Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73l78a79d42i16m43í10r 77P35e73š63í62k 1967884697447

Je zajímavé, že stejné Stadlery provozuje firma Trilex a bez problémů jezdi přes Polsko ze Žitavy do Hrádku nad Nisou. Možná, že to Poláci v úseku Hrádek-Zittau  neberou jako trať, ale jako tankodrom. Ani se nedivím, taky jako tankodrom vypadá.

0/0
19.11.2015 9:39

P94e53t27r 40B47e31z94s50t61a82r34o91s79t52i 2699566893791

A jaké schválení pro provoz by bylo potřeba pro C954E, C956E Axer nebo Crossway... Myslím, že problém by se poresil....

0/0
12.11.2015 2:28

R15a56d16e28k 34J79a20n16a95t16a 9445736874392

Tady moc ne. Pokud byste v trase Liberec-Szklarska Poreba chtěl vypravit autobus se stejným počtem zastávek, jel by to déle.

0/0
12.11.2015 8:48

Z66d92e69n40ě49k 46Š71i52n83d38l80a33u18e17r 5967816145162

Ctěné pozornosti P.T. polských úřadů doporučuji zákon č. 121/1899 říšského zákoníka ze dne 20. června 1899, týkající se smlouvy mezi Rakousko-Uherskem a Německou říší o zřízení železničního spojení z Tanwaldu do Petersdorfu. Polská strana by měla důsledně prověřit, zda byly náležitě vyřešeny otázky pravomocí železniční policie a celníků na rakouském území, včetně výstavby bytů a zařízení pro členy těchto orgánů. V případě, že tyto otázky nebyly a nejsou náležitě vyřešeny, přirozeně provoz motorových vozů řady 840 nemůže být polskou stranou povolen, poněvadž výše jmenovaný zákon nebyl zrušen a tudíž je nadále platný.

+1/0
11.11.2015 14:28

M27i83r23o38s76l28a47v 30Z40i34k87m16u87n93d 6938352867818

S tím s dovolením nesouhlasil, protože subjekty mezinárodního práva, které smlouvu uzavřely již neexistují, Polsko není na daném území nástupnickou zemí Německa ...

0/0
12.11.2015 18:00

M38i17r53o17s62l72a76v 46Z11i70k12m19u24n11d 6378112707558

Co to je za nesmysl ? Pro jízdu do pohraniční přechodové stanice sousedního státu nemusí mít hnací vozidlo schválení od "drážního úřadu" příslušné země ... Čili např. do Petrovic u Karviné nebo Českého Těšína mohou jezdit polská vozidla neschválená pro provoz v ČR, z Chalupek mohou vozidla do Bohumína, podobně z Glucholaz do Mikulovic nebo Jindřichovic ... Tak to funguje v celé Evropě ... Německá lokomotiva neschválená pro provoz v ČR může do Děčína, dál nikoli ... německým úřadem EBA neschválená česká lokomotiva může z Děčína do Bad Schandau, dál nikoli ...

+3/0
11.11.2015 12:08

J53i64ř92í 22E12r26b40e27n 1943314926387

Jde o to, jestli tou přechodovou stanicí jsou už Jakuszyce, nebo až Sklarska Poreba ;-)

+1/0
11.11.2015 14:48

M24i81r20o10s74l98a28v 19Z31i50k60m39u27n75d 6278312207868

Jakuszyce jsou zastávka, nikoli stanice ...

0/0
12.11.2015 18:05

T77o85m33a48s 80A32u88g26u15s37t76y44n 6767546531710

Pane Sůra, mohl byste si to po sobě někdy aspoň přečíst?

"bude vlaky objednává"

0/0
11.11.2015 8:26

V56a29c97l23a36v 38H82a60j34e13k 3136629949

Nějak Mistr Sůra pominul své oblíbené téma o soutěžení této přepravy. Vždycky dává svůj rodný kraj jako zářný příklad a teďka nic.

+2/−1
11.11.2015 8:24

B36o97h18u17s18l53a17v 15K74r11á86l21í58k 2921890429856

Protože je placen Českými drahami, tak to radši nerozmazává.

0/0
11.11.2015 8:43

J72a15n 85S54ů28r96a 4325953593482

Uzavření smlouvy na provoz na této trase vyplývá ze smlouvy ze soutěže na JHŽ. Za cenu, o které si mohou ve většině nesoutěžících krajů jen nechat zdát.

0/0
11.11.2015 12:57

T12o71m23a77s 28A35u31g78u38s67t36y68n 6117456661810

Proč se pane Sůra nedáte na politiku? Mistrovství neodpovědět na otázku ovládáte skvěle...

0/0
11.11.2015 23:52

M28i20l12a76n 45T91r28i47b39u96č75e49k 5174117854210

Rozumím tomu tak, že doteď tedy jezdil dopravce, zřejmě nějaký regionální, který potřebná povolení na typ vlaků kterým jezdil měl a kraj se rozhodl, zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce? A proto tomu současnému neprodloužil smlouvu a dal to ČD, které na to, ale nemají shcválený typ vlaku?

Tak jsem sám, komu hlava nebere, co je tady u nás možné? :-(

0/0
11.11.2015 6:00

P57a14v14e43l 61J32i68n84d37ř24i61š74e59k 3130145496860

Tak ČD určitě vlak na provoz nějaký mají, ale nejsou to ony nové soupravy, které pro to hodlají nakoupit, pravděpodobně s nějakým příspěvkem. Spiš to vypadá na nějaký šolich. Koupíme nové soupravy a ejhle z důvodu toho a toho holt budou jezdit jinde a sem šoupneme nějaký starší... třeba onu 810ku.

0/0
11.11.2015 7:43

V46a77c21l92a82v 13H19a53j75e47k 3306589809

21 těchto motrových vozů na Liberecku již 3 roky jezdí, takže si o tom něco zjistěte.

+4/0
11.11.2015 7:56

P70a37v81e24l 21J96i41n33d30ř95i51š26e49k 3300405526870

Já jsem neřekl, že nejezdí a přeji jim to. Souprava 3roky je jako nová, je pěkná a nikdo jim to nebere. Akorát podle článku byla objednávka s těmito soupravami a tzv. třeba se něco stane bude jinak nic víc nic míň.

0/0
11.11.2015 9:41

T36o92m35a61s 70A32u73g27u73s10t93y88n 6857836481350

škoda, že jsme se to nedozvěděli z článku...

0/0
11.11.2015 8:27

R56a52d33e92k 44J91a17n18a63t26a 9815696754432

"zřejmě na základě nějaké studie, že lidé chtějí jezdit rovnou až do Liberce?"

Na to nepotřebujete žádnou studii. Stačí každou zimu vidět, co lidí z ČR chce jet s běžkama až do Jakuszyc a musí přestupovat 1 zastávku před koncem.

Jinak postup, že vozidlo z ČR jezdí na nějakou výjimku kousek do zahraničí, najdete víc. Na některých místech např. zajíždělí naše motoráky 810 nebo elektrické lokomotivy do Německa ...

+2/0
11.11.2015 8:04

P82e78t10r 86J21a36r33o28š 2104151175967

To je velmi vtipne, kdyz v dnesni dobe  nejaky evropsky urednik tvrdi, ze nekdo , resp neco, nesmi prekrocit hranici ;-D

+3/0
10.11.2015 22:25

J46i95ř46í 43E44r21b13e90n 1923774176597

Jde o bezpečnost provozu, takže o tom nerozhoduje evropský úředník, ale místní drážní úřad. Stejně jako o postavení a podobě baráku nerozhoduje Brusel, nýbrž obec.

0/0
11.11.2015 14:50

J52o43s85e27f 97P54i49š13v50e40j27c 5256876978719

No vzhledem k tomu, s čím ještě nedávno jezdili Poláci z Wroclavi do Pardubic je jakýkoliv vlak, který provozují ČD (včetně tzv. Honeckerovy pomsty) značný pokrok.

V našich City Elefentech, které jezdili po stejné trase si museli připadat jak v jiném světě.

+7/0
10.11.2015 22:18

Š21t12e37f52a28n 84F47r54i20č70a 7302818703666

Snad lze dočasně tam nasadit starší motorák, který schválení na polské tratě má. Mezitím jednu soupravu Stadler poslat na testy do Polska ke schválení.

0/0
10.11.2015 22:14

B84o50h14u70s50l44a77v 50K15r30á54l64í14k 2551150789316

Otázka je, s čím ČD vyhrály výběrové řízení.

0/0
10.11.2015 22:33

V54l46a48d90i87m64í34r 87M73ü14l87l74e55r 6763725783460

Tak pokud to bude záviset na Polácích, tak to bude problém. Jejich velkopanské chování to nepřipustí.

+9/−1
10.11.2015 19:12

J65i89n22d53ř47i62c93h 69H96r17a97d62e80c91k49ý 6415499752442

vitajtě v krámu uniwerzálnym! co pan szuka všistko mame: kot packówy, fazule jantarówe, lizáky malinówe...telefon komurkowy amerikánsky!

+7/0
10.11.2015 21:04

Z31b74i96g84n79i82e75w 39K88o74l58a52n80o 9856664892241

i dva pepiki z kotliny ceske ;-D

0/−1
11.11.2015 0:30

V65á76c16l82a54v 30P90a57v36l35í92k 9222480434164

byrokracie nás jednou zničí... Německej vlak jezdící v Čechách nemůže do Polska protože blabla... Hlavně že jsme všichni v EU. Tohle není TGV, tohle je příhraniční lokálka převážející výletníky, pár příbuzných a sem tam nějakého uprchlíka, který si popletl cedule lehce zaměnitelné cedule Dresden a Wroclaw...

+19/0
10.11.2015 19:01

T11o37m56á70š 67K15n41a70i70f32l 6153930477630

sice je to jen lokálka... ale to je taky jediny rozdíl...

+1/0
10.11.2015 19:52

V26i75k23t11o34r 74N71á68r61o76ž53n16ý 3379532578

U železnice je problém v tom , že každý železniční systém se vyvíjel v každé zemi originálně...takže může nastat situace , že některé železniční vozidlo si nebude rozumět se zabezpečovacími systémy v jiné zemi. Proto je třeba to schválení.

+9/0
10.11.2015 20:06

P82e27t49r 41N52e51c53h39a94n31i19c33k16ý 7453606488360

To máte sice pravdu, ale bavíme se o lokálce do Poreby, kde nic jiného nejede a vlak jezdí na ohlášku, tam by mohla jezdit i koňka.

+2/0
10.11.2015 21:41

V52i93k19t58o78r 20N24á67r43o42ž75n79ý 3269612778

A žádné zab.zařízení v Porebě není ?

0/0
10.11.2015 21:45

P87e23t86r 14N65e61c94h21a71n46i27c79k24ý 7503656328100

A výjimka na ten obrat vyjednat nejde? Však jde o jednu kolej a pár otoček

0/0
10.11.2015 22:07

R37a27d62e42k 44J97a14n16a34t73a 9185196774592

Vyjednat lze vše, ale opět je důvod "Polák".

Myslím, že v tom roce 2010 se otevření zadrhlo na tom, že tam nebyl drážní telefon (tj. drát vedle trati) mezi Kořenovem a Porebou. Samozřejmě, dá se použít běžná veřejná telefonní linka (ale na to je třeba papír, a ten Poláci ne a ne podepsat, trvalo jim to půl roku).

+1/0
11.11.2015 8:10

R78a69d41e45k 92J57a55n82a73t57a 9815466214602

Myslím, že tam jsou problémy dva:

1) polský úřední šiml

2) přídržnice, které prý Stadler nemá rád

0/0
10.11.2015 21:47

P40e10t26r 77N19e74c51h98a97n44i53c24k82ý 7973406878850

1+2) To nikdo nevěděl, když to vyjednával? Naplácla si Polská a Česká strana? Kraj se nezajímal a všechno hodil na dopravce i když si to koledovalo o problémy a dopravce se taky nezajímal? Že se to dovídáme měsíc před startem a při finišování výhybny v Harrachově. Ne že by mě to v těchto zeměpisných šířkách překvapovalo

+1/0
10.11.2015 22:08

R11a93d86e48k 19J81a14n71a73t54a 9545536144602

"Naplácla si Polská a Česká strana?"

Asi plácla. Slíbili to. No a? S Poláky byly problémy vždycky, najděte, si co to obnášelo, než se ta trať před pár lety vůbec otevřela. Samozřejmě, nemusíte jim věřit vůbec a vůbec se s nima nebavit. Ale pak byste ty vlaky nezprovoznil nikdy.

Že Vy se něco dovídáte až před startem, neznamená, že se o tom v hospodách i diskuzích na internetu nemluví už dlouho ...

0/0
11.11.2015 8:07

P96e86t52r 74N34e56c39h10a12n18i78c70k96ý 7913786748560

Zkoušky na přechodnost vlaku snad šlo dělat dávno předem, myslel jsem, že tohle bude mít česká strana promyšlenější.

0/0
11.11.2015 8:36

J52i84ř70í 79K52o34c21u31r27e22k 6155444295958

To víte, musí se ověřit, zda vozidlo pro rozchod 1435 mm zvládne koleje o rozchodu 1435 mm. A jestli rozdělovač a startér spalovacího motoru nebude elektromagneticky rozkmitávat drátovod k mechanickému návěstidlu. A jestli wi-fi ve vlaku neotevře uzavřený přejezd. Úředník si může vymyslet tisíce takovýchto podmínek.

Jednotné schválení pro EU? Ech... to bude tak 30-50 let ještě trvat a tou dobou už možná ani EU nebude.

+1/0
11.11.2015 16:47

R55o92m82a55n 37J39e32s16c41h56k11e 9908785697475

Paradox je, že je to původně německá dráha Zackenbahn.

0/0
11.11.2015 17:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.