Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jiný kontinent, stejné manipulace. VW podváděl i v Evropě, tvrdí test

Německý koncern Volkswagen v Evropě pravděpodobně používal stejné triky jako v USA, kterými ošálil emisní testy. Ukázala to laboratorní zkouška provedená pro britskou stanici BBC Panorama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A73l89e53š 62B76e72ň61o52v89i35č 6187504450275

V poslední době, když jedu za nafťákem si pořádně všímám, jak smrdí a čadí. Proto x krát denně přepínám na vnitřní okruh vzduchu. Nejvíce co tak pozoruji čadí staré passaty, fordy, ale i oktávky a samozřejmě náklaďáky (po nich by to mohli rovnou zametat). Jezdím na BA95 a asi ještě dlouho zůstanu.

0/0
26.11.2015 23:39

I93v75o 79Z93d63e56b68o73r71s60k31ý 3713371570661

Jaká manipulace, rozkládali EU zevnitř.

0/0
25.11.2015 0:23

M37a36r29e59k 91H30r20u48b27y 6967452751158

Manipulace jsou (logicky) stejne, ale chovani k zakaznikum bude rapidne jine :-P

0/0
25.11.2015 0:19

P69e15t58r 41N14e20t18í56k 3845807904487

Vysvětlete mi někdo, proč chtějí odškodnění majitelé těch aut. Snad bychom to měli požadovat my ostatní, co jsme museli dýchat zvýšené množství spalin, ale oni, když jim kvůli tomu lépe jelo auto?

+1/−1
24.11.2015 23:45

J18i98n27d91ř40i14c45h 14Š85k61o98p87e89k 4525951830365

každý nárok se musí prokázat. A pochybuji, že majitelé prokáží nějakou škodu,když auto normálně jezdí, projde STK atd.

0/0
25.11.2015 7:33

J61a96n 28K80r63u13p66k11a 4896678275492

No, z hlediska jizdnich vlastnosti tam problem nebude. Problem bude zrejme v tom, ze si v dobre vire kupovali auto splnujici nejakou emisni normu. Ta splnena nebyla, to auto vubec nemelo byt schvaleno pro prodej. S tim zbytkem mate pravdu, biti jsou (emisema) nakonec vsichni.

0/0
25.11.2015 8:47

J20i51n54d38ř21i82c30h 91Š56k86o91p98e70k 4295171150705

už se těším, jak bude dokazovat, že auto kupoval kvůli tomu, že plní EURO 5 a že by si auto s EURO 4 nekoupil. ;-D Samozřejmě za předpokladu, že provozovat by šla obě

0/0
25.11.2015 9:17

J50a60n 23K33r29u33p83k72a 4666538955602

Co nechapete na tom, ze ten koupeny vyrobek nemel stanovene parametry. Stejne tak si treba kupuju drazsi plnotucne mleko s 3,5% tuku, tak nechci, abych uvnitr nasel polotucne s 1,5%. Ty auta takhle vubec nemely byt schvalene pro prodej.

0/0
25.11.2015 10:33

M90a50r46t27i63n 74V20e53j59m78o69l75a 1903791733148

Musíte prokázat vzniklou škodu.

0/0
25.11.2015 16:53

L28u19k44á95š 60M40i48c17h13a25l 3897286703658

Ještě že jiné automobilky obešly fyzikální zákony a tohle se jich netýká.... Prostě smích tahle kauza :D

+4/−1
24.11.2015 19:44

V53l38a33d40i64s46l55a81v 16B53u96r61y20š71e89k 3463426492584

nic neobešly, dokonce i VW má nepodvodný motory, které limity splňují, což jaksi vyvrací domněnku, že by se to splnit nedalo, já třeba mám diesla euro 5 a neni v něm podvodnej program, ale je to trochu složitější a hlavně zbytečný rozebírat, nechápu ale lidi, kteří se snaží bagatelizovat podvody a nevadí jim, že je někdo obelhává

+4/0
24.11.2015 20:41

M79a53r57e19k 10H10r60u11b39y 6247482831908

Problem je v samotnem EURO5+. Pro same bazirovani na CO2 se radostne ignoruji daleko nebezpecnejsi zplodiny :-/

0/0
25.11.2015 0:20

M82a93r35t41i51n 59K24a37r58á46s12e89k 9978973298768

Jake konkretne fyzikalni zakony? Skodliviny jdou podle fyzikalnich zskonu filtrovat i mnohonasobne lepe nez to delaji dnesni auta...

0/0
24.11.2015 23:07

V26l65a81d50i68m90í21r 95M28ü33l40l14e45r 6253665673680

Já si na WV, nebo Škodováckém webu zadám WIN auta o ten mi řekne, že tam mám nebo nemám onen SW a tady někdo přišel na to, že VW podváděl. To je postřeh od novinářů co? A jak tak koukám, tak ti britský jsou stejný machři jako ti naši. Nebo, že by nebylo o čem psát?

Ostatně nepodvádí jen koncern VW. Když posadili Opel na stolici a rozjeli jí i zadní kola, tak emise taky vyběhly nahoru a překračovali limity.

+2/0
24.11.2015 19:23

O15n78d26ř45e58j 94L81o34š31o30t17h 9540292114112

Kdo by byl býval čekal, že auto vypustí více emisí ve vysoké rychlosti než nízké. Když jedu 80 a spotřebu mám 5 litrů a nebo jedu 150 a spotřebu mát 10 litrů, tak musím mít na kilometr 2x vyšší emise.

+3/−1
24.11.2015 19:17

M40a33r23t57i65n 43K32l90u82v39á22n27e29k 9202918423783

Zle ste to pochopil. Oni meranie spravili podľa normy, len auto predtým zblbli normálnou jazdou. Aspoň ja som to pochopil tak.

+2/0
24.11.2015 19:23

O44n30d91ř29e13j 40L66o70š10o25t47h 9690142504982

Máte samozřejmě pravdu, špatně jsem to pochopil.

Ale 2.4x vyšší emise se mi zdají dost vysoké, až se mi tomu nechce věřit.

0/0
24.11.2015 20:37

M31a38r73t21i12n 19K11l34u82v86á43n16e46k 9762628243383

To je.

Je to proste ako sa hovorí nalhávání do kapsy.

0/0
24.11.2015 22:14

M87a37r19t97i19n 81K36a91r55á85s65e28k 9848313778878

To ale neni pravda. CO2 je primo umerny spotrebe, ale ten se neresi. Emise skodlivin rozhodne primou umeru ke spotrebe nemaji - nekdy je ta umera dokonce neprima

0/0
24.11.2015 23:09

A22l95e89š 46J79a40v69ů42r94e19k 2422699330300

kdy se zacnou pozadovat nizsi emise napr.po tankerech ???

+8/0
24.11.2015 19:16

V93l47a10d18i81s75l41a11v 22B56u46r29y56š32e45k 3163966642644

až začnou jezdit po městech a budeme ten jejich smrad dýchat

0/0
24.11.2015 20:36

A77l58e56š 67J75a12v98ů49r66e67k 2342919280270

si myslis, ze jejich splodiny se te netykaji ??? 8-o

0/0
24.11.2015 20:44

V49l12a55d21i82s43l98a60v 83B46u96r88y21š76e15k 3153956232744

mě ne, mě tráví vagabundi co mají rozhašený jejich vagabundský auta a dýchat jejich splodiny je fakt o život, tanker uprostřed atlantiku mě fakt ještě netrávil

0/0
24.11.2015 20:53

J32a58r34o17m64í97r 23K17r79á60l 4310399264879

Tak to máte poněkud naivní názory. ;-D

0/0
25.11.2015 8:11

V96l37a77d97i72s30l78a23v 86B71u60r62y38š78e52k 1939272247934

nápodobně, jestli vám vadí vzduch z tankeru uprostřed atlantiku a navadí vám kouřící a smrdící auto na silnici po které jdete či jedete, tak je to pak ještě horší, než naivita

0/0
25.11.2015 8:33
Foto

F90i22l69i36p 29D98o61n16é 2793111909601

Prostě ty motory nejsou tak dobré, kdyby byli tak nemusí podvádět.

0/−3
24.11.2015 18:43
Foto

V42o82j25t47ě54c60h 61P86a85v84l35í44k 5284961924608

Motory dobré jsou, VW podváděl jen kvůli poměrně malému (méně než 5%) snížení spotřeby. Ale i to je jistá konkurenční výhoda ... a trh je krutý.

+4/0
24.11.2015 19:14

J73i92n12d10ř67i80c10h 36Š10k58o97p21e24k 4975221950205

motory dobré jsou.

Podvádět musí všechny automobilky, protože EU při stanovování limitů emisí ignoruje fyzikální zákony

+1/0
25.11.2015 8:04
Foto

V17o30j54t63ě14c49h 66P62a17v15l37í43k 5914101114678

Bylo by zvláštní, kdyby VW dodával do USA a EU různý software. Takže výsledek není překvapivý.

0/0
24.11.2015 18:42

P55e16t17r 87K60o84l61o82u87š46e95k 6629508713864

Co to je za "inteligentní" novináře?

Pokud změním požadavek testu, v žádném případě nemohu říci, že se jedná o podvod!

Studený vs horký motor:  Nejedná se o podvádění, ale o JINÝ test!

Podvod by byl, kdyby za stejných podmínek dosáhl výrazně jiného výsledku. Třeba tím, že budu točit i zadními koly ( standardně pouze přední ), které 100% nemají mít vliv na výsledek, pak se dá celkem s jistotou říci, že možná podvádějí.

Test, který provedli oni pouze dokazuje, že jsou novináři hloupí. To, že se optimalizuje vše, aby dosáhlo v testu nejlepšího výsledku ví každý. Maximálně to ukáže jak moc hloupý je takto emise testovat. Při co nejnižším zatížení, za ideálních podmínek atd.

+5/−7
24.11.2015 18:27

J72a39n 33N20o76v48á95k 7685534458477

jediná podstatná věc je kolik to vypouští svinstva v reálném provozu a to by se měli automobilky snažit snižovat. To že nějaký podmázlý ouřada přišel s takovouhle metodou a testování byla zřejmá chyba. A to že pak automobilky optimalizují své vozy na tento test a pak v provozu vypouští o řád více škodlivin je už úmyslný podvod.

+3/0
24.11.2015 18:36

D59a74n 72H92e18l57e95k52a67l 6906147172599

Jediná podstatná věc je, že (1) VW podváděl a to se nemá. (2) podváděl kvůli idiotsky nastaveným limitům, které rozhodně nejsou spásou téhle planety.

+3/0
24.11.2015 18:42

J31a68n 71N74o67v53á13k 7225444278637

Šel jste někdy v zimě po Praze? Za většinu toho smogu mohou auta. Planetu to nespasí ale ty limity mají smysl, pokud by je museli dodržovat všechna auta.

0/0
24.11.2015 19:09

V14l67a88d34i29m58í47r 63M52ü22l35l85e20r 6943375473660

Tak choďte pěšky a máte v Práglu horskej vzduch.

+1/0
24.11.2015 19:14

J96a14n 95N67o31v73á87k 7185754318107

chodím...

0/0
24.11.2015 20:11

M98a41r35e25k 56H18r87u50b67y 6707322181538

Vetsina prazskeho smogu z dopravy je ale autobusu MHD a kamionu...

0/0
25.11.2015 0:22

J50a64n 47N95o81v60á78k 7395164468247

No to těžko.

0/0
25.11.2015 8:34

P39e31t95r 81K93o10l25o52u37š46e63k 6209858203394

Souhlasím s vámi, ale pak to mají testovat a nemají testovat to co testují.

A oni nejen že netestují za provozu, oni navíc netestují ani nic blízké reálnému provozu. Například zrychlení na 50km/h trvá celých 25 sekund. To je věčnost.

To, že v reálu vypouští více je logické a jinak to nejde. Protože v reálu tak pomalu nikdo nejezdí. Ten test probíhá, když pouze plyn lechtají. Proto má ferrari ten samý katalyzátor jako fabie ( velikostně ) protože provoz stejně nikdo netestuje, takže stačí, aby byl co nejmenší pro daný test jak to jen lze ( kdo by zbytečně platil větší, když žádný test ani předpis to nevyžaduje )

Úmyslný podvod by byl, kdyby obcházeli test. Což asi dělali, ale tento příklad to žádným způsobem neprokazuje. Pouze říká, že když změním podmínky výrazně se změní výstup.

+2/0
24.11.2015 18:54
Foto

V12o16j86t78ě94c74h 95P51a27v66l35í91k 5354241514708

Přečtete si zejména část s vyjádřením od VW. Ať byl test jakýkoli, je to jasné přiznání.

0/0
24.11.2015 18:41

P92e94t21r 84K34o22l15o56u66š54e78k 6809178853534

To, že se VW přiznalo nemá žádný vliv na to, zdali někdo provede test dobře či ne.

Tady to nic nedokazuje. Důkaz je to, že se VW přiznalo. Oni vědí, že podváděli, přiznali to, ale ten test dokazuje pouze to, že za jiných podmínek dosáhnu jiného výsledku, nic víc.

I pitomé katalyzátory jsou dimenzované pouze na nízké zatížení, při vyšších zatíženích mají vysokou teplotu a pak nefungují. 

Když měříte výkon na motoru, tak katalyzátor vůbec nefunguje. Není důvod. Předpisy to nevyžadují. Ty chtějí bohužel aby fungoval pouze testu. Tak je ten předpis špatně postavený.

+1/−1
24.11.2015 19:00
Foto

V60o85j52t58ě71c52h 36P51a49v43l79í77k 5254671184888

Pokud test přiměl VW k přiznání, což se píše v článku, asi VW nesdílel Váš názor, že je ten test zcela mimo.

0/0
24.11.2015 19:12

P38e84t75r 70K25o74l34o14u89š11e40k 6219498943244

Oni podvádí, už to několikrát deklarovali, proč by najednou tvrdili, že ne, pokud si i u tohoto auta jistí, že podvádějí? 

Nedokážete oddělit dvě věci. Test a fakt, že podvádějí.

Prostě toto není v žádném případě test, který by se měl provádět pro odhalování podvodů. Nic to nedokazuje. Když by řekli že nepodvádí, tak jim to tímto testem nemáte jak vyvrátit. 

Prostě provedli špatný test na autě o kterém VW ví, že podvádí a přiznává to. Nic víc.

+1/0
24.11.2015 19:27
Foto

V44o40j22t74ě15c82h 65P78a27v65l52í71k 5504541434898

VW napsal, že v testu byly naměřeny vyšší emise proto, že řídící jednotka vyhodnotila, že není v testu a chovala se normálně. Ne proto, že by motor byl předem teplý.

A to je důvod, proč z jejich vyjádření usuzuji, že test, byť se odlišuje od standardního průběhu, považují za validní. Ne jako homologační test, ale jako test na podvádění ve firmware.

0/0
24.11.2015 19:40

P87e58t65r 50K94o41l24o38u84š60e47k 6689708223244

http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

Krásná ukázka u problému s Renaultem a podobným testem.

Ten samý test, zahřátý motor a výsledek u Renaultu: 

Požadavek 80mg, který plní při homologačním testu

Výsledek s horkým motorem: 2060mg - 25x více.

Upozorňuji, že VW se přiznalo u auta kde je požadavek ( Euro 5, nikoli Euro 6 jako u Renaultu ) 

Požadavek: 160mg

Výsledek s horkým motorem: 460mg 

Jedni se přiznali, druzí zapírají.

A test neprokazuje nic než to, že výsledky jsou jiné. Důkaz podvádění to prostě není. Ono je dost dobře možné, že VW podvádí a Renaut nikoli a přesto i když má Renault plnit přísnější limit tak má ve výsledku několikanásobně horší emise. Prostě pouze proto, že ty testy jsou idiotské. Testují nejlepší podmínky, místo nejhorších!!! Protože EU poslanci chtěji asi "nejhezčí" výsledky.

0/0
26.11.2015 12:39
Foto

J12a53r28o45m46í12r 92Č13e16c71h 1153578147712

Svět je na pokraji války a Idnes,řeší emise a VW.Neskutečné.:-(

+3/−3
24.11.2015 18:21
Foto

V13o83j59t55ě20c51h 62P83a54v29l12í26k 5824881544458

To je zcela v pořádku. Bylo by chybou kvůli jedné důležité zprávě nepsat o ničem jiném.

0/−1
24.11.2015 18:41
Foto

J95a18r15o51m50í27r 31Č19e95c86h 1943558587772

No když je pro vás,budoucnost světa méně důležitá než tato pseudokauza tak prosím. Až nám budou padat bomby na hlavu,tak nám budou auta a jejich emise u zadele.:-(

+2/0
24.11.2015 19:17
Foto

V88o82j19t66ě81c76h 87P22a59v69l60í27k 5974981424308

Nikterak nezpochybňuji, že zprávy z blízkého Východy jsou závažnější, než zprávy o firmware řídících jednotek VW.

Jen říkám, že si rád přečtu o obojím, stejně jako o tom, co se děje třeba ve vědě, v divadlech, nebo jaké zítra bude počasí.

Psát vždy jen o tom nejdůležitějším by byl nesmysl a ukrutná nuda.

0/0
24.11.2015 19:37
Foto

J28a14r58o69m75í96r 52Č62e30c84h 1613498597332

Myslím že o této nesmyslné pseudokauze bylo napsáno již dost a dost.Těší mě že máte široké spektrum záběru,to vám chválím.Momentálně je svět na pokraji války a psaní o této kauze jen odvádí pozornost lidí od velmi vážných problémů které by je měli zajímat daleko více.Dnešní nesmyslné sestřelení Ruského SU 24 je toho příkladem.:-(

0/0
24.11.2015 20:36

V56l17a34d75i39s29l16a26v 16B76u56r82y57š44e89k 3323296312754

kdo může říct smyslné nesmyslné, tak ze srandy jim to letadlo asi nesundali a předpokládám, že Rusi dobře vědí, proč je dole, bezdůvodně sestřeluje letadla jenom blbec a to jistě nebude tento případ, jinak by nebylo moudré kvůli napětí ne Blízkém východě rezignovat na podvody u nás, to prostě takhle nejde

0/0
24.11.2015 20:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.