Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výluky ani levný benzin lidi z vlaků nevyhnaly, jezdí delší cesty

Rok hrůzy na české železnici kvůli výlukám a velkým zpožděním letos lidi od cestování na české železnici neodradil. Ukazují to čísla za prvních devět měsíců letošního roku, která zveřejnily České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i50r40o86s62l32a13v 60Z30i91k81m64u24n50d 6348752437728

Státní dopravce neexistuje ...

0/0
25.11.2015 17:47

P75e61t51r 15N58e33c79h74a41n77i25c27k91ý 7163696848610

Spousta lidí si uvědomila, že auto se musí řídit a musí se s ním řešit parkování. Během cesty autem musíte být neustále ve vysoké pozornosti, stále točit volantem, kvedlat šaltpákou a skákat po pedálech. Nemluvě o stresových situacích, které vám nejen ostatní řidiči mohou přivodit. Ve vlaku sednu a je mi všechno jedno, čtu, hraju si na mobilu, spím, dojdu si na záchod, můžu pít. Když jsem strašně unavený tak raději sednu do veřejné dopravy než se snažím udržovat pozornost za volantem. Auto považuji za výborný doplněk co mě odveze v době, kdy žádná veřejné doprava nejede a do míst kam veřejná doprava nejezdí, případně na přestěhování většího množství věcí. Bohužel trend v některých ohledech automobilové dopravě nahrává. Tím je osekávání okrajových spojů (autem mohu jet kdykoli chci) a tarifně velmi málo zvýhodněné skupinové cestování, kdy pro rodinu nebo skupinu přátel  je výhodnější jet autem takřka kdykoli a kamkoliv (hlavně do zahraničí).

+9/0
23.11.2015 13:14

P34a82v47e30l 45Š93ť43a73s94t71n77ý 6444918364388

Nebydlím u nádraží / zastávky. Musel bych i tak řešit parkování. Ve vlaku si nedovolím zdřímnout, protože se nechci probudit chudší o své  věci. Nemusím mrznout na nádraží a čekat až mi někdo otevře přetopenou/přemrzlou soupravu, kde si samozřejmě nemohu zregulovat teplotu podle sebe. Ve vlaku musím poslouchat cizí hovory, čichat cizí pachy, vdechovat vykašlávané bacily...Nemusím čekat a plánovat  cesty tak, jak zrovna  jede nějaký spoj.

Hromadnou dopravu považuji za výbornou věc, pokud se bavíme o cestě do centra většího města, kam se autem jen tak nedostanete, či když jdu někam za zábavou spojenou s požíváním alkoholu.

Na cestování mezi městy či delší vzdálenosti (Do 5hodin jízdy) upřednostním auto.

+4/−3
23.11.2015 13:23

P90e50t10r 55N95e43c91h17a17n87i90c35k44ý 7123106758940

Zde už záleží o tom kde a kdy jezdíte. Někde třeba nabídka spojení je tak bídná, že se autu člověk nevyhne.

+3/0
23.11.2015 13:29

M39a88r10t92i94n 51Š40p67á18d 4412629611116

Je to přesně tak, jak to píšete. Jen doplním, že lidé si to, pokud jde o dálkovou dopravu, uvědomují se zpožděním - ten boom nastává zejména díky novým, komfortním vlakům v dálkových relacích. Proto také ČD dělají velkou chybu, když omezují kapacitu 1. třídy, protože jakmile se vlak stane konkurencí autu, vzrůstá počet cestujících v 1. třídě. I ve dvojce je samozřejmě chyba snižování kapacity souprav.

+1/0
23.11.2015 14:45

P51a85v35e51l 15Ř24a88p27e42k 7752406429535

Autem bych nejezdil ani kdyby byl benzín zadarmo. Radši volím dopravu, kde nemusím řídit, mohu během cesty pracovat či spát, nemusím přebírat trestní odpovědnost a nepřekážím v ulicích. Současný objem automobilismu je ze všeho nejvíce ukázkou sobectví a neschopnosti lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+4/−3
23.11.2015 13:10

J95a81n15a 12D35o45u95p97a69l87o86v12á 4382549154

Ve městě to funfuje, ale na vesnicích ne. Odstěhovala jsem se z Prahy (kde jsem auto nepotřebovala) na vesnici a vlaky tady nejezdí. Bus jen 4x za celý den. Bez auta to třeba právě tady vůbec nejde.

+4/0
23.11.2015 13:15

P56e51t83r 57N75e57c69h80a50n71i67c27k63ý 7193856978190

Někde to nejde, někde zas vidím extrém kdy lidé dvacet minut škrábou zamrzlé sklo, aby pak jeli 10 minut po městě místo aby jim hrdost dovolila použít tramvaj

+2/0
23.11.2015 13:30

J70a67n64a 28D34o45u25p50a39l52o45v35á 4112249134

Tak to už je pak ale o lidech. Nikdy jsem neměla problém jezdit metrem a tramvají. Už jen kvůli parkovaní v Praze. Navíc to mělo velkou výhodu, Po práci si dát dobré vínečko s přáteli a neřešit auto.....k nezaplacení R^

+2/0
23.11.2015 13:57

M35a84r11t84i50n 93Š46p36á11d 4642409661286

Také bych nejezdil autem, ani kdyby byl benzín zadarmo. Pokud to chci ale posoudit objektivně, je auto leckdy velmi šikovné a jsou případy (třeba v jihozápadních Čechách na vesnici, kam vlak nejede), kde se bez něj člověk neobejde. Problémem není auto jako takové, nýbrž jeho nadužívání.

+2/0
23.11.2015 14:50

M41a87r82i88e 77V41a69ř89e85k32o16v67á 3177469154331

A co kolo, pro vesnici jako stvořené.

+1/0
23.11.2015 13:51

P54e48t56r 63N96e38c34h83a23n68i75c30k37ý 7273696158570

Nebo moped k vlaku ;-D

0/0
23.11.2015 13:52

J32a97n63a 62D46o32u82p43a39l49o62v94á 4262429574

Kolo? ;-D Mám jet na nákupy 10 km na kole a pak to vozit v batohu? Chcete mě zabít? ;-D

+2/0
23.11.2015 14:00

P41a13v56e25l 83Š12ť31a12s63t97n74ý 6194648484618

To by vám je (nekolik) nesměli ukrást a policie následně ocenit na takovou sumu, aby se to snad ani nemuselo vyšetřovat...

0/0
23.11.2015 14:00

P67e61t10r 19N83e47c50h70a17n25i72c30k66ý 7883716888950

Problém je, že nabídka spojení se zhoršuje, zahušťuje se špička a mimo je prázdno. To je špatně. Poslední vlak z Prahy do Chebu v 18:15? To je k smíchu a to můžu být jakkoli velký fanoušek železnice.

+3/0
23.11.2015 13:17

M35a28r88t34i70n 54Š31p54á11d 4942109631716

No nevím, zrovna ten Cheb... byl jsem tam teď v pátek a v 17 hodin jsem měl pocit, že je 23. Nechutné, nebezpečné místo (= celá čtvrť mezi nádražím a Ašskou výpadovkou). V jedné z bočních uliček se ke mně začali sbíhat dva mladíci, měl jsem co dělat, abych utekl na osvětlenou ulici. Být to až po dojezdu z Prahy někdy ve 20.15, pro který tady horujete, tak bych asi skončil špatně. Máte ale pravdu v tom, že ty okrajové polohy se příliš osekávají, třeba odjezd po 19. hodině Cheb - Plzeň (z Plzně v 21) - Praha by byl fajn.

0/−1
23.11.2015 14:56

M23i27r93o76s80l10a93v 16Z58i19k90m42u48n98d 6208812637238

Stejně tak z Chebu se jezdívalo i o 2 hodiny později, leč pak MD začalo "šetřit", tak se vlak neobjednal, i když byl výhodným spojením. Do Chebu se jezdívalo také později, vlak navazoval na přípoj ze Slovenska. V rámci pseudoúspor se zrušila řada obsazených podvečerních / ranních  vlaků na Moravu, resp. z/do Žiliny, které ani "konkurenční dopravci" nenahradili ...

+1/0
25.11.2015 17:56

M90a19r77t82i46n 59H37e96j17d78u63k 7827520490162

Jednou melete o tom, že auto máte, ale používáte jen příležitostně, teď byste zas nejel nikdy, jste jen tlučhuba.

0/−3
23.11.2015 13:33

P45a12v54e35l 89Ř18a70p93e89k 7762196979915

Auto mám, ale najedu asi 1500 km ročně. Jinak jezdím vlakem. A to jsem podnikatel.

+2/0
23.11.2015 14:25

P32e54t20r72a 46N81o19v53á92k39o80v44á 7498826924258

Článek nic moc, ale ten chlapec na fotce se mi líbí.

+1/−1
23.11.2015 12:28

P52a74v65e50l 35Š12ť96a64s55t73n14ý 6294258874168

Jo on tam za tou pěknou slečnou ještě někdo je..:)

+2/0
23.11.2015 12:30

J44a74k61u68b 90R46o70u40s 3623520714732

:-(:-(:-(:-(:-(

0/0
23.11.2015 20:04

I77v78a46n 12R52u56s66s29n57á55k 7273723762881

Pokud existuje ekonomická černá díra, tak jsou to České dráhy. Škoda, že místo toho, aby zveřejnili statistiku nárůstu počtu cestujících, nezveřejní statistiky počtu "nespokojených" (naštvaných, nasr....), to by teprve byl ukazatel! A to vše pod taktovkou státu (ministerstva dopravy a financí) a odborářských bossů, kteří si nás cestující berou jako rukojmí k vyjednávání o svých prebendách a výhodách. Každý z nich by měl alespoň měsíc v roce, nejlépe v zimním období, jezdit do práce vlakem a využít svých režijních jízdenek a zjistit, jaká je pravda o kvalitě, rychlosti a hlavně spolehlivosti našich slavných dopravců, prostě kultuře cestování

+3/−13
23.11.2015 12:27

P14a33v52e82l 14K18h40a55i60l 2378949202718

O spokojenosti či nespokojenosti snad hovoří počet cestujících (pokud se nejedná o masochisty), ne?:-)

+6/0
23.11.2015 13:05

K35a89r63e33l 79Ř51e46h50á14č84e14k 9772540141232

Tím že stoupá počet cestujících, je asi zřejmé že jsou lidé spokojeni. Nebo by snad jinak jezdily vlakem?

+2/0
23.11.2015 22:08

Z47d47e30n18ě45k 26J46o32n84á73š 9561469936700

Ale jo, tak vlaky jsou modernější, koridory se pomalu lepší, ekonomika ožívá, více se zase jezdí i byznys.... a než se například z Prahy lámat do Vídně autem, tak je vlak příjemnější, pohodlnější a mnohdy i rychlejší. 

Ale to jsou hlavní tratě. Zkusme se bavit i o vedlejších, kde se například zrušili vlaky, co vozili lidi z odpoledních směn. Co je někomu platné, že se tam dostane do práce, když se pak nedostane z práce domů. Pak mu nezbude nic jiného, než to auto.

+1/0
23.11.2015 12:15

P90a62v29e67l 78F35a62r36a 9427877634111

Přesně hlavní trasy se stále lepší a je to určitě výhodné, ovšem ty menší tratě úplně "zabili" vlak se stává nepoužitelný.

+1/0
23.11.2015 12:26

R67a47d21i86m 69S55v87o62b14o23d64a 9403379676832

vlak je vyhodny kdyz nekdo cestuje sam a nema toho hodne. kdyz jedu s manzelkou a dcerou tka jednoznacne auto. vlakem bych to v zadnem pripade nedelal.

to co mi trva v aute 2.5 hodiny bych vlakem delal >4.5h. spis 5h.

ono totiz je potreba zapocitat cestu na a z nadrazi

+2/0
23.11.2015 12:11

P83a82v57e20l 34Ř95a13p42e83k 7282626399195

Nožičky vám narostly proto, abyste chodil, nikoli abyste šlapal na pedály. Cestu pěšky tudíž nelze počítat, protože chodit prostě musíte, pokud nechcete v 60 skapat.

0/0
23.11.2015 13:12

M62a20r88t96i19n 55Š77p56á59d 4432949161596

Ony ty sedačky v nízkých autech nejsou dvakrát ergonomické. Jezdit tím dlouho a často, akorát bych si zadělával na problémy. Tělo je stavěno především pro chůzi, která mu velmi prospívá. Řada lidí tohle ovšem nechce slyšet. Nikoho nemá smysl přesvědčovat. Raději se seberu a jdu někam pěšky. Nejlépe - pokud to jde - hezkou krajinou. ;-)

0/0
23.11.2015 15:02

D43a42v76i97d 87Č40e20r51n78ý 8534839761390

od 2 osob je jakákoliv jízda levnější autem. Podle mého statistika o ničem, asi podobná jako když MPSV vytáhlo, že od tý doby co zavedlo první 3 dny nemoci zdarma, tak se zmenšila nemocnost

0/−3
23.11.2015 11:53

L14u64k14á36š 68Š17m26a78h98e92l 2347674312804

Jezdíte-li na kanystru, asi máte pravdu. Ale když započtete amortizaci gum, oleje, vody do ostřikovačů apod. a hlavně celkové stárnutí motoru, už to tak patrně nebude.

+8/0
23.11.2015 11:56

D88a36v34i48d 62Č13e74r62n70ý 8654859391310

tak když to počítáte takto, tak i čas je komodita...

0/0
23.11.2015 11:56

M15a30r79t51i23n 51K32a74r87á89s80e44k 9498523398668

No pak to vyjde zpravidla o to hur ne? (az na vyjimky v dalkovych trasach).... ja mam treba idealni spojeni vlakem (bydlim kousek o nadrazi, zaroven prace je par zastavek tramvaji od nadrazi). Nicmene tech 30 km trva vlakem a mhd (od dveri ke dverim) hodinu a pul, autem pul hodiny (usetrene 2 hodiny denne).

+1/0
23.11.2015 12:03

D31a24v54i14d 30Č73e64r51n93ý 8474499381840

No vždyť to píšu, pokud něco vychází stejně cenově a přitom autem tam jste o 2 hodiny dříve, tak je to nesporná výhoda auta, ne?

a zase: vy hodnotíte podle ideálních podmínek, tj. bydlet hned u nádraží, ale to ne každý tak má, stejně tak ne každý bydlí v Praze či v Ostravě.

0/0
23.11.2015 12:09

Z97d22e25n36ě29k 46J51o39n75á84š 9111729746230

jenomže ve vlaku se dá pracovat, za volantem těžko

+1/0
23.11.2015 12:11

D92a28v30i23d 55Č72e71r96n51ý 8384619831560

ale tak to je jasný, že jsou situace kdy je to lepší, ale proč si sakra pořád vybíráte specifické situace?

0/0
23.11.2015 12:14

P24a10v29e13l 82Š46ť12a91s68t28n22ý 6334918254308

Za volantem si  zase můžete "hulákat na lesy" :-)

0/0
23.11.2015 12:18

D54a39v53i41d 55Č59e70r33n72ý 8344929641230

hlavně celkově jsou ty podmínky neporovnatelný. Když si chci třeba cestou domu nakoupit tak vlakem/tramvají to moc nejde

+1/0
23.11.2015 12:37

P74a45v89e36l 38Š56ť80a27s36t72n31ý 6344988184888

Vše má své pro a proti. A jak píšete, při cestě dvou a více už jen proti..:)

+1/0
23.11.2015 12:39

J57a51n 51V21a84l30a37l95í53k 6756569770886

ale když pojedete v aute tak take nemuzete nakoupit

0/0
23.11.2015 12:54

D88a89v97i41d 47Č87e12r88n90ý 8974589351140

teď hodnotím podle sebe, stejně jako to tu dělají ostatní. Vylezu z práce a zajedu si nakoupit, mám to při cestě. A vezmu si do auta toho kolik chci. Kdežto když bych měl jet vlakem, tak abych se stresoval jestli nebude fronta abych so stihnul a vezmu jenom co poberu

0/0
23.11.2015 12:58

P82a38v45e33l 63Š45ť39a17s71t58n58ý 6114548174938

A jéje. Víte, že s autem můžete zastavit, když potřebujete? Tedy ne uprostřed křižovatky.:) Tam  zastaví auto, když potřebuje..:)

0/0
23.11.2015 13:04

J38a55n 82V40a36l66a70l11í60k 6686609530626

No tezko budu ve vlaku pracovat… tam nemam panel z vyroby

0/−1
23.11.2015 12:52

M25a54r66t17i52n 91K42a59r73á27s41e49k 9408923798178

Jako pri dalkove jizde jo, pri kratsich dojizdeckach tezko....

0/0
23.11.2015 13:19

R16o38m96a55n 96J58e98s97c19h66k92e 9438785487215

Já jezdím vlakem asi 95% a zbytek autem. Všude se vlakem člověk nedostane, některé spoje jsou moc složité a přípoje občas ujedou.

Na druhé straně je vlak dost drahý, Brno - Wien asi 1000 Kč. Pak je výhodnější jet autem.

Buďme rádi, že jezdí lidé auty i vlaky. Všichni se na silnice nevlezeme.

Škoda aut s jednou osobou. To je špatné.

+1/0
24.11.2015 16:38

M15a94r51t38i61n 36K73a19r17á68s78e81k 9658983858368

Tak jasne to nerozporuju - proto ja jezdim vsude autem - i kdyz je to vyrazne drazsi tak setri cas.

0/0
23.11.2015 12:15

P77a31v52e61l 31Š55ť17a61s66t55n68ý 6974848984988

Nejen čas, ale i méně prošoupané boty, menší potřeba zimního oblečení, nižší potřeba návštěvy čístíren. A o ušlém zisku kvůli nemocenské, na kterou musíte po cestě s nemocnými spolucestujícími v MHD ani nemluvě.

0/0
23.11.2015 12:05

D79a34v16i35d 53Č87e63r28n80ý 8414289891850

to je trapný.

0/0
23.11.2015 12:06

P28a75v42e97l 32Š40ť24a22s35t85n88ý 6584878894708

Proč? Když už kalkulovat, tak pořádně..

0/0
23.11.2015 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.