Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát sjednotí dotace na lokálky. Některým krajům hrozí škrty

Kraje získají jistotu, že až do roku 2034 jim bude ministerstvo dopravy přispívat kolem třiceti procent na provoz regionální železniční dopravy. Počítá s tím materiál o způsobu řešení organizace a financování regionální železniční dopravy po roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61a25c50l98a75v 67H75a96j50e93k 3316849459

A ještě jeden dotaz na mistra Sůru k soutěžím. Píšete jak je LE i RJ

 líto, že ministerstvo nenařídilo  soutěže na regionální vlakovou dopravu, ale v souvislosti s regionální dopravou kraje autobusové linky soutěží docela běžně (sám jste kdysi zmiňoval Liberecký a ústecká kraj) . Vy to určitě budete vědět, kolika těchto soutěží na regionální autobusovou dopravu se léta zavedený autobusový dopravce Studen Agency v minulosti zúčastnil??

+1/0
3.12.2015 9:13

V54a15c38l55a65v 15H78a59j14e22k 3366529529

Pane Sůro, myslel jsme si, že pro vyhlašování soutěží platí zákon o veřejných zakázkách, který jasně stanoví kdo, kdy a jak a jakou formou musí "soutežit". Nebo se pletu??

0/0
3.12.2015 8:59

J32a83n 60S49ů24r70a 4615393843812

Materiál je k dispozici zde, včetně tabulek, které se někomu nezdají:-)

http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/259-15-zpusob-reseni-organizace-a-financovani-regionalni-zeleznicni-dopravy-po-roce-2019-t-4-12-2015.aspx

0/0
2.12.2015 16:34

M51a64r96t98i60n 38Š89u27l19c 2427219190655

Dik za odkaz. Už chápu ta čísla, ale myslím si, že nad tím musel na MD opravdu někdo přemýšlet. Ten materiál vůbec nepočítá s tím, že by se mohl najít kraj, který by chtěl rozsah železniční dopravy na svém území zachovat a tudíž do něj dal víc peněz. Prostě se vezmou čísla z roku 2014 a stát ke každým 2 Kč z kraje přidá 1 Kč. To znamená, že tam, kde železniční doprava funguje budou mít méně peněz a dopravu omezovat. A tam, kde je železniční doprava omezenější, třeba proto, že "víc kolejí v kraji není", dostanou víc peněz, takže budou objednávat další vlaky, kterými možná nebude nikdo jezdit? Nikoho na MD nenapadl model, který by dal krajům 1/3 ze současné celkové ceny, resp. mohl by dát 35,3434 %, aby se to bylo stejné s tím co by dal stát při rozvojové variantě a kraje by dál platily stejně. Do železniční dopravy by šlo stejně peněz jako u rozvojové varianty, ale kraje, které byly dosud dotovány víc by si tolik nepohoršily a kraje, které byly dotovány méně by si tolik nepolepšily.

Na příkladu Karlovarského kraje - teď má 365 mil., má dostat 436 mil. (navýšení dopravy o 19 %) a dostal by 420 mil. (navýšení o 15 %) Pořád mnohem víc než teď.

Na příkladu Královéhradeckého kraje - teď má 631 mil., má dostat 552 mil. (omezení dopravy o 12,5 %) a dostal by 591 mil. (omezení o 6 %). To bude asi nepříjemné, ale dá se to přežít.

0/0
3.12.2015 0:17

M45a53r57t13i23n 56Š32u65l53c 2227889540165

Nějak se mi nezdají ty rozdíly mezi kraji. Možná se pletu, ale při pohledu na mapu bych řekl, že Královéhradecký kraj má víc než o polovinu hustší železniční síť než Karlovarský, takže poměr 152 mil. ku 120 mil. mi přijde divný. A navíc v Královéhradeckém kraji existuje taktová integrovaná veřejná doprava s páteřní železnicí a na ní navazující autobusovou dopravou. Karlovarském kraji si o nějakém taktu na železnici můžou nechat leda zdát. Jediné tratě, kde existuje takt jsou Cheb - Schirnding, ale to je dáno taktem DB a částečně Cheb - Mariánské Lázně, ale tam je to dáno prokladem státem objednávaných rychlíků. Takže vyjádření mluvčího MD: "Systém fakticky vedl k tomu, že kraje, které se o dopravní obslužnost více staraly, v konečném důsledku dostaly menší dotace. Předložený materiál by měl tuto nerovnost odstranit," mi přijde jako nepravdivé, alespoň z pohledu cestujícího.

+6/0
2.12.2015 13:33

O23l83d25ř29i55c14h 10J18a79n98e74č32e19k 8429196893221

ta čísla jsou dost zvláštní:

pokud KV dostával 74,6mio a bylo to 20,4%, tak celková cena je cca. 370mio a těch 120mio co mají dostat by bylo cca. 32%.

HK dostává 262mio a to je 41%, takže celková cena cca. 650mio a kdyby nyní dostali 152mio, bylo by to jen cca. 23%.

takže tady očividně především někdo neumí počítat 8-o

je otázka, jak se k výši těch současných příspěvků došlo. a co ministerstvo myslí tím "více se staraly" - jestli kvalitu sítě (což očividně myslíte Vy) anebo cenu, kterou za objednané služby platí (což asi myslí ministerstvo).

+1/0
2.12.2015 13:54

M27a65r41t97i35n 18Š80u81l68c 2937419400545

Dopravníobslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především doškol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, dozdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojeníkulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět,přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. (zákon 194/2010 Sb.)

Tam se o ceně za objednané služby nic neříká, tam se mluví o kvalitě sítě.

+3/0
2.12.2015 14:02

O47l49d44ř20i95c58h 94J88a20n89e17č18e65k 8539826793141

tak to pan mluvčí prostě špatně formuloval, no.

+1/0
2.12.2015 14:07

T23o23m74á40š 94K32r22a18i86n75a 7444470864198

"Soukromníci by rádi peníze navázali na povinnost tratě soutěžit, dodala Valentová z Leo Expres". Ano, já naprosto souhlasím. Mně se taky nelíbí, když z mých daní jsou placeny x-set tisícové platy a odměny na ředitelství ČD.

Ale z mých daní jsou placeny i všechny ty dotace na hromadnou dopravu, a to už nejsou staticíce, ale stamiliony.  A tak ano, soutěžme! Ale o celý balík! O celou dopravní obslužnost v daném kraji! Ne, že někdo si vypíchne ziskovou trať a o ten finančně nezajímavý zbytek se neuchází, "my vyděláme" a daňový poplatníku plať x-krát tolik. Ale prostě sakumpikum obslužnost dané lokality a je jedno, jakým způsobem. Ono mnohdy by i ta taxislužba byla levnější...

+1/−6
2.12.2015 13:30

M67a76r34t61i34n 86Š97u46l60c 2947329170755

V krajích vlastně nejsou ziskové a neziskové tratě. Právě systém objednávek dopravy ze strany krajů vede k tomu, že tratě by měly být ziskové, protože objednavatel dorovnává ztrátu. Takže když se to vezme kolem a kolem, na provozování objednané dopravy by se nemělo nechat prodělávat.

O to více podporuji soutěže, ať se ukáže, kdo má jaké náklady a za kolik je schopen jezdit...

+3/−1
2.12.2015 13:36

O34l89d68ř63i96c11h 63J79a28n65e23č51e26k 8329126183821

ještě dodám: nesoutěžit každou trať jednotlivě, ale v nějakém logickém celku má určitě smysl - viz třeba 'jizerskohorské železnice' - soutěžit celý kraj jako celek je nesmysl, cestující by byli nadšeni, kdyby cestou z Pardubic do HK museli v Opatovicích přesedat z 'pardubického' vlaku do 'hradeckého', stejně tak např. cestou z Pardubic do Kolína atd.

+6/0
2.12.2015 14:01

M60a51r32t79i48n 40Š40u90l57c 2927169760615

Tedy to, co se děje v horší podobě třeba na trati 190. Plzeňský kraj objednává dopravu na úseku Plzeň - Horažďovice předměstí. Jihočeský kraj na úseku Strakonice - České Budějovice. A zbytek (17 km) si můžete dojít pěšky.

+5/0
2.12.2015 14:10

O79l18d86ř56i86c28h 27J21a46n46e32č38e49k 8219206193181

že se přes hranici správního celku (kraje, spolkové země, ...) nedostanete regionálním vlakem resp. že ty vlaky z obou krajů na sebe nenavazují a rozumně můžete přejet jen dálkovým vlakem je ve světě celkem běžné. nicméně ve světě jsou hranice správních celků často tvořeny výraznými hraničními překážkami (hory, ...), spádovost na tu či onu stranu se tvořila po staletí a 'na druhou stranu' se opravdu tak moc nejezdí.

jenže české hranice krajů jsou umělé, často vedou rovinou a do práce či školy se běžně na druhou stranu jezdí - např. již zmíněné Kolín - Pardubice, Pardubice - HK anebo třeba Turnov - Mladá Boleslav. to je úplně padlé na hlavu, že regionální dopravu v okolí HK a PU objednávají dva různé subjekty a že tam není společný tarif. rozdělení 'couráků' na hranici kraje by byl samozřejmě úplný extrém.

+3/0
2.12.2015 15:44

R64o94m38a76n 43J80e83s94c85h58k38e 9728495187565

Nemyslím si, že nejsou rozdíly. Jsou tratě, kde jezdí vlaky narvané a tratě kde jede pár lidí.  Otázkou je, jaké jsou náklady ? Pořizovací cena nových souprav není malá. A měla by být rezerva. A ne jezdit nadoraz jak jezdil "Paštikář" a klekla mu souprava.

Ovšem systém krajů není dobrý. Vlaky na sebe špatně navazují. Ruší se čekárny, to je krok zpátky.

Na druhé straně jezdí dnes hodně spojů  - to mohu chválit.

0/0
3.12.2015 17:16

O13l65d84ř15i64c69h 44J83a89n71e23č15e10k 8519986293291

nejprv si o tom něco zjistěte, než začnete blábolit o 'jedné ziskové trati', když je řeč o 'dotované' objednávce základní obslužnosti

0/0
2.12.2015 13:57

T49o37m21á47š 84K45r37a12i61n11a 7694880484968

Vám se zdají slova "povinost tratě soutěžit" jako "dotovaná objednávka základní obslužnosti"? Nevím kdo čemu nerozumí, já reagoval na tato slova, ne na Vaše rozumování.

0/−1
2.12.2015 14:09

M37a74r35t82i35n 15Š54u47l29c 2217489150305

Počkejte, ale soutěžení ve veřejné dopravě je přece o té "dotované objednávce". Objednavatel řekne: "Chci, aby se jezdilo odsud tam, tolikrát denně, s takovou kapacitou," a dopravci soutěží o to, kdo z nich při splnění daných parametrů za to chce nejméně peněz.

+3/0
2.12.2015 14:14

O74l83d53ř86i38c18h 90J98a79n45e65č80e48k 8769616173431

soutěží se (resp. mělo by se soutěžit) kdo tu dotovanou objednávku dostane. nechápu, co je na tom nejasného.

0/0
2.12.2015 14:15

M24a10r33i26á76n 34J25o25s93e24f36í11k 1183981977788

Když se zdražovala nafta, zdražovalo se i jízdné. Teď je nafta o deset korun levnější, ale zpevňování není samozřejmě potřeba....

ČD jsou jedna velká díra na peníze. Tam kde jezdí i soukromí dopravci se zvedla kvalita služeb a snížila cena, tak proč v tom ne pokračovat.

+1/−1
2.12.2015 13:00

R25a61d27e18k 23J40a80n56a96t57a 9395696114852

Nedívejte se na to optikou motoristy, pro kterého jsou náklady na jízdu pouze cena nafty.

Dopravce ve veřejné dopravě musí nejen platit naftu, ale i veškeré náklady spojené s vozovým parkem, poplatky za použití kolejí, a v neposlední řadě také mzdy.

+5/−1
2.12.2015 13:09

J91i40ř84í 96K48o81c13u97r59e37k 6705444925648

Mno ale když zdražení oddůvodňuje jen a pouzecenou paliva, tak se není čemu divit, že na to pak lidi poukazují. Ano, vagony "ve stanici nelze" jsou na údržbu levnější než vagony s uzavřeným okruhem WC. Ale ať se nikdo nediví, že zdražení oddůvodněné jen a pouze cenou nafty se pak někomu nelíbí, když cena jízdného následně nereflektuje vývoj ceny nafty.

A jestli se nepletu, tak ČD kupují naftu korporátně, na roky dopředu a za pevně stanovenou částku s inflační doložkou.

+2/0
2.12.2015 13:13

M97i70r46o66s12l33a24v 43Z98i30k82m28u75n29d 6298942557248

ČD mají dlouhodobou smlouvu na dodávky nafty ... s fixní cenou ...

0/0
3.12.2015 7:41

O17l85d43ř70i33c12h 59J96a22n63e67č80e51k 8959866913971

"stát bude hlídat hospodárnost" - tak to je v oblasti objednávek železniční dopravy docela vtip.

a jak proboha to, zda na dané trati jede aspoň šest párů vlaků denně souvisí s hospodárností? objednat dva páry ráno a tři odpoledne přeci může být mnohem hospodárnější než 9 párů vlaků v pevném dvouhodinovém taktu, z nichž bude smysluplně obsazeno právě jen těch pět 8-o

+3/−4
2.12.2015 12:39

N85i92k12o98l62a23j 58M40a64l23í29k 5164823770631

Jenže ono je to veřejná služba - co když se vám pokazí auto a budete potřebovat jet v čas, kdy to jinak jezdí prázdné? Dle mého názoru vlaky jezdí ve veřejném závazku - a tak mají jezdit pořád (ve smyslu pravidelně). Nikdo nikdy neví, kdy je bude potřebovat. Ať už člověk má auto, nebo zvláště ti, co ho prostě nemají.

+4/0
2.12.2015 13:10

O80l56d37ř17i30c36h 47J43a16n15e21č60e74k 8289776863411

proč mají vlaky jezdit v taktu po celý den, když autobusy (taktéž ve veřejném závazku) jezdí jen ve špičkách pracovních dní?

já neříkám, že takt a celodenní provoz jsou špatné, ale nechápu, proč by vynechané spoje v sedle nebo pozdě večer (kdy místo nich může jet levnější autobus) měly znamenat nehospodárnost.

sorry ale veřejná doprava nemá jezdit 'nonstop' prostě proto, že se někomu může porouchat auto - ta má jezdit tehdy, když se očekává signifikantní poptávka. když někam potřebuju jet už ve 4 ráno a nenastartuju auto a první vlak jede až v 6, tak mám taky smůlu.

+1/−1
2.12.2015 13:33

M82a30r42t12i52n 25Š53u72l84c 2397689870405

Pokud máte přinutit cestující, aby z aut přesedli do veřejné dopravy, musíte jim nabídnout takové služby, aby to udělali. Když pojede vlak/autobus 2x ráno a 2x odpoledne a mezi tím dopoledne v pondělí, středu a pátek a o víkendu vůbec, tak tím pojedou jenom ti, kterým nic jiného nezbývá. Pokud se to mají lidé naučit, musíte jim dát takt alespoň co 2 hodiny v sedle a hodinu a méně ve špičce. Potom je šance. Některé kraje už to pochopily, jezdí v taktu s garantovanými přestupy a vlaky/autobusy jsou obsazené třeba z 50 %, kde je nízká poptávka, jede minibus. Tam, kde se jezdí "jak se zrovna podaří" jezdí 1-2 lidé. Protože, když už někam pojedete, chcete se třeba také vrátit. A když vám to veřejná doprava nenabídne, tak raději pojedete svým autem nebo se s někým dohodnete...

+8/0
2.12.2015 13:43

O89l38d84ř13i98c94h 67J79a71n70e48č58e95k 8929516623821

ještě jednou: proč podle Vás (stejně jako podle ministerstva) to, když vlak nejede celodenně a tudíž nejede tolik spojů, nutně znamená nehospodárnost?

zbytek no comment, to je úplně jiné téma, než na co se ptám.

0/−1
2.12.2015 14:05

M22a85r36t87i32n 62Š45u61l38c 2417829440455

Jde o to, jak hodnotíte hospodárnost, resp. nehospodárnost?

Když si spočítáte náklady na vozokilometr, tak při celodenní taktové dopravě budou asi nižší než při několika spojích ráno a několika večer.

Když budete posuzovat finance za celý den, potom bude taktová doprava dražší než pár spojů ráno a odpoledne. Ale tam je nejlevnější nulový provoz.

Když nejezdí nic, nic to nestojí, ale nezajistíte dopravní obslužnost.

+3/0
2.12.2015 14:20

O96l78d55ř75i24c81h 74J71a29n82e28č61e21k 8589936523561

hospodárnost 'základní dopravní obslužnosti' se podle mě hodnotí celkem jednoduše: absolutním objemem peněz, který je na požadovaný objem dopravy nutno vynaložit. pokud budete jezdit opravdu nonstop, tj. i ve 2 ráno, tak dosáhnete ještě nižších nákladů na vozokilometr (souprava ujede více kilometrů a její účetní odpisy, které se neřídí kilometry, ale časem - % z ceny ročně - se tak více rozloží), ale hospodárné to určitě nebude.

pokud je intenzita dopravy tak nízká, že se okrajové spoje vyplatí nahradit autobusem, tak to prostě je hospodárnější. teď neříkám nic o tom, že nejspíš taky méně pohodlné a spolehlivé a tudíž to část potenciálních cestujících může od cestování hromadnou dopravou odradit.

když jsem četl o těch minimálně šesti spojích denně, napadla mě trať 063 - podívejte se na její jízdní řád. ta projíždí oblastí, kde dopravu zajišťují hlavně autobusy, myslím, že nějaký čas stála úplně. teď tam kraj objednává tři páry spojů v nejvytíženější časy pracovních dní. pokud by tam byl zaveden takt přes celý den, bylo by to hospodárnější? těžko. teď asi ministerstvo kraji nařídí objednávku zrušit. proč? bude lepší, když místo toho jednoho motoráčku bez průvodčího pojede několik autobusů?

0/0
2.12.2015 15:59

J31i11ř20í 12E27r81b61e51n 1673744496517

No, toho mašinfíru i vlakvedoucího musíte platit ať už je na trati nebo na služebně, leasingové splátky za soupravu taky platíte bez ohledu na to, zda mašina jede nebo ne... A vynecháním byť jen jediného taktu už začínáte dost nabourávat systém převozu souprav mezi nácestnými stanicemi (na co mi je souprava dvě hodiny chladnoucí v Chlumci, když ji teď potřebuju ve Staré Pace, kam mohla dojet i třeba jen s osmi pasažéry?).

0/0
3.12.2015 21:51

J70i62ř84í 44J35o73z69a 3138293780681

Timto prikladem jste mi pripomel soucasny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji do vetsiny obci. 2 spoje rano, 2 odpoledne a jeden okolo poledne. O vikendu nejede nic. Timto bych chtel podekovat spolecnosti JIKORD (Jihocesky koordinator dopravy) a Krajskemu uradu Jihoceskeho kraje za priserny stav verejne dopravy v Jihoceskem kraji. To co jste za tech par vykonali nema v zadnem kraji obdoby. (Pro rejpaly: podekovani je mysleno v ironickem tonu).

0/0
2.12.2015 20:52

M86i20r92o13s17l35a21v 13Z50i18k80m20u80n34d 6428792957938

A nevadí vám, že MHD jezdí taky celý den taky v taktu ...

Zajímavé, že v Německu a Švýcarsku jezdí vlaky v taktu celý den, ve špičkách jsou ještě zahušťovány, takže se tam jezdí třeba po 15 minutách a železniční správy posílají do světa informace o tom, o  kolik se zvedly přepravní výkony v důsledku zavedení taktové dopravy a protože "jednou" jednopodlažní vozidla přestanou stačit, tak se musí objednat dvoupodlažní vozidla s vyšší kapacitou nebo takt znova zahustit a případně upravit infrastrukturu, aby se na ní vešlo více vlaků ..

+4/0
2.12.2015 18:25

N33i56k16o34l29a57j 29M43a26l84í84k 5334493360511

Jo, jinak, že stát bude hlídat hospodárnost - no ano, to je vtip :D ...

+1/0
2.12.2015 13:11

J41i32ř90í 33K77o53c25u56r71e97k 6425884525138

Na pevný dvouhodinový takt potřebujete na dané trati x vlaků a x lidí.

Když ale budete chtít "otočit" tři páry odpoledne tak budete potřebovat kolik vlaků a kolik lidí? Zřejmě asi víc, když budete jezdit 2x často ale stejné vlako/kilometry za hodinu. Přitom vlaky i lidé budou přes den stát kdesi.

Příklad: Motorák jede co hodinu. Tam jede 20 minut, zpátky 20 minut. Co ušetříme tím, když motorák nebude jezdit po hodině, ale ráno po půlhodině a odpoledne taky? Neušetříme nic. Ráno i odpoledne budou muset jezdit motoráky dva, aby to vyjezdily.

Pokud ovšem někde jezdí motoráček po dvou hodinách a má jízdní dobu těch 20 minut, tak je na zvážení, zda neobjednat autobus po hodině. Vím, vláčkaři by mě za to "ukamenovali" šroubovkama.

+2/−1
2.12.2015 13:21

O20l91d93ř72i19c95h 32J62a62n90e44č83e73k 8199356283271

ale to já vím že největší část nákladů na provoz kolejových vozidel jsou odpisy a mít v depu další soupravu jen proto, aby udělala jednu obrátku denně je krajně neefektivní.

proč bych měl na 'jen tři páry spojů odpoledne' automaticky potřebovat více vozidel a personálu než na celodenní taktový provoz?

jednoduchý příklad:

a) provoz ve dvouhodinovém taktu od 4:00 do 22:00 (=10 párů spojů)

b) pouze 5 spojů v 6:00, 8:00, 14:00, 16:00 a 18:00 - místo ostatních jede autobus, který dopravce ve špičkách využije na jiných linkách do obcí, kam nevedou koleje.

je očividné, že b) není méně hospodárné, než a) - souprav a personálu více nepotřebuju, může to být dokonce levnější, pokud nebudu bazírovat na odjezdech přesně ve 14:00, 16:00 a 18:00 a časy uzpůsobím tomu, abych vystačil s méně soupravami.

0/0
2.12.2015 13:45

M67a54r67t48i11n 51Š55u27l49c 2177989440355

Jenže i na 5 spojů denně potřebujete 2 posádky, musíte ty lidi zaplatit i když budou sedět někde v depu, protože jen těžko vám někdo bude chodit pravidelně do práce od 5 do 9 a od 13 do 19. Potřebujete tedy stejně lidí, pomaleji se vám bude dopravní prostředek odepisovat, takže jediná úspora bude v PHM.

A navíc nenaučíte lidi jezdit veřejnou dopravou, protože jim nenabídnete adekvátní služby. Totéž, když začnete hýbat s odjezdy.

Veřejná regionální doprava a městská hromadná doprava jsou prostě druhy dopravy, kde nikdo nic lepšího než takt ještě nevymyslel. Liší se jen intervalem. Tam, kde v MHD je 5 minut a 200 míst, je v regionu např. 30 minut a 50 míst.

Stojí to sice peníze, ale přijde mi, že jsou to dobře vynaložené peníze, když se to povede.

+4/0
2.12.2015 13:58

O85l68d75ř39i15c92h 90J60a40n40e28č78e69k 8989886933781

pokud je jízdní doba 2 hodiny a odjezd z konečných vždy v celou sudou, tak na 2-hodinový takt potřebujete 4 soupravy (2 hodiny jízda jedním směrem, 2 hodiny čekání na konečné, 2 hodiny jízda zpět, 2 hodiny čekání). na těch 5 spojů by stačily 3 soupravy a pokud odpoledne pojedou např. ve 13:30, 16:00 a 18:30, tak dokonce jenom 2.

o tom, že má přesto smysl zaplatit o něco více (O NĚCO VÍCE!!) a provozovat to celodenně celotýdně v taktu, se nepřu. Vy tady diskutujete o všem možném, jen ne o tom, na co se ptám: jak ministerstvo přišlo na to, že menší počet spojů automaticky znamená nehospodárnost.

0/0
2.12.2015 14:12

M16a30r52t80i74n 44Š84u64l18c 2507479550685

V tom se s Vámi nepřu, já jsem nereagoval na Váš původní příspěvek, ale už na reakce.

Takže zpátky k podstatě. Ministerstvo na to asi nepřišlo, když krajům s menším počtem spojů (Karlovarský) chce přidávat a krajům s větším počtem spojů a taktem (Královéhradecký) ubírat.

Tedy jinými slovy, vypadá to, že ministerstvo se rozhodlo, že chce dát všem stejně a teď hledá zdůvodnění jak to udělat a přitom si protiřečí.

0/0
2.12.2015 14:26
Foto

T87o32m27á36š 14D75v17o44ř13á42k 7375656367231

Chybí mi komentář "křiklouna" Jančury a

je mi divné že to sním nikdo nediskutoval.

Přeci jenom všude byl, všechno zná:-)

+6/−3
2.12.2015 12:16

J48a68n 41S51ů66r33a 4705113773912

Zkuste mu napsat nebo zavolat. telefon na něj je veřejně dostupný:)

+6/−1
2.12.2015 12:18
Foto

T54o21m33á90š 74D95v51o52ř15á71k 7525956617421

Jsem hloupý, to mě nenapadloR^

+3/0
2.12.2015 12:20

R94o22m85a43n 12J87e24s24c47h31k45e 9948765977795

Bydlí v Bilovicích nad Svitavou ve vilce blízko Sokolovny.

0/0
3.12.2015 17:23

V32a96c85l53a34v 81H92a51j26e69k 3166899849

Jste přehlédl. Jak Leoš tak Radim se v článku samozřejmě objevují. A jsou rozlítostněni nad tím, že ministerstvo nanařídilo krajům soutěžit dopravce. Takové malé mikulášské PR.

0/0
3.12.2015 9:07

V60i64k70t52o17r 98N56á54r46o36ž97n89ý 3769392738

Já bych jim dal peníze na zajištění dopravní obslužnosti ...ať si ty kraje zajistí obslužnost , jak uznají za vhodné. Pokud by si něco z balíku ušetřily , mohly by to využít na jiné výdaje.

+1/0
2.12.2015 12:12

J74o65s51e36f 60D11o69u69d73e94r97a 5394630826607

V tom případě by nastal "masakr lokálek":-/

+3/0
2.12.2015 12:19

V91i86k76t51o35r 84N69á87r63o57ž51n29ý 3499692898

Kraje by si dle mého názoru měli určit , co je pro ně nejlepší.

Stát by jim toto neměl určovat. A pokud by někde neobjednal vlaky a převedl cestující do autobusů...zase by se to projevilo ve zničených silnicích , které u silnic II+III třídy by musel platit.

0/−1
2.12.2015 12:22

P86e46t22r 77N88e14c11h79a47n54i83c75k61ý 7123906478750

Stát to musí trochu ohraničit, protože na krajích je těch vyžírků taky dost

+4/−1
2.12.2015 12:25

V90i51k62t91o51r 11N46á96r14o77ž86n78ý 3189812308

Na státních úřadech vyžírkové nejsou ? Já jsem pro decentraliaci...apropo..kraji tady máš peníze a utrať je jak uznáš za vhodné. Ale musíš zajistit tyto činnosti...

0/0
2.12.2015 13:58

P98e83t18r 61N27e84c92h55a90n17i39c95k51ý 7193176848720

Jistě, že jsou, ale ti nemají nad těmito penězi moc. Proto musí někdo určit nějaká pravidla pro ty peníze, aby aspoň ti nižší vyžírkové to měli složitější

+2/0
2.12.2015 13:59

J20a75k38u96b 17V96a44l44e75š 8800846367233

Takový Vejprty úplně nadšeně přijali autobusovou dopravu. Napadá sníh a jediné co projede je vlak.

+6/−1
2.12.2015 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.