Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat čelí hromadné žalobě. Automobilku viní, že lhala o spotřebě

Italsko-americké automobilce Fiat Chrysler Automobiles se nepodařilo odrazit hromadnou žalobu, která ji viní z klamání lidí. Žalobu organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo povolil italský odvolací soud. Organizace tvrdí, že Fiat lhal o spotřebě vozu Panda. Údajně je vyšší o dvacet procent, než se tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T75o41m12á75š 90Z76e66m38a31n 3705228644765

Mám 7 let staré auto a papírové spotřeby lze dosáhnout na delších trasách bez zrychlování (bez kopců, zatáček, přemíry vesnic atd) ¨Lze jet i za méně.

Ale v reálu mne to nebaví a jezdím za víc.

Údaj o spotřebě je nesmysl už z podstaty (opravdu chcete jedno číslo pro auto bez zátěže v Polabí i pro tahání vozíku se dřevem na Šumavě?).

Lepší by bylo uvádět měrnou spotřebu v g/kw/h než nesmysl v L/100km.

0/0
20.11.2015 22:04

V29l62a94s38t37i66m41i67l 39H75a22l67b52i45c85h 8913405166418

Nejen Fiat.Abych se u Dácie vešel do udávané spotřeby,tak bych ji z 1/5 musel tlačit.

0/0
20.11.2015 7:51

Z73d60e15n35ě62k 18D49u84b64e73c13k57ý 3717964300928

Mám služební Logan MCV 77kw. Udávaná průměrná spotřeba činí 7,1 reálná dlouhodobě 6,9. Jezdím předpisově při průměrném zatížení asi 60%

Pravda že na soukromé Impreze se na udávaný průměr 10,5 nelze přiblížit

0/0
20.11.2015 14:15

J42a42n 16K43o82n81v56a44l72i72n98k77a 5190231921445

Ono se není čemu divit. Malý motor s vysokým poměrným výkonem prostě musí žrát. Fyzikální zákony stále platí.

+2/0
20.11.2015 7:42

J80i58ř45í 55S11c89h13w74a58c90h 8828744128196

tak pokud vezmeme jen fyzikální zákony, tak ty jdou spíše ve prospěch motoru menšího s větším litrovým výkonem. Například litrový tříválec se 150 koníky versus motor stejné konstrukce (!) čtyřválec 2.0/150 koní. Při odběru stejného výkonu například 50 koní bude v tom okamžiku žrát více ten 2.0 protože větší motor má prostě větší ztráty. Proto mají stejná auta s různými motorizacemi při stejné jízdě spotřebu různou a to čím větší motor tím větší spotřeba (vyjma přiblížení se hraničním mezím některého z motorů). Například Mustang s R4 má menší spotřebu než s V6 a ten má menší spotřebu než s V8 ;-)

0/0
20.11.2015 15:58

M19a80r47e64k 98J96a72n35e40č77k32a 1777276443761

Tak u svého dvoulitrového Japonce to mám opačně, ve velkém TP mám uvedenou spotřebu o dobrých 45% vyšší :-)

0/0
19.11.2015 14:41

Z84d85e64n89ě64k 36H28a48n43z96l 1861146522784

Taky lžou

0/0
19.11.2015 16:56

P96e53t89r 96M96i68c98h42a54l 2780784821842

Tak je taky žaluj. :-)

0/0
21.11.2015 7:29

V20l24a33d66i34m56í23r 24R96o87z47e28h54n53a29l 5258640107856

Pokud se týká skutečné spotřeby, musíte se dívat na totéž vozidlo v nabídce USA. To není fiat.....

0/0
19.11.2015 14:07

D30e86n97i25s 79W73i54t78z87k27u 3643571209567

hm,pandu v usa nekoupíš.dodge journey ten jo

0/0
19.11.2015 17:35

M48a65r58t86i71n 79R85a54y60m83a38n 4912198583498

Na spotřebu má největší vliv styl jízdy a rychlost. Povedlo se mi se stejným autem dojet do Madarska za 5,5 litru benzinu po okreskach a za 9 kdyz jsem jel po dalnici na Slovensko. A kazdy technicky gramotny clovek vi, ze palivo ma urcite mnozstvi enegie v sobe "uchovane". Rika se tomu vyhrevnost a je to u benzinu 44 MJ/kg. A moderní benzinovy spalovaci motor pracuje s ucinosti cca 35%. S tim se toho moc delat neda. Takova je fyzika. A o vyuziti tech 35% si z vetsi casti (ta mensi je ucinnost hnaciho ustroji, nahusteni gum, nalozeni auta a spoustu dalsich faktoru) rozhoduje sam tim, jestli kouka dopredu, jak moc brzdi, i kdyz to neni treba a jestli jede po dalnici 130 nebo 140. Jelikoz odpor auta roste s mocninou rychlosti.

+2/0
19.11.2015 10:09

J54a87r34o62m24í81r 97K88r37á35l 4500539814679

To ano.  Ale pokud naši servisáci jezdí se starým passatem za 7,5-8 A s novým "superturbem" jen o půl litru míň, asi to s tou úsporností nových motorů tak slavné nebude.

0/0
19.11.2015 10:13

M44a19r69t81i70n 44R96a79y59m15a23n 4242498103528

vzdyt to rikam :-) zalezi hlavne na stylu jizdy. To co je v papirech je pouze kvuli emisim, protoze emise jsou primo umerne spotrebe :-)

0/0
19.11.2015 11:15

M64a95r44t62i69n 38H77o20u69b84a 6923341829598

jestlize ma v otp uvedeno pri 120 neakou spotrebu, tak kdyz pojedu po dalnici touto rychlosti na 5/6 rychlsotni stupen, tak to takovou postrebu mam mit, maximalne nejakou dorbnou odchylku. asi se shiodnene, ze 20% neni drobna odchylka.

korme jineho je spotreba uvedena v opt pouzivana take pro vypocet financnich nahrad za pouziti auta. nikoliv jen kvuli emisim

0/0
19.11.2015 12:03

V96l43a54d44i10s77l25a93v 81B48u75r77y19š89e54k 1139182687824

pokud by to tam takhle bylo uvedeno, že při 120 tolik a tolik, tak by jistě to tak mělo být, ale jelikož tento údaj tam neni a je tam spotřeba ve městě a mimo město podle nějaké metodiky, tak je to trochu složitější

0/0
19.11.2015 12:23

M49a36r81t85i57n 47H15o74u79b91a 6713111599138

kdyz budu uvazovat trvalou rychlost 120km/h na dalnici, tak mam defacto skromnejsi pozadavek, nez soucasna metodka pouzita pro stanoveni spotreby do opt a ani tak to nevychazi.

abychom si rozumeli, ja budu klidne sobec a je mi uplne jedno, jestli auto emisni limity plni jen papirove nebo i fakticky. to je zalezitost vyrobce a statnich organu. co mi ale jedno neni, ze prichaizm kazdy mesic o spoustu penez jen diky tomu, ze kdosi v testu kecal a koeficient toho kecani (u fiatu Panda je to tedy 20%) mi metodika ministerstva financi neumoznuje zahrnout do vypoctu financni nahrady za pouziti auta.

0/0
19.11.2015 13:08

M55a76r55t25i80n 94H64o52u85b79a 6503791309618

jen doplnim - porovnavam to se spotrebou uvadenou mimo mesto

0/0
19.11.2015 13:10

V98l11a78d39i89s25l23a75v 57B16u71r57y52š40e20k 1299122567144

při 120 km rychlosti mám spotřebu logicky vyšší, než ve městě či mimo město, kolik má mé auto mít spotřebu při 120 km rychlosti výrobce v současnosti neuvádí, pokud by tak činil, tak by to bylo tak o 20% víc než po městě a tak zhruba o 40% víc jak mimo město, mě žere auto mimo město 5-6 l, při 120 km konstantní rychosti zhruba 7 l

0/0
19.11.2015 16:27
Foto

M76i59r86o98s36l62a52v 12S54t70e39i10n76e95r 6348534273915

nevím, co máte za auto, ale můj škoda Yeti s 81 kW dieslem a 4x4 pohonem si při 120 na dálnici A92 Deggendorf- München vezme o dost méně, než 6 litrů na 100. Někde je stoupání, pak asi 6,8, jinde klesání, 2,6 l /100. Používám tempomat, pro spotřebu 7 l bych musel naprogramovat asi 150 km/h, možná i o trochu více. Moje oblíbená rychlost je 140, na trasu Strakonice- Mnichov (270 km přes Železnou Rudu) mám opakovaně průměrnou spotřebu 6 l/100 při "živé" jízdě.

0/0
20.11.2015 19:05
Foto

M70i32r29o22s39l62a78v 67S73t32e17i10n55e69r 6318774733565

Přidám i podrobnosti- jezdíme ve dvou, ale vzadu máme vždy slušně naloženo, takže je třeba brát středně vytížené auto. Všechna kola jsou na 2,6 barů, jak se sluší na dálnici s plným vytížením, čínské pneu Westlake SW 608, což je terénní a zimní profil 215/60 SR 16.

V motoru je standardní VW olej syntetický 5W30 s dlouhou životností, 30000 km. Převodovka 6 běhů, optimální rychlost pro spotřebu je 1500 Ot/min.

0/0
20.11.2015 19:14

M32a50r91t40i63n 62R69a72y12m44a41n 4572748433858

Ano pokud byste chtel suplovat homogacni testy (zatizeni 1 clovek = 80kg, nadrz a provozni kapaliny plne z 90 %) a pojedete za bezvetri a po naproste rovine pak byste mel mit takovou spotrebu. :-)

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D74a83l63i43b54o39r 73B68a72r83t84o38š 5314630397539

Tak výborně. Psal jsme o tom, že jde o obchodní válku mezi USA a EU, když byly dáno pokuty německé bance, Googlu a Microsoftu a pak přišel na řadu Volkswagen a teď se úder vrací proti Fiatu s Chryslerem, Jde především o to, že je to společná firma s Chryslerem, tedy odvety za VW. Začíná to být zábavné.

+2/−1
19.11.2015 10:04

M17a74r55t78i70n 69H29o40u88b58a 6763911159648

cist umis, ale chapat a rozumet ne.

specificky pro tebe je v clanku uvedeno, ze toto je rok stara causa, dokonce explicitne uvedeno, ze byla otevrena jeste pred aferkou s VW.

krom toto, ci by to jako byla odvet?? chrysler patri fiatu, nikoliv obracene. tak leda ze by italove hrali na vlastni branu

+2/0
19.11.2015 12:08
Foto

D38a89l58i34b22o83r 55B93a19r23t76o21š 5274710897779

Velevážený pane Martine Houbo, asi také patříte k těm ctěným přispěvovatelům, kterým musím prvně vysvětlit, že jsme spolu husy nepásli. Až to pochopíte, rád si s vámi velevážený pane Martine Houbo popovídám.

0/−1
19.11.2015 13:13

O84n44d80ř80e12j 14F67r67a39n94c 4239931248

Ale to nic nemění na tom, že tu melete nesmysly ;-D

+1/0
19.11.2015 13:23
Foto

D24a50l24i90b80o77r 29B10a40r15t14o40š 5324290617699

Ach jiný pán, ale ten již umí vykat, jaká to nádhera. Ale slovník odpovídá poslednímu českému cikánskému dlaždiči. Mějte se krásně pane neurvalý.

0/−1
19.11.2015 14:10

O56n91d17ř22e26j 67F97r16a70n83c 4569871548

No, pěkně jste se nám tu odkopal. Přitom stačilo na začátku říct "Ano, mýlil jsem se se svou nesmyslnou konspirační teorií." A ještě jedna věc - i když balíte urážky do rádoby slušného hávu, je to pořád hulvátsví. Tak pozor na to, jste přesně to, co se tu snažíte kritizovat ;-)

0/0
20.11.2015 0:22
Foto

D66a54l53i59b80o24r 97B62a70r12t79o19š 5104650437499

Především konspirační teorie jsou něco, čemu se každý vysmívá. To ale neznamená, že nejsou založené na naprosto logickém základě. Problém, je, že ti, kdo tahají za nitky ve světové politice vám to nikdy neprozradí, a tím vás udržují v nevědomosti a nejistotě. A to je přesně to, co chtějí. Pak vznikne totiž přesně tato situace, kdy vy mne napadáte a já mohu kontrovat jen indiciemi a ne přímými důkazy. Jde o to, kolik si totiž pamatujete z ekonomie  a z ekonomického vývoje lidstva, jak z učebnic tak i z doby vlastního života, a jak jste či nejste schopen tyto poznatky kombinovat.

Co se týká vaší poznámky o napadání, ano tentokrát máte pravdu, neb jsem zde na blogu zastáncem pravidla...NA HRUBÝ PYTEL HRUBÁ ZÁPLATA. Problém zde je, že většina blogerů nepozná slušnost a má ji jen za slabost. Takže se z mé strany nejedná o hulvátsví, ale jen o osobní obranu a pokus o převýchovu těch iniciativních hulvátů.

Snad vám toto vysvětlení bude stačit.

K otázce Fiatu, podle mne je to tak , jak jsem napsal, i když na to nemám důkazy, jen pocity, protože Chrysler je velmi často využíván k takovýmto geopolitickým hrátkám. Je to válka bez armády. Je celkem možné, že se Chrysler něco dozvěděl o Fiatu a pak to tajnými kanály poslal ven. Případně i jiná kombinace, nevím, ale Chrysler je podezřelý a to i přesto, že jsem 10let jezdil Chryslerem 300m.

0/0
20.11.2015 11:14

Z75d97e72n44ě48k 77D35u65b11e17c11k33ý 3557914730168

Možná panu Francovi vadilo že jste se nelichotivě vyjádřil na adresu onoho dlaždiče

0/0
20.11.2015 14:23
Foto

D44a52l52i59b46o85r 78B68a79r54t58o39š 5464190467589

Možná.

0/0
20.11.2015 14:28

M97a50r37t44i80n 88H81o32u16b75a 6343251239908

staci martine houbo, netreba velevazeny. ja si na uzivani titulu v bezne zivote prilis nepotrpim

jakakoliv diskuse nad tim nesmyslem, kterym ses tu prezentoval, je vsak zcela zbytecna

0/0
19.11.2015 13:46
Foto

D60a47l55i86b44o92r 31B89a95r25t60o85š 5654780967799

Ano, zdá se vám zbytečná, protože neznáte souvislosti s Chryslerem. Ale to nevadí. A nakonec i já se mohu plést. Ale rozhodně vás nečastuji takovými přídomky, které byste si zcela jasně zasloužil. Podle mluvy, bych řekl, že váš titul je PUDr. CSc. Ale i zde se mohu mýlit, možná máte jen dnes velmi špatný den a potřebu dšít kolem sebe síru. Buďte zdráv pane otitulovaný.

0/0
19.11.2015 14:15

D16e71n70i91s 85W96i93t33z78k10u 3703621779247

fakt,ale golfa vyrábí VW

0/0
19.11.2015 17:41
Foto

F79i12l43i64p 41D67o77n97é 2623581249151

Spotřeba vozu je jeden z nejprolhanějších údajů v TP vůbec. To můžete vzít kterékoliv auto od kterékoliv značky. Výhody aut se stále nafukují a proti evidentním lžím se nedělá nic.

+11/0
19.11.2015 10:00
Foto

D28a46l47i65b38o94r 65B36a77r53t18o50š 5304680607589

Jde o to, jak se svozem jezdí. Mám vůz, který má spotřebu v TP 13,1. Obvykle jezdím za 14 až 15, ale bez problémů dokážu mít spotřebu i jen 10,7. Zvláštní, jak těžká noha ovlivní spotřebu a peněženku.

0/−1
19.11.2015 10:06
Foto

F92i20l23i31p 28D43o47n45é 2163621449421

Přesně o tomto to není. Jde o to, že se ze spotřeby stala mantra a vjsou výrobci kteří udávají i 4l a pod 6L se nedá dostat. Jsou to nafouknuté bubliny podvodu.

+3/0
19.11.2015 10:26
Foto

D48a48l92i71b38o37r 81B88a14r42t61o15š 5334810577529

Tomu bych neříkal mantra ale jednoduše česky PODVOD. Chtěl jsem dát příklad, kde se spotřeba neudává falešně.

0/0
19.11.2015 11:20

V33l89a55d89i46s19l47a14v 64B13u90r96y27š14e27k 1929882137914

hm, mě u vozu ford tři roky starém s motorem od PSA 2,0 TDCi tedy skutečná spotřeba s údaji v TP více méně souhlasí, teda dá při běžné jízdě dosáhnout, předtím u benzínu fokus 1,6 nesouhlasila a dosáhnout se nedala, je to asi auto od auta jiný a benzíny jsou na tom v tomhle ohledu zjevně hůř, ale hlavně si myslím, že spotřeba v TP není žádný příslib, že auto v normálním provozu bude takovou spotřebu dosahovat, takže s tou lží bych byl opatrný, je to údaj z povinného testování podle nějaké normy a tak je ho potřeba brát a nebo případně prokázat, že při testování došlo k podvodu či lži

0/0
19.11.2015 12:02

P45e15t68r 56P58o39s32p75í14š16i79l 4688224196646

Koukám, že tady jsou samí kouzelníci, co jezdí se spotřebou udávanou výrobcem a ještě níže. Přitom ten výrobce tu spotřebu měří za podmínek, které s běžným provozem prakticky vůbec nekorespondují.Já jsem měl už pěknou řádku aut a jediné opravdu úsporné, které nemělo problém se dostat na spotřebu udanou výrobcem , byla Octavia 1,9Tdi 66 kw.

+4/0
19.11.2015 9:58

J87a62r39o54m85í57r 12K83r33á34l 4710789964169

U 15 let starého auta není problém se vejít do papírové spotřeby, u nového není šance.

+1/0
19.11.2015 10:14

T25o57m87á40š 92V54e60s86e83l86ý 5435878790249

letitou volkswagení 1.8T 20V na Vás ;-D

0/0
19.11.2015 13:08

M37a60r96t20i38n 14K93a62r15á35s72e46k 9588573668728

3 roky stare auto a neni problem (samo pri velkem podilu dalnic s rychlosti 140 jde spotreba vys)

0/0
19.11.2015 17:50

T34o15m60á96š 17K98u64c21h34a77ř 3717421128511

AGRko už nic nepřekoná. :-(

+3/0
19.11.2015 10:58

M70i98c23h23a14l 18H96r20u81b85o77š 4210627352355

zrovna mám jedno pred garážou... ;-)

0/0
19.11.2015 21:11

T66o80m23á38š 35V29e69s62e74l63ý 5395538960559

no jejej, míval jsem Golfa 1,8T a zatímco já s ním jezdil dlouhodobě za 12,5, všichni známí co měli to samé tak mezi 12 a 17, tak na netových diskuzích všichni jezdili za 4 ;-)

+2/0
19.11.2015 13:07

T27o78m26á89š 71K33u31c75h59a43ř 3537681268171

Všechny automobilky mají k dopozici data z řídících jednotek získaná při sevisních kontrolách. Bylo by zajímavé, kdyby tato data, statisticky zpracovaná, tedy třeba grafy rozložení spotřeby a např. průměrné rychlosti, byla veřejně přístupná. To by bylo mnohem víc vypovídající, než nějaká vycucaná laboratorní čísla.

+2/0
19.11.2015 9:54

M49a25r30t31i53n 57K98a51r15á60s87e23k 9448793538598

Ne nebylo a to z toho duvodu, ze nemate uplne reprezetnantivni vzorky ridicu a jejich stylu jizdy - da se totiz cekat ze treba s porsche 911 budou lidi jezdit trochu jinak nez treba s nejakou rodinnou polododavkou ....

0/0
19.11.2015 17:56

M39i53l66o66š 83K39o60l41m46a44n 6636423597472

Já si budu asi stěžovat na Škodovku, protože mám uváděnou průměrnou spotřebu 6,3 L /100 km a  jezdím za 5,1 L/100km.  Mám ale strach,  abych to neprohrál, protože jezdím převážně ve dvou, s vozíkem jen občas, dodržuji předepsané rychlosti a nejezdím stylem brzda plyn.

+2/−2
19.11.2015 9:48

V77l91a75d10i46s66l23a24v 33B75u12r68y78š74e84k 1209452177404

mě napadlo, že možná taky záleží i na tom, jak se s tím autem jezdí, já mám kugu z roku 2013 a díval jsem se do TP a je tam spotřeba 7,5/5,0/5,9, nevím teda přesně, co to znamená, ale po městech jezdím za 6,2 l, mimo pod 6 l a na dálnici při docela hrubé porušení rychlostního limitu se dostávám nad 7 l

+1/0
19.11.2015 9:19

O79n89d92ř39e71j 50V82a40l89e69n21t21a 5648871719112

7,5l/100 - město

5,0l/100 - mimo město

5,9l/100 - kombinovaná spotřeba

0/0
19.11.2015 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.