Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Slavii a pivu si Číňané dělají v Česku zálusk také na Tatru

Číňané mají zájem o nákup další české firmy, tentokrát z průmyslového prostředí. Jedná se o Tatru Trucks. Podle majitele k žádnému prodeji nedochází, jiné zdroje z okruhu firmy mu však oponují. V úvahu přichází i přesun nebo rozšíření výroby do Číny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89l34o63i88s 42P34e93t57r68z98e17l 7445766275481

Tatru neprodáme říká majitel,ale uvidíme casem[>-]

0/0
27.11.2015 8:27

L37u19b55o91š 58U52l12r94i51c77h 5691600408734

Už som sa zľakol, že majú záujem o Tatry.

0/0
23.11.2015 22:26

A58l45o26i79s 24P70e57t94r35z47e31l 7665446255461

Nizke ci Vysoke;-D

0/0
27.11.2015 8:28

P30e90t56r 18N69o79v65a10k 3680107469867

Proto tu máme nízký platy. Protože všechno vlastní cizinci a veškerý zisk tedy odchází z ČR. A vláda to ještě podporuje podporou exportu.

0/0
23.11.2015 9:32

V21l21a72d72i63m82í19r 63J90a64n62ů 2563898419836

A vláda to ještě podporuje podporou exportu. Kdyby nebylo exportu, tak už je Tatra na huntě, odborníku!

0/0
24.11.2015 12:10

J17i69ř91í 18H86r58b31e85k 5234517697930

Nevim proc by tatra musela prodavat podily, kdyz muze do ciny exportovat i tak. To co jsem dosud cetl o majitelich tak verim, ze ji neprodaji. At treba zalozi spolecny podnik. dnesni honba za maximalnimi vysledky za cenu prodeju podilui kdyz si firma vede vyborne je kratkozrake reseni. Firmy se prodavaji jen v nutych pripadech nebo kdyz se nedari.

+1/0
22.11.2015 18:41

F92r45a56n78t77i82š29e82k 23N74o57v12á60k 6151825396361

To co píšete platilo u rodinných firem, kde měl na podnik majitel citovou vazbu. Dnes jde jen o prachy. Málokterý investor odolá nabídce, že dostane zisk jaký by firma generovala 15 let za půl roku. Pak jde a koupí jinou.

0/0
22.11.2015 19:38

V93i61k79t47o81r 91N98á18r38o10ž79n89ý 3349582308

Nikoliv. Vše je o prachách. A jedna z byznysových strategií zní asi takto. Kup firmu , které se nedaří a je laciná . Zveleb ji a prodej. 

Jsou firmy , kterým se daří a jejíž cena je vysoká a ihned generují vlastníkům zisk a pak jsou firmy , které mají potenciál , nedaří se jim a jsou levné..

0/0
22.11.2015 21:34

P93a88v25e28l 43C85h83l72u70b58n69a 7427216888567

Tvrdík to měl už dávno dostat natvrdo. Taková škodná, to se jen tak nevidí.

Zřejmě si ho berou do podniků, které chtějí položit. Jinak mi není jasné, čím je ten člověk tak cenný a prospěšný, že je o něj takový zájem. Rv

0/0
22.11.2015 18:29

J80i74ř90í 59H29r89b88e55k 5214527577700

Ano je to trojsky kun. Misto aby zprostredkovaval kontakty na export tak je najatej lovec investic ktere schani pro cinany podily nebo cele firmy. Hlavne ze se se Zemanem placa po ramenou jak pomahaji ceskym firmam.

+1/0
22.11.2015 18:50

J49o82s48e91f 88R25i37c17h71t88e64r 9956505197873

Nejlepší je ten neexistující design těch kabin. Asi známka punku.

0/0
22.11.2015 18:04

J18i87n21d59ř86i28c80h 28Š14k97o74p39e40k 4145421140745

kabiny jsou od Mannu

0/0
22.11.2015 18:17

J84i25n44d88ř31i66c79h 26L83u81k84e90š 3209944193190

Když už tak od Dafu, a Man se píše s jedním n. Mann je výrobce filtrů. Jinak nechápu, proč češi nedokáží vyrobit svojí boudu, ta Tatrovácká je s pár plastama navíc původně snad z osmdesátých let. Teď nevím, kdy přesně představili 815. A tomu odpovídá i pohodlí, odhlučnění, odkládací místa atd. Až teď začali kupovat komplet kabiny a motory od Paccar... Tatrovácká je snad jen ta roura...

0/0
22.11.2015 18:54

J11i80n66d98ř91i70c51h 67Š64k44o92p24e84k 4955131380845

chybička se vloudila, stane se.

Ale u civilních je kabina dovozová, takže její podobu těžko Tatra ovlivní. A u speciálů se hodnotí jiné věci, než plastíky, oblinky, tapecírung apod.

To nic nemění na tom, že civilní tatry jsou už komplet skládačky z celého světa, skládačkou byla i verze pro českou armádu.

Jediné modely, co jsou ještě opravdu tatrami, jsou nejrůznější malosériové speciály

0/0
22.11.2015 19:09

J88i20n35d74ř97i86c31h 40L42u12k46e95š 3369934133640

Ono nejde jen o oblinky, tapecírunky atd., ale když sedíte každý den v kabině, která je zastaralá, nepohodlná, při každém zhoupnutí se praštíte do lokte do brňavky o panel ovládání na vysokém tunelu hned vedle sedačky, když nemáte kam dát pracovní tašku, flašku s pitím... V tomhle naši hodně zaspali, neříkám, že to měli jednoduché, Leyland, Sisu a podobné malé automobilky jsou dneska neznámé a nebo také používají komponenty jiných, a i velcí spolupracují, Volvo má pro malé náklaďáky kabiny od Renaultu, jenže naši lidi jsou šikovní a tohle mě mrzí.

0/0
22.11.2015 19:20

M30a38r33c75e14l 82B24í72l75ý 2343862722659

A kdyže Tvrdík zaplatí tu ztrátu co udělal v ČSA ?! :-/

+1/0
22.11.2015 17:10

V40l86a77s55t16i30m84i83l 44P12r92a44u67s 6584670146714

jasně prodáme vše co má vysokou přidanou hodnotu. Jak dopadla Desta, OP Prostějov, ETA???? Zmizelo to, protože co nám říká přísloví- Jak se zbavit konkurence, koupit a nechat zkrachovat. Tak je to, co je za údajně bohulibým zájmem o Tatru !!!!!

+1/−1
22.11.2015 17:07

V37l49a89s58t64i67m78i62l 80P16r94a61u98s 6734980586744

Severočeská Armaturka v UL. Krach, úmyslný krach, nyní armatury za draho dovážíme. Tak by se dalo najít stovky firem, co byly skrachovány............

+2/0
22.11.2015 17:11

V12i24k67t49o30r 72N28á80r85o35ž39n40ý 3459332568

Největší průser řady privatizovaných společností byl nekvalitní management.

0/0
22.11.2015 17:59

J67i13ř96í 46E82r17b74e29n 1983924356247

Pokud "my" dovážíme armatury za draho, je to ideální díra na trhu pro někoho, kdo to dokáže na našem území vyrábět levněji.

Mimochodem já tu armaturku v 90. letech viděl i zevnitř, a že by byla moc progresivní a perspektivní, to se mi nezdálo. Nejvíc se mi tam líbila potrubní pošta :-)

0/0
22.11.2015 20:43

V88i32k44t38o92r 85N92á56r52o46ž31n17ý 3769712778

Desta.... výrobky absolutně nekonkurenceschopné výrobky ve srovnání se západem. Desta měla šanci zabodovat se svými terénními vozíky , nicméně bývalý ředitel Grégr , kamarád dnešního prezidenta to totálně zazdil. 

OP Prostějov... textilky to mají dnes hodně složité , díky levnému dovozu z Číny.

ETA.... něco podobného co Desta. Pokud to byla jediná značka spotřební elektroniky na českém trhu , byla v pohodě. Ve srovnání s konkurencí ale brutální nechytačka...

0/0
22.11.2015 18:03

J78i42ř48í 31E44r81b48e92n 1943754626757

Když už si berete do úst/klávesnice Grégra, tak si laskavě zjistěte něco víc než co v roce 1998 papouškovala média. Byl to totiž Grégr, kdo v 60. letech tu Destu vybudoval a kdo ji v 90. letech chtěl vrátit na výsluní, než ho majitelé v roce 1995 nebo 96 odstranili...

0/0
22.11.2015 20:45

V66i36k94t68o55r 93N57á38r58o50ž95n45ý 3539512758

On ji nemohl vrátit na výsluní. Karty byly rozdány. Vozíky typu Still , Jungheinrich atd. byly někde jinde. Západní fabriky měly svoje týmy vývojářů , vyráběly mnohem vyšší množství vozíků , které dodávaly do celého světa. Desta měla jedinou šanci...jak jsem zmínil. Terénní vozíky. Tam byla její jedinečnost. Nicméně Grégr tento segment tlumil a myslel si , že porazí někoho , kdo vyrábí a dodává do celého světa. 

Vybudovat fabriku na VZV v šedesátých letech , kdy jediným konkurentem byl bulharský Balcancar s požehnáním celé RVHP a s jistotou trhů je trochu něco jiného , než budovat a zakládat  jakoukoliv firmu dnes.

0/0
22.11.2015 21:30

T13o31m81á88š 68B21u39ž95e86k 3596700897419

Jak může čech napomáhat zahraničním firmán k získávání majetku a vlivu u nás?

+1/0
22.11.2015 17:07

J49o38s49e61f 40M20i36k30i56n 5763754225294

Je to voják, přísahal. Ale jinak je to bezpáteřní prospěchář jdoucí po penězích a moci

0/0
22.11.2015 17:30

V42l28a38s45t12i77m91i16l 44P70r23a86u92s 6634370406184

Tvrďajs, nech Tatru na pokoji, jasný ???;-€

0/0
22.11.2015 17:03

M18i83c14h25a87l 29S10n44o15p42e25k 7551568545167

!!POZOR!! nezapomínat, že kam vstoupí Tvrdík, 100 let tráva neroste!!!

+1/0
22.11.2015 17:01

V75l49a77s20t66i51m56i92l 96P35r15a67u36s 6744470556974

Jeho aktivity vždy skončily průšvihem, bankrotem. asi nový lobbista.

0/0
22.11.2015 17:09

J89i48ř68í 90Z18ý13k53a 9989373111960

já se obávám, že je to spíše naopak ... kam vstoupí Tvrdík, tam 100let tráva poroste ... na střechách a uvnitř opuštěných hal, na příjezdových a manipulačních cestách ;-D

0/0
22.11.2015 17:42

J44i76r59i 87Z26u17z20a52ň85á27k 4728660603906

Nejlépe by bylo prodat CR jako celek a bylo by vymálováno.;-D

0/0
22.11.2015 17:00

J88o82s61e73f 68S66v86o27b65o17d84a 7246672469344

Tvrdik coby promoter zdraveho podnikani je synonymem prostitutky ktera dela kampan na celibat.  Drzim palce at Tatra odola nabidkam soudruha Tvrdika a jeho komunistickych pratel

0/0
22.11.2015 17:00

M20i38l49o59š 58K30o75l26m51a29n 6646933697792

Komunisti převlečení za ČSSD se rozhodli, že nás zničí tím, že vše rozprodají. Kde jsou peníze za MU, za OKD, za nemocnice...? V kapsách těch převlečených komunistů.;-O

0/−1
22.11.2015 17:00

M26i80r17o98s12l23a69v 47B63á41r39t57a 8584930790407

????? Dienstl, Tykač, Bakala, Dbalý byli komunisti?

Nejvíc se rozprodalo za pravicových vlád, aby státní rozpočet alespoň opticky vypadal lépe.

+1/0
22.11.2015 17:33
Foto

D91a51v16i60d 16B44e26n11e41š 2842231662201

Co vím tak Tykač s komančema neměl nic společného. Doly koupil zcela normálně od komoušů co je ukradli v privatizaci a Švýcarsko je za to taky odsoudilo...

0/0
22.11.2015 19:41

V54a14c72l26a46v 49V36a77v24r65a 3337644725747

No aspoň na něčem si vylámou zuby.

Myslíte že by jim tu v USA prodal rodinnou firmu FORD ? GM? a můžou platit třeba zlatem....příště si koupí Karlštejn a Hradčana... přece za peníze....

0/−1
22.11.2015 16:17

E18d29a 11H71a81n45s 5207372226879

..když jim Američani prodali Hummer, firmu dělající i zbrojní zakázky tak jim asi za peníze projde v USA všechno..

+5/0
22.11.2015 16:21

J19o72s80e64f 16S67v26o98b12o37d18a 7366662409224

Hummer byla mrtva znacka.. pochopitelne ze byl na prodej

0/0
22.11.2015 17:03

D53u53š62a76n 85R82a95j43n68i18n80e40c 4234412313981

Všetko je na predaj , je to iba otázka ceny , za 3,5-4 miliardy KČ by Tatru nepredal iba samovrah . A o tých rodinných a štátny  nepredajných zlatých nosniciach by som pomlčal . Napr. železiarne v Košiciach a Ostrave. O čo lepšie dopadli tie piliere socializmu v Kladne a Chomutove ?

0/0
22.11.2015 16:22

V27a91c83l17a72v 67V71a70v56r48a 3337614445667

O nič, Dušane.

SONP prodali za cenu šrotu konkurenci. A existuje jen MIKRO ocelárna POLDI která zaměstnává asi 10% z totalitní doby.

+1/−1
22.11.2015 16:33

J80a62n 69T59o37n 9906572596353

Není divu, když většina závodu byla pro zastaralost nepoužitelná.

0/−1
22.11.2015 16:35

M15i23r39o22s55l34a36v 13B67á80r37t90a 8444820320487

Legované oceli byly ve světě velmi žádané.

0/0
22.11.2015 17:35

J85a81r90d29a 46S58l43a97n12h37o28f 2695634149393

Vsechno je na prodej Chrysler prodal Fiatu,tak proc ne Ford kdyz bude spravna cena?

0/0
22.11.2015 19:22

F51r66a65n77t93i43š54e25k 45D30r45b65o80h16l75a45v 6781464206

Je to soukromá firma a je jen na majitelích, co s tím udělají. Náš názor, pokud to nekoupíme my, je zcela mimo.

+1/0
22.11.2015 16:13

T51o18m65á40š 88G56r78o40s20s28m16a65n48n 6634508852331

co kdyby prodali všechno, i Hradcany a pak my tu jen platili dane, vláda by byla jen skupina loutek, (to uz stejne je) a oni to tu ridili na dalku a my pak chodili se všude koukat za vstupne a detem a vnoučatům rikali, jake to bylo když to bylo nase... je mi z toho tady blivno..

+3/−1
22.11.2015 16:12

T77o14m38á14š 40H66r55u97b10ý 6922625905367

Ať si Číňané ponechají výrobu oranžové "stoosmačtyřicítky" a na ty skutečné vůbec nesahají.

0/−2
22.11.2015 16:12

D90u48š32a52n 61R31a84j35n76i31n25e13c 4444952393631

Vaša ironia je trochu horká , alebo neviete čo všetko sa v Číne vyrába ; skôr nechcete vedieť. Do roku 2020 bude Čína najväčší výrobca osobných , nakladných aut a autobusov na svete. A do roku 2030 sa možno u nás ani iné autá ,. ako čínske nebudú predávať. 

 neveríte ? Otvorte si  PC , mobil  a vyhoďte všetok "čínský" šmejd.

0/0
22.11.2015 16:28

J95a12n 39T30o51n 9666732186163

Čína je největším výrobcem osobních automobilů již od roku 2009. Většina jde prozatím na domácí trhy a tomu odpovídá i kvalita.

0/0
22.11.2015 16:48

E20d51a 20H42a87n62s 5267482836379

Prodej tatrovky je podle mého názoru nesmysl. Ti kluci to zachránili z totálních sra..ek a podle článku v E15, jestli se jim podaří prodeje těch zbrojních speciálů, tak ta firma bude mít za 10 let 100násobnou hodnotu a strategický význam na Evropském válčišti bude ohromný, nejsou to blázni, aby to teď za pakatel pustili Čínanům, kteří při vší úctě mají peníze, ale tomuhle typu businessu nerozumí. Pokud by se měla rozvíjet spolupráce, tak spíš navázat na ty kontrakty a plány co tam měli v roce 1988, a pak to musí jít cestou joint-venture, jiná cesta není ani v Číně po právní stránce možná. Stát nedovolí investorovi vlastnit více než 50%, ponechávají si právo kdykoliv firmu zestátnit nebo zrušit. Je to možná tvrdé a podnikatelům se to nelíbí, ale kdyby šlo stejnou cestou i československo po roce 1989, tak by sice některé podniky zkrachovaly, ale dnes bychom byli druhé Švýcarsko.

+2/−1
22.11.2015 16:06

V67a42c95l11a29v 10V96a11v82r23a 3117954695267

Kam vyváží Tatra a kolik ročně?

Všechno zkrachovalo i ta Tatra. To že ji později koupili za účelem nikoliv tunelu ale výroby bylo jen velká klika.

Úspěšně jste se vymlouvali na "asijskou konkurenci" doslova ve všech odvětvích výroby. Od textilu, skla, porcelánu, bytového textilu, oděvů, jo i obyčejných zápalek, pozavírali stovky továren a mnohé srovnali se zemí včetně strojíren, zabetonovali na kladensku =dajně vytěžené doly, prodali za cenu šrotu SONP Kladno ví Bůj jak je na tom Kablo a kolik dnes zaměstnává lidí, odrovnali výstavbu bytů a dnes jich neděláte ani desetinu.. potravinářství je na hrnci - viz vaše odporné uzeminy, JZD opustili hospodáři co hnojili pole hnojem od krav a koupili ti zlatokopové aby pěstovali výhradně řepku olejnou..a jejich pole jsou dnes tragedie.

Ono je snad lepší prodat to všechno. Co jste prodali zahraničním zájemcům, to JEDE. Tatra bude vyrábět v Číně. V Čechách si ponechají jen titěrnou výrobu. Ve světě to nemá vážnost. Byl zájem o dodávky nejdřív v desítkách tisíc měsíčně, ale ta fabrička na to nikdy neměla a nemá. Osobní Tatry byste dnes už ani nedokázali postavit. Ani navrhnout ne.

0/0
22.11.2015 16:27

J43i14ř90í 32Z70ý83k33a 9739243451510

běžte si plivat na svou domácí půdu, Vy Američane.

Na jednu stranu na nás Čechy plivete, jak jsme všechno rozprodali, ale Vy jste nejspíše utekl, což je ještě horší. I když pro nás vlastně lepší.

+3/0
22.11.2015 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.