Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardová arbitráž o lokomotivy byla pro právníky zlatý byznys

Kromě Škody Transportation má arbitráž mezi výrobcem lokomotiv a Českými drahami dalšího vítěze: dvě advokátní kanceláře zastupující obě strany. Ve sporu požadovaly více, než je samotná cena lokomotivy, v součtu si ale nakonec přišly "jen" na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a79r24e50l 71T46i22l80l98i54n29g25e20r 6204576960355

Mám pocit, že to všechno není úplně tak křišťálové průhledné a černobíle jasné. Nepochybně je problém na obou stranách. Smlouvy ČD jsou podivné a hospodaření - zejména v dávnější minulosti - netransparentní. Proti tomu stojí Škoda Transportation - česká firma, která sice dává práci skoro 4000 zaměstnancům, ale bylo známo že měla dlouho nejasnou majetkovou strukturu a lobby u státních dopravců. ALE - v devadesátých letech to byla firma v útlumu, bez perspektivy prodeje a výroby dalších lokomotiv, bez možnosti rozvíjet tu nějaké know how a zaměstnávat lidi ve vývoji a v poměrně zajímavé výrobě. Nemám s tou firmou absolutně nic společného, jen chci poukázat na to, že podle mého názoru není nic špatného na tom, když národní dopravce podporuje národního výrobce (že to podle pravidel volného trhu a EU to není žádoucí je jiná věc, dělají to nicméně všechny státy v Evropě). Velmi dobře se ví, že NE-schválení v Německu není technický problém (kde je ten otevřený trh???) a ano, Vektron nebo Taurus od Siemense by bylo jednodušší řešení, přesně takové, kam směřuje onen dlouhodobý problém s německými úřady. Můžeme všechno kupovat z Německa a možná i levněji, ale nemyslím, že je to ta správná cesta. Podle mně je třeba napříště Škodovku lépe kontrolovat, rozhodně je ale v českém zájmu tohoto výrobce podporovat v tom, aby drahám dodával kvalitní výrobky (to velmi dobře umí) za férové ceny.

0/0
23.11.2015 12:24

M91a52r27e54k 52Š59i67m56o95n 2644607528438

Mohli si najmout mě. Prohrál bych jim to úplně stejně a vyšel bych levnějš.

0/0
21.11.2015 2:59

Z40d32e29n62e52k 12K36o79c30i79á90n 3477769216

Organizovaný chaos tady zavedli poslanci současných i předchozích vlád uměle. Ti by měli nést následky za úspěšný chod těchto mafií soudních, exekutorských...

Obyčejný smrtelník toto nevyřeší a dav taky ne, na to mají tyto instituce kryté státem ozbrojenou ochranku ve formě policie...

A vyšší moc prezident?! A ti dva poslední Klaus a Zeman ??? Ti tomu přeci velí!

+2/0
20.11.2015 10:23

J92a66k53u18b 52P42l42e34v41a 9225806456343

Už to proboha prodejte, stát je nejhorší hospodář, furt se tam jenom lijou prachy. !!;-O

+2/−2
20.11.2015 9:54

T70o90m14á89š 25L26u48d12v84í84k 1870907934532

Ty pokuty zaplatí samozřejmě daňový poplatník. Obě.

+2/0
20.11.2015 9:54

V33í65t 71O95ž73a61n21a 1898448135964

právníci jsou šmejdi, vezmou si 1% z ceny nemovitosti, přičemž smlouvu sepíše podle vzoru jeho sekretářka za 5 minut a on sám ji kontroluje asi 15 sekund

+3/−1
20.11.2015 9:39

M17a43r90e96k 88K93o31s40t30e89l54e58c88k85ý 6573616948

Stát obchoduje opakovaně se stejnými nesolidními firmami a ve smlouvách má stále stejné rozhodčí doložky, které znamenají, že spory neřeší nezávislé soudy, ale soukromá, nikoliv nezávislá, firma - Rozhodčí soud.

A firmy proti státu státu u Rozhodčího soudu opakovaně zastupuje dlouholetý kamarád Dluhoslava Sobotky Radek Pokorný, současně i mistopředseda onoho Rozhodčího soudu! Není to trochu podivné?

No a Sobotka neustále vyskakuje proti ministru Ťokovi, kterému se rozhodování Rozhodčího soudu nelíbí. Tak kdo je předsedou vlády a čí zájmy hájí? Skoro to vypadá, že Sobotka je pouze nastrčenou figurkou, přes kterou tečou peníze od státu do vybraných soukromých firem. Ještě nedávno se tomu říkalo tunelování. V tomto případě posvěcené nikoliv nezávislým soudem, ale jen jakousi podivnou soukromou rozhodčí firmou...

+5/0
20.11.2015 9:15

M54i64l67o33š 63K51o47l79m17a56n 6186483597192

Pomocí § dokáží takové spory zaplést natolik, aby to neinformovaný, slušný plátce daní nedokázal mezi denními zprávami rozpoznat a vyvodit si závěry. To vše věděl i Gross a proto se z něho během "měsíců" stal milionář. Do takové společnosti soudců a advokátů se dostane jen pár prominentů, kteří nás ovládají.

+1/−1
20.11.2015 9:11

T78o24m54á22š 29F40u67k 2930861976957

Advokátní kancelář Pokorný zastupuje Škodu,ČEZ a jiné "solidní" firmy,které se soudí u rozhodčího soudu,kde je pan Pokorný shodou okolností místopředsedou.Takže proč to novináři nenapíší?Není to nikomu divné?Jaké "objektivní rozhodnutí byste čekali?

+5/0
20.11.2015 8:40

J72i23ř12í 74J26u46r84á74š62e37k 8497575420497

Spíš bych se podíval na účast Martina Romana v dozorčí radě ČD a jeho údajné vlastnictví nebo spoluvlastnictví Škody Transportation.

+3/0
20.11.2015 8:44

T20o36m55á51š 24F23u83k 2220511946497

Ona je to stále stejná písnička,arbitrážní mafie,exekutorská mafie,prostě organizovaný zločin v "právní"podobě.;-D;-D;-D

+3/0
20.11.2015 8:59

M20a70r13t48i75n 23K95a73r45á65s55e73k 9658153818908

No jeste ze dozorci rada nerozhoduje o vysledcich vyberovych rizeni....

0/0
20.11.2015 16:12

P12e74t43r 25N85o14v63o85t90n56y 4669415562814

Také máte pocit, že  cca 50 000 právníků v republice si mne ruce, jak se vyvolávají ( uměle) spory a jak si rozkrádají hodnoty, které neprodukují ?  Já už ten pocit mám dávno, že advokáti,exekutoři,státní zástupci,soudci, notáři  nám nevylepší právní vymahatelnost ( o spravedlnosti ani nemluvě). Oni se obohacují a jak jinak - LEGÁLNĚ A  PODLE ZÁKONA.  Porovnávejte ceny lokomotiv, dálnic, platebních karet ("Opencard"), poplatky za exekuci, notářské poplatky za dědictví   atd. s Německem ( s vyšší životní úrovní !!). Snad se konečně o tom začne alespoň psát.

Co na to ministře "pro spravedlnost" ???

+9/0
20.11.2015 8:18

P59e39t89r 32N31e96c74h13a59n88i73c44k45ý 7753746708100

Tohle je na ČD průšvih. Není to řízení provozu ani fírové nebo průvodčí, ale tihle manažeři a ředitelé jejichž posty si politici dávají k narozeninám nebo je vymyslí pro kamaráda co by se nikde neuchytil.

+3/−1
20.11.2015 8:02

J76o57s18e12f 30H49o29n15e94š 7841982840883

Není pro prohřešek advokátů,zastupovat více stran?

+1/0
20.11.2015 8:02

S32t48a16n14i19s73l24a35v 24S58r69b14a 4105404658964

Pořádná masáž veřejnosti pokračuje. Ještě kdyby tu tak stále byly ty lidové soudy jako za komančů. To by o výhře Českých drah u soudu nebylo už nyní pochyb. Dobrý tah koupit si tuto IDNES do portfolia ANO.

+2/−1
20.11.2015 7:42

M39a29r50e25k 81H94r40u79b33y 6517372691828

Fakta jsou jasná: vyběrko na míru od Standy Martinovi. Miliarda za lokomotivu, kterou svět neviděl. A arbitráž není soud - ani vzdáleně.

+2/0
20.11.2015 7:49

S12t91a78n28i60s13l84a22v 96S68r69b61a 4365614318924

a kdy se české dráhy přiznají, že vše, co dosud dělaly, bylo buď tak odfušované nebo tak zkorumpované, že to muselo jednou prasknout? proč je potřeba vytvářet obraz chudáčků z českých drah, které okradli ti neřádi ze škody, ti právníci?

+1/−1
20.11.2015 8:05

M52a59r44e29k 74H38r86u68b64y 6477162651218

ČD je pro vrcholné politiky a jejich kamarády dlouhodobě stejný krmelec, jako DPP pro ty pražské - bez ohledu na stranu. I proto pořád neexistuje zákon o odpovědnosti úředníků za efektivní nakládání se svěřených prostředky

+11/0
20.11.2015 7:36

M72a39r49e72k 97Š54i74m67o22n 2304217158928

Ten by ale v ČD stejně neplatil, ČD je akciová společnost, manažeři ručí podle obchodního zákoníku. Pokud majitel (stát) chyby přehlíží, soudy nemohou konat. Ano, dozorčí rady by měly být odpovědny za hospodaření svěřených podniků.

0/0
21.11.2015 3:02

G54u17s53t56a22v 43S14o27j11k57a 1838193485814

Jenom český stát umí dělat obchody s firmami, se kterými se již x-krát spálil - Eurovia, Škoda Transportation.

0/−1
20.11.2015 7:34

M27a50r41e90k 47H46r15u40b56y 6967312851888

Stát se možná spálil, ale dotyční zcela jistě dobře vydělali - i proto se pořád "nedaří " prosadit pravidlo o vyloučení firem, které mají spor se státem, že státních zakázek.

+2/0
20.11.2015 7:39

M33i48r77o91s32l97a62v 33B92u23č57e93k 6593533761674

Dočkáme se někdy ? Toho, aby Stát přišel a sdělil - "Hle, občané, toto jsme zavedli - efektivně - levně ... Namátkou :

1) Systém Izip - Elektronické zdravotnictví - 1.7 miliard Kč - nefunguje ... 

2) Centrální registr vozidel, značek - 475 milionů Kč - nefunguje - funguje ...

3) Ozvučení Promopro - 848 milionů Kč - ostuda ! ...

4) Systémy MPSV, dálnice - se vlní, padají mosty, aféry Pošty, Nemocnic, fondy EU 

5) Stát má informace - obíhat však s formulářem bude člověk ...

6) Miliardy na Solární lobby - v jiném článku - Opět , vzduch je horší ...

7) ČD - by vydaly za samostatný rozbor finančně , průtokového molocha !

     - zlaté padáky zlatých padáků ... atd. atd ...

8) Kdo něco skutečného produkuje, je blázen, hodnoty a zisk zajistí štáb právníků 

   Opravdu, Vládo, je naděje ? - "Ano, toto jsme Stvořili", funguje to, žádné loupeže ... Zatím vidím - Nejlepší zaměstnavatel stát + 12.500 dalších pracovníků - nejlepší podnikatel - poslanec + 15% mzdy ... Nejlepší produkt - Lokomotiva, je nejdražší a nikam nemůže vyjet ! ...

+5/−1
20.11.2015 7:26

A21n48n24a 23B44e36z84o94u79c79k23á 9543171120226

Ono to nakonec neukazuje na pochybení Škodovky, ale spíš na neschopnost ČD...

+14/−2
20.11.2015 7:18

J98i24r22k28a 37P76a18k16o26s26t83a 9632265476765

Přesně tak, včera se psalo o tom, jak ČD dvakrát odmítli mimosoudní vypořádání což by stálo drobný oproti 1,2 mld! Škodovka se soudit vůbec nechtěla...

+2/−1
20.11.2015 7:31

T89o51m54a85s 79A38u19g46u73s20t13y50n 6177366281820

Vy byste souhlasil s mimosoudním vyrovnáním, když jste přesvědčen, že jste v právu a platit nemáte Vy, ale druhá strana?

+6/0
20.11.2015 7:34
Foto

M20i47l16o55š 81H60o38v64o49r83k70a 2150163286197

No pravděpodobně měli asi moc hloupý a předražený právníky, když arbitráž rozhodla, tak jak rozhodla a to si ještě složení arbitrů musi odsouhlasit obe strany...

+1/0
20.11.2015 7:38

P10e40t63r 41Z45a64v65a56d36i28l 4853127806

Vzhledem k tomu, že neznáme znění smlouvy, tak je těžké říct, že by mimosoudní vyrovnání bylo horší variantou. Tady mám spíš podezření na to, že si právníci chtěli přijít na větší balík peněz, tak doporučili ČD nepřijmout mimosoudní vyrovnání. Ale jak říkám, neznáme znění smlouvy, takže je těžké dělat nějaké závěry. On ten rozhodčí soud dospěl k závěru na základě nějakých dokumentů. Neřekli si zřejmě, tak a teď to ČD pěkně natřem.

+4/0
20.11.2015 7:49

M63a66t15ú64š 19B88e65n80a15k 9988704432693

Tak nejako, kedy sa ČD dohodli so Škodou tak by z toho právnici v podstate nič nemali, keď sa to o pár rokov predĺžilo tak si právnici si prídu na pekných pár miliónikov

+1/0
20.11.2015 13:22

M93i56r25o87s35l75a67v 13Z84i41k16m95u64n50d 6738822497978

No právě, den po uzavření "mimosoudního" vyrovnání - patrně výhodného pro výrobce se na policii / státním zastupitelství objeví anonymní oznámení a škodě způsobené ČD a příslušný manažer bude obviněn ...

Každý normální člověk, který dostane objednané zboží / zakázku o rok později požaduje nějakou kompenzaci od toho, kdo se zavázal ke splnění dohodnutého termínu ... a nikoli, aby ještě doplácel nějakou inflační doložku za dobu, kdy se zhotovení zakázky, resp. dodání zboží zpozdilo ...

0/0
21.11.2015 13:22

J54o41s52e61f 68L29a13n10z 8505191304448

je krásné dostat královsky zaplaceno i při prohře , škoda že nejsem právníkem...

+2/0
20.11.2015 7:06

M59i57c41h73a30l 94N61o78v13á96k 7750149947634

Nevím už vlastně doopravdy co tedy vedení ČD dělá.

Navrhly do soutěže podmínky šité na míru Škodovce, která vytvoří novou mašinu, která bude jezdit hlavně do zahraničí(asi tak stejně jako Pendolino s 230km/h to má tak leda na okrasu), fajn. Tak když dostaly takový stroj, pak se vymlouvají na licence a další úpravy, fajn. Ale to všechno jsou jen reklamace, nedodělky, které by se tak jako tak protahovaly.

Mašina na 160km/h se slušným výkonem se dá předělat na vyšší rychlost, tak to na železnici bývá, tak proč se to neřešilo tímto způsobem?

Proč ty mašiny ale nezaplatili a pak se nesoudili o nějaký ty problémy, vždyť na to mají nějakou záruční lhůtu a pozáruční servis, šlo by o mnohem menší částky.

Já rozhodně jsem zastánce Taurusů, případě Vectronů. když to má jezdit do zahraničí, žádný spory by se neřešily. Bylo už tehdy jasný, že když nepustí do zahraničí Pendolina, tak si budou držet i ostatní výrobky jen na svých tratích, především v Reichu. Ale když si ČD koupily předražené Škodovky, tak to mají taky zaplatit a né se soudit o nedodržování smluv ještě před úhradou. Ta Škodovka se tak jako tak "vyplatí", stejně to tu bude jezdit 50let a po zhruba 35letech už bude výdělečná.

Takto přisipávají další miliony právníkům, za to mohl být o 1ks mašiny navíc, která ČD bude chybět. Kdysi bylo na ČD stovky mašin a dneska je nenahradí a nedejbože, když jde jedna jediná do údržby. To se pak sesype celý grafikon, který je upraven na výkon a rychlost nových mašin....Rv

+4/−4
20.11.2015 6:42

M30i33c12h91a10l 39N41o26v30á44k 7240629147624

A ještě doplním ceny, Škodovka 20kusů 2,5mld. 1ks = 135 mil, s prohranou arbitráží nyní 3,6mld -1ks = 180mil.

Pro porovnání

OBB - Taurus 1216 5mld -75 ks. - 1ks = 67 mil.

Finsko - Vectron 97ks 8,1mld - 1ks=83mil

Nebudu radši zveřejňovat objednávky nad 100kusů.

Pokud má někdo jiné ceny, tak klidně napište.:-)

+2/−1
20.11.2015 7:41

M29a16t71ú67š 61B75e20n70a46k 9168184982613

Problém v Taurusoch OBB je v tom, že si ich OBB dorábali sami vo vlastnom depe, takže tá cena je len za to, čo dodal Siemens.

Dalším problémom je porovnanie vozidiel ktoré sa dodávali v rozdielnych počtoch kusov.

Navyše 1216 mali v ČR a aj SR veľké problémy so schvaľovaným a sú schválené len pretože niekto riadne poohýbal normy na rušenie zabazpečovacej techniky vozidlami.

Fínskych  Vectronov má byť 80(ďalších 17 je opcia, to je cena navyše) a voči 380 sú to riadne očesané stroje- majú iba jeden napájací systém takže by mohli jazdiť iba na juhu ČR, juhu SR a v MR, akurát sú zodolnené voči chladu.

0/0
20.11.2015 13:19

M54i46c75h37a54l 85N63o34v49á79k 7270169377444

Aha tak to už chápu, že je to teda směšná částka...hmm

Vectrony z Finska tedy nakonec vycházejí jednosystémové na 100mil. OK tak to jsem se docela zmýlil a zdá se, že vybavené by stály o něco málo více než Škodovky.

Díval jsem se někde totiž, že úplný základ Vectrona v objednávce v roce 2011 prý 66 milionů, ale jako skládačka nutné doplňovat všechno i barvu.

Ale objednávky na Vectrony se jen hrnou, jak ze severských států, také i z jižních států evropy, také i z Ruska a dokonce i prý z Ameriky. :)

0/0
20.11.2015 18:59

J29a26k25u53b 84Š79a98f73a49n77d69a 7425377111531

Takže vy když si necháte postavit barák a firma nesplní na čem jste se dohodli tak jim doplatíte veškeré částky a následně se s nimi budete soudit?

+1/0
20.11.2015 8:33

M23i40c55h92a30l 41N64o75v97á48k 7340599767644

Tohle s barákem nemá nic společného, spíše bych to přirovnal k super ultra hyper mega počítači.

A vy pak nemáte doma dostatečně rychlé připojení.

A borec vám to složí a vy tento stroj vezmete domů používáte ho nějaký ten čas na splátky a pak to přestanete splácet, protože takový výkon prostě nemáte k ničemu a vlastně ten počítač nevyužijete a stěžujete si na to, že  vám na to nejdou ty vaše programy a váš operační systém místo sto jader vám funguje jen na čtyři jádra, protože nula podpory ze strany Windows OS na vaše zařízení...Rv

0/0
20.11.2015 10:09

J80a31k86u44b 68Š81a36f26a89n92d55a 7755737471111

Myslím, že ten váš příklad je úplně mimo. Škoda nedodala požadované ani v dohodnutém termínu ani s požadovanými vlastnostmi.

+2/0
20.11.2015 10:16

M86i75c26h31a95l 47N35o14v75á80k 7500979837594

Protáhnutí termínu je otázka dodávky počítačových dílů např. z Číny.

není to doslovné, ale barák je opravdu mnohem problematičtější než stroj.

Problém je, že ČD tyto lokomotivy převzaly užívaly a přitom neplatily.

0/0
20.11.2015 10:22
Foto

P76a86v41e73l 24P72o22k87o20r50n66ý 2846404140392

Koukám, že právníci si jen mohou přát více neschopných úředníků, zde úředníků Českých drah hrajících si na "velké" manažery.

+7/0
20.11.2015 6:11

M13i37r84e87k 11G60a46j46e82r 5601436849830

Tyhle spory jsou casto umele vyvolane. Je to jen jina forma tunelu a korupce. Urednici nic neriskuji.

+7/0
20.11.2015 6:14

M60a39r92e10k 85H27r15u42b77y 6887422721858

Vážně myslíte, že tenhle tunel je výsledek neschopnosti? Vždyť dotyční se naopak považují za nadprůměrně schopné - ono vydojit miliardu za nic už vyžaduje nějakou tu práci a koordinaci. V normálním státě by už všichni zainteresovaní seděli za zločinné spolčení.

+3/0
20.11.2015 7:46

Š24t63e37f20a55n 79F49r73i70č51a 7462708983716

České dráhy chtějí verdikt rozhodčího soudu zvrátit. Obrátí se proto na klasický soud. Pokud by neuspěly, může to podle ministra dopravy Dana Ťoka vést ke zdražení jízdného

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pravnici-inkasovali-v-arbitrazi-da8-/eko-doprava.aspx?c=A151119_170629_eko-doprava_rts

Vážený pane ministře, zdražení jízdného by vedlo k odlivu cestujících od ČD. O tom, kolik dráhy nakonec dostanou od cestujících budou tedy rozhodovat cestující. Nikoli ČD.

+6/−2
20.11.2015 6:03

K75a35r93e36l 41N22o77v13á36k 8889371913398

Jízdné na ČD určuje a reguluje MF.

+1/0
20.11.2015 7:01

Š27t21e96f93a17n 98F67r87i59č32a 7292328333396

Samozřejmě. Ale o tom, za co utratí korunu ze své kapsy, rozhoduje spotřebitel. Není to ostatně tak dávno, kdy ČD musely pod tlakem konkurence s cenami prudce dolů např. na trase Praha - Brno, nebo Praha - Ostrava.

+1/−2
20.11.2015 7:32

M13a20r65e31k 58H48r55u16b70y 6127632471458

ČD na počtu cestujících v podstatě nezáleží, stát to vždycky dosype. Naopak je pohodlnější cestující spíš odrazovat - viz systém slev...

+1/−2
20.11.2015 7:43
Foto

P54e11t84r 34P83r65o52c57h43á53z40k49a 3762906712174

Moc tomu nerozumím a rozum mi nebere, že nakonec ti kdo platí jsou ČD.Právníci i arbitr to nejspíš dokáží vysvětlit,ale mě by spíše zajímalo, zda bude někdo odpovědný potrestán za smlouvu, která je jak to tak vypadá postavena v neprospěch ČD.Už jen přistoupení na to, aby podobné spory řešil arbitr se mi nezdá moc dobré.Většina s arbitráží končí v neprospěch zákazníka, nebo státu a jediní, kdo si na tom mastí kapsu jsou ti, co něco nedodrželi a právníci.Také nerozumím moc dobře tomu, proč moloch jako je ČD zastupuje externí právnická firma a ne jejich vlastní právní oddělení, které si dozajista platí.Pak se ani nedivím, že v této zemi na nic nejsou peníze a vláda neustále spekuluje jak je s daňových poplatníků dostat místo toho, aby se naučila dobře hospodařit.Rv

+7/0
20.11.2015 5:58

A47l44o14i22s 89S54t72a32r77ý 3709709807782

Dejte si do vyhledávače Karel Muzikář a hned to s tím zastupováním (dokonce bez výběrového řízení) "pochopíte". To pochopíte je v samozřejmě v uvozovkách, protože ve skutečnosti ani to člověku rozum nebere, proč takovéto figurky mají stále vliv, když už se tady prý maká po novu.

+2/0
20.11.2015 6:05

S64t89a33n14i45s30l51a15v 31Č43e97š49k72a 8597626315779

Musím se přiznat, že tuhle arbitráž dost dobře nechápu. Dodat lokomotivy pozdě, dodnes s nimi nemoci jezdit do Německa a ještě inkasovat miliardu korun navíc, to je vskutku nádherná ukázka toho, jak "užitečná" může být taková arbitráž. I když... Já vím, právníci vysvětlí vše.

A když si představím, že podobným způsobem by se na nadnárodní úrovni měly řešit obchodní spory podle smlouvy TTIP...

+7/0
20.11.2015 5:24

P27e97t78r 24T97y93č25k13a 6415412209392

Proste se menili technicke normy a Skoda mela proti tomu ve smlouve

0/0
20.11.2015 6:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.