Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levné aerolinky jako továrna na peníze. Z letenek mají marži i 27 procent

Levná ropa a dostatek cestujících dostávají do zisku letos i aerolinky, které dlouhodobě prodělávaly. Vítězem současné situace jsou ale jednoznačně nízkonákladové společnosti. Dosahují i více než čtvrtinové marže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39á60c32l89a60v 17Š18u63b31r50t 9977593668437

Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.

+1/0
18.11.2015 10:57

D31a45v49e 70Ř20e87h13á51k 8508915955183

ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů!

0/0
19.11.2015 12:51

J60a86n 96H98a45v66r46d14a 3786924262146

Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?

+2/0
18.11.2015 8:56

J29a70n 77L31a22k48o27m67ý 7931515825334

Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0

+3/0
18.11.2015 9:06

M92i53r50o94s10l86a19v 39Z92i51k55m31u65n31d 6148412227628

Bohužel není, čímž jsou letečtí dopravci zvýhodňováni proti jiným dopravcům ...

0/0
18.11.2015 13:45

V37o29j45t51a 48S20u81k 3397125747371

Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.8-o!!

0/0
18.11.2015 8:51

P18e14t73r 16U90t25ě50k14a91l 9830868218

Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.

Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.

Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.

+2/−3
18.11.2015 8:23

R76o24s55t64i89s43l85a54v 41R87o54z14a 1575119120849

to nie je problém. Cestujte prvou triedou

+1/0
18.11.2015 8:24

Z27d56e16n64ě64k 38P46ů27ž91a 2258229252

Ryanair a první třída?

+1/0
18.11.2015 8:26

R71o57s71t53i41s34l73a34v 63R26o49z68a 1875829810309

Ryanair má monopol ?

+5/0
18.11.2015 8:29

P58e69t57r 89U23t65ě85k45a76l 9320558488

Low-costy nemají

0/0
18.11.2015 9:03

S77t38a72n73i30s69l82a82v 26M11o71k33r37ý 8767302116162

Tak litejte s nekym jinym. Treba TAP je vybornej. Pekne letusky, vyborne jidlo, relativne dost mista.

+1/0
18.11.2015 8:43

P47e75t81r 55U25t67ě32k66a32l 9120158718

Taky že jo.

Nechám low-costy zkrachovat.

0/0
18.11.2015 9:02

K36a75r19e77l 35V56l35k 1531753489289

Jak? 8-o8-o8-o

0/0
18.11.2015 9:50

L98u98b14o57š 96M34a62š45í45n 9849386397568

Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.

0/0
18.11.2015 8:05

J73a92k61u69b 49J16e96n67í77č21e89k 5343621549123

Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D  a WizzAir 4 miliardy korun

0/0
18.11.2015 7:31
Foto

T97o56m81á56š 21D20v34o41ř69á65k 7685856967461

Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.

Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),

dokáže také zvednout zisk...:-)

To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.

0/0
18.11.2015 7:41

T61o14m42á94š 64K13n68a50i60f31l 6863230337440

víš vůbec, co je to účetní ztráta?

+1/0
18.11.2015 8:31

J79i59ř25í 50S37p96o40l98e90k 9457490591241

Pár letenek v letadle opravdu může stát 250 Kč, nicméně celé letadlo se za 250 Kč/sedačka neprodává. ;) Mrkněte třeba na následující neděli dopoledne Praha => Londýn a zjistíte, že nízkonákladovky prodávají letenky jednosměrně i za 5000 Kč. A jsou dny, kdy to Easyjet střílí i za 7-10 000 Kč jednosměrně. Takže když to zprůměrujete, dostanete se na mnohem mnohem vyšší cenu, než 250 Kč/letenku.

0/0
18.11.2015 7:44

R73a36d11m18i34l91a 86S10i49m68č35á39k52o71v56á 5955603685965

přesně tak, v únoru jsme kupovali letenky Oslo - Wroclaw za 900kč a v srpnu, týden před odletem, už stála jedna 10 000 8-o

+1/0
18.11.2015 8:11

J85a89k61u19b 50J27e57n10í15č62e23k 5953541149873

vím, že se neprodává celé letadlo za 250,- Kč, ale když se koukám za kolik se prodávají letenky i na poslední chvíli, tak ten let při nákladech prostě být v zisku nemůže. Znám náklady na let a proto mi to prostě nedává smysl

0/0
18.11.2015 9:37

T93o24m59á22š 61C31z45a43k39o90j 6881214835340

tak v článku je uvedena průměrná cena letenky...

0/0
18.11.2015 9:42

T82o12m40á75š 51K72n34a22i27f59l 6893760907800

Bacha... U lowcostu jde jen onsurovou cenu ketenky bez poplatku.

Navic, zabti cenu ma jedno misto v letadle (aby movinari melimo cem psat)... Potom co je techto par letenek vxprodanych, uznjsou ceny nirmalni

0/0
18.11.2015 7:55

J29a90r15o80s16l21a57v 33H26o26r23á14k 8262844355379

Přečtěte si ještě jednou článek. Máte tam uvedenou jak průměrnou cenu letenek (62 liber rozhodně není 250 Kč), tak i to, že je EasyJet v zisku. Kde jste vzal tu informaci o ztrátě, netuším.

0/0
18.11.2015 9:44

Z98d50e41n78ě23k 14D89u76b54e59c87k33ý 3527744380138

RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč

Pendolino Ostrava -Praha 515

Co dodat

0/0
18.11.2015 7:27

R98a40d98m77i74l19a 81S66i46m93č48á20k14o29v22á 5745103465935

s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...

+1/0
18.11.2015 7:36

Z23d27e33n52ě69k 33D30u93b61e76c87k48ý 3597844940598

Já vám to věřím

Ale pro Ostraváka který si chce vyrazit jednou za čas do "světa" vypadá Londýn lákavěji

+3/0
18.11.2015 7:43

R42a85d97m62i88l68a 73S42i28m64č79á71k35o46v23á 5325153795255

to si nemyslím, v Praze vystoupíte v centru, kdežto v Londýně si pěkně připlatíte za jízdu z letiště do centra ;-)

+1/0
18.11.2015 8:07

R84a75d87m38i54l53a 25S29i89m58č54á88k34o19v68á 5785873125825

jinak, často lítám z Polska do Oslo běžně za 650kč zpáteční letenka... vždy na mě na letišti čeká odvoz, takže cestu 90km do Oslo nemusím řešit, ale kdybych jela do centra flybussem, tak mě to stojí 800kč, více než zpáteční letenka...

+1/0
18.11.2015 8:09

K14e53v53i90n 33R14e52i57c67h24e63l 7642435797695

Ja ted za 255.

0/0
18.11.2015 7:48

T19o83m54á57š 52K19n73a49i83f82l 6733750547620

Srovnavate nesrovnatelne... Aneb akcni cenu (letenka) s plnym jizdnym.nqvic ta cena letenky... Realne se k ni dostat je o stesti. Za tu cenu je par mist v letadle.

0/0
18.11.2015 7:57

Z66d67e34n30ě31k 74D70u41b84e63c33k11ý 3957564140358

Letí to za týden

0/0
18.11.2015 9:10

P92e21t18r 64P98e83t34r 6403582738403

jabka a hrušky.

Když se ostravák rozhodne vyrazit do světa tak buď kupuje předem (a i tam je hooodně malá šance, že tu cenu 420 bude mít) a pak to pendolino stojí třeba půlku i míň nebo se rozhodně na poslední chvíli a pak ta letenka nebude stát míň jak 5000.

0/0
18.11.2015 9:02

J14a68r17o59s38l97a94v 11H56o38r44á21k 8152974775989

Ta šance je velká - schválně jsem to zkusil -  příští sobota, 27.11. - 270,- Kč. Spíš jde o to, že u té letenky jste omezen malým množstvím letů. Pro víkendovou návštěvu potřebujete odlet v pátek a návrat v neděli, případně odlet v sobotu a návrat v pondělí. Obojí je s RyanAirem z Ostravy docela problém.

0/0
18.11.2015 9:54
Foto

J89a33r51o23s26l44a57v 89R62e67z88n62i81k 1429932707565

A pak si člověk poloviční trasu Ostrava-Praha v Dánsku dá za cca 1500. Trošku mě to překvapilo ;-))). Aneb skoro stejně jako letenka Praha-Kodaň s low-costem, který měl na palubě free připojení k netu...

0/0
18.11.2015 10:07

B44ě66l71a 76H14o94r13á10k55o57v96á 1578982139660

Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.

0/0
18.11.2015 7:21

R31a84d43i16m 17P60o23l68á21š26e96k 9696183419299

No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.

+6/0
18.11.2015 6:24
Foto

T23o44m73á63š 70D40v16o31ř85á38k 7475226707861

Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět:-P

+1/0
18.11.2015 7:42

J60a41n 62P64r31i41c95h97y86s62t95a30l 8971608603

Ten aeroklub z toho "nekdo" udelal. Navic se snazi za kazdou cenu odradit i  zbytek cestujicich. To je skvely "podnikatelsky zamer".

+1/0
18.11.2015 8:21
Foto

D17a34n 93R68u36b43í62n 4833443419

ČSA je samozřejmě v mínusu i v době kdy se budou ostatní topit v penězích.

0/0
18.11.2015 7:44

T36o25m62á57š 77K68n48a51i81f60l 6833430157860

Az na to, ze momentalne je v plusu...

0/0
18.11.2015 7:57

L10u32k24a56s 21C67o49d42r 6558702780131

Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.

+5/0
18.11.2015 6:15

D53u53s44a52n 97K57r28i32v94s25k43y 7504195927563

Myslite, ze by mohly byt CSA nekdy dlouhodobe ziskove ve vlastnictvi statu? A zvednou se vubec? Chtelo by to nejaky vydelavajici statni podnik.

0/0
18.11.2015 4:16

M78i25l98a75n 72K29a17s67a13l 1288159725755

ČEZ ti nestačí? Letiště Praha?  Řízení letového provozu?

0/0
18.11.2015 4:51

R91o93m69a91n 78P74o25l94á17č39e62k 5366259815

Ještě Budvar :-)

+2/0
18.11.2015 5:57

D91a83n88i73e47l 27B20a70ž26a55n94t 3155822460843

Ano, náš poslední národní podnik :-)

+1/0
18.11.2015 6:21

T40o33m91á84š 51K39n10a55i51f70l 6433770617700

No, letiste praha ani rlp nepodnikaji v konkurencnim prostredi...

+1/0
18.11.2015 7:59

P85e46t49r 57P46e25t83r 6243542668543

Řízení letového provozu nemá zisk ani ztrátu. Je to nezisková organizace, hospodaří tak, aby na konci v rozpočtu byla nula. Ale jinak s vámi souhlasím

0/0
18.11.2015 9:04

T65o31m76á24š 95K72n90a78i20f75l 6153690507720

Sance je... Sice mala , ale je.

0/0
18.11.2015 7:58

M52i90c37h46a13e13l 49G58o98t40z 5184548563

Já slyším odborář, hned představím pijavici firmy...

+9/−6
18.11.2015 3:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.