Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta s podvodným softwarem VW začne do čtyř měsíců Škoda zvát do servisu

Servisní akce Škody Auto, které mají u dotčených vozů odstranit možnost obcházet emisní měření, začne zřejmě na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Nejdříve bude firma do servisů svolávat auta s motory 2,0 TDI a 1,6 TDI. Následně přijdou na řadu vozy s diesely 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29o86m63a52n 88V66o72c87e51t16k42a 9723141796698

A co vozy, ktere maji jiz prehrany software a v pohode prosli zkouskou na emisich?

0/0
26.11.2015 18:12

P25a66v35e90l 48S62o33b88o67t43k78a 5130694

A na STK pak - po odstranění podvodného software z řídící jednotky - neprojdou emisemi... no, bude ještě veselo ;-D

0/0
25.11.2015 13:58

L16u88b35o23š 75M50a43š89í49n 9419156397978

1.2 diesel on takový motor je?

0/0
25.11.2015 13:02

Z39d37e16n74ě67k 65H83a52n23z81l 1681626352764

Jo jo

0/0
25.11.2015 13:07

Z95d97e95n18ě19k 63W12e81r62n79h29a95r63t 6467785752358

Samozřejmě. 1.2 TDI,  55kW, Fabia 2010, Roomster 2010, Polo 2009

0/0
25.11.2015 13:08

T29o60m50á32š 95K81u91c74h23a29ř 3267911168661

Kdysi dávno jsem koupil ojetou Š120. Při přepisu mi řekli, že TK je podvodná, protože má razítko stanice, kde dělají jen náklaďky a bez diskuzí mi sebrali osvědčení.

Krom množství aut tady nevidím principiální rozdíl. Homologace byla získána podvodem, je tedy neplatná a ta auta nesmí na silnici. Jediná legální možnost jak je dostat zpět na silnici je po úpravě provést novou homologaci. Zřejmě už ale ne hromadnou, protože u ojetin už výrobce nemůže garantovat, že jsou ve stavu jako testovaný kus. Takže indiviuální. To je docela drahý špás. Navíc samozřejmě vše podle současným norem, takže bez šance. Bohužel. Jiné řešení je podvod s cílem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

+1/0
25.11.2015 12:50

Z60d50e72n47ě91k 53W32e95r74n94h57a73r36t 6557705122478

OK, kdyby se přistoupilo na takový výklad, taky by to ale znamenalo masové žaloby na VW, protože prodal lidem auta, která nesmí na silnici. Místo provozuschopného auta mají nyní jen kus kovu. Těžko říct, jak by se k tomu postavily soudy, když jde o výrobky po záruční lhůtě, ale i kdyby šlo jen o rozdíl mezi cenou ojetiny a cenou šrotu, dělalo by to hodně a soudy by nejspíš rozhodly ve prospěch majitele auta. To by nejspíš VW neustál, složil by se a co potom? Nedostal by nikdo nic a desetitisíce majitelů by bylo naštvaných s neprodejnou králíkárnou. To už by byl politický problém...

+1/0
25.11.2015 13:05

T73o47m56á49š 11K83u54c98h25a13ř 3437951448851

Ta auta ale vlastně prodali jen díky podvodu.

Je to, jako bych na vás podvodně vylákal 100 000 Kč (slíbil bych vám zlužbu/zboží, které bych nedodal), ale soud by mi nechtěl uložit vám ty peníze vrátit (natož udělit pokutu), protože mám přece děti a musím je živit. :-)

Ale ano, dnes je to realita, soukromým osobám se smí udělovat likvidační tresty, ale firmám nikoli. :-/

0/0
25.11.2015 22:08

J88i55ř23í 67J55u90r97á85š32e12k 8327855550747

Když řeknu A, musím říct i B. Způsob "opravy" už tedy známe. Jak se změní vlastnosti motoru po změně softwaru bohužel ne. Jak potom může někdo něco někomu nařizovat? 

A kdo zajistí to, že si tam zákazníci obratem nevrátí původní SW? Kdo to bude kontrolovat? Není tato akce zbytečně povinná?

+1/0
25.11.2015 12:43

M31a55r46t14i20n 81Š52t54ě58p26á59n65e28k 3477763493881

A budou auta i po "oprave" splnovat stejne emisni predpisy co predtim?:-)

0/0
25.11.2015 12:25

T10o40m19á68š 28K22u86c24h21a48ř 3867251538261

Přiznali už oficiálně, jak se tedy bude nový SW oproti starému chovat? Protože změna emisí bez změny dalších parametrů motoru jistě není možná. A pokud dojde ke změně spotřeby/ chrakteristiky motoru, tak musí mít zákazník právo na odškodné, nebo vrácení vozu.

+1/0
25.11.2015 12:24

Z24d38e78n77ě68k 66H39a84n61z42l 1441956952184

Nejste v USA

+1/0
25.11.2015 12:28

M88a72r60t19i81n 23Š32t54ě45p16á13n42e58k 3887983423651

Pokud budou zavedeny emisni zony a auto do nich nebude moct (nebo za vyssi poplatek) po oprave a podle hodnot pred aferou by mohlo, tak by se to mozna dalo.

0/0
25.11.2015 12:32

T38o14m10á44š 37K48u68c17h82a59ř 3257781758331

Pokud se prokazatelně po úpravě nevlezou do deklarovaných parametrů, tak tohle musí platit i u nás.

0/0
25.11.2015 12:35

Z31d26e78n34ě47k 87H76a42n40z92l 1691916722744

Dva listy do Škoda muzea

0/0
25.11.2015 13:06

Z35d17e49n84ě28k 75W15e91r94n73h61a33r90t 6127985632178

Poukázku na plyšáka při koupi dalšího nového vozu.

+1/0
25.11.2015 13:10

T75o68m81á80š 26K79u63c61h54a88ř 3947731178731

Dobře. Ale pokud se prokáže, že po úpravě například spotřeba stoupla o 0,5l při normalizovaném měřícím cyklu oproti deklarovaným hodnotám, pak mi přijde samozřejmé, že úplné minimum je nahradit zákazníkovi tuto škodu. Při najetí 200 000 km to například dělá cca 30 000 Kč.

0/0
25.11.2015 22:13

K44a74r93e80l 74V19o39j59t10a 6281397308142

Tak pokud to upraví tak jak má být , tak bude menší krouťák, nižší výkon a lehce vyšší spotřeba.

0/0
25.11.2015 11:45

V72l23a96d73i43s76l85a92v 32B90u92r18y36š85e33k 1739862197274

a smaže se konkurenční výhoda těchto motorů za cenu podvodu, nic víc nic míň

0/0
25.11.2015 11:52

K87a98r27e58l 95Š30v33é54d76a 5263681620519

Záleží jak se bude chovat nový software. Buď vymažou jen "šidící" část která funguje při emisních testech, auto se bude v provozu dále chovat stejně, ale pak můžeme mít problém při kontrole emisí. Nebo auto "přepnou" natrvalo do "nízko emisního" režimu a auto tím navždy ztratí výkon, zvedne spotřebu, i když  bude míň čoudit .

+1/0
25.11.2015 11:22

Z95d75e90n47ě57k 24W61e96r30n80h21a83r11t 6717485322168

Jenže při pravidelné kontrole emisí na STK se ta šidící část SW stejně neaktivuje, to jen při specifických homologačních měřeních. Tedy u více než 99,99% vozů se nezapne vůbec nikdy...

+3/0
25.11.2015 12:36

K85a23r18e21l 41N15o55v64o10t53n20y 6329181769635

No uvidime. Mozna budu mit na prodej postarsi A4...

0/0
25.11.2015 11:22

M37a50r22t60i94n 85H25o71c57e29k 5679285154747

takže mi pouze smažou podvodný software a nahrají mi ten správný, co jim byl asi nově schválen. ten nový software tedy bude asi ukazovat naprosto jiné hodnoty při další technické kontrole a tak se mi asi může stát, že TK neprojdu.:-P

0/−1
25.11.2015 11:20

P94e57t83r 31P69o40s55p54í39š64i69l 4448814576696

Při TK se u dieselů měří jen kouřivost. Mně ji při posledním měření naměřili nulovou, protože ještě funguje filtr pevných částic.

0/0
25.11.2015 11:23

P50a74v21e13l 57N55o59v59á86k 7371306699503

Zjistěte si co se měří na emisích pak tu placejte nesmysly :P

0/0
25.11.2015 12:39

J59a90r73o85s50l89a14v 94P35o10l47á46k 9179820208567

Přehraje se softwer. Nejsem odborník, přesto si nemyslím, že i po tomto zásahu bude mít sousedovo oktávka stejnou spotřebu a výkon pro kterou si auto pořizoval. Myslím, že o zplodinách před koupí vůbec nemluvil a jsou mu pořád u ...

+1/0
25.11.2015 11:14

V89l59a13d67i11s17l54a55v 25B56u28r45y96š96e93k 1499692157944

no ono je to všechno trochu složitější, přísné emisní limity nebyly zavedeny kvůli vašemu sousedovi a jeho autu, takže je celkem jedno, co si on o nich myslí, ale kvůli ochraně ovzduší, které dýcháme, ale jak jsem řekl, tahle problematika je poměrně složitá na pochopení a souseda se dotýká jen okrajově, nejspíš to dopadne tak, že chtě nechtě bude muset přistoupit na úpravu motoru i když se objevily právní názory, že si s autem může dělat co chce a jezdit bez TK

0/0
25.11.2015 11:49

F48r90a82n93t90i52š74e25k 73N73o65v50á72k 6481125966761

Spíš očekává, že někdo začne obratem ruky "čipovat" řídící jednotky na původní verzi.

0/0
25.11.2015 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.