Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné aerolinky jako továrna na peníze. Z letenek mají marži i 27 procent

Levná ropa a dostatek cestujících dostávají do zisku letos i aerolinky, které dlouhodobě prodělávaly. Vítězem současné situace jsou ale jednoznačně nízkonákladové společnosti. Dosahují i více než čtvrtinové marže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64á54c23l80a41v 54Š76u95b29r36t 9257873148377

Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.

+1/0
18.11.2015 10:57

D50a17v18e 35Ř49e69h39á91k 8678525385913

ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů!

0/0
19.11.2015 12:51

J91a19n 97H46a91v57r68d37a 3476964962176

Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?

+2/0
18.11.2015 8:56

J46a33n 76L48a57k61o89m65ý 7331255835154

Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0

+3/0
18.11.2015 9:06

M75i55r64o51s69l71a86v 69Z52i49k61m67u97n81d 6438672297768

Bohužel není, čímž jsou letečtí dopravci zvýhodňováni proti jiným dopravcům ...

0/0
18.11.2015 13:45

V88o52j19t10a 88S25u91k 3907435167621

Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.8-o!!

0/0
18.11.2015 8:51

P71e67t76r 35U91t70ě46k91a27l 9660748208

Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.

Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.

Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.

+2/−3
18.11.2015 8:23

R36o63s95t71i19s49l75a28v 31R45o56z35a 1405949740659

to nie je problém. Cestujte prvou triedou

+1/0
18.11.2015 8:24

Z48d58e78n38ě79k 16P80ů80ž83a 2428169212

Ryanair a první třída?

+1/0
18.11.2015 8:26

R96o74s11t19i23s41l82a45v 92R53o82z50a 1665869400369

Ryanair má monopol ?

+5/0
18.11.2015 8:29

P21e51t93r 96U94t79ě53k67a87l 9460398308

Low-costy nemají

0/0
18.11.2015 9:03

S82t24a86n75i43s63l30a56v 44M47o21k97r22ý 8397722946742

Tak litejte s nekym jinym. Treba TAP je vybornej. Pekne letusky, vyborne jidlo, relativne dost mista.

+1/0
18.11.2015 8:43

P37e70t92r 74U53t69ě42k48a19l 9260278318

Taky že jo.

Nechám low-costy zkrachovat.

0/0
18.11.2015 9:02

K42a30r76e12l 61V61l77k 7659160178

Jak? 8-o8-o8-o

0/0
18.11.2015 9:50

L13u66b83o90š 73M39a94š83í65n 9169576917608

Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.

0/0
18.11.2015 8:05

J74a46k54u38b 54J54e37n34í47č13e35k 5113261449953

Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D  a WizzAir 4 miliardy korun

0/0
18.11.2015 7:31
Foto

T59o76m94á39š 68D29v67o36ř90á62k 7955126527341

Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.

Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),

dokáže také zvednout zisk...:-)

To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.

0/0
18.11.2015 7:41

T60o20m72á49š 69K11n64a17i33f33l 6203780827640

víš vůbec, co je to účetní ztráta?

+1/0
18.11.2015 8:31

J62i58ř89í 56S94p98o34l87e20k 9287330401161

Pár letenek v letadle opravdu může stát 250 Kč, nicméně celé letadlo se za 250 Kč/sedačka neprodává. ;) Mrkněte třeba na následující neděli dopoledne Praha => Londýn a zjistíte, že nízkonákladovky prodávají letenky jednosměrně i za 5000 Kč. A jsou dny, kdy to Easyjet střílí i za 7-10 000 Kč jednosměrně. Takže když to zprůměrujete, dostanete se na mnohem mnohem vyšší cenu, než 250 Kč/letenku.

0/0
18.11.2015 7:44

R20a62d75m57i52l84a 98S86i91m61č60á56k42o40v51á 5535713285885

přesně tak, v únoru jsme kupovali letenky Oslo - Wroclaw za 900kč a v srpnu, týden před odletem, už stála jedna 10 000 8-o

+1/0
18.11.2015 8:11

J46a13k72u42b 71J48e16n53í10č71e10k 5533251389933

vím, že se neprodává celé letadlo za 250,- Kč, ale když se koukám za kolik se prodávají letenky i na poslední chvíli, tak ten let při nákladech prostě být v zisku nemůže. Znám náklady na let a proto mi to prostě nedává smysl

0/0
18.11.2015 9:37

T54o54m56á74š 67C93z82a77k70o95j 6381104625670

tak v článku je uvedena průměrná cena letenky...

0/0
18.11.2015 9:42

T81o44m48á10š 43K93n13a47i30f14l 6183460407980

Bacha... U lowcostu jde jen onsurovou cenu ketenky bez poplatku.

Navic, zabti cenu ma jedno misto v letadle (aby movinari melimo cem psat)... Potom co je techto par letenek vxprodanych, uznjsou ceny nirmalni

0/0
18.11.2015 7:55

J24a91r17o44s28l47a85v 96H95o95r59á94k 8622344125459

Přečtěte si ještě jednou článek. Máte tam uvedenou jak průměrnou cenu letenek (62 liber rozhodně není 250 Kč), tak i to, že je EasyJet v zisku. Kde jste vzal tu informaci o ztrátě, netuším.

0/0
18.11.2015 9:44

Z42d48e52n85ě28k 37D60u53b81e43c90k17ý 3337524650308

RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč

Pendolino Ostrava -Praha 515

Co dodat

0/0
18.11.2015 7:27

R62a83d62m77i87l93a 80S25i80m83č47á51k49o48v40á 5785443845705

s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...

+1/0
18.11.2015 7:36

Z68d92e54n79ě86k 40D63u62b83e56c78k73ý 3537404390428

Já vám to věřím

Ale pro Ostraváka který si chce vyrazit jednou za čas do "světa" vypadá Londýn lákavěji

+3/0
18.11.2015 7:43

R78a71d33m56i48l66a 37S14i43m88č18á13k42o12v21á 5715483815955

to si nemyslím, v Praze vystoupíte v centru, kdežto v Londýně si pěkně připlatíte za jízdu z letiště do centra ;-)

+1/0
18.11.2015 8:07

R37a17d13m75i47l34a 40S96i67m12č20á92k21o20v15á 5615173215375

jinak, často lítám z Polska do Oslo běžně za 650kč zpáteční letenka... vždy na mě na letišti čeká odvoz, takže cestu 90km do Oslo nemusím řešit, ale kdybych jela do centra flybussem, tak mě to stojí 800kč, více než zpáteční letenka...

+1/0
18.11.2015 8:09

K31e11v65i49n 46R96e31i59c29h80e44l 7172355717435

Ja ted za 255.

0/0
18.11.2015 7:48

T11o34m74á94š 85K32n17a69i68f12l 6333940967920

Srovnavate nesrovnatelne... Aneb akcni cenu (letenka) s plnym jizdnym.nqvic ta cena letenky... Realne se k ni dostat je o stesti. Za tu cenu je par mist v letadle.

0/0
18.11.2015 7:57

Z37d50e14n59ě20k 59D93u71b67e66c77k25ý 3737214250338

Letí to za týden

0/0
18.11.2015 9:10

P94e84t31r 77P18e79t85r 6213352158243

jabka a hrušky.

Když se ostravák rozhodne vyrazit do světa tak buď kupuje předem (a i tam je hooodně malá šance, že tu cenu 420 bude mít) a pak to pendolino stojí třeba půlku i míň nebo se rozhodně na poslední chvíli a pak ta letenka nebude stát míň jak 5000.

0/0
18.11.2015 9:02

J41a95r47o22s11l34a66v 91H40o39r56á24k 8222484395669

Ta šance je velká - schválně jsem to zkusil -  příští sobota, 27.11. - 270,- Kč. Spíš jde o to, že u té letenky jste omezen malým množstvím letů. Pro víkendovou návštěvu potřebujete odlet v pátek a návrat v neděli, případně odlet v sobotu a návrat v pondělí. Obojí je s RyanAirem z Ostravy docela problém.

0/0
18.11.2015 9:54
Foto

J18a27r69o57s95l54a44v 17R48e73z28n83i56k 1639922347155

A pak si člověk poloviční trasu Ostrava-Praha v Dánsku dá za cca 1500. Trošku mě to překvapilo ;-))). Aneb skoro stejně jako letenka Praha-Kodaň s low-costem, který měl na palubě free připojení k netu...

0/0
18.11.2015 10:07

B45ě62l74a 29H53o75r89á17k28o83v93á 1478692189390

Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.

0/0
18.11.2015 7:21

R78a22d77i93m 64P56o27l85á60š39e73k 9376153819449

No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.

+6/0
18.11.2015 6:24
Foto

T75o45m32á19š 76D84v64o47ř64á50k 7785506767691

Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět:-P

+1/0
18.11.2015 7:42

J50a68n 78P64r88i15c43h85y98s68t57a27l 8761238883

Ten aeroklub z toho "nekdo" udelal. Navic se snazi za kazdou cenu odradit i  zbytek cestujicich. To je skvely "podnikatelsky zamer".

+1/0
18.11.2015 8:21
Foto

D78a48n 84R34u83b17í57n 4253593419

ČSA je samozřejmě v mínusu i v době kdy se budou ostatní topit v penězích.

0/0
18.11.2015 7:44

T54o23m74á22š 52K85n15a49i25f19l 6703940717260

Az na to, ze momentalne je v plusu...

0/0
18.11.2015 7:57

L76u10k89a46s 63C61o58d17r 6508572840121

Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.

+5/0
18.11.2015 6:15

D93u26s92a61n 92K53r28i33v44s90k68y 7724565827513

Myslite, ze by mohly byt CSA nekdy dlouhodobe ziskove ve vlastnictvi statu? A zvednou se vubec? Chtelo by to nejaky vydelavajici statni podnik.

0/0
18.11.2015 4:16

M77i60l13a28n 82K75a67s56a82l 1278219615975

ČEZ ti nestačí? Letiště Praha?  Řízení letového provozu?

0/0
18.11.2015 4:51

R82o46m72a27n 37P49o90l88á56č62e26k 5276769485

Ještě Budvar :-)

+2/0
18.11.2015 5:57

D81a85n41i26e88l 80B19a79ž55a46n38t 4119350355680

Ano, náš poslední národní podnik :-)

+1/0
18.11.2015 6:21

T19o44m81á90š 30K49n96a27i50f45l 6163900627310

No, letiste praha ani rlp nepodnikaji v konkurencnim prostredi...

+1/0
18.11.2015 7:59

P97e86t11r 16P37e85t70r 6513102318803

Řízení letového provozu nemá zisk ani ztrátu. Je to nezisková organizace, hospodaří tak, aby na konci v rozpočtu byla nula. Ale jinak s vámi souhlasím

0/0
18.11.2015 9:04

T88o13m89á35š 88K35n23a64i29f46l 6283430357560

Sance je... Sice mala , ale je.

0/0
18.11.2015 7:58

M97i83c67h89a80e82l 88G55o58t57z 5594368943

Já slyším odborář, hned představím pijavici firmy...

+9/−6
18.11.2015 3:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.