Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta s podvodným softwarem VW začne do čtyř měsíců Škoda zvát do servisu

Servisní akce Škody Auto, které mají u dotčených vozů odstranit možnost obcházet emisní měření, začne zřejmě na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Nejdříve bude firma do servisů svolávat auta s motory 2,0 TDI a 1,6 TDI. Následně přijdou na řadu vozy s diesely 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60o51m65a82n 23V19o63c97e13t30k64a 9333611166658

A co vozy, ktere maji jiz prehrany software a v pohode prosli zkouskou na emisich?

0/0
26.11.2015 18:12

P43a16v33e50l 77S15o48b45o46t65k16a 5130594

A na STK pak - po odstranění podvodného software z řídící jednotky - neprojdou emisemi... no, bude ještě veselo ;-D

0/0
25.11.2015 13:58

L17u40b85o87š 49M44a46š50í65n 9909116237308

1.2 diesel on takový motor je?

0/0
25.11.2015 13:02

Z59d10e72n82ě65k 16H43a17n29z74l 1841746552774

Jo jo

0/0
25.11.2015 13:07

Z22d15e28n26ě16k 15W13e90r71n44h75a83r27t 6687245762258

Samozřejmě. 1.2 TDI,  55kW, Fabia 2010, Roomster 2010, Polo 2009

0/0
25.11.2015 13:08

T31o36m57á55š 47K72u63c10h98a69ř 3527861648111

Kdysi dávno jsem koupil ojetou Š120. Při přepisu mi řekli, že TK je podvodná, protože má razítko stanice, kde dělají jen náklaďky a bez diskuzí mi sebrali osvědčení.

Krom množství aut tady nevidím principiální rozdíl. Homologace byla získána podvodem, je tedy neplatná a ta auta nesmí na silnici. Jediná legální možnost jak je dostat zpět na silnici je po úpravě provést novou homologaci. Zřejmě už ale ne hromadnou, protože u ojetin už výrobce nemůže garantovat, že jsou ve stavu jako testovaný kus. Takže indiviuální. To je docela drahý špás. Navíc samozřejmě vše podle současným norem, takže bez šance. Bohužel. Jiné řešení je podvod s cílem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

+1/0
25.11.2015 12:50

Z22d93e66n34ě44k 46W73e93r18n26h67a37r37t 6167815882738

OK, kdyby se přistoupilo na takový výklad, taky by to ale znamenalo masové žaloby na VW, protože prodal lidem auta, která nesmí na silnici. Místo provozuschopného auta mají nyní jen kus kovu. Těžko říct, jak by se k tomu postavily soudy, když jde o výrobky po záruční lhůtě, ale i kdyby šlo jen o rozdíl mezi cenou ojetiny a cenou šrotu, dělalo by to hodně a soudy by nejspíš rozhodly ve prospěch majitele auta. To by nejspíš VW neustál, složil by se a co potom? Nedostal by nikdo nic a desetitisíce majitelů by bylo naštvaných s neprodejnou králíkárnou. To už by byl politický problém...

+1/0
25.11.2015 13:05

T91o52m58á62š 47K97u32c73h42a64ř 3267171458601

Ta auta ale vlastně prodali jen díky podvodu.

Je to, jako bych na vás podvodně vylákal 100 000 Kč (slíbil bych vám zlužbu/zboží, které bych nedodal), ale soud by mi nechtěl uložit vám ty peníze vrátit (natož udělit pokutu), protože mám přece děti a musím je živit. :-)

Ale ano, dnes je to realita, soukromým osobám se smí udělovat likvidační tresty, ale firmám nikoli. :-/

0/0
25.11.2015 22:08

J14i17ř42í 62J89u60r44á78š40e50k 8367285400867

Když řeknu A, musím říct i B. Způsob "opravy" už tedy známe. Jak se změní vlastnosti motoru po změně softwaru bohužel ne. Jak potom může někdo něco někomu nařizovat? 

A kdo zajistí to, že si tam zákazníci obratem nevrátí původní SW? Kdo to bude kontrolovat? Není tato akce zbytečně povinná?

+1/0
25.11.2015 12:43

M20a44r56t28i20n 95Š59t43ě15p47á74n95e43k 3597123803571

A budou auta i po "oprave" splnovat stejne emisni predpisy co predtim?:-)

0/0
25.11.2015 12:25

T86o71m65á63š 30K94u52c90h38a38ř 3237221188351

Přiznali už oficiálně, jak se tedy bude nový SW oproti starému chovat? Protože změna emisí bez změny dalších parametrů motoru jistě není možná. A pokud dojde ke změně spotřeby/ chrakteristiky motoru, tak musí mít zákazník právo na odškodné, nebo vrácení vozu.

+1/0
25.11.2015 12:24

Z28d66e44n63ě97k 18H97a95n49z11l 1691116932874

Nejste v USA

+1/0
25.11.2015 12:28

M93a26r84t76i58n 92Š49t56ě74p33á89n49e13k 3367813663461

Pokud budou zavedeny emisni zony a auto do nich nebude moct (nebo za vyssi poplatek) po oprave a podle hodnot pred aferou by mohlo, tak by se to mozna dalo.

0/0
25.11.2015 12:32

T31o96m22á56š 38K98u95c14h72a59ř 3897321638921

Pokud se prokazatelně po úpravě nevlezou do deklarovaných parametrů, tak tohle musí platit i u nás.

0/0
25.11.2015 12:35

Z28d10e64n96ě21k 52H45a63n24z85l 1711916202724

Dva listy do Škoda muzea

0/0
25.11.2015 13:06

Z57d15e70n24ě81k 64W48e13r81n41h64a26r88t 6727855432588

Poukázku na plyšáka při koupi dalšího nového vozu.

+1/0
25.11.2015 13:10

T33o20m40á70š 48K47u38c69h24a10ř 3677811358831

Dobře. Ale pokud se prokáže, že po úpravě například spotřeba stoupla o 0,5l při normalizovaném měřícím cyklu oproti deklarovaným hodnotám, pak mi přijde samozřejmé, že úplné minimum je nahradit zákazníkovi tuto škodu. Při najetí 200 000 km to například dělá cca 30 000 Kč.

0/0
25.11.2015 22:13

K45a87r32e55l 66V87o74j50t97a 6541247278332

Tak pokud to upraví tak jak má být , tak bude menší krouťák, nižší výkon a lehce vyšší spotřeba.

0/0
25.11.2015 11:45

V41l93a63d72i76s80l36a47v 81B79u11r18y66š42e54k 1669642797314

a smaže se konkurenční výhoda těchto motorů za cenu podvodu, nic víc nic míň

0/0
25.11.2015 11:52

K56a56r29e37l 65Š26v28é54d82a 5823211840569

Záleží jak se bude chovat nový software. Buď vymažou jen "šidící" část která funguje při emisních testech, auto se bude v provozu dále chovat stejně, ale pak můžeme mít problém při kontrole emisí. Nebo auto "přepnou" natrvalo do "nízko emisního" režimu a auto tím navždy ztratí výkon, zvedne spotřebu, i když  bude míň čoudit .

+1/0
25.11.2015 11:22

Z31d24e95n74ě59k 36W89e11r97n46h63a18r30t 6467985542308

Jenže při pravidelné kontrole emisí na STK se ta šidící část SW stejně neaktivuje, to jen při specifických homologačních měřeních. Tedy u více než 99,99% vozů se nezapne vůbec nikdy...

+3/0
25.11.2015 12:36

K82a43r73e92l 69N75o22v66o96t56n58y 6369531649695

No uvidime. Mozna budu mit na prodej postarsi A4...

0/0
25.11.2015 11:22

M93a54r86t52i46n 78H17o37c89e29k 5579205654297

takže mi pouze smažou podvodný software a nahrají mi ten správný, co jim byl asi nově schválen. ten nový software tedy bude asi ukazovat naprosto jiné hodnoty při další technické kontrole a tak se mi asi může stát, že TK neprojdu.:-P

0/−1
25.11.2015 11:20

P44e79t28r 98P61o98s77p21í62š60i47l 4838184626796

Při TK se u dieselů měří jen kouřivost. Mně ji při posledním měření naměřili nulovou, protože ještě funguje filtr pevných částic.

0/0
25.11.2015 11:23

P41a74v54e80l 92N23o75v59á56k 7181516759153

Zjistěte si co se měří na emisích pak tu placejte nesmysly :P

0/0
25.11.2015 12:39

J83a72r22o65s56l46a61v 75P39o36l90á65k 9919820908357

Přehraje se softwer. Nejsem odborník, přesto si nemyslím, že i po tomto zásahu bude mít sousedovo oktávka stejnou spotřebu a výkon pro kterou si auto pořizoval. Myslím, že o zplodinách před koupí vůbec nemluvil a jsou mu pořád u ...

+1/0
25.11.2015 11:14

V14l62a70d54i57s58l54a13v 39B71u15r68y30š71e90k 1209332717374

no ono je to všechno trochu složitější, přísné emisní limity nebyly zavedeny kvůli vašemu sousedovi a jeho autu, takže je celkem jedno, co si on o nich myslí, ale kvůli ochraně ovzduší, které dýcháme, ale jak jsem řekl, tahle problematika je poměrně složitá na pochopení a souseda se dotýká jen okrajově, nejspíš to dopadne tak, že chtě nechtě bude muset přistoupit na úpravu motoru i když se objevily právní názory, že si s autem může dělat co chce a jezdit bez TK

0/0
25.11.2015 11:49

F89r48a81n37t70i10š13e11k 48N63o25v11á40k 6831335516551

Spíš očekává, že někdo začne obratem ruky "čipovat" řídící jednotky na původní verzi.

0/0
25.11.2015 14:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.