Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky ani levný benzin lidi z vlaků nevyhnaly, jezdí delší cesty

Rok hrůzy na české železnici kvůli výlukám a velkým zpožděním letos lidi od cestování na české železnici neodradil. Ukazují to čísla za prvních devět měsíců letošního roku, která zveřejnily České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i48r98o56s93l77a23v 74Z26i80k95m35u80n48d 6498242607548

Státní dopravce neexistuje ...

0/0
25.11.2015 17:47

P64e23t47r 86N30e22c47h10a94n58i22c54k20ý 7743316108490

Spousta lidí si uvědomila, že auto se musí řídit a musí se s ním řešit parkování. Během cesty autem musíte být neustále ve vysoké pozornosti, stále točit volantem, kvedlat šaltpákou a skákat po pedálech. Nemluvě o stresových situacích, které vám nejen ostatní řidiči mohou přivodit. Ve vlaku sednu a je mi všechno jedno, čtu, hraju si na mobilu, spím, dojdu si na záchod, můžu pít. Když jsem strašně unavený tak raději sednu do veřejné dopravy než se snažím udržovat pozornost za volantem. Auto považuji za výborný doplněk co mě odveze v době, kdy žádná veřejné doprava nejede a do míst kam veřejná doprava nejezdí, případně na přestěhování většího množství věcí. Bohužel trend v některých ohledech automobilové dopravě nahrává. Tím je osekávání okrajových spojů (autem mohu jet kdykoli chci) a tarifně velmi málo zvýhodněné skupinové cestování, kdy pro rodinu nebo skupinu přátel  je výhodnější jet autem takřka kdykoli a kamkoliv (hlavně do zahraničí).

+9/0
23.11.2015 13:14

P86a74v42e55l 86Š46ť98a68s33t57n84ý 6254398634748

Nebydlím u nádraží / zastávky. Musel bych i tak řešit parkování. Ve vlaku si nedovolím zdřímnout, protože se nechci probudit chudší o své  věci. Nemusím mrznout na nádraží a čekat až mi někdo otevře přetopenou/přemrzlou soupravu, kde si samozřejmě nemohu zregulovat teplotu podle sebe. Ve vlaku musím poslouchat cizí hovory, čichat cizí pachy, vdechovat vykašlávané bacily...Nemusím čekat a plánovat  cesty tak, jak zrovna  jede nějaký spoj.

Hromadnou dopravu považuji za výbornou věc, pokud se bavíme o cestě do centra většího města, kam se autem jen tak nedostanete, či když jdu někam za zábavou spojenou s požíváním alkoholu.

Na cestování mezi městy či delší vzdálenosti (Do 5hodin jízdy) upřednostním auto.

+4/−3
23.11.2015 13:23

P25e28t50r 13N86e14c27h86a19n92i81c64k61ý 7703696318130

Zde už záleží o tom kde a kdy jezdíte. Někde třeba nabídka spojení je tak bídná, že se autu člověk nevyhne.

+3/0
23.11.2015 13:29

M79a98r61t48i27n 97Š77p76á48d 4282959641616

Je to přesně tak, jak to píšete. Jen doplním, že lidé si to, pokud jde o dálkovou dopravu, uvědomují se zpožděním - ten boom nastává zejména díky novým, komfortním vlakům v dálkových relacích. Proto také ČD dělají velkou chybu, když omezují kapacitu 1. třídy, protože jakmile se vlak stane konkurencí autu, vzrůstá počet cestujících v 1. třídě. I ve dvojce je samozřejmě chyba snižování kapacity souprav.

+1/0
23.11.2015 14:45

P84a65v93e46l 39Ř91a33p28e23k 7452686879335

Autem bych nejezdil ani kdyby byl benzín zadarmo. Radši volím dopravu, kde nemusím řídit, mohu během cesty pracovat či spát, nemusím přebírat trestní odpovědnost a nepřekážím v ulicích. Současný objem automobilismu je ze všeho nejvíce ukázkou sobectví a neschopnosti lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+4/−3
23.11.2015 13:10

J62a14n80a 46D96o63u36p80a44l40o12v35á 4972299724

Ve městě to funfuje, ale na vesnicích ne. Odstěhovala jsem se z Prahy (kde jsem auto nepotřebovala) na vesnici a vlaky tady nejezdí. Bus jen 4x za celý den. Bez auta to třeba právě tady vůbec nejde.

+4/0
23.11.2015 13:15

P36e48t85r 31N31e56c17h26a69n24i41c77k96ý 7843666638910

Někde to nejde, někde zas vidím extrém kdy lidé dvacet minut škrábou zamrzlé sklo, aby pak jeli 10 minut po městě místo aby jim hrdost dovolila použít tramvaj

+2/0
23.11.2015 13:30

J59a93n45a 72D94o12u30p41a38l80o49v35á 4912219404

Tak to už je pak ale o lidech. Nikdy jsem neměla problém jezdit metrem a tramvají. Už jen kvůli parkovaní v Praze. Navíc to mělo velkou výhodu, Po práci si dát dobré vínečko s přáteli a neřešit auto.....k nezaplacení R^

+2/0
23.11.2015 13:57

M71a60r90t73i58n 47Š65p75á54d 4872219311646

Také bych nejezdil autem, ani kdyby byl benzín zadarmo. Pokud to chci ale posoudit objektivně, je auto leckdy velmi šikovné a jsou případy (třeba v jihozápadních Čechách na vesnici, kam vlak nejede), kde se bez něj člověk neobejde. Problémem není auto jako takové, nýbrž jeho nadužívání.

+2/0
23.11.2015 14:50

M84a39r95i76e 76V19a74ř14e82k98o41v46á 3647889924751

A co kolo, pro vesnici jako stvořené.

+1/0
23.11.2015 13:51

P67e89t77r 13N10e15c45h92a91n14i54c93k27ý 7903846838790

Nebo moped k vlaku ;-D

0/0
23.11.2015 13:52

J64a56n98a 83D72o58u82p45a36l87o61v59á 4372939574

Kolo? ;-D Mám jet na nákupy 10 km na kole a pak to vozit v batohu? Chcete mě zabít? ;-D

+2/0
23.11.2015 14:00

P72a98v86e96l 42Š27ť64a78s92t12n83ý 6714638804858

To by vám je (nekolik) nesměli ukrást a policie následně ocenit na takovou sumu, aby se to snad ani nemuselo vyšetřovat...

0/0
23.11.2015 14:00

P91e24t57r 65N10e42c93h90a93n41i94c67k73ý 7273836438640

Problém je, že nabídka spojení se zhoršuje, zahušťuje se špička a mimo je prázdno. To je špatně. Poslední vlak z Prahy do Chebu v 18:15? To je k smíchu a to můžu být jakkoli velký fanoušek železnice.

+3/0
23.11.2015 13:17

M19a96r30t27i14n 86Š50p61á10d 4762159811876

No nevím, zrovna ten Cheb... byl jsem tam teď v pátek a v 17 hodin jsem měl pocit, že je 23. Nechutné, nebezpečné místo (= celá čtvrť mezi nádražím a Ašskou výpadovkou). V jedné z bočních uliček se ke mně začali sbíhat dva mladíci, měl jsem co dělat, abych utekl na osvětlenou ulici. Být to až po dojezdu z Prahy někdy ve 20.15, pro který tady horujete, tak bych asi skončil špatně. Máte ale pravdu v tom, že ty okrajové polohy se příliš osekávají, třeba odjezd po 19. hodině Cheb - Plzeň (z Plzně v 21) - Praha by byl fajn.

0/−1
23.11.2015 14:56

M85i28r63o50s95l46a12v 71Z93i24k77m18u91n65d 6478592897618

Stejně tak z Chebu se jezdívalo i o 2 hodiny později, leč pak MD začalo "šetřit", tak se vlak neobjednal, i když byl výhodným spojením. Do Chebu se jezdívalo také později, vlak navazoval na přípoj ze Slovenska. V rámci pseudoúspor se zrušila řada obsazených podvečerních / ranních  vlaků na Moravu, resp. z/do Žiliny, které ani "konkurenční dopravci" nenahradili ...

+1/0
25.11.2015 17:56

M18a68r29t62i65n 60H67e87j37d16u13k 7987650880192

Jednou melete o tom, že auto máte, ale používáte jen příležitostně, teď byste zas nejel nikdy, jste jen tlučhuba.

0/−3
23.11.2015 13:33

P16a54v75e14l 32Ř30a47p41e91k 7252816529195

Auto mám, ale najedu asi 1500 km ročně. Jinak jezdím vlakem. A to jsem podnikatel.

+2/0
23.11.2015 14:25

P21e30t13r12a 19N24o95v23á67k33o62v13á 7818186194948

Článek nic moc, ale ten chlapec na fotce se mi líbí.

+1/−1
23.11.2015 12:28

P67a93v57e88l 97Š85ť21a71s54t67n40ý 6704368364468

Jo on tam za tou pěknou slečnou ještě někdo je..:)

+2/0
23.11.2015 12:30

J83a17k58u75b 17R12o10u89s 3513910954472

:-(:-(:-(:-(:-(

0/0
23.11.2015 20:04

I30v23a11n 50R22u38s45s34n31á33k 7633213352191

Pokud existuje ekonomická černá díra, tak jsou to České dráhy. Škoda, že místo toho, aby zveřejnili statistiku nárůstu počtu cestujících, nezveřejní statistiky počtu "nespokojených" (naštvaných, nasr....), to by teprve byl ukazatel! A to vše pod taktovkou státu (ministerstva dopravy a financí) a odborářských bossů, kteří si nás cestující berou jako rukojmí k vyjednávání o svých prebendách a výhodách. Každý z nich by měl alespoň měsíc v roce, nejlépe v zimním období, jezdit do práce vlakem a využít svých režijních jízdenek a zjistit, jaká je pravda o kvalitě, rychlosti a hlavně spolehlivosti našich slavných dopravců, prostě kultuře cestování

+3/−13
23.11.2015 12:27

P41a57v51e82l 34K85h40a86i78l 2948339412118

O spokojenosti či nespokojenosti snad hovoří počet cestujících (pokud se nejedná o masochisty), ne?:-)

+6/0
23.11.2015 13:05

K92a66r13e16l 95Ř11e47h89á57č53e26k 9282420901122

Tím že stoupá počet cestujících, je asi zřejmé že jsou lidé spokojeni. Nebo by snad jinak jezdily vlakem?

+2/0
23.11.2015 22:08

Z24d59e53n47ě49k 97J70o52n47á67š 9661209166430

Ale jo, tak vlaky jsou modernější, koridory se pomalu lepší, ekonomika ožívá, více se zase jezdí i byznys.... a než se například z Prahy lámat do Vídně autem, tak je vlak příjemnější, pohodlnější a mnohdy i rychlejší. 

Ale to jsou hlavní tratě. Zkusme se bavit i o vedlejších, kde se například zrušili vlaky, co vozili lidi z odpoledních směn. Co je někomu platné, že se tam dostane do práce, když se pak nedostane z práce domů. Pak mu nezbude nic jiného, než to auto.

+1/0
23.11.2015 12:15

P44a15v27e79l 36F52a66r27a 9277667194861

Přesně hlavní trasy se stále lepší a je to určitě výhodné, ovšem ty menší tratě úplně "zabili" vlak se stává nepoužitelný.

+1/0
23.11.2015 12:26

R28a82d13i34m 64S90v93o38b71o28d51a 9853919136312

vlak je vyhodny kdyz nekdo cestuje sam a nema toho hodne. kdyz jedu s manzelkou a dcerou tka jednoznacne auto. vlakem bych to v zadnem pripade nedelal.

to co mi trva v aute 2.5 hodiny bych vlakem delal >4.5h. spis 5h.

ono totiz je potreba zapocitat cestu na a z nadrazi

+2/0
23.11.2015 12:11

P24a64v47e39l 90Ř40a55p23e48k 7982476169485

Nožičky vám narostly proto, abyste chodil, nikoli abyste šlapal na pedály. Cestu pěšky tudíž nelze počítat, protože chodit prostě musíte, pokud nechcete v 60 skapat.

0/0
23.11.2015 13:12

M45a95r41t86i37n 61Š78p87á48d 4232139741256

Ony ty sedačky v nízkých autech nejsou dvakrát ergonomické. Jezdit tím dlouho a často, akorát bych si zadělával na problémy. Tělo je stavěno především pro chůzi, která mu velmi prospívá. Řada lidí tohle ovšem nechce slyšet. Nikoho nemá smysl přesvědčovat. Raději se seberu a jdu někam pěšky. Nejlépe - pokud to jde - hezkou krajinou. ;-)

0/0
23.11.2015 15:02

D77a70v25i63d 41Č87e32r30n51ý 8614789371280

od 2 osob je jakákoliv jízda levnější autem. Podle mého statistika o ničem, asi podobná jako když MPSV vytáhlo, že od tý doby co zavedlo první 3 dny nemoci zdarma, tak se zmenšila nemocnost

0/−3
23.11.2015 11:53

L56u72k68á64š 35Š27m84a55h91e74l 2857644572394

Jezdíte-li na kanystru, asi máte pravdu. Ale když započtete amortizaci gum, oleje, vody do ostřikovačů apod. a hlavně celkové stárnutí motoru, už to tak patrně nebude.

+8/0
23.11.2015 11:56

D34a43v74i51d 44Č63e74r62n83ý 8974839671580

tak když to počítáte takto, tak i čas je komodita...

0/0
23.11.2015 11:56

M83a27r92t44i62n 58K19a15r16á28s83e86k 9858893698848

No pak to vyjde zpravidla o to hur ne? (az na vyjimky v dalkovych trasach).... ja mam treba idealni spojeni vlakem (bydlim kousek o nadrazi, zaroven prace je par zastavek tramvaji od nadrazi). Nicmene tech 30 km trva vlakem a mhd (od dveri ke dverim) hodinu a pul, autem pul hodiny (usetrene 2 hodiny denne).

+1/0
23.11.2015 12:03

D94a38v98i82d 58Č96e86r76n20ý 8434729521930

No vždyť to píšu, pokud něco vychází stejně cenově a přitom autem tam jste o 2 hodiny dříve, tak je to nesporná výhoda auta, ne?

a zase: vy hodnotíte podle ideálních podmínek, tj. bydlet hned u nádraží, ale to ne každý tak má, stejně tak ne každý bydlí v Praze či v Ostravě.

0/0
23.11.2015 12:09

Z87d70e79n67ě67k 10J37o98n40á33š 9151489336280

jenomže ve vlaku se dá pracovat, za volantem těžko

+1/0
23.11.2015 12:11

D25a90v63i58d 72Č14e76r88n69ý 8844839101850

ale tak to je jasný, že jsou situace kdy je to lepší, ale proč si sakra pořád vybíráte specifické situace?

0/0
23.11.2015 12:14

P40a25v34e28l 84Š65ť21a27s56t13n29ý 6274888424848

Za volantem si  zase můžete "hulákat na lesy" :-)

0/0
23.11.2015 12:18

D63a15v92i44d 34Č77e70r84n55ý 8844989481260

hlavně celkově jsou ty podmínky neporovnatelný. Když si chci třeba cestou domu nakoupit tak vlakem/tramvají to moc nejde

+1/0
23.11.2015 12:37

P97a11v94e82l 67Š24ť95a82s16t14n29ý 6824228104678

Vše má své pro a proti. A jak píšete, při cestě dvou a více už jen proti..:)

+1/0
23.11.2015 12:39

J86a44n 41V83a70l90a34l63í90k 6496759170686

ale když pojedete v aute tak take nemuzete nakoupit

0/0
23.11.2015 12:54

D40a77v43i84d 26Č94e28r55n18ý 8464599741460

teď hodnotím podle sebe, stejně jako to tu dělají ostatní. Vylezu z práce a zajedu si nakoupit, mám to při cestě. A vezmu si do auta toho kolik chci. Kdežto když bych měl jet vlakem, tak abych se stresoval jestli nebude fronta abych so stihnul a vezmu jenom co poberu

0/0
23.11.2015 12:58

P12a57v10e73l 61Š21ť77a13s96t21n52ý 6254778354738

A jéje. Víte, že s autem můžete zastavit, když potřebujete? Tedy ne uprostřed křižovatky.:) Tam  zastaví auto, když potřebuje..:)

0/0
23.11.2015 13:04

J46a13n 42V91a16l36a52l37í69k 6436659270816

No tezko budu ve vlaku pracovat… tam nemam panel z vyroby

0/−1
23.11.2015 12:52

M22a78r96t81i19n 34K88a75r63á27s87e63k 9398653428668

Jako pri dalkove jizde jo, pri kratsich dojizdeckach tezko....

0/0
23.11.2015 13:19

R89o69m48a68n 54J19e14s13c66h67k19e 9588295407395

Já jezdím vlakem asi 95% a zbytek autem. Všude se vlakem člověk nedostane, některé spoje jsou moc složité a přípoje občas ujedou.

Na druhé straně je vlak dost drahý, Brno - Wien asi 1000 Kč. Pak je výhodnější jet autem.

Buďme rádi, že jezdí lidé auty i vlaky. Všichni se na silnice nevlezeme.

Škoda aut s jednou osobou. To je špatné.

+1/0
24.11.2015 16:38

M94a93r95t89i28n 23K70a15r52á45s96e82k 9858543378758

Tak jasne to nerozporuju - proto ja jezdim vsude autem - i kdyz je to vyrazne drazsi tak setri cas.

0/0
23.11.2015 12:15

P69a20v70e78l 73Š26ť57a36s13t74n93ý 6244508244408

Nejen čas, ale i méně prošoupané boty, menší potřeba zimního oblečení, nižší potřeba návštěvy čístíren. A o ušlém zisku kvůli nemocenské, na kterou musíte po cestě s nemocnými spolucestujícími v MHD ani nemluvě.

0/0
23.11.2015 12:05

D56a32v86i91d 68Č43e74r23n53ý 8294639941330

to je trapný.

0/0
23.11.2015 12:06

P56a35v27e57l 39Š90ť48a47s58t60n65ý 6784468684868

Proč? Když už kalkulovat, tak pořádně..

0/0
23.11.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.