Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda chystá žalobu na ministra Ťoka. Útoky jen odvádí pozornost, tvrdí

Škoda Transportation připravuje žalobu na ministra dopravy Dana Ťoka. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Ignačáka ji poškozují jeho výroky v kauze arbitráže s Českými drahami. Ministr prohlásil, prohraná arbitráž představuje tunelování ČD v přímém přenosu. Žaloby ze strany Škody se neobává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i90ř11í 98S82v32a96š72e15k 9874548123419

Ten Ťok je úplný mimoň? Je tam jasně řečeno, že půjde o žalobu na ochranu dobrého jména, tak proč do toho tahá policii? Asi taky "odborník" 8-o

0/−1
21.11.2015 12:29

M32i70r77o64s63l33a80v 38Z73i42k76m72u74n46d 6868282287628

Policii do toho tahá proto, že je záhadné, na základě čeho rozhodci přiznali nějakou inflační doložku, protože o té se ve smlouvě nehovořilo - alespoň podle toho, co se dostalo do veřejných zdrojů ...

Faktem zůstává, že s "pravděpodobností hraničící s jistotou" nikdo s diskutujících smlouvu neviděl a zřejmě neuvidí a lze tedy vycházet jen z "veřejných zdrojů" nebo toho, co "záhadně" unikne ...

Lze pochopit, že rozhodci přiznají výrobci nárok na dlužnou částku, nelze však pochopit, na základě čeho se rozhodli přiznat "inflační doložku" ... (lze se pouze domnívat ...)

Podobně lze pochopit, že se rozhodci nechali "opít rohlíkem" tvrzením, že zpoždění dodávek bylo způsobeno novými technickými normami, protože výrobce "musel" lokomotivy nově zkonstruovat ... a co dělali konstruktéři v mezidobí ... já bych to hodnotil jako riziko podnikání na straně výrobce ...

Výrobce uvádí, že o nových normách věděl dříve (tedy návrhu), takže se nabízí otázka, proč se zákazníkem nejednal o odložení termínu dodávky, protože musí (no musí ...) čekat až na nové normy ... a vyřešit penále za pozdní dodávky, resp. nabídnout nižší cenu ... prostě firma by nevykázala zisk a akcionáři by se nedostali k dividendám ... není tady "zakopaný pes" ...

Ať se tedy policie pokusí objasnit pohnutky a motivy rozhodců  ....

+2/0
21.11.2015 13:15

V76l26a80d65i35m24í89r 80N80o95v55o46t72n30ý 1269780702740

Ministr by se měl primárně starat o tunelování státního podniku ČD několika generacemi jeho vlastních "manažerů" - trvá už to 25 let ;-€

+1/−1
20.11.2015 21:20

J68a33n 52L27a44k41o37m74ý 7301425575184

No a ještě tak teď přiřknout náhradu škody soukromým dopravcům a jaké byly České dráhy, národní to dopravce

0/−2
20.11.2015 21:19

L17i90b33o91r 97Z64a68v11ř54e97l 8939876641572

A dopravovat se budeme jak, chytroline? Autem, nebo s parazitama?? Běž se léčit, nebo to už nehul!

+2/−1
21.11.2015 10:33

J84a55n 96P45i44l10n25ý 5531707202548

Ťuk ťuk. Je tam někdo? ANO. Ťok. Tik tak tik tak tik tak..... BUM

+2/−2
20.11.2015 21:12

K85a92t87e66ř69i55n88a 36V82ý12b66o81r25n45á 6690819349

Tak hlavně že máme někoho, kdo tyhle soudy zaplatí. Je to anonymní multimiliardář a jmenuje se "daňový poplatník" Ten je tak bohatý, že to ani nepozná...:-/

0/0
20.11.2015 20:37

D40a68n17i98e56l 33V85á51c81h41a74l 3866618285636

Asi fakt nemá, co skrývat, jinka by přestáli tohle mediální šílenství a už do toho nepíchali.

0/0
20.11.2015 20:12

J50i89r41k81a 52P65a83k26o68s57t94a 9502855986725

Nemuzu si pomoct, ale cela ta kauza a objasnovani detailu nahrava pro Skodovku! CD neplatili z cehoz plynulo to, ze se dodavka z Plzne zpozdila - a je to vlastne dobre, protoze, kdyby to tak nebylo, tak ty lokomotivy nejsou podle norem. Pak se tam vedl spor o penize, ktere CD dluzily a Skoda chtela mimosoudni dohodu, kde na oplatku nabizela opravy lokomotiv. CD to odmitly (2x!!) s tim, ze chteji aby rozhodla arbitraz, tzn. misto 250 milionu, ktere regulerne CD dluzily, budou platit 1,2 mld. Unika mi snad neco?! CD to proste podelaly....

+6/−8
20.11.2015 19:48

V58i92k27t83o77r 82N58á36r31o51ž97n35ý 3869122338

Já mám pocit , že ČD neplatily právě z toho důvodu , že se dodávka opožďovala.

+12/−1
20.11.2015 20:02

J52i66r42k18a 85D74v58o70ř18á75k 4465500323308

Ale vůbec ne. ČD nezaplatily těch 5% ceny, která podle smlouvy je za to mezinárodní razítko, které podle veřejných zdrojů Škodovka zřejmě ČD nedodala DODNES.

0/0
23.11.2015 9:08

V73i74k59t29o39r 42N49á98r58o94ž21n82ý 3569322958

No , myslím , že jedním z velkých problémů ministerstva dopravy je ŠKODA Plzeň

+4/−2
20.11.2015 19:48

Z77d16e22n17ě92k 21L54i27p65s34k97ý 1977737879502

dodávka se opoždovala proto, že se změnila pravidla

+1/−2
20.11.2015 21:16

L38a82d98i40s20l68a50v 12H90o34l26í40k 5582492969411

Ale o nových pravidlech se vědělo, takže s nimi Škoda mohla počítat rovnou. Že to neudělala je její problém. Navíc by Škoda stihla udělat lokomotivu dle starých pravidel, ale když chtěla být první firmou nabízející lokomotivu dle nových norem.... Ale co, nakonec se jí to stejně nepodařilo. Vectron od Siemensu byl rychlejší.

+2/0
20.11.2015 21:27

T56o91m 45J19u76r72e61č81k91a 6895752295195

„Normy byly vydány až v roce 2008 a bylo nutné je do výroby zapracovat,“ řekl Ignačák.

Pan Ignačák "zapomněl" ovšem dodat, že smlouva na lokomotivy byla podepsána v roce 2004 a všechny lokomotivy měly být dodány do 48 měsíců od podpisu smlouvy včetně všech schválení.

Kdyby tedy ty lokomotivy dodala v termínu, tak ji nějaké nové TSI normy nemusely zajímat, protože v době dodání by je dávno mohla mít schválené podle těch původních. Škodě prostě chtěla využít situaci, kdy po vstupu těchto norem v platnost, by nemohla tyto lokomotivy dál vyrábět a prodávat(podobně byla ukončena produkce Taurusů od Siemensu, kteří byli nahrzeni Vectrony.) Tak se rozhodla, že za peníze ČD si rovnou vyvine stroj dle TSI a začli vše překopávat.

+21/0
20.11.2015 19:24

J70a91n 46D18u34d78e80k 2340172357633

Tak ať českým drahám zatrhnout nakupovat u Škody. Já myslím, že takhle můžou přijít o největšího zákazníka.

+7/−3
20.11.2015 18:58
Foto

M30i24l75o97š 25H48o91v44o73r44k31a 2780633276587

Pokud žijete v tom samém světě co já, tak musíte vědět, že co jste napsal nedává smysl.

+4/−2
20.11.2015 19:38

J90a74n73a 61K39o43p43ř76i37v13o11v63á 8605348575488

Veřejná soutěž je veřejná soutěž. Nikdo nemůže nikomu nic zatrhnout a tak či tak je pořád lepší, když nám po tratích jezdí české vlaky, než kdyby zakázky padaly do klína cizím společnostem.

+4/−2
20.11.2015 19:57

V21i28k11t86o97r 18N44á33r10o25ž11n66ý 3799362578

Pravděpodobně jste zapomněla , jak taková soutěž v českých podmínkách vypadá.... například se vyhlásí nesmyslné požadavky , které může splnit pouze ŠKODA Plzeň ....Ty nesmyslné požadavky se v minulosti týkaly například šíře dveří... 

A jako daňový poplatník chci , aby stát nakupoval co nejhospodárněji. Zda nakoupí od českého dodavatele nebo zahraničního je mi jedno.

+4/−2
20.11.2015 20:05
Foto

M69i79l30o76š 26H73o81v77o24r18k94a 2740203266407

Souhlasím s Vámi, že všichni chceme nepředražený zakázky, ale nutno dodat, že zakázky takovýchto rozměru jsou slušnou injekcí naší ekonomice a pro celý plzeňský (nejenom) region, je to významný zdroj příjmu a má značnej vliv na rozvoj a zaměstnanost.

+3/−1
20.11.2015 20:16
Foto

J56a21n 72V29a30l22a83l89í11k 6316939520846

ale to již není česká firma jestli jste nepostřehla...

0/0
20.11.2015 20:47

M22a69t61ú97š 22B93e16n88a50k 9178274912103

Najväčší zákazník.... za posledný rok dodala Škoda cez 100 trolejbusov a 45 električiek pre DPB.

Ono už tu bol článok o tom, že za minulý rok aj tento rok išla polovica výroby Škody mimo ČR a to ešte v ČR dodáva pre DPP električky a pre ostatné dopravné podniky trolejbusy, takže nieje závislá na ČD.

Navyše tu nieje problém v Škode, ale v neschopných právnikoch a manažéroch ČD, ktorý robia politiku a nie zodpovedne riadia podnik.

0/−1
20.11.2015 21:44

K55a81r66e85l 34B54o32k 7771307571801

Ministr Ťok je jeden z nejslabších ministrů. Slušela by výměna.

+12/−7
20.11.2015 18:26

M67i66r95o70s67l36a69v 37G33r73o59s32s18m49a91n52n 8402159114

Fandím Ťokovi.

0/0
21.11.2015 1:50

J88i93ř97í 72K40r26e32j14č60í36k 2267248844466

Byl bych naprosto klidný, rozhodně nelze poškodit dobrou pověst, která už hezkou řádku let neexistuje... ;-)

+7/−2
20.11.2015 17:57

M86a47r88e85k 65V95y96m76a21z89a21l 5608826932550

Zde vůbec nejde o podnik ŠKODA a ani o společnost České Dráhy, v pozadí je úplně jiný zájem třetí strany....Rv Stačí si tuto dlouholetou kauzu trochu prostudovat a všem musí být jasno. Bohužel to zaplatíme všichni z daní do soukromého podniku.

+3/−1
20.11.2015 17:32

P18a32t27r27i92k 40K65a82v30a18l32e77k 1505134418359

Takhle to totiž v tomhle státě funguje. Dobře se mají jen Ti co jsou prisati na státní firmy a zakázky. Mou uctu mají Ti,kteří to dokážou bez nich. A z čd už zmizelo tolik peněz,že to je k pláči.

+2/0
20.11.2015 18:25

J95a48k42u96b 87H19l58a84v96a78t71a 7758153418736

Tak zrovna v případě Škody to asi bez státních zakázek moc nejde, nebo byste si snad koupil jen tak tramvaj, lokomotivu, vagón nebo něco podobného? Jinak v posledním roce měla škoda převahu exportu nad státními zakázkami.

+1/0
20.11.2015 19:52

V43i12k95t37o58r 75N20á53r20o89ž98n56ý 3879772858

Nebýt v minulosti zakázek pro České dráhy , dnes již neexistuje .

+4/−1
20.11.2015 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.