Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boháči přestávají investovat do tryskáčů. Čekají na nové modely letadel

Výdaje na soukromá proudová letadla celosvětově klesají. Zájem o luxusní tryskáče je nejmenší za posledních šest let. Celkovou poptávku ovlivňuje hlavně zpomalení ekonomiky v Číně a také politická situace v Africe a na Blízkém východě. Oživení výrobci očekávají až s příchodem nových typů letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J13a71r50o24m91í59r 28P72r85a45u48s 9757267460416

Nakoupí si rakety, aby mohli zmizet.

0/0
18.11.2015 18:18

R87a18d73o26s85l59a86v 74K28l18a14u80d22a 5924248154592

Vládní úsporný plán spolu s protikorupčními zátahy mají také dopad na prodej,“;-D  Tak ten byl taky dobrej...  To by mě zajímalo, kdo si ty tryskáče kupuje v Mexiku. Možná tamní Indiáni.

0/0
17.11.2015 9:38

J36i46ř48í 71K22o50c82u29r46e66k 6205104835808

Coby. EMD tam má fabriku na výrobu lokomotiv (tisíc kusů ročně), Fender v Mexiku vyrábí kytary, je tam o polovinu levnější pracovní síla. Takže spousta US společností zmizela do Mexika. Snížili tam nezaměstnanost ...

0/0
17.11.2015 12:57

L75u44b57o38š 97U60l80r86i15c37h 5531410198204

Tým "indiánom" sa celkom darí sú 14 najsilnejšia ekonomika na svete, s predpokladom rastu.

EKONOMICKY NAJSILNEJŠIE ŠTÁTY SVETA V ROKU 2028

Hrubý domáci produkt (v biliónoch dolárov)

1 Čína - 33,513,.....,2 USA - 32,241

3 India - 6,560,....    4 Japonsko - 6,415

5 Brazília - 5,143,......  6 Nemecko - 4,398

7 Veľká Británia - 4,305,.....   8 Rusko - 4,125

9 Mexiko - 3,697

10 Kanada - 3,677 .. 11 Kórea - 3,490 ..12 Turecko - 3,461

13 Francúzsko - 3,265 ..14 Rakúsko - 3,095 ..15 Taliansko - 2,930

0/0
17.11.2015 17:39

M46a35r58t80i85n 21B39a76r74t28e46k 5347531781293

To jsou trochu zastaralé informace. Je nepravděpodobné, že Čína předběhne USA před rokem 2035, pokud vůbec.

0/0
17.11.2015 22:20

J49a86n 90V46a42c69h33o82u94s62e34k 5727308180

S tryskacema je kriz....

0/0
17.11.2015 9:12

L94u39b12o40š 46M93a87š84í33n 9879536137108

Na nové modely potravin se špatně čeká.

+2/0
17.11.2015 8:26

L25u20d14m53i80l60a 46N28o45v16á98k49o85v62á 5409941554239

Jo, jo, naše rodina nákup taky odložila.

+7/0
17.11.2015 8:20

B90r30o81n44i26s16l87a59v 90M43e25r98t46l43í41k 1532231781502

Hmm, tak já taky ještě počkám...

+1/0
17.11.2015 7:34

M81a72r35t11i71n 87N40o61v53o82t63n91ý 7393205950325

Může mi někdo vysvětlit na čem stojí dlouhodobá investice do tryskáče, pokud tedy nejste aerolinka? To se stará letadla po dvaceti letech prodávají se ziskem? Nebo autor neví, co znamená slovo investice?

+7/0
17.11.2015 7:19

L30e64o98p13o25l93d 88H27o31r29á98k 4722668959722

taky mě napadlo, že by si pan redaktor měl ujasnit rozdíl mezi pojmy investice a spotřeba :-)

+1/0
17.11.2015 8:04

M82i88r23o82s86l88a57v 92Č14e63c62h 9159943975145

Ono je tontrosku inac. To lietadlo vacsinou dalej prenajimaju ak ho zrovna nepotrebuju. Byvaju na to specializovane spolocnosti.

+3/0
17.11.2015 8:25

R14o12m23a22n 75K54o19r63e56c 9916552142818

To je plane-sharing a ani tam nejde o investici, ale způsob, jak ze (spolu)vlastnictví udělat alespoň o něco málo ekonomicky přijatelnou záležitost. Nikdo si nekupuje privátní jet proto, aby doufal v zisk z jeho dalšího pronajímání, je to už z principu nesmysl, navíc by mohl rovnou investovat do nějaké firmy, pronajímající letadla.

Vlastnictví a provozování letadla (jakéhokoli) je finančně náročná záležitost a cena samotného stroje zdaleka nemusí být tou nejhorší položkou.

+1/0
17.11.2015 8:58

R72a25d72o65s79l98a74v 78K56l32a17u74d37a 5604448504192

Problém je, že tady mizí ten hlavní důvod proč si lidé soukromé tryskáče pořizují. Mít ho kdykoliv a kdekoliv k dispozici. Situací kdy najednou potřebují tryskáč dva a více majitelů je dost. A také se stává že ho nepotřebuje nikdo a je nevytížený.

0/0
17.11.2015 9:42

T97o90m23á26š 27K84n59a89i50f63l 6293410307370

Tak proc by to nemohla byt investice?

Velk vetsuna bizjetu je prodana ani ne tak primym vlastnikum, ale firmam, ktere provuzuji pooly, a letadla pak za spoluvlastnicky podil zakaznikum (takze je to nastroj zisku)

Krom toho navratnost se nepocita jen v tom, jestli bizjetnprodas se ziskem, ale i v usetrenem case, usetrenych letenkach ve firstcenapod...

+4/0
17.11.2015 9:16

T82o17m84á77š 40H96r81u15b30ý 4299560814936

Ono se to hlavně nedá zobecnit. 

Najdete byznysjety, které si multimiliardář koupil jako hračku a symbol statusu, pak samozřejmě smysluplnost investice neřeší. 

Ale taky se jich hodně vyskytne ve firmách s globálním působením - různé konzultace, ropné firmy, security atd, kdy se to už často vyplatí i přímo finančně, nejen kvůli úspoře času. Ona je cesta soukromým tryskáčem pro pár osob samozřejmě mnohem dražší než klasicky i v byznys class, jenže pokud kromě lidí potřebujete převést i tunu speciálního vybavení a ještě navíc je žádoucí skončit na letišti mimo běžné cíle aerolinek, tak se najednou kalkulace hodně posune.

+1/0
17.11.2015 9:50

M48i84c25h19a67l 53N57o11v41á86k 4645873657813

Můžeš to brát i jako investici, když pomocí tryskáče toho obchodně stihneš více a tím pádem více vyděláš. Pak je to investice (aktivum), která nese zisk.

0/0
17.11.2015 9:50

I25v26o 79Z42d58e28b49o10r88s58k29ý 3463671140771

S takovým pohledem je i reklama investice.

0/0
17.11.2015 10:04

J71i65ř44í 32K45o74c74u40r94e74k 6825284945958

A neinvestují snad politické strany do předvolebních kampaní desítky tisíc i desítky miliónů?

0/0
17.11.2015 13:02

R51a95d21e58k 81J65a34n87a69t37a 9415936584352

An, i reklama je investice. Dokonce v soukromém sektoru téměř vždycky. Firmy si zadávají reklamu, aby rostly prodeje (nebo alespoň neklesaly, spustí-li kampaň konkurence) .

0/0
17.11.2015 16:40
Foto

M94a71r10t48i79n 39V74a52l41i51n90a 6172835301159

Už taky si přestávám kupovat ponožky, čekám na nový materiál

+3/−1
17.11.2015 6:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.