Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestování s Českými drahami může po prohrané arbitráži zdražit, řekl Ťok

České dráhy chtějí zvrátit verdikt rozhodčího soudu, podle kterého musí zaplatit Škodě Transportation 1,2 miliardy korun ve sporu o pozdě dodané lokomotivy řady 380. Kvůli tomu se obrátí na klasický soud. Pokud by neuspěli, může to podle Ťoka vést ke zdražení jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š52t15e19f71a80n 38F88r70i21č16a 7472658893516

Ten verdikt je absurdní. Musela být makačka to vyargumentovat.

0/0
19.11.2015 17:39
Foto

J62i45ř88í 75M51a43k38o24ň 5123549474975

JO, kdo zaplatí, ten má. To platí všude - třeba skupina poslanců hrdě prohlašuje, že svojí iniciativou změnila zákon ve prospěch tel. operátorů. ;-D

0/0
19.11.2015 7:02

D21u36š38a22n 46P78i58š30i 8393601270629

Jestli ČD dostávaly lokomotivy pozdě, tak na co čekaly 5 let? Jestli dodavatel neplnil dohodnuté termíny, měly následovat smluvní pokuty a posléze odstoupení od smlouvy pro její hrubé porušení.

+5/0
18.11.2015 20:10

R45a81d81e39k 41J43a94n18a47t49a 9645526624502

Však něco podobného ČD dělaly. Velká část těch peněz, která teď mají ČD zaplatit je to, co ČD předtím odmítly Škodovce dát, protože smluvní penále ...

Tohel není první článek o tématu, řeší se to těch 5 let ...

+1/0
18.11.2015 23:20

L57u93b14o17š 97M44a51š26í52n 9919616847188

Proč by to měli platit cestující.je potřeba odhalit pravé viníky.

+4/0
18.11.2015 18:31

J15a72n 87L27a63k16o46m20ý 7981425165644

Cestující je i volič, kterej dopustil současnej bordel a tak si za něj i zaplatí...

+2/0
18.11.2015 18:48

T82o54m58á85š 41O63č51e73n50á32š93e18k 2103201537300

Cestování hromadnou dopravou je hodně drahá záležitost, to ať se na mě nikdo nezlobí a ještě by měli zdražit? Je to jednoduchá matematika, cesta z domova do Prahy hromadnou vyjde cca na 200 Kč na osobu. A když pojedu autem, cena je při ceně 30Kč/l 201,92Kč na auto, Při dvou dospělých a dvou dětech, opravdu jednoduché počty...

0/0
18.11.2015 18:11

R36a69d17e89k 83J42a27n41a62t17a 9895916884302

To berete opravdu "jednoduše". Zapomněl jste, že při cestě autem existují i jiné náklady než cena pohonných hmot. A zapomněl jste, že železnice poskytuje spoustu slev, od skupinové slevy až po slevy pro časté cestující.

+1/0
18.11.2015 19:26

P62a48v58e20l 61M10a27t20a62s 1231965720777

Pokud se rozhoduji mezi vlakem a autem, hrají nejpodstatnější roli okamžité náklady, tj. cena jízdenky x cena pohonných hmot. To ostatní sice taky platím, ale v okamžiku rozhodování už mě to tak nezajímá!

0/−1
18.11.2015 20:18

R73o43m19a25n 83J39e35s25c80h71k64e 9228945777505

Kdo jede vlakem občas, žasne na cenou. Já také, když vidím průvodčí a prodává jízdenky. Dříve stál vlak 1 Kčs 10 km, dnes tuším 16 Kč. Platy ani důchody se tolikrát nezvedly. Na slevu si musíte koupit kartu a ta také stojí peníze.

+1/0
19.11.2015 19:06

M53a87r82t45i96n 48F19r35y19š43č16o38k 7963383267506

Plus za slevovou kartu. O zbytku vašich tvrzení lze s úspěchem pochybovat, stačí nahlédnout do oficiálního ceníku Českých drah. 1 km stojí v základní ceně, tedy beze všech slev, pro dospělého cetujícího (15+) přesně 10 Kč. Viz http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik1-14-12-2014.pdf

0/0
20.11.2015 12:12

Š12i57m32o80n 74D21a27l64e49c53k79ý 8680894466725

Určitě víte, že u auta neplatíte pouze benzín. A nelze opomenout, že jste to auto musel za několik set tisíc koupit. Ale souhlasím, že pokud se s někým vezete a přispíváte pouze na benzín, tak to opravdu vychází o dost levněji a o ještě více rychleji.

+2/0
18.11.2015 19:48

P31e79t77r 98J33a68r47o33š 2754181545427

Auto se da poridit i za par tisic. Nemusite mit zrovna posledni model. Coz se rozhodne blizi mnohem vice i tem CD.

+2/−1
18.11.2015 20:02

J96i98ř40í 48P62l64a72v95s75k59ý 9450886481399

chapu to spravne, ze podle toka se ceske drahy mohou v obchodnich vztazich chovat jako vepr domaci, a kazdy, komu se takove obchodni vztahy nelibi, je osklivy, zly a nemravny ?

mezi obchodnimi partnery obvykle plati nejake smlouvy, a tedy i smluvni podminky ... a nevidim jediny duvod, proc by zrovna ceske drahy mely mit z tech smluvnich podminek nejakou vyjimku a nemusely se jimi ridit.

zaverem jedna rada pro management cd: at zrusi odborarum rezijky, a budou mit na pokutu penez dost ;-)

+3/−4
18.11.2015 16:22

P64e38t57r 71N62o86v63o38t39n72y 1691770261

Management režijky zrušit nemůže. Tak možná zaměstnancům ČD a jejich rodinným příslušníků. Těm ostatním, kterých bude daleko víc ale ne.

+2/0
18.11.2015 16:36
Foto

M56i93l12o89š 83H75o80v77o11r83k80a 2820923406117

Uvidíte, že se ČD i Škoda dohodnou. Pokud arbitráž rozhodla ve prospěch Škodovky, tak k tomu měla důvod na základě smluv. Člověk, který ví, jak tyto arbitráže probíhají (arbitry schvalují obě strany!), tak ví i to, že ovlivnění výsledku je absurdní...

+1/−1
18.11.2015 15:28

V83l82a49d22i70m75í95r 84C45i21h78l25a 8681378307233

Když Ťuk není schopen odhalit a obvinit viníka, nemá na ministerstvu co dělat. Rv

+4/−5
18.11.2015 15:22

Z90d68e62n81ě22k 10J77o66n86á63š 9581809446270

Dodavatel snů.....

+2/0
18.11.2015 15:07

J70o77s14e23f 25F68i96l72i92p 3791442240

Měl by to zaplatit viník né p. Ťok?

+1/−1
18.11.2015 15:06

Z86d30e56n54ě66k 86J42o30n97á70š 9911619436950

no může to zdražit, ale spousta lidí s tím taky nemusí dál jezdit....

+4/0
18.11.2015 15:03

P28e90t41r 35J58a35r16o41š 2974631565717

Jinymi slovy, ze by diletanstvi podniku meli zaplatit zakaznici? Hmm, no jak myslite...

Me by hlavne zajimalo kdo tam tu inflacni dolozku pridal a odsouhlasil ;-O

+16/0
18.11.2015 15:00

M63i36r43o55s54l75a60v 64R54ů20ž79i53č42k59a 2197528645367

Zavřít arbitra.

+1/0
18.11.2015 14:58

J80i84ř31í 83P42l47a47v85s47k46ý 9590396581929

nebylo by ekonomicky vyhodnejsi zavrit ceske drahy ?

0/−5
18.11.2015 16:23

R28o33m40a87n 54J47e15s47c50h63k52e 9858415317825

Nebylo by ekonomicky výhodné této zemi zamávat a odstěhovat na pustý a teplý ostrov ?

0/0
19.11.2015 19:14

O92l97d34ř56i76c79h 23J33a25n50e94č19e93k 8459126713361

a mimochodem, jak vlastně může ministerstvo nařídit tomu samému subjektu zdražit, když mu nedokáže zabránit žalovat jím vypisované soutěže? ;-D

0/−1
18.11.2015 14:56

R85a48d65e87k 22J13a14n23a71t38a 9975896614592

Ministerstvo někomu nařizuje zdražit? Ťok jen řekl, že to může vést ke zdražení jízdného. To může prohlásit kdokoliv, klidně i vy.

+4/0
18.11.2015 17:29

T54o48m61á90š 69M79o26r34a76v77č38í31k 3927186443435

Zdražit můžou, ale to jen těm chudákům, kteří necestují po 1. a 2. koridoru, kde je konkurence.

+1/−2
18.11.2015 14:46

O21l64d24ř86i97c28h 27J77a79n36e94č57e85k 8279626783761

jo, hlavně by měli zdražit na trase Praha - Ostrava, aspoň na ceny z roku 2005.

a vůbec zrušit všechny ty akční, superakční a včasné jízdenky.

+2/−5
18.11.2015 14:45

P87e13t49r 24N29o76v94o58t56n27y 1711780761

A to jako proč?

+6/0
18.11.2015 14:45

T69o92m58á57š 51M10o70r44a81v73č22í65k 3427826613625

Už jen z toho důvodu, že ty dotované ceny byly opravdu legrační (ale ne tím, že byly kvůli dotacím nízké, že?):D

0/0
18.11.2015 14:48

O54l10d88ř34i80c78h 88J67a48n61e17č96e24k 8289506563831

aby tam (do Ostravy) tolik neprodělávaly

0/−2
18.11.2015 14:48

P30e77t53r 57N25o82v80o14t63n32y 1701660611

Když vám odejdou zákazníci, tak vyděláte víc?

+3/0
18.11.2015 14:49

O65l31d94ř68i32c46h 91J89a19n31e40č51e60k 8369816303861

takže průšvih s lokomotivami pro hlavní (konkurenční) tratě (ať už se bavíme o konkurenci aut, autobusů nebo jiných železničních dopravců) mají zaplatit cestující na zapadlých lokálkách, kteří už teď platí dvojnásobek toho co cestující na koridoru, ačkoliv jezdí 20 let starými motoráky?

a i kdyby ano a ČD to přineslo vyšší tržby, tak ministerstvo a kraje musí adekvátně snížit úhrady prokazatelných ztrát, neboli ČD by to žádné dodatečné peníze nepřineslo. cena za lokomotivy na koridoru nikterak náklady na lokálce neovlivní, takže pokud jsou příjmy dopravce na lokálce dané náklady (tržby z jízdného + doplatek ztrát), nemohou ani při růstu tržeb vzrůst, dokud provoz stále bude ztrátový.

ČD by měly být rozděleny na firmu provozující dotovanou dopravu a na firmu provozující dopravu 'na komerční riziko dopravce'. pak by se ukázalo, jak ta pendolina vydělávají.

a pokud předmětné lokomotivy zajišťují ministerstvem objednanou dotovanou dopravu, tak hold ministerstvo musí zvýšit úhrady, když se kvůli lokomotivám zvýší prokazatelná ztráta.

0/−2
18.11.2015 15:09

P96e53t43r 22N84o67v78o80t50n45y 1661630241

Ty lokomotivy určitě nejezdí jen Praha-Ostrava. A kam až byste to chtěl dělit?  To jako že by v případě vstupu nějakých jiných dopravců na státem/krajem kupované linky museli oni své firmy rozdělit, pokud by někde jinde jezdili na sebe?

+3/0
18.11.2015 15:19

O26l32d45ř53i92c84h 59J31a38n41e35č53e78k 8279266743941

jezdí ty lokomotivy vůbec na nějakých komerčních linkách, co jsou vlastně komerční linky vyjma pendolin a EC/IC Praha - Ostravsko?

pokud jezdí (výlučně) na dotovaných spojích, tak má prostě ministerstvo zaplatit vyšší prokazatelnou ztrátu.

ad. dělení firem - u soukromníka je to něco jiného. ten těžko bude za každou cenu držet ztrátovou linku a pokud ano, ta ho může stáhnout do konkurzu. ale dokážete si představit v konkurzu ČD? potíž je v tom, že v soukromé firmě má příslušný ředitel zodpovědnost majitelům, pokud není (spolu)majitelem sám a pak rozhoduje o vlastních penězích. ale vedení ČD jsou pouze dosazení úředníci bez jakékoliv zodpovědnosti. žádný šéf ČD přeci nedopustí, aby ČD opustily linku Praha - Ostrava - přitom je mu jedno, jestli tam stát tratí 100 milionů nebo miliardu ročně. ať si kdo chce co chce říká, řeči o 'komerčním riziku firmy' jsou žvásty, hospodaření ČD se přímo promítá do rozpočtu ministerstva a tím celého státu.

0/0
18.11.2015 15:33

M83i60c30h19a85l 97T82i84m80k58o 3123684314745

dělit dále CD na dotovanou a nedotovanou dopravu je nesmysl. Už úplně stačí, že se to rozdělilo na CD, CD Cargo a Spráu železnic. Nyní by už defakto ze zákona měl fungovat režim, že se o jednotlivé dotované spoje bude soutěžit v otevřených výběrových řízeních, tzn. je na dopravcích, aby si provedli kalkulaci, co je pro ně finančně únosné a s čím tam chtějí jezdit. Tudíž už nelze aplikovat režim "vykaždte ztrátu a my vám to zacálujem". To že si CD neumí koupit lokomotivy je její problém a není důvod, aby za to dostávala vyšší dotace.

+1/0
18.11.2015 16:11

O73l77d47ř66i10c14h 53J87a61n52e74č25e94k 8199726823951

jenže ten systém zatím s výjimkou několika regionálních tratí nefunguje, mj. proto, že ČD soutěže neustále samy torpédují.

ano že si ČD neumí koupit lokomotivy by měl být jejich problém, stejně jako to, zda provozují na vlastní komerční riziko ztrátové spoje - stejně jako u všech ostatních (soukromých) dopravců. jenže to je jednak managementu jedno, protože jak už jsem napsal, to jsou úředníci bez zodpovědnosti, druhak kdo tento problém zaplatí? vlastník, který si tam ty úředníky dosadil, tedy ministerstvo, tedy v důsledku daňový poplatník.

a dělit ČD na část pro dotovanou a nedotovanou dopravu - ano nesmysl to je, ale očividně není jiný způsob, jak ukázat, zda je jejich nedotované podnikání udržitelné - tj. není dlouhodobě ztrátové.

0/−1
18.11.2015 16:20

P88e25t56r 76N25o43v47o63t93n89y 1261380551

Jediný, kdo to torpéduje je MD, protože neumí správně vypsat VŘ.

0/0
18.11.2015 16:27

P70e66t56r 15N21o27v21o31t16n43y 1401850141

Když se to vezme do důsledků, tak žádné dotované podnikání nemají.

0/0
18.11.2015 16:28

R24o76m35a98n 87J91e43s55c90h16k41e 9298205837575

Které jsou ty regionální trati,  co "fungují" ?

0/0
19.11.2015 19:15

T50o70m 57O81n31d14ř47í62k 7974823861663

...předseda představenstva se jmenuje Krtek, takže jasnej tunel...;-)

+4/−1
18.11.2015 14:44

K48a64r13o21l41í10n89a 44H58o70r60o44v34á 3329243505552

No výborně. Špatná práce vedení a právníků ČD se přenese na zákazníky. To máme fakt radost.:-/

+19/0
18.11.2015 14:39

L72u57b70o55š 62O49t83t 3396920320154

Moc by mne zajímalo, kdo takovou smlouvu za ČD podepsal. Pokud stát uzavírá smlouvu, je  ve většině případů  nevýhodná pro něj. To je místní folklór, nebo právníky platí druhá strana?

+17/0
18.11.2015 14:38

M40i88r68o60s32l87a31v 23Z90i26k96m70u48n33d 6228252487438

Statutární orgán, nikdo jiný to udělat nemůže, Jenže statutární orgán nesjednává detaily ... asi tak jako Putin s Obamou neřeší detaily, ale znají dva tři základní body ...   o kterých pak melou na tiskovce ...

0/0
18.11.2015 15:10

K40a74t40e88ř90i52n29a 47K81o19z71á79k15o10v20á 2308831355828

Jako občasný zákazník ČD NEBUDU, pane ministře, rukojmím Vaším ani této zkostnatělé socialistické firmy!!!

+6/−8
18.11.2015 14:29

J38a30n 43D15r27b79u17š49e44k 2544163292

Ten původní nadpis článku byl lepší. Takový méně bulvární. Ale co už...

+2/−1
18.11.2015 14:22

P62a21v51e85l 50M60a17t26a22s 1791945220447

ZDRAŽIT??

Tak to přijdou o poslední věrné zákazníky. To už vyjde výhodněji cesta vlastním autem!

+1/−4
18.11.2015 14:22

O65l93d91ř81i42c25h 59J67a90n53e46č45e10k 8389736203671

vlastním určitě ne, možná tak zadarmo půjčeným.

+4/0
18.11.2015 14:45

T83o29m32á20š 24M26o45r11a72v71č95í79k 3327126173545

Třeba firemním:)

+2/0
18.11.2015 14:50

P54a32v11e81l 17M47a83t49a59s 1341755600717

Kupodivu vlastním. Dálky jezdím za méně než 1Kč/km - auto s menším objemem na LPG.

+2/−1
18.11.2015 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.