Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardová arbitráž o lokomotivy byla pro právníky zlatý byznys

Kromě Škody Transportation má arbitráž mezi výrobcem lokomotiv a Českými drahami dalšího vítěze: dvě advokátní kanceláře zastupující obě strany. Ve sporu požadovaly více, než je samotná cena lokomotivy, v součtu si ale nakonec přišly "jen" na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a44r61e19l 21T69i65l30l34i95n33g57e96r 6454826370255

Mám pocit, že to všechno není úplně tak křišťálové průhledné a černobíle jasné. Nepochybně je problém na obou stranách. Smlouvy ČD jsou podivné a hospodaření - zejména v dávnější minulosti - netransparentní. Proti tomu stojí Škoda Transportation - česká firma, která sice dává práci skoro 4000 zaměstnancům, ale bylo známo že měla dlouho nejasnou majetkovou strukturu a lobby u státních dopravců. ALE - v devadesátých letech to byla firma v útlumu, bez perspektivy prodeje a výroby dalších lokomotiv, bez možnosti rozvíjet tu nějaké know how a zaměstnávat lidi ve vývoji a v poměrně zajímavé výrobě. Nemám s tou firmou absolutně nic společného, jen chci poukázat na to, že podle mého názoru není nic špatného na tom, když národní dopravce podporuje národního výrobce (že to podle pravidel volného trhu a EU to není žádoucí je jiná věc, dělají to nicméně všechny státy v Evropě). Velmi dobře se ví, že NE-schválení v Německu není technický problém (kde je ten otevřený trh???) a ano, Vektron nebo Taurus od Siemense by bylo jednodušší řešení, přesně takové, kam směřuje onen dlouhodobý problém s německými úřady. Můžeme všechno kupovat z Německa a možná i levněji, ale nemyslím, že je to ta správná cesta. Podle mně je třeba napříště Škodovku lépe kontrolovat, rozhodně je ale v českém zájmu tohoto výrobce podporovat v tom, aby drahám dodával kvalitní výrobky (to velmi dobře umí) za férové ceny.

0/0
23.11.2015 12:24

M28a95r15e84k 33Š51i82m34o20n 2114837598828

Mohli si najmout mě. Prohrál bych jim to úplně stejně a vyšel bych levnějš.

0/0
21.11.2015 2:59

Z83d62e24n98e23k 86K30o90c79i95á27n 3557699286

Organizovaný chaos tady zavedli poslanci současných i předchozích vlád uměle. Ti by měli nést následky za úspěšný chod těchto mafií soudních, exekutorských...

Obyčejný smrtelník toto nevyřeší a dav taky ne, na to mají tyto instituce kryté státem ozbrojenou ochranku ve formě policie...

A vyšší moc prezident?! A ti dva poslední Klaus a Zeman ??? Ti tomu přeci velí!

+2/0
20.11.2015 10:23

J49a12k74u83b 26P76l47e90v51a 9545256476203

Už to proboha prodejte, stát je nejhorší hospodář, furt se tam jenom lijou prachy. !!;-O

+2/−2
20.11.2015 9:54

T20o36m86á58š 64L45u74d22v48í94k 1820457684492

Ty pokuty zaplatí samozřejmě daňový poplatník. Obě.

+2/0
20.11.2015 9:54

V94í36t 26O19ž66a76n80a 1648848185364

právníci jsou šmejdi, vezmou si 1% z ceny nemovitosti, přičemž smlouvu sepíše podle vzoru jeho sekretářka za 5 minut a on sám ji kontroluje asi 15 sekund

+3/−1
20.11.2015 9:39

M10a42r15e46k 71K72o54s97t49e19l80e53c19k68ý 6903346528

Stát obchoduje opakovaně se stejnými nesolidními firmami a ve smlouvách má stále stejné rozhodčí doložky, které znamenají, že spory neřeší nezávislé soudy, ale soukromá, nikoliv nezávislá, firma - Rozhodčí soud.

A firmy proti státu státu u Rozhodčího soudu opakovaně zastupuje dlouholetý kamarád Dluhoslava Sobotky Radek Pokorný, současně i mistopředseda onoho Rozhodčího soudu! Není to trochu podivné?

No a Sobotka neustále vyskakuje proti ministru Ťokovi, kterému se rozhodování Rozhodčího soudu nelíbí. Tak kdo je předsedou vlády a čí zájmy hájí? Skoro to vypadá, že Sobotka je pouze nastrčenou figurkou, přes kterou tečou peníze od státu do vybraných soukromých firem. Ještě nedávno se tomu říkalo tunelování. V tomto případě posvěcené nikoliv nezávislým soudem, ale jen jakousi podivnou soukromou rozhodčí firmou...

+5/0
20.11.2015 9:15

M36i62l78o11š 79K17o96l94m24a37n 6156793437382

Pomocí § dokáží takové spory zaplést natolik, aby to neinformovaný, slušný plátce daní nedokázal mezi denními zprávami rozpoznat a vyvodit si závěry. To vše věděl i Gross a proto se z něho během "měsíců" stal milionář. Do takové společnosti soudců a advokátů se dostane jen pár prominentů, kteří nás ovládají.

+1/−1
20.11.2015 9:11

T70o11m50á38š 44F41u16k 2120331196907

Advokátní kancelář Pokorný zastupuje Škodu,ČEZ a jiné "solidní" firmy,které se soudí u rozhodčího soudu,kde je pan Pokorný shodou okolností místopředsedou.Takže proč to novináři nenapíší?Není to nikomu divné?Jaké "objektivní rozhodnutí byste čekali?

+5/0
20.11.2015 8:40

J70i10ř85í 54J72u98r97á85š56e21k 8577545560987

Spíš bych se podíval na účast Martina Romana v dozorčí radě ČD a jeho údajné vlastnictví nebo spoluvlastnictví Škody Transportation.

+3/0
20.11.2015 8:44

T62o96m48á75š 57F26u91k 2680751526817

Ona je to stále stejná písnička,arbitrážní mafie,exekutorská mafie,prostě organizovaný zločin v "právní"podobě.;-D;-D;-D

+3/0
20.11.2015 8:59

M17a28r61t88i20n 30K60a55r90á87s46e96k 9198693638168

No jeste ze dozorci rada nerozhoduje o vysledcich vyberovych rizeni....

0/0
20.11.2015 16:12

P81e57t80r 59N53o94v81o45t78n18y 4639565612734

Také máte pocit, že  cca 50 000 právníků v republice si mne ruce, jak se vyvolávají ( uměle) spory a jak si rozkrádají hodnoty, které neprodukují ?  Já už ten pocit mám dávno, že advokáti,exekutoři,státní zástupci,soudci, notáři  nám nevylepší právní vymahatelnost ( o spravedlnosti ani nemluvě). Oni se obohacují a jak jinak - LEGÁLNĚ A  PODLE ZÁKONA.  Porovnávejte ceny lokomotiv, dálnic, platebních karet ("Opencard"), poplatky za exekuci, notářské poplatky za dědictví   atd. s Německem ( s vyšší životní úrovní !!). Snad se konečně o tom začne alespoň psát.

Co na to ministře "pro spravedlnost" ???

+9/0
20.11.2015 8:18

P77e40t19r 12N90e90c78h33a66n10i37c93k10ý 7173736608500

Tohle je na ČD průšvih. Není to řízení provozu ani fírové nebo průvodčí, ale tihle manažeři a ředitelé jejichž posty si politici dávají k narozeninám nebo je vymyslí pro kamaráda co by se nikde neuchytil.

+3/−1
20.11.2015 8:02

J65o86s61e85f 86H28o70n31e63š 7321792530413

Není pro prohřešek advokátů,zastupovat více stran?

+1/0
20.11.2015 8:02

S21t95a97n38i24s67l66a98v 67S72r24b12a 4335234588264

Pořádná masáž veřejnosti pokračuje. Ještě kdyby tu tak stále byly ty lidové soudy jako za komančů. To by o výhře Českých drah u soudu nebylo už nyní pochyb. Dobrý tah koupit si tuto IDNES do portfolia ANO.

+2/−1
20.11.2015 7:42

M11a80r37e15k 57H22r89u73b21y 6917522901408

Fakta jsou jasná: vyběrko na míru od Standy Martinovi. Miliarda za lokomotivu, kterou svět neviděl. A arbitráž není soud - ani vzdáleně.

+2/0
20.11.2015 7:49

S68t37a56n53i23s68l26a96v 12S78r59b91a 4835654298884

a kdy se české dráhy přiznají, že vše, co dosud dělaly, bylo buď tak odfušované nebo tak zkorumpované, že to muselo jednou prasknout? proč je potřeba vytvářet obraz chudáčků z českých drah, které okradli ti neřádi ze škody, ti právníci?

+1/−1
20.11.2015 8:05

M70a83r93e56k 72H46r31u97b25y 6357622831178

ČD je pro vrcholné politiky a jejich kamarády dlouhodobě stejný krmelec, jako DPP pro ty pražské - bez ohledu na stranu. I proto pořád neexistuje zákon o odpovědnosti úředníků za efektivní nakládání se svěřených prostředky

+11/0
20.11.2015 7:36

M63a12r74e23k 17Š36i13m85o55n 2784107888108

Ten by ale v ČD stejně neplatil, ČD je akciová společnost, manažeři ručí podle obchodního zákoníku. Pokud majitel (stát) chyby přehlíží, soudy nemohou konat. Ano, dozorčí rady by měly být odpovědny za hospodaření svěřených podniků.

0/0
21.11.2015 3:02

G14u78s58t55a64v 38S34o54j32k31a 1688963825954

Jenom český stát umí dělat obchody s firmami, se kterými se již x-krát spálil - Eurovia, Škoda Transportation.

0/−1
20.11.2015 7:34

M90a34r54e96k 42H62r22u93b24y 6567272691588

Stát se možná spálil, ale dotyční zcela jistě dobře vydělali - i proto se pořád "nedaří " prosadit pravidlo o vyloučení firem, které mají spor se státem, že státních zakázek.

+2/0
20.11.2015 7:39

M91i84r84o37s24l56a82v 46B26u29č66e79k 6973543821194

Dočkáme se někdy ? Toho, aby Stát přišel a sdělil - "Hle, občané, toto jsme zavedli - efektivně - levně ... Namátkou :

1) Systém Izip - Elektronické zdravotnictví - 1.7 miliard Kč - nefunguje ... 

2) Centrální registr vozidel, značek - 475 milionů Kč - nefunguje - funguje ...

3) Ozvučení Promopro - 848 milionů Kč - ostuda ! ...

4) Systémy MPSV, dálnice - se vlní, padají mosty, aféry Pošty, Nemocnic, fondy EU 

5) Stát má informace - obíhat však s formulářem bude člověk ...

6) Miliardy na Solární lobby - v jiném článku - Opět , vzduch je horší ...

7) ČD - by vydaly za samostatný rozbor finančně , průtokového molocha !

     - zlaté padáky zlatých padáků ... atd. atd ...

8) Kdo něco skutečného produkuje, je blázen, hodnoty a zisk zajistí štáb právníků 

   Opravdu, Vládo, je naděje ? - "Ano, toto jsme Stvořili", funguje to, žádné loupeže ... Zatím vidím - Nejlepší zaměstnavatel stát + 12.500 dalších pracovníků - nejlepší podnikatel - poslanec + 15% mzdy ... Nejlepší produkt - Lokomotiva, je nejdražší a nikam nemůže vyjet ! ...

+5/−1
20.11.2015 7:26

A78n53n54a 20B53e17z94o30u34c12k55á 9463901840436

Ono to nakonec neukazuje na pochybení Škodovky, ale spíš na neschopnost ČD...

+14/−2
20.11.2015 7:18

J97i47r68k74a 62P46a45k40o81s35t22a 9532185346405

Přesně tak, včera se psalo o tom, jak ČD dvakrát odmítli mimosoudní vypořádání což by stálo drobný oproti 1,2 mld! Škodovka se soudit vůbec nechtěla...

+2/−1
20.11.2015 7:31

T62o64m67a20s 15A77u72g24u47s47t77y88n 6177896541370

Vy byste souhlasil s mimosoudním vyrovnáním, když jste přesvědčen, že jste v právu a platit nemáte Vy, ale druhá strana?

+6/0
20.11.2015 7:34
Foto

M10i35l44o33š 81H59o85v17o55r42k17a 2240383276937

No pravděpodobně měli asi moc hloupý a předražený právníky, když arbitráž rozhodla, tak jak rozhodla a to si ještě složení arbitrů musi odsouhlasit obe strany...

+1/0
20.11.2015 7:38

P51e22t98r 71Z92a81v33a73d37i30l 4733537376

Vzhledem k tomu, že neznáme znění smlouvy, tak je těžké říct, že by mimosoudní vyrovnání bylo horší variantou. Tady mám spíš podezření na to, že si právníci chtěli přijít na větší balík peněz, tak doporučili ČD nepřijmout mimosoudní vyrovnání. Ale jak říkám, neznáme znění smlouvy, takže je těžké dělat nějaké závěry. On ten rozhodčí soud dospěl k závěru na základě nějakých dokumentů. Neřekli si zřejmě, tak a teď to ČD pěkně natřem.

+4/0
20.11.2015 7:49

M24a67t56ú33š 90B80e84n52a81k 9898164802143

Tak nejako, kedy sa ČD dohodli so Škodou tak by z toho právnici v podstate nič nemali, keď sa to o pár rokov predĺžilo tak si právnici si prídu na pekných pár miliónikov

+1/0
20.11.2015 13:22

M80i12r58o44s65l10a18v 30Z83i47k93m90u82n44d 6288122707948

No právě, den po uzavření "mimosoudního" vyrovnání - patrně výhodného pro výrobce se na policii / státním zastupitelství objeví anonymní oznámení a škodě způsobené ČD a příslušný manažer bude obviněn ...

Každý normální člověk, který dostane objednané zboží / zakázku o rok později požaduje nějakou kompenzaci od toho, kdo se zavázal ke splnění dohodnutého termínu ... a nikoli, aby ještě doplácel nějakou inflační doložku za dobu, kdy se zhotovení zakázky, resp. dodání zboží zpozdilo ...

0/0
21.11.2015 13:22

J61o84s42e79f 41L73a60n89z 8475451194978

je krásné dostat královsky zaplaceno i při prohře , škoda že nejsem právníkem...

+2/0
20.11.2015 7:06

M40i19c64h22a76l 51N71o77v84á18k 7520289927834

Nevím už vlastně doopravdy co tedy vedení ČD dělá.

Navrhly do soutěže podmínky šité na míru Škodovce, která vytvoří novou mašinu, která bude jezdit hlavně do zahraničí(asi tak stejně jako Pendolino s 230km/h to má tak leda na okrasu), fajn. Tak když dostaly takový stroj, pak se vymlouvají na licence a další úpravy, fajn. Ale to všechno jsou jen reklamace, nedodělky, které by se tak jako tak protahovaly.

Mašina na 160km/h se slušným výkonem se dá předělat na vyšší rychlost, tak to na železnici bývá, tak proč se to neřešilo tímto způsobem?

Proč ty mašiny ale nezaplatili a pak se nesoudili o nějaký ty problémy, vždyť na to mají nějakou záruční lhůtu a pozáruční servis, šlo by o mnohem menší částky.

Já rozhodně jsem zastánce Taurusů, případě Vectronů. když to má jezdit do zahraničí, žádný spory by se neřešily. Bylo už tehdy jasný, že když nepustí do zahraničí Pendolina, tak si budou držet i ostatní výrobky jen na svých tratích, především v Reichu. Ale když si ČD koupily předražené Škodovky, tak to mají taky zaplatit a né se soudit o nedodržování smluv ještě před úhradou. Ta Škodovka se tak jako tak "vyplatí", stejně to tu bude jezdit 50let a po zhruba 35letech už bude výdělečná.

Takto přisipávají další miliony právníkům, za to mohl být o 1ks mašiny navíc, která ČD bude chybět. Kdysi bylo na ČD stovky mašin a dneska je nenahradí a nedejbože, když jde jedna jediná do údržby. To se pak sesype celý grafikon, který je upraven na výkon a rychlost nových mašin....Rv

+4/−4
20.11.2015 6:42

M18i38c10h97a49l 34N78o29v21á28k 7290489327274

A ještě doplním ceny, Škodovka 20kusů 2,5mld. 1ks = 135 mil, s prohranou arbitráží nyní 3,6mld -1ks = 180mil.

Pro porovnání

OBB - Taurus 1216 5mld -75 ks. - 1ks = 67 mil.

Finsko - Vectron 97ks 8,1mld - 1ks=83mil

Nebudu radši zveřejňovat objednávky nad 100kusů.

Pokud má někdo jiné ceny, tak klidně napište.:-)

+2/−1
20.11.2015 7:41

M70a14t19ú70š 83B73e49n63a81k 9278324502593

Problém v Taurusoch OBB je v tom, že si ich OBB dorábali sami vo vlastnom depe, takže tá cena je len za to, čo dodal Siemens.

Dalším problémom je porovnanie vozidiel ktoré sa dodávali v rozdielnych počtoch kusov.

Navyše 1216 mali v ČR a aj SR veľké problémy so schvaľovaným a sú schválené len pretože niekto riadne poohýbal normy na rušenie zabazpečovacej techniky vozidlami.

Fínskych  Vectronov má byť 80(ďalších 17 je opcia, to je cena navyše) a voči 380 sú to riadne očesané stroje- majú iba jeden napájací systém takže by mohli jazdiť iba na juhu ČR, juhu SR a v MR, akurát sú zodolnené voči chladu.

0/0
20.11.2015 13:19

M97i26c75h76a88l 60N47o88v51á61k 7460479687724

Aha tak to už chápu, že je to teda směšná částka...hmm

Vectrony z Finska tedy nakonec vycházejí jednosystémové na 100mil. OK tak to jsem se docela zmýlil a zdá se, že vybavené by stály o něco málo více než Škodovky.

Díval jsem se někde totiž, že úplný základ Vectrona v objednávce v roce 2011 prý 66 milionů, ale jako skládačka nutné doplňovat všechno i barvu.

Ale objednávky na Vectrony se jen hrnou, jak ze severských států, také i z jižních států evropy, také i z Ruska a dokonce i prý z Ameriky. :)

0/0
20.11.2015 18:59

J60a89k52u92b 57Š13a48f60a24n13d42a 7565197191681

Takže vy když si necháte postavit barák a firma nesplní na čem jste se dohodli tak jim doplatíte veškeré částky a následně se s nimi budete soudit?

+1/0
20.11.2015 8:33

M74i28c79h27a83l 28N30o93v52á51k 7580709787804

Tohle s barákem nemá nic společného, spíše bych to přirovnal k super ultra hyper mega počítači.

A vy pak nemáte doma dostatečně rychlé připojení.

A borec vám to složí a vy tento stroj vezmete domů používáte ho nějaký ten čas na splátky a pak to přestanete splácet, protože takový výkon prostě nemáte k ničemu a vlastně ten počítač nevyužijete a stěžujete si na to, že  vám na to nejdou ty vaše programy a váš operační systém místo sto jader vám funguje jen na čtyři jádra, protože nula podpory ze strany Windows OS na vaše zařízení...Rv

0/0
20.11.2015 10:09

J61a57k33u46b 15Š75a12f90a74n38d92a 7565597641611

Myslím, že ten váš příklad je úplně mimo. Škoda nedodala požadované ani v dohodnutém termínu ani s požadovanými vlastnostmi.

+2/0
20.11.2015 10:16

M72i56c13h38a78l 82N86o28v66á50k 7880419687584

Protáhnutí termínu je otázka dodávky počítačových dílů např. z Číny.

není to doslovné, ale barák je opravdu mnohem problematičtější než stroj.

Problém je, že ČD tyto lokomotivy převzaly užívaly a přitom neplatily.

0/0
20.11.2015 10:22
Foto

P49a15v53e77l 81P42o51k83o33r72n14ý 2916714360152

Koukám, že právníci si jen mohou přát více neschopných úředníků, zde úředníků Českých drah hrajících si na "velké" manažery.

+7/0
20.11.2015 6:11

M87i89r71e69k 38G89a78j11e67r 5491116789700

Tyhle spory jsou casto umele vyvolane. Je to jen jina forma tunelu a korupce. Urednici nic neriskuji.

+7/0
20.11.2015 6:14

M15a78r63e86k 70H32r26u88b86y 6127812821298

Vážně myslíte, že tenhle tunel je výsledek neschopnosti? Vždyť dotyční se naopak považují za nadprůměrně schopné - ono vydojit miliardu za nic už vyžaduje nějakou tu práci a koordinaci. V normálním státě by už všichni zainteresovaní seděli za zločinné spolčení.

+3/0
20.11.2015 7:46

Š31t71e79f65a73n 89F24r91i61č62a 7972698973296

České dráhy chtějí verdikt rozhodčího soudu zvrátit. Obrátí se proto na klasický soud. Pokud by neuspěly, může to podle ministra dopravy Dana Ťoka vést ke zdražení jízdného

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pravnici-inkasovali-v-arbitrazi-da8-/eko-doprava.aspx?c=A151119_170629_eko-doprava_rts

Vážený pane ministře, zdražení jízdného by vedlo k odlivu cestujících od ČD. O tom, kolik dráhy nakonec dostanou od cestujících budou tedy rozhodovat cestující. Nikoli ČD.

+6/−2
20.11.2015 6:03

K58a36r52e19l 41N40o72v23á27k 8929501153108

Jízdné na ČD určuje a reguluje MF.

+1/0
20.11.2015 7:01

Š14t88e98f12a68n 87F55r70i56č38a 7862838363876

Samozřejmě. Ale o tom, za co utratí korunu ze své kapsy, rozhoduje spotřebitel. Není to ostatně tak dávno, kdy ČD musely pod tlakem konkurence s cenami prudce dolů např. na trase Praha - Brno, nebo Praha - Ostrava.

+1/−2
20.11.2015 7:32

M55a22r26e10k 87H11r33u95b39y 6607592711518

ČD na počtu cestujících v podstatě nezáleží, stát to vždycky dosype. Naopak je pohodlnější cestující spíš odrazovat - viz systém slev...

+1/−2
20.11.2015 7:43
Foto

P87e58t58r 61P71r33o84c24h87á72z62k94a 3102206732874

Moc tomu nerozumím a rozum mi nebere, že nakonec ti kdo platí jsou ČD.Právníci i arbitr to nejspíš dokáží vysvětlit,ale mě by spíše zajímalo, zda bude někdo odpovědný potrestán za smlouvu, která je jak to tak vypadá postavena v neprospěch ČD.Už jen přistoupení na to, aby podobné spory řešil arbitr se mi nezdá moc dobré.Většina s arbitráží končí v neprospěch zákazníka, nebo státu a jediní, kdo si na tom mastí kapsu jsou ti, co něco nedodrželi a právníci.Také nerozumím moc dobře tomu, proč moloch jako je ČD zastupuje externí právnická firma a ne jejich vlastní právní oddělení, které si dozajista platí.Pak se ani nedivím, že v této zemi na nic nejsou peníze a vláda neustále spekuluje jak je s daňových poplatníků dostat místo toho, aby se naučila dobře hospodařit.Rv

+7/0
20.11.2015 5:58

A78l23o32i57s 13S83t67a15r76ý 3509269987792

Dejte si do vyhledávače Karel Muzikář a hned to s tím zastupováním (dokonce bez výběrového řízení) "pochopíte". To pochopíte je v samozřejmě v uvozovkách, protože ve skutečnosti ani to člověku rozum nebere, proč takovéto figurky mají stále vliv, když už se tady prý maká po novu.

+2/0
20.11.2015 6:05

S91t69a51n18i26s13l82a97v 79Č34e21š13k12a 8417336535479

Musím se přiznat, že tuhle arbitráž dost dobře nechápu. Dodat lokomotivy pozdě, dodnes s nimi nemoci jezdit do Německa a ještě inkasovat miliardu korun navíc, to je vskutku nádherná ukázka toho, jak "užitečná" může být taková arbitráž. I když... Já vím, právníci vysvětlí vše.

A když si představím, že podobným způsobem by se na nadnárodní úrovni měly řešit obchodní spory podle smlouvy TTIP...

+7/0
20.11.2015 5:24

P91e10t22r 32T51y80č46k49a 6935832739892

Proste se menili technicke normy a Skoda mela proti tomu ve smlouve

0/0
20.11.2015 6:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.