Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem

Polský správce železnic se zřejmě rozhodl cestujícím na trati mezi Libercem a německou Žitavou ukázat detailněji krásy příhraničí. Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu. Vlaky se tu musí ploužit dvacítkou a nabírají tak zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i66r65o77s64l44a38v 23Z13i35k76m67u11n23d 6748612187298

Koncem listopadu a začátkem prasince začnou Poláci prasit trať výměnou pražců....

0/0
18.11.2015 17:25

P46e77t57r 44Š81í55p60e16k 5142259619

"Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali."

To se rovnou můžou dohodnout, že postaví "objížďku" polského území, pak si to můžou společně bez problémů spravovat bez účasti Poláků, a Poláci si to pak můžou strčit....

0/0
17.11.2015 13:32

O53l62d68ř62i46c48h 63J53a16n94e33č48e90k 8219246513101

kdybyste se podíval jen o kousek níže...

+1/0
17.11.2015 14:56

J96a64r43o56s61l54a73v 14K58o18m84o19ň 1260574394221

Jen tedy nevím kde přišel novinář na rychlost v Polsku kolem Glucholaz na max 50km/h. Z Mikulovické strany je 40 a z Jindřichova je 60km/h. Že by průměr byl maximální rychlost? Jenže ani to není pravda, protože pomalejší úsek je mnohem kratší než ten kde se jede rychleji :-/

0/0
15.11.2015 20:20

J60a58n 72S18ů14r63a 4745203183122

Informace od ČD.

0/0
15.11.2015 20:24

P34a22v39e65l 33C66h14l59u18b49n81a 7157906178937

Jestli by nebylo jednodušší část trati z polského území přeložit na německé.

ČR by se mohla spolupodílet a Poláky bychom vynechali...

Jenže to asi v dnešní hyperkorektní době nepůjde, takže raději trať necháme zchátrat a možná se dočkáme i ukončení provozu z důvodu havarijního stavu železničního svršku.

Ostatně příklad z Harrachova mluví za vše... ( I když tam se nakonec 20 let po revoluci podařilo trať do Polska "rozchodit").

0/0
15.11.2015 19:49

O58l86d39ř77i43c88h 46J92a35n39e61č51e42k 8949426883321

postavit novou trať, která by se Polsku vyhnula, vypadá jako logické řešení. jenže se podívejte na mapu - v Německu je zástavba až těsně k hranici, obávám se, že by tam nebylo trať kudy postavit. na české straně by nebyl problém, tam jsou jen pole...

+4/0
15.11.2015 21:06

M48i59r30o61s73l91a84v 27Z15i65k48m89u40n55d 6678642247558

Bohužel důsledek "hloupě posunuté" polsko-německé hranice na linii Nisa - Odra po válce ... kdyby se hranice vytyčila cca nějakých 1 500 metrů doprava, vedle železniční trati, tak by bylo po problému. Tehdy to byla uměle vytvářena hranice takže obce Porajow a Scienawka byly součástí Československa. Podobně jako Československo získalo na úkor Maďarska obce Rusovce, Jarovce,  Čuňovo.

0/0
16.11.2015 17:26

O76l45d42ř73i23c86h 28J14a36n71e25č70e63k 8759596593651

no "hloupě posunuté" - když ona tam ta Nisa tak hloupě teče ;-) že se hranice tehdy dala na Nisu mi přijde vcelku logické.

Zittau a Porajów nebyly zdaleka jediným případem kdy se novou hranicí rozdělila obec do dvou států. třeba Görlitz to odskákal mnohem víc.

"obce Porajów a Sieniawka byly součástí Československa" - cože? já tedy na wiki čtu, že byly předměstím Žitavy - a tedy součástí Německa. kdyby bývaly byly před rokem 1945 v Československu (jako součást Zittau??!!), proč by se pak předávaly Polsku?

+1/0
17.11.2015 15:07

J41a86n 41S83ů94r53a 4595383323962

Není moc kam ji přeložit...

0/0
15.11.2015 21:13

K13a93r83e93l 85V28a49c65h53u89t 9743462429423

A co od Poláků ten kousek území odkoupit?... ;-)

0/0
16.11.2015 14:12

O69l65d23ř12i43c12h 72J39a80n88e35č77e81k 8709816903811

prosím Vás podívejte se na mapu, než napíšete takovýhle blábol. kdyby ta železnice šla mezi Nisou a Porajówem, tak by to třeba i šlo (spíš směnit než koupit) - ale co byste dělal s tou vesnicí?

mimochodem, železniční stanice Harrachov leží na území, které po 2. sv. válce připadlo Polsku - a pak bylo směněno, právě aby Harrachov mohl mít nádraží.

0/0
17.11.2015 15:10

J44a89r88o25m19í51r 77R38y52b23k19a 3162697901932

Nějak mi neseděj ty čísla:Na několikakilometrovém úseku tratě, který vede přes Polsko, snížili maximální rychlost o třetinu,2/3 ze sta není dvacet.Titulek přece říká:

Ze stovky na dvacítku. Poláci zdržují vlaky mezi Českem a Německem:-/

0/0
15.11.2015 19:23

P54a98v23e38l 40C57h93l30u34b73n23a 7937676188457

Ono je to zmatečně napsané.

Až stovkou ty vlaky jezdí na českém/německém území.

Jenže titulky přece zvyšují čtenost, ne? ;-)

0/0
15.11.2015 19:37

J78a83n 62S17ů39r55a 4525263593232

V titulku není jediné slovo o třetině.

+1/0
15.11.2015 21:05

O45l72d90ř87i62c33h 21J97a40n32e81č56e52k 8609336493691

titulek je správně. vlaky při přejezdu do Polska jak z Česka, tak z Německa musí zpomalit ze 100 na 20 a těch pár kilometrů, které tou dvacítkou musí jet, je opravdu zdržuje. doteď se přes Polsko jezdilo 30 - tedy zpomalení o třetinu. přečtěte si pořádně druhý odstavec.

já bych s panem Sůrou nesouhlasil v něčem jiném: a sice s první větou, že se asi Poláci rozhodli cestujícím ukázat krásy příhraničí. totiž aby se cestující mohli okolím při té pomalé jízdě kochat, museli by Poláci nejprve vykácet keře podél kolejí. jenže ony nejsou ani prořezané (nebo aspoň nebyly, když jsem tam někdy v květnu nebo červnu jel), takže se tam ty vlaky doslova musí prodírat džunglí :-P

+2/0
15.11.2015 21:12

M64a51r95e57k 19Š30i16m44o35n 2524617608488

Teď je listopad, keře jsou z větší části holé.

0/0
15.11.2015 23:54

M11a81r63t24i93n 84K12u41b70í49k 9127959366843

Je to chyba rozhraničení po roce 1945, kdyby to zůstalo německé vypadalo by to jinak. Polsko zlikvidivalo dvě třetiny tratí na nichž se před rokem 1945 jezdilo i 100 km/h. V roce 1991 tratě dorazili reformou jízdného a omezováním spojů, následovalo zrušení osobní a pak i nákladní dopravy, vše se dělo ve jméno aby si vydělali hromadné taxíky, které neplatili zprvu ani daně ani nevydávali jízdenky. Do Polska jezdím vlakem od roku 1989.

+3/0
15.11.2015 17:09

O62l31d40ř12i83c88h 84J86a74n63e65č35e52k 8849526373791

tak podle Vaší logiky vlastně za současný stav té trati může Hitler

0/−1
15.11.2015 17:58

P58e46t91e31r 10K92o37t65r48č47k37a 5939115929610

Ja myslim ze Rusi. Ak by sa v 1941 vzdali, mohli Reichsbahn jazdit celu trat Reichenberg - Dresden na svojom uzemi.

0/0
16.11.2015 0:25

M82i44r52o22s93l50a76v 71Z62i23k17m98u58n68d 6418272887428

Nikoli soudruh Stalin ... Po první světové válce československá politická reprezentace prosadila vytyčení státní hranice s Rakouskem tak, aby trať Břeclav - Znojmo zůstala v novém státě - občané žijící v pohraničích obcích Rakouska  mohli války ĆSD používat, na to se smluvně pamatovalo. Podobně hranice s Polskem byla vytyčena tak, aby trať z Bohumína do Žiliny byla v novém státě  ....  Podobně trať do Harrachova byla přeťata hranici a státní hranice s Polskem se posunovala ... někdy kolem roku 1960 (????)

Vzato do důsledku, tohle se týká i "peáže" přes Glucholazy. Kdyby se Glucholazy přičlenily při poválečnému posunu polsko-německé hranice k ČSR, tak bylo po problému ...

0/0
16.11.2015 17:33

J69i52ř58í 43E63r62b38e13n 1463454516577

Hranice s Polskem se posouvala v roce 1958. Mimo jiné se tím konečně vyřešila trasa mezinárodní silnice E14 v úseku Tanvald - Harrachov, která mezi Kořenovem a Mýtem byla více než neuspokojivá.

+1/0
24.11.2015 12:13

V92a73l69e14r51i18e 41W40e43b39e81r74o39v17á 1922930787960

Chci ještě upozornit pana redaktora Sůru, že některé avizované změny na německých drahách začínají již příští měsíc a ne až v roce 2018. Díky této trati budou mít Liberec a Varnsdorf od příštího měsíce každou hodinu přímé napojení na vysokorychlostní vlaky, které pojedou z Drážďan směr Frankfurt. A to nemluvím o vlakovém spojení na drážďanské letiště, o čemž se Praze může jen zdát. Přestupní časy jsou jen pár minut. Takže se nedivím, že jsou z toho v Liberci a Žitavě tak nervozní.  

Jak jsem dneska zjistila při zakoupení jízdenky do Paříže na den 14.12.. Odjezd z našeho "prdelákova":-) ve Šluknovském výběžku v 6,52, příjezd do centra Paříže  v 16,50 s přestupem v Žitavě, Drážďanech a Frankfurtu, kde jen musím 3/4 hodiny čekat na TGV. Cesta je sice o tři hodiny delší, než kdybych normálně  letěla přes Prahu, ale rozhodně pohodlnější než se nechat šacovat při kontrolách na letištích.

+4/0
15.11.2015 17:00

J16a29n 48S60ů40r50a 4125493803892

Díky za tip

0/0
15.11.2015 18:38

R83a89d13e41k 29J15a29n42a38t54a 9265336844582

Ano. Díky nové trati Lipsko-Erfurt se vzniká v Dráždanech pěkný připoj od Liberce. Od Prahy to bohužel stále nenavazuje.

0/0
15.11.2015 21:33

O98l39d70ř83i14c55h 69J44a34n48e38č31e19k 8429426293111

a není to právě tak, že kvůli nové trati v Německu se někdy v příštích letech změní jízdní řád Zittau - Dresden a pokud se mezi Zittau a Hrádkem n.N. rychle něco nestane, tak ty vlaky Zittau - Dresden budou odjíždět pár minut před příjezdem vlaků z Liberce?

+1/0
15.11.2015 21:38

J12a36n 51S55ů52r35a 4495543343862

Od 14. prosince Liberec - Londýn pod 15 hodin:-)

0/0
15.11.2015 22:39

R59o65b33e80r82t 43J89a60n11u79l27í44k 3345299494651

No něco podobného máme i u nás,.. Kostelec u Jihlavy do Slavonic,... Zejména u Dačic jsou montované styky kolejnic moc krásné! :D

0/0
15.11.2015 16:38

J63a13n 96T95i86c10h18y 9524239950436

Poláci jsou odjakživa naprosto neseriózní potížisté. Jediné možné jednání s Poláky je: s Poláky nikdy, od Poláků nic!

+7/0
15.11.2015 16:25

S12v55a14t30o38p79l67u20k 78S10i67l55n87ý 4282806419498

Dělám ve firmě, která asi polovinu artiklu dováží z Polska. Moje osobní zkušenost je ta, že nelze všechny Poláky házet do jednoho pytle. Mnozí jsou seriózní, ale někteří se snaží všechno ojebat jak to jde, aby na tom co nejvíc thli. Všeobecně ale musím říct, že se zlepšují.

+3/−2
15.11.2015 16:28

J82a67n 12V31a16l85o70u46c57h 6382107598560

Asi tak. Soukromé polské firmy jsou stejně dobré či špatné jako firmy kdekoli jinde. Jenže dopravní infrastruktura je píseček úřednický. A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby chtěl kdokoli zvenku "opravovat bábovičku" úředníčkovi tuzemskému, bude se chovat stejně "vstřícně".

+1/0
15.11.2015 18:33

P79a66v85e10l 86C15h96l58u88b64n65a 7197696648957

Bratr dělal u firmy, provádějící údržbu a servis polským firmám.

Nadával na ně dost - měli přece jen mini povinnosti i jako zákazníci - ukončit provoz, nachystat jej na údržbu atd...

Domluva se zdála možná, dodržení termínů téměř nikdy.

Nejklasičtější odpověď, kterou bratr obdržel na dotaz: Jestli a kdy? byla: Jutro, zobaczymy... (Zítra uvidíme...)

Tož tak. ;-)

+2/0
15.11.2015 19:34

S57v19a76t15o67p68l68u55k 93S22i94l68n42ý 4832806519678

Mně osobně přijde z polské strany nejsprostší to, že vůbec za průjezd vybírají peníze, když jim je ta trať evidentně úplně u zadnice. 

Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka Porajówě, tím by  začal mít trať význam i pro Poláky a třeba by do ní i začali něco investovat.

+2/0
15.11.2015 16:25

O59l31d30ř10i68c87h 41J75a44n89e93č13e45k 8219466313741

ta zastávka se tam plánovala, nevím, proč z toho (zatím) sešlo. ale tipuju nezájem polské strany...

+2/0
15.11.2015 17:56

P87a47v60e93l 90C86h20l21u91b86n91a 7457636748177

Je to pro ně úplně okrajové a nezajímavé území.

Navíc ani historicky k němu nemají žádné vazby - patří Polsku teprve 70 let.

Předtím bylo německé/pruské/rakousko-uherské/české...

+1/0
15.11.2015 19:40

O22l97d58ř47i44c94h 87J31a45n39e33č77e74k 8529576103581

to nepopírám. proto nechápu, proč prostě tu pro ně naprosto nezajímavou trať nepředají do správy Čechům, Němcům nebo Bruselu.

já pouze reagoval na druhou větu předchozího příspěvky "Taky nechápu, proč se nezřídí zastávka v Porajówě".

jinak já relativně nedaleko vyrostl, takže celkem vím, jak se situace v Trojzemí má ;-)

+2/0
15.11.2015 21:16

J47o66s94e43f 89T72r68ö43g19l 8879752106486

Přitom ta trať by snesla stejných 100 km/h jako okolní české a Německé úseky. Když se v 70 letech otevřela možnost výstupu v Žitavě, byla jízdní doba Hrádek-Zittau 5 minut. Dnes je 10 a nestačí to...

+5/0
15.11.2015 16:23
Foto

L40a79d25i86s89l47a61v 97T85o79t10h 1254254645662

Trať mezi Kladnem a Rakovníkem vypadá ještě hůře.

+1/−1
15.11.2015 16:19

R19a45d68e44k 85J42a96n95a78t73a 9325346894142

Tam ale pomalá jízda 20 km/h není. Nebo to posuzujete podle množství trávy mezi kolejnicemi?

Pokud se někdo pokusí srovnávat stav v Polsku s námi, pak to většinou znamená, že v Polsku vlakem nikdy nejel ... to je prostě jiný level, především na vedlejších tratích.

+6/0
15.11.2015 16:26

A35n16n22a 31E95r98l53e61b86a61c19h48o60v61á 7861940274731

No tomu řikám novinka ;-D Pokud si vzpomínám, už to tak fungovalo před 15 lety, když jsem tudy denně dojížděla do školy :-/

+1/0
15.11.2015 15:58

J18i11ř34í 72E29r41b23e15n 1423824466227

Na iDNESu to je také poněkolikáté v tomto roce. A ani se nedivím, protože tímto polským ne-přístupem ("zaplať a nic za to nechtěj") trpí ročně v součtu statisíce cestujících :-(

+2/0
15.11.2015 16:11

J66a22n 71S93ů59r72a 4875933293652

Dvacítka je poprvé.

+2/0
15.11.2015 18:39

J23i56ř58í 16E34r47b81e44n 1183834566577

Jo, to jo - myslel jsem to tak, že to celé téma peážního úseku je zde pojednáno už asi popáté během jednoho, dvou let...

0/0
16.11.2015 8:05

P26a87v78e62l 86C79h17l89u65b69n25a 7737946968757

Ono si stačí jen vzpomenout, co za trápení stálo zprovoznit "dálnici" z Hrádku nad Nisou přes Polsko do Německa.

Němci, dokonce i Češi už měli své úseky postavené - Poláci?

Maňana...

+1/0
15.11.2015 19:43

O66n12d24r17e32j 54V51a87l76o23u22s16e75k 4330961747621

Tak když jsem jel z Wroclawi do Helu, tak trat opravovali - a tam kde bylo hotovo, jezdilo se 160 i vic. Kdyz chteji, tak umi. Toto bohuzel neni ten pripad - stejne jako ta hruza En57 z Klodska do Usti nad Orlici.. :(

+2/0
15.11.2015 15:28

O65l19d94ř82i24c95h 85J17a86n38e98č53e41k 8839216373701

ano "na kterou Poláci roky ani nesáhli" je bohužel správně - doslova. jel jsem tam letos na jaře a vlak se tam doslova prodírá džunglí - ani keře podél trati tam nejsou prořezané. proč Vogtlandbahn nežaluje polského správce kolejí za poškrábaný lak, podobně jako ČD nedávno žalovaly SŽDC za poškrábaný lak a vytlučené měchy na trati z Liberce do Tanvaldu?

mně to celé připadá, jako kdyby Poláci natruc chtěli ostatním ukázat, že když nechtějí, tak to prostě nepůjde. ukázkový příklad, jak sousedům dělat naschvály. to opravdu nejsou žádné páky, jak je k opravě donutit? proč ČR a Německo konáním v této věci nepodmíní jiná mezistátní jednání s Polskem?

bohužel na německé straně jde zástavba až těsně k Nise a stavba nové trati mezi Žitavou a Hrádkem, která by se Polsku vyhnula, tak asi není reálná :-(

+9/0
15.11.2015 15:21

T25o42m93á75š 34B13y73d98e11l48s73k72ý 8410661670

já nevím jak je to jinde,ale trať mezi Královcem a Lubawkou je celkem v pohodě. jezdí tam nyní jen maximálně nákladní vlaky. Ale pamatuji doby kdy odtamtud či Jelenie Góry  do našeho města jezdil vlak vždy pátek - neděle, jelo několik spojů za den

0/0
15.11.2015 17:26

O94l62d18ř84i11c91h 51J15a37n98e44č25e51k 8449456393101

ta trať mezi Královcem a Lubawkou asi ještě nestihla zchátrat ;-)

+2/0
15.11.2015 17:57

Z78d14e18n64ě79k 85S41a15m30e83k 5231566213

Poláci už dlouho vlaky zdržovat nebudou, ale úplně je zastaví neboť hrozí vykolejení. Peníze co za těch x-let vybrali už probendili a teď je jim to šuma fuk.

+6/0
15.11.2015 15:18

D43a55v71i41d 57R77y74c36h36e78t72s37k66ý 9756881860320

Temi regionalnimi vlaky drzenymi pri zivote miliardovymi dotacnimi tunely nikdo nejezdi! Ekoteroristi si to vybreceli a potrebne dalnice a okruhy se kvuli tomu nikdy nedostavi.

+1/−17
15.11.2015 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.