Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardová arbitráž o lokomotivy byla pro právníky zlatý byznys

Kromě Škody Transportation má arbitráž mezi výrobcem lokomotiv a Českými drahami dalšího vítěze: dvě advokátní kanceláře zastupující obě strany. Ve sporu požadovaly více, než je samotná cena lokomotivy, v součtu si ale nakonec přišly "jen" na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a14r49e32l 36T84i11l43l29i83n92g37e32r 6814886570775

Mám pocit, že to všechno není úplně tak křišťálové průhledné a černobíle jasné. Nepochybně je problém na obou stranách. Smlouvy ČD jsou podivné a hospodaření - zejména v dávnější minulosti - netransparentní. Proti tomu stojí Škoda Transportation - česká firma, která sice dává práci skoro 4000 zaměstnancům, ale bylo známo že měla dlouho nejasnou majetkovou strukturu a lobby u státních dopravců. ALE - v devadesátých letech to byla firma v útlumu, bez perspektivy prodeje a výroby dalších lokomotiv, bez možnosti rozvíjet tu nějaké know how a zaměstnávat lidi ve vývoji a v poměrně zajímavé výrobě. Nemám s tou firmou absolutně nic společného, jen chci poukázat na to, že podle mého názoru není nic špatného na tom, když národní dopravce podporuje národního výrobce (že to podle pravidel volného trhu a EU to není žádoucí je jiná věc, dělají to nicméně všechny státy v Evropě). Velmi dobře se ví, že NE-schválení v Německu není technický problém (kde je ten otevřený trh???) a ano, Vektron nebo Taurus od Siemense by bylo jednodušší řešení, přesně takové, kam směřuje onen dlouhodobý problém s německými úřady. Můžeme všechno kupovat z Německa a možná i levněji, ale nemyslím, že je to ta správná cesta. Podle mně je třeba napříště Škodovku lépe kontrolovat, rozhodně je ale v českém zájmu tohoto výrobce podporovat v tom, aby drahám dodával kvalitní výrobky (to velmi dobře umí) za férové ceny.

0/0
23.11.2015 12:24

M58a87r84e78k 66Š61i84m68o49n 2784757208238

Mohli si najmout mě. Prohrál bych jim to úplně stejně a vyšel bych levnějš.

0/0
21.11.2015 2:59

Z96d36e25n92e26k 88K38o22c45i15á44n 3967609266

Organizovaný chaos tady zavedli poslanci současných i předchozích vlád uměle. Ti by měli nést následky za úspěšný chod těchto mafií soudních, exekutorských...

Obyčejný smrtelník toto nevyřeší a dav taky ne, na to mají tyto instituce kryté státem ozbrojenou ochranku ve formě policie...

A vyšší moc prezident?! A ti dva poslední Klaus a Zeman ??? Ti tomu přeci velí!

+2/0
20.11.2015 10:23

J66a88k25u40b 98P64l26e41v56a 9755566576183

Už to proboha prodejte, stát je nejhorší hospodář, furt se tam jenom lijou prachy. !!;-O

+2/−2
20.11.2015 9:54

T94o40m53á84š 39L59u96d94v18í13k 1930427934672

Ty pokuty zaplatí samozřejmě daňový poplatník. Obě.

+2/0
20.11.2015 9:54

V37í49t 48O63ž14a81n25a 1938568175214

právníci jsou šmejdi, vezmou si 1% z ceny nemovitosti, přičemž smlouvu sepíše podle vzoru jeho sekretářka za 5 minut a on sám ji kontroluje asi 15 sekund

+3/−1
20.11.2015 9:39

M83a93r60e72k 95K64o68s57t86e88l47e48c29k11ý 6293106558

Stát obchoduje opakovaně se stejnými nesolidními firmami a ve smlouvách má stále stejné rozhodčí doložky, které znamenají, že spory neřeší nezávislé soudy, ale soukromá, nikoliv nezávislá, firma - Rozhodčí soud.

A firmy proti státu státu u Rozhodčího soudu opakovaně zastupuje dlouholetý kamarád Dluhoslava Sobotky Radek Pokorný, současně i mistopředseda onoho Rozhodčího soudu! Není to trochu podivné?

No a Sobotka neustále vyskakuje proti ministru Ťokovi, kterému se rozhodování Rozhodčího soudu nelíbí. Tak kdo je předsedou vlády a čí zájmy hájí? Skoro to vypadá, že Sobotka je pouze nastrčenou figurkou, přes kterou tečou peníze od státu do vybraných soukromých firem. Ještě nedávno se tomu říkalo tunelování. V tomto případě posvěcené nikoliv nezávislým soudem, ale jen jakousi podivnou soukromou rozhodčí firmou...

+5/0
20.11.2015 9:15

M78i85l81o58š 79K47o53l23m79a82n 6776973667902

Pomocí § dokáží takové spory zaplést natolik, aby to neinformovaný, slušný plátce daní nedokázal mezi denními zprávami rozpoznat a vyvodit si závěry. To vše věděl i Gross a proto se z něho během "měsíců" stal milionář. Do takové společnosti soudců a advokátů se dostane jen pár prominentů, kteří nás ovládají.

+1/−1
20.11.2015 9:11

T15o30m35á77š 81F11u60k 2950821576107

Advokátní kancelář Pokorný zastupuje Škodu,ČEZ a jiné "solidní" firmy,které se soudí u rozhodčího soudu,kde je pan Pokorný shodou okolností místopředsedou.Takže proč to novináři nenapíší?Není to nikomu divné?Jaké "objektivní rozhodnutí byste čekali?

+5/0
20.11.2015 8:40

J16i26ř40í 83J78u16r27á91š77e54k 8367165900837

Spíš bych se podíval na účast Martina Romana v dozorčí radě ČD a jeho údajné vlastnictví nebo spoluvlastnictví Škody Transportation.

+3/0
20.11.2015 8:44

T47o81m86á24š 15F87u19k 2420741666647

Ona je to stále stejná písnička,arbitrážní mafie,exekutorská mafie,prostě organizovaný zločin v "právní"podobě.;-D;-D;-D

+3/0
20.11.2015 8:59

M50a12r61t18i49n 57K59a14r76á78s85e57k 9398313828718

No jeste ze dozorci rada nerozhoduje o vysledcich vyberovych rizeni....

0/0
20.11.2015 16:12

P81e36t16r 35N24o17v84o14t55n34y 4899915732614

Také máte pocit, že  cca 50 000 právníků v republice si mne ruce, jak se vyvolávají ( uměle) spory a jak si rozkrádají hodnoty, které neprodukují ?  Já už ten pocit mám dávno, že advokáti,exekutoři,státní zástupci,soudci, notáři  nám nevylepší právní vymahatelnost ( o spravedlnosti ani nemluvě). Oni se obohacují a jak jinak - LEGÁLNĚ A  PODLE ZÁKONA.  Porovnávejte ceny lokomotiv, dálnic, platebních karet ("Opencard"), poplatky za exekuci, notářské poplatky za dědictví   atd. s Německem ( s vyšší životní úrovní !!). Snad se konečně o tom začne alespoň psát.

Co na to ministře "pro spravedlnost" ???

+9/0
20.11.2015 8:18

P34e38t26r 77N89e95c84h26a20n89i84c13k38ý 7743966338360

Tohle je na ČD průšvih. Není to řízení provozu ani fírové nebo průvodčí, ale tihle manažeři a ředitelé jejichž posty si politici dávají k narozeninám nebo je vymyslí pro kamaráda co by se nikde neuchytil.

+3/−1
20.11.2015 8:02

J20o38s19e32f 83H44o44n80e78š 7291352120243

Není pro prohřešek advokátů,zastupovat více stran?

+1/0
20.11.2015 8:02

S43t52a28n71i32s61l67a47v 57S31r46b53a 4195384448284

Pořádná masáž veřejnosti pokračuje. Ještě kdyby tu tak stále byly ty lidové soudy jako za komančů. To by o výhře Českých drah u soudu nebylo už nyní pochyb. Dobrý tah koupit si tuto IDNES do portfolia ANO.

+2/−1
20.11.2015 7:42

M32a67r92e65k 48H85r62u97b63y 6117112151488

Fakta jsou jasná: vyběrko na míru od Standy Martinovi. Miliarda za lokomotivu, kterou svět neviděl. A arbitráž není soud - ani vzdáleně.

+2/0
20.11.2015 7:49

S80t72a10n80i74s18l16a82v 12S72r82b89a 4835914658854

a kdy se české dráhy přiznají, že vše, co dosud dělaly, bylo buď tak odfušované nebo tak zkorumpované, že to muselo jednou prasknout? proč je potřeba vytvářet obraz chudáčků z českých drah, které okradli ti neřádi ze škody, ti právníci?

+1/−1
20.11.2015 8:05

M70a26r96e86k 59H42r75u26b73y 6787242291598

ČD je pro vrcholné politiky a jejich kamarády dlouhodobě stejný krmelec, jako DPP pro ty pražské - bez ohledu na stranu. I proto pořád neexistuje zákon o odpovědnosti úředníků za efektivní nakládání se svěřených prostředky

+11/0
20.11.2015 7:36

M78a66r23e80k 83Š59i66m45o51n 2134887638558

Ten by ale v ČD stejně neplatil, ČD je akciová společnost, manažeři ručí podle obchodního zákoníku. Pokud majitel (stát) chyby přehlíží, soudy nemohou konat. Ano, dozorčí rady by měly být odpovědny za hospodaření svěřených podniků.

0/0
21.11.2015 3:02

G32u85s27t56a42v 12S60o35j79k21a 1278233825934

Jenom český stát umí dělat obchody s firmami, se kterými se již x-krát spálil - Eurovia, Škoda Transportation.

0/−1
20.11.2015 7:34

M11a82r83e87k 58H73r17u85b97y 6147742631418

Stát se možná spálil, ale dotyční zcela jistě dobře vydělali - i proto se pořád "nedaří " prosadit pravidlo o vyloučení firem, které mají spor se státem, že státních zakázek.

+2/0
20.11.2015 7:39

M86i29r56o45s22l37a91v 96B34u22č84e24k 6683963721604

Dočkáme se někdy ? Toho, aby Stát přišel a sdělil - "Hle, občané, toto jsme zavedli - efektivně - levně ... Namátkou :

1) Systém Izip - Elektronické zdravotnictví - 1.7 miliard Kč - nefunguje ... 

2) Centrální registr vozidel, značek - 475 milionů Kč - nefunguje - funguje ...

3) Ozvučení Promopro - 848 milionů Kč - ostuda ! ...

4) Systémy MPSV, dálnice - se vlní, padají mosty, aféry Pošty, Nemocnic, fondy EU 

5) Stát má informace - obíhat však s formulářem bude člověk ...

6) Miliardy na Solární lobby - v jiném článku - Opět , vzduch je horší ...

7) ČD - by vydaly za samostatný rozbor finančně , průtokového molocha !

     - zlaté padáky zlatých padáků ... atd. atd ...

8) Kdo něco skutečného produkuje, je blázen, hodnoty a zisk zajistí štáb právníků 

   Opravdu, Vládo, je naděje ? - "Ano, toto jsme Stvořili", funguje to, žádné loupeže ... Zatím vidím - Nejlepší zaměstnavatel stát + 12.500 dalších pracovníků - nejlepší podnikatel - poslanec + 15% mzdy ... Nejlepší produkt - Lokomotiva, je nejdražší a nikam nemůže vyjet ! ...

+5/−1
20.11.2015 7:26

A20n80n77a 33B33e86z33o34u89c15k69á 9533481120396

Ono to nakonec neukazuje na pochybení Škodovky, ale spíš na neschopnost ČD...

+14/−2
20.11.2015 7:18

J96i68r94k73a 36P75a46k62o81s94t74a 9532475706605

Přesně tak, včera se psalo o tom, jak ČD dvakrát odmítli mimosoudní vypořádání což by stálo drobný oproti 1,2 mld! Škodovka se soudit vůbec nechtěla...

+2/−1
20.11.2015 7:31

T66o75m82a73s 23A88u16g66u67s36t18y75n 6667886131150

Vy byste souhlasil s mimosoudním vyrovnáním, když jste přesvědčen, že jste v právu a platit nemáte Vy, ale druhá strana?

+6/0
20.11.2015 7:34
Foto

M72i10l32o78š 54H24o57v70o30r22k22a 2820583966207

No pravděpodobně měli asi moc hloupý a předražený právníky, když arbitráž rozhodla, tak jak rozhodla a to si ještě složení arbitrů musi odsouhlasit obe strany...

+1/0
20.11.2015 7:38

P86e70t17r 19Z94a98v11a40d77i40l 4913227106

Vzhledem k tomu, že neznáme znění smlouvy, tak je těžké říct, že by mimosoudní vyrovnání bylo horší variantou. Tady mám spíš podezření na to, že si právníci chtěli přijít na větší balík peněz, tak doporučili ČD nepřijmout mimosoudní vyrovnání. Ale jak říkám, neznáme znění smlouvy, takže je těžké dělat nějaké závěry. On ten rozhodčí soud dospěl k závěru na základě nějakých dokumentů. Neřekli si zřejmě, tak a teď to ČD pěkně natřem.

+4/0
20.11.2015 7:49

M22a85t39ú95š 23B68e65n77a79k 9818574602133

Tak nejako, kedy sa ČD dohodli so Škodou tak by z toho právnici v podstate nič nemali, keď sa to o pár rokov predĺžilo tak si právnici si prídu na pekných pár miliónikov

+1/0
20.11.2015 13:22

M82i51r44o44s90l19a96v 15Z94i63k83m39u15n93d 6848382247688

No právě, den po uzavření "mimosoudního" vyrovnání - patrně výhodného pro výrobce se na policii / státním zastupitelství objeví anonymní oznámení a škodě způsobené ČD a příslušný manažer bude obviněn ...

Každý normální člověk, který dostane objednané zboží / zakázku o rok později požaduje nějakou kompenzaci od toho, kdo se zavázal ke splnění dohodnutého termínu ... a nikoli, aby ještě doplácel nějakou inflační doložku za dobu, kdy se zhotovení zakázky, resp. dodání zboží zpozdilo ...

0/0
21.11.2015 13:22

J59o25s55e40f 51L81a30n70z 8585841334568

je krásné dostat královsky zaplaceno i při prohře , škoda že nejsem právníkem...

+2/0
20.11.2015 7:06

M74i93c50h38a31l 30N57o30v78á87k 7390579777514

Nevím už vlastně doopravdy co tedy vedení ČD dělá.

Navrhly do soutěže podmínky šité na míru Škodovce, která vytvoří novou mašinu, která bude jezdit hlavně do zahraničí(asi tak stejně jako Pendolino s 230km/h to má tak leda na okrasu), fajn. Tak když dostaly takový stroj, pak se vymlouvají na licence a další úpravy, fajn. Ale to všechno jsou jen reklamace, nedodělky, které by se tak jako tak protahovaly.

Mašina na 160km/h se slušným výkonem se dá předělat na vyšší rychlost, tak to na železnici bývá, tak proč se to neřešilo tímto způsobem?

Proč ty mašiny ale nezaplatili a pak se nesoudili o nějaký ty problémy, vždyť na to mají nějakou záruční lhůtu a pozáruční servis, šlo by o mnohem menší částky.

Já rozhodně jsem zastánce Taurusů, případě Vectronů. když to má jezdit do zahraničí, žádný spory by se neřešily. Bylo už tehdy jasný, že když nepustí do zahraničí Pendolina, tak si budou držet i ostatní výrobky jen na svých tratích, především v Reichu. Ale když si ČD koupily předražené Škodovky, tak to mají taky zaplatit a né se soudit o nedodržování smluv ještě před úhradou. Ta Škodovka se tak jako tak "vyplatí", stejně to tu bude jezdit 50let a po zhruba 35letech už bude výdělečná.

Takto přisipávají další miliony právníkům, za to mohl být o 1ks mašiny navíc, která ČD bude chybět. Kdysi bylo na ČD stovky mašin a dneska je nenahradí a nedejbože, když jde jedna jediná do údržby. To se pak sesype celý grafikon, který je upraven na výkon a rychlost nových mašin....Rv

+4/−4
20.11.2015 6:42

M48i85c25h63a70l 23N95o52v52á66k 7270539377744

A ještě doplním ceny, Škodovka 20kusů 2,5mld. 1ks = 135 mil, s prohranou arbitráží nyní 3,6mld -1ks = 180mil.

Pro porovnání

OBB - Taurus 1216 5mld -75 ks. - 1ks = 67 mil.

Finsko - Vectron 97ks 8,1mld - 1ks=83mil

Nebudu radši zveřejňovat objednávky nad 100kusů.

Pokud má někdo jiné ceny, tak klidně napište.:-)

+2/−1
20.11.2015 7:41

M84a74t62ú66š 62B23e43n22a79k 9298694382633

Problém v Taurusoch OBB je v tom, že si ich OBB dorábali sami vo vlastnom depe, takže tá cena je len za to, čo dodal Siemens.

Dalším problémom je porovnanie vozidiel ktoré sa dodávali v rozdielnych počtoch kusov.

Navyše 1216 mali v ČR a aj SR veľké problémy so schvaľovaným a sú schválené len pretože niekto riadne poohýbal normy na rušenie zabazpečovacej techniky vozidlami.

Fínskych  Vectronov má byť 80(ďalších 17 je opcia, to je cena navyše) a voči 380 sú to riadne očesané stroje- majú iba jeden napájací systém takže by mohli jazdiť iba na juhu ČR, juhu SR a v MR, akurát sú zodolnené voči chladu.

0/0
20.11.2015 13:19

M29i28c31h93a34l 81N31o12v41á40k 7100179817174

Aha tak to už chápu, že je to teda směšná částka...hmm

Vectrony z Finska tedy nakonec vycházejí jednosystémové na 100mil. OK tak to jsem se docela zmýlil a zdá se, že vybavené by stály o něco málo více než Škodovky.

Díval jsem se někde totiž, že úplný základ Vectrona v objednávce v roce 2011 prý 66 milionů, ale jako skládačka nutné doplňovat všechno i barvu.

Ale objednávky na Vectrony se jen hrnou, jak ze severských států, také i z jižních států evropy, také i z Ruska a dokonce i prý z Ameriky. :)

0/0
20.11.2015 18:59

J87a77k86u66b 17Š33a15f77a22n69d84a 7305127661731

Takže vy když si necháte postavit barák a firma nesplní na čem jste se dohodli tak jim doplatíte veškeré částky a následně se s nimi budete soudit?

+1/0
20.11.2015 8:33

M33i58c10h57a78l 82N71o32v95á88k 7890179567634

Tohle s barákem nemá nic společného, spíše bych to přirovnal k super ultra hyper mega počítači.

A vy pak nemáte doma dostatečně rychlé připojení.

A borec vám to složí a vy tento stroj vezmete domů používáte ho nějaký ten čas na splátky a pak to přestanete splácet, protože takový výkon prostě nemáte k ničemu a vlastně ten počítač nevyužijete a stěžujete si na to, že  vám na to nejdou ty vaše programy a váš operační systém místo sto jader vám funguje jen na čtyři jádra, protože nula podpory ze strany Windows OS na vaše zařízení...Rv

0/0
20.11.2015 10:09

J79a37k84u41b 20Š12a80f78a22n87d30a 7745507401631

Myslím, že ten váš příklad je úplně mimo. Škoda nedodala požadované ani v dohodnutém termínu ani s požadovanými vlastnostmi.

+2/0
20.11.2015 10:16

M85i11c75h53a89l 70N55o79v15á25k 7430649297854

Protáhnutí termínu je otázka dodávky počítačových dílů např. z Číny.

není to doslovné, ale barák je opravdu mnohem problematičtější než stroj.

Problém je, že ČD tyto lokomotivy převzaly užívaly a přitom neplatily.

0/0
20.11.2015 10:22
Foto

P19a37v50e42l 54P25o79k94o23r54n12ý 2926944720682

Koukám, že právníci si jen mohou přát více neschopných úředníků, zde úředníků Českých drah hrajících si na "velké" manažery.

+7/0
20.11.2015 6:11

M46i76r11e91k 20G18a68j24e66r 5261986939360

Tyhle spory jsou casto umele vyvolane. Je to jen jina forma tunelu a korupce. Urednici nic neriskuji.

+7/0
20.11.2015 6:14

M18a87r29e40k 35H98r16u71b86y 6207302541548

Vážně myslíte, že tenhle tunel je výsledek neschopnosti? Vždyť dotyční se naopak považují za nadprůměrně schopné - ono vydojit miliardu za nic už vyžaduje nějakou tu práci a koordinaci. V normálním státě by už všichni zainteresovaní seděli za zločinné spolčení.

+3/0
20.11.2015 7:46

Š58t59e43f97a74n 89F59r66i60č22a 7492688553266

České dráhy chtějí verdikt rozhodčího soudu zvrátit. Obrátí se proto na klasický soud. Pokud by neuspěly, může to podle ministra dopravy Dana Ťoka vést ke zdražení jízdného

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pravnici-inkasovali-v-arbitrazi-da8-/eko-doprava.aspx?c=A151119_170629_eko-doprava_rts

Vážený pane ministře, zdražení jízdného by vedlo k odlivu cestujících od ČD. O tom, kolik dráhy nakonec dostanou od cestujících budou tedy rozhodovat cestující. Nikoli ČD.

+6/−2
20.11.2015 6:03

K71a59r48e49l 44N16o21v79á55k 8389131983688

Jízdné na ČD určuje a reguluje MF.

+1/0
20.11.2015 7:01

Š64t80e27f46a75n 92F13r45i81č14a 7452708543446

Samozřejmě. Ale o tom, za co utratí korunu ze své kapsy, rozhoduje spotřebitel. Není to ostatně tak dávno, kdy ČD musely pod tlakem konkurence s cenami prudce dolů např. na trase Praha - Brno, nebo Praha - Ostrava.

+1/−2
20.11.2015 7:32

M75a74r88e54k 49H74r42u55b59y 6467502731378

ČD na počtu cestujících v podstatě nezáleží, stát to vždycky dosype. Naopak je pohodlnější cestující spíš odrazovat - viz systém slev...

+1/−2
20.11.2015 7:43
Foto

P81e97t21r 92P62r67o78c79h20á32z19k50a 3102906452544

Moc tomu nerozumím a rozum mi nebere, že nakonec ti kdo platí jsou ČD.Právníci i arbitr to nejspíš dokáží vysvětlit,ale mě by spíše zajímalo, zda bude někdo odpovědný potrestán za smlouvu, která je jak to tak vypadá postavena v neprospěch ČD.Už jen přistoupení na to, aby podobné spory řešil arbitr se mi nezdá moc dobré.Většina s arbitráží končí v neprospěch zákazníka, nebo státu a jediní, kdo si na tom mastí kapsu jsou ti, co něco nedodrželi a právníci.Také nerozumím moc dobře tomu, proč moloch jako je ČD zastupuje externí právnická firma a ne jejich vlastní právní oddělení, které si dozajista platí.Pak se ani nedivím, že v této zemi na nic nejsou peníze a vláda neustále spekuluje jak je s daňových poplatníků dostat místo toho, aby se naučila dobře hospodařit.Rv

+7/0
20.11.2015 5:58

A23l71o56i41s 70S39t74a20r66ý 3579639917892

Dejte si do vyhledávače Karel Muzikář a hned to s tím zastupováním (dokonce bez výběrového řízení) "pochopíte". To pochopíte je v samozřejmě v uvozovkách, protože ve skutečnosti ani to člověku rozum nebere, proč takovéto figurky mají stále vliv, když už se tady prý maká po novu.

+2/0
20.11.2015 6:05

S90t72a96n10i59s56l85a44v 63Č70e42š72k46a 8637806365869

Musím se přiznat, že tuhle arbitráž dost dobře nechápu. Dodat lokomotivy pozdě, dodnes s nimi nemoci jezdit do Německa a ještě inkasovat miliardu korun navíc, to je vskutku nádherná ukázka toho, jak "užitečná" může být taková arbitráž. I když... Já vím, právníci vysvětlí vše.

A když si představím, že podobným způsobem by se na nadnárodní úrovni měly řešit obchodní spory podle smlouvy TTIP...

+7/0
20.11.2015 5:24

P70e94t32r 33T49y95č50k82a 6915372849482

Proste se menili technicke normy a Skoda mela proti tomu ve smlouve

0/0
20.11.2015 6:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.