Diskuze

Stát sjednotí dotace na lokálky. Některým krajům hrozí škrty

Kraje získají jistotu, že až do roku 2034 jim bude ministerstvo dopravy přispívat kolem třiceti procent na provoz regionální železniční dopravy. Počítá s tím materiál o způsobu řešení organizace a financování regionální železniční dopravy po roce 2019.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A ještě jeden dotaz na mistra Sůru k soutěžím. Píšete jak je LE i RJ

 líto, že ministerstvo nenařídilo  soutěže na regionální vlakovou dopravu, ale v souvislosti s regionální dopravou kraje autobusové linky soutěží docela běžně (sám jste kdysi zmiňoval Liberecký a ústecká kraj) . Vy to určitě budete vědět, kolika těchto soutěží na regionální autobusovou dopravu se léta zavedený autobusový dopravce Studen Agency v minulosti zúčastnil??

1 0
možnosti

Pane Sůro, myslel jsme si, že pro vyhlašování soutěží platí zákon o veřejných zakázkách, který jasně stanoví kdo, kdy a jak a jakou formou musí "soutežit". Nebo se pletu??

0 0
možnosti

Dik za odkaz. Už chápu ta čísla, ale myslím si, že nad tím musel na MD opravdu někdo přemýšlet. Ten materiál vůbec nepočítá s tím, že by se mohl najít kraj, který by chtěl rozsah železniční dopravy na svém území zachovat a tudíž do něj dal víc peněz. Prostě se vezmou čísla z roku 2014 a stát ke každým 2 Kč z kraje přidá 1 Kč. To znamená, že tam, kde železniční doprava funguje budou mít méně peněz a dopravu omezovat. A tam, kde je železniční doprava omezenější, třeba proto, že "víc kolejí v kraji není", dostanou víc peněz, takže budou objednávat další vlaky, kterými možná nebude nikdo jezdit? Nikoho na MD nenapadl model, který by dal krajům 1/3 ze současné celkové ceny, resp. mohl by dát 35,3434 %, aby se to bylo stejné s tím co by dal stát při rozvojové variantě a kraje by dál platily stejně. Do železniční dopravy by šlo stejně peněz jako u rozvojové varianty, ale kraje, které byly dosud dotovány víc by si tolik nepohoršily a kraje, které byly dotovány méně by si tolik nepolepšily.

Na příkladu Karlovarského kraje - teď má 365 mil., má dostat 436 mil. (navýšení dopravy o 19 %) a dostal by 420 mil. (navýšení o 15 %) Pořád mnohem víc než teď.

Na příkladu Královéhradeckého kraje - teď má 631 mil., má dostat 552 mil. (omezení dopravy o 12,5 %) a dostal by 591 mil. (omezení o 6 %). To bude asi nepříjemné, ale dá se to přežít.

0 0
možnosti

M59a77r78t10i66n 68Š29u45l18c

2. 12. 2015 13:33

Nějak se mi nezdají ty rozdíly mezi kraji. Možná se pletu, ale při pohledu na mapu bych řekl, že Královéhradecký kraj má víc než o polovinu hustší železniční síť než Karlovarský, takže poměr 152 mil. ku 120 mil. mi přijde divný. A navíc v Královéhradeckém kraji existuje taktová integrovaná veřejná doprava s páteřní železnicí a na ní navazující autobusovou dopravou. Karlovarském kraji si o nějakém taktu na železnici můžou nechat leda zdát. Jediné tratě, kde existuje takt jsou Cheb - Schirnding, ale to je dáno taktem DB a částečně Cheb - Mariánské Lázně, ale tam je to dáno prokladem státem objednávaných rychlíků. Takže vyjádření mluvčího MD: "Systém fakticky vedl k tomu, že kraje, které se o dopravní obslužnost více staraly, v konečném důsledku dostaly menší dotace. Předložený materiál by měl tuto nerovnost odstranit," mi přijde jako nepravdivé, alespoň z pohledu cestujícího.

6 0
možnosti

ta čísla jsou dost zvláštní:

pokud KV dostával 74,6mio a bylo to 20,4%, tak celková cena je cca. 370mio a těch 120mio co mají dostat by bylo cca. 32%.

HK dostává 262mio a to je 41%, takže celková cena cca. 650mio a kdyby nyní dostali 152mio, bylo by to jen cca. 23%.

takže tady očividně především někdo neumí počítat 8-o

je otázka, jak se k výši těch současných příspěvků došlo. a co ministerstvo myslí tím "více se staraly" - jestli kvalitu sítě (což očividně myslíte Vy) anebo cenu, kterou za objednané služby platí (což asi myslí ministerstvo).

1 0
možnosti

"Soukromníci by rádi peníze navázali na povinnost tratě soutěžit, dodala Valentová z Leo Expres". Ano, já naprosto souhlasím. Mně se taky nelíbí, když z mých daní jsou placeny x-set tisícové platy a odměny na ředitelství ČD.

Ale z mých daní jsou placeny i všechny ty dotace na hromadnou dopravu, a to už nejsou staticíce, ale stamiliony.  A tak ano, soutěžme! Ale o celý balík! O celou dopravní obslužnost v daném kraji! Ne, že někdo si vypíchne ziskovou trať a o ten finančně nezajímavý zbytek se neuchází, "my vyděláme" a daňový poplatníku plať x-krát tolik. Ale prostě sakumpikum obslužnost dané lokality a je jedno, jakým způsobem. Ono mnohdy by i ta taxislužba byla levnější...

1 6
možnosti

M80a41r42t79i37n 23Š76u25l83c

2. 12. 2015 13:36

V krajích vlastně nejsou ziskové a neziskové tratě. Právě systém objednávek dopravy ze strany krajů vede k tomu, že tratě by měly být ziskové, protože objednavatel dorovnává ztrátu. Takže když se to vezme kolem a kolem, na provozování objednané dopravy by se nemělo nechat prodělávat.

O to více podporuji soutěže, ať se ukáže, kdo má jaké náklady a za kolik je schopen jezdit...

3 1
možnosti

Když se zdražovala nafta, zdražovalo se i jízdné. Teď je nafta o deset korun levnější, ale zpevňování není samozřejmě potřeba....

ČD jsou jedna velká díra na peníze. Tam kde jezdí i soukromí dopravci se zvedla kvalita služeb a snížila cena, tak proč v tom ne pokračovat.

1 1
možnosti

Nedívejte se na to optikou motoristy, pro kterého jsou náklady na jízdu pouze cena nafty.

Dopravce ve veřejné dopravě musí nejen platit naftu, ale i veškeré náklady spojené s vozovým parkem, poplatky za použití kolejí, a v neposlední řadě také mzdy.

5 1
možnosti

"stát bude hlídat hospodárnost" - tak to je v oblasti objednávek železniční dopravy docela vtip.

a jak proboha to, zda na dané trati jede aspoň šest párů vlaků denně souvisí s hospodárností? objednat dva páry ráno a tři odpoledne přeci může být mnohem hospodárnější než 9 párů vlaků v pevném dvouhodinovém taktu, z nichž bude smysluplně obsazeno právě jen těch pět 8-o

3 4
možnosti

Jenže ono je to veřejná služba - co když se vám pokazí auto a budete potřebovat jet v čas, kdy to jinak jezdí prázdné? Dle mého názoru vlaky jezdí ve veřejném závazku - a tak mají jezdit pořád (ve smyslu pravidelně). Nikdo nikdy neví, kdy je bude potřebovat. Ať už člověk má auto, nebo zvláště ti, co ho prostě nemají.

4 0
možnosti

Chybí mi komentář "křiklouna" Jančury a

je mi divné že to sním nikdo nediskutoval.

Přeci jenom všude byl, všechno zná:-)

6 3
možnosti

J68a51n 88S29ů56r51a

2. 12. 2015 12:18

Zkuste mu napsat nebo zavolat. telefon na něj je veřejně dostupný:)

6 1
možnosti

Já bych jim dal peníze na zajištění dopravní obslužnosti ...ať si ty kraje zajistí obslužnost , jak uznají za vhodné. Pokud by si něco z balíku ušetřily , mohly by to využít na jiné výdaje.

1 0
možnosti

V tom případě by nastal "masakr lokálek":-/

3 0
možnosti