Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boháči přestávají investovat do tryskáčů. Čekají na nové modely letadel

Výdaje na soukromá proudová letadla celosvětově klesají. Zájem o luxusní tryskáče je nejmenší za posledních šest let. Celkovou poptávku ovlivňuje hlavně zpomalení ekonomiky v Číně a také politická situace v Africe a na Blízkém východě. Oživení výrobci očekávají až s příchodem nových typů letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65a72r46o55m82í62r 69P31r17a95u28s 9297137100476

Nakoupí si rakety, aby mohli zmizet.

0/0
18.11.2015 18:18

R31a32d11o74s39l48a86v 21K92l98a92u56d92a 5184228544402

Vládní úsporný plán spolu s protikorupčními zátahy mají také dopad na prodej,“;-D  Tak ten byl taky dobrej...  To by mě zajímalo, kdo si ty tryskáče kupuje v Mexiku. Možná tamní Indiáni.

0/0
17.11.2015 9:38

J66i55ř42í 80K93o62c43u98r45e93k 6165194675218

Coby. EMD tam má fabriku na výrobu lokomotiv (tisíc kusů ročně), Fender v Mexiku vyrábí kytary, je tam o polovinu levnější pracovní síla. Takže spousta US společností zmizela do Mexika. Snížili tam nezaměstnanost ...

0/0
17.11.2015 12:57

L77u97b79o68š 51U61l14r30i30c72h 5721530988884

Tým "indiánom" sa celkom darí sú 14 najsilnejšia ekonomika na svete, s predpokladom rastu.

EKONOMICKY NAJSILNEJŠIE ŠTÁTY SVETA V ROKU 2028

Hrubý domáci produkt (v biliónoch dolárov)

1 Čína - 33,513,.....,2 USA - 32,241

3 India - 6,560,....    4 Japonsko - 6,415

5 Brazília - 5,143,......  6 Nemecko - 4,398

7 Veľká Británia - 4,305,.....   8 Rusko - 4,125

9 Mexiko - 3,697

10 Kanada - 3,677 .. 11 Kórea - 3,490 ..12 Turecko - 3,461

13 Francúzsko - 3,265 ..14 Rakúsko - 3,095 ..15 Taliansko - 2,930

0/0
17.11.2015 17:39

M54a56r76t76i39n 72B86a32r16t83e87k 5327651791323

To jsou trochu zastaralé informace. Je nepravděpodobné, že Čína předběhne USA před rokem 2035, pokud vůbec.

0/0
17.11.2015 22:20

J38a29n 10V24a10c23h87o51u56s18e33k 5207928810

S tryskacema je kriz....

0/0
17.11.2015 9:12

L88u80b14o18š 85M32a68š64í43n 9319456157928

Na nové modely potravin se špatně čeká.

+2/0
17.11.2015 8:26

L20u56d13m70i38l74a 10N30o57v71á39k21o47v97á 5489521654459

Jo, jo, naše rodina nákup taky odložila.

+7/0
17.11.2015 8:20

B89r97o50n11i75s11l10a95v 25M88e16r83t93l31í89k 1652841801272

Hmm, tak já taky ještě počkám...

+1/0
17.11.2015 7:34

M43a32r89t45i19n 58N69o66v20o47t78n12ý 7283535330935

Může mi někdo vysvětlit na čem stojí dlouhodobá investice do tryskáče, pokud tedy nejste aerolinka? To se stará letadla po dvaceti letech prodávají se ziskem? Nebo autor neví, co znamená slovo investice?

+7/0
17.11.2015 7:19

L14e26o18p55o16l54d 49H67o25r35á36k 4812738369662

taky mě napadlo, že by si pan redaktor měl ujasnit rozdíl mezi pojmy investice a spotřeba :-)

+1/0
17.11.2015 8:04

M79i14r29o75s10l79a48v 80Č44e65c62h 9319923955455

Ono je tontrosku inac. To lietadlo vacsinou dalej prenajimaju ak ho zrovna nepotrebuju. Byvaju na to specializovane spolocnosti.

+3/0
17.11.2015 8:25

R82o89m89a14n 80K19o77r35e77c 9746162632188

To je plane-sharing a ani tam nejde o investici, ale způsob, jak ze (spolu)vlastnictví udělat alespoň o něco málo ekonomicky přijatelnou záležitost. Nikdo si nekupuje privátní jet proto, aby doufal v zisk z jeho dalšího pronajímání, je to už z principu nesmysl, navíc by mohl rovnou investovat do nějaké firmy, pronajímající letadla.

Vlastnictví a provozování letadla (jakéhokoli) je finančně náročná záležitost a cena samotného stroje zdaleka nemusí být tou nejhorší položkou.

+1/0
17.11.2015 8:58

R37a84d43o10s39l42a58v 36K28l72a84u23d68a 5604558344222

Problém je, že tady mizí ten hlavní důvod proč si lidé soukromé tryskáče pořizují. Mít ho kdykoliv a kdekoliv k dispozici. Situací kdy najednou potřebují tryskáč dva a více majitelů je dost. A také se stává že ho nepotřebuje nikdo a je nevytížený.

0/0
17.11.2015 9:42

T58o13m84á35š 45K31n10a63i57f40l 6113390237210

Tak proc by to nemohla byt investice?

Velk vetsuna bizjetu je prodana ani ne tak primym vlastnikum, ale firmam, ktere provuzuji pooly, a letadla pak za spoluvlastnicky podil zakaznikum (takze je to nastroj zisku)

Krom toho navratnost se nepocita jen v tom, jestli bizjetnprodas se ziskem, ale i v usetrenem case, usetrenych letenkach ve firstcenapod...

+4/0
17.11.2015 9:16

T51o63m47á43š 35H29r72u66b77ý 4719960754306

Ono se to hlavně nedá zobecnit. 

Najdete byznysjety, které si multimiliardář koupil jako hračku a symbol statusu, pak samozřejmě smysluplnost investice neřeší. 

Ale taky se jich hodně vyskytne ve firmách s globálním působením - různé konzultace, ropné firmy, security atd, kdy se to už často vyplatí i přímo finančně, nejen kvůli úspoře času. Ona je cesta soukromým tryskáčem pro pár osob samozřejmě mnohem dražší než klasicky i v byznys class, jenže pokud kromě lidí potřebujete převést i tunu speciálního vybavení a ještě navíc je žádoucí skončit na letišti mimo běžné cíle aerolinek, tak se najednou kalkulace hodně posune.

+1/0
17.11.2015 9:50

M53i35c84h65a76l 73N89o80v28á85k 4365313847683

Můžeš to brát i jako investici, když pomocí tryskáče toho obchodně stihneš více a tím pádem více vyděláš. Pak je to investice (aktivum), která nese zisk.

0/0
17.11.2015 9:50

I38v13o 45Z24d37e30b31o75r34s34k35ý 3613541800411

S takovým pohledem je i reklama investice.

0/0
17.11.2015 10:04

J86i59ř24í 77K74o78c91u63r36e48k 6425924145258

A neinvestují snad politické strany do předvolebních kampaní desítky tisíc i desítky miliónů?

0/0
17.11.2015 13:02

R42a61d74e96k 25J37a52n49a50t75a 9985946284982

An, i reklama je investice. Dokonce v soukromém sektoru téměř vždycky. Firmy si zadávají reklamu, aby rostly prodeje (nebo alespoň neklesaly, spustí-li kampaň konkurence) .

0/0
17.11.2015 16:40
Foto

M33a20r94t42i12n 30V13a18l61i51n92a 6152115641139

Už taky si přestávám kupovat ponožky, čekám na nový materiál

+3/−1
17.11.2015 6:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.