Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jiný kontinent, stejné manipulace. VW podváděl i v Evropě, tvrdí test

Německý koncern Volkswagen v Evropě pravděpodobně používal stejné triky jako v USA, kterými ošálil emisní testy. Ukázala to laboratorní zkouška provedená pro britskou stanici BBC Panorama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50l97e98š 56B12e76ň72o86v34i56č 6927154690905

V poslední době, když jedu za nafťákem si pořádně všímám, jak smrdí a čadí. Proto x krát denně přepínám na vnitřní okruh vzduchu. Nejvíce co tak pozoruji čadí staré passaty, fordy, ale i oktávky a samozřejmě náklaďáky (po nich by to mohli rovnou zametat). Jezdím na BA95 a asi ještě dlouho zůstanu.

0/0
26.11.2015 23:39

I93v14o 64Z89d37e75b55o61r88s40k82ý 3473411470521

Jaká manipulace, rozkládali EU zevnitř.

0/0
25.11.2015 0:23

M33a15r69e93k 46H20r26u28b39y 6417482801128

Manipulace jsou (logicky) stejne, ale chovani k zakaznikum bude rapidne jine :-P

0/0
25.11.2015 0:19

P74e86t59r 49N60e51t12í54k 3615287744367

Vysvětlete mi někdo, proč chtějí odškodnění majitelé těch aut. Snad bychom to měli požadovat my ostatní, co jsme museli dýchat zvýšené množství spalin, ale oni, když jim kvůli tomu lépe jelo auto?

+1/−1
24.11.2015 23:45

J95i56n22d59ř14i76c32h 81Š51k48o85p45e71k 4675261350585

každý nárok se musí prokázat. A pochybuji, že majitelé prokáží nějakou škodu,když auto normálně jezdí, projde STK atd.

0/0
25.11.2015 7:33

J50a92n 54K11r68u21p49k21a 4796218335752

No, z hlediska jizdnich vlastnosti tam problem nebude. Problem bude zrejme v tom, ze si v dobre vire kupovali auto splnujici nejakou emisni normu. Ta splnena nebyla, to auto vubec nemelo byt schvaleno pro prodej. S tim zbytkem mate pravdu, biti jsou (emisema) nakonec vsichni.

0/0
25.11.2015 8:47

J78i52n51d28ř19i23c68h 16Š78k37o70p58e30k 4335481720145

už se těším, jak bude dokazovat, že auto kupoval kvůli tomu, že plní EURO 5 a že by si auto s EURO 4 nekoupil. ;-D Samozřejmě za předpokladu, že provozovat by šla obě

0/0
25.11.2015 9:17

J87a83n 84K29r13u89p34k43a 4506548535472

Co nechapete na tom, ze ten koupeny vyrobek nemel stanovene parametry. Stejne tak si treba kupuju drazsi plnotucne mleko s 3,5% tuku, tak nechci, abych uvnitr nasel polotucne s 1,5%. Ty auta takhle vubec nemely byt schvalene pro prodej.

0/0
25.11.2015 10:33

M63a65r52t69i27n 72V17e92j30m49o16l21a 1893311703648

Musíte prokázat vzniklou škodu.

0/0
25.11.2015 16:53

L82u52k48á87š 11M47i74c33h49a89l 3587496613928

Ještě že jiné automobilky obešly fyzikální zákony a tohle se jich netýká.... Prostě smích tahle kauza :D

+4/−1
24.11.2015 19:44

V74l71a23d62i40s72l15a16v 59B15u74r65y21š67e44k 3783176232674

nic neobešly, dokonce i VW má nepodvodný motory, které limity splňují, což jaksi vyvrací domněnku, že by se to splnit nedalo, já třeba mám diesla euro 5 a neni v něm podvodnej program, ale je to trochu složitější a hlavně zbytečný rozebírat, nechápu ale lidi, kteří se snaží bagatelizovat podvody a nevadí jim, že je někdo obelhává

+4/0
24.11.2015 20:41

M62a77r67e12k 15H59r62u28b76y 6457772821578

Problem je v samotnem EURO5+. Pro same bazirovani na CO2 se radostne ignoruji daleko nebezpecnejsi zplodiny :-/

0/0
25.11.2015 0:20

M52a68r55t40i48n 75K68a39r91á77s46e87k 9818353808638

Jake konkretne fyzikalni zakony? Skodliviny jdou podle fyzikalnich zskonu filtrovat i mnohonasobne lepe nez to delaji dnesni auta...

0/0
24.11.2015 23:07

V15l21a50d36i92m40í96r 14M21ü57l80l19e86r 6393235373910

Já si na WV, nebo Škodováckém webu zadám WIN auta o ten mi řekne, že tam mám nebo nemám onen SW a tady někdo přišel na to, že VW podváděl. To je postřeh od novinářů co? A jak tak koukám, tak ti britský jsou stejný machři jako ti naši. Nebo, že by nebylo o čem psát?

Ostatně nepodvádí jen koncern VW. Když posadili Opel na stolici a rozjeli jí i zadní kola, tak emise taky vyběhly nahoru a překračovali limity.

+2/0
24.11.2015 19:23

O18n67d97ř88e48j 68L47o98š33o85t89h 9640262774362

Kdo by byl býval čekal, že auto vypustí více emisí ve vysoké rychlosti než nízké. Když jedu 80 a spotřebu mám 5 litrů a nebo jedu 150 a spotřebu mát 10 litrů, tak musím mít na kilometr 2x vyšší emise.

+3/−1
24.11.2015 19:17

M46a22r79t72i71n 16K26l75u25v43á43n63e21k 9582818893173

Zle ste to pochopil. Oni meranie spravili podľa normy, len auto predtým zblbli normálnou jazdou. Aspoň ja som to pochopil tak.

+2/0
24.11.2015 19:23

O73n54d43ř72e95j 66L25o71š81o88t93h 9160202244552

Máte samozřejmě pravdu, špatně jsem to pochopil.

Ale 2.4x vyšší emise se mi zdají dost vysoké, až se mi tomu nechce věřit.

0/0
24.11.2015 20:37

M40a13r82t49i26n 43K63l30u12v50á32n72e14k 9342828873733

To je.

Je to proste ako sa hovorí nalhávání do kapsy.

0/0
24.11.2015 22:14

M13a98r57t52i32n 91K73a25r23á56s98e33k 9378803188328

To ale neni pravda. CO2 je primo umerny spotrebe, ale ten se neresi. Emise skodlivin rozhodne primou umeru ke spotrebe nemaji - nekdy je ta umera dokonce neprima

0/0
24.11.2015 23:09

A29l17e79š 54J98a50v89ů40r89e23k 2692559430520

kdy se zacnou pozadovat nizsi emise napr.po tankerech ???

+8/0
24.11.2015 19:16

V67l56a15d15i42s17l24a97v 86B79u89r75y10š29e17k 3313776222504

až začnou jezdit po městech a budeme ten jejich smrad dýchat

0/0
24.11.2015 20:36

A64l81e15š 75J17a28v13ů57r67e22k 2412789130690

si myslis, ze jejich splodiny se te netykaji ??? 8-o

0/0
24.11.2015 20:44

V79l14a40d76i32s75l74a24v 14B19u92r74y19š74e88k 3203826912914

mě ne, mě tráví vagabundi co mají rozhašený jejich vagabundský auta a dýchat jejich splodiny je fakt o život, tanker uprostřed atlantiku mě fakt ještě netrávil

0/0
24.11.2015 20:53

J42a91r86o84m50í38r 97K23r14á66l 4390739474209

Tak to máte poněkud naivní názory. ;-D

0/0
25.11.2015 8:11

V71l40a48d12i89s10l88a74v 88B66u10r66y24š53e92k 1829772117584

nápodobně, jestli vám vadí vzduch z tankeru uprostřed atlantiku a navadí vám kouřící a smrdící auto na silnici po které jdete či jedete, tak je to pak ještě horší, než naivita

0/0
25.11.2015 8:33
Foto

F86i20l36i87p 27D55o35n92é 2763611209471

Prostě ty motory nejsou tak dobré, kdyby byli tak nemusí podvádět.

0/−3
24.11.2015 18:43
Foto

V78o28j36t97ě12c57h 71P79a12v91l52í26k 5964281494718

Motory dobré jsou, VW podváděl jen kvůli poměrně malému (méně než 5%) snížení spotřeby. Ale i to je jistá konkurenční výhoda ... a trh je krutý.

+4/0
24.11.2015 19:14

J83i68n20d82ř61i71c88h 33Š60k13o60p84e44k 4735951970375

motory dobré jsou.

Podvádět musí všechny automobilky, protože EU při stanovování limitů emisí ignoruje fyzikální zákony

+1/0
25.11.2015 8:04
Foto

V56o62j86t94ě27c94h 79P29a39v77l84í28k 5824701304368

Bylo by zvláštní, kdyby VW dodával do USA a EU různý software. Takže výsledek není překvapivý.

0/0
24.11.2015 18:42

P84e30t92r 92K10o64l27o55u46š74e51k 6549208943674

Co to je za "inteligentní" novináře?

Pokud změním požadavek testu, v žádném případě nemohu říci, že se jedná o podvod!

Studený vs horký motor:  Nejedná se o podvádění, ale o JINÝ test!

Podvod by byl, kdyby za stejných podmínek dosáhl výrazně jiného výsledku. Třeba tím, že budu točit i zadními koly ( standardně pouze přední ), které 100% nemají mít vliv na výsledek, pak se dá celkem s jistotou říci, že možná podvádějí.

Test, který provedli oni pouze dokazuje, že jsou novináři hloupí. To, že se optimalizuje vše, aby dosáhlo v testu nejlepšího výsledku ví každý. Maximálně to ukáže jak moc hloupý je takto emise testovat. Při co nejnižším zatížení, za ideálních podmínek atd.

+5/−7
24.11.2015 18:27

J27a56n 28N69o71v86á83k 7875504258137

jediná podstatná věc je kolik to vypouští svinstva v reálném provozu a to by se měli automobilky snažit snižovat. To že nějaký podmázlý ouřada přišel s takovouhle metodou a testování byla zřejmá chyba. A to že pak automobilky optimalizují své vozy na tento test a pak v provozu vypouští o řád více škodlivin je už úmyslný podvod.

+3/0
24.11.2015 18:36

D41a41n 21H48e42l30e89k64a17l 6876747142439

Jediná podstatná věc je, že (1) VW podváděl a to se nemá. (2) podváděl kvůli idiotsky nastaveným limitům, které rozhodně nejsou spásou téhle planety.

+3/0
24.11.2015 18:42

J55a97n 69N49o79v30á38k 7745294818277

Šel jste někdy v zimě po Praze? Za většinu toho smogu mohou auta. Planetu to nespasí ale ty limity mají smysl, pokud by je museli dodržovat všechna auta.

0/0
24.11.2015 19:09

V10l36a52d60i64m97í45r 15M52ü84l60l84e23r 6353355183330

Tak choďte pěšky a máte v Práglu horskej vzduch.

+1/0
24.11.2015 19:14

J29a40n 59N38o80v23á35k 7255884248487

chodím...

0/0
24.11.2015 20:11

M69a93r73e65k 22H38r31u41b92y 6467132511898

Vetsina prazskeho smogu z dopravy je ale autobusu MHD a kamionu...

0/0
25.11.2015 0:22

J39a98n 90N70o46v83á35k 7545934298507

No to těžko.

0/0
25.11.2015 8:34

P98e51t66r 71K54o38l34o49u19š31e66k 6819898863294

Souhlasím s vámi, ale pak to mají testovat a nemají testovat to co testují.

A oni nejen že netestují za provozu, oni navíc netestují ani nic blízké reálnému provozu. Například zrychlení na 50km/h trvá celých 25 sekund. To je věčnost.

To, že v reálu vypouští více je logické a jinak to nejde. Protože v reálu tak pomalu nikdo nejezdí. Ten test probíhá, když pouze plyn lechtají. Proto má ferrari ten samý katalyzátor jako fabie ( velikostně ) protože provoz stejně nikdo netestuje, takže stačí, aby byl co nejmenší pro daný test jak to jen lze ( kdo by zbytečně platil větší, když žádný test ani předpis to nevyžaduje )

Úmyslný podvod by byl, kdyby obcházeli test. Což asi dělali, ale tento příklad to žádným způsobem neprokazuje. Pouze říká, že když změním podmínky výrazně se změní výstup.

+2/0
24.11.2015 18:54
Foto

V11o96j14t76ě40c82h 36P18a48v51l23í43k 5534511394228

Přečtete si zejména část s vyjádřením od VW. Ať byl test jakýkoli, je to jasné přiznání.

0/0
24.11.2015 18:41

P25e10t54r 24K22o85l64o69u48š18e78k 6129808173424

To, že se VW přiznalo nemá žádný vliv na to, zdali někdo provede test dobře či ne.

Tady to nic nedokazuje. Důkaz je to, že se VW přiznalo. Oni vědí, že podváděli, přiznali to, ale ten test dokazuje pouze to, že za jiných podmínek dosáhnu jiného výsledku, nic víc.

I pitomé katalyzátory jsou dimenzované pouze na nízké zatížení, při vyšších zatíženích mají vysokou teplotu a pak nefungují. 

Když měříte výkon na motoru, tak katalyzátor vůbec nefunguje. Není důvod. Předpisy to nevyžadují. Ty chtějí bohužel aby fungoval pouze testu. Tak je ten předpis špatně postavený.

+1/−1
24.11.2015 19:00
Foto

V19o80j59t64ě34c56h 88P52a20v26l24í57k 5324121244898

Pokud test přiměl VW k přiznání, což se píše v článku, asi VW nesdílel Váš názor, že je ten test zcela mimo.

0/0
24.11.2015 19:12

P94e66t91r 53K66o88l42o14u87š20e49k 6179908733574

Oni podvádí, už to několikrát deklarovali, proč by najednou tvrdili, že ne, pokud si i u tohoto auta jistí, že podvádějí? 

Nedokážete oddělit dvě věci. Test a fakt, že podvádějí.

Prostě toto není v žádném případě test, který by se měl provádět pro odhalování podvodů. Nic to nedokazuje. Když by řekli že nepodvádí, tak jim to tímto testem nemáte jak vyvrátit. 

Prostě provedli špatný test na autě o kterém VW ví, že podvádí a přiznává to. Nic víc.

+1/0
24.11.2015 19:27
Foto

V16o67j44t80ě34c72h 91P73a87v67l20í12k 5144941714168

VW napsal, že v testu byly naměřeny vyšší emise proto, že řídící jednotka vyhodnotila, že není v testu a chovala se normálně. Ne proto, že by motor byl předem teplý.

A to je důvod, proč z jejich vyjádření usuzuji, že test, byť se odlišuje od standardního průběhu, považují za validní. Ne jako homologační test, ale jako test na podvádění ve firmware.

0/0
24.11.2015 19:40

P46e45t92r 87K16o23l25o87u51š90e26k 6609458463494

http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

Krásná ukázka u problému s Renaultem a podobným testem.

Ten samý test, zahřátý motor a výsledek u Renaultu: 

Požadavek 80mg, který plní při homologačním testu

Výsledek s horkým motorem: 2060mg - 25x více.

Upozorňuji, že VW se přiznalo u auta kde je požadavek ( Euro 5, nikoli Euro 6 jako u Renaultu ) 

Požadavek: 160mg

Výsledek s horkým motorem: 460mg 

Jedni se přiznali, druzí zapírají.

A test neprokazuje nic než to, že výsledky jsou jiné. Důkaz podvádění to prostě není. Ono je dost dobře možné, že VW podvádí a Renaut nikoli a přesto i když má Renault plnit přísnější limit tak má ve výsledku několikanásobně horší emise. Prostě pouze proto, že ty testy jsou idiotské. Testují nejlepší podmínky, místo nejhorších!!! Protože EU poslanci chtěji asi "nejhezčí" výsledky.

0/0
26.11.2015 12:39

J44a29r51o66m51í64r 67Č43e65c32h 1733278657972

Svět je na pokraji války a Idnes,řeší emise a VW.Neskutečné.:-(

+3/−3
24.11.2015 18:21
Foto

V78o39j10t92ě48c43h 69P55a80v69l98í53k 5284921814818

To je zcela v pořádku. Bylo by chybou kvůli jedné důležité zprávě nepsat o ničem jiném.

0/−1
24.11.2015 18:41

J74a22r52o31m69í66r 84Č53e15c63h 1813768587312

No když je pro vás,budoucnost světa méně důležitá než tato pseudokauza tak prosím. Až nám budou padat bomby na hlavu,tak nám budou auta a jejich emise u zadele.:-(

+2/0
24.11.2015 19:17
Foto

V83o49j96t32ě53c21h 86P60a52v96l16í74k 5724691954528

Nikterak nezpochybňuji, že zprávy z blízkého Východy jsou závažnější, než zprávy o firmware řídících jednotek VW.

Jen říkám, že si rád přečtu o obojím, stejně jako o tom, co se děje třeba ve vědě, v divadlech, nebo jaké zítra bude počasí.

Psát vždy jen o tom nejdůležitějším by byl nesmysl a ukrutná nuda.

0/0
24.11.2015 19:37

J20a49r50o82m49í97r 14Č23e76c18h 1723248487432

Myslím že o této nesmyslné pseudokauze bylo napsáno již dost a dost.Těší mě že máte široké spektrum záběru,to vám chválím.Momentálně je svět na pokraji války a psaní o této kauze jen odvádí pozornost lidí od velmi vážných problémů které by je měli zajímat daleko více.Dnešní nesmyslné sestřelení Ruského SU 24 je toho příkladem.:-(

0/0
24.11.2015 20:36

V78l87a77d32i47s24l14a30v 69B38u69r87y61š10e33k 3633916212824

kdo může říct smyslné nesmyslné, tak ze srandy jim to letadlo asi nesundali a předpokládám, že Rusi dobře vědí, proč je dole, bezdůvodně sestřeluje letadla jenom blbec a to jistě nebude tento případ, jinak by nebylo moudré kvůli napětí ne Blízkém východě rezignovat na podvody u nás, to prostě takhle nejde

0/0
24.11.2015 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.