Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce dotovat plynové stanice. Firmy je přitom staví i bez podpory

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce začít dotovat výstavbu dalších plnících stanic na stlačený zemní plyn (CNG) do aut. Dosud se jich u nás přitom postavilo už sto bez jakékoliv státní podpory. Úřad má v plánu tři sta dalších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O58n64d36ř19e55j 47S93e96m45e75c55k21ý 8751766858875

A helemese, on je v tom ještě jeden háček. V tom materiálu je taky návrh na zavedení silniční daně pro všechna vozidla. Takže klasika-zdaníme vás a pak to rozdáme spřáteleným firmám.

0/0
26.11.2015 21:37

J70a87n 37F47r73o72l29í48k 6716610555574

Když si vzpomenu, že RWE postavila v Brně-Slatině plničku proti autobusovým garážím (MHD) a pro nezájem ji zase zrušila (dnes tam stojí Lídl) tak bych z toho našeho hospodaření zvracel.

0/0
26.11.2015 16:26

J94i81r88i 36Z66u97z74a91ň76á77k 4228490273586

Stát je blbec DOTACE dotovat sou.firmu je hloupost nad hloupost jako ve všem,pokud si postaví záleží jen na něm za jakou cenu bude prodej(zisk) stát je hňup.

0/0
26.11.2015 12:24

M55a24r81t15i91n 86P28l42a61c45h51t37a 1304851441879

Nerozumím smyslu přechodu na plyn , pokud plyn bude stát stejně jako nyní benzín !

Pokud se vláda zaváže omezujícím zákonem ,že nezavede spotřební daň na tyto produkty

...potom to bude mít smysl, jinak je to z bláta do louže ;-€

+2/0
26.11.2015 11:30

Z46d93e90n45ě11k 63H85a28n54z77l 1121926202914

Pořád se vyplatí LPG

0/0
26.11.2015 9:56

M74a86r29t24i27n 15P66l66a69c68h39t62a 1294531841399

Zatím, ale já těm politikům něják nevěřím.....protože ,když se z alternativy stane hlavní proud...Stát bude přicházet o nemalé peníze a co potom bude následovat !!!.......to si jednoduše domysleme!!

+1/0
26.11.2015 11:33

Z76d87e57n88ě40k 28H57a80n57z90l 1371626602234

Plynaři vpřed

0/0
26.11.2015 9:53

R83o34m31a68n 69K63a17m15a68r39ý31t 8798340328168

Mládek a celá ta jeho parta kolem Sobotky má asi pocit, že dotace rostou na stromě a oni je jenom sklízí.

Pánové ministři, abyste mohli jednotlivcům dotovat jejich podnikání, musíte další podnikatele a zaměstnance nejdřív okrást o jejich peníze.

+1/0
26.11.2015 8:16

K47a43r42e43l 25K11o23š45ť31á60l 8567391470665

1. Jak je uvedeno v článku, počet plniček CNG je dostatečný, ALE pouze k počtu registrovaných aut, který je zatím samozřejmě nízký. Stát chce, aby plynových aut jezdilo mnohem, mnohem více, aby například vytlačily evidentně neekologické diesely. Zkuste provozovat CNG auto v menším městě. Vážně si takové auto pořídíte, když budete muset dojíždět desítky kilometrů na nejbližší pumpu? Zkuste i léta zavedený LPG načepovat na kterémkoliv hlavním tahu o půlnoci. Pokud nemáte přesné informace, o těch pár nonstop výjimkách, tak nemáte šanci a co teprve CNG.  2. Stávající provozovatelé proti dalším plničkám brojí, protože to pro ně může znamenat konkurenci a tím omezení vlastních zisků.

Skutečný průlom nastane, až budou moci být plynové auta zcela bez benzinových nádrží. Dvojí palivový systém to neúměrně prodražuje.

+4/−1
26.11.2015 8:16

M35i76l13o15š 55V83o14n40d59r82u30š32k70a 5295281677604

Sám píšete, že všechny současná auta mají dvojí palivový systém. Tak k čemu je nutné mít CNG stanici na každém rohu? Když mi dojde CNG přepnu na naftu a dojedu kam potřebuji. Je ekonomický nesmysl stavět stanici v každé vesnici u které si někdo natankuje jednou za rok. A velkou otázkou je, zdali je toto vlastně budoucnost automobilismu, abychom až nasypeme další desítky miliard do plnících stanic nezjistili, že je již nikdo k ničemu nepotřebuje. A pokud se kolem motá ČSSD se svými experty jako je Mládek či Gajdůšková (nestorka solárního průšvihu), tak bych si tipnul, že se schyluje k dalšímu průšvihu.

+2/0
26.11.2015 15:35

K93a34r74e19l 57K94o29š45ť21á70l 8887101170235

Aha, takže si koupím auto na CNG, abych nakonec jezdil na benzín? Tak to opravdu nedává smysl. Řada lidí má svoje trasy, na kterých najezdí okolo 80% ročního náběhu kilometrů. Pokud přímo na nich nebo někde poblíž nemají plničku, o CNG vůbec nebudou uvažovat. O tom, že by se budovaly plničky v každé vsi nemůže být řeč, to se nevyplatí ani s dotací. Další velký problém je nízký nájezd kilometrů na limitované plynové nádrže v autě, kde musíte zatím mít i benzín. Úvaha vychází ze srovnání dostupných zásob ropy a zemního plynu - plynu je násobně více. Druhý nesporný přínos je v emisích, který se okamžitě projeví i u starších motorů. Podle většiny odborníků není v dohledné době alternativa pro spalovací motory, ale připouštím, že tohle je určitá nejistota.

0/0
26.11.2015 21:27

M34a68r47t43i61n 27D73o77k48t12o17r 5829588227916

Spíš je potřeba rozšířit nabídku aut na CNG.

+1/0
26.11.2015 8:13

J39i92ř26í 63K10o61u14t72n57ý 7769809825696

Je jich docela dost. Si myslím. VW, Fiat, Opel, Audi, Škoda... A myslím, že s ohledem na rozšířující síť pump se bude zvyšovat i nabídka aut.

+1/0
26.11.2015 8:22

Z44d22e24n40ě52k 69H95a62n32z85l 1651496852264

Trošku lepší pořizovací cenu ještě

0/0
26.11.2015 8:31

J85i72ř12í 73K46o17u52t80n77ý 7719469175606

Pokud je cena o 30.000,- vyšší než u základního modelu, je návratnost do roka. Pokud to srovnáte s naftovým chrochtákem, jste na stejné ceně. Pohodlí a komfort jízdy se jistě nedá srovnat. Pokud zajdete k prodejci, jistě zjistíte, že vám nabídne zcela jinou cenu než deklarují na netu ;-)

0/0
26.11.2015 8:36

J29a95n 89R65i80e44g14e43l 1354866755402

bohuzel cena CNG je +60tis a to uz si kazdy rozmysli a musi vypocitat dle najezdu km. LPG vyjde cenove prijatelneji.

+1/0
26.11.2015 9:40

Z88d25e39n17ě16k 60H23a24n45z27l 1101556132434

Oni to taky do všech modelů nedávají. Většinou do těch dražších

0/0
26.11.2015 9:55

P74a27v62e44l 52M93o44r18a75v66e42c 3302849152808

Panebože jen NE dotace!

Tím se jen zvýhodní šíbři, co teď postaví další plyn.stanici, aby mohli převálcovat současné plyn.stanice které si o dotacích mohly nechat jen zdát. Díky dotaci budou mít nové stanice nefér konkurenční výhodu. A až ty původní krachnou, nové dotované zvýší ceny.

+2/0
26.11.2015 8:11

K81a59r85e35l 42J57e90l22í73n70e21k 2326914250117

Pro nějakou malou domů se to nedělá,tady se chystá VELKÁ domů!☺

+3/0
26.11.2015 7:50

L94i43b61o46r 68M86o79u90č43k80a 1958807485722

jo tak na tohle chteji zavest  plosne silnicni dan !!

+4/0
26.11.2015 7:46

M73a84r74t18i42n 62K67u23ř29í70t85k82a 6147876738405

Vysvětlí mi někdo, proč mám jezdit s autem na CNG k plničce, když mám CNG anóbrž zemní plyn, jak se správně česky neb moravsky říká, zavedený až do baráku?

Opomíjím nutné technické vybavení jako kompresor apod.

0/0
26.11.2015 7:45

R70a51d91o73s70l98a68v 48K45l93a11u68d51a 5544468764522

Protože ta domácí plnička je drahá. Klidně si jí kup, ale nevyplatí se ti. To je jako proč máš odebírat elektřinu, když máš ve sklepě uhlí.

+1/0
26.11.2015 7:47

I49v10a84n 45S24t59e61c43h 8811237897600

Na jednu levnou domácí plničku je třeba mít tři auta, která jsou prakticky stále v pohybu. Jinak je investice vratná za desítky let.

+1/0
26.11.2015 8:05

A84d81a91m 26B12e19r53n87a73r11d 3744267363716

Máme CNG už několik let, ale nikdy jsem nad domácí plničkou nepřemýšlel. Určitě musí být různé revize, zabezpečení a podobně. Pumpu s CNG mám kousek od bydliště, jenom musím jezdit častěji tankovat.

+1/0
26.11.2015 8:11

J48i60ř97í 71K74o34u18t40n63ý 7879879945566

Častěji tankovat jak s kterým autem. S Passatem dojedu v poho 500 km na plnou. S Puntem žena necelých 300, ale s ohledem na jízdy hlavně po městě je to občasná návštěva max 2 x týdně u plničky.

0/0
26.11.2015 8:25

M91a40r40t88i84n 78K86u60l21h19á51n48e44k 4913882779489

nekalá konkurence s podporou státu ..

CNG čepračka s dotací vyjde majitele levněji a tedy menší náklady na splátky a tedy si může dovolit menší marži a tedy může být levnější než konkurence

schválně kam bude potom řidič jezdit ?

+2/−1
26.11.2015 7:24

R34a68d19e52k 21T10o45m19š48ů 3655513532281

No tak aktuálně jsou desítky velkých měst, kde žádná čerpačka na CNG není. To je takový problém vypsat výběrový řízení na místa, kde dosud široko daleko žádná stanice není?

0/0
26.11.2015 8:17

K14a38r17e62l 60K56o43š22ť89á47l 8487201360515

Ale houby, ty stávající čerpačky jsou na těch nej místech, kde bude kšeft vždycky, je třeba nastavit podporu tak, aby se budovalo tam, kde se to zatím a ještě dost dlouho nebude vyplácet.

+1/0
26.11.2015 8:19

V55i32k40y41r 29B62o25h62u28m84i13l 79S39t94r78a45n22s45k17y 9927148236409

Mimochodem (ano, zatím se to na jeden vůz nevyplatí) existují vyzkoušená zařízení, kterými lze z libovolného přívodu zemního plynu /domácnost/ tento stlačit a "dofouknout" si auto doma. To jsem zvědav, jak by takové  zařízení chtěli zdanit /resp. plyn/.

0/0
26.11.2015 7:23

M80a41r41t43i36n 44K31u69l41h84á58n88e85k 4183332319899

a) jednoduše pomocí odměru plynu

b) při ceně 130.000,- se ta plnička sakra nevyplatí ;-D

0/0
26.11.2015 7:26

M12a51r19t31i58n 79K26u48l42h53á34n13e13k 4433462429909

Rusko používá dodávky plynu jako zbraň..

opět zastavilo dodávky plynu na Ukrajinu a tím i do EU

vyhrožuje tím i Turecku

CNG je dražší na pořízení i na opravy

úspora je stejná jako u vyzkoušeného LPG

.

podpora CNG je tedy jen akce ruské lobby a ruských agentů

0/−2
26.11.2015 7:20

A58d10a87m 28B88e27r96n25a71r94d 3804157923376

To je výrok neinformovaného. Proto západní automobilky CNG montují už ve výrobě? A to docela dlouho.

+1/0
26.11.2015 8:08

R88a23d26e89k 62T13o19m31š60ů 3245943922891

;-D Pane Sůra, neberu Vám važ pražský pohled na to, že CNG stanic je dostatek, v Praze opravdu ano. Ale v některých okresech (a těch okresů je po republice docela hodně) není ani jedna stanice CNG. Nechápu, že jste si neotevřel mapu stanic CNG a nepodíval se, jaká je situace! Třeba okresy Chomutov, Teplice, Děčín nemají CNG stanici ani jednu. Jestli tomuto někdo říká dostatečné pokrytí, tak ztratil zdravý rozum. Nikdo nebude jezdit 30km nebo 50km vedle do okresu, aby si načerpal. Sakra než něco napíšu, tak si zjistím aspoň základní fakta !

+4/0
26.11.2015 7:17

J95a66r38o51m21í56r 93K58r33á43l 4710239334219

No a to je důvod, proč dotovat jakousi firmu z peněz všech ?

+3/0
26.11.2015 7:19

J16i86ř84í 45K43o49u26t45n88ý 7869529835386

To je důvod, proč podporovat jízdu ekologickými vozy, zvláště pak v regionech, kde dýcháme sračky ;-)

+1/0
26.11.2015 8:06

R81a36d49e72k 33T94o37m10š58ů 3425533692581

Dnes se dotují/podporují mnohem méně smysluplné věci, ale pokud chce stát čistší pohon a méně exhalací v ovzduší, tak ať se snaží třeba tímto způsobem. Čistý vzduch není totiž něco, co se primárně ekonomicky vyplatí, ale pozitivní věc to snad je následně pro všechny, tak proč to nepodpořit z peněz všech. Veřejný zájem snad je mít čistý vzduch a doprava k němu zrovna nepřispívá.

+1/−1
26.11.2015 8:15

J97a78n 65S78ů54r76a 4395903133442

1. V textu je citace MPO, které tímto argumentem dotaceobhajuje.

2. Samo MPO dříve uvedlo, že plnících stanic je dost.

3. Nejsem z Prahy, takže nemám pražský pohled. Jen jsemalergický na vyhazování peněz ze státního rozpočtu.

+3/0
26.11.2015 8:11

R74a78d61e53k 73T60o76m50š97ů 3375273222311

Že to tvrdí někdo na MPO nemusí nutně znamenat, že je to pravda. Pravda to není - pokrytí je pro běžného člověka velmi nedostatečné a v podstatě nepoužitelné. Za tu pražskou invektivu se omlouvám, nebyla na místě.

0/0
26.11.2015 8:24

M82i70c47h27a95l 21B57o53k40l75a83ž50u46k 9793198422757

Mohl jste k tomu tedy připojit i vlastní názor podpořený krátkým průzkumem, nebo jen přepisujete tvrzení MPO?

+1/0
26.11.2015 9:35

L54e46o78p91o73l93d 71P50r62o48k80e91š 8559414407

Nic jiného než příprava na zdražení plynu. To mají majitelé aut na CNG za to , že se chlubí nízkými náklady na km.

+2/0
26.11.2015 7:17
Foto

P85e56t81r 18U16g58r42i79n 8545897446120

Když něco funguje, zdaň to ... když to stále ještě funguje, zreguluj to ... a až to chcípne, dotuj to ... Tyhle dotace mi hlava prostě nebere.

+15/0
26.11.2015 6:52

R76o13m36a80n 67S18o32u82č79e42k 1382195750749

Další podnikatelský záměr ANOfertu

+6/0
26.11.2015 6:40

Š75t42e71f75a61n 83F43r52i63č89a 7962118353266

Váda plýtvá. Je to nezodpovědné.

+5/0
26.11.2015 6:05

R21o66m33a12n 38S90o94u47č35e67k 1232825330589

A ono to někoho překvapuje?

+1/0
26.11.2015 6:41

S60t53a27n72i41s40l81a10v 18P78á37n59e68k 3334482466829

Vidím v tom jediné, budoucí zatížení spotřební daní na zemní plyn;-)

+13/0
26.11.2015 6:00

R65a81d15i71m 23S18l36á79d84e79k 3381172133629

Dokud ekonomika roste,je důležité prachy roztočit.Až neporoste,úsporná opatření necháme opozici aby si u lidí naběhla ;-D;-D;-D

+34/0
26.11.2015 4:07

D77a60v83i91d 20P71e34t68r 7930446210585

Proč roste ekonomika? Protože se zvyšují peníze v oběhu (stát dává lidem více peněz, ale s rozumem). Jakmile by začala úsporná opatření, pak by ekonomika klesala  (což dělala ODS+TOP09).

Dalším důvodem proč ekonomika roste je lepší čerpání peněz z EU. Jakmile se ekomika rozjede sama, lze ji mírně tlumit zvýšením daní z příjmů.

+2/−23
26.11.2015 4:49

P54e73t78r 31T70y98č87k83a 6565112279862

No ty kraso.

+10/0
26.11.2015 5:53
Foto

P47e44t90r 91J56a59n53á91s14e25k 7582977842407

..nemělo to být "No ty krávo (nebo spíš -vole)?"..

+4/0
26.11.2015 6:34

P37e74t58r 96T86y70č60k63a 6635612119622

Puvodne tam melo to slovo zacinajici na P a koncici na O.

+3/0
26.11.2015 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.