Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta s podvodným softwarem VW začne do čtyř měsíců Škoda zvát do servisu

Servisní akce Škody Auto, které mají u dotčených vozů odstranit možnost obcházet emisní měření, začne zřejmě na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Nejdříve bude firma do servisů svolávat auta s motory 2,0 TDI a 1,6 TDI. Následně přijdou na řadu vozy s diesely 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49o29m47a55n 36V50o11c84e82t92k63a 9603261426398

A co vozy, ktere maji jiz prehrany software a v pohode prosli zkouskou na emisich?

0/0
26.11.2015 18:12

P59a81v62e23l 33S81o11b64o97t54k51a 5500324

A na STK pak - po odstranění podvodného software z řídící jednotky - neprojdou emisemi... no, bude ještě veselo ;-D

0/0
25.11.2015 13:58

L57u73b60o35š 32M15a86š90í60n 9559156547318

1.2 diesel on takový motor je?

0/0
25.11.2015 13:02

Z49d19e88n44ě49k 24H78a23n85z31l 1771676102664

Jo jo

0/0
25.11.2015 13:07

Z27d81e56n80ě98k 60W62e35r29n12h34a92r37t 6527835972368

Samozřejmě. 1.2 TDI,  55kW, Fabia 2010, Roomster 2010, Polo 2009

0/0
25.11.2015 13:08

T57o68m12á41š 91K75u63c15h36a70ř 3197701518821

Kdysi dávno jsem koupil ojetou Š120. Při přepisu mi řekli, že TK je podvodná, protože má razítko stanice, kde dělají jen náklaďky a bez diskuzí mi sebrali osvědčení.

Krom množství aut tady nevidím principiální rozdíl. Homologace byla získána podvodem, je tedy neplatná a ta auta nesmí na silnici. Jediná legální možnost jak je dostat zpět na silnici je po úpravě provést novou homologaci. Zřejmě už ale ne hromadnou, protože u ojetin už výrobce nemůže garantovat, že jsou ve stavu jako testovaný kus. Takže indiviuální. To je docela drahý špás. Navíc samozřejmě vše podle současným norem, takže bez šance. Bohužel. Jiné řešení je podvod s cílem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

+1/0
25.11.2015 12:50

Z67d32e47n68ě18k 13W73e16r92n68h24a88r85t 6207555862358

OK, kdyby se přistoupilo na takový výklad, taky by to ale znamenalo masové žaloby na VW, protože prodal lidem auta, která nesmí na silnici. Místo provozuschopného auta mají nyní jen kus kovu. Těžko říct, jak by se k tomu postavily soudy, když jde o výrobky po záruční lhůtě, ale i kdyby šlo jen o rozdíl mezi cenou ojetiny a cenou šrotu, dělalo by to hodně a soudy by nejspíš rozhodly ve prospěch majitele auta. To by nejspíš VW neustál, složil by se a co potom? Nedostal by nikdo nic a desetitisíce majitelů by bylo naštvaných s neprodejnou králíkárnou. To už by byl politický problém...

+1/0
25.11.2015 13:05

T39o86m94á30š 98K96u35c35h15a92ř 3757711888521

Ta auta ale vlastně prodali jen díky podvodu.

Je to, jako bych na vás podvodně vylákal 100 000 Kč (slíbil bych vám zlužbu/zboží, které bych nedodal), ale soud by mi nechtěl uložit vám ty peníze vrátit (natož udělit pokutu), protože mám přece děti a musím je živit. :-)

Ale ano, dnes je to realita, soukromým osobám se smí udělovat likvidační tresty, ale firmám nikoli. :-/

0/0
25.11.2015 22:08

J63i77ř29í 65J70u88r83á74š93e61k 8517745430277

Když řeknu A, musím říct i B. Způsob "opravy" už tedy známe. Jak se změní vlastnosti motoru po změně softwaru bohužel ne. Jak potom může někdo něco někomu nařizovat? 

A kdo zajistí to, že si tam zákazníci obratem nevrátí původní SW? Kdo to bude kontrolovat? Není tato akce zbytečně povinná?

+1/0
25.11.2015 12:43

M12a89r53t58i48n 45Š78t83ě56p61á67n34e22k 3427133203961

A budou auta i po "oprave" splnovat stejne emisni predpisy co predtim?:-)

0/0
25.11.2015 12:25

T43o13m25á59š 21K66u53c84h97a50ř 3647921428781

Přiznali už oficiálně, jak se tedy bude nový SW oproti starému chovat? Protože změna emisí bez změny dalších parametrů motoru jistě není možná. A pokud dojde ke změně spotřeby/ chrakteristiky motoru, tak musí mít zákazník právo na odškodné, nebo vrácení vozu.

+1/0
25.11.2015 12:24

Z33d63e17n32ě25k 49H27a32n52z72l 1791306662974

Nejste v USA

+1/0
25.11.2015 12:28

M45a76r50t70i83n 63Š17t71ě28p67á90n33e98k 3737503943241

Pokud budou zavedeny emisni zony a auto do nich nebude moct (nebo za vyssi poplatek) po oprave a podle hodnot pred aferou by mohlo, tak by se to mozna dalo.

0/0
25.11.2015 12:32

T89o23m82á44š 70K14u20c87h69a79ř 3217591518781

Pokud se prokazatelně po úpravě nevlezou do deklarovaných parametrů, tak tohle musí platit i u nás.

0/0
25.11.2015 12:35

Z89d98e55n48ě30k 98H92a19n77z70l 1611446492414

Dva listy do Škoda muzea

0/0
25.11.2015 13:06

Z90d49e52n80ě57k 58W89e17r82n62h74a72r40t 6827235832958

Poukázku na plyšáka při koupi dalšího nového vozu.

+1/0
25.11.2015 13:10

T21o75m88á10š 33K53u35c30h94a30ř 3807441228811

Dobře. Ale pokud se prokáže, že po úpravě například spotřeba stoupla o 0,5l při normalizovaném měřícím cyklu oproti deklarovaným hodnotám, pak mi přijde samozřejmé, že úplné minimum je nahradit zákazníkovi tuto škodu. Při najetí 200 000 km to například dělá cca 30 000 Kč.

0/0
25.11.2015 22:13

K35a64r77e95l 29V36o39j11t92a 6881827258912

Tak pokud to upraví tak jak má být , tak bude menší krouťák, nižší výkon a lehce vyšší spotřeba.

0/0
25.11.2015 11:45

V72l57a68d20i94s93l74a50v 68B60u41r67y95š27e60k 1629372187714

a smaže se konkurenční výhoda těchto motorů za cenu podvodu, nic víc nic míň

0/0
25.11.2015 11:52

K70a80r49e18l 62Š85v92é56d66a 5193821100279

Záleží jak se bude chovat nový software. Buď vymažou jen "šidící" část která funguje při emisních testech, auto se bude v provozu dále chovat stejně, ale pak můžeme mít problém při kontrole emisí. Nebo auto "přepnou" natrvalo do "nízko emisního" režimu a auto tím navždy ztratí výkon, zvedne spotřebu, i když  bude míň čoudit .

+1/0
25.11.2015 11:22

Z18d61e61n71ě36k 20W84e50r47n41h66a13r46t 6387335182778

Jenže při pravidelné kontrole emisí na STK se ta šidící část SW stejně neaktivuje, to jen při specifických homologačních měřeních. Tedy u více než 99,99% vozů se nezapne vůbec nikdy...

+3/0
25.11.2015 12:36

K48a64r79e20l 54N20o33v49o16t33n12y 6469181409845

No uvidime. Mozna budu mit na prodej postarsi A4...

0/0
25.11.2015 11:22

M60a24r58t43i65n 87H36o27c32e31k 5339485814147

takže mi pouze smažou podvodný software a nahrají mi ten správný, co jim byl asi nově schválen. ten nový software tedy bude asi ukazovat naprosto jiné hodnoty při další technické kontrole a tak se mi asi může stát, že TK neprojdu.:-P

0/−1
25.11.2015 11:20

P87e69t27r 29P16o63s50p37í32š29i85l 4828134386106

Při TK se u dieselů měří jen kouřivost. Mně ji při posledním měření naměřili nulovou, protože ještě funguje filtr pevných částic.

0/0
25.11.2015 11:23

P80a52v32e78l 89N51o89v22á47k 7571886309713

Zjistěte si co se měří na emisích pak tu placejte nesmysly :P

0/0
25.11.2015 12:39

J50a45r89o75s43l97a30v 70P66o40l17á94k 9919380658167

Přehraje se softwer. Nejsem odborník, přesto si nemyslím, že i po tomto zásahu bude mít sousedovo oktávka stejnou spotřebu a výkon pro kterou si auto pořizoval. Myslím, že o zplodinách před koupí vůbec nemluvil a jsou mu pořád u ...

+1/0
25.11.2015 11:14

V39l20a48d15i18s39l23a22v 24B82u96r23y33š15e16k 1179702357324

no ono je to všechno trochu složitější, přísné emisní limity nebyly zavedeny kvůli vašemu sousedovi a jeho autu, takže je celkem jedno, co si on o nich myslí, ale kvůli ochraně ovzduší, které dýcháme, ale jak jsem řekl, tahle problematika je poměrně složitá na pochopení a souseda se dotýká jen okrajově, nejspíš to dopadne tak, že chtě nechtě bude muset přistoupit na úpravu motoru i když se objevily právní názory, že si s autem může dělat co chce a jezdit bez TK

0/0
25.11.2015 11:49

F84r95a96n64t11i32š22e87k 68N88o62v23á51k 6781755306101

Spíš očekává, že někdo začne obratem ruky "čipovat" řídící jednotky na původní verzi.

0/0
25.11.2015 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.