Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy nedaly na doporučení Ťoka. Škodě zaplatí za prohranou arbitráž

České dráhy mají obavy z exekuce, rozhodly se proto, že navzdory doporučení ministra dopravy Dana Ťoka pošlou Škodě Transportation téměř půl miliardy korun za prohranou arbitráž. Celkově mají doplatit za pozdě dodané lokomotivy 1,2 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z90d19e40n66e17k 19V26r26b73a 8709115863617

Ale tak to není. Pokud je ten rozhodčí nález pravomocný - jako že je - tak jim nic nezbývá. Doporučení Ťoka je jen politický blábol a navíc dost špatná rada - ČD by riskovali nejenom exekuční řízení, ale v případě prohraného soudního sporu navíc odpovídající sankční úroky. Takto se tomu všemu vyhnou a moc neriskují - Škoda Transportation je zisková firma s více jak desetinásobným ročným ziskem a v případě výhry ty peníze získají obratem zpět. Ťok je vůbec politický kecálek - to co tvrdí je tak vytržené z kontextu, že to je na pár facek. Nikdo z nás nezná smlouvy mezi Škodou a ČD a soud nebude vůbec posuzovat ani verifikovat rozhodnutí rozhodčího soudu. Rozhodčí řízení se řídí jinými procesními pravidly, nemusí být striktně v souladu se zákonem a prostor na to, aby soud zrušil rozhodčí řízení je dost malý. Ministr si jenom honí pinďoura, ani skutek utek.

0/−1
21.11.2015 17:44

J70a42n23a 58E12l39i26á67š55o24v64á 9939164284718

Vyjadřuj se pouze k záležitostem o kterých máš alespoň bazální potuchu.

0/0
21.11.2015 17:53

L73u50b67o17š 93M12a44š20í49n 9169366947258

Celé je to nějaké neprůhledné.Kdo je vtom asi namočený?

+1/0
21.11.2015 12:36

O37n10d37ř25e15j 59R39a35t74a39j 4730138516331

sobotka???

+1/−1
21.11.2015 12:56

J36a25n33a 48E44l44i74á58š65o76v98á 9519514304358

Nemá Ťok v orgánech ČD alespoň nějaké své lidi ?

+1/0
21.11.2015 9:11

P85a63v85e11l 26K39ů40r 7187142634798

České dráhy by si měly vymínit, že do dalších tendrů nebude připuštěna tato firma. Lokomotivy byly daleko dražší, než by byly od Siemense nebo Bombardieru. Teď ještě vláčí ministra po soudech.

+2/0
20.11.2015 20:13

Z52d42e10n47e25k 82V67r86b21a 8709155703617

To legislativně dost dobře nelze - resp. výběrová řízení jsou tak sešněrovaná zákonem, že příští výběrové řízení může zase s přehledem vyhrát Škoda. Nad tím, jestli za dané situace by byl lepší výrobek od Škody, Siemense nebo Bombardieru nehodlám spekulovat, spíše je to ale o neschopnosti vedení Českých Drah uzavřít korektní smlouvu a pak ji i plnit.

0/0
21.11.2015 17:52

L45i59b60o11r 85U72r84b33á52n71e88k 7386569723207

Za co přesně mají ČD Škodě platit ? Nějak tomu nerozumím...

+1/0
20.11.2015 15:58

M25a31t60ú53š 95B12e44n37a42k 9818184212403

ČD zadržali poslednú platbu za lokomotívy, teraz ju majú zaplatiť spolu s úrokmi úroky + inflačnú zložku za celý projekt, ktorú nezaplatili. A keďže sa to tahá už pár rokov a úroky sa pri takýchto zmluvách účtujú za každý deň... Najlepšie na tom, je že už pred 2 rokmi vrámci mimosúdneho jednania Škoda navrhla aby ČD zaplatilo len tú poslednú platbu a k tomu by Škoda spravila veľkú opravu na všetkých lokomotív ktorých sa to týka, ako kompenzáciu za omeškanie dodávky, aj keď keďže im zadržali platbu tak aj oni mohli omeškať dodávku.

+1/0
20.11.2015 16:50

J79a24n64a 34E27l35i49á25š52o67v33á 9799214184638

Fakt není možné psát česky ?

+1/−1
21.11.2015 9:07

Z14d52e73n15e67k 46V35r67b74a 8139355343127

No já po Slovensky ještě rozumím. Pokud vy ne, bude lepší když místo poukazování na vlastní neschopnost budete držet zobák. Pakron, ústa.

0/0
21.11.2015 17:46

J77a52n88a 55E92l69i68á28š53o62v87á 9419304524918

Teď si mi to nandal ty pako. Chovanec i Babiš se alespoň snaží, tak proč by nemohl kadejaká iný ?

0/0
21.11.2015 17:51

M50i49l44a42n 96L91a62š37ť24o71v85k71a 8152214383108

Nemtudom!!!!!!

0/0
21.11.2015 13:10

M25i57l96a35n 95W73e62l21s92e63r 5102258208531

Za pozdní platbu......Ale kdosi z vedení ČD podepsal smlouvu s rozhodčí doložkou, která nařizuje obrovské penále za pozdní platbu.  Ale nenařizuje obrovské penále za pozdní dodání lokomotiv.

Kdopak za to nese odpovědnost?  Generální ředitel ČD s platem 500 tisíc měsíčně. Ten, který to podepsal. Chachacha.......

+1/0
20.11.2015 17:11

L61i75b94o84r 32U42r15b43á70n73e62k 7806129823877

Díky za vysvětlení.Takže klasický tunel už při sepisování smlouvy.

0/0
20.11.2015 17:15

J58i39ř28í 38M15r90á15z 6338774387389

taky by bylo velmi zajímavé více napsat o těch smlouvách, které uzavírá ministerstvo dopravy ( a možná i jiná ministerstva)  s doložkami o rozhodčím řízení, kdy ti "nezávislí" rozhodci (kamarádi premiéra) pak hezky rozhodují proti státu

+2/0
20.11.2015 15:30

M56i80l41a81n 80W19e74l47s75e10r 5492718158941

Ono obecně rozhodčí řízení je lumpárna.........K čemu jsou soudy, když to vyřeší nastrčené postavičky?

0/0
20.11.2015 20:29

M38a50r93t26i33n 23M85i14k80o74l34á93š34e14k 7290830463

Ono je vůbec překvapující, že ČD tak výrazně obchoduje s firmou jež má neprůhlednou vlastnickou strukturu...;-D

+4/0
20.11.2015 14:36

Z66d38e50n10e33k 61V61r97b24a 8149115433257

A co na tom záleží. To je takové socialistické šmírování. Na obchodní vztah, plnění smluv a oběma stranami odsouhlasené rozhodčím řízení nemá vlastnická struktura žádný vliv. Ani ty lokomotivy nebudou jezdit rychleji či pomaleji. A pokud jsou České Dráhy prolezlé gaunery, kteří si kopou do vlastní kapsy není to problém Škody ale spíše voličů, kteří volí to co volí a politických stran, které pak do státních podniků namontují svoje lidi.

0/0
21.11.2015 17:58

A52u44g88u87s20t 74F81o20r90m34á56n81e56k 6465579760886

Však oni to ti hloupí cestující zaplatí.

+2/0
20.11.2015 14:35

J90a11n18a 71E97l71i81á42š75o51v78á 9219314784708

Proč hloupí ? Já jsem pravidelná cestující ČD i ostatních soukromých přepravců a jako až tak hloupá si nepřipadám. Strašení, že to zaplatí cestující v konkurenčním prostředí není vhodné.

+1/0
21.11.2015 9:10

M61i46l84a46n 83L59a31š19ť91o22v19k56a 8932624743848

Cestující si možná připlatí, každopádně to však zaplatí "daňový poplatník" :-(

0/0
21.11.2015 13:11

M71i17l23a94n 39W44e53l69s11e23r 5452418628601

Pamatuji si, jak bývalý generální ředitel ČD pan Žaluda obhajoval svůj plat 500 tisíc měsíčně.... prý vysoká odpovědnost    A kde je dnes ta odpovědnost?

+2/0
20.11.2015 13:56

P40a30v71e20l 95M20a62r97e54k 7792989885986

No nevim, tohle bylo snad jeste za Kousala...

0/0
20.11.2015 14:02

M24i14l18a17n 56W13e44l65s25e90r 5442278918441

Ten či onen.... to je jedno. Odměny vysoké, odpovědnost nulová. Opakuji odpovědnost NULOVÁ.

+4/−1
20.11.2015 14:38

V71a10c52l95a70v 77P71e49r98o59u83t98k76a 6408917174341

a dke byla za Žaludy?

0/0
20.11.2015 14:17

F95r24a40n44t62i53š19e11k 74S47t69r95n13a79d 4744345199206

Prohranou arbitráž nakonec ČD zaplatí cestující. Na "zaostalém" Slovensku si důchodci cestují  b e z  placení jízdného !!! Takové vymoženosti se v Česku určitě nedožijeme. Pro nás má vládnoucí koalice jen cynicky směšnou 40 Kč valorizaci důchodů. Nenechte se oklamat - z těch 1.200 Kč až únorového všimného - se do základny pro výpočet výše důchodů nepromítne ani koruna ! Je to naprosto nesystémové opatření, které výši důchodů vůbec neovlivní.

+1/−2
20.11.2015 13:34

B12e82n 11P36a48v10k64a 1307183397261

Slyším nějaký kvikot? Kdopak nedal papání do korýtka?:-P

0/0
20.11.2015 13:19

P21e36t41r 29N75o14v81o39t89n61y 1981760571

Vedení ČD a na ně napojení právníci jsou teď nafutrovaní k prasknutí.

+2/0
20.11.2015 13:29

J11a81r68o69s33l35a73v 88K74a56d89l80e84c 5941599192361

;-D;-D;-D

0/0
20.11.2015 13:02

J32a37n 96J73e43m28e92l91k30a 1505830

To je totiž otázka, zda se dá proti rozhodčímu nálezu něco namítat. Oni si prostě něco rozhodnou a nazdar.. Sice měl být nějaký posun, že by neměli rozhodovat proti normálním zákonům, dobrým mravům atd. Ale jak je to, když firma je navíc zahraniční, jakým právem se to řídí.. Navíc být v roli dozorčí rady a NOZ a ZOK a ručit unlimited svým majetkem je nezávidihodné.

0/0
20.11.2015 12:48

M71i20l43a53n 81W28e67l77s76e38r 5562298648681

Ručit unlimited svým majetkem.......Nějak jsem si nevšimnul, že by někdo za chybná rozhodnutí přišel o majetek.

+1/0
20.11.2015 14:47

J30a55n 55J33e25m93e55l16k62a 1645350

Jenže to je rok 2004..

0/0
20.11.2015 17:19

M42i39l17a89n 47W29e48l62s62e55r 5302738718221

A teď?

0/0
20.11.2015 20:09

S16t28a30n62i17s66l67a76v 27S87r94b76a 4965744438314

a masáž dále pokračuje...opravdu si všichni myslí, že arbitři jsou tak hloupí, aby spáchali to, co se tu představitelé ANO snaží lidem nakukat? nebylo by lepší nejdříve vidět všechny smlouvy, zadávací dokumenty i předávací protokoly? možná z nich vyplyne, že arbitři ani jinak rozhodnout nemohli, protože si to české dráhy takto dříve ujednaly a že se čertí jen "na oko".

+4/−1
20.11.2015 12:43

M17i84c10h23a73l 38N30o58v37á75k 7920729437934

Tak ČD vyhlásili tendr na mašiny s 200km/h a chtějí s tím jezdit výlučně do Německa. Mašina na to nemá ani licenci a s mašinama si jezdí samozřejmě mimo Němce, tak jako s Pendolinem. Ani nejsou zapojenitelné do RailJetu.

Samozřejmě strojvůdci si libují.

To je jako kdyby si firma Student Agency objednala autobusy od letecké firmy s motorem RollsRoyce na 200km/h a že jej inovativně bude používat na německé dálnice bez omezení s plánem na 5 let vývoje jako konkurenta letecké dopravy spoje Frankfurt, Berlín, Paříž, firma přislíbí i když žádný jejich výrobek ani původní nemá ani podobné oprávnění, ale proč né sny jsou krásné. Nakonec po realizaci licence nikde, takže bus za x financí použitelný na trasu Praha-Brno-Bratislava, neboť takový monstrum po německé dálnici nepustí, dokud nezrealizují  svůj prototyp, který byl samozřejmě v plánu dejme tomu o 5 let zpátky a dlouhých x let si ponechají monopol a tak si ty jejich krasavci  budou štrádovat svých 130km/h po českých dálnicích občas nepovolených 160km/h. :D

+1/−1
20.11.2015 12:36

M58a43t48ú14š 94B40e48n49a93k 9878174542443

Až na to, že nemala jazdiť, výlučne do Nemecka, bola skôr určená na VIedeň a Budapešť, k zmene došlo až nedávno. Navyše celé zdržovanie je zo stany nemckých úradov, ktoré mimochodom sedia v budove patriacej Siemensu.

Zapojitelné do Railjetu SÚ. Akurát ho nemôžu ovládať, pretože to nikdy nebolo v podmienkach, provblém je však na strane Railjetu a nie lokomotív. RJ používa na svoje ovládanie propieratelný protokol vyvinutý pre OBB Siemensom, ktorý je montovaný do všetkých nových lokomotív OBB, ale Škoda rovnako ako iný výrobcovia montuje do lokomotív protokol, ktorý je univerzálny podla európskej normy (vznikol neskôr ako protokol pre OBB). Na to aby mohol komunikovať RJ s 380 je potrebné jedno u nich upraviť. Z viacerých dôvodov sa zavrhla myšlienka upraviť RJ, takže sa mali upraviť 380, prebehli rokovania medzi ČD, Škodou, OBB a Siemensom, ale tie sa zadrhli na rakúskej stane. Ono pre OBB je lepšie keď jazdia výhdane ich lokomotívy a Siemens zrejme dúfal, že ČD nakúpia lokomotívy od neho.

+1/0
20.11.2015 13:53

M40i92c71h85a27l 55N77o55v17á98k 7430909577904

No tak teď budou Škodovky jezdit tam, kde jezdívaly "krysy" co tu jezdí už 45let.

Bylo asi jasné že ČD nenakoupí jiné než Škodovácké výrobky, tedy v roce 2004... :(

Doufal jsem, že při tak malém počtu (20ks) budou nahrazeny starými renovovanými Taurusy, tak podobný obchod jako když naši předali 350 Slovákům. Díky hraniční spolupráci s Rakušákama by se otevřela cesta k RailJetům bez pronájmů tažených mašin, které ČD nemá snad zapotřebí. Samozřejmě by si Škodovky na Taurusech mohli smlsnout v rámci licencí na opravách údržbě a získat zkušenosti a vzájemnou koordinaci. Takto vše padlo v niveč.

Nápad který byl skvělý pro ČD opět převzal Jančura nejen u vagonů OBB, ale také i pronájem Vectronů a opět si jezdí s rakouskými mašinkami alespoň na Slovensku. A opět tu budou ČD uzavřené a nemožné provozovat např. regiotratě v zahraničí.

A navíc Rakušáci si s Vectrony podmaní skoro celý svět. :D

Škodovka může být ráda za pár kusů pro Čechy a Slováky a aby toho nebylo málo DB má také objednávku Škodovky, takže jsem zvědav kdo bude dřív, jestli DB Regio se Škodovkou na trati v ČR, nebo ČD se Škodovkou na trati DB...Rv

0/0
20.11.2015 14:31

M54a69t43ú32š 72B27e83n48a89k 9818654362923

Krysy jazdia tak maximálne PRaha - Košice, kedže na juh nemôžu. Do Budapešti jazdia Slovnské gorily, ale tie by si zaslúžili už nechať dožiť na vnútroštátnych vlakoch, čo bol aj plán - pôvodne mali voziť túto linku 380 ČD, potom pol na pol s novými Slovenskými lokomotívami, ktoré sa mali kúpiť, ale to padlo skrz nezáujmu výrobcov (prihlásila sa iba Škoda aj to dala mierne vyššiu cenu).

Vectrony sú črepy, ktoré sa kazia viac ako gorily, pravidelne odriekajú skrz ne vlaky.

Len ma zaujimalo kde by sa tie Taurusi nabrali, kedže OBB ich má málo....

+1/0
20.11.2015 15:01

M36i29r76o54s78l43a44v 57Z71i20k30m24u27n36d 6938252517898

Jaké lok řady 350 předali "naši" Slovákům ?

Lokomotivy řady 350 (Ex ES499.0) byly od dodání prototypů 001, 002 domovským depem v Bratislavě. Po rozdělení státu tam zůstaly, stejně tak jak v pražském depu zůstaly lok řady 150 (Ex E 499.2). Podobně na Slovensku zůstaly širokorozchodné lokomotivy, resp. úzkorozchodné jednotky řady 425 a zubatice.

Hnací vozidla i osobní vozy zůstaly tam, kde byly domovským depem nebo domovskou stanicí. Jedinou výjimku tvořila vozidla řady 810 (Ex M 152.0), která byla v rámci "vyrovnávky" předána na Slovensko, nicméně i finanční závazky ČSD existující ke 31.12.1992 se dělily v poměru 2:1, takže nástupnické ŽSR musely zaplatit za leasing osobních vozů, které zůstaly v Česku nástupnickým ČD ... v poměru 2:1 se rozdělily nákladní vozy ...

0/0
21.11.2015 13:01

V23á49c70l14a26v 30M69i33k16u54l57i36c45a 8913899351104

Doufám, že to byly poslední lokomotivy a zboží, které u ŠkoTra ČD nakoupily.

+3/0
20.11.2015 12:29

S11v38a65t97o43p84l80u34k 54S25i95l78n12ý 4412576769418

"Zpoždění Škoda vysvětlila zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musela lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat."

Tuhle otřepanou a trapnou výmluvu škody už nemůžu ani slyšet. Vykecává se na to už víc než 6 let. Já jen doufám, že příští lokomotivy koupí ČD radši od Siemense, který má pro své Vectrony povolení na celou Evropu.

+5/0
20.11.2015 12:17

P94e31t76r 15N59o53v48o33t84n18y 1221790291

Že se pracuje na nové verzi norem, věděli prakticky hned po podpisu smlouvy.

+1/0
20.11.2015 13:32

S93v23a26t97o38p27l18u14k 42S25i25l88n29ý 4512666919578

Samozřejmě že je to jen pitomá výmluva. Ty normy byly v přípravě dost dlouho na to, aby se dle toho zachovali. Nechápu jak jim to může ještě někdo žrát.

+3/0
20.11.2015 13:34

M77i26r41o23s25l84a75v 56Z61i14k79m88u30n15d 6608392417988

Já to chápu ... co třeba nějaká ta "investiční" pobídka ... "rozhodovací" pohnutky proto bude šetřit policie ...

0/0
21.11.2015 16:02

P97a49v84e32l 53M43a26r78e42k 7562639915616

Na uzavreni rozhodci dolozky jsou treba dve strany, nemylim-li se. Navic kazda ma moznost navrhnout rozhodce. Obvinovat soucasny management skody, ze jen pozaduje to, co mu po pravu nalezi, mi prijde naprosto mimo. Kdyby tak necinili, jeste by jim hrozilo obvineni. V ramci moznosti jeste CD s nabidkou splatek vysli vstric, nicmene ministr pozici pro neco takoveho dost zhorsil. Pokud je nekde problem, tak v nekompetentnosti tech, kteri smlouvu na ty masiny za CD uzavreli v roce 2004.

+6/0
20.11.2015 12:12

P89a55v68e76l 97K64o44s27e66k 4635923586375

To je v pytli, jsem rád když ČD kupují české vlaky a podporují tak naše firmy, ale za tohle by měla být pro Škodu stopka.

+11/0
20.11.2015 12:02

P87a98v80e85l 83K88o31s12e81k 4685143436985

Nejlépe podmínit další zakázky urovnáním sporu.

+1/0
20.11.2015 12:03

M61i80l67a30n 83K93l70o57u20č22e32k 9504267219736

No ale škoda nabízela mimosoudní vyrovnání, které bylo asi o 800mld nižší než teď musí čd zaplatit.

0/0
20.11.2015 12:12

M44a14r90t56i44n 53Š62p40á94d 4522349601196

Zopakujte si ty zkratky, tis. = tisíc, mil. = milión, mld = miliarda.

0/0
20.11.2015 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.