Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MAPA: Státu vynáší mýto nejvíce v Brně, „nejzelenější“ je D5

Od necelých 300 tisíc korun za rok až po 17,2 milionů korun vybere stát od dopravců na každém kilometru v síti dálnic a silnic zpoplatněných mýtem. I když bude výběr mýta letos rekordní, stát mohl od dopravců získat ještě více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i69c29h57a52l 85G34r38e35g46o34r 8746714290972

Stát na mýtu prodělává. A těžce. Tlačí lidi jezdit po okreskách. Okrádá je o pracovní čas. Navíc okresky nejsou na takový provoz stavěný a stát za to musí těžce platit.

Mýto platí i autobusy, takže lidi raději jezdí auty než veřejnou dopravou.

Provoz je tlačen do měst, takže lidé žijí v hluku a smogu. To se projeví na zdraví a kdo že to zaplatí? Zase opět stát.

0/−1
30.11.2015 20:42

R48a64d56e40k 68T82o59m33š53ů 3255553662361

10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.

Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.

Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.

Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.

0/0
2.12.2015 11:02

J24a37n 38F81r83o57l44í63k 6846830495344

Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.;-D

+3/0
30.11.2015 13:44

P71e36t51r 72N60e25c32h13a73n82i84c17k18ý 7493426928190

Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?

0/0
30.11.2015 12:38

J95a13n 37S39l67o12v21í18k 3959917860708

Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce :-).

0/0
1.12.2015 15:40

P63e83t78r 71N90e43c20h33a80n80i64c40k44ý 7323496538530

Aha už tomu rozumím, zmátlo mě I/46 tak jsem hledal blbým směrem :-)

0/0
1.12.2015 15:49

J74a74n 18S11l70o75v87í45k 3969427670498

Brána je na R46 hned za jejím koncem, tedy za cedulí konec silnice pro motorová vozidla, směrem do centra.

0/0
1.12.2015 15:44

T60o51m28á39š 26V13e28l10e38n46d58o98r82f 1856248312718

Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prehled-vyberu-myta-v-roce-2014-podle-useku-fpe-/eko-doprava.aspx?c=A151129_185958_eko-doprava_suj

Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem  na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?

+1/0
30.11.2015 11:03

J97i33ř78í 70K63u51c27h21t62a 6628225139827

Taky jsem nechápal co je tím myšleno.

0/0
30.11.2015 12:34

M54a46r76e64k 41K29o23s21t14e16l46e35c52k45ý 6383586128

Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.

Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.

0/0
30.11.2015 9:35

P87a88v73e24l 35Ř43a44p69e88k 7862766219145

Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.

0/0
30.11.2015 9:16

J49i65ř87í 35E62r13b62e15n 1303814116587

Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...

+2/0
30.11.2015 9:47

M85i29c72h34a38l 98G81r82e13g60o34r 8236194400202

Mýtný systém už dávno existuje. Jmenuje se spotřební daň z PHM, Čím více jezdíš tím více platíš. Jednoduché, spravedlivé a funkční.

0/0
30.11.2015 20:44

R42o30m71a40n 35P44o91l11á95č69e64k 5206749555

Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...

0/0
30.11.2015 8:27

Z49d82e68n90ě22k 75J57o25n95á63š 9571769396310

spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás

+1/0
30.11.2015 8:58

M46i14c63h21a53l 71G51r71e10g20o70r 8326504360702

Myslíte Německo kde se spouští jedna uhelná elektrárna za druhou?

0/0
30.11.2015 20:45

P38a68v44e70l 17N57o21v50á54k 7281286449843

Četl jsem nedávno nějakou kalkulaci dopravce co jezdí na kolikrát denně mezi Berounem a Plzní několika auty. Vyšlo mu, že díky tomu že nejezdí po dálnici,ale okolo ušetří na mýtnénem na jednom autu za rok cca půl milionů a to už je částka k zamysleni asi...

0/0
30.11.2015 9:35

J15i74ř75í 76K67u61c79h58t64a 6118975319827

A kolik prodělá na čase, palivu a na vyšším opotřebení vozů ?

+1/0
30.11.2015 12:36

M96i20r67e80k 50Š52t16e87f35a35n 9889429689238

tak je to se vším: západ je západ a východ je východ !!

+1/0
30.11.2015 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.