Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy prohrály spor o lokomotivy. Škodě zaplatí přes miliardu

České dráhy nezískají téměř miliardu korun za pozdní dodání lokomotiv řady 380 od Škody Transportation. Naopak budou muset přes miliardu korun zaplatit. Rozhodnutí potvrdily iDNES.cz zdroje z Českých drah i Škody Transporation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31í39ť12a 14K47r17u77t29i97š 1140474185377

Co k tomu dodat? Jedině to, že státní organizace neumí uzavřít jasnou smlouvu s přesným zadanim a definovanymi pokutami za její neplnění.

0/0
18.11.2015 21:27
Foto

J39i53ř13í 24I69n30c52z95é13d29y 2634605241699

Toto je transparentni priklad toho jak nefunguje stat. Tady vam budou ti Babisove a Sobotkove den co den vykladat jak dobre oraji a jak setri miliony a pak buch miliarda do soukrome firmy a v televizi resi nesmysly typu policejni zasah v Parizi.;-D;-D;-D;-D

+1/−3
18.11.2015 17:46

P27e64t31r 76M72a36r19š29o68u27n 5115158596896

jasne, před několika roky tu smlouvu na dodávku lokomotiv podepisoval Babiš... ;-D ano vám stačí ještě menší nesmysly než zátah v Paříži...

0/0
20.11.2015 18:31

J27i50ř43í 89E33u79l72e17r 5368709656986

Jedině RegioJet!

0/−2
18.11.2015 13:09

R70o28m19a48n 52J32e46s47c12h42k82e 9708445107305

Je to krám. Chybí koše, poličky kam se nic nevleze a stěny - v zimě táhne na záda. Vemte si ho domů. Jezdím 5 krát týdně odpoledne.

+1/0
18.11.2015 17:51
Foto

B34o44h95u68m25i92l 16P84r78o29c70h90á89z66k19a 2383591203731

Co takhle zrusit Ceske Drahy? Normalni firma by takoveho dodavatele doslova oholila, ale CD se nechaji sproste o....t! Kdo vede jejich pravni oddeleni?

0/−4
18.11.2015 12:53

J65a90n 19Č29e74k77a67l 7219865844664

Spíš kdo všechno je pod vlivem Škodovky...

+1/0
18.11.2015 13:21

S71t55a32n58i47s72l39a12v 50S16r64b42a 4395284808414

líbí se mi, jak se nyní Ťok i Babiš naoko čertí. přitom například skanska pod ťokem nedodala včas jedinou stavbu a přesto jí stát platil normálně.

+2/0
18.11.2015 11:40

I56v79o 92H13u33b60á70l44e39k 1248240304890

je třeba říct to podle mého názoru nejdůležitější - škoda dodala lokomotivy s obrovským zpožděním -cca 5let, a nebyla splněna jedna z podmínek - dodnes nemají povolení, licenci na železnicích v zahraničí. Nechápu tedy absolutně, za co má čd platit ? a rozhodčí soud ?to  je diskuse na dlouhé hodiny, já bych některé tyto "soudce" okamžitě postavil před soud, stejně jako některé "znalce" apod.

+1/0
18.11.2015 11:39

P56e81t28r 10N21ě57m25e67č40e29k 1452984562693

Ono jde o to, kolik z těch peněz skončí zpět na účtech představitelů ČD.....přijde mi to jako: "no, snažili jsme se, ale bohužel". To, že ČD a Škoda mají nadstandartní "spolupráci" je víc než zřejmé již drahně let....

+2/0
18.11.2015 11:36

J67a11r57o78s10l93a46v 21D40o93f80f43e21k 2832870290333

Neměli by to zaplatit ti,co to zavinili,nechápu proč to  musi platit vlastně i každý zaměstnanec,protože na peníze firmy pracovali všichni..

0/0
18.11.2015 11:08

J57a18r22e93k 34K45a41l28i70v65o73d25a 7606563141756

Ono je to ještě lepší, zaplatíme to všichni, neboť je to státní firma.

0/0
18.11.2015 11:39
Foto

P90a13v43e80l 44M23a36k53o44v50e34c 8298765451

Arbitráže a soudy s Českou republikou, případně státními firmami patří mezi nejvýnosnější "obor" podnikání. Česká republika je 3. nejčastěji žalovaný stát na světě...Za právní služby u těchto sporů jsme zaplatili (daňoví poplatníci) přes 2 miliardy korun...:-(

+2/0
18.11.2015 11:04

L40i79b20u94š87e 89V44r74á42n64o25v60á 4397375710948

Možná jsem naivní, ale pořád ještě více věřím soudům, které prostudují tisíce faktů a rozhodnou podle svého právního vzdělání, než novinářům, kteří se výrazně přiklánějí na jednu stranu hned od začátku sporu. 

Takže podle všech článků napsané na toto téma by to bylo opravdu nehorázné rozhodnutí. 

Nyní je ale vidět, že spousta faktů nám byla zatajena (možná je neměl ani sám pisatel) a zřejmě byla opravdu v právu druhá strana sporu.

+1/−5
18.11.2015 8:54

J79o47s75e67f 30H80o53n48e87š 7431812670583

To je čertovo kopítko arbitráží-nemusí se řídit právem a mohou zavádět úsudek

+2/0
18.11.2015 11:05

M82a20r22t50i34n 34Š92u14l65c 2677249410255

Zkuste si někde přečíst, co je to rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. A třeba přijdete na to, že se zákony a státem zřizovanými soudy, natož s právním vzděláním nemá mnoho společného...

+1/0
18.11.2015 14:19

J69a77n 64S82ů83r97a 4805483703852

Podle čeho je to nyní vidět?

+1/0
18.11.2015 23:04
Foto

K53a19r25e59l 35H71r16u53š18k75a 2251581548137

Jen houšť a větší kapky. ČD už konečně potřebují položit na lopatky, ať je koupí nějakej opravdu schopnej dopravce a zmizí tenhle socialistickej relikt.

+1/−16
18.11.2015 7:12

J20i14n13d78ř89i24c78h 60Š35k15o21p74e82k 4145591820865

;-D;-D

+1/−1
18.11.2015 8:04

J20a22r33e67k 40K19a74l66i42v58o23d16a 7656983201336

A teď ještě jednou a česky....

0/0
18.11.2015 11:34

J60i72ř78í 94S12t58e56h17l91í82k 9197476595872

Nejsi tiskový mluvčí žlutého dopravce?Tobě by se líbilo ,zaplatit za zboží,pořádně je nevyužívat a potom platit pokutu.Není něco špatně?

0/0
18.11.2015 11:45

R11o93m35a87n 15J46e30s44c78h94k37e 9218575647645

Ty jsi všeho SCHOPNÝ.

0/0
18.11.2015 20:31

P54e69t15r 10M51a32r41š79o86u83n 5615658266756

myslíte ať je koupí státní DB jo?

0/0
20.11.2015 18:34

J56i98n36d16ř53i56c29h 80Š76k92o73p13e25k 4925821660905

Škodovka měla dodat vlaky dle původní smlouvy a dle původní normy. Že by s nimi dáhy nemohly jezdit by tak byl jejich problém.

0/−2
18.11.2015 7:00

M10a90r51t46i23n 14V46o18t65a69v23a 6478138531795

A proč by asi nemohli? Siemens Taurus byl také vyvynut podle původní normy a jezdí s ním bez problémů ...

+5/0
18.11.2015 8:26

M13a68r32t94i10n 14V13o18t45a73v92a 6218368481165

Hups chybička se vloudila ... Sorry za tu hrubku

0/0
18.11.2015 8:26

J47i95n29d92ř60i74c74h 38Š43k94o88p97e86k 4855151420725

jezdit se strojem vyvinutým dle staré normy lze pouze v případě, že ho uvedou do provozu před platností normy nové.

Takže pokud měli v zadání, že dodají lokomotivu např. do konce roku 2010 a bude odpovídat normě té a té a v roce 2009 se změní norma, tak bez úprav lokomotivu nelze provozovat

+2/−2
18.11.2015 8:57

J49i92r10k56a 70D87v65o85ř95á81k 4155720293918

To je nesmysl. Stačí když před platností nových norem byla věc podstatně rozpracovaná podle norem starých. Chápu že Škodovka chtěla raději vyvíjet podle nových (na čemž si ale pak skoro vylámala zuby), je ale dost trapas, že to házejí na ČD nebo EU. A žere jim to dokonce i arbitr.

+5/0
18.11.2015 10:22

J20i69n59d31ř27i27c20h 91Š15k38o39p87e10k 4215151260315

to bych chtěl vidět, že stačí, když věc byla rozpracována dle staré normy a může se do provozu uvést i po platnosti normy nové.

Kdyby to tak fungovalo, prodávala by se auta se starší normou ještě roky po norně nové (když to přeženu)

0/−3
18.11.2015 10:33

J40i41ř30í 71N42o47v58á76k 3183629168636

Taky se prodávají ;-D

+3/0
18.11.2015 10:41

J91i68n65d24ř12i78c37h 36Š64k87o24p62e56k 4875701270815

prodávají, ale nevyrábí.

Můžou doprodat vyrobené kusy

0/0
18.11.2015 10:57

M86i54r79o79s60l74a41v 98Z30i76k31m10u54n18d 6648132387238

Podstatné je, co požaduje nezávislý úřad schvalující způsobilost vozidel pro provozní nasazení v konkrétním státě. Německý EBA, jehož rozhodnutí akceptují ostatní podobné národní úřadu se určitě nebude řídit vaší představou ... žadatel musí skákat tak jak píská EBA ... jinak si může lokomotivy vystavit někde na nádraží ...

+1/0
18.11.2015 11:06

P68e73t73r 97M41a77r88š66o52u26n 5665248546756

problém je, že on si je může vystavit i nyní, že? dražší a nové normy stejně nesplnuje (tedy nemá to razítko)

0/0
20.11.2015 18:37

P41e93t31r 18M35a83r40š93o34u24n 5805118166356

No a to by možná stálo za to zjistit (teď nemám čas) , kdy se norma měnila a kdy byl termín dodání. Ono taky ta lokomotiva má několik let zpoždění.

Takže klidně si dovedu představit, že v době původního termínu dodání, ještě klidně mohla mít staré normy. Jenže pak už by ji dál Škodovka nikomu jinému neudala, že? Takže si za státní začala vyvíjet nový výrobek?

0/0
20.11.2015 18:39

K19a78r59e58l 28J73a12n53í17k 9888222125894

Tak Škoda Trensportation je tuším Martin Roman a myslet si, že ten si to neuměl smluvně ohlídat do podobného absurdna, je naivní.

+10/0
18.11.2015 1:50

D93a31n24i41e15l 31V54á68c60h86a55l 3766538815746

To je trochu mimo, tenhle člověk už s tím nemá dávnou nic společného.

0/−2
18.11.2015 9:28

M48i59r26o40s70l62a56v 72Š66u18b95í79k 6736873855422

proč se STRESOVAT http://perform-ers.com/contest/your-favorite-song-9/watch?m=1064  [>-][>-][>-]

0/0
18.11.2015 0:20

K94a32r93e46l 71N19o82v75á78k 1604668583916

"Škoda Transportation vyrostla především na zakázkách pro České dráhy, které ji firma dávala velmi často buď zcela bez soutěže, nebo v soutěžích, kde si České dráhy vymyslely nesmyslné parametry, aby se nemohl přihlásit nikdo jiný."

Třeba jako šíře dveří ve vlacích RegioPanter :-)

+4/0
17.11.2015 23:37

J13i81r74k91a 36D14v57o71ř81á41k 4365460583578

Až na to, že s tou šířkou dveří jsou sice v menšině, ale nejsou jediné. Takže ono to zas tak nesmyslné nebude... ;-)

0/−1
18.11.2015 10:25

R33o19m50a79n 80J73e53s60c53h59k45e 9138395757505

RegioPanter je krám. Chybí stěny, chybí koše , police, kam se nic nevleze. V zimě táhne na záda.

0/0
18.11.2015 18:01

V60a19c95l97a80v 62H35a31j87e47k 3836379699

v Desirech a Stadlerech ty dveře nejsou taky.

0/0
18.11.2015 19:08

J22a90n 66M98a22n61d59í65k 2378793851847

Kdyby České Dráhy byly soukromník nebo silná státní společnost jako třeba DB, nikdy už Škodovce vlastněné anonymními společnostmi z Marshallových ostrovů a Guersey žádnou zakázku nezadá, ale tady kvůli nesmyslným zákonům prostě musí. Škoda Transportation, která mimo jiné intenzivně lobuje za nestavění vysokorychlostních tratí (jednodušší než na ně naprojektovat vlaky), je hlavní kat české železnice.

+5/−2
17.11.2015 23:34

K47a51r37e24l 55N32o73v81á31k 1314318403486

"za nestavění vysokorychlostních tratí " Lobují všichni kdo mají rozum a kalkulačku.

To co je v zahraničí je pro Československo nereálné pro profil krajiny. V Německu běžný profil krajiny s kolejemi pro 220-230km je v ČR/SR ekvivalentem pro 140-160km/h. Na tratích mimo Beroun-Praha-Bohumín či Beroun-Praha-Brno není nikdy reálné překročit rychlost 140km a to jen na částích ůseků(náklady jednotky miliard) mít na ostatních úsecích rychlost 200+ je o stovkách miliard za narovnání krajiny.

Soused je projektant u Sždc.

+3/−9
17.11.2015 23:41

M76a93t96ě87j 62V42o95n45d83ř47i61č92k46a 4894770268836

Možná že je soused projektantem SŽDC je právě důvod, proč se tvrdí, že to nejde. Dosavadní projektanti mohou být proti ze stejného důvodu, jako škoda.

+4/0
18.11.2015 4:55

I32v39o 19B22o42u20š97e 5162427248

V CR nikdy nic nejde....... Inu zatim to z Prahy do Berouna jede rychlosti asi 70 km/hod, asi jako za Rakouska......

+4/0
18.11.2015 6:14

J19a55n 47Č90e69k35a59l 7459665614774

Jasně, a proto se teď otvírá VRT skrz Duryňský les, že... Ale hlavně že "to nejde"...

+4/0
18.11.2015 9:41

J74i46r88k48a 62D13v74o31ř19á42k 4955640473988

Zvláštní, že v okolních zemích to mají za problém, který ale normálně vyřešili. Že vy nezkušeností (mírně řečeno) projektantů SŽDC? Proč tedy na to nepustí projektanty ze zahraničí, kteří takové problémy dávno řešili a vyřešili?

Je snad tak hloupý, že "chce" stavět VRT ve stopě stávajících koridorů, tedy ve stopě tratí postavených geometricky na provoz před 100-150 lety?;-D

+3/0
18.11.2015 10:31

J91o31s35e44f 82H98o80n29e28š 7861892460563

V Itálii jezdí FRECCE a tam si s kopečky poradili

+1/0
18.11.2015 11:09

J91a66n 85Č54e20k63a16l 7569915304734

Apeniny jsou přece placka, to Vysočina je jiná liga... ;-D;-D

+1/0
18.11.2015 13:22

J78i16ř32í 83K32o80c22u89r98e91k 6775144335108

Přesně, rovinaté Apeniny a nížina Cordiliéra Ibérica. Vždyť i v Rakousku se staví nové tratě jenom v rovině, jako třeba Koralmbahn. Gotthard Basis Tunnel je taky v rovině.

Krom toho VRT potřebuje sklony do 8 ‰, jinak by se ten vlak nerozjel. Zatímco na konvenčních tratích jsou spády až 25 ‰  Díky tomu tam může nákladní vlak a nejsou potřeba šílené tunely. To, že ve světě jezdí vlaky po VRT ve spádech až 40 ‰ je dáno tím, že mají jinou fyziku.

0/0
18.11.2015 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.