Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát sjednotí dotace na lokálky. Některým krajům hrozí škrty

Kraje získají jistotu, že až do roku 2034 jim bude ministerstvo dopravy přispívat kolem třiceti procent na provoz regionální železniční dopravy. Počítá s tím materiál o způsobu řešení organizace a financování regionální železniční dopravy po roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87a73c21l53a88v 12H84a42j23e89k 3476319299

A ještě jeden dotaz na mistra Sůru k soutěžím. Píšete jak je LE i RJ

 líto, že ministerstvo nenařídilo  soutěže na regionální vlakovou dopravu, ale v souvislosti s regionální dopravou kraje autobusové linky soutěží docela běžně (sám jste kdysi zmiňoval Liberecký a ústecká kraj) . Vy to určitě budete vědět, kolika těchto soutěží na regionální autobusovou dopravu se léta zavedený autobusový dopravce Studen Agency v minulosti zúčastnil??

+1/0
3.12.2015 9:13

V27a60c56l52a38v 81H96a64j57e77k 3306799159

Pane Sůro, myslel jsme si, že pro vyhlašování soutěží platí zákon o veřejných zakázkách, který jasně stanoví kdo, kdy a jak a jakou formou musí "soutežit". Nebo se pletu??

0/0
3.12.2015 8:59

J90a34n 35S35ů43r37a 4375913893442

Materiál je k dispozici zde, včetně tabulek, které se někomu nezdají:-)

http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/259-15-zpusob-reseni-organizace-a-financovani-regionalni-zeleznicni-dopravy-po-roce-2019-t-4-12-2015.aspx

0/0
2.12.2015 16:34

M97a27r65t14i58n 31Š26u64l80c 2467229690915

Dik za odkaz. Už chápu ta čísla, ale myslím si, že nad tím musel na MD opravdu někdo přemýšlet. Ten materiál vůbec nepočítá s tím, že by se mohl najít kraj, který by chtěl rozsah železniční dopravy na svém území zachovat a tudíž do něj dal víc peněz. Prostě se vezmou čísla z roku 2014 a stát ke každým 2 Kč z kraje přidá 1 Kč. To znamená, že tam, kde železniční doprava funguje budou mít méně peněz a dopravu omezovat. A tam, kde je železniční doprava omezenější, třeba proto, že "víc kolejí v kraji není", dostanou víc peněz, takže budou objednávat další vlaky, kterými možná nebude nikdo jezdit? Nikoho na MD nenapadl model, který by dal krajům 1/3 ze současné celkové ceny, resp. mohl by dát 35,3434 %, aby se to bylo stejné s tím co by dal stát při rozvojové variantě a kraje by dál platily stejně. Do železniční dopravy by šlo stejně peněz jako u rozvojové varianty, ale kraje, které byly dosud dotovány víc by si tolik nepohoršily a kraje, které byly dotovány méně by si tolik nepolepšily.

Na příkladu Karlovarského kraje - teď má 365 mil., má dostat 436 mil. (navýšení dopravy o 19 %) a dostal by 420 mil. (navýšení o 15 %) Pořád mnohem víc než teď.

Na příkladu Královéhradeckého kraje - teď má 631 mil., má dostat 552 mil. (omezení dopravy o 12,5 %) a dostal by 591 mil. (omezení o 6 %). To bude asi nepříjemné, ale dá se to přežít.

0/0
3.12.2015 0:17

M68a97r97t30i68n 45Š90u18l63c 2757679320785

Nějak se mi nezdají ty rozdíly mezi kraji. Možná se pletu, ale při pohledu na mapu bych řekl, že Královéhradecký kraj má víc než o polovinu hustší železniční síť než Karlovarský, takže poměr 152 mil. ku 120 mil. mi přijde divný. A navíc v Královéhradeckém kraji existuje taktová integrovaná veřejná doprava s páteřní železnicí a na ní navazující autobusovou dopravou. Karlovarském kraji si o nějakém taktu na železnici můžou nechat leda zdát. Jediné tratě, kde existuje takt jsou Cheb - Schirnding, ale to je dáno taktem DB a částečně Cheb - Mariánské Lázně, ale tam je to dáno prokladem státem objednávaných rychlíků. Takže vyjádření mluvčího MD: "Systém fakticky vedl k tomu, že kraje, které se o dopravní obslužnost více staraly, v konečném důsledku dostaly menší dotace. Předložený materiál by měl tuto nerovnost odstranit," mi přijde jako nepravdivé, alespoň z pohledu cestujícího.

+6/0
2.12.2015 13:33

O50l88d63ř22i87c90h 89J68a66n17e40č64e40k 8599976563141

ta čísla jsou dost zvláštní:

pokud KV dostával 74,6mio a bylo to 20,4%, tak celková cena je cca. 370mio a těch 120mio co mají dostat by bylo cca. 32%.

HK dostává 262mio a to je 41%, takže celková cena cca. 650mio a kdyby nyní dostali 152mio, bylo by to jen cca. 23%.

takže tady očividně především někdo neumí počítat 8-o

je otázka, jak se k výši těch současných příspěvků došlo. a co ministerstvo myslí tím "více se staraly" - jestli kvalitu sítě (což očividně myslíte Vy) anebo cenu, kterou za objednané služby platí (což asi myslí ministerstvo).

+1/0
2.12.2015 13:54

M24a33r54t22i65n 42Š73u39l38c 2707309980175

Dopravníobslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především doškol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, dozdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojeníkulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět,přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. (zákon 194/2010 Sb.)

Tam se o ceně za objednané služby nic neříká, tam se mluví o kvalitě sítě.

+3/0
2.12.2015 14:02

O19l12d38ř89i98c46h 24J91a82n98e80č10e77k 8389406223381

tak to pan mluvčí prostě špatně formuloval, no.

+1/0
2.12.2015 14:07

T79o59m57á64š 29K63r17a54i95n76a 7974780234608

"Soukromníci by rádi peníze navázali na povinnost tratě soutěžit, dodala Valentová z Leo Expres". Ano, já naprosto souhlasím. Mně se taky nelíbí, když z mých daní jsou placeny x-set tisícové platy a odměny na ředitelství ČD.

Ale z mých daní jsou placeny i všechny ty dotace na hromadnou dopravu, a to už nejsou staticíce, ale stamiliony.  A tak ano, soutěžme! Ale o celý balík! O celou dopravní obslužnost v daném kraji! Ne, že někdo si vypíchne ziskovou trať a o ten finančně nezajímavý zbytek se neuchází, "my vyděláme" a daňový poplatníku plať x-krát tolik. Ale prostě sakumpikum obslužnost dané lokality a je jedno, jakým způsobem. Ono mnohdy by i ta taxislužba byla levnější...

+1/−6
2.12.2015 13:30

M61a96r45t18i33n 55Š37u31l18c 2567669100415

V krajích vlastně nejsou ziskové a neziskové tratě. Právě systém objednávek dopravy ze strany krajů vede k tomu, že tratě by měly být ziskové, protože objednavatel dorovnává ztrátu. Takže když se to vezme kolem a kolem, na provozování objednané dopravy by se nemělo nechat prodělávat.

O to více podporuji soutěže, ať se ukáže, kdo má jaké náklady a za kolik je schopen jezdit...

+3/−1
2.12.2015 13:36

O71l22d83ř42i95c11h 96J58a91n28e56č60e47k 8199356913901

ještě dodám: nesoutěžit každou trať jednotlivě, ale v nějakém logickém celku má určitě smysl - viz třeba 'jizerskohorské železnice' - soutěžit celý kraj jako celek je nesmysl, cestující by byli nadšeni, kdyby cestou z Pardubic do HK museli v Opatovicích přesedat z 'pardubického' vlaku do 'hradeckého', stejně tak např. cestou z Pardubic do Kolína atd.

+6/0
2.12.2015 14:01

M27a24r84t30i67n 49Š26u41l93c 2137149340325

Tedy to, co se děje v horší podobě třeba na trati 190. Plzeňský kraj objednává dopravu na úseku Plzeň - Horažďovice předměstí. Jihočeský kraj na úseku Strakonice - České Budějovice. A zbytek (17 km) si můžete dojít pěšky.

+5/0
2.12.2015 14:10

O36l55d71ř96i16c23h 34J63a23n46e27č59e63k 8479536883751

že se přes hranici správního celku (kraje, spolkové země, ...) nedostanete regionálním vlakem resp. že ty vlaky z obou krajů na sebe nenavazují a rozumně můžete přejet jen dálkovým vlakem je ve světě celkem běžné. nicméně ve světě jsou hranice správních celků často tvořeny výraznými hraničními překážkami (hory, ...), spádovost na tu či onu stranu se tvořila po staletí a 'na druhou stranu' se opravdu tak moc nejezdí.

jenže české hranice krajů jsou umělé, často vedou rovinou a do práce či školy se běžně na druhou stranu jezdí - např. již zmíněné Kolín - Pardubice, Pardubice - HK anebo třeba Turnov - Mladá Boleslav. to je úplně padlé na hlavu, že regionální dopravu v okolí HK a PU objednávají dva různé subjekty a že tam není společný tarif. rozdělení 'couráků' na hranici kraje by byl samozřejmě úplný extrém.

+3/0
2.12.2015 15:44

R93o88m22a82n 64J74e81s26c86h91k26e 9918795697125

Nemyslím si, že nejsou rozdíly. Jsou tratě, kde jezdí vlaky narvané a tratě kde jede pár lidí.  Otázkou je, jaké jsou náklady ? Pořizovací cena nových souprav není malá. A měla by být rezerva. A ne jezdit nadoraz jak jezdil "Paštikář" a klekla mu souprava.

Ovšem systém krajů není dobrý. Vlaky na sebe špatně navazují. Ruší se čekárny, to je krok zpátky.

Na druhé straně jezdí dnes hodně spojů  - to mohu chválit.

0/0
3.12.2015 17:16

O54l86d93ř34i34c91h 46J37a84n77e92č59e70k 8839496883621

nejprv si o tom něco zjistěte, než začnete blábolit o 'jedné ziskové trati', když je řeč o 'dotované' objednávce základní obslužnosti

0/0
2.12.2015 13:57

T92o50m23á38š 39K42r23a72i17n32a 7344950464718

Vám se zdají slova "povinost tratě soutěžit" jako "dotovaná objednávka základní obslužnosti"? Nevím kdo čemu nerozumí, já reagoval na tato slova, ne na Vaše rozumování.

0/−1
2.12.2015 14:09

M96a53r46t89i60n 92Š65u94l51c 2697969740545

Počkejte, ale soutěžení ve veřejné dopravě je přece o té "dotované objednávce". Objednavatel řekne: "Chci, aby se jezdilo odsud tam, tolikrát denně, s takovou kapacitou," a dopravci soutěží o to, kdo z nich při splnění daných parametrů za to chce nejméně peněz.

+3/0
2.12.2015 14:14

O79l96d87ř65i25c17h 75J13a27n75e61č40e58k 8639906203291

soutěží se (resp. mělo by se soutěžit) kdo tu dotovanou objednávku dostane. nechápu, co je na tom nejasného.

0/0
2.12.2015 14:15

M39a15r59i80á55n 87J72o39s12e98f11í98k 1833281857688

Když se zdražovala nafta, zdražovalo se i jízdné. Teď je nafta o deset korun levnější, ale zpevňování není samozřejmě potřeba....

ČD jsou jedna velká díra na peníze. Tam kde jezdí i soukromí dopravci se zvedla kvalita služeb a snížila cena, tak proč v tom ne pokračovat.

+1/−1
2.12.2015 13:00

R45a47d27e36k 35J45a40n30a63t31a 9505296234972

Nedívejte se na to optikou motoristy, pro kterého jsou náklady na jízdu pouze cena nafty.

Dopravce ve veřejné dopravě musí nejen platit naftu, ale i veškeré náklady spojené s vozovým parkem, poplatky za použití kolejí, a v neposlední řadě také mzdy.

+5/−1
2.12.2015 13:09

J61i17ř40í 59K58o77c45u48r29e25k 6425774525778

Mno ale když zdražení oddůvodňuje jen a pouzecenou paliva, tak se není čemu divit, že na to pak lidi poukazují. Ano, vagony "ve stanici nelze" jsou na údržbu levnější než vagony s uzavřeným okruhem WC. Ale ať se nikdo nediví, že zdražení oddůvodněné jen a pouze cenou nafty se pak někomu nelíbí, když cena jízdného následně nereflektuje vývoj ceny nafty.

A jestli se nepletu, tak ČD kupují naftu korporátně, na roky dopředu a za pevně stanovenou částku s inflační doložkou.

+2/0
2.12.2015 13:13

M72i14r25o76s76l22a71v 94Z55i71k11m12u79n24d 6508342337518

ČD mají dlouhodobou smlouvu na dodávky nafty ... s fixní cenou ...

0/0
3.12.2015 7:41

O88l81d84ř12i47c76h 86J35a20n66e12č78e17k 8199136613771

"stát bude hlídat hospodárnost" - tak to je v oblasti objednávek železniční dopravy docela vtip.

a jak proboha to, zda na dané trati jede aspoň šest párů vlaků denně souvisí s hospodárností? objednat dva páry ráno a tři odpoledne přeci může být mnohem hospodárnější než 9 párů vlaků v pevném dvouhodinovém taktu, z nichž bude smysluplně obsazeno právě jen těch pět 8-o

+3/−4
2.12.2015 12:39

N85i57k46o14l46a31j 48M44a45l14í86k 5764433680151

Jenže ono je to veřejná služba - co když se vám pokazí auto a budete potřebovat jet v čas, kdy to jinak jezdí prázdné? Dle mého názoru vlaky jezdí ve veřejném závazku - a tak mají jezdit pořád (ve smyslu pravidelně). Nikdo nikdy neví, kdy je bude potřebovat. Ať už člověk má auto, nebo zvláště ti, co ho prostě nemají.

+4/0
2.12.2015 13:10

O74l17d54ř10i88c89h 28J22a38n98e35č45e83k 8889696313931

proč mají vlaky jezdit v taktu po celý den, když autobusy (taktéž ve veřejném závazku) jezdí jen ve špičkách pracovních dní?

já neříkám, že takt a celodenní provoz jsou špatné, ale nechápu, proč by vynechané spoje v sedle nebo pozdě večer (kdy místo nich může jet levnější autobus) měly znamenat nehospodárnost.

sorry ale veřejná doprava nemá jezdit 'nonstop' prostě proto, že se někomu může porouchat auto - ta má jezdit tehdy, když se očekává signifikantní poptávka. když někam potřebuju jet už ve 4 ráno a nenastartuju auto a první vlak jede až v 6, tak mám taky smůlu.

+1/−1
2.12.2015 13:33

M69a21r87t56i46n 93Š51u77l47c 2807989420505

Pokud máte přinutit cestující, aby z aut přesedli do veřejné dopravy, musíte jim nabídnout takové služby, aby to udělali. Když pojede vlak/autobus 2x ráno a 2x odpoledne a mezi tím dopoledne v pondělí, středu a pátek a o víkendu vůbec, tak tím pojedou jenom ti, kterým nic jiného nezbývá. Pokud se to mají lidé naučit, musíte jim dát takt alespoň co 2 hodiny v sedle a hodinu a méně ve špičce. Potom je šance. Některé kraje už to pochopily, jezdí v taktu s garantovanými přestupy a vlaky/autobusy jsou obsazené třeba z 50 %, kde je nízká poptávka, jede minibus. Tam, kde se jezdí "jak se zrovna podaří" jezdí 1-2 lidé. Protože, když už někam pojedete, chcete se třeba také vrátit. A když vám to veřejná doprava nenabídne, tak raději pojedete svým autem nebo se s někým dohodnete...

+8/0
2.12.2015 13:43

O31l33d89ř68i19c12h 44J94a17n77e96č66e27k 8919186313231

ještě jednou: proč podle Vás (stejně jako podle ministerstva) to, když vlak nejede celodenně a tudíž nejede tolik spojů, nutně znamená nehospodárnost?

zbytek no comment, to je úplně jiné téma, než na co se ptám.

0/−1
2.12.2015 14:05

M97a60r25t26i54n 48Š97u92l85c 2607179160465

Jde o to, jak hodnotíte hospodárnost, resp. nehospodárnost?

Když si spočítáte náklady na vozokilometr, tak při celodenní taktové dopravě budou asi nižší než při několika spojích ráno a několika večer.

Když budete posuzovat finance za celý den, potom bude taktová doprava dražší než pár spojů ráno a odpoledne. Ale tam je nejlevnější nulový provoz.

Když nejezdí nic, nic to nestojí, ale nezajistíte dopravní obslužnost.

+3/0
2.12.2015 14:20

O22l79d40ř38i66c83h 24J60a97n11e21č91e34k 8259806773491

hospodárnost 'základní dopravní obslužnosti' se podle mě hodnotí celkem jednoduše: absolutním objemem peněz, který je na požadovaný objem dopravy nutno vynaložit. pokud budete jezdit opravdu nonstop, tj. i ve 2 ráno, tak dosáhnete ještě nižších nákladů na vozokilometr (souprava ujede více kilometrů a její účetní odpisy, které se neřídí kilometry, ale časem - % z ceny ročně - se tak více rozloží), ale hospodárné to určitě nebude.

pokud je intenzita dopravy tak nízká, že se okrajové spoje vyplatí nahradit autobusem, tak to prostě je hospodárnější. teď neříkám nic o tom, že nejspíš taky méně pohodlné a spolehlivé a tudíž to část potenciálních cestujících může od cestování hromadnou dopravou odradit.

když jsem četl o těch minimálně šesti spojích denně, napadla mě trať 063 - podívejte se na její jízdní řád. ta projíždí oblastí, kde dopravu zajišťují hlavně autobusy, myslím, že nějaký čas stála úplně. teď tam kraj objednává tři páry spojů v nejvytíženější časy pracovních dní. pokud by tam byl zaveden takt přes celý den, bylo by to hospodárnější? těžko. teď asi ministerstvo kraji nařídí objednávku zrušit. proč? bude lepší, když místo toho jednoho motoráčku bez průvodčího pojede několik autobusů?

0/0
2.12.2015 15:59

J36i33ř85í 39E59r85b43e88n 1163164446297

No, toho mašinfíru i vlakvedoucího musíte platit ať už je na trati nebo na služebně, leasingové splátky za soupravu taky platíte bez ohledu na to, zda mašina jede nebo ne... A vynecháním byť jen jediného taktu už začínáte dost nabourávat systém převozu souprav mezi nácestnými stanicemi (na co mi je souprava dvě hodiny chladnoucí v Chlumci, když ji teď potřebuju ve Staré Pace, kam mohla dojet i třeba jen s osmi pasažéry?).

0/0
3.12.2015 21:51

J21i18ř58í 44J98o70z59a 3548473600781

Timto prikladem jste mi pripomel soucasny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji do vetsiny obci. 2 spoje rano, 2 odpoledne a jeden okolo poledne. O vikendu nejede nic. Timto bych chtel podekovat spolecnosti JIKORD (Jihocesky koordinator dopravy) a Krajskemu uradu Jihoceskeho kraje za priserny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji. To co jste za tech par vykonali nema v zadnem kraji obdoby. (Pro rejpaly: podekovani je mysleno v ironickem tonu).

0/0
2.12.2015 20:52

M63i38r83o10s26l25a42v 56Z72i76k14m81u66n78d 6228352497808

A nevadí vám, že MHD jezdí taky celý den taky v taktu ...

Zajímavé, že v Německu a Švýcarsku jezdí vlaky v taktu celý den, ve špičkách jsou ještě zahušťovány, takže se tam jezdí třeba po 15 minutách a železniční správy posílají do světa informace o tom, o  kolik se zvedly přepravní výkony v důsledku zavedení taktové dopravy a protože "jednou" jednopodlažní vozidla přestanou stačit, tak se musí objednat dvoupodlažní vozidla s vyšší kapacitou nebo takt znova zahustit a případně upravit infrastrukturu, aby se na ní vešlo více vlaků ..

+4/0
2.12.2015 18:25

N52i33k93o17l54a62j 80M10a82l75í80k 5804173890801

Jo, jinak, že stát bude hlídat hospodárnost - no ano, to je vtip :D ...

+1/0
2.12.2015 13:11

J85i34ř60í 94K56o59c88u88r89e12k 6725474415548

Na pevný dvouhodinový takt potřebujete na dané trati x vlaků a x lidí.

Když ale budete chtít "otočit" tři páry odpoledne tak budete potřebovat kolik vlaků a kolik lidí? Zřejmě asi víc, když budete jezdit 2x často ale stejné vlako/kilometry za hodinu. Přitom vlaky i lidé budou přes den stát kdesi.

Příklad: Motorák jede co hodinu. Tam jede 20 minut, zpátky 20 minut. Co ušetříme tím, když motorák nebude jezdit po hodině, ale ráno po půlhodině a odpoledne taky? Neušetříme nic. Ráno i odpoledne budou muset jezdit motoráky dva, aby to vyjezdily.

Pokud ovšem někde jezdí motoráček po dvou hodinách a má jízdní dobu těch 20 minut, tak je na zvážení, zda neobjednat autobus po hodině. Vím, vláčkaři by mě za to "ukamenovali" šroubovkama.

+2/−1
2.12.2015 13:21

O61l41d90ř46i28c96h 79J35a40n43e75č54e62k 8439416723961

ale to já vím že největší část nákladů na provoz kolejových vozidel jsou odpisy a mít v depu další soupravu jen proto, aby udělala jednu obrátku denně je krajně neefektivní.

proč bych měl na 'jen tři páry spojů odpoledne' automaticky potřebovat více vozidel a personálu než na celodenní taktový provoz?

jednoduchý příklad:

a) provoz ve dvouhodinovém taktu od 4:00 do 22:00 (=10 párů spojů)

b) pouze 5 spojů v 6:00, 8:00, 14:00, 16:00 a 18:00 - místo ostatních jede autobus, který dopravce ve špičkách využije na jiných linkách do obcí, kam nevedou koleje.

je očividné, že b) není méně hospodárné, než a) - souprav a personálu více nepotřebuju, může to být dokonce levnější, pokud nebudu bazírovat na odjezdech přesně ve 14:00, 16:00 a 18:00 a časy uzpůsobím tomu, abych vystačil s méně soupravami.

0/0
2.12.2015 13:45

M95a32r74t76i96n 36Š11u88l84c 2947729140285

Jenže i na 5 spojů denně potřebujete 2 posádky, musíte ty lidi zaplatit i když budou sedět někde v depu, protože jen těžko vám někdo bude chodit pravidelně do práce od 5 do 9 a od 13 do 19. Potřebujete tedy stejně lidí, pomaleji se vám bude dopravní prostředek odepisovat, takže jediná úspora bude v PHM.

A navíc nenaučíte lidi jezdit veřejnou dopravou, protože jim nenabídnete adekvátní služby. Totéž, když začnete hýbat s odjezdy.

Veřejná regionální doprava a městská hromadná doprava jsou prostě druhy dopravy, kde nikdo nic lepšího než takt ještě nevymyslel. Liší se jen intervalem. Tam, kde v MHD je 5 minut a 200 míst, je v regionu např. 30 minut a 50 míst.

Stojí to sice peníze, ale přijde mi, že jsou to dobře vynaložené peníze, když se to povede.

+4/0
2.12.2015 13:58

O63l60d18ř62i51c31h 28J49a25n52e62č88e54k 8349646233831

pokud je jízdní doba 2 hodiny a odjezd z konečných vždy v celou sudou, tak na 2-hodinový takt potřebujete 4 soupravy (2 hodiny jízda jedním směrem, 2 hodiny čekání na konečné, 2 hodiny jízda zpět, 2 hodiny čekání). na těch 5 spojů by stačily 3 soupravy a pokud odpoledne pojedou např. ve 13:30, 16:00 a 18:30, tak dokonce jenom 2.

o tom, že má přesto smysl zaplatit o něco více (O NĚCO VÍCE!!) a provozovat to celodenně celotýdně v taktu, se nepřu. Vy tady diskutujete o všem možném, jen ne o tom, na co se ptám: jak ministerstvo přišlo na to, že menší počet spojů automaticky znamená nehospodárnost.

0/0
2.12.2015 14:12

M44a36r56t69i98n 49Š45u31l86c 2647929200275

V tom se s Vámi nepřu, já jsem nereagoval na Váš původní příspěvek, ale už na reakce.

Takže zpátky k podstatě. Ministerstvo na to asi nepřišlo, když krajům s menším počtem spojů (Karlovarský) chce přidávat a krajům s větším počtem spojů a taktem (Královéhradecký) ubírat.

Tedy jinými slovy, vypadá to, že ministerstvo se rozhodlo, že chce dát všem stejně a teď hledá zdůvodnění jak to udělat a přitom si protiřečí.

0/0
2.12.2015 14:26
Foto

T17o93m40á67š 38D57v90o12ř35á78k 7315756767821

Chybí mi komentář "křiklouna" Jančury a

je mi divné že to sním nikdo nediskutoval.

Přeci jenom všude byl, všechno zná:-)

+6/−3
2.12.2015 12:16

J58a33n 44S47ů55r64a 4305813883692

Zkuste mu napsat nebo zavolat. telefon na něj je veřejně dostupný:)

+6/−1
2.12.2015 12:18
Foto

T90o17m89á18š 22D16v98o41ř83á31k 7425446807591

Jsem hloupý, to mě nenapadloR^

+3/0
2.12.2015 12:20

R93o96m83a36n 52J33e30s90c77h73k67e 9488375407585

Bydlí v Bilovicích nad Svitavou ve vilce blízko Sokolovny.

0/0
3.12.2015 17:23

V72a71c52l73a57v 77H67a65j82e21k 3276669259

Jste přehlédl. Jak Leoš tak Radim se v článku samozřejmě objevují. A jsou rozlítostněni nad tím, že ministerstvo nanařídilo krajům soutěžit dopravce. Takové malé mikulášské PR.

0/0
3.12.2015 9:07

V75i45k97t37o90r 10N65á95r69o33ž96n62ý 3279672868

Já bych jim dal peníze na zajištění dopravní obslužnosti ...ať si ty kraje zajistí obslužnost , jak uznají za vhodné. Pokud by si něco z balíku ušetřily , mohly by to využít na jiné výdaje.

+1/0
2.12.2015 12:12

J98o39s47e47f 60D13o53u72d69e72r37a 5854450286257

V tom případě by nastal "masakr lokálek":-/

+3/0
2.12.2015 12:19

V69i68k21t12o33r 62N97á32r49o98ž48n57ý 3169752818

Kraje by si dle mého názoru měli určit , co je pro ně nejlepší.

Stát by jim toto neměl určovat. A pokud by někde neobjednal vlaky a převedl cestující do autobusů...zase by se to projevilo ve zničených silnicích , které u silnic II+III třídy by musel platit.

0/−1
2.12.2015 12:22

P50e60t25r 50N97e95c22h87a29n76i24c41k53ý 7643316378380

Stát to musí trochu ohraničit, protože na krajích je těch vyžírků taky dost

+4/−1
2.12.2015 12:25

V19i34k14t80o91r 57N55á83r74o75ž49n24ý 3219132148

Na státních úřadech vyžírkové nejsou ? Já jsem pro decentraliaci...apropo..kraji tady máš peníze a utrať je jak uznáš za vhodné. Ale musíš zajistit tyto činnosti...

0/0
2.12.2015 13:58

P24e62t96r 54N44e83c12h74a71n72i98c23k14ý 7843826908940

Jistě, že jsou, ale ti nemají nad těmito penězi moc. Proto musí někdo určit nějaká pravidla pro ty peníze, aby aspoň ti nižší vyžírkové to měli složitější

+2/0
2.12.2015 13:59

J27a30k76u65b 57V45a78l33e92š 8510216467213

Takový Vejprty úplně nadšeně přijali autobusovou dopravu. Napadá sníh a jediné co projede je vlak.

+6/−1
2.12.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.