Diskuze

MAPA: Státu vynáší mýto nejvíce v Brně, „nejzelenější“ je D5

Od necelých 300 tisíc korun za rok až po 17,2 milionů korun vybere stát od dopravců na každém kilometru v síti dálnic a silnic zpoplatněných mýtem. I když bude výběr mýta letos rekordní, stát mohl od dopravců získat ještě více.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti
RT

10 mld ročně je prodělek? Nepochybně se najdou zoufalci, kteří mají zapotřebí objíždět mýtné brány, ale je otázkou, nakolik se to skutečně vyplatí.

Lidé určitě nejezdí auty místo autobusy kvůli mýtnému. Je to proto, že je to často rychlejší, pohodlnější, dostupnější a i bez ohledu na mýto někde i levnější. Jezdil jsem dlouho veřejnou dopravou, vím o čem mluvím.

Provoz do měst tlačen není, naopak spousta měst se snaží pomocí značek těžkou dopravu z center vytlačit.

Takže od začátku až do konce nemáte pravdu.

0 0
možnosti
JF

J46a98n 36F17r92o37l26í73k

30. 11. 2015 13:44

Pokud by se platilo za dobu v kolonách na dálnicích u Brna pak je Brno jasně nejlepší.;-D

3 0
možnosti
PN

Nechápu, kde je ta mýtná brána u Olomouce. To jako je mýto někde mezi Globusem a sjezdem u Flóry?

0 0
možnosti
JS

J41a37n 68S36l32o24v20í91k

1. 12. 2015 15:40

Brána je na R46 ve směru do centra hned za tou velkou křižovatkou s obchvatem R35. Je jasné, že tato brána vybrala nejméně, když se tudy kamiony dostanou jen do centra Olomouce :-).

0 0
možnosti
TV

Nejvyšší výnos na kilometr má stát na úseku dálnice D1 mezi sjezdem na Mikulov a odbočkou na D2

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prehled-vyberu-myta-v-roce-2014-podle-useku-fpe-/eko-doprava.aspx?c=A151129_185958_eko-doprava_suj

Komplikovaněji a hlavně ještě méně pochopitelněji to asi napsat nejde, že? Co takhle mezi sjezdem  na R52 na Vídeň (nově od 1.1.2016 již D52) a sjezdem na D2 směr Bratislava?

1 0
možnosti
JK

J81i27ř85í 80K30u94c53h73t13a

30. 11. 2015 12:34

Taky jsem nechápal co je tím myšleno.

0 0
možnosti
MK

Problém je v tom, že na severní Moravě musí jezdit po mýtných úsecích MIMO DÁLNICE všichni dopravci, včetně místní přepravy normálními starými vozidly, nikoliv jenom nové kamiony na dálkových trasách. Mýto se vybírá na běžných silnicích I. třídy (I/58) a nedá se dost dobře objet jinudy.

Takže srovnávat to s provozem na dálnicí D1 u Brna je trochu (dost) zavádějící. Kdyby se v okolí kteréhokoliv většího města zpoplatnily běžné silnice, tak výsledek bude velmi podobný.

0 0
možnosti

P10a90v68e33l 76Ř33a42p17e45k

30. 11. 2015 9:16

Celý mýtný systém v ČR je zločinecký systém postavený tak, aby sypal do soukromých kapesch. Nic jiného tento systém nejen že neřeší, ale svou nesmyslnou koncepcí působí problémy na místních komunikacích a obecně komunikacích, které nejsou určeny pro těžkou dálkovou dopravu, ale kudy dopravci jezdí ve snaze vyhnout se mýtu. Nejlepším řešením pro tuto chvíli by bylo mýtný systém okamžitě vypnout a upravit systém silničních známek do doby, než se zavede mýtný systém s celostátním pokrytím a se zvýšenými sazbami za jízdu mimo dálnice.

0 0
možnosti
Foto

J94i54ř14í 38E38r71b62e85n

30. 11. 2015 9:47

Satelitní sledování (ať už GPS, Glonass nebo Galileo) by to uměly, ale jaksi "není zájem"...

2 0
možnosti
RP

Dopravci nejsou pitomci a umí si to spočítat... Proč bych kupoval nové auto, když po té silnici jedu několik desítek km. Pokud budou moje auta denně lítat Ostrava - Plzen tak už to smysl má...

0 0
možnosti
ZJ

spíše po D5 jich pokračuje většina dál na západ, kde se na ekologii hledí více, než na východ od nás

1 0
možnosti

tak je to se vším: západ je západ a východ je východ !!

1 0
možnosti