Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyzvala České dráhy k doplacení milionů, chce se ale dohodnout

Firma Škoda Transportation vyzvala České dráhy k doplacení 760 milionů korun za prohranou arbitráž týkající se zpožděné dodávky dvaceti lokomotiv. Zároveň jim ale nabídla finanční ústupky. Jejich výši nespecifikovala, doufá ale, že dojde k úspěšné domluvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a42n28a 71K22o37p84ř49i39v54o45v17á 8745658755338

Tak aspoň někdo zůstal v tomhle soudný, když už ČD musely do tohodle nesmyslnýho a předem prohranýho sporu jít...

+2/−1
28.11.2015 23:09

J93a40n 88D39u79d93e70k 2750722327143

Já nevím, ale stojí jim ty peníze za to si nasrat největšího zákazníka, který jim za posledních 10 let udělal kšefty za 20 miliard? Teďka už ty vztahy nemusí být tak dobré a ČD se bude poohlížet jinde.

+3/0
28.11.2015 22:11
Foto

M78i76l46o35š 70H44o84v94o31r18k89a 2870293346847

No samozřejmě, že si nechce Škodovka nasrat ČD. Škodovka nechtěla žádnou arbitráž, chtěla se dohodnout (a to hned několikrát), ČD chtěly arbitráž za každou cenu (a je třeba říct, že nebyly v právu, což se potvrdilo).

+3/−2
28.11.2015 23:06

Š49t12e89f47a29n 24F66r62i46č67a 7532348623866

Špatná pověst se šíří rychlostí blesku. Ta vyhraná arbitráž je Pyrrhovo vítězství.

0/0
27.11.2015 17:39

M70a52t98ú88š 33B15e71n92a29k 9738724892703

Väčšina zákazníkov Škody sú verejný obstarávatelia a tam niečo také nehrá rolu, proste si firma vymáha svoje práva zo zmluvy, to sa nemôže žiadnej firme uprieť.

+1/0
27.11.2015 21:47

J54a25n 13Z51b68o15ř94i53l 3679847349

Z pohledu zákazníka mám pocit, že když si něco objednám a nedostanu to ve smluvě dohodnutém termínu tak zboží nemusím převzít ani zaplatit. A to že se změnily zákony tak ať si ŠKODA vyřeší s EU nebo ČR.

Fakt nechápu za co mají ČD platit... za to že dostali objednávku pozdě ? :-/:-/

+5/0
27.11.2015 14:51

D13a88n22i24e98l 66V27á19c32h17a59l 3646908975956

Ale pokud to převezmu, tak to doplatit musím.

0/0
27.11.2015 15:03

J29i22ř56í 82E26r74b39e53n 1223464436267

Tak znova.

ČD požadovaly dodat lokomotivu splňující nejnovější evropské předpisy, které se však v průběhu času změnily a tak byl vývoj rozjížděn znovu, na což škodováci zákazníka upozorňovali. Zdržení tedy není vinou výrobce, ale vnějších vlivů - asi jako byste si nechal postavit dům s tím, že musí vyhovovat nejnovějším energetickým normám, které by však byly krátce před kolaudací zpřísněny a vy byste trval na tom, že i ty nové normy musí barák splňovat.

.

Lokomotiva totiž není houska na krámě nebo auto v autosalonu. Už jen proto ne, že se vyrábí v řádově nižších počtech, musí vydržet desítky let provozu a musí se schvalovat pro provoz v každé zemi zvlášť. A každý rozumný stát si svoje výrobce podporuje, i když to je krátkodobě nevýhodné - protože v dlouhodobém horizontu (více než dvě volební období) se mu to bohatě vyplatí na vzdělanosti a šikovnosti obyvatel, na zaměstnanosti, daňových výnosech, místním know-how atd.

+1/−1
27.11.2015 20:46

M84a29r66t42i12n 66R73u85z43i92c57k92a 1622568636667

Nesouhlasim, nemate pravdu co tyce vasich prikladu, ... poku se vam zmeni predpisy v prubehu stavby nebo vyroby, nemuzete zakaznikovio co podepsal smlouvu najednou rici sorry, zaplat nam novy vyvoj, upravu stavby atp., ...

To je naopak riziko podnikani dopadajici, pokud souhlasite se smlouvou, kde mate, ze stroj musi splnovat nejnovejsi pozadavky a nedate si do smlouvy, ze jsou to pozadavky v dobe podpisu smlouvy a ze pokud se zmeni, tak musi dojit k podpisu dodatku...

To je zase smlouva sepsana tak, aby skodovce zaplatily vyvoj CD? Ja to smlouvu nevidel, takze jen spekuluji, ale vase tvvrzeni vubec nedava smysl.

Mj. u tech staveb bych vas chtel videt, kdyby vam stavebni firma rekla, ze se zmenili predpisy a tak budete platit. Zvlast, kdyby vam rekli, ze je kvuli tomu nutne treba uplne dum prestavet, ne-li zbourat a postavit znovu. Predpisy se totiz nemeni ze dne na den, vzdy maji firmy urcity cas se na to pripravit.

+2/0
27.11.2015 21:50

D62a93n59i22e52l 71V84á81c96h84a68l 3596728455986

Zákazníkovi se samozřejmě nechce platit víc než původně měl, ale zase zaplatit za něco, co pak bude nepojízdné, nebo podle vašich příkladů neobyvatelné je mu taky k ničemu. 

Když si stavím dům, tak v něm potřebuju bydlet a pokud v bydlení zabraňují normy, nedá se nic dělat, ale musím dům přizpůsobit a výrobci je jedno, jestli mu zaplatím za původní dům nebo si ho od něj nechám přestavět, což je asi nakonec lepší než nechat do toho vrtat někoho jiného.

Normy se sice nemění ze dne na den, ale i těm normám trvá nějakou dobu než dostanou oficiální podobu a kolikrát se může i na poslední chvíli do nich dostat něco zásadního. Dokud nejsou oficiálně schválené, tak se na ně nedá úplně spoléhat a musíte si ponechat pár věcí na dodělání na potom.

A co mi víme, co vlastně na těch normách bylo jisté a co napak třeba protichůdné a muselo se čekat na plné znění? Stejně tak, co my víme, co bylo přesně ve smlouvě? 

Hlavně, že všichni víme, že ČD jsou chudáci a Škoda prevít. Já tomu prostě nevěřím.

+2/−1
28.11.2015 9:17

R76o64m49a42n 88J65e73s57c96h27k21e 9618355647625

Chyba byla od počátku vůbec objednat atypický výrobek. V dnešní otevřené Evropě si také nevyrábíme dopravní letadla. Připomíná mne to rok 1922,

kdy v ČKD stály nově vyrobené lokomotivy a nebyly peníze. Jezdilo se se starými křápy.

   Také jsme si nevyráběli vlastní transportéry. O kvalitě výrobku Škody se přesvědčuji každý den cestou z práce. RegioPanter je drahý nekvalitní krám.

Výrobce na mé připomínky nereaguje.

0/0
29.11.2015 7:27

J30a68n21a 71K90o27p85ř31i72v22o43v83á 8455278975238

a k čemu by jim to bylo, když by to nemohlo jezdit?

+1/0
28.11.2015 23:11

M23i97r92o80s38l22a23v 73Z11i87k46m61u94n41d 6198582277438

To je zajímavé, tohle se dá vyložit různě, např. ŠKODA se není zcela jistá oprávněností té "inflační doložky" vymyšlené rozhodci, potřebuje nutně peníze a tak nabízí slevu na něco, na co nemá nárok ...

+2/0
27.11.2015 14:24

D63a98n48i10e53l 81V89á43c76h30a54l 3806388395986

A nebo ... třeba, že Škoda je ráda, že ji někdo dal za pravdu, ale přeci jenom si uvědomuje nutnost udržovat dobré vztahy s ČD a tak nabízí ústupek, který už nabízela několikrát před arbitráží.

0/0
27.11.2015 15:17

F13i97l63i42p 82S34i18r55o46t70e13k 9792349362411

To je nesmysl. Nic jako dobré vztahy s ČD, státní akciovkou pod vlivem politiků, neexistuje, existují jen dobré vztahy s vedením a těmi, kdo ho jmenují. A tyhle vztahy Škodovka opravdu udržovat uměla.

+3/0
27.11.2015 15:44

J12i84ř65í 11E62r98b73e22n 1543204906937

TO se s ní táhne už od prvopočátku. Emil rytíř Škoda měl s K. u. K. úředníky taky velmi dobré vztahy a do roku 1918 byla Škoda největší zbrojovkou monarchie, poté největší strojírnou Československa s velmi dobrými vztahy s armádou (přečtěte si interview s Oldřichem Medunou) a poté oligopolním dodavatelem strojírenských celků pro půlku světa.

.

A troufám si tvrdit, že právě podniky jako Škoda Plzeň, ČKD Praha, TOS, Vítkovice atd, které stavěly rafinérie, cukrovary,pivovary či strojírny v půlce světa,  jsou tím, co nám Čechům udělalo po světě lepší jméno než všichni Havlové a Diestbierové dohromady...

+1/0
27.11.2015 20:53

F44r92a28n29t58i16š62e90k 42V55a26n44ě18k 1557534117397

Být v pozici Českých drah, tak už nikdy nejsem jejich zákazník.

+6/0
27.11.2015 14:05

T50o11m65á16š 44F27u69k 2250361766987

Na lokomotivách škoda trpím již 27 let a řada 380?To je jako citroen-překoná Vaše představy,velký šmejd za nehorázné peníze.

0/0
27.11.2015 18:41

J38i85ř19í 31E91r39b72e61n 1283504536727

Být v pozici firmy, která porušuje smlouvy, odmítá nabízené dohody a pak se cítí ukřivděně?

0/0
27.11.2015 20:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.