Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy prohrály spor o lokomotivy. Škodě zaplatí přes miliardu

České dráhy nezískají téměř miliardu korun za pozdní dodání lokomotiv řady 380 od Škody Transportation. Naopak budou muset přes miliardu korun zaplatit. Rozhodnutí potvrdily iDNES.cz zdroje z Českých drah i Škody Transporation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47í57ť97a 49K80r56u60t89i25š 1150554395787

Co k tomu dodat? Jedině to, že státní organizace neumí uzavřít jasnou smlouvu s přesným zadanim a definovanymi pokutami za její neplnění.

0/0
18.11.2015 21:27
Foto

J67i79ř26í 30I23n88c12z30é96d80y 2584145691489

Toto je transparentni priklad toho jak nefunguje stat. Tady vam budou ti Babisove a Sobotkove den co den vykladat jak dobre oraji a jak setri miliony a pak buch miliarda do soukrome firmy a v televizi resi nesmysly typu policejni zasah v Parizi.;-D;-D;-D;-D

+1/−3
18.11.2015 17:46

P18e88t48r 89M13a76r78š32o88u69n 5595318126276

jasne, před několika roky tu smlouvu na dodávku lokomotiv podepisoval Babiš... ;-D ano vám stačí ještě menší nesmysly než zátah v Paříži...

0/0
20.11.2015 18:31

J55i81ř57í 25E89u72l35e72r 5778829986326

Jedině RegioJet!

0/−2
18.11.2015 13:09

R41o17m57a54n 77J51e10s97c56h30k75e 9968665897885

Je to krám. Chybí koše, poličky kam se nic nevleze a stěny - v zimě táhne na záda. Vemte si ho domů. Jezdím 5 krát týdně odpoledne.

+1/0
18.11.2015 17:51
Foto

B64o13h46u96m33i29l 52P97r94o62c12h31á22z32k28a 2253231263341

Co takhle zrusit Ceske Drahy? Normalni firma by takoveho dodavatele doslova oholila, ale CD se nechaji sproste o....t! Kdo vede jejich pravni oddeleni?

0/−4
18.11.2015 12:53

J93a78n 10Č57e62k12a75l 7349745554834

Spíš kdo všechno je pod vlivem Škodovky...

+1/0
18.11.2015 13:21

S10t94a23n75i68s82l88a27v 95S84r43b82a 4385124788564

líbí se mi, jak se nyní Ťok i Babiš naoko čertí. přitom například skanska pod ťokem nedodala včas jedinou stavbu a přesto jí stát platil normálně.

+2/0
18.11.2015 11:40

I46v95o 34H18u53b78á51l76e72k 1408190664960

je třeba říct to podle mého názoru nejdůležitější - škoda dodala lokomotivy s obrovským zpožděním -cca 5let, a nebyla splněna jedna z podmínek - dodnes nemají povolení, licenci na železnicích v zahraničí. Nechápu tedy absolutně, za co má čd platit ? a rozhodčí soud ?to  je diskuse na dlouhé hodiny, já bych některé tyto "soudce" okamžitě postavil před soud, stejně jako některé "znalce" apod.

+1/0
18.11.2015 11:39

P74e65t50r 32N70ě86m55e47č21e37k 1142494542423

Ono jde o to, kolik z těch peněz skončí zpět na účtech představitelů ČD.....přijde mi to jako: "no, snažili jsme se, ale bohužel". To, že ČD a Škoda mají nadstandartní "spolupráci" je víc než zřejmé již drahně let....

+2/0
18.11.2015 11:36

J45a75r82o24s24l78a72v 72D54o28f19f87e74k 2862690950263

Neměli by to zaplatit ti,co to zavinili,nechápu proč to  musi platit vlastně i každý zaměstnanec,protože na peníze firmy pracovali všichni..

0/0
18.11.2015 11:08

J16a25r86e86k 27K46a17l71i61v56o85d58a 7496863951256

Ono je to ještě lepší, zaplatíme to všichni, neboť je to státní firma.

0/0
18.11.2015 11:39
Foto

P73a11v31e39l 94M43a83k81o60v86e76c 8588255681

Arbitráže a soudy s Českou republikou, případně státními firmami patří mezi nejvýnosnější "obor" podnikání. Česká republika je 3. nejčastěji žalovaný stát na světě...Za právní služby u těchto sporů jsme zaplatili (daňoví poplatníci) přes 2 miliardy korun...:-(

+2/0
18.11.2015 11:04

L46i58b45u50š44e 52V37r36á29n87o95v96á 4767715110218

Možná jsem naivní, ale pořád ještě více věřím soudům, které prostudují tisíce faktů a rozhodnou podle svého právního vzdělání, než novinářům, kteří se výrazně přiklánějí na jednu stranu hned od začátku sporu. 

Takže podle všech článků napsané na toto téma by to bylo opravdu nehorázné rozhodnutí. 

Nyní je ale vidět, že spousta faktů nám byla zatajena (možná je neměl ani sám pisatel) a zřejmě byla opravdu v právu druhá strana sporu.

+1/−5
18.11.2015 8:54

J96o41s59e48f 87H89o53n32e25š 7831842910533

To je čertovo kopítko arbitráží-nemusí se řídit právem a mohou zavádět úsudek

+2/0
18.11.2015 11:05

M42a64r55t84i83n 96Š69u89l12c 2377609740385

Zkuste si někde přečíst, co je to rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. A třeba přijdete na to, že se zákony a státem zřizovanými soudy, natož s právním vzděláním nemá mnoho společného...

+1/0
18.11.2015 14:19

J57a93n 13S74ů54r87a 4835823253752

Podle čeho je to nyní vidět?

+1/0
18.11.2015 23:04
Foto

K47a28r37e86l 20H57r60u89š30k21a 2511441958527

Jen houšť a větší kapky. ČD už konečně potřebují položit na lopatky, ať je koupí nějakej opravdu schopnej dopravce a zmizí tenhle socialistickej relikt.

+1/−16
18.11.2015 7:12

J63i22n25d25ř36i98c70h 68Š45k59o38p78e92k 4665881810275

;-D;-D

+1/−1
18.11.2015 8:04

J97a54r79e72k 69K18a59l51i62v24o26d13a 7236473371826

A teď ještě jednou a česky....

0/0
18.11.2015 11:34

J60i40ř58í 45S30t69e98h59l21í28k 9657276745962

Nejsi tiskový mluvčí žlutého dopravce?Tobě by se líbilo ,zaplatit za zboží,pořádně je nevyužívat a potom platit pokutu.Není něco špatně?

0/0
18.11.2015 11:45

R31o21m36a54n 62J61e77s53c18h42k51e 9548275497295

Ty jsi všeho SCHOPNÝ.

0/0
18.11.2015 20:31

P16e30t42r 35M65a54r38š16o30u85n 5495198586126

myslíte ať je koupí státní DB jo?

0/0
20.11.2015 18:34

J69i57n48d32ř95i96c51h 16Š90k36o11p37e97k 4775791900215

Škodovka měla dodat vlaky dle původní smlouvy a dle původní normy. Že by s nimi dáhy nemohly jezdit by tak byl jejich problém.

0/−2
18.11.2015 7:00

M37a57r15t92i78n 46V21o53t63a95v55a 6808258551415

A proč by asi nemohli? Siemens Taurus byl také vyvynut podle původní normy a jezdí s ním bez problémů ...

+5/0
18.11.2015 8:26

M91a14r98t82i49n 84V69o10t95a19v33a 6908298731285

Hups chybička se vloudila ... Sorry za tu hrubku

0/0
18.11.2015 8:26

J37i77n31d18ř68i27c47h 73Š22k52o55p53e59k 4845961510945

jezdit se strojem vyvinutým dle staré normy lze pouze v případě, že ho uvedou do provozu před platností normy nové.

Takže pokud měli v zadání, že dodají lokomotivu např. do konce roku 2010 a bude odpovídat normě té a té a v roce 2009 se změní norma, tak bez úprav lokomotivu nelze provozovat

+2/−2
18.11.2015 8:57

J80i29r22k51a 46D87v86o21ř53á17k 4295330773508

To je nesmysl. Stačí když před platností nových norem byla věc podstatně rozpracovaná podle norem starých. Chápu že Škodovka chtěla raději vyvíjet podle nových (na čemž si ale pak skoro vylámala zuby), je ale dost trapas, že to házejí na ČD nebo EU. A žere jim to dokonce i arbitr.

+5/0
18.11.2015 10:22

J11i30n71d76ř81i62c87h 76Š19k82o44p81e45k 4745711260545

to bych chtěl vidět, že stačí, když věc byla rozpracována dle staré normy a může se do provozu uvést i po platnosti normy nové.

Kdyby to tak fungovalo, prodávala by se auta se starší normou ještě roky po norně nové (když to přeženu)

0/−3
18.11.2015 10:33

J51i59ř47í 92N76o77v46á17k 3653799718796

Taky se prodávají ;-D

+3/0
18.11.2015 10:41

J39i35n29d14ř32i32c74h 18Š83k76o79p28e98k 4665341730365

prodávají, ale nevyrábí.

Můžou doprodat vyrobené kusy

0/0
18.11.2015 10:57

M14i51r38o18s41l56a16v 33Z97i51k81m77u10n13d 6258792217398

Podstatné je, co požaduje nezávislý úřad schvalující způsobilost vozidel pro provozní nasazení v konkrétním státě. Německý EBA, jehož rozhodnutí akceptují ostatní podobné národní úřadu se určitě nebude řídit vaší představou ... žadatel musí skákat tak jak píská EBA ... jinak si může lokomotivy vystavit někde na nádraží ...

+1/0
18.11.2015 11:06

P21e63t52r 19M54a67r92š32o75u50n 5635268966596

problém je, že on si je může vystavit i nyní, že? dražší a nové normy stejně nesplnuje (tedy nemá to razítko)

0/0
20.11.2015 18:37

P47e49t41r 15M44a75r86š95o21u72n 5755258516206

No a to by možná stálo za to zjistit (teď nemám čas) , kdy se norma měnila a kdy byl termín dodání. Ono taky ta lokomotiva má několik let zpoždění.

Takže klidně si dovedu představit, že v době původního termínu dodání, ještě klidně mohla mít staré normy. Jenže pak už by ji dál Škodovka nikomu jinému neudala, že? Takže si za státní začala vyvíjet nový výrobek?

0/0
20.11.2015 18:39

K41a93r11e28l 94J51a53n62í96k 9928862855984

Tak Škoda Trensportation je tuším Martin Roman a myslet si, že ten si to neuměl smluvně ohlídat do podobného absurdna, je naivní.

+10/0
18.11.2015 1:50

D85a88n22i10e31l 10V28á61c13h53a76l 3406798345756

To je trochu mimo, tenhle člověk už s tím nemá dávnou nic společného.

0/−2
18.11.2015 9:28

M87i64r22o43s93l27a16v 34Š40u31b31í94k 6416523975862

proč se STRESOVAT http://perform-ers.com/contest/your-favorite-song-9/watch?m=1064  [>-][>-][>-]

0/0
18.11.2015 0:20

K51a47r81e98l 20N21o85v85á13k 1504878413756

"Škoda Transportation vyrostla především na zakázkách pro České dráhy, které ji firma dávala velmi často buď zcela bez soutěže, nebo v soutěžích, kde si České dráhy vymyslely nesmyslné parametry, aby se nemohl přihlásit nikdo jiný."

Třeba jako šíře dveří ve vlacích RegioPanter :-)

+4/0
17.11.2015 23:37

J48i25r50k73a 22D81v71o26ř97á31k 4855520933938

Až na to, že s tou šířkou dveří jsou sice v menšině, ale nejsou jediné. Takže ono to zas tak nesmyslné nebude... ;-)

0/−1
18.11.2015 10:25

R93o96m69a95n 40J17e22s34c41h91k81e 9388165647125

RegioPanter je krám. Chybí stěny, chybí koše , police, kam se nic nevleze. V zimě táhne na záda.

0/0
18.11.2015 18:01

V31a18c41l13a82v 51H89a54j56e25k 3116339739

v Desirech a Stadlerech ty dveře nejsou taky.

0/0
18.11.2015 19:08

J69a74n 64M11a87n35d43í90k 2188563891707

Kdyby České Dráhy byly soukromník nebo silná státní společnost jako třeba DB, nikdy už Škodovce vlastněné anonymními společnostmi z Marshallových ostrovů a Guersey žádnou zakázku nezadá, ale tady kvůli nesmyslným zákonům prostě musí. Škoda Transportation, která mimo jiné intenzivně lobuje za nestavění vysokorychlostních tratí (jednodušší než na ně naprojektovat vlaky), je hlavní kat české železnice.

+5/−2
17.11.2015 23:34

K78a18r18e38l 49N80o88v89á87k 1914658823306

"za nestavění vysokorychlostních tratí " Lobují všichni kdo mají rozum a kalkulačku.

To co je v zahraničí je pro Československo nereálné pro profil krajiny. V Německu běžný profil krajiny s kolejemi pro 220-230km je v ČR/SR ekvivalentem pro 140-160km/h. Na tratích mimo Beroun-Praha-Bohumín či Beroun-Praha-Brno není nikdy reálné překročit rychlost 140km a to jen na částích ůseků(náklady jednotky miliard) mít na ostatních úsecích rychlost 200+ je o stovkách miliard za narovnání krajiny.

Soused je projektant u Sždc.

+3/−9
17.11.2015 23:41

M84a62t90ě23j 27V16o84n59d95ř32i17č27k21a 4634500638236

Možná že je soused projektantem SŽDC je právě důvod, proč se tvrdí, že to nejde. Dosavadní projektanti mohou být proti ze stejného důvodu, jako škoda.

+4/0
18.11.2015 4:55

I95v74o 49B93o36u61š29e 5752477178

V CR nikdy nic nejde....... Inu zatim to z Prahy do Berouna jede rychlosti asi 70 km/hod, asi jako za Rakouska......

+4/0
18.11.2015 6:14

J72a83n 92Č79e83k76a18l 7329525234154

Jasně, a proto se teď otvírá VRT skrz Duryňský les, že... Ale hlavně že "to nejde"...

+4/0
18.11.2015 9:41

J55i64r75k52a 72D33v57o41ř26á72k 4715770343518

Zvláštní, že v okolních zemích to mají za problém, který ale normálně vyřešili. Že vy nezkušeností (mírně řečeno) projektantů SŽDC? Proč tedy na to nepustí projektanty ze zahraničí, kteří takové problémy dávno řešili a vyřešili?

Je snad tak hloupý, že "chce" stavět VRT ve stopě stávajících koridorů, tedy ve stopě tratí postavených geometricky na provoz před 100-150 lety?;-D

+3/0
18.11.2015 10:31

J11o68s33e20f 22H96o86n65e86š 7191212870593

V Itálii jezdí FRECCE a tam si s kopečky poradili

+1/0
18.11.2015 11:09

J33a33n 41Č78e72k55a90l 7529615444474

Apeniny jsou přece placka, to Vysočina je jiná liga... ;-D;-D

+1/0
18.11.2015 13:22

J71i84ř75í 12K24o59c41u67r30e18k 6155524665308

Přesně, rovinaté Apeniny a nížina Cordiliéra Ibérica. Vždyť i v Rakousku se staví nové tratě jenom v rovině, jako třeba Koralmbahn. Gotthard Basis Tunnel je taky v rovině.

Krom toho VRT potřebuje sklony do 8 ‰, jinak by se ten vlak nerozjel. Zatímco na konvenčních tratích jsou spády až 25 ‰  Díky tomu tam může nákladní vlak a nejsou potřeba šílené tunely. To, že ve světě jezdí vlaky po VRT ve spádech až 40 ‰ je dáno tím, že mají jinou fyziku.

0/0
18.11.2015 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.