- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mýtné bylo údajně zavedeno, aby za použití dálnic a silnic platili Ti, co po nich jezdí. Už se zapomnělo, že přesně ze stejného důvodu byla zavedena spotřební daň z minerálních olejů. Z uvedeného hlediska je tedy spotřební daň spravedlivá. Kdo víc jezdí, víc platí.
V roce 2013 bylo na spotřební dani z minerálních olejů vybráno cca 78 miliard korun, ale na dopravní infrastrukturu bylo použito pouze 38 miliard. Proč se vlastně vybírá mýtné, když 40 miliard korun se na dopravní infrastrukturu vůbec nepoužije?
Nechápu, proč jsou pro těžkou a dálkovou dopravu zpoplatněny komunikace pro tento typ dopravy určené, zatímco komunikace, kde taková doprava působí obrovské potíže a škody, jsou zdarma. Je to přesně naopak než by to mělo být. Nehledě na fakt, že na výběru mýta za této situace není co oslavovat. Jsou to peníze, které jdou zprostředkovaně z našich kapes, jako další z mnoha daní. To, co zde zaplatí zahraniční přepravci, stejně nakonec skončí v kapsách Kapsche. Takže ta bilance je jednoznačně záporná a celý mýtný systém v této podobě je odporný podfuk.
Však si ty prachy dopravci vybrali na vyšších cenách - a zase to platí normální lidi.
kolik se umaže státního dluhu?
Kolikže z toho zůstane státu?
Výborně, pěkné peníze
Hlavně aspoň 90% dostat zpět do silnic...
Blázníte? Udělá se zase nějaké pěkné výběrko, aby dostala většina někomu do kapsy...
a bude to aspoň stačit na pokrytí nákladů na mýto?
to se nebojte, někdo se určitě pěkně nakapschuje...