Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavby dálnic jsou ohroženy. Nemají posudky dopadu na životní prostředí

Česko letos přijalo nový zákon, který změnil pravidla u vydávání posudků vlivů staveb na životní prostředí. Kvůli dokumentu EIA, který je nově v souladu s evropskými směrnicemi, jsou nyní ohroženy velké dopravní stavby. Evropská komise totiž posudky vypracované podle starého zákona i přes snahy státu nechce uznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a15r55t25i70n 49K39o81u87š75a 6125914614

Pojďme se raději zamyslet jak přibrzdit nárůst moci (dříve rudých) zelených fanatiků a to Českých i evropských. Často jsou to nezvolení aktivisté.

Jsou to lidé co nic neprodukují a žijí z daní produktivní sféry.

Za odměnu produktivním lidem komplikují a prodražují život.

O přírodu tady většinou vůbec nejde, hlavně o moc a byznys.

Stačí se podívat na jejich argumentaci, téměř nikdy neobsahuje konkrétní údaje, protože o nich by se mohla vést diskuse.

0/0
3.2.2016 12:33

L58u46d58ě22k 61M48u62s31e21l28í89k 3246299

Brouk a babka zase vyhrávají nad lží a nenávistí

0/0
4.12.2015 6:29

P34a47t15r12i94k 21K66o20u25b38a 3592232820235

Ekoteror pokracuje RvEURv;-O

+2/−1
3.12.2015 21:42

J51i44ř96í 44K65o35c78u58r82e72k 6845104425198

Ještě, že Karel IV tohle řešit nemusel. Jinak by ten most museli dostavět Jagelonci

+3/0
3.12.2015 13:39

F53r13a52n33t13i51š58e25k 61N62o38v95á89k 6651465796481

Inu když se do naší země nechá kecat kdejaký cizinec, tak to funguje ještě hůř než kdysi.

+1/−2
3.12.2015 11:48

J95o33s88e48f 48T97r75ö54g26l 8839672216356

Právě, že to podle EU funguje v tomto případě lépe. Posudek EIA má dva účely - posoudit vliv stavby na ŽP a doporučit změny, které by negativní vlivy zmírnily. Řada posudků EIA podle nejstaršího zákona (včetně dopravních staveb) se dělala v podstatě jen na oko, aby se EU nažrala (za komunistů EIA nebyla) a stavba zůstala pokud možno stejná a projekt se neměnil (práce pro ŘSD apod.). I díky tomu se řada staveb zasekla a sekají se doteď. EU tuto praxi kritizovala už dávno, teď sklízíme jen plody vládní nečinnosti.

+2/0
3.12.2015 14:03

J53a22k48u81b 19K81o28s 3156202400884

Á, pán bude ekolog-aktivista :-)

+1/−2
3.12.2015 14:35

J47o92s47e29f 13T71r50ö61g92l 8179472306936

Pán dělá odborně v oblasti ŽP, aktivista není. Detaily si můžete vygooglit :-)

+3/0
3.12.2015 14:38

P22e29t23r 14H84o15r74á14k 1979773939264

Pán je odborník? Výborně, tak se zeptám. Co se rozumí stavbami s ukončenými povolovacími řízeními. Taková stavba D1 přerov - lipník má stavební povolení už dávno a už se staví. Původně se snad mluvilo o stavbách, které dosud nemají stavební povolení. Jinak tu EIU považuji za zbytečnou u staveb, které se staví, stejně se to bude stavět dál, jen se to zdrží zbytečně o několik roků, což mne úplně vytáčí. Rv

0/0
3.12.2015 15:00

J70o46s52e97f 96T38r24ö15g82l 8379182186376

Na legislativu staveb ale odborník nejsem, moje specializace je environmentální mikrobiologie a biotechnologie :-). O stavby, EIU atd. se zajímá, spíše ze zájmu. Dotaz by měl směřovat spíše na nějakého právníka.

Tzv. "coherence stamp" zavedený novelou by měl prokázat, že nedošlo ke změně parametrů podstatných pro souhlasné stanovisko o vlivu na ŽP mezi procesem EIA a povolovacím řízením. Chápu to tak, že na už povolené (potažmo rozestavěné) stavby se vztahovat ani nemůže. Navíc dělat nový posudek EIA na rozestavěnou stavbu je v principu ptákovina, protože případná teoretická likvidace rozestavěné stavby představuje další dost zásadní zásah do ŽP a obnova původních ekosystémů je obvykle obtížná popř. nemožná.

0/0
3.12.2015 18:11

P61e78t63r 63N48o84v91o28t41n43y 1881870161

Pošlete do Brusele pár kamionů toaletaku, když si na ty papiry tak potrpí.

0/−5
3.12.2015 9:10

J84o96s36e14f 42T27r43ö31g35l 8779332896566

Hlavní problém je v tom, že posudky EIA podle staršího zákona z roku 1992 se obvykle nedělaly objektivně, ale účelově. Když hodnotitel nešel investorovi na ruku, práci příště nedostal a v některých případech byly dokonce zadávány posudky nové u "vhodnějších" hodnotitelů (viz např. jezy na Labi). Upozorňovala na to řada lidí, upozorňovala na to EU už nejméně 10 let, nicméně se u nás nic neudělalo a teď pláčeme nad rozlitým mlékem.

+11/0
3.12.2015 9:01

V63á49c32l65a97v 24P39o75u76s95t46k51a 3290231392

A teď se budou dělat objektivně?

+1/0
3.12.2015 9:23

P76e84t54r 34N65o63v49o35t97n97y 1401800141

Cim vic papiru, tim vetsi objektivita. Podle EU.

+3/0
3.12.2015 9:31

J94o44s44e41f 38T70r61ö11g71l 8779932656326

To už se dělají po změně zákona někdy po roce 2000. Podle prvního zákona se např. nemusely porovnávat varianty a hlavně posudek nebyl veřejný, max. k nahlédnutí na příslušném úřadě (michodem posudek k D8 se dokonce ztratil!). Dnes jsou všechny posudky na webu MŽP, takže zjevné manipulace se dají odhalit daleko lépe. Je k nim i vypořádání připomínek atd. Proces je daleko transparentnější. Stejně tak jde těžko zadat nový posudek místo nehodícího se, když ten starý na webu visí, to je příliš do očí bijící.

+1/0
3.12.2015 13:57

L18u70c66i59a36n 45P79a90p12a21z47i56a15n 5124397821685

Místo hloupého hádání s EU by Česko konečně mělo konat a dávno zahájit kroky tak, abychom vše plnili jak se má. Místo toho pořád hledáme jakési slepé kličky, které vedou jen do pekla. To, že musíme zavést naše zákony v tomto do souladu s právem v EU se vědělo jistě hodně let, proč je tedy nyní takové překvapení? Proč se dávno neděli atesty EIA podle požadavků EU? Čekalo se na zázrak? Inu, Čechystán, dobře, že budeme potrestáni za naši hloupost! V tomto případě jsem na straně EU, když to zvládne i Rumunsko či Bulharsko, pak není omluvitelné, že my jsme takto hloupí a naivní.

+10/−2
3.12.2015 8:41

P25e71t25r 41Č44a94d91a 6516171830812

Váš příspěvek je naprosto odtržený od reality, náte vůbec ponění o tom jak fungují procesy a jednání s orgány EU, a co se vlastně v minuosti stalo, a proč to vedlo k této situaci.

0/−7
3.12.2015 8:51

P11a15v33e52l 61J87a69n83í13k 9899362726

Protože čeští zákonodárci jsou papežtějští než papež :-(

+6/0
3.12.2015 9:04

V30i76l58é64m 53B39a26r33á14k 4946697489206

Jsme odsouzeni k zániku. Místo abychom stavěli, tak se budeme sr...s papíry,, místo bombardování se v německém parlamentu hádají, zda je to právně přípustné...

+7/0
3.12.2015 8:27

Z95u16z45a54n35a 25J40ů53z37o83v28á 7399455504817

Neříkal Ťok, že příští vánoce pojedeme po D8 do Drážďan na nákupy?

+1/0
3.12.2015 8:18

J58o76s93e98f 41N68o35v14á71k 6733240912529

proč bychom tam měli z Brna jezdit?

0/−1
3.12.2015 8:34

R39a52d83e80k 28N57o91v49a58k 9864963549810

na ramadán? ;-)

+1/−1
3.12.2015 11:11

P47e15t45r 15Č36a68d20a 6866861630232

Nedávno byl novelizován zákon (EIA) podla požadavků EU (aby se tzv. mohlo čerpat), výsledkem je paskvil, který umožňuje v daleko větší míře zastavit jakýkoliv projekt, takže lze očekávat daleko více problémů než v minulosti.

Na "tvorbě" tohoto díla se podílely i nevládní "zelené" instituce (tedy další nevolené instituce), a společně s orgány EU tak dosáhly "úspěchu". Toto je jeden z příkladů rozvinuté EU (socialistické) demokracie.

+6/−5
3.12.2015 8:01

M20a70r25e96k 73J76a29n 2303522654382

Kdo to spatlal EU nebo raději my? Obávám se že EU je v tom nyní nevině když v jiných státech EU už dle vás "paskvil" platí více jak deset let a dálnice se staví na rozdíl od Česka o sto šest. Docela dobrý příklad ve výstavbě dálnic je Německo, nebo že by tam to dělali blbě na rozdíl od nás , kde vše funguje ?;-)

+7/0
3.12.2015 8:16

P44e41t87r 86Č61a68d62a 6116831540492

Německo má jiné postavení v rámci EU, takže není "buzerováno". Zákon byl v podstatě vnucený, jakákoliv česká vláda, pravicová, levicová, jiná, by sama o sobě nikdy takový nesmysl neschválila.

+1/−6
3.12.2015 8:22

M54a71r80e32k 34J67a77n 2863262704412

To jsou keci. Ještě že je ta EU alespoň naší neschopnost máme na koho svést. V tom jme přeborníci Německo je od EK stejně buzerováno jako Česko jenom ,že se tady o tom nepíše. Stačí si občas přečíst Welt. Copak ta EIA to prdt proti tomu, že naše skvělá vláda a bezchybní politici nepřistoupili na mezinárodní EU průkaz pro naše invalidy. Po cestách v EU by jim mezinárodní průkaz přinesl spousty výhod. Takhle je to jen o to co to je ta kartička.

+5/−2
3.12.2015 8:30

J95i93r64k43a 81N77o43v88á32k 6762615265619

Tak to pro mě je prd kartička pro invalidy a radši bych dálnice.

0/0
3.12.2015 8:40

L79u76k90á37š 31Š10m35a93h59e19l 2867704562284

A já bych radši železnice, jako mají v západní Evropě (tedy 160 km/h na regionálních tratích a min. 230 km/h na dálkových). Každý chce holt něco jiného, no...

+1/0
3.12.2015 8:59

M15a48r97t28i96n 59F57r25i27č 4542641748

Was ist das P.R.D.T. ? ;-)

+1/0
3.12.2015 9:24

J97o66s12e75f 16T64r48ö13g69l 8179152976206

Dobrým příkladem může být hlavně Polsko, tam se staví nejrychleji v EU.

+1/0
3.12.2015 9:03

L34i42b19o95r 67M69o82u72č90k71a 1428137715232

z EU cerpani skonci, nebojte

0/0
3.12.2015 8:17

M28a43r81e26k 43J22a14n 2553702294612

Ano a dálnice a další stavby v Česku taky.

0/0
3.12.2015 8:32

M51a83r93c50e63l 65B45i37l21č90í60k 1461890833441

Frydek je klasicka ukazka. Vsichni vi ze neni normalni ab centrem obce projelo 100ticic aut a nemelo to zadny negativni vliv, zaroven ale obchvat mozna nepide udelat bez vykopani zajimavych odrid petrklicu a jesterek a tudiz radsi at cesta centrem skodi lidem.

+4/−1
3.12.2015 7:17

P67a16v38e83l 39J84a43n32í45k 9409552886

to si nemyslím. Nikdo nechce zrušit obchvat, ale je třeba přemýšlet šířeji a hledat kompromisy.

+2/0
3.12.2015 8:13

A71d26a93m 90F30i15s50e96r 9493317314

Věřte, že se najdou jistí "lidé", kteří ten obchvat nechtějí.

0/0
3.12.2015 8:16

P77a91v49e15l 77J90a31n89í64k 9959312296

To se najdou vždy a všude. :-( Stejně tak se najdou "jistí" lidé, kteří jej chtějí za každou cenu, právě tam :-(

+2/0
3.12.2015 8:26

P20a12v22e32l 66B54e19ň16a 8406303146

A taky jsou lidé kteří obchvat moc chtějí, protože si dříve skoupili pozemky tam kde obchvat měl jít a chtějí se na tom pěkně namazat. A jiní lidé nechtějí, aby se tito politici namazali. Obchvat F-M je zapeklitá situace nejen kvůli petrklíčům a žabičkám.

0/0
3.12.2015 11:47

J80i32ř29í 43K52o98c63u38r27e19k 6875624185778

Jo, třeba takový kompromis - tahač pojede po obchvatu a návěs přes centrum, tím pádem nebudou zplodiny ve městě, ale na obchvatu. :-P

Musíme být přece ekologičtí a ikdyby měly kamiony deset roků popojíždět přes město, tak je třeba bojovat za snížení emisí z dorpavy. Viz obchvat Plzně.

A bacha na chřástala investičního, pardon, polního. Žije téměř po celé čr, takže existence tohoto druhu může být ohrožena libovolnou stavbou. Kromě OZE elektráren, ty jsou dost zelené nato, aby se se stavěly i v CHKO. Orel sklaní si bude muset poradit.

+1/0
3.12.2015 13:31

P65a40v94e34l 77J96a49n36í38k 9939972856

Všichni co tady nadávají na EU a EIA by si článek měli přečíst ještě jednou a všimnout si, že je jasně napsáno, že STÁT věděl o celém problému minimálně DESET let, takže není vina na straně EU, nýbrž na straně ČR.

+27/−4
3.12.2015 6:56

V39á94c37l97a63v 61P67o84u18s84t73k19a 3980691302

To je sice pravda, ale ve skutečnosti je tento fakt naprosto nepodstatný. Za tu dobu byly postaveny stovky staveb nikomu to nevadilo a nevadí a ani vadit nebude.

+1/−6
3.12.2015 7:12

P53a32v64e80l 83Š13i44m14e46č41e49k 5103341781137

V tomhle KOCOURKOVě to je právě všechno ŠPATNĚ !!!

+1/−1
3.12.2015 7:45

P34a78v17e24l 14J65a52n86í23k 9609642536

Bohužel s Vámi nemohu souhlasit, protože ten fakt je v tomto případě dosti podstatný. Deset let měli úředníci na přípravu a to že se na to vykašlali je jejich problém nikoliv problém EU. A o tom, zda stavby vadí nebo nevadí, bychom mohli vést sáhodlouhé diskuse, ale to není předmětem této diskuse.

+7/−1
3.12.2015 8:12

P26e96t54r 86Č49a14d87a 6506651170502

... možná byste si měl zjistit jakým způsobem se diskutovalo a vyjednávalo o podobě nového zákona, zřejmě jste u toho nebyl.

0/0
3.12.2015 8:17

P75a30v58e20l 33J63a59n24í36k 9459172596

Jak to souvisí s tím, že deset let se ví, a až nyní se to řeší? Mám to chápat tak, že pokud s nějakým rozhodnutím nesouhlasím, nemusím jej dodržovat? :-(

+6/0
3.12.2015 8:28

P93e16t74r 90Č23a39d27a 6986371960892

Nemáte pravdu. Už vůbec není pravda, že "deset let se ví, a až nyní se to řeší".

+1/−3
3.12.2015 8:32

P82a49v91e24l 51J55a47n39í98k 9469382506

Asi máte lepší informace ... nikdy jsem neřekl, že vím vše :-)

0/0
3.12.2015 9:01

M17i63r88e32k 38G13a37j11e93r 5111706199780

Kdyz vite vice, nez je psano v clanku, tak nas s tim muzete obeznamit. Nebo se bojite?

+1/0
3.12.2015 15:46

V88á19c80l74a74v 92P21o57u30s30t23k43a 3790191312

Co je předmětem této diskuse? Že byl přijat zákon, který zastaví schválené a rozetstavěné ! stavby? Kdyby byl přijat před deseti lety, tato situace nenastane? Tehdy by takové stavby nebyly? 

Účelnost takového zákona vůbec nezmiňuju, to je opravdu na jinou diskusi.

+1/−1
3.12.2015 8:20

P21a92v61e22l 63J17a38n62í71k 9329622196

Předmětem této diskuse je , že zákonodárci věděli deset let, že se toto může stát a měli jednat a ne začít až pět minut po dvanácté :-(

+2/−1
3.12.2015 8:29

V15á67c85l55a48v 96P23o80u46s67t50k88a 3640621752

No a co? Před pěti lety by byla situace jiná? Za pět let by to bylo také jinak? Je úplně jedno kdy ten zákon byl přijat. Problém je, že byl vůbec přijat.

0/−2
3.12.2015 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.