Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stížnosti zabraly. Poláci opraví trať pro vlaky z Česka do Saska

Na třicet kilometrů v hodině se má v příštích týdnech zvýšit rychlost na problematickém železničním úseku mezi Libercem a saskou Žitavou, který vede přes Polsko. Tamní správce kolejí po několika stížnostech začíná v pondělí s výlukou, během které vymění na trase pražce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O46n86d23ř10e15j 45P86a34r18ý75z74e85k 1814545954868

Možná by bylo lepší, kdyby tan cípek země byl připojen k Německu.

+2/0
25.11.2015 12:58

J42i59ř21í 82K85o49c92u61r83e53k 6885844135948

Ta trať by potřebovala tu věc, co řádila v Klánovickém lese. RPM2002 jestli se dobře pamatuju. Otázkou je, zda by ale něco takového unesla i bez předchozí opravy a pražce by neopadly od kolejnic, když by je to nadzvedlo a podhrabalo. :-/

0/0
24.11.2015 21:15

T18o94m65a17s 68R44e59i88t27m15a65i14e20r 6948802632

Na tyhle trati jsem jezdil z Varnsdorfu dal pres Liberec a pokazde s Nemcema premyslel o tom jestli by nas vlak pri lehnutim pod koleje v tom miste zabil nebo posimral. Ta banda Polaku z te oblasti mela problem i se realizaci silnice do Liberce s pripojenim na dalnici.

+3/0
24.11.2015 20:52

P82e67t80r 51N71o38v34o12t41n95ý 8927619260615

Domnívám se, že se silnicí to bylo trochu jinak. Poláci se sice do stavby moc nehrnuli, ale nakonec měli postaveno dříve než my, protože u nás se stavba zadrhla na výkupu pozemkú. Podstatné je, že jsme obsadili hezké třetí místo. Rýpal by dodal : "Ze tří účastníkú".

0/0
24.11.2015 22:32

M55i11l31a22n 67V79i30k 1747855613363

Opraví trať?? To přece není žádná oprava!!

0/0
24.11.2015 18:22

V53í41t15ě27z81s38l97a79v 29K70l31o14z60í33k 3791709634747

To je vtip ne?

+8/0
24.11.2015 13:36

P71e50t97r 72V65i58n64a81ř 6973373103427

Typicky polské řešení..

Už snad chybí jen napíchat ty kolejnice antibiotiky, aby se stáhly k sobě, a nasolit posypovou směsí, aby držely tvar a tvrdost.. ;-D

+5/0
24.11.2015 13:06

P17e81t28r 24Š28k95o28d83a 5597660944800

Je to špatně napsané. Kdyby měnili všechny pražce, vyplatila by se celková rekonstrukce tak, aby se tam dalo jezdit běžnou rychlostí jako jinde. Ale vypadá to spíš, že budou měnit jen některé pražce.

+3/0
24.11.2015 13:01

O95l89d34ř95i69c88h 86J19a65n10e23č20e38k 8799756553621

přesně totéž mě napadlo taky, viz níže ;-) ale co chcete po železničním odborníkovi křyšťálové lupy, že :-P

0/0
24.11.2015 13:02

P98e40t69r 79R85u63d48o84l46f 1159839515787

pardon, za překlepy

0/0
24.11.2015 12:27

P24e14t55r 27R75u74d33o67l22f 1189499905767

První a základní problém bal, když mocnosti udělaly hranici, tak blbě !!! Kdyby ji logisky vedli řekou Witka, tak byl pokoj. Co teď s pšonama uděláme ???

+2/0
24.11.2015 12:27

P17e68t18r 85N47o29v71o31t60n36y 1341110191

Asi bylo potřeba nacpat Polákům uhlí(pokud se už o něm tehdy vědělo, ale asi jo)

0/0
24.11.2015 12:41

M36i85r20o33s82l13a66v 85Z84i18k64m20u13n10d 6318932867318

Ale kdež, stačilo posunout státní hranici ČSR - Polsko cca 2 km doprava, nějakých 100 metrů vpravo od trati, dvě vesnice by se z někdejšího Německa (Pruska) přesunuly do tehdejšího Československa ...

+1/0
24.11.2015 12:47

P30e87t19r 56N79o76v59o66t63n78y 1571630771

To možná jo, ale pan Rudolf píše o Smědé/Witce.

0/0
24.11.2015 12:54

M30a26r66t48i47n 56Š87v35a46n33c89a31r 5592523

To je fofr...

+1/0
24.11.2015 12:05

L74u43k28á50š 36H73l14o14u22c98a79l 6162430731254

tohle ale bohužel není systémové řešení problému...

+10/0
24.11.2015 11:57

Z48b87y38n31ě40k 43P93o46p61o83v47s97k95ý 9826648297343

To zas bude opraveno po polském způsobu? ;-D

0/0
24.11.2015 11:54

P29e34t84r 33N44o38v31o88t72n26y 1131660671

Tak to bude vskutku generální oprava. ;-D

+6/−1
24.11.2015 11:27

J41i23ř24í 19E96r45b60e98n 1283194796967

Však jo, zvýšení traťové rychlosti o 50 %! ;-D

+13/0
24.11.2015 11:49

M66a66r88t74i18n 30Š57t79r54o85s 4199877910138

Hurá, vyhráli jsme, budeme moci v Polsku frčet třicítkou R^8-o

+18/0
24.11.2015 9:59

J58i17n41d67ř26i90c79h 92H51r33a83d85e84c29k67ý 6355119242142

to bude fičák!

+2/0
24.11.2015 11:45

A36l77a71n 41Ř24e63p94k55a 4865236

Fajn, tak teď ještě donutit Poláky opravit i tu spojku přes Gluchołazy a v lepším případě pro české vlaky postavit i zastávku blíže městu - to nádraží je šíleně daleko a tudíž město je špatně dostupné. Rv Přeci za používání té tratě platíme nemalé peníze, tak se o to mají starat hned a nečekat X let.:-P

+10/0
24.11.2015 9:55

P55a14v35e27l 93O85b53d66r60ž91á88l27e72k 6246644908312

Poláci raději oželí ty "šílené peníze", když to budou moci nechat úplně rozpadnout, zrušit a zapomenout na to.

+4/0
24.11.2015 9:57

R45o38m21a29n 84S93t83o65n34e86k 1749273139311

spíš bych je snažil donutit k tomu aby tuto trat převedly do majetku SŽDC

+1/0
24.11.2015 9:58

A44l91a79n 95Ř29e57p68k90a 4425246

SŽDC o to už myslím zájem měla, jen polská strana nechtěla Rv

+4/0
24.11.2015 9:59

R49o32m25a19n 15S56t76o33n42e59k 1279753929701

tak jsme to myslel

+1/0
24.11.2015 10:15

J20a51n 60L68u98k77á49š 7577693533342

SZDC nema penize ani na opravu 200 m trati v Ceskem stredohori.

+1/−1
24.11.2015 11:36

M92i28r44o42s62l54a94v 95Z61i44k70m67u56n29d 6398962937708

To vám řekl kdo, o opravě trati poškozené sesuvem rozhodlo v posledních desítkách hodin MD ... SŽDC není majitel, pouze správce ...

0/0
24.11.2015 12:48

P70e27t26r 85N34o19v16o17t31n43y 1451270901

Zaprvé už asi má. A zadruhé to zničilo ŘSD svou stavbou, tak ať si to zapltí. I když to jsou všechno ve výsledku stejné peníze.

+1/0
24.11.2015 13:24

J61i70ř83í 22K38o42c89u78r15e31k 6785414355488

Ona to byla časovaná bomba i bez té dálnice. Ten lom a sklad hlušiny na vrcholu svahu byly nejspíš náloží, dálnice jen rozbuškou.

0/0
24.11.2015 20:37

O82l14d49ř68i79c54h 86J98a36n18e16č92e35k 8359556323601

mně to teda moc fajn nepřijde - tu trať kolem Porajówa je potřeba kompletně renovovat, pokud to opravdu nejde na 100km/h, tak aspoň na 60 - ale ne že se vymění pár pražců a za dva roky máme tentýž problém zpět ;-(

+7/0
24.11.2015 10:09

T59o43m53á18š 96N71a17v11r64á13t90i65l 9941463531987

Daleko? Za pár minut si ve městě a navíc máš možnost jet autobusem a nebo si počkat na vlak, který tě do toho centra přiblíží. 

Ale není nad hezkou procházku, když to nebudeš brát po hlavní, tak to ujde.

0/0
24.11.2015 12:54

R69a33d12m81i74l65a 71S13i62m44č75á15k44o16v64á 5335813695295

jeste by mohli dodelat dalnici od nemeckych hranic do Wroclawi, porad tam je stara Hitlerova cesta a na nekterych usecich je rychlost snizena na 40km/h... Rv

+3/0
24.11.2015 9:46

V97i80k40t85o42r 42N66á24r51o95ž42n40ý 3719612938

Tak to jsem byl asi v jiném Polsku. Před dvěma měsíci jsem jel po této dálnici do Krakowa a měl jsem pocit , že v Polsku vůbec nejsem. Nádherná dálnice , na každém odpočívadle hotel na přespání ...no prostě špička

+1/0
24.11.2015 10:08

R64a12d52m50i85l93a 70S49i54m61č95á11k66o58v48á 5675823345265

i tech 50km presne od nemecke hranice smerem na  Wroclaw?? to jste jel asi jinudz, smerem do Nemecka je perfektni, opravena, ale v opacnem smeru uz ji na EURO nestihli opravit, tak to nechali tak...

0/0
24.11.2015 10:21

R55a27d39m47i69l48a 17S50i30m17č29á13k13o52v50á 5505623805415

ale je fakt, ze jsme tam jeli v kvetnu

0/0
24.11.2015 10:22

V83i35k36t41o84r 33N45á40r10o65ž12n37ý 3599152548

Já jsem jel od Zgorzelce , takže přesně od německé hranice. Ano , je pravda , že tento úsek je na dálnici úzký a že je tam snížená rychlost (tuším na 110 km/h).Nicméně i tak je úplně v pohodě. 

Jinak je třeba si uvědomit , že výstavba dálnic v Polsku běží dopředu mílovými kroky. To není jako u nás.

+1/0
24.11.2015 10:56

J16i75ř35í 63E81r11b78e53n 1493414356577

Nooo, tak jestli můžu mluvit za občasné uživatele silnice č.7 Krakov - Kielce, tak ta vypadá už půl roku plus mínus stejně a akorát tam jsou vybetonované nadjezdy (velmi inteligentně na horizontech, takže "dálnice" se šplhá na vrcholky kopců a přes ni pak ještě vede nadjezd v sedmimetrové výšce, namísto aby dálnici protáhli skrz ten kopeček zářezem a most nad dálnicí tak udělali "na rovině".

0/0
24.11.2015 11:54

P91e57t26r 17N85e85c50h50a90n29i85c53k23ý 7343186178830

Od Německé hranice vedou dvě silnice na Wroclaw. Od Berlína a od Drážďan

0/0
24.11.2015 10:59

O28l79d68ř97i58c46h 73J25a97n97e40č15e80k 8859986593741

mohou mě prosím zasvěcení poučit - o kolik složitější je kompletně renovovat svršek, než vyměnit pražce, a tím zvýšit rychlost ne na 30km/h ale na 100 jako je na českých a německých úsecích této trati?

já si teda výměnu pražců představuju jako relativně složitý úkon.

anebo je to jen blbě napsané a pražce se ani tak moc měnit nebudou?

0/0
24.11.2015 9:43

P52a82v83e58l 26O50b19d64r62ž85á88l81e50k 6566924708682

O dost složitější ... pražce vymění jistě jen ty nejhorší a to se dá udělat celkem snadno partou dělníků s drezínou.

+4/0
24.11.2015 9:53

O31l61d65ř59i43c20h 51J91a87n86e20č45e19k 8439866923481

nevím, proto se ptám - o.k., pokud opravdu jen vymění pár nejhorších pražců, resp. jejich úchytů, tak to výrazně snazší než kompletní renovace je. já článek nejprve pochopil tak, že budou vyměněny VŠECHNY pražce (podle mě to tak opravdu vyznívá) a kdyby chtěli dělat to, tak je asi fakt lepší kompletně vyměnit svršek, ne?

0/0
24.11.2015 10:12

J80i34ř32í 34E12r38b59e42n 1943604836427

Při "výměně všech pražců" tam najede kolejový jeřáb schopný vytrhávat kolejová pole o délce několika desítek metrů najednou, pak se upraví štěrkový podklad, stejným jeřábem položí nová pole, svaří kolejnice, zasypou pražce, podbijí celé kolejiště atd. Vyměnit pár desítek pražců je otázkou týdne, vyměnit deset kilometrů svršku je záležitost na měsíc a pokud jde i o zásah do řízení provozu včetně zabzař, tak počítejte nejméně se čtvrtrokem.

0/0
24.11.2015 11:59

O57l51d46ř43i22c63h 46J93a25n18e71č41e66k 8379626973291

no jenže to co Vy nazýváte "výměna všech pražců" už není výměna pražců, ale kompletní rekonstrukce kolejiště - s těmi novými pražci (kolejovými poli) tam přijdou i nové kolejnice ;-)

v tom článku je to prostě tak blbě formulované, že má čtenář pocit, jakoby chtěli měnit VŠECHNY pražce. a měnit všechny pražce jeden po druhém je určitě pitomost, to už by se právě provedlo výměnou celých kolejových polí. že je výměna 'pár desítek' pražců výrazně jednodušší než kompletní renovace 1,5km trati, o tom se vůbec nepřu.

+1/0
24.11.2015 13:12

J52i52n12d87ř12i75c67h 48K43u29c33h15a26ř 4486593668

Patrně by bylo třeba změnit zabezpečovací zařízení což je velmi velká investice v řádu desítek milionu.

0/0
24.11.2015 10:44

J58i40n45d72ř12i96c78h 49K98u32c71h62a89ř 4676733748

Před třemi lety jsem tam jel z Drážďan. Na Německém uzemí se jezdí kolem 120km/h (mají prosklenou kabinu), na Polskem 30km/h a na českém území si strojvedoucí zatáhl závěs. To je ten rozdílný přístup v různých zemích

+3/0
24.11.2015 9:40

J34i12ř51í 25E59r75b56e36n 1953954436297

A byl to furt ten samý strojvedoucí?

0/0
24.11.2015 12:00

F65r75a71n73t47i12š87e63k 45V93a72n68ě89k 1147224567397

Hm. Tak to už bude zase fičák těch 30 km/h jako za starých časů. :-)

+15/0
24.11.2015 9:19

M20i36c39h34a77l 53M11a62l41ý 5252794119253

Za starých časů to bylo Německo a 30 km/h se tam určitě nejezdilo.

0/0
24.11.2015 10:16

J17o10s18e64f 47T18r97ö30g68l 8269552726736

Ještě za NDR byla jízdní doba Hrádek-Zittau 4-5 minut, tj. méně než poloviční než dnes, tipoval bych 70 km/h.

0/0
24.11.2015 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.