Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fiat čelí hromadné žalobě. Automobilku viní, že lhala o spotřebě

Italsko-americké automobilce Fiat Chrysler Automobiles se nepodařilo odrazit hromadnou žalobu, která ji viní z klamání lidí. Žalobu organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo povolil italský odvolací soud. Organizace tvrdí, že Fiat lhal o spotřebě vozu Panda. Údajně je vyšší o dvacet procent, než se tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T29o79m43á39š 91Z42e95m79a11n 3345508584305

Mám 7 let staré auto a papírové spotřeby lze dosáhnout na delších trasách bez zrychlování (bez kopců, zatáček, přemíry vesnic atd) ¨Lze jet i za méně.

Ale v reálu mne to nebaví a jezdím za víc.

Údaj o spotřebě je nesmysl už z podstaty (opravdu chcete jedno číslo pro auto bez zátěže v Polabí i pro tahání vozíku se dřevem na Šumavě?).

Lepší by bylo uvádět měrnou spotřebu v g/kw/h než nesmysl v L/100km.

0/0
20.11.2015 22:04

V57l90a60s63t53i19m57i29l 64H33a54l52b52i51c96h 8543545856728

Nejen Fiat.Abych se u Dácie vešel do udávané spotřeby,tak bych ji z 1/5 musel tlačit.

0/0
20.11.2015 7:51

Z36d35e46n10ě67k 97D58u54b30e68c72k56ý 3387814370778

Mám služební Logan MCV 77kw. Udávaná průměrná spotřeba činí 7,1 reálná dlouhodobě 6,9. Jezdím předpisově při průměrném zatížení asi 60%

Pravda že na soukromé Impreze se na udávaný průměr 10,5 nelze přiblížit

0/0
20.11.2015 14:15

J13a96n 39K37o51n98v82a63l55i87n86k48a 5900981341565

Ono se není čemu divit. Malý motor s vysokým poměrným výkonem prostě musí žrát. Fyzikální zákony stále platí.

+2/0
20.11.2015 7:42

J48i76ř31í 94S20c90h91w65a94c63h 8368594918766

tak pokud vezmeme jen fyzikální zákony, tak ty jdou spíše ve prospěch motoru menšího s větším litrovým výkonem. Například litrový tříválec se 150 koníky versus motor stejné konstrukce (!) čtyřválec 2.0/150 koní. Při odběru stejného výkonu například 50 koní bude v tom okamžiku žrát více ten 2.0 protože větší motor má prostě větší ztráty. Proto mají stejná auta s různými motorizacemi při stejné jízdě spotřebu různou a to čím větší motor tím větší spotřeba (vyjma přiblížení se hraničním mezím některého z motorů). Například Mustang s R4 má menší spotřebu než s V6 a ten má menší spotřebu než s V8 ;-)

0/0
20.11.2015 15:58

M25a70r25e73k 92J57a25n57e31č37k51a 1817536783201

Tak u svého dvoulitrového Japonce to mám opačně, ve velkém TP mám uvedenou spotřebu o dobrých 45% vyšší :-)

0/0
19.11.2015 14:41

Z20d63e31n43ě25k 18H61a59n42z67l 1211146722424

Taky lžou

0/0
19.11.2015 16:56

P86e72t33r 71M78i72c26h32a26l 2150764411892

Tak je taky žaluj. :-)

0/0
21.11.2015 7:29

V55l93a53d37i46m23í54r 83R10o15z25e75h67n63a20l 5828160817526

Pokud se týká skutečné spotřeby, musíte se dívat na totéž vozidlo v nabídce USA. To není fiat.....

0/0
19.11.2015 14:07

D51e24n44i63s 28W20i73t16z93k86u 3463251669837

hm,pandu v usa nekoupíš.dodge journey ten jo

0/0
19.11.2015 17:35

M27a15r65t88i39n 73R90a28y58m85a67n 4172948213188

Na spotřebu má největší vliv styl jízdy a rychlost. Povedlo se mi se stejným autem dojet do Madarska za 5,5 litru benzinu po okreskach a za 9 kdyz jsem jel po dalnici na Slovensko. A kazdy technicky gramotny clovek vi, ze palivo ma urcite mnozstvi enegie v sobe "uchovane". Rika se tomu vyhrevnost a je to u benzinu 44 MJ/kg. A moderní benzinovy spalovaci motor pracuje s ucinosti cca 35%. S tim se toho moc delat neda. Takova je fyzika. A o vyuziti tech 35% si z vetsi casti (ta mensi je ucinnost hnaciho ustroji, nahusteni gum, nalozeni auta a spoustu dalsich faktoru) rozhoduje sam tim, jestli kouka dopredu, jak moc brzdi, i kdyz to neni treba a jestli jede po dalnici 130 nebo 140. Jelikoz odpor auta roste s mocninou rychlosti.

+2/0
19.11.2015 10:09

J15a49r20o33m33í89r 75K21r39á34l 4270729174599

To ano.  Ale pokud naši servisáci jezdí se starým passatem za 7,5-8 A s novým "superturbem" jen o půl litru míň, asi to s tou úsporností nových motorů tak slavné nebude.

0/0
19.11.2015 10:13

M96a63r88t58i91n 50R57a53y93m75a17n 4612328653578

vzdyt to rikam :-) zalezi hlavne na stylu jizdy. To co je v papirech je pouze kvuli emisim, protoze emise jsou primo umerne spotrebe :-)

0/0
19.11.2015 11:15

M95a20r25t62i96n 88H47o35u91b42a 6923511939358

jestlize ma v otp uvedeno pri 120 neakou spotrebu, tak kdyz pojedu po dalnici touto rychlosti na 5/6 rychlsotni stupen, tak to takovou postrebu mam mit, maximalne nejakou dorbnou odchylku. asi se shiodnene, ze 20% neni drobna odchylka.

korme jineho je spotreba uvedena v opt pouzivana take pro vypocet financnich nahrad za pouziti auta. nikoliv jen kvuli emisim

0/0
19.11.2015 12:03

V63l22a11d83i68s61l32a77v 57B12u70r59y60š55e43k 1269712667194

pokud by to tam takhle bylo uvedeno, že při 120 tolik a tolik, tak by jistě to tak mělo být, ale jelikož tento údaj tam neni a je tam spotřeba ve městě a mimo město podle nějaké metodiky, tak je to trochu složitější

0/0
19.11.2015 12:23

M62a43r23t12i20n 19H70o59u37b96a 6263981979638

kdyz budu uvazovat trvalou rychlost 120km/h na dalnici, tak mam defacto skromnejsi pozadavek, nez soucasna metodka pouzita pro stanoveni spotreby do opt a ani tak to nevychazi.

abychom si rozumeli, ja budu klidne sobec a je mi uplne jedno, jestli auto emisni limity plni jen papirove nebo i fakticky. to je zalezitost vyrobce a statnich organu. co mi ale jedno neni, ze prichaizm kazdy mesic o spoustu penez jen diky tomu, ze kdosi v testu kecal a koeficient toho kecani (u fiatu Panda je to tedy 20%) mi metodika ministerstva financi neumoznuje zahrnout do vypoctu financni nahrady za pouziti auta.

0/0
19.11.2015 13:08

M28a39r63t15i77n 63H14o35u27b62a 6223911469378

jen doplnim - porovnavam to se spotrebou uvadenou mimo mesto

0/0
19.11.2015 13:10

V90l90a75d69i35s41l41a91v 49B20u90r73y97š12e93k 1809412137714

při 120 km rychlosti mám spotřebu logicky vyšší, než ve městě či mimo město, kolik má mé auto mít spotřebu při 120 km rychlosti výrobce v současnosti neuvádí, pokud by tak činil, tak by to bylo tak o 20% víc než po městě a tak zhruba o 40% víc jak mimo město, mě žere auto mimo město 5-6 l, při 120 km konstantní rychosti zhruba 7 l

0/0
19.11.2015 16:27
Foto

M95i42r25o79s20l92a13v 15S37t25e60i88n27e72r 1435675458303

nevím, co máte za auto, ale můj škoda Yeti s 81 kW dieslem a 4x4 pohonem si při 120 na dálnici A92 Deggendorf- München vezme o dost méně, než 6 litrů na 100. Někde je stoupání, pak asi 6,8, jinde klesání, 2,6 l /100. Používám tempomat, pro spotřebu 7 l bych musel naprogramovat asi 150 km/h, možná i o trochu více. Moje oblíbená rychlost je 140, na trasu Strakonice- Mnichov (270 km přes Železnou Rudu) mám opakovaně průměrnou spotřebu 6 l/100 při "živé" jízdě.

0/0
20.11.2015 19:05
Foto

M55i72r66o32s35l89a53v 24S14t65e12i40n45e31r 1195295498933

Přidám i podrobnosti- jezdíme ve dvou, ale vzadu máme vždy slušně naloženo, takže je třeba brát středně vytížené auto. Všechna kola jsou na 2,6 barů, jak se sluší na dálnici s plným vytížením, čínské pneu Westlake SW 608, což je terénní a zimní profil 215/60 SR 16.

V motoru je standardní VW olej syntetický 5W30 s dlouhou životností, 30000 km. Převodovka 6 běhů, optimální rychlost pro spotřebu je 1500 Ot/min.

0/0
20.11.2015 19:14

M75a21r64t76i32n 36R13a75y88m30a72n 4112648433588

Ano pokud byste chtel suplovat homogacni testy (zatizeni 1 clovek = 80kg, nadrz a provozni kapaliny plne z 90 %) a pojedete za bezvetri a po naproste rovine pak byste mel mit takovou spotrebu. :-)

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D60a84l39i15b73o16r 35B36a95r88t47o12š 5954780397799

Tak výborně. Psal jsme o tom, že jde o obchodní válku mezi USA a EU, když byly dáno pokuty německé bance, Googlu a Microsoftu a pak přišel na řadu Volkswagen a teď se úder vrací proti Fiatu s Chryslerem, Jde především o to, že je to společná firma s Chryslerem, tedy odvety za VW. Začíná to být zábavné.

+2/−1
19.11.2015 10:04

M96a32r48t91i34n 64H78o49u39b28a 6583111329508

cist umis, ale chapat a rozumet ne.

specificky pro tebe je v clanku uvedeno, ze toto je rok stara causa, dokonce explicitne uvedeno, ze byla otevrena jeste pred aferkou s VW.

krom toto, ci by to jako byla odvet?? chrysler patri fiatu, nikoliv obracene. tak leda ze by italove hrali na vlastni branu

+2/0
19.11.2015 12:08
Foto

D12a10l67i81b84o45r 78B24a75r86t50o83š 5684860837349

Velevážený pane Martine Houbo, asi také patříte k těm ctěným přispěvovatelům, kterým musím prvně vysvětlit, že jsme spolu husy nepásli. Až to pochopíte, rád si s vámi velevážený pane Martine Houbo popovídám.

0/−1
19.11.2015 13:13

O16n96d58ř50e74j 78F25r51a33n94c 4169891748

Ale to nic nemění na tom, že tu melete nesmysly ;-D

+1/0
19.11.2015 13:23
Foto

D54a56l33i14b54o86r 46B43a24r92t92o10š 5824550607509

Ach jiný pán, ale ten již umí vykat, jaká to nádhera. Ale slovník odpovídá poslednímu českému cikánskému dlaždiči. Mějte se krásně pane neurvalý.

0/−1
19.11.2015 14:10

O50n95d90ř65e15j 21F61r51a81n75c 4339841268

No, pěkně jste se nám tu odkopal. Přitom stačilo na začátku říct "Ano, mýlil jsem se se svou nesmyslnou konspirační teorií." A ještě jedna věc - i když balíte urážky do rádoby slušného hávu, je to pořád hulvátsví. Tak pozor na to, jste přesně to, co se tu snažíte kritizovat ;-)

0/0
20.11.2015 0:22
Foto

D57a89l38i88b49o31r 39B26a79r24t10o46š 5894910137659

Především konspirační teorie jsou něco, čemu se každý vysmívá. To ale neznamená, že nejsou založené na naprosto logickém základě. Problém, je, že ti, kdo tahají za nitky ve světové politice vám to nikdy neprozradí, a tím vás udržují v nevědomosti a nejistotě. A to je přesně to, co chtějí. Pak vznikne totiž přesně tato situace, kdy vy mne napadáte a já mohu kontrovat jen indiciemi a ne přímými důkazy. Jde o to, kolik si totiž pamatujete z ekonomie  a z ekonomického vývoje lidstva, jak z učebnic tak i z doby vlastního života, a jak jste či nejste schopen tyto poznatky kombinovat.

Co se týká vaší poznámky o napadání, ano tentokrát máte pravdu, neb jsem zde na blogu zastáncem pravidla...NA HRUBÝ PYTEL HRUBÁ ZÁPLATA. Problém zde je, že většina blogerů nepozná slušnost a má ji jen za slabost. Takže se z mé strany nejedná o hulvátsví, ale jen o osobní obranu a pokus o převýchovu těch iniciativních hulvátů.

Snad vám toto vysvětlení bude stačit.

K otázce Fiatu, podle mne je to tak , jak jsem napsal, i když na to nemám důkazy, jen pocity, protože Chrysler je velmi často využíván k takovýmto geopolitickým hrátkám. Je to válka bez armády. Je celkem možné, že se Chrysler něco dozvěděl o Fiatu a pak to tajnými kanály poslal ven. Případně i jiná kombinace, nevím, ale Chrysler je podezřelý a to i přesto, že jsem 10let jezdil Chryslerem 300m.

0/0
20.11.2015 11:14

Z49d91e32n63ě10k 82D97u24b33e68c43k94ý 3817324780628

Možná panu Francovi vadilo že jste se nelichotivě vyjádřil na adresu onoho dlaždiče

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D61a27l66i13b63o21r 42B34a30r34t69o80š 5904280257299

Možná.

0/0
20.11.2015 14:28

M58a85r41t82i10n 30H25o73u90b23a 6643791869448

staci martine houbo, netreba velevazeny. ja si na uzivani titulu v bezne zivote prilis nepotrpim

jakakoliv diskuse nad tim nesmyslem, kterym ses tu prezentoval, je vsak zcela zbytecna

0/0
19.11.2015 13:46
Foto

D43a57l45i46b84o71r 35B10a11r37t58o97š 5424750227279

Ano, zdá se vám zbytečná, protože neznáte souvislosti s Chryslerem. Ale to nevadí. A nakonec i já se mohu plést. Ale rozhodně vás nečastuji takovými přídomky, které byste si zcela jasně zasloužil. Podle mluvy, bych řekl, že váš titul je PUDr. CSc. Ale i zde se mohu mýlit, možná máte jen dnes velmi špatný den a potřebu dšít kolem sebe síru. Buďte zdráv pane otitulovaný.

0/0
19.11.2015 14:15

D33e15n53i23s 45W95i89t94z61k40u 3123911219507

fakt,ale golfa vyrábí VW

0/0
19.11.2015 17:41
Foto

F56i62l46i85p 90D22o44n53é 2423521939581

Spotřeba vozu je jeden z nejprolhanějších údajů v TP vůbec. To můžete vzít kterékoliv auto od kterékoliv značky. Výhody aut se stále nafukují a proti evidentním lžím se nedělá nic.

+11/0
19.11.2015 10:00
Foto

D49a60l73i89b59o35r 72B98a46r66t49o84š 5534680427879

Jde o to, jak se svozem jezdí. Mám vůz, který má spotřebu v TP 13,1. Obvykle jezdím za 14 až 15, ale bez problémů dokážu mít spotřebu i jen 10,7. Zvláštní, jak těžká noha ovlivní spotřebu a peněženku.

0/−1
19.11.2015 10:06
Foto

F60i80l95i60p 56D83o10n81é 2793711109291

Přesně o tomto to není. Jde o to, že se ze spotřeby stala mantra a vjsou výrobci kteří udávají i 4l a pod 6L se nedá dostat. Jsou to nafouknuté bubliny podvodu.

+3/0
19.11.2015 10:26
Foto

D86a21l86i71b59o53r 62B40a47r59t96o36š 5724850537559

Tomu bych neříkal mantra ale jednoduše česky PODVOD. Chtěl jsem dát příklad, kde se spotřeba neudává falešně.

0/0
19.11.2015 11:20

V94l68a88d82i60s69l33a31v 37B50u39r64y60š90e20k 1869342537224

hm, mě u vozu ford tři roky starém s motorem od PSA 2,0 TDCi tedy skutečná spotřeba s údaji v TP více méně souhlasí, teda dá při běžné jízdě dosáhnout, předtím u benzínu fokus 1,6 nesouhlasila a dosáhnout se nedala, je to asi auto od auta jiný a benzíny jsou na tom v tomhle ohledu zjevně hůř, ale hlavně si myslím, že spotřeba v TP není žádný příslib, že auto v normálním provozu bude takovou spotřebu dosahovat, takže s tou lží bych byl opatrný, je to údaj z povinného testování podle nějaké normy a tak je ho potřeba brát a nebo případně prokázat, že při testování došlo k podvodu či lži

0/0
19.11.2015 12:02

P35e79t77r 34P10o16s12p50í10š83i68l 4878694406536

Koukám, že tady jsou samí kouzelníci, co jezdí se spotřebou udávanou výrobcem a ještě níže. Přitom ten výrobce tu spotřebu měří za podmínek, které s běžným provozem prakticky vůbec nekorespondují.Já jsem měl už pěknou řádku aut a jediné opravdu úsporné, které nemělo problém se dostat na spotřebu udanou výrobcem , byla Octavia 1,9Tdi 66 kw.

+4/0
19.11.2015 9:58

J86a21r82o26m68í26r 86K64r44á19l 4230979784559

U 15 let starého auta není problém se vejít do papírové spotřeby, u nového není šance.

+1/0
19.11.2015 10:14

T49o19m11á29š 73V28e74s26e43l87ý 5765588290339

letitou volkswagení 1.8T 20V na Vás ;-D

0/0
19.11.2015 13:08

M47a67r62t68i33n 16K14a97r13á18s83e94k 9478253438258

3 roky stare auto a neni problem (samo pri velkem podilu dalnic s rychlosti 140 jde spotreba vys)

0/0
19.11.2015 17:50

T86o18m32á93š 59K73u67c67h95a22ř 3777691768941

AGRko už nic nepřekoná. :-(

+3/0
19.11.2015 10:58

M49i19c96h63a27l 75H55r53u73b72o51š 4500167922445

zrovna mám jedno pred garážou... ;-)

0/0
19.11.2015 21:11

T77o80m59á81š 27V11e67s36e34l72ý 5725108940729

no jejej, míval jsem Golfa 1,8T a zatímco já s ním jezdil dlouhodobě za 12,5, všichni známí co měli to samé tak mezi 12 a 17, tak na netových diskuzích všichni jezdili za 4 ;-)

+2/0
19.11.2015 13:07

T21o37m43á31š 18K67u74c97h82a97ř 3667691428431

Všechny automobilky mají k dopozici data z řídících jednotek získaná při sevisních kontrolách. Bylo by zajímavé, kdyby tato data, statisticky zpracovaná, tedy třeba grafy rozložení spotřeby a např. průměrné rychlosti, byla veřejně přístupná. To by bylo mnohem víc vypovídající, než nějaká vycucaná laboratorní čísla.

+2/0
19.11.2015 9:54

M58a52r18t67i73n 32K27a41r28á87s58e92k 9808823718898

Ne nebylo a to z toho duvodu, ze nemate uplne reprezetnantivni vzorky ridicu a jejich stylu jizdy - da se totiz cekat ze treba s porsche 911 budou lidi jezdit trochu jinak nez treba s nejakou rodinnou polododavkou ....

0/0
19.11.2015 17:56

M53i75l60o79š 61K44o17l29m97a35n 6696793967612

Já si budu asi stěžovat na Škodovku, protože mám uváděnou průměrnou spotřebu 6,3 L /100 km a  jezdím za 5,1 L/100km.  Mám ale strach,  abych to neprohrál, protože jezdím převážně ve dvou, s vozíkem jen občas, dodržuji předepsané rychlosti a nejezdím stylem brzda plyn.

+2/−2
19.11.2015 9:48

V24l57a67d33i76s80l63a14v 35B71u55r79y19š55e71k 1249852907354

mě napadlo, že možná taky záleží i na tom, jak se s tím autem jezdí, já mám kugu z roku 2013 a díval jsem se do TP a je tam spotřeba 7,5/5,0/5,9, nevím teda přesně, co to znamená, ale po městech jezdím za 6,2 l, mimo pod 6 l a na dálnici při docela hrubé porušení rychlostního limitu se dostávám nad 7 l

+1/0
19.11.2015 9:19

O91n53d90ř18e62j 81V24a44l88e69n48t61a 5468431659722

7,5l/100 - město

5,0l/100 - mimo město

5,9l/100 - kombinovaná spotřeba

0/0
19.11.2015 10:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.