Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna práce nestačí. Strojvůdci jsou muži se dvěma směnami denně

Mnozí tuzemští strojvedoucí zneužívají chybějícího dohledu a přivydělávají si prací u konkurence v době, kdy by měli mít bezpečnostní přestávku. Zaměstnavatelé takové melouchaření často zakazují, systém, který by řidiče vlaků kontroloval, však neexistuje. České dráhy naléhají na Drážní úřad, aby nevyhovující stav napravil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a75v41e34l 21R23a54c85e35k 2725260622923

Samozřejmě je to zodpovědná práce. Ale 33 000,- zrovna také není málo.

Hovořil jsem v Olomouci s lidmi od dráhy. Sami řekli: kdyby nás tu byla v kancelářích polovina, ještě by se někteří dloubali v nose. 

Propustit a podělit zisk.

0/0
30.11.2015 10:37

Š35t81e54f94a26n 94F81r62i35č71a 7702918933766

V článku jsou bludy. Neexistuje nic takového jako bezpečnostní přestávka. Zákoník práce definuje pracovní dobu, a přestávku mezi směnami. Bezpečnostní přestávku zákoník práce nezná.

0/0
29.11.2015 22:04

P20e80t40r 24N64o63v95o82t36n64y 1431760971

Minimalne jeden z těch dvou zaměstnavatelů to musí vědět, že maká jinde a nemá odpočinek. A presto ho nechá jezdit?

+1/0
29.11.2015 21:51

V26i35k55t33o44r 22N50á19r66o30ž16n47ý 3209742498

Jasně , protože nikoho jiného k dipozici nemá...

0/0
30.11.2015 9:13
Foto

I72m14r70i41c27h 45S43u15c93h57a61r98s95k52ý 8556893605491

Většina tady  chce jen kritizovat a především vidět svoje zájmy, :-/ a přitom by stačilo odstranit příčinu neboli nízký plat strojvedoucích ;-)R^R^R^

+4/−1
29.11.2015 16:11

V96l64a36d79i47s36l79a53v 67B53u60r33y76š54e87k 3563196312924

no a protože příčina odstranit nejde, peníze na stromech nerostou a dráha je nemá a když něco nemá, tak to nemůže nikomu dát, tak nezbývá než kritizovat a vidět svoje zájmy

0/−2
29.11.2015 17:11

J12a59n 61V81á30c60l74a81v22í53k 3652206391559

Tak by si prostě na melouchách vydělali víc.

Nebo máte pocit, že třeba u politiků nebo úředníků funguje, že když ti mají vysoký plat, tak už se nepoohlížejí jinde?

+1/0
29.11.2015 17:23

V97l22a19d22i91s65l44a60v 73B77u89r53y69š80e17k 3203496422344

s jídlem roste chuť, říkávali staří lidé a něco na tom bude, kdyby měli házet za stovku na hodinu do míchačky písek, tak tam nepůjdou, ale jezdit vláčkem za dvadet tisíc přilepšení je o něčem jiným

+1/0
29.11.2015 17:28

F95r58a88n44t82i16š28e72k 53N67o98v11á43k 6301775776411

Ale on tu stovku na hodinu (čistého) běžně TAKY NEMÁ. Nebo v lepším případě má, ale víc ani korunu.

+1/−1
29.11.2015 18:12

F78r43a27n64t58i50š85e83k 91N75o90v93á74k 6121135336851

A platy strojvedoucích (stejně jako kamioňáků ) jsou nízké kvůli přehnané konkurenci, které srazila ceny na úroveň "za hubičku". Takže si dopravce nemůže dovolit personálu zaplatit. A druhou stránkou věci je to, že brečí celá planeta, protože se "za hubičku" nesmyslně vozí zboží sem a tam.

+4/−1
29.11.2015 17:39

V42i95k18t77o36r 16N73á92r89o92ž73n76ý 3569332908

Jestli si nějaká skupina lidí nemá právo si stěžovat na výši mezd , pak to jsou právě strojvedoucí. Nebo 30.000 Kč které deklarují ČD nebo 35.000 Kč které deklaruje ČD Cargo je málo ? V Německu strojvedoucí mají cca průměrný německý plat , u nás o 20% více než je průměrná mzda. Holt dědictví komunismu , kdy strojvedoucí byli šlechtou.

+1/−1
29.11.2015 20:20

J12o75s41e15f 25H68á47j17e13k 6608900399372

Tak určitě, z toho důvodu taky před branami ČD a ČD Cargo stojí zástupy zájemců o toto povolání...:-P

0/0
30.11.2015 10:48

J77i77ř64í 94H76u56č87k80o 7686620510376

Toto je diskriminace profesionálních řidičů v přímém přenosu!!!

+1/0
29.11.2015 14:59
Foto

E52v71a 67P56á21n17e45k 8520989907984

No,ruku na srdce,kdo dnes nemá bezne ještě vedlejší pracovni poměr nebo jinou práci či privydelek. U tohoto povolání je to však na pováženou. Asi by to chtělo spíše zapatrat po příčinách než hned kontrolovat a postihovat.

+2/0
29.11.2015 14:24

L70i96b18o27r 94H87l15u26b45u75č46e24k 4220380777987

... třeba já... a řekl bych, že většina lidí...

0/0
30.11.2015 19:44

M98i44r20o42s22l88a77v 71Z95i78k60m90u53n54d 6868372867788

Problém se dá vyřešit i v rámci existujících informačních systémů po jejich doplnění o další údaje o jízdě vlaku ... a čuchací server bude porovnávat číslo strojvůdcovské licence vydané Drážním úřadem (nebo registrované) a tím na jakém vlaku (vlaku určitého dopravce) se číslo licence objeví ... a když se totéž číslo licence objeví u více dopravců, tak lze zjistit, jak to bylo s jeho odpočinkem nebo souhlasem zaměstnavatele ... strojvedoucí zaměstnaní "agenturou" mohou jezdit pro více dopravců, ale tohle se dá všechno v databázi ošetřit ...

+2/0
29.11.2015 12:33

D93a96v68i39d 92G91a63j46d16a 5610169572551

Sice ano,technicky řešitelné...ale jedno velké ale....Firmy a to včetně státních mají totální nedostatek strojvedoucích,jejich propuštěním nic nevyřeší,naopak.

+1/0
29.11.2015 12:42

L28u42k17á45š 17S88a58l85á80k 7297463305258

Když je něčeho totální nedostatek, tak cena (v tomhle případě mzda) by měla stoupat ... takže v tom případě je něco špatně. Buď to není pravda nebo si strojvůdci neumějí (nebo nemají odvahu) říct o víc peněz ... ?

+3/0
29.11.2015 13:19

D37a23v72i89d 88G18a37j42d43a 5790399692511

No to jste sice uhodil hřebíček na hlavičku,ale takto to nefunguje nikde.Jedná se ryze o ekonomickou teorrii.Neboť cena dopravy je na úrovni(a to myslím zejména třeba té kamionové),že prostě více peněz ta doprava nevyprodukuje.I přes náročnost toho povolání.Jakékoliv zvýšení ceny zboží pro koncového odběratele jde vetšinou za prodejcem,nikoliv dopravcem.

+2/0
29.11.2015 13:25

L27u78k75á82š 26S64a48l32á41k 7587453185788

Jestli tedy železniční doprava není konkurenceschopná se silniční, tak jí čeká konec ...

0/0
29.11.2015 13:28

D48a38v91i23d 77G31a18j76d63a 5490739252711

Omyl vážený pane,to co jsem popsal,je také problém té silniční.Cena je podstřelena na hodnotu (díky konkurenci) ,takže firmy jsou v paradoxním postavení.Mají dost zakázek (ceny jsou ok pro zákazníka),ale nejsou dostatečně saturovány mzdy řidičů.Takže kamiony stojí na dvorech,řidiči nejsou.A ostatně,kdyby jste chtěl všechno co se vozí vlakem převézt po silnici,tak se tam nevejdete ani s velorexem ;-)

+3/0
29.11.2015 13:35

P96a29v23e84l 61D76r75o65t70á78r 7203974139804

Nezlobte se, ale to je nějaké podezřelé.

Tvrdíte, že je DOST zakázek, což jinak znamená, že jsou to spíše držítelé/odběratelé zboží, kdo mají problém sehnat někoho, kdo by jim to odvezl (přepravci si mohou vybírat, nemusí kývnout na všechno). Jak je tedy možné, že si nedokážou vybrat toho, kdo jim zaplatí rozumnou cenu, čímž by donutili ty držgrešle, aby nabídli rozumnou cenu?

0/0
29.11.2015 19:03

P81a91v94e64l 36Č80e19r69n98i49l 9309125180605

Jenom pro upresneni co se tyce kamionove dopravy, nase firma se snazi jezdit za 1,10 € na kilometr v tomto je vse nafta, myto, ridic, leasing, servis, vydelek pro firmu, zaplaceni dalsich nakladu. Ale v Mittal Steel Ostrava veskerou prepravu ovladli Polske firmy protoze jsou ochotny jezdit i za 17 Kč na kilometr. A bohuzel vetsina i Ceskych firem je ochotna za takove penize jet prepravu, takze kde se da usetrit, prvni je ridic dostane mensi plat a hnedt na to je myto, takze proto firmy nuti jezdit ridice po okreskach a ne po dalnici, a hodne firm to dela tak ze mytne ztrhavaji ridicum z platu.

+3/0
29.11.2015 14:00

V73i62k38t11o66r 53N66á28r19o56ž95n67ý 3419222768

To je pravda , nicméně řidič má dnes na výběr takových možností , že šetřit na něm se nemusí firmě vyplatit ;-)

Pokud odejde , s největší pravděpodobností za něj nikoho jiného nesežene.

0/0
29.11.2015 20:52

P58e80t24r 74A50n36d84r68ý83s46e44k 9623371306727

Kolik bere takový obyčejný fíra, který jezdí pro ČD?

+1/0
29.11.2015 12:01

D63a59v68i25d 91G17a49j19d41a 5580239622821

Nedokážu říct za ČD ,ale když jsem chtěl jít jezdit ke Cargu,tak mně bylo řečeno,že je to různé,ale ať počítám 22-25 000.V tomto rozsahu.

+2/0
29.11.2015 12:03

V48i68k67t48o96r 91N49á67r15o37ž66n34ý 3879932548

Předpokládám , že se jedná o základ..bez přesčasů a všech možných příplatků.

0/0
29.11.2015 20:30

V64i31k90t39o96r 45N92á46r97o26ž29n69ý 3189712828

Dle tabulek vypracovaných MPSV byla v roce 2014 například ve středočeském kraji mzda průměrného strojvedoucího 33.000 Kč brutto a touto profesí se zde živilo 700 lidí.

0/0
29.11.2015 20:29

O25n36d72ř12e30j 25F77e94n64c45l 9792156573310

A kdo jim zabrání, aby v bezpečnostní pauze třeba nepracovali od počítače? Nikdo. Výkřik do tmy. Je to vždycky na uvážení každého strojvůdce.

Souhlasím, že je to hazard s lidskými životy... Ale jestli má někdo nápad, jak omezit i práci mimo směnu (ať už ve volném čase jezdí pro jinou firmu a nebo píše html)...

+5/0
29.11.2015 11:56

P12a90v14e23l 94Č53e19r67n83i65l 9469545320695

Kdo zabrani programatorovi programovat v jinem jazyce? Sice asi krom spatne zapsaneho radku ve VisualBasic a vyskakujiciho chyboveho hlaseni asi moc vazneho nestane, jde o to ze pokud se zabyvam nejakym oborem tak se snazim pracovat i v tom oboru, programator klidne muze pracovat bez jakychkoliv velkych skod pokud bude mlcet i pro deset firem, lekar muze pracovat pro 4 nemocnice a neni nejak hlidany, ucitelka taktez, to same i prodavacka. Ale ridici nemuzou nesmeji prekrocit stanovene hodiny.

Jinak je to to same jako by jsem tvrdil ze kdyz je nedostatek ridicu tak programatori muzou skocit za volant a odvest naklad. Ridicak mate tak proc ne. Asi by jste to nesel delat.

0/0
29.11.2015 14:40
Foto

V32í76t32ě41z94s32l22a40v 60K85l73o39z85í36k 3351929264407

Ve hře je spousta problémů, Málokterý vlak u nákladní dopravy dojede do cíle dle grafikonu. Někde ho zadrbou na pár hodin a nastává problém, fíra má splněnou časovou normu. Co teď, je třeba ho vystřídat, někdo tam musí dojet, vše se dá přepočítat na peníze. Co vím tak u soukromých dopravců se na toto až tak nehledí, u "národního" dopravce ano. Konkurence je přínos, ale ne ve všem.

+11/0
29.11.2015 11:40

P44a24v95e35l 25Č55e22r28n73i57l 9519175650745

Tohle se deje na silnicich porad fira si lehne a bude spat tak jako ridic kamionu. Nebo se to da udelat i jinak, kdyz se nestiha preprava a nedojel bych tam, tak se prehodi lokomotiva s firou ktery jeste muze jet a ten co nemuze jet vezme jinaci vlak zpatky, tohle je jenom logistika jak to udelat. Ted uz je jenom otazka jestli tohle nekdo bude chtit delat a jak to bude ohodnoceno.

+2/0
29.11.2015 14:06
Foto

P91a18v72e86l 23S48v19i35t19i70l 5394273486652

Jasné: mizerné mzdy & veliké zdanění ... protože kdyby vzrostly mzdy na dvojnásobek, pak by ceny zůstaly stejné (protože jsou světové) a stát by mohl snížit procentuální zdanění na polovinu a byl by na tom stejně ... R^ ... a pořád by zaměstnanci brali o 1/3 méně než v německu ... ;-( ;-O

+1/0
29.11.2015 11:15

J67a82k41u89b 48K15n20e17c72h95t61o75v28s76k58ý 3630876531302

není co snižovat. ZDravotnictví není zadarmo, jak si myslíte, takže zdravotní odvody se snížit nemohou. A ze sociálního pojištění jde podpora v nezaměstnanosti. Každý může ne vlastní vinou přijít o práci že? navíc díky tomu je aspon něajký důchod.

0/0
29.11.2015 15:28

P98a46v76e62l 47Č79e77r30n18i15l 9359945960165

Nevim kolik plati strojvůdcum. Ja pracuji jako řidič kamionu. Prumerne za mesic mam odpracovanych 280 hodin dle zaznamu karty do tachografu. Za tuhle praci dostanu prumerne 15.000 Kč čistého, což dela nějakých 53 Kč na hodinu. Tohle je zebracina. Prividelat si nikde nemohu ikdybych chtel. Jako ridic bych mel prekrocene limity a pak tezko mohu delat jeste nejakou brigadu kdyz jsem vetsinu casu v kabine kamionu. Jsme jedine zamestnani ktere je takto hlidano pod prisnymi sankcemi a jeste mame horsi plat jak student na brigade ci uklizecka. A mimochodem jak jsou na tom piloti. Ti co vim tak maji take nejake limity ale jak jsou kontrolovani a placeni to teda nevim. A jak jsou na tom tedy strojvedouci? Kolik hodin odpracuji a kolik hodin odpracovat mohou. A kolik za tu praci dostanou. Co vse patri k jejich práci? Musi nakladat a vykladat? Zajišťovat náklad, vypsat si sami doklady potrebne k prevozu zbozi, vyclit zaclit, natankovat, provést údržbu, domluvit se minimalne Německy Anglicky Francouzky Italsky? Znát predpisy kazdeho státu EU? Nevim co je jednodušší? Ještě by mne zajímalo jake maji podmínky zamestnanci na lodích.

+7/−2
29.11.2015 11:10

P55e59t89r 25B61e68z59s63t84a45r75o35s46t29i 2429766543811

Tady někdo zapomněl dodat, že má třeba 15 čistého, ale navíc diety 40€ den

+1/−1
29.11.2015 11:50

J84a96n 49V29a90l29a92l19í69k 6846119120476

diety nejsou plat....

+6/−1
29.11.2015 11:57

P11e63t68r 71B27e67z48s36t84a70r44o61s41t86i 2229436583871

Nejsou plat, ale kdyby jezdil vnitro, má dvojnásob čistého...

+2/0
29.11.2015 12:00

P41e59t52r 19B10e65z36s68t70a32r51o97s73t62i 2819966743711

A nebo také 15 a obálka k tomu...

0/0
29.11.2015 12:43

P76a56v25e19l 16Č55e10r36n15i67l 9589425800755

Presne tak obalka a cerne penize, ktere utikaji statu. Vetsina dopravcu jsou podvodnici.

0/0
29.11.2015 14:09

D21a96v69i51d 93G90a63j13d45a 5570959252841

No to máte pravdu,ale takový řidič kamionu si pak může s dietama vydělat i 50  000kč za měsíc.A to ten fíra,ikdyž bude dělat v tom svém volnu ,tedy bez osobního života,nedonese-

+1/0
29.11.2015 12:02

P85a95v81e78l 43Č21e49r65n11i71l 9329535960195

David Gajda Tak pro upresneni, 

1) DIETY nejsou plat, na ty ma ze zakona narok jakykoliv zamestnanec vyslany zamestnavatelem na sluzebni cestu. Tedy i Masinfira, a mimochodem i v CZ je dieta 168 Kč na den, a nepletuli se tak i masinfira by je mel dostavat. Dostava je i ma zena jedouci na skoleni a to je kadernice.

2) Kazdy zamestnavatel muze ze zakona diety snizit o 25% coz vetsina dela, kdyz se budeme bavit o prumeru tak prumerna dieta je 45€ na den po snizeni dostavaji ridici 34€ na den.

3) Aby mel ridic 50.000 musel by byt v zahranici celych 30 dni a mit dietu 45€ na den, 30 dni x 45€ = 1350 € to je cca 35.000 Kč plus plat 15.000 to je 50.000 Kč takze to taky nekdo maze med kolem pusy Tohle opravdu cesti ridici neberou.

4) Na vnitru take nema dvojnasob cisteho. Na vnitru ano bude mit trochu vyssi plat ale tak max 18.000 cisteho a taky bude cely tyden pryc odjede v pondeli rano a vrati se v patek v noci.

5) Diety nejsou plat protoze, nemocenska dovolena jakakoliv nahrada usle mzdy se pocita pouze z platu nikoliv z diet. Takze kdyz budu mit pracovni uraz a budu lezet doma tak nezaplatim ani najem. A mit hypoteku a koupit si byt ci dum je uplna sebevrazda, zaprve normalni banka vam to neschvali, pokud sezenete hypoteku tak s silenym urokem a za nekolik let nemate ani dum ci byt a jeste jste na dosmrti v exekuci.

6) Diety slouzi k tomu abychom prekonali rozdil ve financich v zahranici. Napriklad michane vajicka stoji v tak oplyvanem Nemeckem vzoru cca 10€ kava 3€ houska 0,5€ toaleta 0,7€ to utrati ridic jen rano jak vstane to je cca 15€, obed vyjde na cca 20 az 25 € sprcha prumer 3 € a vecere taky tech 15 €. Takze se nedivte ze jime uplne superzdrave konzervy a vetsina z nas ma totalne znicene zaludky, neco domu musime dovest. Ale plat to urcite neni.

No ale porad jsem se nejak nedozvedel kolik ma plat strojvedouci a podotykam plat.

+5/0
29.11.2015 12:43
Foto

S72t60á68ň19a 38K50o74m86o76r91o40u12s83o17v73á 3215663227899

A navazují na to další věci - částka z diet není započítána do důchodu ani do případné nemocenské při pracovním úrazu.

+8/0
29.11.2015 12:54

P69a24v39e32l 88Č25e30r40n19i19l 9349465960965

Ano presne tak, proto se snazim bojovat za zvyseni mzdy.

+6/0
29.11.2015 13:38
Foto

S80t89á51ň76a 48K67o73m19o97r29o88u47s40o37v42á 3915893157209

Přeju úspěchR^:-)

+6/0
29.11.2015 13:41

D63a36v93i43d 37G79a92j17d20a 5640769512541

V tom máte jistě podporu všech,kdo chápe,že pohled z venčí není často pravdivý.A já se zde řidičů kamionů vždy vehementně zastávám.Ale obávám se,že bez požadavku na vzdělání nebo jednotnosti ve vymáhání vyšší mzdy se Vám to podaří jen těžce.Jak se mi zdá,tak toto povolání je často prací individualit a tedy osob,které málokdy táhnou za jeden provaz.No a teď je mi úplně jasné,že budu označen některými za odboráře a komunistického pohůnka,přičemž se jedná jen o pravidlo solidarity,matematiky a logiky.

0/0
29.11.2015 13:48

D42a15v12i27d 31G44a27j53d25a 5590259202431

Plat jsem napsal výše a platí pro Cargo,bylo mně řečeno pracovníkem provádějící přijímací pohovor..22-25 000 kč.Rizika míru zodpovědnosti  v poměru nechám na Vás.Jen několi poznámek.Já jsem netvrdil,že je správné počítat diety do mzdy.Ano strojvedoucí má také nárok na diety,ale od určitých výkonů.Týká se to vzhledem k rozloze naší republiky relativně omezeného počtu lidí a navíc i zde jsou tendence převádět spousty výkonů do tarifu,kdy je dieta řešena stravenkou ,tedy určitým podílem.Mimochodem i řidič na vnitru má tedy diety.U sokromých dopravců dle informací dochází i k dalším omezením a machinacím s výkony strojvedoucích.A nyní k otázce proč máte plat uklízečky.Je to jaksi zneužití přesně toho co dělá spousta lidí.Aniž ví o dané profesi více,hodnotí ji jako méně náročnou.Ano,řidiče,pokud vím (nejsem si jistý) může dělat člověk se základním vzděláním.Tedy požadovaným.Na vnitru zcela určitě je to pravda a u mezinárodní dopravě,ikdyž se předpokládá ,že zvládne agendu této dopravy myslím není  zase požadavek na vzdělání.Jak se s různými předpisy dotyčný popere při své inteligenci,je druhá otázka.Možná by stálo za to,pokud chcete vetší základ,mít v požadavku min. středoškolské vzdělání.Ovšem otázka je,kolik řidičů by zůstalo u této profese.Za sebe říkám,...myslím,že je to náročné povolání s důrazem na soběstačnost.Nemám v povaze dehonestovat práci jiných.Zvláště,poku ji neznám.Ještě dodatek k těm dietám.Pokud vím,tak samotní řidiči(když je už vyčítána strojvedoucím ta práce mimo) jezdí na magnety,nechávají se platit od kilometrů atd.Ale taky vím,že většina řidičů si vozí jídlo z domu(stejně jako strojvedoucí)  a spí v kabině,přestože by se asi měli ubytovat.Nevím.Nechci soudit,ale rozhodně bych se nepouštěl do tvrzení,že práce řidiče je  náročnější,než ta strojvedoucího.Asi by to vůbec nebylo z mnoha důvodů dobré srovnávat.

+1/0
29.11.2015 13:03

D50a84v92i97d 27G29a28j36d43a 5700869562231

Chápu,že se někteří řidiči těžko srovnávají se zaváděním dat do elektronického tachografu,ale zde by měli asi o pár starostí navíc....

http://www.hmh.sk/files/articles/file/153VZ1%20S%20Navod%20na%20obsluhu.pdf

http://telegrafroad.sweb.cz/753_7_obsluha.pdf

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=63

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=95

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=64

atd.atd.

0/0
29.11.2015 13:23

P95a55v60e63l 53Č30e76r43n15i35l 9349255690555

Ja nesrovnavam, neznam predpisy ktere musi znat strojvedouci, kdyz si obcas rad zahraju TrainSimulator nebo Gordikon ci Multikon a doma mam jeste H0, tady veskere me informace o draze konci. Mate pravdu v tom ze nepotrebujete teoreticky zadne vzdelani, ale musite mit ridicsky prukaz, vy prukaz drazni nepletuli se, za ridicak se plati a to ne zrovna malo, po te musite udelat profesni prukaz, ten stoji jeste vice, pak psychotesty, ty taky nejsou zadarmo. Ted me opravte jestli se pletu cetli li sem to spravne tak prukaz ridice lokomotivy je zdarma nebo alespon slozeni zkousek a mate neomezeny pocet pokusu. U ridice to tak neni. A osobne si myslim ze by na ridice mela byt skola a to maturitni obor, myslim ze na masinfiru je ne? Kazdopadne si myslim ze at uz ridic kamionu ci autobusu ci vlaku by meli byt radne financne ohodnoceni a meli by mit tak 130 az 160 Kč na hodinu to je myslim odpovidajici mzda. A myslim ze i masinfira a i pilot by mel byt nejakym zpusobem hlidany. Ano pravda magnetu se vyskytuje hodne, nebudu nikoho hajit, ale i mezi ridici je zpusta takovych co si ridicak nezaslouzi. Ja osobne bych nainstaloval tachograf do jakehokoliv firemniho vozidla. Uz jen ridici dodavek rano sedne v Brne do dovaky a jede s tim nonstop az do Lisabonu tan slozi 3 4 hodiny pospi a jede zpet. Takovy clovek se nemuze radne sousredit na svou praci. A myslim ze stejne je to jak u vlaku tak i u lodi ci letadla. Nehlede na to ze pak je clovek otrokem a ne clovekem.Jinak ja osobne jsem proti jakym koliv magnetum druhym kartam "zolikum" jizdy bez karty atd atd atd, pokud by se prokazal umysl v takovem pripade bych byl pro vezeni. A nehlede na to ze tihle blbci co tohle pouzivaji za to nic nemaji to zaprve a zadruhe majitel dopravni firmy si jenom mne ruce, jelikoz vydela vice. Pro tohle ja urcite nepracuji.

+1/0
29.11.2015 13:41

D87a65v48i75d 77G32a93j39d18a 5230229472571

Nemám nic,co bych k Vašemu názoru dodal.R^Jen upřesnění.Tedy nevím jak u soukromých dopravců,ale státní dopravce :středoškolské vzdělání technického směru tuším není už požadováno,pokud jste pracoval přiměřený časový úsek u železnice v oboru a se vzděláním v oboru železniční dopravy)i bez maturity),i to je výsledek nedostatku strojvedoucích.Licenci strojvedoucího platíte skutečně jen kolek,nevím jestli 500 nebo 1000 kč.Ale celé Vaše vzdělání hradí dopravce s tím,že se mu upíšete na 5 let nebo 500 000 kč.Tedy alespoň tomu tak bylo před dvěma lety.

+1/0
29.11.2015 13:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.