Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejdelší stávka v dějinách Lufthansy pokračuje, aerolinky zruší 931 letů

Na německých letištích pokračuje stávka pilotů německé Lufthansy, která začala o víkendu. Ve středu aerolinky zruší 931 letů. Německý soud rozhodl, že stávka na dvou letištích může pokračovat. Podle odborářů má trvat až do pátečního večera a stane se tak nejdelší stávkou v historii firmy. Stávka naruší i dopravu mezi Prahou a Německem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90á10c16l67a95v 32P82a41v59l94í70k 9672180824314

Zaměstnanci Lufthansy dlouhodobě likvidují jednu z mála prosperujících a prestižních aerolinek, která nám v Evropě ještě zbyla. Už teď mají takové benefity a mzdy, o kterých si 90% evropské letecké konkurence může nechat jen zdát.

To holt je nenažranost 21. století as to mluvím jako zaměstnanec, který chápe touhu po přidání platu a benefit...

+3/0
11.11.2015 13:44

V53l79a11s35t16i67m50i95l 87F93i90a13l37a 1622851424

Coze nemecti soudruzi si dovolili stavkovat za vic penez?

0/0
11.11.2015 12:20

L79u59k75á19š 41M59a75c13h27á21l31e74k 6124386815465

Už mě s tím začínají štvát! Mají peněz dost a berou si cestující jako rukojmí. Doufám že odletím a nebudu muset hledat náhradní řešení.

+3/0
11.11.2015 12:10

B17a79r50b49o68r38a 38J67a64n92e48č26k98o44v87á 9504562661

Cilem firmy je maximalizace zisku. Neni jediny duvod pro to, aby totez nebylo I cilem kazdeho cloveka, v tomto pripade zamestnancu. Oni maji pravo stavkovat, firma ma pravo rozhodnout se, jak se situaci nalozi.

Vykriky o "nemoralnosti" nejsou na miste, jde o zisk, ne o moralku. Firma pro zamestnance sama od sebe nikdy nic navic zadarmo neudela a ani to neni jeji ukol, stejne tak zamestnanci nic firme nedluzi ani ji nemaji byt za co vdecni. Jedna se proste o obchodni vztah. Dokud toto nepochopime, budeme navzdy namezdni silou ;-)

+4/−1
11.11.2015 11:16

P18e81t74r 12M70a76r70š68á75l40e63k 9325832654289

Přesně, ale to těžko budete vysvětlovat národu lokajů.

+1/0
11.11.2015 11:19

P88e74t54r 25S78v61o38b19o16d79a 7132901214

S timhle naprosto souhlasim s jednou poznamkou.

Vseho o cem pisete se da dosahnout bez odboru, bez stavek a bez manifestace sily (na obou stranach)

0/0
11.11.2015 11:48

V20l78a93s32t40i23m87i35l 79F98i97a75l46a 1972611674

Hahaha

+2/0
11.11.2015 12:22

L98a87d62i83s93l24a77v 69P60a81s21t91o13r22e73k 1603697898645

V pohádkovém světě dozajisté toto pro každého funguje, ale v tom realném je to jinak Peťo ;-) a pro každého to skutečně nefunguje.

+1/0
11.11.2015 12:44

P84e28t53r 53S89v43o86b74o85d28a 7452781634

V tom pripadku asi ziju v pohadkovem svete Laďo ;)

0/0
11.11.2015 13:54

L62a71d18i27s45l90a32v 57P93a10s17t62o53r36e53k 1673167948625

A evidentně Vás tam moc nenaučili chápat psaný text, když jsi si z funguje pro každého udělal rovnítko na svoji situaci ;-)

0/0
11.11.2015 14:48

P72e47t90r 76S44v13o43b40o50d34a 7442811854

Vas zase neuci cist mezi radky. Kazdopadne u nas v podce je vsem dobre bez odboru, regulaci i bez potreby porozumeni psanemu textu ;)

0/0
11.11.2015 14:56

P94e91t56r 33M58a20r87š61á71l29e92k 9945952584889

Kopete tady do odborů, ale odbory prostě hájí zájmy zaměstnanců a snaží se pro ně vyjednat co nejlepší podmínky. Je to jejich práce a naprosto legitimní snaha. Jestliže vy jste se rozhodli držet hubu a krok, je to vaše věc. Ale někdo prostě chce využít všech legálních prostředků k maximalizaci svých zisků (platů). V tomhle sporu nikdo není dobrej a zlej, je to jen fackovačka dvou stran při vyjednávání.

+1/−2
11.11.2015 11:04

P35e34t31r 59S74v77o72b67o10d98a 7692361674

To ze nekdo haji neci zajmy jeste neznamena ze je to naprosto legitimni nebo dokonce spravne.

Ja bych rekl ze treba jednotky SS take chranili neci zajmy a nebo ze teroristicti atentantici take chrani neci zajmy.

+2/−1
11.11.2015 11:08

P56e29t23r 63M59a82r27š70á50l58e74k 9595702134619

Je to v souladu s německými zákony. Se zákony jedné z nejvyspělejších, ekonomicky nejsilnějších a nejcivilizovanějších zemí planety. Takže je to naprosto legitimní.

Argumentovat tu jednotkami SS, nebo teroristy, je jen ubohá demagogie.

A ty firmy si moc dobře uvědomují, že i přes velkou sílu odborů, je pro ně velmi výhodné podnikat a zaměstnávat lidi v Německu, jinak by tam už dávno nebyly, protože ta "neustále stávkující" pracovní síla je velmi kvalifikovaná a efektivní.

+2/−2
11.11.2015 11:16

P58e38t14r 24S19v47o44b90o44d19a 7562631454

Hehe jaka demagogie. Ty jenotky SS meli legitimitu primo zakotvenou "v ZAKONECH NEMECKA" (jedne z ekonomicky nejsilnejsich a nejcivilizovanjsich .....atd jak pisete)

To ani nevidite ten protimluv ktery jste pouzil ?

Jeden zakon povazujete za naprosto legitimni a nezpochybnitelny. A druhy zakon (platny v te dobe ve stejne zemi !!!) povazujete za demagogii ?

+1/0
11.11.2015 11:52

P27e78t59r 90M20a88r91š45á61l46e75k 9815932394529

No hochu, pokud nevidíš demagogii v argumentaci zákony nacistického Německa, tak je další diskuze zbytečná.

A mimochodem, ani zvěrstva páchaná jednotkami SS neměla oporu v tehdejších zákonech, ale byla vykonávána víceméně tajně a tak, aby nebylo možné dokázat přímou odpovědnost vrchního vedení Říše.

+1/−1
11.11.2015 12:47

P17e60t18r 25S12v23o95b95o46d20a 7962621414

No vsak verim tomu nekteri odborari take nepostupuji v souladu se zakonem. Ostatne soud uz nekolikrat rozhodnul o neopravnenosti stavky.

O tom v jakem "presne" rezimu pracovali jednotky SS se muzeme dneska jen dohadovat. Ostatne kazdy primer je jen primer a nikdy nebude sedet na 100%. Me proste jen zarazi ze na jedne strane argumentujete legitimitou protoze zakony a nemecko. Ale kdyz zakony a postupy toho stejneho nemecka pouziju ja tak je to najednou nejen ze nelegitimni ale dokonce demagogie.

Vite tragedie lidi asi v kazde dobe v dejinach byla podle me hlavne v tom ze si mysleli ze vsechno starsi 30ti let je stare a hloupe a ze oni prave ted to vedi uplne nejlepe. Verim tomu ze kdyz Hitler "legitimne" vyhral ve svobodnych demokratickych volbach tak si tenkrat vsichni co ho volili mysleli ze ti pred nima to delali uplne spatne, ale to jim se stat ted uz nemuze proto ze oni to vedi ted uplne spravne.

Mam takovy pocit ze to same plati o stovkach veci dneska.

A je klidne mozne ze za 70 let zadne odbory nebudou, zadny zakon podporujici je nebude a mozna budou i nezakonne. A je klidne mozne ze pak nekdo na jejich existenci v 70 let stare minulosti bude reagovat tak jako vy ted reagujete na SS a bude si u tomo mislet ze dneska musel byt kazdy uplene pomateny kdyz jejich existenci pripustil a ze on to prave ted (v roce 2085) musi prece vedet uplne nejlepe.

+1/0
11.11.2015 14:04

P19e74t28r 67S47v18o23b86o22d56a 7802201224

ehm samozrejme ze mYslet .. fakt netusim na co jsem mYslel.

0/0
11.11.2015 14:07

P51e69t46r 68N62a72j71d62e95k 7157656493121

Samozřejmě, že to je legitimní a správné.

0/0
11.11.2015 11:17

O36l11d75r46i93c23h 51V80y47s97k14o66c16i75l 9715152973466

ti stavkujou snad kazdej rok...

+3/0
11.11.2015 10:53

P31e13t54r 41S84v83o94b50o60d93a 7782461134

Tak vite co. Vanoce za rohem, komercni reklamy zacinaji utocit na nase penezenky. A nekdo mohl zjistit ze opet pozapomel usetrit nejakou kacku na darky protoze vsechny se mu rozkutaleli na letni dovolene ;)

0/0
11.11.2015 11:06
Foto

T65o70m42á51š 73D83v85o54ř15á73k 3275373276656

Jste vtipnej, ty stávkujou pomalu 1 x měsíčně :-)

0/0
11.11.2015 11:54

J30o64s67e14f 55Š30o42l60t50e65s 8154978300153

Na*at do rukou a nepustit k vodě. Já být většinovým akcionářem Lufthansy, tak se na to vybodnu, podnik rozporcuji na kusy a rozprodám a všechny zaměstnance propustím. Co chtěli, mají mít.

+5/−1
11.11.2015 10:49

P18e39t56r 39N86a13j35d29e13k 7197106713561

Zaměstnanec nesmí chtít vyšší plat? Odkdy? Nic nebrání Lufthanse všechny letušky propustit a nabrat si nové, třeba za třetinový plat.

+2/0
11.11.2015 11:07

J72o46s26e98f 36Š21o65l66t32e94s 8734238780973

Ale jistě že může, ale měl by volit takovou taktiku, která nepoškodí společnost. Podobná stávka totiž poškozuje společnost velmi výrazně.

+1/0
11.11.2015 11:08

B20a49r98b89o32r28a 80J56a83n67e19č97k69o35v43á 9614412841

to byste mohl pouzit jkako vymluvu pro zakazani stavek obecne, kazda stavka totiz poskozuje spolecnost. jinak by ji asi tezko nekdo neco dosahl.

+1/−1
11.11.2015 11:13

J52o21s41e87f 93Š92o67l80t30e77s 8954728890173

Ono šlo stávkovat i jinak, s menšími dopady na společnost. Ale co, mě je to ostatně jedno, akcionářem Lufthansy nejsem. A jsem si jistý, že oni už to nějak vymyslí.

0/0
11.11.2015 11:14

B91a39r22b50o14r97a 60J72a65n49e28č45k52o51v53á 9564682611

myslite, jako kdyz cesti doktori "stavkovali" tak, ze si pripichli na plaste odznacky s napisem "stavka" a dal normalne ordinovali, zatimco jim media spilala do vrahu a vyderacu?

Nevim, nezda se mi, ze by si od te doby nejak vyrazne pomohli co se tyce penez nebo presacasu. Stavka-nestavka proste nefunguje.

0/0
11.11.2015 11:19

J68o39s61e46f 23Š67o38l66t12e38s 8344228740633

Doktoři bohužel stávkovat dle zákona nesmí. Tak to řeší jinak, opravdu velké množství jich odchází do zahraničí. V menších nemocnicích už se to projevuje.

+1/0
11.11.2015 11:35
Foto

T89o22m34á79š 28D51v32o29ř43á48k 3225803256376

Já teda jsem, ale něco chytrýho mě nenapadá ;-)

0/0
11.11.2015 11:55

P52e48t45r 76N35a52j26d31e54k 7327986593141

Zaměstnanec má plné právo odmítnout pracovat za pro něj nevyhovujících podmínek. Otrokářství už skončilo. Je chyby managementu, že si nedokáže sehnat takové lidi, kterým by stávající podmínky vyhovovaly.

0/0
11.11.2015 11:16

J89o40s32e15f 63Š21o92l32t77e87s 8624438430813

Jistě. Ale v takovém případě má rozvázat se společností PLATNĚ UZAVŘENOU SMLOUVU obsahující výši mzdy a zkusit si vyjednat jinou. Jenže to nechce, protože by ho společnost nahradila někým jiným.

0/0
11.11.2015 11:17

P50e87t39r 26M79a29r25š85á85l10e81k 9735382854639

Jenomže ta platně uzavřená smlouva je uzavřena dle zákonů, které mimo jiné umožňují užít při vyjednávání stávku.

+1/0
11.11.2015 11:22

P69e18t57r 73N28a32j68d38e57k 7807586203731

Proč by se dobrovolně připravoval o odstupné?

0/0
11.11.2015 11:25

L41u54c22i98a47n 88P81a87p71a81z21i30a86n 5194217161285

Je dobře, že stávkují, inspirativní i pro české zaměstnance!

+1/−2
11.11.2015 10:39

P76e20t21r 58S48v11o97b72o34d33a 7762681164

Inspirativni muze byt i rezani hlav, ale nerekl bych ze je to dobre. Ne vsechno co je inspirativni je take dobre.

0/0
11.11.2015 10:49

P57e50t70r 44M37a75r36š50á29l26e86k 9265792364699

Jenže oni nikomu neřežou hlavy. Oni využívají legálních možností při vyjednávání o zvýšení platů.

+1/0
11.11.2015 11:05

L11a46d21i48s51l48a69v 52P90a95s30t42o63r59e45k 1893187628475

Uber té demagogie Péťulko ;-)

0/0
11.11.2015 12:47

J15a52n 24S39ý67k49o71r90a 2113832707

Kéž by u nás byly odbory tak tvrdé. R^ Chce to generální čistku, vyměnit Středulu a ostatní panáky a nahradit je kádry, kteří se skutečně budou bít za zájmy pracujících.

+2/−5
11.11.2015 10:10

V39í32t 23Ž81í92l97a 4630741318948

co myslíte tím "bít za zájmy pracujících"??

Tím myslíte poškodit 100tisíc zákazníků, kteří také někde pracuji a někam spěchají?? nebo myslíte totálně zničit pověst firmy, její zisky a přiblížit ji ke krachu?? Lufthansa má jedinou výhodu, že je to jakýsi národní dopravce a německá vláda ji nejspíš nenechá padnout a v případě potíží ji pomůžou. (penězi daňových poplatníků a tedy ostatních pracujících). Děkuji nechci

+5/0
11.11.2015 10:16

K19r98y32š73t83o83f 39L29a85n62í37k 1809880275165

nikdy bych nerekl, ze tohle budu psat, ale mam pocit, ze v době, kdy prevazne zahranicni spolecnosti udrzuji mzdy ve svých ceskych firmach na trvale nizke urovni, pricemz většina nakladu beznych domacnosti je na "zapadoevropske" urovni, by nejaka akce neuskodila. hlavne v době, kdy se nase a evropske mzdy zacinaji rozchazet, namisto aby se rozdil stiral.

+3/0
11.11.2015 10:31

M63i41c68h33a21l 79P29a80v98l93á46t 9713343374319

Pletete se s temi naklady. A pletete se i obecne - v CR je nejmensi rozdil v prijmech v cele Evrope, nejmene lidi ohrozenych chudobou atd. Takze bud se pletou vsechny statistiky, nebo se pletete Vy.

A odborarsky bordel nam k nicemu dobremu nebude. (Ne ze by odbory jako B tym CSSD byly..)

0/0
11.11.2015 12:32

P18e25t64r 83N39a30j28d30e67k 7277966163271

To je naprostý nesmysl. Naopak v ČR je největší rozdíl mezi průměrnou a minimální mzdou v celé EU. Což vede k tomu, že mnoho lidí zcela záměrně nepracuje a raději se nechají živit státem. "Vydělají" si tak víc.

0/0
11.11.2015 13:44
Foto

T53o50m52á68š 85D11v13o79ř56á21k 3885363846866

Kádry?

0/0
11.11.2015 10:38

J51o54s13e83f 45Š82o23l38t98e58s 8804118510783

Těžko. Češi se rozumně bijí hlavně za sebe a do vyžraných odborů nevstupují. Díky bohu.

0/0
11.11.2015 11:16

P12e47t14r 90S21v11o82b91o76d92a 7312801674

Nekdy premyslim jaky je vlastne skutecny ucel odboru. A ten nemyslim ten oficialni nebo citovany v nejakych stanov ci zakona, ale ten opravdu skutecny.

Poskodit zamestnavatele a tim zprostredkovane zamestnance ?

Poskodit vztahy mezi zamestnavatelem a zametnancem ?

Poskodit zakazniky ?

Vytvorit zapis v Guinessove knize rekordu diky nejdelsi, nejvetsi, nej... stavce ?

Opravdu netusim.

0/0
11.11.2015 9:56

R45o17s22t83i36s27l41a91v 45S80i75k51s13t42a 4188679396401

Zrušit skoro 1000 letů už není legrace - jen tak dál a za chvíli se můžete jít hlásit na pracák...

0/0
11.11.2015 9:08

D85a52v32i78d 15Ř41e86z87n79í95č39e53k 4304911671897

Upozornil je někdo, že na pracáku toho moc nevystávkují ? Řadový zaměstnanec se bude divit a odborář bude vysmátý.

0/0
11.11.2015 9:04

G91e56o40r22g 72K88o66m52b83e16r22e54c 9404341416881

Boj letušek Lufthansy za mzdy pokračuje. 

Na německých letištích pokračuje stávka pilotů německé Lufthansy 8-o

-

to si to autor po sobe ani neprecte? Rv

+2/0
11.11.2015 8:48
Foto

T44o83m63á51š 37D59v64o88ř15á31k 3855533136656

Jsou to letušky

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/streiks-bei-bahn-und-lufthansa/lufthansa-gericht-erlaubt-streiks-der-flugbegleiter-in-frankfurt-und-muenchen-13905737.html

0/0
11.11.2015 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.