Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat čelí hromadné žalobě. Automobilku viní, že lhala o spotřebě

Italsko-americké automobilce Fiat Chrysler Automobiles se nepodařilo odrazit hromadnou žalobu, která ji viní z klamání lidí. Žalobu organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo povolil italský odvolací soud. Organizace tvrdí, že Fiat lhal o spotřebě vozu Panda. Údajně je vyšší o dvacet procent, než se tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o16m62á36š 79Z76e53m22a89n 3125568894305

Mám 7 let staré auto a papírové spotřeby lze dosáhnout na delších trasách bez zrychlování (bez kopců, zatáček, přemíry vesnic atd) ¨Lze jet i za méně.

Ale v reálu mne to nebaví a jezdím za víc.

Údaj o spotřebě je nesmysl už z podstaty (opravdu chcete jedno číslo pro auto bez zátěže v Polabí i pro tahání vozíku se dřevem na Šumavě?).

Lepší by bylo uvádět měrnou spotřebu v g/kw/h než nesmysl v L/100km.

0/0
20.11.2015 22:04

V63l64a65s48t57i72m53i22l 58H20a28l75b98i50c87h 8213795776778

Nejen Fiat.Abych se u Dácie vešel do udávané spotřeby,tak bych ji z 1/5 musel tlačit.

0/0
20.11.2015 7:51

Z63d53e52n12ě13k 21D22u49b75e76c36k74ý 3927854900638

Mám služební Logan MCV 77kw. Udávaná průměrná spotřeba činí 7,1 reálná dlouhodobě 6,9. Jezdím předpisově při průměrném zatížení asi 60%

Pravda že na soukromé Impreze se na udávaný průměr 10,5 nelze přiblížit

0/0
20.11.2015 14:15

J10a55n 37K68o39n24v34a52l95i44n60k80a 5360651101205

Ono se není čemu divit. Malý motor s vysokým poměrným výkonem prostě musí žrát. Fyzikální zákony stále platí.

+2/0
20.11.2015 7:42

J34i77ř35í 75S20c61h61w36a44c33h 8768444318446

tak pokud vezmeme jen fyzikální zákony, tak ty jdou spíše ve prospěch motoru menšího s větším litrovým výkonem. Například litrový tříválec se 150 koníky versus motor stejné konstrukce (!) čtyřválec 2.0/150 koní. Při odběru stejného výkonu například 50 koní bude v tom okamžiku žrát více ten 2.0 protože větší motor má prostě větší ztráty. Proto mají stejná auta s různými motorizacemi při stejné jízdě spotřebu různou a to čím větší motor tím větší spotřeba (vyjma přiblížení se hraničním mezím některého z motorů). Například Mustang s R4 má menší spotřebu než s V6 a ten má menší spotřebu než s V8 ;-)

0/0
20.11.2015 15:58

M34a89r18e86k 86J65a52n18e48č49k29a 1107156673601

Tak u svého dvoulitrového Japonce to mám opačně, ve velkém TP mám uvedenou spotřebu o dobrých 45% vyšší :-)

0/0
19.11.2015 14:41

Z41d23e19n75ě25k 50H25a59n24z52l 1471926102344

Taky lžou

0/0
19.11.2015 16:56

P15e46t88r 30M61i19c70h72a49l 2770444671252

Tak je taky žaluj. :-)

0/0
21.11.2015 7:29

V38l85a55d19i56m92í75r 12R19o67z67e16h92n19a39l 5928430497716

Pokud se týká skutečné spotřeby, musíte se dívat na totéž vozidlo v nabídce USA. To není fiat.....

0/0
19.11.2015 14:07

D51e82n43i13s 40W79i53t58z88k68u 3733401419577

hm,pandu v usa nekoupíš.dodge journey ten jo

0/0
19.11.2015 17:35

M35a85r73t67i42n 90R98a34y31m94a77n 4302248673108

Na spotřebu má největší vliv styl jízdy a rychlost. Povedlo se mi se stejným autem dojet do Madarska za 5,5 litru benzinu po okreskach a za 9 kdyz jsem jel po dalnici na Slovensko. A kazdy technicky gramotny clovek vi, ze palivo ma urcite mnozstvi enegie v sobe "uchovane". Rika se tomu vyhrevnost a je to u benzinu 44 MJ/kg. A moderní benzinovy spalovaci motor pracuje s ucinosti cca 35%. S tim se toho moc delat neda. Takova je fyzika. A o vyuziti tech 35% si z vetsi casti (ta mensi je ucinnost hnaciho ustroji, nahusteni gum, nalozeni auta a spoustu dalsich faktoru) rozhoduje sam tim, jestli kouka dopredu, jak moc brzdi, i kdyz to neni treba a jestli jede po dalnici 130 nebo 140. Jelikoz odpor auta roste s mocninou rychlosti.

+2/0
19.11.2015 10:09

J40a78r15o38m71í26r 41K94r82á25l 4390129444859

To ano.  Ale pokud naši servisáci jezdí se starým passatem za 7,5-8 A s novým "superturbem" jen o půl litru míň, asi to s tou úsporností nových motorů tak slavné nebude.

0/0
19.11.2015 10:13

M43a45r36t35i57n 67R32a65y34m10a57n 4712278613478

vzdyt to rikam :-) zalezi hlavne na stylu jizdy. To co je v papirech je pouze kvuli emisim, protoze emise jsou primo umerne spotrebe :-)

0/0
19.11.2015 11:15

M34a19r65t85i57n 57H88o67u11b68a 6413921909898

jestlize ma v otp uvedeno pri 120 neakou spotrebu, tak kdyz pojedu po dalnici touto rychlosti na 5/6 rychlsotni stupen, tak to takovou postrebu mam mit, maximalne nejakou dorbnou odchylku. asi se shiodnene, ze 20% neni drobna odchylka.

korme jineho je spotreba uvedena v opt pouzivana take pro vypocet financnich nahrad za pouziti auta. nikoliv jen kvuli emisim

0/0
19.11.2015 12:03

V51l13a87d64i47s87l59a51v 93B65u98r76y73š54e15k 1809102977794

pokud by to tam takhle bylo uvedeno, že při 120 tolik a tolik, tak by jistě to tak mělo být, ale jelikož tento údaj tam neni a je tam spotřeba ve městě a mimo město podle nějaké metodiky, tak je to trochu složitější

0/0
19.11.2015 12:23

M56a57r16t73i26n 85H37o54u77b34a 6663261749418

kdyz budu uvazovat trvalou rychlost 120km/h na dalnici, tak mam defacto skromnejsi pozadavek, nez soucasna metodka pouzita pro stanoveni spotreby do opt a ani tak to nevychazi.

abychom si rozumeli, ja budu klidne sobec a je mi uplne jedno, jestli auto emisni limity plni jen papirove nebo i fakticky. to je zalezitost vyrobce a statnich organu. co mi ale jedno neni, ze prichaizm kazdy mesic o spoustu penez jen diky tomu, ze kdosi v testu kecal a koeficient toho kecani (u fiatu Panda je to tedy 20%) mi metodika ministerstva financi neumoznuje zahrnout do vypoctu financni nahrady za pouziti auta.

0/0
19.11.2015 13:08

M74a81r96t68i17n 79H72o87u81b24a 6983851809828

jen doplnim - porovnavam to se spotrebou uvadenou mimo mesto

0/0
19.11.2015 13:10

V44l62a30d68i42s22l43a41v 45B38u71r77y19š43e80k 1269372487344

při 120 km rychlosti mám spotřebu logicky vyšší, než ve městě či mimo město, kolik má mé auto mít spotřebu při 120 km rychlosti výrobce v současnosti neuvádí, pokud by tak činil, tak by to bylo tak o 20% víc než po městě a tak zhruba o 40% víc jak mimo město, mě žere auto mimo město 5-6 l, při 120 km konstantní rychosti zhruba 7 l

0/0
19.11.2015 16:27
Foto

M44i98r71o17s21l91a28v 16S68t75e91i74n39e15r 6538194243145

nevím, co máte za auto, ale můj škoda Yeti s 81 kW dieslem a 4x4 pohonem si při 120 na dálnici A92 Deggendorf- München vezme o dost méně, než 6 litrů na 100. Někde je stoupání, pak asi 6,8, jinde klesání, 2,6 l /100. Používám tempomat, pro spotřebu 7 l bych musel naprogramovat asi 150 km/h, možná i o trochu více. Moje oblíbená rychlost je 140, na trasu Strakonice- Mnichov (270 km přes Železnou Rudu) mám opakovaně průměrnou spotřebu 6 l/100 při "živé" jízdě.

0/0
20.11.2015 19:05
Foto

M96i82r61o96s42l46a68v 96S38t69e39i16n65e85r 6598614453835

Přidám i podrobnosti- jezdíme ve dvou, ale vzadu máme vždy slušně naloženo, takže je třeba brát středně vytížené auto. Všechna kola jsou na 2,6 barů, jak se sluší na dálnici s plným vytížením, čínské pneu Westlake SW 608, což je terénní a zimní profil 215/60 SR 16.

V motoru je standardní VW olej syntetický 5W30 s dlouhou životností, 30000 km. Převodovka 6 běhů, optimální rychlost pro spotřebu je 1500 Ot/min.

0/0
20.11.2015 19:14

M71a54r19t75i24n 15R73a65y52m63a41n 4722648333658

Ano pokud byste chtel suplovat homogacni testy (zatizeni 1 clovek = 80kg, nadrz a provozni kapaliny plne z 90 %) a pojedete za bezvetri a po naproste rovine pak byste mel mit takovou spotrebu. :-)

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D22a40l65i71b46o65r 34B48a23r62t57o76š 5624190167249

Tak výborně. Psal jsme o tom, že jde o obchodní válku mezi USA a EU, když byly dáno pokuty německé bance, Googlu a Microsoftu a pak přišel na řadu Volkswagen a teď se úder vrací proti Fiatu s Chryslerem, Jde především o to, že je to společná firma s Chryslerem, tedy odvety za VW. Začíná to být zábavné.

+2/−1
19.11.2015 10:04

M77a68r69t47i69n 93H30o68u55b33a 6753931149658

cist umis, ale chapat a rozumet ne.

specificky pro tebe je v clanku uvedeno, ze toto je rok stara causa, dokonce explicitne uvedeno, ze byla otevrena jeste pred aferkou s VW.

krom toto, ci by to jako byla odvet?? chrysler patri fiatu, nikoliv obracene. tak leda ze by italove hrali na vlastni branu

+2/0
19.11.2015 12:08
Foto

D65a15l15i49b52o54r 93B89a98r28t47o16š 5954230667389

Velevážený pane Martine Houbo, asi také patříte k těm ctěným přispěvovatelům, kterým musím prvně vysvětlit, že jsme spolu husy nepásli. Až to pochopíte, rád si s vámi velevážený pane Martine Houbo popovídám.

0/−1
19.11.2015 13:13

O21n56d45ř48e63j 14F94r85a95n27c 4209951258

Ale to nic nemění na tom, že tu melete nesmysly ;-D

+1/0
19.11.2015 13:23
Foto

D23a88l40i43b57o96r 52B70a23r65t60o29š 5874680507989

Ach jiný pán, ale ten již umí vykat, jaká to nádhera. Ale slovník odpovídá poslednímu českému cikánskému dlaždiči. Mějte se krásně pane neurvalý.

0/−1
19.11.2015 14:10

O62n97d17ř12e27j 22F29r57a65n12c 4619191298

No, pěkně jste se nám tu odkopal. Přitom stačilo na začátku říct "Ano, mýlil jsem se se svou nesmyslnou konspirační teorií." A ještě jedna věc - i když balíte urážky do rádoby slušného hávu, je to pořád hulvátsví. Tak pozor na to, jste přesně to, co se tu snažíte kritizovat ;-)

0/0
20.11.2015 0:22
Foto

D52a34l44i97b73o84r 39B17a71r47t25o24š 5664970897849

Především konspirační teorie jsou něco, čemu se každý vysmívá. To ale neznamená, že nejsou založené na naprosto logickém základě. Problém, je, že ti, kdo tahají za nitky ve světové politice vám to nikdy neprozradí, a tím vás udržují v nevědomosti a nejistotě. A to je přesně to, co chtějí. Pak vznikne totiž přesně tato situace, kdy vy mne napadáte a já mohu kontrovat jen indiciemi a ne přímými důkazy. Jde o to, kolik si totiž pamatujete z ekonomie  a z ekonomického vývoje lidstva, jak z učebnic tak i z doby vlastního života, a jak jste či nejste schopen tyto poznatky kombinovat.

Co se týká vaší poznámky o napadání, ano tentokrát máte pravdu, neb jsem zde na blogu zastáncem pravidla...NA HRUBÝ PYTEL HRUBÁ ZÁPLATA. Problém zde je, že většina blogerů nepozná slušnost a má ji jen za slabost. Takže se z mé strany nejedná o hulvátsví, ale jen o osobní obranu a pokus o převýchovu těch iniciativních hulvátů.

Snad vám toto vysvětlení bude stačit.

K otázce Fiatu, podle mne je to tak , jak jsem napsal, i když na to nemám důkazy, jen pocity, protože Chrysler je velmi často využíván k takovýmto geopolitickým hrátkám. Je to válka bez armády. Je celkem možné, že se Chrysler něco dozvěděl o Fiatu a pak to tajnými kanály poslal ven. Případně i jiná kombinace, nevím, ale Chrysler je podezřelý a to i přesto, že jsem 10let jezdil Chryslerem 300m.

0/0
20.11.2015 11:14

Z29d74e44n53ě85k 42D29u12b93e97c11k68ý 3817774540448

Možná panu Francovi vadilo že jste se nelichotivě vyjádřil na adresu onoho dlaždiče

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D42a51l69i41b25o31r 23B83a21r91t90o59š 5904870607249

Možná.

0/0
20.11.2015 14:28

M39a72r46t36i26n 65H43o19u15b42a 6133741829698

staci martine houbo, netreba velevazeny. ja si na uzivani titulu v bezne zivote prilis nepotrpim

jakakoliv diskuse nad tim nesmyslem, kterym ses tu prezentoval, je vsak zcela zbytecna

0/0
19.11.2015 13:46
Foto

D34a93l92i79b81o25r 37B58a68r96t61o59š 5424920517699

Ano, zdá se vám zbytečná, protože neznáte souvislosti s Chryslerem. Ale to nevadí. A nakonec i já se mohu plést. Ale rozhodně vás nečastuji takovými přídomky, které byste si zcela jasně zasloužil. Podle mluvy, bych řekl, že váš titul je PUDr. CSc. Ale i zde se mohu mýlit, možná máte jen dnes velmi špatný den a potřebu dšít kolem sebe síru. Buďte zdráv pane otitulovaný.

0/0
19.11.2015 14:15

D21e16n47i86s 39W19i41t28z28k75u 3173591359827

fakt,ale golfa vyrábí VW

0/0
19.11.2015 17:41
Foto

F28i47l10i50p 67D95o66n20é 2163441859791

Spotřeba vozu je jeden z nejprolhanějších údajů v TP vůbec. To můžete vzít kterékoliv auto od kterékoliv značky. Výhody aut se stále nafukují a proti evidentním lžím se nedělá nic.

+11/0
19.11.2015 10:00
Foto

D14a48l74i65b32o49r 67B45a30r96t37o95š 5404240627739

Jde o to, jak se svozem jezdí. Mám vůz, který má spotřebu v TP 13,1. Obvykle jezdím za 14 až 15, ale bez problémů dokážu mít spotřebu i jen 10,7. Zvláštní, jak těžká noha ovlivní spotřebu a peněženku.

0/−1
19.11.2015 10:06
Foto

F61i15l17i77p 32D84o78n23é 2593901349551

Přesně o tomto to není. Jde o to, že se ze spotřeby stala mantra a vjsou výrobci kteří udávají i 4l a pod 6L se nedá dostat. Jsou to nafouknuté bubliny podvodu.

+3/0
19.11.2015 10:26
Foto

D12a10l98i12b11o58r 15B91a53r61t53o67š 5914890627309

Tomu bych neříkal mantra ale jednoduše česky PODVOD. Chtěl jsem dát příklad, kde se spotřeba neudává falešně.

0/0
19.11.2015 11:20

V20l13a20d52i43s92l57a11v 37B18u57r28y69š60e16k 1409242227424

hm, mě u vozu ford tři roky starém s motorem od PSA 2,0 TDCi tedy skutečná spotřeba s údaji v TP více méně souhlasí, teda dá při běžné jízdě dosáhnout, předtím u benzínu fokus 1,6 nesouhlasila a dosáhnout se nedala, je to asi auto od auta jiný a benzíny jsou na tom v tomhle ohledu zjevně hůř, ale hlavně si myslím, že spotřeba v TP není žádný příslib, že auto v normálním provozu bude takovou spotřebu dosahovat, takže s tou lží bych byl opatrný, je to údaj z povinného testování podle nějaké normy a tak je ho potřeba brát a nebo případně prokázat, že při testování došlo k podvodu či lži

0/0
19.11.2015 12:02

P30e96t35r 94P80o19s69p29í10š60i48l 4858414326576

Koukám, že tady jsou samí kouzelníci, co jezdí se spotřebou udávanou výrobcem a ještě níže. Přitom ten výrobce tu spotřebu měří za podmínek, které s běžným provozem prakticky vůbec nekorespondují.Já jsem měl už pěknou řádku aut a jediné opravdu úsporné, které nemělo problém se dostat na spotřebu udanou výrobcem , byla Octavia 1,9Tdi 66 kw.

+4/0
19.11.2015 9:58

J13a55r80o81m21í19r 51K97r73á91l 4110859324919

U 15 let starého auta není problém se vejít do papírové spotřeby, u nového není šance.

+1/0
19.11.2015 10:14

T54o23m52á78š 57V41e33s83e18l39ý 5425728720579

letitou volkswagení 1.8T 20V na Vás ;-D

0/0
19.11.2015 13:08

M49a87r31t25i95n 21K57a59r59á42s10e32k 9778973608128

3 roky stare auto a neni problem (samo pri velkem podilu dalnic s rychlosti 140 jde spotreba vys)

0/0
19.11.2015 17:50

T79o32m47á36š 54K47u95c16h83a89ř 3347281478511

AGRko už nic nepřekoná. :-(

+3/0
19.11.2015 10:58

M48i48c46h93a58l 84H69r84u89b20o44š 4930637192785

zrovna mám jedno pred garážou... ;-)

0/0
19.11.2015 21:11

T34o63m34á33š 15V58e20s34e45l12ý 5125918250419

no jejej, míval jsem Golfa 1,8T a zatímco já s ním jezdil dlouhodobě za 12,5, všichni známí co měli to samé tak mezi 12 a 17, tak na netových diskuzích všichni jezdili za 4 ;-)

+2/0
19.11.2015 13:07

T16o86m39á22š 17K92u60c85h83a49ř 3757411938421

Všechny automobilky mají k dopozici data z řídících jednotek získaná při sevisních kontrolách. Bylo by zajímavé, kdyby tato data, statisticky zpracovaná, tedy třeba grafy rozložení spotřeby a např. průměrné rychlosti, byla veřejně přístupná. To by bylo mnohem víc vypovídající, než nějaká vycucaná laboratorní čísla.

+2/0
19.11.2015 9:54

M37a91r59t83i85n 36K58a36r98á94s41e91k 9388243108908

Ne nebylo a to z toho duvodu, ze nemate uplne reprezetnantivni vzorky ridicu a jejich stylu jizdy - da se totiz cekat ze treba s porsche 911 budou lidi jezdit trochu jinak nez treba s nejakou rodinnou polododavkou ....

0/0
19.11.2015 17:56

M56i92l54o53š 83K33o15l81m55a26n 6286483797842

Já si budu asi stěžovat na Škodovku, protože mám uváděnou průměrnou spotřebu 6,3 L /100 km a  jezdím za 5,1 L/100km.  Mám ale strach,  abych to neprohrál, protože jezdím převážně ve dvou, s vozíkem jen občas, dodržuji předepsané rychlosti a nejezdím stylem brzda plyn.

+2/−2
19.11.2015 9:48

V56l73a64d76i96s53l51a27v 15B87u81r79y86š43e80k 1259642457844

mě napadlo, že možná taky záleží i na tom, jak se s tím autem jezdí, já mám kugu z roku 2013 a díval jsem se do TP a je tam spotřeba 7,5/5,0/5,9, nevím teda přesně, co to znamená, ale po městech jezdím za 6,2 l, mimo pod 6 l a na dálnici při docela hrubé porušení rychlostního limitu se dostávám nad 7 l

+1/0
19.11.2015 9:19

O91n92d81ř86e50j 58V14a85l77e37n69t18a 5208551249472

7,5l/100 - město

5,0l/100 - mimo město

5,9l/100 - kombinovaná spotřeba

0/0
19.11.2015 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.