Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna práce nestačí. Strojvůdci jsou muži se dvěma směnami denně

Mnozí tuzemští strojvedoucí zneužívají chybějícího dohledu a přivydělávají si prací u konkurence v době, kdy by měli mít bezpečnostní přestávku. Zaměstnavatelé takové melouchaření často zakazují, systém, který by řidiče vlaků kontroloval, však neexistuje. České dráhy naléhají na Drážní úřad, aby nevyhovující stav napravil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a71v12e91l 80R14a27c84e60k 2145200412663

Samozřejmě je to zodpovědná práce. Ale 33 000,- zrovna také není málo.

Hovořil jsem v Olomouci s lidmi od dráhy. Sami řekli: kdyby nás tu byla v kancelářích polovina, ještě by se někteří dloubali v nose. 

Propustit a podělit zisk.

0/0
30.11.2015 10:37

Š26t34e65f27a72n 71F73r79i39č61a 7682188223676

V článku jsou bludy. Neexistuje nic takového jako bezpečnostní přestávka. Zákoník práce definuje pracovní dobu, a přestávku mezi směnami. Bezpečnostní přestávku zákoník práce nezná.

0/0
29.11.2015 22:04

P88e37t78r 68N93o42v30o27t80n23y 1341120591

Minimalne jeden z těch dvou zaměstnavatelů to musí vědět, že maká jinde a nemá odpočinek. A presto ho nechá jezdit?

+1/0
29.11.2015 21:51

V17i21k16t38o14r 31N78á85r97o39ž30n49ý 3959572708

Jasně , protože nikoho jiného k dipozici nemá...

0/0
30.11.2015 9:13
Foto

I19m14r22i64c11h 45S32u51c40h85a38r27s41k24ý 8736573155661

Většina tady  chce jen kritizovat a především vidět svoje zájmy, :-/ a přitom by stačilo odstranit příčinu neboli nízký plat strojvedoucích ;-)R^R^R^

+4/−1
29.11.2015 16:11

V42l68a57d60i74s69l77a91v 27B92u78r18y59š89e30k 3653266442894

no a protože příčina odstranit nejde, peníze na stromech nerostou a dráha je nemá a když něco nemá, tak to nemůže nikomu dát, tak nezbývá než kritizovat a vidět svoje zájmy

0/−2
29.11.2015 17:11

J81a70n 73V77á93c74l23a39v72í72k 3292656691719

Tak by si prostě na melouchách vydělali víc.

Nebo máte pocit, že třeba u politiků nebo úředníků funguje, že když ti mají vysoký plat, tak už se nepoohlížejí jinde?

+1/0
29.11.2015 17:23

V88l30a87d91i26s85l29a84v 92B85u42r31y74š69e93k 3373586532104

s jídlem roste chuť, říkávali staří lidé a něco na tom bude, kdyby měli házet za stovku na hodinu do míchačky písek, tak tam nepůjdou, ale jezdit vláčkem za dvadet tisíc přilepšení je o něčem jiným

+1/0
29.11.2015 17:28

F78r21a91n28t39i83š86e54k 14N18o29v38á71k 6901255426131

Ale on tu stovku na hodinu (čistého) běžně TAKY NEMÁ. Nebo v lepším případě má, ale víc ani korunu.

+1/−1
29.11.2015 18:12

F10r79a33n58t56i60š94e13k 83N65o25v69á39k 6931605376461

A platy strojvedoucích (stejně jako kamioňáků ) jsou nízké kvůli přehnané konkurenci, které srazila ceny na úroveň "za hubičku". Takže si dopravce nemůže dovolit personálu zaplatit. A druhou stránkou věci je to, že brečí celá planeta, protože se "za hubičku" nesmyslně vozí zboží sem a tam.

+4/−1
29.11.2015 17:39

V40i86k12t75o82r 83N96á57r56o93ž76n53ý 3399302948

Jestli si nějaká skupina lidí nemá právo si stěžovat na výši mezd , pak to jsou právě strojvedoucí. Nebo 30.000 Kč které deklarují ČD nebo 35.000 Kč které deklaruje ČD Cargo je málo ? V Německu strojvedoucí mají cca průměrný německý plat , u nás o 20% více než je průměrná mzda. Holt dědictví komunismu , kdy strojvedoucí byli šlechtou.

+1/−1
29.11.2015 20:20

J46o45s79e97f 57H96á93j55e75k 6578980899352

Tak určitě, z toho důvodu taky před branami ČD a ČD Cargo stojí zástupy zájemců o toto povolání...:-P

0/0
30.11.2015 10:48

J27i66ř76í 42H36u95č17k40o 7456550530856

Toto je diskriminace profesionálních řidičů v přímém přenosu!!!

+1/0
29.11.2015 14:59
Foto

E55v15a 27P39á10n65e48k 8840279227424

No,ruku na srdce,kdo dnes nemá bezne ještě vedlejší pracovni poměr nebo jinou práci či privydelek. U tohoto povolání je to však na pováženou. Asi by to chtělo spíše zapatrat po příčinách než hned kontrolovat a postihovat.

+2/0
29.11.2015 14:24

L98i15b61o87r 41H96l75u58b25u17č63e30k 4600850457177

... třeba já... a řekl bych, že většina lidí...

0/0
30.11.2015 19:44

M82i76r18o90s40l62a68v 56Z40i54k69m57u45n66d 6898292647778

Problém se dá vyřešit i v rámci existujících informačních systémů po jejich doplnění o další údaje o jízdě vlaku ... a čuchací server bude porovnávat číslo strojvůdcovské licence vydané Drážním úřadem (nebo registrované) a tím na jakém vlaku (vlaku určitého dopravce) se číslo licence objeví ... a když se totéž číslo licence objeví u více dopravců, tak lze zjistit, jak to bylo s jeho odpočinkem nebo souhlasem zaměstnavatele ... strojvedoucí zaměstnaní "agenturou" mohou jezdit pro více dopravců, ale tohle se dá všechno v databázi ošetřit ...

+2/0
29.11.2015 12:33

D44a44v59i47d 90G33a80j34d92a 5980199962431

Sice ano,technicky řešitelné...ale jedno velké ale....Firmy a to včetně státních mají totální nedostatek strojvedoucích,jejich propuštěním nic nevyřeší,naopak.

+1/0
29.11.2015 12:42

L61u90k74á18š 32S58a64l12á54k 7457133525748

Když je něčeho totální nedostatek, tak cena (v tomhle případě mzda) by měla stoupat ... takže v tom případě je něco špatně. Buď to není pravda nebo si strojvůdci neumějí (nebo nemají odvahu) říct o víc peněz ... ?

+3/0
29.11.2015 13:19

D16a55v92i47d 71G28a70j22d93a 5220369572831

No to jste sice uhodil hřebíček na hlavičku,ale takto to nefunguje nikde.Jedná se ryze o ekonomickou teorrii.Neboť cena dopravy je na úrovni(a to myslím zejména třeba té kamionové),že prostě více peněz ta doprava nevyprodukuje.I přes náročnost toho povolání.Jakékoliv zvýšení ceny zboží pro koncového odběratele jde vetšinou za prodejcem,nikoliv dopravcem.

+2/0
29.11.2015 13:25

L19u80k42á28š 16S64a64l46á46k 7987793635458

Jestli tedy železniční doprava není konkurenceschopná se silniční, tak jí čeká konec ...

0/0
29.11.2015 13:28

D82a61v35i69d 38G13a54j53d60a 5610639792151

Omyl vážený pane,to co jsem popsal,je také problém té silniční.Cena je podstřelena na hodnotu (díky konkurenci) ,takže firmy jsou v paradoxním postavení.Mají dost zakázek (ceny jsou ok pro zákazníka),ale nejsou dostatečně saturovány mzdy řidičů.Takže kamiony stojí na dvorech,řidiči nejsou.A ostatně,kdyby jste chtěl všechno co se vozí vlakem převézt po silnici,tak se tam nevejdete ani s velorexem ;-)

+3/0
29.11.2015 13:35

P96a70v84e77l 81D93r75o13t51á10r 7473174979144

Nezlobte se, ale to je nějaké podezřelé.

Tvrdíte, že je DOST zakázek, což jinak znamená, že jsou to spíše držítelé/odběratelé zboží, kdo mají problém sehnat někoho, kdo by jim to odvezl (přepravci si mohou vybírat, nemusí kývnout na všechno). Jak je tedy možné, že si nedokážou vybrat toho, kdo jim zaplatí rozumnou cenu, čímž by donutili ty držgrešle, aby nabídli rozumnou cenu?

0/0
29.11.2015 19:03

P71a20v69e71l 41Č21e12r89n66i67l 9499605730935

Jenom pro upresneni co se tyce kamionove dopravy, nase firma se snazi jezdit za 1,10 € na kilometr v tomto je vse nafta, myto, ridic, leasing, servis, vydelek pro firmu, zaplaceni dalsich nakladu. Ale v Mittal Steel Ostrava veskerou prepravu ovladli Polske firmy protoze jsou ochotny jezdit i za 17 Kč na kilometr. A bohuzel vetsina i Ceskych firem je ochotna za takove penize jet prepravu, takze kde se da usetrit, prvni je ridic dostane mensi plat a hnedt na to je myto, takze proto firmy nuti jezdit ridice po okreskach a ne po dalnici, a hodne firm to dela tak ze mytne ztrhavaji ridicum z platu.

+3/0
29.11.2015 14:00

V13i13k82t71o42r 38N81á69r70o43ž56n79ý 3269372848

To je pravda , nicméně řidič má dnes na výběr takových možností , že šetřit na něm se nemusí firmě vyplatit ;-)

Pokud odejde , s největší pravděpodobností za něj nikoho jiného nesežene.

0/0
29.11.2015 20:52

P57e63t58r 67A40n22d41r58ý71s95e21k 9643461956907

Kolik bere takový obyčejný fíra, který jezdí pro ČD?

+1/0
29.11.2015 12:01

D73a77v21i13d 69G23a27j76d46a 5640569902921

Nedokážu říct za ČD ,ale když jsem chtěl jít jezdit ke Cargu,tak mně bylo řečeno,že je to různé,ale ať počítám 22-25 000.V tomto rozsahu.

+2/0
29.11.2015 12:03

V42i86k82t57o52r 31N35á54r18o11ž12n96ý 3909482468

Předpokládám , že se jedná o základ..bez přesčasů a všech možných příplatků.

0/0
29.11.2015 20:30

V74i51k63t13o58r 66N73á42r61o49ž90n30ý 3109712648

Dle tabulek vypracovaných MPSV byla v roce 2014 například ve středočeském kraji mzda průměrného strojvedoucího 33.000 Kč brutto a touto profesí se zde živilo 700 lidí.

0/0
29.11.2015 20:29

O35n53d38ř83e16j 49F69e66n56c44l 9932926813390

A kdo jim zabrání, aby v bezpečnostní pauze třeba nepracovali od počítače? Nikdo. Výkřik do tmy. Je to vždycky na uvážení každého strojvůdce.

Souhlasím, že je to hazard s lidskými životy... Ale jestli má někdo nápad, jak omezit i práci mimo směnu (ať už ve volném čase jezdí pro jinou firmu a nebo píše html)...

+5/0
29.11.2015 11:56

P74a38v27e58l 23Č28e79r90n23i38l 9539515660825

Kdo zabrani programatorovi programovat v jinem jazyce? Sice asi krom spatne zapsaneho radku ve VisualBasic a vyskakujiciho chyboveho hlaseni asi moc vazneho nestane, jde o to ze pokud se zabyvam nejakym oborem tak se snazim pracovat i v tom oboru, programator klidne muze pracovat bez jakychkoliv velkych skod pokud bude mlcet i pro deset firem, lekar muze pracovat pro 4 nemocnice a neni nejak hlidany, ucitelka taktez, to same i prodavacka. Ale ridici nemuzou nesmeji prekrocit stanovene hodiny.

Jinak je to to same jako by jsem tvrdil ze kdyz je nedostatek ridicu tak programatori muzou skocit za volant a odvest naklad. Ridicak mate tak proc ne. Asi by jste to nesel delat.

0/0
29.11.2015 14:40

V85í86t95ě81z25s33l94a62v 37K34l91o11z79í58k 3811739824377

Ve hře je spousta problémů, Málokterý vlak u nákladní dopravy dojede do cíle dle grafikonu. Někde ho zadrbou na pár hodin a nastává problém, fíra má splněnou časovou normu. Co teď, je třeba ho vystřídat, někdo tam musí dojet, vše se dá přepočítat na peníze. Co vím tak u soukromých dopravců se na toto až tak nehledí, u "národního" dopravce ano. Konkurence je přínos, ale ne ve všem.

+11/0
29.11.2015 11:40

P55a83v48e30l 20Č38e85r42n20i83l 9859555970285

Tohle se deje na silnicich porad fira si lehne a bude spat tak jako ridic kamionu. Nebo se to da udelat i jinak, kdyz se nestiha preprava a nedojel bych tam, tak se prehodi lokomotiva s firou ktery jeste muze jet a ten co nemuze jet vezme jinaci vlak zpatky, tohle je jenom logistika jak to udelat. Ted uz je jenom otazka jestli tohle nekdo bude chtit delat a jak to bude ohodnoceno.

+2/0
29.11.2015 14:06
Foto

P52a86v50e32l 48S41v65i56t46i72l 5574683766482

Jasné: mizerné mzdy & veliké zdanění ... protože kdyby vzrostly mzdy na dvojnásobek, pak by ceny zůstaly stejné (protože jsou světové) a stát by mohl snížit procentuální zdanění na polovinu a byl by na tom stejně ... R^ ... a pořád by zaměstnanci brali o 1/3 méně než v německu ... ;-( ;-O

+1/0
29.11.2015 11:15

J44a51k44u39b 89K33n40e37c95h52t75o22v95s69k35ý 3750196491832

není co snižovat. ZDravotnictví není zadarmo, jak si myslíte, takže zdravotní odvody se snížit nemohou. A ze sociálního pojištění jde podpora v nezaměstnanosti. Každý může ne vlastní vinou přijít o práci že? navíc díky tomu je aspon něajký důchod.

0/0
29.11.2015 15:28

P68a61v48e92l 34Č37e20r79n85i16l 9989855680935

Nevim kolik plati strojvůdcum. Ja pracuji jako řidič kamionu. Prumerne za mesic mam odpracovanych 280 hodin dle zaznamu karty do tachografu. Za tuhle praci dostanu prumerne 15.000 Kč čistého, což dela nějakých 53 Kč na hodinu. Tohle je zebracina. Prividelat si nikde nemohu ikdybych chtel. Jako ridic bych mel prekrocene limity a pak tezko mohu delat jeste nejakou brigadu kdyz jsem vetsinu casu v kabine kamionu. Jsme jedine zamestnani ktere je takto hlidano pod prisnymi sankcemi a jeste mame horsi plat jak student na brigade ci uklizecka. A mimochodem jak jsou na tom piloti. Ti co vim tak maji take nejake limity ale jak jsou kontrolovani a placeni to teda nevim. A jak jsou na tom tedy strojvedouci? Kolik hodin odpracuji a kolik hodin odpracovat mohou. A kolik za tu praci dostanou. Co vse patri k jejich práci? Musi nakladat a vykladat? Zajišťovat náklad, vypsat si sami doklady potrebne k prevozu zbozi, vyclit zaclit, natankovat, provést údržbu, domluvit se minimalne Německy Anglicky Francouzky Italsky? Znát predpisy kazdeho státu EU? Nevim co je jednodušší? Ještě by mne zajímalo jake maji podmínky zamestnanci na lodích.

+7/−2
29.11.2015 11:10

P56e52t86r 53B57e59z55s52t40a90r79o96s71t31i 2259726763201

Tady někdo zapomněl dodat, že má třeba 15 čistého, ale navíc diety 40€ den

+1/−1
29.11.2015 11:50
Foto

J18a75n 52V21a34l71a57l33í89k 6476719430496

diety nejsou plat....

+6/−1
29.11.2015 11:57

P98e87t67r 47B20e79z33s78t57a13r71o89s27t76i 2619596983701

Nejsou plat, ale kdyby jezdil vnitro, má dvojnásob čistého...

+2/0
29.11.2015 12:00

P20e63t86r 60B95e45z32s61t49a81r24o19s55t63i 2719526693261

A nebo také 15 a obálka k tomu...

0/0
29.11.2015 12:43

P47a52v67e68l 14Č30e90r97n89i61l 9359115470695

Presne tak obalka a cerne penize, ktere utikaji statu. Vetsina dopravcu jsou podvodnici.

0/0
29.11.2015 14:09

D12a85v74i97d 26G47a48j85d33a 5100339692161

No to máte pravdu,ale takový řidič kamionu si pak může s dietama vydělat i 50  000kč za měsíc.A to ten fíra,ikdyž bude dělat v tom svém volnu ,tedy bez osobního života,nedonese-

+1/0
29.11.2015 12:02

P15a42v54e51l 73Č19e91r54n77i78l 9219725350345

David Gajda Tak pro upresneni, 

1) DIETY nejsou plat, na ty ma ze zakona narok jakykoliv zamestnanec vyslany zamestnavatelem na sluzebni cestu. Tedy i Masinfira, a mimochodem i v CZ je dieta 168 Kč na den, a nepletuli se tak i masinfira by je mel dostavat. Dostava je i ma zena jedouci na skoleni a to je kadernice.

2) Kazdy zamestnavatel muze ze zakona diety snizit o 25% coz vetsina dela, kdyz se budeme bavit o prumeru tak prumerna dieta je 45€ na den po snizeni dostavaji ridici 34€ na den.

3) Aby mel ridic 50.000 musel by byt v zahranici celych 30 dni a mit dietu 45€ na den, 30 dni x 45€ = 1350 € to je cca 35.000 Kč plus plat 15.000 to je 50.000 Kč takze to taky nekdo maze med kolem pusy Tohle opravdu cesti ridici neberou.

4) Na vnitru take nema dvojnasob cisteho. Na vnitru ano bude mit trochu vyssi plat ale tak max 18.000 cisteho a taky bude cely tyden pryc odjede v pondeli rano a vrati se v patek v noci.

5) Diety nejsou plat protoze, nemocenska dovolena jakakoliv nahrada usle mzdy se pocita pouze z platu nikoliv z diet. Takze kdyz budu mit pracovni uraz a budu lezet doma tak nezaplatim ani najem. A mit hypoteku a koupit si byt ci dum je uplna sebevrazda, zaprve normalni banka vam to neschvali, pokud sezenete hypoteku tak s silenym urokem a za nekolik let nemate ani dum ci byt a jeste jste na dosmrti v exekuci.

6) Diety slouzi k tomu abychom prekonali rozdil ve financich v zahranici. Napriklad michane vajicka stoji v tak oplyvanem Nemeckem vzoru cca 10€ kava 3€ houska 0,5€ toaleta 0,7€ to utrati ridic jen rano jak vstane to je cca 15€, obed vyjde na cca 20 az 25 € sprcha prumer 3 € a vecere taky tech 15 €. Takze se nedivte ze jime uplne superzdrave konzervy a vetsina z nas ma totalne znicene zaludky, neco domu musime dovest. Ale plat to urcite neni.

No ale porad jsem se nejak nedozvedel kolik ma plat strojvedouci a podotykam plat.

+5/0
29.11.2015 12:43
Foto

S94t96á62ň58a 62K16o25m92o18r24o84u29s69o91v77á 3455613357599

A navazují na to další věci - částka z diet není započítána do důchodu ani do případné nemocenské při pracovním úrazu.

+8/0
29.11.2015 12:54

P78a26v88e96l 16Č57e31r35n95i76l 9609785100625

Ano presne tak, proto se snazim bojovat za zvyseni mzdy.

+6/0
29.11.2015 13:38
Foto

S87t85á78ň17a 16K25o54m31o84r72o61u72s38o56v66á 3945973617329

Přeju úspěchR^:-)

+6/0
29.11.2015 13:41

D74a29v76i73d 71G66a81j11d37a 5240409292381

V tom máte jistě podporu všech,kdo chápe,že pohled z venčí není často pravdivý.A já se zde řidičů kamionů vždy vehementně zastávám.Ale obávám se,že bez požadavku na vzdělání nebo jednotnosti ve vymáhání vyšší mzdy se Vám to podaří jen těžce.Jak se mi zdá,tak toto povolání je často prací individualit a tedy osob,které málokdy táhnou za jeden provaz.No a teď je mi úplně jasné,že budu označen některými za odboráře a komunistického pohůnka,přičemž se jedná jen o pravidlo solidarity,matematiky a logiky.

0/0
29.11.2015 13:48

D15a21v62i76d 32G24a76j62d96a 5160879422401

Plat jsem napsal výše a platí pro Cargo,bylo mně řečeno pracovníkem provádějící přijímací pohovor..22-25 000 kč.Rizika míru zodpovědnosti  v poměru nechám na Vás.Jen několi poznámek.Já jsem netvrdil,že je správné počítat diety do mzdy.Ano strojvedoucí má také nárok na diety,ale od určitých výkonů.Týká se to vzhledem k rozloze naší republiky relativně omezeného počtu lidí a navíc i zde jsou tendence převádět spousty výkonů do tarifu,kdy je dieta řešena stravenkou ,tedy určitým podílem.Mimochodem i řidič na vnitru má tedy diety.U sokromých dopravců dle informací dochází i k dalším omezením a machinacím s výkony strojvedoucích.A nyní k otázce proč máte plat uklízečky.Je to jaksi zneužití přesně toho co dělá spousta lidí.Aniž ví o dané profesi více,hodnotí ji jako méně náročnou.Ano,řidiče,pokud vím (nejsem si jistý) může dělat člověk se základním vzděláním.Tedy požadovaným.Na vnitru zcela určitě je to pravda a u mezinárodní dopravě,ikdyž se předpokládá ,že zvládne agendu této dopravy myslím není  zase požadavek na vzdělání.Jak se s různými předpisy dotyčný popere při své inteligenci,je druhá otázka.Možná by stálo za to,pokud chcete vetší základ,mít v požadavku min. středoškolské vzdělání.Ovšem otázka je,kolik řidičů by zůstalo u této profese.Za sebe říkám,...myslím,že je to náročné povolání s důrazem na soběstačnost.Nemám v povaze dehonestovat práci jiných.Zvláště,poku ji neznám.Ještě dodatek k těm dietám.Pokud vím,tak samotní řidiči(když je už vyčítána strojvedoucím ta práce mimo) jezdí na magnety,nechávají se platit od kilometrů atd.Ale taky vím,že většina řidičů si vozí jídlo z domu(stejně jako strojvedoucí)  a spí v kabině,přestože by se asi měli ubytovat.Nevím.Nechci soudit,ale rozhodně bych se nepouštěl do tvrzení,že práce řidiče je  náročnější,než ta strojvedoucího.Asi by to vůbec nebylo z mnoha důvodů dobré srovnávat.

+1/0
29.11.2015 13:03

D21a59v68i12d 31G56a83j14d38a 5950159832511

Chápu,že se někteří řidiči těžko srovnávají se zaváděním dat do elektronického tachografu,ale zde by měli asi o pár starostí navíc....

http://www.hmh.sk/files/articles/file/153VZ1%20S%20Navod%20na%20obsluhu.pdf

http://telegrafroad.sweb.cz/753_7_obsluha.pdf

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=63

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=95

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=64

atd.atd.

0/0
29.11.2015 13:23

P91a75v95e26l 25Č73e19r84n50i23l 9799135970915

Ja nesrovnavam, neznam predpisy ktere musi znat strojvedouci, kdyz si obcas rad zahraju TrainSimulator nebo Gordikon ci Multikon a doma mam jeste H0, tady veskere me informace o draze konci. Mate pravdu v tom ze nepotrebujete teoreticky zadne vzdelani, ale musite mit ridicsky prukaz, vy prukaz drazni nepletuli se, za ridicak se plati a to ne zrovna malo, po te musite udelat profesni prukaz, ten stoji jeste vice, pak psychotesty, ty taky nejsou zadarmo. Ted me opravte jestli se pletu cetli li sem to spravne tak prukaz ridice lokomotivy je zdarma nebo alespon slozeni zkousek a mate neomezeny pocet pokusu. U ridice to tak neni. A osobne si myslim ze by na ridice mela byt skola a to maturitni obor, myslim ze na masinfiru je ne? Kazdopadne si myslim ze at uz ridic kamionu ci autobusu ci vlaku by meli byt radne financne ohodnoceni a meli by mit tak 130 az 160 Kč na hodinu to je myslim odpovidajici mzda. A myslim ze i masinfira a i pilot by mel byt nejakym zpusobem hlidany. Ano pravda magnetu se vyskytuje hodne, nebudu nikoho hajit, ale i mezi ridici je zpusta takovych co si ridicak nezaslouzi. Ja osobne bych nainstaloval tachograf do jakehokoliv firemniho vozidla. Uz jen ridici dodavek rano sedne v Brne do dovaky a jede s tim nonstop az do Lisabonu tan slozi 3 4 hodiny pospi a jede zpet. Takovy clovek se nemuze radne sousredit na svou praci. A myslim ze stejne je to jak u vlaku tak i u lodi ci letadla. Nehlede na to ze pak je clovek otrokem a ne clovekem.Jinak ja osobne jsem proti jakym koliv magnetum druhym kartam "zolikum" jizdy bez karty atd atd atd, pokud by se prokazal umysl v takovem pripade bych byl pro vezeni. A nehlede na to ze tihle blbci co tohle pouzivaji za to nic nemaji to zaprve a zadruhe majitel dopravni firmy si jenom mne ruce, jelikoz vydela vice. Pro tohle ja urcite nepracuji.

+1/0
29.11.2015 13:41

D73a89v43i18d 27G14a68j45d35a 5270329852441

Nemám nic,co bych k Vašemu názoru dodal.R^Jen upřesnění.Tedy nevím jak u soukromých dopravců,ale státní dopravce :středoškolské vzdělání technického směru tuším není už požadováno,pokud jste pracoval přiměřený časový úsek u železnice v oboru a se vzděláním v oboru železniční dopravy)i bez maturity),i to je výsledek nedostatku strojvedoucích.Licenci strojvedoucího platíte skutečně jen kolek,nevím jestli 500 nebo 1000 kč.Ale celé Vaše vzdělání hradí dopravce s tím,že se mu upíšete na 5 let nebo 500 000 kč.Tedy alespoň tomu tak bylo před dvěma lety.

+1/0
29.11.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.