Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express spojí síly s Němci, propojí své vlaky s jejich autobusy

Soukromý železniční dopravce Leo Express přidává ke svému byznysu další. Firma začne spolupracovat s německým autobusovým dopravcem Flixbus. Napojí své vlaky na linky Flixbusu z Prahy do Drážďan a Berlína. Půjde o tři páry vlaků a autobusů denně, autobusy budou stavět u pražského hlavního nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a50v40e97l 14Š97m85í22d15e83k 6459330523198

Radší dál vlakem nez busem . Ale dobrý nápad od Leoše

0/0
4.12.2015 23:50

P40a64v54e57l 23S30o41b58o86t71k11a 5830214

Technicky je to toální nesmysl.

Daleko lepší pokud si lidé přesednou z vlaku na autobus a naopak.

0/0
27.11.2015 15:43

L85u44c22i62a18n 23P90a65p21a11z91i63a91n 5174257531165

Aby to nedopadlo jak s podnikáním mezi Bratislavou a Košicemi, kde se neúspěch je maskován nadávkami na všechny okolo, dokonce s informacemi, že za to může socialismus. Občas působí podnikatel jako smyslů zbavený.

+4/0
27.11.2015 11:29

J53a89n 68Č63e89k60a71l 7829565974894

A nepletete si to s Jančurou?

0/0
30.11.2015 9:35

O71n63d68r96a 30Z86d10r77a91h30a37l 4205600525291

A kdy Leo připojí místo na nohy?

0/0
27.11.2015 10:01

Š63t62e92f31a23n 26F14r79i28č20a 7242578953836

Nejedná o žádné propojení, jak by se z titulku mohlo mylně zdát. jedná se o obchodní vztah. I nadále se jedná o samostatné obchodní společnosti. Nejspíš se dohodly na jízdních řádech, aby spoje navazovaly, a dejme tomu na lomeném jízdném a tedy uznávání jízdenek. Strategie je to moudrá a chvályhodná, protože využívá výhod obou dopravců, tedy jejich pozici na trhu a v té které zemi schválené a zavedené linky.

0/0
27.11.2015 9:14

M50i78r61o24s11l92a56v 41Z93i43k15m17u47n61d 6858252797188

Přesně tak, ve Švýcarsku si mohu v jízdenkovém automatu na zastávce koupit jízdenku na trasu začínající autobusem PostBus v odlehlém údolí kantonu Graubünden, pak vlakem dopravce RhB, dále vlakem dopravce SBB, návazně vlakem dopravce SOB, zase vlakem SBB  a konečně autobusem dopravce AAGU v kantonu Uri.

A nikoho nezajímá, kde jsem si jízdenku koupil ... v osobních vlacích štiplítek nejezdí, dělají se náhodné kontroly, v autobusech zpravidla řidiče taky nezajímá, zda má cestující jízdenku ...

0/0
28.11.2015 11:48

L20u69k96á19š 89Š34m84a73h66e83l 2497864152394

No nevím... občas mi přijde, že Leo Express tak trochu tápe a hledá cestou pokusu a omylu. Propojení na Krakow v situaci, kdy ho má i RegioJet a ČD, asi moc netrhne, Mukačevo mi přijde jako dobrý nápad - železnice přes Čop je tam prakticky nepoužitelná a autobusová spojení tam byla dost zredukována, ČB a ČK jsou také rozumný nápad (zvlášť ve srovnání s RegioJetem/SA, kde je nutné přejíždět přes Prahu metrem na Anděla a s výlukami na trase ČD kolem Tábora a Veselí). Střídání někdy busem a někdy vlakem ze Zlína už mi přijde dost překombinované, možná si to zákazníky najde, ale já bych preferoval osobně spojení komplet vlakové. Ale tenhle Berlín? Vždyť do Berlína vede rychlý železniční koridor, autobus časově prakticky neušetří a navíc pochybuji o jeho větší pohodlnosti (ať si LE říká cokoliv). Jediný argument může být cena, ale tam už také vlaky autobusy dost dohánějí.

+1/0
27.11.2015 8:58

J13a92n 50V50a75l95o59u58c72h 6312677588260

Když oni na té "konkurenční trase" tápou všichni dopravci, soukromníci s kombinací zastávek, ČD s kategorizací vlaků (když např. vidím, kde zastavují "Hradčany" ve směru na Prahu, má to standartu EC hodně daleko, hlavně že se zalepí díry po zrušených rychlících a je zachován takt vlaků "vyšší kategorie, jen cestující očekávající standard této kategorie je přinejmenším zmaten)...

Mukačevo - vede až tam "klasický" rozchod 1435mm? Nějaké převazování podvozků nepřichází cenově v úvahu, jedině snad s přestupem na ranicích Slovenska.

Ale jsem celkem zvědav, jak se německá přesnost popere s neustálými výlukami na koridoru (což je ten lepší směr, bus může počkat) či ucpanou Prahou (čekající vlak už by omezoval i další vlaky na trati). Protože každá "vata" na přestup prodlužuje celkovou dobu jízdy, tedy ubírá atraktivitu.

0/0
27.11.2015 9:19

M16i78r52o93s12l40a16v 46Z35i86k41m88u36n39d 6368362727918

Do Mukačeva jezdí  Prahy přímý BUS, není potřeba překládat bagáž v Košicích ... ta frekvence je využívána především Ukrajinci pracujícími v Česku .... kolik českých občanů jede do Mukačeva ....

0/0
27.11.2015 10:17

J17a37k74u13b 53K20o44r49e82c 6584600961743

To má opravdu Flixbus 45 tisíc spojení denně?

+1/0
26.11.2015 22:31

O50n40d18ř77e94j 23B88u47r55s98a 6911773166197

Nema, loni mel Flixbus kolem tisicovky spojeni v Nemecku, k tomu pripoctete zahranicni trh (jezdi i ve francii, italii, cesku, polsku, dansku, nizozemsku a belgii). Odhaduju 4500 spojeni denne takze to bude spise preklep :)

+1/0
27.11.2015 2:12

P61e48t65r 32B32e98z39s59t31a50r13o34s42t58i 2619566573841

Přijde mi to, jako kdyby někdo napsal, že metro má 200 spojení (příklad, nepočítal jsem to) místo toho , že metro má tři linky...

+2/0
27.11.2015 7:57

J37a21n 89S57ů28r60a 4415223823542

je to jejich tvrzení, nepředpokládám, že má Flixbus potřebu lhát a vymýšlet si.

0/0
27.11.2015 11:44

O40n84d97ř51e16j 49B93u28r14s30a 6151903196257

Já zase nepředpokládám, že pokud má Flixbus 1000 spojení denně v Německu (rok stará informace), těžko bude mít zbylých 44000 spojení v několika okolních státech, kde není na takové pozici jakov Německu,z logického hlediska (alespoň mého), lze spíše předpokládat překlep a oněch 4500 je více než reálných. Samozřejmě se mohu mýlit.

0/0
27.11.2015 11:49

J83a97n 92S66ů77r86a 4415763603392

Tak jsem si ještě jednou ověřoval: The 45.000 daily connections is correct. We offer 550destinations, that are connected with frequencies up to 20 times per day. 25%are direct connections. Because of smart network planning and a very goodbackend-technology, we are able to provide a huge amount of transfers, too.

+1/0
27.11.2015 12:44

O31n56d39r74a 10H48r60á84s71k41ý 8527692627

loni opravdu Flixbus měl 1000 spojení, jenže došlo ke spojení s MeinFernbus a obě společnosti vystupují pod Názvem Flixbus-MeinfernBus. A 45000 spojení denně je realita (spoj Praha-Berlín v sobě obsahuje 3 spojení: Praha-Drážďany, Drážďany-Berlín, a Praha-Berlín)

0/0
27.11.2015 22:54

O85n75d84ř52e81j 77B79u21r44s28a 6811603906257

Tak přeci jenom, děkuji za vysvětlení.

0/0
27.11.2015 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.