- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co vozy, ktere maji jiz prehrany software a v pohode prosli zkouskou na emisich?
A na STK pak - po odstranění podvodného software z řídící jednotky - neprojdou emisemi... no, bude ještě veselo
Kdysi dávno jsem koupil ojetou Š120. Při přepisu mi řekli, že TK je podvodná, protože má razítko stanice, kde dělají jen náklaďky a bez diskuzí mi sebrali osvědčení.
Krom množství aut tady nevidím principiální rozdíl. Homologace byla získána podvodem, je tedy neplatná a ta auta nesmí na silnici. Jediná legální možnost jak je dostat zpět na silnici je po úpravě provést novou homologaci. Zřejmě už ale ne hromadnou, protože u ojetin už výrobce nemůže garantovat, že jsou ve stavu jako testovaný kus. Takže indiviuální. To je docela drahý špás. Navíc samozřejmě vše podle současným norem, takže bez šance. Bohužel. Jiné řešení je podvod s cílem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
OK, kdyby se přistoupilo na takový výklad, taky by to ale znamenalo masové žaloby na VW, protože prodal lidem auta, která nesmí na silnici. Místo provozuschopného auta mají nyní jen kus kovu. Těžko říct, jak by se k tomu postavily soudy, když jde o výrobky po záruční lhůtě, ale i kdyby šlo jen o rozdíl mezi cenou ojetiny a cenou šrotu, dělalo by to hodně a soudy by nejspíš rozhodly ve prospěch majitele auta. To by nejspíš VW neustál, složil by se a co potom? Nedostal by nikdo nic a desetitisíce majitelů by bylo naštvaných s neprodejnou králíkárnou. To už by byl politický problém...
Když řeknu A, musím říct i B. Způsob "opravy" už tedy známe. Jak se změní vlastnosti motoru po změně softwaru bohužel ne. Jak potom může někdo něco někomu nařizovat?
A kdo zajistí to, že si tam zákazníci obratem nevrátí původní SW? Kdo to bude kontrolovat? Není tato akce zbytečně povinná?
A budou auta i po "oprave" splnovat stejne emisni predpisy co predtim?
Přiznali už oficiálně, jak se tedy bude nový SW oproti starému chovat? Protože změna emisí bez změny dalších parametrů motoru jistě není možná. A pokud dojde ke změně spotřeby/ chrakteristiky motoru, tak musí mít zákazník právo na odškodné, nebo vrácení vozu.
Tak pokud to upraví tak jak má být , tak bude menší krouťák, nižší výkon a lehce vyšší spotřeba.
a smaže se konkurenční výhoda těchto motorů za cenu podvodu, nic víc nic míň
Záleží jak se bude chovat nový software. Buď vymažou jen "šidící" část která funguje při emisních testech, auto se bude v provozu dále chovat stejně, ale pak můžeme mít problém při kontrole emisí. Nebo auto "přepnou" natrvalo do "nízko emisního" režimu a auto tím navždy ztratí výkon, zvedne spotřebu, i když bude míň čoudit .
Jenže při pravidelné kontrole emisí na STK se ta šidící část SW stejně neaktivuje, to jen při specifických homologačních měřeních. Tedy u více než 99,99% vozů se nezapne vůbec nikdy...
No uvidime. Mozna budu mit na prodej postarsi A4...