Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyzvala České dráhy k doplacení milionů, chce se ale dohodnout

Firma Škoda Transportation vyzvala České dráhy k doplacení 760 milionů korun za prohranou arbitráž týkající se zpožděné dodávky dvaceti lokomotiv. Zároveň jim ale nabídla finanční ústupky. Jejich výši nespecifikovala, doufá ale, že dojde k úspěšné domluvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a86n36a 94K46o75p87ř81i71v54o84v24á 8615658645268

Tak aspoň někdo zůstal v tomhle soudný, když už ČD musely do tohodle nesmyslnýho a předem prohranýho sporu jít...

+2/−1
28.11.2015 23:09

J71a53n 37D29u33d66e51k 2260492887573

Já nevím, ale stojí jim ty peníze za to si nasrat největšího zákazníka, který jim za posledních 10 let udělal kšefty za 20 miliard? Teďka už ty vztahy nemusí být tak dobré a ČD se bude poohlížet jinde.

+3/0
28.11.2015 22:11
Foto

M21i96l59o73š 76H17o97v65o49r57k76a 2310283746277

No samozřejmě, že si nechce Škodovka nasrat ČD. Škodovka nechtěla žádnou arbitráž, chtěla se dohodnout (a to hned několikrát), ČD chtěly arbitráž za každou cenu (a je třeba říct, že nebyly v právu, což se potvrdilo).

+3/−2
28.11.2015 23:06

Š40t70e26f10a70n 67F42r88i30č27a 7392648363346

Špatná pověst se šíří rychlostí blesku. Ta vyhraná arbitráž je Pyrrhovo vítězství.

0/0
27.11.2015 17:39

M42a97t75ú23š 19B46e64n31a65k 9368124632153

Väčšina zákazníkov Škody sú verejný obstarávatelia a tam niečo také nehrá rolu, proste si firma vymáha svoje práva zo zmluvy, to sa nemôže žiadnej firme uprieť.

+1/0
27.11.2015 21:47

J89a48n 63Z55b70o79ř75i89l 3299977749

Z pohledu zákazníka mám pocit, že když si něco objednám a nedostanu to ve smluvě dohodnutém termínu tak zboží nemusím převzít ani zaplatit. A to že se změnily zákony tak ať si ŠKODA vyřeší s EU nebo ČR.

Fakt nechápu za co mají ČD platit... za to že dostali objednávku pozdě ? :-/:-/

+5/0
27.11.2015 14:51

D70a26n50i79e58l 13V19á73c18h45a32l 3286218945936

Ale pokud to převezmu, tak to doplatit musím.

0/0
27.11.2015 15:03

J41i29ř64í 57E17r63b15e45n 1763624286627

Tak znova.

ČD požadovaly dodat lokomotivu splňující nejnovější evropské předpisy, které se však v průběhu času změnily a tak byl vývoj rozjížděn znovu, na což škodováci zákazníka upozorňovali. Zdržení tedy není vinou výrobce, ale vnějších vlivů - asi jako byste si nechal postavit dům s tím, že musí vyhovovat nejnovějším energetickým normám, které by však byly krátce před kolaudací zpřísněny a vy byste trval na tom, že i ty nové normy musí barák splňovat.

.

Lokomotiva totiž není houska na krámě nebo auto v autosalonu. Už jen proto ne, že se vyrábí v řádově nižších počtech, musí vydržet desítky let provozu a musí se schvalovat pro provoz v každé zemi zvlášť. A každý rozumný stát si svoje výrobce podporuje, i když to je krátkodobě nevýhodné - protože v dlouhodobém horizontu (více než dvě volební období) se mu to bohatě vyplatí na vzdělanosti a šikovnosti obyvatel, na zaměstnanosti, daňových výnosech, místním know-how atd.

+1/−1
27.11.2015 20:46

M33a74r87t69i86n 36R94u47z28i26c66k56a 1932198606837

Nesouhlasim, nemate pravdu co tyce vasich prikladu, ... poku se vam zmeni predpisy v prubehu stavby nebo vyroby, nemuzete zakaznikovio co podepsal smlouvu najednou rici sorry, zaplat nam novy vyvoj, upravu stavby atp., ...

To je naopak riziko podnikani dopadajici, pokud souhlasite se smlouvou, kde mate, ze stroj musi splnovat nejnovejsi pozadavky a nedate si do smlouvy, ze jsou to pozadavky v dobe podpisu smlouvy a ze pokud se zmeni, tak musi dojit k podpisu dodatku...

To je zase smlouva sepsana tak, aby skodovce zaplatily vyvoj CD? Ja to smlouvu nevidel, takze jen spekuluji, ale vase tvvrzeni vubec nedava smysl.

Mj. u tech staveb bych vas chtel videt, kdyby vam stavebni firma rekla, ze se zmenili predpisy a tak budete platit. Zvlast, kdyby vam rekli, ze je kvuli tomu nutne treba uplne dum prestavet, ne-li zbourat a postavit znovu. Predpisy se totiz nemeni ze dne na den, vzdy maji firmy urcity cas se na to pripravit.

+2/0
27.11.2015 21:50

D56a86n39i89e46l 35V56á57c78h33a13l 3426518605926

Zákazníkovi se samozřejmě nechce platit víc než původně měl, ale zase zaplatit za něco, co pak bude nepojízdné, nebo podle vašich příkladů neobyvatelné je mu taky k ničemu. 

Když si stavím dům, tak v něm potřebuju bydlet a pokud v bydlení zabraňují normy, nedá se nic dělat, ale musím dům přizpůsobit a výrobci je jedno, jestli mu zaplatím za původní dům nebo si ho od něj nechám přestavět, což je asi nakonec lepší než nechat do toho vrtat někoho jiného.

Normy se sice nemění ze dne na den, ale i těm normám trvá nějakou dobu než dostanou oficiální podobu a kolikrát se může i na poslední chvíli do nich dostat něco zásadního. Dokud nejsou oficiálně schválené, tak se na ně nedá úplně spoléhat a musíte si ponechat pár věcí na dodělání na potom.

A co mi víme, co vlastně na těch normách bylo jisté a co napak třeba protichůdné a muselo se čekat na plné znění? Stejně tak, co my víme, co bylo přesně ve smlouvě? 

Hlavně, že všichni víme, že ČD jsou chudáci a Škoda prevít. Já tomu prostě nevěřím.

+2/−1
28.11.2015 9:17

R71o93m96a72n 96J55e26s69c93h46k17e 9338545917685

Chyba byla od počátku vůbec objednat atypický výrobek. V dnešní otevřené Evropě si také nevyrábíme dopravní letadla. Připomíná mne to rok 1922,

kdy v ČKD stály nově vyrobené lokomotivy a nebyly peníze. Jezdilo se se starými křápy.

   Také jsme si nevyráběli vlastní transportéry. O kvalitě výrobku Škody se přesvědčuji každý den cestou z práce. RegioPanter je drahý nekvalitní krám.

Výrobce na mé připomínky nereaguje.

0/0
29.11.2015 7:27

J20a87n47a 47K88o81p52ř66i77v76o86v58á 8795498105488

a k čemu by jim to bylo, když by to nemohlo jezdit?

+1/0
28.11.2015 23:11

M89i49r91o62s23l52a57v 67Z21i61k88m65u92n89d 6198852627428

To je zajímavé, tohle se dá vyložit různě, např. ŠKODA se není zcela jistá oprávněností té "inflační doložky" vymyšlené rozhodci, potřebuje nutně peníze a tak nabízí slevu na něco, na co nemá nárok ...

+2/0
27.11.2015 14:24

D26a79n87i58e90l 82V82á56c59h83a24l 3136598905276

A nebo ... třeba, že Škoda je ráda, že ji někdo dal za pravdu, ale přeci jenom si uvědomuje nutnost udržovat dobré vztahy s ČD a tak nabízí ústupek, který už nabízela několikrát před arbitráží.

0/0
27.11.2015 15:17

F58i58l53i14p 91S30i29r48o54t83e74k 9392939972651

To je nesmysl. Nic jako dobré vztahy s ČD, státní akciovkou pod vlivem politiků, neexistuje, existují jen dobré vztahy s vedením a těmi, kdo ho jmenují. A tyhle vztahy Škodovka opravdu udržovat uměla.

+3/0
27.11.2015 15:44

J24i97ř91í 85E58r90b61e37n 1173754826357

TO se s ní táhne už od prvopočátku. Emil rytíř Škoda měl s K. u. K. úředníky taky velmi dobré vztahy a do roku 1918 byla Škoda největší zbrojovkou monarchie, poté největší strojírnou Československa s velmi dobrými vztahy s armádou (přečtěte si interview s Oldřichem Medunou) a poté oligopolním dodavatelem strojírenských celků pro půlku světa.

.

A troufám si tvrdit, že právě podniky jako Škoda Plzeň, ČKD Praha, TOS, Vítkovice atd, které stavěly rafinérie, cukrovary,pivovary či strojírny v půlce světa,  jsou tím, co nám Čechům udělalo po světě lepší jméno než všichni Havlové a Diestbierové dohromady...

+1/0
27.11.2015 20:53

F93r65a84n38t14i39š81e78k 86V58a93n44ě82k 1677354827657

Být v pozici Českých drah, tak už nikdy nejsem jejich zákazník.

+6/0
27.11.2015 14:05

T70o62m44á12š 74F18u84k 2180601356137

Na lokomotivách škoda trpím již 27 let a řada 380?To je jako citroen-překoná Vaše představy,velký šmejd za nehorázné peníze.

0/0
27.11.2015 18:41

J59i65ř66í 54E10r67b91e41n 1783104486447

Být v pozici firmy, která porušuje smlouvy, odmítá nabízené dohody a pak se cítí ukřivděně?

0/0
27.11.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.