Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stížnosti zabraly. Poláci opraví trať pro vlaky z Česka do Saska

Na třicet kilometrů v hodině se má v příštích týdnech zvýšit rychlost na problematickém železničním úseku mezi Libercem a saskou Žitavou, který vede přes Polsko. Tamní správce kolejí po několika stížnostech začíná v pondělí s výlukou, během které vymění na trase pražce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O80n91d71ř45e78j 47P45a31r35ý38z69e15k 1964425234448

Možná by bylo lepší, kdyby tan cípek země byl připojen k Německu.

+2/0
25.11.2015 12:58

J63i40ř36í 70K52o54c97u18r20e69k 6505524795968

Ta trať by potřebovala tu věc, co řádila v Klánovickém lese. RPM2002 jestli se dobře pamatuju. Otázkou je, zda by ale něco takového unesla i bez předchozí opravy a pražce by neopadly od kolejnic, když by je to nadzvedlo a podhrabalo. :-/

0/0
24.11.2015 21:15

T39o60m65a78s 43R36e67i77t58m74a76i20e13r 6658752192

Na tyhle trati jsem jezdil z Varnsdorfu dal pres Liberec a pokazde s Nemcema premyslel o tom jestli by nas vlak pri lehnutim pod koleje v tom miste zabil nebo posimral. Ta banda Polaku z te oblasti mela problem i se realizaci silnice do Liberce s pripojenim na dalnici.

+3/0
24.11.2015 20:52

P39e31t61r 10N38o65v55o79t25n36ý 8927629340185

Domnívám se, že se silnicí to bylo trochu jinak. Poláci se sice do stavby moc nehrnuli, ale nakonec měli postaveno dříve než my, protože u nás se stavba zadrhla na výkupu pozemkú. Podstatné je, že jsme obsadili hezké třetí místo. Rýpal by dodal : "Ze tří účastníkú".

0/0
24.11.2015 22:32

M95i92l50a38n 98V18i48k 1277985853763

Opraví trať?? To přece není žádná oprava!!

0/0
24.11.2015 18:22
Foto

V85í81t61ě93z42s51l42a42v 10K40l29o90z78í67k 3721149844637

To je vtip ne?

+8/0
24.11.2015 13:36

P17e42t14r 52V49i77n83a68ř 6743653663697

Typicky polské řešení..

Už snad chybí jen napíchat ty kolejnice antibiotiky, aby se stáhly k sobě, a nasolit posypovou směsí, aby držely tvar a tvrdost.. ;-D

+5/0
24.11.2015 13:06

P21e32t74r 33Š51k83o93d85a 5817830604300

Je to špatně napsané. Kdyby měnili všechny pražce, vyplatila by se celková rekonstrukce tak, aby se tam dalo jezdit běžnou rychlostí jako jinde. Ale vypadá to spíš, že budou měnit jen některé pražce.

+3/0
24.11.2015 13:01

O34l77d76ř11i71c69h 35J13a63n63e90č52e72k 8439416833191

přesně totéž mě napadlo taky, viz níže ;-) ale co chcete po železničním odborníkovi křyšťálové lupy, že :-P

0/0
24.11.2015 13:02

P73e76t76r 74R40u28d95o26l55f 1259889205977

pardon, za překlepy

0/0
24.11.2015 12:27

P80e32t81r 82R28u71d10o82l95f 1149399635167

První a základní problém bal, když mocnosti udělaly hranici, tak blbě !!! Kdyby ji logisky vedli řekou Witka, tak byl pokoj. Co teď s pšonama uděláme ???

+2/0
24.11.2015 12:27

P57e40t31r 59N18o51v20o76t18n17y 1821540921

Asi bylo potřeba nacpat Polákům uhlí(pokud se už o něm tehdy vědělo, ale asi jo)

0/0
24.11.2015 12:41

M58i79r84o25s53l46a91v 64Z82i68k69m88u25n68d 6828362767718

Ale kdež, stačilo posunout státní hranici ČSR - Polsko cca 2 km doprava, nějakých 100 metrů vpravo od trati, dvě vesnice by se z někdejšího Německa (Pruska) přesunuly do tehdejšího Československa ...

+1/0
24.11.2015 12:47

P46e21t34r 70N65o93v94o17t46n10y 1311710241

To možná jo, ale pan Rudolf píše o Smědé/Witce.

0/0
24.11.2015 12:54

M98a38r34t22i29n 97Š79v59a92n70c50a73r 5712603

To je fofr...

+1/0
24.11.2015 12:05

L70u91k82á36š 49H41l45o46u42c68a87l 6242890301464

tohle ale bohužel není systémové řešení problému...

+10/0
24.11.2015 11:57

Z98b91y43n20ě53k 70P60o90p55o62v38s95k22ý 9536508827953

To zas bude opraveno po polském způsobu? ;-D

0/0
24.11.2015 11:54

P92e43t33r 25N63o72v80o40t78n62y 1941640341

Tak to bude vskutku generální oprava. ;-D

+6/−1
24.11.2015 11:27

J14i17ř59í 23E92r77b17e63n 1273884206117

Však jo, zvýšení traťové rychlosti o 50 %! ;-D

+13/0
24.11.2015 11:49

M36a73r21t45i32n 91Š91t85r90o31s 4559957310458

Hurá, vyhráli jsme, budeme moci v Polsku frčet třicítkou R^8-o

+18/0
24.11.2015 9:59

J29i61n79d73ř18i64c35h 30H57r30a45d97e59c71k75ý 6425749532232

to bude fičák!

+2/0
24.11.2015 11:45
Foto

A23l36a98n 69Ř93e55p69k12a 4785436

Fajn, tak teď ještě donutit Poláky opravit i tu spojku přes Gluchołazy a v lepším případě pro české vlaky postavit i zastávku blíže městu - to nádraží je šíleně daleko a tudíž město je špatně dostupné. Rv Přeci za používání té tratě platíme nemalé peníze, tak se o to mají starat hned a nečekat X let.:-P

+10/0
24.11.2015 9:55

P82a60v63e91l 56O57b54d82r53ž79á54l74e15k 6256894988342

Poláci raději oželí ty "šílené peníze", když to budou moci nechat úplně rozpadnout, zrušit a zapomenout na to.

+4/0
24.11.2015 9:57

R41o29m19a57n 55S12t81o17n18e30k 1909843289481

spíš bych je snažil donutit k tomu aby tuto trat převedly do majetku SŽDC

+1/0
24.11.2015 9:58
Foto

A62l56a86n 74Ř68e81p16k12a 4245306

SŽDC o to už myslím zájem měla, jen polská strana nechtěla Rv

+4/0
24.11.2015 9:59

R59o31m72a67n 48S31t82o78n94e31k 1379813689841

tak jsme to myslel

+1/0
24.11.2015 10:15

J37a58n 80L83u48k37á63š 7967343413912

SZDC nema penize ani na opravu 200 m trati v Ceskem stredohori.

+1/−1
24.11.2015 11:36

M28i27r50o31s26l28a39v 15Z88i97k34m38u23n67d 6868462227898

To vám řekl kdo, o opravě trati poškozené sesuvem rozhodlo v posledních desítkách hodin MD ... SŽDC není majitel, pouze správce ...

0/0
24.11.2015 12:48

P95e21t79r 86N12o46v20o11t31n63y 1851660611

Zaprvé už asi má. A zadruhé to zničilo ŘSD svou stavbou, tak ať si to zapltí. I když to jsou všechno ve výsledku stejné peníze.

+1/0
24.11.2015 13:24

J95i41ř75í 30K13o42c57u77r13e97k 6765794865138

Ona to byla časovaná bomba i bez té dálnice. Ten lom a sklad hlušiny na vrcholu svahu byly nejspíš náloží, dálnice jen rozbuškou.

0/0
24.11.2015 20:37

O29l66d26ř60i89c50h 17J38a30n22e41č25e13k 8209256953741

mně to teda moc fajn nepřijde - tu trať kolem Porajówa je potřeba kompletně renovovat, pokud to opravdu nejde na 100km/h, tak aspoň na 60 - ale ne že se vymění pár pražců a za dva roky máme tentýž problém zpět ;-(

+7/0
24.11.2015 10:09

T28o31m45á37š 96N47a47v83r14á63t21i92l 9231133161257

Daleko? Za pár minut si ve městě a navíc máš možnost jet autobusem a nebo si počkat na vlak, který tě do toho centra přiblíží. 

Ale není nad hezkou procházku, když to nebudeš brát po hlavní, tak to ujde.

0/0
24.11.2015 12:54

R43a89d43m15i13l95a 25S54i67m20č63á88k86o38v46á 5615163325575

jeste by mohli dodelat dalnici od nemeckych hranic do Wroclawi, porad tam je stara Hitlerova cesta a na nekterych usecich je rychlost snizena na 40km/h... Rv

+3/0
24.11.2015 9:46

V57i50k74t31o29r 77N75á84r86o94ž44n17ý 3199342108

Tak to jsem byl asi v jiném Polsku. Před dvěma měsíci jsem jel po této dálnici do Krakowa a měl jsem pocit , že v Polsku vůbec nejsem. Nádherná dálnice , na každém odpočívadle hotel na přespání ...no prostě špička

+1/0
24.11.2015 10:08

R68a29d80m90i71l31a 16S90i68m86č82á58k96o74v26á 5595863895545

i tech 50km presne od nemecke hranice smerem na  Wroclaw?? to jste jel asi jinudz, smerem do Nemecka je perfektni, opravena, ale v opacnem smeru uz ji na EURO nestihli opravit, tak to nechali tak...

0/0
24.11.2015 10:21

R57a73d68m68i24l36a 36S21i37m59č33á13k54o63v85á 5695273805245

ale je fakt, ze jsme tam jeli v kvetnu

0/0
24.11.2015 10:22

V60i35k51t59o15r 44N45á28r78o19ž69n45ý 3569272638

Já jsem jel od Zgorzelce , takže přesně od německé hranice. Ano , je pravda , že tento úsek je na dálnici úzký a že je tam snížená rychlost (tuším na 110 km/h).Nicméně i tak je úplně v pohodě. 

Jinak je třeba si uvědomit , že výstavba dálnic v Polsku běží dopředu mílovými kroky. To není jako u nás.

+1/0
24.11.2015 10:56

J75i36ř10í 60E65r63b44e20n 1773414456827

Nooo, tak jestli můžu mluvit za občasné uživatele silnice č.7 Krakov - Kielce, tak ta vypadá už půl roku plus mínus stejně a akorát tam jsou vybetonované nadjezdy (velmi inteligentně na horizontech, takže "dálnice" se šplhá na vrcholky kopců a přes ni pak ještě vede nadjezd v sedmimetrové výšce, namísto aby dálnici protáhli skrz ten kopeček zářezem a most nad dálnicí tak udělali "na rovině".

0/0
24.11.2015 11:54

P38e93t20r 15N98e77c72h38a28n16i24c62k33ý 7783186578110

Od Německé hranice vedou dvě silnice na Wroclaw. Od Berlína a od Drážďan

0/0
24.11.2015 10:59

O67l23d76ř85i89c87h 59J68a65n24e59č26e25k 8729276693601

mohou mě prosím zasvěcení poučit - o kolik složitější je kompletně renovovat svršek, než vyměnit pražce, a tím zvýšit rychlost ne na 30km/h ale na 100 jako je na českých a německých úsecích této trati?

já si teda výměnu pražců představuju jako relativně složitý úkon.

anebo je to jen blbě napsané a pražce se ani tak moc měnit nebudou?

0/0
24.11.2015 9:43

P16a34v67e14l 70O66b83d87r44ž69á21l47e36k 6866554868192

O dost složitější ... pražce vymění jistě jen ty nejhorší a to se dá udělat celkem snadno partou dělníků s drezínou.

+4/0
24.11.2015 9:53

O20l27d68ř96i47c16h 59J45a43n63e22č22e13k 8429956923711

nevím, proto se ptám - o.k., pokud opravdu jen vymění pár nejhorších pražců, resp. jejich úchytů, tak to výrazně snazší než kompletní renovace je. já článek nejprve pochopil tak, že budou vyměněny VŠECHNY pražce (podle mě to tak opravdu vyznívá) a kdyby chtěli dělat to, tak je asi fakt lepší kompletně vyměnit svršek, ne?

0/0
24.11.2015 10:12

J71i82ř88í 95E95r56b91e97n 1543274486317

Při "výměně všech pražců" tam najede kolejový jeřáb schopný vytrhávat kolejová pole o délce několika desítek metrů najednou, pak se upraví štěrkový podklad, stejným jeřábem položí nová pole, svaří kolejnice, zasypou pražce, podbijí celé kolejiště atd. Vyměnit pár desítek pražců je otázkou týdne, vyměnit deset kilometrů svršku je záležitost na měsíc a pokud jde i o zásah do řízení provozu včetně zabzař, tak počítejte nejméně se čtvrtrokem.

0/0
24.11.2015 11:59

O38l37d14ř38i15c62h 10J10a63n68e27č18e67k 8379126703751

no jenže to co Vy nazýváte "výměna všech pražců" už není výměna pražců, ale kompletní rekonstrukce kolejiště - s těmi novými pražci (kolejovými poli) tam přijdou i nové kolejnice ;-)

v tom článku je to prostě tak blbě formulované, že má čtenář pocit, jakoby chtěli měnit VŠECHNY pražce. a měnit všechny pražce jeden po druhém je určitě pitomost, to už by se právě provedlo výměnou celých kolejových polí. že je výměna 'pár desítek' pražců výrazně jednodušší než kompletní renovace 1,5km trati, o tom se vůbec nepřu.

+1/0
24.11.2015 13:12

J41i36n24d54ř63i24c71h 97K22u23c70h75a97ř 4916873218

Patrně by bylo třeba změnit zabezpečovací zařízení což je velmi velká investice v řádu desítek milionu.

0/0
24.11.2015 10:44

J24i14n36d18ř82i96c79h 95K91u17c13h65a80ř 4386683538

Před třemi lety jsem tam jel z Drážďan. Na Německém uzemí se jezdí kolem 120km/h (mají prosklenou kabinu), na Polskem 30km/h a na českém území si strojvedoucí zatáhl závěs. To je ten rozdílný přístup v různých zemích

+3/0
24.11.2015 9:40

J31i32ř23í 90E33r76b73e22n 1413404926497

A byl to furt ten samý strojvedoucí?

0/0
24.11.2015 12:00

F38r34a64n75t38i95š53e32k 75V62a91n43ě56k 1287614567217

Hm. Tak to už bude zase fičák těch 30 km/h jako za starých časů. :-)

+15/0
24.11.2015 9:19

M16i26c83h53a27l 54M75a78l96ý 5872474399243

Za starých časů to bylo Německo a 30 km/h se tam určitě nejezdilo.

0/0
24.11.2015 10:16

J75o51s14e39f 67T67r52ö36g36l 8839832466776

Ještě za NDR byla jízdní doba Hrádek-Zittau 4-5 minut, tj. méně než poloviční než dnes, tipoval bych 70 km/h.

0/0
24.11.2015 14:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.