Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a48n 22J71e39m65e85l41k86a 1775420

za 130 mil/km v ČR těžko. VRT na Brno plánuje 1mld/km. 500 mil/km je častá cena.

0/0
17.11.2015 12:54
Foto

Z63b60y82n81ě38k 28M56e95l71i36c94h61a74r 9445137975459

těch stěn je na trati Tábor-Praha opravdu víc než dost - člověk by se chtěl kochat krajinou a jede v podstatě pořád v betonu... :-/

+3/0
17.11.2015 10:42
Foto

B53r67o16n49i53s14l46a19v 88G36a49b17r23y77š 2972679921

Protože si všichni myslí, že ten rámus je od vlaku. Ale větší kravál dělají auta.

+1/0
17.11.2015 14:02

J49i15ř90í 94J34o95z64a 3338433800461

At se na me nikdo nezlobi, ale za ty prachy se dala postavit vysokorychlostni trat... je zajimave, ze Spanele za ty penize to postavit umi a v CR ne...

+2/−4
17.11.2015 6:00

J51i50ř44í 44E13r20b96e82n 1783954196927

A to jako že původní tratě necháme dál chátrat. aby se po nich za chvíli nedalo už vůbec jezdit?

Se stejnou logikou byste totiž mohl tvrdit "proč se mezi X a Y opravuje silnice za 30 milionů, když za tu cenu mohli jinde postavit dálnici!"

+4/0
17.11.2015 12:25

P75a41v84e23l 19Z86a82t98l54o54u60k65a15l 1406529138615

Myslím, že pan Joza měl na mysli to, že za uvedenou částku by se dala postavit trať odpovídající 21. století a na údržbu stávajících tratí vystačí daleko nižší částky. Nicméně v 90. letech se nad tímto zřejmě tolik nepřemýšlelo, navíc byl předpoklad, že rekonstrukce koridorů bude mnohem levnější a rychlejší. Zapomnělo se však na korupci v ČR a na dohody stavebních firem na umělém udržování vysokých cen.

+1/−2
17.11.2015 12:47

J25i54ř29í 18E81r84b54e55n 1133644726437

No ono se hlavně zapomnělo na inflaci. Třicet miliard v roce 1991 mělo jinou hodnotu než třicet miliard v roce 2011. A tehdejší ČD měly politický příkaz ty koridory stavět, aniž by jim to stát vykryl. Následné chátrání všech ostatních tratí i vozidel je toho jasným důsledkem.

A i ta korupce a dohody stavebních firem jsou podstatně mladší záležitostí než počátek 90. let.

0/0
17.11.2015 20:18

P63a64v81e52l 31Z22a97t24l13o87u91k57a67l 1366649668445

26.6.2013 psal na iDNES pan Lukáš Marek, že po dokončení koridoru se zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic na 92 minut - citoval Petra Šlegra ze SŽDC. O 2 roky později píše pan Jan Sůra, že cesta bude trvat 101 minut - cituje Marka Illiaše opět ze SŽDC. Znamená to tedy, že co 2 roky přijde SŽDC s novou informací - nárůst postupně dávkuje, aby si na něj čtenáři a cestující postupně zvykali, a v roce 2020 příliš neremcali, že se vyhodila spousta peněz a efekt je jen malý?

+1/−3
16.11.2015 22:26

J88i58r59k41a 77D47v53o16ř40á60k 4865640143368

Ten rozdíl mezi 92 minutami za celý koridor a 101 minutami v tomhle článku - nebude to právě o tu jižní část, která vyšla skoro celá v tunelech ale za hodně velké peníze, takže se s ní v nejbližších letech moc nepočítá?

+1/0
16.11.2015 23:22

R11a37d53e51k 88J87a32n50a75t70a 9605396134562

Rozdíl může být dán spoustou věcí.

Kromě toho co říkáte (tj. zda počítáme i spornou modernizaci Nemanice-Ševětín nebo ne), to může být i tím, zda se počítá systémový rychlík zastavující ve všech přestupních uzlech nebo expres stavící jen v Táboře. A také zda se to počítá pro naklápěcí jednotku nebo pro klasickou soupravu. A konečně také můžeme spočítat jízdní dobu po dokončení VRT Praha-Brno (počítá se s tím, že by jí i expresy do Budějovic částečně využívaly)

Prostě jízdní doba není jen jedna, ale záleží na spoustě parametrů.

0/0
16.11.2015 23:53

P15a15v93e92l 96Z86a75t10l15o97u73k16a32l 1216539738545

Já bych čekal, že budou brát v potaz stále stejný typ soupravy a nejrychlejší spojení (tedy s naklápěcí jednotkou, kterou mají v ČR k dispozici ČD a předpokládám bez mezizastávek). A v této informaci je za dva roky jasný posun o +9 minut. Pokud to tak není a došlo ke změně jednotky či se počítá i se zastavováním, tak by toto mělo být v článku zmíněno.

0/−1
17.11.2015 12:40

J17a71n 37J15e91m62e10l62k38a 1905460

Naklápěcích souprav bylo 7, teď 6, a jedna je tuším stále na opravě. Nevím, že by někdo chtěl přikupovat další. Ale asi se s tím dobře šachuje u studií proveditelnosti, že se řekne rychlost 150, ale ve skutečnosti nenaklápěcí bídných 115 (viz Ostrava Slovensko)

0/0
17.11.2015 12:59

R68a70d18e36k 71J81a55n10a57t39a 9595986424182

Pokud ten mluvčí neřekl zároveň, co tou jízdní dobou myslí (a novinář se ho na to nezeptal), pak je to klasické PR zjednodušení a pro pravdu je třeba jít do odbornějších textů.

0/0
17.11.2015 13:22

M40i66l75o88š 81D33v76o69ř48á48k 8855397116961

to bude inflace. minuta z roku 2013 uz nebude asi totez, jako minuta dnesni. A kdovi, jak dlouha bude v roce 2020...

+2/0
17.11.2015 0:19

J42a66n 87J14e33m74e46l76k17a 1375460

Co nepochopím, proč se opět nestaví na 200. Ani na Plzeň, ani na Budějovice. A to jsou defakto mezinárodní trasy. Je to blíž než Brno nebo Ostrava, ale.. 1:30 po dokončení není žádný zázračný čas a průměr na počet km. Jak se dostaví dálnice, bude to dost na hraně. Hlavně že chtějí všichni stavět VRT na 350.. Ale zatím neumíme ani 200.

+1/−1
16.11.2015 20:57

M60i12l26o11š 71D61v71o78ř74á42k 8635667546971

nad 160 kmh je napr zasadni pozadavek na neexistenci urovnovych krizeni (se silnici). a to by vsechno docela zasadne prodrazilo.

Tyka se vsech koridorizaci.

+3/−1
17.11.2015 0:20

M33a69t79ě88j 84V59o12n43d16ř23i28č38k62a 4664750308366

Zrovna na trati do Budějovic se odstraňují téměř všechny přejezdy i tak, čili mimoúrovňová křížení by již cenu nezvedla.

0/0
17.11.2015 9:57

J42a10n 51J15e26m48e32l86k46a 1695370

Tak tam už snad žádná křížení nebudou..

0/0
17.11.2015 18:44

R39a45d70e86k 23J70a69n18a91t77a 9825666654712

VRT na 350 km/h má vést na Brno. Na Budějovice nemá ekonomický smysl.

A samozřejmě, že bychom ji uměli postavit. Je to trať jako každá jiná, jen více rovná (větší poloměry oblouků), a jak píše Miloš Dvořák, bez přejezdů. Důvod, proč se nestaví, je ryze politický.

0/0
17.11.2015 0:49
Foto

B27r65o98n37i54s57l60a45v 79G95a90b33r70y90š 2682389821

Dobrá práce. A i kdyby ne, pořád to jsou lepší výsledky než nikdy nekončící rekonstrukce dálnice D1.

+2/0
16.11.2015 20:45

M67a21r78t56i69n 52Š89t97r26o95s 4889177640728

Ta trať by každopádně potřebovala, aby se se pak pokračovalo v modernizaci i na úseku z Budějovic do Lince, a napojila se tak na další významné tratě...

+3/0
16.11.2015 19:08

R91a58d36e42k 81J66a25n28a14t38a 9115896224352

Směr Linz není příliš významný. Míst, kde se dají překonat Alpy, není mnoho.

Na Semmering Basis tunnel je to lepší přes Brno a na Brenner Basis tunnel přes Plzeň.

Přes Linz se výhodně dostanete akorát k trati přes Bad Gastein a Selzthal. Obě jsou to jednokolejky, které Rakušané nemají v plánu modernizovat.

+1/0
16.11.2015 19:42

P76e90t72r 27N67e17h91a96s37i87l 4582545304804

Tak to je teda něco. To se máme čím chlubit. V roce 2020 se na cesta dlouhá 170km pojede 1 a 40 minut. To je teda fakt něco, z toho se jeden posadí na prdel.

V roce 2020 v některých úsecích pojede vlak možná 160 km/h!

Tady je něco hodně špatně. Jak dlouho se to staví? Kolik, že to stojí peněz? To si dělají srandu?

AUta po dálnici dnes normálně jezdí 160 celou domu co je volno, nekdo jede klidně i 200.

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak to, že železnice, která má obrovský potenciál jezdit daleko rychleji než auta, už teď nejezdí alespoň 200 s výhledem do roku 2020 na rychlost alespoň 300-400 km/h?

Cestování vlakem má výhody a velký potenciál, ale bohuže náš čechystán to nedokáže využít. Takže radši postavíme milion kilometrů dálnice a budeme jezdit autama. Což je podle mne chyba. 

Na druhou stranu to ale vítám, přeci jen auto je osobní má výhodu, že vás zaveze až na místo a v budoucnu to bude řízené automatikou, takže spíš to vypadá tak, že dnes tíhle přístupem železnici pomalu pohřbívají, místo aby využili jejich výhod a na delší dobu.

Fakt nechápu, co je na tohle za pozitivní. Ano zrychlení z 2:30 na 1:40 je dost, ale to mělo být už dávno hotové, dnes to tam má jezdit, ne až za 5 let! V roce 2020 bych očekával, že trasu 170 km ujedete za hodinu a něco, prostě abyste místo auta použil železnici.

Za 5 let budou auta úplně někde jinde, kdo ví. Auta jdou daleko rychleji dopředu, než železnice. Ach jo.

+7/−5
16.11.2015 18:55

M84a14r69t47i62n 10Š11t26r15o28s 4769787560358

Zase bych to s tím zrychlováním takhle nedramatizoval... automatizované řízení je hdba opravdu hodně vzdálené budoucnosti, a do té doby nebude pro rychlost aut moc velký prostor k růstu rychlosti.

+2/−1
16.11.2015 19:10

R38a21d40e50k 48J61a95n36a82t62a 9395736984742

Klid. Ani na Západě není pravidlem stavět do 100 tísícového města v chudém neobydleném kraji vysokorychlostní trať (která by vyšla dráž, než tato modernizace).

U nás je především problém, že nemáme vysokorychlostní trať Praha-Brno-Ostrava a trať Praha-západní Evropa (ať už přes Plzeň nebo přes Ústí). Tam totiž skutečně chybí.

A auta fakt dopředu nejdou, to jste skočil na nějaký marketing. Cestovní rychlost po dálnici je stále stejná, kolem 100 km/h. A řídí stále 100% člověk, zabezpečení provozu nula.

+14/0
16.11.2015 19:38

J89i29r50k83a 39D37v69o59ř18á30k 4155180643398

Rozdíl v jízdní době mezi 2:30 a 1:41 chce trochu upřesnit. Dnes totiž nejezdí žádné expresy, co by zastavovaly mezi Prahou a ČB jen v Táboře. Čas 1:41 je zřejmě počítaný na ně (ale asi bez předělání toho jižního úseku). V roce např. 2005 ale takový expres už jezdil (R 273/272). Sice ho tou jednokolejnou tratí mohli procpat jen jednou denně, nestavěl ani ve Veselí ani ve Vršovicích, ale zvládl to za těhle podmínek za 2:14 / 2:16.

Na druhou stranu, potenciál té tratě se tou dobou 1.41 nevyčerpá. Něco se dá v budoucnu ušetřit na tom zmíněném jižním kraji a dále na území Prahy. Není jasné, jestli už do toho času zahrnují změny v úseku Praha hlavní n. - Praha-Hostivař, možná ještě ne, a také snad bude jednou postavený také jižní VRT výpad z Prahy (momentálně nejpravděpodobnější směr VRT na Brno).

+1/0
16.11.2015 23:35

J38i72r25k51a 11D73v30o57ř40á33k 4255180503438

Rychlost není ale zdaleka jediné plus těch koridorů. Je to hlavně zdvojkolejnění, tedy zvýšení kapacity trati. Čili expres tam bude moci jezdit mnohem častěji než jen jednou denně. Další věc je, že bez té rekonstrukce by se ta trať už asi brzy rozpadla.

+5/0
16.11.2015 23:41

B65a18r50t36o27l48o85m41ě28j 11K88u37s 2835536811123

No tak hlavně že jsem si to ještě dneska ráno užil :-)

Ale vážně, těch 101 minut už zní velmi příjemně. Škoda že do té doby nás ještě čeká 5 let trápení.

+11/0
16.11.2015 17:35
Foto

Z80b87y53n75ě30k 73M96e10l44i36c59h48a27r 9765637815959

já tomu nevěřím... úsek přes Hlubokou to tam bude zdržovat ještě dlouho...

0/0
17.11.2015 10:40

R45o44m10a79n 70B52í56l87ý 5120545755647

takže praktické zrychlení o celé 2 minuty, wow a to se vyplatí ;-D

+1/−13
16.11.2015 17:25

J69a54k28u67b 13Š49a70f35a47n62d76a 7645737151521

Musíte to číst celé: „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/konci-vyluka-mezi-sudomericemi-a-taborem-fpp-/eko-doprava.aspx?c=A151116_161745_eko-doprava_suj

+8/0
16.11.2015 17:37

P50e85t95r 91Ž51á49k 1198172895109

Neumis cist?

+4/0
16.11.2015 17:48

R16a44d53e53k 95J58a31n50a21t42a 9805826834572

Praktické zrychlení je letos 6 minut:

GVD 2015: 2h29m

GVD 2016: 2h23m

+1/0
16.11.2015 19:46

M31i45r23o91s95l72a73v 41Z18i75k91m23u95n11d 6358782727628

Jaká dvouletá výluka ... jednalo se o řadu několika týdenních výluk mezi nimiž se jezdilo v celé trase...

+12/0
16.11.2015 17:17

L75i28b93o42r 79V34e41s28e32l20ý 2779556312982

To by neznělo tak honosně. ;-D

+4/0
16.11.2015 17:19

L73a62d20i68s65l61a84v 54K86v23a47s80n78i63č50k55a 1583977453785

Nerozumíte tomu, jak to pan Jé Es myslel. Ten je tak chytrý, že pouhým pohledem pozná zbytečnou protihlukovou stěnu, teď jenom čeká, jaká se tu kolem toho rozpoutá urputná diskuse a bude se radovat, jaký pořádný kusanec si urval ze Železného koláče.

+2/−1
16.11.2015 17:27

K56a14r83e68l 68T94o97u63š91k48a 1106896520

Přesně, souhlas. Byla týdenní výluka a i s náhradní dopravou to relativně jezdilo dobře. Tragédie je trať od Pardubic na Prahu, tam je permanentní zpoždění už hooodně dlouhou dobu.;-€

+2/0
16.11.2015 17:54

J80a45n 50S79ů35r15a 4195513173612

Tech výluk za dva a pul roku bylo x desítek týdnů.

+1/−1
16.11.2015 18:06

K42a56r35e47l 28T79o51u41š24k15a 1756506740

Tak když to vezmu takhle, tak výluky jsou s přestávkami na celé trati od r. 2005 a budou zcela jistě i v dalších letech. Je to ok, jen nevím proč ten výraz "obří". Úsek Tábor-Sudoměřice je relativně krátký.

+2/0
16.11.2015 18:59

Z27d40e21n60ě76k 25C85m91u24n82t 7871397634602

Ten kdo tuto trasu nesleduje, neví. Nemá cenu komukoliv cokoliv vysvětlovat. Připadá mi to, že se vždy musí někdo najít aby jsi do tebe a tvé práce tak trochu kopnul. Je to hodně vidět na jiných tvých pracech kde diskuze je fakt "výživná".

+1/0
16.11.2015 19:03

J12i76r61k94a 98D31v98o73ř27á61k 4425650163668

Pardubice - Praha? Tam máte právě dokončovanou stavbu Praha Běchovice - Úvaly. Čili v novém jízdním řádu už by na tomhle úseku už zpoždění vznikat běžně neměla.

+3/0
16.11.2015 23:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.