Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochranu sítě před německou elektřinou komplikuje nedostatek vody v Labi

Lodní doprava na Labi kvůli nedostatku vody už šest měsíců stojí. To komplikuje i dopravu 350 tunových PST transformátorů, která stát za dvě miliardy korun buduje v Hradci u Kadaně. Transformátory mají tuzemskou přenosovou soustavu ochránit před náporem elektřiny ze severoněmeckých větrných elektráren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a90t43ě17j 39S67o92l22a89n35s74k18ý 7158542360526

Nechce se mi to hledat ale nepíše se náhodou 350tunových bez mezery? Protože mě to jinak docela zmátlo. Řekl bych 350 tunových = 350 * 1 a 350tunových = X * 350 resp. 8 * 350 v tomto případě.

0/0
17.11.2015 10:02

J53i86ř93í 40E23r19b57e19n 1263694396847

Je to tak, přídavné jméno vytvořené za pomoci číslovky se píše zásadně bez mezery.

3tunový náklaďák, 2minutová pauza, 15letý školák, 2kilometrová kolona, 21procentní daň aj.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=785

0/0
22.11.2015 12:22

P64e63t69r 69K33u43n70e49š 4197857840

safra, to si takove transformatory neumime postavit sami??

0/0
15.11.2015 20:28

J77i56ř63í 49E31r61b67e38n 1773274836137

Umíme, ale Italové je nabídli o pár milionů levněji než ETD (dříve Škoda) Plzeň, Co na tom, že doprava je stokrát delší vzdálenostně i časově...

0/0
22.11.2015 12:23

M58i29c39h68a52l 31T14o32m74i13n33s52k66ý 9911135687954

V trafostanicích dochází k nezanedbatelným ztrátám.

Opravdu nevím jestli se to vyplatí?  Proč nevyužít levnou německou elektřinu v době německého přebytku?

0/0
15.11.2015 1:58

Z68b51y74n95ě33k 53K19o61ř51í28n41e98k 9844363359442

A zničit si kvůli tomu linku Přeštice-Kočín?

0/0
15.11.2015 9:05

J33i11n26d11ř38i48c73h 15Š61k42o20p64e59k 4795351910265

a co s ní budeme dělat ? Dáme ji na hromadu a přikryjeme pro budoucí využití ?

+2/0
15.11.2015 9:56

M63i80l92a39n 93B96e76r21t36a 1535453771953

Pane autore, ověřte si název zdroje: EDV by asi mělo být EVD nebo také EVD-SPED.

0/0
15.11.2015 0:02

L39u78k32á35š 64V62a64ň94u89r16a 1185634403723

Teda, kdyz slysim, ze je neco italske, takje to vzdy pocatek problemu. Neznam nic italskeho, co by fungovalo.

0/0
14.11.2015 22:52

R73a82d68o35s63l59a16v 55K42l38a67u22d73a 5724658604512

Pendolino, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Zanussi, Ducati....:-)

0/0
15.11.2015 6:17

M44i35l39a16n 54Č12í94ž84e44k 4843175982498

Proč ne vlakem?8-o

0/0
14.11.2015 21:21

J50i56ř76í 46K89o44c67u70r66e57k 6625984115228

Protože se to nevejde do průjezdného profilu?

+5/0
14.11.2015 21:25
Foto

J74i25ř83í 72M68a80k52o55ň 5103819344805

kdysi se vozily na speciálním vagonu nadměrné a těžké konstrukce. Třeba součásti atomového reaktoru. Já jednou doprovázel rám pro stolici z Plzně do Vítkovic. Ten vagon /od Kruppa/ mohl výškově i směrově o před překážkou uhnout. Jenže ten už je dávno ve šrotu.;-)

0/0
19.11.2015 7:16

M18i15r89e21k 51G75a71j53e32r 5911676609100

"Dopravu transformátorů není možné uskutečnit ani kdyby teplota klesla pod 20 stupňů" - Jak to tedy chteji dopravit, kdyz teplota klesa v noci pod 20 C i v lete?

0/0
14.11.2015 20:35

P22e66t53r 12N60o37v34o84t37n86y 1941940581

Asi mysleli -20. Ale spíš by mě zajimalo, co se s tim transformatorem stane při tech vic jak 30 stupnich. Pochybuju, ze to pri provozu nepřesáhne, několikrát.

+1/0
14.11.2015 20:54
Foto

M62a37r94t63i66n 74P23i73š97t44o23r59a 8568938726389

Za provozu se nejspíš teplota aktivně reguluje.

+1/0
14.11.2015 21:15

P74e74t13r 26N28o65v30o25t31n25y 1531470841

Určite. Ale asi ne pod 30 stupňů.

0/0
14.11.2015 21:47

M23a55r36t83i55n 21N14e77r19m27u68t 9267857618209

30 stupňů je v elektru a strojírenství v podstatě chládek

+3/0
14.11.2015 23:09

P58e38t32r 62N58o81v21á67k 8385749420

proc si sem nechame cpat nemecke likvidacni prebytky?8-o?

pokud to nemec zaplati

tak treba ale tomu moc neverim ...

at si s vrtulemi sam udela blackout!!

+3/0
14.11.2015 20:32

Z41b22y50n26ě81k 60K66o47ř24í87n11e55k 9774843559682

Protože s připojením k evropské soustavě jsme se zavázali, že nebudem omezovat přetoky ze sousedních zemí. Pokud bychom prohlásili, že nejsme schopní poskytovat všechny služby na otevřeném trhu, tak jsme za to postižitelní.

0/0
14.11.2015 20:34

P57e87t50r 16N69o36v96o62t71n42y 1421780551

Tak na co se stavi tyhle transformátory?

0/0
14.11.2015 21:08

Z48b23y94n70ě14k 94K31o27ř51í79n54e37k 9844153419732

No pořád sme schopní přenášet jakýkoliv výkon, ale pokud to budeme potřebovat, tak sme schopní ho vytlačit jinam. Je to prostě jen "obcházení" uzavřených smluv, které vám nemůže nikdo zakázat.

0/0
14.11.2015 21:27

M82a62r14t70i41n 14V97a11j76s78a69r 5789183466356

Neměl byste odkaz na ty smlouvy? Docela by mě to zajímalo.

0/0
14.11.2015 22:40
Foto

O22s53k52a52r 83Š16t34e60j42f75a 2233307127449

Proč to nevozí autama nebo kamionem to by tu bylo za chvilicku

0/−5
14.11.2015 20:07

Z73b94y53n44ě58k 10K10o37ř80í53n71e43k 9344903959572

350 tun?

+5/0
14.11.2015 20:14
Foto

O94s14k97a37r 12Š53t78e80j80f40a 2173487827679

No když máte v autě 5 lidí kolik to asi váží?

0/−3
14.11.2015 20:15

Z96b39y12n57ě41k 30K68o78ř79í65n80e50k 9204273609862

Jestli myslíš moje, tak celková hmotnost je 2,1 tuny

0/0
14.11.2015 20:18
Foto

O57s38k55a44r 47Š21t76e33j62f92a 2643457957759

Tak to naložíme do 175 aut naráz

0/−1
14.11.2015 20:23

Z42b13y97n77ě95k 39K22o64ř22í26n90e24k 9634863199502

No ono je to v kuse a ten jeden kus má 350t ;-)

+1/0
14.11.2015 20:27
Foto

O65s30k52a34r 94Š68t36e16j44f44a 2463477217459

To nejde rozřezat?

+1/−1
14.11.2015 20:44

Z53b36y74n81ě86k 84K20o96ř61í48n69e66k 9244913569382

Jde, jen to pak nebude moc fungovat. ;-)

+12/0
14.11.2015 20:47

F69i20l12i20p 68V68ý76m68o69l96a 1684600398

350 tun?

0/0
14.11.2015 20:19

P83e93t67r 38M46a44r13š38o52u89n 5565128956636

;-D;-D;-D jo  5 Otesánků?

0/0
14.11.2015 23:43

R38a41d47i40m 66S94i41m34u76n78e44k 2750830386164

kolik muslimů ve francii je integrováno? 50%?

+1/−6
14.11.2015 19:16

J30a57n 10V25e38s33e11l35ý 5624843482661

ČEPS mohl mít fajn kšeft, jen se stačilo domluvit s Germány a nechat si platit za přenos elektriky ze severu na jih. Místo toho generují extra náklady. A nakonec ty phase-shiftery stejné budou na houby podobně jako ty na německo-francouzské hranici. Ty kruhové toky jsou jen dočasná záležitost.

+2/−5
14.11.2015 19:06

J80i66n24d48ř80i36c30h 46Š11k73o65p44e83k 4605491270835

myslíš že by Němci byli ochotní zaplatit tolik, že by se z toho dalo financovat posílení naší přenosové sítě ?

0/0
14.11.2015 19:17

J98a40n 24V55e38s36e60l33ý 5114693112521

Myslím si, že naše síť je předimenzovaná a část kapacity by určitě šlo uvolnit. stejně jako by šlo nechat se rozmazlovat elektřinou za záporné cenu. Jenže to chce vůli jednat, vůli konat. Obávám se, že tohohle nejsou arogantní technokrati ve vedení české energetiky schopni. Obzvláště, když je odzadu poňouká ČEZ, že chce aby mu bránili kšeft.

+1/−1
14.11.2015 19:21

J91i80n58d98ř80i92c52h 49Š58k97o73p20e72k 4715451960595

naše síť určitě předimenzovaná není.

Není proto, že nikdy by ji nestavil o řádově vyšší přenosové kapacitě než je třeba

0/0
14.11.2015 19:24

M97i54r33e70k 21K16o56n21e15č57n65ý 6537465385434

" . . Myslím, že naše síť je předimensovaná . . .". Tak to už ani nemusíte pokračovat. Naštěstí toky v sítích nezávisí na dojmech ani na politice. Toky v síti je věc exaktní, měřitelná, doložitelná.

+3/0
14.11.2015 19:26

J48a86n 12N91o71v91á43k 7115514528727

pokud vím, tak spojení ze severu na jih je u nás také nedostatečné.

0/0
14.11.2015 19:31

Z36b67y77n58ě77k 38K16o98ř39í57n93e95k 9804743119422

Myslet si znamená .... vědět.

Kvůli přetokům z německa dochází pravidelně k přetěžování soustavy ČR.

Ano šlo by využívat levnou elektřinu z německých elektráren, problém je jejich rozmístění a tím přetěžování jednotlivých linek a kolísání napětí v jednotlivých uzlech soustavy.

Došlo to už tak daleko, že ČEPS musel nařídit snížení výkonu Temelína a nakupoval volný výkon uhelných elektráren v rakousku, aby tu elektřinu "vytlačil" z ČR.

Ale to je pro zelené naprosto nepodstatný detail.

+6/0
14.11.2015 20:11

P36e55t23r 16B19a20u71d27i10š 7799121946186

Pokud vím, domluvit se s Germány několik let nešlo a platit nechtěli - z toho pak celý ten cirkus.

+2/0
14.11.2015 19:20

T54o80m96á12š 43C57z77a82k98o57j 6351954525420

mám pocit že nám nám říkali že to tak chtěli, ale EU to to zatrhla

0/0
14.11.2015 21:50

J62a73n 85B68l65a26n77a 3376905404

Po desetiletí fungovala jednotná přenosová soustava MIR , která propojovala celou střední a východní Evropu a tyhle hrůzy na hranicích nepotřebovala, opravdu pokrok nejde zastavit.

0/0
14.11.2015 18:45

J80i54n35d87ř74i63c69h 83Š34k11o37p24e46k 4275961750525

no jenže tehdy existovaly zdroje elektřiny, jejichž výroba se dala předpokládat, řídit a regulovat.

Ne jako dnes, kdy v Německu foukne, jejich sít neví co s tím, tak to přepošle sousedům, ať zkusí něco vymyslet oni

+15/0
14.11.2015 18:47

J17a40n 13V80e52s45e34l12ý 5614833112741

Aha, tady zase někdo nikdy neslyšel o předpovědi počasí.

+2/−2
14.11.2015 19:03

J13i76n73d36ř71i24c67h 92Š18k98o73p56e97k 4805151240645

takže ty si myslíš, že když je v síti elektřiny dost a hlásí větrno, tak větrníky prostě odpojí ? ;-D;-D

+2/0
14.11.2015 19:04

J96a42n 61V34e23s96e83l55ý 5154773922511

Ne, já vím, že se minimálně 24 hodin dopředu ví, kolik ty větrníky vyroí elektřiny. Taky vím, že ty přebytky jsou způsobeny hnědouhelnými elektrárnami v Lužici a Braniborech, které by se podle merit orderu (https://en.wikipedia.org/wiki/Merit_order) měly vypínat, ale jejich majitelé radši zahlcují síť silovou elektřinou za zápornou cenu.

Jo, a u větrných elektráren není problém problém omezovat výrobu ani je vypínat, dělá se to prostým natočeníém lopatek vrtule. Stejně jako není problém omezovat výrobu FV panelů pomocí invertorů. Ty dokonce mají povinně funkci, že při frekvenci sítě 50,2 Hz (moc elektřiny v síti) se automaticky odpojí. Na Havaji v oblasti s nejvyšší penetrací fotovoltaiky na světě už dělají regulaci sítě pomocí invertorů. Stačil na to softwareový update.

Zkuste si něco o té problematice nastudovat než začnete šířit nesmysly.

+3/−2
14.11.2015 19:17

J85i10n59d91ř19i97c39h 22Š55k52o18p97e11k 4945181580965

píšu, co se děje, ne co je teoreticky možné. Opravdu si myslíš, že provozovatelé větrníků je dobrovolně odstaví ? ;-D

+6/0
14.11.2015 19:24

J65a86n 47V91e50s36e69l14ý 5894573702941

Dostanou-li příkaz od síťového operátora tak musí, jako všichni. A dělají to, když jsou pokažené trafostanice, apod. Jenže na vypínání jsou jasně dané pravidla - marginální cena výroby (provoz + údržba + palivo) je u FV a větru okolo desetníku, údržba je jednoduchá, palivo nemají, málo se to kazí. Proto mají přednost.

0/0
14.11.2015 21:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.