- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na jednu stranu by mě silniční daň sr...la neb za jednu věc jak je dobrým zvykem se v našem státě platí několikrát (spotřební daň PHM, silniční daň dopravců se promítá samozřejmě do várobků, daně z příjmu, dálniční známka) ale vzhledem k tomu, že náklady na provoz infrastruktury pro motorová vozidla nese stát, měl by samozřejmě i podíl na nich chtít i od alternativních pohonů jako např. elektromobily, ovšem ne způsobem další daně pro všechny, kteří se vlastně již podílí!
Sdružení automobilového průmyslu kašle na emise. Jim jde jen o to, aby vytlačili stará auta a lidi si museli koupit nová.
Já bych to tak úplně nezavrhoval. Ale mělo by se to platit právě za elektroauta, která neplatí spotřební daň z PHM.
A kdyz to nikdo z politiku nechce, tak proc se takova svinska ekokravina vubec dostala na stul ministru a neskoncila ve tridenem sberu? Proc se tim vubec vlada zabyva a dava MF nejaky pokyn?
To by se jim hodilo zase další paušály. Klidně ať to dají do benzínu s tím souhlasím. Jednak to bude maximálně spravedlivé a nikdo si tam nebude lobovat výjimky a druhak to bude levné protože spotřební daň už se vybírá. Už teď mě štve, že když jedu kousek po dálnici 2 krát za rok, tak mě těch pár desítek kilometrů vyjde na několik stokorun, zatímco ten kdo jezdí denně, tak ten platí pár halířů.
Takže i když to byl jen průzkum politického trhu tak pěkně blbý.
Zpoplatnit používání silnic je systémově správné, ale za ujeté km, ne paušálem.
Asi je problém v tom, že vybudovat a provozovat systém, který by sledoval počet ujetých km všech aut na všech silniních, je finančně náročné, navíc pokud by měl bý i ziskový, je pak otázkou nastavení ceny za ujetý 1 km. A pokud by to byla neakceptovatelná částka (řádově koruny/km ?) vzhledem k průměrným příjmům obyvatelstva v ČR, tak by byl asi ten systémově správný systém problém realizovat.
Šípka poslat k šípku. A je vyřešen problém silniční daně.
Je potřeba na iDnes uvést, kdo přesně z politiků tuto daň ze všech automobilů navrhl, aby bylo vidět, kdo v dnešní napjaté a vystresované době, přiléval do ohně.
Vůbec, kdo takový nesmysl navrhl ? Která strana to byla, abych ji nevolil ?
Daňové zatížení silniční dopravy?
Nové auto DPH 21%
Náhradní díly a pneumatiky DPH 21%
Servis DPH 21%
Dálniční známka 1500 ročně
Spotřební daň benzín 12,84 za litr, nafta 10,95 za litr
DPH z PHM 21% ze základu ceny- tedy včetně započtené spotřební daně - tedy i daň z daně???
Převod ojetého vozidla - poplatek, ... takže silniční daň je zase jedna daň navíc
Vezmu-li v potaz další typy výpalného - povinné ručení, emise, technické kontroly, ekologické plakety pro vjezd do některých měst, to vše je už jen dalším zatížením, ze kterého se znovu a znovu odevzdává nějaká daň státu.
Zajimave srovnani... Zrovna dnes jsem zaplatil rocni dan (registraci) za sve osobni vozidlo v USA, bylo to $25 (registrace)+ $50 (dan mestu) = $75, tedy asi 1900Kc. Zbytek poplatku v USA (konkretne stat Nebraska):
-Nové auto DAN 7% (nektere staty 0%!)
-Náhradní díly, Pneumatiky, Servis DAN 7% (nektere staty 0%!)
-Dálniční známka NEEXISTUJE, vetsina dalnic v USA je zdarma, ma utrata 0
-Spotřební daň benzínu nevim kolik je, ale urcite mene nez 12,84 za litr, kdyz je zde benzin dnes za $1.95/Gal, tedy cca 12kc/litr se všim všudy
-Převod ojetého vozidla - 7% z prodejni ceny na smlouve
-Povinné ručení (osobni 2.0L): $160 (= 4080Kc) rocne
-Emise & Technické Kontroly - 0 - v mem state neexistuje (v jinych statech jo)
-Ekologické plakety pro vjezd do některých měst - v USA neexistuje
Jo a registr vozidel ani pojistek tady neexistuje, propadla rocni registrace nikoho nepali pokud je auto odstaveno. V tu dobu neni treba platil pojistku ani dan (registraci). Po par mesicich ci letech, kdyz s autem zase chcete jezdit, tak zadna TK, pokuta, doplatky a podobne, staci jen znovu auto pojistit a znovu zacit platit ten rocni poplatek $75 a jede se dale...
O tu tisícovku nás chce připravit ANO, nají se líp
Oni vedou MF