Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tříletý Leo Express: první rok bylo peklo, ale našli jsme diamant

Přesně před třemi roky to byl další krok do velké revoluce na českých kolejích. Na trasu Praha – Ostrava vyjely vlaky Leo Express. Před třemi lety mu nikdo nevěřil, že jeho byznys bude mít dlouhého trvání. Jeho vlaky ale jezdí stále dál a majitel firmy Leoš Novotný má stále velké plány. „První dva roky byly hodně zlé, třetí rok je super,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83a39r96e45k 87J75a20k57u84b95č23e27k 7599810188768

To neni uplne fer srovnani - kdyz dumpinguje Jancura, dotuje to ze sve kapsy. Kdyz CD tak z nasi. :-/

0/0
18.11.2015 21:42
Foto

J20a87r95e85k 41J76a82k11u96b69č67e71k 7609960738238

hm, nehodilo me to do spravneho vlakna.

0/0
18.11.2015 21:43

V72a11c59l78a92v 98H90a98j77e25k 3156799319

Pane Sůra. ani jste se čtenářům iDnes s tak důležitou informací dokonce se vztahující k tématu tohoto článku ani nepochlubil. To se asi mediálně nehodí že. http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/regiojet-se-stiznosti-ve-sporu-s-cd-neuspel-musi-poskytnout-informace-1241700

0/0
16.11.2015 8:42

R29e18n25é 41F75l14á26š14a55r 5924190264

Pana Sůru platí Leošek? Podle textu to tak vypadá...

+1/−2
15.11.2015 9:38

V34a44c38l96a27v 58H93a95j44e12k 3546129859

Asi se to jinde nevyplatí.

0/0
14.11.2015 16:52

L57e11o71p63o19l36d 59H77o55r13á60k 4512478259682

Leo Express je naprosto o.k. Co ale nechápu, že se všichni  perou na jedné trati, kde je to opravdu pro cestujícího super, ale na ostatních tratích to ve vlaku často vypadá jako v hlubokém socialismu.

+2/0
14.11.2015 14:26

A76n95d24r17e62j 43O89l53e88k22s30a 3235421257211

On snad je na naší železniční siti vyhlášen ring volný? Soutěž probíhá jen tam, kde to stát  dovolil.

0/0
15.11.2015 11:04

V91a58c46l85a72v 53H74a65j39e34k 3426299209

Ne. Je v zásadě ring volný. Kdo splní zákonné podmínky může požádat SŽDC o přidělení volné kapacity dráhy.

0/0
15.11.2015 22:05

V37a74c62l36a14v 14H83a23j88e21k 3856749649

Vytáhl jste novou smlouvu z loňska. Kdy by se určitě zájemce našel.  na rychlíky z Liberce do Pardubic za 120,-Kč na vlkm místo předchozích 30. A odůvodnil jste to diktátem ČD. Tomu v době kdy se na koleje cpe kromě těch dvou pididopravců např.. ARIVVA, GWTR, a další přece nemůžete ani sám věřit. Prostě klamete zde diskutující.

0/0
14.11.2015 9:48

J52a35n 77S46ů82r84a 4225253783272

Nenašel, protože se to zadalo napřímo) A jen jsem chtěl doložit, že ČD jsou schopny udělat psí kusy, třeba jezdit za 30 Kč, jen aby nepřišla konkurence. Však my to za ně zaplatíme, že?-))

+3/−1
14.11.2015 22:01

V31a37c87l92a23v 68H19a12j78e30k 3116429139

není to divné furt píšete jak se na to Radim a Leoš třesou a najednou nic. Nicméně to bude spíš o tom, že  vám unikly některé souvislosti, nebo neunikly a účelově kalíte vodu.

+1/−1
15.11.2015 8:40

J46a65n 70S17ů47r73a 4195733343692

Tak znovu:30 Kč byla pro CD nákladová cena?

+1/0
15.11.2015 9:18

V93a35c52l37a51v 40H28a60j10e35k 3956429359

Tak znovu Jaké byly podmínky soutěže a návrh smlouvy??

+1/−1
16.11.2015 8:43

J70a11n 46S57ů28r14a 4475103543772

Proč odpovídáte otázkou? Víte sám moc dobře, pokud jste pracoval na ČD, že za 30 Kč se jezdit nedá. Místo toho opakovaně urážíte. S takovými lidmi nemám opravdu zájem komunikovat dále.

+3/0
16.11.2015 8:46

V11a17c52l57a42v 83H73a47j97e70k 3376619969

Máte pravdu nemá to cenu. mějte se.

0/0
16.11.2015 10:45

V79a42c47l10a41v 71H82a37j64e46k 3206919169

Vy toho s těmi soukromníky naděláte. Víte, že úplně první smlouvu se soukromým dopravcem Viamont jsem za Časké dráhy podepisoval já ;-);-D;-(8-o

0/0
14.11.2015 9:43
Foto

H40a30n61k41a 49T94o55u36f81a10r88o43v48á 6277619347643

Bohajeho!

Leo Expres!

Celý život se člověk učí!

Jsem myslela, že jde o nějakej expres erotickej časák!;-D;-D;-D A vono né!

+3/−4
13.11.2015 22:44

M69a51r43e46k 10V46y35m96a17z78a92l 5468606212960

S tím nelze počítat, že by ČD dostali dotace na pokrytí prázdných míst, kde nechce soukromník jezdit....to si nikdo z Ministerstva dopravy netroufne...okamžitě by ty dotace chtěli soukromníci také a pak už slyším pana Jančuru....no, raději

NO COMMENT...každý si dovede živě představit  - ;-O;-O;-O;-O

+2/0
13.11.2015 19:34

A30l60a82n 83Ř14e59p52k75a 4375426

Hmm, jasně a zase ta pohádka o podnákladových a dumpingových Českých drahách :D ČD nikdy nešly s cenou pod úroveň konkurence, vždy jen dorovnaly své ceny a nikdy nezlevnily první... Ale je jasné, že tohle Jančura ani Novotný neřeknou.. nehodí se jim to do krámu :D

+14/−3
13.11.2015 19:13

J20a90n 14S63ů40r35a 4565393573662

Dominantní hráč nesmí především jít pod své náklady.

+2/−1
13.11.2015 20:36

Š27t54e55f28a33n 40F80r65i21č51a 7752388343616

ČD jsou síťový dopravce. Ten nákladový model, zřejmě nějaká matematická matice, může mít nekonečně mnoho sofistikovaných podob. Tím spíše, že plní úkoly a závazky, ke kterým se stát mezinárodními smlouvami zavázal vůči zahraničním železničním správám. Včetně převzatých závazků z minulých státních útvarů z dávné historie. Samozřejmě ti dva velmi malí dopravci to mají výrazně jednodušší. Jejich nákladový vzorec, ani nelze hovořit o modelu, popisuje náklady na jedné trati. V podstatě stačí vzít výkaz zisků a ztrát, a náklady přečíst. To u síťového dopravce nelze.

+8/0
13.11.2015 21:13

J11a37n 36S56ů70r33a 4445943133882

jistě, sofistikovanost předvádí v každoročním vyúčtování ministerstvu dopravy:)

+1/−3
13.11.2015 21:14

Š43t29e79f51a88n 55F61r64i93č10a 7552548313586

Chci tím říci , že představa malých dopravců, že síťový dopravce musí předkládat náklady na jednotlivé trati, vychází z neznalosti síťové problematiky. Mohou ale požádat kteréhokoli absolventa ekonomického studia dopravní fakulty (např. v Žilině nebo Pardubicích, kdysi také na VŠE v Praze). Vysvětlil by jim to. Možná by jim i nějaký jednodušší síťový model s určitým dohodnutým počtem proměnných na ukázku sestavil.

+6/0
13.11.2015 21:30

J32a13n 31S25ů28r65a 4185743943112

Takže chcete říct, že rozúčtování nákladů na jednotlivé linky je výmysl a nesmyslné údaje?

0/−2
13.11.2015 21:31

Š74t96e16f75a87n 68F21r64i89č61a 7272778853586

V každém případě vždy tam hraje roli počet a váha vložených proměnných.

+3/0
13.11.2015 21:36

J17a87n 47S53ů22r16a 4945913623402

Zkuste odpovědět na otázku.

0/−3
13.11.2015 21:36

Š55t95e35f37a28n 25F30r32i63č89a 7892708763756

Tak to rozhodně nehodlám. Napověděl jsem Vám dost.

+3/0
13.11.2015 21:41

J15a85n 22S17ů10r18a 4525373213682

A jak tedy ČD mohly podat nabídky na jednotlivé tratě? Vymýšlí si je?

+1/−2
13.11.2015 21:41

V84a71c69l82a47v 76H84a54j74e51k 3846969969

Pan Štefan má samozřejmě pravdu, Zcela exaktně náklady ani tržby na jednotlivé tratě nelze. Zkuste se ve vašem rodném městě ukázat na Koridu principy zúčtování zejména časových jízdenek na více pásem. I tam je extatní jen něco a zbytek se modeluje na jízdní řády, Výkazy linka spoj odpovídají realitě jen u linkových busů s nástupem u řidiče, Ve vlacích a v MHD je to ovšem  do značné míry jen výpočet na základě stanoveného modelu. A rozklíčování nákladů na linky je i u busů model. Jak lince přiřadíte náklady na opravy, provoz vozovny účtárnu, sklady materuálu ale třeba i odbavovací zařízení atd,

+5/0
13.11.2015 21:58

J43a88n 83S74ů15r69a 4845503643602

takže si nabídku do soutěže na Jizerskohorskou železnici vycucaly ČD z prstu? Jinak bavíme se o výkyvech v řádu desítek procent v položkách nákladů u R linek, které jsou dostupné.

0/−2
13.11.2015 21:59

Š36t83e37f43a34n 18F24r63i69č50a 7592848423276

Železničáři nejsou novináři. Nemusí si nic vymýšlet. Naopak. Sestaví model, a do něj vloží proměnné. Pro ty proměnné mají samozřejmě reálnou oporu ve svých podkladech.

+3/0
13.11.2015 22:10

J32a87n 74S16ů24r65a 4175893643312

Myslíte třeba provoz rychlíků Liberec - Pardubice za 30 Kč / vlkm? Tam byly jaké reálné podklady kromě strachu ze vstupu konkurence a vymyšlené ceny pod cenou autobusu?

+1/−2
13.11.2015 22:10

J61a79n 25S80ů18r12a 4125533303112

Ale jistě mi tu cenu nějaký inženýr ze Ziliny či Pardubic vysvětlí:-)

0/0
13.11.2015 22:11

Š28t32e61f43a66n 31F85r76i77č81a 7412368973286

Na vysvětlování musí být dva. Jeden, který vysvětluje, a druhý, který to pochopí. Nicméně nic Vám nebrání si malou průpravu udělat. Řekněme čtyři semestry matematiky, šest semestrů statistiky a aplikované statistiky, a čtyři semestry matematického programování by mohly pro začátek stačit. Muselo to stačit i těm inženýrům. Případně se můžete i bez matematického pachtění spokojit s poznáním, které odpovídá ekonomické teorii, že velký podnik požívá oproti malému podniku výhod z rozsahu. Což jistě platí v půtkách ČD vs. malí dopravci.

+2/−1
13.11.2015 22:44

J53a53n 89S69ů68r55a 4575343393162

Tak znovu: jak je možné, že na trati 030 jezdily ČD za 30 Kč a všude za 120 kč..a teď, po konci smlouvy také za 120? Jaká kapitola matematického programování to je? Třetí semestr a lekce Po nás potopa? nebo čtvrtý semestr Vymyslíme si cokoliv, stejně to stát doplatí?

+1/0
13.11.2015 22:48

Š41t15e85f62a29n 13F28r73i18č64a 7452898613756

Tímto případem jsem se nikdy nezabýval. Asi se zeptejte u vyhlašovatele soutěže. Výběrové komisi se to zdálo v pořádku? Podle zákona o VZ mohla komise požadovat vysvětlení. Možná ho nepožadovala, protože i ostatní účastníci dali nízké nabídky, takže se nabídka příliš nelišila od ostatních. Také je ovšem otázkou, jaké bylo zadání.

0/0
13.11.2015 22:58

J87a70n 22S27ů30r95a 4755133553842

Tak se tím zkuste zabývat. těším se na vysvětlení. p.s. v učebnicích matematiky, statistiky to nehledejte:)

0/0
13.11.2015 23:03

Š73t76e96f25a90n 10F97r98i57č53a 7782318413336

To si raději zahraji šachy, věřte mi. Zabývat by se tím měl ten, kdo za to bere peníze.

0/0
13.11.2015 23:17

V11a89c21l29a19v 77H32a76j49e43k 3836939789

Pane Sůra ani já to nevím a zabývat se tím nemíním. Jen se po zkušenostech s Vašimi články domnívám, že opět,  řekl bych přímo účelově používáte údaje vytržené z kontextu.

+1/0
13.11.2015 23:36

J60a18n 48S15ů43r15a 4375193503802

Jistě. Nicméně do loňského roku za tuto cenu České dráhy jezdily. 10 let.

0/0
13.11.2015 23:37

V86a49c16l73a34v 70H52a96j65e92k 3716829469

A proč teďko jezdí za jinou jak uvádíte. Jak to mohl objednavatel  nyní dopustit, když už tu máme konkurenci která se na to celá třese z daleko nižší ceny a se super vozovým parkem ???

0/0
13.11.2015 23:44

J11a96n 52S46ů46r68a 4435903873802

Protože před tím byla soutěž. Nyní přímé zadání. Česká republika a diktát Českých drah v praxi.

0/0
14.11.2015 0:00

V59a27c22l18a46v 14H96a70j79e13k 3336279569

Tomu ale sám nevěříte. Zejména té větě o diktátu ČD. Jste fakt manipulátor s veřejným míněním.

+1/0
14.11.2015 6:09

J35a41n 30S79ů95r96a 4465353453682

Diktát v praxi jsou současné soutěže.

0/−1
14.11.2015 9:41

J30a66n 55K26o92b29ě71r46s83k26ý 1680126501163

Není pravda, pokud dominantovi hrozí vytlačení z trhu tak může jezdit i pod náklady. A kde berete tu jistotu, že ČD jsou dominantím hráčem ?

+1/0
14.11.2015 0:28

J23a27n 65S45ů22r75a 4845983753612

Řešíme dobu vstupu na trať.

0/0
14.11.2015 9:40

P82e25t78r 23N26e96c68h19a23n42i94c48k44ý 7623896568620

Tak dominantní, že ruší každý rok spoje, které jsou připoji napojené na půl republiky na úkor minoritních dopravců, kteří připoje nemají a jezdí si podle proudů Praha-Ostrava?

+2/0
14.11.2015 11:28

V47a87c14l80a50v 41H54a28j23e80k 3676229289

To co se tady v české kotlince předvádí na trati Praha- Ostrava je spíše dopravní chaos, Vzájemně se neuznávají jízdenky, soukromníci neuznávají mezinárodní jízdenky ostatních železnic, zcela se na této trati zbořila reigonální osobní doprava objednávaná kraji. Prostě železniční doprava není o konkurenci v té podobě, v jaké momentálně funguje na této trati. A tohle chcete dále rozšiřovat??

+8/−1
13.11.2015 16:32

R71a61d57e41k 82J96a79n37a82t92a 9695156644622

Klid. On prostě potřebuje nějak uplatnit těch 5 souprav co si koupil, aby mu je banky nesebraly.

Kdyby už konečně ministerstvo vypsalo výběrko na nějakou trasu, kam by se daly "upíchnout" (např. Praha-Děčín), jsem přesvědčen, že by do toho velmi rád šel.

+3/0
13.11.2015 16:58

R12a42d75i34m 89P93o62l13á40š63e43k 9216633309809

Vstupem souromých dopravců se na této trati Praha Ostrava katastrofálně zhoršila dopravní vlaková obslužnost, mimo zastávky Ostrava, Olomouc a snad i ještě ty Pardubice, kde stojí všechny tyto rychlíky. Jinde na původních rychlíkových zastávkách občas některý dopravce stojí, nejvíc zrovna LeoExpres, ale většinou tam dnes tyto rychlíky nestojí.

Takže cestování z těchto zastávek se o dost prodloužilo a často i zdražilo.

+5/0
13.11.2015 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.