Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestování s Českými drahami může po prohrané arbitráži zdražit, řekl Ťok

České dráhy chtějí zvrátit verdikt rozhodčího soudu, podle kterého musí zaplatit Škodě Transportation 1,2 miliardy korun ve sporu o pozdě dodané lokomotivy řady 380. Kvůli tomu se obrátí na klasický soud. Pokud by neuspěli, může to podle Ťoka vést ke zdražení jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š73t50e93f72a66n 77F21r45i83č55a 7562708673806

Ten verdikt je absurdní. Musela být makačka to vyargumentovat.

0/0
19.11.2015 17:39
Foto

J40i86ř13í 17M19a20k69o96ň 5343699764295

JO, kdo zaplatí, ten má. To platí všude - třeba skupina poslanců hrdě prohlašuje, že svojí iniciativou změnila zákon ve prospěch tel. operátorů. ;-D

0/0
19.11.2015 7:02

D16u40š45a35n 70P63i37š11i 8253921720649

Jestli ČD dostávaly lokomotivy pozdě, tak na co čekaly 5 let? Jestli dodavatel neplnil dohodnuté termíny, měly následovat smluvní pokuty a posléze odstoupení od smlouvy pro její hrubé porušení.

+5/0
18.11.2015 20:10

R43a20d98e69k 40J68a40n59a56t87a 9475656524352

Však něco podobného ČD dělaly. Velká část těch peněz, která teď mají ČD zaplatit je to, co ČD předtím odmítly Škodovce dát, protože smluvní penále ...

Tohel není první článek o tématu, řeší se to těch 5 let ...

+1/0
18.11.2015 23:20

L32u95b54o75š 26M34a94š46í71n 9809986587838

Proč by to měli platit cestující.je potřeba odhalit pravé viníky.

+4/0
18.11.2015 18:31

J91a42n 65L64a47k24o48m72ý 7971205105664

Cestující je i volič, kterej dopustil současnej bordel a tak si za něj i zaplatí...

+2/0
18.11.2015 18:48

T65o38m26á72š 27O92č79e81n45á41š41e56k 2493751487680

Cestování hromadnou dopravou je hodně drahá záležitost, to ať se na mě nikdo nezlobí a ještě by měli zdražit? Je to jednoduchá matematika, cesta z domova do Prahy hromadnou vyjde cca na 200 Kč na osobu. A když pojedu autem, cena je při ceně 30Kč/l 201,92Kč na auto, Při dvou dospělých a dvou dětech, opravdu jednoduché počty...

0/0
18.11.2015 18:11

R95a48d28e69k 80J83a47n27a89t33a 9985516134612

To berete opravdu "jednoduše". Zapomněl jste, že při cestě autem existují i jiné náklady než cena pohonných hmot. A zapomněl jste, že železnice poskytuje spoustu slev, od skupinové slevy až po slevy pro časté cestující.

+1/0
18.11.2015 19:26

P33a85v53e19l 60M94a78t73a53s 1861295750487

Pokud se rozhoduji mezi vlakem a autem, hrají nejpodstatnější roli okamžité náklady, tj. cena jízdenky x cena pohonných hmot. To ostatní sice taky platím, ale v okamžiku rozhodování už mě to tak nezajímá!

0/−1
18.11.2015 20:18

R60o11m18a25n 70J74e79s76c59h90k40e 9858805907985

Kdo jede vlakem občas, žasne na cenou. Já také, když vidím průvodčí a prodává jízdenky. Dříve stál vlak 1 Kčs 10 km, dnes tuším 16 Kč. Platy ani důchody se tolikrát nezvedly. Na slevu si musíte koupit kartu a ta také stojí peníze.

+1/0
19.11.2015 19:06

M78a83r18t55i12n 39F25r52y89š32č93o40k 7493143457866

Plus za slevovou kartu. O zbytku vašich tvrzení lze s úspěchem pochybovat, stačí nahlédnout do oficiálního ceníku Českých drah. 1 km stojí v základní ceně, tedy beze všech slev, pro dospělého cetujícího (15+) přesně 10 Kč. Viz http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik1-14-12-2014.pdf

0/0
20.11.2015 12:12

Š54i15m84o54n 31D89a54l64e59c90k80ý 8450134826105

Určitě víte, že u auta neplatíte pouze benzín. A nelze opomenout, že jste to auto musel za několik set tisíc koupit. Ale souhlasím, že pokud se s někým vezete a přispíváte pouze na benzín, tak to opravdu vychází o dost levněji a o ještě více rychleji.

+2/0
18.11.2015 19:48

P85e64t60r 55J98a44r60o88š 2174461485207

Auto se da poridit i za par tisic. Nemusite mit zrovna posledni model. Coz se rozhodne blizi mnohem vice i tem CD.

+2/−1
18.11.2015 20:02

J40i44ř46í 56P17l79a44v70s75k32ý 9820546421409

chapu to spravne, ze podle toka se ceske drahy mohou v obchodnich vztazich chovat jako vepr domaci, a kazdy, komu se takove obchodni vztahy nelibi, je osklivy, zly a nemravny ?

mezi obchodnimi partnery obvykle plati nejake smlouvy, a tedy i smluvni podminky ... a nevidim jediny duvod, proc by zrovna ceske drahy mely mit z tech smluvnich podminek nejakou vyjimku a nemusely se jimi ridit.

zaverem jedna rada pro management cd: at zrusi odborarum rezijky, a budou mit na pokutu penez dost ;-)

+3/−4
18.11.2015 16:22

P17e43t31r 51N42o10v95o90t72n38y 1411510651

Management režijky zrušit nemůže. Tak možná zaměstnancům ČD a jejich rodinným příslušníků. Těm ostatním, kterých bude daleko víc ale ne.

+2/0
18.11.2015 16:36
Foto

M17i92l25o77š 17H82o79v23o30r22k43a 2730643676217

Uvidíte, že se ČD i Škoda dohodnou. Pokud arbitráž rozhodla ve prospěch Škodovky, tak k tomu měla důvod na základě smluv. Člověk, který ví, jak tyto arbitráže probíhají (arbitry schvalují obě strany!), tak ví i to, že ovlivnění výsledku je absurdní...

+1/−1
18.11.2015 15:28

V34l63a80d15i22m68í36r 27C67i64h14l47a 8231498707183

Když Ťuk není schopen odhalit a obvinit viníka, nemá na ministerstvu co dělat. Rv

+4/−5
18.11.2015 15:22

Z25d64e24n37ě76k 59J53o74n71á62š 9261869306870

Dodavatel snů.....

+2/0
18.11.2015 15:07

J77o76s42e83f 65F18i56l36i39p 3961792750

Měl by to zaplatit viník né p. Ťok?

+1/−1
18.11.2015 15:06

Z57d22e13n44ě65k 72J58o14n28á18š 9501399446730

no může to zdražit, ale spousta lidí s tím taky nemusí dál jezdit....

+4/0
18.11.2015 15:03

P19e15t43r 58J51a49r95o79š 2864361155397

Jinymi slovy, ze by diletanstvi podniku meli zaplatit zakaznici? Hmm, no jak myslite...

Me by hlavne zajimalo kdo tam tu inflacni dolozku pridal a odsouhlasil ;-O

+16/0
18.11.2015 15:00

M82i62r60o88s35l27a57v 10R12ů41ž70i37č96k52a 2377268685697

Zavřít arbitra.

+1/0
18.11.2015 14:58

J36i12ř49í 91P97l51a91v79s54k40ý 9780776341769

nebylo by ekonomicky vyhodnejsi zavrit ceske drahy ?

0/−5
18.11.2015 16:23

R38o35m89a95n 52J39e81s32c81h43k71e 9778435157615

Nebylo by ekonomicky výhodné této zemi zamávat a odstěhovat na pustý a teplý ostrov ?

0/0
19.11.2015 19:14

O97l21d79ř20i27c10h 13J88a90n63e19č95e55k 8719266303331

a mimochodem, jak vlastně může ministerstvo nařídit tomu samému subjektu zdražit, když mu nedokáže zabránit žalovat jím vypisované soutěže? ;-D

0/−1
18.11.2015 14:56

R16a93d97e70k 62J41a72n39a86t13a 9295156294302

Ministerstvo někomu nařizuje zdražit? Ťok jen řekl, že to může vést ke zdražení jízdného. To může prohlásit kdokoliv, klidně i vy.

+4/0
18.11.2015 17:29

T17o85m28á56š 29M98o66r17a76v34č46í97k 3427436433355

Zdražit můžou, ale to jen těm chudákům, kteří necestují po 1. a 2. koridoru, kde je konkurence.

+1/−2
18.11.2015 14:46

O59l65d22ř47i71c49h 17J89a45n78e16č80e39k 8959836833701

jo, hlavně by měli zdražit na trase Praha - Ostrava, aspoň na ceny z roku 2005.

a vůbec zrušit všechny ty akční, superakční a včasné jízdenky.

+2/−5
18.11.2015 14:45

P43e12t19r 37N25o96v30o65t97n27y 1731340631

A to jako proč?

+6/0
18.11.2015 14:45

T97o39m95á61š 52M63o91r80a57v67č78í37k 3207496923855

Už jen z toho důvodu, že ty dotované ceny byly opravdu legrační (ale ne tím, že byly kvůli dotacím nízké, že?):D

0/0
18.11.2015 14:48

O76l79d50ř61i37c98h 41J33a97n44e68č90e81k 8729316433641

aby tam (do Ostravy) tolik neprodělávaly

0/−2
18.11.2015 14:48

P80e79t76r 83N77o52v30o90t89n84y 1441390981

Když vám odejdou zákazníci, tak vyděláte víc?

+3/0
18.11.2015 14:49

O14l56d37ř78i31c46h 32J71a36n98e97č71e62k 8189946113981

takže průšvih s lokomotivami pro hlavní (konkurenční) tratě (ať už se bavíme o konkurenci aut, autobusů nebo jiných železničních dopravců) mají zaplatit cestující na zapadlých lokálkách, kteří už teď platí dvojnásobek toho co cestující na koridoru, ačkoliv jezdí 20 let starými motoráky?

a i kdyby ano a ČD to přineslo vyšší tržby, tak ministerstvo a kraje musí adekvátně snížit úhrady prokazatelných ztrát, neboli ČD by to žádné dodatečné peníze nepřineslo. cena za lokomotivy na koridoru nikterak náklady na lokálce neovlivní, takže pokud jsou příjmy dopravce na lokálce dané náklady (tržby z jízdného + doplatek ztrát), nemohou ani při růstu tržeb vzrůst, dokud provoz stále bude ztrátový.

ČD by měly být rozděleny na firmu provozující dotovanou dopravu a na firmu provozující dopravu 'na komerční riziko dopravce'. pak by se ukázalo, jak ta pendolina vydělávají.

a pokud předmětné lokomotivy zajišťují ministerstvem objednanou dotovanou dopravu, tak hold ministerstvo musí zvýšit úhrady, když se kvůli lokomotivám zvýší prokazatelná ztráta.

0/−2
18.11.2015 15:09

P84e45t45r 72N39o68v26o12t98n37y 1301700461

Ty lokomotivy určitě nejezdí jen Praha-Ostrava. A kam až byste to chtěl dělit?  To jako že by v případě vstupu nějakých jiných dopravců na státem/krajem kupované linky museli oni své firmy rozdělit, pokud by někde jinde jezdili na sebe?

+3/0
18.11.2015 15:19

O24l96d93ř98i39c21h 63J12a51n84e20č91e54k 8809786223251

jezdí ty lokomotivy vůbec na nějakých komerčních linkách, co jsou vlastně komerční linky vyjma pendolin a EC/IC Praha - Ostravsko?

pokud jezdí (výlučně) na dotovaných spojích, tak má prostě ministerstvo zaplatit vyšší prokazatelnou ztrátu.

ad. dělení firem - u soukromníka je to něco jiného. ten těžko bude za každou cenu držet ztrátovou linku a pokud ano, ta ho může stáhnout do konkurzu. ale dokážete si představit v konkurzu ČD? potíž je v tom, že v soukromé firmě má příslušný ředitel zodpovědnost majitelům, pokud není (spolu)majitelem sám a pak rozhoduje o vlastních penězích. ale vedení ČD jsou pouze dosazení úředníci bez jakékoliv zodpovědnosti. žádný šéf ČD přeci nedopustí, aby ČD opustily linku Praha - Ostrava - přitom je mu jedno, jestli tam stát tratí 100 milionů nebo miliardu ročně. ať si kdo chce co chce říká, řeči o 'komerčním riziku firmy' jsou žvásty, hospodaření ČD se přímo promítá do rozpočtu ministerstva a tím celého státu.

0/0
18.11.2015 15:33

M43i34c89h89a10l 97T92i35m74k87o 3213764314195

dělit dále CD na dotovanou a nedotovanou dopravu je nesmysl. Už úplně stačí, že se to rozdělilo na CD, CD Cargo a Spráu železnic. Nyní by už defakto ze zákona měl fungovat režim, že se o jednotlivé dotované spoje bude soutěžit v otevřených výběrových řízeních, tzn. je na dopravcích, aby si provedli kalkulaci, co je pro ně finančně únosné a s čím tam chtějí jezdit. Tudíž už nelze aplikovat režim "vykaždte ztrátu a my vám to zacálujem". To že si CD neumí koupit lokomotivy je její problém a není důvod, aby za to dostávala vyšší dotace.

+1/0
18.11.2015 16:11

O12l11d88ř84i10c77h 62J78a82n46e96č42e60k 8359796843871

jenže ten systém zatím s výjimkou několika regionálních tratí nefunguje, mj. proto, že ČD soutěže neustále samy torpédují.

ano že si ČD neumí koupit lokomotivy by měl být jejich problém, stejně jako to, zda provozují na vlastní komerční riziko ztrátové spoje - stejně jako u všech ostatních (soukromých) dopravců. jenže to je jednak managementu jedno, protože jak už jsem napsal, to jsou úředníci bez zodpovědnosti, druhak kdo tento problém zaplatí? vlastník, který si tam ty úředníky dosadil, tedy ministerstvo, tedy v důsledku daňový poplatník.

a dělit ČD na část pro dotovanou a nedotovanou dopravu - ano nesmysl to je, ale očividně není jiný způsob, jak ukázat, zda je jejich nedotované podnikání udržitelné - tj. není dlouhodobě ztrátové.

0/−1
18.11.2015 16:20

P47e89t83r 92N94o79v56o23t97n10y 1721630331

Jediný, kdo to torpéduje je MD, protože neumí správně vypsat VŘ.

0/0
18.11.2015 16:27

P51e34t29r 74N18o90v64o95t77n44y 1611640511

Když se to vezme do důsledků, tak žádné dotované podnikání nemají.

0/0
18.11.2015 16:28

R52o92m66a47n 67J55e89s98c73h86k47e 9258165307425

Které jsou ty regionální trati,  co "fungují" ?

0/0
19.11.2015 19:15

T70o12m 76O88n24d59ř94í71k 7234843271873

...předseda představenstva se jmenuje Krtek, takže jasnej tunel...;-)

+4/−1
18.11.2015 14:44

K29a91r68o55l31í38n53a 37H62o56r60o42v27á 3739333775472

No výborně. Špatná práce vedení a právníků ČD se přenese na zákazníky. To máme fakt radost.:-/

+19/0
18.11.2015 14:39

L80u59b11o69š 32O34t74t 3666710500914

Moc by mne zajímalo, kdo takovou smlouvu za ČD podepsal. Pokud stát uzavírá smlouvu, je  ve většině případů  nevýhodná pro něj. To je místní folklór, nebo právníky platí druhá strana?

+17/0
18.11.2015 14:38

M57i30r53o61s50l67a69v 17Z14i41k26m85u62n92d 6788242517438

Statutární orgán, nikdo jiný to udělat nemůže, Jenže statutární orgán nesjednává detaily ... asi tak jako Putin s Obamou neřeší detaily, ale znají dva tři základní body ...   o kterých pak melou na tiskovce ...

0/0
18.11.2015 15:10

K71a49t35e26ř34i41n34a 25K27o96z66á93k87o58v87á 2618791425128

Jako občasný zákazník ČD NEBUDU, pane ministře, rukojmím Vaším ani této zkostnatělé socialistické firmy!!!

+6/−8
18.11.2015 14:29

J97a91n 58D14r25b72u15š64e72k 2484763522

Ten původní nadpis článku byl lepší. Takový méně bulvární. Ale co už...

+2/−1
18.11.2015 14:22

P19a33v32e98l 10M65a40t95a21s 1361345490717

ZDRAŽIT??

Tak to přijdou o poslední věrné zákazníky. To už vyjde výhodněji cesta vlastním autem!

+1/−4
18.11.2015 14:22

O50l20d53ř66i97c11h 22J46a21n52e51č22e45k 8199536293761

vlastním určitě ne, možná tak zadarmo půjčeným.

+4/0
18.11.2015 14:45

T61o76m50á54š 57M70o64r58a86v94č48í46k 3897706673195

Třeba firemním:)

+2/0
18.11.2015 14:50

P41a74v62e61l 96M73a46t63a16s 1961795800867

Kupodivu vlastním. Dálky jezdím za méně než 1Kč/km - auto s menším objemem na LPG.

+2/−1
18.11.2015 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.