Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MAPA: Státu vynáší mýto nejvíce v Brně, „nejzelenější“ je D5

Od necelých 300 tisíc korun za rok až po 17,2 milionů korun vybere stát od dopravců na každém kilometru v síti dálnic a silnic zpoplatněných mýtem. I když bude výběr mýta letos rekordní, stát mohl od dopravců získat ještě více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i34c35h72a77l 63G29r77e31g82o76r 8256444810522

Stát na mýtu prodělává. A těžce. Tlačí lidi jezdit po okreskách. Okrádá je o pracovní čas. Navíc okresky nejsou na takový provoz stavěný a stát za to musí těžce platit.

Mýto platí i autobusy, takže lidi raději jezdí auty než veřejnou dopravou.

Provoz je tlačen do měst, takže lidé žijí v hluku a smogu. To se projeví na zdraví a kdo že to zaplatí? Zase opět stát.

0/−1
30.11.2015 20:42

R64a51d87e17k 74T57o92m89š79ů 3355403422121

10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.

Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.

Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.

Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.

0/0
2.12.2015 11:02

J44a98n 26F70r40o77l55í40k 6816510165194

Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.;-D

+3/0
30.11.2015 13:44

P87e97t65r 96N90e41c23h33a58n49i28c76k46ý 7443346628440

Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?

0/0
30.11.2015 12:38

J54a47n 46S30l26o43v31í66k 3169847650368

Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce :-).

0/0
1.12.2015 15:40

P22e81t10r 81N96e85c58h37a91n88i92c27k18ý 7523946808480

Aha už tomu rozumím, zmátlo mě I/46 tak jsem hledal blbým směrem :-)

0/0
1.12.2015 15:49

J33a95n 53S91l95o37v13í69k 3879707640438

Brána je na R46 hned za jejím koncem, tedy za cedulí konec silnice pro motorová vozidla, směrem do centra.

0/0
1.12.2015 15:44

T40o84m56á57š 95V46e66l28e94n48d57o75r35f 1516658532298

Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prehled-vyberu-myta-v-roce-2014-podle-useku-fpe-/eko-doprava.aspx?c=A151129_185958_eko-doprava_suj

Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem  na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?

+1/0
30.11.2015 11:03

J22i73ř47í 50K27u81c87h22t44a 6258545959217

Taky jsem nechápal co je tím myšleno.

0/0
30.11.2015 12:34

M18a24r92e92k 61K14o46s68t21e16l38e61c53k84ý 6473776658

Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.

Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.

0/0
30.11.2015 9:35

P54a70v59e50l 75Ř96a27p91e22k 7132676459615

Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.

0/0
30.11.2015 9:16

J31i21ř32í 82E40r42b81e42n 1883604166597

Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...

+2/0
30.11.2015 9:47

M10i66c19h88a72l 96G49r44e78g70o82r 8456704420262

Mýtný systém už dávno existuje. Jmenuje se spotřební daň z PHM, Čím více jezdíš tím více platíš. Jednoduché, spravedlivé a funkční.

0/0
30.11.2015 20:44

R75o10m49a11n 77P33o59l83á26č39e70k 5536149945

Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...

0/0
30.11.2015 8:27

Z32d64e19n52ě89k 74J39o17n13á48š 9151289106810

spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás

+1/0
30.11.2015 8:58

M59i37c85h21a97l 25G16r41e49g59o38r 8366504820912

Myslíte Německo kde se spouští jedna uhelná elektrárna za druhou?

0/0
30.11.2015 20:45

P58a11v52e44l 48N55o15v73á92k 7801666869673

Četl jsem nedávno nějakou kalkulaci dopravce co jezdí na kolikrát denně mezi Berounem a Plzní několika auty. Vyšlo mu, že díky tomu že nejezdí po dálnici,ale okolo ušetří na mýtnénem na jednom autu za rok cca půl milionů a to už je částka k zamysleni asi...

0/0
30.11.2015 9:35

J95i10ř94í 59K32u77c33h88t53a 6598555879887

A kolik prodělá na čase, palivu a na vyšším opotřebení vozů ?

+1/0
30.11.2015 12:36

M89i25r59e24k 63Š34t56e24f53a47n 9629829619358

tak je to se vším: západ je západ a východ je východ !!

+1/0
30.11.2015 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.