Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy prohrály spor o lokomotivy. Škodě zaplatí přes miliardu

České dráhy nezískají téměř miliardu korun za pozdní dodání lokomotiv řady 380 od Škody Transportation. Naopak budou muset přes miliardu korun zaplatit. Rozhodnutí potvrdily iDNES.cz zdroje z Českých drah i Škody Transporation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59í62ť38a 58K67r12u94t42i44š 1360664275357

Co k tomu dodat? Jedině to, že státní organizace neumí uzavřít jasnou smlouvu s přesným zadanim a definovanymi pokutami za její neplnění.

0/0
18.11.2015 21:27
Foto

J90i79ř70í 96I81n71c12z67é98d91y 2754545841409

Toto je transparentni priklad toho jak nefunguje stat. Tady vam budou ti Babisove a Sobotkove den co den vykladat jak dobre oraji a jak setri miliony a pak buch miliarda do soukrome firmy a v televizi resi nesmysly typu policejni zasah v Parizi.;-D;-D;-D;-D

+1/−3
18.11.2015 17:46

P79e15t57r 30M14a46r35š48o80u39n 5235698356766

jasne, před několika roky tu smlouvu na dodávku lokomotiv podepisoval Babiš... ;-D ano vám stačí ještě menší nesmysly než zátah v Paříži...

0/0
20.11.2015 18:31

J83i17ř60í 47E12u98l53e37r 5588619276946

Jedině RegioJet!

0/−2
18.11.2015 13:09

R46o36m57a94n 39J65e90s57c19h11k63e 9308195957315

Je to krám. Chybí koše, poličky kam se nic nevleze a stěny - v zimě táhne na záda. Vemte si ho domů. Jezdím 5 krát týdně odpoledne.

+1/0
18.11.2015 17:51
Foto

B54o54h32u26m51i58l 41P41r31o17c68h92á46z38k80a 2613291703521

Co takhle zrusit Ceske Drahy? Normalni firma by takoveho dodavatele doslova oholila, ale CD se nechaji sproste o....t! Kdo vede jejich pravni oddeleni?

0/−4
18.11.2015 12:53

J28a39n 11Č53e80k28a39l 7699855364964

Spíš kdo všechno je pod vlivem Škodovky...

+1/0
18.11.2015 13:21

S58t82a80n89i56s16l14a16v 93S78r94b77a 4255624178574

líbí se mi, jak se nyní Ťok i Babiš naoko čertí. přitom například skanska pod ťokem nedodala včas jedinou stavbu a přesto jí stát platil normálně.

+2/0
18.11.2015 11:40

I31v63o 71H72u82b68á88l34e77k 1358240314720

je třeba říct to podle mého názoru nejdůležitější - škoda dodala lokomotivy s obrovským zpožděním -cca 5let, a nebyla splněna jedna z podmínek - dodnes nemají povolení, licenci na železnicích v zahraničí. Nechápu tedy absolutně, za co má čd platit ? a rozhodčí soud ?to  je diskuse na dlouhé hodiny, já bych některé tyto "soudce" okamžitě postavil před soud, stejně jako některé "znalce" apod.

+1/0
18.11.2015 11:39

P69e39t12r 71N45ě80m71e43č63e56k 1902144232663

Ono jde o to, kolik z těch peněz skončí zpět na účtech představitelů ČD.....přijde mi to jako: "no, snažili jsme se, ale bohužel". To, že ČD a Škoda mají nadstandartní "spolupráci" je víc než zřejmé již drahně let....

+2/0
18.11.2015 11:36

J45a34r60o16s74l65a65v 32D21o63f72f34e85k 2102220110323

Neměli by to zaplatit ti,co to zavinili,nechápu proč to  musi platit vlastně i každý zaměstnanec,protože na peníze firmy pracovali všichni..

0/0
18.11.2015 11:08

J37a77r90e72k 15K34a47l23i89v70o76d59a 7296183251916

Ono je to ještě lepší, zaplatíme to všichni, neboť je to státní firma.

0/0
18.11.2015 11:39
Foto

P63a74v66e42l 11M63a25k96o14v73e79c 8608815171

Arbitráže a soudy s Českou republikou, případně státními firmami patří mezi nejvýnosnější "obor" podnikání. Česká republika je 3. nejčastěji žalovaný stát na světě...Za právní služby u těchto sporů jsme zaplatili (daňoví poplatníci) přes 2 miliardy korun...:-(

+2/0
18.11.2015 11:04

L46i57b62u43š88e 80V85r88á53n60o54v81á 4377515740608

Možná jsem naivní, ale pořád ještě více věřím soudům, které prostudují tisíce faktů a rozhodnou podle svého právního vzdělání, než novinářům, kteří se výrazně přiklánějí na jednu stranu hned od začátku sporu. 

Takže podle všech článků napsané na toto téma by to bylo opravdu nehorázné rozhodnutí. 

Nyní je ale vidět, že spousta faktů nám byla zatajena (možná je neměl ani sám pisatel) a zřejmě byla opravdu v právu druhá strana sporu.

+1/−5
18.11.2015 8:54

J43o13s52e25f 69H18o57n35e64š 7931762370573

To je čertovo kopítko arbitráží-nemusí se řídit právem a mohou zavádět úsudek

+2/0
18.11.2015 11:05

M18a29r72t43i38n 88Š68u23l71c 2557819120825

Zkuste si někde přečíst, co je to rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. A třeba přijdete na to, že se zákony a státem zřizovanými soudy, natož s právním vzděláním nemá mnoho společného...

+1/0
18.11.2015 14:19

J88a77n 87S49ů19r43a 4695613983282

Podle čeho je to nyní vidět?

+1/0
18.11.2015 23:04
Foto

K26a77r64e30l 86H54r85u63š26k90a 2221261138467

Jen houšť a větší kapky. ČD už konečně potřebují položit na lopatky, ať je koupí nějakej opravdu schopnej dopravce a zmizí tenhle socialistickej relikt.

+1/−16
18.11.2015 7:12

J61i63n18d45ř71i73c89h 80Š69k87o15p74e45k 4855161360285

;-D;-D

+1/−1
18.11.2015 8:04

J23a47r66e73k 24K21a20l14i91v83o10d94a 7476653971656

A teď ještě jednou a česky....

0/0
18.11.2015 11:34

J71i45ř72í 80S16t53e62h56l52í86k 9827606985482

Nejsi tiskový mluvčí žlutého dopravce?Tobě by se líbilo ,zaplatit za zboží,pořádně je nevyužívat a potom platit pokutu.Není něco špatně?

0/0
18.11.2015 11:45

R20o28m39a83n 84J97e88s97c94h88k93e 9338605697975

Ty jsi všeho SCHOPNÝ.

0/0
18.11.2015 20:31

P95e68t91r 67M18a46r30š43o89u55n 5425418236216

myslíte ať je koupí státní DB jo?

0/0
20.11.2015 18:34

J66i68n32d30ř41i84c61h 84Š29k35o23p79e73k 4565731850275

Škodovka měla dodat vlaky dle původní smlouvy a dle původní normy. Že by s nimi dáhy nemohly jezdit by tak byl jejich problém.

0/−2
18.11.2015 7:00

M59a38r94t82i88n 86V90o16t80a11v80a 6198508941525

A proč by asi nemohli? Siemens Taurus byl také vyvynut podle původní normy a jezdí s ním bez problémů ...

+5/0
18.11.2015 8:26

M56a65r81t77i36n 63V38o48t66a21v17a 6178478821335

Hups chybička se vloudila ... Sorry za tu hrubku

0/0
18.11.2015 8:26

J49i69n43d80ř55i24c62h 81Š70k85o43p43e50k 4775791820485

jezdit se strojem vyvinutým dle staré normy lze pouze v případě, že ho uvedou do provozu před platností normy nové.

Takže pokud měli v zadání, že dodají lokomotivu např. do konce roku 2010 a bude odpovídat normě té a té a v roce 2009 se změní norma, tak bez úprav lokomotivu nelze provozovat

+2/−2
18.11.2015 8:57

J26i72r84k31a 98D17v14o49ř33á74k 4665430323748

To je nesmysl. Stačí když před platností nových norem byla věc podstatně rozpracovaná podle norem starých. Chápu že Škodovka chtěla raději vyvíjet podle nových (na čemž si ale pak skoro vylámala zuby), je ale dost trapas, že to házejí na ČD nebo EU. A žere jim to dokonce i arbitr.

+5/0
18.11.2015 10:22

J82i98n43d28ř56i69c79h 61Š70k10o51p28e94k 4645761940145

to bych chtěl vidět, že stačí, když věc byla rozpracována dle staré normy a může se do provozu uvést i po platnosti normy nové.

Kdyby to tak fungovalo, prodávala by se auta se starší normou ještě roky po norně nové (když to přeženu)

0/−3
18.11.2015 10:33

J25i42ř37í 33N98o66v59á64k 3483439728516

Taky se prodávají ;-D

+3/0
18.11.2015 10:41

J74i39n17d13ř51i20c68h 67Š78k46o64p90e55k 4925331590975

prodávají, ale nevyrábí.

Můžou doprodat vyrobené kusy

0/0
18.11.2015 10:57

M64i84r53o67s96l71a39v 16Z42i54k74m44u61n96d 6158402277968

Podstatné je, co požaduje nezávislý úřad schvalující způsobilost vozidel pro provozní nasazení v konkrétním státě. Německý EBA, jehož rozhodnutí akceptují ostatní podobné národní úřadu se určitě nebude řídit vaší představou ... žadatel musí skákat tak jak píská EBA ... jinak si může lokomotivy vystavit někde na nádraží ...

+1/0
18.11.2015 11:06

P57e76t87r 87M60a35r83š45o57u62n 5905688176206

problém je, že on si je může vystavit i nyní, že? dražší a nové normy stejně nesplnuje (tedy nemá to razítko)

0/0
20.11.2015 18:37

P66e40t88r 44M17a66r30š71o19u41n 5225148356226

No a to by možná stálo za to zjistit (teď nemám čas) , kdy se norma měnila a kdy byl termín dodání. Ono taky ta lokomotiva má několik let zpoždění.

Takže klidně si dovedu představit, že v době původního termínu dodání, ještě klidně mohla mít staré normy. Jenže pak už by ji dál Škodovka nikomu jinému neudala, že? Takže si za státní začala vyvíjet nový výrobek?

0/0
20.11.2015 18:39

K14a12r12e93l 50J61a16n61í50k 9878952645174

Tak Škoda Trensportation je tuším Martin Roman a myslet si, že ten si to neuměl smluvně ohlídat do podobného absurdna, je naivní.

+10/0
18.11.2015 1:50

D71a87n93i57e78l 63V15á36c51h39a73l 3516818895906

To je trochu mimo, tenhle člověk už s tím nemá dávnou nic společného.

0/−2
18.11.2015 9:28

M55i26r77o29s23l79a19v 45Š58u88b66í22k 6686143345372

proč se STRESOVAT http://perform-ers.com/contest/your-favorite-song-9/watch?m=1064  [>-][>-][>-]

0/0
18.11.2015 0:20

K93a29r69e65l 64N47o53v27á55k 1554588973746

"Škoda Transportation vyrostla především na zakázkách pro České dráhy, které ji firma dávala velmi často buď zcela bez soutěže, nebo v soutěžích, kde si České dráhy vymyslely nesmyslné parametry, aby se nemohl přihlásit nikdo jiný."

Třeba jako šíře dveří ve vlacích RegioPanter :-)

+4/0
17.11.2015 23:37

J60i63r76k20a 33D71v58o41ř78á85k 4865570183838

Až na to, že s tou šířkou dveří jsou sice v menšině, ale nejsou jediné. Takže ono to zas tak nesmyslné nebude... ;-)

0/−1
18.11.2015 10:25

R22o30m74a48n 23J81e35s48c24h86k69e 9318895617395

RegioPanter je krám. Chybí stěny, chybí koše , police, kam se nic nevleze. V zimě táhne na záda.

0/0
18.11.2015 18:01

V74a94c33l62a86v 59H23a15j58e91k 3926119649

v Desirech a Stadlerech ty dveře nejsou taky.

0/0
18.11.2015 19:08

J45a86n 89M78a76n88d45í42k 2438353821597

Kdyby České Dráhy byly soukromník nebo silná státní společnost jako třeba DB, nikdy už Škodovce vlastněné anonymními společnostmi z Marshallových ostrovů a Guersey žádnou zakázku nezadá, ale tady kvůli nesmyslným zákonům prostě musí. Škoda Transportation, která mimo jiné intenzivně lobuje za nestavění vysokorychlostních tratí (jednodušší než na ně naprojektovat vlaky), je hlavní kat české železnice.

+5/−2
17.11.2015 23:34

K60a78r38e38l 95N46o11v36á51k 1264558213626

"za nestavění vysokorychlostních tratí " Lobují všichni kdo mají rozum a kalkulačku.

To co je v zahraničí je pro Československo nereálné pro profil krajiny. V Německu běžný profil krajiny s kolejemi pro 220-230km je v ČR/SR ekvivalentem pro 140-160km/h. Na tratích mimo Beroun-Praha-Bohumín či Beroun-Praha-Brno není nikdy reálné překročit rychlost 140km a to jen na částích ůseků(náklady jednotky miliard) mít na ostatních úsecích rychlost 200+ je o stovkách miliard za narovnání krajiny.

Soused je projektant u Sždc.

+3/−9
17.11.2015 23:41

M83a31t34ě69j 60V42o64n89d41ř47i58č50k82a 4404200848506

Možná že je soused projektantem SŽDC je právě důvod, proč se tvrdí, že to nejde. Dosavadní projektanti mohou být proti ze stejného důvodu, jako škoda.

+4/0
18.11.2015 4:55

I39v61o 88B37o13u10š61e 5362297628

V CR nikdy nic nejde....... Inu zatim to z Prahy do Berouna jede rychlosti asi 70 km/hod, asi jako za Rakouska......

+4/0
18.11.2015 6:14

J96a63n 63Č18e44k72a32l 7649365604214

Jasně, a proto se teď otvírá VRT skrz Duryňský les, že... Ale hlavně že "to nejde"...

+4/0
18.11.2015 9:41

J19i65r32k26a 95D87v96o90ř47á94k 4275940403418

Zvláštní, že v okolních zemích to mají za problém, který ale normálně vyřešili. Že vy nezkušeností (mírně řečeno) projektantů SŽDC? Proč tedy na to nepustí projektanty ze zahraničí, kteří takové problémy dávno řešili a vyřešili?

Je snad tak hloupý, že "chce" stavět VRT ve stopě stávajících koridorů, tedy ve stopě tratí postavených geometricky na provoz před 100-150 lety?;-D

+3/0
18.11.2015 10:31

J15o81s10e94f 93H30o69n97e16š 7441362430823

V Itálii jezdí FRECCE a tam si s kopečky poradili

+1/0
18.11.2015 11:09

J93a41n 47Č67e87k30a23l 7789505794704

Apeniny jsou přece placka, to Vysočina je jiná liga... ;-D;-D

+1/0
18.11.2015 13:22

J80i82ř65í 47K32o71c59u67r45e23k 6145414265818

Přesně, rovinaté Apeniny a nížina Cordiliéra Ibérica. Vždyť i v Rakousku se staví nové tratě jenom v rovině, jako třeba Koralmbahn. Gotthard Basis Tunnel je taky v rovině.

Krom toho VRT potřebuje sklony do 8 ‰, jinak by se ten vlak nerozjel. Zatímco na konvenčních tratích jsou spády až 25 ‰  Díky tomu tam může nákladní vlak a nejsou potřeba šílené tunely. To, že ve světě jezdí vlaky po VRT ve spádech až 40 ‰ je dáno tím, že mají jinou fyziku.

0/0
18.11.2015 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.