Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna práce nestačí. Strojvůdci jsou muži se dvěma směnami denně

Mnozí tuzemští strojvedoucí zneužívají chybějícího dohledu a přivydělávají si prací u konkurence v době, kdy by měli mít bezpečnostní přestávku. Zaměstnavatelé takové melouchaření často zakazují, systém, který by řidiče vlaků kontroloval, však neexistuje. České dráhy naléhají na Drážní úřad, aby nevyhovující stav napravil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a93v10e76l 36R45a92c33e71k 2795390172213

Samozřejmě je to zodpovědná práce. Ale 33 000,- zrovna také není málo.

Hovořil jsem v Olomouci s lidmi od dráhy. Sami řekli: kdyby nás tu byla v kancelářích polovina, ještě by se někteří dloubali v nose. 

Propustit a podělit zisk.

0/0
30.11.2015 10:37

Š94t18e70f92a94n 60F24r93i79č23a 7752958163906

V článku jsou bludy. Neexistuje nic takového jako bezpečnostní přestávka. Zákoník práce definuje pracovní dobu, a přestávku mezi směnami. Bezpečnostní přestávku zákoník práce nezná.

0/0
29.11.2015 22:04

P22e92t25r 47N49o84v56o79t15n66y 1741890711

Minimalne jeden z těch dvou zaměstnavatelů to musí vědět, že maká jinde a nemá odpočinek. A presto ho nechá jezdit?

+1/0
29.11.2015 21:51

V69i77k47t73o16r 43N82á21r64o28ž17n24ý 3119762478

Jasně , protože nikoho jiného k dipozici nemá...

0/0
30.11.2015 9:13
Foto

I76m28r13i69c44h 32S10u17c34h40a53r59s41k88ý 8506953135331

Většina tady  chce jen kritizovat a především vidět svoje zájmy, :-/ a přitom by stačilo odstranit příčinu neboli nízký plat strojvedoucích ;-)R^R^R^

+4/−1
29.11.2015 16:11

V90l45a55d15i16s41l22a94v 36B92u84r11y46š71e47k 3793606112964

no a protože příčina odstranit nejde, peníze na stromech nerostou a dráha je nemá a když něco nemá, tak to nemůže nikomu dát, tak nezbývá než kritizovat a vidět svoje zájmy

0/−2
29.11.2015 17:11

J39a66n 71V61á53c17l29a56v12í93k 3692676251839

Tak by si prostě na melouchách vydělali víc.

Nebo máte pocit, že třeba u politiků nebo úředníků funguje, že když ti mají vysoký plat, tak už se nepoohlížejí jinde?

+1/0
29.11.2015 17:23

V33l64a30d41i69s86l90a73v 17B39u24r16y86š67e16k 3793796872534

s jídlem roste chuť, říkávali staří lidé a něco na tom bude, kdyby měli házet za stovku na hodinu do míchačky písek, tak tam nepůjdou, ale jezdit vláčkem za dvadet tisíc přilepšení je o něčem jiným

+1/0
29.11.2015 17:28

F66r46a61n38t91i48š85e59k 38N27o35v68á77k 6111775806501

Ale on tu stovku na hodinu (čistého) běžně TAKY NEMÁ. Nebo v lepším případě má, ale víc ani korunu.

+1/−1
29.11.2015 18:12

F15r19a73n19t33i31š36e56k 55N65o48v23á76k 6311165266111

A platy strojvedoucích (stejně jako kamioňáků ) jsou nízké kvůli přehnané konkurenci, které srazila ceny na úroveň "za hubičku". Takže si dopravce nemůže dovolit personálu zaplatit. A druhou stránkou věci je to, že brečí celá planeta, protože se "za hubičku" nesmyslně vozí zboží sem a tam.

+4/−1
29.11.2015 17:39

V77i32k93t72o81r 55N20á57r73o47ž48n61ý 3229372168

Jestli si nějaká skupina lidí nemá právo si stěžovat na výši mezd , pak to jsou právě strojvedoucí. Nebo 30.000 Kč které deklarují ČD nebo 35.000 Kč které deklaruje ČD Cargo je málo ? V Německu strojvedoucí mají cca průměrný německý plat , u nás o 20% více než je průměrná mzda. Holt dědictví komunismu , kdy strojvedoucí byli šlechtou.

+1/−1
29.11.2015 20:20

J26o11s69e16f 77H29á44j19e14k 6828350989712

Tak určitě, z toho důvodu taky před branami ČD a ČD Cargo stojí zástupy zájemců o toto povolání...:-P

0/0
30.11.2015 10:48

J82i16ř21í 19H67u98č78k82o 7186680590986

Toto je diskriminace profesionálních řidičů v přímém přenosu!!!

+1/0
29.11.2015 14:59

E25v45a 84P82á74n43e27k 8590319217164

No,ruku na srdce,kdo dnes nemá bezne ještě vedlejší pracovni poměr nebo jinou práci či privydelek. U tohoto povolání je to však na pováženou. Asi by to chtělo spíše zapatrat po příčinách než hned kontrolovat a postihovat.

+2/0
29.11.2015 14:24

L25i37b95o65r 68H27l20u47b81u82č36e50k 4610380797617

... třeba já... a řekl bych, že většina lidí...

0/0
30.11.2015 19:44

M43i54r97o57s50l70a90v 41Z44i60k43m70u65n75d 6778602757908

Problém se dá vyřešit i v rámci existujících informačních systémů po jejich doplnění o další údaje o jízdě vlaku ... a čuchací server bude porovnávat číslo strojvůdcovské licence vydané Drážním úřadem (nebo registrované) a tím na jakém vlaku (vlaku určitého dopravce) se číslo licence objeví ... a když se totéž číslo licence objeví u více dopravců, tak lze zjistit, jak to bylo s jeho odpočinkem nebo souhlasem zaměstnavatele ... strojvedoucí zaměstnaní "agenturou" mohou jezdit pro více dopravců, ale tohle se dá všechno v databázi ošetřit ...

+2/0
29.11.2015 12:33

D82a23v11i40d 60G71a70j86d75a 5710739822561

Sice ano,technicky řešitelné...ale jedno velké ale....Firmy a to včetně státních mají totální nedostatek strojvedoucích,jejich propuštěním nic nevyřeší,naopak.

+1/0
29.11.2015 12:42

L12u23k98á72š 61S73a70l45á33k 7957603145348

Když je něčeho totální nedostatek, tak cena (v tomhle případě mzda) by měla stoupat ... takže v tom případě je něco špatně. Buď to není pravda nebo si strojvůdci neumějí (nebo nemají odvahu) říct o víc peněz ... ?

+3/0
29.11.2015 13:19

D26a57v87i58d 30G70a91j23d13a 5890409662861

No to jste sice uhodil hřebíček na hlavičku,ale takto to nefunguje nikde.Jedná se ryze o ekonomickou teorrii.Neboť cena dopravy je na úrovni(a to myslím zejména třeba té kamionové),že prostě více peněz ta doprava nevyprodukuje.I přes náročnost toho povolání.Jakékoliv zvýšení ceny zboží pro koncového odběratele jde vetšinou za prodejcem,nikoliv dopravcem.

+2/0
29.11.2015 13:25

L34u13k94á46š 17S47a72l55á13k 7857613575108

Jestli tedy železniční doprava není konkurenceschopná se silniční, tak jí čeká konec ...

0/0
29.11.2015 13:28

D42a29v90i90d 63G80a25j78d63a 5370879312861

Omyl vážený pane,to co jsem popsal,je také problém té silniční.Cena je podstřelena na hodnotu (díky konkurenci) ,takže firmy jsou v paradoxním postavení.Mají dost zakázek (ceny jsou ok pro zákazníka),ale nejsou dostatečně saturovány mzdy řidičů.Takže kamiony stojí na dvorech,řidiči nejsou.A ostatně,kdyby jste chtěl všechno co se vozí vlakem převézt po silnici,tak se tam nevejdete ani s velorexem ;-)

+3/0
29.11.2015 13:35

P27a64v51e80l 20D90r32o23t76á51r 7753474369954

Nezlobte se, ale to je nějaké podezřelé.

Tvrdíte, že je DOST zakázek, což jinak znamená, že jsou to spíše držítelé/odběratelé zboží, kdo mají problém sehnat někoho, kdo by jim to odvezl (přepravci si mohou vybírat, nemusí kývnout na všechno). Jak je tedy možné, že si nedokážou vybrat toho, kdo jim zaplatí rozumnou cenu, čímž by donutili ty držgrešle, aby nabídli rozumnou cenu?

0/0
29.11.2015 19:03

P52a74v40e23l 60Č98e85r16n20i94l 9779395780815

Jenom pro upresneni co se tyce kamionove dopravy, nase firma se snazi jezdit za 1,10 € na kilometr v tomto je vse nafta, myto, ridic, leasing, servis, vydelek pro firmu, zaplaceni dalsich nakladu. Ale v Mittal Steel Ostrava veskerou prepravu ovladli Polske firmy protoze jsou ochotny jezdit i za 17 Kč na kilometr. A bohuzel vetsina i Ceskych firem je ochotna za takove penize jet prepravu, takze kde se da usetrit, prvni je ridic dostane mensi plat a hnedt na to je myto, takze proto firmy nuti jezdit ridice po okreskach a ne po dalnici, a hodne firm to dela tak ze mytne ztrhavaji ridicum z platu.

+3/0
29.11.2015 14:00

V61i15k74t92o85r 29N43á53r54o72ž29n36ý 3849132828

To je pravda , nicméně řidič má dnes na výběr takových možností , že šetřit na něm se nemusí firmě vyplatit ;-)

Pokud odejde , s největší pravděpodobností za něj nikoho jiného nesežene.

0/0
29.11.2015 20:52

P80e71t64r 90A69n12d21r62ý85s36e19k 9173621636377

Kolik bere takový obyčejný fíra, který jezdí pro ČD?

+1/0
29.11.2015 12:01

D63a45v48i22d 36G85a73j23d28a 5910869962121

Nedokážu říct za ČD ,ale když jsem chtěl jít jezdit ke Cargu,tak mně bylo řečeno,že je to různé,ale ať počítám 22-25 000.V tomto rozsahu.

+2/0
29.11.2015 12:03

V21i85k75t94o12r 35N48á40r86o68ž76n70ý 3989282478

Předpokládám , že se jedná o základ..bez přesčasů a všech možných příplatků.

0/0
29.11.2015 20:30

V82i78k65t78o26r 89N36á79r24o58ž27n19ý 3679532718

Dle tabulek vypracovaných MPSV byla v roce 2014 například ve středočeském kraji mzda průměrného strojvedoucího 33.000 Kč brutto a touto profesí se zde živilo 700 lidí.

0/0
29.11.2015 20:29

O13n72d10ř10e75j 20F40e16n81c24l 9332496933680

A kdo jim zabrání, aby v bezpečnostní pauze třeba nepracovali od počítače? Nikdo. Výkřik do tmy. Je to vždycky na uvážení každého strojvůdce.

Souhlasím, že je to hazard s lidskými životy... Ale jestli má někdo nápad, jak omezit i práci mimo směnu (ať už ve volném čase jezdí pro jinou firmu a nebo píše html)...

+5/0
29.11.2015 11:56

P77a22v17e47l 89Č44e61r23n70i17l 9749405710265

Kdo zabrani programatorovi programovat v jinem jazyce? Sice asi krom spatne zapsaneho radku ve VisualBasic a vyskakujiciho chyboveho hlaseni asi moc vazneho nestane, jde o to ze pokud se zabyvam nejakym oborem tak se snazim pracovat i v tom oboru, programator klidne muze pracovat bez jakychkoliv velkych skod pokud bude mlcet i pro deset firem, lekar muze pracovat pro 4 nemocnice a neni nejak hlidany, ucitelka taktez, to same i prodavacka. Ale ridici nemuzou nesmeji prekrocit stanovene hodiny.

Jinak je to to same jako by jsem tvrdil ze kdyz je nedostatek ridicu tak programatori muzou skocit za volant a odvest naklad. Ridicak mate tak proc ne. Asi by jste to nesel delat.

0/0
29.11.2015 14:40

V77í92t67ě93z67s82l95a75v 70K33l18o16z76í96k 3501559754947

Ve hře je spousta problémů, Málokterý vlak u nákladní dopravy dojede do cíle dle grafikonu. Někde ho zadrbou na pár hodin a nastává problém, fíra má splněnou časovou normu. Co teď, je třeba ho vystřídat, někdo tam musí dojet, vše se dá přepočítat na peníze. Co vím tak u soukromých dopravců se na toto až tak nehledí, u "národního" dopravce ano. Konkurence je přínos, ale ne ve všem.

+11/0
29.11.2015 11:40

P66a11v11e51l 78Č28e32r90n58i42l 9659345680135

Tohle se deje na silnicich porad fira si lehne a bude spat tak jako ridic kamionu. Nebo se to da udelat i jinak, kdyz se nestiha preprava a nedojel bych tam, tak se prehodi lokomotiva s firou ktery jeste muze jet a ten co nemuze jet vezme jinaci vlak zpatky, tohle je jenom logistika jak to udelat. Ted uz je jenom otazka jestli tohle nekdo bude chtit delat a jak to bude ohodnoceno.

+2/0
29.11.2015 14:06
Foto

P93a62v23e24l 30S64v65i96t91i17l 5884983406232

Jasné: mizerné mzdy & veliké zdanění ... protože kdyby vzrostly mzdy na dvojnásobek, pak by ceny zůstaly stejné (protože jsou světové) a stát by mohl snížit procentuální zdanění na polovinu a byl by na tom stejně ... R^ ... a pořád by zaměstnanci brali o 1/3 méně než v německu ... ;-( ;-O

+1/0
29.11.2015 11:15

J47a20k66u93b 21K18n38e69c74h97t74o44v13s19k50ý 3400516111292

není co snižovat. ZDravotnictví není zadarmo, jak si myslíte, takže zdravotní odvody se snížit nemohou. A ze sociálního pojištění jde podpora v nezaměstnanosti. Každý může ne vlastní vinou přijít o práci že? navíc díky tomu je aspon něajký důchod.

0/0
29.11.2015 15:28

P23a53v63e81l 30Č90e20r96n74i93l 9229525480145

Nevim kolik plati strojvůdcum. Ja pracuji jako řidič kamionu. Prumerne za mesic mam odpracovanych 280 hodin dle zaznamu karty do tachografu. Za tuhle praci dostanu prumerne 15.000 Kč čistého, což dela nějakých 53 Kč na hodinu. Tohle je zebracina. Prividelat si nikde nemohu ikdybych chtel. Jako ridic bych mel prekrocene limity a pak tezko mohu delat jeste nejakou brigadu kdyz jsem vetsinu casu v kabine kamionu. Jsme jedine zamestnani ktere je takto hlidano pod prisnymi sankcemi a jeste mame horsi plat jak student na brigade ci uklizecka. A mimochodem jak jsou na tom piloti. Ti co vim tak maji take nejake limity ale jak jsou kontrolovani a placeni to teda nevim. A jak jsou na tom tedy strojvedouci? Kolik hodin odpracuji a kolik hodin odpracovat mohou. A kolik za tu praci dostanou. Co vse patri k jejich práci? Musi nakladat a vykladat? Zajišťovat náklad, vypsat si sami doklady potrebne k prevozu zbozi, vyclit zaclit, natankovat, provést údržbu, domluvit se minimalne Německy Anglicky Francouzky Italsky? Znát predpisy kazdeho státu EU? Nevim co je jednodušší? Ještě by mne zajímalo jake maji podmínky zamestnanci na lodích.

+7/−2
29.11.2015 11:10

P84e79t91r 47B53e26z39s43t29a63r47o78s26t54i 2249666493151

Tady někdo zapomněl dodat, že má třeba 15 čistého, ale navíc diety 40€ den

+1/−1
29.11.2015 11:50
Foto

J68a84n 85V59a64l88a74l83í23k 6426449570316

diety nejsou plat....

+6/−1
29.11.2015 11:57

P58e69t58r 32B27e12z85s35t71a85r93o88s25t13i 2149456943401

Nejsou plat, ale kdyby jezdil vnitro, má dvojnásob čistého...

+2/0
29.11.2015 12:00

P34e87t52r 66B61e54z29s89t26a63r40o82s93t84i 2969146773291

A nebo také 15 a obálka k tomu...

0/0
29.11.2015 12:43

P93a37v22e79l 24Č42e82r90n95i43l 9619845390875

Presne tak obalka a cerne penize, ktere utikaji statu. Vetsina dopravcu jsou podvodnici.

0/0
29.11.2015 14:09

D81a18v55i14d 63G96a25j39d41a 5100489552511

No to máte pravdu,ale takový řidič kamionu si pak může s dietama vydělat i 50  000kč za měsíc.A to ten fíra,ikdyž bude dělat v tom svém volnu ,tedy bez osobního života,nedonese-

+1/0
29.11.2015 12:02

P76a10v95e84l 47Č82e20r18n82i60l 9199545690755

David Gajda Tak pro upresneni, 

1) DIETY nejsou plat, na ty ma ze zakona narok jakykoliv zamestnanec vyslany zamestnavatelem na sluzebni cestu. Tedy i Masinfira, a mimochodem i v CZ je dieta 168 Kč na den, a nepletuli se tak i masinfira by je mel dostavat. Dostava je i ma zena jedouci na skoleni a to je kadernice.

2) Kazdy zamestnavatel muze ze zakona diety snizit o 25% coz vetsina dela, kdyz se budeme bavit o prumeru tak prumerna dieta je 45€ na den po snizeni dostavaji ridici 34€ na den.

3) Aby mel ridic 50.000 musel by byt v zahranici celych 30 dni a mit dietu 45€ na den, 30 dni x 45€ = 1350 € to je cca 35.000 Kč plus plat 15.000 to je 50.000 Kč takze to taky nekdo maze med kolem pusy Tohle opravdu cesti ridici neberou.

4) Na vnitru take nema dvojnasob cisteho. Na vnitru ano bude mit trochu vyssi plat ale tak max 18.000 cisteho a taky bude cely tyden pryc odjede v pondeli rano a vrati se v patek v noci.

5) Diety nejsou plat protoze, nemocenska dovolena jakakoliv nahrada usle mzdy se pocita pouze z platu nikoliv z diet. Takze kdyz budu mit pracovni uraz a budu lezet doma tak nezaplatim ani najem. A mit hypoteku a koupit si byt ci dum je uplna sebevrazda, zaprve normalni banka vam to neschvali, pokud sezenete hypoteku tak s silenym urokem a za nekolik let nemate ani dum ci byt a jeste jste na dosmrti v exekuci.

6) Diety slouzi k tomu abychom prekonali rozdil ve financich v zahranici. Napriklad michane vajicka stoji v tak oplyvanem Nemeckem vzoru cca 10€ kava 3€ houska 0,5€ toaleta 0,7€ to utrati ridic jen rano jak vstane to je cca 15€, obed vyjde na cca 20 az 25 € sprcha prumer 3 € a vecere taky tech 15 €. Takze se nedivte ze jime uplne superzdrave konzervy a vetsina z nas ma totalne znicene zaludky, neco domu musime dovest. Ale plat to urcite neni.

No ale porad jsem se nejak nedozvedel kolik ma plat strojvedouci a podotykam plat.

+5/0
29.11.2015 12:43

S64t20á67ň15a 86K74o57m74o48r79o42u17s61o89v61á 3365733337729

A navazují na to další věci - částka z diet není započítána do důchodu ani do případné nemocenské při pracovním úrazu.

+8/0
29.11.2015 12:54

P65a81v93e21l 95Č77e74r31n15i31l 9979105440865

Ano presne tak, proto se snazim bojovat za zvyseni mzdy.

+6/0
29.11.2015 13:38

S41t14á70ň36a 23K72o96m76o38r29o63u76s84o91v57á 3805193367469

Přeju úspěchR^:-)

+6/0
29.11.2015 13:41

D88a87v81i53d 24G88a39j65d69a 5360759472451

V tom máte jistě podporu všech,kdo chápe,že pohled z venčí není často pravdivý.A já se zde řidičů kamionů vždy vehementně zastávám.Ale obávám se,že bez požadavku na vzdělání nebo jednotnosti ve vymáhání vyšší mzdy se Vám to podaří jen těžce.Jak se mi zdá,tak toto povolání je často prací individualit a tedy osob,které málokdy táhnou za jeden provaz.No a teď je mi úplně jasné,že budu označen některými za odboráře a komunistického pohůnka,přičemž se jedná jen o pravidlo solidarity,matematiky a logiky.

0/0
29.11.2015 13:48

D54a74v57i29d 35G23a10j36d94a 5360619392431

Plat jsem napsal výše a platí pro Cargo,bylo mně řečeno pracovníkem provádějící přijímací pohovor..22-25 000 kč.Rizika míru zodpovědnosti  v poměru nechám na Vás.Jen několi poznámek.Já jsem netvrdil,že je správné počítat diety do mzdy.Ano strojvedoucí má také nárok na diety,ale od určitých výkonů.Týká se to vzhledem k rozloze naší republiky relativně omezeného počtu lidí a navíc i zde jsou tendence převádět spousty výkonů do tarifu,kdy je dieta řešena stravenkou ,tedy určitým podílem.Mimochodem i řidič na vnitru má tedy diety.U sokromých dopravců dle informací dochází i k dalším omezením a machinacím s výkony strojvedoucích.A nyní k otázce proč máte plat uklízečky.Je to jaksi zneužití přesně toho co dělá spousta lidí.Aniž ví o dané profesi více,hodnotí ji jako méně náročnou.Ano,řidiče,pokud vím (nejsem si jistý) může dělat člověk se základním vzděláním.Tedy požadovaným.Na vnitru zcela určitě je to pravda a u mezinárodní dopravě,ikdyž se předpokládá ,že zvládne agendu této dopravy myslím není  zase požadavek na vzdělání.Jak se s různými předpisy dotyčný popere při své inteligenci,je druhá otázka.Možná by stálo za to,pokud chcete vetší základ,mít v požadavku min. středoškolské vzdělání.Ovšem otázka je,kolik řidičů by zůstalo u této profese.Za sebe říkám,...myslím,že je to náročné povolání s důrazem na soběstačnost.Nemám v povaze dehonestovat práci jiných.Zvláště,poku ji neznám.Ještě dodatek k těm dietám.Pokud vím,tak samotní řidiči(když je už vyčítána strojvedoucím ta práce mimo) jezdí na magnety,nechávají se platit od kilometrů atd.Ale taky vím,že většina řidičů si vozí jídlo z domu(stejně jako strojvedoucí)  a spí v kabině,přestože by se asi měli ubytovat.Nevím.Nechci soudit,ale rozhodně bych se nepouštěl do tvrzení,že práce řidiče je  náročnější,než ta strojvedoucího.Asi by to vůbec nebylo z mnoha důvodů dobré srovnávat.

+1/0
29.11.2015 13:03

D20a85v26i49d 95G94a61j20d56a 5150879892801

Chápu,že se někteří řidiči těžko srovnávají se zaváděním dat do elektronického tachografu,ale zde by měli asi o pár starostí navíc....

http://www.hmh.sk/files/articles/file/153VZ1%20S%20Navod%20na%20obsluhu.pdf

http://telegrafroad.sweb.cz/753_7_obsluha.pdf

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=63

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=95

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=64

atd.atd.

0/0
29.11.2015 13:23

P95a57v12e70l 11Č89e83r18n11i36l 9729325670185

Ja nesrovnavam, neznam predpisy ktere musi znat strojvedouci, kdyz si obcas rad zahraju TrainSimulator nebo Gordikon ci Multikon a doma mam jeste H0, tady veskere me informace o draze konci. Mate pravdu v tom ze nepotrebujete teoreticky zadne vzdelani, ale musite mit ridicsky prukaz, vy prukaz drazni nepletuli se, za ridicak se plati a to ne zrovna malo, po te musite udelat profesni prukaz, ten stoji jeste vice, pak psychotesty, ty taky nejsou zadarmo. Ted me opravte jestli se pletu cetli li sem to spravne tak prukaz ridice lokomotivy je zdarma nebo alespon slozeni zkousek a mate neomezeny pocet pokusu. U ridice to tak neni. A osobne si myslim ze by na ridice mela byt skola a to maturitni obor, myslim ze na masinfiru je ne? Kazdopadne si myslim ze at uz ridic kamionu ci autobusu ci vlaku by meli byt radne financne ohodnoceni a meli by mit tak 130 az 160 Kč na hodinu to je myslim odpovidajici mzda. A myslim ze i masinfira a i pilot by mel byt nejakym zpusobem hlidany. Ano pravda magnetu se vyskytuje hodne, nebudu nikoho hajit, ale i mezi ridici je zpusta takovych co si ridicak nezaslouzi. Ja osobne bych nainstaloval tachograf do jakehokoliv firemniho vozidla. Uz jen ridici dodavek rano sedne v Brne do dovaky a jede s tim nonstop az do Lisabonu tan slozi 3 4 hodiny pospi a jede zpet. Takovy clovek se nemuze radne sousredit na svou praci. A myslim ze stejne je to jak u vlaku tak i u lodi ci letadla. Nehlede na to ze pak je clovek otrokem a ne clovekem.Jinak ja osobne jsem proti jakym koliv magnetum druhym kartam "zolikum" jizdy bez karty atd atd atd, pokud by se prokazal umysl v takovem pripade bych byl pro vezeni. A nehlede na to ze tihle blbci co tohle pouzivaji za to nic nemaji to zaprve a zadruhe majitel dopravni firmy si jenom mne ruce, jelikoz vydela vice. Pro tohle ja urcite nepracuji.

+1/0
29.11.2015 13:41

D10a51v61i35d 51G19a13j13d23a 5250729402231

Nemám nic,co bych k Vašemu názoru dodal.R^Jen upřesnění.Tedy nevím jak u soukromých dopravců,ale státní dopravce :středoškolské vzdělání technického směru tuším není už požadováno,pokud jste pracoval přiměřený časový úsek u železnice v oboru a se vzděláním v oboru železniční dopravy)i bez maturity),i to je výsledek nedostatku strojvedoucích.Licenci strojvedoucího platíte skutečně jen kolek,nevím jestli 500 nebo 1000 kč.Ale celé Vaše vzdělání hradí dopravce s tím,že se mu upíšete na 5 let nebo 500 000 kč.Tedy alespoň tomu tak bylo před dvěma lety.

+1/0
29.11.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.