Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce dotovat plynové stanice. Firmy je přitom staví i bez podpory

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce začít dotovat výstavbu dalších plnících stanic na stlačený zemní plyn (CNG) do aut. Dosud se jich u nás přitom postavilo už sto bez jakékoliv státní podpory. Úřad má v plánu tři sta dalších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O63n49d86ř13e56j 60S93e52m25e58c96k41ý 8821496368595

A helemese, on je v tom ještě jeden háček. V tom materiálu je taky návrh na zavedení silniční daně pro všechna vozidla. Takže klasika-zdaníme vás a pak to rozdáme spřáteleným firmám.

0/0
26.11.2015 21:37

J70a60n 54F62r87o28l10í37k 6726740635434

Když si vzpomenu, že RWE postavila v Brně-Slatině plničku proti autobusovým garážím (MHD) a pro nezájem ji zase zrušila (dnes tam stojí Lídl) tak bych z toho našeho hospodaření zvracel.

0/0
26.11.2015 16:26

J72i12r50i 89Z77u66z93a19ň58á75k 4618370133636

Stát je blbec DOTACE dotovat sou.firmu je hloupost nad hloupost jako ve všem,pokud si postaví záleží jen na něm za jakou cenu bude prodej(zisk) stát je hňup.

0/0
26.11.2015 12:24

M28a30r75t27i24n 48P63l85a85c63h65t43a 1204721781989

Nerozumím smyslu přechodu na plyn , pokud plyn bude stát stejně jako nyní benzín !

Pokud se vláda zaváže omezujícím zákonem ,že nezavede spotřební daň na tyto produkty

...potom to bude mít smysl, jinak je to z bláta do louže ;-€

+2/0
26.11.2015 11:30

Z56d42e35n88ě70k 42H73a40n29z61l 1431556342914

Pořád se vyplatí LPG

0/0
26.11.2015 9:56

M63a92r49t19i87n 60P55l91a78c42h57t54a 1854771971229

Zatím, ale já těm politikům něják nevěřím.....protože ,když se z alternativy stane hlavní proud...Stát bude přicházet o nemalé peníze a co potom bude následovat !!!.......to si jednoduše domysleme!!

+1/0
26.11.2015 11:33

Z55d88e19n38ě14k 67H92a60n16z96l 1301816602494

Plynaři vpřed

0/0
26.11.2015 9:53

R91o46m64a28n 93K43a83m12a91r25ý51t 8408280518778

Mládek a celá ta jeho parta kolem Sobotky má asi pocit, že dotace rostou na stromě a oni je jenom sklízí.

Pánové ministři, abyste mohli jednotlivcům dotovat jejich podnikání, musíte další podnikatele a zaměstnance nejdřív okrást o jejich peníze.

+1/0
26.11.2015 8:16

K83a65r29e51l 35K70o76š80ť46á94l 8247331880195

1. Jak je uvedeno v článku, počet plniček CNG je dostatečný, ALE pouze k počtu registrovaných aut, který je zatím samozřejmě nízký. Stát chce, aby plynových aut jezdilo mnohem, mnohem více, aby například vytlačily evidentně neekologické diesely. Zkuste provozovat CNG auto v menším městě. Vážně si takové auto pořídíte, když budete muset dojíždět desítky kilometrů na nejbližší pumpu? Zkuste i léta zavedený LPG načepovat na kterémkoliv hlavním tahu o půlnoci. Pokud nemáte přesné informace, o těch pár nonstop výjimkách, tak nemáte šanci a co teprve CNG.  2. Stávající provozovatelé proti dalším plničkám brojí, protože to pro ně může znamenat konkurenci a tím omezení vlastních zisků.

Skutečný průlom nastane, až budou moci být plynové auta zcela bez benzinových nádrží. Dvojí palivový systém to neúměrně prodražuje.

+4/−1
26.11.2015 8:16

M28i63l84o53š 98V33o37n84d41r35u79š21k16a 5135171827854

Sám píšete, že všechny současná auta mají dvojí palivový systém. Tak k čemu je nutné mít CNG stanici na každém rohu? Když mi dojde CNG přepnu na naftu a dojedu kam potřebuji. Je ekonomický nesmysl stavět stanici v každé vesnici u které si někdo natankuje jednou za rok. A velkou otázkou je, zdali je toto vlastně budoucnost automobilismu, abychom až nasypeme další desítky miliard do plnících stanic nezjistili, že je již nikdo k ničemu nepotřebuje. A pokud se kolem motá ČSSD se svými experty jako je Mládek či Gajdůšková (nestorka solárního průšvihu), tak bych si tipnul, že se schyluje k dalšímu průšvihu.

+2/0
26.11.2015 15:35

K68a17r89e87l 87K45o23š74ť27á87l 8967371530865

Aha, takže si koupím auto na CNG, abych nakonec jezdil na benzín? Tak to opravdu nedává smysl. Řada lidí má svoje trasy, na kterých najezdí okolo 80% ročního náběhu kilometrů. Pokud přímo na nich nebo někde poblíž nemají plničku, o CNG vůbec nebudou uvažovat. O tom, že by se budovaly plničky v každé vsi nemůže být řeč, to se nevyplatí ani s dotací. Další velký problém je nízký nájezd kilometrů na limitované plynové nádrže v autě, kde musíte zatím mít i benzín. Úvaha vychází ze srovnání dostupných zásob ropy a zemního plynu - plynu je násobně více. Druhý nesporný přínos je v emisích, který se okamžitě projeví i u starších motorů. Podle většiny odborníků není v dohledné době alternativa pro spalovací motory, ale připouštím, že tohle je určitá nejistota.

0/0
26.11.2015 21:27

M71a62r85t34i18n 13D60o30k49t18o82r 5809638167536

Spíš je potřeba rozšířit nabídku aut na CNG.

+1/0
26.11.2015 8:13

J88i77ř86í 98K84o18u57t26n15ý 7229829415106

Je jich docela dost. Si myslím. VW, Fiat, Opel, Audi, Škoda... A myslím, že s ohledem na rozšířující síť pump se bude zvyšovat i nabídka aut.

+1/0
26.11.2015 8:22

Z95d65e18n88ě65k 55H46a70n87z20l 1571236112904

Trošku lepší pořizovací cenu ještě

0/0
26.11.2015 8:31

J57i11ř71í 88K93o11u93t18n58ý 7719799985176

Pokud je cena o 30.000,- vyšší než u základního modelu, je návratnost do roka. Pokud to srovnáte s naftovým chrochtákem, jste na stejné ceně. Pohodlí a komfort jízdy se jistě nedá srovnat. Pokud zajdete k prodejci, jistě zjistíte, že vám nabídne zcela jinou cenu než deklarují na netu ;-)

0/0
26.11.2015 8:36

J15a46n 63R54i76e29g93e14l 1754516655902

bohuzel cena CNG je +60tis a to uz si kazdy rozmysli a musi vypocitat dle najezdu km. LPG vyjde cenove prijatelneji.

+1/0
26.11.2015 9:40

Z23d14e74n26ě81k 18H20a13n25z40l 1831216662614

Oni to taky do všech modelů nedávají. Většinou do těch dražších

0/0
26.11.2015 9:55

P17a38v53e10l 73M58o40r33a26v15e78c 3722429102738

Panebože jen NE dotace!

Tím se jen zvýhodní šíbři, co teď postaví další plyn.stanici, aby mohli převálcovat současné plyn.stanice které si o dotacích mohly nechat jen zdát. Díky dotaci budou mít nové stanice nefér konkurenční výhodu. A až ty původní krachnou, nové dotované zvýší ceny.

+2/0
26.11.2015 8:11

K87a18r30e45l 38J44e45l84í78n12e61k 2786984370837

Pro nějakou malou domů se to nedělá,tady se chystá VELKÁ domů!☺

+3/0
26.11.2015 7:50

L53i17b60o68r 58M62o52u83č58k84a 1228497615802

jo tak na tohle chteji zavest  plosne silnicni dan !!

+4/0
26.11.2015 7:46

M46a48r55t98i54n 80K77u36ř29í64t87k69a 6437186518895

Vysvětlí mi někdo, proč mám jezdit s autem na CNG k plničce, když mám CNG anóbrž zemní plyn, jak se správně česky neb moravsky říká, zavedený až do baráku?

Opomíjím nutné technické vybavení jako kompresor apod.

0/0
26.11.2015 7:45

R13a94d37o78s80l63a61v 79K67l11a37u68d23a 5164398464762

Protože ta domácí plnička je drahá. Klidně si jí kup, ale nevyplatí se ti. To je jako proč máš odebírat elektřinu, když máš ve sklepě uhlí.

+1/0
26.11.2015 7:47

I38v49a97n 29S24t28e53c86h 8651637207790

Na jednu levnou domácí plničku je třeba mít tři auta, která jsou prakticky stále v pohybu. Jinak je investice vratná za desítky let.

+1/0
26.11.2015 8:05

A39d47a68m 22B54e12r23n18a22r96d 3964787613506

Máme CNG už několik let, ale nikdy jsem nad domácí plničkou nepřemýšlel. Určitě musí být různé revize, zabezpečení a podobně. Pumpu s CNG mám kousek od bydliště, jenom musím jezdit častěji tankovat.

+1/0
26.11.2015 8:11

J49i62ř92í 97K37o40u55t47n48ý 7759679705936

Častěji tankovat jak s kterým autem. S Passatem dojedu v poho 500 km na plnou. S Puntem žena necelých 300, ale s ohledem na jízdy hlavně po městě je to občasná návštěva max 2 x týdně u plničky.

0/0
26.11.2015 8:25

M27a29r88t58i77n 24K59u92l75h36á66n17e98k 4243832519849

nekalá konkurence s podporou státu ..

CNG čepračka s dotací vyjde majitele levněji a tedy menší náklady na splátky a tedy si může dovolit menší marži a tedy může být levnější než konkurence

schválně kam bude potom řidič jezdit ?

+2/−1
26.11.2015 7:24

R55a93d71e16k 36T55o55m87š75ů 3375273582281

No tak aktuálně jsou desítky velkých měst, kde žádná čerpačka na CNG není. To je takový problém vypsat výběrový řízení na místa, kde dosud široko daleko žádná stanice není?

0/0
26.11.2015 8:17

K28a78r83e87l 42K60o94š89ť42á12l 8507951330795

Ale houby, ty stávající čerpačky jsou na těch nej místech, kde bude kšeft vždycky, je třeba nastavit podporu tak, aby se budovalo tam, kde se to zatím a ještě dost dlouho nebude vyplácet.

+1/0
26.11.2015 8:19

V81i38k93y67r 44B73o86h61u76m85i25l 86S56t57r26a22n90s30k20y 9137748576319

Mimochodem (ano, zatím se to na jeden vůz nevyplatí) existují vyzkoušená zařízení, kterými lze z libovolného přívodu zemního plynu /domácnost/ tento stlačit a "dofouknout" si auto doma. To jsem zvědav, jak by takové  zařízení chtěli zdanit /resp. plyn/.

0/0
26.11.2015 7:23

M23a94r66t48i96n 24K45u18l59h47á12n97e15k 4863552209569

a) jednoduše pomocí odměru plynu

b) při ceně 130.000,- se ta plnička sakra nevyplatí ;-D

0/0
26.11.2015 7:26

M45a85r32t23i87n 79K73u50l72h90á71n41e70k 4973442369189

Rusko používá dodávky plynu jako zbraň..

opět zastavilo dodávky plynu na Ukrajinu a tím i do EU

vyhrožuje tím i Turecku

CNG je dražší na pořízení i na opravy

úspora je stejná jako u vyzkoušeného LPG

.

podpora CNG je tedy jen akce ruské lobby a ruských agentů

0/−2
26.11.2015 7:20

A88d48a67m 70B95e56r61n32a79r32d 3724117783796

To je výrok neinformovaného. Proto západní automobilky CNG montují už ve výrobě? A to docela dlouho.

+1/0
26.11.2015 8:08

R68a98d17e24k 16T70o97m88š18ů 3635383922151

;-D Pane Sůra, neberu Vám važ pražský pohled na to, že CNG stanic je dostatek, v Praze opravdu ano. Ale v některých okresech (a těch okresů je po republice docela hodně) není ani jedna stanice CNG. Nechápu, že jste si neotevřel mapu stanic CNG a nepodíval se, jaká je situace! Třeba okresy Chomutov, Teplice, Děčín nemají CNG stanici ani jednu. Jestli tomuto někdo říká dostatečné pokrytí, tak ztratil zdravý rozum. Nikdo nebude jezdit 30km nebo 50km vedle do okresu, aby si načerpal. Sakra než něco napíšu, tak si zjistím aspoň základní fakta !

+4/0
26.11.2015 7:17

J19a11r66o17m96í44r 54K55r92á90l 4200269124779

No a to je důvod, proč dotovat jakousi firmu z peněz všech ?

+3/0
26.11.2015 7:19

J61i79ř32í 88K87o51u56t41n57ý 7609319115876

To je důvod, proč podporovat jízdu ekologickými vozy, zvláště pak v regionech, kde dýcháme sračky ;-)

+1/0
26.11.2015 8:06

R77a73d53e88k 30T40o12m38š58ů 3845643802101

Dnes se dotují/podporují mnohem méně smysluplné věci, ale pokud chce stát čistší pohon a méně exhalací v ovzduší, tak ať se snaží třeba tímto způsobem. Čistý vzduch není totiž něco, co se primárně ekonomicky vyplatí, ale pozitivní věc to snad je následně pro všechny, tak proč to nepodpořit z peněz všech. Veřejný zájem snad je mít čistý vzduch a doprava k němu zrovna nepřispívá.

+1/−1
26.11.2015 8:15

J32a34n 51S32ů92r58a 4985543573462

1. V textu je citace MPO, které tímto argumentem dotaceobhajuje.

2. Samo MPO dříve uvedlo, že plnících stanic je dost.

3. Nejsem z Prahy, takže nemám pražský pohled. Jen jsemalergický na vyhazování peněz ze státního rozpočtu.

+3/0
26.11.2015 8:11

R79a88d20e88k 55T11o54m90š61ů 3365223642181

Že to tvrdí někdo na MPO nemusí nutně znamenat, že je to pravda. Pravda to není - pokrytí je pro běžného člověka velmi nedostatečné a v podstatě nepoužitelné. Za tu pražskou invektivu se omlouvám, nebyla na místě.

0/0
26.11.2015 8:24

M93i75c84h60a28l 86B80o31k24l82a69ž23u30k 9173318452237

Mohl jste k tomu tedy připojit i vlastní názor podpořený krátkým průzkumem, nebo jen přepisujete tvrzení MPO?

+1/0
26.11.2015 9:35

L70e13o32p37o32l44d 11P10r65o73k13e49š 8879484157

Nic jiného než příprava na zdražení plynu. To mají majitelé aut na CNG za to , že se chlubí nízkými náklady na km.

+2/0
26.11.2015 7:17
Foto

P13e76t68r 20U26g37r90i44n 8485697756280

Když něco funguje, zdaň to ... když to stále ještě funguje, zreguluj to ... a až to chcípne, dotuj to ... Tyhle dotace mi hlava prostě nebere.

+15/0
26.11.2015 6:52

R85o82m70a69n 73S35o93u33č92e22k 1362955530989

Další podnikatelský záměr ANOfertu

+6/0
26.11.2015 6:40

Š90t49e72f65a27n 86F12r42i63č94a 7572378233216

Váda plýtvá. Je to nezodpovědné.

+5/0
26.11.2015 6:05

R84o10m66a51n 53S75o64u90č78e81k 1112815660229

A ono to někoho překvapuje?

+1/0
26.11.2015 6:41

S31t59a27n81i77s52l81a11v 12P74á21n50e81k 3714312416669

Vidím v tom jediné, budoucí zatížení spotřební daní na zemní plyn;-)

+13/0
26.11.2015 6:00

R42a59d28i44m 73S29l42á41d61e98k 3331382843209

Dokud ekonomika roste,je důležité prachy roztočit.Až neporoste,úsporná opatření necháme opozici aby si u lidí naběhla ;-D;-D;-D

+34/0
26.11.2015 4:07

D89a79v66i70d 24P98e70t73r 7330256710805

Proč roste ekonomika? Protože se zvyšují peníze v oběhu (stát dává lidem více peněz, ale s rozumem). Jakmile by začala úsporná opatření, pak by ekonomika klesala  (což dělala ODS+TOP09).

Dalším důvodem proč ekonomika roste je lepší čerpání peněz z EU. Jakmile se ekomika rozjede sama, lze ji mírně tlumit zvýšením daní z příjmů.

+2/−23
26.11.2015 4:49

P78e77t31r 75T74y80č77k53a 6105692339222

No ty kraso.

+10/0
26.11.2015 5:53
Foto

P68e46t22r 24J53a62n18á47s74e80k 7942977182387

..nemělo to být "No ty krávo (nebo spíš -vole)?"..

+4/0
26.11.2015 6:34

P30e55t54r 72T27y10č30k12a 6245282279732

Puvodne tam melo to slovo zacinajici na P a koncici na O.

+3/0
26.11.2015 7:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.