Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39l51a22d47i33m54í10r 35P96e37š73í96k 1757304747907

Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau  neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.

0/0
19.11.2015 9:39

P32e61t14r 20B75e80z89s26t74a18r86o60s11t73i 2219296103501

A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....

0/0
12.11.2015 2:28

R86a69d23e71k 30J82a33n18a69t83a 9295336624252

Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.

0/0
12.11.2015 8:48

Z62d31e87n96ě37k 32Š78i62n70d31l31a58u46e23r 5747956635612

Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.

+1/0
11.11.2015 14:28

M76i75r79o86s30l19a88v 82Z37i52k72m29u41n54d 6838332447478

S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...

0/0
12.11.2015 18:00

M51i33r31o71s27l18a17v 52Z50i98k34m85u93n94d 6878652717858

Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...

+3/0
11.11.2015 12:08

J49i82ř44í 66E87r48b49e50n 1203964116887

Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba ;-)

+1/0
11.11.2015 14:48

M13i62r89o39s57l21a38v 55Z13i62k77m23u66n48d 6828132657778

Jakuszyce jsou zastávka, nikoli stanice ...

0/0
12.11.2015 18:05

T34o53m88a22s 47A93u64g17u65s43t32y76n 6667956541480

Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?

"bude vlaky objednává"

0/0
11.11.2015 8:26

V20a30c33l13a65v 39H53a43j39e45k 3296659539

Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.

+2/−1
11.11.2015 8:24

B31o10h65u47s54l29a76v 44K24r50á52l45í91k 2141710229806

Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.

0/0
11.11.2015 8:43

J84a21n 27S21ů98r72a 4815413733682

Uzavření smlouvy na provoz na této trase vyplývá ze smlouvy ze soutěže na JHŽ. Za cenu, o které si mohou ve většině nesoutěžících krajů jen nechat zdát.

0/0
11.11.2015 12:57

T23o44m77a17s 58A45u50g21u21s31t20y28n 6517356701740

Proč se pane Sůra nedáte na politiku? Mistrovství neodpovědět na otázku ovládáte skvěle...

0/0
11.11.2015 23:52

M15i82l60a30n 47T49r70i27b64u43č54e36k 5194107924640

Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?

Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(

0/0
11.11.2015 6:00

P22a54v18e30l 78J71i45n85d56ř62i59š10e58k 3740915756850

Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.

0/0
11.11.2015 7:43

V38a96c76l58a23v 48H75a94j17e88k 3926119959

21 těchto motrových vozů na Liberecku již 3 roky jezdí, takže si o tom něco zjistěte.

+4/0
11.11.2015 7:56

P84a11v31e27l 63J38i79n61d53ř35i20š25e43k 3900855206260

Já jsem neřekl, že nejezdí a přeji jim to. Souprava 3roky je jako nová, je pěkná a nikdo jim to nebere. Akorát podle článku byla objednávka s těmito soupravami a tzv. třeba se něco stane bude jinak nic víc nic míň.

0/0
11.11.2015 9:41

T15o68m62a60s 33A71u95g87u62s41t69y54n 6837646551920

škoda, že jsme se to nedozvěděli z článku...

0/0
11.11.2015 8:27

R54a65d74e98k 37J57a38n46a16t76a 9525506484962

"zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce?"

Na to nepotřebujete žádnou studii. Stačí každou zimu vidět, co lidí z ČR chce jet s běžkama až do Jakuszyc a musí přestupovat 1 zastávku před koncem.

Jinak postup, že vozidlo z ČR jezdí na nějakou výjimku kousek do zahraničí, najdete víc. Na některých místech např. zajíždělí naše motoráky 810 nebo elektrické lokomotivy do Německa ...

+2/0
11.11.2015 8:04

P14e84t18r 95J72a86r42o43š 2344771585307

To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe  nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici ;-D

+3/0
10.11.2015 22:25

J74i74ř48í 90E98r51b54e69n 1493454296457

Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.

0/0
11.11.2015 14:50

J27o77s21e34f 23P27i94š52v47e24j43c 5646686748689

No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.

V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.

+7/0
10.11.2015 22:18

Š81t15e22f32a49n 30F77r36i62č70a 7672848523986

Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.

0/0
10.11.2015 22:14

B92o37h64u48s87l59a54v 19K31r19á21l60í63k 2771370609146

Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.

0/0
10.11.2015 22:33

V35l39a75d85i86m44í32r 96M95ü95l10l83e70r 6513595193980

Tak pokud to bude záviset na Polácích, tak to bude problém. Jejich velkopanské chování to nepřipustí.

+9/−1
10.11.2015 19:12

J47i31n16d10ř29i85c18h 37H95r90a23d38e69c23k57ý 6345209622592

vitajtě v krámu uniwerzálnym! co pan szuka všistko mame: kot packówy, fazule jantarówe, lizáky malinówe...telefon komurkowy amerikánsky!

+7/0
10.11.2015 21:04

Z23b32i16g49n29i26e90w 63K57o18l46a47n68o 9106544772881

i dva pepiki z kotliny ceske ;-D

0/−1
11.11.2015 0:30

V39á97c34l19a89v 76P58a48v41l82í67k 9362850354454

byrokracie nás jednou zničí... Německej vlak jezdící v Čechách nemůže do Polska protože blabla... Hlavně že jsme všichni v EU. Tohle není TGV, tohle je příhraniční lokálka převážející výletníky, pár příbuzných a sem tam nějakého uprchlíka, který si popletl cedule lehce zaměnitelné cedule Dresden a Wroclaw...

+19/0
10.11.2015 19:01

T41o95m59á85š 25K24n65a80i13f93l 6543790867540

sice je to jen lokálka... ale to je taky jediny rozdíl...

+1/0
10.11.2015 19:52

V75i69k68t68o78r 45N79á64r34o13ž42n38ý 3899802848

U železnice je problém v tom , že každý železniční systém se vyvíjel v každé zemi originálně...takže může nastat situace , že některé železniční vozidlo si nebude rozumět se zabezpečovacími systémy v jiné zemi. Proto je třeba to schválení.

+9/0
10.11.2015 20:06

P17e95t31r 31N20e11c36h14a93n91i73c24k42ý 7533166948320

To máte sice pravdu, ale bavíme se o lokálce do Poreby, kde nic jiného nejede a vlak jezdí na ohlášku, tam by mohla jezdit i koňka.

+2/0
10.11.2015 21:41

V78i60k85t17o96r 66N27á55r10o60ž41n34ý 3829812848

A žádné zab.zařízení v Porebě není ?

0/0
10.11.2015 21:45

P74e98t28r 86N58e57c64h43a73n42i64c73k86ý 7703646328790

A výjimka na ten obrat vyjednat nejde? Však jde o jednu kolej a pár otoček

0/0
10.11.2015 22:07

R96a47d16e21k 29J97a10n97a63t14a 9635106744712

Vyjednat lze vše, ale opět je důvod "Polák".

Myslím, že v tom roce 2010 se otevření zadrhlo na tom, že tam nebyl drážní telefon (tj. drát vedle trati) mezi Kořenovem a Porebou. Samozřejmě, dá se použít běžná veřejná telefonní linka (ale na to je třeba papír, a ten Poláci ne a ne podepsat, trvalo jim to půl roku).

+1/0
11.11.2015 8:10

R68a18d91e39k 66J53a86n18a72t30a 9955516424632

Myslím, že tam jsou problémy dva:

1) polský úřední šiml

2) přídržnice, které prý Stadler nemá rád

0/0
10.11.2015 21:47

P12e52t68r 39N94e19c53h85a44n77i63c78k30ý 7853606938600

1+2) To nikdo nevěděl, když to vyjednával? Naplácla si Polská a Česká strana? Kraj se nezajímal a všechno hodil na dopravce i když si to koledovalo o problémy a dopravce se taky nezajímal? Že se to dovídáme měsíc před startem a při finišování výhybny v Harrachově. Ne že by mě to v těchto zeměpisných šířkách překvapovalo

+1/0
10.11.2015 22:08

R79a73d67e91k 14J77a78n35a64t35a 9195396434892

"Naplácla si Polská a Česká strana?"

Asi plácla. Slíbili to. No a? S Poláky byly problémy vždycky, najděte, si co to obnášelo, než se ta trať před pár lety vůbec otevřela. Samozřejmě, nemusíte jim věřit vůbec a vůbec se s nima nebavit. Ale pak byste ty vlaky nezprovoznil nikdy.

Že Vy se něco dovídáte až před startem, neznamená, že se o tom v hospodách i diskuzích na internetu nemluví už dlouho ...

0/0
11.11.2015 8:07

P33e55t66r 43N61e60c94h70a78n62i24c32k57ý 7603136748660

Zkoušky na přechodnost vlaku snad šlo dělat dávno předem, myslel jsem, že tohle bude mít česká strana promyšlenější.

0/0
11.11.2015 8:36

J31i22ř36í 44K71o68c95u19r48e89k 6605694535288

To víte, musí se ověřit, zda vozidlo pro rozchod 1435 mm zvládne koleje o rozchodu 1435 mm. A jestli rozdělovač a startér spalovacího motoru nebude elektromagneticky rozkmitávat drátovod k mechanickému návěstidlu. A jestli wi-fi ve vlaku neotevře uzavřený přejezd. Úředník si může vymyslet tisíce takovýchto podmínek.

Jednotné schválení pro EU? Ech... to bude tak 30-50 let ještě trvat a tou dobou už možná ani EU nebude.

+1/0
11.11.2015 16:47

R75o14m44a73n 54J73e29s27c41h98k83e 9138875387885

Paradox je, že je to původně německá dráha Zackenbahn.

0/0
11.11.2015 17:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.