Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tříletý Leo Express: první rok bylo peklo, ale našli jsme diamant

Přesně před třemi roky to byl další krok do velké revoluce na českých kolejích. Na trasu Praha – Ostrava vyjely vlaky Leo Express. Před třemi lety mu nikdo nevěřil, že jeho byznys bude mít dlouhého trvání. Jeho vlaky ale jezdí stále dál a majitel firmy Leoš Novotný má stále velké plány. „První dva roky byly hodně zlé, třetí rok je super,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J12a18r40e95k 53J16a66k16u11b62č89e80k 7629370248128

To neni uplne fer srovnani - kdyz dumpinguje Jancura, dotuje to ze sve kapsy. Kdyz CD tak z nasi. :-/

0/0
18.11.2015 21:42
Foto

J23a93r58e44k 49J59a30k84u54b56č22e25k 7189600738268

hm, nehodilo me to do spravneho vlakna.

0/0
18.11.2015 21:43

V12a74c79l63a41v 94H32a30j96e21k 3756179779

Pane Sůra. ani jste se čtenářům iDnes s tak důležitou informací dokonce se vztahující k tématu tohoto článku ani nepochlubil. To se asi mediálně nehodí že. http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/regiojet-se-stiznosti-ve-sporu-s-cd-neuspel-musi-poskytnout-informace-1241700

0/0
16.11.2015 8:42

R90e84n23é 36F30l89á46š45a76r 5624580204

Pana Sůru platí Leošek? Podle textu to tak vypadá...

+1/−2
15.11.2015 9:38

V21a97c59l54a90v 91H11a26j64e59k 3616439479

Asi se to jinde nevyplatí.

0/0
14.11.2015 16:52

L52e28o70p37o47l37d 82H22o16r63á71k 4982888879692

Leo Express je naprosto o.k. Co ale nechápu, že se všichni  perou na jedné trati, kde je to opravdu pro cestujícího super, ale na ostatních tratích to ve vlaku často vypadá jako v hlubokém socialismu.

+2/0
14.11.2015 14:26

A36n79d35r22e31j 53O30l95e72k74s15a 3285731907231

On snad je na naší železniční siti vyhlášen ring volný? Soutěž probíhá jen tam, kde to stát  dovolil.

0/0
15.11.2015 11:04

V40a32c78l87a77v 71H75a17j38e34k 3746979149

Ne. Je v zásadě ring volný. Kdo splní zákonné podmínky může požádat SŽDC o přidělení volné kapacity dráhy.

0/0
15.11.2015 22:05

V44a86c55l11a14v 40H88a83j34e48k 3226939329

Vytáhl jste novou smlouvu z loňska. Kdy by se určitě zájemce našel.  na rychlíky z Liberce do Pardubic za 120,-Kč na vlkm místo předchozích 30. A odůvodnil jste to diktátem ČD. Tomu v době kdy se na koleje cpe kromě těch dvou pididopravců např.. ARIVVA, GWTR, a další přece nemůžete ani sám věřit. Prostě klamete zde diskutující.

0/0
14.11.2015 9:48

J31a96n 62S41ů18r18a 4305923323482

Nenašel, protože se to zadalo napřímo) A jen jsem chtěl doložit, že ČD jsou schopny udělat psí kusy, třeba jezdit za 30 Kč, jen aby nepřišla konkurence. Však my to za ně zaplatíme, že?-))

+3/−1
14.11.2015 22:01

V29a10c19l97a60v 72H95a87j56e55k 3256619849

není to divné furt píšete jak se na to Radim a Leoš třesou a najednou nic. Nicméně to bude spíš o tom, že  vám unikly některé souvislosti, nebo neunikly a účelově kalíte vodu.

+1/−1
15.11.2015 8:40

J29a13n 24S43ů12r39a 4165823663922

Tak znovu:30 Kč byla pro CD nákladová cena?

+1/0
15.11.2015 9:18

V55a50c77l54a96v 25H65a76j20e21k 3486359119

Tak znovu Jaké byly podmínky soutěže a návrh smlouvy??

+1/−1
16.11.2015 8:43

J93a42n 37S20ů38r60a 4655483163692

Proč odpovídáte otázkou? Víte sám moc dobře, pokud jste pracoval na ČD, že za 30 Kč se jezdit nedá. Místo toho opakovaně urážíte. S takovými lidmi nemám opravdu zájem komunikovat dále.

+3/0
16.11.2015 8:46

V22a42c37l93a74v 28H63a26j64e62k 3176639579

Máte pravdu nemá to cenu. mějte se.

0/0
16.11.2015 10:45

V82a27c97l71a89v 77H14a50j46e92k 3126299109

Vy toho s těmi soukromníky naděláte. Víte, že úplně první smlouvu se soukromým dopravcem Viamont jsem za Časké dráhy podepisoval já ;-);-D;-(8-o

0/0
14.11.2015 9:43
Foto

H73a28n77k32a 10P53a48l80a65c21h69o30v89á 6587569937823

Bohajeho!

Leo Expres!

Celý život se člověk učí!

Jsem myslela, že jde o nějakej expres erotickej časák!;-D;-D;-D A vono né!

+3/−4
13.11.2015 22:44

M71a92r40e83k 54V92y39m87a74z70a11l 5288746492340

S tím nelze počítat, že by ČD dostali dotace na pokrytí prázdných míst, kde nechce soukromník jezdit....to si nikdo z Ministerstva dopravy netroufne...okamžitě by ty dotace chtěli soukromníci také a pak už slyším pana Jančuru....no, raději

NO COMMENT...každý si dovede živě představit  - ;-O;-O;-O;-O

+2/0
13.11.2015 19:34
Foto

A74l73a53n 44Ř48e42p61k62a 4245766

Hmm, jasně a zase ta pohádka o podnákladových a dumpingových Českých drahách :D ČD nikdy nešly s cenou pod úroveň konkurence, vždy jen dorovnaly své ceny a nikdy nezlevnily první... Ale je jasné, že tohle Jančura ani Novotný neřeknou.. nehodí se jim to do krámu :D

+14/−3
13.11.2015 19:13

J26a15n 38S50ů98r29a 4565553633302

Dominantní hráč nesmí především jít pod své náklady.

+2/−1
13.11.2015 20:36

Š18t87e25f28a34n 47F43r35i82č46a 7612898713456

ČD jsou síťový dopravce. Ten nákladový model, zřejmě nějaká matematická matice, může mít nekonečně mnoho sofistikovaných podob. Tím spíše, že plní úkoly a závazky, ke kterým se stát mezinárodními smlouvami zavázal vůči zahraničním železničním správám. Včetně převzatých závazků z minulých státních útvarů z dávné historie. Samozřejmě ti dva velmi malí dopravci to mají výrazně jednodušší. Jejich nákladový vzorec, ani nelze hovořit o modelu, popisuje náklady na jedné trati. V podstatě stačí vzít výkaz zisků a ztrát, a náklady přečíst. To u síťového dopravce nelze.

+8/0
13.11.2015 21:13

J55a25n 14S21ů55r49a 4205403253172

jistě, sofistikovanost předvádí v každoročním vyúčtování ministerstvu dopravy:)

+1/−3
13.11.2015 21:14

Š37t86e11f47a74n 51F53r72i21č28a 7252858583346

Chci tím říci , že představa malých dopravců, že síťový dopravce musí předkládat náklady na jednotlivé trati, vychází z neznalosti síťové problematiky. Mohou ale požádat kteréhokoli absolventa ekonomického studia dopravní fakulty (např. v Žilině nebo Pardubicích, kdysi také na VŠE v Praze). Vysvětlil by jim to. Možná by jim i nějaký jednodušší síťový model s určitým dohodnutým počtem proměnných na ukázku sestavil.

+6/0
13.11.2015 21:30

J19a10n 97S36ů78r77a 4255363433912

Takže chcete říct, že rozúčtování nákladů na jednotlivé linky je výmysl a nesmyslné údaje?

0/−2
13.11.2015 21:31

Š94t83e24f45a10n 23F20r77i72č18a 7892478463956

V každém případě vždy tam hraje roli počet a váha vložených proměnných.

+3/0
13.11.2015 21:36

J59a41n 91S87ů77r53a 4295683663792

Zkuste odpovědět na otázku.

0/−3
13.11.2015 21:36

Š11t54e50f82a60n 47F91r11i53č18a 7512908373186

Tak to rozhodně nehodlám. Napověděl jsem Vám dost.

+3/0
13.11.2015 21:41

J72a97n 17S46ů23r49a 4435713633122

A jak tedy ČD mohly podat nabídky na jednotlivé tratě? Vymýšlí si je?

+1/−2
13.11.2015 21:41

V75a47c84l36a57v 88H72a36j26e43k 3436549719

Pan Štefan má samozřejmě pravdu, Zcela exaktně náklady ani tržby na jednotlivé tratě nelze. Zkuste se ve vašem rodném městě ukázat na Koridu principy zúčtování zejména časových jízdenek na více pásem. I tam je extatní jen něco a zbytek se modeluje na jízdní řády, Výkazy linka spoj odpovídají realitě jen u linkových busů s nástupem u řidiče, Ve vlacích a v MHD je to ovšem  do značné míry jen výpočet na základě stanoveného modelu. A rozklíčování nákladů na linky je i u busů model. Jak lince přiřadíte náklady na opravy, provoz vozovny účtárnu, sklady materuálu ale třeba i odbavovací zařízení atd,

+5/0
13.11.2015 21:58

J36a27n 34S25ů88r92a 4375543673132

takže si nabídku do soutěže na Jizerskohorskou železnici vycucaly ČD z prstu? Jinak bavíme se o výkyvech v řádu desítek procent v položkách nákladů u R linek, které jsou dostupné.

0/−2
13.11.2015 21:59

Š82t25e79f45a81n 54F26r45i39č89a 7482168223616

Železničáři nejsou novináři. Nemusí si nic vymýšlet. Naopak. Sestaví model, a do něj vloží proměnné. Pro ty proměnné mají samozřejmě reálnou oporu ve svých podkladech.

+3/0
13.11.2015 22:10

J64a53n 63S45ů25r74a 4925743283352

Myslíte třeba provoz rychlíků Liberec - Pardubice za 30 Kč / vlkm? Tam byly jaké reálné podklady kromě strachu ze vstupu konkurence a vymyšlené ceny pod cenou autobusu?

+1/−2
13.11.2015 22:10

J79a29n 87S33ů54r77a 4355573173432

Ale jistě mi tu cenu nějaký inženýr ze Ziliny či Pardubic vysvětlí:-)

0/0
13.11.2015 22:11

Š11t21e77f52a89n 80F98r97i13č63a 7322298143726

Na vysvětlování musí být dva. Jeden, který vysvětluje, a druhý, který to pochopí. Nicméně nic Vám nebrání si malou průpravu udělat. Řekněme čtyři semestry matematiky, šest semestrů statistiky a aplikované statistiky, a čtyři semestry matematického programování by mohly pro začátek stačit. Muselo to stačit i těm inženýrům. Případně se můžete i bez matematického pachtění spokojit s poznáním, které odpovídá ekonomické teorii, že velký podnik požívá oproti malému podniku výhod z rozsahu. Což jistě platí v půtkách ČD vs. malí dopravci.

+2/−1
13.11.2015 22:44

J60a45n 39S91ů38r92a 4205183963532

Tak znovu: jak je možné, že na trati 030 jezdily ČD za 30 Kč a všude za 120 kč..a teď, po konci smlouvy také za 120? Jaká kapitola matematického programování to je? Třetí semestr a lekce Po nás potopa? nebo čtvrtý semestr Vymyslíme si cokoliv, stejně to stát doplatí?

+1/0
13.11.2015 22:48

Š65t62e65f92a89n 60F63r90i97č77a 7602538743216

Tímto případem jsem se nikdy nezabýval. Asi se zeptejte u vyhlašovatele soutěže. Výběrové komisi se to zdálo v pořádku? Podle zákona o VZ mohla komise požadovat vysvětlení. Možná ho nepožadovala, protože i ostatní účastníci dali nízké nabídky, takže se nabídka příliš nelišila od ostatních. Také je ovšem otázkou, jaké bylo zadání.

0/0
13.11.2015 22:58

J54a43n 74S94ů70r63a 4135593253252

Tak se tím zkuste zabývat. těším se na vysvětlení. p.s. v učebnicích matematiky, statistiky to nehledejte:)

0/0
13.11.2015 23:03

Š72t19e48f43a28n 24F33r92i24č34a 7862378253166

To si raději zahraji šachy, věřte mi. Zabývat by se tím měl ten, kdo za to bere peníze.

0/0
13.11.2015 23:17

V17a51c98l41a31v 35H21a17j69e27k 3466949289

Pane Sůra ani já to nevím a zabývat se tím nemíním. Jen se po zkušenostech s Vašimi články domnívám, že opět,  řekl bych přímo účelově používáte údaje vytržené z kontextu.

+1/0
13.11.2015 23:36

J24a46n 42S50ů15r46a 4495293803222

Jistě. Nicméně do loňského roku za tuto cenu České dráhy jezdily. 10 let.

0/0
13.11.2015 23:37

V30a72c83l54a66v 38H50a33j27e28k 3686879289

A proč teďko jezdí za jinou jak uvádíte. Jak to mohl objednavatel  nyní dopustit, když už tu máme konkurenci která se na to celá třese z daleko nižší ceny a se super vozovým parkem ???

0/0
13.11.2015 23:44

J63a70n 38S88ů14r65a 4485303963332

Protože před tím byla soutěž. Nyní přímé zadání. Česká republika a diktát Českých drah v praxi.

0/0
14.11.2015 0:00

V94a18c56l80a82v 81H89a74j85e35k 3396789689

Tomu ale sám nevěříte. Zejména té větě o diktátu ČD. Jste fakt manipulátor s veřejným míněním.

+1/0
14.11.2015 6:09

J46a80n 54S77ů29r93a 4285763593362

Diktát v praxi jsou současné soutěže.

0/−1
14.11.2015 9:41

J27a78n 78K75o56b45ě63r41s90k33ý 1480886451203

Není pravda, pokud dominantovi hrozí vytlačení z trhu tak může jezdit i pod náklady. A kde berete tu jistotu, že ČD jsou dominantím hráčem ?

+1/0
14.11.2015 0:28

J56a66n 51S36ů52r81a 4615883843122

Řešíme dobu vstupu na trať.

0/0
14.11.2015 9:40

P91e18t59r 86N29e36c77h56a45n81i38c12k14ý 7163426398320

Tak dominantní, že ruší každý rok spoje, které jsou připoji napojené na půl republiky na úkor minoritních dopravců, kteří připoje nemají a jezdí si podle proudů Praha-Ostrava?

+2/0
14.11.2015 11:28

V92a47c55l29a57v 44H43a31j61e52k 3916339769

To co se tady v české kotlince předvádí na trati Praha- Ostrava je spíše dopravní chaos, Vzájemně se neuznávají jízdenky, soukromníci neuznávají mezinárodní jízdenky ostatních železnic, zcela se na této trati zbořila reigonální osobní doprava objednávaná kraji. Prostě železniční doprava není o konkurenci v té podobě, v jaké momentálně funguje na této trati. A tohle chcete dále rozšiřovat??

+8/−1
13.11.2015 16:32

R48a85d75e21k 64J54a91n52a63t80a 9535616454932

Klid. On prostě potřebuje nějak uplatnit těch 5 souprav co si koupil, aby mu je banky nesebraly.

Kdyby už konečně ministerstvo vypsalo výběrko na nějakou trasu, kam by se daly "upíchnout" (např. Praha-Děčín), jsem přesvědčen, že by do toho velmi rád šel.

+3/0
13.11.2015 16:58

R23a59d67i50m 39P82o44l72á25š65e67k 9836853329679

Vstupem souromých dopravců se na této trati Praha Ostrava katastrofálně zhoršila dopravní vlaková obslužnost, mimo zastávky Ostrava, Olomouc a snad i ještě ty Pardubice, kde stojí všechny tyto rychlíky. Jinde na původních rychlíkových zastávkách občas některý dopravce stojí, nejvíc zrovna LeoExpres, ale většinou tam dnes tyto rychlíky nestojí.

Takže cestování z těchto zastávek se o dost prodloužilo a často i zdražilo.

+5/0
13.11.2015 17:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.