Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky ani levný benzin lidi z vlaků nevyhnaly, jezdí delší cesty

Rok hrůzy na české železnici kvůli výlukám a velkým zpožděním letos lidi od cestování na české železnici neodradil. Ukazují to čísla za prvních devět měsíců letošního roku, která zveřejnily České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 6108102107108

Státní dopravce neexistuje ...

0/0
25.11.2015 17:47

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Spousta lidí si uvědomila, že auto se musí řídit a musí se s ním řešit parkování. Během cesty autem musíte být neustále ve vysoké pozornosti, stále točit volantem, kvedlat šaltpákou a skákat po pedálech. Nemluvě o stresových situacích, které vám nejen ostatní řidiči mohou přivodit. Ve vlaku sednu a je mi všechno jedno, čtu, hraju si na mobilu, spím, dojdu si na záchod, můžu pít. Když jsem strašně unavený tak raději sednu do veřejné dopravy než se snažím udržovat pozornost za volantem. Auto považuji za výborný doplněk co mě odveze v době, kdy žádná veřejné doprava nejede a do míst kam veřejná doprava nejezdí, případně na přestěhování většího množství věcí. Bohužel trend v některých ohledech automobilové dopravě nahrává. Tím je osekávání okrajových spojů (autem mohu jet kdykoli chci) a tarifně velmi málo zvýhodněné skupinové cestování, kdy pro rodinu nebo skupinu přátel  je výhodnější jet autem takřka kdykoli a kamkoliv (hlavně do zahraničí).

+9/0
23.11.2015 13:14

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Nebydlím u nádraží / zastávky. Musel bych i tak řešit parkování. Ve vlaku si nedovolím zdřímnout, protože se nechci probudit chudší o své  věci. Nemusím mrznout na nádraží a čekat až mi někdo otevře přetopenou/přemrzlou soupravu, kde si samozřejmě nemohu zregulovat teplotu podle sebe. Ve vlaku musím poslouchat cizí hovory, čichat cizí pachy, vdechovat vykašlávané bacily...Nemusím čekat a plánovat  cesty tak, jak zrovna  jede nějaký spoj.

Hromadnou dopravu považuji za výbornou věc, pokud se bavíme o cestě do centra většího města, kam se autem jen tak nedostanete, či když jdu někam za zábavou spojenou s požíváním alkoholu.

Na cestování mezi městy či delší vzdálenosti (Do 5hodin jízdy) upřednostním auto.

+4/−3
23.11.2015 13:23

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Zde už záleží o tom kde a kdy jezdíte. Někde třeba nabídka spojení je tak bídná, že se autu člověk nevyhne.

+3/0
23.11.2015 13:29

M10a10r10t10i10n 10Š10p10á10d 4102109101106

Je to přesně tak, jak to píšete. Jen doplním, že lidé si to, pokud jde o dálkovou dopravu, uvědomují se zpožděním - ten boom nastává zejména díky novým, komfortním vlakům v dálkových relacích. Proto také ČD dělají velkou chybu, když omezují kapacitu 1. třídy, protože jakmile se vlak stane konkurencí autu, vzrůstá počet cestujících v 1. třídě. I ve dvojce je samozřejmě chyba snižování kapacity souprav.

+1/0
23.11.2015 14:45

P10a10v10e10l 10Ř10a10p10e10k 7102106109105

Autem bych nejezdil ani kdyby byl benzín zadarmo. Radši volím dopravu, kde nemusím řídit, mohu během cesty pracovat či spát, nemusím přebírat trestní odpovědnost a nepřekážím v ulicích. Současný objem automobilismu je ze všeho nejvíce ukázkou sobectví a neschopnosti lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+4/−3
23.11.2015 13:10

J10a10n10a 10D10o10u10p10a10l10o10v10á 4102109104

Ve městě to funfuje, ale na vesnicích ne. Odstěhovala jsem se z Prahy (kde jsem auto nepotřebovala) na vesnici a vlaky tady nejezdí. Bus jen 4x za celý den. Bez auta to třeba právě tady vůbec nejde.

+4/0
23.11.2015 13:15

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Někde to nejde, někde zas vidím extrém kdy lidé dvacet minut škrábou zamrzlé sklo, aby pak jeli 10 minut po městě místo aby jim hrdost dovolila použít tramvaj

+2/0
23.11.2015 13:30

J10a10n10a 10D10o10u10p10a10l10o10v10á 4102109104

Tak to už je pak ale o lidech. Nikdy jsem neměla problém jezdit metrem a tramvají. Už jen kvůli parkovaní v Praze. Navíc to mělo velkou výhodu, Po práci si dát dobré vínečko s přáteli a neřešit auto.....k nezaplacení R^

+2/0
23.11.2015 13:57

M10a10r10t10i10n 10Š10p10á10d 4102109101106

Také bych nejezdil autem, ani kdyby byl benzín zadarmo. Pokud to chci ale posoudit objektivně, je auto leckdy velmi šikovné a jsou případy (třeba v jihozápadních Čechách na vesnici, kam vlak nejede), kde se bez něj člověk neobejde. Problémem není auto jako takové, nýbrž jeho nadužívání.

+2/0
23.11.2015 14:50

M10a10r10i10e 10V10a10ř10e10k10o10v10á 3107109104101

A co kolo, pro vesnici jako stvořené.

+1/0
23.11.2015 13:51

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Nebo moped k vlaku ;-D

0/0
23.11.2015 13:52

J10a10n10a 10D10o10u10p10a10l10o10v10á 4102109104

Kolo? ;-D Mám jet na nákupy 10 km na kole a pak to vozit v batohu? Chcete mě zabít? ;-D

+2/0
23.11.2015 14:00

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

To by vám je (nekolik) nesměli ukrást a policie následně ocenit na takovou sumu, aby se to snad ani nemuselo vyšetřovat...

0/0
23.11.2015 14:00

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Problém je, že nabídka spojení se zhoršuje, zahušťuje se špička a mimo je prázdno. To je špatně. Poslední vlak z Prahy do Chebu v 18:15? To je k smíchu a to můžu být jakkoli velký fanoušek železnice.

+3/0
23.11.2015 13:17

M10a10r10t10i10n 10Š10p10á10d 4102109101106

No nevím, zrovna ten Cheb... byl jsem tam teď v pátek a v 17 hodin jsem měl pocit, že je 23. Nechutné, nebezpečné místo (= celá čtvrť mezi nádražím a Ašskou výpadovkou). V jedné z bočních uliček se ke mně začali sbíhat dva mladíci, měl jsem co dělat, abych utekl na osvětlenou ulici. Být to až po dojezdu z Prahy někdy ve 20.15, pro který tady horujete, tak bych asi skončil špatně. Máte ale pravdu v tom, že ty okrajové polohy se příliš osekávají, třeba odjezd po 19. hodině Cheb - Plzeň (z Plzně v 21) - Praha by byl fajn.

0/−1
23.11.2015 14:56

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 6108102107108

Stejně tak z Chebu se jezdívalo i o 2 hodiny později, leč pak MD začalo "šetřit", tak se vlak neobjednal, i když byl výhodným spojením. Do Chebu se jezdívalo také později, vlak navazoval na přípoj ze Slovenska. V rámci pseudoúspor se zrušila řada obsazených podvečerních / ranních  vlaků na Moravu, resp. z/do Žiliny, které ani "konkurenční dopravci" nenahradili ...

+1/0
25.11.2015 17:56

M10a10r10t10i10n 10H10e10j10d10u10k 7107100100102

Jednou melete o tom, že auto máte, ale používáte jen příležitostně, teď byste zas nejel nikdy, jste jen tlučhuba.

0/−3
23.11.2015 13:33

P10a10v10e10l 10Ř10a10p10e10k 7102106109105

Auto mám, ale najedu asi 1500 km ročně. Jinak jezdím vlakem. A to jsem podnikatel.

+2/0
23.11.2015 14:25

P10e10t10r10a 10N10o10v10á10k10o10v10á 7108106104108

Článek nic moc, ale ten chlapec na fotce se mi líbí.

+1/−1
23.11.2015 12:28

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Jo on tam za tou pěknou slečnou ještě někdo je..:)

+2/0
23.11.2015 12:30

J10a10k10u10b 10R10o10u10s 3103100104102

:-(:-(:-(:-(:-(

0/0
23.11.2015 20:04

I10v10a10n 10R10u10s10s10n10á10k 7103103102101

Pokud existuje ekonomická černá díra, tak jsou to České dráhy. Škoda, že místo toho, aby zveřejnili statistiku nárůstu počtu cestujících, nezveřejní statistiky počtu "nespokojených" (naštvaných, nasr....), to by teprve byl ukazatel! A to vše pod taktovkou státu (ministerstva dopravy a financí) a odborářských bossů, kteří si nás cestující berou jako rukojmí k vyjednávání o svých prebendách a výhodách. Každý z nich by měl alespoň měsíc v roce, nejlépe v zimním období, jezdit do práce vlakem a využít svých režijních jízdenek a zjistit, jaká je pravda o kvalitě, rychlosti a hlavně spolehlivosti našich slavných dopravců, prostě kultuře cestování

+3/−13
23.11.2015 12:27

P10a10v10e10l 10K10h10a10i10l 2108109102108

O spokojenosti či nespokojenosti snad hovoří počet cestujících (pokud se nejedná o masochisty), ne?:-)

+6/0
23.11.2015 13:05

K10a10r10e10l 10Ř10e10h10á10č10e10k 9102100101102

Tím že stoupá počet cestujících, je asi zřejmé že jsou lidé spokojeni. Nebo by snad jinak jezdily vlakem?

+2/0
23.11.2015 22:08

Z10d10e10n10ě10k 10J10o10n10á10š 9101109106100

Ale jo, tak vlaky jsou modernější, koridory se pomalu lepší, ekonomika ožívá, více se zase jezdí i byznys.... a než se například z Prahy lámat do Vídně autem, tak je vlak příjemnější, pohodlnější a mnohdy i rychlejší. 

Ale to jsou hlavní tratě. Zkusme se bavit i o vedlejších, kde se například zrušili vlaky, co vozili lidi z odpoledních směn. Co je někomu platné, že se tam dostane do práce, když se pak nedostane z práce domů. Pak mu nezbude nic jiného, než to auto.

+1/0
23.11.2015 12:15

P10a10v10e10l 10F10a10r10a 9107107104101

Přesně hlavní trasy se stále lepší a je to určitě výhodné, ovšem ty menší tratě úplně "zabili" vlak se stává nepoužitelný.

+1/0
23.11.2015 12:26

R10a10d10i10m 10S10v10o10b10o10d10a 9103109106102

vlak je vyhodny kdyz nekdo cestuje sam a nema toho hodne. kdyz jedu s manzelkou a dcerou tka jednoznacne auto. vlakem bych to v zadnem pripade nedelal.

to co mi trva v aute 2.5 hodiny bych vlakem delal >4.5h. spis 5h.

ono totiz je potreba zapocitat cestu na a z nadrazi

+2/0
23.11.2015 12:11

P10a10v10e10l 10Ř10a10p10e10k 7102106109105

Nožičky vám narostly proto, abyste chodil, nikoli abyste šlapal na pedály. Cestu pěšky tudíž nelze počítat, protože chodit prostě musíte, pokud nechcete v 60 skapat.

0/0
23.11.2015 13:12

M10a10r10t10i10n 10Š10p10á10d 4102109101106

Ony ty sedačky v nízkých autech nejsou dvakrát ergonomické. Jezdit tím dlouho a často, akorát bych si zadělával na problémy. Tělo je stavěno především pro chůzi, která mu velmi prospívá. Řada lidí tohle ovšem nechce slyšet. Nikoho nemá smysl přesvědčovat. Raději se seberu a jdu někam pěšky. Nejlépe - pokud to jde - hezkou krajinou. ;-)

0/0
23.11.2015 15:02

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

od 2 osob je jakákoliv jízda levnější autem. Podle mého statistika o ničem, asi podobná jako když MPSV vytáhlo, že od tý doby co zavedlo první 3 dny nemoci zdarma, tak se zmenšila nemocnost

0/−3
23.11.2015 11:53

L10u10k10á10š 10Š10m10a10h10e10l 2107104102104

Jezdíte-li na kanystru, asi máte pravdu. Ale když započtete amortizaci gum, oleje, vody do ostřikovačů apod. a hlavně celkové stárnutí motoru, už to tak patrně nebude.

+8/0
23.11.2015 11:56

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

tak když to počítáte takto, tak i čas je komodita...

0/0
23.11.2015 11:56

M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108

No pak to vyjde zpravidla o to hur ne? (az na vyjimky v dalkovych trasach).... ja mam treba idealni spojeni vlakem (bydlim kousek o nadrazi, zaroven prace je par zastavek tramvaji od nadrazi). Nicmene tech 30 km trva vlakem a mhd (od dveri ke dverim) hodinu a pul, autem pul hodiny (usetrene 2 hodiny denne).

+1/0
23.11.2015 12:03

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

No vždyť to píšu, pokud něco vychází stejně cenově a přitom autem tam jste o 2 hodiny dříve, tak je to nesporná výhoda auta, ne?

a zase: vy hodnotíte podle ideálních podmínek, tj. bydlet hned u nádraží, ale to ne každý tak má, stejně tak ne každý bydlí v Praze či v Ostravě.

0/0
23.11.2015 12:09

Z10d10e10n10ě10k 10J10o10n10á10š 9101109106100

jenomže ve vlaku se dá pracovat, za volantem těžko

+1/0
23.11.2015 12:11

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

ale tak to je jasný, že jsou situace kdy je to lepší, ale proč si sakra pořád vybíráte specifické situace?

0/0
23.11.2015 12:14

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Za volantem si  zase můžete "hulákat na lesy" :-)

0/0
23.11.2015 12:18

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

hlavně celkově jsou ty podmínky neporovnatelný. Když si chci třeba cestou domu nakoupit tak vlakem/tramvají to moc nejde

+1/0
23.11.2015 12:37

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Vše má své pro a proti. A jak píšete, při cestě dvou a více už jen proti..:)

+1/0
23.11.2015 12:39
Foto

J10a10n 10V10a10l10a10l10í10k 6106109100106

ale když pojedete v aute tak take nemuzete nakoupit

0/0
23.11.2015 12:54

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

teď hodnotím podle sebe, stejně jako to tu dělají ostatní. Vylezu z práce a zajedu si nakoupit, mám to při cestě. A vezmu si do auta toho kolik chci. Kdežto když bych měl jet vlakem, tak abych se stresoval jestli nebude fronta abych so stihnul a vezmu jenom co poberu

0/0
23.11.2015 12:58

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

A jéje. Víte, že s autem můžete zastavit, když potřebujete? Tedy ne uprostřed křižovatky.:) Tam  zastaví auto, když potřebuje..:)

0/0
23.11.2015 13:04
Foto

J10a10n 10V10a10l10a10l10í10k 6106109100106

No tezko budu ve vlaku pracovat… tam nemam panel z vyroby

0/−1
23.11.2015 12:52

M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108

Jako pri dalkove jizde jo, pri kratsich dojizdeckach tezko....

0/0
23.11.2015 13:19

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Já jezdím vlakem asi 95% a zbytek autem. Všude se vlakem člověk nedostane, některé spoje jsou moc složité a přípoje občas ujedou.

Na druhé straně je vlak dost drahý, Brno - Wien asi 1000 Kč. Pak je výhodnější jet autem.

Buďme rádi, že jezdí lidé auty i vlaky. Všichni se na silnice nevlezeme.

Škoda aut s jednou osobou. To je špatné.

+1/0
24.11.2015 16:38

M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108

Tak jasne to nerozporuju - proto ja jezdim vsude autem - i kdyz je to vyrazne drazsi tak setri cas.

0/0
23.11.2015 12:15

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Nejen čas, ale i méně prošoupané boty, menší potřeba zimního oblečení, nižší potřeba návštěvy čístíren. A o ušlém zisku kvůli nemocenské, na kterou musíte po cestě s nemocnými spolucestujícími v MHD ani nemluvě.

0/0
23.11.2015 12:05

D10a10v10i10d 10Č10e10r10n10ý 8104109101100

to je trapný.

0/0
23.11.2015 12:06

P10a10v10e10l 10Š10ť10a10s10t10n10ý 6104108104108

Proč? Když už kalkulovat, tak pořádně..

0/0
23.11.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.