- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.
Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.
Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.
Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.
Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.
Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?
Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce .
Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2
Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?
Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.
Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.
Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.
Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...
Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...
spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás
tak je to se vším: západ je západ a východ je východ