- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.
ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů
Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?
Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0
Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.
Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.
Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.
Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.
to nie je problém. Cestujte prvou triedou
Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.
Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D a WizzAir 4 miliardy korun
Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.
Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),
dokáže také zvednout zisk...
To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.
RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč
Pendolino Ostrava -Praha 515
Co dodat
s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...
Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.
No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.
Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět
Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.