Diskuze

Parkování zdarma a nižší daň. Vláda podpořila ekoauta, chce šetřit ropu

Česko v příštích letech podpoří používání aut na alternativní pohon, jako jsou elektromobily, hybridy nebo auta na zemní plyn. Vláda v pátek schválila Národní plán čisté mobility, který má pomoci zlepšit kvalitu ovzduší a zároveň snížit závislost země na ropných produktech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J59a26n 41D90l52o60u41h94ý

23. 11. 2015 10:01

A LPG nic?! To da rozum, na to by totiz dosahl kazdy druhy! Kde jsou ty 10 let stare sliby magistratu Prahy, ze LPG budou moci zadarmo parkovat v centru na zonach?! Skutek utek. Ono totiz takovej slib neprinese ani korunu, tak proc ho plnit...

1 1
možnosti

P62e12t57r 24M51i44c14h75a69l

22. 11. 2015 23:11

Dotace na ekoauta? No už vím dopředu, jak to dopadne.

1 0
možnosti

Do této doby se vedení státu tvářilo, jakoby auta na alternativní pohon neexistovala. Přitom v sousedních státech už léta existují různá zvýhodnění na jejich pořízení i provoz. Tady jsme opět ostudně zapsali dobu.

0 0
možnosti

"Snížení silniční daně pro auta na CNG a elektromobily." 

Buď má autor chybné informace a plánované uvalení další daně na obzoru? Zatím totiž platí, že u aut na alternativní pohon se silniční daň neplatí.

3 0
možnosti

Silniční daň by měla být správně nazvána "poplatek za použití dopravní cesty", z něhož má být financována údržba silnic. Vlastník  vozidla s alternativním pohonem vyžaduje stejné služby jako vlastní vozidla nealternativního ...

Na ekologické úlevy slouží daň ekologická.

0 0
možnosti

Jaký je výběr aout na CNG nebo LPG čí hybridů. Prakticky nulový, tak nechápu co chtějí dotovat.

2 1
možnosti

J20a59n 13D39l66o38u23h20ý

23. 11. 2015 10:04

Nekdo ze statni spravy si chce poridit flotilu skodovek na cng ;-)

0 0
možnosti

Co není ekonomické, není ani ekologické (protože peníze = energie).

Tj. veškeré dotace jsou neekologické.

Včetně skrytých dotací na těžbu uhlí, plynu a ropy, kdy tím že prakticky není daněno zničení neobnovitelného přírodního bohatství a vypouštění uloženého uhlíku do atmosféry jsou fosilní zdroje energie dotovány na úkor jaderných a ty zase státními garancemi a úložišti dotovány na úkor geotermálních a vodních atd atd.

0 0
možnosti

Z74d83e96n33e81k 66H85a89v20a

21. 11. 2015 8:41

Ekologie je krásná věc, ale když si položím otázku jak a kde vzniká ta elektřina, už to asi tak ekologické nebude. Další věcí je náklady, provoz a likvidace věcí spojené s akumulátorem. Takže kolik oxidů dusíku a sýry musí být vyprodukováno v elektrárnách na dobití jednoho auta? :-/

4 0
možnosti

M34i34l84o11š 12S55e67t48í31k

21. 11. 2015 10:23

To ekoteroristé neřeší. Přitom ve výsledku je to možná horší, než klasický pohon. Ostatně něco podobného tu již bylo v oblasti žárovky x úsporky.

3 0
možnosti

A po volbách přijde nová vláda a všechno bude jinak. Tohle jsou akorát výkřiky do tmy.

1 0
možnosti

J56a33n 65F32r71o64l31í79k

22. 11. 2015 16:14

Nemluvě o tom, že parkoviště nevlastní stát ale obce.

1 0
možnosti

10 milionu elektromobilu v ČR = vytěžit 5 milionu tun olova, lithia ci jinych kovu = několikrát horši ekologicka katastrofa než nafta.

Připočítáte taky naftu spálenou při těžbě?

Baterie pracují chemicky. Při chemické reakci jim vadí horko v rozpáleném autě i mrazy v zimě oproti mobilům. A velké zátěže což zkracuje životnost oproti startovacím bateriím. I na 3 roky.

Recyklace 5ti milionů tun olova, lithia, zinku či jiných kovů, každé tři rok. Víte vůbec co to je za ekologickou katastrofu proti naftě?

Nafta sice smrdí, ale dusičnany a kysličník uhličitý jsou sice jedovaté pro lidi, ale perfektní hnojivo pro kytky a stromy a vítr to odfoukne pryč. 

Ale vytěžit a poté recyklovat takové množství surovin pro akumulátory, to je ekologická katastrofa.

RvRv!!ElektromobilyRvRv!!

Pokud něco ekologického může mít budoucnost, tak je to vodíkový pohon.

6 0
možnosti

Ono by celkem stačilo, aby se odstupňovaly spotřební daně podle skutečného znečištění, které to či ono palivo způsobuje. Kdyby bylo 5 Kč na plynu, 10 Kč na benzinu a 20 Kč na naftu, tak by to ve městech vypadalo výrazně lépe.

A další zásadní problém jsou nekontrolované STK a zpřísnění limitů pro starší auta, aby tady nejezdily 25 let staré střepy nesplňující žádnou normu, jezdící na benzín s olejem nebo nafťáky bez filtru pevných částic.

1 0
možnosti