Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát sjednotí dotace na lokálky. Některým krajům hrozí škrty

Kraje získají jistotu, že až do roku 2034 jim bude ministerstvo dopravy přispívat kolem třiceti procent na provoz regionální železniční dopravy. Počítá s tím materiál o způsobu řešení organizace a financování regionální železniční dopravy po roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19a33c96l55a69v 22H93a19j50e31k 3776909719

A ještě jeden dotaz na mistra Sůru k soutěžím. Píšete jak je LE i RJ

 líto, že ministerstvo nenařídilo  soutěže na regionální vlakovou dopravu, ale v souvislosti s regionální dopravou kraje autobusové linky soutěží docela běžně (sám jste kdysi zmiňoval Liberecký a ústecká kraj) . Vy to určitě budete vědět, kolika těchto soutěží na regionální autobusovou dopravu se léta zavedený autobusový dopravce Studen Agency v minulosti zúčastnil??

+1/0
3.12.2015 9:13

V81a96c11l80a69v 57H21a60j79e18k 3326919109

Pane Sůro, myslel jsme si, že pro vyhlašování soutěží platí zákon o veřejných zakázkách, který jasně stanoví kdo, kdy a jak a jakou formou musí "soutežit". Nebo se pletu??

0/0
3.12.2015 8:59

J63a74n 15S40ů60r43a 4825323263232

Materiál je k dispozici zde, včetně tabulek, které se někomu nezdají:-)

http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/259-15-zpusob-reseni-organizace-a-financovani-regionalni-zeleznicni-dopravy-po-roce-2019-t-4-12-2015.aspx

0/0
2.12.2015 16:34

M39a87r91t37i67n 74Š81u66l49c 2857149790715

Dik za odkaz. Už chápu ta čísla, ale myslím si, že nad tím musel na MD opravdu někdo přemýšlet. Ten materiál vůbec nepočítá s tím, že by se mohl najít kraj, který by chtěl rozsah železniční dopravy na svém území zachovat a tudíž do něj dal víc peněz. Prostě se vezmou čísla z roku 2014 a stát ke každým 2 Kč z kraje přidá 1 Kč. To znamená, že tam, kde železniční doprava funguje budou mít méně peněz a dopravu omezovat. A tam, kde je železniční doprava omezenější, třeba proto, že "víc kolejí v kraji není", dostanou víc peněz, takže budou objednávat další vlaky, kterými možná nebude nikdo jezdit? Nikoho na MD nenapadl model, který by dal krajům 1/3 ze současné celkové ceny, resp. mohl by dát 35,3434 %, aby se to bylo stejné s tím co by dal stát při rozvojové variantě a kraje by dál platily stejně. Do železniční dopravy by šlo stejně peněz jako u rozvojové varianty, ale kraje, které byly dosud dotovány víc by si tolik nepohoršily a kraje, které byly dotovány méně by si tolik nepolepšily.

Na příkladu Karlovarského kraje - teď má 365 mil., má dostat 436 mil. (navýšení dopravy o 19 %) a dostal by 420 mil. (navýšení o 15 %) Pořád mnohem víc než teď.

Na příkladu Královéhradeckého kraje - teď má 631 mil., má dostat 552 mil. (omezení dopravy o 12,5 %) a dostal by 591 mil. (omezení o 6 %). To bude asi nepříjemné, ale dá se to přežít.

0/0
3.12.2015 0:17

M23a11r46t15i92n 89Š38u25l73c 2627689580295

Nějak se mi nezdají ty rozdíly mezi kraji. Možná se pletu, ale při pohledu na mapu bych řekl, že Královéhradecký kraj má víc než o polovinu hustší železniční síť než Karlovarský, takže poměr 152 mil. ku 120 mil. mi přijde divný. A navíc v Královéhradeckém kraji existuje taktová integrovaná veřejná doprava s páteřní železnicí a na ní navazující autobusovou dopravou. Karlovarském kraji si o nějakém taktu na železnici můžou nechat leda zdát. Jediné tratě, kde existuje takt jsou Cheb - Schirnding, ale to je dáno taktem DB a částečně Cheb - Mariánské Lázně, ale tam je to dáno prokladem státem objednávaných rychlíků. Takže vyjádření mluvčího MD: "Systém fakticky vedl k tomu, že kraje, které se o dopravní obslužnost více staraly, v konečném důsledku dostaly menší dotace. Předložený materiál by měl tuto nerovnost odstranit," mi přijde jako nepravdivé, alespoň z pohledu cestujícího.

+6/0
2.12.2015 13:33

O13l19d70ř43i18c49h 64J83a71n92e76č29e53k 8849976513821

ta čísla jsou dost zvláštní:

pokud KV dostával 74,6mio a bylo to 20,4%, tak celková cena je cca. 370mio a těch 120mio co mají dostat by bylo cca. 32%.

HK dostává 262mio a to je 41%, takže celková cena cca. 650mio a kdyby nyní dostali 152mio, bylo by to jen cca. 23%.

takže tady očividně především někdo neumí počítat 8-o

je otázka, jak se k výši těch současných příspěvků došlo. a co ministerstvo myslí tím "více se staraly" - jestli kvalitu sítě (což očividně myslíte Vy) anebo cenu, kterou za objednané služby platí (což asi myslí ministerstvo).

+1/0
2.12.2015 13:54

M16a95r83t13i91n 39Š23u38l88c 2417879970645

Dopravníobslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především doškol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, dozdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojeníkulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět,přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. (zákon 194/2010 Sb.)

Tam se o ceně za objednané služby nic neříká, tam se mluví o kvalitě sítě.

+3/0
2.12.2015 14:02

O35l32d78ř47i71c71h 95J15a76n63e24č86e50k 8189686853491

tak to pan mluvčí prostě špatně formuloval, no.

+1/0
2.12.2015 14:07

T14o40m72á90š 55K72r74a26i20n79a 7564150294178

"Soukromníci by rádi peníze navázali na povinnost tratě soutěžit, dodala Valentová z Leo Expres". Ano, já naprosto souhlasím. Mně se taky nelíbí, když z mých daní jsou placeny x-set tisícové platy a odměny na ředitelství ČD.

Ale z mých daní jsou placeny i všechny ty dotace na hromadnou dopravu, a to už nejsou staticíce, ale stamiliony.  A tak ano, soutěžme! Ale o celý balík! O celou dopravní obslužnost v daném kraji! Ne, že někdo si vypíchne ziskovou trať a o ten finančně nezajímavý zbytek se neuchází, "my vyděláme" a daňový poplatníku plať x-krát tolik. Ale prostě sakumpikum obslužnost dané lokality a je jedno, jakým způsobem. Ono mnohdy by i ta taxislužba byla levnější...

+1/−6
2.12.2015 13:30

M76a85r16t66i54n 49Š15u22l36c 2557779390415

V krajích vlastně nejsou ziskové a neziskové tratě. Právě systém objednávek dopravy ze strany krajů vede k tomu, že tratě by měly být ziskové, protože objednavatel dorovnává ztrátu. Takže když se to vezme kolem a kolem, na provozování objednané dopravy by se nemělo nechat prodělávat.

O to více podporuji soutěže, ať se ukáže, kdo má jaké náklady a za kolik je schopen jezdit...

+3/−1
2.12.2015 13:36

O68l25d50ř31i53c52h 48J37a56n34e73č78e59k 8149316613901

ještě dodám: nesoutěžit každou trať jednotlivě, ale v nějakém logickém celku má určitě smysl - viz třeba 'jizerskohorské železnice' - soutěžit celý kraj jako celek je nesmysl, cestující by byli nadšeni, kdyby cestou z Pardubic do HK museli v Opatovicích přesedat z 'pardubického' vlaku do 'hradeckého', stejně tak např. cestou z Pardubic do Kolína atd.

+6/0
2.12.2015 14:01

M48a98r57t56i47n 10Š44u50l24c 2457439910145

Tedy to, co se děje v horší podobě třeba na trati 190. Plzeňský kraj objednává dopravu na úseku Plzeň - Horažďovice předměstí. Jihočeský kraj na úseku Strakonice - České Budějovice. A zbytek (17 km) si můžete dojít pěšky.

+5/0
2.12.2015 14:10

O27l22d25ř40i15c10h 68J58a13n62e79č79e29k 8619426863931

že se přes hranici správního celku (kraje, spolkové země, ...) nedostanete regionálním vlakem resp. že ty vlaky z obou krajů na sebe nenavazují a rozumně můžete přejet jen dálkovým vlakem je ve světě celkem běžné. nicméně ve světě jsou hranice správních celků často tvořeny výraznými hraničními překážkami (hory, ...), spádovost na tu či onu stranu se tvořila po staletí a 'na druhou stranu' se opravdu tak moc nejezdí.

jenže české hranice krajů jsou umělé, často vedou rovinou a do práce či školy se běžně na druhou stranu jezdí - např. již zmíněné Kolín - Pardubice, Pardubice - HK anebo třeba Turnov - Mladá Boleslav. to je úplně padlé na hlavu, že regionální dopravu v okolí HK a PU objednávají dva různé subjekty a že tam není společný tarif. rozdělení 'couráků' na hranici kraje by byl samozřejmě úplný extrém.

+3/0
2.12.2015 15:44

R45o83m60a44n 17J77e81s84c30h24k16e 9798385167145

Nemyslím si, že nejsou rozdíly. Jsou tratě, kde jezdí vlaky narvané a tratě kde jede pár lidí.  Otázkou je, jaké jsou náklady ? Pořizovací cena nových souprav není malá. A měla by být rezerva. A ne jezdit nadoraz jak jezdil "Paštikář" a klekla mu souprava.

Ovšem systém krajů není dobrý. Vlaky na sebe špatně navazují. Ruší se čekárny, to je krok zpátky.

Na druhé straně jezdí dnes hodně spojů  - to mohu chválit.

0/0
3.12.2015 17:16

O44l52d16ř60i63c28h 97J30a91n42e44č46e76k 8759276483121

nejprv si o tom něco zjistěte, než začnete blábolit o 'jedné ziskové trati', když je řeč o 'dotované' objednávce základní obslužnosti

0/0
2.12.2015 13:57

T62o30m10á59š 40K69r20a44i43n55a 7844840624778

Vám se zdají slova "povinost tratě soutěžit" jako "dotovaná objednávka základní obslužnosti"? Nevím kdo čemu nerozumí, já reagoval na tato slova, ne na Vaše rozumování.

0/−1
2.12.2015 14:09

M73a55r74t44i75n 54Š80u33l74c 2467639680115

Počkejte, ale soutěžení ve veřejné dopravě je přece o té "dotované objednávce". Objednavatel řekne: "Chci, aby se jezdilo odsud tam, tolikrát denně, s takovou kapacitou," a dopravci soutěží o to, kdo z nich při splnění daných parametrů za to chce nejméně peněz.

+3/0
2.12.2015 14:14

O71l40d15ř18i12c75h 14J27a18n16e54č13e82k 8959266293721

soutěží se (resp. mělo by se soutěžit) kdo tu dotovanou objednávku dostane. nechápu, co je na tom nejasného.

0/0
2.12.2015 14:15

M23a44r38i63á70n 89J11o41s51e92f30í38k 1543621957718

Když se zdražovala nafta, zdražovalo se i jízdné. Teď je nafta o deset korun levnější, ale zpevňování není samozřejmě potřeba....

ČD jsou jedna velká díra na peníze. Tam kde jezdí i soukromí dopravci se zvedla kvalita služeb a snížila cena, tak proč v tom ne pokračovat.

+1/−1
2.12.2015 13:00

R67a48d13e38k 47J81a19n57a60t65a 9495306404922

Nedívejte se na to optikou motoristy, pro kterého jsou náklady na jízdu pouze cena nafty.

Dopravce ve veřejné dopravě musí nejen platit naftu, ale i veškeré náklady spojené s vozovým parkem, poplatky za použití kolejí, a v neposlední řadě také mzdy.

+5/−1
2.12.2015 13:09

J58i64ř14í 12K33o28c39u46r11e50k 6135754605828

Mno ale když zdražení oddůvodňuje jen a pouzecenou paliva, tak se není čemu divit, že na to pak lidi poukazují. Ano, vagony "ve stanici nelze" jsou na údržbu levnější než vagony s uzavřeným okruhem WC. Ale ať se nikdo nediví, že zdražení oddůvodněné jen a pouze cenou nafty se pak někomu nelíbí, když cena jízdného následně nereflektuje vývoj ceny nafty.

A jestli se nepletu, tak ČD kupují naftu korporátně, na roky dopředu a za pevně stanovenou částku s inflační doložkou.

+2/0
2.12.2015 13:13

M82i87r62o52s58l41a25v 57Z22i89k34m41u35n79d 6138142497808

ČD mají dlouhodobou smlouvu na dodávky nafty ... s fixní cenou ...

0/0
3.12.2015 7:41

O10l57d43ř65i34c51h 39J76a42n30e46č62e34k 8709306353741

"stát bude hlídat hospodárnost" - tak to je v oblasti objednávek železniční dopravy docela vtip.

a jak proboha to, zda na dané trati jede aspoň šest párů vlaků denně souvisí s hospodárností? objednat dva páry ráno a tři odpoledne přeci může být mnohem hospodárnější než 9 párů vlaků v pevném dvouhodinovém taktu, z nichž bude smysluplně obsazeno právě jen těch pět 8-o

+3/−4
2.12.2015 12:39

N71i12k96o70l98a77j 11M51a23l77í90k 5924583430951

Jenže ono je to veřejná služba - co když se vám pokazí auto a budete potřebovat jet v čas, kdy to jinak jezdí prázdné? Dle mého názoru vlaky jezdí ve veřejném závazku - a tak mají jezdit pořád (ve smyslu pravidelně). Nikdo nikdy neví, kdy je bude potřebovat. Ať už člověk má auto, nebo zvláště ti, co ho prostě nemají.

+4/0
2.12.2015 13:10

O11l32d75ř13i48c26h 62J21a22n81e97č93e20k 8599656633201

proč mají vlaky jezdit v taktu po celý den, když autobusy (taktéž ve veřejném závazku) jezdí jen ve špičkách pracovních dní?

já neříkám, že takt a celodenní provoz jsou špatné, ale nechápu, proč by vynechané spoje v sedle nebo pozdě večer (kdy místo nich může jet levnější autobus) měly znamenat nehospodárnost.

sorry ale veřejná doprava nemá jezdit 'nonstop' prostě proto, že se někomu může porouchat auto - ta má jezdit tehdy, když se očekává signifikantní poptávka. když někam potřebuju jet už ve 4 ráno a nenastartuju auto a první vlak jede až v 6, tak mám taky smůlu.

+1/−1
2.12.2015 13:33

M98a15r41t11i51n 19Š11u79l42c 2247219730475

Pokud máte přinutit cestující, aby z aut přesedli do veřejné dopravy, musíte jim nabídnout takové služby, aby to udělali. Když pojede vlak/autobus 2x ráno a 2x odpoledne a mezi tím dopoledne v pondělí, středu a pátek a o víkendu vůbec, tak tím pojedou jenom ti, kterým nic jiného nezbývá. Pokud se to mají lidé naučit, musíte jim dát takt alespoň co 2 hodiny v sedle a hodinu a méně ve špičce. Potom je šance. Některé kraje už to pochopily, jezdí v taktu s garantovanými přestupy a vlaky/autobusy jsou obsazené třeba z 50 %, kde je nízká poptávka, jede minibus. Tam, kde se jezdí "jak se zrovna podaří" jezdí 1-2 lidé. Protože, když už někam pojedete, chcete se třeba také vrátit. A když vám to veřejná doprava nenabídne, tak raději pojedete svým autem nebo se s někým dohodnete...

+8/0
2.12.2015 13:43

O82l83d86ř50i61c12h 94J27a86n57e18č90e84k 8889106823891

ještě jednou: proč podle Vás (stejně jako podle ministerstva) to, když vlak nejede celodenně a tudíž nejede tolik spojů, nutně znamená nehospodárnost?

zbytek no comment, to je úplně jiné téma, než na co se ptám.

0/−1
2.12.2015 14:05

M91a57r23t80i93n 52Š12u93l58c 2237739320155

Jde o to, jak hodnotíte hospodárnost, resp. nehospodárnost?

Když si spočítáte náklady na vozokilometr, tak při celodenní taktové dopravě budou asi nižší než při několika spojích ráno a několika večer.

Když budete posuzovat finance za celý den, potom bude taktová doprava dražší než pár spojů ráno a odpoledne. Ale tam je nejlevnější nulový provoz.

Když nejezdí nic, nic to nestojí, ale nezajistíte dopravní obslužnost.

+3/0
2.12.2015 14:20

O12l51d46ř73i97c24h 17J69a97n62e68č92e21k 8569326203661

hospodárnost 'základní dopravní obslužnosti' se podle mě hodnotí celkem jednoduše: absolutním objemem peněz, který je na požadovaný objem dopravy nutno vynaložit. pokud budete jezdit opravdu nonstop, tj. i ve 2 ráno, tak dosáhnete ještě nižších nákladů na vozokilometr (souprava ujede více kilometrů a její účetní odpisy, které se neřídí kilometry, ale časem - % z ceny ročně - se tak více rozloží), ale hospodárné to určitě nebude.

pokud je intenzita dopravy tak nízká, že se okrajové spoje vyplatí nahradit autobusem, tak to prostě je hospodárnější. teď neříkám nic o tom, že nejspíš taky méně pohodlné a spolehlivé a tudíž to část potenciálních cestujících může od cestování hromadnou dopravou odradit.

když jsem četl o těch minimálně šesti spojích denně, napadla mě trať 063 - podívejte se na její jízdní řád. ta projíždí oblastí, kde dopravu zajišťují hlavně autobusy, myslím, že nějaký čas stála úplně. teď tam kraj objednává tři páry spojů v nejvytíženější časy pracovních dní. pokud by tam byl zaveden takt přes celý den, bylo by to hospodárnější? těžko. teď asi ministerstvo kraji nařídí objednávku zrušit. proč? bude lepší, když místo toho jednoho motoráčku bez průvodčího pojede několik autobusů?

0/0
2.12.2015 15:59

J29i10ř95í 51E32r62b59e66n 1883404846557

No, toho mašinfíru i vlakvedoucího musíte platit ať už je na trati nebo na služebně, leasingové splátky za soupravu taky platíte bez ohledu na to, zda mašina jede nebo ne... A vynecháním byť jen jediného taktu už začínáte dost nabourávat systém převozu souprav mezi nácestnými stanicemi (na co mi je souprava dvě hodiny chladnoucí v Chlumci, když ji teď potřebuju ve Staré Pace, kam mohla dojet i třeba jen s osmi pasažéry?).

0/0
3.12.2015 21:51

J12i87ř30í 93J80o54z65a 3538203890851

Timto prikladem jste mi pripomel soucasny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji do vetsiny obci. 2 spoje rano, 2 odpoledne a jeden okolo poledne. O vikendu nejede nic. Timto bych chtel podekovat spolecnosti JIKORD (Jihocesky koordinator dopravy) a Krajskemu uradu Jihoceskeho kraje za priserny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji. To co jste za tech par vykonali nema v zadnem kraji obdoby. (Pro rejpaly: podekovani je mysleno v ironickem tonu).

0/0
2.12.2015 20:52

M75i30r92o93s54l86a81v 95Z78i83k90m92u72n35d 6628792887868

A nevadí vám, že MHD jezdí taky celý den taky v taktu ...

Zajímavé, že v Německu a Švýcarsku jezdí vlaky v taktu celý den, ve špičkách jsou ještě zahušťovány, takže se tam jezdí třeba po 15 minutách a železniční správy posílají do světa informace o tom, o  kolik se zvedly přepravní výkony v důsledku zavedení taktové dopravy a protože "jednou" jednopodlažní vozidla přestanou stačit, tak se musí objednat dvoupodlažní vozidla s vyšší kapacitou nebo takt znova zahustit a případně upravit infrastrukturu, aby se na ní vešlo více vlaků ..

+4/0
2.12.2015 18:25

N16i19k83o31l23a94j 73M47a97l40í11k 5654653550391

Jo, jinak, že stát bude hlídat hospodárnost - no ano, to je vtip :D ...

+1/0
2.12.2015 13:11

J24i30ř30í 38K68o15c79u17r44e15k 6705204945568

Na pevný dvouhodinový takt potřebujete na dané trati x vlaků a x lidí.

Když ale budete chtít "otočit" tři páry odpoledne tak budete potřebovat kolik vlaků a kolik lidí? Zřejmě asi víc, když budete jezdit 2x často ale stejné vlako/kilometry za hodinu. Přitom vlaky i lidé budou přes den stát kdesi.

Příklad: Motorák jede co hodinu. Tam jede 20 minut, zpátky 20 minut. Co ušetříme tím, když motorák nebude jezdit po hodině, ale ráno po půlhodině a odpoledne taky? Neušetříme nic. Ráno i odpoledne budou muset jezdit motoráky dva, aby to vyjezdily.

Pokud ovšem někde jezdí motoráček po dvou hodinách a má jízdní dobu těch 20 minut, tak je na zvážení, zda neobjednat autobus po hodině. Vím, vláčkaři by mě za to "ukamenovali" šroubovkama.

+2/−1
2.12.2015 13:21

O68l28d74ř76i66c13h 80J12a53n16e96č29e16k 8879506933231

ale to já vím že největší část nákladů na provoz kolejových vozidel jsou odpisy a mít v depu další soupravu jen proto, aby udělala jednu obrátku denně je krajně neefektivní.

proč bych měl na 'jen tři páry spojů odpoledne' automaticky potřebovat více vozidel a personálu než na celodenní taktový provoz?

jednoduchý příklad:

a) provoz ve dvouhodinovém taktu od 4:00 do 22:00 (=10 párů spojů)

b) pouze 5 spojů v 6:00, 8:00, 14:00, 16:00 a 18:00 - místo ostatních jede autobus, který dopravce ve špičkách využije na jiných linkách do obcí, kam nevedou koleje.

je očividné, že b) není méně hospodárné, než a) - souprav a personálu více nepotřebuju, může to být dokonce levnější, pokud nebudu bazírovat na odjezdech přesně ve 14:00, 16:00 a 18:00 a časy uzpůsobím tomu, abych vystačil s méně soupravami.

0/0
2.12.2015 13:45

M28a45r62t58i15n 41Š51u30l80c 2367119490265

Jenže i na 5 spojů denně potřebujete 2 posádky, musíte ty lidi zaplatit i když budou sedět někde v depu, protože jen těžko vám někdo bude chodit pravidelně do práce od 5 do 9 a od 13 do 19. Potřebujete tedy stejně lidí, pomaleji se vám bude dopravní prostředek odepisovat, takže jediná úspora bude v PHM.

A navíc nenaučíte lidi jezdit veřejnou dopravou, protože jim nenabídnete adekvátní služby. Totéž, když začnete hýbat s odjezdy.

Veřejná regionální doprava a městská hromadná doprava jsou prostě druhy dopravy, kde nikdo nic lepšího než takt ještě nevymyslel. Liší se jen intervalem. Tam, kde v MHD je 5 minut a 200 míst, je v regionu např. 30 minut a 50 míst.

Stojí to sice peníze, ale přijde mi, že jsou to dobře vynaložené peníze, když se to povede.

+4/0
2.12.2015 13:58

O52l83d78ř89i39c22h 36J88a97n51e57č22e75k 8239406483971

pokud je jízdní doba 2 hodiny a odjezd z konečných vždy v celou sudou, tak na 2-hodinový takt potřebujete 4 soupravy (2 hodiny jízda jedním směrem, 2 hodiny čekání na konečné, 2 hodiny jízda zpět, 2 hodiny čekání). na těch 5 spojů by stačily 3 soupravy a pokud odpoledne pojedou např. ve 13:30, 16:00 a 18:30, tak dokonce jenom 2.

o tom, že má přesto smysl zaplatit o něco více (O NĚCO VÍCE!!) a provozovat to celodenně celotýdně v taktu, se nepřu. Vy tady diskutujete o všem možném, jen ne o tom, na co se ptám: jak ministerstvo přišlo na to, že menší počet spojů automaticky znamená nehospodárnost.

0/0
2.12.2015 14:12

M90a65r50t91i51n 74Š41u97l63c 2857339560855

V tom se s Vámi nepřu, já jsem nereagoval na Váš původní příspěvek, ale už na reakce.

Takže zpátky k podstatě. Ministerstvo na to asi nepřišlo, když krajům s menším počtem spojů (Karlovarský) chce přidávat a krajům s větším počtem spojů a taktem (Královéhradecký) ubírat.

Tedy jinými slovy, vypadá to, že ministerstvo se rozhodlo, že chce dát všem stejně a teď hledá zdůvodnění jak to udělat a přitom si protiřečí.

0/0
2.12.2015 14:26
Foto

T76o79m61á37š 63D23v50o25ř58á38k 7665346297921

Chybí mi komentář "křiklouna" Jančury a

je mi divné že to sním nikdo nediskutoval.

Přeci jenom všude byl, všechno zná:-)

+6/−3
2.12.2015 12:16

J15a46n 38S27ů20r80a 4815443443982

Zkuste mu napsat nebo zavolat. telefon na něj je veřejně dostupný:)

+6/−1
2.12.2015 12:18
Foto

T33o10m19á46š 91D75v35o13ř41á22k 7745776597481

Jsem hloupý, to mě nenapadloR^

+3/0
2.12.2015 12:20

R59o27m96a82n 42J36e82s67c32h80k36e 9618355677225

Bydlí v Bilovicích nad Svitavou ve vilce blízko Sokolovny.

0/0
3.12.2015 17:23

V74a13c41l44a62v 13H63a13j13e33k 3826129639

Jste přehlédl. Jak Leoš tak Radim se v článku samozřejmě objevují. A jsou rozlítostněni nad tím, že ministerstvo nanařídilo krajům soutěžit dopravce. Takové malé mikulášské PR.

0/0
3.12.2015 9:07

V91i17k28t36o85r 88N67á92r83o98ž12n17ý 3259652778

Já bych jim dal peníze na zajištění dopravní obslužnosti ...ať si ty kraje zajistí obslužnost , jak uznají za vhodné. Pokud by si něco z balíku ušetřily , mohly by to využít na jiné výdaje.

+1/0
2.12.2015 12:12

J37o20s40e49f 67D89o66u19d42e43r95a 5454950236927

V tom případě by nastal "masakr lokálek":-/

+3/0
2.12.2015 12:19

V59i58k33t29o74r 24N62á98r74o45ž98n29ý 3909132388

Kraje by si dle mého názoru měli určit , co je pro ně nejlepší.

Stát by jim toto neměl určovat. A pokud by někde neobjednal vlaky a převedl cestující do autobusů...zase by se to projevilo ve zničených silnicích , které u silnic II+III třídy by musel platit.

0/−1
2.12.2015 12:22

P36e47t46r 84N75e92c91h42a44n72i34c97k85ý 7923886538710

Stát to musí trochu ohraničit, protože na krajích je těch vyžírků taky dost

+4/−1
2.12.2015 12:25

V78i89k49t53o83r 95N89á62r74o20ž65n14ý 3679702758

Na státních úřadech vyžírkové nejsou ? Já jsem pro decentraliaci...apropo..kraji tady máš peníze a utrať je jak uznáš za vhodné. Ale musíš zajistit tyto činnosti...

0/0
2.12.2015 13:58

P15e13t16r 58N97e20c47h98a66n26i88c55k50ý 7253756168840

Jistě, že jsou, ale ti nemají nad těmito penězi moc. Proto musí někdo určit nějaká pravidla pro ty peníze, aby aspoň ti nižší vyžírkové to měli složitější

+2/0
2.12.2015 13:59

J91a37k49u10b 62V84a52l50e56š 8310106827363

Takový Vejprty úplně nadšeně přijali autobusovou dopravu. Napadá sníh a jediné co projede je vlak.

+6/−1
2.12.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.