Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestování s Českými drahami může po prohrané arbitráži zdražit, řekl Ťok

České dráhy chtějí zvrátit verdikt rozhodčího soudu, podle kterého musí zaplatit Škodě Transportation 1,2 miliardy korun ve sporu o pozdě dodané lokomotivy řady 380. Kvůli tomu se obrátí na klasický soud. Pokud by neuspěli, může to podle Ťoka vést ke zdražení jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š93t46e47f43a40n 54F71r22i26č78a 7812228553926

Ten verdikt je absurdní. Musela být makačka to vyargumentovat.

0/0
19.11.2015 17:39
Foto

J62i32ř90í 97M60a61k92o74ň 5863109394545

JO, kdo zaplatí, ten má. To platí všude - třeba skupina poslanců hrdě prohlašuje, že svojí iniciativou změnila zákon ve prospěch tel. operátorů. ;-D

0/0
19.11.2015 7:02

D73u64š70a47n 31P48i32š81i 8763981300689

Jestli ČD dostávaly lokomotivy pozdě, tak na co čekaly 5 let? Jestli dodavatel neplnil dohodnuté termíny, měly následovat smluvní pokuty a posléze odstoupení od smlouvy pro její hrubé porušení.

+5/0
18.11.2015 20:10

R92a82d81e34k 45J58a57n11a41t11a 9885766684382

Však něco podobného ČD dělaly. Velká část těch peněz, která teď mají ČD zaplatit je to, co ČD předtím odmítly Škodovce dát, protože smluvní penále ...

Tohel není první článek o tématu, řeší se to těch 5 let ...

+1/0
18.11.2015 23:20

L28u87b45o28š 58M46a14š84í80n 9179506787568

Proč by to měli platit cestující.je potřeba odhalit pravé viníky.

+4/0
18.11.2015 18:31

J43a88n 73L26a63k12o32m15ý 7761785675394

Cestující je i volič, kterej dopustil současnej bordel a tak si za něj i zaplatí...

+2/0
18.11.2015 18:48

T37o52m37á22š 72O74č92e78n91á29š43e46k 2583491827640

Cestování hromadnou dopravou je hodně drahá záležitost, to ať se na mě nikdo nezlobí a ještě by měli zdražit? Je to jednoduchá matematika, cesta z domova do Prahy hromadnou vyjde cca na 200 Kč na osobu. A když pojedu autem, cena je při ceně 30Kč/l 201,92Kč na auto, Při dvou dospělých a dvou dětech, opravdu jednoduché počty...

0/0
18.11.2015 18:11

R17a12d73e83k 65J11a23n21a67t84a 9345746454332

To berete opravdu "jednoduše". Zapomněl jste, že při cestě autem existují i jiné náklady než cena pohonných hmot. A zapomněl jste, že železnice poskytuje spoustu slev, od skupinové slevy až po slevy pro časté cestující.

+1/0
18.11.2015 19:26

P50a19v76e87l 30M93a75t72a18s 1411565100647

Pokud se rozhoduji mezi vlakem a autem, hrají nejpodstatnější roli okamžité náklady, tj. cena jízdenky x cena pohonných hmot. To ostatní sice taky platím, ale v okamžiku rozhodování už mě to tak nezajímá!

0/−1
18.11.2015 20:18

R23o55m36a67n 24J29e67s97c74h14k83e 9738365387265

Kdo jede vlakem občas, žasne na cenou. Já také, když vidím průvodčí a prodává jízdenky. Dříve stál vlak 1 Kčs 10 km, dnes tuším 16 Kč. Platy ani důchody se tolikrát nezvedly. Na slevu si musíte koupit kartu a ta také stojí peníze.

+1/0
19.11.2015 19:06

M54a86r49t28i42n 68F78r34y68š69č28o87k 7873443927426

Plus za slevovou kartu. O zbytku vašich tvrzení lze s úspěchem pochybovat, stačí nahlédnout do oficiálního ceníku Českých drah. 1 km stojí v základní ceně, tedy beze všech slev, pro dospělého cetujícího (15+) přesně 10 Kč. Viz http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik1-14-12-2014.pdf

0/0
20.11.2015 12:12

Š36i65m46o98n 65D40a27l20e55c76k34ý 8740144926245

Určitě víte, že u auta neplatíte pouze benzín. A nelze opomenout, že jste to auto musel za několik set tisíc koupit. Ale souhlasím, že pokud se s někým vezete a přispíváte pouze na benzín, tak to opravdu vychází o dost levněji a o ještě více rychleji.

+2/0
18.11.2015 19:48

P93e64t58r 27J30a90r38o66š 2944441305677

Auto se da poridit i za par tisic. Nemusite mit zrovna posledni model. Coz se rozhodne blizi mnohem vice i tem CD.

+2/−1
18.11.2015 20:02

J96i94ř40í 78P63l80a71v56s18k88ý 9380606241699

chapu to spravne, ze podle toka se ceske drahy mohou v obchodnich vztazich chovat jako vepr domaci, a kazdy, komu se takove obchodni vztahy nelibi, je osklivy, zly a nemravny ?

mezi obchodnimi partnery obvykle plati nejake smlouvy, a tedy i smluvni podminky ... a nevidim jediny duvod, proc by zrovna ceske drahy mely mit z tech smluvnich podminek nejakou vyjimku a nemusely se jimi ridit.

zaverem jedna rada pro management cd: at zrusi odborarum rezijky, a budou mit na pokutu penez dost ;-)

+3/−4
18.11.2015 16:22

P38e72t64r 44N13o30v75o55t34n32y 1391260721

Management režijky zrušit nemůže. Tak možná zaměstnancům ČD a jejich rodinným příslušníků. Těm ostatním, kterých bude daleko víc ale ne.

+2/0
18.11.2015 16:36
Foto

M50i97l97o50š 64H44o71v29o25r24k97a 2700933416457

Uvidíte, že se ČD i Škoda dohodnou. Pokud arbitráž rozhodla ve prospěch Škodovky, tak k tomu měla důvod na základě smluv. Člověk, který ví, jak tyto arbitráže probíhají (arbitry schvalují obě strany!), tak ví i to, že ovlivnění výsledku je absurdní...

+1/−1
18.11.2015 15:28

V16l14a36d97i13m60í62r 64C12i60h40l10a 8901518707173

Když Ťuk není schopen odhalit a obvinit viníka, nemá na ministerstvu co dělat. Rv

+4/−5
18.11.2015 15:22

Z49d46e18n31ě57k 20J47o73n25á51š 9491239576660

Dodavatel snů.....

+2/0
18.11.2015 15:07

J72o19s87e39f 49F29i95l40i23p 3221872420

Měl by to zaplatit viník né p. Ťok?

+1/−1
18.11.2015 15:06

Z94d89e34n44ě80k 77J54o16n57á33š 9841209866950

no může to zdražit, ale spousta lidí s tím taky nemusí dál jezdit....

+4/0
18.11.2015 15:03

P65e61t81r 60J20a48r17o44š 2864301215617

Jinymi slovy, ze by diletanstvi podniku meli zaplatit zakaznici? Hmm, no jak myslite...

Me by hlavne zajimalo kdo tam tu inflacni dolozku pridal a odsouhlasil ;-O

+16/0
18.11.2015 15:00

M11i50r21o18s32l95a43v 25R24ů57ž48i80č70k70a 2687508185497

Zavřít arbitra.

+1/0
18.11.2015 14:58

J34i77ř51í 52P62l43a58v62s11k48ý 9350606131149

nebylo by ekonomicky vyhodnejsi zavrit ceske drahy ?

0/−5
18.11.2015 16:23

R33o29m75a13n 94J49e10s88c75h71k81e 9188235107895

Nebylo by ekonomicky výhodné této zemi zamávat a odstěhovat na pustý a teplý ostrov ?

0/0
19.11.2015 19:14

O48l79d66ř35i47c95h 42J19a57n87e76č59e69k 8939946883631

a mimochodem, jak vlastně může ministerstvo nařídit tomu samému subjektu zdražit, když mu nedokáže zabránit žalovat jím vypisované soutěže? ;-D

0/−1
18.11.2015 14:56

R54a44d57e51k 94J65a54n68a48t44a 9125796704532

Ministerstvo někomu nařizuje zdražit? Ťok jen řekl, že to může vést ke zdražení jízdného. To může prohlásit kdokoliv, klidně i vy.

+4/0
18.11.2015 17:29

T29o57m71á62š 67M68o34r64a18v89č20í27k 3247276893405

Zdražit můžou, ale to jen těm chudákům, kteří necestují po 1. a 2. koridoru, kde je konkurence.

+1/−2
18.11.2015 14:46

O93l80d82ř27i63c78h 52J48a53n24e21č66e97k 8609396383851

jo, hlavně by měli zdražit na trase Praha - Ostrava, aspoň na ceny z roku 2005.

a vůbec zrušit všechny ty akční, superakční a včasné jízdenky.

+2/−5
18.11.2015 14:45

P43e56t11r 96N41o36v30o38t88n36y 1661410761

A to jako proč?

+6/0
18.11.2015 14:45

T50o37m78á17š 49M30o96r52a89v50č15í33k 3187536563665

Už jen z toho důvodu, že ty dotované ceny byly opravdu legrační (ale ne tím, že byly kvůli dotacím nízké, že?):D

0/0
18.11.2015 14:48

O65l56d59ř80i40c80h 69J87a42n62e54č61e88k 8739526843171

aby tam (do Ostravy) tolik neprodělávaly

0/−2
18.11.2015 14:48

P76e72t82r 86N90o20v19o41t42n52y 1161950731

Když vám odejdou zákazníci, tak vyděláte víc?

+3/0
18.11.2015 14:49

O32l81d72ř71i32c78h 16J60a45n69e66č90e74k 8869756443631

takže průšvih s lokomotivami pro hlavní (konkurenční) tratě (ať už se bavíme o konkurenci aut, autobusů nebo jiných železničních dopravců) mají zaplatit cestující na zapadlých lokálkách, kteří už teď platí dvojnásobek toho co cestující na koridoru, ačkoliv jezdí 20 let starými motoráky?

a i kdyby ano a ČD to přineslo vyšší tržby, tak ministerstvo a kraje musí adekvátně snížit úhrady prokazatelných ztrát, neboli ČD by to žádné dodatečné peníze nepřineslo. cena za lokomotivy na koridoru nikterak náklady na lokálce neovlivní, takže pokud jsou příjmy dopravce na lokálce dané náklady (tržby z jízdného + doplatek ztrát), nemohou ani při růstu tržeb vzrůst, dokud provoz stále bude ztrátový.

ČD by měly být rozděleny na firmu provozující dotovanou dopravu a na firmu provozující dopravu 'na komerční riziko dopravce'. pak by se ukázalo, jak ta pendolina vydělávají.

a pokud předmětné lokomotivy zajišťují ministerstvem objednanou dotovanou dopravu, tak hold ministerstvo musí zvýšit úhrady, když se kvůli lokomotivám zvýší prokazatelná ztráta.

0/−2
18.11.2015 15:09

P26e97t29r 26N41o80v73o79t74n46y 1501480961

Ty lokomotivy určitě nejezdí jen Praha-Ostrava. A kam až byste to chtěl dělit?  To jako že by v případě vstupu nějakých jiných dopravců na státem/krajem kupované linky museli oni své firmy rozdělit, pokud by někde jinde jezdili na sebe?

+3/0
18.11.2015 15:19

O37l63d91ř68i40c71h 87J26a50n72e78č56e41k 8139266953251

jezdí ty lokomotivy vůbec na nějakých komerčních linkách, co jsou vlastně komerční linky vyjma pendolin a EC/IC Praha - Ostravsko?

pokud jezdí (výlučně) na dotovaných spojích, tak má prostě ministerstvo zaplatit vyšší prokazatelnou ztrátu.

ad. dělení firem - u soukromníka je to něco jiného. ten těžko bude za každou cenu držet ztrátovou linku a pokud ano, ta ho může stáhnout do konkurzu. ale dokážete si představit v konkurzu ČD? potíž je v tom, že v soukromé firmě má příslušný ředitel zodpovědnost majitelům, pokud není (spolu)majitelem sám a pak rozhoduje o vlastních penězích. ale vedení ČD jsou pouze dosazení úředníci bez jakékoliv zodpovědnosti. žádný šéf ČD přeci nedopustí, aby ČD opustily linku Praha - Ostrava - přitom je mu jedno, jestli tam stát tratí 100 milionů nebo miliardu ročně. ať si kdo chce co chce říká, řeči o 'komerčním riziku firmy' jsou žvásty, hospodaření ČD se přímo promítá do rozpočtu ministerstva a tím celého státu.

0/0
18.11.2015 15:33

M32i42c96h78a36l 17T76i57m90k11o 3983914564415

dělit dále CD na dotovanou a nedotovanou dopravu je nesmysl. Už úplně stačí, že se to rozdělilo na CD, CD Cargo a Spráu železnic. Nyní by už defakto ze zákona měl fungovat režim, že se o jednotlivé dotované spoje bude soutěžit v otevřených výběrových řízeních, tzn. je na dopravcích, aby si provedli kalkulaci, co je pro ně finančně únosné a s čím tam chtějí jezdit. Tudíž už nelze aplikovat režim "vykaždte ztrátu a my vám to zacálujem". To že si CD neumí koupit lokomotivy je její problém a není důvod, aby za to dostávala vyšší dotace.

+1/0
18.11.2015 16:11

O65l21d47ř42i13c97h 16J56a13n55e47č74e34k 8499696103761

jenže ten systém zatím s výjimkou několika regionálních tratí nefunguje, mj. proto, že ČD soutěže neustále samy torpédují.

ano že si ČD neumí koupit lokomotivy by měl být jejich problém, stejně jako to, zda provozují na vlastní komerční riziko ztrátové spoje - stejně jako u všech ostatních (soukromých) dopravců. jenže to je jednak managementu jedno, protože jak už jsem napsal, to jsou úředníci bez zodpovědnosti, druhak kdo tento problém zaplatí? vlastník, který si tam ty úředníky dosadil, tedy ministerstvo, tedy v důsledku daňový poplatník.

a dělit ČD na část pro dotovanou a nedotovanou dopravu - ano nesmysl to je, ale očividně není jiný způsob, jak ukázat, zda je jejich nedotované podnikání udržitelné - tj. není dlouhodobě ztrátové.

0/−1
18.11.2015 16:20

P57e82t59r 23N17o50v28o11t55n24y 1211490701

Jediný, kdo to torpéduje je MD, protože neumí správně vypsat VŘ.

0/0
18.11.2015 16:27

P88e34t92r 41N23o44v93o70t22n96y 1191750391

Když se to vezme do důsledků, tak žádné dotované podnikání nemají.

0/0
18.11.2015 16:28

R50o40m60a81n 36J87e90s33c51h18k96e 9278575707285

Které jsou ty regionální trati,  co "fungují" ?

0/0
19.11.2015 19:15

T40o56m 83O94n17d42ř66í22k 7804923361343

...předseda představenstva se jmenuje Krtek, takže jasnej tunel...;-)

+4/−1
18.11.2015 14:44

K16a16r44o84l49í46n77a 10H86o49r73o87v33á 3589463465262

No výborně. Špatná práce vedení a právníků ČD se přenese na zákazníky. To máme fakt radost.:-/

+19/0
18.11.2015 14:39

L95u23b64o73š 74O39t65t 3236240680964

Moc by mne zajímalo, kdo takovou smlouvu za ČD podepsal. Pokud stát uzavírá smlouvu, je  ve většině případů  nevýhodná pro něj. To je místní folklór, nebo právníky platí druhá strana?

+17/0
18.11.2015 14:38

M83i28r79o88s10l62a84v 26Z17i32k56m79u79n69d 6408902827948

Statutární orgán, nikdo jiný to udělat nemůže, Jenže statutární orgán nesjednává detaily ... asi tak jako Putin s Obamou neřeší detaily, ale znají dva tři základní body ...   o kterých pak melou na tiskovce ...

0/0
18.11.2015 15:10

K70a58t94e29ř94i84n78a 70K60o40z76á77k70o35v77á 2808261685698

Jako občasný zákazník ČD NEBUDU, pane ministře, rukojmím Vaším ani této zkostnatělé socialistické firmy!!!

+6/−8
18.11.2015 14:29

J83a87n 69D72r29b39u92š48e42k 2844133442

Ten původní nadpis článku byl lepší. Takový méně bulvární. Ale co už...

+2/−1
18.11.2015 14:22

P47a82v27e52l 20M11a63t32a93s 1191385120537

ZDRAŽIT??

Tak to přijdou o poslední věrné zákazníky. To už vyjde výhodněji cesta vlastním autem!

+1/−4
18.11.2015 14:22

O49l38d61ř31i12c98h 53J71a31n97e17č11e84k 8749886123461

vlastním určitě ne, možná tak zadarmo půjčeným.

+4/0
18.11.2015 14:45

T45o84m56á94š 38M94o52r81a66v78č61í45k 3747736583675

Třeba firemním:)

+2/0
18.11.2015 14:50

P29a79v10e41l 26M40a85t58a72s 1261835200517

Kupodivu vlastním. Dálky jezdím za méně než 1Kč/km - auto s menším objemem na LPG.

+2/−1
18.11.2015 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.