Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express spojí síly s Němci, propojí své vlaky s jejich autobusy

Soukromý železniční dopravce Leo Express přidává ke svému byznysu další. Firma začne spolupracovat s německým autobusovým dopravcem Flixbus. Napojí své vlaky na linky Flixbusu z Prahy do Drážďan a Berlína. Půjde o tři páry vlaků a autobusů denně, autobusy budou stavět u pražského hlavního nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a58v57e13l 76Š39m37í27d52e72k 6599230133648

Radší dál vlakem nez busem . Ale dobrý nápad od Leoše

0/0
4.12.2015 23:50

P64a21v61e15l 85S68o77b62o67t92k61a 5620354

Technicky je to toální nesmysl.

Daleko lepší pokud si lidé přesednou z vlaku na autobus a naopak.

0/0
27.11.2015 15:43

L44u21c97i49a43n 95P12a59p30a95z82i78a85n 5394857821115

Aby to nedopadlo jak s podnikáním mezi Bratislavou a Košicemi, kde se neúspěch je maskován nadávkami na všechny okolo, dokonce s informacemi, že za to může socialismus. Občas působí podnikatel jako smyslů zbavený.

+4/0
27.11.2015 11:29

J31a97n 40Č69e45k92a70l 7839725104524

A nepletete si to s Jančurou?

0/0
30.11.2015 9:35

O85n90d63r50a 23Z13d92r15a53h32a26l 4275110145441

A kdy Leo připojí místo na nohy?

0/0
27.11.2015 10:01

Š25t78e36f98a39n 90F79r65i70č62a 7312658973286

Nejedná o žádné propojení, jak by se z titulku mohlo mylně zdát. jedná se o obchodní vztah. I nadále se jedná o samostatné obchodní společnosti. Nejspíš se dohodly na jízdních řádech, aby spoje navazovaly, a dejme tomu na lomeném jízdném a tedy uznávání jízdenek. Strategie je to moudrá a chvályhodná, protože využívá výhod obou dopravců, tedy jejich pozici na trhu a v té které zemi schválené a zavedené linky.

0/0
27.11.2015 9:14

M37i64r69o94s59l73a38v 42Z41i64k82m46u80n39d 6778152807398

Přesně tak, ve Švýcarsku si mohu v jízdenkovém automatu na zastávce koupit jízdenku na trasu začínající autobusem PostBus v odlehlém údolí kantonu Graubünden, pak vlakem dopravce RhB, dále vlakem dopravce SBB, návazně vlakem dopravce SOB, zase vlakem SBB  a konečně autobusem dopravce AAGU v kantonu Uri.

A nikoho nezajímá, kde jsem si jízdenku koupil ... v osobních vlacích štiplítek nejezdí, dělají se náhodné kontroly, v autobusech zpravidla řidiče taky nezajímá, zda má cestující jízdenku ...

0/0
28.11.2015 11:48

L65u10k77á90š 57Š72m69a60h16e34l 2917864912474

No nevím... občas mi přijde, že Leo Express tak trochu tápe a hledá cestou pokusu a omylu. Propojení na Krakow v situaci, kdy ho má i RegioJet a ČD, asi moc netrhne, Mukačevo mi přijde jako dobrý nápad - železnice přes Čop je tam prakticky nepoužitelná a autobusová spojení tam byla dost zredukována, ČB a ČK jsou také rozumný nápad (zvlášť ve srovnání s RegioJetem/SA, kde je nutné přejíždět přes Prahu metrem na Anděla a s výlukami na trase ČD kolem Tábora a Veselí). Střídání někdy busem a někdy vlakem ze Zlína už mi přijde dost překombinované, možná si to zákazníky najde, ale já bych preferoval osobně spojení komplet vlakové. Ale tenhle Berlín? Vždyť do Berlína vede rychlý železniční koridor, autobus časově prakticky neušetří a navíc pochybuji o jeho větší pohodlnosti (ať si LE říká cokoliv). Jediný argument může být cena, ale tam už také vlaky autobusy dost dohánějí.

+1/0
27.11.2015 8:58

J93a86n 26V66a55l31o51u40c15h 6822477708260

Když oni na té "konkurenční trase" tápou všichni dopravci, soukromníci s kombinací zastávek, ČD s kategorizací vlaků (když např. vidím, kde zastavují "Hradčany" ve směru na Prahu, má to standartu EC hodně daleko, hlavně že se zalepí díry po zrušených rychlících a je zachován takt vlaků "vyšší kategorie, jen cestující očekávající standard této kategorie je přinejmenším zmaten)...

Mukačevo - vede až tam "klasický" rozchod 1435mm? Nějaké převazování podvozků nepřichází cenově v úvahu, jedině snad s přestupem na ranicích Slovenska.

Ale jsem celkem zvědav, jak se německá přesnost popere s neustálými výlukami na koridoru (což je ten lepší směr, bus může počkat) či ucpanou Prahou (čekající vlak už by omezoval i další vlaky na trati). Protože každá "vata" na přestup prodlužuje celkovou dobu jízdy, tedy ubírá atraktivitu.

0/0
27.11.2015 9:19

M92i20r49o87s65l81a90v 10Z97i50k45m16u96n34d 6978672137498

Do Mukačeva jezdí  Prahy přímý BUS, není potřeba překládat bagáž v Košicích ... ta frekvence je využívána především Ukrajinci pracujícími v Česku .... kolik českých občanů jede do Mukačeva ....

0/0
27.11.2015 10:17

J54a72k44u51b 92K23o20r58e58c 6874340941933

To má opravdu Flixbus 45 tisíc spojení denně?

+1/0
26.11.2015 22:31

O53n86d55ř76e50j 65B46u35r14s10a 6471953466797

Nema, loni mel Flixbus kolem tisicovky spojeni v Nemecku, k tomu pripoctete zahranicni trh (jezdi i ve francii, italii, cesku, polsku, dansku, nizozemsku a belgii). Odhaduju 4500 spojeni denne takze to bude spise preklep :)

+1/0
27.11.2015 2:12

P59e58t95r 52B72e11z42s91t96a80r50o26s36t77i 2179336123741

Přijde mi to, jako kdyby někdo napsal, že metro má 200 spojení (příklad, nepočítal jsem to) místo toho , že metro má tři linky...

+2/0
27.11.2015 7:57

J12a55n 90S29ů50r56a 4565113663232

je to jejich tvrzení, nepředpokládám, že má Flixbus potřebu lhát a vymýšlet si.

0/0
27.11.2015 11:44

O49n71d96ř55e56j 42B59u98r61s44a 6611923606607

Já zase nepředpokládám, že pokud má Flixbus 1000 spojení denně v Německu (rok stará informace), těžko bude mít zbylých 44000 spojení v několika okolních státech, kde není na takové pozici jakov Německu,z logického hlediska (alespoň mého), lze spíše předpokládat překlep a oněch 4500 je více než reálných. Samozřejmě se mohu mýlit.

0/0
27.11.2015 11:49

J88a74n 36S34ů39r68a 4275803963722

Tak jsem si ještě jednou ověřoval: The 45.000 daily connections is correct. We offer 550destinations, that are connected with frequencies up to 20 times per day. 25%are direct connections. Because of smart network planning and a very goodbackend-technology, we are able to provide a huge amount of transfers, too.

+1/0
27.11.2015 12:44

O92n89d87r40a 18H48r95á70s44k29ý 8517352837

loni opravdu Flixbus měl 1000 spojení, jenže došlo ke spojení s MeinFernbus a obě společnosti vystupují pod Názvem Flixbus-MeinfernBus. A 45000 spojení denně je realita (spoj Praha-Berlín v sobě obsahuje 3 spojení: Praha-Drážďany, Drážďany-Berlín, a Praha-Berlín)

0/0
27.11.2015 22:54

O93n68d93ř27e18j 70B67u22r19s93a 6391393756307

Tak přeci jenom, děkuji za vysvětlení.

0/0
27.11.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.