Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá dodávka jezdí bez řidiče. Vozit by mohla cestující po letišti

Francouzská firma Easy Mile začíná klientům dodávat svá autonomní vozítka bez řidičů. Až dvanáctimístné elektromobily řízené speciálním softwarem ale zatím nemohou na veřejné silnice. Výrobce ale doufá, že se to brzy změní a bude moci i do měst coby doplněk hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i33ř68í 38K84o71c27u73r42e54k 6605354135248

Technická poznámka k rámečku s údaji: Existuje nezlomitelná mezera. Vypadá to dost blbě, když je první cifra čísla na konci řádku a další cifry pokračují na dalším řádku.

+1/0
22.11.2015 15:35

M52i87r22o70s83l27a10v 11Z46i28k85m85u30n19d 6908822407428

Podobná chytrá vozítka jezdí v nemocnicích (rozváží se tím strava) a podnicích, jsou vedena "kolejnicí pod povrchem" jízdu vozítka řídí počítač podle programu. Umí odbočit na "křižovatce" apod. Na letišti to může fungovat podobně, pod povrchem budou naváděcí kolejnice (kabely)....

0/0
22.11.2015 10:11

J67a95n 51V91a55l86o69u46c38h 6442897698740

Další z francouzských "vychytávek"? Něco jako tramvaje na pneumatikách či opticky naváděné trolejbusy/autobusy? Pak se zjistí, že jízda ve stejné stopě zlikviduje za pár měsíců i tu nejodolnější silnici či pohupování vozu na pneumatikách vyrve celý vodící podvozek; o zaprasené, čili nefunkční, vodící čáře nemluvě...

+2/0
22.11.2015 10:07

R18a55d68o59s47l70a30v 78K55l84a15u46d81a 5184748804442

Přesně tak. Tohle bych na naše kvalitní silnice nepustil;-D

+1/0
22.11.2015 12:57

L42u98c86i64a82n 21P67a65p27a74z42i48a36n 5404357381725

Podle mne to příliš na chytrou dodávku nevypadá. To by mohla jinak jezdit i po silnicích na Vysočině.

0/0
21.11.2015 23:22

J27a35n 81T48i70c14h84a57v61s59k69ý 1834806169350

Do autonomních aut dělá i Mercedes. (bewz té příšerné nádstavby na střeše u auta od Google)

Tady je video testu v ulicích

https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38

Na dálnici

https://www.youtube.com/watch?v=4jW0fJ80VG8

Připravují i nějaké kamiony

https://www.youtube.com/watch?v=XZxZC0lgOlc

A na podobných autech pracuje i BMW, Toyota a určitě hodně dalších.

0/0
21.11.2015 21:12

K13a39r57e35l 85F63a50j88t 5508832151313

Vozítko vypadající zepředu a zezadu stejně musí být pro ostatní strašně bezpečné.

0/0
21.11.2015 21:06

P92e47t29r 56M42a29r56š35o35u19n 5405578506356

hádám, že svítí vepředu bíle a vzadu červeně, to nestačí? ;-)

0/0
22.11.2015 0:11

S14e23i36d86l 58P91e71t13r 1901111535714

Jen by mne zajímalo jak všechny tyhle  hračičky budou fungovat až amíci buď celou GPS pro civilní sektor vypnou  nebo do něj hodí náhodnou chybu třeba 200 m ;-D

0/0
21.11.2015 17:27

T86o82m75á50š 75H27e77t65m64e11r 9280397222574

Lidaru je to jedno, ono to teoreticky může jet jen i podle map.

Ale GPS zůstane tak, jak je. Ekonomicky by to byla sebevražda a nové série satelitů už ani nemůžou tu chybu vrátit, jdou jedině vypnout.

0/0
21.11.2015 22:27

J54a96n 94P54r87i31c30h71y36s62t40a58l 8221128393

"A že tato budoucnost asi není tak daleko, připomínala i vystavená Tesla S - elektromobil, který od letoška nabízí ve výbavě i omezenou funkci autopilota (více čtěte zde)."

V tomto pripade je to ten Tesla. Elektromobily se jmenuji podle americkeho vynalezce srbskeho puvodu. (Zatimco ceskoslovensky podnik Tesla je "ta Tesla" protoze to znamena technika slaboprouda)

+1/0
21.11.2015 16:01

T90o93m57á68š 58H53e15t58m18e40r 9740917492164

Tesla je (byla) taky nejspíš podle Tesly, techniku slaboproudou údajně vymysleli jako vysvětlení zpětně až po tom, co si Srbsko stěžovalo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_(podnik)#N.C3.A1zev_TESLA_a_ochrann.C3.A1_zn.C3.A1mka

0/0
21.11.2015 22:29

J74i10ř78í 41K61o96c26u24r68e79k 6815444335528

Zlí jazykové ovšem tvrdí, že to byla zkratka z "TEchnicky SLAbý"

0/0
22.11.2015 15:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.