Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy budou opět jezdit vlaky do Kyjeva, posílí i spoje do Polska

Po čtyřech letech se vrací přímý vlak z Prahy do Kyjeva. Nový jízdní řád, který začne platit 13. prosince, přinese v mezinárodní vlakové dopravě i další velké změny. Například mezi Českem a Varšavou bude jezdit dvakrát více spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66i97k37t36o35r 39S31v38o23b45o98d70a 8762948792556

97€ je úlet. Letenka stojí úplně stejně a cesta trvá 2,5 hodiny místo 2 dnů vlakem.

0/0
30.11.2015 18:13

L44a51d89i25s48l46a29v 36K74o62l35a75č18k85o95v21s22k50ý 5303851669251

Spíše bych uvítal obnovení Pařížana. Vlak přímý do Paříže z Prahy, přežil první republiku, války i KSČ, ale po roce 1989 zrušili. Chápu,že asi nerentovalo, ale mrzuté.

+2/0
30.11.2015 14:42

T47o38m14á27š 84N46o79v15á73k 2428496413354

Takové vlaky jsou v 21. století veliký přežitek. I kdyby tu byla VRT, tak by v konkurenci letecké dopravy stejně na tu vzdálenost neměla šanci.

0/−2
30.11.2015 14:43

L82a86d21i30s29l77a11v 60K71o13l55a29č36k49o87v58s36k74ý 5923881299141

Máte pravdu, ale stejně je mi to líto, mám holt železnici rád

+3/0
30.11.2015 14:45

O61l21d30ř61i81c55h 69J88a92n35e76č60e23k 8349106293101

vlakem můžete jet bez problémů, ale přímé vlaky křižující celou Evropu jsou hold minulost.

pokud vím, ta dálková spojení 'z východu' směr Paříž zmizela víceméně úplně, dnes to většinou funguje tak, že jedním rychlovlakem jedete přes Německo / Rakousko / Švýcarsko a někde v západním Německu nabo Švýcarsku přestoupíte na TGV.

+2/0
30.11.2015 14:51

R17a64d63e74k 34J58a97n57a96t91a 9555466674552

Za nějakých 10 let pojede TGV z Mnichova do Paříže cca 4 hodiny (dnes je to 6 hodin).

Pokud bychom konečně měli VRT Praha-Mnichov (2h), tak celková jízdní doba Praha-Paříž bude kolem 6h a to už lidi běžně vlakem jezdí (např. Praha-Budapest, Praha-Hamburg, Praha-Poprad).

+7/0
30.11.2015 16:49

O51l16d77ř34i10c10h 67J94a54n90e82č20e29k 8529756353631

souhlas - nicméně pokud se mám vrátit k prvnímu příspěvku, přímý vlak Praha - Paříž by to zcela určitě nebyl, jak píšu jelo by se jedním rychlovlakem 'z východu' do Mnichova a tam přestup na TGV. stejně jako z Vídně a Budapešti.

na relacích co uvádíte letadlo vlaku zrovna moc nekonkuruje - přímé spojení buďto vůbec neexistuje anebo sice ano, ale letenky jsou nehorázně drahé. ale je to tak pokud je volba 6h vlakem z centra do centra vs. 4,5h letadlem (včetně cesty na/z letiště a všech prostojů), řada lidí zvolí vlak, obzvláště s ohledem na bezpečnostní procedury na letištích a čím dál horší palubní servis leteckých dopravců.

0/0
1.12.2015 10:30

O57l16d73ř85i33c64h 38J37a62n32e13č84e62k 8239526353781

s tím si dovolím nesouhlasit. když podle Vás VRT nemají v konkurenci letecké dopravy šanci, proč např. mezi Vídní a Hamburgem nebo Zürichem jezdí jak noční rychlíky, tak ICE (Hamburg) resp. railjety (Zürich)?

Vy možná patříte mezi lidi, kteří kdykoliv mají možnost, upřednostní letadlo a poletí třeba i 500km, což Vám neberu, ale zdaleka ne všichni to tak mají.

navíc letadlo řeší pouze dopravu "z jedné konečné na druhou", nikoliv do/z měst cestou - pokud chcete třeba z Vídně do Hannoveru nebo z Linze do Hamburgu, už letadlo dost výhod ztrácí.

a noční vlaky mohou být praktické právě i tím, že jedou přes noc - letět můžete buďto už večer, pak ale musíte v cíli hledat a platit hotel, nebo až ráno, to ale už možná dorazíte příliš pozdě, nasednout v 10 večer do vlaku a v 8 ráno z něj v centru cílového města vystoupit může být nejlepší řešení.

+5/0
30.11.2015 15:00

P34e54t44r 98N10e29c42h21a20n72i91c23k38ý 7543816708380

Problém je cena. Na západě jsou vlaky mnohdy dražší než letadla nebo se musí kupovat cca se stejným předstihem. I vzhledem ke kupní síle jsou ty vlaky často drahé a vyprodané týdny dopředu.  Taková železnice je pěkně na houby.

0/0
1.12.2015 13:31

T97o39m92á69š 27N50o49v96á47k 2778636203904

97 EUR za jednu cestu ;-D To je bez problémů jednosměrná letenka při nákupu zpáteční ;-D;-D;-D

+1/0
30.11.2015 14:27

J76a39n84a 50S27t31e90h63l57í86k41o73v23á 2909460230336

.. „nacpaný jak vlak do Kyjeva“ ;-D

+1/0
30.11.2015 14:24

M77a31r23t34i25n 22N41o18v17o13t94n12ý 3626516771114

Editor v koutku tiše pláče ...

+1/−1
30.11.2015 14:09

P28e95t61r 38B86e36z59s79t73a49r52o61s95t13i 2599136823231

Nevíte náhodou , zda v současné době ještě někam jezdí stodoly na klasickém rozchodu, ještě 7 roků zpátky pravidelně Polsko navštěvovali běloruské, ukrajinské, moldavské a kazašské, dnes snad už nic ,ani na Balkáně, možná Kišiněv Bukurešť?

+1/0
30.11.2015 12:58

T10o42m96á66š 61N27o53v41á20k 2288946603934

Ta poslední relace ještě na 100%, ale to bude klidně úplně poslední.

+1/0
30.11.2015 14:35

M45i62c72h94a94l 83P84a45l50e70č42e60k 2741698792224

Max ta Moldávie

+1/0
30.11.2015 14:44

R14a52d91k28o 48K50ř45i13v61á44n43e84k 7550263415830

S uznáním konstatuji, že pan Sůra asi jako jediný z novinářů pochopil, že vůz pojede přes Čop a nikoliv přes Humenné, jak se píše ledaskde jinde. Bohužel, z Košic do Čierne a dál do Čopu jede vůz osobákem. Spolu se zdlouhavými slovensko/ukrajinskými pohraničními i technickými procedurami bude toto spojení spíše volnočasovou aktivitou. A to ještě spíše pro milovníky krásných karpatských panoramat. Šotouš pojede v ČR a SR na různé akční jízdenky a na ukrajině na běžné vnitro za zlomek ceny, pokud oželí lůžko a rád přestupuje.

+6/0
30.11.2015 12:42

R22a54d16e97k 32J18a64n28a97t76a 9585706634152

Ono je asi jasné, že toto spojení je, stejně jako ostatní vlaky z Ruska a Ukrajiny do Evropy, určené především pro Rusy/Ukrajince. A tam se nejde mnoho lidí, kteří vlakem jezdí rádi, delší cesta než letadlem jim nevadí, a jsou ochotni si za ní zaplatit. Ostatně skutečně bohatý člověk nespěchá, stresujou se za něj jiní.

Jak jinak si vysvětlíte, že vlaky jako Moskva-Wien-Nice či Moskva-Berlín-Paříž nemají lidové jízdné, jezdí plné a dokonce se posilují ...

+8/0
30.11.2015 12:47

T85o57m72á29š 16N74o13v42á54k 2938266683434

No ono je to o ničem jiném. V Rusku mají dlouhé cesty vlakem obrovskou tradici a v tak obrovské zemi se prostě najde dost lidí, kteří zaplní vlak i do Nice, které pro snoby na východě snovou destinací.

Už tu v ČR fakt vidím někoho, kdo nemá problém s penězi a jede třeba do Bulharska vlakem k moři. To je spíš vlhký sen režistů, kteří jsou jedinou klientelou těchto stále díky tomu pomalu rušených přímých vozů.

0/−1
30.11.2015 14:41

L60a49d10i89s34l39a57v 47K29o62l80a89č95k87o72v30s71k91ý 5743491559571

Přesně tak. Ty vlaky z Moskvy do Francie opravdu luxus, viděl kdysi v Paříži na nádraží jejich prezentaci.

+1/0
30.11.2015 14:44

P85e21t35r 20B66e79z79s10t21a80r62o73s14t77i 2979866333401

A nebo neozelim lůžko a budu mít lůžko do Ke a další z Čopu, přeci jen stodoly jsou prostornější a cenou budu na půlce...

0/0
30.11.2015 12:48

J15a67n 65Č94e91r39m19á86k 2400211823118

Vozit sem ukrajinský lopaty..to jich tady máme asi málo!!

+3/−8
30.11.2015 12:42
Foto

O51n29d86r12e63j 87V63a24l71o77u66s29e50k 4980361317821

Marně čekám co se stane s tratí Praha-Wroclaw. Je to cca 240km a vlak tam jede 6 hodin. Přitom ta trať tam až tak zoufalá není. Je to v tom, že mezi Ustí nad Orlicí-Wroclaw nejezdí žádný rychlík, jen osobák co ma cca 50 zastávek. ;-(

+8/0
30.11.2015 12:34

T93o32m84á67š 43N43o87v90á90k 2298956103784

Kdo by tam proboha jezdil? Ta relace nemá vůči autobusu naprosto žádnou šanci.

0/−2
30.11.2015 14:28

M49a68r26t19i39n 42R86u12z24i19c32k19a 1672378106467

Ale ma, navic Vratislav je vetsi nez Praha a dobre vlakove spojeni by mohlo privest spoustu cestujicich, Autobusem se mi to jet tedy nechce,...

Ciste teoreticky by rekonstrukce trati a prime spoje snizily cas nekam ke 3 hodinam...

Polsko, ale na takove spojeni nikdy nepristoupi... prioritou je pro nej spojeni Warsawa - Vratislav... jakekoliv diskuze o propojeni rychlymi spoji Cech a Slezska je pro ne jako bodnuti kudlou...

+2/0
30.11.2015 17:19

R53a91d12e87k 13J45a88n97a43t17a 9855986204722

Pozor, že hypotetický přímy rychlík (on před lety jezdil) by po dnešní infrastruktuře ujel Praha-Wroclaw cca za 4h40m a autobusy to ujedou za cca stejnou dobu.

Problém je spíš v tom, že poptávka je mizerná. Však naprostá většina Čechů neví, že nějaká Wroclaw existuje a kde leží. Však taky ty autobusy co tam jezdí, nemají typicky za cíl Wroclaw, ale projíždějí tamtudy někam dál.

+1/0
30.11.2015 17:32

M68a66r24e92k 37V97y12m40a69z92a43l 5808796222610

Na polském úseku se jezdí maximálně 50km/h, proto je ta doba jízdy vlaku tak dlouhá.

0/0
1.12.2015 12:36

P58e74t15r 86N54a46j36d93e21k 7757146783281

S ČD nejlevněji za 2700 Kč? Z Užgorodu do Kyjeva stojí vlak pod 200 Kč, takže dát 2500 Kč za jízdenku na ukrajinské hranice je celkem úlet ;-D S LE zajedu z Prahy za 500 Kč až do Užgorodu.

+5/0
30.11.2015 12:13

J75a31n 56M86a90n50d49í64k 2948743101127

Člověk, který se v tom vyzná tu jízdenku rozdělí na mnoho kusů, odhaduju Akční do Košic, Slovenská do Čierne nad Tisou, normální mezinárodní do Čopu, Ukrajinská z Čopu do Kyjeva přes internet, lůžkový doplatek.

+2/0
30.11.2015 12:36

M43a22r31t19i54n 32R64u75z45i83c42k79a 1222658356417

Cierna pri Cope, pravda museli ten nazev zmenit kdyz museli odstoupit krom Podkarpati i casti slovenskeho uzemi jako bylo i mestecko Cop...

0/0
30.11.2015 17:21

R72a12d26e32k 28J83a63n47a45t56a 9895386724962

a) srovnáváte zcela různé úseky.

b) srovnáváte přímý spoj se spojem se 2 přestupy

c) srovnáváte spoj vlakem se spojením ,kde je v části trasy autobus

d) srovnáváte cenu k sezení s cenou v kmfortním lůžkovém voze (a tyto ruské lůžkové vozy komfortní jsou)

e) srovnáváte akční LE cenu s cenou celkem standardní, kterých je v prodeji hodně

f) opravdu stojí vlak z Užgorodu do Kyjeva 200 Kč v odděleném lůžkovém kupé? Běžné ukrajinské lůžkové vlaky jsou totiž poměrně stísněný velkoprostor zvaný "plackartnyj".

+6/0
30.11.2015 12:38

P63e98t14r 83N20a34j15d83e66k 7537496133811

Ano porovnal jsem jen cenu, protože většina lidí raději ušetří 2000 Kč, byť za cenu sníženého komfortu. Kdybych chtěl komfort, použiju letadlo. A i pod těch 97 eur bych se dostal :)

+1/−2
30.11.2015 12:49

R91a88d75e74k 34J25a17n90a91t58a 9775826584572

Kdo má hluboko do kapsy, pojede tam busem s nějakou ukrajinskou firmou. Nevím, kde berete tu představu, že přímý lůžkový vůz musí být za každou cenu levnější než 2 přestupy s busem. A taky nevím, kde berete představu, že letadlo znamená komfort. Je tam méně místa než v autobuse, natož vlaku, a více buzerace. Letadlo je rychlejší, ale komfortnější určitě ne (mluvíme-li o economy).

+5/0
30.11.2015 12:57

P83e72t97r 41N35a13j48d29e42k 7747376543111

Ony ty autobusy na Ukrajinu jsou právě dost drahé, napřiklad z Rachivu do Prahy letos v létě 1200 hřiven. To sice ještě nejezdil LE na Ukrajinu, ale nevěřím že po jeho nástupu půjdou ceny dolů.

20 hodin ve vlaku je komfortnější než 2 hodiny v letadle? No to snad neee :-) A to nemluvím o situaci, kdy do kupé vyfasujete chrápajícího nevonícího spolujezdce. To pak každá minuta trvá hodinu.

+1/−1
30.11.2015 13:12

A36l87a45n 72Ř82e25p12k71a 4585696

To zas bude Leoš prskat, že kam vkročí oni tak tam musí zákonitě i dráhy (jako v případě Krakova) :D I když LEx jezdí autobusem jen do Mukačeva. Teď ještě očekávám vstup Regiojetu na trasu na Ukrajinu :D

+1/0
30.11.2015 11:51

R80o64m23a64n 15S71t50o36n11e61k 1759303219681

díky ceně to není pro LE konkurence.nejlevnější vás vyjde jet z LE do Užhorodu a pak přesednout na ukrajinský rychlík do kyjeva

0/0
30.11.2015 11:56

A21l23a10n 42Ř71e56p10k46a 4795236

No jestli lze tu jízdenku na ukrajinský rychlík koupit na webu a ten web je i v angličtině, případně obsluha na pokladně umí i anglicky a ne jen svou rodnou řečí :D Jinak totiž nevím, jak bych si ten lístek na místní vlak koupil :D

0/0
30.11.2015 11:59

R79o12m55a84n 93S66t55o85n35e12k 1269763219471

jde http://uz.gov.ua/en/about/

0/0
30.11.2015 12:05

R43o57m90a48n 36S92t34o15n76e76k 1609683259681

Na Ukrajině jsem se domluvil i česky, i když to je někdy trošku horší, ale pokud umíte pár slov rusky tak se domluvíte bez problému.

+2/0
30.11.2015 12:08

R11a68d44e84k 10J83a12n26a64t41a 9435156894942

Na Podkarpatské Rusi vám rozumět budou, i když budete mluvit česky ... Československo tam kdysi bylo a a i dnes odtamtud mnoho lidí pracuje nebo pracovalo v ČR ...

+2/0
30.11.2015 12:40

O18l51d44ř12i61c98h 23J64a61n20e86č87e74k 8359776343351

no pokud si rusky neumíte koupit ani jízdenku na vlak, tak nevím, proč vůbec chcete jezdit do Kyjeva ;-)

(nenarážím teď na ruský imperialismus apod., prostě jen na to, že rusky se tam domluvíte)

+2/0
30.11.2015 13:11

R51o86m85a33n 43S80t90o21n62e40k 1419363169921

hodně často se stává že i když bába za okýnkem anglicky neumí, tak někdo v blízkém okolí aspoň pár slov umí

+1/0
30.11.2015 13:55

O86l44d19ř67i34c26h 66J62a69n85e46č17e34k 8979216193751

to nevysvětlujte mně, ale panu Řapkovi ;-) já se alespoň lámaně rusky domluvím.

bohužel v Maďarsku se mi stalo vícekrát, že ani na blízku nebyl nikdo, s jehož pomocí by se dalo domluvit :-/

+1/0
30.11.2015 14:48

R47o40m16a91n 28S14t71o74n70e53k 1899983689811

z tím souhlasím, v Maďarsku jsem měl taky problém se domluvit ale aspoň máme humorné zážitky :-)

+1/0
30.11.2015 15:12

K38a55t27e98ř53i64n67a 52S18l67a87v26í98k85o35v56á 6923105520633

Vlakem dneska jezdí převážně migranti.

+1/−21
30.11.2015 11:44

J92a94n 98F10i68a40l47a 7914637725769

No však až budeme za pár let migrovat z chálífátu EU do bílého Ruska, budou se hodit.

+2/−2
30.11.2015 12:00

R63o10m13a18n 61S17t98o66n54e18k 1949323479131

vzhledem k tomu že islám je druhé nejčastější náboženství v Rusku tak to to tak horké asi nebude :-)

+4/0
30.11.2015 12:46

L11a14d84i48s23l59a88v 55K14o88l42a55č26k39o22v26s74k87ý 5443901339251

Já jel do Budějovic a zpět včera vlakem :)

+3/0
30.11.2015 14:48

M95i77r73o49s93l42a97v 55Z97i72k60m96u67n36d 6618522507228

Místo tří párů vlaků z Česka do Varšavy jich bude jezdit 6, to je skutečně pokrok odpovídající 21. století ... z toho polovina z Prahy ...

z Bratislavy do Vídně jede v pracovních dnech 37 párů vlaků ...

+1/−13
30.11.2015 11:38

R86a18d95o24s75l15a90v 68K53l37a42u16d86a 5564788844172

Z Bratislavy do Vídně je to coby kamenem dohodil. Je logické, že tím vlakem jezdí lidé za prací, za nákupy, za zábavou.

+9/0
30.11.2015 11:49

R17a74d73e65k 55N56o57v89o68t93n29ý 5718852646315

Z Bratislavy do Vídně je to příměstská doprava, něco jako Praha-Kolín.

+13/0
30.11.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.