Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá dodávka jezdí bez řidiče. Vozit by mohla cestující po letišti

Francouzská firma Easy Mile začíná klientům dodávat svá autonomní vozítka bez řidičů. Až dvanáctimístné elektromobily řízené speciálním softwarem ale zatím nemohou na veřejné silnice. Výrobce ale doufá, že se to brzy změní a bude moci i do měst coby doplněk hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i60ř96í 47K33o66c42u25r70e23k 6455574485198

Technická poznámka k rámečku s údaji: Existuje nezlomitelná mezera. Vypadá to dost blbě, když je první cifra čísla na konci řádku a další cifry pokračují na dalším řádku.

+1/0
22.11.2015 15:35

M84i59r80o84s56l77a34v 67Z23i29k72m94u26n13d 6928582667398

Podobná chytrá vozítka jezdí v nemocnicích (rozváží se tím strava) a podnicích, jsou vedena "kolejnicí pod povrchem" jízdu vozítka řídí počítač podle programu. Umí odbočit na "křižovatce" apod. Na letišti to může fungovat podobně, pod povrchem budou naváděcí kolejnice (kabely)....

0/0
22.11.2015 10:11

J37a11n 20V13a57l43o21u50c27h 6802547728250

Další z francouzských "vychytávek"? Něco jako tramvaje na pneumatikách či opticky naváděné trolejbusy/autobusy? Pak se zjistí, že jízda ve stejné stopě zlikviduje za pár měsíců i tu nejodolnější silnici či pohupování vozu na pneumatikách vyrve celý vodící podvozek; o zaprasené, čili nefunkční, vodící čáře nemluvě...

+2/0
22.11.2015 10:07

R15a84d23o74s26l54a40v 30K73l70a56u46d76a 5734378494392

Přesně tak. Tohle bych na naše kvalitní silnice nepustil;-D

+1/0
22.11.2015 12:57

L32u21c55i15a29n 47P98a80p11a47z72i16a59n 5534227491145

Podle mne to příliš na chytrou dodávku nevypadá. To by mohla jinak jezdit i po silnicích na Vysočině.

0/0
21.11.2015 23:22

J67a20n 13T38i76c14h36a18v62s39k63ý 1664796689820

Do autonomních aut dělá i Mercedes. (bewz té příšerné nádstavby na střeše u auta od Google)

Tady je video testu v ulicích

https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38

Na dálnici

https://www.youtube.com/watch?v=4jW0fJ80VG8

Připravují i nějaké kamiony

https://www.youtube.com/watch?v=XZxZC0lgOlc

A na podobných autech pracuje i BMW, Toyota a určitě hodně dalších.

0/0
21.11.2015 21:12

K11a87r58e43l 27F19a84j47t 5248932241163

Vozítko vypadající zepředu a zezadu stejně musí být pro ostatní strašně bezpečné.

0/0
21.11.2015 21:06

P66e24t24r 27M43a95r72š16o27u45n 5115558166296

hádám, že svítí vepředu bíle a vzadu červeně, to nestačí? ;-)

0/0
22.11.2015 0:11

S96e66i17d44l 24P31e78t89r 1151701935784

Jen by mne zajímalo jak všechny tyhle  hračičky budou fungovat až amíci buď celou GPS pro civilní sektor vypnou  nebo do něj hodí náhodnou chybu třeba 200 m ;-D

0/0
21.11.2015 17:27

T32o93m82á72š 87H43e61t96m68e93r 9480227292694

Lidaru je to jedno, ono to teoreticky může jet jen i podle map.

Ale GPS zůstane tak, jak je. Ekonomicky by to byla sebevražda a nové série satelitů už ani nemůžou tu chybu vrátit, jdou jedině vypnout.

0/0
21.11.2015 22:27

J16a62n 65P64r86i13c36h97y22s28t40a78l 8791918373

"A že tato budoucnost asi není tak daleko, připomínala i vystavená Tesla S - elektromobil, který od letoška nabízí ve výbavě i omezenou funkci autopilota (více čtěte zde)."

V tomto pripade je to ten Tesla. Elektromobily se jmenuji podle americkeho vynalezce srbskeho puvodu. (Zatimco ceskoslovensky podnik Tesla je "ta Tesla" protoze to znamena technika slaboprouda)

+1/0
21.11.2015 16:01

T76o19m52á32š 64H73e78t33m53e57r 9660927192594

Tesla je (byla) taky nejspíš podle Tesly, techniku slaboproudou údajně vymysleli jako vysvětlení zpětně až po tom, co si Srbsko stěžovalo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_(podnik)#N.C3.A1zev_TESLA_a_ochrann.C3.A1_zn.C3.A1mka

0/0
21.11.2015 22:29

J12i28ř93í 25K53o24c25u34r49e83k 6905514345808

Zlí jazykové ovšem tvrdí, že to byla zkratka z "TEchnicky SLAbý"

0/0
22.11.2015 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.