Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MAPA: Státu vynáší mýto nejvíce v Brně, „nejzelenější“ je D5

Od necelých 300 tisíc korun za rok až po 17,2 milionů korun vybere stát od dopravců na každém kilometru v síti dálnic a silnic zpoplatněných mýtem. I když bude výběr mýta letos rekordní, stát mohl od dopravců získat ještě více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i54c54h68a92l 72G85r54e71g88o31r 8576744550312

Stát na mýtu prodělává. A těžce. Tlačí lidi jezdit po okreskách. Okrádá je o pracovní čas. Navíc okresky nejsou na takový provoz stavěný a stát za to musí těžce platit.

Mýto platí i autobusy, takže lidi raději jezdí auty než veřejnou dopravou.

Provoz je tlačen do měst, takže lidé žijí v hluku a smogu. To se projeví na zdraví a kdo že to zaplatí? Zase opět stát.

0/−1
30.11.2015 20:42

R47a94d70e98k 94T93o10m67š26ů 3465943862571

10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.

Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.

Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.

Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.

0/0
2.12.2015 11:02

J33a32n 38F86r84o96l58í18k 6556560175964

Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.;-D

+3/0
30.11.2015 13:44

P36e41t44r 75N70e19c57h77a15n10i36c53k15ý 7443586898670

Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?

0/0
30.11.2015 12:38

J96a44n 69S43l98o68v73í39k 3229127270488

Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce :-).

0/0
1.12.2015 15:40

P33e20t63r 36N33e33c84h51a89n21i45c67k42ý 7523876738470

Aha už tomu rozumím, zmátlo mě I/46 tak jsem hledal blbým směrem :-)

0/0
1.12.2015 15:49

J29a87n 61S88l74o56v87í42k 3669247390268

Brána je na R46 hned za jejím koncem, tedy za cedulí konec silnice pro motorová vozidla, směrem do centra.

0/0
1.12.2015 15:44

T36o47m98á93š 51V81e76l51e12n24d33o22r32f 1346538562948

Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prehled-vyberu-myta-v-roce-2014-podle-useku-fpe-/eko-doprava.aspx?c=A151129_185958_eko-doprava_suj

Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem  na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?

+1/0
30.11.2015 11:03

J94i78ř79í 22K50u47c55h39t16a 6658955349197

Taky jsem nechápal co je tím myšleno.

0/0
30.11.2015 12:34

M48a29r50e32k 76K14o81s86t15e54l77e58c84k60ý 6703186198

Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.

Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.

0/0
30.11.2015 9:35

P98a28v23e60l 97Ř92a71p23e70k 7162156649425

Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.

0/0
30.11.2015 9:16

J41i82ř29í 19E18r85b83e66n 1703484746567

Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...

+2/0
30.11.2015 9:47

M19i64c30h34a69l 83G26r91e94g70o84r 8596724770232

Mýtný systém už dávno existuje. Jmenuje se spotřební daň z PHM, Čím více jezdíš tím více platíš. Jednoduché, spravedlivé a funkční.

0/0
30.11.2015 20:44

R44o66m43a71n 98P67o95l46á91č74e27k 5896319425

Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...

0/0
30.11.2015 8:27

Z61d89e63n92ě35k 37J18o55n31á74š 9451309156690

spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás

+1/0
30.11.2015 8:58

M63i68c83h52a74l 23G83r98e74g12o82r 8806904730972

Myslíte Německo kde se spouští jedna uhelná elektrárna za druhou?

0/0
30.11.2015 20:45

P90a18v93e62l 98N68o42v76á14k 7501126779233

Četl jsem nedávno nějakou kalkulaci dopravce co jezdí na kolikrát denně mezi Berounem a Plzní několika auty. Vyšlo mu, že díky tomu že nejezdí po dálnici,ale okolo ušetří na mýtnénem na jednom autu za rok cca půl milionů a to už je částka k zamysleni asi...

0/0
30.11.2015 9:35

J61i72ř18í 39K82u52c71h77t89a 6288255299597

A kolik prodělá na čase, palivu a na vyšším opotřebení vozů ?

+1/0
30.11.2015 12:36

M79i98r88e94k 43Š29t23e92f32a16n 9139539119288

tak je to se vším: západ je západ a východ je východ !!

+1/0
30.11.2015 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.