Diskuze

Škoda chystá žalobu na ministra Ťoka. Útoky jen odvádí pozornost, tvrdí

Škoda Transportation připravuje žalobu na ministra dopravy Dana Ťoka. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Ignačáka ji poškozují jeho výroky v kauze arbitráže s Českými drahami. Ministr prohlásil, prohraná arbitráž představuje tunelování ČD v přímém přenosu. Žaloby ze strany Škody se neobává.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten Ťok je úplný mimoň? Je tam jasně řečeno, že půjde o žalobu na ochranu dobrého jména, tak proč do toho tahá policii? Asi taky "odborník" 8-o

0 1
možnosti

Policii do toho tahá proto, že je záhadné, na základě čeho rozhodci přiznali nějakou inflační doložku, protože o té se ve smlouvě nehovořilo - alespoň podle toho, co se dostalo do veřejných zdrojů ...

Faktem zůstává, že s "pravděpodobností hraničící s jistotou" nikdo s diskutujících smlouvu neviděl a zřejmě neuvidí a lze tedy vycházet jen z "veřejných zdrojů" nebo toho, co "záhadně" unikne ...

Lze pochopit, že rozhodci přiznají výrobci nárok na dlužnou částku, nelze však pochopit, na základě čeho se rozhodli přiznat "inflační doložku" ... (lze se pouze domnívat ...)

Podobně lze pochopit, že se rozhodci nechali "opít rohlíkem" tvrzením, že zpoždění dodávek bylo způsobeno novými technickými normami, protože výrobce "musel" lokomotivy nově zkonstruovat ... a co dělali konstruktéři v mezidobí ... já bych to hodnotil jako riziko podnikání na straně výrobce ...

Výrobce uvádí, že o nových normách věděl dříve (tedy návrhu), takže se nabízí otázka, proč se zákazníkem nejednal o odložení termínu dodávky, protože musí (no musí ...) čekat až na nové normy ... a vyřešit penále za pozdní dodávky, resp. nabídnout nižší cenu ... prostě firma by nevykázala zisk a akcionáři by se nedostali k dividendám ... není tady "zakopaný pes" ...

Ať se tedy policie pokusí objasnit pohnutky a motivy rozhodců  ....

2 0
možnosti

Ministr by se měl primárně starat o tunelování státního podniku ČD několika generacemi jeho vlastních "manažerů" - trvá už to 25 let ;-€

1 1
možnosti

J81a74n 97L79a58k13o44m92ý

20. 11. 2015 21:19

No a ještě tak teď přiřknout náhradu škody soukromým dopravcům a jaké byly České dráhy, národní to dopravce

0 2
možnosti

A dopravovat se budeme jak, chytroline? Autem, nebo s parazitama?? Běž se léčit, nebo to už nehul!

2 1
možnosti

J36a32n 77P93i21l74n83ý

20. 11. 2015 21:12

Ťuk ťuk. Je tam někdo? ANO. Ťok. Tik tak tik tak tik tak..... BUM

2 2
možnosti

Tak hlavně že máme někoho, kdo tyhle soudy zaplatí. Je to anonymní multimiliardář a jmenuje se "daňový poplatník" Ten je tak bohatý, že to ani nepozná...:-/

0 0
možnosti

Asi fakt nemá, co skrývat, jinka by přestáli tohle mediální šílenství a už do toho nepíchali.

0 0
možnosti

Nemuzu si pomoct, ale cela ta kauza a objasnovani detailu nahrava pro Skodovku! CD neplatili z cehoz plynulo to, ze se dodavka z Plzne zpozdila - a je to vlastne dobre, protoze, kdyby to tak nebylo, tak ty lokomotivy nejsou podle norem. Pak se tam vedl spor o penize, ktere CD dluzily a Skoda chtela mimosoudni dohodu, kde na oplatku nabizela opravy lokomotiv. CD to odmitly (2x!!) s tim, ze chteji aby rozhodla arbitraz, tzn. misto 250 milionu, ktere regulerne CD dluzily, budou platit 1,2 mld. Unika mi snad neco?! CD to proste podelaly....

6 8
možnosti

Já mám pocit , že ČD neplatily právě z toho důvodu , že se dodávka opožďovala.

12 1
možnosti

No , myslím , že jedním z velkých problémů ministerstva dopravy je ŠKODA Plzeň

4 2
možnosti

dodávka se opoždovala proto, že se změnila pravidla

1 2
možnosti

T51o20m 35J45u44r12e96č71k19a

20. 11. 2015 19:24

„Normy byly vydány až v roce 2008 a bylo nutné je do výroby zapracovat,“ řekl Ignačák.

Pan Ignačák "zapomněl" ovšem dodat, že smlouva na lokomotivy byla podepsána v roce 2004 a všechny lokomotivy měly být dodány do 48 měsíců od podpisu smlouvy včetně všech schválení.

Kdyby tedy ty lokomotivy dodala v termínu, tak ji nějaké nové TSI normy nemusely zajímat, protože v době dodání by je dávno mohla mít schválené podle těch původních. Škodě prostě chtěla využít situaci, kdy po vstupu těchto norem v platnost, by nemohla tyto lokomotivy dál vyrábět a prodávat(podobně byla ukončena produkce Taurusů od Siemensu, kteří byli nahrzeni Vectrony.) Tak se rozhodla, že za peníze ČD si rovnou vyvine stroj dle TSI a začli vše překopávat.

21 0
možnosti

J16a57n 27D26u13d48e43k

20. 11. 2015 18:58

Tak ať českým drahám zatrhnout nakupovat u Škody. Já myslím, že takhle můžou přijít o největšího zákazníka.

7 3
možnosti
Foto

Pokud žijete v tom samém světě co já, tak musíte vědět, že co jste napsal nedává smysl.

4 2
možnosti