Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a44n 63J40e72m90e96l37k63a 1105890

za 130 mil/km v ČR těžko. VRT na Brno plánuje 1mld/km. 500 mil/km je častá cena.

0/0
17.11.2015 12:54
Foto

Z66b63y66n75ě54k 93M91e47l68i16c45h94a43r 9435227295819

těch stěn je na trati Tábor-Praha opravdu víc než dost - člověk by se chtěl kochat krajinou a jede v podstatě pořád v betonu... :-/

+3/0
17.11.2015 10:42
Foto

B67r90o29n17i17s32l27a10v 78G90a36b89r81y28š 2392119891

Protože si všichni myslí, že ten rámus je od vlaku. Ale větší kravál dělají auta.

+1/0
17.11.2015 14:02

J17i76ř51í 15J23o33z54a 3808833810771

At se na me nikdo nezlobi, ale za ty prachy se dala postavit vysokorychlostni trat... je zajimave, ze Spanele za ty penize to postavit umi a v CR ne...

+2/−4
17.11.2015 6:00

J98i67ř95í 38E78r76b54e95n 1183704586567

A to jako že původní tratě necháme dál chátrat. aby se po nich za chvíli nedalo už vůbec jezdit?

Se stejnou logikou byste totiž mohl tvrdit "proč se mezi X a Y opravuje silnice za 30 milionů, když za tu cenu mohli jinde postavit dálnici!"

+4/0
17.11.2015 12:25

P43a58v53e24l 11Z21a78t34l26o65u42k53a14l 1526409628775

Myslím, že pan Joza měl na mysli to, že za uvedenou částku by se dala postavit trať odpovídající 21. století a na údržbu stávajících tratí vystačí daleko nižší částky. Nicméně v 90. letech se nad tímto zřejmě tolik nepřemýšlelo, navíc byl předpoklad, že rekonstrukce koridorů bude mnohem levnější a rychlejší. Zapomnělo se však na korupci v ČR a na dohody stavebních firem na umělém udržování vysokých cen.

+1/−2
17.11.2015 12:47

J94i62ř35í 48E45r32b79e32n 1393604136507

No ono se hlavně zapomnělo na inflaci. Třicet miliard v roce 1991 mělo jinou hodnotu než třicet miliard v roce 2011. A tehdejší ČD měly politický příkaz ty koridory stavět, aniž by jim to stát vykryl. Následné chátrání všech ostatních tratí i vozidel je toho jasným důsledkem.

A i ta korupce a dohody stavebních firem jsou podstatně mladší záležitostí než počátek 90. let.

0/0
17.11.2015 20:18

P83a14v80e46l 27Z94a70t64l78o39u79k72a12l 1536829118635

26.6.2013 psal na iDNES pan Lukáš Marek, že po dokončení koridoru se zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic na 92 minut - citoval Petra Šlegra ze SŽDC. O 2 roky později píše pan Jan Sůra, že cesta bude trvat 101 minut - cituje Marka Illiaše opět ze SŽDC. Znamená to tedy, že co 2 roky přijde SŽDC s novou informací - nárůst postupně dávkuje, aby si na něj čtenáři a cestující postupně zvykali, a v roce 2020 příliš neremcali, že se vyhodila spousta peněz a efekt je jen malý?

+1/−3
16.11.2015 22:26

J84i73r34k24a 43D39v74o95ř30á94k 4225310443778

Ten rozdíl mezi 92 minutami za celý koridor a 101 minutami v tomhle článku - nebude to právě o tu jižní část, která vyšla skoro celá v tunelech ale za hodně velké peníze, takže se s ní v nejbližších letech moc nepočítá?

+1/0
16.11.2015 23:22

R80a28d30e74k 80J38a71n66a34t44a 9905236254332

Rozdíl může být dán spoustou věcí.

Kromě toho co říkáte (tj. zda počítáme i spornou modernizaci Nemanice-Ševětín nebo ne), to může být i tím, zda se počítá systémový rychlík zastavující ve všech přestupních uzlech nebo expres stavící jen v Táboře. A také zda se to počítá pro naklápěcí jednotku nebo pro klasickou soupravu. A konečně také můžeme spočítat jízdní dobu po dokončení VRT Praha-Brno (počítá se s tím, že by jí i expresy do Budějovic částečně využívaly)

Prostě jízdní doba není jen jedna, ale záleží na spoustě parametrů.

0/0
16.11.2015 23:53

P55a74v42e77l 96Z30a75t75l39o26u69k69a50l 1706319748745

Já bych čekal, že budou brát v potaz stále stejný typ soupravy a nejrychlejší spojení (tedy s naklápěcí jednotkou, kterou mají v ČR k dispozici ČD a předpokládám bez mezizastávek). A v této informaci je za dva roky jasný posun o +9 minut. Pokud to tak není a došlo ke změně jednotky či se počítá i se zastavováním, tak by toto mělo být v článku zmíněno.

0/−1
17.11.2015 12:40

J51a57n 94J11e90m83e33l18k30a 1345220

Naklápěcích souprav bylo 7, teď 6, a jedna je tuším stále na opravě. Nevím, že by někdo chtěl přikupovat další. Ale asi se s tím dobře šachuje u studií proveditelnosti, že se řekne rychlost 150, ale ve skutečnosti nenaklápěcí bídných 115 (viz Ostrava Slovensko)

0/0
17.11.2015 12:59

R16a98d78e51k 25J58a72n73a29t79a 9535476564152

Pokud ten mluvčí neřekl zároveň, co tou jízdní dobou myslí (a novinář se ho na to nezeptal), pak je to klasické PR zjednodušení a pro pravdu je třeba jít do odbornějších textů.

0/0
17.11.2015 13:22

M51i90l57o21š 67D31v94o13ř69á26k 8715677386531

to bude inflace. minuta z roku 2013 uz nebude asi totez, jako minuta dnesni. A kdovi, jak dlouha bude v roce 2020...

+2/0
17.11.2015 0:19

J83a57n 54J88e10m50e62l32k26a 1895280

Co nepochopím, proč se opět nestaví na 200. Ani na Plzeň, ani na Budějovice. A to jsou defakto mezinárodní trasy. Je to blíž než Brno nebo Ostrava, ale.. 1:30 po dokončení není žádný zázračný čas a průměr na počet km. Jak se dostaví dálnice, bude to dost na hraně. Hlavně že chtějí všichni stavět VRT na 350.. Ale zatím neumíme ani 200.

+1/−1
16.11.2015 20:57

M35i21l57o10š 55D70v13o56ř53á85k 8415417596181

nad 160 kmh je napr zasadni pozadavek na neexistenci urovnovych krizeni (se silnici). a to by vsechno docela zasadne prodrazilo.

Tyka se vsech koridorizaci.

+3/−1
17.11.2015 0:20

M66a90t20ě95j 18V35o53n90d44ř29i45č32k97a 4584560638886

Zrovna na trati do Budějovic se odstraňují téměř všechny přejezdy i tak, čili mimoúrovňová křížení by již cenu nezvedla.

0/0
17.11.2015 9:57

J67a41n 30J48e94m82e54l69k70a 1105630

Tak tam už snad žádná křížení nebudou..

0/0
17.11.2015 18:44

R80a10d96e25k 22J38a91n82a71t21a 9305816914802

VRT na 350 km/h má vést na Brno. Na Budějovice nemá ekonomický smysl.

A samozřejmě, že bychom ji uměli postavit. Je to trať jako každá jiná, jen více rovná (větší poloměry oblouků), a jak píše Miloš Dvořák, bez přejezdů. Důvod, proč se nestaví, je ryze politický.

0/0
17.11.2015 0:49
Foto

B30r23o79n19i48s14l97a96v 31G52a72b28r87y27š 2942369501

Dobrá práce. A i kdyby ne, pořád to jsou lepší výsledky než nikdy nekončící rekonstrukce dálnice D1.

+2/0
16.11.2015 20:45

M48a64r52t36i62n 29Š47t16r85o29s 4649807260568

Ta trať by každopádně potřebovala, aby se se pak pokračovalo v modernizaci i na úseku z Budějovic do Lince, a napojila se tak na další významné tratě...

+3/0
16.11.2015 19:08

R21a48d56e24k 62J40a88n60a61t58a 9825126754722

Směr Linz není příliš významný. Míst, kde se dají překonat Alpy, není mnoho.

Na Semmering Basis tunnel je to lepší přes Brno a na Brenner Basis tunnel přes Plzeň.

Přes Linz se výhodně dostanete akorát k trati přes Bad Gastein a Selzthal. Obě jsou to jednokolejky, které Rakušané nemají v plánu modernizovat.

+1/0
16.11.2015 19:42

P48e20t13r 65N76e84h78a42s36i38l 4932595604704

Tak to je teda něco. To se máme čím chlubit. V roce 2020 se na cesta dlouhá 170km pojede 1 a 40 minut. To je teda fakt něco, z toho se jeden posadí na prdel.

V roce 2020 v některých úsecích pojede vlak možná 160 km/h!

Tady je něco hodně špatně. Jak dlouho se to staví? Kolik, že to stojí peněz? To si dělají srandu?

AUta po dálnici dnes normálně jezdí 160 celou domu co je volno, nekdo jede klidně i 200.

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak to, že železnice, která má obrovský potenciál jezdit daleko rychleji než auta, už teď nejezdí alespoň 200 s výhledem do roku 2020 na rychlost alespoň 300-400 km/h?

Cestování vlakem má výhody a velký potenciál, ale bohuže náš čechystán to nedokáže využít. Takže radši postavíme milion kilometrů dálnice a budeme jezdit autama. Což je podle mne chyba. 

Na druhou stranu to ale vítám, přeci jen auto je osobní má výhodu, že vás zaveze až na místo a v budoucnu to bude řízené automatikou, takže spíš to vypadá tak, že dnes tíhle přístupem železnici pomalu pohřbívají, místo aby využili jejich výhod a na delší dobu.

Fakt nechápu, co je na tohle za pozitivní. Ano zrychlení z 2:30 na 1:40 je dost, ale to mělo být už dávno hotové, dnes to tam má jezdit, ne až za 5 let! V roce 2020 bych očekával, že trasu 170 km ujedete za hodinu a něco, prostě abyste místo auta použil železnici.

Za 5 let budou auta úplně někde jinde, kdo ví. Auta jdou daleko rychleji dopředu, než železnice. Ach jo.

+7/−5
16.11.2015 18:55

M42a28r77t42i50n 35Š26t17r48o70s 4809737200598

Zase bych to s tím zrychlováním takhle nedramatizoval... automatizované řízení je hdba opravdu hodně vzdálené budoucnosti, a do té doby nebude pro rychlost aut moc velký prostor k růstu rychlosti.

+2/−1
16.11.2015 19:10

R14a89d76e79k 26J71a43n46a19t60a 9245496714412

Klid. Ani na Západě není pravidlem stavět do 100 tísícového města v chudém neobydleném kraji vysokorychlostní trať (která by vyšla dráž, než tato modernizace).

U nás je především problém, že nemáme vysokorychlostní trať Praha-Brno-Ostrava a trať Praha-západní Evropa (ať už přes Plzeň nebo přes Ústí). Tam totiž skutečně chybí.

A auta fakt dopředu nejdou, to jste skočil na nějaký marketing. Cestovní rychlost po dálnici je stále stejná, kolem 100 km/h. A řídí stále 100% člověk, zabezpečení provozu nula.

+14/0
16.11.2015 19:38

J15i29r84k68a 79D38v88o29ř39á14k 4695340463318

Rozdíl v jízdní době mezi 2:30 a 1:41 chce trochu upřesnit. Dnes totiž nejezdí žádné expresy, co by zastavovaly mezi Prahou a ČB jen v Táboře. Čas 1:41 je zřejmě počítaný na ně (ale asi bez předělání toho jižního úseku). V roce např. 2005 ale takový expres už jezdil (R 273/272). Sice ho tou jednokolejnou tratí mohli procpat jen jednou denně, nestavěl ani ve Veselí ani ve Vršovicích, ale zvládl to za těhle podmínek za 2:14 / 2:16.

Na druhou stranu, potenciál té tratě se tou dobou 1.41 nevyčerpá. Něco se dá v budoucnu ušetřit na tom zmíněném jižním kraji a dále na území Prahy. Není jasné, jestli už do toho času zahrnují změny v úseku Praha hlavní n. - Praha-Hostivař, možná ještě ne, a také snad bude jednou postavený také jižní VRT výpad z Prahy (momentálně nejpravděpodobnější směr VRT na Brno).

+1/0
16.11.2015 23:35

J13i64r93k95a 20D68v82o32ř47á26k 4785430983978

Rychlost není ale zdaleka jediné plus těch koridorů. Je to hlavně zdvojkolejnění, tedy zvýšení kapacity trati. Čili expres tam bude moci jezdit mnohem častěji než jen jednou denně. Další věc je, že bez té rekonstrukce by se ta trať už asi brzy rozpadla.

+5/0
16.11.2015 23:41

B81a68r80t35o85l54o74m43ě50j 94K15u39s 2305246701463

No tak hlavně že jsem si to ještě dneska ráno užil :-)

Ale vážně, těch 101 minut už zní velmi příjemně. Škoda že do té doby nás ještě čeká 5 let trápení.

+11/0
16.11.2015 17:35
Foto

Z75b56y46n96ě24k 15M95e30l53i60c72h31a95r 9475517115949

já tomu nevěřím... úsek přes Hlubokou to tam bude zdržovat ještě dlouho...

0/0
17.11.2015 10:40

R30o57m44a87n 98B59í75l38ý 5300525105157

takže praktické zrychlení o celé 2 minuty, wow a to se vyplatí ;-D

+1/−13
16.11.2015 17:25

J39a61k18u75b 78Š13a85f61a11n67d63a 7845157411931

Musíte to číst celé: „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/konci-vyluka-mezi-sudomericemi-a-taborem-fpp-/eko-doprava.aspx?c=A151116_161745_eko-doprava_suj

+8/0
16.11.2015 17:37

P11e21t54r 57Ž62á38k 1358332505889

Neumis cist?

+4/0
16.11.2015 17:48

R40a67d47e46k 47J76a74n76a52t54a 9435696864702

Praktické zrychlení je letos 6 minut:

GVD 2015: 2h29m

GVD 2016: 2h23m

+1/0
16.11.2015 19:46

M71i96r18o38s28l89a80v 13Z92i27k81m36u19n97d 6528522107358

Jaká dvouletá výluka ... jednalo se o řadu několika týdenních výluk mezi nimiž se jezdilo v celé trase...

+12/0
16.11.2015 17:17

L84i34b89o71r 28V24e64s29e85l19ý 2389886482672

To by neznělo tak honosně. ;-D

+4/0
16.11.2015 17:19

L51a66d85i89s40l27a94v 32K98v58a64s53n28i65č50k65a 1773107123425

Nerozumíte tomu, jak to pan Jé Es myslel. Ten je tak chytrý, že pouhým pohledem pozná zbytečnou protihlukovou stěnu, teď jenom čeká, jaká se tu kolem toho rozpoutá urputná diskuse a bude se radovat, jaký pořádný kusanec si urval ze Železného koláče.

+2/−1
16.11.2015 17:27

K43a12r45e81l 34T88o24u62š69k94a 1926646380

Přesně, souhlas. Byla týdenní výluka a i s náhradní dopravou to relativně jezdilo dobře. Tragédie je trať od Pardubic na Prahu, tam je permanentní zpoždění už hooodně dlouhou dobu.;-€

+2/0
16.11.2015 17:54

J42a68n 66S40ů66r61a 4695183883122

Tech výluk za dva a pul roku bylo x desítek týdnů.

+1/−1
16.11.2015 18:06

K90a23r63e69l 45T63o45u53š59k87a 1466346180

Tak když to vezmu takhle, tak výluky jsou s přestávkami na celé trati od r. 2005 a budou zcela jistě i v dalších letech. Je to ok, jen nevím proč ten výraz "obří". Úsek Tábor-Sudoměřice je relativně krátký.

+2/0
16.11.2015 18:59

Z64d49e18n15ě37k 80C68m38u63n70t 7871887324802

Ten kdo tuto trasu nesleduje, neví. Nemá cenu komukoliv cokoliv vysvětlovat. Připadá mi to, že se vždy musí někdo najít aby jsi do tebe a tvé práce tak trochu kopnul. Je to hodně vidět na jiných tvých pracech kde diskuze je fakt "výživná".

+1/0
16.11.2015 19:03

J97i46r43k49a 72D34v22o43ř89á21k 4355530263168

Pardubice - Praha? Tam máte právě dokončovanou stavbu Praha Běchovice - Úvaly. Čili v novém jízdním řádu už by na tomhle úseku už zpoždění vznikat běžně neměla.

+3/0
16.11.2015 23:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.