Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda chystá žalobu na ministra Ťoka. Útoky jen odvádí pozornost, tvrdí

Škoda Transportation připravuje žalobu na ministra dopravy Dana Ťoka. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Ignačáka ji poškozují jeho výroky v kauze arbitráže s Českými drahami. Ministr prohlásil, prohraná arbitráž představuje tunelování ČD v přímém přenosu. Žaloby ze strany Škody se neobává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i17ř25í 22S91v81a98š29e45k 9414188613549

Ten Ťok je úplný mimoň? Je tam jasně řečeno, že půjde o žalobu na ochranu dobrého jména, tak proč do toho tahá policii? Asi taky "odborník" 8-o

0/−1
21.11.2015 12:29

M66i88r38o27s65l44a67v 66Z98i57k66m41u75n90d 6298772557488

Policii do toho tahá proto, že je záhadné, na základě čeho rozhodci přiznali nějakou inflační doložku, protože o té se ve smlouvě nehovořilo - alespoň podle toho, co se dostalo do veřejných zdrojů ...

Faktem zůstává, že s "pravděpodobností hraničící s jistotou" nikdo s diskutujících smlouvu neviděl a zřejmě neuvidí a lze tedy vycházet jen z "veřejných zdrojů" nebo toho, co "záhadně" unikne ...

Lze pochopit, že rozhodci přiznají výrobci nárok na dlužnou částku, nelze však pochopit, na základě čeho se rozhodli přiznat "inflační doložku" ... (lze se pouze domnívat ...)

Podobně lze pochopit, že se rozhodci nechali "opít rohlíkem" tvrzením, že zpoždění dodávek bylo způsobeno novými technickými normami, protože výrobce "musel" lokomotivy nově zkonstruovat ... a co dělali konstruktéři v mezidobí ... já bych to hodnotil jako riziko podnikání na straně výrobce ...

Výrobce uvádí, že o nových normách věděl dříve (tedy návrhu), takže se nabízí otázka, proč se zákazníkem nejednal o odložení termínu dodávky, protože musí (no musí ...) čekat až na nové normy ... a vyřešit penále za pozdní dodávky, resp. nabídnout nižší cenu ... prostě firma by nevykázala zisk a akcionáři by se nedostali k dividendám ... není tady "zakopaný pes" ...

Ať se tedy policie pokusí objasnit pohnutky a motivy rozhodců  ....

+2/0
21.11.2015 13:15

V66l18a86d43i87m68í44r 17N44o94v44o91t61n43ý 1909240362890

Ministr by se měl primárně starat o tunelování státního podniku ČD několika generacemi jeho vlastních "manažerů" - trvá už to 25 let ;-€

+1/−1
20.11.2015 21:20

J36a13n 71L93a61k96o18m66ý 7541595165174

No a ještě tak teď přiřknout náhradu škody soukromým dopravcům a jaké byly České dráhy, národní to dopravce

0/−2
20.11.2015 21:19

L98i66b84o68r 93Z45a56v33ř10e69l 8829586981722

A dopravovat se budeme jak, chytroline? Autem, nebo s parazitama?? Běž se léčit, nebo to už nehul!

+2/−1
21.11.2015 10:33

J31a16n 94P32i49l61n63ý 5381517522758

Ťuk ťuk. Je tam někdo? ANO. Ťok. Tik tak tik tak tik tak..... BUM

+2/−2
20.11.2015 21:12

K72a55t89e34ř30i23n83a 10V36ý94b77o16r92n48á 6540669139

Tak hlavně že máme někoho, kdo tyhle soudy zaplatí. Je to anonymní multimiliardář a jmenuje se "daňový poplatník" Ten je tak bohatý, že to ani nepozná...:-/

0/0
20.11.2015 20:37

D89a65n29i23e93l 88V74á12c71h32a19l 3536528695246

Asi fakt nemá, co skrývat, jinka by přestáli tohle mediální šílenství a už do toho nepíchali.

0/0
20.11.2015 20:12

J42i92r31k89a 66P97a78k56o97s57t72a 9762525986115

Nemuzu si pomoct, ale cela ta kauza a objasnovani detailu nahrava pro Skodovku! CD neplatili z cehoz plynulo to, ze se dodavka z Plzne zpozdila - a je to vlastne dobre, protoze, kdyby to tak nebylo, tak ty lokomotivy nejsou podle norem. Pak se tam vedl spor o penize, ktere CD dluzily a Skoda chtela mimosoudni dohodu, kde na oplatku nabizela opravy lokomotiv. CD to odmitly (2x!!) s tim, ze chteji aby rozhodla arbitraz, tzn. misto 250 milionu, ktere regulerne CD dluzily, budou platit 1,2 mld. Unika mi snad neco?! CD to proste podelaly....

+6/−8
20.11.2015 19:48

V83i94k93t60o48r 85N32á62r77o65ž25n31ý 3589902738

Já mám pocit , že ČD neplatily právě z toho důvodu , že se dodávka opožďovala.

+12/−1
20.11.2015 20:02

J56i82r34k62a 73D10v26o64ř10á14k 4205190313648

Ale vůbec ne. ČD nezaplatily těch 5% ceny, která podle smlouvy je za to mezinárodní razítko, které podle veřejných zdrojů Škodovka zřejmě ČD nedodala DODNES.

0/0
23.11.2015 9:08

V31i22k31t12o69r 47N24á59r91o31ž38n19ý 3399532338

No , myslím , že jedním z velkých problémů ministerstva dopravy je ŠKODA Plzeň

+4/−2
20.11.2015 19:48

Z50d76e30n64ě34k 11L88i51p89s34k11ý 1667397939552

dodávka se opoždovala proto, že se změnila pravidla

+1/−2
20.11.2015 21:16

L38a76d11i96s55l53a92v 28H87o52l58í95k 5902132349641

Ale o nových pravidlech se vědělo, takže s nimi Škoda mohla počítat rovnou. Že to neudělala je její problém. Navíc by Škoda stihla udělat lokomotivu dle starých pravidel, ale když chtěla být první firmou nabízející lokomotivu dle nových norem.... Ale co, nakonec se jí to stejně nepodařilo. Vectron od Siemensu byl rychlejší.

+2/0
20.11.2015 21:27

T69o72m 41J58u37r88e53č95k63a 6415702415775

„Normy byly vydány až v roce 2008 a bylo nutné je do výroby zapracovat,“ řekl Ignačák.

Pan Ignačák "zapomněl" ovšem dodat, že smlouva na lokomotivy byla podepsána v roce 2004 a všechny lokomotivy měly být dodány do 48 měsíců od podpisu smlouvy včetně všech schválení.

Kdyby tedy ty lokomotivy dodala v termínu, tak ji nějaké nové TSI normy nemusely zajímat, protože v době dodání by je dávno mohla mít schválené podle těch původních. Škodě prostě chtěla využít situaci, kdy po vstupu těchto norem v platnost, by nemohla tyto lokomotivy dál vyrábět a prodávat(podobně byla ukončena produkce Taurusů od Siemensu, kteří byli nahrzeni Vectrony.) Tak se rozhodla, že za peníze ČD si rovnou vyvine stroj dle TSI a začli vše překopávat.

+21/0
20.11.2015 19:24

J68a80n 84D65u46d92e61k 2170422967783

Tak ať českým drahám zatrhnout nakupovat u Škody. Já myslím, že takhle můžou přijít o největšího zákazníka.

+7/−3
20.11.2015 18:58
Foto

M57i57l42o22š 74H14o97v47o65r69k41a 2930963446277

Pokud žijete v tom samém světě co já, tak musíte vědět, že co jste napsal nedává smysl.

+4/−2
20.11.2015 19:38

J48a33n14a 43K23o82p61ř50i29v71o73v40á 8535208715578

Veřejná soutěž je veřejná soutěž. Nikdo nemůže nikomu nic zatrhnout a tak či tak je pořád lepší, když nám po tratích jezdí české vlaky, než kdyby zakázky padaly do klína cizím společnostem.

+4/−2
20.11.2015 19:57

V37i74k61t11o79r 56N40á31r58o43ž32n75ý 3189362858

Pravděpodobně jste zapomněla , jak taková soutěž v českých podmínkách vypadá.... například se vyhlásí nesmyslné požadavky , které může splnit pouze ŠKODA Plzeň ....Ty nesmyslné požadavky se v minulosti týkaly například šíře dveří... 

A jako daňový poplatník chci , aby stát nakupoval co nejhospodárněji. Zda nakoupí od českého dodavatele nebo zahraničního je mi jedno.

+4/−2
20.11.2015 20:05
Foto

M86i30l28o53š 38H12o97v83o95r95k16a 2220503116727

Souhlasím s Vámi, že všichni chceme nepředražený zakázky, ale nutno dodat, že zakázky takovýchto rozměru jsou slušnou injekcí naší ekonomice a pro celý plzeňský (nejenom) region, je to významný zdroj příjmu a má značnej vliv na rozvoj a zaměstnanost.

+3/−1
20.11.2015 20:16

J53a36n 92V22a13l29a45l43í47k 6906919820836

ale to již není česká firma jestli jste nepostřehla...

0/0
20.11.2015 20:47

M79a59t85ú42š 91B84e85n20a35k 9668434542383

Najväčší zákazník.... za posledný rok dodala Škoda cez 100 trolejbusov a 45 električiek pre DPB.

Ono už tu bol článok o tom, že za minulý rok aj tento rok išla polovica výroby Škody mimo ČR a to ešte v ČR dodáva pre DPP električky a pre ostatné dopravné podniky trolejbusy, takže nieje závislá na ČD.

Navyše tu nieje problém v Škode, ale v neschopných právnikoch a manažéroch ČD, ktorý robia politiku a nie zodpovedne riadia podnik.

0/−1
20.11.2015 21:44

K90a65r14e72l 43B89o30k 7851887941811

Ministr Ťok je jeden z nejslabších ministrů. Slušela by výměna.

+12/−7
20.11.2015 18:26

M94i32r66o51s86l79a61v 45G28r23o14s46s20m73a30n64n 8242629274

Fandím Ťokovi.

0/0
21.11.2015 1:50

J69i58ř66í 74K38r78e38j73č57í11k 2627978894636

Byl bych naprosto klidný, rozhodně nelze poškodit dobrou pověst, která už hezkou řádku let neexistuje... ;-)

+7/−2
20.11.2015 17:57

M27a44r32e55k 14V96y35m24a85z29a93l 5988236342150

Zde vůbec nejde o podnik ŠKODA a ani o společnost České Dráhy, v pozadí je úplně jiný zájem třetí strany....Rv Stačí si tuto dlouholetou kauzu trochu prostudovat a všem musí být jasno. Bohužel to zaplatíme všichni z daní do soukromého podniku.

+3/−1
20.11.2015 17:32

P32a70t34r32i38k 57K38a71v57a15l14e43k 1655254238819

Takhle to totiž v tomhle státě funguje. Dobře se mají jen Ti co jsou prisati na státní firmy a zakázky. Mou uctu mají Ti,kteří to dokážou bez nich. A z čd už zmizelo tolik peněz,že to je k pláči.

+2/0
20.11.2015 18:25

J16a36k60u46b 79H39l71a65v60a40t59a 7518593448746

Tak zrovna v případě Škody to asi bez státních zakázek moc nejde, nebo byste si snad koupil jen tak tramvaj, lokomotivu, vagón nebo něco podobného? Jinak v posledním roce měla škoda převahu exportu nad státními zakázkami.

+1/0
20.11.2015 19:52

V43i76k56t74o28r 38N79á18r21o88ž71n73ý 3499102638

Nebýt v minulosti zakázek pro České dráhy , dnes již neexistuje .

+4/−1
20.11.2015 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.