Diskuze

Levné aerolinky jako továrna na peníze. Z letenek mají marži i 27 procent

Levná ropa a dostatek cestujících dostávají do zisku letos i aerolinky, které dlouhodobě prodělávaly. Vítězem současné situace jsou ale jednoznačně nízkonákladové společnosti. Dosahují i více než čtvrtinové marže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Odvrácenou stránkou toho všeho je fakt, že se povolání pilota dopravního letadla platově degraduje někam na úroveň autobusáka. Zkrátka i to snižování nákladů ve skutečnosti něco stojí, akorát to něco zatím není vidět.

1 0
možnosti

D49a71v90e 70Ř32e22h19á24k

19. 11. 2015 12:51

ten "autobusák" má také zodpovědnost za několik desítek lidských životů!

0 0
možnosti

J37a95n 72H18a44v33r80d55a

18. 11. 2015 8:56

Dotaz: Ví někdo s určitostí, zda je letecký benzín zatížen nějakou formou spotřební daně?

2 0
možnosti

J77a24n 80L72a17k65o58m95ý

18. 11. 2015 9:06

Není a jako další malé plus letenky mají DPH 0

3 0
možnosti

V37o65j11t55a 83S49u15k

18. 11. 2015 8:51

Dobra novinarina,detaily hlavne o tom osekani nakladu.Tupcum staci neco naznacit a hele uz je diskuze i ze Slovenska,velice chytra navic.8-o!!

0 0
možnosti

Všechno levné stojí za prd a slouží jen k tomu, aby se obchodník napakoval.

Dnes už se v letadle ani nedá sedět, jak mají úzká a na sebe našlapaná sedadla, nedostanete ani jídlo, ani pití, kultura cestování je prostě hrozná.

Ale low-costy vydělávají více než kdykoliv předtím.

2 3
možnosti

to nie je problém. Cestujte prvou triedou

1 0
možnosti

Dnes to někdo spočítal tak a zítra to bude všechno obráceně.

0 0
možnosti

Matematika mi moc nikdy nešla, vysvětlí mi tedy prosím někdo když aerolinka musí odvést letišti 591,- CZK za odbavení, a koupím si letenku za 250,- jak může mít zisk ? když musí zaplatit 591 + palivo + leasing + landing fee + navigation fee + posádku + handling, je fascinující jak EasyJet, WizzAir se chvástají jak jsou dobří a přitom EasyJet má třeba ztrátu 2 miliardy korun :D  a WizzAir 4 miliardy korun

0 0
možnosti

Taky nejsem žádný matematik, ale všichni si nekupují letenky za 250,-Kč.

Předražená houska, která má cenu 5,-Kč a v prodeji je za 50,-Kč(?),

dokáže také zvednout zisk...:-)

To, že mají účetní ztrátu, to není nic mimořádného.

0 0
možnosti

RyanAir Ostrava-Londýn 420,-Kč

Pendolino Ostrava -Praha 515

Co dodat

0 0
možnosti

s Pendolinem jezdím běžně za 300 bez té jejich in karty...

1 0
možnosti

Nějaký potenciál cestujících tu je, ale jedni se budou bát někam letět a druzí zas nebudou za Boha nastoupit... Tak to moc růžově nevidím ropa neropa.

0 0
možnosti

No, jestli ČSA nemají dnes aspoň 15% zisk a nevytvářejí z něho masívní finanční polštář, tak následující cenová válka nízkorozpočtových aerolinek bude nejspíš znamenat poslední rok jejich existence.

6 0
možnosti

Nevím, jestli mi aeroclub bude chybět:-P

1 0
možnosti

L80u95k27a48s 62C12o12d69r

18. 11. 2015 6:15

Otazkou je, jestli ma jeste smysl srovnavat modely fungovani nizkonakladovych spolecnosti (provozujicich az na vyjimky point-to-point dopravu) s fungovanim aerolinek postavenych na sitovem konceptu. Staci se podivat na neuspesnou snahu sitovych dopravcu napodobit nizkonakladovy model pri kratkych letech, a stejne tak se podivat na stale odkladane nizkonakladove letani na vetsi vzdalenosti (jinymi slovy - pokud by se clovek ridil jenom "potencialem" obchodniho modelu, tak by ocekaval, ze by boom na dlouhych trasach nezazivaly ME3 aerolinky, ale spis spolecnosti jako Air Asia X). Cim dal vic to totiz vypada, ze jde o uplne jiny typ podnikani s uplne odlisnym typem zakazniku.

5 0
možnosti