Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda chystá žalobu na ministra Ťoka. Útoky jen odvádí pozornost, tvrdí

Škoda Transportation připravuje žalobu na ministra dopravy Dana Ťoka. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Ignačáka ji poškozují jeho výroky v kauze arbitráže s Českými drahami. Ministr prohlásil, prohraná arbitráž představuje tunelování ČD v přímém přenosu. Žaloby ze strany Škody se neobává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i96ř42í 49S77v20a11š50e28k 9344538673649

Ten Ťok je úplný mimoň? Je tam jasně řečeno, že půjde o žalobu na ochranu dobrého jména, tak proč do toho tahá policii? Asi taky "odborník" 8-o

0/−1
21.11.2015 12:29

M20i16r51o65s72l47a87v 25Z22i90k79m12u32n75d 6278262277128

Policii do toho tahá proto, že je záhadné, na základě čeho rozhodci přiznali nějakou inflační doložku, protože o té se ve smlouvě nehovořilo - alespoň podle toho, co se dostalo do veřejných zdrojů ...

Faktem zůstává, že s "pravděpodobností hraničící s jistotou" nikdo s diskutujících smlouvu neviděl a zřejmě neuvidí a lze tedy vycházet jen z "veřejných zdrojů" nebo toho, co "záhadně" unikne ...

Lze pochopit, že rozhodci přiznají výrobci nárok na dlužnou částku, nelze však pochopit, na základě čeho se rozhodli přiznat "inflační doložku" ... (lze se pouze domnívat ...)

Podobně lze pochopit, že se rozhodci nechali "opít rohlíkem" tvrzením, že zpoždění dodávek bylo způsobeno novými technickými normami, protože výrobce "musel" lokomotivy nově zkonstruovat ... a co dělali konstruktéři v mezidobí ... já bych to hodnotil jako riziko podnikání na straně výrobce ...

Výrobce uvádí, že o nových normách věděl dříve (tedy návrhu), takže se nabízí otázka, proč se zákazníkem nejednal o odložení termínu dodávky, protože musí (no musí ...) čekat až na nové normy ... a vyřešit penále za pozdní dodávky, resp. nabídnout nižší cenu ... prostě firma by nevykázala zisk a akcionáři by se nedostali k dividendám ... není tady "zakopaný pes" ...

Ať se tedy policie pokusí objasnit pohnutky a motivy rozhodců  ....

+2/0
21.11.2015 13:15

V96l14a58d32i85m85í45r 28N55o21v74o16t29n19ý 1889710202450

Ministr by se měl primárně starat o tunelování státního podniku ČD několika generacemi jeho vlastních "manažerů" - trvá už to 25 let ;-€

+1/−1
20.11.2015 21:20

J23a16n 25L69a42k37o97m15ý 7621465545434

No a ještě tak teď přiřknout náhradu škody soukromým dopravcům a jaké byly České dráhy, národní to dopravce

0/−2
20.11.2015 21:19

L82i33b11o31r 56Z62a15v86ř29e64l 8309546901752

A dopravovat se budeme jak, chytroline? Autem, nebo s parazitama?? Běž se léčit, nebo to už nehul!

+2/−1
21.11.2015 10:33

J50a16n 71P70i23l60n65ý 5811137202868

Ťuk ťuk. Je tam někdo? ANO. Ťok. Tik tak tik tak tik tak..... BUM

+2/−2
20.11.2015 21:12

K36a71t31e34ř80i33n97a 73V22ý38b50o14r96n61á 6350659329

Tak hlavně že máme někoho, kdo tyhle soudy zaplatí. Je to anonymní multimiliardář a jmenuje se "daňový poplatník" Ten je tak bohatý, že to ani nepozná...:-/

0/0
20.11.2015 20:37

D25a58n85i70e78l 65V86á90c43h91a33l 3936778105306

Asi fakt nemá, co skrývat, jinka by přestáli tohle mediální šílenství a už do toho nepíchali.

0/0
20.11.2015 20:12

J89i44r30k90a 83P62a48k40o31s79t78a 9472985126735

Nemuzu si pomoct, ale cela ta kauza a objasnovani detailu nahrava pro Skodovku! CD neplatili z cehoz plynulo to, ze se dodavka z Plzne zpozdila - a je to vlastne dobre, protoze, kdyby to tak nebylo, tak ty lokomotivy nejsou podle norem. Pak se tam vedl spor o penize, ktere CD dluzily a Skoda chtela mimosoudni dohodu, kde na oplatku nabizela opravy lokomotiv. CD to odmitly (2x!!) s tim, ze chteji aby rozhodla arbitraz, tzn. misto 250 milionu, ktere regulerne CD dluzily, budou platit 1,2 mld. Unika mi snad neco?! CD to proste podelaly....

+6/−8
20.11.2015 19:48

V18i86k93t42o65r 54N34á25r56o16ž43n42ý 3469412748

Já mám pocit , že ČD neplatily právě z toho důvodu , že se dodávka opožďovala.

+12/−1
20.11.2015 20:02

J78i44r37k29a 24D62v40o44ř81á69k 4765280643898

Ale vůbec ne. ČD nezaplatily těch 5% ceny, která podle smlouvy je za to mezinárodní razítko, které podle veřejných zdrojů Škodovka zřejmě ČD nedodala DODNES.

0/0
23.11.2015 9:08

V10i27k86t88o69r 82N45á98r44o43ž75n65ý 3289732838

No , myslím , že jedním z velkých problémů ministerstva dopravy je ŠKODA Plzeň

+4/−2
20.11.2015 19:48

Z49d29e11n97ě55k 11L43i19p78s87k20ý 1777527229722

dodávka se opoždovala proto, že se změnila pravidla

+1/−2
20.11.2015 21:16

L88a35d69i35s55l87a55v 53H76o58l38í79k 5982922539581

Ale o nových pravidlech se vědělo, takže s nimi Škoda mohla počítat rovnou. Že to neudělala je její problém. Navíc by Škoda stihla udělat lokomotivu dle starých pravidel, ale když chtěla být první firmou nabízející lokomotivu dle nových norem.... Ale co, nakonec se jí to stejně nepodařilo. Vectron od Siemensu byl rychlejší.

+2/0
20.11.2015 21:27

T43o66m 59J41u49r75e29č18k88a 6655172185115

„Normy byly vydány až v roce 2008 a bylo nutné je do výroby zapracovat,“ řekl Ignačák.

Pan Ignačák "zapomněl" ovšem dodat, že smlouva na lokomotivy byla podepsána v roce 2004 a všechny lokomotivy měly být dodány do 48 měsíců od podpisu smlouvy včetně všech schválení.

Kdyby tedy ty lokomotivy dodala v termínu, tak ji nějaké nové TSI normy nemusely zajímat, protože v době dodání by je dávno mohla mít schválené podle těch původních. Škodě prostě chtěla využít situaci, kdy po vstupu těchto norem v platnost, by nemohla tyto lokomotivy dál vyrábět a prodávat(podobně byla ukončena produkce Taurusů od Siemensu, kteří byli nahrzeni Vectrony.) Tak se rozhodla, že za peníze ČD si rovnou vyvine stroj dle TSI a začli vše překopávat.

+21/0
20.11.2015 19:24

J58a14n 92D85u71d54e49k 2940922277943

Tak ať českým drahám zatrhnout nakupovat u Škody. Já myslím, že takhle můžou přijít o největšího zákazníka.

+7/−3
20.11.2015 18:58
Foto

M93i75l33o48š 27H30o44v26o35r39k76a 2210913806327

Pokud žijete v tom samém světě co já, tak musíte vědět, že co jste napsal nedává smysl.

+4/−2
20.11.2015 19:38

J23a16n61a 45K89o79p47ř52i28v54o45v93á 8365488135628

Veřejná soutěž je veřejná soutěž. Nikdo nemůže nikomu nic zatrhnout a tak či tak je pořád lepší, když nám po tratích jezdí české vlaky, než kdyby zakázky padaly do klína cizím společnostem.

+4/−2
20.11.2015 19:57

V50i48k63t47o73r 51N80á89r68o31ž90n81ý 3709812918

Pravděpodobně jste zapomněla , jak taková soutěž v českých podmínkách vypadá.... například se vyhlásí nesmyslné požadavky , které může splnit pouze ŠKODA Plzeň ....Ty nesmyslné požadavky se v minulosti týkaly například šíře dveří... 

A jako daňový poplatník chci , aby stát nakupoval co nejhospodárněji. Zda nakoupí od českého dodavatele nebo zahraničního je mi jedno.

+4/−2
20.11.2015 20:05
Foto

M10i15l48o41š 43H42o56v37o25r55k32a 2150933816367

Souhlasím s Vámi, že všichni chceme nepředražený zakázky, ale nutno dodat, že zakázky takovýchto rozměru jsou slušnou injekcí naší ekonomice a pro celý plzeňský (nejenom) region, je to významný zdroj příjmu a má značnej vliv na rozvoj a zaměstnanost.

+3/−1
20.11.2015 20:16
Foto

J17a77n 31V75a35l71a37l43í58k 6706359700766

ale to již není česká firma jestli jste nepostřehla...

0/0
20.11.2015 20:47

M68a88t64ú80š 46B61e44n88a86k 9168684292923

Najväčší zákazník.... za posledný rok dodala Škoda cez 100 trolejbusov a 45 električiek pre DPB.

Ono už tu bol článok o tom, že za minulý rok aj tento rok išla polovica výroby Škody mimo ČR a to ešte v ČR dodáva pre DPP električky a pre ostatné dopravné podniky trolejbusy, takže nieje závislá na ČD.

Navyše tu nieje problém v Škode, ale v neschopných právnikoch a manažéroch ČD, ktorý robia politiku a nie zodpovedne riadia podnik.

0/−1
20.11.2015 21:44

K21a48r90e50l 45B85o18k 7411237231591

Ministr Ťok je jeden z nejslabších ministrů. Slušela by výměna.

+12/−7
20.11.2015 18:26

M94i55r29o71s70l89a69v 18G71r79o67s36s90m51a68n41n 8462479304

Fandím Ťokovi.

0/0
21.11.2015 1:50

J70i61ř56í 41K60r88e52j17č34í48k 2627448554746

Byl bych naprosto klidný, rozhodně nelze poškodit dobrou pověst, která už hezkou řádku let neexistuje... ;-)

+7/−2
20.11.2015 17:57

M14a85r89e41k 72V27y96m45a60z57a23l 5528226982980

Zde vůbec nejde o podnik ŠKODA a ani o společnost České Dráhy, v pozadí je úplně jiný zájem třetí strany....Rv Stačí si tuto dlouholetou kauzu trochu prostudovat a všem musí být jasno. Bohužel to zaplatíme všichni z daní do soukromého podniku.

+3/−1
20.11.2015 17:32

P76a54t70r93i91k 51K96a48v23a68l82e28k 1825454688189

Takhle to totiž v tomhle státě funguje. Dobře se mají jen Ti co jsou prisati na státní firmy a zakázky. Mou uctu mají Ti,kteří to dokážou bez nich. A z čd už zmizelo tolik peněz,že to je k pláči.

+2/0
20.11.2015 18:25

J44a22k60u86b 64H77l98a73v29a33t35a 7118973288176

Tak zrovna v případě Škody to asi bez státních zakázek moc nejde, nebo byste si snad koupil jen tak tramvaj, lokomotivu, vagón nebo něco podobného? Jinak v posledním roce měla škoda převahu exportu nad státními zakázkami.

+1/0
20.11.2015 19:52

V52i17k56t93o91r 50N62á33r16o46ž76n72ý 3889982238

Nebýt v minulosti zakázek pro České dráhy , dnes již neexistuje .

+4/−1
20.11.2015 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.