Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stížnosti zabraly. Poláci opraví trať pro vlaky z Česka do Saska

Na třicet kilometrů v hodině se má v příštích týdnech zvýšit rychlost na problematickém železničním úseku mezi Libercem a saskou Žitavou, který vede přes Polsko. Tamní správce kolejí po několika stížnostech začíná v pondělí s výlukou, během které vymění na trase pražce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O75n61d15ř60e52j 66P35a72r26ý76z91e95k 1654405104698

Možná by bylo lepší, kdyby tan cípek země byl připojen k Německu.

+2/0
25.11.2015 12:58

J54i89ř88í 81K74o39c20u35r72e27k 6455574905438

Ta trať by potřebovala tu věc, co řádila v Klánovickém lese. RPM2002 jestli se dobře pamatuju. Otázkou je, zda by ale něco takového unesla i bez předchozí opravy a pražce by neopadly od kolejnic, když by je to nadzvedlo a podhrabalo. :-/

0/0
24.11.2015 21:15

T22o13m19a57s 92R64e38i49t33m49a74i81e19r 6988972352

Na tyhle trati jsem jezdil z Varnsdorfu dal pres Liberec a pokazde s Nemcema premyslel o tom jestli by nas vlak pri lehnutim pod koleje v tom miste zabil nebo posimral. Ta banda Polaku z te oblasti mela problem i se realizaci silnice do Liberce s pripojenim na dalnici.

+3/0
24.11.2015 20:52

P20e94t31r 81N68o11v76o89t73n11ý 8317949340785

Domnívám se, že se silnicí to bylo trochu jinak. Poláci se sice do stavby moc nehrnuli, ale nakonec měli postaveno dříve než my, protože u nás se stavba zadrhla na výkupu pozemkú. Podstatné je, že jsme obsadili hezké třetí místo. Rýpal by dodal : "Ze tří účastníkú".

0/0
24.11.2015 22:32

M48i88l24a35n 42V79i92k 1567815173143

Opraví trať?? To přece není žádná oprava!!

0/0
24.11.2015 18:22

V25í49t64ě41z98s56l10a36v 74K91l35o62z68í60k 3521119424677

To je vtip ne?

+8/0
24.11.2015 13:36

P28e63t16r 54V97i69n36a92ř 6943733643557

Typicky polské řešení..

Už snad chybí jen napíchat ty kolejnice antibiotiky, aby se stáhly k sobě, a nasolit posypovou směsí, aby držely tvar a tvrdost.. ;-D

+5/0
24.11.2015 13:06

P26e47t49r 73Š63k85o36d34a 5417110744940

Je to špatně napsané. Kdyby měnili všechny pražce, vyplatila by se celková rekonstrukce tak, aby se tam dalo jezdit běžnou rychlostí jako jinde. Ale vypadá to spíš, že budou měnit jen některé pražce.

+3/0
24.11.2015 13:01

O97l14d56ř63i61c65h 81J36a91n24e23č87e50k 8199946653701

přesně totéž mě napadlo taky, viz níže ;-) ale co chcete po železničním odborníkovi křyšťálové lupy, že :-P

0/0
24.11.2015 13:02

P72e63t15r 62R20u45d19o24l29f 1869889255157

pardon, za překlepy

0/0
24.11.2015 12:27

P42e86t61r 41R58u10d65o79l38f 1429179825297

První a základní problém bal, když mocnosti udělaly hranici, tak blbě !!! Kdyby ji logisky vedli řekou Witka, tak byl pokoj. Co teď s pšonama uděláme ???

+2/0
24.11.2015 12:27

P34e33t36r 85N22o75v41o67t70n38y 1201890441

Asi bylo potřeba nacpat Polákům uhlí(pokud se už o něm tehdy vědělo, ale asi jo)

0/0
24.11.2015 12:41

M92i20r53o46s46l93a46v 75Z18i79k11m87u77n45d 6658142927348

Ale kdež, stačilo posunout státní hranici ČSR - Polsko cca 2 km doprava, nějakých 100 metrů vpravo od trati, dvě vesnice by se z někdejšího Německa (Pruska) přesunuly do tehdejšího Československa ...

+1/0
24.11.2015 12:47

P71e54t37r 26N83o89v92o10t76n48y 1721740251

To možná jo, ale pan Rudolf píše o Smědé/Witce.

0/0
24.11.2015 12:54

M33a30r68t64i72n 68Š83v95a70n87c81a57r 5252553

To je fofr...

+1/0
24.11.2015 12:05

L84u33k97á95š 12H65l44o85u28c89a64l 6922690561524

tohle ale bohužel není systémové řešení problému...

+10/0
24.11.2015 11:57

Z93b69y37n45ě15k 84P64o57p75o10v41s33k49ý 9746828497443

To zas bude opraveno po polském způsobu? ;-D

0/0
24.11.2015 11:54

P36e74t46r 24N52o49v76o71t59n87y 1441500741

Tak to bude vskutku generální oprava. ;-D

+6/−1
24.11.2015 11:27

J18i74ř24í 49E27r92b21e29n 1793494106687

Však jo, zvýšení traťové rychlosti o 50 %! ;-D

+13/0
24.11.2015 11:49

M50a29r11t33i21n 45Š52t16r24o58s 4429807160788

Hurá, vyhráli jsme, budeme moci v Polsku frčet třicítkou R^8-o

+18/0
24.11.2015 9:59

J27i87n67d42ř34i75c23h 35H34r33a57d34e35c64k56ý 6325169942962

to bude fičák!

+2/0
24.11.2015 11:45
Foto

A24l82a97n 56Ř69e35p76k97a 4975686

Fajn, tak teď ještě donutit Poláky opravit i tu spojku přes Gluchołazy a v lepším případě pro české vlaky postavit i zastávku blíže městu - to nádraží je šíleně daleko a tudíž město je špatně dostupné. Rv Přeci za používání té tratě platíme nemalé peníze, tak se o to mají starat hned a nečekat X let.:-P

+10/0
24.11.2015 9:55

P92a25v81e67l 21O23b93d41r21ž16á74l92e37k 6926764108632

Poláci raději oželí ty "šílené peníze", když to budou moci nechat úplně rozpadnout, zrušit a zapomenout na to.

+4/0
24.11.2015 9:57

R20o26m50a67n 36S35t85o19n63e43k 1889213729971

spíš bych je snažil donutit k tomu aby tuto trat převedly do majetku SŽDC

+1/0
24.11.2015 9:58
Foto

A97l24a37n 65Ř39e41p52k67a 4525426

SŽDC o to už myslím zájem měla, jen polská strana nechtěla Rv

+4/0
24.11.2015 9:59

R37o74m82a89n 48S89t70o62n92e35k 1239873809271

tak jsme to myslel

+1/0
24.11.2015 10:15

J34a88n 55L80u12k59á60š 7527983433762

SZDC nema penize ani na opravu 200 m trati v Ceskem stredohori.

+1/−1
24.11.2015 11:36

M93i23r65o20s69l31a67v 57Z97i35k98m60u12n28d 6258522287578

To vám řekl kdo, o opravě trati poškozené sesuvem rozhodlo v posledních desítkách hodin MD ... SŽDC není majitel, pouze správce ...

0/0
24.11.2015 12:48

P78e72t84r 36N55o48v15o52t95n86y 1491820751

Zaprvé už asi má. A zadruhé to zničilo ŘSD svou stavbou, tak ať si to zapltí. I když to jsou všechno ve výsledku stejné peníze.

+1/0
24.11.2015 13:24

J32i83ř55í 71K94o56c96u82r64e90k 6295334295978

Ona to byla časovaná bomba i bez té dálnice. Ten lom a sklad hlušiny na vrcholu svahu byly nejspíš náloží, dálnice jen rozbuškou.

0/0
24.11.2015 20:37

O88l94d77ř82i44c17h 33J50a64n14e19č85e19k 8709646773701

mně to teda moc fajn nepřijde - tu trať kolem Porajówa je potřeba kompletně renovovat, pokud to opravdu nejde na 100km/h, tak aspoň na 60 - ale ne že se vymění pár pražců a za dva roky máme tentýž problém zpět ;-(

+7/0
24.11.2015 10:09

T70o57m52á33š 38N28a72v52r56á70t60i94l 9181923161327

Daleko? Za pár minut si ve městě a navíc máš možnost jet autobusem a nebo si počkat na vlak, který tě do toho centra přiblíží. 

Ale není nad hezkou procházku, když to nebudeš brát po hlavní, tak to ujde.

0/0
24.11.2015 12:54

R29a16d63m11i18l65a 47S67i97m42č89á67k85o70v87á 5225983235585

jeste by mohli dodelat dalnici od nemeckych hranic do Wroclawi, porad tam je stara Hitlerova cesta a na nekterych usecich je rychlost snizena na 40km/h... Rv

+3/0
24.11.2015 9:46

V62i70k54t65o65r 58N20á90r60o62ž89n68ý 3959252798

Tak to jsem byl asi v jiném Polsku. Před dvěma měsíci jsem jel po této dálnici do Krakowa a měl jsem pocit , že v Polsku vůbec nejsem. Nádherná dálnice , na každém odpočívadle hotel na přespání ...no prostě špička

+1/0
24.11.2015 10:08

R85a50d57m24i68l61a 90S14i64m40č85á82k84o70v10á 5715823185795

i tech 50km presne od nemecke hranice smerem na  Wroclaw?? to jste jel asi jinudz, smerem do Nemecka je perfektni, opravena, ale v opacnem smeru uz ji na EURO nestihli opravit, tak to nechali tak...

0/0
24.11.2015 10:21

R56a69d57m60i96l44a 58S55i56m17č44á51k30o71v69á 5895123705515

ale je fakt, ze jsme tam jeli v kvetnu

0/0
24.11.2015 10:22

V97i89k10t79o50r 10N35á72r37o16ž88n62ý 3279852868

Já jsem jel od Zgorzelce , takže přesně od německé hranice. Ano , je pravda , že tento úsek je na dálnici úzký a že je tam snížená rychlost (tuším na 110 km/h).Nicméně i tak je úplně v pohodě. 

Jinak je třeba si uvědomit , že výstavba dálnic v Polsku běží dopředu mílovými kroky. To není jako u nás.

+1/0
24.11.2015 10:56

J45i32ř26í 92E95r26b33e12n 1443574566947

Nooo, tak jestli můžu mluvit za občasné uživatele silnice č.7 Krakov - Kielce, tak ta vypadá už půl roku plus mínus stejně a akorát tam jsou vybetonované nadjezdy (velmi inteligentně na horizontech, takže "dálnice" se šplhá na vrcholky kopců a přes ni pak ještě vede nadjezd v sedmimetrové výšce, namísto aby dálnici protáhli skrz ten kopeček zářezem a most nad dálnicí tak udělali "na rovině".

0/0
24.11.2015 11:54

P43e61t22r 10N19e69c22h66a80n66i68c77k20ý 7963186858280

Od Německé hranice vedou dvě silnice na Wroclaw. Od Berlína a od Drážďan

0/0
24.11.2015 10:59

O50l27d80ř33i44c83h 34J66a84n76e54č81e65k 8979446913521

mohou mě prosím zasvěcení poučit - o kolik složitější je kompletně renovovat svršek, než vyměnit pražce, a tím zvýšit rychlost ne na 30km/h ale na 100 jako je na českých a německých úsecích této trati?

já si teda výměnu pražců představuju jako relativně složitý úkon.

anebo je to jen blbě napsané a pražce se ani tak moc měnit nebudou?

0/0
24.11.2015 9:43

P40a38v75e92l 87O53b57d72r30ž64á65l56e24k 6856294258252

O dost složitější ... pražce vymění jistě jen ty nejhorší a to se dá udělat celkem snadno partou dělníků s drezínou.

+4/0
24.11.2015 9:53

O26l17d39ř23i20c26h 37J75a51n83e44č21e97k 8109706423271

nevím, proto se ptám - o.k., pokud opravdu jen vymění pár nejhorších pražců, resp. jejich úchytů, tak to výrazně snazší než kompletní renovace je. já článek nejprve pochopil tak, že budou vyměněny VŠECHNY pražce (podle mě to tak opravdu vyznívá) a kdyby chtěli dělat to, tak je asi fakt lepší kompletně vyměnit svršek, ne?

0/0
24.11.2015 10:12

J53i77ř57í 52E56r39b37e75n 1703634696117

Při "výměně všech pražců" tam najede kolejový jeřáb schopný vytrhávat kolejová pole o délce několika desítek metrů najednou, pak se upraví štěrkový podklad, stejným jeřábem položí nová pole, svaří kolejnice, zasypou pražce, podbijí celé kolejiště atd. Vyměnit pár desítek pražců je otázkou týdne, vyměnit deset kilometrů svršku je záležitost na měsíc a pokud jde i o zásah do řízení provozu včetně zabzař, tak počítejte nejméně se čtvrtrokem.

0/0
24.11.2015 11:59

O38l62d68ř62i50c81h 28J84a23n26e28č58e65k 8229126723381

no jenže to co Vy nazýváte "výměna všech pražců" už není výměna pražců, ale kompletní rekonstrukce kolejiště - s těmi novými pražci (kolejovými poli) tam přijdou i nové kolejnice ;-)

v tom článku je to prostě tak blbě formulované, že má čtenář pocit, jakoby chtěli měnit VŠECHNY pražce. a měnit všechny pražce jeden po druhém je určitě pitomost, to už by se právě provedlo výměnou celých kolejových polí. že je výměna 'pár desítek' pražců výrazně jednodušší než kompletní renovace 1,5km trati, o tom se vůbec nepřu.

+1/0
24.11.2015 13:12

J18i65n64d85ř81i67c75h 46K67u73c60h98a84ř 4436543738

Patrně by bylo třeba změnit zabezpečovací zařízení což je velmi velká investice v řádu desítek milionu.

0/0
24.11.2015 10:44

J15i49n55d81ř52i45c59h 87K24u42c39h60a38ř 4926903268

Před třemi lety jsem tam jel z Drážďan. Na Německém uzemí se jezdí kolem 120km/h (mají prosklenou kabinu), na Polskem 30km/h a na českém území si strojvedoucí zatáhl závěs. To je ten rozdílný přístup v různých zemích

+3/0
24.11.2015 9:40

J35i13ř42í 54E14r45b51e79n 1113854136237

A byl to furt ten samý strojvedoucí?

0/0
24.11.2015 12:00

F54r34a23n40t83i13š90e17k 61V26a56n65ě29k 1157964667347

Hm. Tak to už bude zase fičák těch 30 km/h jako za starých časů. :-)

+15/0
24.11.2015 9:19

M45i85c39h79a68l 82M59a40l22ý 5292114139133

Za starých časů to bylo Německo a 30 km/h se tam určitě nejezdilo.

0/0
24.11.2015 10:16

J11o51s58e55f 73T69r17ö25g29l 8539882106196

Ještě za NDR byla jízdní doba Hrádek-Zittau 4-5 minut, tj. méně než poloviční než dnes, tipoval bych 70 km/h.

0/0
24.11.2015 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.