Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá dodávka jezdí bez řidiče. Vozit by mohla cestující po letišti

Francouzská firma Easy Mile začíná klientům dodávat svá autonomní vozítka bez řidičů. Až dvanáctimístné elektromobily řízené speciálním softwarem ale zatím nemohou na veřejné silnice. Výrobce ale doufá, že se to brzy změní a bude moci i do měst coby doplněk hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i39ř62í 60K35o13c54u16r26e53k 6715604495188

Technická poznámka k rámečku s údaji: Existuje nezlomitelná mezera. Vypadá to dost blbě, když je první cifra čísla na konci řádku a další cifry pokračují na dalším řádku.

+1/0
22.11.2015 15:35

M63i48r92o46s44l21a89v 27Z42i70k63m85u72n62d 6808832607168

Podobná chytrá vozítka jezdí v nemocnicích (rozváží se tím strava) a podnicích, jsou vedena "kolejnicí pod povrchem" jízdu vozítka řídí počítač podle programu. Umí odbočit na "křižovatce" apod. Na letišti to může fungovat podobně, pod povrchem budou naváděcí kolejnice (kabely)....

0/0
22.11.2015 10:11

J33a28n 31V19a40l94o36u24c89h 6752307858580

Další z francouzských "vychytávek"? Něco jako tramvaje na pneumatikách či opticky naváděné trolejbusy/autobusy? Pak se zjistí, že jízda ve stejné stopě zlikviduje za pár měsíců i tu nejodolnější silnici či pohupování vozu na pneumatikách vyrve celý vodící podvozek; o zaprasené, čili nefunkční, vodící čáře nemluvě...

+2/0
22.11.2015 10:07

R50a20d90o86s11l77a15v 81K39l39a32u22d29a 5884718264802

Přesně tak. Tohle bych na naše kvalitní silnice nepustil;-D

+1/0
22.11.2015 12:57

L53u45c69i20a53n 26P88a41p38a61z51i18a96n 5104517221845

Podle mne to příliš na chytrou dodávku nevypadá. To by mohla jinak jezdit i po silnicích na Vysočině.

0/0
21.11.2015 23:22

J14a44n 61T70i93c81h82a11v50s87k91ý 1854286759470

Do autonomních aut dělá i Mercedes. (bewz té příšerné nádstavby na střeše u auta od Google)

Tady je video testu v ulicích

https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38

Na dálnici

https://www.youtube.com/watch?v=4jW0fJ80VG8

Připravují i nějaké kamiony

https://www.youtube.com/watch?v=XZxZC0lgOlc

A na podobných autech pracuje i BMW, Toyota a určitě hodně dalších.

0/0
21.11.2015 21:12

K51a72r93e76l 50F88a39j65t 5738962691483

Vozítko vypadající zepředu a zezadu stejně musí být pro ostatní strašně bezpečné.

0/0
21.11.2015 21:06

P52e40t31r 42M32a69r17š13o66u80n 5295818506876

hádám, že svítí vepředu bíle a vzadu červeně, to nestačí? ;-)

0/0
22.11.2015 0:11

S37e52i75d11l 49P51e43t75r 1701541365574

Jen by mne zajímalo jak všechny tyhle  hračičky budou fungovat až amíci buď celou GPS pro civilní sektor vypnou  nebo do něj hodí náhodnou chybu třeba 200 m ;-D

0/0
21.11.2015 17:27

T44o43m25á14š 95H95e96t22m43e57r 9200667592634

Lidaru je to jedno, ono to teoreticky může jet jen i podle map.

Ale GPS zůstane tak, jak je. Ekonomicky by to byla sebevražda a nové série satelitů už ani nemůžou tu chybu vrátit, jdou jedině vypnout.

0/0
21.11.2015 22:27

J57a67n 43P83r90i73c93h98y11s12t23a97l 8951298953

"A že tato budoucnost asi není tak daleko, připomínala i vystavená Tesla S - elektromobil, který od letoška nabízí ve výbavě i omezenou funkci autopilota (více čtěte zde)."

V tomto pripade je to ten Tesla. Elektromobily se jmenuji podle americkeho vynalezce srbskeho puvodu. (Zatimco ceskoslovensky podnik Tesla je "ta Tesla" protoze to znamena technika slaboprouda)

+1/0
21.11.2015 16:01

T19o64m59á86š 94H22e71t68m51e75r 9330857532744

Tesla je (byla) taky nejspíš podle Tesly, techniku slaboproudou údajně vymysleli jako vysvětlení zpětně až po tom, co si Srbsko stěžovalo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_(podnik)#N.C3.A1zev_TESLA_a_ochrann.C3.A1_zn.C3.A1mka

0/0
21.11.2015 22:29

J92i93ř65í 43K89o87c84u17r37e69k 6455824505448

Zlí jazykové ovšem tvrdí, že to byla zkratka z "TEchnicky SLAbý"

0/0
22.11.2015 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.