Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jiný kontinent, stejné manipulace. VW podváděl i v Evropě, tvrdí test

Německý koncern Volkswagen v Evropě pravděpodobně používal stejné triky jako v USA, kterými ošálil emisní testy. Ukázala to laboratorní zkouška provedená pro britskou stanici BBC Panorama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98l42e88š 92B70e31ň66o33v46i47č 6117924280425

V poslední době, když jedu za nafťákem si pořádně všímám, jak smrdí a čadí. Proto x krát denně přepínám na vnitřní okruh vzduchu. Nejvíce co tak pozoruji čadí staré passaty, fordy, ale i oktávky a samozřejmě náklaďáky (po nich by to mohli rovnou zametat). Jezdím na BA95 a asi ještě dlouho zůstanu.

0/0
26.11.2015 23:39

I89v62o 92Z14d87e31b17o49r87s61k72ý 3473441680101

Jaká manipulace, rozkládali EU zevnitř.

0/0
25.11.2015 0:23

M89a62r38e42k 54H75r80u24b60y 6457842921338

Manipulace jsou (logicky) stejne, ale chovani k zakaznikum bude rapidne jine :-P

0/0
25.11.2015 0:19

P46e51t94r 74N53e46t63í25k 3615897844377

Vysvětlete mi někdo, proč chtějí odškodnění majitelé těch aut. Snad bychom to měli požadovat my ostatní, co jsme museli dýchat zvýšené množství spalin, ale oni, když jim kvůli tomu lépe jelo auto?

+1/−1
24.11.2015 23:45

J41i59n54d37ř29i32c86h 97Š33k56o84p71e60k 4735661190475

každý nárok se musí prokázat. A pochybuji, že majitelé prokáží nějakou škodu,když auto normálně jezdí, projde STK atd.

0/0
25.11.2015 7:33

J42a67n 13K38r83u13p45k66a 4966938965142

No, z hlediska jizdnich vlastnosti tam problem nebude. Problem bude zrejme v tom, ze si v dobre vire kupovali auto splnujici nejakou emisni normu. Ta splnena nebyla, to auto vubec nemelo byt schvaleno pro prodej. S tim zbytkem mate pravdu, biti jsou (emisema) nakonec vsichni.

0/0
25.11.2015 8:47

J83i37n72d53ř14i22c26h 36Š86k40o22p96e94k 4985891660325

už se těším, jak bude dokazovat, že auto kupoval kvůli tomu, že plní EURO 5 a že by si auto s EURO 4 nekoupil. ;-D Samozřejmě za předpokladu, že provozovat by šla obě

0/0
25.11.2015 9:17

J24a78n 79K54r76u28p31k81a 4986568555182

Co nechapete na tom, ze ten koupeny vyrobek nemel stanovene parametry. Stejne tak si treba kupuju drazsi plnotucne mleko s 3,5% tuku, tak nechci, abych uvnitr nasel polotucne s 1,5%. Ty auta takhle vubec nemely byt schvalene pro prodej.

0/0
25.11.2015 10:33

M69a31r38t89i93n 48V28e22j28m55o60l49a 1823591113548

Musíte prokázat vzniklou škodu.

0/0
25.11.2015 16:53

L16u42k83á23š 78M44i82c25h27a59l 3177186503708

Ještě že jiné automobilky obešly fyzikální zákony a tohle se jich netýká.... Prostě smích tahle kauza :D

+4/−1
24.11.2015 19:44

V15l65a69d27i27s19l83a17v 11B60u70r54y13š67e28k 3393706262274

nic neobešly, dokonce i VW má nepodvodný motory, které limity splňují, což jaksi vyvrací domněnku, že by se to splnit nedalo, já třeba mám diesla euro 5 a neni v něm podvodnej program, ale je to trochu složitější a hlavně zbytečný rozebírat, nechápu ale lidi, kteří se snaží bagatelizovat podvody a nevadí jim, že je někdo obelhává

+4/0
24.11.2015 20:41

M75a74r65e71k 42H39r35u47b23y 6717432411198

Problem je v samotnem EURO5+. Pro same bazirovani na CO2 se radostne ignoruji daleko nebezpecnejsi zplodiny :-/

0/0
25.11.2015 0:20

M70a56r50t94i78n 64K42a91r69á98s41e33k 9518333408258

Jake konkretne fyzikalni zakony? Skodliviny jdou podle fyzikalnich zskonu filtrovat i mnohonasobne lepe nez to delaji dnesni auta...

0/0
24.11.2015 23:07

V95l86a87d89i90m74í95r 49M92ü37l87l90e70r 6703445663290

Já si na WV, nebo Škodováckém webu zadám WIN auta o ten mi řekne, že tam mám nebo nemám onen SW a tady někdo přišel na to, že VW podváděl. To je postřeh od novinářů co? A jak tak koukám, tak ti britský jsou stejný machři jako ti naši. Nebo, že by nebylo o čem psát?

Ostatně nepodvádí jen koncern VW. Když posadili Opel na stolici a rozjeli jí i zadní kola, tak emise taky vyběhly nahoru a překračovali limity.

+2/0
24.11.2015 19:23

O61n83d55ř27e33j 59L16o83š35o15t75h 9330482904152

Kdo by byl býval čekal, že auto vypustí více emisí ve vysoké rychlosti než nízké. Když jedu 80 a spotřebu mám 5 litrů a nebo jedu 150 a spotřebu mát 10 litrů, tak musím mít na kilometr 2x vyšší emise.

+3/−1
24.11.2015 19:17

M93a32r26t83i55n 51K27l94u60v10á11n51e76k 9512308973633

Zle ste to pochopil. Oni meranie spravili podľa normy, len auto predtým zblbli normálnou jazdou. Aspoň ja som to pochopil tak.

+2/0
24.11.2015 19:23

O74n13d88ř49e84j 96L72o37š80o15t65h 9680292254542

Máte samozřejmě pravdu, špatně jsem to pochopil.

Ale 2.4x vyšší emise se mi zdají dost vysoké, až se mi tomu nechce věřit.

0/0
24.11.2015 20:37

M45a81r96t48i54n 59K20l77u44v87á93n26e31k 9172388423153

To je.

Je to proste ako sa hovorí nalhávání do kapsy.

0/0
24.11.2015 22:14

M16a21r58t45i12n 65K19a35r52á56s73e45k 9618363418848

To ale neni pravda. CO2 je primo umerny spotrebe, ale ten se neresi. Emise skodlivin rozhodne primou umeru ke spotrebe nemaji - nekdy je ta umera dokonce neprima

0/0
24.11.2015 23:09

A56l16e94š 53J80a53v14ů63r35e54k 2602909790510

kdy se zacnou pozadovat nizsi emise napr.po tankerech ???

+8/0
24.11.2015 19:16

V29l52a72d60i61s17l65a18v 43B26u86r23y12š12e45k 3423816612614

až začnou jezdit po městech a budeme ten jejich smrad dýchat

0/0
24.11.2015 20:36

A41l74e11š 43J87a33v62ů17r94e20k 2562149280540

si myslis, ze jejich splodiny se te netykaji ??? 8-o

0/0
24.11.2015 20:44

V11l37a31d71i11s73l34a28v 47B71u77r65y67š51e11k 3273916712984

mě ne, mě tráví vagabundi co mají rozhašený jejich vagabundský auta a dýchat jejich splodiny je fakt o život, tanker uprostřed atlantiku mě fakt ještě netrávil

0/0
24.11.2015 20:53

J38a48r75o27m18í84r 37K98r10á70l 4970869224689

Tak to máte poněkud naivní názory. ;-D

0/0
25.11.2015 8:11

V68l11a74d24i69s80l86a37v 22B37u39r65y31š64e21k 1159762277834

nápodobně, jestli vám vadí vzduch z tankeru uprostřed atlantiku a navadí vám kouřící a smrdící auto na silnici po které jdete či jedete, tak je to pak ještě horší, než naivita

0/0
25.11.2015 8:33
Foto

F14i89l15i34p 19D22o86n72é 2743331579481

Prostě ty motory nejsou tak dobré, kdyby byli tak nemusí podvádět.

0/−3
24.11.2015 18:43
Foto

V84o65j96t98ě50c36h 13P32a89v21l10í35k 5484871524628

Motory dobré jsou, VW podváděl jen kvůli poměrně malému (méně než 5%) snížení spotřeby. Ale i to je jistá konkurenční výhoda ... a trh je krutý.

+4/0
24.11.2015 19:14

J71i86n94d92ř80i12c17h 78Š62k75o65p11e82k 4175221130645

motory dobré jsou.

Podvádět musí všechny automobilky, protože EU při stanovování limitů emisí ignoruje fyzikální zákony

+1/0
25.11.2015 8:04
Foto

V87o53j98t34ě64c70h 77P73a93v93l91í88k 5784851304698

Bylo by zvláštní, kdyby VW dodával do USA a EU různý software. Takže výsledek není překvapivý.

0/0
24.11.2015 18:42

P33e11t86r 38K64o66l82o57u27š46e73k 6709118493814

Co to je za "inteligentní" novináře?

Pokud změním požadavek testu, v žádném případě nemohu říci, že se jedná o podvod!

Studený vs horký motor:  Nejedná se o podvádění, ale o JINÝ test!

Podvod by byl, kdyby za stejných podmínek dosáhl výrazně jiného výsledku. Třeba tím, že budu točit i zadními koly ( standardně pouze přední ), které 100% nemají mít vliv na výsledek, pak se dá celkem s jistotou říci, že možná podvádějí.

Test, který provedli oni pouze dokazuje, že jsou novináři hloupí. To, že se optimalizuje vše, aby dosáhlo v testu nejlepšího výsledku ví každý. Maximálně to ukáže jak moc hloupý je takto emise testovat. Při co nejnižším zatížení, za ideálních podmínek atd.

+5/−7
24.11.2015 18:27

J98a95n 70N59o43v52á38k 7175264268287

jediná podstatná věc je kolik to vypouští svinstva v reálném provozu a to by se měli automobilky snažit snižovat. To že nějaký podmázlý ouřada přišel s takovouhle metodou a testování byla zřejmá chyba. A to že pak automobilky optimalizují své vozy na tento test a pak v provozu vypouští o řád více škodlivin je už úmyslný podvod.

+3/0
24.11.2015 18:36

D85a17n 25H89e82l89e44k41a58l 6166347742109

Jediná podstatná věc je, že (1) VW podváděl a to se nemá. (2) podváděl kvůli idiotsky nastaveným limitům, které rozhodně nejsou spásou téhle planety.

+3/0
24.11.2015 18:42

J30a70n 51N17o28v95á17k 7725544218917

Šel jste někdy v zimě po Praze? Za většinu toho smogu mohou auta. Planetu to nespasí ale ty limity mají smysl, pokud by je museli dodržovat všechna auta.

0/0
24.11.2015 19:09

V92l17a35d86i26m94í93r 70M22ü45l80l74e42r 6373625833360

Tak choďte pěšky a máte v Práglu horskej vzduch.

+1/0
24.11.2015 19:14

J69a89n 75N74o31v70á38k 7725114318877

chodím...

0/0
24.11.2015 20:11

M29a18r55e40k 95H32r95u74b63y 6577242631228

Vetsina prazskeho smogu z dopravy je ale autobusu MHD a kamionu...

0/0
25.11.2015 0:22

J62a61n 63N49o94v18á78k 7645224808137

No to těžko.

0/0
25.11.2015 8:34

P64e44t27r 70K46o95l23o24u72š15e51k 6139898493774

Souhlasím s vámi, ale pak to mají testovat a nemají testovat to co testují.

A oni nejen že netestují za provozu, oni navíc netestují ani nic blízké reálnému provozu. Například zrychlení na 50km/h trvá celých 25 sekund. To je věčnost.

To, že v reálu vypouští více je logické a jinak to nejde. Protože v reálu tak pomalu nikdo nejezdí. Ten test probíhá, když pouze plyn lechtají. Proto má ferrari ten samý katalyzátor jako fabie ( velikostně ) protože provoz stejně nikdo netestuje, takže stačí, aby byl co nejmenší pro daný test jak to jen lze ( kdo by zbytečně platil větší, když žádný test ani předpis to nevyžaduje )

Úmyslný podvod by byl, kdyby obcházeli test. Což asi dělali, ale tento příklad to žádným způsobem neprokazuje. Pouze říká, že když změním podmínky výrazně se změní výstup.

+2/0
24.11.2015 18:54
Foto

V19o40j86t30ě77c54h 36P62a21v68l16í88k 5764911514338

Přečtete si zejména část s vyjádřením od VW. Ať byl test jakýkoli, je to jasné přiznání.

0/0
24.11.2015 18:41

P17e37t52r 75K60o14l35o38u66š43e10k 6899178213584

To, že se VW přiznalo nemá žádný vliv na to, zdali někdo provede test dobře či ne.

Tady to nic nedokazuje. Důkaz je to, že se VW přiznalo. Oni vědí, že podváděli, přiznali to, ale ten test dokazuje pouze to, že za jiných podmínek dosáhnu jiného výsledku, nic víc.

I pitomé katalyzátory jsou dimenzované pouze na nízké zatížení, při vyšších zatíženích mají vysokou teplotu a pak nefungují. 

Když měříte výkon na motoru, tak katalyzátor vůbec nefunguje. Není důvod. Předpisy to nevyžadují. Ty chtějí bohužel aby fungoval pouze testu. Tak je ten předpis špatně postavený.

+1/−1
24.11.2015 19:00
Foto

V73o10j26t97ě48c77h 90P12a57v37l81í16k 5114391174458

Pokud test přiměl VW k přiznání, což se píše v článku, asi VW nesdílel Váš názor, že je ten test zcela mimo.

0/0
24.11.2015 19:12

P31e31t81r 43K74o47l72o27u15š14e58k 6629448543454

Oni podvádí, už to několikrát deklarovali, proč by najednou tvrdili, že ne, pokud si i u tohoto auta jistí, že podvádějí? 

Nedokážete oddělit dvě věci. Test a fakt, že podvádějí.

Prostě toto není v žádném případě test, který by se měl provádět pro odhalování podvodů. Nic to nedokazuje. Když by řekli že nepodvádí, tak jim to tímto testem nemáte jak vyvrátit. 

Prostě provedli špatný test na autě o kterém VW ví, že podvádí a přiznává to. Nic víc.

+1/0
24.11.2015 19:27
Foto

V55o98j20t42ě87c59h 92P12a55v25l35í93k 5484781974338

VW napsal, že v testu byly naměřeny vyšší emise proto, že řídící jednotka vyhodnotila, že není v testu a chovala se normálně. Ne proto, že by motor byl předem teplý.

A to je důvod, proč z jejich vyjádření usuzuji, že test, byť se odlišuje od standardního průběhu, považují za validní. Ne jako homologační test, ale jako test na podvádění ve firmware.

0/0
24.11.2015 19:40

P98e59t96r 77K68o35l77o82u36š37e98k 6929438283384

http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

Krásná ukázka u problému s Renaultem a podobným testem.

Ten samý test, zahřátý motor a výsledek u Renaultu: 

Požadavek 80mg, který plní při homologačním testu

Výsledek s horkým motorem: 2060mg - 25x více.

Upozorňuji, že VW se přiznalo u auta kde je požadavek ( Euro 5, nikoli Euro 6 jako u Renaultu ) 

Požadavek: 160mg

Výsledek s horkým motorem: 460mg 

Jedni se přiznali, druzí zapírají.

A test neprokazuje nic než to, že výsledky jsou jiné. Důkaz podvádění to prostě není. Ono je dost dobře možné, že VW podvádí a Renaut nikoli a přesto i když má Renault plnit přísnější limit tak má ve výsledku několikanásobně horší emise. Prostě pouze proto, že ty testy jsou idiotské. Testují nejlepší podmínky, místo nejhorších!!! Protože EU poslanci chtěji asi "nejhezčí" výsledky.

0/0
26.11.2015 12:39

J66a13r91o36m16í90r 95Č28e85c37h 1283368287492

Svět je na pokraji války a Idnes,řeší emise a VW.Neskutečné.:-(

+3/−3
24.11.2015 18:21
Foto

V52o33j47t16ě80c59h 13P46a75v76l30í31k 5374161604608

To je zcela v pořádku. Bylo by chybou kvůli jedné důležité zprávě nepsat o ničem jiném.

0/−1
24.11.2015 18:41

J10a67r36o86m67í90r 56Č52e90c42h 1123408217502

No když je pro vás,budoucnost světa méně důležitá než tato pseudokauza tak prosím. Až nám budou padat bomby na hlavu,tak nám budou auta a jejich emise u zadele.:-(

+2/0
24.11.2015 19:17
Foto

V49o97j59t43ě82c13h 60P86a62v68l35í30k 5374241164848

Nikterak nezpochybňuji, že zprávy z blízkého Východy jsou závažnější, než zprávy o firmware řídících jednotek VW.

Jen říkám, že si rád přečtu o obojím, stejně jako o tom, co se děje třeba ve vědě, v divadlech, nebo jaké zítra bude počasí.

Psát vždy jen o tom nejdůležitějším by byl nesmysl a ukrutná nuda.

0/0
24.11.2015 19:37

J62a88r67o35m37í60r 10Č40e80c61h 1763948247482

Myslím že o této nesmyslné pseudokauze bylo napsáno již dost a dost.Těší mě že máte široké spektrum záběru,to vám chválím.Momentálně je svět na pokraji války a psaní o této kauze jen odvádí pozornost lidí od velmi vážných problémů které by je měli zajímat daleko více.Dnešní nesmyslné sestřelení Ruského SU 24 je toho příkladem.:-(

0/0
24.11.2015 20:36

V56l71a34d35i36s31l71a93v 33B56u98r23y15š66e61k 3473626412464

kdo může říct smyslné nesmyslné, tak ze srandy jim to letadlo asi nesundali a předpokládám, že Rusi dobře vědí, proč je dole, bezdůvodně sestřeluje letadla jenom blbec a to jistě nebude tento případ, jinak by nebylo moudré kvůli napětí ne Blízkém východě rezignovat na podvody u nás, to prostě takhle nejde

0/0
24.11.2015 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.