Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a51n 80J34e69m92e86l59k52a 1245460

za 130 mil/km v ČR těžko. VRT na Brno plánuje 1mld/km. 500 mil/km je častá cena.

0/0
17.11.2015 12:54
Foto

Z74b92y55n78ě91k 26M88e10l35i10c60h30a43r 9595327295579

těch stěn je na trati Tábor-Praha opravdu víc než dost - člověk by se chtěl kochat krajinou a jede v podstatě pořád v betonu... :-/

+3/0
17.11.2015 10:42

B16r11o22n91i50s41l59a33v 29G75a25b47r10y79š 6885684510

Protože si všichni myslí, že ten rámus je od vlaku. Ale větší kravál dělají auta.

+1/0
17.11.2015 14:02

J93i52ř94í 61J62o42z42a 3318583250101

At se na me nikdo nezlobi, ale za ty prachy se dala postavit vysokorychlostni trat... je zajimave, ze Spanele za ty penize to postavit umi a v CR ne...

+2/−4
17.11.2015 6:00

J50i98ř54í 21E91r77b18e56n 1143164546777

A to jako že původní tratě necháme dál chátrat. aby se po nich za chvíli nedalo už vůbec jezdit?

Se stejnou logikou byste totiž mohl tvrdit "proč se mezi X a Y opravuje silnice za 30 milionů, když za tu cenu mohli jinde postavit dálnici!"

+4/0
17.11.2015 12:25

P52a28v21e25l 88Z38a13t70l82o51u34k77a30l 1286619808325

Myslím, že pan Joza měl na mysli to, že za uvedenou částku by se dala postavit trať odpovídající 21. století a na údržbu stávajících tratí vystačí daleko nižší částky. Nicméně v 90. letech se nad tímto zřejmě tolik nepřemýšlelo, navíc byl předpoklad, že rekonstrukce koridorů bude mnohem levnější a rychlejší. Zapomnělo se však na korupci v ČR a na dohody stavebních firem na umělém udržování vysokých cen.

+1/−2
17.11.2015 12:47

J83i40ř50í 10E79r47b98e80n 1693494286717

No ono se hlavně zapomnělo na inflaci. Třicet miliard v roce 1991 mělo jinou hodnotu než třicet miliard v roce 2011. A tehdejší ČD měly politický příkaz ty koridory stavět, aniž by jim to stát vykryl. Následné chátrání všech ostatních tratí i vozidel je toho jasným důsledkem.

A i ta korupce a dohody stavebních firem jsou podstatně mladší záležitostí než počátek 90. let.

0/0
17.11.2015 20:18

P52a12v24e89l 42Z69a69t25l14o93u43k16a53l 1456509488195

26.6.2013 psal na iDNES pan Lukáš Marek, že po dokončení koridoru se zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic na 92 minut - citoval Petra Šlegra ze SŽDC. O 2 roky později píše pan Jan Sůra, že cesta bude trvat 101 minut - cituje Marka Illiaše opět ze SŽDC. Znamená to tedy, že co 2 roky přijde SŽDC s novou informací - nárůst postupně dávkuje, aby si na něj čtenáři a cestující postupně zvykali, a v roce 2020 příliš neremcali, že se vyhodila spousta peněz a efekt je jen malý?

+1/−3
16.11.2015 22:26

J37i48r15k76a 58D31v14o50ř69á70k 4365470283678

Ten rozdíl mezi 92 minutami za celý koridor a 101 minutami v tomhle článku - nebude to právě o tu jižní část, která vyšla skoro celá v tunelech ale za hodně velké peníze, takže se s ní v nejbližších letech moc nepočítá?

+1/0
16.11.2015 23:22

R56a80d43e20k 32J44a15n42a78t51a 9785886954442

Rozdíl může být dán spoustou věcí.

Kromě toho co říkáte (tj. zda počítáme i spornou modernizaci Nemanice-Ševětín nebo ne), to může být i tím, zda se počítá systémový rychlík zastavující ve všech přestupních uzlech nebo expres stavící jen v Táboře. A také zda se to počítá pro naklápěcí jednotku nebo pro klasickou soupravu. A konečně také můžeme spočítat jízdní dobu po dokončení VRT Praha-Brno (počítá se s tím, že by jí i expresy do Budějovic částečně využívaly)

Prostě jízdní doba není jen jedna, ale záleží na spoustě parametrů.

0/0
16.11.2015 23:53

P24a44v98e55l 55Z42a51t43l72o23u31k89a26l 1946839158865

Já bych čekal, že budou brát v potaz stále stejný typ soupravy a nejrychlejší spojení (tedy s naklápěcí jednotkou, kterou mají v ČR k dispozici ČD a předpokládám bez mezizastávek). A v této informaci je za dva roky jasný posun o +9 minut. Pokud to tak není a došlo ke změně jednotky či se počítá i se zastavováním, tak by toto mělo být v článku zmíněno.

0/−1
17.11.2015 12:40

J63a90n 98J76e12m49e91l44k28a 1235440

Naklápěcích souprav bylo 7, teď 6, a jedna je tuším stále na opravě. Nevím, že by někdo chtěl přikupovat další. Ale asi se s tím dobře šachuje u studií proveditelnosti, že se řekne rychlost 150, ale ve skutečnosti nenaklápěcí bídných 115 (viz Ostrava Slovensko)

0/0
17.11.2015 12:59

R84a81d92e68k 30J21a66n53a34t78a 9725916664832

Pokud ten mluvčí neřekl zároveň, co tou jízdní dobou myslí (a novinář se ho na to nezeptal), pak je to klasické PR zjednodušení a pro pravdu je třeba jít do odbornějších textů.

0/0
17.11.2015 13:22

M15i78l56o71š 34D24v56o73ř73á49k 8785247976501

to bude inflace. minuta z roku 2013 uz nebude asi totez, jako minuta dnesni. A kdovi, jak dlouha bude v roce 2020...

+2/0
17.11.2015 0:19

J28a82n 74J50e48m55e71l79k56a 1585660

Co nepochopím, proč se opět nestaví na 200. Ani na Plzeň, ani na Budějovice. A to jsou defakto mezinárodní trasy. Je to blíž než Brno nebo Ostrava, ale.. 1:30 po dokončení není žádný zázračný čas a průměr na počet km. Jak se dostaví dálnice, bude to dost na hraně. Hlavně že chtějí všichni stavět VRT na 350.. Ale zatím neumíme ani 200.

+1/−1
16.11.2015 20:57

M13i71l18o90š 54D92v63o30ř64á62k 8915897686581

nad 160 kmh je napr zasadni pozadavek na neexistenci urovnovych krizeni (se silnici). a to by vsechno docela zasadne prodrazilo.

Tyka se vsech koridorizaci.

+3/−1
17.11.2015 0:20

M21a60t61ě57j 29V88o61n42d96ř45i42č64k31a 4544250628146

Zrovna na trati do Budějovic se odstraňují téměř všechny přejezdy i tak, čili mimoúrovňová křížení by již cenu nezvedla.

0/0
17.11.2015 9:57

J25a18n 60J63e50m33e95l83k35a 1685380

Tak tam už snad žádná křížení nebudou..

0/0
17.11.2015 18:44

R97a45d40e25k 67J68a64n70a32t11a 9475176614472

VRT na 350 km/h má vést na Brno. Na Budějovice nemá ekonomický smysl.

A samozřejmě, že bychom ji uměli postavit. Je to trať jako každá jiná, jen více rovná (větší poloměry oblouků), a jak píše Miloš Dvořák, bez přejezdů. Důvod, proč se nestaví, je ryze politický.

0/0
17.11.2015 0:49

B62r27o48n36i19s30l44a84v 27G61a43b95r26y39š 6855904190

Dobrá práce. A i kdyby ne, pořád to jsou lepší výsledky než nikdy nekončící rekonstrukce dálnice D1.

+2/0
16.11.2015 20:45

M80a18r55t23i10n 33Š84t69r73o15s 4349537790838

Ta trať by každopádně potřebovala, aby se se pak pokračovalo v modernizaci i na úseku z Budějovic do Lince, a napojila se tak na další významné tratě...

+3/0
16.11.2015 19:08

R96a28d50e39k 77J79a22n22a84t38a 9415356234552

Směr Linz není příliš významný. Míst, kde se dají překonat Alpy, není mnoho.

Na Semmering Basis tunnel je to lepší přes Brno a na Brenner Basis tunnel přes Plzeň.

Přes Linz se výhodně dostanete akorát k trati přes Bad Gastein a Selzthal. Obě jsou to jednokolejky, které Rakušané nemají v plánu modernizovat.

+1/0
16.11.2015 19:42

P24e52t35r 82N92e13h19a15s29i95l 4922535264264

Tak to je teda něco. To se máme čím chlubit. V roce 2020 se na cesta dlouhá 170km pojede 1 a 40 minut. To je teda fakt něco, z toho se jeden posadí na prdel.

V roce 2020 v některých úsecích pojede vlak možná 160 km/h!

Tady je něco hodně špatně. Jak dlouho se to staví? Kolik, že to stojí peněz? To si dělají srandu?

AUta po dálnici dnes normálně jezdí 160 celou domu co je volno, nekdo jede klidně i 200.

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak to, že železnice, která má obrovský potenciál jezdit daleko rychleji než auta, už teď nejezdí alespoň 200 s výhledem do roku 2020 na rychlost alespoň 300-400 km/h?

Cestování vlakem má výhody a velký potenciál, ale bohuže náš čechystán to nedokáže využít. Takže radši postavíme milion kilometrů dálnice a budeme jezdit autama. Což je podle mne chyba. 

Na druhou stranu to ale vítám, přeci jen auto je osobní má výhodu, že vás zaveze až na místo a v budoucnu to bude řízené automatikou, takže spíš to vypadá tak, že dnes tíhle přístupem železnici pomalu pohřbívají, místo aby využili jejich výhod a na delší dobu.

Fakt nechápu, co je na tohle za pozitivní. Ano zrychlení z 2:30 na 1:40 je dost, ale to mělo být už dávno hotové, dnes to tam má jezdit, ne až za 5 let! V roce 2020 bych očekával, že trasu 170 km ujedete za hodinu a něco, prostě abyste místo auta použil železnici.

Za 5 let budou auta úplně někde jinde, kdo ví. Auta jdou daleko rychleji dopředu, než železnice. Ach jo.

+7/−5
16.11.2015 18:55

M56a84r60t62i17n 58Š76t41r94o21s 4919367290478

Zase bych to s tím zrychlováním takhle nedramatizoval... automatizované řízení je hdba opravdu hodně vzdálené budoucnosti, a do té doby nebude pro rychlost aut moc velký prostor k růstu rychlosti.

+2/−1
16.11.2015 19:10

R31a57d65e17k 40J89a42n19a26t82a 9105776824322

Klid. Ani na Západě není pravidlem stavět do 100 tísícového města v chudém neobydleném kraji vysokorychlostní trať (která by vyšla dráž, než tato modernizace).

U nás je především problém, že nemáme vysokorychlostní trať Praha-Brno-Ostrava a trať Praha-západní Evropa (ať už přes Plzeň nebo přes Ústí). Tam totiž skutečně chybí.

A auta fakt dopředu nejdou, to jste skočil na nějaký marketing. Cestovní rychlost po dálnici je stále stejná, kolem 100 km/h. A řídí stále 100% člověk, zabezpečení provozu nula.

+14/0
16.11.2015 19:38

J46i29r75k93a 50D51v77o26ř73á74k 4435390873448

Rozdíl v jízdní době mezi 2:30 a 1:41 chce trochu upřesnit. Dnes totiž nejezdí žádné expresy, co by zastavovaly mezi Prahou a ČB jen v Táboře. Čas 1:41 je zřejmě počítaný na ně (ale asi bez předělání toho jižního úseku). V roce např. 2005 ale takový expres už jezdil (R 273/272). Sice ho tou jednokolejnou tratí mohli procpat jen jednou denně, nestavěl ani ve Veselí ani ve Vršovicích, ale zvládl to za těhle podmínek za 2:14 / 2:16.

Na druhou stranu, potenciál té tratě se tou dobou 1.41 nevyčerpá. Něco se dá v budoucnu ušetřit na tom zmíněném jižním kraji a dále na území Prahy. Není jasné, jestli už do toho času zahrnují změny v úseku Praha hlavní n. - Praha-Hostivař, možná ještě ne, a také snad bude jednou postavený také jižní VRT výpad z Prahy (momentálně nejpravděpodobnější směr VRT na Brno).

+1/0
16.11.2015 23:35

J23i40r11k60a 83D34v36o19ř14á36k 4745930623198

Rychlost není ale zdaleka jediné plus těch koridorů. Je to hlavně zdvojkolejnění, tedy zvýšení kapacity trati. Čili expres tam bude moci jezdit mnohem častěji než jen jednou denně. Další věc je, že bez té rekonstrukce by se ta trať už asi brzy rozpadla.

+5/0
16.11.2015 23:41

B12a22r45t44o77l60o76m64ě24j 87K10u47s 2255736671773

No tak hlavně že jsem si to ještě dneska ráno užil :-)

Ale vážně, těch 101 minut už zní velmi příjemně. Škoda že do té doby nás ještě čeká 5 let trápení.

+11/0
16.11.2015 17:35
Foto

Z89b65y39n80ě33k 97M52e77l85i49c22h82a75r 9695907165519

já tomu nevěřím... úsek přes Hlubokou to tam bude zdržovat ještě dlouho...

0/0
17.11.2015 10:40

R36o34m32a70n 65B90í75l25ý 5100725215207

takže praktické zrychlení o celé 2 minuty, wow a to se vyplatí ;-D

+1/−13
16.11.2015 17:25

J38a29k51u85b 75Š47a41f21a36n62d92a 7475667201941

Musíte to číst celé: „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/konci-vyluka-mezi-sudomericemi-a-taborem-fpp-/eko-doprava.aspx?c=A151116_161745_eko-doprava_suj

+8/0
16.11.2015 17:37

P78e24t81r 56Ž71á75k 1798362845279

Neumis cist?

+4/0
16.11.2015 17:48

R60a89d93e33k 53J61a88n98a31t28a 9305896674102

Praktické zrychlení je letos 6 minut:

GVD 2015: 2h29m

GVD 2016: 2h23m

+1/0
16.11.2015 19:46

M18i98r44o34s55l85a55v 95Z44i51k22m81u69n32d 6278532787188

Jaká dvouletá výluka ... jednalo se o řadu několika týdenních výluk mezi nimiž se jezdilo v celé trase...

+12/0
16.11.2015 17:17

L60i79b83o52r 73V17e47s65e82l77ý 2389536102102

To by neznělo tak honosně. ;-D

+4/0
16.11.2015 17:19

L41a47d91i48s61l53a90v 17K28v92a65s69n63i73č76k40a 1663247513985

Nerozumíte tomu, jak to pan Jé Es myslel. Ten je tak chytrý, že pouhým pohledem pozná zbytečnou protihlukovou stěnu, teď jenom čeká, jaká se tu kolem toho rozpoutá urputná diskuse a bude se radovat, jaký pořádný kusanec si urval ze Železného koláče.

+2/−1
16.11.2015 17:27

K23a80r50e28l 24T79o86u88š18k31a 1266546940

Přesně, souhlas. Byla týdenní výluka a i s náhradní dopravou to relativně jezdilo dobře. Tragédie je trať od Pardubic na Prahu, tam je permanentní zpoždění už hooodně dlouhou dobu.;-€

+2/0
16.11.2015 17:54

J12a42n 76S74ů79r32a 4105873793582

Tech výluk za dva a pul roku bylo x desítek týdnů.

+1/−1
16.11.2015 18:06

K96a34r69e27l 11T64o11u58š83k44a 1206616260

Tak když to vezmu takhle, tak výluky jsou s přestávkami na celé trati od r. 2005 a budou zcela jistě i v dalších letech. Je to ok, jen nevím proč ten výraz "obří". Úsek Tábor-Sudoměřice je relativně krátký.

+2/0
16.11.2015 18:59

Z26d38e72n75ě84k 98C91m24u60n43t 7851647624662

Ten kdo tuto trasu nesleduje, neví. Nemá cenu komukoliv cokoliv vysvětlovat. Připadá mi to, že se vždy musí někdo najít aby jsi do tebe a tvé práce tak trochu kopnul. Je to hodně vidět na jiných tvých pracech kde diskuze je fakt "výživná".

+1/0
16.11.2015 19:03

J65i89r85k88a 53D92v94o93ř33á80k 4825540743288

Pardubice - Praha? Tam máte právě dokončovanou stavbu Praha Běchovice - Úvaly. Čili v novém jízdním řádu už by na tomhle úseku už zpoždění vznikat běžně neměla.

+3/0
16.11.2015 23:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.