Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy budou opět jezdit vlaky do Kyjeva, posílí i spoje do Polska

Po čtyřech letech se vrací přímý vlak z Prahy do Kyjeva. Nový jízdní řád, který začne platit 13. prosince, přinese v mezinárodní vlakové dopravě i další velké změny. Například mezi Českem a Varšavou bude jezdit dvakrát více spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85i60k45t40o84r 55S30v26o31b62o72d19a 8382668282896

97€ je úlet. Letenka stojí úplně stejně a cesta trvá 2,5 hodiny místo 2 dnů vlakem.

0/0
30.11.2015 18:13

L92a97d92i18s55l29a72v 13K78o93l43a16č42k52o49v25s65k72ý 5983731899161

Spíše bych uvítal obnovení Pařížana. Vlak přímý do Paříže z Prahy, přežil první republiku, války i KSČ, ale po roce 1989 zrušili. Chápu,že asi nerentovalo, ale mrzuté.

+2/0
30.11.2015 14:42

T86o32m81á54š 72N35o81v74á75k 2248426213584

Takové vlaky jsou v 21. století veliký přežitek. I kdyby tu byla VRT, tak by v konkurenci letecké dopravy stejně na tu vzdálenost neměla šanci.

0/−2
30.11.2015 14:43

L56a47d86i61s66l87a41v 60K90o22l23a83č77k22o57v53s64k66ý 5543981869211

Máte pravdu, ale stejně je mi to líto, mám holt železnici rád

+3/0
30.11.2015 14:45

O69l35d10ř55i47c30h 14J28a29n72e30č93e91k 8769776213411

vlakem můžete jet bez problémů, ale přímé vlaky křižující celou Evropu jsou hold minulost.

pokud vím, ta dálková spojení 'z východu' směr Paříž zmizela víceméně úplně, dnes to většinou funguje tak, že jedním rychlovlakem jedete přes Německo / Rakousko / Švýcarsko a někde v západním Německu nabo Švýcarsku přestoupíte na TGV.

+2/0
30.11.2015 14:51

R84a57d54e94k 20J67a70n94a22t34a 9305206564872

Za nějakých 10 let pojede TGV z Mnichova do Paříže cca 4 hodiny (dnes je to 6 hodin).

Pokud bychom konečně měli VRT Praha-Mnichov (2h), tak celková jízdní doba Praha-Paříž bude kolem 6h a to už lidi běžně vlakem jezdí (např. Praha-Budapest, Praha-Hamburg, Praha-Poprad).

+7/0
30.11.2015 16:49

O21l70d44ř77i60c61h 21J49a21n55e72č91e50k 8639826303801

souhlas - nicméně pokud se mám vrátit k prvnímu příspěvku, přímý vlak Praha - Paříž by to zcela určitě nebyl, jak píšu jelo by se jedním rychlovlakem 'z východu' do Mnichova a tam přestup na TGV. stejně jako z Vídně a Budapešti.

na relacích co uvádíte letadlo vlaku zrovna moc nekonkuruje - přímé spojení buďto vůbec neexistuje anebo sice ano, ale letenky jsou nehorázně drahé. ale je to tak pokud je volba 6h vlakem z centra do centra vs. 4,5h letadlem (včetně cesty na/z letiště a všech prostojů), řada lidí zvolí vlak, obzvláště s ohledem na bezpečnostní procedury na letištích a čím dál horší palubní servis leteckých dopravců.

0/0
1.12.2015 10:30

O74l52d35ř68i50c41h 25J59a67n38e60č35e95k 8839176723841

s tím si dovolím nesouhlasit. když podle Vás VRT nemají v konkurenci letecké dopravy šanci, proč např. mezi Vídní a Hamburgem nebo Zürichem jezdí jak noční rychlíky, tak ICE (Hamburg) resp. railjety (Zürich)?

Vy možná patříte mezi lidi, kteří kdykoliv mají možnost, upřednostní letadlo a poletí třeba i 500km, což Vám neberu, ale zdaleka ne všichni to tak mají.

navíc letadlo řeší pouze dopravu "z jedné konečné na druhou", nikoliv do/z měst cestou - pokud chcete třeba z Vídně do Hannoveru nebo z Linze do Hamburgu, už letadlo dost výhod ztrácí.

a noční vlaky mohou být praktické právě i tím, že jedou přes noc - letět můžete buďto už večer, pak ale musíte v cíli hledat a platit hotel, nebo až ráno, to ale už možná dorazíte příliš pozdě, nasednout v 10 večer do vlaku a v 8 ráno z něj v centru cílového města vystoupit může být nejlepší řešení.

+5/0
30.11.2015 15:00

P18e33t56r 98N27e59c29h45a46n97i32c27k27ý 7163216908520

Problém je cena. Na západě jsou vlaky mnohdy dražší než letadla nebo se musí kupovat cca se stejným předstihem. I vzhledem ke kupní síle jsou ty vlaky často drahé a vyprodané týdny dopředu.  Taková železnice je pěkně na houby.

0/0
1.12.2015 13:31

T54o66m30á28š 70N38o28v27á92k 2328596243254

97 EUR za jednu cestu ;-D To je bez problémů jednosměrná letenka při nákupu zpáteční ;-D;-D;-D

+1/0
30.11.2015 14:27

J71a64n28a 64S55t59e72h81l57í92k16o33v14á 2439920410506

.. „nacpaný jak vlak do Kyjeva“ ;-D

+1/0
30.11.2015 14:24

M32a49r43t52i38n 49N52o65v47o93t37n80ý 3346366681304

Editor v koutku tiše pláče ...

+1/−1
30.11.2015 14:09

P31e35t66r 97B61e60z60s28t70a96r73o23s94t65i 2949356843511

Nevíte náhodou , zda v současné době ještě někam jezdí stodoly na klasickém rozchodu, ještě 7 roků zpátky pravidelně Polsko navštěvovali běloruské, ukrajinské, moldavské a kazašské, dnes snad už nic ,ani na Balkáně, možná Kišiněv Bukurešť?

+1/0
30.11.2015 12:58

T10o20m80á71š 43N25o75v98á17k 2658446103334

Ta poslední relace ještě na 100%, ale to bude klidně úplně poslední.

+1/0
30.11.2015 14:35

M65i46c12h81a17l 35P42a87l70e87č24e80k 2411758382704

Max ta Moldávie

+1/0
30.11.2015 14:44

R80a98d12k95o 81K36ř57i49v58á91n51e32k 7620533945830

S uznáním konstatuji, že pan Sůra asi jako jediný z novinářů pochopil, že vůz pojede přes Čop a nikoliv přes Humenné, jak se píše ledaskde jinde. Bohužel, z Košic do Čierne a dál do Čopu jede vůz osobákem. Spolu se zdlouhavými slovensko/ukrajinskými pohraničními i technickými procedurami bude toto spojení spíše volnočasovou aktivitou. A to ještě spíše pro milovníky krásných karpatských panoramat. Šotouš pojede v ČR a SR na různé akční jízdenky a na ukrajině na běžné vnitro za zlomek ceny, pokud oželí lůžko a rád přestupuje.

+6/0
30.11.2015 12:42

R70a73d17e76k 91J82a86n98a51t62a 9395326654892

Ono je asi jasné, že toto spojení je, stejně jako ostatní vlaky z Ruska a Ukrajiny do Evropy, určené především pro Rusy/Ukrajince. A tam se nejde mnoho lidí, kteří vlakem jezdí rádi, delší cesta než letadlem jim nevadí, a jsou ochotni si za ní zaplatit. Ostatně skutečně bohatý člověk nespěchá, stresujou se za něj jiní.

Jak jinak si vysvětlíte, že vlaky jako Moskva-Wien-Nice či Moskva-Berlín-Paříž nemají lidové jízdné, jezdí plné a dokonce se posilují ...

+8/0
30.11.2015 12:47

T12o48m46á37š 36N66o42v13á51k 2388876623324

No ono je to o ničem jiném. V Rusku mají dlouhé cesty vlakem obrovskou tradici a v tak obrovské zemi se prostě najde dost lidí, kteří zaplní vlak i do Nice, které pro snoby na východě snovou destinací.

Už tu v ČR fakt vidím někoho, kdo nemá problém s penězi a jede třeba do Bulharska vlakem k moři. To je spíš vlhký sen režistů, kteří jsou jedinou klientelou těchto stále díky tomu pomalu rušených přímých vozů.

0/−1
30.11.2015 14:41

L24a83d20i35s27l91a40v 20K67o68l61a77č96k21o12v53s28k96ý 5353831689891

Přesně tak. Ty vlaky z Moskvy do Francie opravdu luxus, viděl kdysi v Paříži na nádraží jejich prezentaci.

+1/0
30.11.2015 14:44

P12e85t34r 26B38e51z66s31t77a87r39o60s72t25i 2419376213401

A nebo neozelim lůžko a budu mít lůžko do Ke a další z Čopu, přeci jen stodoly jsou prostornější a cenou budu na půlce...

0/0
30.11.2015 12:48

J34a79n 44Č79e83r58m39á54k 2390591333418

Vozit sem ukrajinský lopaty..to jich tady máme asi málo!!

+3/−8
30.11.2015 12:42
Foto

O62n77d63r34e81j 34V10a10l62o88u52s45e89k 4720481467481

Marně čekám co se stane s tratí Praha-Wroclaw. Je to cca 240km a vlak tam jede 6 hodin. Přitom ta trať tam až tak zoufalá není. Je to v tom, že mezi Ustí nad Orlicí-Wroclaw nejezdí žádný rychlík, jen osobák co ma cca 50 zastávek. ;-(

+8/0
30.11.2015 12:34

T86o22m89á84š 94N58o88v55á32k 2118756863824

Kdo by tam proboha jezdil? Ta relace nemá vůči autobusu naprosto žádnou šanci.

0/−2
30.11.2015 14:28

M21a17r97t46i35n 60R95u48z43i17c36k21a 1762458366977

Ale ma, navic Vratislav je vetsi nez Praha a dobre vlakove spojeni by mohlo privest spoustu cestujicich, Autobusem se mi to jet tedy nechce,...

Ciste teoreticky by rekonstrukce trati a prime spoje snizily cas nekam ke 3 hodinam...

Polsko, ale na takove spojeni nikdy nepristoupi... prioritou je pro nej spojeni Warsawa - Vratislav... jakekoliv diskuze o propojeni rychlymi spoji Cech a Slezska je pro ne jako bodnuti kudlou...

+2/0
30.11.2015 17:19

R88a20d19e91k 16J52a46n42a55t67a 9295746774582

Pozor, že hypotetický přímy rychlík (on před lety jezdil) by po dnešní infrastruktuře ujel Praha-Wroclaw cca za 4h40m a autobusy to ujedou za cca stejnou dobu.

Problém je spíš v tom, že poptávka je mizerná. Však naprostá většina Čechů neví, že nějaká Wroclaw existuje a kde leží. Však taky ty autobusy co tam jezdí, nemají typicky za cíl Wroclaw, ale projíždějí tamtudy někam dál.

+1/0
30.11.2015 17:32

M34a23r79e77k 45V46y53m47a87z49a98l 5538156632730

Na polském úseku se jezdí maximálně 50km/h, proto je ta doba jízdy vlaku tak dlouhá.

0/0
1.12.2015 12:36

P27e23t62r 56N42a89j65d93e75k 7677696653891

S ČD nejlevněji za 2700 Kč? Z Užgorodu do Kyjeva stojí vlak pod 200 Kč, takže dát 2500 Kč za jízdenku na ukrajinské hranice je celkem úlet ;-D S LE zajedu z Prahy za 500 Kč až do Užgorodu.

+5/0
30.11.2015 12:13

J66a41n 31M69a83n83d12í97k 2968673901617

Člověk, který se v tom vyzná tu jízdenku rozdělí na mnoho kusů, odhaduju Akční do Košic, Slovenská do Čierne nad Tisou, normální mezinárodní do Čopu, Ukrajinská z Čopu do Kyjeva přes internet, lůžkový doplatek.

+2/0
30.11.2015 12:36

M44a72r31t51i16n 98R41u78z80i49c16k22a 1302268426687

Cierna pri Cope, pravda museli ten nazev zmenit kdyz museli odstoupit krom Podkarpati i casti slovenskeho uzemi jako bylo i mestecko Cop...

0/0
30.11.2015 17:21

R28a13d19e74k 80J63a80n55a28t39a 9685306604752

a) srovnáváte zcela různé úseky.

b) srovnáváte přímý spoj se spojem se 2 přestupy

c) srovnáváte spoj vlakem se spojením ,kde je v části trasy autobus

d) srovnáváte cenu k sezení s cenou v kmfortním lůžkovém voze (a tyto ruské lůžkové vozy komfortní jsou)

e) srovnáváte akční LE cenu s cenou celkem standardní, kterých je v prodeji hodně

f) opravdu stojí vlak z Užgorodu do Kyjeva 200 Kč v odděleném lůžkovém kupé? Běžné ukrajinské lůžkové vlaky jsou totiž poměrně stísněný velkoprostor zvaný "plackartnyj".

+6/0
30.11.2015 12:38

P30e54t70r 94N97a27j43d52e69k 7687386853181

Ano porovnal jsem jen cenu, protože většina lidí raději ušetří 2000 Kč, byť za cenu sníženého komfortu. Kdybych chtěl komfort, použiju letadlo. A i pod těch 97 eur bych se dostal :)

+1/−2
30.11.2015 12:49

R27a34d19e48k 67J50a43n79a92t58a 9255796804912

Kdo má hluboko do kapsy, pojede tam busem s nějakou ukrajinskou firmou. Nevím, kde berete tu představu, že přímý lůžkový vůz musí být za každou cenu levnější než 2 přestupy s busem. A taky nevím, kde berete představu, že letadlo znamená komfort. Je tam méně místa než v autobuse, natož vlaku, a více buzerace. Letadlo je rychlejší, ale komfortnější určitě ne (mluvíme-li o economy).

+5/0
30.11.2015 12:57

P75e33t76r 39N20a27j15d28e60k 7507356283251

Ony ty autobusy na Ukrajinu jsou právě dost drahé, napřiklad z Rachivu do Prahy letos v létě 1200 hřiven. To sice ještě nejezdil LE na Ukrajinu, ale nevěřím že po jeho nástupu půjdou ceny dolů.

20 hodin ve vlaku je komfortnější než 2 hodiny v letadle? No to snad neee :-) A to nemluvím o situaci, kdy do kupé vyfasujete chrápajícího nevonícího spolujezdce. To pak každá minuta trvá hodinu.

+1/−1
30.11.2015 13:12
Foto

A34l75a43n 49Ř46e93p54k62a 4315196

To zas bude Leoš prskat, že kam vkročí oni tak tam musí zákonitě i dráhy (jako v případě Krakova) :D I když LEx jezdí autobusem jen do Mukačeva. Teď ještě očekávám vstup Regiojetu na trasu na Ukrajinu :D

+1/0
30.11.2015 11:51

R89o11m79a27n 95S37t95o55n24e27k 1359673289911

díky ceně to není pro LE konkurence.nejlevnější vás vyjde jet z LE do Užhorodu a pak přesednout na ukrajinský rychlík do kyjeva

0/0
30.11.2015 11:56
Foto

A38l27a68n 13Ř97e72p68k23a 4495356

No jestli lze tu jízdenku na ukrajinský rychlík koupit na webu a ten web je i v angličtině, případně obsluha na pokladně umí i anglicky a ne jen svou rodnou řečí :D Jinak totiž nevím, jak bych si ten lístek na místní vlak koupil :D

0/0
30.11.2015 11:59

R18o13m59a18n 78S85t35o38n53e24k 1869383409981

jde http://uz.gov.ua/en/about/

0/0
30.11.2015 12:05

R19o90m64a94n 20S10t89o66n56e50k 1209283359511

Na Ukrajině jsem se domluvil i česky, i když to je někdy trošku horší, ale pokud umíte pár slov rusky tak se domluvíte bez problému.

+2/0
30.11.2015 12:08

R63a57d50e75k 61J53a19n91a76t86a 9755386904952

Na Podkarpatské Rusi vám rozumět budou, i když budete mluvit česky ... Československo tam kdysi bylo a a i dnes odtamtud mnoho lidí pracuje nebo pracovalo v ČR ...

+2/0
30.11.2015 12:40

O23l14d15ř10i85c68h 93J17a18n72e13č48e44k 8509566183961

no pokud si rusky neumíte koupit ani jízdenku na vlak, tak nevím, proč vůbec chcete jezdit do Kyjeva ;-)

(nenarážím teď na ruský imperialismus apod., prostě jen na to, že rusky se tam domluvíte)

+2/0
30.11.2015 13:11

R59o60m83a73n 95S73t20o75n85e89k 1269233769281

hodně často se stává že i když bába za okýnkem anglicky neumí, tak někdo v blízkém okolí aspoň pár slov umí

+1/0
30.11.2015 13:55

O81l19d92ř52i52c45h 20J42a65n56e56č48e76k 8719236183671

to nevysvětlujte mně, ale panu Řapkovi ;-) já se alespoň lámaně rusky domluvím.

bohužel v Maďarsku se mi stalo vícekrát, že ani na blízku nebyl nikdo, s jehož pomocí by se dalo domluvit :-/

+1/0
30.11.2015 14:48

R44o67m89a25n 76S17t32o26n40e93k 1349983789761

z tím souhlasím, v Maďarsku jsem měl taky problém se domluvit ale aspoň máme humorné zážitky :-)

+1/0
30.11.2015 15:12

K92a41t54e31ř38i51n96a 14S72l86a27v94í36k27o57v95á 6473615770313

Vlakem dneska jezdí převážně migranti.

+1/−21
30.11.2015 11:44

J80a55n 86F13i14a12l70a 7364217505849

No však až budeme za pár let migrovat z chálífátu EU do bílého Ruska, budou se hodit.

+2/−2
30.11.2015 12:00

R42o85m79a62n 16S32t50o83n66e70k 1409933129961

vzhledem k tomu že islám je druhé nejčastější náboženství v Rusku tak to to tak horké asi nebude :-)

+4/0
30.11.2015 12:46

L81a80d14i68s43l56a71v 31K57o94l47a54č51k26o36v79s70k91ý 5323111849181

Já jel do Budějovic a zpět včera vlakem :)

+3/0
30.11.2015 14:48

M55i63r50o73s96l77a20v 59Z49i60k83m15u32n30d 6668662777938

Místo tří párů vlaků z Česka do Varšavy jich bude jezdit 6, to je skutečně pokrok odpovídající 21. století ... z toho polovina z Prahy ...

z Bratislavy do Vídně jede v pracovních dnech 37 párů vlaků ...

+1/−13
30.11.2015 11:38

R23a20d38o83s24l61a79v 33K57l85a98u48d71a 5104228724342

Z Bratislavy do Vídně je to coby kamenem dohodil. Je logické, že tím vlakem jezdí lidé za prací, za nákupy, za zábavou.

+9/0
30.11.2015 11:49

R49a28d68e58k 93N20o96v54o86t69n45ý 5938152236145

Z Bratislavy do Vídně je to příměstská doprava, něco jako Praha-Kolín.

+13/0
30.11.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.