Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tříletý Leo Express: první rok bylo peklo, ale našli jsme diamant

Přesně před třemi roky to byl další krok do velké revoluce na českých kolejích. Na trasu Praha – Ostrava vyjely vlaky Leo Express. Před třemi lety mu nikdo nevěřil, že jeho byznys bude mít dlouhého trvání. Jeho vlaky ale jezdí stále dál a majitel firmy Leoš Novotný má stále velké plány. „První dva roky byly hodně zlé, třetí rok je super,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83a24r29e75k 97J40a80k56u33b10č75e95k 7699170698528

To neni uplne fer srovnani - kdyz dumpinguje Jancura, dotuje to ze sve kapsy. Kdyz CD tak z nasi. :-/

0/0
18.11.2015 21:42
Foto

J48a52r34e51k 50J28a33k70u75b83č32e60k 7829260168468

hm, nehodilo me to do spravneho vlakna.

0/0
18.11.2015 21:43

V66a69c71l48a21v 25H21a22j89e29k 3556899669

Pane Sůra. ani jste se čtenářům iDnes s tak důležitou informací dokonce se vztahující k tématu tohoto článku ani nepochlubil. To se asi mediálně nehodí že. http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/regiojet-se-stiznosti-ve-sporu-s-cd-neuspel-musi-poskytnout-informace-1241700

0/0
16.11.2015 8:42

R53e79n76é 48F26l69á96š23a21r 5144640904

Pana Sůru platí Leošek? Podle textu to tak vypadá...

+1/−2
15.11.2015 9:38

V58a98c24l18a29v 73H16a93j38e39k 3106449309

Asi se to jinde nevyplatí.

0/0
14.11.2015 16:52

L41e32o41p21o60l31d 72H43o14r32á13k 4542218659562

Leo Express je naprosto o.k. Co ale nechápu, že se všichni  perou na jedné trati, kde je to opravdu pro cestujícího super, ale na ostatních tratích to ve vlaku často vypadá jako v hlubokém socialismu.

+2/0
14.11.2015 14:26

A18n33d54r64e17j 57O61l26e95k14s70a 3555481947371

On snad je na naší železniční siti vyhlášen ring volný? Soutěž probíhá jen tam, kde to stát  dovolil.

0/0
15.11.2015 11:04

V24a79c41l27a84v 46H65a12j60e82k 3906569539

Ne. Je v zásadě ring volný. Kdo splní zákonné podmínky může požádat SŽDC o přidělení volné kapacity dráhy.

0/0
15.11.2015 22:05

V75a21c62l18a17v 59H85a15j83e44k 3376729789

Vytáhl jste novou smlouvu z loňska. Kdy by se určitě zájemce našel.  na rychlíky z Liberce do Pardubic za 120,-Kč na vlkm místo předchozích 30. A odůvodnil jste to diktátem ČD. Tomu v době kdy se na koleje cpe kromě těch dvou pididopravců např.. ARIVVA, GWTR, a další přece nemůžete ani sám věřit. Prostě klamete zde diskutující.

0/0
14.11.2015 9:48

J16a45n 17S89ů74r34a 4475753183332

Nenašel, protože se to zadalo napřímo) A jen jsem chtěl doložit, že ČD jsou schopny udělat psí kusy, třeba jezdit za 30 Kč, jen aby nepřišla konkurence. Však my to za ně zaplatíme, že?-))

+3/−1
14.11.2015 22:01

V23a92c80l19a51v 30H93a80j25e10k 3186499839

není to divné furt píšete jak se na to Radim a Leoš třesou a najednou nic. Nicméně to bude spíš o tom, že  vám unikly některé souvislosti, nebo neunikly a účelově kalíte vodu.

+1/−1
15.11.2015 8:40

J51a61n 47S87ů19r32a 4395443133542

Tak znovu:30 Kč byla pro CD nákladová cena?

+1/0
15.11.2015 9:18

V15a40c30l93a70v 18H66a19j77e67k 3876489249

Tak znovu Jaké byly podmínky soutěže a návrh smlouvy??

+1/−1
16.11.2015 8:43

J35a49n 44S83ů89r63a 4225713703662

Proč odpovídáte otázkou? Víte sám moc dobře, pokud jste pracoval na ČD, že za 30 Kč se jezdit nedá. Místo toho opakovaně urážíte. S takovými lidmi nemám opravdu zájem komunikovat dále.

+3/0
16.11.2015 8:46

V60a65c37l36a45v 37H53a78j87e19k 3486759789

Máte pravdu nemá to cenu. mějte se.

0/0
16.11.2015 10:45

V30a36c32l72a57v 90H39a80j95e12k 3476229479

Vy toho s těmi soukromníky naděláte. Víte, že úplně první smlouvu se soukromým dopravcem Viamont jsem za Časké dráhy podepisoval já ;-);-D;-(8-o

0/0
14.11.2015 9:43
Foto

H74a47n49k80a 90T82o44u72f69a38r42o80v30á 6807339887983

Bohajeho!

Leo Expres!

Celý život se člověk učí!

Jsem myslela, že jde o nějakej expres erotickej časák!;-D;-D;-D A vono né!

+3/−4
13.11.2015 22:44

M39a74r59e69k 23V57y66m89a63z80a40l 5848636622880

S tím nelze počítat, že by ČD dostali dotace na pokrytí prázdných míst, kde nechce soukromník jezdit....to si nikdo z Ministerstva dopravy netroufne...okamžitě by ty dotace chtěli soukromníci také a pak už slyším pana Jančuru....no, raději

NO COMMENT...každý si dovede živě představit  - ;-O;-O;-O;-O

+2/0
13.11.2015 19:34
Foto

A24l96a62n 15Ř38e17p27k65a 4415166

Hmm, jasně a zase ta pohádka o podnákladových a dumpingových Českých drahách :D ČD nikdy nešly s cenou pod úroveň konkurence, vždy jen dorovnaly své ceny a nikdy nezlevnily první... Ale je jasné, že tohle Jančura ani Novotný neřeknou.. nehodí se jim to do krámu :D

+14/−3
13.11.2015 19:13

J60a97n 88S91ů37r19a 4155913953712

Dominantní hráč nesmí především jít pod své náklady.

+2/−1
13.11.2015 20:36

Š71t62e76f60a89n 81F89r36i11č13a 7872158743536

ČD jsou síťový dopravce. Ten nákladový model, zřejmě nějaká matematická matice, může mít nekonečně mnoho sofistikovaných podob. Tím spíše, že plní úkoly a závazky, ke kterým se stát mezinárodními smlouvami zavázal vůči zahraničním železničním správám. Včetně převzatých závazků z minulých státních útvarů z dávné historie. Samozřejmě ti dva velmi malí dopravci to mají výrazně jednodušší. Jejich nákladový vzorec, ani nelze hovořit o modelu, popisuje náklady na jedné trati. V podstatě stačí vzít výkaz zisků a ztrát, a náklady přečíst. To u síťového dopravce nelze.

+8/0
13.11.2015 21:13

J65a32n 28S28ů59r90a 4215193273632

jistě, sofistikovanost předvádí v každoročním vyúčtování ministerstvu dopravy:)

+1/−3
13.11.2015 21:14

Š62t58e76f97a36n 71F34r91i66č90a 7272618303116

Chci tím říci , že představa malých dopravců, že síťový dopravce musí předkládat náklady na jednotlivé trati, vychází z neznalosti síťové problematiky. Mohou ale požádat kteréhokoli absolventa ekonomického studia dopravní fakulty (např. v Žilině nebo Pardubicích, kdysi také na VŠE v Praze). Vysvětlil by jim to. Možná by jim i nějaký jednodušší síťový model s určitým dohodnutým počtem proměnných na ukázku sestavil.

+6/0
13.11.2015 21:30

J25a56n 27S90ů63r37a 4275543323452

Takže chcete říct, že rozúčtování nákladů na jednotlivé linky je výmysl a nesmyslné údaje?

0/−2
13.11.2015 21:31

Š35t14e90f86a42n 15F60r61i44č23a 7972408153916

V každém případě vždy tam hraje roli počet a váha vložených proměnných.

+3/0
13.11.2015 21:36

J10a39n 77S94ů47r83a 4365143123262

Zkuste odpovědět na otázku.

0/−3
13.11.2015 21:36

Š12t13e73f30a55n 88F46r17i36č40a 7712328803466

Tak to rozhodně nehodlám. Napověděl jsem Vám dost.

+3/0
13.11.2015 21:41

J59a61n 40S64ů26r17a 4135843503352

A jak tedy ČD mohly podat nabídky na jednotlivé tratě? Vymýšlí si je?

+1/−2
13.11.2015 21:41

V89a34c59l32a16v 48H19a31j11e74k 3846389409

Pan Štefan má samozřejmě pravdu, Zcela exaktně náklady ani tržby na jednotlivé tratě nelze. Zkuste se ve vašem rodném městě ukázat na Koridu principy zúčtování zejména časových jízdenek na více pásem. I tam je extatní jen něco a zbytek se modeluje na jízdní řády, Výkazy linka spoj odpovídají realitě jen u linkových busů s nástupem u řidiče, Ve vlacích a v MHD je to ovšem  do značné míry jen výpočet na základě stanoveného modelu. A rozklíčování nákladů na linky je i u busů model. Jak lince přiřadíte náklady na opravy, provoz vozovny účtárnu, sklady materuálu ale třeba i odbavovací zařízení atd,

+5/0
13.11.2015 21:58

J39a16n 54S75ů90r14a 4735293763582

takže si nabídku do soutěže na Jizerskohorskou železnici vycucaly ČD z prstu? Jinak bavíme se o výkyvech v řádu desítek procent v položkách nákladů u R linek, které jsou dostupné.

0/−2
13.11.2015 21:59

Š40t44e85f52a71n 86F94r22i27č61a 7482398313396

Železničáři nejsou novináři. Nemusí si nic vymýšlet. Naopak. Sestaví model, a do něj vloží proměnné. Pro ty proměnné mají samozřejmě reálnou oporu ve svých podkladech.

+3/0
13.11.2015 22:10

J24a10n 86S31ů49r30a 4155613303312

Myslíte třeba provoz rychlíků Liberec - Pardubice za 30 Kč / vlkm? Tam byly jaké reálné podklady kromě strachu ze vstupu konkurence a vymyšlené ceny pod cenou autobusu?

+1/−2
13.11.2015 22:10

J10a57n 70S40ů21r79a 4765153233742

Ale jistě mi tu cenu nějaký inženýr ze Ziliny či Pardubic vysvětlí:-)

0/0
13.11.2015 22:11

Š28t86e30f94a47n 44F15r61i66č76a 7912988843256

Na vysvětlování musí být dva. Jeden, který vysvětluje, a druhý, který to pochopí. Nicméně nic Vám nebrání si malou průpravu udělat. Řekněme čtyři semestry matematiky, šest semestrů statistiky a aplikované statistiky, a čtyři semestry matematického programování by mohly pro začátek stačit. Muselo to stačit i těm inženýrům. Případně se můžete i bez matematického pachtění spokojit s poznáním, které odpovídá ekonomické teorii, že velký podnik požívá oproti malému podniku výhod z rozsahu. Což jistě platí v půtkách ČD vs. malí dopravci.

+2/−1
13.11.2015 22:44

J61a89n 26S52ů79r55a 4525783243632

Tak znovu: jak je možné, že na trati 030 jezdily ČD za 30 Kč a všude za 120 kč..a teď, po konci smlouvy také za 120? Jaká kapitola matematického programování to je? Třetí semestr a lekce Po nás potopa? nebo čtvrtý semestr Vymyslíme si cokoliv, stejně to stát doplatí?

+1/0
13.11.2015 22:48

Š52t23e25f64a10n 46F84r43i26č55a 7212378783906

Tímto případem jsem se nikdy nezabýval. Asi se zeptejte u vyhlašovatele soutěže. Výběrové komisi se to zdálo v pořádku? Podle zákona o VZ mohla komise požadovat vysvětlení. Možná ho nepožadovala, protože i ostatní účastníci dali nízké nabídky, takže se nabídka příliš nelišila od ostatních. Také je ovšem otázkou, jaké bylo zadání.

0/0
13.11.2015 22:58

J83a15n 25S53ů94r53a 4395103713552

Tak se tím zkuste zabývat. těším se na vysvětlení. p.s. v učebnicích matematiky, statistiky to nehledejte:)

0/0
13.11.2015 23:03

Š77t31e62f33a34n 66F32r48i71č65a 7522338283506

To si raději zahraji šachy, věřte mi. Zabývat by se tím měl ten, kdo za to bere peníze.

0/0
13.11.2015 23:17

V60a29c90l57a82v 39H14a34j20e35k 3686749409

Pane Sůra ani já to nevím a zabývat se tím nemíním. Jen se po zkušenostech s Vašimi články domnívám, že opět,  řekl bych přímo účelově používáte údaje vytržené z kontextu.

+1/0
13.11.2015 23:36

J97a83n 69S34ů51r51a 4695853783832

Jistě. Nicméně do loňského roku za tuto cenu České dráhy jezdily. 10 let.

0/0
13.11.2015 23:37

V60a18c58l33a71v 64H22a47j59e85k 3736929749

A proč teďko jezdí za jinou jak uvádíte. Jak to mohl objednavatel  nyní dopustit, když už tu máme konkurenci která se na to celá třese z daleko nižší ceny a se super vozovým parkem ???

0/0
13.11.2015 23:44

J61a80n 27S42ů51r53a 4205373643592

Protože před tím byla soutěž. Nyní přímé zadání. Česká republika a diktát Českých drah v praxi.

0/0
14.11.2015 0:00

V35a33c64l12a41v 11H81a58j64e80k 3456409499

Tomu ale sám nevěříte. Zejména té větě o diktátu ČD. Jste fakt manipulátor s veřejným míněním.

+1/0
14.11.2015 6:09

J33a15n 41S68ů96r86a 4185873663152

Diktát v praxi jsou současné soutěže.

0/−1
14.11.2015 9:41

J19a18n 53K34o18b27ě41r68s55k95ý 1570326101163

Není pravda, pokud dominantovi hrozí vytlačení z trhu tak může jezdit i pod náklady. A kde berete tu jistotu, že ČD jsou dominantím hráčem ?

+1/0
14.11.2015 0:28

J62a80n 46S77ů36r19a 4215383313412

Řešíme dobu vstupu na trať.

0/0
14.11.2015 9:40

P92e36t19r 83N22e49c55h71a68n27i55c92k86ý 7763726418320

Tak dominantní, že ruší každý rok spoje, které jsou připoji napojené na půl republiky na úkor minoritních dopravců, kteří připoje nemají a jezdí si podle proudů Praha-Ostrava?

+2/0
14.11.2015 11:28

V22a88c43l90a10v 15H35a16j26e50k 3406609569

To co se tady v české kotlince předvádí na trati Praha- Ostrava je spíše dopravní chaos, Vzájemně se neuznávají jízdenky, soukromníci neuznávají mezinárodní jízdenky ostatních železnic, zcela se na této trati zbořila reigonální osobní doprava objednávaná kraji. Prostě železniční doprava není o konkurenci v té podobě, v jaké momentálně funguje na této trati. A tohle chcete dále rozšiřovat??

+8/−1
13.11.2015 16:32

R93a79d85e21k 41J81a18n57a55t16a 9495856634812

Klid. On prostě potřebuje nějak uplatnit těch 5 souprav co si koupil, aby mu je banky nesebraly.

Kdyby už konečně ministerstvo vypsalo výběrko na nějakou trasu, kam by se daly "upíchnout" (např. Praha-Děčín), jsem přesvědčen, že by do toho velmi rád šel.

+3/0
13.11.2015 16:58

R59a68d92i69m 15P94o86l97á48š86e50k 9916313839769

Vstupem souromých dopravců se na této trati Praha Ostrava katastrofálně zhoršila dopravní vlaková obslužnost, mimo zastávky Ostrava, Olomouc a snad i ještě ty Pardubice, kde stojí všechny tyto rychlíky. Jinde na původních rychlíkových zastávkách občas některý dopravce stojí, nejvíc zrovna LeoExpres, ale většinou tam dnes tyto rychlíky nestojí.

Takže cestování z těchto zastávek se o dost prodloužilo a často i zdražilo.

+5/0
13.11.2015 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.