Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Prahy budou opět jezdit vlaky do Kyjeva, posílí i spoje do Polska

Po čtyřech letech se vrací přímý vlak z Prahy do Kyjeva. Nový jízdní řád, který začne platit 13. prosince, přinese v mezinárodní vlakové dopravě i další velké změny. Například mezi Českem a Varšavou bude jezdit dvakrát více spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43i89k20t11o35r 79S55v48o51b19o98d94a 8382658832586

97€ je úlet. Letenka stojí úplně stejně a cesta trvá 2,5 hodiny místo 2 dnů vlakem.

0/0
30.11.2015 18:13

L59a72d63i83s31l61a76v 97K79o25l67a54č73k59o85v15s86k49ý 5343911709901

Spíše bych uvítal obnovení Pařížana. Vlak přímý do Paříže z Prahy, přežil první republiku, války i KSČ, ale po roce 1989 zrušili. Chápu,že asi nerentovalo, ale mrzuté.

+2/0
30.11.2015 14:42

T10o78m70á11š 14N33o97v26á47k 2958156813124

Takové vlaky jsou v 21. století veliký přežitek. I kdyby tu byla VRT, tak by v konkurenci letecké dopravy stejně na tu vzdálenost neměla šanci.

0/−2
30.11.2015 14:43

L12a52d67i97s81l23a21v 31K20o21l11a73č90k33o92v17s87k40ý 5913871689721

Máte pravdu, ale stejně je mi to líto, mám holt železnici rád

+3/0
30.11.2015 14:45

O83l22d29ř57i52c10h 62J77a71n48e91č56e82k 8629296513521

vlakem můžete jet bez problémů, ale přímé vlaky křižující celou Evropu jsou hold minulost.

pokud vím, ta dálková spojení 'z východu' směr Paříž zmizela víceméně úplně, dnes to většinou funguje tak, že jedním rychlovlakem jedete přes Německo / Rakousko / Švýcarsko a někde v západním Německu nabo Švýcarsku přestoupíte na TGV.

+2/0
30.11.2015 14:51

R77a58d68e89k 66J69a36n22a10t14a 9185586644232

Za nějakých 10 let pojede TGV z Mnichova do Paříže cca 4 hodiny (dnes je to 6 hodin).

Pokud bychom konečně měli VRT Praha-Mnichov (2h), tak celková jízdní doba Praha-Paříž bude kolem 6h a to už lidi běžně vlakem jezdí (např. Praha-Budapest, Praha-Hamburg, Praha-Poprad).

+7/0
30.11.2015 16:49

O93l43d39ř67i54c77h 34J70a21n68e42č49e61k 8819436493401

souhlas - nicméně pokud se mám vrátit k prvnímu příspěvku, přímý vlak Praha - Paříž by to zcela určitě nebyl, jak píšu jelo by se jedním rychlovlakem 'z východu' do Mnichova a tam přestup na TGV. stejně jako z Vídně a Budapešti.

na relacích co uvádíte letadlo vlaku zrovna moc nekonkuruje - přímé spojení buďto vůbec neexistuje anebo sice ano, ale letenky jsou nehorázně drahé. ale je to tak pokud je volba 6h vlakem z centra do centra vs. 4,5h letadlem (včetně cesty na/z letiště a všech prostojů), řada lidí zvolí vlak, obzvláště s ohledem na bezpečnostní procedury na letištích a čím dál horší palubní servis leteckých dopravců.

0/0
1.12.2015 10:30

O87l46d87ř23i38c98h 81J26a51n92e44č51e95k 8539286163351

s tím si dovolím nesouhlasit. když podle Vás VRT nemají v konkurenci letecké dopravy šanci, proč např. mezi Vídní a Hamburgem nebo Zürichem jezdí jak noční rychlíky, tak ICE (Hamburg) resp. railjety (Zürich)?

Vy možná patříte mezi lidi, kteří kdykoliv mají možnost, upřednostní letadlo a poletí třeba i 500km, což Vám neberu, ale zdaleka ne všichni to tak mají.

navíc letadlo řeší pouze dopravu "z jedné konečné na druhou", nikoliv do/z měst cestou - pokud chcete třeba z Vídně do Hannoveru nebo z Linze do Hamburgu, už letadlo dost výhod ztrácí.

a noční vlaky mohou být praktické právě i tím, že jedou přes noc - letět můžete buďto už večer, pak ale musíte v cíli hledat a platit hotel, nebo až ráno, to ale už možná dorazíte příliš pozdě, nasednout v 10 večer do vlaku a v 8 ráno z něj v centru cílového města vystoupit může být nejlepší řešení.

+5/0
30.11.2015 15:00

P96e23t53r 93N73e72c27h17a47n10i57c27k18ý 7543776608720

Problém je cena. Na západě jsou vlaky mnohdy dražší než letadla nebo se musí kupovat cca se stejným předstihem. I vzhledem ke kupní síle jsou ty vlaky často drahé a vyprodané týdny dopředu.  Taková železnice je pěkně na houby.

0/0
1.12.2015 13:31

T30o22m75á98š 64N43o56v50á13k 2848886293244

97 EUR za jednu cestu ;-D To je bez problémů jednosměrná letenka při nákupu zpáteční ;-D;-D;-D

+1/0
30.11.2015 14:27

J24a23n42a 35S84t30e94h45l24í72k69o16v90á 2979340980426

.. „nacpaný jak vlak do Kyjeva“ ;-D

+1/0
30.11.2015 14:24

M48a66r89t32i33n 15N39o36v41o78t95n53ý 3706876381874

Editor v koutku tiše pláče ...

+1/−1
30.11.2015 14:09

P32e84t43r 83B82e69z57s64t37a16r48o15s92t73i 2449316513691

Nevíte náhodou , zda v současné době ještě někam jezdí stodoly na klasickém rozchodu, ještě 7 roků zpátky pravidelně Polsko navštěvovali běloruské, ukrajinské, moldavské a kazašské, dnes snad už nic ,ani na Balkáně, možná Kišiněv Bukurešť?

+1/0
30.11.2015 12:58

T46o32m38á91š 90N18o12v98á52k 2508986913524

Ta poslední relace ještě na 100%, ale to bude klidně úplně poslední.

+1/0
30.11.2015 14:35

M84i41c27h68a22l 90P24a59l78e18č35e94k 2271668332424

Max ta Moldávie

+1/0
30.11.2015 14:44

R67a43d73k11o 11K50ř16i59v40á93n34e81k 7830263165650

S uznáním konstatuji, že pan Sůra asi jako jediný z novinářů pochopil, že vůz pojede přes Čop a nikoliv přes Humenné, jak se píše ledaskde jinde. Bohužel, z Košic do Čierne a dál do Čopu jede vůz osobákem. Spolu se zdlouhavými slovensko/ukrajinskými pohraničními i technickými procedurami bude toto spojení spíše volnočasovou aktivitou. A to ještě spíše pro milovníky krásných karpatských panoramat. Šotouš pojede v ČR a SR na různé akční jízdenky a na ukrajině na běžné vnitro za zlomek ceny, pokud oželí lůžko a rád přestupuje.

+6/0
30.11.2015 12:42

R45a62d63e73k 74J14a31n39a37t19a 9675236134952

Ono je asi jasné, že toto spojení je, stejně jako ostatní vlaky z Ruska a Ukrajiny do Evropy, určené především pro Rusy/Ukrajince. A tam se nejde mnoho lidí, kteří vlakem jezdí rádi, delší cesta než letadlem jim nevadí, a jsou ochotni si za ní zaplatit. Ostatně skutečně bohatý člověk nespěchá, stresujou se za něj jiní.

Jak jinak si vysvětlíte, že vlaky jako Moskva-Wien-Nice či Moskva-Berlín-Paříž nemají lidové jízdné, jezdí plné a dokonce se posilují ...

+8/0
30.11.2015 12:47

T73o51m77á65š 84N16o34v89á51k 2438356673384

No ono je to o ničem jiném. V Rusku mají dlouhé cesty vlakem obrovskou tradici a v tak obrovské zemi se prostě najde dost lidí, kteří zaplní vlak i do Nice, které pro snoby na východě snovou destinací.

Už tu v ČR fakt vidím někoho, kdo nemá problém s penězi a jede třeba do Bulharska vlakem k moři. To je spíš vlhký sen režistů, kteří jsou jedinou klientelou těchto stále díky tomu pomalu rušených přímých vozů.

0/−1
30.11.2015 14:41

L28a65d41i75s61l11a68v 58K63o12l59a67č62k21o43v73s90k82ý 5913551439301

Přesně tak. Ty vlaky z Moskvy do Francie opravdu luxus, viděl kdysi v Paříži na nádraží jejich prezentaci.

+1/0
30.11.2015 14:44

P82e13t27r 41B10e40z54s20t29a48r17o75s13t72i 2949436153211

A nebo neozelim lůžko a budu mít lůžko do Ke a další z Čopu, přeci jen stodoly jsou prostornější a cenou budu na půlce...

0/0
30.11.2015 12:48

J43a46n 19Č48e28r97m31á93k 2890261603608

Vozit sem ukrajinský lopaty..to jich tady máme asi málo!!

+3/−8
30.11.2015 12:42

O42n21d93r97e82j 38V57a30l11o38u14s53e82k 4210601867181

Marně čekám co se stane s tratí Praha-Wroclaw. Je to cca 240km a vlak tam jede 6 hodin. Přitom ta trať tam až tak zoufalá není. Je to v tom, že mezi Ustí nad Orlicí-Wroclaw nejezdí žádný rychlík, jen osobák co ma cca 50 zastávek. ;-(

+8/0
30.11.2015 12:34

T69o78m57á76š 80N22o95v20á44k 2848296193164

Kdo by tam proboha jezdil? Ta relace nemá vůči autobusu naprosto žádnou šanci.

0/−2
30.11.2015 14:28

M67a15r94t80i15n 89R66u84z84i19c14k42a 1652648166477

Ale ma, navic Vratislav je vetsi nez Praha a dobre vlakove spojeni by mohlo privest spoustu cestujicich, Autobusem se mi to jet tedy nechce,...

Ciste teoreticky by rekonstrukce trati a prime spoje snizily cas nekam ke 3 hodinam...

Polsko, ale na takove spojeni nikdy nepristoupi... prioritou je pro nej spojeni Warsawa - Vratislav... jakekoliv diskuze o propojeni rychlymi spoji Cech a Slezska je pro ne jako bodnuti kudlou...

+2/0
30.11.2015 17:19

R44a84d29e47k 13J82a60n98a97t86a 9475526384202

Pozor, že hypotetický přímy rychlík (on před lety jezdil) by po dnešní infrastruktuře ujel Praha-Wroclaw cca za 4h40m a autobusy to ujedou za cca stejnou dobu.

Problém je spíš v tom, že poptávka je mizerná. Však naprostá většina Čechů neví, že nějaká Wroclaw existuje a kde leží. Však taky ty autobusy co tam jezdí, nemají typicky za cíl Wroclaw, ale projíždějí tamtudy někam dál.

+1/0
30.11.2015 17:32

M94a87r75e92k 24V15y64m15a13z79a22l 5718916702170

Na polském úseku se jezdí maximálně 50km/h, proto je ta doba jízdy vlaku tak dlouhá.

0/0
1.12.2015 12:36

P63e53t78r 77N81a74j30d29e89k 7557846543951

S ČD nejlevněji za 2700 Kč? Z Užgorodu do Kyjeva stojí vlak pod 200 Kč, takže dát 2500 Kč za jízdenku na ukrajinské hranice je celkem úlet ;-D S LE zajedu z Prahy za 500 Kč až do Užgorodu.

+5/0
30.11.2015 12:13

J82a27n 51M23a56n74d24í26k 2668713491117

Člověk, který se v tom vyzná tu jízdenku rozdělí na mnoho kusů, odhaduju Akční do Košic, Slovenská do Čierne nad Tisou, normální mezinárodní do Čopu, Ukrajinská z Čopu do Kyjeva přes internet, lůžkový doplatek.

+2/0
30.11.2015 12:36

M81a38r81t49i35n 41R90u89z90i43c42k68a 1732558446737

Cierna pri Cope, pravda museli ten nazev zmenit kdyz museli odstoupit krom Podkarpati i casti slovenskeho uzemi jako bylo i mestecko Cop...

0/0
30.11.2015 17:21

R67a84d47e39k 60J68a31n85a37t97a 9255266554902

a) srovnáváte zcela různé úseky.

b) srovnáváte přímý spoj se spojem se 2 přestupy

c) srovnáváte spoj vlakem se spojením ,kde je v části trasy autobus

d) srovnáváte cenu k sezení s cenou v kmfortním lůžkovém voze (a tyto ruské lůžkové vozy komfortní jsou)

e) srovnáváte akční LE cenu s cenou celkem standardní, kterých je v prodeji hodně

f) opravdu stojí vlak z Užgorodu do Kyjeva 200 Kč v odděleném lůžkovém kupé? Běžné ukrajinské lůžkové vlaky jsou totiž poměrně stísněný velkoprostor zvaný "plackartnyj".

+6/0
30.11.2015 12:38

P39e76t10r 45N48a78j64d24e93k 7637146483831

Ano porovnal jsem jen cenu, protože většina lidí raději ušetří 2000 Kč, byť za cenu sníženého komfortu. Kdybych chtěl komfort, použiju letadlo. A i pod těch 97 eur bych se dostal :)

+1/−2
30.11.2015 12:49

R49a10d39e50k 57J80a34n20a50t22a 9175946224362

Kdo má hluboko do kapsy, pojede tam busem s nějakou ukrajinskou firmou. Nevím, kde berete tu představu, že přímý lůžkový vůz musí být za každou cenu levnější než 2 přestupy s busem. A taky nevím, kde berete představu, že letadlo znamená komfort. Je tam méně místa než v autobuse, natož vlaku, a více buzerace. Letadlo je rychlejší, ale komfortnější určitě ne (mluvíme-li o economy).

+5/0
30.11.2015 12:57

P26e73t43r 10N46a60j39d95e55k 7977356873291

Ony ty autobusy na Ukrajinu jsou právě dost drahé, napřiklad z Rachivu do Prahy letos v létě 1200 hřiven. To sice ještě nejezdil LE na Ukrajinu, ale nevěřím že po jeho nástupu půjdou ceny dolů.

20 hodin ve vlaku je komfortnější než 2 hodiny v letadle? No to snad neee :-) A to nemluvím o situaci, kdy do kupé vyfasujete chrápajícího nevonícího spolujezdce. To pak každá minuta trvá hodinu.

+1/−1
30.11.2015 13:12
Foto

A32l45a95n 64Ř81e12p53k57a 4245866

To zas bude Leoš prskat, že kam vkročí oni tak tam musí zákonitě i dráhy (jako v případě Krakova) :D I když LEx jezdí autobusem jen do Mukačeva. Teď ještě očekávám vstup Regiojetu na trasu na Ukrajinu :D

+1/0
30.11.2015 11:51

R15o42m25a57n 28S36t86o38n52e66k 1379973299301

díky ceně to není pro LE konkurence.nejlevnější vás vyjde jet z LE do Užhorodu a pak přesednout na ukrajinský rychlík do kyjeva

0/0
30.11.2015 11:56
Foto

A14l11a32n 53Ř52e54p40k24a 4695616

No jestli lze tu jízdenku na ukrajinský rychlík koupit na webu a ten web je i v angličtině, případně obsluha na pokladně umí i anglicky a ne jen svou rodnou řečí :D Jinak totiž nevím, jak bych si ten lístek na místní vlak koupil :D

0/0
30.11.2015 11:59

R11o74m53a56n 34S92t68o78n11e86k 1389673319131

jde http://uz.gov.ua/en/about/

0/0
30.11.2015 12:05

R20o69m67a69n 82S31t90o34n25e75k 1609793789981

Na Ukrajině jsem se domluvil i česky, i když to je někdy trošku horší, ale pokud umíte pár slov rusky tak se domluvíte bez problému.

+2/0
30.11.2015 12:08

R15a69d55e89k 72J62a55n53a81t39a 9145586974582

Na Podkarpatské Rusi vám rozumět budou, i když budete mluvit česky ... Československo tam kdysi bylo a a i dnes odtamtud mnoho lidí pracuje nebo pracovalo v ČR ...

+2/0
30.11.2015 12:40

O95l42d91ř45i79c29h 43J82a85n70e41č47e69k 8769586773951

no pokud si rusky neumíte koupit ani jízdenku na vlak, tak nevím, proč vůbec chcete jezdit do Kyjeva ;-)

(nenarážím teď na ruský imperialismus apod., prostě jen na to, že rusky se tam domluvíte)

+2/0
30.11.2015 13:11

R53o23m68a73n 41S41t47o93n67e57k 1669863379651

hodně často se stává že i když bába za okýnkem anglicky neumí, tak někdo v blízkém okolí aspoň pár slov umí

+1/0
30.11.2015 13:55

O33l32d42ř37i82c82h 24J10a59n65e32č82e83k 8589346923771

to nevysvětlujte mně, ale panu Řapkovi ;-) já se alespoň lámaně rusky domluvím.

bohužel v Maďarsku se mi stalo vícekrát, že ani na blízku nebyl nikdo, s jehož pomocí by se dalo domluvit :-/

+1/0
30.11.2015 14:48

R93o14m43a59n 45S39t84o64n11e53k 1509213709751

z tím souhlasím, v Maďarsku jsem měl taky problém se domluvit ale aspoň máme humorné zážitky :-)

+1/0
30.11.2015 15:12

K94a57t15e18ř24i36n49a 75S93l81a52v62í12k50o58v56á 6883695730783

Vlakem dneska jezdí převážně migranti.

+1/−21
30.11.2015 11:44

J82a93n 15F87i92a57l71a 7804397725889

No však až budeme za pár let migrovat z chálífátu EU do bílého Ruska, budou se hodit.

+2/−2
30.11.2015 12:00

R88o37m34a78n 50S19t65o38n27e19k 1609173819361

vzhledem k tomu že islám je druhé nejčastější náboženství v Rusku tak to to tak horké asi nebude :-)

+4/0
30.11.2015 12:46

L43a15d53i64s80l46a91v 13K21o63l98a29č31k78o76v93s64k19ý 5633731229231

Já jel do Budějovic a zpět včera vlakem :)

+3/0
30.11.2015 14:48

M33i76r48o60s18l50a54v 73Z42i96k15m65u23n66d 6368732917518

Místo tří párů vlaků z Česka do Varšavy jich bude jezdit 6, to je skutečně pokrok odpovídající 21. století ... z toho polovina z Prahy ...

z Bratislavy do Vídně jede v pracovních dnech 37 párů vlaků ...

+1/−13
30.11.2015 11:38

R95a84d26o70s79l30a87v 86K60l32a53u51d52a 5174248294812

Z Bratislavy do Vídně je to coby kamenem dohodil. Je logické, že tím vlakem jezdí lidé za prací, za nákupy, za zábavou.

+9/0
30.11.2015 11:49

R76a26d29e38k 51N58o46v30o11t24n64ý 5658202666905

Z Bratislavy do Vídně je to příměstská doprava, něco jako Praha-Kolín.

+13/0
30.11.2015 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.