Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce dotovat plynové stanice. Firmy je přitom staví i bez podpory

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce začít dotovat výstavbu dalších plnících stanic na stlačený zemní plyn (CNG) do aut. Dosud se jich u nás přitom postavilo už sto bez jakékoliv státní podpory. Úřad má v plánu tři sta dalších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O76n44d35ř35e35j 46S12e92m53e23c89k92ý 8941986328215

A helemese, on je v tom ještě jeden háček. V tom materiálu je taky návrh na zavedení silniční daně pro všechna vozidla. Takže klasika-zdaníme vás a pak to rozdáme spřáteleným firmám.

0/0
26.11.2015 21:37

J20a75n 34F34r16o97l63í29k 6926870755484

Když si vzpomenu, že RWE postavila v Brně-Slatině plničku proti autobusovým garážím (MHD) a pro nezájem ji zase zrušila (dnes tam stojí Lídl) tak bych z toho našeho hospodaření zvracel.

0/0
26.11.2015 16:26

J82i49r18i 15Z20u64z30a76ň83á89k 4338770843866

Stát je blbec DOTACE dotovat sou.firmu je hloupost nad hloupost jako ve všem,pokud si postaví záleží jen na něm za jakou cenu bude prodej(zisk) stát je hňup.

0/0
26.11.2015 12:24

M43a50r44t10i53n 51P28l54a51c90h45t92a 1264221241429

Nerozumím smyslu přechodu na plyn , pokud plyn bude stát stejně jako nyní benzín !

Pokud se vláda zaváže omezujícím zákonem ,že nezavede spotřební daň na tyto produkty

...potom to bude mít smysl, jinak je to z bláta do louže ;-€

+2/0
26.11.2015 11:30

Z47d59e97n28ě53k 45H18a78n38z74l 1311486302864

Pořád se vyplatí LPG

0/0
26.11.2015 9:56

M96a49r47t72i56n 28P29l48a45c57h92t40a 1574711211939

Zatím, ale já těm politikům něják nevěřím.....protože ,když se z alternativy stane hlavní proud...Stát bude přicházet o nemalé peníze a co potom bude následovat !!!.......to si jednoduše domysleme!!

+1/0
26.11.2015 11:33

Z51d16e44n45ě40k 34H59a40n51z35l 1701166352324

Plynaři vpřed

0/0
26.11.2015 9:53

R12o97m67a53n 51K97a30m68a92r93ý92t 8118120148868

Mládek a celá ta jeho parta kolem Sobotky má asi pocit, že dotace rostou na stromě a oni je jenom sklízí.

Pánové ministři, abyste mohli jednotlivcům dotovat jejich podnikání, musíte další podnikatele a zaměstnance nejdřív okrást o jejich peníze.

+1/0
26.11.2015 8:16

K95a72r95e84l 85K67o85š13ť88á61l 8477181940475

1. Jak je uvedeno v článku, počet plniček CNG je dostatečný, ALE pouze k počtu registrovaných aut, který je zatím samozřejmě nízký. Stát chce, aby plynových aut jezdilo mnohem, mnohem více, aby například vytlačily evidentně neekologické diesely. Zkuste provozovat CNG auto v menším městě. Vážně si takové auto pořídíte, když budete muset dojíždět desítky kilometrů na nejbližší pumpu? Zkuste i léta zavedený LPG načepovat na kterémkoliv hlavním tahu o půlnoci. Pokud nemáte přesné informace, o těch pár nonstop výjimkách, tak nemáte šanci a co teprve CNG.  2. Stávající provozovatelé proti dalším plničkám brojí, protože to pro ně může znamenat konkurenci a tím omezení vlastních zisků.

Skutečný průlom nastane, až budou moci být plynové auta zcela bez benzinových nádrží. Dvojí palivový systém to neúměrně prodražuje.

+4/−1
26.11.2015 8:16

M85i21l93o26š 42V58o34n85d16r73u90š34k57a 5215511437384

Sám píšete, že všechny současná auta mají dvojí palivový systém. Tak k čemu je nutné mít CNG stanici na každém rohu? Když mi dojde CNG přepnu na naftu a dojedu kam potřebuji. Je ekonomický nesmysl stavět stanici v každé vesnici u které si někdo natankuje jednou za rok. A velkou otázkou je, zdali je toto vlastně budoucnost automobilismu, abychom až nasypeme další desítky miliard do plnících stanic nezjistili, že je již nikdo k ničemu nepotřebuje. A pokud se kolem motá ČSSD se svými experty jako je Mládek či Gajdůšková (nestorka solárního průšvihu), tak bych si tipnul, že se schyluje k dalšímu průšvihu.

+2/0
26.11.2015 15:35

K29a71r44e77l 38K85o30š66ť45á98l 8187161160425

Aha, takže si koupím auto na CNG, abych nakonec jezdil na benzín? Tak to opravdu nedává smysl. Řada lidí má svoje trasy, na kterých najezdí okolo 80% ročního náběhu kilometrů. Pokud přímo na nich nebo někde poblíž nemají plničku, o CNG vůbec nebudou uvažovat. O tom, že by se budovaly plničky v každé vsi nemůže být řeč, to se nevyplatí ani s dotací. Další velký problém je nízký nájezd kilometrů na limitované plynové nádrže v autě, kde musíte zatím mít i benzín. Úvaha vychází ze srovnání dostupných zásob ropy a zemního plynu - plynu je násobně více. Druhý nesporný přínos je v emisích, který se okamžitě projeví i u starších motorů. Podle většiny odborníků není v dohledné době alternativa pro spalovací motory, ale připouštím, že tohle je určitá nejistota.

0/0
26.11.2015 21:27

M12a81r82t80i10n 75D67o52k78t10o88r 5989158597376

Spíš je potřeba rozšířit nabídku aut na CNG.

+1/0
26.11.2015 8:13

J56i43ř68í 60K41o75u72t26n18ý 7989909365806

Je jich docela dost. Si myslím. VW, Fiat, Opel, Audi, Škoda... A myslím, že s ohledem na rozšířující síť pump se bude zvyšovat i nabídka aut.

+1/0
26.11.2015 8:22

Z43d50e28n79ě72k 70H18a51n76z20l 1751756852494

Trošku lepší pořizovací cenu ještě

0/0
26.11.2015 8:31

J70i55ř78í 33K36o92u20t11n40ý 7579739405696

Pokud je cena o 30.000,- vyšší než u základního modelu, je návratnost do roka. Pokud to srovnáte s naftovým chrochtákem, jste na stejné ceně. Pohodlí a komfort jízdy se jistě nedá srovnat. Pokud zajdete k prodejci, jistě zjistíte, že vám nabídne zcela jinou cenu než deklarují na netu ;-)

0/0
26.11.2015 8:36

J85a73n 83R89i73e94g34e11l 1604306255372

bohuzel cena CNG je +60tis a to uz si kazdy rozmysli a musi vypocitat dle najezdu km. LPG vyjde cenove prijatelneji.

+1/0
26.11.2015 9:40

Z95d18e60n45ě67k 92H74a90n14z27l 1471846722974

Oni to taky do všech modelů nedávají. Většinou do těch dražších

0/0
26.11.2015 9:55

P26a78v12e92l 54M49o13r84a44v66e85c 3462799502838

Panebože jen NE dotace!

Tím se jen zvýhodní šíbři, co teď postaví další plyn.stanici, aby mohli převálcovat současné plyn.stanice které si o dotacích mohly nechat jen zdát. Díky dotaci budou mít nové stanice nefér konkurenční výhodu. A až ty původní krachnou, nové dotované zvýší ceny.

+2/0
26.11.2015 8:11

K88a50r39e50l 36J27e41l73í42n47e82k 2816364510477

Pro nějakou malou domů se to nedělá,tady se chystá VELKÁ domů!☺

+3/0
26.11.2015 7:50

L87i20b91o57r 25M31o18u15č79k22a 1528617505732

jo tak na tohle chteji zavest  plosne silnicni dan !!

+4/0
26.11.2015 7:46

M98a86r51t89i11n 62K87u95ř57í54t65k51a 6457646208715

Vysvětlí mi někdo, proč mám jezdit s autem na CNG k plničce, když mám CNG anóbrž zemní plyn, jak se správně česky neb moravsky říká, zavedený až do baráku?

Opomíjím nutné technické vybavení jako kompresor apod.

0/0
26.11.2015 7:45

R23a60d46o55s56l93a87v 63K28l75a83u70d27a 5964748764672

Protože ta domácí plnička je drahá. Klidně si jí kup, ale nevyplatí se ti. To je jako proč máš odebírat elektřinu, když máš ve sklepě uhlí.

+1/0
26.11.2015 7:47

I73v54a94n 91S79t72e63c51h 8391657357150

Na jednu levnou domácí plničku je třeba mít tři auta, která jsou prakticky stále v pohybu. Jinak je investice vratná za desítky let.

+1/0
26.11.2015 8:05

A79d66a97m 42B66e60r16n15a93r79d 3204337333246

Máme CNG už několik let, ale nikdy jsem nad domácí plničkou nepřemýšlel. Určitě musí být různé revize, zabezpečení a podobně. Pumpu s CNG mám kousek od bydliště, jenom musím jezdit častěji tankovat.

+1/0
26.11.2015 8:11

J27i91ř70í 97K82o77u97t77n89ý 7699279915496

Častěji tankovat jak s kterým autem. S Passatem dojedu v poho 500 km na plnou. S Puntem žena necelých 300, ale s ohledem na jízdy hlavně po městě je to občasná návštěva max 2 x týdně u plničky.

0/0
26.11.2015 8:25

M96a94r26t89i67n 82K83u61l76h50á13n65e90k 4683812879639

nekalá konkurence s podporou státu ..

CNG čepračka s dotací vyjde majitele levněji a tedy menší náklady na splátky a tedy si může dovolit menší marži a tedy může být levnější než konkurence

schválně kam bude potom řidič jezdit ?

+2/−1
26.11.2015 7:24

R31a71d77e61k 80T92o52m55š86ů 3375363892951

No tak aktuálně jsou desítky velkých měst, kde žádná čerpačka na CNG není. To je takový problém vypsat výběrový řízení na místa, kde dosud široko daleko žádná stanice není?

0/0
26.11.2015 8:17

K79a50r26e62l 21K88o13š21ť36á48l 8707461750875

Ale houby, ty stávající čerpačky jsou na těch nej místech, kde bude kšeft vždycky, je třeba nastavit podporu tak, aby se budovalo tam, kde se to zatím a ještě dost dlouho nebude vyplácet.

+1/0
26.11.2015 8:19

V14i16k24y95r 20B24o67h96u49m39i67l 14S51t69r13a40n55s93k64y 9967108866139

Mimochodem (ano, zatím se to na jeden vůz nevyplatí) existují vyzkoušená zařízení, kterými lze z libovolného přívodu zemního plynu /domácnost/ tento stlačit a "dofouknout" si auto doma. To jsem zvědav, jak by takové  zařízení chtěli zdanit /resp. plyn/.

0/0
26.11.2015 7:23

M79a78r77t75i36n 82K11u40l85h92á87n45e41k 4903262229319

a) jednoduše pomocí odměru plynu

b) při ceně 130.000,- se ta plnička sakra nevyplatí ;-D

0/0
26.11.2015 7:26

M98a40r20t57i58n 68K29u10l79h79á54n15e49k 4753102109369

Rusko používá dodávky plynu jako zbraň..

opět zastavilo dodávky plynu na Ukrajinu a tím i do EU

vyhrožuje tím i Turecku

CNG je dražší na pořízení i na opravy

úspora je stejná jako u vyzkoušeného LPG

.

podpora CNG je tedy jen akce ruské lobby a ruských agentů

0/−2
26.11.2015 7:20

A44d27a43m 87B84e95r18n53a73r25d 3154387223236

To je výrok neinformovaného. Proto západní automobilky CNG montují už ve výrobě? A to docela dlouho.

+1/0
26.11.2015 8:08

R43a71d65e65k 88T38o54m20š59ů 3775953552371

;-D Pane Sůra, neberu Vám važ pražský pohled na to, že CNG stanic je dostatek, v Praze opravdu ano. Ale v některých okresech (a těch okresů je po republice docela hodně) není ani jedna stanice CNG. Nechápu, že jste si neotevřel mapu stanic CNG a nepodíval se, jaká je situace! Třeba okresy Chomutov, Teplice, Děčín nemají CNG stanici ani jednu. Jestli tomuto někdo říká dostatečné pokrytí, tak ztratil zdravý rozum. Nikdo nebude jezdit 30km nebo 50km vedle do okresu, aby si načerpal. Sakra než něco napíšu, tak si zjistím aspoň základní fakta !

+4/0
26.11.2015 7:17

J94a90r19o92m87í19r 95K72r82á34l 4450129314669

No a to je důvod, proč dotovat jakousi firmu z peněz všech ?

+3/0
26.11.2015 7:19

J82i42ř63í 89K86o65u46t81n48ý 7829859715556

To je důvod, proč podporovat jízdu ekologickými vozy, zvláště pak v regionech, kde dýcháme sračky ;-)

+1/0
26.11.2015 8:06

R25a83d48e47k 41T56o11m27š43ů 3805373942411

Dnes se dotují/podporují mnohem méně smysluplné věci, ale pokud chce stát čistší pohon a méně exhalací v ovzduší, tak ať se snaží třeba tímto způsobem. Čistý vzduch není totiž něco, co se primárně ekonomicky vyplatí, ale pozitivní věc to snad je následně pro všechny, tak proč to nepodpořit z peněz všech. Veřejný zájem snad je mít čistý vzduch a doprava k němu zrovna nepřispívá.

+1/−1
26.11.2015 8:15

J48a40n 18S36ů63r44a 4325543213562

1. V textu je citace MPO, které tímto argumentem dotaceobhajuje.

2. Samo MPO dříve uvedlo, že plnících stanic je dost.

3. Nejsem z Prahy, takže nemám pražský pohled. Jen jsemalergický na vyhazování peněz ze státního rozpočtu.

+3/0
26.11.2015 8:11

R69a89d39e18k 55T55o17m33š30ů 3415923222341

Že to tvrdí někdo na MPO nemusí nutně znamenat, že je to pravda. Pravda to není - pokrytí je pro běžného člověka velmi nedostatečné a v podstatě nepoužitelné. Za tu pražskou invektivu se omlouvám, nebyla na místě.

0/0
26.11.2015 8:24

M45i91c87h10a14l 32B12o15k67l58a48ž35u38k 9553848482627

Mohl jste k tomu tedy připojit i vlastní názor podpořený krátkým průzkumem, nebo jen přepisujete tvrzení MPO?

+1/0
26.11.2015 9:35

L26e44o68p24o58l17d 33P11r54o19k20e60š 8949124297

Nic jiného než příprava na zdražení plynu. To mají majitelé aut na CNG za to , že se chlubí nízkými náklady na km.

+2/0
26.11.2015 7:17
Foto

P24e94t26r 47U62g39r98i52n 8165877216510

Když něco funguje, zdaň to ... když to stále ještě funguje, zreguluj to ... a až to chcípne, dotuj to ... Tyhle dotace mi hlava prostě nebere.

+15/0
26.11.2015 6:52

R98o70m68a69n 13S96o33u96č75e37k 1682865550939

Další podnikatelský záměr ANOfertu

+6/0
26.11.2015 6:40

Š22t51e19f65a38n 34F39r21i17č31a 7182628733376

Váda plýtvá. Je to nezodpovědné.

+5/0
26.11.2015 6:05

R80o13m17a12n 53S11o83u50č49e56k 1972775310489

A ono to někoho překvapuje?

+1/0
26.11.2015 6:41

S66t57a60n17i44s86l11a95v 31P81á26n73e67k 3904482596169

Vidím v tom jediné, budoucí zatížení spotřební daní na zemní plyn;-)

+13/0
26.11.2015 6:00

R39a68d52i93m 68S35l24á84d71e53k 3711942203879

Dokud ekonomika roste,je důležité prachy roztočit.Až neporoste,úsporná opatření necháme opozici aby si u lidí naběhla ;-D;-D;-D

+34/0
26.11.2015 4:07

D17a85v72i63d 56P24e72t75r 7720416580315

Proč roste ekonomika? Protože se zvyšují peníze v oběhu (stát dává lidem více peněz, ale s rozumem). Jakmile by začala úsporná opatření, pak by ekonomika klesala  (což dělala ODS+TOP09).

Dalším důvodem proč ekonomika roste je lepší čerpání peněz z EU. Jakmile se ekomika rozjede sama, lze ji mírně tlumit zvýšením daní z příjmů.

+2/−23
26.11.2015 4:49

P89e37t84r 19T44y89č42k26a 6395342379792

No ty kraso.

+10/0
26.11.2015 5:53
Foto

P40e42t75r 45J90a24n16á85s43e74k 7402117132447

..nemělo to být "No ty krávo (nebo spíš -vole)?"..

+4/0
26.11.2015 6:34

P34e85t40r 66T37y92č72k77a 6965392749362

Puvodne tam melo to slovo zacinajici na P a koncici na O.

+3/0
26.11.2015 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.