Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyzvala České dráhy k doplacení milionů, chce se ale dohodnout

Firma Škoda Transportation vyzvala České dráhy k doplacení 760 milionů korun za prohranou arbitráž týkající se zpožděné dodávky dvaceti lokomotiv. Zároveň jim ale nabídla finanční ústupky. Jejich výši nespecifikovala, doufá ale, že dojde k úspěšné domluvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a73n50a 30K31o79p64ř39i23v35o27v63á 8525458665468

Tak aspoň někdo zůstal v tomhle soudný, když už ČD musely do tohodle nesmyslnýho a předem prohranýho sporu jít...

+2/−1
28.11.2015 23:09

J59a59n 59D50u77d62e76k 2710382437403

Já nevím, ale stojí jim ty peníze za to si nasrat největšího zákazníka, který jim za posledních 10 let udělal kšefty za 20 miliard? Teďka už ty vztahy nemusí být tak dobré a ČD se bude poohlížet jinde.

+3/0
28.11.2015 22:11
Foto

M92i79l90o92š 69H79o72v41o25r67k89a 2900733146207

No samozřejmě, že si nechce Škodovka nasrat ČD. Škodovka nechtěla žádnou arbitráž, chtěla se dohodnout (a to hned několikrát), ČD chtěly arbitráž za každou cenu (a je třeba říct, že nebyly v právu, což se potvrdilo).

+3/−2
28.11.2015 23:06

Š70t62e46f89a58n 84F41r33i86č36a 7332478513766

Špatná pověst se šíří rychlostí blesku. Ta vyhraná arbitráž je Pyrrhovo vítězství.

0/0
27.11.2015 17:39

M92a76t87ú16š 22B74e48n48a31k 9168914882973

Väčšina zákazníkov Škody sú verejný obstarávatelia a tam niečo také nehrá rolu, proste si firma vymáha svoje práva zo zmluvy, to sa nemôže žiadnej firme uprieť.

+1/0
27.11.2015 21:47

J76a87n 74Z28b36o63ř50i38l 3399297609

Z pohledu zákazníka mám pocit, že když si něco objednám a nedostanu to ve smluvě dohodnutém termínu tak zboží nemusím převzít ani zaplatit. A to že se změnily zákony tak ať si ŠKODA vyřeší s EU nebo ČR.

Fakt nechápu za co mají ČD platit... za to že dostali objednávku pozdě ? :-/:-/

+5/0
27.11.2015 14:51

D49a62n15i72e77l 27V30á41c51h34a32l 3776908245856

Ale pokud to převezmu, tak to doplatit musím.

0/0
27.11.2015 15:03

J38i91ř44í 98E95r60b28e64n 1793834336317

Tak znova.

ČD požadovaly dodat lokomotivu splňující nejnovější evropské předpisy, které se však v průběhu času změnily a tak byl vývoj rozjížděn znovu, na což škodováci zákazníka upozorňovali. Zdržení tedy není vinou výrobce, ale vnějších vlivů - asi jako byste si nechal postavit dům s tím, že musí vyhovovat nejnovějším energetickým normám, které by však byly krátce před kolaudací zpřísněny a vy byste trval na tom, že i ty nové normy musí barák splňovat.

.

Lokomotiva totiž není houska na krámě nebo auto v autosalonu. Už jen proto ne, že se vyrábí v řádově nižších počtech, musí vydržet desítky let provozu a musí se schvalovat pro provoz v každé zemi zvlášť. A každý rozumný stát si svoje výrobce podporuje, i když to je krátkodobě nevýhodné - protože v dlouhodobém horizontu (více než dvě volební období) se mu to bohatě vyplatí na vzdělanosti a šikovnosti obyvatel, na zaměstnanosti, daňových výnosech, místním know-how atd.

+1/−1
27.11.2015 20:46

M60a69r33t55i61n 35R62u82z44i82c33k61a 1912248576897

Nesouhlasim, nemate pravdu co tyce vasich prikladu, ... poku se vam zmeni predpisy v prubehu stavby nebo vyroby, nemuzete zakaznikovio co podepsal smlouvu najednou rici sorry, zaplat nam novy vyvoj, upravu stavby atp., ...

To je naopak riziko podnikani dopadajici, pokud souhlasite se smlouvou, kde mate, ze stroj musi splnovat nejnovejsi pozadavky a nedate si do smlouvy, ze jsou to pozadavky v dobe podpisu smlouvy a ze pokud se zmeni, tak musi dojit k podpisu dodatku...

To je zase smlouva sepsana tak, aby skodovce zaplatily vyvoj CD? Ja to smlouvu nevidel, takze jen spekuluji, ale vase tvvrzeni vubec nedava smysl.

Mj. u tech staveb bych vas chtel videt, kdyby vam stavebni firma rekla, ze se zmenili predpisy a tak budete platit. Zvlast, kdyby vam rekli, ze je kvuli tomu nutne treba uplne dum prestavet, ne-li zbourat a postavit znovu. Predpisy se totiz nemeni ze dne na den, vzdy maji firmy urcity cas se na to pripravit.

+2/0
27.11.2015 21:50

D12a25n68i20e47l 52V39á29c77h69a95l 3146878375526

Zákazníkovi se samozřejmě nechce platit víc než původně měl, ale zase zaplatit za něco, co pak bude nepojízdné, nebo podle vašich příkladů neobyvatelné je mu taky k ničemu. 

Když si stavím dům, tak v něm potřebuju bydlet a pokud v bydlení zabraňují normy, nedá se nic dělat, ale musím dům přizpůsobit a výrobci je jedno, jestli mu zaplatím za původní dům nebo si ho od něj nechám přestavět, což je asi nakonec lepší než nechat do toho vrtat někoho jiného.

Normy se sice nemění ze dne na den, ale i těm normám trvá nějakou dobu než dostanou oficiální podobu a kolikrát se může i na poslední chvíli do nich dostat něco zásadního. Dokud nejsou oficiálně schválené, tak se na ně nedá úplně spoléhat a musíte si ponechat pár věcí na dodělání na potom.

A co mi víme, co vlastně na těch normách bylo jisté a co napak třeba protichůdné a muselo se čekat na plné znění? Stejně tak, co my víme, co bylo přesně ve smlouvě? 

Hlavně, že všichni víme, že ČD jsou chudáci a Škoda prevít. Já tomu prostě nevěřím.

+2/−1
28.11.2015 9:17

R88o42m44a96n 78J58e20s74c87h88k98e 9268285547915

Chyba byla od počátku vůbec objednat atypický výrobek. V dnešní otevřené Evropě si také nevyrábíme dopravní letadla. Připomíná mne to rok 1922,

kdy v ČKD stály nově vyrobené lokomotivy a nebyly peníze. Jezdilo se se starými křápy.

   Také jsme si nevyráběli vlastní transportéry. O kvalitě výrobku Škody se přesvědčuji každý den cestou z práce. RegioPanter je drahý nekvalitní krám.

Výrobce na mé připomínky nereaguje.

0/0
29.11.2015 7:27

J69a75n82a 58K68o75p94ř95i78v70o36v88á 8585818755518

a k čemu by jim to bylo, když by to nemohlo jezdit?

+1/0
28.11.2015 23:11

M18i56r93o34s45l73a69v 64Z29i35k42m20u50n71d 6568422507178

To je zajímavé, tohle se dá vyložit různě, např. ŠKODA se není zcela jistá oprávněností té "inflační doložky" vymyšlené rozhodci, potřebuje nutně peníze a tak nabízí slevu na něco, na co nemá nárok ...

+2/0
27.11.2015 14:24

D43a16n54i15e60l 10V80á85c49h71a42l 3846508195676

A nebo ... třeba, že Škoda je ráda, že ji někdo dal za pravdu, ale přeci jenom si uvědomuje nutnost udržovat dobré vztahy s ČD a tak nabízí ústupek, který už nabízela několikrát před arbitráží.

0/0
27.11.2015 15:17

F62i65l15i76p 81S44i36r35o74t24e61k 9302899442781

To je nesmysl. Nic jako dobré vztahy s ČD, státní akciovkou pod vlivem politiků, neexistuje, existují jen dobré vztahy s vedením a těmi, kdo ho jmenují. A tyhle vztahy Škodovka opravdu udržovat uměla.

+3/0
27.11.2015 15:44

J88i49ř48í 86E49r90b11e97n 1873414676407

TO se s ní táhne už od prvopočátku. Emil rytíř Škoda měl s K. u. K. úředníky taky velmi dobré vztahy a do roku 1918 byla Škoda největší zbrojovkou monarchie, poté největší strojírnou Československa s velmi dobrými vztahy s armádou (přečtěte si interview s Oldřichem Medunou) a poté oligopolním dodavatelem strojírenských celků pro půlku světa.

.

A troufám si tvrdit, že právě podniky jako Škoda Plzeň, ČKD Praha, TOS, Vítkovice atd, které stavěly rafinérie, cukrovary,pivovary či strojírny v půlce světa,  jsou tím, co nám Čechům udělalo po světě lepší jméno než všichni Havlové a Diestbierové dohromady...

+1/0
27.11.2015 20:53

F95r86a29n92t10i66š95e88k 50V65a97n70ě27k 1927674667657

Být v pozici Českých drah, tak už nikdy nejsem jejich zákazník.

+6/0
27.11.2015 14:05

T69o97m82á97š 18F13u12k 2870631886747

Na lokomotivách škoda trpím již 27 let a řada 380?To je jako citroen-překoná Vaše představy,velký šmejd za nehorázné peníze.

0/0
27.11.2015 18:41

J61i98ř19í 87E41r78b38e63n 1573314936637

Být v pozici firmy, která porušuje smlouvy, odmítá nabízené dohody a pak se cítí ukřivděně?

0/0
27.11.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.