Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11l82a88d35i37m60í41r 67P80e73š24í92k 1257534497687

Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau  neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.

0/0
19.11.2015 9:39

P58e95t40r 10B51e89z21s40t81a32r49o88s32t29i 2849936793531

A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....

0/0
12.11.2015 2:28

R12a53d23e19k 91J63a14n28a43t73a 9155626104232

Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.

0/0
12.11.2015 8:48

Z56d13e47n91ě40k 14Š50i70n82d47l44a25u30e58r 5457416835902

Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.

+1/0
11.11.2015 14:28

M73i39r59o69s24l55a51v 26Z90i59k36m17u22n48d 6578432367328

S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...

0/0
12.11.2015 18:00

M15i38r89o41s61l70a48v 72Z48i19k26m68u13n22d 6258692307258

Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...

+3/0
11.11.2015 12:08

J31i81ř73í 86E32r26b57e97n 1533914866177

Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba ;-)

+1/0
11.11.2015 14:48

M17i17r19o87s96l57a68v 67Z10i69k37m61u83n12d 6528512507208

Jakuszyce jsou zastávka, nikoli stanice ...

0/0
12.11.2015 18:05

T48o19m35a41s 73A15u16g83u55s26t53y39n 6547906741930

Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?

"bude vlaky objednává"

0/0
11.11.2015 8:26

V26a38c60l94a15v 15H81a33j67e62k 3236729279

Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.

+2/−1
11.11.2015 8:24

B93o63h73u94s10l49a46v 96K68r97á83l55í33k 2511620839536

Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.

0/0
11.11.2015 8:43

J53a83n 32S38ů21r77a 4565333813862

Uzavření smlouvy na provoz na této trase vyplývá ze smlouvy ze soutěže na JHŽ. Za cenu, o které si mohou ve většině nesoutěžících krajů jen nechat zdát.

0/0
11.11.2015 12:57

T23o30m36a91s 81A48u31g41u52s35t44y89n 6267786921760

Proč se pane Sůra nedáte na politiku? Mistrovství neodpovědět na otázku ovládáte skvěle...

0/0
11.11.2015 23:52

M90i63l36a16n 31T35r98i25b98u39č28e73k 5204417444820

Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?

Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(

0/0
11.11.2015 6:00

P32a91v23e25l 80J83i62n28d41ř69i24š62e21k 3100575866480

Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.

0/0
11.11.2015 7:43

V94a97c63l55a89v 33H86a24j15e65k 3816329319

21 těchto motrových vozů na Liberecku již 3 roky jezdí, takže si o tom něco zjistěte.

+4/0
11.11.2015 7:56

P12a33v61e34l 58J81i95n70d83ř76i47š54e31k 3670175676540

Já jsem neřekl, že nejezdí a přeji jim to. Souprava 3roky je jako nová, je pěkná a nikdo jim to nebere. Akorát podle článku byla objednávka s těmito soupravami a tzv. třeba se něco stane bude jinak nic víc nic míň.

0/0
11.11.2015 9:41

T84o75m16a72s 62A53u95g87u33s38t66y34n 6567966481220

škoda, že jsme se to nedozvěděli z článku...

0/0
11.11.2015 8:27

R75a87d90e41k 19J75a94n62a88t23a 9125916704222

"zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce?"

Na to nepotřebujete žádnou studii. Stačí každou zimu vidět, co lidí z ČR chce jet s běžkama až do Jakuszyc a musí přestupovat 1 zastávku před koncem.

Jinak postup, že vozidlo z ČR jezdí na nějakou výjimku kousek do zahraničí, najdete víc. Na některých místech např. zajíždělí naše motoráky 810 nebo elektrické lokomotivy do Německa ...

+2/0
11.11.2015 8:04

P85e41t91r 47J57a23r76o45š 2354271875717

To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe  nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici ;-D

+3/0
10.11.2015 22:25

J15i84ř18í 47E55r20b23e97n 1343294936917

Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.

0/0
11.11.2015 14:50

J66o93s44e96f 95P66i90š16v74e30j45c 5946216708649

No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.

V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.

+7/0
10.11.2015 22:18

Š55t74e27f73a23n 94F82r58i16č89a 7822378933546

Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.

0/0
10.11.2015 22:14

B25o12h71u43s67l27a63v 30K20r51á90l29í91k 2141240779436

Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.

0/0
10.11.2015 22:33

V26l19a24d11i36m69í72r 28M74ü91l79l48e23r 6473595103330

Tak pokud to bude záviset na Polácích, tak to bude problém. Jejich velkopanské chování to nepřipustí.

+9/−1
10.11.2015 19:12

J46i36n90d79ř19i97c30h 87H56r63a52d13e53c91k39ý 6245859682582

vitajtě v krámu uniwerzálnym! co pan szuka všistko mame: kot packówy, fazule jantarówe, lizáky malinówe...telefon komurkowy amerikánsky!

+7/0
10.11.2015 21:04

Z60b37i16g87n70i17e96w 54K44o55l27a70n51o 9156534532231

i dva pepiki z kotliny ceske ;-D

0/−1
11.11.2015 0:30

V54á95c88l27a43v 90P37a48v83l71í21k 9482760944314

byrokracie nás jednou zničí... Německej vlak jezdící v Čechách nemůže do Polska protože blabla... Hlavně že jsme všichni v EU. Tohle není TGV, tohle je příhraniční lokálka převážející výletníky, pár příbuzných a sem tam nějakého uprchlíka, který si popletl cedule lehce zaměnitelné cedule Dresden a Wroclaw...

+19/0
10.11.2015 19:01

T18o45m24á63š 87K75n62a73i31f36l 6223890127280

sice je to jen lokálka... ale to je taky jediny rozdíl...

+1/0
10.11.2015 19:52

V96i84k82t50o33r 69N41á54r13o63ž48n87ý 3539792788

U železnice je problém v tom , že každý železniční systém se vyvíjel v každé zemi originálně...takže může nastat situace , že některé železniční vozidlo si nebude rozumět se zabezpečovacími systémy v jiné zemi. Proto je třeba to schválení.

+9/0
10.11.2015 20:06

P58e69t72r 44N77e92c56h83a45n18i98c90k17ý 7223636698690

To máte sice pravdu, ale bavíme se o lokálce do Poreby, kde nic jiného nejede a vlak jezdí na ohlášku, tam by mohla jezdit i koňka.

+2/0
10.11.2015 21:41

V11i35k92t68o91r 51N91á21r80o83ž74n81ý 3189842218

A žádné zab.zařízení v Porebě není ?

0/0
10.11.2015 21:45

P24e84t76r 56N43e41c41h55a62n16i88c92k49ý 7333336558210

A výjimka na ten obrat vyjednat nejde? Však jde o jednu kolej a pár otoček

0/0
10.11.2015 22:07

R56a35d33e82k 19J77a32n76a13t51a 9355116444122

Vyjednat lze vše, ale opět je důvod "Polák".

Myslím, že v tom roce 2010 se otevření zadrhlo na tom, že tam nebyl drážní telefon (tj. drát vedle trati) mezi Kořenovem a Porebou. Samozřejmě, dá se použít běžná veřejná telefonní linka (ale na to je třeba papír, a ten Poláci ne a ne podepsat, trvalo jim to půl roku).

+1/0
11.11.2015 8:10

R61a42d26e82k 32J10a49n84a91t53a 9915606364452

Myslím, že tam jsou problémy dva:

1) polský úřední šiml

2) přídržnice, které prý Stadler nemá rád

0/0
10.11.2015 21:47

P88e84t31r 86N44e50c58h62a72n64i87c61k93ý 7473656198640

1+2) To nikdo nevěděl, když to vyjednával? Naplácla si Polská a Česká strana? Kraj se nezajímal a všechno hodil na dopravce i když si to koledovalo o problémy a dopravce se taky nezajímal? Že se to dovídáme měsíc před startem a při finišování výhybny v Harrachově. Ne že by mě to v těchto zeměpisných šířkách překvapovalo

+1/0
10.11.2015 22:08

R52a20d80e87k 58J46a71n89a38t38a 9345346824972

"Naplácla si Polská a Česká strana?"

Asi plácla. Slíbili to. No a? S Poláky byly problémy vždycky, najděte, si co to obnášelo, než se ta trať před pár lety vůbec otevřela. Samozřejmě, nemusíte jim věřit vůbec a vůbec se s nima nebavit. Ale pak byste ty vlaky nezprovoznil nikdy.

Že Vy se něco dovídáte až před startem, neznamená, že se o tom v hospodách i diskuzích na internetu nemluví už dlouho ...

0/0
11.11.2015 8:07

P26e33t40r 25N75e15c46h26a23n25i26c90k67ý 7293586458600

Zkoušky na přechodnost vlaku snad šlo dělat dávno předem, myslel jsem, že tohle bude mít česká strana promyšlenější.

0/0
11.11.2015 8:36

J32i97ř16í 35K51o70c92u77r14e43k 6385964785688

To víte, musí se ověřit, zda vozidlo pro rozchod 1435 mm zvládne koleje o rozchodu 1435 mm. A jestli rozdělovač a startér spalovacího motoru nebude elektromagneticky rozkmitávat drátovod k mechanickému návěstidlu. A jestli wi-fi ve vlaku neotevře uzavřený přejezd. Úředník si může vymyslet tisíce takovýchto podmínek.

Jednotné schválení pro EU? Ech... to bude tak 30-50 let ještě trvat a tou dobou už možná ani EU nebude.

+1/0
11.11.2015 16:47

R33o43m39a62n 77J94e30s41c78h49k75e 9148435707445

Paradox je, že je to původně německá dráha Zackenbahn.

0/0
11.11.2015 17:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.