Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy nedaly na doporučení Ťoka. Škodě zaplatí za prohranou arbitráž

České dráhy mají obavy z exekuce, rozhodly se proto, že navzdory doporučení ministra dopravy Dana Ťoka pošlou Škodě Transportation téměř půl miliardy korun za prohranou arbitráž. Celkově mají doplatit za pozdě dodané lokomotivy 1,2 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z23d56e52n34e79k 20V32r51b11a 8529645383657

Ale tak to není. Pokud je ten rozhodčí nález pravomocný - jako že je - tak jim nic nezbývá. Doporučení Ťoka je jen politický blábol a navíc dost špatná rada - ČD by riskovali nejenom exekuční řízení, ale v případě prohraného soudního sporu navíc odpovídající sankční úroky. Takto se tomu všemu vyhnou a moc neriskují - Škoda Transportation je zisková firma s více jak desetinásobným ročným ziskem a v případě výhry ty peníze získají obratem zpět. Ťok je vůbec politický kecálek - to co tvrdí je tak vytržené z kontextu, že to je na pár facek. Nikdo z nás nezná smlouvy mezi Škodou a ČD a soud nebude vůbec posuzovat ani verifikovat rozhodnutí rozhodčího soudu. Rozhodčí řízení se řídí jinými procesními pravidly, nemusí být striktně v souladu se zákonem a prostor na to, aby soud zrušil rozhodčí řízení je dost malý. Ministr si jenom honí pinďoura, ani skutek utek.

0/−1
21.11.2015 17:44

J32a76n75a 21E77l65i51á17š57o59v47á 9529794174218

Vyjadřuj se pouze k záležitostem o kterých máš alespoň bazální potuchu.

0/0
21.11.2015 17:53

L80u20b59o37š 92M39a59š61í80n 9239596517218

Celé je to nějaké neprůhledné.Kdo je vtom asi namočený?

+1/0
21.11.2015 12:36

O33n88d75ř24e29j 38R68a51t59a93j 4580298976371

sobotka???

+1/−1
21.11.2015 12:56

J64a96n15a 81E10l13i20á69š90o91v37á 9449354714248

Nemá Ťok v orgánech ČD alespoň nějaké své lidi ?

+1/0
21.11.2015 9:11

P93a97v27e23l 40K83ů68r 7837322324508

České dráhy by si měly vymínit, že do dalších tendrů nebude připuštěna tato firma. Lokomotivy byly daleko dražší, než by byly od Siemense nebo Bombardieru. Teď ještě vláčí ministra po soudech.

+2/0
20.11.2015 20:13

Z47d68e31n26e11k 18V94r11b94a 8649755413597

To legislativně dost dobře nelze - resp. výběrová řízení jsou tak sešněrovaná zákonem, že příští výběrové řízení může zase s přehledem vyhrát Škoda. Nad tím, jestli za dané situace by byl lepší výrobek od Škody, Siemense nebo Bombardieru nehodlám spekulovat, spíše je to ale o neschopnosti vedení Českých Drah uzavřít korektní smlouvu a pak ji i plnit.

0/0
21.11.2015 17:52

L48i10b63o96r 82U86r84b12á96n36e64k 7956409153677

Za co přesně mají ČD Škodě platit ? Nějak tomu nerozumím...

+1/0
20.11.2015 15:58

M53a94t23ú81š 58B58e64n51a47k 9748894292493

ČD zadržali poslednú platbu za lokomotívy, teraz ju majú zaplatiť spolu s úrokmi úroky + inflačnú zložku za celý projekt, ktorú nezaplatili. A keďže sa to tahá už pár rokov a úroky sa pri takýchto zmluvách účtujú za každý deň... Najlepšie na tom, je že už pred 2 rokmi vrámci mimosúdneho jednania Škoda navrhla aby ČD zaplatilo len tú poslednú platbu a k tomu by Škoda spravila veľkú opravu na všetkých lokomotív ktorých sa to týka, ako kompenzáciu za omeškanie dodávky, aj keď keďže im zadržali platbu tak aj oni mohli omeškať dodávku.

+1/0
20.11.2015 16:50

J33a76n59a 27E65l67i74á39š29o71v10á 9459474484508

Fakt není možné psát česky ?

+1/−1
21.11.2015 9:07

Z41d65e29n69e12k 36V57r98b50a 8929815103827

No já po Slovensky ještě rozumím. Pokud vy ne, bude lepší když místo poukazování na vlastní neschopnost budete držet zobák. Pakron, ústa.

0/0
21.11.2015 17:46

J58a25n32a 92E66l44i77á29š76o47v39á 9729404384338

Teď si mi to nandal ty pako. Chovanec i Babiš se alespoň snaží, tak proč by nemohl kadejaká iný ?

0/0
21.11.2015 17:51

M33i22l46a21n 20L23a19š81ť54o29v27k22a 8752774183348

Nemtudom!!!!!!

0/0
21.11.2015 13:10

M83i66l91a79n 14W48e17l77s12e69r 5312648288891

Za pozdní platbu......Ale kdosi z vedení ČD podepsal smlouvu s rozhodčí doložkou, která nařizuje obrovské penále za pozdní platbu.  Ale nenařizuje obrovské penále za pozdní dodání lokomotiv.

Kdopak za to nese odpovědnost?  Generální ředitel ČD s platem 500 tisíc měsíčně. Ten, který to podepsal. Chachacha.......

+1/0
20.11.2015 17:11

L96i71b97o33r 75U37r56b69á88n68e48k 7436769723497

Díky za vysvětlení.Takže klasický tunel už při sepisování smlouvy.

0/0
20.11.2015 17:15

J31i11ř51í 67M22r55á15z 6478574297839

taky by bylo velmi zajímavé více napsat o těch smlouvách, které uzavírá ministerstvo dopravy ( a možná i jiná ministerstva)  s doložkami o rozhodčím řízení, kdy ti "nezávislí" rozhodci (kamarádi premiéra) pak hezky rozhodují proti státu

+2/0
20.11.2015 15:30

M15i67l19a50n 91W54e62l64s31e54r 5242528128791

Ono obecně rozhodčí řízení je lumpárna.........K čemu jsou soudy, když to vyřeší nastrčené postavičky?

0/0
20.11.2015 20:29

M76a23r77t32i40n 70M71i43k37o80l67á78š95e15k 7430910333

Ono je vůbec překvapující, že ČD tak výrazně obchoduje s firmou jež má neprůhlednou vlastnickou strukturu...;-D

+4/0
20.11.2015 14:36

Z49d14e90n32e87k 60V48r75b93a 8799225503937

A co na tom záleží. To je takové socialistické šmírování. Na obchodní vztah, plnění smluv a oběma stranami odsouhlasené rozhodčím řízení nemá vlastnická struktura žádný vliv. Ani ty lokomotivy nebudou jezdit rychleji či pomaleji. A pokud jsou České Dráhy prolezlé gaunery, kteří si kopou do vlastní kapsy není to problém Škody ale spíše voličů, kteří volí to co volí a politických stran, které pak do státních podniků namontují svoje lidi.

0/0
21.11.2015 17:58

A17u58g49u86s45t 42F36o25r27m57á22n71e39k 6375819220576

Však oni to ti hloupí cestující zaplatí.

+2/0
20.11.2015 14:35

J57a30n39a 31E74l47i20á57š88o61v39á 9569464904588

Proč hloupí ? Já jsem pravidelná cestující ČD i ostatních soukromých přepravců a jako až tak hloupá si nepřipadám. Strašení, že to zaplatí cestující v konkurenčním prostředí není vhodné.

+1/0
21.11.2015 9:10

M92i42l72a19n 39L18a69š11ť64o18v32k55a 8772594573328

Cestující si možná připlatí, každopádně to však zaplatí "daňový poplatník" :-(

0/0
21.11.2015 13:11

M65i62l45a31n 91W21e72l42s20e38r 5392568798961

Pamatuji si, jak bývalý generální ředitel ČD pan Žaluda obhajoval svůj plat 500 tisíc měsíčně.... prý vysoká odpovědnost    A kde je dnes ta odpovědnost?

+2/0
20.11.2015 13:56

P68a80v66e63l 77M95a64r72e82k 7492869285736

No nevim, tohle bylo snad jeste za Kousala...

0/0
20.11.2015 14:02

M23i51l90a41n 96W40e38l72s92e10r 5682658818691

Ten či onen.... to je jedno. Odměny vysoké, odpovědnost nulová. Opakuji odpovědnost NULOVÁ.

+4/−1
20.11.2015 14:38

V40a97c11l78a23v 31P66e48r51o88u24t80k60a 6678917794951

a dke byla za Žaludy?

0/0
20.11.2015 14:17

F44r73a46n58t89i28š95e41k 25S50t34r74n79a96d 4964955369336

Prohranou arbitráž nakonec ČD zaplatí cestující. Na "zaostalém" Slovensku si důchodci cestují  b e z  placení jízdného !!! Takové vymoženosti se v Česku určitě nedožijeme. Pro nás má vládnoucí koalice jen cynicky směšnou 40 Kč valorizaci důchodů. Nenechte se oklamat - z těch 1.200 Kč až únorového všimného - se do základny pro výpočet výše důchodů nepromítne ani koruna ! Je to naprosto nesystémové opatření, které výši důchodů vůbec neovlivní.

+1/−2
20.11.2015 13:34

B74e81n 69P73a96v16k73a 1107123267251

Slyším nějaký kvikot? Kdopak nedal papání do korýtka?:-P

0/0
20.11.2015 13:19

P78e70t79r 22N14o34v91o44t20n50y 1781140461

Vedení ČD a na ně napojení právníci jsou teď nafutrovaní k prasknutí.

+2/0
20.11.2015 13:29

J96a79r42o72s71l91a27v 84K34a44d27l97e35c 5691759392841

;-D;-D;-D

0/0
20.11.2015 13:02

J88a26n 79J25e46m79e53l62k74a 1725140

To je totiž otázka, zda se dá proti rozhodčímu nálezu něco namítat. Oni si prostě něco rozhodnou a nazdar.. Sice měl být nějaký posun, že by neměli rozhodovat proti normálním zákonům, dobrým mravům atd. Ale jak je to, když firma je navíc zahraniční, jakým právem se to řídí.. Navíc být v roli dozorčí rady a NOZ a ZOK a ručit unlimited svým majetkem je nezávidihodné.

0/0
20.11.2015 12:48

M61i25l81a94n 76W32e75l26s73e10r 5382208988401

Ručit unlimited svým majetkem.......Nějak jsem si nevšimnul, že by někdo za chybná rozhodnutí přišel o majetek.

+1/0
20.11.2015 14:47

J53a35n 61J23e78m63e26l14k35a 1605620

Jenže to je rok 2004..

0/0
20.11.2015 17:19

M33i31l59a98n 87W20e95l28s23e32r 5182618328301

A teď?

0/0
20.11.2015 20:09

S12t93a58n65i83s59l16a80v 83S92r54b91a 4495944198874

a masáž dále pokračuje...opravdu si všichni myslí, že arbitři jsou tak hloupí, aby spáchali to, co se tu představitelé ANO snaží lidem nakukat? nebylo by lepší nejdříve vidět všechny smlouvy, zadávací dokumenty i předávací protokoly? možná z nich vyplyne, že arbitři ani jinak rozhodnout nemohli, protože si to české dráhy takto dříve ujednaly a že se čertí jen "na oko".

+4/−1
20.11.2015 12:43

M56i89c30h42a52l 11N26o27v84á89k 7420909847174

Tak ČD vyhlásili tendr na mašiny s 200km/h a chtějí s tím jezdit výlučně do Německa. Mašina na to nemá ani licenci a s mašinama si jezdí samozřejmě mimo Němce, tak jako s Pendolinem. Ani nejsou zapojenitelné do RailJetu.

Samozřejmě strojvůdci si libují.

To je jako kdyby si firma Student Agency objednala autobusy od letecké firmy s motorem RollsRoyce na 200km/h a že jej inovativně bude používat na německé dálnice bez omezení s plánem na 5 let vývoje jako konkurenta letecké dopravy spoje Frankfurt, Berlín, Paříž, firma přislíbí i když žádný jejich výrobek ani původní nemá ani podobné oprávnění, ale proč né sny jsou krásné. Nakonec po realizaci licence nikde, takže bus za x financí použitelný na trasu Praha-Brno-Bratislava, neboť takový monstrum po německé dálnici nepustí, dokud nezrealizují  svůj prototyp, který byl samozřejmě v plánu dejme tomu o 5 let zpátky a dlouhých x let si ponechají monopol a tak si ty jejich krasavci  budou štrádovat svých 130km/h po českých dálnicích občas nepovolených 160km/h. :D

+1/−1
20.11.2015 12:36

M44a72t39ú91š 76B69e66n48a51k 9118554522463

Až na to, že nemala jazdiť, výlučne do Nemecka, bola skôr určená na VIedeň a Budapešť, k zmene došlo až nedávno. Navyše celé zdržovanie je zo stany nemckých úradov, ktoré mimochodom sedia v budove patriacej Siemensu.

Zapojitelné do Railjetu SÚ. Akurát ho nemôžu ovládať, pretože to nikdy nebolo v podmienkach, provblém je však na strane Railjetu a nie lokomotív. RJ používa na svoje ovládanie propieratelný protokol vyvinutý pre OBB Siemensom, ktorý je montovaný do všetkých nových lokomotív OBB, ale Škoda rovnako ako iný výrobcovia montuje do lokomotív protokol, ktorý je univerzálny podla európskej normy (vznikol neskôr ako protokol pre OBB). Na to aby mohol komunikovať RJ s 380 je potrebné jedno u nich upraviť. Z viacerých dôvodov sa zavrhla myšlienka upraviť RJ, takže sa mali upraviť 380, prebehli rokovania medzi ČD, Škodou, OBB a Siemensom, ale tie sa zadrhli na rakúskej stane. Ono pre OBB je lepšie keď jazdia výhdane ich lokomotívy a Siemens zrejme dúfal, že ČD nakúpia lokomotívy od neho.

+1/0
20.11.2015 13:53

M66i54c95h70a10l 19N34o75v28á40k 7890779107764

No tak teď budou Škodovky jezdit tam, kde jezdívaly "krysy" co tu jezdí už 45let.

Bylo asi jasné že ČD nenakoupí jiné než Škodovácké výrobky, tedy v roce 2004... :(

Doufal jsem, že při tak malém počtu (20ks) budou nahrazeny starými renovovanými Taurusy, tak podobný obchod jako když naši předali 350 Slovákům. Díky hraniční spolupráci s Rakušákama by se otevřela cesta k RailJetům bez pronájmů tažených mašin, které ČD nemá snad zapotřebí. Samozřejmě by si Škodovky na Taurusech mohli smlsnout v rámci licencí na opravách údržbě a získat zkušenosti a vzájemnou koordinaci. Takto vše padlo v niveč.

Nápad který byl skvělý pro ČD opět převzal Jančura nejen u vagonů OBB, ale také i pronájem Vectronů a opět si jezdí s rakouskými mašinkami alespoň na Slovensku. A opět tu budou ČD uzavřené a nemožné provozovat např. regiotratě v zahraničí.

A navíc Rakušáci si s Vectrony podmaní skoro celý svět. :D

Škodovka může být ráda za pár kusů pro Čechy a Slováky a aby toho nebylo málo DB má také objednávku Škodovky, takže jsem zvědav kdo bude dřív, jestli DB Regio se Škodovkou na trati v ČR, nebo ČD se Škodovkou na trati DB...Rv

0/0
20.11.2015 14:31

M41a79t93ú27š 24B94e76n57a80k 9618564282483

Krysy jazdia tak maximálne PRaha - Košice, kedže na juh nemôžu. Do Budapešti jazdia Slovnské gorily, ale tie by si zaslúžili už nechať dožiť na vnútroštátnych vlakoch, čo bol aj plán - pôvodne mali voziť túto linku 380 ČD, potom pol na pol s novými Slovenskými lokomotívami, ktoré sa mali kúpiť, ale to padlo skrz nezáujmu výrobcov (prihlásila sa iba Škoda aj to dala mierne vyššiu cenu).

Vectrony sú črepy, ktoré sa kazia viac ako gorily, pravidelne odriekajú skrz ne vlaky.

Len ma zaujimalo kde by sa tie Taurusi nabrali, kedže OBB ich má málo....

+1/0
20.11.2015 15:01

M31i17r48o29s85l10a64v 58Z71i88k29m41u81n59d 6408262417488

Jaké lok řady 350 předali "naši" Slovákům ?

Lokomotivy řady 350 (Ex ES499.0) byly od dodání prototypů 001, 002 domovským depem v Bratislavě. Po rozdělení státu tam zůstaly, stejně tak jak v pražském depu zůstaly lok řady 150 (Ex E 499.2). Podobně na Slovensku zůstaly širokorozchodné lokomotivy, resp. úzkorozchodné jednotky řady 425 a zubatice.

Hnací vozidla i osobní vozy zůstaly tam, kde byly domovským depem nebo domovskou stanicí. Jedinou výjimku tvořila vozidla řady 810 (Ex M 152.0), která byla v rámci "vyrovnávky" předána na Slovensko, nicméně i finanční závazky ČSD existující ke 31.12.1992 se dělily v poměru 2:1, takže nástupnické ŽSR musely zaplatit za leasing osobních vozů, které zůstaly v Česku nástupnickým ČD ... v poměru 2:1 se rozdělily nákladní vozy ...

0/0
21.11.2015 13:01

V24á75c91l34a68v 57M82i41k57u69l19i73c43a 8233809691134

Doufám, že to byly poslední lokomotivy a zboží, které u ŠkoTra ČD nakoupily.

+3/0
20.11.2015 12:29

S68v79a21t14o76p45l28u68k 90S73i85l42n44ý 4452416489238

"Zpoždění Škoda vysvětlila zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musela lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat."

Tuhle otřepanou a trapnou výmluvu škody už nemůžu ani slyšet. Vykecává se na to už víc než 6 let. Já jen doufám, že příští lokomotivy koupí ČD radši od Siemense, který má pro své Vectrony povolení na celou Evropu.

+5/0
20.11.2015 12:17

P41e52t56r 95N48o90v46o53t51n93y 1491970541

Že se pracuje na nové verzi norem, věděli prakticky hned po podpisu smlouvy.

+1/0
20.11.2015 13:32

S15v59a21t55o71p45l30u44k 46S39i72l64n77ý 4822966979238

Samozřejmě že je to jen pitomá výmluva. Ty normy byly v přípravě dost dlouho na to, aby se dle toho zachovali. Nechápu jak jim to může ještě někdo žrát.

+3/0
20.11.2015 13:34

M34i77r35o30s81l38a22v 17Z30i88k74m59u35n50d 6788702457688

Já to chápu ... co třeba nějaká ta "investiční" pobídka ... "rozhodovací" pohnutky proto bude šetřit policie ...

0/0
21.11.2015 16:02

P36a30v87e72l 94M27a77r94e22k 7822409705176

Na uzavreni rozhodci dolozky jsou treba dve strany, nemylim-li se. Navic kazda ma moznost navrhnout rozhodce. Obvinovat soucasny management skody, ze jen pozaduje to, co mu po pravu nalezi, mi prijde naprosto mimo. Kdyby tak necinili, jeste by jim hrozilo obvineni. V ramci moznosti jeste CD s nabidkou splatek vysli vstric, nicmene ministr pozici pro neco takoveho dost zhorsil. Pokud je nekde problem, tak v nekompetentnosti tech, kteri smlouvu na ty masiny za CD uzavreli v roce 2004.

+6/0
20.11.2015 12:12

P48a54v37e69l 71K72o34s33e30k 4985483516565

To je v pytli, jsem rád když ČD kupují české vlaky a podporují tak naše firmy, ale za tohle by měla být pro Škodu stopka.

+11/0
20.11.2015 12:02

P55a83v20e88l 93K93o41s23e70k 4775353616815

Nejlépe podmínit další zakázky urovnáním sporu.

+1/0
20.11.2015 12:03

M17i51l85a25n 38K75l58o80u35č14e96k 9804177979206

No ale škoda nabízela mimosoudní vyrovnání, které bylo asi o 800mld nižší než teď musí čd zaplatit.

0/0
20.11.2015 12:12

M45a15r31t48i30n 47Š71p93á83d 4332889461386

Zopakujte si ty zkratky, tis. = tisíc, mil. = milión, mld = miliarda.

0/0
20.11.2015 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.