://mapy.cz/s/mrF5

Pak by mohla být do Bratislavy prodloužena linka S7 vídeňského S-Bahnu, která jede i přes letiště. Vzniklo by tak nové spojení Bratislavy, letiště i Vídně, oproti autobusu rychlejší a spolehlivější ...

+24/−2
9.11.2015 17:28

L32u81c19i57a75n 69P16a89p58a72z65i62a60n 5414907921195

Včera bylo pozdě.

+4/0
9.11.2015 17:39

J67a13n 41J27e45m89e73l76k14a 1855970

No jo no, železná opona stále je.. Zajimavé, že ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy a na Railjety neudělá s zssk ani přípoj.

0/0
9.11.2015 18:26

O50l30d12ř86i94c37h 14J79a31n83e17č98e35k 8699116213481

ČD preferuje vlakové spojení na Vídeň místo Bratislavy???

do loňska to bylo nastejno - na střídačku jedno EC do Vídně, jedno do Blavy. nasadit na linku do Vídně railjety údajně ČD donutily ÖBB pohrůžkou, že se bez nich jinak obejdou. ČD pak uvažovaly o nákupu ještě dalších railjetů, které by šly právě na linku do Blavy a Budapešti - jenže pak se změnilo vedení, nový ředitel prohlásil, že ČD jsou už zadlužené příliš a další úvěry si brát nemohou a z obchodu tak sešlo.

dělat z Blavy přípoj do Břeclavi na railjet? proč, když každé 2 hodiny jede přímé EC? zas o tolik lepší ty railjety nejsou.

0/0
9.11.2015 22:13

M23a59t34ú20š 85B11e12n58a38k 9558864902443

Hej tretiu  trať čo by spájala Bratislavu a Viedeň, navyše do totálne nezmyselnej stanice Petžalka, kde jazdia iba vlaky na Viedeň a nikde inde, pretože nimi nik nechcel cestovať.

Keď už sa bavíme o zlepšený spojenia s Viedňou tak treba elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať, Ba DNV - Viedeň, ktorá ústi na Hlavnú stanicu, čo však Bratislava potrebuje najviac je nová hlavná stanica niekde v okolí Vinohrady - Predmestie, Nové Mesto.

+1/0
9.11.2015 18:59

J79a70n 82J17e48m38e69l77k67a 1325370

A co to Vídeňské letiště.. Proč Jančura přes něj asi jezdí.. Navíc už elektrifikovaná trať.

0/0
9.11.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.