Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem

Polský správce železnic se zřejmě rozhodl cestujícím na trati mezi Libercem a německou Žitavou ukázat detailněji krásy příhraničí. Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu. Vlaky se tu musí ploužit dvacítkou a nabírají tak zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i73r50o76s68l14a42v 64Z92i22k18m61u81n21d 6528662577798

Koncem listopadu a začátkem prasince začnou Poláci prasit trať výměnou pražců....

0/0
18.11.2015 17:25

P29e67t29r 88Š37í72p32e86k 5382639969

"Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali."

To se rovnou můžou dohodnout, že postaví "objížďku" polského území, pak si to můžou společně bez problémů spravovat bez účasti Poláků, a Poláci si to pak můžou strčit....

0/0
17.11.2015 13:32

O94l61d78ř22i73c48h 42J55a51n35e87č95e39k 8959426923291

kdybyste se podíval jen o kousek níže...

+1/0
17.11.2015 14:56

J65a95r53o37s57l93a67v 15K88o46m46o76ň 1540814744771

Jen tedy nevím kde přišel novinář na rychlost v Polsku kolem Glucholaz na max 50km/h. Z Mikulovické strany je 40 a z Jindřichova je 60km/h. Že by průměr byl maximální rychlost? Jenže ani to není pravda, protože pomalejší úsek je mnohem kratší než ten kde se jede rychleji :-/

0/0
15.11.2015 20:20

J66a96n 60S39ů48r17a 4725203213162

Informace od ČD.

0/0
15.11.2015 20:24

P53a40v70e88l 92C93h79l12u30b41n19a 7697476678217

Jestli by nebylo jednodušší část trati z polského území přeložit na německé.

ČR by se mohla spolupodílet a Poláky bychom vynechali...

Jenže to asi v dnešní hyperkorektní době nepůjde, takže raději trať necháme zchátrat a možná se dočkáme i ukončení provozu z důvodu havarijního stavu železničního svršku.

Ostatně příklad z Harrachova mluví za vše... ( I když tam se nakonec 20 let po revoluci podařilo trať do Polska "rozchodit").

0/0
15.11.2015 19:49

O16l83d11ř95i78c95h 52J22a28n71e98č81e63k 8799586333431

postavit novou trať, která by se Polsku vyhnula, vypadá jako logické řešení. jenže se podívejte na mapu - v Německu je zástavba až těsně k hranici, obávám se, že by tam nebylo trať kudy postavit. na české straně by nebyl problém, tam jsou jen pole...

+4/0
15.11.2015 21:06

M26i51r49o36s44l10a53v 51Z96i51k60m43u68n96d 6588922277418

Bohužel důsledek "hloupě posunuté" polsko-německé hranice na linii Nisa - Odra po válce ... kdyby se hranice vytyčila cca nějakých 1 500 metrů doprava, vedle železniční trati, tak by bylo po problému. Tehdy to byla uměle vytvářena hranice takže obce Porajow a Scienawka byly součástí Československa. Podobně jako Československo získalo na úkor Maďarska obce Rusovce, Jarovce,  Čuňovo.

0/0
16.11.2015 17:26

O33l70d23ř41i19c11h 28J52a26n92e21č25e31k 8719176753531

no "hloupě posunuté" - když ona tam ta Nisa tak hloupě teče ;-) že se hranice tehdy dala na Nisu mi přijde vcelku logické.

Zittau a Porajów nebyly zdaleka jediným případem kdy se novou hranicí rozdělila obec do dvou států. třeba Görlitz to odskákal mnohem víc.

"obce Porajów a Sieniawka byly součástí Československa" - cože? já tedy na wiki čtu, že byly předměstím Žitavy - a tedy součástí Německa. kdyby bývaly byly před rokem 1945 v Československu (jako součást Zittau??!!), proč by se pak předávaly Polsku?

+1/0
17.11.2015 15:07

J95a27n 84S71ů83r57a 4545813533912

Není moc kam ji přeložit...

0/0
15.11.2015 21:13

K78a58r74e49l 88V45a47c35h62u29t 9833412489173

A co od Poláků ten kousek území odkoupit?... ;-)

0/0
16.11.2015 14:12

O90l82d60ř39i80c30h 87J35a91n53e62č74e42k 8689486233681

prosím Vás podívejte se na mapu, než napíšete takovýhle blábol. kdyby ta železnice šla mezi Nisou a Porajówem, tak by to třeba i šlo (spíš směnit než koupit) - ale co byste dělal s tou vesnicí?

mimochodem, železniční stanice Harrachov leží na území, které po 2. sv. válce připadlo Polsku - a pak bylo směněno, právě aby Harrachov mohl mít nádraží.

0/0
17.11.2015 15:10

J58a64r18o49m92í51r 52R32y78b82k46a 3542557681632

Nějak mi neseděj ty čísla:Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu,2/3 ze sta není dvacet.Titulek přece říká:

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem:-/

0/0
15.11.2015 19:23

P78a76v80e11l 95C24h11l33u13b53n66a 7307866248137

Ono je to zmatečně napsané.

Až stovkou ty vlaky jezdí na českém/německém území.

Jenže titulky přece zvyšují čtenost, ne? ;-)

0/0
15.11.2015 19:37

J77a85n 49S60ů34r76a 4395673973402

V titulku není jediné slovo o třetině.

+1/0
15.11.2015 21:05

O17l17d11ř46i50c79h 45J84a97n95e65č87e46k 8269536573401

titulek je správně. vlaky při přejezdu do Polska jak z Česka, tak z Německa musí zpomalit ze 100 na 20 a těch pár kilometrů, které tou dvacítkou musí jet, je opravdu zdržuje. doteď se přes Polsko jezdilo 30 - tedy zpomalení o třetinu. přečtěte si pořádně druhý odstavec.

já bych s panem Sůrou nesouhlasil v něčem jiném: a sice s první větou, že se asi Poláci rozhodli cestujícím ukázat krásy příhraničí. totiž aby se cestující mohli okolím při té pomalé jízdě kochat, museli by Poláci nejprve vykácet keře podél kolejí. jenže ony nejsou ani prořezané (nebo aspoň nebyly, když jsem tam někdy v květnu nebo červnu jel), takže se tam ty vlaky doslova musí prodírat džunglí :-P

+2/0
15.11.2015 21:12

M14a94r35e31k 64Š17i75m14o59n 2154947438868

Teď je listopad, keře jsou z větší části holé.

0/0
15.11.2015 23:54

M48a18r81t70i87n 17K98u86b62í72k 9317459876283

Je to chyba rozhraničení po roce 1945, kdyby to zůstalo německé vypadalo by to jinak. Polsko zlikvidivalo dvě třetiny tratí na nichž se před rokem 1945 jezdilo i 100 km/h. V roce 1991 tratě dorazili reformou jízdného a omezováním spojů, následovalo zrušení osobní a pak i nákladní dopravy, vše se dělo ve jméno aby si vydělali hromadné taxíky, které neplatili zprvu ani daně ani nevydávali jízdenky. Do Polska jezdím vlakem od roku 1989.

+3/0
15.11.2015 17:09

O89l49d32ř17i75c45h 35J71a71n19e52č98e35k 8419896743501

tak podle Vaší logiky vlastně za současný stav té trati může Hitler

0/−1
15.11.2015 17:58

P50e21t56e57r 15K75o37t45r58č52k51a 5329145859760

Ja myslim ze Rusi. Ak by sa v 1941 vzdali, mohli Reichsbahn jazdit celu trat Reichenberg - Dresden na svojom uzemi.

0/0
16.11.2015 0:25

M88i38r24o20s81l87a67v 50Z23i45k20m60u45n18d 6728552717968

Nikoli soudruh Stalin ... Po první světové válce československá politická reprezentace prosadila vytyčení státní hranice s Rakouskem tak, aby trať Břeclav - Znojmo zůstala v novém státě - občané žijící v pohraničích obcích Rakouska  mohli války ĆSD používat, na to se smluvně pamatovalo. Podobně hranice s Polskem byla vytyčena tak, aby trať z Bohumína do Žiliny byla v novém státě  ....  Podobně trať do Harrachova byla přeťata hranici a státní hranice s Polskem se posunovala ... někdy kolem roku 1960 (????)

Vzato do důsledku, tohle se týká i "peáže" přes Glucholazy. Kdyby se Glucholazy přičlenily při poválečnému posunu polsko-německé hranice k ČSR, tak bylo po problému ...

0/0
16.11.2015 17:33

J79i93ř76í 70E88r83b72e93n 1703264916827

Hranice s Polskem se posouvala v roce 1958. Mimo jiné se tím konečně vyřešila trasa mezinárodní silnice E14 v úseku Tanvald - Harrachov, která mezi Kořenovem a Mýtem byla více než neuspokojivá.

+1/0
24.11.2015 12:13

V49a66l33e74r19i96e 26W79e92b62e82r69o42v21á 1942240907370

Chci ještě upozornit pana redaktora Sůru, že některé avizované změny na německých drahách začínají již příští měsíc a ne až v roce 2018. Díky této trati budou mít Liberec a Varnsdorf od příštího měsíce každou hodinu přímé napojení na vysokorychlostní vlaky, které pojedou z Drážďan směr Frankfurt. A to nemluvím o vlakovém spojení na drážďanské letiště, o čemž se Praze může jen zdát. Přestupní časy jsou jen pár minut. Takže se nedivím, že jsou z toho v Liberci a Žitavě tak nervozní.  

Jak jsem dneska zjistila při zakoupení jízdenky do Paříže na den 14.12.. Odjezd z našeho "prdelákova":-) ve Šluknovském výběžku v 6,52, příjezd do centra Paříže  v 16,50 s přestupem v Žitavě, Drážďanech a Frankfurtu, kde jen musím 3/4 hodiny čekat na TGV. Cesta je sice o tři hodiny delší, než kdybych normálně  letěla přes Prahu, ale rozhodně pohodlnější než se nechat šacovat při kontrolách na letištích.

+4/0
15.11.2015 17:00

J85a96n 79S35ů33r90a 4105273493402

Díky za tip

0/0
15.11.2015 18:38

R47a86d26e50k 58J39a95n53a37t70a 9975756394912

Ano. Díky nové trati Lipsko-Erfurt se vzniká v Dráždanech pěkný připoj od Liberce. Od Prahy to bohužel stále nenavazuje.

0/0
15.11.2015 21:33

O13l27d21ř16i38c76h 87J57a13n43e40č94e13k 8239426413741

a není to právě tak, že kvůli nové trati v Německu se někdy v příštích letech změní jízdní řád Zittau - Dresden a pokud se mezi Zittau a Hrádkem n.N. rychle něco nestane, tak ty vlaky Zittau - Dresden budou odjíždět pár minut před příjezdem vlaků z Liberce?

+1/0
15.11.2015 21:38

J91a57n 84S42ů15r45a 4415213133252

Od 14. prosince Liberec - Londýn pod 15 hodin:-)

0/0
15.11.2015 22:39

R86o30b39e20r66t 87J31a15n78u92l88í71k 3515889834821

No něco podobného máme i u nás,.. Kostelec u Jihlavy do Slavonic,... Zejména u Dačic jsou montované styky kolejnic moc krásné! :D

0/0
15.11.2015 16:38

J20a63n 36T81i20c94h94y 9164289530596

Poláci jsou odjakživa naprosto neseriózní potížisté. Jediné možné jednání s Poláky je: s Poláky nikdy, od Poláků nic!

+7/0
15.11.2015 16:25

S90v36a61t81o12p84l43u52k 31S62i31l56n75ý 4422406909358

Dělám ve firmě, která asi polovinu artiklu dováží z Polska. Moje osobní zkušenost je ta, že nelze všechny Poláky házet do jednoho pytle. Mnozí jsou seriózní, ale někteří se snaží všechno ojebat jak to jde, aby na tom co nejvíc thli. Všeobecně ale musím říct, že se zlepšují.

+3/−2
15.11.2015 16:28

J89a36n 21V89a83l42o23u13c42h 6202167758280

Asi tak. Soukromé polské firmy jsou stejně dobré či špatné jako firmy kdekoli jinde. Jenže dopravní infrastruktura je píseček úřednický. A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby chtěl kdokoli zvenku "opravovat bábovičku" úředníčkovi tuzemskému, bude se chovat stejně "vstřícně".

+1/0
15.11.2015 18:33

P57a47v58e28l 16C79h55l80u37b23n85a 7677126618827

Bratr dělal u firmy, provádějící údržbu a servis polským firmám.

Nadával na ně dost - měli přece jen mini povinnosti i jako zákazníci - ukončit provoz, nachystat jej na údržbu atd...

Domluva se zdála možná, dodržení termínů téměř nikdy.

Nejklasičtější odpověď, kterou bratr obdržel na dotaz: Jestli a kdy? byla: Jutro, zobaczymy... (Zítra uvidíme...)

Tož tak. ;-)

+2/0
15.11.2015 19:34

S29v83a30t51o57p28l58u13k 57S51i89l96n47ý 4552966619228

Mně osobně přijde z polské strany nejsprostší to, že vůbec za průjezd vybírají peníze, když jim je ta trať evidentně úplně u zadnice. 

Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka Porajówě, tím by  začal mít trať význam i pro Poláky a třeba by do ní i začali něco investovat.

+2/0
15.11.2015 16:25

O34l32d80ř80i39c65h 66J80a79n56e44č26e27k 8939766603311

ta zastávka se tam plánovala, nevím, proč z toho (zatím) sešlo. ale tipuju nezájem polské strany...

+2/0
15.11.2015 17:56

P72a85v78e18l 39C29h73l76u81b62n91a 7317516118697

Je to pro ně úplně okrajové a nezajímavé území.

Navíc ani historicky k němu nemají žádné vazby - patří Polsku teprve 70 let.

Předtím bylo německé/pruské/rakousko-uherské/české...

+1/0
15.11.2015 19:40

O35l42d20ř23i46c25h 22J45a82n11e69č22e83k 8709156323811

to nepopírám. proto nechápu, proč prostě tu pro ně naprosto nezajímavou trať nepředají do správy Čechům, Němcům nebo Bruselu.

já pouze reagoval na druhou větu předchozího příspěvky "Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka v Porajówě".

jinak já relativně nedaleko vyrostl, takže celkem vím, jak se situace v Trojzemí má ;-)

+2/0
15.11.2015 21:16

J49o91s82e57f 46T18r64ö56g85l 8549602976856

Přitom ta trať by snesla stejných 100 km/h jako okolní české a Německé úseky. Když se v 70 letech otevřela možnost výstupu v Žitavě, byla jízdní doba Hrádek-Zittau 5 minut. Dnes je 10 a nestačí to...

+5/0
15.11.2015 16:23
Foto

L68a16d89i15s76l40a20v 81T58o27t22h 1874334545652

Trať mezi Kladnem a Rakovníkem vypadá ještě hůře.

+1/−1
15.11.2015 16:19

R20a54d29e32k 16J51a11n94a50t95a 9485836674742

Tam ale pomalá jízda 20 km/h není. Nebo to posuzujete podle množství trávy mezi kolejnicemi?

Pokud se někdo pokusí srovnávat stav v Polsku s námi, pak to většinou znamená, že v Polsku vlakem nikdy nejel ... to je prostě jiný level, především na vedlejších tratích.

+6/0
15.11.2015 16:26

A16n63n90a 24E94r66l76e14b44a11c98h14o97v92á 7211120434281

No tomu řikám novinka ;-D Pokud si vzpomínám, už to tak fungovalo před 15 lety, když jsem tudy denně dojížděla do školy :-/

+1/0
15.11.2015 15:58

J32i16ř19í 28E32r12b52e18n 1823474626307

Na iDNESu to je také poněkolikáté v tomto roce. A ani se nedivím, protože tímto polským ne-přístupem ("zaplať a nic za to nechtěj") trpí ročně v součtu statisíce cestujících :-(

+2/0
15.11.2015 16:11

J31a36n 75S78ů34r95a 4195573443272

Dvacítka je poprvé.

+2/0
15.11.2015 18:39

J88i81ř79í 33E35r76b85e28n 1893124366157

Jo, to jo - myslel jsem to tak, že to celé téma peážního úseku je zde pojednáno už asi popáté během jednoho, dvou let...

0/0
16.11.2015 8:05

P25a31v43e21l 15C27h37l47u98b75n75a 7317646578607

Ono si stačí jen vzpomenout, co za trápení stálo zprovoznit "dálnici" z Hrádku nad Nisou přes Polsko do Německa.

Němci, dokonce i Češi už měli své úseky postavené - Poláci?

Maňana...

+1/0
15.11.2015 19:43
Foto

O92n26d28r82e60j 23V33a16l63o31u50s21e80k 4780771827301

Tak když jsem jel z Wroclawi do Helu, tak trat opravovali - a tam kde bylo hotovo, jezdilo se 160 i vic. Kdyz chteji, tak umi. Toto bohuzel neni ten pripad - stejne jako ta hruza En57 z Klodska do Usti nad Orlici.. :(

+2/0
15.11.2015 15:28

O49l17d37ř33i72c75h 54J90a25n78e89č63e16k 8559686303911

ano "na kterou Poláci roky ani nesáhli" je bohužel správně - doslova. jel jsem tam letos na jaře a vlak se tam doslova prodírá džunglí - ani keře podél trati tam nejsou prořezané. proč Vogtlandbahn nežaluje polského správce kolejí za poškrábaný lak, podobně jako ČD nedávno žalovaly SŽDC za poškrábaný lak a vytlučené měchy na trati z Liberce do Tanvaldu?

mně to celé připadá, jako kdyby Poláci natruc chtěli ostatním ukázat, že když nechtějí, tak to prostě nepůjde. ukázkový příklad, jak sousedům dělat naschvály. to opravdu nejsou žádné páky, jak je k opravě donutit? proč ČR a Německo konáním v této věci nepodmíní jiná mezistátní jednání s Polskem?

bohužel na německé straně jde zástavba až těsně k Nise a stavba nové trati mezi Žitavou a Hrádkem, která by se Polsku vyhnula, tak asi není reálná :-(

+9/0
15.11.2015 15:21

T38o39m90á41š 71B50y59d57e81l15s81k63ý 8230121490

já nevím jak je to jinde,ale trať mezi Královcem a Lubawkou je celkem v pohodě. jezdí tam nyní jen maximálně nákladní vlaky. Ale pamatuji doby kdy odtamtud či Jelenie Góry  do našeho města jezdil vlak vždy pátek - neděle, jelo několik spojů za den

0/0
15.11.2015 17:26

O18l64d14ř13i40c45h 42J61a33n24e24č96e78k 8429956893981

ta trať mezi Královcem a Lubawkou asi ještě nestihla zchátrat ;-)

+2/0
15.11.2015 17:57

Z10d25e86n31ě74k 47S38a47m19e44k 5731196333

Poláci už dlouho vlaky zdržovat nebudou, ale úplně je zastaví neboť hrozí vykolejení. Peníze co za těch x-let vybrali už probendili a teď je jim to šuma fuk.

+6/0
15.11.2015 15:18

D28a16v71i11d 74R38y17c45h52e28t81s42k27ý 9756651300100

Temi regionalnimi vlaky drzenymi pri zivote miliardovymi dotacnimi tunely nikdo nejezdi! Ekoteroristi si to vybreceli a potrebne dalnice a okruhy se kvuli tomu nikdy nedostavi.

+1/−17
15.11.2015 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.