Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express spojí síly s Němci, propojí své vlaky s jejich autobusy

Soukromý železniční dopravce Leo Express přidává ke svému byznysu další. Firma začne spolupracovat s německým autobusovým dopravcem Flixbus. Napojí své vlaky na linky Flixbusu z Prahy do Drážďan a Berlína. Půjde o tři páry vlaků a autobusů denně, autobusy budou stavět u pražského hlavního nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88a88v19e24l 65Š11m74í75d89e53k 6919880683918

Radší dál vlakem nez busem . Ale dobrý nápad od Leoše

0/0
4.12.2015 23:50

P42a81v15e72l 23S28o90b21o70t70k88a 5300634

Technicky je to toální nesmysl.

Daleko lepší pokud si lidé přesednou z vlaku na autobus a naopak.

0/0
27.11.2015 15:43

L89u56c64i56a52n 47P73a20p97a12z36i81a68n 5134597661885

Aby to nedopadlo jak s podnikáním mezi Bratislavou a Košicemi, kde se neúspěch je maskován nadávkami na všechny okolo, dokonce s informacemi, že za to může socialismus. Občas působí podnikatel jako smyslů zbavený.

+4/0
27.11.2015 11:29

J71a37n 89Č87e97k31a38l 7939865794254

A nepletete si to s Jančurou?

0/0
30.11.2015 9:35

O98n68d54r34a 18Z46d28r33a51h79a80l 4905660655601

A kdy Leo připojí místo na nohy?

0/0
27.11.2015 10:01

Š22t12e23f55a39n 29F83r80i81č90a 7972348953696

Nejedná o žádné propojení, jak by se z titulku mohlo mylně zdát. jedná se o obchodní vztah. I nadále se jedná o samostatné obchodní společnosti. Nejspíš se dohodly na jízdních řádech, aby spoje navazovaly, a dejme tomu na lomeném jízdném a tedy uznávání jízdenek. Strategie je to moudrá a chvályhodná, protože využívá výhod obou dopravců, tedy jejich pozici na trhu a v té které zemi schválené a zavedené linky.

0/0
27.11.2015 9:14

M84i40r52o78s28l85a88v 64Z17i58k26m33u77n75d 6318162757768

Přesně tak, ve Švýcarsku si mohu v jízdenkovém automatu na zastávce koupit jízdenku na trasu začínající autobusem PostBus v odlehlém údolí kantonu Graubünden, pak vlakem dopravce RhB, dále vlakem dopravce SBB, návazně vlakem dopravce SOB, zase vlakem SBB  a konečně autobusem dopravce AAGU v kantonu Uri.

A nikoho nezajímá, kde jsem si jízdenku koupil ... v osobních vlacích štiplítek nejezdí, dělají se náhodné kontroly, v autobusech zpravidla řidiče taky nezajímá, zda má cestující jízdenku ...

0/0
28.11.2015 11:48

L84u83k74á98š 73Š13m97a43h18e69l 2307384482614

No nevím... občas mi přijde, že Leo Express tak trochu tápe a hledá cestou pokusu a omylu. Propojení na Krakow v situaci, kdy ho má i RegioJet a ČD, asi moc netrhne, Mukačevo mi přijde jako dobrý nápad - železnice přes Čop je tam prakticky nepoužitelná a autobusová spojení tam byla dost zredukována, ČB a ČK jsou také rozumný nápad (zvlášť ve srovnání s RegioJetem/SA, kde je nutné přejíždět přes Prahu metrem na Anděla a s výlukami na trase ČD kolem Tábora a Veselí). Střídání někdy busem a někdy vlakem ze Zlína už mi přijde dost překombinované, možná si to zákazníky najde, ale já bych preferoval osobně spojení komplet vlakové. Ale tenhle Berlín? Vždyť do Berlína vede rychlý železniční koridor, autobus časově prakticky neušetří a navíc pochybuji o jeho větší pohodlnosti (ať si LE říká cokoliv). Jediný argument může být cena, ale tam už také vlaky autobusy dost dohánějí.

+1/0
27.11.2015 8:58

J87a79n 72V60a94l11o11u57c12h 6942787458790

Když oni na té "konkurenční trase" tápou všichni dopravci, soukromníci s kombinací zastávek, ČD s kategorizací vlaků (když např. vidím, kde zastavují "Hradčany" ve směru na Prahu, má to standartu EC hodně daleko, hlavně že se zalepí díry po zrušených rychlících a je zachován takt vlaků "vyšší kategorie, jen cestující očekávající standard této kategorie je přinejmenším zmaten)...

Mukačevo - vede až tam "klasický" rozchod 1435mm? Nějaké převazování podvozků nepřichází cenově v úvahu, jedině snad s přestupem na ranicích Slovenska.

Ale jsem celkem zvědav, jak se německá přesnost popere s neustálými výlukami na koridoru (což je ten lepší směr, bus může počkat) či ucpanou Prahou (čekající vlak už by omezoval i další vlaky na trati). Protože každá "vata" na přestup prodlužuje celkovou dobu jízdy, tedy ubírá atraktivitu.

0/0
27.11.2015 9:19

M18i22r17o13s95l16a32v 35Z31i65k85m96u44n18d 6978562507138

Do Mukačeva jezdí  Prahy přímý BUS, není potřeba překládat bagáž v Košicích ... ta frekvence je využívána především Ukrajinci pracujícími v Česku .... kolik českých občanů jede do Mukačeva ....

0/0
27.11.2015 10:17

J28a77k53u71b 81K74o30r57e73c 6804160481943

To má opravdu Flixbus 45 tisíc spojení denně?

+1/0
26.11.2015 22:31

O90n61d95ř93e46j 12B46u93r17s82a 6741903456647

Nema, loni mel Flixbus kolem tisicovky spojeni v Nemecku, k tomu pripoctete zahranicni trh (jezdi i ve francii, italii, cesku, polsku, dansku, nizozemsku a belgii). Odhaduju 4500 spojeni denne takze to bude spise preklep :)

+1/0
27.11.2015 2:12

P62e47t60r 96B39e33z51s16t62a14r86o64s42t32i 2899666373441

Přijde mi to, jako kdyby někdo napsal, že metro má 200 spojení (příklad, nepočítal jsem to) místo toho , že metro má tři linky...

+2/0
27.11.2015 7:57

J69a69n 90S60ů41r70a 4135493673382

je to jejich tvrzení, nepředpokládám, že má Flixbus potřebu lhát a vymýšlet si.

0/0
27.11.2015 11:44

O37n42d88ř18e43j 24B32u28r50s39a 6981843896137

Já zase nepředpokládám, že pokud má Flixbus 1000 spojení denně v Německu (rok stará informace), těžko bude mít zbylých 44000 spojení v několika okolních státech, kde není na takové pozici jakov Německu,z logického hlediska (alespoň mého), lze spíše předpokládat překlep a oněch 4500 je více než reálných. Samozřejmě se mohu mýlit.

0/0
27.11.2015 11:49

J95a62n 71S56ů44r19a 4595463223832

Tak jsem si ještě jednou ověřoval: The 45.000 daily connections is correct. We offer 550destinations, that are connected with frequencies up to 20 times per day. 25%are direct connections. Because of smart network planning and a very goodbackend-technology, we are able to provide a huge amount of transfers, too.

+1/0
27.11.2015 12:44

O40n13d92r59a 96H92r68á11s90k62ý 8967292897

loni opravdu Flixbus měl 1000 spojení, jenže došlo ke spojení s MeinFernbus a obě společnosti vystupují pod Názvem Flixbus-MeinfernBus. A 45000 spojení denně je realita (spoj Praha-Berlín v sobě obsahuje 3 spojení: Praha-Drážďany, Drážďany-Berlín, a Praha-Berlín)

0/0
27.11.2015 22:54

O63n45d90ř91e89j 80B46u40r72s16a 6281133966617

Tak přeci jenom, děkuji za vysvětlení.

0/0
27.11.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.