- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen aby se jim neozvala paní Dáša kvůli licenčnímu poplatku za příjmení našeho exprezidenta...
Antimonopolní úřad může rozhodnou jak chce a nikdo s tím nic neudělá a nikdo nemá ani páru, kde je pravda. Toť rozhodování na území ČR.
1) Vnitro se mohlo ptát co má firma ha-vel za technologii, aby zvýhodnila jiné.
2) Vnitro se mohlo ptát co má firma ha-vel za technologii, protože s ní má špatnou zkušenost a znovu nechce spadnou do té samé louže.
Kde je pravda? Poslední kdo na to odpoví je antimonopolní úřad. Ten řeší stejně jako soudy pouze formality, nikoli fakta. Bohužel.
Rohozdnutí institucí na území ČR mají mnohdy ceny papíru, nebo několika miliard, podle toho o čem se rozhoduje :(
"
2) Vnitro se mohlo ptát co má firma ha-vel za technologii, protože s ní má špatnou zkušenost a znovu nechce spadnou do té samé louže."
Tohle těžko můžeš u výběrka použít. Nemůžeš odmítnout obecně technologii nebo firmu, jen proto, že s ním máš jednu špatnou zkušenost.
Propojení ministerstva vnitra na veřejné 5GH wifině? To si snad dělají legraci. Neznám zadávačku, ale pokud tohle nevyloučili hned při zadání, tak mají zavřít toho, co odpovídal za výběrko. Vždyť to musí být součást kritické infrastruktury.
A samozřejmě dodavatel dodá ten největší shit.
Tak pokud to nikdo nedal do podmínek ve výběrovém řízení, tak firma, pokud výběrové řízení vyhrála, tedy splnila všechny kladené podmínky nejlépe, tak si to může v podstatě pustit i na 2,4GHz. Prostě pokud to na bezdrátu ve volných pásmech být nemělo, tak to mělo být v zadání výběrového řízení.
Měnit podmínky po jeho skončení není možné a firma má dost oprávněný nárok se soudit. To, že výběrové řízení vypracoval někdo, kdo tomu nerozumí, není problém firmy, ale daného natvrdlého úředníka.
Dle veřejných zakázek byl požadavek MV garance SLA pod 99,5% což 5Ghz WiFi splní dosti těžko. Tím už ty možnosti byli trochu omezeny.
SLA 99,5% , není na této technologii až tak zásadní problém, zejména ve venkovských oblastech. Záleží na redundanci podstatných prvků, nastavení sítě a schopnosti rychlého zásahu technika.
Podle něj stát nemá řešit, jakým způsobem je služba provedena, hlavní je výsledek a kvalita služby.
Tohle je podle me hodne nabubrele tvrzeni. Zakaznik snad ma pravo resit, jakym zpusobem bude sluzba provedena. Koneckoncu to taky plati.
Tak nevím, ale pokud jde o propojení dvou míst, tak tam se to přece dělá směrovou anténou, velmi úzce směrovou a tak to je i podstatně méně náchylné na rušení a spojení je i podstatně stabilnější.
Vím že lidé nemají rádi malé internetové firmy s vlastníkem fyzickou osobou.
Ale dávají přednost firmám s neprůhledným vlastnictvím.
Za toto mé tvrzení dám ruku do ohně. Osobní zkušenost.
Nejprve firma s mým jménem. Poté úplně ta samá firma se stejným vybavením, se stejnou infrastrukturou, ale vlastník skrytý, A 5x víc zakázek.
Lidi si představují, že vás živí a že jste zloděj, konkrétního vlastníka a závidí. Když nevidí vlastnickou strukturu, tak jste pro zákazníky firma a nepředstavují si již že si za jejich prachy užíváte...
ha-vel je docela velká a známá firma.
Zadavatel měl možnost definovat podmínky soutěže. Jestliže stanovil dodatečné podmínky až po odevzdání nabídek, dokonce až při vyhodnocování soutěže, tak to je samozřejmě pozdě.
Negarantované 5 GHz pásmo by se nelíbilo ani mi. Je to stejné, jako kdyby vám natáhl někdo dvoulinku přes silnici a tím vám posílal data. Funguje? Jedeme a zákazníku plať. V případě výpadku máme SLA a to stihneme natáhnout znova. Mám problém v jedné lokalitě se symetrikou 4M, kde dodavatel na SLA (4 hodiny) kašle a klidně zaplatí pokutu na nedodržení SLA. A v negarantovaném pásmu můžou být výpadky. a protože budou kratší než dohodnuté SLA tak v podstatě o nic nejde.
Zákazníci si neuvědomují, že dostávají přesně to, co si zaplatí. Pokud dodavatel plní SLA podle smlouvy NEBO podle smlouvy platí penále, v podstatě nemáte nárok si na cokoliv stěžovat, máte přesně to, co jste si objednali a zaplatili. Jestli chcete dostupnost na pět devítek, připravte si pořádně tlustou prkenici... Měli jsme zákazníky, kteří si na "cloudu" za pár stovek měsíčně, bez garance připojení a s SLA na dostupnost asi 90% rozjeli business-critical servery a pak hulákali, když to chvíli nefungovalo. Ovšem připlatit si za vyšší dostupnost? Neeee, to je moc drahé!