Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem

Polský správce železnic se zřejmě rozhodl cestujícím na trati mezi Libercem a německou Žitavou ukázat detailněji krásy příhraničí. Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu. Vlaky se tu musí ploužit dvacítkou a nabírají tak zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i92r26o29s33l13a17v 57Z92i89k81m12u69n53d 6718752237108

Koncem listopadu a začátkem prasince začnou Poláci prasit trať výměnou pražců....

0/0
18.11.2015 17:25

P74e13t88r 18Š68í97p48e54k 5652639599

"Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali."

To se rovnou můžou dohodnout, že postaví "objížďku" polského území, pak si to můžou společně bez problémů spravovat bez účasti Poláků, a Poláci si to pak můžou strčit....

0/0
17.11.2015 13:32

O56l75d55ř80i51c30h 24J46a55n57e41č76e50k 8439176203591

kdybyste se podíval jen o kousek níže...

+1/0
17.11.2015 14:56

J36a20r37o73s19l53a93v 12K50o52m34o27ň 1790774464531

Jen tedy nevím kde přišel novinář na rychlost v Polsku kolem Glucholaz na max 50km/h. Z Mikulovické strany je 40 a z Jindřichova je 60km/h. Že by průměr byl maximální rychlost? Jenže ani to není pravda, protože pomalejší úsek je mnohem kratší než ten kde se jede rychleji :-/

0/0
15.11.2015 20:20

J96a45n 24S36ů31r27a 4335573383672

Informace od ČD.

0/0
15.11.2015 20:24

P51a43v35e47l 73C60h87l88u28b55n35a 7857476328607

Jestli by nebylo jednodušší část trati z polského území přeložit na německé.

ČR by se mohla spolupodílet a Poláky bychom vynechali...

Jenže to asi v dnešní hyperkorektní době nepůjde, takže raději trať necháme zchátrat a možná se dočkáme i ukončení provozu z důvodu havarijního stavu železničního svršku.

Ostatně příklad z Harrachova mluví za vše... ( I když tam se nakonec 20 let po revoluci podařilo trať do Polska "rozchodit").

0/0
15.11.2015 19:49

O77l11d76ř89i28c74h 79J93a33n52e96č92e83k 8389186863791

postavit novou trať, která by se Polsku vyhnula, vypadá jako logické řešení. jenže se podívejte na mapu - v Německu je zástavba až těsně k hranici, obávám se, že by tam nebylo trať kudy postavit. na české straně by nebyl problém, tam jsou jen pole...

+4/0
15.11.2015 21:06

M44i50r11o59s76l12a77v 72Z39i90k59m90u28n21d 6978902747528

Bohužel důsledek "hloupě posunuté" polsko-německé hranice na linii Nisa - Odra po válce ... kdyby se hranice vytyčila cca nějakých 1 500 metrů doprava, vedle železniční trati, tak by bylo po problému. Tehdy to byla uměle vytvářena hranice takže obce Porajow a Scienawka byly součástí Československa. Podobně jako Československo získalo na úkor Maďarska obce Rusovce, Jarovce,  Čuňovo.

0/0
16.11.2015 17:26

O26l55d67ř20i92c71h 49J12a94n76e67č14e60k 8199676543501

no "hloupě posunuté" - když ona tam ta Nisa tak hloupě teče ;-) že se hranice tehdy dala na Nisu mi přijde vcelku logické.

Zittau a Porajów nebyly zdaleka jediným případem kdy se novou hranicí rozdělila obec do dvou států. třeba Görlitz to odskákal mnohem víc.

"obce Porajów a Sieniawka byly součástí Československa" - cože? já tedy na wiki čtu, že byly předměstím Žitavy - a tedy součástí Německa. kdyby bývaly byly před rokem 1945 v Československu (jako součást Zittau??!!), proč by se pak předávaly Polsku?

+1/0
17.11.2015 15:07

J95a31n 11S11ů97r98a 4265883823292

Není moc kam ji přeložit...

0/0
15.11.2015 21:13

K12a14r40e98l 11V18a85c90h40u21t 9343572389193

A co od Poláků ten kousek území odkoupit?... ;-)

0/0
16.11.2015 14:12

O74l17d11ř14i35c39h 49J33a72n70e11č69e73k 8509286563501

prosím Vás podívejte se na mapu, než napíšete takovýhle blábol. kdyby ta železnice šla mezi Nisou a Porajówem, tak by to třeba i šlo (spíš směnit než koupit) - ale co byste dělal s tou vesnicí?

mimochodem, železniční stanice Harrachov leží na území, které po 2. sv. válce připadlo Polsku - a pak bylo směněno, právě aby Harrachov mohl mít nádraží.

0/0
17.11.2015 15:10

J30a19r52o47m96í64r 76R66y94b74k27a 3362427261472

Nějak mi neseděj ty čísla:Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu,2/3 ze sta není dvacet.Titulek přece říká:

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem:-/

0/0
15.11.2015 19:23

P91a90v36e89l 96C22h63l52u78b77n41a 7697976408447

Ono je to zmatečně napsané.

Až stovkou ty vlaky jezdí na českém/německém území.

Jenže titulky přece zvyšují čtenost, ne? ;-)

0/0
15.11.2015 19:37

J44a72n 83S70ů13r48a 4855713763522

V titulku není jediné slovo o třetině.

+1/0
15.11.2015 21:05

O34l47d39ř64i31c95h 39J54a62n76e81č24e37k 8589386663651

titulek je správně. vlaky při přejezdu do Polska jak z Česka, tak z Německa musí zpomalit ze 100 na 20 a těch pár kilometrů, které tou dvacítkou musí jet, je opravdu zdržuje. doteď se přes Polsko jezdilo 30 - tedy zpomalení o třetinu. přečtěte si pořádně druhý odstavec.

já bych s panem Sůrou nesouhlasil v něčem jiném: a sice s první větou, že se asi Poláci rozhodli cestujícím ukázat krásy příhraničí. totiž aby se cestující mohli okolím při té pomalé jízdě kochat, museli by Poláci nejprve vykácet keře podél kolejí. jenže ony nejsou ani prořezané (nebo aspoň nebyly, když jsem tam někdy v květnu nebo červnu jel), takže se tam ty vlaky doslova musí prodírat džunglí :-P

+2/0
15.11.2015 21:12

M72a69r64e94k 78Š35i59m39o54n 2514717228988

Teď je listopad, keře jsou z větší části holé.

0/0
15.11.2015 23:54

M16a29r58t47i72n 74K33u87b56í80k 9117259446633

Je to chyba rozhraničení po roce 1945, kdyby to zůstalo německé vypadalo by to jinak. Polsko zlikvidivalo dvě třetiny tratí na nichž se před rokem 1945 jezdilo i 100 km/h. V roce 1991 tratě dorazili reformou jízdného a omezováním spojů, následovalo zrušení osobní a pak i nákladní dopravy, vše se dělo ve jméno aby si vydělali hromadné taxíky, které neplatili zprvu ani daně ani nevydávali jízdenky. Do Polska jezdím vlakem od roku 1989.

+3/0
15.11.2015 17:09

O62l29d44ř34i41c46h 81J22a12n21e57č55e21k 8799346763531

tak podle Vaší logiky vlastně za současný stav té trati může Hitler

0/−1
15.11.2015 17:58

P66e41t62e70r 62K65o89t85r63č42k77a 5259875629790

Ja myslim ze Rusi. Ak by sa v 1941 vzdali, mohli Reichsbahn jazdit celu trat Reichenberg - Dresden na svojom uzemi.

0/0
16.11.2015 0:25

M43i71r96o20s20l27a39v 75Z27i92k27m46u89n27d 6628532627798

Nikoli soudruh Stalin ... Po první světové válce československá politická reprezentace prosadila vytyčení státní hranice s Rakouskem tak, aby trať Břeclav - Znojmo zůstala v novém státě - občané žijící v pohraničích obcích Rakouska  mohli války ĆSD používat, na to se smluvně pamatovalo. Podobně hranice s Polskem byla vytyčena tak, aby trať z Bohumína do Žiliny byla v novém státě  ....  Podobně trať do Harrachova byla přeťata hranici a státní hranice s Polskem se posunovala ... někdy kolem roku 1960 (????)

Vzato do důsledku, tohle se týká i "peáže" přes Glucholazy. Kdyby se Glucholazy přičlenily při poválečnému posunu polsko-německé hranice k ČSR, tak bylo po problému ...

0/0
16.11.2015 17:33

J36i44ř82í 80E91r10b63e54n 1483774136147

Hranice s Polskem se posouvala v roce 1958. Mimo jiné se tím konečně vyřešila trasa mezinárodní silnice E14 v úseku Tanvald - Harrachov, která mezi Kořenovem a Mýtem byla více než neuspokojivá.

+1/0
24.11.2015 12:13

V96a23l58e76r21i49e 81W24e65b36e36r65o45v76á 1442280987680

Chci ještě upozornit pana redaktora Sůru, že některé avizované změny na německých drahách začínají již příští měsíc a ne až v roce 2018. Díky této trati budou mít Liberec a Varnsdorf od příštího měsíce každou hodinu přímé napojení na vysokorychlostní vlaky, které pojedou z Drážďan směr Frankfurt. A to nemluvím o vlakovém spojení na drážďanské letiště, o čemž se Praze může jen zdát. Přestupní časy jsou jen pár minut. Takže se nedivím, že jsou z toho v Liberci a Žitavě tak nervozní.  

Jak jsem dneska zjistila při zakoupení jízdenky do Paříže na den 14.12.. Odjezd z našeho "prdelákova":-) ve Šluknovském výběžku v 6,52, příjezd do centra Paříže  v 16,50 s přestupem v Žitavě, Drážďanech a Frankfurtu, kde jen musím 3/4 hodiny čekat na TGV. Cesta je sice o tři hodiny delší, než kdybych normálně  letěla přes Prahu, ale rozhodně pohodlnější než se nechat šacovat při kontrolách na letištích.

+4/0
15.11.2015 17:00

J10a88n 24S44ů60r28a 4955623783962

Díky za tip

0/0
15.11.2015 18:38

R55a64d77e61k 71J22a94n13a87t22a 9155226704482

Ano. Díky nové trati Lipsko-Erfurt se vzniká v Dráždanech pěkný připoj od Liberce. Od Prahy to bohužel stále nenavazuje.

0/0
15.11.2015 21:33

O23l98d17ř26i44c25h 64J45a54n79e76č24e89k 8629626393801

a není to právě tak, že kvůli nové trati v Německu se někdy v příštích letech změní jízdní řád Zittau - Dresden a pokud se mezi Zittau a Hrádkem n.N. rychle něco nestane, tak ty vlaky Zittau - Dresden budou odjíždět pár minut před příjezdem vlaků z Liberce?

+1/0
15.11.2015 21:38

J58a70n 84S68ů11r58a 4745933333802

Od 14. prosince Liberec - Londýn pod 15 hodin:-)

0/0
15.11.2015 22:39

R41o40b86e62r87t 27J75a30n60u21l78í27k 3625429194201

No něco podobného máme i u nás,.. Kostelec u Jihlavy do Slavonic,... Zejména u Dačic jsou montované styky kolejnic moc krásné! :D

0/0
15.11.2015 16:38

J97a83n 57T32i42c50h57y 9414569510856

Poláci jsou odjakživa naprosto neseriózní potížisté. Jediné možné jednání s Poláky je: s Poláky nikdy, od Poláků nic!

+7/0
15.11.2015 16:25

S78v22a50t41o32p21l43u32k 15S67i26l88n95ý 4242416119288

Dělám ve firmě, která asi polovinu artiklu dováží z Polska. Moje osobní zkušenost je ta, že nelze všechny Poláky házet do jednoho pytle. Mnozí jsou seriózní, ale někteří se snaží všechno ojebat jak to jde, aby na tom co nejvíc thli. Všeobecně ale musím říct, že se zlepšují.

+3/−2
15.11.2015 16:28

J11a40n 17V51a58l89o60u90c46h 6112477908810

Asi tak. Soukromé polské firmy jsou stejně dobré či špatné jako firmy kdekoli jinde. Jenže dopravní infrastruktura je píseček úřednický. A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby chtěl kdokoli zvenku "opravovat bábovičku" úředníčkovi tuzemskému, bude se chovat stejně "vstřícně".

+1/0
15.11.2015 18:33

P54a15v45e41l 95C18h20l78u56b16n29a 7197146518807

Bratr dělal u firmy, provádějící údržbu a servis polským firmám.

Nadával na ně dost - měli přece jen mini povinnosti i jako zákazníci - ukončit provoz, nachystat jej na údržbu atd...

Domluva se zdála možná, dodržení termínů téměř nikdy.

Nejklasičtější odpověď, kterou bratr obdržel na dotaz: Jestli a kdy? byla: Jutro, zobaczymy... (Zítra uvidíme...)

Tož tak. ;-)

+2/0
15.11.2015 19:34

S93v60a17t11o48p39l39u26k 43S43i30l31n89ý 4492856209958

Mně osobně přijde z polské strany nejsprostší to, že vůbec za průjezd vybírají peníze, když jim je ta trať evidentně úplně u zadnice. 

Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka Porajówě, tím by  začal mít trať význam i pro Poláky a třeba by do ní i začali něco investovat.

+2/0
15.11.2015 16:25

O41l32d22ř21i52c64h 27J33a90n48e54č34e87k 8429536483781

ta zastávka se tam plánovala, nevím, proč z toho (zatím) sešlo. ale tipuju nezájem polské strany...

+2/0
15.11.2015 17:56

P96a84v92e45l 51C51h24l88u12b96n75a 7857296398697

Je to pro ně úplně okrajové a nezajímavé území.

Navíc ani historicky k němu nemají žádné vazby - patří Polsku teprve 70 let.

Předtím bylo německé/pruské/rakousko-uherské/české...

+1/0
15.11.2015 19:40

O95l33d76ř81i38c69h 50J94a89n77e57č90e84k 8919556113751

to nepopírám. proto nechápu, proč prostě tu pro ně naprosto nezajímavou trať nepředají do správy Čechům, Němcům nebo Bruselu.

já pouze reagoval na druhou větu předchozího příspěvky "Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka v Porajówě".

jinak já relativně nedaleko vyrostl, takže celkem vím, jak se situace v Trojzemí má ;-)

+2/0
15.11.2015 21:16

J82o20s52e11f 26T59r89ö80g96l 8329502676516

Přitom ta trať by snesla stejných 100 km/h jako okolní české a Německé úseky. Když se v 70 letech otevřela možnost výstupu v Žitavě, byla jízdní doba Hrádek-Zittau 5 minut. Dnes je 10 a nestačí to...

+5/0
15.11.2015 16:23
Foto

L47a70d19i84s37l63a64v 71T19o19t55h 1884134675932

Trať mezi Kladnem a Rakovníkem vypadá ještě hůře.

+1/−1
15.11.2015 16:19

R60a39d95e55k 95J98a12n18a85t68a 9785736864102

Tam ale pomalá jízda 20 km/h není. Nebo to posuzujete podle množství trávy mezi kolejnicemi?

Pokud se někdo pokusí srovnávat stav v Polsku s námi, pak to většinou znamená, že v Polsku vlakem nikdy nejel ... to je prostě jiný level, především na vedlejších tratích.

+6/0
15.11.2015 16:26

A40n46n98a 37E47r40l85e80b10a63c91h45o14v73á 7111950214231

No tomu řikám novinka ;-D Pokud si vzpomínám, už to tak fungovalo před 15 lety, když jsem tudy denně dojížděla do školy :-/

+1/0
15.11.2015 15:58

J90i95ř30í 67E35r94b71e52n 1443624326257

Na iDNESu to je také poněkolikáté v tomto roce. A ani se nedivím, protože tímto polským ne-přístupem ("zaplať a nic za to nechtěj") trpí ročně v součtu statisíce cestujících :-(

+2/0
15.11.2015 16:11

J58a89n 77S70ů77r71a 4555613643372

Dvacítka je poprvé.

+2/0
15.11.2015 18:39

J18i78ř39í 42E63r59b94e37n 1173894566647

Jo, to jo - myslel jsem to tak, že to celé téma peážního úseku je zde pojednáno už asi popáté během jednoho, dvou let...

0/0
16.11.2015 8:05

P81a90v79e72l 21C14h65l94u94b32n58a 7837156118677

Ono si stačí jen vzpomenout, co za trápení stálo zprovoznit "dálnici" z Hrádku nad Nisou přes Polsko do Německa.

Němci, dokonce i Češi už měli své úseky postavené - Poláci?

Maňana...

+1/0
15.11.2015 19:43
Foto

O42n94d38r49e59j 58V63a87l51o37u91s41e21k 4570171547421

Tak když jsem jel z Wroclawi do Helu, tak trat opravovali - a tam kde bylo hotovo, jezdilo se 160 i vic. Kdyz chteji, tak umi. Toto bohuzel neni ten pripad - stejne jako ta hruza En57 z Klodska do Usti nad Orlici.. :(

+2/0
15.11.2015 15:28

O67l92d17ř85i90c15h 60J51a94n69e42č84e29k 8549376613901

ano "na kterou Poláci roky ani nesáhli" je bohužel správně - doslova. jel jsem tam letos na jaře a vlak se tam doslova prodírá džunglí - ani keře podél trati tam nejsou prořezané. proč Vogtlandbahn nežaluje polského správce kolejí za poškrábaný lak, podobně jako ČD nedávno žalovaly SŽDC za poškrábaný lak a vytlučené měchy na trati z Liberce do Tanvaldu?

mně to celé připadá, jako kdyby Poláci natruc chtěli ostatním ukázat, že když nechtějí, tak to prostě nepůjde. ukázkový příklad, jak sousedům dělat naschvály. to opravdu nejsou žádné páky, jak je k opravě donutit? proč ČR a Německo konáním v této věci nepodmíní jiná mezistátní jednání s Polskem?

bohužel na německé straně jde zástavba až těsně k Nise a stavba nové trati mezi Žitavou a Hrádkem, která by se Polsku vyhnula, tak asi není reálná :-(

+9/0
15.11.2015 15:21

T61o42m78á49š 96B16y28d13e38l44s28k72ý 8530471870

já nevím jak je to jinde,ale trať mezi Královcem a Lubawkou je celkem v pohodě. jezdí tam nyní jen maximálně nákladní vlaky. Ale pamatuji doby kdy odtamtud či Jelenie Góry  do našeho města jezdil vlak vždy pátek - neděle, jelo několik spojů za den

0/0
15.11.2015 17:26

O77l25d25ř21i92c80h 51J89a76n96e63č87e30k 8129316823641

ta trať mezi Královcem a Lubawkou asi ještě nestihla zchátrat ;-)

+2/0
15.11.2015 17:57

Z78d30e94n73ě74k 91S70a86m88e82k 5621696413

Poláci už dlouho vlaky zdržovat nebudou, ale úplně je zastaví neboť hrozí vykolejení. Peníze co za těch x-let vybrali už probendili a teď je jim to šuma fuk.

+6/0
15.11.2015 15:18

D78a51v32i54d 16R13y39c26h67e19t20s51k11ý 9526421270960

Temi regionalnimi vlaky drzenymi pri zivote miliardovymi dotacnimi tunely nikdo nejezdi! Ekoteroristi si to vybreceli a potrebne dalnice a okruhy se kvuli tomu nikdy nedostavi.

+1/−17
15.11.2015 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.