Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy nedaly na doporučení Ťoka. Škodě zaplatí za prohranou arbitráž

České dráhy mají obavy z exekuce, rozhodly se proto, že navzdory doporučení ministra dopravy Dana Ťoka pošlou Škodě Transportation téměř půl miliardy korun za prohranou arbitráž. Celkově mají doplatit za pozdě dodané lokomotivy 1,2 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z59d21e29n17e18k 15V82r60b24a 8859645763367

Ale tak to není. Pokud je ten rozhodčí nález pravomocný - jako že je - tak jim nic nezbývá. Doporučení Ťoka je jen politický blábol a navíc dost špatná rada - ČD by riskovali nejenom exekuční řízení, ale v případě prohraného soudního sporu navíc odpovídající sankční úroky. Takto se tomu všemu vyhnou a moc neriskují - Škoda Transportation je zisková firma s více jak desetinásobným ročným ziskem a v případě výhry ty peníze získají obratem zpět. Ťok je vůbec politický kecálek - to co tvrdí je tak vytržené z kontextu, že to je na pár facek. Nikdo z nás nezná smlouvy mezi Škodou a ČD a soud nebude vůbec posuzovat ani verifikovat rozhodnutí rozhodčího soudu. Rozhodčí řízení se řídí jinými procesními pravidly, nemusí být striktně v souladu se zákonem a prostor na to, aby soud zrušil rozhodčí řízení je dost malý. Ministr si jenom honí pinďoura, ani skutek utek.

0/−1
21.11.2015 17:44

J94a82n29a 95E85l74i46á24š46o10v30á 9469464784178

Vyjadřuj se pouze k záležitostem o kterých máš alespoň bazální potuchu.

0/0
21.11.2015 17:53

L56u97b98o87š 24M40a14š94í36n 9869966107588

Celé je to nějaké neprůhledné.Kdo je vtom asi namočený?

+1/0
21.11.2015 12:36

O93n90d88ř60e65j 98R31a43t73a33j 4170158366671

sobotka???

+1/−1
21.11.2015 12:56

J23a21n97a 70E71l36i75á13š26o86v75á 9619954894868

Nemá Ťok v orgánech ČD alespoň nějaké své lidi ?

+1/0
21.11.2015 9:11

P92a19v88e74l 86K30ů55r 7207692794468

České dráhy by si měly vymínit, že do dalších tendrů nebude připuštěna tato firma. Lokomotivy byly daleko dražší, než by byly od Siemense nebo Bombardieru. Teď ještě vláčí ministra po soudech.

+2/0
20.11.2015 20:13

Z57d72e82n73e91k 81V87r71b90a 8829375253347

To legislativně dost dobře nelze - resp. výběrová řízení jsou tak sešněrovaná zákonem, že příští výběrové řízení může zase s přehledem vyhrát Škoda. Nad tím, jestli za dané situace by byl lepší výrobek od Škody, Siemense nebo Bombardieru nehodlám spekulovat, spíše je to ale o neschopnosti vedení Českých Drah uzavřít korektní smlouvu a pak ji i plnit.

0/0
21.11.2015 17:52

L72i82b89o74r 12U83r13b13á40n55e80k 7246289403487

Za co přesně mají ČD Škodě platit ? Nějak tomu nerozumím...

+1/0
20.11.2015 15:58

M47a67t10ú37š 89B34e78n12a30k 9518944922723

ČD zadržali poslednú platbu za lokomotívy, teraz ju majú zaplatiť spolu s úrokmi úroky + inflačnú zložku za celý projekt, ktorú nezaplatili. A keďže sa to tahá už pár rokov a úroky sa pri takýchto zmluvách účtujú za každý deň... Najlepšie na tom, je že už pred 2 rokmi vrámci mimosúdneho jednania Škoda navrhla aby ČD zaplatilo len tú poslednú platbu a k tomu by Škoda spravila veľkú opravu na všetkých lokomotív ktorých sa to týka, ako kompenzáciu za omeškanie dodávky, aj keď keďže im zadržali platbu tak aj oni mohli omeškať dodávku.

+1/0
20.11.2015 16:50

J33a98n13a 64E92l63i11á14š40o79v18á 9859764434268

Fakt není možné psát česky ?

+1/−1
21.11.2015 9:07

Z27d11e58n72e51k 49V34r33b82a 8989345103937

No já po Slovensky ještě rozumím. Pokud vy ne, bude lepší když místo poukazování na vlastní neschopnost budete držet zobák. Pakron, ústa.

0/0
21.11.2015 17:46

J79a68n32a 16E89l39i78á40š52o25v30á 9649394434178

Teď si mi to nandal ty pako. Chovanec i Babiš se alespoň snaží, tak proč by nemohl kadejaká iný ?

0/0
21.11.2015 17:51

M86i91l51a23n 90L61a84š28ť92o31v51k33a 8982754303648

Nemtudom!!!!!!

0/0
21.11.2015 13:10

M68i63l17a34n 70W57e11l94s46e63r 5852738858381

Za pozdní platbu......Ale kdosi z vedení ČD podepsal smlouvu s rozhodčí doložkou, která nařizuje obrovské penále za pozdní platbu.  Ale nenařizuje obrovské penále za pozdní dodání lokomotiv.

Kdopak za to nese odpovědnost?  Generální ředitel ČD s platem 500 tisíc měsíčně. Ten, který to podepsal. Chachacha.......

+1/0
20.11.2015 17:11

L18i22b15o27r 45U89r57b21á18n41e93k 7496399843487

Díky za vysvětlení.Takže klasický tunel už při sepisování smlouvy.

0/0
20.11.2015 17:15

J16i78ř64í 31M60r61á11z 6328194457389

taky by bylo velmi zajímavé více napsat o těch smlouvách, které uzavírá ministerstvo dopravy ( a možná i jiná ministerstva)  s doložkami o rozhodčím řízení, kdy ti "nezávislí" rozhodci (kamarádi premiéra) pak hezky rozhodují proti státu

+2/0
20.11.2015 15:30

M89i56l76a36n 75W20e42l63s23e39r 5272818398391

Ono obecně rozhodčí řízení je lumpárna.........K čemu jsou soudy, když to vyřeší nastrčené postavičky?

0/0
20.11.2015 20:29

M17a56r54t74i39n 30M28i26k56o39l83á30š52e35k 7750170883

Ono je vůbec překvapující, že ČD tak výrazně obchoduje s firmou jež má neprůhlednou vlastnickou strukturu...;-D

+4/0
20.11.2015 14:36

Z94d80e16n10e11k 44V80r65b82a 8179745713187

A co na tom záleží. To je takové socialistické šmírování. Na obchodní vztah, plnění smluv a oběma stranami odsouhlasené rozhodčím řízení nemá vlastnická struktura žádný vliv. Ani ty lokomotivy nebudou jezdit rychleji či pomaleji. A pokud jsou České Dráhy prolezlé gaunery, kteří si kopou do vlastní kapsy není to problém Škody ale spíše voličů, kteří volí to co volí a politických stran, které pak do státních podniků namontují svoje lidi.

0/0
21.11.2015 17:58

A88u96g34u90s52t 14F55o57r78m24á20n73e98k 6465529540676

Však oni to ti hloupí cestující zaplatí.

+2/0
20.11.2015 14:35

J17a87n16a 49E31l10i33á39š16o22v72á 9189564234538

Proč hloupí ? Já jsem pravidelná cestující ČD i ostatních soukromých přepravců a jako až tak hloupá si nepřipadám. Strašení, že to zaplatí cestující v konkurenčním prostředí není vhodné.

+1/0
21.11.2015 9:10

M53i47l50a86n 95L60a81š70ť60o41v25k66a 8952364113968

Cestující si možná připlatí, každopádně to však zaplatí "daňový poplatník" :-(

0/0
21.11.2015 13:11

M38i21l25a10n 85W65e68l66s95e11r 5612468918811

Pamatuji si, jak bývalý generální ředitel ČD pan Žaluda obhajoval svůj plat 500 tisíc měsíčně.... prý vysoká odpovědnost    A kde je dnes ta odpovědnost?

+2/0
20.11.2015 13:56

P48a32v11e66l 29M60a94r64e57k 7162349265546

No nevim, tohle bylo snad jeste za Kousala...

0/0
20.11.2015 14:02

M17i16l43a37n 12W14e24l44s96e40r 5232668878781

Ten či onen.... to je jedno. Odměny vysoké, odpovědnost nulová. Opakuji odpovědnost NULOVÁ.

+4/−1
20.11.2015 14:38

V83a90c94l98a45v 78P77e92r92o64u38t17k49a 6118737624181

a dke byla za Žaludy?

0/0
20.11.2015 14:17

F74r69a20n60t59i61š73e58k 41S76t47r51n90a87d 4104405809216

Prohranou arbitráž nakonec ČD zaplatí cestující. Na "zaostalém" Slovensku si důchodci cestují  b e z  placení jízdného !!! Takové vymoženosti se v Česku určitě nedožijeme. Pro nás má vládnoucí koalice jen cynicky směšnou 40 Kč valorizaci důchodů. Nenechte se oklamat - z těch 1.200 Kč až únorového všimného - se do základny pro výpočet výše důchodů nepromítne ani koruna ! Je to naprosto nesystémové opatření, které výši důchodů vůbec neovlivní.

+1/−2
20.11.2015 13:34

B72e62n 16P88a47v75k24a 1237773977941

Slyším nějaký kvikot? Kdopak nedal papání do korýtka?:-P

0/0
20.11.2015 13:19

P63e22t69r 43N31o48v95o76t28n33y 1381310491

Vedení ČD a na ně napojení právníci jsou teď nafutrovaní k prasknutí.

+2/0
20.11.2015 13:29

J13a11r40o51s11l76a38v 76K68a89d10l10e12c 5841319432461

;-D;-D;-D

0/0
20.11.2015 13:02

J46a82n 74J63e76m64e76l17k68a 1495130

To je totiž otázka, zda se dá proti rozhodčímu nálezu něco namítat. Oni si prostě něco rozhodnou a nazdar.. Sice měl být nějaký posun, že by neměli rozhodovat proti normálním zákonům, dobrým mravům atd. Ale jak je to, když firma je navíc zahraniční, jakým právem se to řídí.. Navíc být v roli dozorčí rady a NOZ a ZOK a ručit unlimited svým majetkem je nezávidihodné.

0/0
20.11.2015 12:48

M62i62l86a43n 40W66e85l46s45e72r 5212118688281

Ručit unlimited svým majetkem.......Nějak jsem si nevšimnul, že by někdo za chybná rozhodnutí přišel o majetek.

+1/0
20.11.2015 14:47

J94a31n 69J42e29m62e73l43k80a 1865550

Jenže to je rok 2004..

0/0
20.11.2015 17:19

M55i85l35a45n 62W43e41l37s35e23r 5152138658691

A teď?

0/0
20.11.2015 20:09

S45t97a84n97i73s34l81a16v 45S81r42b17a 4735484858384

a masáž dále pokračuje...opravdu si všichni myslí, že arbitři jsou tak hloupí, aby spáchali to, co se tu představitelé ANO snaží lidem nakukat? nebylo by lepší nejdříve vidět všechny smlouvy, zadávací dokumenty i předávací protokoly? možná z nich vyplyne, že arbitři ani jinak rozhodnout nemohli, protože si to české dráhy takto dříve ujednaly a že se čertí jen "na oko".

+4/−1
20.11.2015 12:43

M29i80c10h87a83l 79N60o10v82á38k 7790729427144

Tak ČD vyhlásili tendr na mašiny s 200km/h a chtějí s tím jezdit výlučně do Německa. Mašina na to nemá ani licenci a s mašinama si jezdí samozřejmě mimo Němce, tak jako s Pendolinem. Ani nejsou zapojenitelné do RailJetu.

Samozřejmě strojvůdci si libují.

To je jako kdyby si firma Student Agency objednala autobusy od letecké firmy s motorem RollsRoyce na 200km/h a že jej inovativně bude používat na německé dálnice bez omezení s plánem na 5 let vývoje jako konkurenta letecké dopravy spoje Frankfurt, Berlín, Paříž, firma přislíbí i když žádný jejich výrobek ani původní nemá ani podobné oprávnění, ale proč né sny jsou krásné. Nakonec po realizaci licence nikde, takže bus za x financí použitelný na trasu Praha-Brno-Bratislava, neboť takový monstrum po německé dálnici nepustí, dokud nezrealizují  svůj prototyp, který byl samozřejmě v plánu dejme tomu o 5 let zpátky a dlouhých x let si ponechají monopol a tak si ty jejich krasavci  budou štrádovat svých 130km/h po českých dálnicích občas nepovolených 160km/h. :D

+1/−1
20.11.2015 12:36

M89a28t13ú72š 83B63e88n45a17k 9618724492493

Až na to, že nemala jazdiť, výlučne do Nemecka, bola skôr určená na VIedeň a Budapešť, k zmene došlo až nedávno. Navyše celé zdržovanie je zo stany nemckých úradov, ktoré mimochodom sedia v budove patriacej Siemensu.

Zapojitelné do Railjetu SÚ. Akurát ho nemôžu ovládať, pretože to nikdy nebolo v podmienkach, provblém je však na strane Railjetu a nie lokomotív. RJ používa na svoje ovládanie propieratelný protokol vyvinutý pre OBB Siemensom, ktorý je montovaný do všetkých nových lokomotív OBB, ale Škoda rovnako ako iný výrobcovia montuje do lokomotív protokol, ktorý je univerzálny podla európskej normy (vznikol neskôr ako protokol pre OBB). Na to aby mohol komunikovať RJ s 380 je potrebné jedno u nich upraviť. Z viacerých dôvodov sa zavrhla myšlienka upraviť RJ, takže sa mali upraviť 380, prebehli rokovania medzi ČD, Škodou, OBB a Siemensom, ale tie sa zadrhli na rakúskej stane. Ono pre OBB je lepšie keď jazdia výhdane ich lokomotívy a Siemens zrejme dúfal, že ČD nakúpia lokomotívy od neho.

+1/0
20.11.2015 13:53

M53i13c55h68a91l 51N96o93v33á12k 7760849647474

No tak teď budou Škodovky jezdit tam, kde jezdívaly "krysy" co tu jezdí už 45let.

Bylo asi jasné že ČD nenakoupí jiné než Škodovácké výrobky, tedy v roce 2004... :(

Doufal jsem, že při tak malém počtu (20ks) budou nahrazeny starými renovovanými Taurusy, tak podobný obchod jako když naši předali 350 Slovákům. Díky hraniční spolupráci s Rakušákama by se otevřela cesta k RailJetům bez pronájmů tažených mašin, které ČD nemá snad zapotřebí. Samozřejmě by si Škodovky na Taurusech mohli smlsnout v rámci licencí na opravách údržbě a získat zkušenosti a vzájemnou koordinaci. Takto vše padlo v niveč.

Nápad který byl skvělý pro ČD opět převzal Jančura nejen u vagonů OBB, ale také i pronájem Vectronů a opět si jezdí s rakouskými mašinkami alespoň na Slovensku. A opět tu budou ČD uzavřené a nemožné provozovat např. regiotratě v zahraničí.

A navíc Rakušáci si s Vectrony podmaní skoro celý svět. :D

Škodovka může být ráda za pár kusů pro Čechy a Slováky a aby toho nebylo málo DB má také objednávku Škodovky, takže jsem zvědav kdo bude dřív, jestli DB Regio se Škodovkou na trati v ČR, nebo ČD se Škodovkou na trati DB...Rv

0/0
20.11.2015 14:31

M84a24t44ú54š 18B72e40n90a23k 9138114642313

Krysy jazdia tak maximálne PRaha - Košice, kedže na juh nemôžu. Do Budapešti jazdia Slovnské gorily, ale tie by si zaslúžili už nechať dožiť na vnútroštátnych vlakoch, čo bol aj plán - pôvodne mali voziť túto linku 380 ČD, potom pol na pol s novými Slovenskými lokomotívami, ktoré sa mali kúpiť, ale to padlo skrz nezáujmu výrobcov (prihlásila sa iba Škoda aj to dala mierne vyššiu cenu).

Vectrony sú črepy, ktoré sa kazia viac ako gorily, pravidelne odriekajú skrz ne vlaky.

Len ma zaujimalo kde by sa tie Taurusi nabrali, kedže OBB ich má málo....

+1/0
20.11.2015 15:01

M48i83r72o48s24l44a40v 16Z95i37k69m86u31n45d 6208652257368

Jaké lok řady 350 předali "naši" Slovákům ?

Lokomotivy řady 350 (Ex ES499.0) byly od dodání prototypů 001, 002 domovským depem v Bratislavě. Po rozdělení státu tam zůstaly, stejně tak jak v pražském depu zůstaly lok řady 150 (Ex E 499.2). Podobně na Slovensku zůstaly širokorozchodné lokomotivy, resp. úzkorozchodné jednotky řady 425 a zubatice.

Hnací vozidla i osobní vozy zůstaly tam, kde byly domovským depem nebo domovskou stanicí. Jedinou výjimku tvořila vozidla řady 810 (Ex M 152.0), která byla v rámci "vyrovnávky" předána na Slovensko, nicméně i finanční závazky ČSD existující ke 31.12.1992 se dělily v poměru 2:1, takže nástupnické ŽSR musely zaplatit za leasing osobních vozů, které zůstaly v Česku nástupnickým ČD ... v poměru 2:1 se rozdělily nákladní vozy ...

0/0
21.11.2015 13:01

V87á29c26l13a30v 72M16i64k75u19l61i88c52a 8673379291574

Doufám, že to byly poslední lokomotivy a zboží, které u ŠkoTra ČD nakoupily.

+3/0
20.11.2015 12:29

S19v59a63t61o50p34l40u87k 86S73i66l85n37ý 4302356979768

"Zpoždění Škoda vysvětlila zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musela lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat."

Tuhle otřepanou a trapnou výmluvu škody už nemůžu ani slyšet. Vykecává se na to už víc než 6 let. Já jen doufám, že příští lokomotivy koupí ČD radši od Siemense, který má pro své Vectrony povolení na celou Evropu.

+5/0
20.11.2015 12:17

P23e44t15r 45N63o10v41o59t67n30y 1541160831

Že se pracuje na nové verzi norem, věděli prakticky hned po podpisu smlouvy.

+1/0
20.11.2015 13:32

S12v59a12t86o10p15l61u73k 46S94i84l25n42ý 4972496779488

Samozřejmě že je to jen pitomá výmluva. Ty normy byly v přípravě dost dlouho na to, aby se dle toho zachovali. Nechápu jak jim to může ještě někdo žrát.

+3/0
20.11.2015 13:34

M87i35r90o75s54l91a23v 22Z55i59k32m12u81n13d 6858802127718

Já to chápu ... co třeba nějaká ta "investiční" pobídka ... "rozhodovací" pohnutky proto bude šetřit policie ...

0/0
21.11.2015 16:02

P17a83v49e29l 29M45a12r75e49k 7302299305116

Na uzavreni rozhodci dolozky jsou treba dve strany, nemylim-li se. Navic kazda ma moznost navrhnout rozhodce. Obvinovat soucasny management skody, ze jen pozaduje to, co mu po pravu nalezi, mi prijde naprosto mimo. Kdyby tak necinili, jeste by jim hrozilo obvineni. V ramci moznosti jeste CD s nabidkou splatek vysli vstric, nicmene ministr pozici pro neco takoveho dost zhorsil. Pokud je nekde problem, tak v nekompetentnosti tech, kteri smlouvu na ty masiny za CD uzavreli v roce 2004.

+6/0
20.11.2015 12:12

P91a81v29e41l 28K25o18s57e66k 4875733536555

To je v pytli, jsem rád když ČD kupují české vlaky a podporují tak naše firmy, ale za tohle by měla být pro Škodu stopka.

+11/0
20.11.2015 12:02

P38a71v63e91l 98K43o39s35e41k 4925973686165

Nejlépe podmínit další zakázky urovnáním sporu.

+1/0
20.11.2015 12:03

M54i72l77a52n 92K91l35o57u39č30e62k 9704667659926

No ale škoda nabízela mimosoudní vyrovnání, které bylo asi o 800mld nižší než teď musí čd zaplatit.

0/0
20.11.2015 12:12

M24a49r95t74i75n 73Š17p40á21d 4562319851896

Zopakujte si ty zkratky, tis. = tisíc, mil. = milión, mld = miliarda.

0/0
20.11.2015 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.