Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59l86a77d67i54m21í51r 90P23e90š97í17k 1397354417187

Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau  neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.

0/0
19.11.2015 9:39

P53e29t44r 54B73e50z96s35t20a21r20o41s11t72i 2399966413911

A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....

0/0
12.11.2015 2:28

R55a13d80e50k 87J96a39n46a26t36a 9625386704312

Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.

0/0
12.11.2015 8:48

Z39d46e76n85ě84k 25Š55i18n88d51l57a43u10e20r 5887506605102

Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.

+1/0
11.11.2015 14:28

M74i46r79o37s36l13a41v 47Z25i36k33m69u72n80d 6508882117648

S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...

0/0
12.11.2015 18:00

M94i52r21o26s45l46a24v 38Z92i54k95m29u56n74d 6758612637338

Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...

+3/0
11.11.2015 12:08

J51i12ř19í 73E54r47b10e29n 1843284786757

Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba ;-)

+1/0
11.11.2015 14:48

M92i21r18o34s55l17a87v 57Z10i42k23m97u19n85d 6508952787578

Jakuszyce jsou zastávka, nikoli stanice ...

0/0
12.11.2015 18:05

T93o21m27a26s 47A98u54g30u96s73t26y26n 6617956591270

Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?

"bude vlaky objednává"

0/0
11.11.2015 8:26

V60a83c20l31a29v 67H72a15j32e18k 3876219639

Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.

+2/−1
11.11.2015 8:24

B67o95h13u49s36l33a66v 58K75r73á19l79í34k 2191240419836

Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.

0/0
11.11.2015 8:43

J79a27n 47S91ů35r66a 4845573383352

Uzavření smlouvy na provoz na této trase vyplývá ze smlouvy ze soutěže na JHŽ. Za cenu, o které si mohou ve většině nesoutěžících krajů jen nechat zdát.

0/0
11.11.2015 12:57

T47o21m92a38s 20A43u66g38u76s22t76y35n 6717916681840

Proč se pane Sůra nedáte na politiku? Mistrovství neodpovědět na otázku ovládáte skvěle...

0/0
11.11.2015 23:52

M20i11l51a93n 57T58r73i48b37u70č72e70k 5424397284910

Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?

Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(

0/0
11.11.2015 6:00

P96a97v29e46l 81J44i98n45d67ř79i46š28e17k 3540545546330

Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.

0/0
11.11.2015 7:43

V50a55c83l15a43v 76H88a46j54e10k 3486699949

21 těchto motrových vozů na Liberecku již 3 roky jezdí, takže si o tom něco zjistěte.

+4/0
11.11.2015 7:56

P95a46v93e83l 37J72i72n31d12ř75i11š15e36k 3770215546410

Já jsem neřekl, že nejezdí a přeji jim to. Souprava 3roky je jako nová, je pěkná a nikdo jim to nebere. Akorát podle článku byla objednávka s těmito soupravami a tzv. třeba se něco stane bude jinak nic víc nic míň.

0/0
11.11.2015 9:41

T82o25m28a46s 91A83u43g85u63s30t39y98n 6377436591750

škoda, že jsme se to nedozvěděli z článku...

0/0
11.11.2015 8:27

R71a83d10e34k 32J26a81n80a12t47a 9795816984162

"zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce?"

Na to nepotřebujete žádnou studii. Stačí každou zimu vidět, co lidí z ČR chce jet s běžkama až do Jakuszyc a musí přestupovat 1 zastávku před koncem.

Jinak postup, že vozidlo z ČR jezdí na nějakou výjimku kousek do zahraničí, najdete víc. Na některých místech např. zajíždělí naše motoráky 810 nebo elektrické lokomotivy do Německa ...

+2/0
11.11.2015 8:04

P98e77t91r 23J26a32r51o57š 2134621605977

To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe  nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici ;-D

+3/0
10.11.2015 22:25

J73i52ř43í 31E73r41b51e39n 1633924216307

Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.

0/0
11.11.2015 14:50

J19o66s43e46f 44P53i14š60v86e56j30c 5616176238279

No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.

V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.

+7/0
10.11.2015 22:18

Š37t33e24f79a46n 72F34r51i38č47a 7802728483406

Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.

0/0
10.11.2015 22:14

B68o52h16u65s70l14a59v 87K14r23á59l58í98k 2201270319806

Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.

0/0
10.11.2015 22:33

V23l60a24d24i15m49í22r 73M56ü83l25l15e97r 6633795653290

Tak pokud to bude záviset na Polácích, tak to bude problém. Jejich velkopanské chování to nepřipustí.

+9/−1
10.11.2015 19:12

J27i13n24d94ř46i19c66h 48H28r11a30d87e72c23k33ý 6165669662222

vitajtě v krámu uniwerzálnym! co pan szuka všistko mame: kot packówy, fazule jantarówe, lizáky malinówe...telefon komurkowy amerikánsky!

+7/0
10.11.2015 21:04

Z33b26i63g12n92i91e23w 29K43o82l16a58n78o 9926794922231

i dva pepiki z kotliny ceske ;-D

0/−1
11.11.2015 0:30

V17á85c76l50a56v 74P85a48v90l85í82k 9702910974414

byrokracie nás jednou zničí... Německej vlak jezdící v Čechách nemůže do Polska protože blabla... Hlavně že jsme všichni v EU. Tohle není TGV, tohle je příhraniční lokálka převážející výletníky, pár příbuzných a sem tam nějakého uprchlíka, který si popletl cedule lehce zaměnitelné cedule Dresden a Wroclaw...

+19/0
10.11.2015 19:01

T95o66m41á13š 63K11n30a13i32f89l 6333640227510

sice je to jen lokálka... ale to je taky jediny rozdíl...

+1/0
10.11.2015 19:52

V51i94k92t29o19r 98N79á89r71o76ž50n76ý 3639122168

U železnice je problém v tom , že každý železniční systém se vyvíjel v každé zemi originálně...takže může nastat situace , že některé železniční vozidlo si nebude rozumět se zabezpečovacími systémy v jiné zemi. Proto je třeba to schválení.

+9/0
10.11.2015 20:06

P51e84t73r 62N21e60c75h39a22n85i82c53k60ý 7333206738960

To máte sice pravdu, ale bavíme se o lokálce do Poreby, kde nic jiného nejede a vlak jezdí na ohlášku, tam by mohla jezdit i koňka.

+2/0
10.11.2015 21:41

V49i89k89t50o81r 97N60á15r94o63ž62n86ý 3479282958

A žádné zab.zařízení v Porebě není ?

0/0
10.11.2015 21:45

P91e41t80r 78N47e88c39h43a26n89i95c22k96ý 7463206538400

A výjimka na ten obrat vyjednat nejde? Však jde o jednu kolej a pár otoček

0/0
10.11.2015 22:07

R12a66d61e25k 49J16a68n85a22t56a 9265956234522

Vyjednat lze vše, ale opět je důvod "Polák".

Myslím, že v tom roce 2010 se otevření zadrhlo na tom, že tam nebyl drážní telefon (tj. drát vedle trati) mezi Kořenovem a Porebou. Samozřejmě, dá se použít běžná veřejná telefonní linka (ale na to je třeba papír, a ten Poláci ne a ne podepsat, trvalo jim to půl roku).

+1/0
11.11.2015 8:10

R74a67d85e60k 28J51a40n35a17t19a 9565726604842

Myslím, že tam jsou problémy dva:

1) polský úřední šiml

2) přídržnice, které prý Stadler nemá rád

0/0
10.11.2015 21:47

P85e63t68r 83N20e32c83h79a65n80i51c34k21ý 7923356418230

1+2) To nikdo nevěděl, když to vyjednával? Naplácla si Polská a Česká strana? Kraj se nezajímal a všechno hodil na dopravce i když si to koledovalo o problémy a dopravce se taky nezajímal? Že se to dovídáme měsíc před startem a při finišování výhybny v Harrachově. Ne že by mě to v těchto zeměpisných šířkách překvapovalo

+1/0
10.11.2015 22:08

R46a13d47e31k 54J21a84n90a11t98a 9765586524682

"Naplácla si Polská a Česká strana?"

Asi plácla. Slíbili to. No a? S Poláky byly problémy vždycky, najděte, si co to obnášelo, než se ta trať před pár lety vůbec otevřela. Samozřejmě, nemusíte jim věřit vůbec a vůbec se s nima nebavit. Ale pak byste ty vlaky nezprovoznil nikdy.

Že Vy se něco dovídáte až před startem, neznamená, že se o tom v hospodách i diskuzích na internetu nemluví už dlouho ...

0/0
11.11.2015 8:07

P76e55t83r 10N58e86c41h85a90n68i93c11k14ý 7193936408470

Zkoušky na přechodnost vlaku snad šlo dělat dávno předem, myslel jsem, že tohle bude mít česká strana promyšlenější.

0/0
11.11.2015 8:36

J10i74ř94í 19K68o23c63u41r51e83k 6915194325168

To víte, musí se ověřit, zda vozidlo pro rozchod 1435 mm zvládne koleje o rozchodu 1435 mm. A jestli rozdělovač a startér spalovacího motoru nebude elektromagneticky rozkmitávat drátovod k mechanickému návěstidlu. A jestli wi-fi ve vlaku neotevře uzavřený přejezd. Úředník si může vymyslet tisíce takovýchto podmínek.

Jednotné schválení pro EU? Ech... to bude tak 30-50 let ještě trvat a tou dobou už možná ani EU nebude.

+1/0
11.11.2015 16:47

R31o23m22a74n 78J37e91s75c54h81k60e 9218785367525

Paradox je, že je to původně německá dráha Zackenbahn.

0/0
11.11.2015 17:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.