Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné aerolinky jako továrna na peníze. Z letenek mají marži i 27 procent

Levná ropa a dostatek cestujících dostávají do zisku letos i aerolinky, které dlouhodobě prodělávaly. Vítězem současné situace jsou ale jednoznačně nízkonákladové společnosti. Dosahují i více než čtvrtinové marže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24á21c17l80a34v 17Š25u78b81r43t 9517163948687

Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.

+1/0
18.11.2015 10:57

D14a62v40e 48Ř73e78h22á23k 8638575685883

ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů!

0/0
19.11.2015 12:51

J42a22n 75H15a94v86r80d16a 3366104702936

Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?

+2/0
18.11.2015 8:56

J79a70n 86L13a94k27o30m53ý 7631935515964

Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0

+3/0
18.11.2015 9:06

M98i97r40o48s34l11a44v 12Z85i46k35m19u52n80d 6718572357338

Bohužel není, čímž jsou letečtí dopravci zvýhodňováni proti jiným dopravcům ...

0/0
18.11.2015 13:45

V10o67j22t27a 29S25u28k 3717665577691

Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.8-o!!

0/0
18.11.2015 8:51

P58e92t86r 73U69t92ě11k44a79l 9260578888

Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.

Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.

Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.

+2/−3
18.11.2015 8:23

R31o32s45t62i31s93l58a18v 35R43o78z32a 1345429500699

to nie je problém. Cestujte prvou triedou

+1/0
18.11.2015 8:24

Z88d41e24n69ě41k 91P44ů90ž39a 2358339812

Ryanair a první třída?

+1/0
18.11.2015 8:26

R35o13s87t28i78s73l63a19v 92R80o48z48a 1415259290879

Ryanair má monopol ?

+5/0
18.11.2015 8:29

P13e55t59r 98U60t18ě98k87a86l 9310658498

Low-costy nemají

0/0
18.11.2015 9:03

S95t41a73n12i24s84l54a25v 49M96o82k85r11ý 8347502116372

Tak litejte s nekym jinym. Treba TAP je vybornej. Pekne letusky, vyborne jidlo, relativne dost mista.

+1/0
18.11.2015 8:43

P67e20t41r 40U35t90ě50k48a12l 9260858168

Taky že jo.

Nechám low-costy zkrachovat.

0/0
18.11.2015 9:02

K55a53r76e58l 77V64l77k 7409500648

Jak? 8-o8-o8-o

0/0
18.11.2015 9:50

L55u23b93o47š 12M27a91š88í28n 9779726957458

Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.

0/0
18.11.2015 8:05

J81a62k32u19b 34J28e57n47í36č75e60k 5713661429303

Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D  a WizzAir 4 miliardy korun

0/0
18.11.2015 7:31
Foto

T55o21m56á62š 35D49v28o52ř21á57k 7285536137291

Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.

Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),

dokáže také zvednout zisk...:-)

To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.

0/0
18.11.2015 7:41

T62o63m96á30š 35K28n20a51i88f27l 6683830327340

víš vůbec, co je to účetní ztráta?

+1/0
18.11.2015 8:31

J67i81ř90í 48S91p51o70l75e65k 9257770901781

Pár letenek v letadle opravdu může stát 250 Kč, nicméně celé letadlo se za 250 Kč/sedačka neprodává. ;) Mrkněte třeba na následující neděli dopoledne Praha => Londýn a zjistíte, že nízkonákladovky prodávají letenky jednosměrně i za 5000 Kč. A jsou dny, kdy to Easyjet střílí i za 7-10 000 Kč jednosměrně. Takže když to zprůměrujete, dostanete se na mnohem mnohem vyšší cenu, než 250 Kč/letenku.

0/0
18.11.2015 7:44

R43a68d55m37i96l32a 29S25i34m70č54á96k57o96v30á 5525733715855

přesně tak, v únoru jsme kupovali letenky Oslo - Wroclaw za 900kč a v srpnu, týden před odletem, už stála jedna 10 000 8-o

+1/0
18.11.2015 8:11

J57a75k81u45b 91J12e75n21í50č29e93k 5503911379943

vím, že se neprodává celé letadlo za 250,- Kč, ale když se koukám za kolik se prodávají letenky i na poslední chvíli, tak ten let při nákladech prostě být v zisku nemůže. Znám náklady na let a proto mi to prostě nedává smysl

0/0
18.11.2015 9:37

T90o35m63á55š 24C86z74a36k47o39j 6271764165920

tak v článku je uvedena průměrná cena letenky...

0/0
18.11.2015 9:42

T93o92m29á33š 74K25n66a91i48f61l 6863140937330

Bacha... U lowcostu jde jen onsurovou cenu ketenky bez poplatku.

Navic, zabti cenu ma jedno misto v letadle (aby movinari melimo cem psat)... Potom co je techto par letenek vxprodanych, uznjsou ceny nirmalni

0/0
18.11.2015 7:55

J34a97r17o98s82l69a32v 92H15o43r53á18k 8512824875519

Přečtěte si ještě jednou článek. Máte tam uvedenou jak průměrnou cenu letenek (62 liber rozhodně není 250 Kč), tak i to, že je EasyJet v zisku. Kde jste vzal tu informaci o ztrátě, netuším.

0/0
18.11.2015 9:44

Z71d78e10n95ě82k 37D54u87b14e32c10k66ý 3107644470248

RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč

Pendolino Ostrava -Praha 515

Co dodat

0/0
18.11.2015 7:27

R13a14d14m53i33l82a 32S96i51m20č15á77k60o95v25á 5705183215165

s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...

+1/0
18.11.2015 7:36

Z98d10e71n32ě67k 97D51u60b67e66c28k88ý 3607204700848

Já vám to věřím

Ale pro Ostraváka který si chce vyrazit jednou za čas do "světa" vypadá Londýn lákavěji

+3/0
18.11.2015 7:43

R53a40d76m45i92l27a 14S80i22m28č43á81k15o32v38á 5435423665955

to si nemyslím, v Praze vystoupíte v centru, kdežto v Londýně si pěkně připlatíte za jízdu z letiště do centra ;-)

+1/0
18.11.2015 8:07

R63a44d47m84i64l71a 71S61i22m97č79á38k41o67v77á 5205883945925

jinak, často lítám z Polska do Oslo běžně za 650kč zpáteční letenka... vždy na mě na letišti čeká odvoz, takže cestu 90km do Oslo nemusím řešit, ale kdybych jela do centra flybussem, tak mě to stojí 800kč, více než zpáteční letenka...

+1/0
18.11.2015 8:09

K72e26v93i48n 93R33e64i83c63h14e31l 7802135957475

Ja ted za 255.

0/0
18.11.2015 7:48

T97o32m41á42š 95K17n60a59i35f69l 6333320497180

Srovnavate nesrovnatelne... Aneb akcni cenu (letenka) s plnym jizdnym.nqvic ta cena letenky... Realne se k ni dostat je o stesti. Za tu cenu je par mist v letadle.

0/0
18.11.2015 7:57

Z87d38e88n49ě19k 12D22u98b40e25c14k61ý 3757334630888

Letí to za týden

0/0
18.11.2015 9:10

P65e46t41r 34P16e27t84r 6293712708323

jabka a hrušky.

Když se ostravák rozhodne vyrazit do světa tak buď kupuje předem (a i tam je hooodně malá šance, že tu cenu 420 bude mít) a pak to pendolino stojí třeba půlku i míň nebo se rozhodně na poslední chvíli a pak ta letenka nebude stát míň jak 5000.

0/0
18.11.2015 9:02

J18a15r20o14s82l54a81v 51H14o90r64á97k 8442714735689

Ta šance je velká - schválně jsem to zkusil -  příští sobota, 27.11. - 270,- Kč. Spíš jde o to, že u té letenky jste omezen malým množstvím letů. Pro víkendovou návštěvu potřebujete odlet v pátek a návrat v neděli, případně odlet v sobotu a návrat v pondělí. Obojí je s RyanAirem z Ostravy docela problém.

0/0
18.11.2015 9:54
Foto

J51a75r59o74s35l53a17v 84R13e59z78n85i79k 1329782457355

A pak si člověk poloviční trasu Ostrava-Praha v Dánsku dá za cca 1500. Trošku mě to překvapilo ;-))). Aneb skoro stejně jako letenka Praha-Kodaň s low-costem, který měl na palubě free připojení k netu...

0/0
18.11.2015 10:07

B56ě39l56a 35H34o49r62á41k61o88v29á 1248702819590

Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.

0/0
18.11.2015 7:21

R79a73d76i44m 68P20o52l31á34š86e34k 9476293349219

No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.

+6/0
18.11.2015 6:24
Foto

T56o64m39á58š 80D40v22o78ř32á61k 7885916757721

Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět:-P

+1/0
18.11.2015 7:42

J43a17n 68P90r68i42c57h96y90s20t86a37l 8151458773

Ten aeroklub z toho "nekdo" udelal. Navic se snazi za kazdou cenu odradit i  zbytek cestujicich. To je skvely "podnikatelsky zamer".

+1/0
18.11.2015 8:21
Foto

D69a19n 14R59u30b76í49n 4903183929

ČSA je samozřejmě v mínusu i v době kdy se budou ostatní topit v penězích.

0/0
18.11.2015 7:44

T66o14m11á43š 36K98n29a83i88f76l 6883420377410

Az na to, ze momentalne je v plusu...

0/0
18.11.2015 7:57

L95u15k21a85s 69C48o76d80r 6908122810691

Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.

+5/0
18.11.2015 6:15

D79u98s18a68n 41K73r42i90v48s57k67y 7304115767593

Myslite, ze by mohly byt CSA nekdy dlouhodobe ziskove ve vlastnictvi statu? A zvednou se vubec? Chtelo by to nejaky vydelavajici statni podnik.

0/0
18.11.2015 4:16

M95i19l39a66n 82K49a64s81a49l 1858479195475

ČEZ ti nestačí? Letiště Praha?  Řízení letového provozu?

0/0
18.11.2015 4:51

R22o67m94a42n 11P61o66l37á44č41e18k 5686419595

Ještě Budvar :-)

+2/0
18.11.2015 5:57

D80a98n95i81e29l 85B98a22ž97a51n26t 4439600425850

Ano, náš poslední národní podnik :-)

+1/0
18.11.2015 6:21

T49o72m98á72š 79K34n21a22i36f22l 6423450987240

No, letiste praha ani rlp nepodnikaji v konkurencnim prostredi...

+1/0
18.11.2015 7:59

P19e43t84r 63P62e64t69r 6503432318743

Řízení letového provozu nemá zisk ani ztrátu. Je to nezisková organizace, hospodaří tak, aby na konci v rozpočtu byla nula. Ale jinak s vámi souhlasím

0/0
18.11.2015 9:04

T81o55m68á11š 87K85n12a33i28f80l 6553970247800

Sance je... Sice mala , ale je.

0/0
18.11.2015 7:58

M83i85c47h44a32e46l 57G38o10t81z 5224848543

Já slyším odborář, hned představím pijavici firmy...

+9/−6
18.11.2015 3:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.