Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boháči přestávají investovat do tryskáčů. Čekají na nové modely letadel

Výdaje na soukromá proudová letadla celosvětově klesají. Zájem o luxusní tryskáče je nejmenší za posledních šest let. Celkovou poptávku ovlivňuje hlavně zpomalení ekonomiky v Číně a také politická situace v Africe a na Blízkém východě. Oživení výrobci očekávají až s příchodem nových typů letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J94a53r20o93m25í93r 36P15r96a78u20s 9167297250836

Nakoupí si rakety, aby mohli zmizet.

0/0
18.11.2015 18:18

R87a28d96o96s50l30a66v 88K24l53a77u12d62a 5744628524932

Vládní úsporný plán spolu s protikorupčními zátahy mají také dopad na prodej,“;-D  Tak ten byl taky dobrej...  To by mě zajímalo, kdo si ty tryskáče kupuje v Mexiku. Možná tamní Indiáni.

0/0
17.11.2015 9:38

J91i76ř85í 90K36o37c19u97r58e53k 6195964945828

Coby. EMD tam má fabriku na výrobu lokomotiv (tisíc kusů ročně), Fender v Mexiku vyrábí kytary, je tam o polovinu levnější pracovní síla. Takže spousta US společností zmizela do Mexika. Snížili tam nezaměstnanost ...

0/0
17.11.2015 12:57

L24u28b43o58š 43U88l96r29i49c74h 5861310798714

Tým "indiánom" sa celkom darí sú 14 najsilnejšia ekonomika na svete, s predpokladom rastu.

EKONOMICKY NAJSILNEJŠIE ŠTÁTY SVETA V ROKU 2028

Hrubý domáci produkt (v biliónoch dolárov)

1 Čína - 33,513,.....,2 USA - 32,241

3 India - 6,560,....    4 Japonsko - 6,415

5 Brazília - 5,143,......  6 Nemecko - 4,398

7 Veľká Británia - 4,305,.....   8 Rusko - 4,125

9 Mexiko - 3,697

10 Kanada - 3,677 .. 11 Kórea - 3,490 ..12 Turecko - 3,461

13 Francúzsko - 3,265 ..14 Rakúsko - 3,095 ..15 Taliansko - 2,930

0/0
17.11.2015 17:39

M26a34r52t31i26n 66B22a37r47t97e95k 5907681871523

To jsou trochu zastaralé informace. Je nepravděpodobné, že Čína předběhne USA před rokem 2035, pokud vůbec.

0/0
17.11.2015 22:20

J70a22n 78V26a57c93h86o43u41s13e19k 5147948570

S tryskacema je kriz....

0/0
17.11.2015 9:12

L49u16b38o36š 42M29a66š74í78n 9269126907948

Na nové modely potravin se špatně čeká.

+2/0
17.11.2015 8:26

L60u46d96m37i40l96a 13N73o51v62á23k31o46v18á 5899221564179

Jo, jo, naše rodina nákup taky odložila.

+7/0
17.11.2015 8:20

B42r89o61n79i50s62l58a25v 38M92e22r51t78l77í84k 1522451521712

Hmm, tak já taky ještě počkám...

+1/0
17.11.2015 7:34

M17a66r26t48i23n 75N64o74v23o20t81n57ý 7833655680945

Může mi někdo vysvětlit na čem stojí dlouhodobá investice do tryskáče, pokud tedy nejste aerolinka? To se stará letadla po dvaceti letech prodávají se ziskem? Nebo autor neví, co znamená slovo investice?

+7/0
17.11.2015 7:19

L57e15o97p66o55l74d 81H80o74r80á38k 4212438539612

taky mě napadlo, že by si pan redaktor měl ujasnit rozdíl mezi pojmy investice a spotřeba :-)

+1/0
17.11.2015 8:04

M64i53r69o83s98l74a72v 23Č66e74c96h 9839123275205

Ono je tontrosku inac. To lietadlo vacsinou dalej prenajimaju ak ho zrovna nepotrebuju. Byvaju na to specializovane spolocnosti.

+3/0
17.11.2015 8:25

R64o66m22a18n 88K94o40r53e15c 9606912442668

To je plane-sharing a ani tam nejde o investici, ale způsob, jak ze (spolu)vlastnictví udělat alespoň o něco málo ekonomicky přijatelnou záležitost. Nikdo si nekupuje privátní jet proto, aby doufal v zisk z jeho dalšího pronajímání, je to už z principu nesmysl, navíc by mohl rovnou investovat do nějaké firmy, pronajímající letadla.

Vlastnictví a provozování letadla (jakéhokoli) je finančně náročná záležitost a cena samotného stroje zdaleka nemusí být tou nejhorší položkou.

+1/0
17.11.2015 8:58

R47a93d35o62s78l66a30v 91K39l95a84u94d82a 5414838104802

Problém je, že tady mizí ten hlavní důvod proč si lidé soukromé tryskáče pořizují. Mít ho kdykoliv a kdekoliv k dispozici. Situací kdy najednou potřebují tryskáč dva a více majitelů je dost. A také se stává že ho nepotřebuje nikdo a je nevytížený.

0/0
17.11.2015 9:42

T76o96m78á56š 70K73n54a30i44f72l 6693230257780

Tak proc by to nemohla byt investice?

Velk vetsuna bizjetu je prodana ani ne tak primym vlastnikum, ale firmam, ktere provuzuji pooly, a letadla pak za spoluvlastnicky podil zakaznikum (takze je to nastroj zisku)

Krom toho navratnost se nepocita jen v tom, jestli bizjetnprodas se ziskem, ale i v usetrenem case, usetrenych letenkach ve firstcenapod...

+4/0
17.11.2015 9:16

T21o97m69á14š 79H25r46u86b90ý 4339610184576

Ono se to hlavně nedá zobecnit. 

Najdete byznysjety, které si multimiliardář koupil jako hračku a symbol statusu, pak samozřejmě smysluplnost investice neřeší. 

Ale taky se jich hodně vyskytne ve firmách s globálním působením - různé konzultace, ropné firmy, security atd, kdy se to už často vyplatí i přímo finančně, nejen kvůli úspoře času. Ona je cesta soukromým tryskáčem pro pár osob samozřejmě mnohem dražší než klasicky i v byznys class, jenže pokud kromě lidí potřebujete převést i tunu speciálního vybavení a ještě navíc je žádoucí skončit na letišti mimo běžné cíle aerolinek, tak se najednou kalkulace hodně posune.

+1/0
17.11.2015 9:50

M76i55c95h80a11l 27N14o21v78á57k 4245553737673

Můžeš to brát i jako investici, když pomocí tryskáče toho obchodně stihneš více a tím pádem více vyděláš. Pak je to investice (aktivum), která nese zisk.

0/0
17.11.2015 9:50

I27v46o 21Z93d41e32b79o21r69s41k93ý 3513601900531

S takovým pohledem je i reklama investice.

0/0
17.11.2015 10:04

J60i17ř68í 92K42o46c30u23r50e87k 6545304375428

A neinvestují snad politické strany do předvolebních kampaní desítky tisíc i desítky miliónů?

0/0
17.11.2015 13:02

R77a37d26e14k 60J35a12n98a82t84a 9275456364802

An, i reklama je investice. Dokonce v soukromém sektoru téměř vždycky. Firmy si zadávají reklamu, aby rostly prodeje (nebo alespoň neklesaly, spustí-li kampaň konkurence) .

0/0
17.11.2015 16:40
Foto

M85a83r97t57i16n 83V68a48l49i72n59a 6382265761179

Už taky si přestávám kupovat ponožky, čekám na nový materiál

+3/−1
17.11.2015 6:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.