Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem

Polský správce železnic se zřejmě rozhodl cestujícím na trati mezi Libercem a německou Žitavou ukázat detailněji krásy příhraničí. Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu. Vlaky se tu musí ploužit dvacítkou a nabírají tak zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i34r30o54s91l48a73v 83Z49i91k81m70u63n72d 6838272837898

Koncem listopadu a začátkem prasince začnou Poláci prasit trať výměnou pražců....

0/0
18.11.2015 17:25

P46e45t58r 27Š46í71p12e18k 5582319809

"Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali."

To se rovnou můžou dohodnout, že postaví "objížďku" polského území, pak si to můžou společně bez problémů spravovat bez účasti Poláků, a Poláci si to pak můžou strčit....

0/0
17.11.2015 13:32

O64l47d92ř41i26c92h 80J56a28n10e19č52e31k 8489266493291

kdybyste se podíval jen o kousek níže...

+1/0
17.11.2015 14:56

J55a58r93o37s25l86a59v 82K87o61m76o12ň 1540824944521

Jen tedy nevím kde přišel novinář na rychlost v Polsku kolem Glucholaz na max 50km/h. Z Mikulovické strany je 40 a z Jindřichova je 60km/h. Že by průměr byl maximální rychlost? Jenže ani to není pravda, protože pomalejší úsek je mnohem kratší než ten kde se jede rychleji :-/

0/0
15.11.2015 20:20

J45a33n 52S61ů24r15a 4775553123952

Informace od ČD.

0/0
15.11.2015 20:24

P63a56v96e49l 44C26h28l23u15b84n57a 7227846778367

Jestli by nebylo jednodušší část trati z polského území přeložit na německé.

ČR by se mohla spolupodílet a Poláky bychom vynechali...

Jenže to asi v dnešní hyperkorektní době nepůjde, takže raději trať necháme zchátrat a možná se dočkáme i ukončení provozu z důvodu havarijního stavu železničního svršku.

Ostatně příklad z Harrachova mluví za vše... ( I když tam se nakonec 20 let po revoluci podařilo trať do Polska "rozchodit").

0/0
15.11.2015 19:49

O47l46d78ř60i87c45h 61J55a80n13e98č31e16k 8499726463251

postavit novou trať, která by se Polsku vyhnula, vypadá jako logické řešení. jenže se podívejte na mapu - v Německu je zástavba až těsně k hranici, obávám se, že by tam nebylo trať kudy postavit. na české straně by nebyl problém, tam jsou jen pole...

+4/0
15.11.2015 21:06

M39i18r32o44s51l81a26v 24Z18i30k48m71u41n34d 6318552747418

Bohužel důsledek "hloupě posunuté" polsko-německé hranice na linii Nisa - Odra po válce ... kdyby se hranice vytyčila cca nějakých 1 500 metrů doprava, vedle železniční trati, tak by bylo po problému. Tehdy to byla uměle vytvářena hranice takže obce Porajow a Scienawka byly součástí Československa. Podobně jako Československo získalo na úkor Maďarska obce Rusovce, Jarovce,  Čuňovo.

0/0
16.11.2015 17:26

O41l40d72ř86i17c29h 14J24a33n30e18č96e73k 8439536333901

no "hloupě posunuté" - když ona tam ta Nisa tak hloupě teče ;-) že se hranice tehdy dala na Nisu mi přijde vcelku logické.

Zittau a Porajów nebyly zdaleka jediným případem kdy se novou hranicí rozdělila obec do dvou států. třeba Görlitz to odskákal mnohem víc.

"obce Porajów a Sieniawka byly součástí Československa" - cože? já tedy na wiki čtu, že byly předměstím Žitavy - a tedy součástí Německa. kdyby bývaly byly před rokem 1945 v Československu (jako součást Zittau??!!), proč by se pak předávaly Polsku?

+1/0
17.11.2015 15:07

J38a13n 93S16ů16r16a 4735793263562

Není moc kam ji přeložit...

0/0
15.11.2015 21:13

K41a57r82e89l 33V41a16c28h22u33t 9113152389383

A co od Poláků ten kousek území odkoupit?... ;-)

0/0
16.11.2015 14:12

O45l75d51ř43i90c73h 17J24a57n43e96č24e68k 8229286163701

prosím Vás podívejte se na mapu, než napíšete takovýhle blábol. kdyby ta železnice šla mezi Nisou a Porajówem, tak by to třeba i šlo (spíš směnit než koupit) - ale co byste dělal s tou vesnicí?

mimochodem, železniční stanice Harrachov leží na území, které po 2. sv. válce připadlo Polsku - a pak bylo směněno, právě aby Harrachov mohl mít nádraží.

0/0
17.11.2015 15:10

J80a78r90o68m47í80r 85R27y33b66k29a 3952887931242

Nějak mi neseděj ty čísla:Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu,2/3 ze sta není dvacet.Titulek přece říká:

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem:-/

0/0
15.11.2015 19:23

P44a80v86e98l 44C91h11l35u87b92n75a 7967716108737

Ono je to zmatečně napsané.

Až stovkou ty vlaky jezdí na českém/německém území.

Jenže titulky přece zvyšují čtenost, ne? ;-)

0/0
15.11.2015 19:37

J85a32n 33S39ů86r69a 4565503453412

V titulku není jediné slovo o třetině.

+1/0
15.11.2015 21:05

O59l42d64ř84i23c47h 60J70a95n49e81č89e94k 8769836203321

titulek je správně. vlaky při přejezdu do Polska jak z Česka, tak z Německa musí zpomalit ze 100 na 20 a těch pár kilometrů, které tou dvacítkou musí jet, je opravdu zdržuje. doteď se přes Polsko jezdilo 30 - tedy zpomalení o třetinu. přečtěte si pořádně druhý odstavec.

já bych s panem Sůrou nesouhlasil v něčem jiném: a sice s první větou, že se asi Poláci rozhodli cestujícím ukázat krásy příhraničí. totiž aby se cestující mohli okolím při té pomalé jízdě kochat, museli by Poláci nejprve vykácet keře podél kolejí. jenže ony nejsou ani prořezané (nebo aspoň nebyly, když jsem tam někdy v květnu nebo červnu jel), takže se tam ty vlaky doslova musí prodírat džunglí :-P

+2/0
15.11.2015 21:12

M49a32r16e31k 53Š62i47m52o81n 2444287968738

Teď je listopad, keře jsou z větší části holé.

0/0
15.11.2015 23:54

M61a90r91t32i59n 80K78u84b64í86k 9547539196623

Je to chyba rozhraničení po roce 1945, kdyby to zůstalo německé vypadalo by to jinak. Polsko zlikvidivalo dvě třetiny tratí na nichž se před rokem 1945 jezdilo i 100 km/h. V roce 1991 tratě dorazili reformou jízdného a omezováním spojů, následovalo zrušení osobní a pak i nákladní dopravy, vše se dělo ve jméno aby si vydělali hromadné taxíky, které neplatili zprvu ani daně ani nevydávali jízdenky. Do Polska jezdím vlakem od roku 1989.

+3/0
15.11.2015 17:09

O31l14d86ř15i42c22h 18J64a57n23e81č78e63k 8789306363911

tak podle Vaší logiky vlastně za současný stav té trati může Hitler

0/−1
15.11.2015 17:58

P17e61t43e28r 77K12o89t44r71č12k66a 5919195349510

Ja myslim ze Rusi. Ak by sa v 1941 vzdali, mohli Reichsbahn jazdit celu trat Reichenberg - Dresden na svojom uzemi.

0/0
16.11.2015 0:25

M89i82r26o26s88l37a65v 63Z55i83k88m12u87n87d 6778212927558

Nikoli soudruh Stalin ... Po první světové válce československá politická reprezentace prosadila vytyčení státní hranice s Rakouskem tak, aby trať Břeclav - Znojmo zůstala v novém státě - občané žijící v pohraničích obcích Rakouska  mohli války ĆSD používat, na to se smluvně pamatovalo. Podobně hranice s Polskem byla vytyčena tak, aby trať z Bohumína do Žiliny byla v novém státě  ....  Podobně trať do Harrachova byla přeťata hranici a státní hranice s Polskem se posunovala ... někdy kolem roku 1960 (????)

Vzato do důsledku, tohle se týká i "peáže" přes Glucholazy. Kdyby se Glucholazy přičlenily při poválečnému posunu polsko-německé hranice k ČSR, tak bylo po problému ...

0/0
16.11.2015 17:33

J62i12ř63í 36E46r14b24e58n 1483774666347

Hranice s Polskem se posouvala v roce 1958. Mimo jiné se tím konečně vyřešila trasa mezinárodní silnice E14 v úseku Tanvald - Harrachov, která mezi Kořenovem a Mýtem byla více než neuspokojivá.

+1/0
24.11.2015 12:13

V75a55l35e92r10i51e 85W74e72b89e53r34o96v23á 1622520517650

Chci ještě upozornit pana redaktora Sůru, že některé avizované změny na německých drahách začínají již příští měsíc a ne až v roce 2018. Díky této trati budou mít Liberec a Varnsdorf od příštího měsíce každou hodinu přímé napojení na vysokorychlostní vlaky, které pojedou z Drážďan směr Frankfurt. A to nemluvím o vlakovém spojení na drážďanské letiště, o čemž se Praze může jen zdát. Přestupní časy jsou jen pár minut. Takže se nedivím, že jsou z toho v Liberci a Žitavě tak nervozní.  

Jak jsem dneska zjistila při zakoupení jízdenky do Paříže na den 14.12.. Odjezd z našeho "prdelákova":-) ve Šluknovském výběžku v 6,52, příjezd do centra Paříže  v 16,50 s přestupem v Žitavě, Drážďanech a Frankfurtu, kde jen musím 3/4 hodiny čekat na TGV. Cesta je sice o tři hodiny delší, než kdybych normálně  letěla přes Prahu, ale rozhodně pohodlnější než se nechat šacovat při kontrolách na letištích.

+4/0
15.11.2015 17:00

J14a77n 90S46ů82r40a 4515473963502

Díky za tip

0/0
15.11.2015 18:38

R52a98d83e41k 66J41a30n45a60t31a 9825106294562

Ano. Díky nové trati Lipsko-Erfurt se vzniká v Dráždanech pěkný připoj od Liberce. Od Prahy to bohužel stále nenavazuje.

0/0
15.11.2015 21:33

O11l61d47ř77i44c54h 78J73a60n51e78č30e52k 8259676473121

a není to právě tak, že kvůli nové trati v Německu se někdy v příštích letech změní jízdní řád Zittau - Dresden a pokud se mezi Zittau a Hrádkem n.N. rychle něco nestane, tak ty vlaky Zittau - Dresden budou odjíždět pár minut před příjezdem vlaků z Liberce?

+1/0
15.11.2015 21:38

J69a56n 44S64ů79r82a 4665263763132

Od 14. prosince Liberec - Londýn pod 15 hodin:-)

0/0
15.11.2015 22:39

R36o68b14e91r11t 17J10a70n57u59l55í27k 3715559534301

No něco podobného máme i u nás,.. Kostelec u Jihlavy do Slavonic,... Zejména u Dačic jsou montované styky kolejnic moc krásné! :D

0/0
15.11.2015 16:38

J73a77n 36T16i72c62h34y 9204489310366

Poláci jsou odjakživa naprosto neseriózní potížisté. Jediné možné jednání s Poláky je: s Poláky nikdy, od Poláků nic!

+7/0
15.11.2015 16:25

S35v53a12t90o60p71l98u34k 52S86i72l52n24ý 4782616439368

Dělám ve firmě, která asi polovinu artiklu dováží z Polska. Moje osobní zkušenost je ta, že nelze všechny Poláky házet do jednoho pytle. Mnozí jsou seriózní, ale někteří se snaží všechno ojebat jak to jde, aby na tom co nejvíc thli. Všeobecně ale musím říct, že se zlepšují.

+3/−2
15.11.2015 16:28

J62a47n 30V19a21l77o90u15c53h 6772777828810

Asi tak. Soukromé polské firmy jsou stejně dobré či špatné jako firmy kdekoli jinde. Jenže dopravní infrastruktura je píseček úřednický. A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby chtěl kdokoli zvenku "opravovat bábovičku" úředníčkovi tuzemskému, bude se chovat stejně "vstřícně".

+1/0
15.11.2015 18:33

P40a49v86e38l 48C37h30l95u17b96n61a 7437756398677

Bratr dělal u firmy, provádějící údržbu a servis polským firmám.

Nadával na ně dost - měli přece jen mini povinnosti i jako zákazníci - ukončit provoz, nachystat jej na údržbu atd...

Domluva se zdála možná, dodržení termínů téměř nikdy.

Nejklasičtější odpověď, kterou bratr obdržel na dotaz: Jestli a kdy? byla: Jutro, zobaczymy... (Zítra uvidíme...)

Tož tak. ;-)

+2/0
15.11.2015 19:34

S34v57a37t89o79p92l70u60k 92S87i97l32n15ý 4832636209648

Mně osobně přijde z polské strany nejsprostší to, že vůbec za průjezd vybírají peníze, když jim je ta trať evidentně úplně u zadnice. 

Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka Porajówě, tím by  začal mít trať význam i pro Poláky a třeba by do ní i začali něco investovat.

+2/0
15.11.2015 16:25

O58l23d28ř48i93c85h 88J80a49n64e11č54e41k 8219886723161

ta zastávka se tam plánovala, nevím, proč z toho (zatím) sešlo. ale tipuju nezájem polské strany...

+2/0
15.11.2015 17:56

P51a43v22e29l 69C62h91l54u11b48n66a 7867656938627

Je to pro ně úplně okrajové a nezajímavé území.

Navíc ani historicky k němu nemají žádné vazby - patří Polsku teprve 70 let.

Předtím bylo německé/pruské/rakousko-uherské/české...

+1/0
15.11.2015 19:40

O64l50d53ř13i32c25h 90J45a18n29e26č10e25k 8599536303201

to nepopírám. proto nechápu, proč prostě tu pro ně naprosto nezajímavou trať nepředají do správy Čechům, Němcům nebo Bruselu.

já pouze reagoval na druhou větu předchozího příspěvky "Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka v Porajówě".

jinak já relativně nedaleko vyrostl, takže celkem vím, jak se situace v Trojzemí má ;-)

+2/0
15.11.2015 21:16

J66o21s31e97f 69T21r55ö89g12l 8569582776686

Přitom ta trať by snesla stejných 100 km/h jako okolní české a Německé úseky. Když se v 70 letech otevřela možnost výstupu v Žitavě, byla jízdní doba Hrádek-Zittau 5 minut. Dnes je 10 a nestačí to...

+5/0
15.11.2015 16:23
Foto

L63a48d49i51s10l21a10v 32T60o84t53h 1724114725782

Trať mezi Kladnem a Rakovníkem vypadá ještě hůře.

+1/−1
15.11.2015 16:19

R60a44d95e32k 78J12a47n26a52t61a 9535496314512

Tam ale pomalá jízda 20 km/h není. Nebo to posuzujete podle množství trávy mezi kolejnicemi?

Pokud se někdo pokusí srovnávat stav v Polsku s námi, pak to většinou znamená, že v Polsku vlakem nikdy nejel ... to je prostě jiný level, především na vedlejších tratích.

+6/0
15.11.2015 16:26

A46n71n27a 43E44r50l65e64b29a36c73h28o72v50á 7681690544291

No tomu řikám novinka ;-D Pokud si vzpomínám, už to tak fungovalo před 15 lety, když jsem tudy denně dojížděla do školy :-/

+1/0
15.11.2015 15:58

J88i13ř52í 40E39r24b42e27n 1973824296247

Na iDNESu to je také poněkolikáté v tomto roce. A ani se nedivím, protože tímto polským ne-přístupem ("zaplať a nic za to nechtěj") trpí ročně v součtu statisíce cestujících :-(

+2/0
15.11.2015 16:11

J35a92n 37S81ů91r25a 4975523213682

Dvacítka je poprvé.

+2/0
15.11.2015 18:39

J35i29ř15í 81E89r60b14e63n 1953374356607

Jo, to jo - myslel jsem to tak, že to celé téma peážního úseku je zde pojednáno už asi popáté během jednoho, dvou let...

0/0
16.11.2015 8:05

P21a48v58e31l 72C73h32l75u25b45n59a 7477466238237

Ono si stačí jen vzpomenout, co za trápení stálo zprovoznit "dálnici" z Hrádku nad Nisou přes Polsko do Německa.

Němci, dokonce i Češi už měli své úseky postavené - Poláci?

Maňana...

+1/0
15.11.2015 19:43
Foto

O18n53d40r43e93j 18V50a54l31o66u64s91e65k 4120611337811

Tak když jsem jel z Wroclawi do Helu, tak trat opravovali - a tam kde bylo hotovo, jezdilo se 160 i vic. Kdyz chteji, tak umi. Toto bohuzel neni ten pripad - stejne jako ta hruza En57 z Klodska do Usti nad Orlici.. :(

+2/0
15.11.2015 15:28

O77l22d78ř29i37c61h 80J14a44n70e24č13e62k 8499886343581

ano "na kterou Poláci roky ani nesáhli" je bohužel správně - doslova. jel jsem tam letos na jaře a vlak se tam doslova prodírá džunglí - ani keře podél trati tam nejsou prořezané. proč Vogtlandbahn nežaluje polského správce kolejí za poškrábaný lak, podobně jako ČD nedávno žalovaly SŽDC za poškrábaný lak a vytlučené měchy na trati z Liberce do Tanvaldu?

mně to celé připadá, jako kdyby Poláci natruc chtěli ostatním ukázat, že když nechtějí, tak to prostě nepůjde. ukázkový příklad, jak sousedům dělat naschvály. to opravdu nejsou žádné páky, jak je k opravě donutit? proč ČR a Německo konáním v této věci nepodmíní jiná mezistátní jednání s Polskem?

bohužel na německé straně jde zástavba až těsně k Nise a stavba nové trati mezi Žitavou a Hrádkem, která by se Polsku vyhnula, tak asi není reálná :-(

+9/0
15.11.2015 15:21

T52o40m23á59š 22B80y91d21e96l49s68k39ý 8600611210

já nevím jak je to jinde,ale trať mezi Královcem a Lubawkou je celkem v pohodě. jezdí tam nyní jen maximálně nákladní vlaky. Ale pamatuji doby kdy odtamtud či Jelenie Góry  do našeho města jezdil vlak vždy pátek - neděle, jelo několik spojů za den

0/0
15.11.2015 17:26

O82l20d57ř22i63c70h 77J40a79n31e22č26e38k 8569806973351

ta trať mezi Královcem a Lubawkou asi ještě nestihla zchátrat ;-)

+2/0
15.11.2015 17:57

Z90d77e23n34ě65k 58S18a50m95e80k 5591906283

Poláci už dlouho vlaky zdržovat nebudou, ale úplně je zastaví neboť hrozí vykolejení. Peníze co za těch x-let vybrali už probendili a teď je jim to šuma fuk.

+6/0
15.11.2015 15:18

D42a66v32i64d 23R57y29c67h73e26t87s93k63ý 9716501240250

Temi regionalnimi vlaky drzenymi pri zivote miliardovymi dotacnimi tunely nikdo nejezdi! Ekoteroristi si to vybreceli a potrebne dalnice a okruhy se kvuli tomu nikdy nedostavi.

+1/−17
15.11.2015 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.